Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:29:
[...]

Je maakt een grapje? Dit noem je argumentatie? Dus als Microsoft elk jaar een betere windows zou uitbrengen zou jij meegaan in die marketingcampagne? Windows 7 kan beter zijn, je krijgt er in een game geen frame extra bij. En games draaien even stabiel op Vista als op Windows 7, dus nogmaals de vraag wat de argumentatie is om Vista 64bit te lozen als het niet perse nodig is?

EDIT; Laat trouwens maar, off-topic en zinloze discussie... :O
Nee klopt, maar op die manier draaien games ook net zo goed op Windows 98 maar zou je dat nu nog willen? Maar als besturingssysteem is het gewoon beter. Het is niet vor niks dat het zo snel gekomen is na Vista.

Het was ook alleen maar een tip, het hoeft niet, maar als ik nu een nieuwe, dure game PC zou kopen, zou ik toch echt de laatste Windows versie erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:49:
[...]

Nee klopt, maar op die manier draaien games ook net zo goed op Windows 98 maar zou je dat nu nog willen? Maar als besturingssysteem is het gewoon beter. Het is niet vor niks dat het zo snel gekomen is na Vista.

Het was ook alleen maar een tip, het hoeft niet, maar als ik nu een nieuwe, dure game PC zou kopen, zou ik toch echt de laatste Windows versie erop zetten.
Windows 98 is natuurlijk een heel ander verhaal... Daar zullen sommige games wellicht niet eens meer op draaien en er ontbreekt DX11. Verder ging het niet om een aanschaf van een compleet systeem, maar enkel om een videokaart, dat is de hele rede dat ik erop inhaakte...

Laat ik me toch verleiden om er weer op in te gaan. Zal ik nu niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
2 Jaar terug heb ik een Game-Pc aangeschaft en sindsdien zitten er bij mij twee XFX HD 4890's is het al slim om nieuwe te kopen of moet ik nog even wachten? op dit moment is dit mijn pc

i7-920(met een Scythe Mugen er op)
6gb ram
750gb hdd
2x Hd 4890

Ze draaien allemaal nog gewoon op standaard maar wat kan ik nog verbeteren?

Edit: Kheb trouwens een 1920X1080 Pixels erop aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door gazhims3lv op 12-05-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel je alles wat je hebt nog naar wens? Zo jah zou ik pas upgraden als de nieuwe generatie videokaarten uitkomen. Als het goed is worden die ook op 28nm gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gazhims3lv schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:14:
2 Jaar terug heb ik een Game-Pc aangeschaft en sindsdien zitten er bij mij twee XFX HD 4890's is het al slim om nieuwe te kopen of moet ik nog even wachten? op dit moment is dit mijn pc

i7-920(met een Scythe Mugen er op)
6gb ram
750gb hdd
2x Hd 4890

Ze draaien allemaal nog gewoon op standaard maar wat kan ik nog verbeteren?

Edit: Kheb trouwens een 1920X1080 Pixels erop aangesloten.
Enige wat je kan "verbeteren" is DirectX 11 maar je systeem is nog supersnel, en je kan gewoon de nieuwste games op de hoogste instellingen spelen, alleen geen DX11 dus.

Maar als je echt een andere videokaart wilt, een HD6950 of GTX560Ti lijkt me voldoende voor jouw resolutie.

Maar wat voor voeding heb je? Merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou gewoon nog een tijdje doordraaien met die setup. Ook omdat je (gazhim) niet aangeeft dat dingen niet soepel meer draaien. Wel kun je je processor een aardig stukje overklokken (als je dat nog niet gedaan hebt).
Noem dus ook je moederbord even (eventueel het merk/leverancier van de pc).

[ Voor 15% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-05-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Ik vind het nog steeds maar moeilijk om te bepalen welke stille gpu ik zal kopen.
Stil is natuurlijk erg subjectief. Wat de 1 erg stil vind kan ik nog steeds herrie vinden.
Ik heb nu een passieve koeling, dus een koeling met fans zal altijd meer geluid maken, maar of het acceptabel is.....moeilijk te bepalen als je het nog niet kunt horen als het nog niet in je kast zit.

Ik denk dan toch maar aan een 6850 of 6870 en dan met de volgende koeling:
pricewatch: Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 en deze pricewatch: Arctic Cooling Turbo Module for Accelero S1/S2

iemand enig idee of dat gaat werken enzo? of weet iemand een andere stille koeler? of een zeker weten zeer stille stock gpu?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU : AMD Phenom II X6 1055T 2.8Ghz
Memory : Amount: 5 GB (2 x 2 GB + 1 GB) - Speed: PC3-10600 MB/sec
Mobo : H-Alpinia-RS780L-uATX
VGA : ATI Radeon HD5570
PSU : 300w

(HP Pavillion p6511be)

Dus bij deze.. Duidelijk een zwakke VGA / PSU.

Wat moet die doen :
Games op 'high/ultra' zonder issues draaien.
Zoals :
-Starcraft 2, Brink, Hunted: The Demon's Forge, Diablo 3.. Geen 'heavy heavy' games denk ik, maar toch.

