Mijn ervaring/introductie
Ik heb ondertussen mijne Desire ook al enkele dagen
In het begin vervloekte ik het toestel wel tov mijn ouder Nokia 5800..
Het typen was in eerste instantie een hel!
Zo kon ik vroeger mijn duim laten rusten op het scherm en over het scherm 'glijden' tijdens het typen..
Dat gaat niet meer bij de Desire

Maar achja.. Aan alles moet je wennen (resistief vs capacitief) en dan is ondertussen dan ook gebeurd! Na een hoop woorden toe te voegen in het woordenboek verloopt het ondertussen vlot!
Instellingen genoeg om mee te prullen
Ook ben ik meteen overgestapt op Handcent SMS. Dit is een hele verademing (persoonlijk) tov de standaard messaging.
Instelmogelijkheden genoeg maar ook niet te veel!
Heb deze smartphone dan ook 2de hands gekocht tegen een zéér mooie prijs.
De foon zelf was al gekocht in april, maar dat is er totaal niet aan te zien!
Op 1 dingetje na:
Bij navraag bleek dat de oorzaak te zijn door hem te laten vallen van een op een 20cm hoog op een steentje. Daarvoor ga ik muggeziften en hem links laten liggen.. De CM Barely There (in bestelling) verbergt dat toch mooi
Batterij
Dan de batterij waar iedereen zo over 'klaagt'.
Ik ben de laatste dagen enorm bezig de Market af te speuren naar interessante apps, dus de WLAN heeft constant opgestaan. Dus kwa aantal dagen kan ik nog geen getal geven.
Maar kan je wel zeggen, Dat mijn foon op enkele(8/10?) uren tijd (idle/slapen) maar enkele percent verliest van zijn lading (5-7%).
Ik heb wel op de volgende dingen gelet:
- Beperkte animatie van de weer-widget
- alle draadloze verbindingen zijn uitgeschakeld als ik ze niet nodig hebt (GPS, WLAN, Data, BT)
- Alleen GSM, geen CDMA (GSM is voor mij snel genoeg als ik mijn mail wil checken)
- geen onodige widgets
- als ik gedaan heb, gebruik ik een widget die alle tasks killed (verder gebruik ik taskkiller niet)
- Syncen heb ik overal uitgeschakeld (behalve het weer, die staat op om de 6u (hoe vaak veranderd een weerbericht per dag?)
- Ik maak ook geen gebruik van live wallpapers
LauncherPro
Deze heb ik ondertussen ook geprobeerd en ben er ook een fan van

Beperkte aantal screens (schakel graag overbodige dingen uit), die 7 van sense heb ik echt niet nodig..
En het ziet er strak uit! Alleen mis ik sommige Sense widgets gewoon enorm
Apps
Dus zoals hierboven ben ik ne fan van strakke layouts en clean shizzle (geen overbodige rommel).
Hieronder vind je dan ook een lijstje met apps die ik gebruik en vergeleken heb met anderen. Ik heb niet ALLES bekeken, dus er kan altijd iets 'strakker' zijn

Dus laat het mij gerust weten!
- Advanced Task Killer (Hier zit een widget bij die alles met 1 *click* sluit)
- Barcode scanner (handig om snel apps te vinden op de Market via QR codes)
- Battery Watcher (Gewoon een widget die je batterij in % toont, dus geen zware widget)
- Ebuddy (Welja..
) - Apollo file manager (zeer knappe file manager)
- Handcent SMS (tot in de puntjes aan te passen naar je eigen wensen!)
- My Tracks (IMHO een waardige tegenhanger van de nokia SportsTracker)
- Network monitor (Om het dataverkeerd via 2/3G en WLAN in de gaten te houden, handig als je een abo hebt met maar 50Mb traffic:) )
- Unstaller Pro (Clean shizzle uninstaller)
Nu hoop ik dat dit geen overbodige post is voor de meeste