AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Dacht dat de Desire verre van zo'n krasvrij scherm had als de HD2 en Hero??Ewivis schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:25:
[...]
ik heb toevallig een heel klein krasje van paar mm op mijn scherm en heb geen idee waar ie vandaan komt
en jij maar gek doen! nie eerlijk
heb mijn G1 ook een jaar zonder protector gehad, geen krasje te zien! daar verbaas ik me nog steeds over. sowieso ga ik er niet zo zuinig mee om (het is maar een telefoon) en tot nu toe valt de schade reuze mee6pack15 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:49:
[...]
Ik heb er al op lopen drukken en krassen met een bierdopje.. Niks van te zien ( had wel genoeg bier op, anders had ik dat nooit gedaan)
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
blijkbaar niet, ik doe altijd heel voorzichtig met mijn scherm, heb ook geen idee hoe het krasje erop komtWouter06 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 03:03:
[...]
Dacht dat de Desire verre van zo'n krasvrij scherm had als de HD2 en Hero??
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Zondagavond onder de voetbal flikkerde mijn telefoon van mijn been zo mooi op de stenen in de achtertuin..
Hij was al een keer gevallen, krasje linksboven is ietsje groter geworden..
Heeft iemand niet iets gevonden/tegen het lijf gelopen van 'verf' om je telefoon bij te verven bij krassen? Dus dan in de bruin van de Desire. Bestaat zoiets eigenlijk wel..?!
Ik had zo;n rubberen hoesje, maar 1: geen porem en 2: alweer kwijt
It's me
Je bedoelt eigenlijk soort van plamuur voor je telefoon?diabolofan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:53:
Ja hoor, mij is het ook al overkomen..![]()
Zondagavond onder de voetbal flikkerde mijn telefoon van mijn been zo mooi op de stenen in de achtertuin..
Hij was al een keer gevallen, krasje linksboven is ietsje groter geworden..Hij viel ook op het scherm, maar gelukkig screenprotector (Brando Ultraclear), daar zitten nu twee 'hapjes' in maar met het scherm niks aan de hand. Ga zo even proberen hem weer helemaal goed te plaatsen (die hapjes zorgen ervoor dat hij niet meer helemaal super aansluit op mijn scherm) en dan is er waarschijnlijk niks meer van te zien.
Heeft iemand niet iets gevonden/tegen het lijf gelopen van 'verf' om je telefoon bij te verven bij krassen? Dus dan in de bruin van de Desire. Bestaat zoiets eigenlijk wel..?!
Dich bis echt unne foëzen haas
Als ik druk op 'nieuwe verzendpoging' gaat het bij mij gewoon goed hoor? Je moet wel rekening houden met het feit dat je telefoon eerst 5x (?) probeerd te verzenden, volledig automatisch (al krijg je hier wel een notificatie van). Mocht dit mislukken geeft ie aan dat het bericht definitief niet verzonden kon worden, hierna moet je handmatig aangeven nogmaals te willen proberen. (volgens mij, uit m'n hoofd).Cyleo schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:09:
Ik heb trouwens een zeer vervelende, rare bug gevonden. Als een smsje niet kan worden vestuurd, en je drukt op retry sending, maakt hij hier een nieuw smsje van. Dit word vervelend zodra je wel bereik hebt, dan verstuurt die dit smsje namelijk dubbel. Zo ontving iemand gisteren van mij 5x hetzelfde smsje
Dus: bij geen bereik/niet kunnen verzenden van berichten, gewoon je telefoon z'n gang laten gaan, en niet zelf via lang indrukt houden op retry drukken als je bundel je lief is
Volgens mij kan je hem, ook als ie al bezig is met nieuwe verzendpogingen, toch handmatig een nieuwe poging forceren zonder problemen. Ik heb in ieder geval nog nooit dubbele SMSjes verstuurd, terwijl ik toch al regelmatig geen/slecht bereik heb gehad.
Zou ik ook wel kunnen gebruiken, mijn vrouw is van de trap gevallen met mijn telefoon in haar tas (hah, don't ask), zit nu een lelijke deuk in m'n Desire.slaay schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:47:
[...]
Je bedoelt eigenlijk soort van plamuur voor je telefoon?
Zoiets inderdaad. Dat je beschadigingen kunt wegwerken.slaay schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:47:
[...]
Je bedoelt eigenlijk soort van plamuur voor je telefoon?
in Android bestaat nog geen goede oplossing voor de situatie waarin de knoppen op de afstandsbediening worden gebruikt voor meerdere applicaties die tegelijk luisteren naar de signalen van de knoppen. Als jij dat wilt kun je alle audio- en videospelers tegelijk installeren, en die moeten dan kunnen reageren op signalen van de knoppen van je headset. Als je op een knopje drukt, welke app krijgt dan voorrang? Bij je iPod bestaat dat probleem niet omdat die geen multitasking doet.
Zoals het nu werkt, kun je één applicatie laten reageren op de knoppen van je headset. Standaard is dat de muziekspeler van HTC. Als je wilt dat een andere audiospeler luistert naar de knoppen op je afstandsbediening, dan kan dat alleen als die applicatie je dat laat instellen. Over Listen kan ik niets zeggen, maar in Doggcatcher kan je dat wel instellen.
In praktijk lijkt bovenstaand verhaal vooral op te gaan voor de afspelen, pauzeren en stoppen functies. Vooruit en achteruit lijkt bij alle audiospelers te werken.
Precies mijn punt! Android maakt geen geheugen vrij, ook wanneer de telefoon merkbaar langzamer wordt en er maar 30Mb vrij is aan RAM.Frankster schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:50:
[...]
Ik heb met een custom Froyo rom na het killen van alle lopende apps meestal tussen de 240 en 280 megabyte vrij!
Met LauncherPro heb ik ook altijd zo'n 270Mb aan RAM vrij...dit tov Sense waar ik tegen de 200Mb aan zit.
Vind ook dat ze hem wel wat anders hadden mogen afstellen ja. Nadat er nog maar 20MB geheugen vrij is pas apps gaan afsluiten is echt te laat. Het had beter geweest dat ze hem om de grens van 70MB ofzoiets hadden gezet, en dat dan apps die je al een poosje niet gebruikt hebt afgesloten worden. Vind het zelf namelijk ook altijd erg goed merkbaar als hij traag wordt, en vaak is er dan nog maar ongeveer 30 MB over.dafmay schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:
[...]
Precies mijn punt! Android maakt geen geheugen vrij, ook wanneer de telefoon merkbaar langzamer wordt en er maar 30Mb vrij is aan RAM.
Met LauncherPro heb ik ook altijd zo'n 270Mb aan RAM vrij...dit tov Sense waar ik tegen de 200Mb aan zit.
Heb jij zelf echt ervaren dat Android bij ong. 20Mb vrij RAM inderdaad automatisch geheugen gaat vrijgeven? En zo ja, hoeveel wordt dan vrijgemaakt...of is dat weer afhankelijk van eea?diabolofan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:50:
[...]
Vind ook dat ze hem wel wat anders hadden mogen afstellen ja. Nadat er nog maar 20MB geheugen vrij is pas apps gaan afsluiten is echt te laat. Het had beter geweest dat ze hem om de grens van 70MB ofzoiets hadden gezet, en dat dan apps die je al een poosje niet gebruikt hebt afgesloten worden. Vind het zelf namelijk ook altijd erg goed merkbaar als hij traag wordt, en vaak is er dan nog maar ongeveer 30 MB over.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 13-07-2010 14:57 ]
Ik snap niet wat je moet met 270mb vrij geheugen. Het verbruikt altijd evenveel stroom en RAM is altijd even snel. Alleen vrijmaken van RAM kan je telefoon langzamer maken.dafmay schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:
[...]
