Chaoss schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:42:
Beste mensen ik ben toe aan een nieuwe telefoon (had een HTC4350 welke kapot is) twijfel op dit moment sterk tussen de Desire en Legend, de legend vindt ik mooier, maar de desire heeft aanzienlijk betere specs. de nieuw prijzen zijn op dit moment 349,- voor de Legend en 399,- voor de Desire.
Ik koop de telefoon "los" omdat ik een simpel simonly heb (al 2 jaar na volle tevredenheid) dit ga ik uitbreiden met een data abbootje (5,- voor 20mb of 10,- voor 40mb).
waar ga ik de telefoon voor gebruiken: bellen, agenda, gps+kompas (voor geocaching), diverse geocaching apps. internet (incidenteel), navigatie (incidenteel).
zal ik de mooiere Legend nemen of 50,- meer uitgeven voor de desire met betere specs?
Ik heb zelf eerst de Legend zo'n 2 maanden gehad en ben toen overgestapt naar de Desire. Waarom?
Voordelen van de Desire tov de Legend :
1. Desire ligt beter in de hand omdat ie breder is. De legend vasthouden is iets krampachtig, met de Desire is dat iets natuurlijker. Maar uiteraard afhankelijk van je eigen handen

2. De kwaliteit van het scherm van de Desire is stukken beter dan de Legend. Dat zie je overigens pas als je ze beiden naast elkaar legt...ik was namelijk altijd zeer tevreden over het scherm van de Legend. Maar toen ik de Desire van een collega zag was ik verkocht.
3. Tijdens (langer) telefoneren kan de scherpe rand aan de bovenkant van de Legend erg vervelend zijn, maar ook dat is weer afhankelijk van hoe jij de telefoon vasthoudt...en hoezeer je een telefoon tegen je oor aandrukt...
4. De snellere hardware (1Ghz en meer RAM) van de Desire zorgt voor een stukje vloeiender werken...alles loopt net ff een stukje sneller/soepeler dan op de Legend
5. Ik vond zelf de Legend wat slippery in m'n handen vanwege de aluinium behuizing...had niet het gevoel dat ik de telefoon slip-vast in m'n handen had. De Desire heeft een prettigere behuizing wat dat betreft....prettig vast te houden.
6. De Legend had zo nu en dan last van een mindere ontvangst...dat was grotendeels te wijten aan het feit dat de ontvanger in het onderste deel van de telefoon zit weggewerkt (onder het klepje). Het was niet een slechte ontvangst, maar ik kan mij voorstellen dat wanneer je je in een omgeving met minder bereik bevindt, dat dit net ff het verschil kan maken. Dit is overigens een welbekend verschijnsel van de Legend.
Voordelen van de Legend :
1. Kwaliteit en stevigheid behuizing...uniblock aluminium
2. Het ontwerp is gewoon prachtig, mooier dan de Desire imo
Dit zijn grotendeels mijn persoonlijke ervaringen met beide toestellen. Ik heb de Legend 2 maanden gehad en uitvoerig aan de tand gevoeld

Ik heb nu zo'n 2 maanden de Desire en ben daar veel meer tevreden mee dan mijn vorige Legend.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt...je zult met de Legend een prachtig toestel hebben, al heeft de Desire toch wel aardig wat voordelen. Heel kort door de bocht...Ontwerp/degelijkheid : Legend. Kwaliteit/grootte scherm en soepelheid : Desire.