Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Hoe kun je er eigenlijk voor zorgen dat de foto's die jij bij de contactpersonen op je Desire hebt gesynchroniseerd worden naar Google Contacts?
Dat deed mijn ADP met stock Android namelijk wel. En dat vind ik eigenlijk wel zo handig. Want ik twijfel of hij nu alles wel echt synchroniseert, ook bijvoorbeeld geboortedata.
Als dat niet zo is, dan zet ik er liever een stock rom op, dan een met Sense...
(Maar waarschijnlijk kijk ik ergens overheen ofzo)

En zie je wel...
Ik mistte iets :)
Je kan namelijk bij Google Contacts gewoon eerst je contactpersonen mergen. (Of bij je Desire linken) Maar mergen bij Google Contacts is beter, want dan blijft het ook echt bij elkaar. En dan synct hij de foto wel goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Balachmar op 30-07-2010 11:32 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Dit topic is om de Desire te bespreken, niet om een telefoon voor jou uit te gaan zoeken.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 30-07-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:57:
[...]

Schakel je Desire eens uit en dan weer aan.
Kheb "Task manager" geïnstalleerd, die killt automatisch bepaalde apps, dus dat zal het probleem niet zijn.

Denk dat he took echt vna het intensieve gebruik kwam, kheb hem gister avond om 1 uur van de stroom gehaald, de accu was toen 80-85% vol. nu bijna 12 uur later zittie nog op 60%.

Wat me wel opvalt aan de Task manager is dat bepaalde apps blijven opstarten? aantal van die dingen gebruik ik nooit, kheb dan liever dat ze uit blijven :P

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2010 12:02 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Kheb "Task manager" geïnstalleerd, die killt automatisch bepaalde apps, dus dat zal het probleem niet zijn.

Denk dat he took echt vna het intensieve gebruik kwam, kheb hem gister avond om 1 uur van de stroom gehaald, de accu was toen 80-85% vol. nu bijna 12 uur later zittie nog op 60%.

Wat me wel opvalt aan de Task manager is dat bepaalde apps blijven opstarten? aantal van die dingen gebruik ik nooit, kheb dan liever dat ze uit blijven :P
Lees dit maar eens:
http://www.androidworld.n...n-taskkillers-in-android/

Android werkt anders dan bijvoorbeeld WinMo. Ram wordt vrijgemaakt wanneer dit nodig is, dus fire&forget zeg maar ;)
Conclusie: Taskkillers zijn alleen nuttig voor "slecht" geschreven apps die bijvoorbeeld constant webcontent lopen te pullen of refreshen (en normaal kun je dit in de app zelf instellen/uitzetten). Heb het ook 3 dagen gebruikt, maar dan loop je constant tasks te killen, terwijl dit ook schadelijk kan zijn voor je phone en het voordeel is nihil (om niet te zeggen, gevaarlijk voor systeemstabiliteit).

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:11

Entity

9000rpm

Hmm, Mark Moons zat er wellicht slechts enkele dagen naast?

http://www.engadget.com/2...nd-720p-video-capture-to/
We've just heard directly from HTC regarding that hotly anticipated upgrade to Android 2.2: it's happening this weekend for lucky Euroland owners of the Desire. Provided your Sense-loaded 3.7-incher is not carrier-locked, you should be receiving your serving of Froyo by the end of the week, and 720p video capture with it to boot. HTC is also throwing in its Share App widget that it first introduced in the Wildfire, along with its smart Caller ID feature. Very nice, though it's quite a shame that operator-specific versions of the update are still stuck in testing and are expected "in several weeks' time." Ah well, guess that'll teach us to buy our gear unlocked.

"The Android 2.2 (FroYo) update for HTC Desire will start rolling out across Europe this weekend. As well as including the complete set of Android 2.2 features, the update will contain a few special additions of our own through the latest iteration of HTC Sense. The update will provide 720p video capture, HTC's App Share widget, as well as our enhanced HTC Caller ID, and improved multi-language keyboard. Also, though the update, HTC Sync will allow HTC Desire users to sync their music with iTunes.

HTC Desire users will be notified that the over-the-air update is available to download when their phone automatically checks for software updates. The update won't delete any of the phone's content. However, due to the size of the update, we would advise using a WiFi connection to download it wherever possible to avoid additional data charges.

This update will initially roll out to unlocked HTC Desire handsets. Operator specific versions of the update are undergoing testing and we expect to make them available in several weeks' time."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 22:07
Gizmodo meldt hetzelfde:

Gizmodo.com

[ Voor 184% gewijzigd door jed_nl op 30-07-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dat klinkt wel goed Entity, laten we hopen dat dit nu dus niet weer nep blijkt te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Laatst online: 01-07-2023
Vooral deze vind ik wel interessant!
Also, though the update, HTC Sync will allow HTC Desire users to sync their music with iTunes.
Heb ik net voor iSyncr een paar dollar neergeteld... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik vraag me af wat die App-share widget straks gaat inhouden. Erg interressant allemaal.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Brummetje schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:58:
Dat klinkt wel goed Entity, laten we hopen dat dit nu dus niet weer nep blijkt te zijn....
Grote kans dat het klopt, MIschien ook wel de reden dat mark moons nergens op reageerd omdat hij bij zichzelf denkt, Wachten jullie nou maar even rustig af (voordat hij zich weer goed moet praten) :) Lets hope so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Woodpecker schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:08:
Vooral deze vind ik wel interessant!

[...]