Precies mijn punt! Android maakt geen geheugen vrij, ook wanneer de telefoon merkbaar langzamer wordt en er maar 30Mb vrij is aan RAM.
Ah, duidelijk en jammer genoeg dus niet aan te passen voor Listen. Ik zag dat de Twit.tv dit wel liet doen. Ik zou eigenlijk verwachten dat Android dit in een algemene instelling toe laat wijzen aan 1 van de apps. Ik zal eens naar doggcatcher kijken, doet dat hetzelfde als Listen, wel betaald geloof ik?dasooktoevallig schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:02:
@Armada
in Android bestaat nog geen goede oplossing voor de situatie waarin de knoppen op de afstandsbediening worden gebruikt voor meerdere applicaties die tegelijk luisteren naar de signalen van de knoppen. Als jij dat wilt kun je alle audio- en videospelers tegelijk installeren, en die moeten dan kunnen reageren op signalen van de knoppen van je headset. Als je op een knopje drukt, welke app krijgt dan voorrang? Bij je iPod bestaat dat probleem niet omdat die geen multitasking doet.
Zoals het nu werkt, kun je één applicatie laten reageren op de knoppen van je headset. Standaard is dat de muziekspeler van HTC. Als je wilt dat een andere audiospeler luistert naar de knoppen op je afstandsbediening, dan kan dat alleen als die applicatie je dat laat instellen. Over Listen kan ik niets zeggen, maar in Doggcatcher kan je dat wel instellen.
In praktijk lijkt bovenstaand verhaal vooral op te gaan voor de afspelen, pauzeren en stoppen functies. Vooruit en achteruit lijkt bij alle audiospelers te werken.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Goed lezen is blijkbaar een kunst. Het gaat erom dat de telefoon bij een frisse herstart 270MB geheugen vrij heeft bij gebruik van LauncherPro tov Sense...even om het verschil aan te geven. Het gaat er niet om dat ik altijd die 270Mb vrij wil hebben oid!AvAars schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:40:
[...]
Ik snap niet wat je moet met 270mb vrij geheugen. Het verbruikt altijd evenveel stroom en RAM is altijd even snel. Alleen vrijmaken van RAM kan je telefoon langzamer maken.
Vervolgens : meer beschikbaar geheugen in 1e instantie betekent gewoonweg dat het dan ook langer duurt voordat je geheugen "op" is en je niet zo snel tegen die vervelende grens van 20-30Mb aanloopt waarbij de telefoon gruwelijk langzaam wordt. Je bent dan genoodzaakt om zelf handmatig geheugen vrij te maken....aangezien Android dit *niet* goed voor je beheerd. Dat werd wel geclaimed...maar goed je zult dan even zelf een task killer moeten gebruiken. En ook dat is geen ramp, ik ben het gewend...
Verwijderd
Doggcatcher heeft meer functionaliteit en minder beperkingen dan Listen. Het is een podcatcher die helemaal zelfstandig (zonder sync met je pc of met een bepaalde server) je podcasts (audio en video) kan ophalen en waar je een heleboel dingen kunt instellen per podcastfeed met betrekking tot het automatisch downloaden, bewaren en verwijderen van de podcasts. Als je de podcasts niet wilt downloaden, dan kun je ze ook als stream beluisteren of bekijken. Daarnaast is kun je hem gebruiken als RSS-reader. En ja, het is een betaalde app.Armada schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:43:
[...] Ik zal eens naar doggcatcher kijken, doet dat hetzelfde als Listen, wel betaald geloof ik?
Doggcatcher kan als je dat wilt de standaard muziekspeler gebruiken voor het afspelen van je podcasts. En je kunt kiezen of de muziekspeler de gedownloade bestanden mag zien of niet. Wellicht biedt je dat een mogelijkheid om om de beperking m.b.t. de headsetknoppen heen te werken.
Ik zie ook net dit in de faq op de doggcatcher site:dasooktoevallig schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:16:
[...]
Doggcatcher heeft meer functionaliteit en minder beperkingen dan Listen. Het is een podcatcher die helemaal zelfstandig (zonder sync met je pc of met een bepaalde server) je podcasts (audio en video) kan ophalen en waar je een heleboel dingen kunt instellen per podcastfeed met betrekking tot het automatisch downloaden, bewaren en verwijderen van de podcasts. Als je de podcasts niet wilt downloaden, dan kun je ze ook als stream beluisteren of bekijken. Daarnaast is kun je hem gebruiken als RSS-reader. En ja, het is een betaalde app.
Doggcatcher kan als je dat wilt de standaard muziekspeler gebruiken voor het afspelen van je podcasts. En je kunt kiezen of de muziekspeler de gedownloade bestanden mag zien of niet. Wellicht biedt je dat een mogelijkheid om om de beperking m.b.t. de headsetknoppen heen te werken.
Headset binding (bluetooth and wired) for Android 2.2 (froyo)
Starting with Android 2.2, how applications bind to the wired headset and bluetooth devices has changed.
What should be happening (2.2+) is that when an application is used, it will register for the button presses and then receive the button events. There's a bit of uncertainty about what happens when no audio applications have been started and a button is pressed.
In order to get DoggCatcher to bind to the buttons, you should connect your headset, start the application, and press the play button in the application. From that point on DoggCatcher should be responding to the button presses.
What I have experienced is that the Android music player binds to the button when a headset is connected, so if you start audio in DoggCatcher before connecting the headset, the Android music player can get control of the buttons.
Dit betekent dus dat Froyo dit allemaal oplost?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
http://android-gsm.info/n...lcd-in-plaats-van-amoled/
Mvg.
Cristallx
[ Voor 80% gewijzigd door Cristallx op 13-07-2010 17:28 ]
Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...
http://www.koreaherald.co...p?newsMLId=20100624000765Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:09:
Heeft iemand meegekregen dat de desire een lcd schermpje krijgt ivm de amoled? het viel mij op dat bij specificaties op gsmwijzer.nl van de htc desire. TFT Capacitive touchscreen staat vermeld, ik neem aan dat dit de amoled is?
Nu is natuurlijk de vraag hoe kun je bij aankoop zien of het een TFT of AMOLED scherm is.
Winkels/providers moeten nu dus specs aanpassen, want als ze zeggen dat het een AMOLED is en je krijgt een TFT dan ben je verkeerd ingelicht over het product.
[ Voor 15% gewijzigd door slaay op 13-07-2010 17:30 ]
Goh.. Denk dat je dan beter af bent met hem eventjes op de schuren, plamuren en dan volledige opnieuw te spuiten (het oppervlak dan toch waar de deuk in zit). Anders lijkt me dat op niks te trekken en zelfs meer storend dan voorheendiabolofan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:25:
[...]
Zoiets inderdaad. Dat je beschadigingen kunt wegwerken.
Wrs kan je over enkele weken, maanden op Dealextreme de originele backcovers bestellen voor een paar dollar
En anders raad ik je "CaseMate barely there" enorm aan! (ik post hier dadelijk nog foto's van in Accessoires voor de HTC Desire)
Alleen als je de foon wil ontgrendelen merk je verschil, verder voegt die case kwa omvang zo goed als niks toe aan de Desire!
nieuws: 'HTC gaat Desire uitrusten met lcd vanwege tekort amoled-schermen'Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:09:
Heeft iemand meegekregen dat de desire een lcd schermpje krijgt ivm de amoled? het viel mij op dat bij specificaties op gsmwijzer.nl van de htc desire. TFT Capacitive touchscreen staat vermeld, ik neem aan dat dit de amoled is?