Welke kaart is dus aan te raden ? Budget liefst zo weinig mogelijk.
Voor een 6950 2GB en 600W Voeding kom ik op een 320€, maar is dit 'nodig' voor zulke games ?
Ook, is 2GB nodig op een VGA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor 600 watt voeding? Daarbij een 500 watt is ook voldoede. 2GB nodig? Ligt aan je resolutie. Aangezien je geen heavy gamer bent kan je goedkoper gaan voor een HD5850 van Club 3d voor 114 of de HD6870 die een fractie sneller is maar wel zuiniger van 140 ook van club 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:08:
Wat voor 600 watt voeding? Daarbij een 500 watt is ook voldoede. 2GB nodig? Ligt aan je resolutie. Aangezien je geen heavy gamer bent kan je goedkoper gaan voor een HD5850 van Club 3d voor 114 of de HD6870 die een fractie sneller is maar wel zuiniger van 140 ook van club 3d.
1900x1080 zit ik nu , een 24" widescreen HD LED monitor.
Dus is 2GB nodig dan voor dit ?

Edit ; Kan iemand hier een goede shop aanraden die in Belgie levert ? De kaarten hierboven genoemd vind ik alleen veel duurder of gewoonweg niet bij de shop hier.. :/

Indien iemand echt 'hulpzaam' wil zijn kan die mij de voeding + vga aanraden, 200€ lijkt me genoeg voor de 2 dan ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Hey,
Ik wou even laten weten dat ik heb besloten om toch maar de Nvidia 580 GTX te nemen inplaats van de ATI HD 2GB 6790 (ofzo)..
Voor mensen die ook tussen die twee twijfelen;
Kijk eens op youtube naar de resultaten van beide kaarten, de Nvidia heeft duidelijk betere kwaliteit en gaat langer mee (hoef je niet in paar jaar al te upgraden)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:10:
1900x1080 zit ik nu , een 24" widescreen HD LED monitor.
Dus is 2GB nodig dan voor dit ?
Nee :)
Edit ; Kan iemand hier een goede shop aanraden die in Belgie levert ? De kaarten hierboven genoemd vind ik alleen veel duurder of gewoonweg niet bij de shop hier.. :/ pricewatch: Club3D HD5850 1024MB GDDR5 PCI-E
Meerdere toch? Azerty ook.
Indien iemand echt 'hulpzaam' wil zijn kan die mij de voeding + vga aanraden, 200€ lijkt me genoeg voor de 2 dan ?
XFX Pro 550 + De club 3d oc 6870 aanbiedig bij Azerty :). Die op is. De 5850 bij uit mijn hofd 4launch. e meeste nederlandse shops sturen ook wel naar belgie.
Mezzid schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:25:
Hey,
Ik wou even laten weten dat ik heb besloten om toch maar de Nvidia 580 GTX te nemen inplaats van de ATI HD 2GB 6790 (ofzo)..
Kijk eens op youtube naar de resultaten van beide kaarten, de Nvidia heeft duidelijk betere kwaliteit en gaat langer mee (hoef je niet in paar jaar al te upgraden)

Succes
Een woord: BULLSHIT. En als laatste, laat me niet lachen. Nvidia heeft helemaal geen betere kwaliteit en gaat al helemaal niet langer mee (Zeg dat maar eens tegen 80G of 92G eigenaren die hun kaart moeten bakken). Goeie, gerenomeerde sites laten ook een goed beeld zien dat de ati kaarten gewoon goed mee komen in games, zuiniger zijn en vooral: Een stuk goedkoper en hebben een betere performance per euro. De GTX 580 heeft een hele slechte performance per euro. voor 400+ euro die je betaald, koop je 2x een HD6950 die sneller zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Mezzid schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:25:
Hey,

Succes
Dit slaat echt nergens op.. een GTX 580 is misschien wel sneller als een 6970 maar daar is de prijs ook naar en om nou te zeggen dat een GTX 580 duidelijk betere kwaliteit geeft/langer mee gaat...
Als een 6970 echt te langzaam is zal een GTX 580 dat ook zijn zoveel verschil zit er niet tussen die 2 qua prestaties.
Overigens is bij de 6970 de prijs/prestatie nog steeds beter als bij een GTX 580 dus je krijgt meer FPS per euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Wat voor systeem heb je nu?
- Antec P182 Case
- i7 920 Processor
- Asus P6T SE Motherboard
- Corsair 6x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0
- Asus GTX260 Videocard
- Seasonic X-650 PSU (650W)

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920x1200 en 1920x1080.
Liefst 3 monitoren kunnen aansluiten indien mogelijk: 2x 24" (1200) en 1x 40" LCD (1080).

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
- Adobe pakket
- Racesim games (F1 2010, Dirt 2/3, Grid (2))
- FIFA / PES
- Strategy games zoals Civilization, Shogun 2 etc ...
- Kortom, allerlei spellen, surfen etc.

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Tja, het is niet zo dat ik een bepaald budget zit. Het gaat om prijs / kwaliteit. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste want dan weet ik dat ik teveel betaal voor relatief weinig winst. Koop liever elk jaar een kaart van 100 euro dan elke 3 jaar 1 van 400. Budget: 100 ~ 200 EU

Ik zat zelf te denken aan een ATI kaart omdat die minidisplay heeft. Volgens mij kan ik dan 3 monitoren aansluiten op 1 kaart? Ik weet alleen niet precies hoe dit werkt nog. Ik hoef niet een game te spannen over meerdere monitoren (later ooit misschien), daar gebruik ik m'n 40" LCD voorlopig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Ik ben een nieuwe pc aan 't samenstellen.
Deze zal vooral dienen voor HD videobewerking met Adobe premiere elements 9.
Ik weet dat dit programma wel eens moeilijk kan doen met bepaalde hardware.
De lijst met ondersteunende videokaarten heb ik gevonden op de adobe site :

http://kb2.adobe.com/cps/873/cpsid_87347.html

Merendeels van deze kaarten zijn oudere kaarte, denk ik toch.
Nu is mijn vraag welke videokaart jullie mij aanraden.
Dit heb ik in gedachten :