Heb ik net voor iSyncr een paar dollar neergeteld... :|
Aj...je had ook nog DoubleTwist, maar die is op windows zo traag als dikke str*nt door een trechter (op de Mac is ie wel goed te pruimen). Ik hoop dat de musicplayer ook wordt geupgrade met het ratingsyteem van iTunes :)

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 06:37

Tripl3 D

Brother in Arms

HTC Desire users will be notified that the over-the-air update is available to download when their phone automatically checks for software updates.
Yeah right, alsof we als tweakers gaan zitten wachten totdat de telefoon automatisch naar updates gaat zoeken. Dat wordt 'gewoon' weer een lamme vinger! :P

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Laatst online: 25-04-2024
Aangezien HTC officieel de android 2.2 update heeft aangekondigd, heb ik een nieuw topic aangemaakt.

Hier kan er verder worden gepraat over de update die voor komend weekend gepland staat.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1419555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zo'n topic was er toch al :?

edit: laat maar: Android 2.2-update voor HTC Desire

[ Voor 61% gewijzigd door Shanquish op 30-07-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:56

IkWilbert

Het is mij!

Ja, en die is gesloten totdat de update er echt is. Topic ging op een gegeven moment nergens meer over :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14
Deem schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:13:
Ik vraag me af wat die App-share widget straks gaat inhouden. Erg interressant allemaal.
Nieuw icoontje "Apps delen", pup-op scherm "Selecteer een applicatie om te delen", selecteer een app, uit het lijstje, nieuwe pop-up met "Delen via" met de keuze uit o.a. bluetooth, sms, facebook, friendstraem, Gmail, enz en daarna kun je de ontvanger ingeven.

Ik heb net bijvoorbeeld AK notepad als testje geprobeerd, en via Gmail maakt hij dan een berichtje aan met de tekst "Ik gebruik AK Notepad en denk dat jij dat vast leuk vindt. Bekijk het via je Android telefoon: [market link]"
Ziet er leuk uit.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:11:
[...]

Ja, en die is gesloten totdat de update er echt is. Topic ging op een gegeven moment nergens meer over :)
ik zat het net te lezen, was een beetje te snel met me reply.

nevermind.. B2B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Krijgt de Desire met FroYo eigenlijk ook 802.11n en/of FM transmit ondersteuning?
Gezien de chipset, Broadcom BCM4329 Wi-Fi/FM, dit alle 2 wel kan.
Niet dat ik per sé op 802.11n zit te wachten, maar die FM transmitter vind ik eigenlijk wel zeer welkom.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Zou dat dan betekenen dat met de juiste software PMR functionaliteit mogelijk si?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Q & A

What is available in this update?
  • The FroYo update for the HTC Desire gives users the complete FroYo feature set as well as some special additions of our own through the latest iteration of HTC Sense. The update will provide for 720p video playback, HTC’s App Share widget, as well as our enhanced HTC Caller ID, first seen in the HTC Wildfire. Also, through the update, HTC Sync will allow HTC Desire users to sync their music with iTunes.
What is HTC's App Share widget?
  • There are more than 50,000 apps available worldwide on Android Market – the majority of which are free. With more added every single day, it is becoming more and more difficult to find the best content for your phone. The App Share Widget lets you share your favourite mobile experiences with a simple gesture with a new app sharing widget.
  • You can recommend apps by sending a link via text (SMS), email and social networks
What is HTC Caller ID?
  • When you open up a contact card in the address book the phone displays all your communications and conversations with that friend, regardless of whether it was a call, text, email, image upload or status update on Facebook.
  • When a friend calls you, HTC Caller ID will show their Facebook profile photo, their latest status update and even if their birthday is coming up soon
Why was there less of a wait for Android 2.2 (FroYo) for the Desire, than for Éclair for the Hero?
  • We’re excited to be able to offer the FroYo update so quickly. There wasn’t as much of a difference between Éclair and FroYo as there was between Cupcake and Éclair so less development work was required to ensure the user experience was maintained at the high level our customers expect.
Will the update be available to all Desire users across Europe? Are you favouring unlocked devices over operator specific handsets?
  • The FroYo update will begin rolling out immediately to SIM free unlocked devices and operator specific updates will be available in several weeks time
  • We have strong relationships with our partners and are working closely with them to develop the update for their networks
  • We will leave it to our operator partners to announce official timings
Why can’t you update everyone at the same time?
  • We’re working hard with our partners to give all Desire users the same great experience
  • Operator specific updates will be available in several weeks time
Will the Desire be updated to Gingerbread?
  • The features of Gingerbread have not yet been officially announced, so it’s too early to say.
Why isn’t there DivX support?
  • We are constantly developing new features and experimenting with new technology. We only release new features when we are completely happy they deliver the high level user experience our customers have come to expect
Will HTC offer all updates so quickly in the future?
  • We have to wait until each new Android version has been announced before we can evaluate the feasibility of integrating it with our phones.
  • We will only provide new updates and features that we feel will significantly improve the user experience.
When will the Android 2.2 (FroYo) update be available for the HTC Legend and the HTC Wildfire?
  • We expect to release updates for several of our 2010 models including Legend and Wildfire during Q3.
  • The HTC Wildfire already has the latest version of HTC Sense with the App Share widget and our enhanced HTC Caller ID. Music sync has also been enabled for the HTC Wildfire.
How did HTC get around the issues other providers have with synching with iTunes?
  • HTC Desire users are able to sync their music with iTunes thanks to the HTC PC sync tool which connects to iTunes by approved APIs for PC interaction.
http://www.androidpit.de/...sire-und-FroYo-los-geht-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17
Nakebod schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:43:
Krijgt de Desire met FroYo eigenlijk ook 802.11n en/of FM transmit ondersteuning?
Gezien de chipset, Broadcom BCM4329 Wi-Fi/FM, dit alle 2 wel kan.
Niet dat ik per sé op 802.11n zit te wachten, maar die FM transmitter vind ik eigenlijk wel zeer welkom.
Wat bedoel je met FM transmit ondersteuning ? Toch niet het ' streamen' van een FM signaal waardoor je in je auto hierop kan intunen ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
knights16 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:18:
[...]