Edit:
Het zal geen amoled worden, want dat was net de reden waarom ze die wissel doen. Tekort aan amoled displays.
Maar de vervang display zo kwa beeldkwaliteit even goed moeten zijn amoled.
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter06 op 13-07-2010 17:32 . Reden: slaay was me al voor :) ]
Zoals ik het lees biedt Froyo een betere oplossing voor de headsetknoppen i.c.m. meerdere afspeelapplicaties. De knoppen worden gekoppeld aan een afspeelapplicatie op basis van het principe "de laatste wint". Daarbij wordt rekening gehouden met twee gebeurtenissen: een afspeelapplicatie komt op het scherm te staan of in een afspeelapplicatie wordt het afspelen van een mediabestand gestart (bron: Android Developer Blog http://android-developers...ations-to-play-nicer.html). Op zich logisch en gebruikersvriendelijk: de laatste afspeelapplicatie waar de gebruiker iets mee gedaan heeft krijgt de knoppen toegewezen.Armada schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:18:
[...] Dit betekent dus dat Froyo dit allemaal oplost?
De ontwikkelaar van Doggcatcher heeft blijkbaar geconstateerd dat de nieuwe oplossing in bepaalde situaties iets anders doet dan de bedoeling is. Het kan dus zijn dat de nieuwe oplossing nog niet helemaal bugvrij is...
Verwijderd
Gegevens roaming aanzetten betekent dat hij automatisch dingen zoals de weerwidget up gaat daten, toch?FabianNL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:05:
[...]
'Gegevens roaming' uitzetten zou al voldoende moeten zijn. Je kan inderdaad voor de zekerheid 'mobiel internet' compleet uitschakelen. GPS is inderdaad geen probleem, zolang je natuurlijk geen gebruik van Google Maps wil maken
Welke vinkjes moet ik bij Instellingen -> locatie zetten dan, allebei aanzetten? De vinkjes zijn:
1. Draadloze netwerken gebruiken: Locatie bepaald door Wi-Fi en/of mobiele netwerken
2. GPS-satallieten gebruiken: Locatie tot op straatniveau
Kan ik die eerste niet beter uitzetten? Gaat hij dan automatisch verbinden met mobiel internet?
1. Dat de Desire me enorm tegenvalt om de volgende dingen:
Batterijduur
Geheugen voor apps (tis me nog steeds niet duidelijk of je nu ook apps op een geheugenkaart kan plaatsen)
2. Dat de Desire me enorm meevalt en zelfs mijn liefde voor de iPhone doet vernietigen (ja sorry, ik weet het, klinkt echt super achterlijk, maar dit zijn de twee dingen die me tegenhouden om een Desire te kopen.)
De iPhone heeft mij in 2008 doen inzien dat Symbian en WM totaal waardeloze OS's zijn (sorry als ik er iemand mee raak). Normaal kocht ik om de 3 maanden weer een nieuw mobieltje, maar nadat ik de iPhone ken, heb ik tot de dag van vandaag een iphone. Android is iets waar ik veel voor voel, maar hoeveel filmpjes ik ook zie, het overtuigd me nog niet echt.
En het zint me ook niet meer hoe de visie van Apple is aangaande privacy en garantie. Met de komst van iAd heb ik het er wel mee gehad. Niet dat ik nooit meer een iphone zou kopen, maar met als enige voorwaarde dat hij te jailbreaken is om er een firewall op te zetten om alles te blocken.
Zijn er iPhone gebruikers die mij info kunnen geven over hoe hun ervaring van hun overstap is?
Op de huidige versie (android 2.1) is het niet mogelijk om apps te installeren. Op android 2.2 wel (mits de app het zelf ook ondersteunt).Yzord schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:27:
Ik ben echt ENORM aan het twijfelen over dit apparaat. Ik wil hem dolgraag hebben, maar ik ben een iphone gewend en hoe raar het ook klinkt, ik ben bang voor 2 dingen.
Batterijduur
Geheugen voor apps (tis me nog steeds niet duidelijk of je nu ook apps op een geheugenkaart kan plaatsen)
Daarbij geldt wel, op het ingebouwde geheugen kun je genoeg apps kwijt om er lekker mee te spelen. Data (of cache achtige dingen) voor de apps slaat ie wel op de geheugenkaart op.
batterijduur is net zoals met auto's hoe meer je ermee doet, hoe sneller ie leeg gaat. Heb je 5 apps die elk half uur gaan refreshen, mail ophalen, het weer checken etc. Tja, dan gaat ie een stuk korter mee dan wanneer je dat niet hebt.
Zorg voor pushmail (gmail account dus. Of je mail met imap ophalen met k-9 mail ipv de standaart mail app aangezien idla ondersteunt).
Geen onnodige widgets die continue blijven checken of je weer een nieuwe tweet hebt. Of dat het weer verandert is.
Mijn accu vind ik redelijk lang genoeg mee gaan zolang ik alle onzin maar niet gebruik. Daarnaast bel en sms ik wel veel. Ontvang ik tientallen mailtjes per dag en navigeer ik af en toe es een stukje.
Internetten doe ik ook nog regelmatig en youtube filmpje op z'n tijd ook wel.
They who buy the dip, deserves the rip.
Ik las ergens dat dit nu naar Q3 uitgesteld zou zijn..
Ik heb zelf in 2008 gekozen voor de iPhone 3G. Mijn eerste toestel met internet. Geweldig! Ik wilde echt al na een dag niet meer zonder. Ik heb twee jaar lang veel plezier van m'n iPhone gehad. Een maand of twee/drie geleden begon ik rond te kijken voor 'wat hierna'. Eigenlijk dacht ik dat ik gewoon zou kiezen voor de iPhone 4, maarja, toch maar ff op internet speuren. Al snel kwam ik terecht bij Android en bij de HTC Desire. Tja, en toen sloeg de twijfel toe. De specificaties van OS4 voor de iPhone waren inmiddels ook bekend en die boden me niet veel meer dan wat de Desire me ook zou bieden. Sterker nog, op de Desire kan ik zonder root heel veel dingen aan m'n eigen smaak aanpassen. Iets wat op de iPhone zonder jailbreak ab-so-kuur niet kan (ter info: ik heb m'n iPhone niet gejailbreakt). Een heel open platform met veel mogelijkheden. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven.Yzord schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:27:
Ik ben echt ENORM aan het twijfelen over dit apparaat. Ik wil hem dolgraag hebben, maar ik ben een iphone gewend en hoe raar het ook klinkt, ik ben bang voor 2 dingen.
1. Dat de Desire me enorm tegenvalt om de volgende dingen:
Batterijduur
2. Dat de Desire me enorm meevalt en zelfs mijn liefde voor de iPhone doet vernietigen (ja sorry, ik weet het, klinkt echt super achterlijk, maar dit zijn de twee dingen die me tegenhouden om een Desire te kopen.)
De iPhone heeft mij in 2008 doen inzien dat Symbian en WM totaal waardeloze OS's zijn (sorry als ik er iemand mee raak). Normaal kocht ik om de 3 maanden weer een nieuw mobieltje, maar nadat ik de iPhone ken, heb ik tot de dag van vandaag een iphone. Android is iets waar ik veel voor voel, maar hoeveel filmpjes ik ook zie, het overtuigd me nog niet echt.
