Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

dafmay schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:50:
[...]

Ik heb zelf de 2e cradle en deze bevalt erg goed. De telefoon zit er stevig in en de plastic geleiders ondersteunen de telefoon prima. Ook is de cradle goed zwaar genoeg en dus stevig op tafel, ook bij het eruit halen van de telefoon.
Heb voor mezelf tweemaal de tweede, met de plastic geleiders. Deze werkt echt ge-wel-dig. Voor mijn vriendin ook gelijk een besteld voor haar HD2. :)

Die eerste las ik veel teveel negatieve verhalen over, dat er speling zou zijn en dergelijke. Ben dan ook blij dat ik voor de tweede ben gegaan.

nadeel: ontzettend fel blauw ledje (brand altijd, niet alleen tijdens opladen) op de cradle zelf, nog eens een rode op de stekker in de wandcontactdoos. Beetje kleurenfestijn dus. Maar hier deed wat schildersplakband wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Toch vreemd je hebt dus mensen die helemaal geen hitte klachten hebben met hun Desire en andere weer wel wat is het verschil? Maar goed nou probeer ik al de gehele ochtend met HTC via het nummer 020-715-7310 in contact te komen maar tot nu toe zonder succes, Hij gaat 2x over en dan krijg je in het engels te horen dat niemand aanwezig is en dan word de lijn verbroken.. Is er nog een ander nummer die ik zou kunnen bellen want als je een mail stuurt naar HTC krijg je juist te horen dat je het beste kunt bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Mabili schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:12:
Toch vreemd je hebt dus mensen die helemaal geen hitte klachten hebben met hun Desire en andere weer wel wat is het verschil? Maar goed nou probeer ik al de gehele ochtend met HTC via het nummer 020-715-7310 in contact te komen maar tot nu toe zonder succes, Hij gaat 2x over en dan krijg je in het engels te horen dat niemand aanwezig is en dan word de lijn verbroken.. Is er nog een ander nummer die ik zou kunnen bellen want als je een mail stuurt naar HTC krijg je juist te horen dat je het beste kunt bellen |:(
Waarom probeer je het niet via je verkoop punt? of is je Desire al even oud?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Dakreal schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:15:
[...]

Waarom probeer je het niet via je verkoop punt? of is je Desire al even oud?
Het toestel heb ik sinds 31 mei 2010 en Ik denk persoonlijk via HTC sneller en beter zal verlopen dan via de verkooppunt en dat is telefoonkopen.nl
Naar de winkel gaan heeft geen zin aangezien telefoonkopen.nl een beleid heeft van heb je het toestel online besteld dan moet je alles ook online regelen.. En eerst overleggen met HTC kan natuurlijk nooit kwaad voordat ik eventueel moet besluiten wel via de verkooppunt alles verder te moeten regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mabili op 26-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubb4r
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Heb dezelfde problemen als Mabili.

Tijdens het navigeren op Sygic wordt telefoon behoorlijk warm (rond de 40-45 graden), maakt vrij weinig uit of ik daarbij via bluetooth muziek stream. Dit loopt langzaam op en als ik de telefoon in de zon heb liggen valt hij na verloop van tijd uit.

Daarbij reboot hij ook als ik een Youtube filmpje bekijk. Na 1-4 minuten valt hij gewoon spontaan uit, zonder direct erg heet te zijn. Laatste keer dat ik keek na de reboot zat de batterij op 36 graden...

Heb zelf ook contact opgenomen met HTC via mail, werd ook verzocht om te bellen en krijg momenteel niemand aan de lijn. Little bit frustrating..

edit:

Zojuist contact gehad met HTC, ze verzochten mij (zoals verwacht) om m'n desire te resetten. Mochten de problemen zich dan nog voordoen dan kon het toestel ter reparatie worden aangeboden. Ik kan weer even aan de slag.

[ Voor 15% gewijzigd door rubb4r op 26-07-2010 12:00 . Reden: contact gehad met HTC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
Prx schreef op maandag 26 juli 2010 @ 02:17:
[...]
nadeel: ontzettend fel blauw ledje (brand altijd, niet alleen tijdens opladen) op de cradle zelf, nog eens een rode op de stekker in de wandcontactdoos. Beetje kleurenfestijn dus. Maar hier deed wat schildersplakband wonderen.
Dat is zeker nog de moeite van vermelden waard ;) Absurd al die felle lampjes...slaat werkelijk helemaal nergens op, heeft helemaal geen functie. Hier ook opgelost mbv stukje tape...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zojuist contact gehad met HTC en het toestel word ter reparatie aangeboden en morgen dus door een koerier opgehaald. Zal dus even mijn toestel moeten missen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubb4r
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Mabili,

Hebben ze een indicatie gegeven van de reparatietijd?

Ik ga over 2 weken op vakantie en m'n desire is m'n navigatie en muziekspeler dus dan wil ik hem niet kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:43:
[...]

Ja, dat heb ik zeker. Omdat die (voor mij) nog nieuw is, heb hem nu een maandje ongeveer, heb ik wat je al zegt veel zitten spelen en rommelen met apps. Ik was sowieso al van plan om ff met een schone lei te beginnen en als dat ook men geheugen'probleem' oplost ga ik dit gelijk morgen/straks doen. Thanx! Mijn apps hier zijn zelden groter dan 1 MB en toch jankt die steeds dat die vol zit, dus een reset ga ik dan zeker proberen.
Jkratos, kijk eens bij toepassingen, en dan sorteren op grote. Welke app staat er nu boven aan?
is dat heel toevallig de mail app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
rubb4r schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:09:
Mabili,

Hebben ze een indicatie gegeven van de reparatietijd?

Ik ga over 2 weken op vakantie en m'n desire is m'n navigatie en muziekspeler dus dan wil ik hem niet kwijt zijn.
Een indicatie konden ze niet echt geven aangezien de technische afdeling er naar moet kijken.
Maar als ik zo de ervaringen van anderen lees moet ik toch rekening houden met 2 weken. Je moet gewoon even blijven probleren te bellen en aangeven wat de klachten zijn maar ook dat je over 2 weken op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand anders die zijn desire gebruikt voor veel camera werk?
Ik gebruik hem namelijk voor vlogging (I know, iets totaal niet nederlands maar wel leuk om te doen vind IK)

De kwaliteit valt opzich nog wel mee alleen is het opnemen van geluid een domper vind ik. Zelfs indoors ben ik soms slecht verstaanbaar en dan is hij nog geen meter van mn gezicht af.

Check dit, YouTube: Kanaal van dbuizert

Wat vinden jullie van de kwaliteit? Het is dat ik geen geld heb voor een camera, maar het voldoet voor nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40

3style

...

Ik heb sinds vorig weekend ook maar de knoop doorgehakt en een Desire aangeschaft. In eerste instantie een bruine Desire, maar uiteindelijk toch omgeruild (Belcompany service) voor een zilvere. In levende lijve sprak mij de zilvere toch meer aan.