Wat bedoel je met FM transmit ondersteuning ? Toch niet het ' streamen' van een FM signaal waardoor je in je auto hierop kan intunen ?
Dat bedoeld hij inderdaad. Ik denk niet dat dit door HTC wordt ondersteunt, hoewel de chip kan ontvangen en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

knights16 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:18:
[...]

Dat bedoel ik ja :) De chipset schijnt het te kunnen, alleen het staat uit.
FM Radio
So, it seems that both handsets have a built-in Broadcom BCM4329 Wi-Fi/FM chipset. Although neither seems fully activated, the HTC Desire does at least have FM radio functionality which is missing on the Nexus One - at least until Google decides to fix it with a software update which may or may not happen. The chip also gives capacity for both handsets to transmit FM and support 802.11n Wi Fi for better range of connection. As it stands though, neither has those features enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Ik heb mijn desire sinds gisteren en ben nu al een tijd bezig om mijn contacten over te zetten van mijn oude X1 (winmo), maar tot op heden wil het niet echt vlotten.

De enige manier waarop ik ze geexporteerd krijg is als .csv bestand en wanneer ik ze daarna importeer krijg ik ze niet volledig, enkel de voornaam komt erin te staan.

Ik heb wel een paar Vcards kunnen oversturen via bluetooth en dan komen ze perfect in de desire, maar als ik ze 1 voor 1 moet overzenden ben ik uren bezig.

Is er iemand bekend met een simpelere manier? Bijvoorbeeld om alle contacten als Vcards te exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Dreadramon schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:31:
Ik heb mijn desire sinds gisteren en ben nu al een tijd bezig om mijn contacten over te zetten van mijn oude X1 (winmo), maar tot op heden wil het niet echt vlotten.

De enige manier waarop ik ze geexporteerd krijg is als .csv bestand en wanneer ik ze daarna importeer krijg ik ze niet volledig, enkel de voornaam komt erin te staan.

Ik heb wel een paar Vcards kunnen oversturen via bluetooth en dan komen ze perfect in de desire, maar als ik ze 1 voor 1 moet overzenden ben ik uren bezig.

Is er iemand bekend met een simpelere manier? Bijvoorbeeld om alle contacten als Vcards te exporteren?
Lukt het niet via Gmail/contactpersonen en eventueel daar bewerken/controleren op dubbele en eventueel samenvoegen?
Importeren
We ondersteunen het importeren van CSV-bestanden vanuit Outlook, Outlook Express, Yahoo! Mail, Hotmail, Eudora en enkele andere toepassingen. We ondersteunen ook het importeren van vCard vanuit toepassingen als het Apple-adresboek.
Selecteer een CSV- of vCard-bestand om te uploaden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Laatst online: 14-02 10:09
Weet iemand iets van of de support voor 802.1x beveiligingen is verbeterd in 2.2?

Want ik kan nu met 2.1 niet op het wifi-netwerk van de universiteit zonder mn phone te rooten. En ik had gehoord dat het waarschijnlijk met 2.2 wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
janvanduschoten schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:41:
[...]

Lukt het niet via Gmail/contactpersonen en eventueel daar bewerken/controleren op dubbele en eventueel samenvoegen?

[...]
Nee, ik krijg dan alleen de voornaam in Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 09:25
Ik vraag me trouwens af of die update-check handmatig het wel doet. Als ik ga naar settings --> about phone --> system software update --> check now zie ik 'm helemaal geen verbinding maken, en altijd komt het schermpje "er zijn geen updates" bijna direct naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:39

Puf

Dreadramon schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:31:

Winmo syncen met Outlook op je pc, outlook via Google Sync syncen met je Gmail, en Gmail met je Android...

paar minuutjes werk en poef!! klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 17-09 16:57
Darkwings schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:49:
Ik vraag me trouwens af of die update-check handmatig het wel doet. Als ik ga naar settings --> about phone --> system software update --> check now zie ik 'm helemaal geen verbinding maken, en altijd komt het schermpje "er zijn geen updates" bijna direct naar voren.
Als ik "Check 4 updates" doe met internet (wifi) aan dan geeft hij inderdaad deze melding,
maar als ik wifi uitzet dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken.

Kortom: hij zal het vast wel online checken :)

(Beetje slecht als hij alleen in je reeds verkregen (offline dus) notifications zou zoeken of er toevallig een update bericht bij stond, want dan had je 'm zelf ook vast al lang gezien :P)

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 30-07-2010 16:01 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Puf schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:54:
[...]

Winmo syncen met Outlook op je pc, outlook via Google Sync syncen met je Gmail, en Gmail met je Android...

paar minuutjes werk en poef!! klaar!
Ja, dacht ook dat het allemaal makkelijk was en honderd guides (die allemaal het zelfde vertellen) laten je dat ook geloven.

Mijn WinMo telefoon wil al niet syncen met outlook(gebruik ik nooit, gebruikte te windows Mail), Mobile Device Center geeft aan dat outlook niet geconfigureerd is en wil dus ook niet syncen. Dat dus gedaan, e-mail accountje aangemaakt, maar still no luck. De handmatig geexporteerde CSV file komt overigens ook niet correct in outlook terecht.