En het zint me ook niet meer hoe de visie van Apple is aangaande privacy en garantie. Met de komst van iAd heb ik het er wel mee gehad. Niet dat ik nooit meer een iphone zou kopen, maar met als enige voorwaarde dat hij te jailbreaken is om er een firewall op te zetten om alles te blocken.
Zijn er iPhone gebruikers die mij info kunnen geven over hoe hun ervaring van hun overstap is?
Wat betreft de batterij. Mijn iPhone lag elke nacht aan de oplader en dat is met m'n Desire ook het geval. Het verbruik op m'n Desire is niet heel anders dan op m'n iPhone. 's Avonds geen ik vaak nog zo'n 60% over, maar na nog wat internetten daalt dat percentage tot onder de 50. Ik vind het fijn om 's ochtends met een volle accu de deur uit te lopen. Bovendien gebruik ik m'n Desire ook als nachtklok en wekker, dus dan is het geen overbodige luxe om 'm aan de oplader te leggen
Je vraag over apps2sd is al door Danjel beantwoord.
Hopelijk kun je hier iets mee. Ik heb de Desire nu een maandje of twee en absoluut geen spijt.
[ Voor 0% gewijzigd door Phoniac op 13-07-2010 23:46 . Reden: typo ]
Maar: je kan er zo ontzettend veel mee. Je kan widgets gebruiken, eigen achtergronden, je kan een Dropbox-app installeren waarmee je ook multimedia direct kan uploaden naar een folder op internet en die gelijk sharen, ik heb net een app gedownload uit de Market waarmee je uit nieuwsgroepen kan downloaden etc... Het is net een computer in zakformaat (ja, dat zegt men ook van de iPhone, maar zoals je leest, de Desire gaat nog veel verder door het Android-platform
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
Ik heb geen enkel probleem met het lezen van mijn scherm in de zon. Als ik het niet kan lezen zet ik mijn brightness op zijn hoogst met de power management widget.Volkan1984 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:59:
een scherm wat niet leesbaar is in de zon
Misschien is het wel een geluk dat HTC de Desire gaat voorzien van Super LCD ipv AMOLED ivm de beschikbaarheid.Jelte12345 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:58:
[...]
Ik heb geen enkel probleem met het lezen van mijn scherm in de zon. Als ik het niet kan lezen zet ik mijn brightness op zijn hoogst met de power management widget.
Kijk maar eens naar de verschillen in schermen:
http://www.engadget.com/2...in-direct-sunlight-fight/
Dan ben ik wel blij dat die S-LCD gebruikt gaat worden.
Daar zitten we nu in. Voor September zou hij er volgens de officiële kanalen (htc zelf dus) moeten zijn.knights16 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:14:
Heeft er iemand nog nieuws betreft de officiele froyo update?
Er zweeft ook al een testversie rond, dus blijkbaar zijn ze goed op weg met het porten
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Ik kom van een E71 af, en heb nu een maandje of 2 een Desire: top ding !
Heb er echt 1 probleem[pje] mee. Ik heb een bluetooth carkit van Audi in mijn ... Audi uiteraard.
Zelf bellen gaat perfect ! Alleen als ik gebeld worden, opneem, dan duurt het 5 tot 10 seconden voordat ik iemand hoor aan de andere kant van de lijn. Deze persoon kan mij wel direct horen.
Bij de E71 en oudere Sony Ericssons had ik dat nooit, dus moet aan de Desire liggen lijkt me.
Iemand ervaring hiermee, of wellicht een oplossing?
Ik heb 'm besteld! Bij KPN verlenging, ze zeiden wel dat ie niet op voorraad was. Hij zal waarschijnlijk begin volgende week bezorgd kunnen worden. Ben nu hoesje en screen protector aan het regelen. Het is dankzij tweakers dat ik de keuze voor deze foon heb gemaakt, dus DANK!
Nieuw toetsenbord in de android market; Voorspelt het volgende woord
Dit toetsenbord hoef je niet alles zelf aan te leren, want het leert automatisch van alle verzonden berichten die op je telefoon staan.
Ik zou willen dat ik mijn Desire gekoppelt krijg aan de mijn Audi carkit... Welke carkit heb jij? Basic bluetooth of een uitgebreidere?Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:33:
Ik heb een probleem met de carkit via Bluetooth.
Ik kom van een E71 af, en heb nu een maandje of 2 een Desire: top ding !
Heb er echt 1 probleem[pje] mee. Ik heb een bluetooth carkit van Audi in mijn ... Audi uiteraard.
Zelf bellen gaat perfect ! Alleen als ik gebeld worden, opneem, dan duurt het 5 tot 10 seconden voordat ik iemand hoor aan de andere kant van de lijn. Deze persoon kan mij wel direct horen.
Bij de E71 en oudere Sony Ericssons had ik dat nooit, dus moet aan de Desire liggen lijkt me.
Iemand ervaring hiermee, of wellicht een oplossing?
Als ik koppel gaat het ongeveer 10 sec. goed, maar vervolgens geeft het toestel aan dat de carkit weer ontkoppelt is. Heb al vanalles geprobeerd, zonder facebook contacts, scherm niet laten locken, fabrieksinstellingen, maar mag allemaal niet baten... Hoe is het jou gelukt?
Dat zijn helaas dingen die je tegenkomt als je hem hebt gekocht lol. Maar goed, we kijken het gewoon aan...beetje spelen met cooked roms enzo en anders gaat hij wel naar mijn girlie toe.
Pimpam schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:06:
http://www.swiftkey.net/index.html
Nieuw toetsenbord in de android market; Voorspelt het volgende woord![]()
Dit toetsenbord hoef je niet alles zelf aan te leren, want het leert automatisch van alle verzonden berichten die op je telefoon staan.
Verwijderd
Ik zou het niet weten of het uitgebreid of standaard is. Alles is bij mij weggewerkt [denk dat het af-fabriek is] Is een audi A4 uit 2006.SuB-Gold schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:21:
[...]
Ik zou willen dat ik mijn Desire gekoppelt krijg aan de mijn Audi carkit... Welke carkit heb jij? Basic bluetooth of een uitgebreidere?
Als ik koppel gaat het ongeveer 10 sec. goed, maar vervolgens geeft het toestel aan dat de carkit weer ontkoppelt is. Heb al vanalles geprobeerd, zonder facebook contacts, scherm niet laten locken, fabrieksinstellingen, maar mag allemaal niet baten... Hoe is het jou gelukt?
Bij mij maakt hij gewoon contact [kan soms even een minuut duren] Bij mijn vorige tel [Nokia E71] had ik vaak last dat hij weer vanzelf ontkoppelde op de meest gekke momenten, dat heb ik met de Desire nog niet gehad.
Ik gebruik MySettings om Bluetooth aan- en uit te zetten. Onder [instellingen] [Draadloos&netwerken] [Bluetooth-instellingen] <bluetooth-apparaten> staat als apparaat gekoppeld 'Audi UHV 6920"
Wellicht kun je hier iets mee
Nou nou dat zijn me nogal een problemen zeg!Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:
Ik heb hem gekocht en ik moet zeggen....het kan me nog niet bekoren. Ik zal het nog even aankijken, maar waar ik me sowieso al dood aan irriteer is dat eeuwige gesync van alle apps (ik weet dat je ze uit kan zetten), de lokatiedienst die beweert dat je telefoon amper zal werken als je het vinkje uitvinkt dat hij geen gegevens mag doorsturen en dat ik op het bovenste knopje moet drukken om de Desire aan te krijgen.