Western digital WD Caviar Black 1TB x4 (in RAID 0+1)
Antec 850W TruePower Quattro (voeding)
Antec P183 V3 (behuizing)
Corsair 8Gb DDR3 1600 Vengeance (RAM)
Intel i7 2600 (processor)
MSI P67A-GD65 (moederbord)
Scythe Mugen 2 REV B (koeler)
Windows 7 64

Aan volgende video-kaart heb ik gedacht maar komt niet voor in de lijst van Adobe :
MSI R6850 CYCLONE 1GD5 power edition

Is dit een goede keuze of wat zou beter zijn ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:48:
Hello,

Ik ben een nieuwe pc aan 't samenstellen.
Deze zal vooral dienen voor HD videobewerking met Adobe premiere elements 9.
Ik weet dat dit programma wel eens moeilijk kan doen met bepaalde hardware.
De lijst met ondersteunende videokaarten heb ik gevonden op de adobe site
Videobewerking gaat puur op je CPU. Er zijn enkele plugins die gebruik kunnen maken van NVidia's CUDA, maar als je toch bezig bent een nieuwe pc samen te stellen, zou ik er gewoon een dikke quadcore en 8GB geheugen in gooien (16GB zou ook nog kunnen als je budget dat toestaat, al weet niet of dat ook een duidelijke meerwaarde heeft). :+ Bovendien werkt Adobe in princiepe met elke videokaart, ook al staat ie niet op de lijst.

Edit: Ik zie dat doorgestreepte er al in zit. De Hyperthreading van de i7 is vooral geschikt voor Adobe-like programma's, dus dat moet wel goed komen met AE of Premiere. :) Vergeet trouwens niet de B3 revisie van dat mobo te pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xs4me schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:44:
Ik zat zelf te denken aan een ATI kaart omdat die minidisplay heeft. Volgens mij kan ik dan 3 monitoren aansluiten op 1 kaart? Ik weet alleen niet precies hoe dit werkt nog. Ik hoef niet een game te spannen over meerdere monitoren (later ooit misschien), daar gebruik ik m'n 40" LCD voorlopig voor.
Tegenwoordig beschikken de meeste kaarten wel over minidisplay. De aansluitingen verschillen echter per kaart en per merk. Vergeet niet dat de kabels die je daarop moet aansluiten wel prijzig zijn (+- E30). Ik denk dat je voor de genoemde games toch al goed zit met een 6850. Wil je wat meer future-proof zijn, dan is een GTX560 of HD6950 voor net onder de E200 ook geen slechte keuze. Deze presteren wel naar hun prijs. NVidia beschikt echter niet over Eyefinity.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 21:16 . Reden: Typo (GTX580 is toch iets anders dan een GTX560) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:40:
[...]

Tegenwoordig beschikken de meeste kaarten wel over minidisplay. De aansluitingen verschillen echter per kaart en per merk. Vergeet niet dat de kabels die je daarop moet aansluiten wel prijzig zijn (+- E30). Ik denk dat je voor de genoemde games toch al goed zit met een 6850. Wil je wat meer future-proof zijn, dan is een GTX580 of HD6950 voor net onder de E200 ook geen slechte keuze. Deze presteren wel naar hun prijs.
Wat ik wel maf vind is dat hier de 5850 beter presteert bij bijv. Dirt2 als de 6850:
http://www.anandtech.com/bench/GPU11/213

Hoe kan dit?

Aangezien ik de 2 24" schermen voor 2D doeleinden gebruik is een 2e, goedkoop, kaartje miss ook nog wel een optie. Goedkoper dan de kabel dan ...

[ Voor 9% gewijzigd door xs4me op 13-05-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf niet 2 verschillende videokaarten inbouwen en dan elk met een aparte taak. De meeste 6950's hebben oa 2 DVI en 1 HDMI aansluiting. Het punt is dat je van die 3 aansluitingen er maar 2 kan gebruiken. Ik kwam echter in een review van hardware.info tegen dat een bepaalde Sapphire editie in staat was om elk van deze aansluitingen te gebruiken. Je zou dan mooi je tv op de HDMI kunnen aansluiten en je 24 inch monitoren op de DVI's. De kaart is dan echter wel iets duurder. Ik weet alleen de naam even niet meer. Wellicht hebben ze ook goedkopere kaarten uitgerust met zo'n 'systeem'. Vergeet niet dat als je ooit de game op 3 schermen wil spelen, je hier wel een krachtigere kaart voor nodig hebt met het liefst 2GB geheugen, in welk geval een 6850/6870 wellicht tekort schiet.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
xs4me schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:46:
[...]

Wat ik wel maf vind is dat hier de 5850 beter presteert bij bijv. Dirt2 als de 6850:
http://www.anandtech.com/bench/GPU11/213

Hoe kan dit?

Aangezien ik de 2 24" schermen voor 2D doeleinden gebruik is een 2e, goedkoop, kaartje miss ook nog wel een optie. Goedkoper dan de kabel dan ...
Een 5850 is dan ook krachtiger als een 6850, net als een 5870 krachtiger is als een 6870.
De 6850/6870 zijn dan ook niet de opvolgers van de 5850/5870, dat zijn de 6950/6970 namelijk en die zijn weer wel sneller :)

Die kabels zijn overigens helemaal niet meer zo duur tegenwoordig, zelfs actieve convertors kosten niet veel meer maar als je een kaart wilt waarmee je 3 schermen kan aansturen zonder gebruik van displayport zul je een Sapphire FleX videokaart moeten hebben.