Ben zeer tevreden met het toestel. Ik werk veel met Google apps en dat integreert wel lekker. Het os werkt snel, makkelijk en er is veel te configureren en te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:34:
[...]

Die programma's van minder dan 1 of 2 MB verwijderen?
:F
Heb net een factory reset gedaan. Werd gek van de 10 to 15 MB die ik nog overhad telkens. Heb alle Apps weer geinstalleerd die ik had, mail + agenda binnengehaald, contacten gesynced en mijn tweets ingeladen.

Heb ik ineens 112 MB over ! Dat zet zoden aan de dijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Mabili schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:37:
[...]

Het toestel heb ik sinds 31 mei 2010 en Ik denk persoonlijk via HTC sneller en beter zal verlopen dan via de verkooppunt en dat is telefoonkopen.nl
Naar de winkel gaan heeft geen zin aangezien telefoonkopen.nl een beleid heeft van heb je het toestel online besteld dan moet je alles ook online regelen.. En eerst overleggen met HTC kan natuurlijk nooit kwaad voordat ik eventueel moet besluiten wel via de verkooppunt alles verder te moeten regelen.
Om je vast uit de droom te helpen dat het sneller gaat... Hoeft niet. Misschien normaal wel, maar in mijn geval verre van snel :(
De eerste reparatie had ik hem via GSM.nl gestuurd, en die sturen hem door naar Dynafix, 3 weken kwijt. Ongerepareerd trouwens. Nu via HTC als "VIP" reparatie omdat hij dus niet gerepareerd was. HTC laat Dynafix je telefoon ophalen. Ik ben inmiddels de 4e week in gegaan voor deze 2e reparatie.
Hij wacht op "mainboard swap", in ieder geval al sinds de 12e.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ik heb sinds vandaag ook een Desire, en ontvang mail met de standaard mail client via push.
Nu heb ik in mijn outlook ook veel submappen onder het postvak in, met een aan regels die de mail automatisch in de juiste mapjes zet.
Als ik zon mail ontvang waar een regel aan zit, zie ik dat niet direct terug op de telefoon, als ik naar het mapje ga dan gaat hij wel syncen en krijg ik de nieuwe mail ook wel te zien.
Ik kan ook nergens de mappen aanvinken die ik bijv. wel of niet wil syncen zoals dat bij WM wel kan. Misschien zie ik iets over het hoofd, of kan het gewoon niet in de std. mail client op de desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Heb net een factory reset gedaan. Werd gek van de 10 to 15 MB die ik nog overhad telkens. Heb alle Apps weer geinstalleerd die ik had, mail + agenda binnengehaald, contacten gesynced en mijn tweets ingeladen.

Heb ik ineens 112 MB over ! Dat zet zoden aan de dijk !
Wat heb je dan allemaal geinstalleerd? Ik heb vaak na een kill van alles wat open staat al snel 200+ vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddos schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:27:
[...]

Wat heb je dan allemaal geinstalleerd? Ik heb vaak na een kill van alles wat open staat al snel 200+ vrij.
Denk dat jij werkgeheugen bedoeld. Naar mijn weten heeft de Desire maar 147 MB voor Apps beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
ff wachten op Froyo, dan kan je die apps naar de sd-kaart plempen! :)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaus schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:43:
wacht ik al 3 maanden op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 22:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Sinds vandaag ben ook ik de trotse eigenaar van een Desire.

Heb 'm besteld i.c.m. Vodafone Bel&SMS&Web 275. Dit contract gaat in op 19 augustus. Tot die tijd maak ik nog gebruik van een Telfort abo inclusief mobiel internet bundel.

Uiteraard wil ik graag m'n Desire gaan gebruiken, maar ik weet niet of het verstandig is om nu met m'n Telfort SIM aan de slag te gaan. Loop ik hiermee niet het risico dat ik straks als m'n Vodafone abo ingaat en ik die SIM plaats, er allerlei instellingen in de soep lopen? Mensen die hier ervaring mee hebben?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Afaik zijn de aankopen op de Market gekoppeld aan je sim.
Misschien zelfs alle copy protected apps, waaronder soms ook gratis apps te vinden zijn, maar dat weet ik zo uit m'n hoofd niet zeker.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Ben ook een nieuwkomer maar voor zover ik weet zijn de aankopen gekoppeld aan je Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Nakebod schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Om je vast uit de droom te helpen dat het sneller gaat... Hoeft niet. Misschien normaal wel, maar in mijn geval verre van snel :(
De eerste reparatie had ik hem via GSM.nl gestuurd, en die sturen hem door naar Dynafix, 3 weken kwijt. Ongerepareerd trouwens. Nu via HTC als "VIP" reparatie omdat hij dus niet gerepareerd was. HTC laat Dynafix je telefoon ophalen. Ik ben inmiddels de 4e week in gegaan voor deze 2e reparatie.
Hij wacht op "mainboard swap", in ieder geval al sinds de 12e.
Had al een vermoeden dat het wel eens lang kon gaan duren maar soms is het handiger om vragen direct aan HTC te kunnen stellen ipv de winkel waar het toestel vandaan komt, Dat ik nu misschien lang moet wachten voordat ik het toestel terug krijg is denk ik weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Stukfruit schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:30:
Afaik zijn de aankopen op de Market gekoppeld aan je sim.
Misschien zelfs alle copy protected apps, waaronder soms ook gratis apps te vinden zijn, maar dat weet ik zo uit m'n hoofd niet zeker.
Marcel schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:39:
Ben ook een nieuwkomer maar voor zover ik weet zijn de aankopen gekoppeld aan je Google account.
Dit was een punt waar ik nog niet eens aan gedacht had, dus heb ff gezocht en kwam het volgende hierover tegen:
http://www.androidplanet.nl/android-voor-beginners/
De gekochte applicaties zijn altijd gekoppeld aan je Google-account. Je hoeft dus maar éénmaal te kopen: stap je later over op een ander Android-toestel en log je in met dezelfde Google-accountgegevens, dan staan de reeds gekochte applicaties automatisch voor je klaar in de Android Market.
Ik denk dus dat ik maar eens ga prutsen met m'n nieuwe aanwinst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijne is klaar, ben benieuwd wat ze hebben gedaan.

Status: Service is complete. Please visit HTC Customer Survey if you would like to take a quick survey regarding your experience contacting HTC.
Service Type: Repair
Issue Description: Symptom not available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sj44k13 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:28:
Mijne is klaar, ben benieuwd wat ze hebben gedaan.

Status: Service is complete. Please visit HTC Customer Survey if you would like to take a quick survey regarding your experience contacting HTC.
"Symptom not available"... lijkt mij dat ze dan niet veel gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Dat staat er bij mij ook al 2-3 weken, en iedere keer als ik HTC bel voor de status zeggen ze dat hij op onderdelen wacht (Mainboard swap dus in mijn geval).

Status: We are currently testing your phone.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Helsie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:43:
[...]