Ongelofelijk, zo'n overmatig-kritisch gebruiker ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen.Dat zijn helaas dingen die je tegenkomt als je hem hebt gekocht lol. Maar goed, we kijken het gewoon aan...beetje spelen met cooked roms enzo en anders gaat hij wel naar mijn girlie toe.
Heb je snel ontdekt ja...gisteravond 22:00 was je nog ENORM aan het twijfelen..en nu 12 uur later irriteer je je dood aan al het gesync...Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:
Ik heb hem gekocht en ik moet zeggen....het kan me nog niet bekoren. Ik zal het nog even aankijken, maar waar ik me sowieso al dood aan irriteer is dat eeuwige gesync van alle apps (ik weet dat je ze uit kan zetten), de lokatiedienst die beweert dat je telefoon amper zal werken als je het vinkje uitvinkt dat hij geen gegevens mag doorsturen en dat ik op het bovenste knopje moet drukken om de Desire aan te krijgen.
Dat zijn helaas dingen die je tegenkomt als je hem hebt gekocht lol. Maar goed, we kijken het gewoon aan...beetje spelen met cooked roms enzo en anders gaat hij wel naar mijn girlie toe.

Verwijderd
Wellicht gaat het met Foyo lukken. Heb je sowiezo al de update [van vorige maand] van desire gedraaidSuB-Gold schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:
Ik heb een 1 maand oude Audi A3 Sportback met af-fabriek systeem (Audi UHV 0122), helaas lukt het daar niet mee. Ik hoop dat een update komt vanuit Audi, anders is het wel jammer
dafmay schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:
[...]
Nou nou dat zijn me nogal een problemen zeg!![]()
[...]
Ongelofelijk, zo'n overmatig-kritisch gebruiker ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen.
Wow. Ik schaar me bij jullie mening. Yzord, koop gewoon weer een iPhone ofzo. Als je het nu al niets vindt. Je hebt btw echt vreemde eisen. Ik snap het niet helemaal. Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval hoor. Maar het komt nogal vreemd op mij over.tiesvts schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:05:
[...]
Heb je snel ontdekt ja...gisteravond 22:00 was je nog ENORM aan het twijfelen..en nu 12 uur later irriteer je je dood aan al het gesync...
[ Voor 54% gewijzigd door Volkan1984 op 14-07-2010 12:19 . Reden: Verkeerd gequoted ]
Dus hou het aub ontopic ipv users persoonlijk aan te spreken op hun mening over de Desire.
Ach wanneer de "user" ongenuanceerde klachten/opmerkingen in een topic neergooit, en daarmee een telefoon (onterecht) volledig afkraakt, dan kun je daarop natuurlijk wel reacties verwachten...en tja die reacties zullen dan niet van het type "opbouwende kritiek" zijn...Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:35:
Ow god, het gebash van users is weer begonnen. Ik geef aan wat ik tot nu toe ben tegen gekomen en ik geloof dat dit topic daar geschikt voor was.
Dus hou het aub ontopic ipv users persoonlijk aan te spreken op hun mening over de Desire.
*back on-topic*....
Ongenuanceerde klachten/opmerkingen? Sorry? Wie ben jij om te bepalen of ik het niet erg mag vinden dat er WEL gegevens over mij naar Google wordt verzonden? Waarom denk je dat ik niet naar iOS4 wilde stappen? En wat blijkt nu, nu kan ik Google Maps niet gebruiken omdat ik het vinkje heb uitgevinkt. Hoe belachelijk is dat? Android & google zijn dus geen haar beter dan Apple.dafmay schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:41:
[...]
Ach wanneer de "user" ongenuanceerde klachten/opmerkingen in een topic neergooit, en daarmee een telefoon (onterecht) volledig afkraakt, dan kun je daarop natuurlijk wel reacties verwachten...en tja die reacties zullen dan niet van het type "opbouwende kritiek" zijn...
*back on-topic*....
En ik gebruik mijn Desire voor iets heel anders dan jullie waarschijnlijk, dus ik zit aan een bepaalde limiet per dag wat internet betreft. Dan is dat eeuwige gesync van bepaalde apps in het begin enorm storend. Excuse me dat ik nog niet meteen wist hoe ik dat allemaal uit moet zetten.
Waar ik me enorm aan stoor hier is dat je niet eens wat negatiefs mag zeggen over dit toestel. Accepteer nu maar gewoon dat niet iedereen eenzelfde mening hanteert dan de meesten. ik ben wellicht wat kritischer, maar dat recht heb ik gewoon en mag ik ook uiten in dit topic.
Zoals ik al zei, de Desire kan me nog niet bekoren. Zo spannend en enerverend vind ik het niet zo. Scherm is prachtig, maar daar deed ik het niet voor. En voor degene die iets niet snappen...een Desire kan je ook nog om 12 uur snachts kopen. Stom heh? Voor de echte non believers....wil gerust wel een foto maken hoor van mijn Desire met dit topic als achtergrond

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 14-07-2010 12:49 ]
Google Maps werkt perfect met alle vinkjes voor lokatieservice uit. Heb je al eens geprobeerd de app te updaten? Bovendien hoef je je Twitter/Facebook/Flickr account niet in te vullen, dan zal Android ook nooit gaan synchen. Je kunt dat gesync trouwens heel makkelijk uitzetten door 1 vinkje weg te halen, dus ik snap je punt niet helemaal. Ik vind zelf het batterijverbruik en het niet (native) kunnen installeren van apps op de sd kaart een veel groter probleem.Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:48:
[...]
En wat blijkt nu, nu kan ik Google Maps niet gebruiken omdat ik het vinkje heb uitgevinkt. Hoe belachelijk is dat? Android & google zijn dus geen haar beter dan Apple.
En ik gebruik mijn Desire voor iets heel anders dan jullie waarschijnlijk, dus ik zit aan een bepaalde limiet per dag wat internet betreft. Dan is dat eeuwige gesync van bepaalde apps in het begin enorm storend. Excuse me dat ik nog niet meteen wist hoe ik dat allemaal uit moet zetten.
Tja nu ga je toch weer off-topic...ik dacht dat dat niet de bedoeling was? Dan nog even een korte reactie van mijn kant...wat mij betreft mag een Mod al deze overbodige off-topic posts overigens lekker verwijderen
Je moet zelf te raden gaan hoe jij in beginsel jouw "vragen/opmerkingen" hier plaatst...dat was verre van genuanceerd...jij begint met het (zoals je het zelf noemt) *bashen* van de telefoon...het gaat om de manier waarop jij dit doet...men reageert daar op, en dat vind jij dan niet kunnen?! Verhaal van de pot en de ketel...je kent 'm wel.
Nu weer *on-topic* graag...
Edit : overigens een reactie van kastermaster hierboven waar je denk ik inhoudelijk weer iets aan hebt...
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 14-07-2010 13:06 ]
Twitter/Facebook en al die andere zogenaamde sociale dingen heb ik niet installed. Newsfeed ook niet. Wel heb ik een netwerk monitor geinstalleerd en ben ik inmiddels al 2.3mb kwijt aan....ja, wie dat weet mag het zeggen, lijkt me niet dat dat mijn mail app is (daar er geen nieuwe mailtjes zijn binnengekomen) en netwerk monitor zal ook wel geen 2mb zijn toch?
Batterijverbruik heb ik geen probleem mee...zoals ik al zei, ik ben iphone gewend.
Verwijderd
vaag, waar wil je anders op drukken dan? zo gaat dat toch ook bij de iphone?Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:
Ik heb hem gekocht en ik moet zeggen....het kan me nog niet bekoren. dat ik op het bovenste knopje moet drukken om de Desire aan te krijgen.