Voor een gewone kaart kan je deze convertor gebruiken waardoor je gewoon 2x DVI en 1x HDMI kan gebruiken: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

En deze kaarten kunnen 3 schermen aansturen zonder convertors:
pricewatch: Sapphire HD 5770 FleX 1GB GDDR5
pricewatch: Sapphire Radeon HD 6870 Flex Edition
pricewatch: Sapphire HD6950 FleX 2G GDDR5 PCI-E

[ Voor 46% gewijzigd door Redblader op 13-05-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xs4me schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:44:
Wat voor systeem heb je nu?
- Antec P182 Case
- i7 920 Processor
- Asus P6T SE Motherboard
- Corsair 6x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0
- Asus GTX260 Videocard
- Seasonic X-650 PSU (650W)
Knip
Een 69xx 2gb gaat je goed doen, en ja je moet via mini displays your schermen aansluiten.
1GB kaarten moet je niet nemen, dan gaan je games gewoon RUK lopen op die resoluties

[ Voor 51% gewijzigd door yzx op 14-05-2011 08:59 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:03:
Vergeet niet dat als je ooit de game op 3 schermen wil spelen, je hier wel een krachtigere kaart voor nodig hebt met het liefst 2GB geheugen, in welk geval een 6850/6870 wellicht tekort schiet.
Dat is misschien iets wat ik over een jaar zou doen, of misschien wel nooit. Dus dat heeft geen prio. Dan kan ik t.z.t. wellicht beter weer een upgrade doen. Ik neem aan dat 1GB zat is voor 1x1920x1080 res. Op m'n monitors speel ik dan meer strategy spellen op 1920x1200.
Een 5850 is dan ook krachtiger als een 6850, net als een 5870 krachtiger is als een 6870.
De 6850/6870 zijn dan ook niet de opvolgers van de 5850/5870, dat zijn de 6950/6970 namelijk en die zijn weer wel sneller
Ok, ja, ik vroeg me daarom af, als de 5850 beter presteert, en minder kost. Waarom dan niet die nemen? En wat is het verschil (in mogelijkheden) tussen een normale displayport t.o.v. een mini-displayport?

pricewatch: Club3D HD5850 1024MB GDDR5 PCI-E
Deze biedt toch ook genoeg aansluitingsopties? Mooie prijs en qua prestaties niet minder dan de 6850 serie?
Een 69xx 2gb gaat je goed doen, en ja je moet via mini displays your schermen aansluiten.
1GB kaarten moet je niet nemen, dan gaan je games gewoon RUK lopen op die resoluties
3 schermen is van latere zorg :) Dan upgrade ik t.z.t. wel weer als de 2GB+ weer wat in prijs gezakt zijn.

Thanks allen voor de informatieve feedbacks. Ik duik er weer 's in en ga dan maar 's een keuze maken :) Laat het nog wel weten wat 't geworden is :D

EDIT: Overigens, niemand noemt hier Nvidia? Is dat vanwege de meer dan 2 aansluitingen, of is Nvidia gewoon niet zo interessant op dit moment? De GTX560 Ti scoort toch ook goed.

Deze: pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI
Heeft ook 2x DVI en 1x HDMI. Of kun je die ook niet actief alle 3 aansluiten zoals die Flex kaarten?
Is wel vergelijkbaar met de 6950, op Dirt 2 en Civilization 5 tests zelfs aanzienlijk beter, en goedkoper.

[ Voor 22% gewijzigd door xs4me op 14-05-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nvidia ben je sli nodig om surround te gebruiken, ook wel handig eingelijk want een singlekaart trekt het toch niet op die hoge resoluties. Ik geloof dat er ook een speciaal kaartje is van de 560 ti die ook 3 schermen aan kan sturen. Dat je niet zo veel van nvidia hoord is momdat veel mensen liever hier amd aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
xs4me schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:04:
[...]

Dat is misschien iets wat ik over een jaar zou doen, of misschien wel nooit. Dus dat heeft geen prio. Dan kan ik t.z.t. wellicht beter weer een upgrade doen. Ik neem aan dat 1GB zat is voor 1x1920x1080 res. Op m'n monitors speel ik dan meer strategy spellen op 1920x1200.

[...]

Ok, ja, ik vroeg me daarom af, als de 5850 beter presteert, en minder kost. Waarom dan niet die nemen? En wat is het verschil (in mogelijkheden) tussen een normale displayport t.o.v. een mini-displayport?

pricewatch: Club3D HD5850 1024MB GDDR5 PCI-E
Deze biedt toch ook genoeg aansluitingsopties? Mooie prijs en qua prestaties niet minder dan de 6850 serie?

[...]

3 schermen is van latere zorg :) Dan upgrade ik t.z.t. wel weer als de 2GB+ weer wat in prijs gezakt zijn.

Thanks allen voor de informatieve feedbacks. Ik duik er weer 's in en ga dan maar 's een keuze maken :) Laat het nog wel weten wat 't geworden is :D

EDIT: Overigens, niemand noemt hier Nvidia? Is dat vanwege de meer dan 2 aansluitingen, of is Nvidia gewoon niet zo interessant op dit moment? De GTX560 Ti scoort toch ook goed.