"Symptom not available"... lijkt mij dat ze dan niet veel gedaan hebben...
Waarschijnlijk 'not available' in de zin dat ie niet is overgenomen in het systeem. Mijn defecte scherm is met dezelfde melding op de site toch gewoon vervangen...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
En alweer de geweldige standaard sandisk sd kaart kapot..
Het begon weer met camera openen.. snel even een foto willen maken wat niet ging..
De melding dat hij geen bestanden kon opslaan op de kaart in verband met rechten.

Dus rebooten, en zegt ie.. lege sd kaart.
Ik heb het gevoel dat er gewoon issues zijn met de standaard sandisk kaart.
Ook met astro zegt ie.. kaart is leeg..

Alweer de foto's van enkele weekendjes weg kwijt.. :(

En ik ben niet de enige...

http://androidforums.com/...emory-card-s-problem.html

Vorige keer heeft pdashop hem zonder probleem omgewisseld.. maar ze zien me nu alweer komen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Handig dan, zo'n status pagina waar niet alles, of multi interpretabel op staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Weet iemand de resolutie van wallpapers? Als ik namelijk een wallpaper van 480x800 heb dan moet je toch nog een hokje selecteren omdat hij hem over de verschillende screens wil uitsmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
sowieso vaag dat als je een schermvullend plaatje hebt.. je er alleen een fractie van kan selecteren.. om daar weer een schermvullende wallpaper van te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Ilya schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:26:
Weet iemand de resolutie van wallpapers? Als ik namelijk een wallpaper van 480x800 heb dan moet je toch nog een hokje selecteren omdat hij hem over de verschillende screens wil uitsmeren.
960x800

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn telefoon sinds vandaag opgestuurd, wegens (ik denk) stof voor de cameralens. Het zou kunnen dat dit niet onder de garantie gaat vallen, wat ik overigens niet ga aannemen. Aangezien ik 2 foto's heb die in de zelfde minuut gemaakt zijn en het begint met puntjes en op de volgende stof is het overduidelijk te zien dat er iets van stof of zoiets dergelijks tussen zit. Ik ben benieuwd wat dit gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:48:
[...]

wacht ik al 3 maanden op :-)
Same here... Hij mag nu zo langzamerhand wel eens komen... zijn hier geen mensen met wat inside information? Geheugen begint zo langzamerhand een probleem te worden hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Het wordt inderdaad wel eens tijd voor nieuws over Froyo... een maand geleden werd nog geroepen dat het er elk moment kon zijn voor de Desire.

HTC laat niks los, en ik ga liever niet rooten en aan de custom roms :(

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 27-07-2010 08:37 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:37:
Het wordt inderdaad wel eens tijd voor nieuws over Froyo... een maand geleden werd nog geroepen dat het er elk moment kon zijn voor de Desire.

HTC laat niks los, en ik ga liever niet rooten en aan de custom roms :(
De officiële statement van HTC is voor het einde van dit jaar, maar waarschijnlijk korter. Anticipeer je niet op geruchten want dan krijg je onnodige teleurstelling op teleurstelling. Vraag maar aan een Hero gebruiker.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hallo allemaal, ik hoop dat het niet een al te domme vraag is die ik makkelijk zelf had kunnen beantwoorden maargoed vragen kan geen kwaad hoop ik.

Ik wil de functionaliteit die in Froyo zit draaien op mijn 2.1 Desire, namelijk dat ik kan WiFi tetheren. Bestaat hier een mogelijkheid voor dmv een app? Of moet ik dan echt wachten op de update van HTC of een custom 2.2 ROM?

Alvast bedankt voor je hulp, en ja ik heb geGoogled en daar kwam ik uit dat ik toch echt Froyo nodig heb maar ik heb een vage herinnering dat ik iemand met een adesire op dit forum had gezien die draadloos kon tetheren met z'n Desire. Ik weet alleen niet of dat via Bluetooth DUN was of WiFi.

Het is trouwens om samen te kunnen werken met een iPad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
madmaus schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:43:
Maak je daar geen illusies over... Ten eerste kun je slechts een gedeelte van je app op je SD kaart zetten en tot nu toe hebben niet veel developers die stap al gezet (het moet "aan" gezet worden in de app zelf).

Zoda froyo beschikbaar wordt, wordt het hele a2sd verhaal een gigantische teleurstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10-2010
Mede tweakers!

Ik heb sinds een maand of 2 een HTC desire alleen nu begint deze kuren te vertonen. Geval is dat hij herhaaldelijk uitvalt, dit doet zich voornamelijk voor indien de accu erg warm wordt (bij bijvoorbeeld multitasking, tethering, laden etc).

Zijn er meerderen hier die deze problemen erkennen? Valt dit normaliter binnen de fabrieksgarantie (heb er geen gekke dingen meegedaan als laten vallen of onder de douche bellen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Deem schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:42:
[...]

De officiële statement van HTC is voor het einde van dit jaar, maar waarschijnlijk korter. Anticipeer je niet op geruchten want dan krijg je onnodige teleurstelling op teleurstelling. Vraag maar aan een Hero gebruiker.
Tja dan maar rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
tjaeuhm schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:19:
En alweer de geweldige standaard sandisk sd kaart kapot..
Het begon weer met camera openen.. snel even een foto willen maken wat niet ging..
De melding dat hij geen bestanden kon opslaan op de kaart in verband met rechten.

Dus rebooten, en zegt ie.. lege sd kaart.
Ik heb het gevoel dat er gewoon issues zijn met de standaard sandisk kaart.
Ook met astro zegt ie.. kaart is leeg..

Alweer de foto's van enkele weekendjes weg kwijt.. :(

En ik ben niet de enige...

http://androidforums.com/...emory-card-s-problem.html

Vorige keer heeft pdashop hem zonder probleem omgewisseld.. maar ze zien me nu alweer komen :-(
Doe maar eens een scandisk (herstel) met een Windooos. Heeft bij mij prima gewerkt; niets kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Froyo voor de Nexus One is ook niet geheel zalig makend. Het is inderdaad sneller en flash support is mooi meegenomen maar de nederlandse vertaling is compleet in de soep gelopen. Veel Google apps zijn half nederlands/engels of geheel in het engels terwijl deze voorgaande Rom(2.1)volledig in het nederlands waren. Daarnaast ontbreekt nu ook het nederlandse woordenboek voor de standaard Android keyboard.

Als ik jullie was zou gewoon wachten totdat je van HTC een goede Froyo release krijgt dan half bakken versie die nu verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Fly-guy schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:51:
[...]

Maak je daar geen illusies over... Ten eerste kun je slechts een gedeelte van je app op je SD kaart zetten en tot nu toe hebben niet veel developers die stap al gezet (het moet "aan" gezet worden in de app zelf).

Zoda froyo beschikbaar wordt, wordt het hele a2sd verhaal een gigantische teleurstelling...
Dat wordt natuurlijk ook voor een deel veroorzaakt omdat Froyo nog niet uit is.
Testen is daardoor vaak lastig. En mijn File Widget kan niet eens op de SD, omdat hij van het homescreen verwijdert zou worden zodra je de SD mount op de computer.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nickalicious schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:47:
Hallo allemaal, ik hoop dat het niet een al te domme vraag is die ik makkelijk zelf had kunnen beantwoorden maargoed vragen kan geen kwaad hoop ik.