Het probleem is dat alleen de voornaam in het 'naam'-veld komt en alle overige gegevens komen in de velden onder 'Aangepast', zelfs velden die ik nooit ingevuld heb, komen met een lege waarde daar te staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreadramon op 30-07-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Dreadramon: Heb je mijn startpost niet gelezen. Daar staat een work-around in om contacten vanaf een andere telefoon te importeren.

Zo te zien heeft de X1 twee velden. Eentje voor de voornaam en de andere voor de achternaam. Google gebruikt maar èèn veld. De makkelijkste oplossing is handmatig alle achternamen bij de voornamen neerzetten.

Heb je verder nog iets geprobeerd?

BTW Startpost heeft een update gekregen betreft de FroYo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Nou tzal me beniewuen of de update dit weekend echt gaat komen :) kga iig niet constant op updates controleren... kzie hem vanzelf wel verschijnen.

[ Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2010 16:25 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Tenshu schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:18:
'De FroYo Update geeft geeft gebruikers de volledige functies die je ook bijvoorbeeld op de Nexus One kan vinden.''

1 keer ''geeft' te veel. Verder net stuk!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Tenshu schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:18:
@Dreadramon: Heb je mijn startpost niet gelezen. Daar staat een work-around in om contacten vanaf een andere telefoon te importeren.

Zo te zien heeft de X1 twee velden. Eentje voor de voornaam en de andere voor de achternaam. Google gebruikt maar èèn veld. De makkelijkste oplossing is handmatig alle achternamen bij de voornamen neerzetten.

Heb je verder nog iets geprobeerd?

Hij verstuurt dan maar 1 Vcard, ookal heb ik ze allemaal geselecteerd en staan ze ook allemaal klaar om te verzenden. Ook staat niet alleen de naam in een apart veld, ook adressen, email adressen etc. staan allemaal in die aparte velden.

Het is me inmiddels gelukt om op een andere PC te syncen met outlook, dus ga daar nu een poging wagen om outlook met gmail gesynct te krijgen.

Edit: Het is inmiddels geluk op een andere pc. Het heeft even geduurd, maar alsnog sneller dan handmatig alles overzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreadramon op 30-07-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:39

Puf

Hm..blijkbaar is het vanaf Windows Mobile toch iets lastiger om je contacten mee te nemen, als ik dat hierboven zo zie.

Vanaf Symbian was het een fluitje van een cent. Je zou toch verwachten dat WM betere Outlook-sync zou bieden.

Hier helaas nog geen update naar 2.2. Blijkbaar voorbehouden aan the Chosen Few.

edit: mooi dat het opgelost is...lag het nou echt aan de pc, of was het een andere versie van Outlook?

[ Voor 14% gewijzigd door Puf op 30-07-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Op de andere ging het redelijk soepel, dus zal toch aan de PC hebben gelegen. Die heeft wel meer kuren...

Nu ze er allemaal instaan werkt het prachtig, mooi gekoppeld met een enkele faceboekvriend die ik heb. Het was de moeite waard zullen we maar zeggen :) Nu alle apps doorstruinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Stukfruit schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 02:32:
[...]

Wat hebben camerasensoren en desktopschermen + besturingssystemen en de daarin gebruikte technieken te maken met Android en de Desire?

Ik denk dat je wel mag aannemen dat HTC de juiste drivers + bijbehorende instellingen meelevert met die nieuwe schermen, dus ik betwijfel of je moet spelen met subpixelvolgordes, laat staan de rest van alle mogelijke AA-instellingen.
[...]
Ik dacht ik gooi er even wat extra technische (en deels gerelateerde) informatie tegenaan.
Maar goed, als dat niet gewaardeerd wordt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Op androidworld wordt nu gezegt dat de update pas na het weekend gaat komen (ze zouden contact hebben opgenomen met HTC Nederland)...

Ben dus erg benieuwd waarneer die nou gaat komen..

Bron: http://www.androidworld.n...sire-komt-na-het-weekend/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 08:40

Flipm0de

geen

Wat een toestel! Geweldig! Loop alleen sinds vanavond tegen een groot probleem aan.

blijf maar de melding:

"De toepassing HTC Sense (proces.com.htc.launcher) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw"

krijgen.

De enige optie is opnieuw starten maar dan blijft de melding terugkomen. Baterij eruit, simkaartje eruit zoals ik online lees helpt allemaal niet. Is de enige optie resetten? Zou ik nog bij mn smsjes kunnen?

Was trouwens een hoop zooi aan het verwijderen waarna ie opeens vastliep.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froyo hangt in de lucht!

http://twitter.com/HTC_NL/status/19744048476

De eerste gebruikers hebben hem al binnen!
nieuws: HTC Desire krijgt betere Sense-interface en 720p-video-opname
(zie mdcsusa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb verzocht de Froyo 2.2 update draad weer open te gooien. Dat gebeurt zodra de update er ook daadwerkelijk is.

[ Voor 25% gewijzigd door Wekkel op 30-07-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Iedereen kan roepen dat ie de update aan het binnen halen is he ;)

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Als ik controleer op nieuwe software, dan krijg ik een venster met de kop: de telefoon is up-to-date. Maar de zin er onder zegt: er zijn updates beschikbaar op de telefoon. Dat zegt-ie al sinds drie weken geleden, ligt dat aan een verkeerde vertaling of zo?
Deem schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:41:
[...]

Iedereen kan roepen dat ie de update aan het binnen halen is he ;)
Ik zat er eigenlijk op te wachten totdat de eerste grappenmakers zich zouden melden...