Deze: pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI
Heeft ook 2x DVI en 1x HDMI. Of kun je die ook niet actief alle 3 aansluiten zoals die Flex kaarten?
Is wel vergelijkbaar met de 6950, op Dirt 2 en Civilization 5 tests zelfs aanzienlijk beter, en goedkoper.
Er is qua prestaties geen verschil tussen mini-DP en standaard DP alleen het formaat van de aansluiting is anders.
Er wordt geen Nvidia genoemd omdat je bij Nvidia SLI moet draaien (dus 2 videokaarten) voordat je 3 schermen kan gebruiken anders werkt het dus niet, dan kan je maximaal 2 schermen tegelijk aansturen.

Een goede koop zou dus inderdaad een goedkope 5850 en deze convertor zijn:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Een 5850 is iets sneller als een 6850 en je kan er goedkoper aan komen omdat de kaart al wat ouder is.
Dan zul je 3 schermen kunnen aansturen en tegelijk gebruiken, games zullen ook gewoon goed draaien als je niet persé ultra high hoeft te draaien, high moet wel lukken bij 99% van de spellen en als je op 1 scherm speelt draaien veel spellen ook wel op max.

[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 14-05-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Mijn GT8800 is vandaag stuk gegaan...althans, de fan blijft nu constant op HIGH draaien. Ik heb nog geen zin om m'n hele systeem te vervangen dus wil ik graag advies wat ik het beste kan doen.

Huidig systeem (DELL XPS420)
CPU: Q6600
RAM: 6GB
Voeding: 375W

Wat is nu verstandig....een nieuwe cooler erop zetten? Het liefst een PASSIVE.........of gewoon een nieuwe kaart aanschaffen. Zoja, welke?

Welke coolers kan ik plaatsen op m'n GT8800 kaart?

Ik speel niet vaak games. Speel nu zo af en toe Starcraft 2, maar zal zeker Diablo III fulltime gaan spelen en wil dan het liefst alles op HIGH quality.

Thx!!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
mmmmm, zelf met FAN op 100% geeft hij een waarde van 194 graden aan, lol

Edit: Is dit wat?
http://www.arctic.ac/en/p/detail?sArticle=24.%3F

GeForce 9800GTX+, 9800GTX, 9800GT, 9600 GT, 8800GTS(G92), 8800GT, 8600, 8500, 8400, 7950GT, 7900, 7800, 7600, 7300, 6800, 6

[ Voor 113% gewijzigd door Pedr0 op 15-05-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de koeler er al eens afgehaald om em te ontstoffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Pedr0 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:22:
mmmmm, zelf met FAN op 100% geeft hij een waarde van 194 graden aan, lol

Edit: Is dit wat?
http://www.arctic.ac/en/p/detail?sArticle=24.%3F

GeForce 9800GTX+, 9800GTX, 9800GT, 9600 GT, 8800GTS(G92), 8800GT, 8600, 8500, 8400, 7950GT, 7900, 7800, 7600, 7300, 6800, 6
Ik zou geen geld meer stoppen in een 8800GT aangezien die kaart door fout soldeersel er elk moment mee kan ophouden.
Je kan dus beter naar een nieuwe kaart kijken, mid-range kaarten van nu zijn al een stuk sneller als een 8800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Redblader schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Ik zou geen geld meer stoppen in een 8800GT aangezien die kaart door fout soldeersel er elk moment mee kan ophouden.
Je kan dus beter naar een nieuwe kaart kijken, mid-range kaarten van nu zijn al een stuk sneller als een 8800GT.
Heb je wat voorbeelden van goeie kaarten, max. 125 euro? Ik ben totaal niet meer thuis in de hardware... :+

En die Accelero S1 soldeer je toch niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Pedr0 op 15-05-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:06:
[...]

Heb je wat voorbeelden van goeie kaarten? Ik ben totaal niet meer thuis in de hardware... :+

En die Accelero S1 soldeer je toch niet?
Haal een nieuwe voeding i.c.m met een 6870 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De Geforce 8 serie heeft een fabricagefout ("verkeerd soldeer gebruikt"). Volgens Google haalt je voeding 30A op 12V. Veilige keus is een Radeon 5770 (deze is met 65 euro goedkoop pricewatch: Asus EAH5770/2DI/512MD5) eventueel 2ehands.

Je kunt een 6850 proberen op die voeding:
http://www.tomshardware.c...-6850-small-375w-feasible helaas is de uitkomst van dat topic onbekend.
http://tweakers.net/price...CXPrCbrUEOLOT8D7Zdx3I10ww
De 6850 is behoorlijk wat sneller maar op een Q6600 zal het verschil tussen de kaarten minder groot zijn.
De Asus 5770 is wel meeste bang for buck in jouw geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-05-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik wil een kaartje met hdmi gaan halen voor mijn media pc, die inprincipe alleen maar hd contents zal gaan streamen. Opzicht is een goedkoop ATI 5450 kaartje met 512MB een prima keuze. Keuze in DDR2 of DDR3 biedt geen meerwaarde neem ik aan voor streamen?