Ik wil de functionaliteit die in Froyo zit draaien op mijn 2.1 Desire, namelijk dat ik kan WiFi tetheren. Bestaat hier een mogelijkheid voor dmv een app? Of moet ik dan echt wachten op de update van HTC of een custom 2.2 ROM?

Alvast bedankt voor je hulp, en ja ik heb geGoogled en daar kwam ik uit dat ik toch echt Froyo nodig heb maar ik heb een vage herinnering dat ik iemand met een adesire op dit forum had gezien die draadloos kon tetheren met z'n Desire. Ik weet alleen niet of dat via Bluetooth DUN was of WiFi.

Het is trouwens om samen te kunnen werken met een iPad :)
Opties:
1) Rooten en een van de tethering-apps uit de Marketplace installeren
2) PdaNet kopen

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsk ik mijn telefoon unlock zie ik op mijn Home eerst de oude tijd en daarna de nieuwe tijd.
Hebben meer mensen hier last van dat die pas na een seconde de tijd update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ik heb eigenlijk nog wel een vraagje omtrent GPS.

Als ik gewoon standaard gps inschakel zie ik wel de melding dat gps ingeschakeld is, maar niet dat het al geactiveerd is (gps melding bovenin statusbalk).
als ik bijvoorbeeld google maps inschakel verschijnt wel de melding in de statusbalk om je positie te bepalen.
vervolgens sluit ik google maps weer en verdwijnt de melding.

mijn vraag nu.
gebruikt gps altijd accupower of enkel wanneer ik google maps (o.i.d.) gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mesm90 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:17:
ik heb eigenlijk nog wel een vraagje omtrent GPS.

Als ik gewoon standaard gps inschakel zie ik wel de melding dat gps ingeschakeld is, maar niet dat het al geactiveerd is (gps melding bovenin statusbalk).
als ik bijvoorbeeld google maps inschakel verschijnt wel de melding in de statusbalk om je positie te bepalen.
vervolgens sluit ik google maps weer en verdwijnt de melding.

mijn vraag nu.
Enkel wanneer je een programma gebruikt dat het nodig heeft (maps, Tomtom, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:13:
Alsk ik mijn telefoon unlock zie ik op mijn Home eerst de oude tijd en daarna de nieuwe tijd.
Hebben meer mensen hier last van dat die pas na een seconde de tijd update
Heb ik ook, maar het is wel korter dan een seconde. Geen probleem toch; zou een beetje zonde van de power zijn als die de widget iedere seconde staat te refreshen terwijl je het toch niet ziet als het scherm uit staat.
mesm90 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:17:
mijn vraag nu.
Als ik verhalen hier in het topic mag geloven verbruikt GPS alleen iets als die actief is. Dan zie je dat satelliet-icoontje in je statusbalk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
Ik heb sinds de update een aantal weken geleden problemen dat af en toe mn scherm niet meer aan gaat als ik op de aan/uit knop druk. Telefoontjes, smsjes en e-mail komt nog wel gewoon binnen maar ik kan dus niets meer zien, enige dat helpt is batterij eruit. Iemand een oplossing?

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Nope, cropt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ilya schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:33:
[...]

Nope, cropt nog steeds.
je moet wel het vierkantje waarmee je de achtergrond selecteert over het gehele plaatje doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tjoekie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Enkel wanneer je een programma gebruikt dat het nodig heeft (maps, Tomtom, etc.).
Behalve bij mij dan blijft GPS altijd aan nadat je het hebt gebruikt. Moet het elke keer handmatig uitzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
rummikub87 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:06:
Mede tweakers!

Ik heb sinds een maand of 2 een HTC desire alleen nu begint deze kuren te vertonen. Geval is dat hij herhaaldelijk uitvalt, dit doet zich voornamelijk voor indien de accu erg warm wordt (bij bijvoorbeeld multitasking, tethering, laden etc).

Zijn er meerderen hier die deze problemen erkennen? Valt dit normaliter binnen de fabrieksgarantie (heb er geen gekke dingen meegedaan als laten vallen of onder de douche bellen ofzo)
Ja, heb hem ervoor op laten halen door HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ja, ik heb hem in totaal 1 week gehad en is nu voor de rtwede keer terug naar de leverancier. Al weer twee weken kwijt. Niet hoopvol dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb een vraag waarop ik nog geen duidelijkheid antwoord heb kunnen vinden.

Binnenkort moet ik voor m'n werk regelmatig naar het buitenland en ik wil voorkomen dat ik extra kosten krijg door dataverbruik in het buitenland. Op dit moment heb ik nog een Telfort abo en dus staat roaming aan omdat ik anders niet op het KPN netwerk kom voor m'n 3G verbinding.

Nu zie ik vaak als suggestie APNdroid voorbijkomen. Hiermee wordt het standaard Telfort APN tijdelijk onbruikbaar gemaakt en dientengevolge zal er gegarandeerd geen dataverkeer met mijn telefoon zijn. Kan ik echter ook gewoon de standby knop gebruiken en vervolgens kiezen voor 'Mobiel Netwerk >> Uit'. Heeft dit niet hetzelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Beste mensen ik ben toe aan een nieuwe telefoon (had een HTC4350 welke kapot is) twijfel op dit moment sterk tussen de Desire en Legend, de legend vindt ik mooier, maar de desire heeft aanzienlijk betere specs. de nieuw prijzen zijn op dit moment 349,- voor de Legend en 399,- voor de Desire.

Ik koop de telefoon "los" omdat ik een simpel simonly heb (al 2 jaar na volle tevredenheid) dit ga ik uitbreiden met een data abbootje (5,- voor 20mb of 10,- voor 40mb).

waar ga ik de telefoon voor gebruiken: bellen, agenda, gps+kompas (voor geocaching), diverse geocaching apps. internet (incidenteel), navigatie (incidenteel).

zal ik de mooiere Legend nemen of 50,- meer uitgeven voor de desire met betere specs?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ruud2001 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:28:
Heb een vraag waarop ik nog geen duidelijkheid antwoord heb kunnen vinden.

Binnenkort moet ik voor m'n werk regelmatig naar het buitenland en ik wil voorkomen dat ik extra kosten krijg door dataverbruik in het buitenland. Op dit moment heb ik nog een Telfort abo en dus staat roaming aan omdat ik anders niet op het KPN netwerk kom voor m'n 3G verbinding.

Nu zie ik vaak als suggestie APNdroid voorbijkomen. Hiermee wordt het standaard Telfort APN tijdelijk onbruikbaar gemaakt en dientengevolge zal er gegarandeerd geen dataverkeer met mijn telefoon zijn. Kan ik echter ook gewoon de standby knop gebruiken en vervolgens kiezen voor 'Mobiel Netwerk >> Uit'. Heeft dit niet hetzelfde effect?
Je hebt echt geen App nodig, zolang jij in je instellingen data roaming uit hebt staan maakt ie echt geen verbinding.