[ Voor 34% gewijzigd door Armada op 30-07-2010 18:43 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:59
Armada schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:41:
Als ik controleer op nieuwe software, dan krijg ik een venster met de kop: de telefoon is up-to-date. Maar de zin er onder zegt: er zijn updates beschikbaar op de telefoon. Dat zegt-ie al sinds drie weken geleden, ligt dat aan een verkeerde vertaling of zo?
Al tien keer behandeld, en ook deze keer is het antwoord alweer "ja, dat is een vertaalfout"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dat twitter bericht is van woensdag... (beter kijken misschien ?) en we weten allemaal dat die dus niet correct was...

En dat van mdcsusa is de eerste die probeerd grappig te doen gok ik zo :)

[ Voor 66% gewijzigd door Brummetje op 30-07-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Kijk eens naar de timestamp van dat bericht. Die is van 28 juli, eergisteren. Had betrekking op de berichtgeving van Mark Moons.

[ Voor 8% gewijzigd door lbuysers op 30-07-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Anarchist schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:08:
[...]

Ik neem aan van een reparatie?

Dinsdag was mij verteld dat de mijne gereed was. Ik kon em op z,n vroegst vrijdag (vandaag) verwachten. Toch gek. Als ik iets verstuur is het er de volgende dag al :? :(
Hij komt trouwens terug van dynafix.
Ik heb HTC gebeld want ik heb precies hetzelfde en ik krijg hem dus maandag. Ik vroeg ook naar welk adres ze hem gingen bezorgen aangezien ze hem voor reparatie op mijn werk hebben opgehaald dus was de kans groot dat ze hem daar ook weer bezorgen :D. Dus ik dacht laat ik ze maar bellen dat als ze hem op zaterdag op mijn werk gaan bezorgen dat ze dan wel voor een dichte deur staan maar de koerier werkt niet op zaterdag dus maandag krijg ik de telefoon waarschijnlijk en jij dus ook :) of je hebt mazzel en je hebt hem vandaag al gekregen :)

Heb je trouwens ook een nieuw mainbord gekregen? ikzelf wel en hopelijk kan ik nu weer bellen en sms-en en start die niet steeds opnieuw op. Het was bij mijn al de 2de keer dat ze hem hebben voor reparatie. De eerste keer hebben ze er niks aangedaan aangezien alles leek te werken, maar tekentjes op je scherm dat je een bv een 3g verbinding hebt wil nog niet zeggen dat het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrthe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 16:41
edit: dubbelpost mbt update 2.2 maandag.. oeps, sorry...

[ Voor 75% gewijzigd door myrthe op 30-07-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
diabolofan schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:44:
[...]

Al tien keer behandeld, en ook deze keer is het antwoord alweer "ja, dat is een vertaalfout"
Zijn er verschillende versies dan?
Bij bij staat duidelijk "geen update beschikbaar".

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

madmaus schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:25:
[...]

Zijn er verschillende versies dan?
Bij bij staat duidelijk "geen update beschikbaar".
Voor zover ik weet is het ook geen taalfout... volgens mij als je dat krijgt betekend dit dat je Rom up to date is maar er updates voor je applicaties uit de market beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Brummetje schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:31:
[...]

Voor zover ik weet is het ook geen taalfout... volgens mij als je dat krijgt betekend dit dat je Rom up to date is maar er updates voor je applicaties uit de market beschikbaar zijn...
HTC heeft die vertaalfout verbeterd met de laatste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Upbeat schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:43:
[...]

HTC heeft die vertaalfout verbeterd met de laatste firmware update.
Hmmm ,dat zou helemaal mooi zijn. Dan draai ik dus niet de laatste firmware ondanks dat de telefoon steeds meldt dat ik up to date ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Welke softwarenummer heb je dan ? Instelling > Over de telefoon > Software informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Brummetje schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:49:
Welke softwarenummer heb je dan ? Instelling > Over de telefoon > Software informatie
"2.1-update1" van de firmware, 1.19.161.5 van softwarenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

1.21 is nieuwste

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Armada schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:52:
[...]

"2.1-update1" van de firmware, 1.19.161.5 van softwarenummer.
Kijk daar zit al een verschil.
Ik heb ook 2.1 update 1, maar mijn softwarenummer is 1.21.405.2

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 03:12

aKra

Intentionally left blank.

Misschien een Vodafone toestel? :)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Laatst online: 17-09 09:52
<haal maar weg, was wel heel erg laat>

[ Voor 91% gewijzigd door pstalman op 30-07-2010 20:01 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

aKra schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:58:
Vodafone heeft niet dat versie nummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

aKra schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:58:
Wel in een Vodafone winkel gekocht, maar er is geen enkele indicatie/splashscreen/bootscreen van Vodafone.

Hmmm, ik heb het toestel nu drie weken of zo. Dan zou je toch wel verwachten dat die update naar 1.21 er al doorheen geduwd zou zijn. Ik neem aan dat de Froyo update alles naar 2.2 trekt, inclusief een voorgaande firmware?

[ Voor 31% gewijzigd door Armada op 30-07-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Idd, de nieuwste is 1.21.405.2

Ik heb trouwens een redelijk vroege Desire, hopelijk gaat dat schelen in de update :)

Hoewel HTC er niet veel over zegt, is het duidelijk dat de update in de lucht hangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Laatst online: 14-02 10:09
natasdiamon schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:04:
Idd, de nieuwste is 1.21.405.2

Ik heb trouwens een redelijk vroege Desire, hopelijk gaat dat schelen in de update :)

Hoewel HTC er niet veel over zegt, is het duidelijk dat de update in de lucht hangt :P
Hoe voelt dat dan? ;o
Kdenk om heel eerlijk te zijn niet dat een vroege uit gaat maken. Ik heb ook n redelijk vroege, maar ik betwijfel of het uitmaakt.