Maar ik vraag me eigenlijk af, hoe zit het met 3d films afspelen? Is daar ook onderscheid in? Ik zag wel dat bep. kaarten HDMI 1.4 hebben en het gros 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou een 6450 nemen zie http://www.anandtech.com/...hd-6450-uvd3-meets-htpc/3
Kost weinig meer
pricewatch: Sapphire HD 6450 512MB DDR3

Als je een Sandy Bridge mediapc hebt zou ik gewoon de onboard Intel gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-05-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zou dit een goede kaart zijn voor mij? Asus EAH5770/2DI/512MD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Gianni Rombios schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:44:
Ik zou een 6450 nemen zie http://www.anandtech.com/...hd-6450-uvd3-meets-htpc/3
Kost weinig meer
pricewatch: Sapphire HD 6450 512MB DDR3

Als je een Sandy Bridge mediapc hebt zou ik gewoon de onboard Intel gebruiken.
Thanks man! Overduidelijk, support 3d bluray en 1.4a, die bedoelde ik dus die ik had gezien die 1.4 hdmi had :)

De htpc is een oude Pentium Dual Core E5400, geen sandybridge dus. Ik heb momenteel een 5570 1GB in mijn X58 systeem zitten. Stel dat ik deze in de htpc doet en een 6450 1GB in de X58, ga ik toch niet achteruit qua performance. Ik game eigenlijk nooit, denk dat ik dat zo ga doen. Want er is kans dat ik ook een 3d tv achter de X58 systeem ga aansluiten. Of ben ik beter af met een 6570 (die ondersteund ook 3d)?

[ Voor 3% gewijzigd door 330d op 15-05-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Een passief gekoelde 6570 kost het dubbele (de HIS)
http://tweakers.net/price...CX3rCrtUEOLOT8BNsuY76a3x8
Ik zou zelf wel graag een passieve willen (dus de 6450) en weet zeker dat ik nooit 3D TV zal nemen, sla alle info over 3D TV altijd over.
Misschien kan iemand anders daar nog wat over zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-05-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Pedr0 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:03:
Zou dit een goede kaart zijn voor mij? Asus EAH5770/2DI/512MD5
Ja die pricewatch: Asus EAH5770/2DI/512MD5 is mooi goedkoop voor een 5770. Sneller dan je oude kaart, maar niet veel en ook maar 512MB. Ik weet niet of deze stil genoeg is, maar ik denk iets stiller dan je oude (toen hij nieuw was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 00:10
Hallo tweakers,

Ik had een vraag ik ben van plan een gaming pc in de tegen de zomer te gaan samenstellen. Alleen ik twijfel nog tussen deze 2 kaarten de asus gtx 560 ti DC II in sli of 1 asus gtx 580 DCII. Ik zet wel met een budget en als ik de gtx 580 neem hoeft de voeding niet zo veel voltage te leveren dan gtx 560 ti in sli. En scheeldt dat de voeding minder watt hoeft te zijn en dat ik met een wat lager voltage beter af ben en euro's bespaar,
maar aan de andere kant gtx 560 ti in sli wel beter prestaties heeft maar of dat heel veel uitmaakt ben ik ook niet zeker van.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
PuckStar schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:45:
Ik vind het nog steeds maar moeilijk om te bepalen welke stille gpu ik zal kopen.
Stil is natuurlijk erg subjectief. Wat de 1 erg stil vind kan ik nog steeds herrie vinden.
Ik heb nu een passieve koeling, dus een koeling met fans zal altijd meer geluid maken, maar of het acceptabel is.....moeilijk te bepalen als je het nog niet kunt horen als het nog niet in je kast zit.

Ik denk dan toch maar aan een 6850 of 6870 en dan met de volgende koeling:
pricewatch: Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 en deze pricewatch: Arctic Cooling Turbo Module for Accelero S1/S2

iemand enig idee of dat gaat werken enzo? of weet iemand een andere stille koeler? of een zeker weten zeer stille stock gpu?
Willen jullie experts hier ook nog op reageren? Bedankt!
BTW: Ik heb vrijdag middag een stille voeding gekocht (Cooler Master Pro Gold 700W) en een Scythe Mugen 2 Rev B. voor de CPU (was nog best lastig inbouwen) dus mijn pc is aardig stil nu.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google?

Of gewoon de site van Arctic Cooling? ;)
Klikkie

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PuckStar schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:07:
[...]

Willen jullie experts hier ook nog op reageren? Bedankt!
BTW: Ik heb vrijdag middag een stille voeding gekocht (Cooler Master Pro Gold 700W) en een Scythe Mugen 2 Rev B. voor de CPU (was nog best lastig inbouwen) dus mijn pc is aardig stil nu.
Direct CU2 van Asus er in duwen en dan is ie stil :)
En wat noem je luid? Ik hoor mijn GPU's niet refference XFX & refference Sapphire met die sapphire cooler op dan op de vapor x lijkt.

Ze draaien constant 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ctown666 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:03:
Hallo tweakers,

Ik had een vraag ik ben van plan een gaming pc in de tegen de zomer te gaan samenstellen. Alleen ik twijfel nog tussen deze 2 kaarten de asus gtx 560 ti DC II in sli of 1 asus gtx 580 DCII. Ik zet wel met een budget en als ik de gtx 580 neem hoeft de voeding niet zo veel voltage te leveren dan gtx 560 ti in sli. En scheeldt dat de voeding minder watt hoeft te zijn en dat ik met een wat lager voltage beter af ben en euro's bespaar,
maar aan de andere kant gtx 560 ti in sli wel beter prestaties heeft maar of dat heel veel uitmaakt ben ik ook niet zeker van.