Ben 2 weken in Canada geweest, regelmatig in België en Duitsland en ik neem geen speciale maatregelen. 0 euro verbruikt in al die tijd. Zelfs als je per ongeluk een app start die data nodig heeft krijg je gewoon een melding dat een verbinding niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legend heeft een stevige behuizing en is handzamer, terwijl de Desire een beter binnenwerk heeft en een groter scherm. Het zou zomaar kunnen dat een update naar Android 3.0 wel beschikbaar komt op de Desire en niet op de Legend. Trouwens, 10 euro voor 40 mb:S. Kun je beter voor een Vodafone sim-only met internet gaan. Als ik het zo bekijk, heb je bij Simpel voor 10 euro 400 minuten + 10 euro voor 40 mb = 20 euro per maand. https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/594 <--- hier heb je 400 minuten + onbeperkt internet voor 11.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Phusebox schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:50:
[...]

Je hebt echt geen App nodig, zolang jij in je instellingen data roaming uit hebt staan maakt ie echt geen verbinding.

Ben 2 weken in Canada geweest, regelmatig in België en Duitsland en ik neem geen speciale maatregelen. 0 euro verbruikt in al die tijd. Zelfs als je per ongeluk een app start die data nodig heeft krijg je gewoon een melding dat een verbinding niet mogelijk is.
Ok thanks! Helder verhaal. De toegevoegde waarde van APNdroid zou dus enkel zijn dat je middels een widget een knopje tot je beschikking hebt om het aan/uit te zetten, en daardoor wellicht interessant voor mensen die zo lang mogelijk met een batterij willen doen.

Als ik over een paar weken over ga op Vodafone zal ik roaming sowieso niet meer standaard aan hebben staan, maar met Telfort moet het voorlopig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:53:
Legend heeft een stevige behuizing en is handzamer, terwijl de Desire een beter binnenwerk heeft en een groter scherm. Het zou zomaar kunnen dat een update naar Android 3.0 wel beschikbaar komt op de Desire en niet op de Legend. Trouwens, 10 euro voor 40 mb:S. Kun je beter voor een Vodafone sim-only met internet gaan. Als ik het zo bekijk, heb je bij Simpel voor 10 euro 400 minuten + 10 euro voor 40 mb = 20 euro per maand. https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/594 <--- hier heb je 400 minuten + onbeperkt internet voor 11.95.
Dat android 3.0 misschien neit beschikbaar komt voor de Legend is wel een belangrijk punt.

en thanx voor de tip, heb hier in huis geen optimale ontvangst met vodofone (khad hiervoor vodafone). simpel is kpn netwerk.

Kheb overigens 100 minuten voor 2,50, ik start eerst wel met een 20mb voor 5mb abbo, zie dan wel hoeveel ik verbruik. maar zo duur is dat toch niet? kheb wat op internet rond gekeken en veel providers zijn wel duurder, maar die aanbieding van Vodafone is wel heel scherp... maar is die prijs 1 jaar geldig en daarna normale prijs of blijft het altijd die aanbiedings prijs. Want als ik gewoon via vodafone.nl naar sim only abbo's ga is de goedkoopste 17,95 voor een 2 jarig abbonement met 80 minuten.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:42:
Beste mensen ik ben toe aan een nieuwe telefoon (had een HTC4350 welke kapot is) twijfel op dit moment sterk tussen de Desire en Legend, de legend vindt ik mooier, maar de desire heeft aanzienlijk betere specs. de nieuw prijzen zijn op dit moment 349,- voor de Legend en 399,- voor de Desire.

Ik koop de telefoon "los" omdat ik een simpel simonly heb (al 2 jaar na volle tevredenheid) dit ga ik uitbreiden met een data abbootje (5,- voor 20mb of 10,- voor 40mb).

waar ga ik de telefoon voor gebruiken: bellen, agenda, gps+kompas (voor geocaching), diverse geocaching apps. internet (incidenteel), navigatie (incidenteel).

zal ik de mooiere Legend nemen of 50,- meer uitgeven voor de desire met betere specs?
Kiezen tussen een HTC Desire of Legend

succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik durf niet te zeggen of hij beschikbaar is maar in screenshots van op http://www.google.com/mobile/google-mobile-app/ komt hij wel terug.

De "Speak Now" optie. Hiermee kan je applicaties, zoekopdrachten etc starten met je stem. Iemand een idee hoe deze app geactiveerd kan worden?

edit:
Laat maar, gevonden.
http://www.androidworld.n...ate-met-spraakherkenning/
Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot HTC Desire en spraakopdrachten.
Spraakopdrachten is niet enabled op dit toestel, wij weten wel dat hiervoor een update uitkomt waarin dit wel enabled zal zijn. De update zal te vinden zijn op onze website HTC , ondersteuning. Wanneer deze update uitkomt is nog niet duidelijk.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u. Ons telefoonnummer is vanuit Nederland 020 7157310 vanuit België 024 040616.

Bedankt voor het e-mailen met HTC.

[ Voor 54% gewijzigd door DukeN op 27-07-2010 14:55 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
DukeN schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:50:
Ik durf niet te zeggen of hij beschikbaar is maar in screenshots van op http://www.google.com/mobile/google-mobile-app/ komt hij wel terug.

De "Speak Now" optie. Hiermee kan je applicaties, zoekopdrachten etc starten met je stem. Iemand een idee hoe deze app geactiveerd kan worden?

edit:
Laat maar, gevonden.
http://www.androidworld.n...ate-met-spraakherkenning/
Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot HTC Desire en spraakopdrachten.
Spraakopdrachten is niet enabled op dit toestel, wij weten wel dat hiervoor een update uitkomt waarin dit wel enabled zal zijn. De update zal te vinden zijn op onze website HTC , ondersteuning. Wanneer deze update uitkomt is nog niet duidelijk.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u. Ons telefoonnummer is vanuit Nederland 020 7157310 vanuit België 024 040616.

Bedankt voor het e-mailen met HTC.
Even mezelf quoten:
madmaus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:14:
[...]

Ik heb die optie hier ook niet.
Heb jij aparte software geïnstalleerd, of zijn er verschillende versies Google nav?

edit:
voice search installeren en dan werkt het wel. Hij vind niet echt veel op stem.
Het werkt alleen in het engels, als je een nederlandse zoekopdracht doet vind ie niet veel.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Vandaag mijn Desire binnengekregen. Er zit een sticker op dat je hem niet in je broekzak moet doen als je gaat zitten, omdat hij anders kapot gaan. Maar meestal laat ik mijn telefoon wel in mijn broekzak zitten.

Wat is jullie ervaring daarmee. Kan het echt kwaad om je telefoon in je broekzak te laten zitten?

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Maniac schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:10:
Vandaag mijn Desire binnengekregen. Er zit een sticker op dat je hem niet in je broekzak moet doen als je gaat zitten, omdat hij anders kapot gaan. Maar meestal laat ik mijn telefoon wel in mijn broekzak zitten.