1. druk knopje
2. swype
(3) (eventueel unlock patern)
klaar
Iphone kan je eventueel nog op de homeknop klikken en dan swypen, dus niet alleen maar op het knopje boven. Wat ik tot nu toe irritant vind aan de Desire is dat de aan/uit knop links zit terwijl die bijna op alle andere apparaten rechts zitVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:10:
[...]
vaag, waar wil je anders op drukken dan? zo gaat dat toch ook bij de iphone?
1. druk knopje
2. swype
(3) (eventueel unlock patern)
klaar
Is het niet mogelijk om de trackpad te gebruiken als snelkoppeling om naar de camera app te gaan.
Trackpad is indrukbaar dus zou toch mogelijk moeten zijn ?
[ Voor 62% gewijzigd door robbinonline op 14-07-2010 13:14 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Tja, een beetje vooronderzoek had ik wel verwacht van een 'poweruser' die over gaat tot de aanschaf van een Desire. Als je een beetje het nieuws op tweakers in de gaten had gehouden of een beetje had rond gelezen had je allang heel veel van je opmerkingen kunnen weten. Zelfde geld voor dat zogenaamde 'gesyc'. Je weet gewoon niet waar je het over hebt, man!
Dat je de Desire niet bevalt, kan ik ook begrijpen en is je goed recht, maar dat vind ik ook dat je best mag accepteren dat bij andere mensen de Desire wel in goede aard valt. Ik begrijp heel goed dat gebruikers geïrriteerd reageren, omdat je zonder na te denken, iets roept dat al 10 keer hier voorbij is gekomen. Daar worden we gewoon moe van en dan kan je wat mij betreft die reacties gewoon verwachten.
[ Voor 31% gewijzigd door Deem op 14-07-2010 13:43 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Als je onder Instellingen -> accounts en synchronisatie -> weer -> vinkje weg haalt bij weergegevens synchroniseren dan update hij toch niet meer?? alleen nog handmatig..Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:07:
Hoe ik dat uit moest zetten ben ik inmiddels achter. Maar bijvoorbeeld de weer app. Heb ik alle steden verwijderd, want het weer boeit me niet zo, en warempel zet hij er ineens zelf een stad in die die ook update. Ga ik naar de instellingen van de weer app, dan staat deze stad er niet tussen en kan ik hem niet verwijderen. Probeer het maar eens.
Misschien een rare vraag maar waarom neem je een smartphone als je er geen flat free internet bij neemt?Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:07:
Hoe ik dat uit moest zetten ben ik inmiddels achter. Maar bijvoorbeeld de weer app. Heb ik alle steden verwijderd, want het weer boeit me niet zo, en warempel zet hij er ineens zelf een stad in die die ook update. Ga ik naar de instellingen van de weer app, dan staat deze stad er niet tussen en kan ik hem niet verwijderen. Probeer het maar eens.
Twitter/Facebook en al die andere zogenaamde sociale dingen heb ik niet installed. Newsfeed ook niet. Wel heb ik een netwerk monitor geinstalleerd en ben ik inmiddels al 2.3mb kwijt aan....ja, wie dat weet mag het zeggen, lijkt me niet dat dat mijn mail app is (daar er geen nieuwe mailtjes zijn binnengekomen) en netwerk monitor zal ook wel geen 2mb zijn toch?
Batterijverbruik heb ik geen probleem mee...zoals ik al zei, ik ben iphone gewend.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Waar heb ik dat gezegd? Ik heb het over bashen van de user die iets negatiefs zegt over jullie geliefde telefoon. Ik geef alleen de punten aan waardoor de Desire me tot nog toe niet kan bekoren. En ik kom steeds meer dingen tegen. Waarom mag ik die hier niet neerzetten? Het is toch mijn mening over deze telefoon? Een telefoon waardoor iedereen in dit topic riep van "Geweldig" en "iphonekiller" en "je zult er geen spijt van krijgen" etc. Doordat elk negatieve mening door jou weggemod zou moeten worden (en wellicht ook is gebeurt) zit ik nu met een telefoon die me niet kan bekoren en waarbij ik vind dat het ophemelen van deze telefoon in dit topic eventuele nieuwe gebruikers op een verkeerd aankoop spoor gezet kunnen worden.dafmay schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:03:
[...]
Tja nu ga je toch weer off-topic...ik dacht dat dat niet de bedoeling was? Dan nog even een korte reactie van mijn kant...wat mij betreft mag een Mod al deze overbodige off-topic posts overigens lekker verwijderen
jij begint met het (zoals je het zelf noemt) *bashen* van de telefoon...
Er zijn een hoop geweldige en fantastische dingen aan deze telefoon...maarja, waarom zou ik die aanhalen in dit topic, die zijn toch al honderden keren besproken?
Persoonlijk vind ik dat jullie te snel happen op iemand die een andere mening heeft. Wellicht een puntje waar jullie aan zouden kunnen werken, dan beloof ik dat ik mijn kritiek was genuanceerder zal proberen te brengen.
Deal?
batterijverbruik? Mijn iphone ging toch wel 3 a 4 dagen mee. Mijn Desire nog steeds maar 2 dagen. Maar dat boeit me niet, want ik zet hem om de avond gewoon in het docking station.
Aan de andere kant, had de iphone een ongelooflijke k*t homescreen** en ik kon nog geen nummer versturen via bluetooth. Al met al ga je met een nieuw toestel toch weer dingen missen. Geen enkel toestel is perfect
**Homescreen = eigenlijk gewoon apps menu.
[ Voor 25% gewijzigd door Huppol op 14-07-2010 13:19 ]
Ja idd, Als je je telefoon alleen primair gaat gebruiken voor Telefonie en SMS, zonder flatfree data, dan zijn andere toestellen daar een stuk beter in in een (veel)lagere prijsklasse. Het is gewoon dan zonde om een Desire aan te schaffen omdat je niet alles altijd eruit kan halen. Vooronderzoek?Tijntje schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:15:
[...]
Misschien een rare vraag maar waarom neem je een smartphone als je er geen flat free internet bij neemt?
Je bent wel een bijtertje hehYzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:16:
[...]
Waar heb ik dat gezegd? Ik heb het over bashen van de user die iets negatiefs zegt over jullie geliefde telefoon. Ik geef alleen de punten aan waardoor de Desire me tot nog toe niet kan bekoren
Even kort reageren op dat jij denkt/vindt dat wij negatief reageren op iemand die negatief is over de telefoon...of geen desire-aanhanger zou zijn. Neen, wij reageren op *de manier waarop jij de initiele post verwoordt*...that's all.En ik kom steeds meer dingen tegen. Waarom mag ik die hier niet neerzetten? Het is toch mijn mening over deze telefoon? Een telefoon waardoor iedereen in dit topic riep van "Geweldig" en "iphonekiller" en "je zult er geen spijt van krijgen" etc. Doordat elk negatieve mening door jou weggemod zou moeten worden (en wellicht ook is gebeurt) zit ik nu met een telefoon die me niet kan bekoren en waarbij ik vind dat het ophemelen van deze telefoon in dit topic eventuele nieuwe gebruikers op een verkeerd aankoop spoor gezet kunnen worden.
Er zijn een hoop geweldige en fantastische dingen aan deze telefoon...maarja, waarom zou ik die aanhalen in dit topic, die zijn toch al honderden keren besproken?