Alvast bedankt.
Daar kun je eenvoudig achterkomen door reviews te lezen. Een GTX580 is meer dan voldoende voor een 24" monitor. Daarmee kun je alles op de hoogste instellingen spelen maar wil je absolute topprestaties, dan is GTX560Ti in SLI natuurlijk the way to go. Dus het heeft allebei voor- en nadelen. GTX560Ti is topprestaties maar je hebt idd een geschikt moederbord en voeding nodig, je kunt niet meer uitbreiden (ja, naar Quad SLI maar dat is hier niet van toepassing, denk ik) en je hebt te maken met warmte en geluid. GTX580 is zuiniger, moederbord en voeding kunnen goedkoper en je kunt uitbreiden.

Maar op welke resolutie wil je gamen en met wat voor instellingen? Bedenk dat een GTX560Ti in principe ook ook al voldoende is voor een 24" scherm om alles op hoge instellingen te kunnen spelen. Wat dat betreft komen videokaarten steeds sneller uit achter elkaar dus kun je het beste gewoon een gemiddelde kaart nemen met een goede prijs/prestatieverhouding en over een paar jaar weer een nieuwer. Tenzij je dus dingen als SLI, CFX, Eyefinity of 3D Surround wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
De laatste tijd heb ik met niet zoveel meer met de hardware bezig gehouden, dus ik ben er een beetje uit :X HIeronder mijn redenatie, schiet hem gerust af als ik er naast zit, maar voordat ik nu nieuwe speelgoed bestel...

Op dit moment een q9550, 8gb intern en een 8800GT. Ik heb een aantal wat oudere spellen weer is uit de kast getrokken waaronder TDU, battlefield-serie en Total war empire (ofzo). Nu trekt de 8800GT de spellen niet op max, en ik denk dat deze in het systeem het probleem is. De cpu heeft denk ik nog wel potentie. Toekomst, schaf ik TDU2 en de nieuwe battlefield aan.

De games die ik zojuist noemde zijn allemaal uit de tijd van 8800GT, maar deze houdt het grafisch niet bij wanneer ik hdr en 8x AA aanzet. Resolutie waar ik op speel is 1680*1050.

Ik zag dat de Radeon 5850 (rond 125) voor een gunstige prijs in de prijswatch staat. Er staat in de V&A een mooie 5870. Het zijn geen super nieuwe kaarten, maar voor mijn doeleinden denk ik dat deze goed moeten mee kunnen komen. Volgens mij is het overkill om een kaart van meer dan 200 euro te kopen, dan wordt de rest van mijn systeem weer het probleem. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best mensen,
Ik wil graag Starcraft 2 op een zo hoog mogelijke settings spelen, ik zit nu vast aan LOW.
Ik heb begrepen dat ik een low-profile kaart nodig heb..maar welke?
Welke kaart haal ik het meeste uit i.c.m. mijn systeem en met oog op de toekomst.
En qua prijs sjah niemand wil teveel betalen natuurlijk :)
De ultimate kaart voor mijn systeem en de budget keuze zou leuk zijn om die naast elkaar te leggen.

Specs: Acer aspire x3200 (Kleine dunne kast)
- Vista Home Premium. 32-bit
- Dual core AMD athlon 64 X2 4450e @ 2,3Mhz
- 4069 MB geheugen (DDR2-SDRAM)
- Nvidia onboard geforce 9400 (9300+8200) 512MB (256mb per kaart)
- Chipset: Nvidia Nforce 720a

Voeding Info:

Merk: LITEON
AC input: 220-240V ~ 3.15A 50HZ

DC Output: +5V / 14A MAX -12V / 0.3A MAX +12V / 0.3A MAX
+5V(SB) / 2A MAX +3.3V / 13A MAX

+3.3V & +5V Total output not exceed 80W
+3.3V & +5V & +12V & -12V &+5Vsb Total output not exceed 220W

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@thefox154
Ik denk dat je gelijk heb. :) Zeker aangezien je 'maar' een resolutie van 1680x1050 hebt zal een HD5870 wel voldoen. Bij sommige games kan de q9550 gaan bottlenecken als je echt een dure kaart neemt, al verschilt dat per spel. Doorgaans is een beetje core 2 nog prima geschikt voor gamen.

@Lc125:
met low profile en een lichte voeding kan je sowieso niet veel prestaties krijgen. Maar een HD6570 zal wel een behoorlijke vooruitgang zijn want wat je nu hebt is al helemaal niet krachtig, al is een HD6570 dus nog steeds geen game-monster. Ik zou dan voor de DDR3 1GB-variant gaan want die verbruikt minder dan de GDDR5 2GB-variant. Ik heb overigens geen idee wat voor kwaliteit die voeding is, als hij inderdaad gewoon (continu) 14A op de 12V-lijn levert zou dat genoeg moeten zijn voor een DDR3 HD6570, maar misschien is een second-opinion daarover wel fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 16-05-2011 12:05 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://tweakers.net/price...CX3rCrtUEOLOT8BNsuY76a3x8
De twee DDR5 kaarten (Powercolor en Sapphire) vallen af omdat die niet low profile zijn. Ik zou juist wel DDR5 willen omdat het toch aanzienlijk sneller is. Deze pricewatch: Sapphire HD5670 512MB GDDR5 Low Profile is aanzienlijk sneller maar het is wel de vraag of hij past in je kast. Misschien zul je ook iets aan de ventilatie in de kast moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Maar haal ik dan wel de volle potentie uit de kaart en mijn processor want ik zit namelijk net onder de recommended specs van blizzard dual core 2.3 vs dual core 2.4
Als ik dan dmv van mijn processor niet op High kan spelen dan is het dus niet rendabel om wel euros in een nieuwe kaart te steken.
Of is dat al meegenomen in het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik zou volgend systeem een nieuwe videokaart willen
quad cpu q8200 2.33
4gram
windows 7 32 bit
ik zou graag een videokaart van max 250 euro
die de laatste total war schogun in hoog kan spelen indien mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Thanks bwerg, zat ik op de juiste weg.