Wat is jullie ervaring daarmee. Kan het echt kwaad om je telefoon in je broekzak te laten zitten?
Mijne had die sticker niet. Ik heb hem dan ook altijd in mijn broekzak en hij werkt nog steeds.
Maja als jij die sticker erbij hebt gekregen.... :9

Serieus wel ff opletten natuurlijk. Niet in je achterzak en dan gaan zitten. Kan verder niet echt kwaad om hem in je zak te houden. Tenzij je altijd hele strakke broeken draagt dan kan ik me voostellen dat het gaat wringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:09:
[...]

Dat android 3.0 misschien neit beschikbaar komt voor de Legend is wel een belangrijk punt.

en thanx voor de tip, heb hier in huis geen optimale ontvangst met vodofone (khad hiervoor vodafone). simpel is kpn netwerk.

Kheb overigens 100 minuten voor 2,50, ik start eerst wel met een 20mb voor 5mb abbo, zie dan wel hoeveel ik verbruik. maar zo duur is dat toch niet? kheb wat op internet rond gekeken en veel providers zijn wel duurder, maar die aanbieding van Vodafone is wel heel scherp... maar is die prijs 1 jaar geldig en daarna normale prijs of blijft het altijd die aanbiedings prijs. Want als ik gewoon via vodafone.nl naar sim only abbo's ga is de goedkoopste 17,95 voor een 2 jarig abbonement met 80 minuten.
Klopt, het is een aanbieding via de tvgids. Maar daar hoef je geen lid van te zijn om van de aanbieding te profiteren. De prijs is overigens voor tijdens een 2-jarig contract. Het internet bij Simpel is duur, omdat je een belachelijk lage datalimiet hebt. Android heeft een constante dataverbinding. 20 mb ben je binnen no-time doorheen. 40 mb overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Sj44k13 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:36:
[...]

je moet wel het vierkantje waarmee je de achtergrond selecteert over het gehele plaatje doen
Ah ja ik heb hem al. Had een alternative gallery (van Froyo geloof ik) die dat hokje niet wilde resizen. Werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maniac schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:10:

Ik zou een hoesje o.i.d. nemen. Mijn oude telefoon (n95) had ik ook altijd in mijn broekzak en daar is het scherm een keer van kapot gegaan omdat ik tegen de rand van een collegebank ben gestoten waarschijnlijk, terwijl net het scherm van de telefoon aan die kant van mijn broek zat... Heb dan ook een hoesje voor mijn desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

Sj44k13 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:46:
[...]

Ik zou een hoesje o.i.d. nemen. Mijn oude telefoon (n95) had ik ook altijd in mijn broekzak en daar is het scherm een keer van kapot gegaan omdat ik tegen de rand van een collegebank ben gestoten waarschijnlijk, terwijl net het scherm van de telefoon aan die kant van mijn broek zat... Heb dan ook een hoesje voor mijn desire
Ik heb een hoesje besteld, maar alleen voor de achterkant en zijkant. Voorkant krijgt over een week een screenprotector (of is dat niet fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Maniac schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb een hoesje besteld, maar alleen voor de achterkant en zijkant. Voorkant krijgt over een week een screenprotector (of is dat niet fijn).
Persoonlijk vind ik ze niet meer nodig met een capacitief scherm.
Ik had hem op mijn Dev phone nog wel, maar er later afgehaald. Heeft namelijk toch altijd invloed op je scherm (qua kleur enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor

davhor

www.fon.com

madmaus schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:20:
[...]

Mijne had die sticker niet. Ik heb hem dan ook altijd in mijn broekzak en hij werkt nog steeds.
Maja als jij die sticker erbij hebt gekregen.... :9

Serieus wel ff opletten natuurlijk. Niet in je achterzak en dan gaan zitten. Kan verder niet echt kwaad om hem in je zak te houden. Tenzij je altijd hele strakke broeken draagt dan kan ik me voostellen dat het gaat wringen.
Ik draag gelukkig geen strakke broeken. ;)
Het zal dan ook wel meevallen, maar ik vroeg het me af. Telefoon zat in plastic gewikkeld waarop stond:
Important. To prevent damage, do not apply excessive pressure to the screen or device case. Please remove the device from your pants pocket before sitting down. For more details see quick start guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
Chaoss schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:42:

Ik heb zelf eerst de Legend zo'n 2 maanden gehad en ben toen overgestapt naar de Desire. Waarom?

Voordelen van de Desire tov de Legend :

1. Desire ligt beter in de hand omdat ie breder is. De legend vasthouden is iets krampachtig, met de Desire is dat iets natuurlijker. Maar uiteraard afhankelijk van je eigen handen :)
2. De kwaliteit van het scherm van de Desire is stukken beter dan de Legend. Dat zie je overigens pas als je ze beiden naast elkaar legt...ik was namelijk altijd zeer tevreden over het scherm van de Legend. Maar toen ik de Desire van een collega zag was ik verkocht.
3. Tijdens (langer) telefoneren kan de scherpe rand aan de bovenkant van de Legend erg vervelend zijn, maar ook dat is weer afhankelijk van hoe jij de telefoon vasthoudt...en hoezeer je een telefoon tegen je oor aandrukt...
4. De snellere hardware (1Ghz en meer RAM) van de Desire zorgt voor een stukje vloeiender werken...alles loopt net ff een stukje sneller/soepeler dan op de Legend
5. Ik vond zelf de Legend wat slippery in m'n handen vanwege de aluinium behuizing...had niet het gevoel dat ik de telefoon slip-vast in m'n handen had. De Desire heeft een prettigere behuizing wat dat betreft....prettig vast te houden.
6. De Legend had zo nu en dan last van een mindere ontvangst...dat was grotendeels te wijten aan het feit dat de ontvanger in het onderste deel van de telefoon zit weggewerkt (onder het klepje). Het was niet een slechte ontvangst, maar ik kan mij voorstellen dat wanneer je je in een omgeving met minder bereik bevindt, dat dit net ff het verschil kan maken. Dit is overigens een welbekend verschijnsel van de Legend.

Voordelen van de Legend :

1. Kwaliteit en stevigheid behuizing...uniblock aluminium
2. Het ontwerp is gewoon prachtig, mooier dan de Desire imo

Dit zijn grotendeels mijn persoonlijke ervaringen met beide toestellen. Ik heb de Legend 2 maanden gehad en uitvoerig aan de tand gevoeld :) Ik heb nu zo'n 2 maanden de Desire en ben daar veel meer tevreden mee dan mijn vorige Legend.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...je zult met de Legend een prachtig toestel hebben, al heeft de Desire toch wel aardig wat voordelen. Heel kort door de bocht...Ontwerp/degelijkheid : Legend. Kwaliteit/grootte scherm en soepelheid : Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Morgen wordt mijn zilver kleurige Desire geleverd! _/-\o_
Het was de 1 na laatste bij The Phone House. Bij Vodafone zijn ze tot half augustus niet leverbaar dus ik ben blij dat er ergens anders nog wel voorraad was.