Persoonlijk vind ik dat jullie te snel happen op iemand die een andere mening heeft. Wellicht een puntje waar jullie aan zouden kunnen werken, dan beloof ik dat ik mijn kritiek was genuanceerder zal proberen te brengen.
Deal?
Ik vind het zo ook wel weer mooi...truce?
Ik weet heus wel wat ik doe en wat ik nu aan het doen ben is een experiment waarbij ik gewoon een leuke telefoon bij zocht. Laat ik het zo zeggen...met dit experiment heb ik gratis internet in de EU onder een bepaalde limiet. En ik ben gewoon aan het experimenteren of inderdaad de tip zo werkt. En ja het werkt, maar dan moet ik dus wel een hoop verspijkeren aan een default Desire om ervoor te zorgen dat ik onder die limiet blijf, anders tikt het wel aan.
Dus nee, geen abo erbij genomen, gewoon de Desire gekocht en de tip uitgeprobeerd die me ooit is verteld.
Is het nuttig om Juicedefender te installeren, wat is hier de -zin en onzin nu van?
Twijfel er zelf namelijk nog al aan.
Lees tegenstrijdige verhalen op internet namelijk..
.
Ooh, nu ben ik wel benieuwd wat jij 'hebt moeten vertimmeren' aan je Desire? Een kleine app uit de market downloaden zeker? Waarbij je een data limiet kan opgeven? En dat is me toch een potje gezeik hier waard zeg...Wat een vaag verhaal trouwens. Waar ben je mee bezig dan?Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:41:
[...]
Ik weet heus wel wat ik doe en wat ik nu aan het doen ben is een experiment waarbij ik gewoon een leuke telefoon bij zocht. Laat ik het zo zeggen...met dit experiment heb ik gratis internet in de EU onder een bepaalde limiet. En ik ben gewoon aan het experimenteren of inderdaad de tip zo werkt. En ja het werkt, maar dan moet ik dus wel een hoop verspijkeren aan een default Desire om ervoor te zorgen dat ik onder die limiet blijf, anders tikt het wel aan.
Dus nee, geen abo erbij genomen, gewoon de Desire gekocht en de tip uitgeprobeerd die me ooit is verteld.
Software wordt niet in dit topic besproken.henidde schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:46:
Er wordt me aangeraden om Juicedefender te gebruiken ivm de accu.
Is het nuttig om Juicedefender te installeren, wat is hier de -zin en onzin nu van?
Als het je alleen om dat experiment gaat is het natuurlijk niet verstandig om een smartphone te kopen met een besturingssysteem waarvan bekend is dat het data slurpt en een flatfee-abonnement bijna een must is.Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:41:
[...]
[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 14-07-2010 13:51 ]
Sorry, maar ik voel me niet echt behulpzaam naar jou toe met zulke opmerkingen. Waarom breng jij je opmerkingen niet wat genuanceerder?Deem schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:48:
[...]
Ooh, nu ben ik wel benieuwd wat jij 'hebt moeten vertimmeren' aan je Desire? Een kleine app uit de market downloaden zeker? Waarbij je een data limiet kan opgeven? En dat is me toch een potje gezeik hier waard zeg...Wat een vaag verhaal trouwens. Waar ben je mee bezig dan?
Klopt, maar er waren wat eisen waaraan ik aan dit experiment wilde beginnen en een ervan was dat ik fatsoenlijk kon emailen en VPN mogelijkheid. Dan kom je helaas bij een smartphone terecht. WM is niet mijn ding, Symbian ook niet en de iPhone, tja...sinds de komst van iOS4 en iAd baal ik er een beetje van. Dus ging mijn visie naar Android toe.RoD schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:49:
Als het je alleen om dat experiment gaat is het natuurlijk niet verstandig om een smartphone te kopen met een besturingssysteem waarvan bekend is dat het data slurpt en een flatfee-abonnement bijna een must is.
En ik heb een bepaalde limiet die ik elke dag mag gebruiken en die is meer dan genoeg bij normaal gebruik. Maar zoals iedereen wel weet, in het begin ben je met de telefoon aan het spelen en dan kan het wel eens qua batterijverbruik, maar ook datagebruik, omhoog schieten en dan gaat het me een hoop centjes kosten. En we blijven een Hollander
Neuh, geen zin in, we zijn behulpzaam en genuanceerd genoeg geweest voor jou.Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:54:
[...]
Sorry, maar ik voel me niet echt behulpzaam naar jou toe met zulke opmerkingen. Waarom breng jij je opmerkingen niet wat genuanceerder?
Terug ontopic: Vanochtend was er een update van Opera en daarbij viel mij op de het probleem met de lettergrootte en lay-outs van websites met name op de Desire opgelost en verbetert is! Het zag er eerst echt niet uit, terwijl ik geen problemen had op de Hero. Goed werk van Opera dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 14-07-2010 14:10 . Reden: Added: Reden waarom geen zin ]
Pff, zomervakantie...beetje jammer dit
[ Voor 6% gewijzigd door Yzord op 14-07-2010 14:04 ]
Verwijderd
Dan loop ik weer door te draven maar die vergelijking is tussen een normaal LCD. Ik krijg mijn desire deze week nog ben wel benieuwd of ik de amoled heb of de slcd.slaay schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 01:18:
[...]
Misschien is het wel een geluk dat HTC de Desire gaat voorzien van Super LCD ipv AMOLED ivm de beschikbaarheid.
Kijk maar eens naar de verschillen in schermen:
http://www.engadget.com/2...in-direct-sunlight-fight/
Dan ben ik wel blij dat die S-LCD gebruikt gaat worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 15:44 ]
Hmmm, zit net ff je posts te lezen, en zie eigenlijk geen dingen die je niet had kunnen weten als je dit forum had gelezen, of bijvoorbeeld de handleiding had gedownload en gelezen. Klagen over dingen die je eenvoudig van te voren al had kunnen weten is niet zo slim.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Hoop dat ik niet al-te-kort-door-de-bocht overkom, maar er is al enorm veel info en vragen mbt JD voorbij gekomen de afgelopen weken in dit deel en in het vorige topicdeel...ik zou zeggen doe eens een search. Om kort te gaan...de meningen zijn sterk verdeeld...ikzelf ben heel erg te spreken over JD, ik haal makkelijk 3,5 tot 4 dagen standby bij normaal gebruik...zie mijn opmerkingen voor details.henidde schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:46:
Er wordt me aangeraden om Juicedefender te gebruiken ivm de accu.
Ben misschien heel nieuwsgierig, maar wat houd dit 'experiment' van je nou precies in? Vertel, vertel!Yzord schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:41:
[...]
Het is nu Q3...knights16 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:14:
Heeft er iemand nog nieuws betreft de officiele froyo update?
[ Voor 29% gewijzigd door Novah op 14-07-2010 16:59 ]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:59:
misschien een leuke link voor de topic, kijk hier en dit www.cookandroid.com/
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

De Graphite versie
Mooie kruising tussen de brown en silver!
Als je hier dan nog de silveren battery cover bij besteld, lijkt me dit een zeer mooie gsm te worden
Beetje legend style
[ Voor 28% gewijzigd door Wouter06 op 14-07-2010 19:40 ]
o.a.:
- Heel vaak kunnen mijn smsjes niet verzonden worden.
- Het unlock screen en security patern worden niet weergegeven, ik zie alleen de wallpaper en moet het maar op goed geluk doen.
- SD kaart is vaak opeens weg, waardoor foto's, navi en andere apps nietmeer werken. (rebooten dus weer)(gaan de spontane foto's of even snel navigeren)
- Crashen van de programma's, zoals androind.sms internet, en andere standaard dingen.