Het zou me niet verbazen als iedere non-branded het ongeveer rond hetzelfde moment zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

"Iets te voorbarig geweest, maar hou je Desire gereed: http://ow.ly/2iZdf ...en we leveren meer extra's bij de ROM"

"een volle ROM is ruim 100MB, dus pas op wanneer je geen flat rate hebt..."

Bron: http://twitter.com/markmoons/status/19932920108 en http://twitter.com/markmoons/status/19933046063

[ Voor 37% gewijzigd door slaay op 30-07-2010 21:17 . Reden: extra info ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vraag me af wat die extra's zijn dan, zou hij daarmee BeNeLux of zelfs NL specifiek iets extra's bedoelen?
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Flipm0de schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:27:
"De toepassing HTC Sense (proces.com.htc.launcher) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw"

De enige optie is opnieuw starten maar dan blijft de melding terugkomen. Baterij eruit, simkaartje eruit zoals ik online lees helpt allemaal niet. Is de enige optie resetten? Zou ik nog bij mn smsjes kunnen?

Was trouwens een hoop zooi aan het verwijderen waarna ie opeens vastliep.
Dat soort issues zijn het best op te lossen met een reset. Kun je de telefoon nog wel gebruiken? In dat geval even de sms-jes back-uppen met en app. Zelf gebruik ik sms backup&restore, gratis uit de market.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Als ik een koptelefoon in mijn desire druk, of een line-out van de versterker (3.5mm naar 2x tulp) dan flipt mijn hele toestel. Dan gaat hij uit zichzelf scrollen links en recht door de nummers heen, vooruitspoelen en rare dingen doen, maar als ik hem gewoon op de grond neer leg is er niks aan de hand.

Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nakebod schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:27:
Vraag me af wat die extra's zijn dan, zou hij daarmee BeNeLux of zelfs NL specifiek iets extra's bedoelen?
Ben benieuwd :)
"Verassing :-) (dat staat al op verschillende plekken op het internet)"
Bron: http://twitter.com/markmoons/status/19934975706

Dus wie het weet die mag het zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 14:26
koekoek2003nl schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:49:
Als ik een koptelefoon in mijn desire druk, of een line-out van de versterker (3.5mm naar 2x tulp) dan flipt mijn hele toestel. Dan gaat hij uit zichzelf scrollen links en recht door de nummers heen, vooruitspoelen en rare dingen doen, maar als ik hem gewoon op de grond neer leg is er niks aan de hand.

Hebben jullie dat ook?
Dan zit het stekkertje er waarschijnlijk niet helemaal goed in.
Vergelijk het maar eens met de bijgeleverde headset.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

slaay schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:50:
[...]

Dan ga ik voor 802.11n en FM transmitter :+ Of is dat laatste nu niet legaal in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 21:19
Nakebod schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:08:
[...]

Dan ga ik voor 802.11n en FM transmitter :+ Of is dat laatste nu niet legaal in Nederland.
FM Transmitter is legaal maar er mag maar een x aantal nanowatt uitgezonden worden en op een vrij stukje fm band.
Zou wel een mooie functie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Net op facebook:
We waren iets te enthousiast met onze
eerdere aankondiging, maar de Android 2.2 (FroYo) update voor de HTC Desire
wordt vanaf de komende dagen uitgerold! Door de beperkte bandbreedte wordt dit gefaseerd
gedaan. Gebruikers van een HTC Desire krijgen automatisch een
melding voor de update. De update voor operator-specifieke toestellen volgt in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
slaay schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:50:

Zou het niet gewoon 720p video-recording zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ja. Want het staat ook al op verschillende plekken op internet.
Dus het zijn echt geen nieuwe dingen, die we al niet wisten.

ik heb geen fm transmitter nodig. Heb toch AUX input in de auto :D
veel betere kwaliteit.

[ Voor 27% gewijzigd door DNA_Saint op 30-07-2010 23:03 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:16

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Om mee te doen aan de speculatie, ik vermoed dat de verrassing meer in de visuele stijl, widgets of apps die in een exclusieve partnership zijn ontwikkeld zal zitten.

Echte core dingen zijn óf al in 2.2 aangekondigd óf kunnen nog niet met 2.2, dan zal HTC het ook niet kunnen...

Iemand voorbereid op een anticlimax?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTC Desire gekocht en de volgende dingen vielen me op:
1) voice to text zit er niet op
2) google navigation zit er niet standaard in. Google maps wel. De GPS van google maps ook, maar nog geen turn-by-turn.

Ik weet niet of het in deze topic thuis hoort, maar ik zal voor andere mensen maar erbij vertellen hoe ik die 2 dingen verholpen heb.

1) om voice to text keyboard te krijgen volg de volgende instructies:

http://nimbu.amorvi.com/2...ce-to-text-to-htc-desire/

2) voor turn-by-turn navigation ga naar market place en doe een update van google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

nav zit er niet standaard op, omdat toen desire uitkwam nav nog niet bestond :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:05
sinds het updaten van google maps naar 4.4 krijg ik foutmeldingen als ik maps, navigatie of een van de andere bijhorende apps open. Opnieuw installeren reseten etc helpt helemaal niets. Ik kan de update wel weer verwijderen maar dan ben ik turn bij turn navigatie kwijt die ik vaak gebruik. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Heeft iemand voice to text werkend gekregen in het Nederlands?