Het moet vast een prettige overgang zijn van Touch Diamond naar Desire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:27:
[...]

Klopt, het is een aanbieding via de tvgids. Maar daar hoef je geen lid van te zijn om van de aanbieding te profiteren. De prijs is overigens voor tijdens een 2-jarig contract. Het internet bij Simpel is duur, omdat je een belachelijk lage datalimiet hebt. Android heeft een constante dataverbinding. 20 mb ben je binnen no-time doorheen. 40 mb overigens ook.
Ik zit nu nog 10-11 maand op mijn simpel abbo, bevalt het echt niet stap ik dan wel over. Ze hebben idd geen data abbo zonder limiet, maar als ik bv 5 euro voor 20mb vergelijk met andere providers is dat een vrij normale prijs, bevalt dit echt niet neem ik tzt wel een andere provider.

En die data verbinding kun je uitzetten neem ik aan? thuis en opt werk zit ik altijd op wifi en die friends app etc. gebruik ik toch niet. ik wil data alleen gebruiken als ik even wat gegevens via internet wil opvragen of via een geocaching tool.

Kheb overigens zojuist een (bruine?) Desire gekocht :) in de winkel zeiden ze dat ik hem minimaal 10 uur aan de stroom moet houden ook al geeft hij aan dat de batterij al vol is, heeft dat echt nut?

Kheb hem nu al aan te stroom terwijl ik er mee aan spelen ben, heb alleen vergeten eerst de simkaart te plaatsen... en dat kan niet zonder de batterij te verwijderen... kan ik hem even uitzetten of heb ik dan al direct een "beschadigde" batterij?

[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:10
Heb m'n telefoon nog maar 3 weken nu. Erg veel tijd om me er in te verdiepen nog niet gehad, dus ook nog nagenoeg niks mee gedaan dan smsen en bellen. Krijg alleen nu deze melding bij het starten van de camera:

Kan het bestand niet opslaan op de sd-kaart vanwege onvoldoende bestandrechten.

Kan dus geen foto's maken. Ik heb geen flauw idee wat ik gedaan kan hebben met de SD-kaart. Iemand een suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Af en toe worden die batterijen echt bovennatuurlijke eigenschappen toegedicht geloof ik... wat maakt het een batterij nou op vijf uur laden uit als hij even twee minuten geen stroom krijgt?

En je kunt hem makkelijk vijf dagen aan de stroom laten hangen na het opladen... zoals iedere telefoon. Als het laadcircuit voelt dat de batterij vol is zal hij simpelweg stoppen met laden. Dit totdat de batterij negentig procent of minder over heeft, dan gaat het laden weer verder. Dat vind ik overigens nog wel eens lastig, want het lijkt altijd alsof m'n telefoon altijd een uur voordat ik klaar ben met werken is opgeladen, en als ik hem dan meeneem heb ik nog maar 91% accu over :P

Vandaag heeft 'ie trouwens ruim een uur gedaan over afsluiten... tenminste, na een uur was ik het wachten zat en heb de batterij eruit getrokken :(

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Melkunie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:49:
Heb m'n telefoon nog maar 3 weken nu. Erg veel tijd om me er in te verdiepen nog niet gehad, dus ook nog nagenoeg niks mee gedaan dan smsen en bellen. Krijg alleen nu deze melding bij het starten van de camera:

Kan dus geen foto's maken. Ik heb geen flauw idee wat ik gedaan kan hebben met de SD-kaart. Iemand een suggestie? :)
Rebooten. Die melding is al vaker voorbijgekomen. Probeer de zoekfunctie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56
Chaoss schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:07:
[...]

Ik zit nu nog 10-11 maand op mijn simpel abbo, bevalt het echt niet stap ik dan wel over. Ze hebben idd geen data abbo zonder limiet, maar als ik bv 5 euro voor 20mb vergelijk met andere providers is dat een vrij normale prijs, bevalt dit echt niet neem ik tzt wel een andere provider.

En die data verbinding kun je uitzetten neem ik aan? thuis en opt werk zit ik altijd op wifi en die friends app etc. gebruik ik toch niet. ik wil data alleen gebruiken als ik even wat gegevens via internet wil opvragen of via een geocaching tool.

Kheb overigens zojuist een (bruine?) Desire gekocht :) in de winkel zeiden ze dat ik hem minimaal 10 uur aan de stroom moet houden ook al geeft hij aan dat de batterij al vol is, heeft dat echt nut?

Kheb hem nu al aan te stroom terwijl ik er mee aan spelen ben, heb alleen vergeten eerst de simkaart te plaatsen... en dat kan niet zonder de batterij te verwijderen... kan ik hem even uitzetten of heb ik dan al direct een "beschadigde" batterij?
Waarom moet je sim erin dan? Kunt met Wifi toch een eind komen, als het om het spelen gaat :)

[ Voor 85% gewijzigd door Eddos op 27-07-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
CodeCaster schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:49:
Vandaag heeft 'ie trouwens ruim een uur gedaan over afsluiten... tenminste, na een uur was ik het wachten zat en heb de batterij eruit getrokken :(
Bij mij helpt om voordat ik hem aflsuit even de aan/uit kbop ingedrukt te houden en mobiel internet uit te schakelen. Dan de tel uitschakelen, inschakelen en dan niet vergeten (zoals ik een paar keer had ;)) mobiel internet weer aan te zetten. Dan sluit die bij mij binnen 10/15 seconden af.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Melkunie schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:49:

zie mijn post op pagina 34.. ik heb hetzelfde.. en ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28
tjaeuhm schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:44:
[...]

zie mijn post op pagina 34.. ik heb hetzelfde.. en ben niet de enige.
Aantal post per pagina kan je instellen op dit forum. Dit topic heeft bij mij vooralsnog maar 23 pagina's. Geen idee dus waar je naar verwijst. Gelukkig kan je direct linken naar een specifieke post. Ik heb overigens geen last van dit probleem met mijn Desire. Er zit overigens in de instellingen wel een optie om je SD te ontkoppellen. Misschiens dat daar een oplossing schuilt? (ontkoppellen en vervolgens weer mounten?)

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 27-07-2010 20:25 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
Iemand hier met een Vodafone branded toestel trouwens? Ik vraag me af in hoeverre er logo's / bootscreens zijn toegevoegd aan het toestel. Het liefst zou ik deze willen verwijderen natuurlijk, maar ik weet niet of dat uberhaupt wel mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 27-08 11:55
Ik heb een toestel via een verlengen v/e Vodafone Abonnement maar kan totaal geen branding terugvinden, totaal geen branding of voorinstallatie van vodafone-specifieke applicaties oid.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door PeterSelie op 27-07-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
SoaDmaggot schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:59:
Ik heb een toestel via een verlengen v/e Vodafone Abonnement maar kan totaal geen branding terugvinden, totaal geen branding of voorinstallatie van vodafone-specifieke applicaties oid.. :)
Ok thnx, ik begreep dat de vodafone winkel en de vodafone online shop branded toestellen uitleveren, terwijl belcompany / phone house etc. de toestellen (+ vodafone abbo) gewoon unbranded uitdelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyclonist op 27-07-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videobestanden kopieëren van de PC naar de HTC Desire lukt alleen maar met MP4 en de MPEG krijg ik niet gekopieërd .
Hoe kan ik zorgen dat alle videobestanden kunnen afspelen op de HTC Desire .
Zijn er speciaale programma,s voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:10:
[...]