Dit zijn mijn grootste ergernissen, en vraag me af of deze bij de Google Nexus One, beter zouden zijn > betere support tussen OS en telefoon lijkt mij?
Ook zullen de updates dan sneller gaan ipv van het langen wachten van HTC, of niet?
Heb je je foon al eens gerest sinds je hem hebt? Misschien dat je met een app te installen/uninstallen iets door elkaar hebt gehaald (Hard reset bij voorkeur)Blck schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:31:
Ik heb de Desire nu vanaf release, maar begin een beetje beu te worden van de bugs..
o.a.:
- Het unlock screen en security patern worden niet weergegeven, ik zie alleen de wallpaper en moet het maar op goed geluk doen.
- SD kaart is vaak opeens weg, waardoor foto's, navi en andere apps nietmeer werken. (rebooten dus weer)(gaan de spontane foto's of even snel navigeren)
- Crashen van de programma's, zoals androind.sms internet, en andere standaard dingen.
Dit zijn mijn grootste ergernissen, en vraag me af of deze bij de Google Nexus One, beter zouden zijn > betere support tussen OS en telefoon lijkt mij?
Ook zullen de updates dan sneller gaan ipv van het langen wachten van HTC, of niet?
De nexus one is een dev foon, daar zullen als eerste de updates voor uitkomen (zie android 2.2).
Nee nog nooit gedaan, maar ik had vernomen dat dit Desire bugs waren? Aangzien meerdere mensen hier last van hebben..Wouter06 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:42:
[...]
Heb je je foon al eens gerest sinds je hem hebt? Misschien dat je met een app te installen/uninstallen iets door elkaar hebt gehaald (Hard reset bij voorkeur)
De nexus one is een dev foon, daar zullen als eerste de updates voor uitkomen (zie android 2.2).
Maar ik zal eens een reset doen!
Snelle vraag voor ik begin, de aangekochte apps, zijn die opgeslagen?
Dit zijn dingen die niet horen, zowel op de Desire als de Nexus One niet. Als een hard reset ( zoals hierboven voorgesteld ) niet werkt, zou ik garantie claimen.Blck schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:31:
Ik heb de Desire nu vanaf release, maar begin een beetje beu te worden van de bugs..
o.a.:
JaBlck schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:45:
[...]
Nee nog nooit gedaan, maar ik had vernomen dat dit Desire bugs waren? Aangzien meerdere mensen hier last van hebben..
Maar ik zal eens een reset doen!
Snelle vraag voor ik begin, de aangekochte apps, zijn die opgeslagen?
[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 14-07-2010 19:45 ]
Waar haalt hij de gekochte apps dan vandaan? Als hij de backup terug haalt, en dus ook alle settings enzo, heeft de reset toch juist weinig zin, of zit ik nou verkeerd?Please note that all data will be deleted from the HTC Desire as a result of this procedure. This process does NOT delete data stored on the microSD card. We recommend backing up all of your personal data before proceeding.
Dan ga ik nu die hard-reset doen, en hopen dat het daarna verhoplen is..
Draai jij ook gewoon de standaard ROM, of heb je hem customized?
Die worden gelinkt aan je gmail account, dus als je toestel weer "schoon" is, zie je bij het eerste bezoek aan de market bij downloads je apps. (geen enkele garantie, bla bla bla)Blck schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:
http://www.knowyourcell.c...reset_the_htc_desire.html
[...]
Waar haalt hij de gekochte apps dan vandaan? Als hij de backup terug haalt, en dus ook alle settings enzo, heeft de reset toch juist weinig zin, of zit ik nou verkeerd?
Edit: te laat, bla bla bla
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
Uhm, dat is gewoon de brown versie alleen heeft Expansys het een andere naam gegeven...Wouter06 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:26:
Ik kom net deze tegen op Expansys
[afbeelding]
De Graphite versie
Mooie kruising tussen de brown en silver!
Als je hier dan nog de silveren battery cover bij besteld, lijkt me dit een zeer mooie gsm te worden
Beetje legend style
Als het niets geholpen heeft zal ik dan indd maar eens contact met HTC opnemen..
Mag ik aannemen dat het prima werkt met een Macbook? Deze synchroniseert namelijk met Google en neem aan dat ik ook zo weer naar deze nieuwe HTC kan synchroniseren via iSync?
Vind de rand rondom de display toch meer op grijs lijken dan op bruinVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:12:
[...]
Uhm, dat is gewoon de brown versie alleen heeft Expansys het een andere naam gegeven...
Verwijderd
het sms-probleem heb ik ook af en toe (maar het is echt met ups en downs). Ik heb altijd gedacht dat het aan mijn provider lag (Mobistar) aangezien mijn toestel al vervangen is geweest en ik net hetzelfde probleem had.Blck schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:18:
Heb een hard reset gedaan, ook meteen had SD kaartje schoongemaakt..
Als het niets geholpen heeft zal ik dan indd maar eens contact met HTC opnemen..
Heb zelf ook een MBP, werkt goed, alleen gebruik ik geen iSync. Alles gaat 'over the air', je Desire synct met google, zoals contacts en agenda. En heb me Adresboek en iCal op de MBP ook met google automatische laten syncen, hierdoor is alles op to date, via google.RSD1982 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:32:
Eind deze week eindelijk ook een Desire, hiervoor een iPhone 2G, 3G en een nokia N900 gehad. Met name de laatste stelde mij erg teleur. Door de goede verhalen omtrent Android besloten deze te nemen en morgen/vrijdag is het zover![]()
Mag ik aannemen dat het prima werkt met een Macbook? Deze synchroniseert namelijk met Google en neem aan dat ik ook zo weer naar deze nieuwe HTC kan synchroniseren via iSync?
Dat eerste is mogelijk, zag ik laatst voorbij komen op MoDaCo en XDA (sorry heb geen link, maar met enig zoekwerk moet het te vinden zijn).robbinonline schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:11:
[...]
Iphone kan je eventueel nog op de homeknop klikken en dan swypen, dus niet alleen maar op het knopje boven. Wat ik tot nu toe irritant vind aan de Desire is dat de aan/uit knop links zit terwijl die bijna op alle andere apparaten rechts zit
Is het niet mogelijk om de trackpad te gebruiken als snelkoppeling om naar de camera app te gaan.
Trackpad is indrukbaar dus zou toch mogelijk moeten zijn ?
Een bepaald programma openen met een hardware is ook vast mogelijk, heb 't nog niet voorbij zien komen alleen.
Ik draai een custom ROM. Als je dat ook wilt proberen kun je natuurlijk in het desbetreffende topic terecht.Blck schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:59:
Ohke, dat wist ik niet!
Dan ga ik nu die hard-reset doen, en hopen dat het daarna verhoplen is..
Draai jij ook gewoon de standaard ROM, of heb je hem customized?
Op alle renders/productfoto's ziet de brown er eerder grijs uit dan bruin. En in het echt is de rand eigenlijk eerder paars dan bruin of grijs.Wouter06 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:35:
[...]
Vind de rand rondom de display toch meer op grijs lijken dan op bruin
Is dit normaal? Ik neem eigenlijk soort aan van niet, maar de processor kan natuurlijk wel warm worden opzich, soort van...
Welles
Dan heb ik mij laten vangen, pardonQplQyer schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:12:
[...]
Op alle renders/productfoto's ziet de brown er eerder grijs uit dan bruin. En in het echt is de rand eigenlijk eerder paars dan bruin of grijs.
Dit topic is gesloten.