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Horrible op 31-07-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cadezo schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:56:
[...]

Zou het niet gewoon 720p video-recording zijn?
Ik verwacht in ieder geval dat het iets is wat in nieuws: HTC Desire krijgt betere Sense-interface en 720p-video-opname beschreven staat.
Dr. Horrible schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:03:
Heeft iemand voice to text werkend gekregen in het Nederlands?
Nope, is niet beschikbaar in het Nederlands.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 31-07-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
TD-er schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:24:
[...]

Ik dacht ik gooi er even wat extra technische (en deels gerelateerde) informatie tegenaan.
Maar goed, als dat niet gewaardeerd wordt.
offtopic:
Je hebt gelijk, ik reageerde zonder na te denken. Het wordt wel gewaardeerd, sorry :>

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:32:
nav zit er niet standaard op, omdat toen desire uitkwam nav nog niet bestond :p
Het rare is wel dat op de website van HTC in hun guide over navigatie, HTC ervan uit gaat dat turn-by-turn nav voorgeinstalleerd is. Nergens melden ze dat je google maps moet updaten, beetje slordig vind ik.

voice-to-text: ik heb het niet in het nederlands kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Over branded en unbranded vodafone toestellen heb ik het volgende gevonden

http://forum.vodafone.co....ire-branded-or-unbranded/

Met op het einde een reactie van vodafone zelf. 405 is dus dat hij Unbranded is :) mooi zo, die heb ik namelijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:08:
[...]

Het rare is wel dat op de website van HTC in hun guide over navigatie, HTC ervan uit gaat dat turn-by-turn nav voorgeinstalleerd is. Nergens melden ze dat je google maps moet updaten, beetje slordig vind ik.

voice-to-text: ik heb het niet in het nederlands kunnen installeren.
wat staat erin?
navigatie of echt dat er turn-by-turn SPOKEN navigatie is?
Want je hebt al navigatie erop. Alleen moet je het zelf elke keer gaan lezen :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Weet iemand of er, naast de mogelijkheid om via FOTA een update te doen, ook Nederlandstalige ROMs (RUU dist) zijn te verkrijgen? Ik ben nml. van plan een eigen rom te bakken en dan is het handig om weer een restore naar stock te kunnen doen met een originele NL rom.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

swoutr schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:34:
Over branded en unbranded vodafone toestellen heb ik het volgende gevonden

http://forum.vodafone.co....ire-branded-or-unbranded/

Met op het einde een reactie van vodafone zelf. 405 is dus dat hij Unbranded is :) mooi zo, die heb ik namelijk ^^
Ik denk dan dat ik het even niet meer begrijp. Ik heb de 161 firmware. Wat verstaan we dan onder een branded telefoon? Alleen de nummering van de firmware? Want verder heb ik geen (merkbare) modificaties aan de telefoon, nergens een symbool, geen boot of splashscreens, niets fysiek op de telefoon. En hij blijkt zelfs simlockvrij te zijn, heb ik net met mijn werkgevers kpn sim geprobeerd (ik heb zelf dus Vodafone). Wat is dan precies 'branded'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Soms voor ingestelde internet/provider instellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
DNA_Saint schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:14:
[...]

wat staat erin?
navigatie of echt dat er turn-by-turn SPOKEN navigatie is?
Want je hebt al navigatie erop. Alleen moet je het zelf elke keer gaan lezen :p
Bij mij praat ze gewoon netjes in het Nederlands :) Google Navigatie werkt bij mij zoals het hoort, Nederlands geschreven en gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:17
Armada schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:12:
[...]

Ik denk dan dat ik het even niet meer begrijp. Ik heb de 161 firmware. Wat verstaan we dan onder een branded telefoon? Alleen de nummering van de firmware? Want verder heb ik geen (merkbare) modificaties aan de telefoon, nergens een symbool, geen boot of splashscreens, niets fysiek op de telefoon. En hij blijkt zelfs simlockvrij te zijn, heb ik net met mijn werkgevers kpn sim geprobeerd (ik heb zelf dus Vodafone). Wat is dan precies 'branded'?
Het kan ook zijn dat je een toestel uit een ander land hebt. En dat ej daarom achter loopt in software versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

janvanduschoten schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:42:
[...]

Bij mij praat ze gewoon netjes in het Nederlands :) Google Navigatie werkt bij mij zoals het hoort, Nederlands geschreven en gesproken.
Daar gaat het nu niet om, gaat over de Google maps die voor geïnstalleerd is en wat er op de HTC website staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Armada schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:12:
[...]

Toevallig heb ik gister mijn telefoon debranded. Verschillen met de vodafone ROM:
  • Bij de setup kan je kiezen tussen Vodafone en Vodafone business als provider (met vodafone sim erin)
  • Meer talen
  • Geen vodafone scene meer.
Voor zover ik weet is de rest hetzelfde.