Ok thnx, ik begreep dat de vodafone winkel en de vodafone online shop branded toestellen uitleveren, terwijl belcompany / phone house etc. de toestellen (+ vodafone abbo) gewoon unbranded uitdelen.
Maak je niet druk, mocht je toestel uiteindelijk branded zijn is het gewoon mogelijk om deze te verwijderen (<stout>Als je natuurlijk geroot bent</stout>) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:19:
Videobestanden kopieëren van de PC naar de HTC Desire lukt alleen maar met MP4 en de MPEG krijg ik niet gekopieërd .
Hoe kan ik zorgen dat alle videobestanden kunnen afspelen op de HTC Desire .
Zijn er speciaale programma,s voor ?
Ja je kan rockplayer gebruiken. Is beta, maar doet het prima!
http://rockplayer.softonic.nl/mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:35
Hmm dit geeft dan toch wel weer een beetje hoop op een spoedige release van FroYo:
http://twitter.com/markmoons/status/19714729664

Maar we wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

hoe kan je meerdere mappen syncen met push exchange? nu doet hij alleen maar postvak in, en de submappen als ik die handmatig ga doen...wil dat automatisch of kan dat niet met de htc mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb mijn camera lens (het plastic beschermkapje) bewerkt met tandpasta. Daarmee zijn de krassen zodanig weg dat ik weer normale foto's kan maken ipv met 'mist' erop. Toch maar een pouch besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Stubby schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:44:
Hmm dit geeft dan toch wel weer een beetje hoop op een spoedige release van FroYo:
http://twitter.com/markmoons/status/19714729664

Maar we wachten af...
Ik verwacht dat het ook geen weken meer kan duren, maar eerder dagen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Er werd toch gezegd begin augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Possible schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:13:
Is er een mogelijkheid dat ik met de synchronisatie software van google zelf, ALLEEN de contacten kan backuppen/synchroniseren? Sinds ik het toestel heb wordt alles gesyncorniseerd. Dus ook alle e-mail adressen etc etc die ik in mijn Gmail heb staan.

Ik las op internet dat dit wel mogelijk is. Hier moet je het volgende doen, maar dit werkt niet bij mij:
-Open contacten
-Ga naar het tablad ''Groepen''
-Druk op de menu knop om ''Contacten synchroniseren'' te kiezen -> Echter deze optie staat er bij mij helemaal niet bij.
Iemand hier intussen al een oplossing voor gevonden? Contacten synchroniseren bestaat inderdaad niet in de versie van Sense UI die standaard op de Desire staat. Ik wil dus enkel de contacten uit een bepaalde groep (My Contacts / eventueel een custom groep) syncen, niet alle 500 mailadressen die ik in gmail contacts heb staan..

Graag een standaard oplossing wanneer mogelijk, geen geroot / custom roms.

[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 28-07-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

SoaDmaggot schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:22:
[...]

Iemand hier intussen al een oplossing voor gevonden? Contacten synchroniseren bestaat inderdaad niet in de versie van Sense UI die standaard op de Desire staat. Ik wil dus enkel de contacten uit een bepaalde groep (My Contacts / eventueel een custom groep) syncen, niet alle 500 mailadressen die ik in gmail contacts heb staan..

Graag een standaard oplossing wanneer mogelijk, geen geroot / custom roms.
Je kan in de applicatie HTC Contacten (Dus niet Contacten Zoeken) op menu drukken en dan kiezen voor weergeven. Daar kun je dan kiezen voor alleen contacten met telefoonnummer.
Dan synchroniseert hij in principe wel alles, maar bij het doorzoeken van je contacten zie je wel alleen degenen met telefoonnummers. Maar als je wilt mailen, kun je wel de e-mailadressen gebruiken die al bekend zijn bij gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 18:11
Gvd deze telefoon is echt problematisch in het buitenland :( Afgelopen week op vakantie geweest en had volgens mij alle opties uitgezet zodat ie geen verbinding zou maken met internet. "gegevensverbinding en roaming" uitgezet, "automatisch updaten" van het weerbericht stond uit. Toch kreeg ik verdorie iedere dag weer een nieuw weerbericht te zien . Mis ik nog een optie?

(of is de datum die rechts naast het weerbericht staat niet wanneer deze is update, maar de datum die de telefoon zelf aangeeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 07:04

Entity

9000rpm

Die datum is gewoon de huidge datum toch? Heeft volgens mij geen relatie met wanneer het weer is bijgewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
Cyclonist schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:10:
[...]

Mijn Vodafone Desire bevatte een Sense Vodafone Scene, maar dat was ook het enige.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Balachmar schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:40:
[...]

Je kan in de applicatie HTC Contacten (Dus niet Contacten Zoeken) op menu drukken en dan kiezen voor weergeven. Daar kun je dan kiezen voor alleen contacten met telefoonnummer.
Dan synchroniseert hij in principe wel alles, maar bij het doorzoeken van je contacten zie je wel alleen degenen met telefoonnummers. Maar als je wilt mailen, kun je wel de e-mailadressen gebruiken die al bekend zijn bij gmail.
Dus staan de contacten gewoon op mijn mobiel, ook tussen de te doorzoeken contacten? Niet echt de oplossing waar ik naar zoek. Daarbij wil ik gewoon enkel contacten kunnen syncen die in een enkele groep staan, ook wanneer zij niet van telefoonnummer zijn voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Southern Sun schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:33:
Gvd deze telefoon is echt problematisch in het buitenland :( Afgelopen week op vakantie geweest en had volgens mij alle opties uitgezet zodat ie geen verbinding zou maken met internet. "gegevensverbinding en roaming" uitgezet, "automatisch updaten" van het weerbericht stond uit. Toch kreeg ik verdorie iedere dag weer een nieuw weerbericht te zien . Mis ik nog een optie?

(of is de datum die rechts naast het weerbericht staat niet wanneer deze is update, maar de datum die de telefoon zelf aangeeft?)
Als je de HTC Klok hebt met die layout waarbij de tijd en het weer zijn gecombineerd (zoals ie out-of-the-box eruit ziet) is dat volgens mij gewoon de normale datum. Het weer wordt niet gesynchroniseerd zonder dataverbinding. Als ik bijvoorbeeld via de widget 'mobiel netwerk' mijn dataverbinding uitzet en daarna probeer het weer te synchroniseren krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is omdat er geen dataverbinding is. Lijkt me zeer sterk dat de HTC klok widget wel weet te synchroniseren zonder dataverbinding :)

Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.