Voor de geinteresseerden: ik heb deze guide gevolgd, maar deze rom erop (1.21) gegooid. De ROM uit de guide is een versie 1.15, terwijl mijn toestel 1.19 draaide, en kon deze niet updaten. Met de 1.21 versie ging dat wel goed. Ik heb hier nog even over getwijfeld, omdat het een WWE (world wide edition) betreft, maar ik las een stukje terug in dit topic dat dit de juiste ROM was voor Stock NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is toch normaal dat je na aanschaf van een computer, telefoon, televisie of noem maar op, altijd de software even bijwerkt. Lijkt mij nogal logisch dat je de ingebouwde software niet makkelijk bij kunt werken van reeds geproduceerde units... ben maar blij dat het niet om een Symbian telefoon gaat; dan kun je pas echt lachen als je even alles wil bijwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

michiel_ schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Toevallig heb ik gister mijn telefoon debranded. Verschillen met de vodafone ROM:
  • Bij de setup kan je kiezen tussen Vodafone en Vodafone business als provider (met vodafone sim erin)
  • Meer talen
  • Geen vodafone scene meer.
Voor zover ik weet is de rest hetzelfde.

Voor de geinteresseerden: ik heb deze guide gevolgd, maar deze rom erop (1.21) gegooid. De ROM uit de guide is een versie 1.15, terwijl mijn toestel 1.19 draaide, en kon deze niet updaten. Met de 1.21 versie ging dat wel goed. Ik heb hier nog even over getwijfeld, omdat het een WWE (world wide edition) betreft, maar ik las een stukje terug in dit topic dat dit de juiste ROM was voor Stock NL.
Thanks, ik denk dat ik dit ook maar ga doen. Ik heb geen zin om elke keer achter te lopen met updates omdat er paar kleine dingen anders zijn. Als het nu wezenlijke dingen waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Waarschijnlijk gaat onderstaande ook op voor de Nederlandse providers mbt branded toestellen en updates:

T-Mobile UK - update in september
(http://www.techradar.com/...oming-in-september-706743)

Vodafone UK - nog geen datum/maand bekend waarop de update gaat komen
(http://www.pocket-lint.co...sire-android-froyo-update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
Armada schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Thanks, ik denk dat ik dit ook maar ga doen. Ik heb geen zin om elke keer achter te lopen met updates omdat er paar kleine dingen anders zijn. Als het nu wezenlijke dingen waren...
Ik ben er stiekem zelf nog niet 100% van overtuigd dat ik de froyo update ga krijgen dit weekend. Aangezien het een WWE rom is, en HTC het heeft aangekondigd voor Europa. Als je wilt kan ik je een berichtje sturen als het werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:57
Gister zag ik iemand anders met een HTC en die had constant het 3G icoontje bovenaan staan. Bij mij zie ik eigenlijk meer het 'H' icoontje dan de 3G bij verbinding. Heeft dat nog invloed op het dataverkeer? En kan ik instellen dat hij alleen 3G pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

michiel_ schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:13:
[...]

Ik ben er stiekem zelf nog niet 100% van overtuigd dat ik de froyo update ga krijgen dit weekend. Aangezien het een WWE rom is, en HTC het heeft aangekondigd voor Europa. Als je wilt kan ik je een berichtje sturen als het werkt ;).
Ik ben erg benieuwd of het lukt. Ik heb niet het hele installatieproces doorgelezen, maar is het niet ook een optie om van 1.19 direct door te gaan naar 2.2 indien deze op de HTC site downloadbaar gemaakt wordt? Dat scheelt weer een tussenstap. Of is er iets specifieks waardoor dit alleen naar 1.21 lukt?
Sowieso ben ik erg benieuwd hoe snel dit allemaal uitgerold gaat worden op de unbranded versies. En dat sommige providers nu al zeggen dat dit pas in september gaat gebeuren, vind ik niet opbeurend voor degenen met een branded versie. Mochten er dan problemen zijn met de eerste 2.2 release, dan is een update daarvoor dus ook met weken vertraagd.
Southern Sun schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:21:
Gister zag ik iemand anders met een HTC en die had constant het 3G icoontje bovenaan staan. Bij mij zie ik eigenlijk meer het 'H' icoontje dan de 3G bij verbinding. Heeft dat nog invloed op het dataverkeer? En kan ik instellen dat hij alleen 3G pakt?
Ik zou blij zijn als mijn Desire alleen maar H zou laten zien. Waarom zou je naar een verbinding met een lagere snelheid willen? Als je alleen G ziet, dan moet je je zorgen gaan maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Armada op 31-07-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:08

jerry_a

doei

Southern Sun schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:21:
Jazeker heeft dit invloed. Waarom wil je in vredesnaam alleen 3G? H is sneller.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
@ Southern Sun, misschien moet je eens de handleiding/ het Android forum door lezen? H is HSDPA oftewel 3,5G. Dat is sneller dan 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
Armada schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:23:
[...]

Ik ben erg benieuwd of het lukt. Ik heb niet het hele installatieproces doorgelezen, maar is het niet ook een optie om van 1.19 direct door te gaan naar 2.2 indien deze op de HTC site downloadbaar gemaakt wordt? Dat scheelt weer een tussenstap. Of is er iets specifieks waardoor dit alleen naar 1.21 lukt?
Goed punt, maar de OTA zal altijd eerder zijn dan de RUU (Rom Update Utility). Sowieso kan je hem op http://shipped-roms.com/ niet meer verwachten:
Well for the most part this HTC Saga is over. The verdict is in. They have asked me not to upload more files in the future. For a compromise, they are allowing me to keep everything else that is online.
Er zijn natuurlijk meerdere bronnen. Maar ik weet niet precies waar ze het vandaan halen. Officieel biedt HTC alleen OTA updates aan voor zover ik kan zien.

De update naar 1.21 lukte wel, voor zover ik begrijp, omdat vodafone versie 1.19 (die ik had) bootloader 0.80 draait. De 1.15 versie had bootloader 0.75. Versie 1.21 had dan weer bootloader 0.80. Dus omlaag kan kennelijk niet.
Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.