Klopt het dan ook inderdaad dat ik beter een 5850 of 5870 kan bestellen dan de nieuwe 6xxx kaart. De oude zouden sneller zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:32:
Thanks bwerg, zat ik op de juiste weg.

Klopt het dan ook inderdaad dat ik beter een 5850 of 5870 kan bestellen dan de nieuwe 6xxx kaart. De oude zouden sneller zijn?
Sneller joah zo iets. HD5850 is fractie sneller als de HD6850 in de meeste games. Voordeel is gewoon de prijs van 114 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:30:
hallo
ik zou volgend systeem een nieuwe videokaart willen
quad cpu q8200 2.33
4gram
windows 7 32 bit
ik zou graag een videokaart van max 250 euro
die de laatste total war schogun in hoog kan spelen indien mogelijk
Een 6950 zal het werk doen, maar denk dat je CPU toch iets te min is voor maxed out shogun 2, het is toch wel een CPU intensive game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Zo'n ouwe quadcore moet volgens mij nog wel redelijk mee kunnen komen, ik zou er gewoon een mid-range kaartje in drukken. 560 of 6870.
Ik weet dat die cpu's geen OC wonder zijn door lage multiplier, maar 3 ghz zou toch wel moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:41:
Zo'n ouwe quadcore moet volgens mij nog wel redelijk mee kunnen komen, ik zou er gewoon een mid-range kaartje in drukken. 560 of 6870.
Ik weet dat die cpu's geen OC wonder zijn door lage multiplier, maar 3 ghz zou toch wel moeten lukken?
3Ghz zou makkelijk moeten gaan.

En 6870 jah maar boven de Full HD resolutie zal ie toch voor een 6950 moeten gaan, bij de groene zal dat dat weet niet zijn ken ze niet uit mijn hoofd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
Ik heb op dit moment een ATI HD 6870, maar heb nu CUDA nodig, zit te kijken naar de NVIDIA GTX 560 en GTX 470.

Any thoughts? Iemand die zijn NVIDIA wil ruilen tegen mijn HD 6870?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:26:
Ok,

Maar haal ik dan wel de volle potentie uit de kaart en mijn processor want ik zit namelijk net onder de recommended specs van blizzard dual core 2.3 vs dual core 2.4
Als ik dan dmv van mijn processor niet op High kan spelen dan is het dus niet rendabel om wel euros in een nieuwe kaart te steken.
Of is dat al meegenomen in het advies :)
Nee je haalt niet de volle potentie uit de kaart, maar hopelijk de 5670 low profile (als hij past, voeding zou moeten lukken maar is geen zekerheid) anders de 6570 low profile zijn zeg maar de max die je uit je systeem kan halen.

Je haalt de max uit je huidige grafische kaart.

Kwa rendabel: je betaalt pakweg 75 euro om nog een tijdje voort te kunnen of moeten. Het zal denk ik hooguit medium settings worden.
Het is natuurlijk veel beter een nieuwe (budget) gamepc aan te schaffen en deze aan je moeder te geven (oid). Hangt van je budget af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat wel ja, maar die gaat niet passen in die behuizing.

Of doel je op iemand anders dan Lc125?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlutje
  • Laatst online: 17-02 18:58
Ik ben van plan aankomende week een pc te bestellen in de buurt, nu heb ik het volgende in mijn 'aankooplijst' staan:

Processor: i7 2600k
Mobo: MSI P67A-GD65 (B3)
RAM: 2x4GB 1333 Mhz DDR3
Voeding: XFX Core Edition PRO550W
+ kast, dvd speler etc
Maar geen videokaart, nu werd mij bij de pc winkel aangeraden om voor de Nvidia GTX 550Ti te gaan, maar ik heb zelf even op internet gekeken en naar het schijnt is de GTX 460/AMD HD5850/AMD 6850 beter en zijn deze kaarten ongeveer even duur. Heeft iemand hier ervaring mee, of andere aanraders? Het budget voor de videokaart is +/- 120-150 euro.

Ik wil de kaart gebruiken voor: RTS games(StarCraft 2, Shogun 2: total war) en shooters(CoD serie, BFBC, e.d.)
En ga op een resolutie van 1920x1080 spelen

[ Voor 10% gewijzigd door vlutje op 17-05-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Ik zoek een vervanger van mijn Asus Nvidia 8800GTS-640 videokaart ivm upgrade naar i7 systeem.
Lees goede reviews over de ATI kaarten met een goede prijs-kwaliteit/prestatie verhouding en ben niet zo gebonden aan Nvidia dat ik niet wil overstappen.

Wil shooters zoals Black Ops - BFBC2 en racegames als GRID 2 mooi en soepel kunnen spelen op 1920x1200. Ook kijk ik bluray films via hdmi op mn 40` 1080p tv.

Twijfel tussen de oudere topper HD 5870 en de nieuwe HD 6950. Maar ik geef liever niet onnodig teveel geld uit, dus als de HD 6870 voldoende is hoor ik dat graag. Wellicht heeft iemand ander advies of zelfs een mooie aanbieding ;)

Systeem:
- i7 2600k @4200
- Gigabyte P67A-UD3 B3
- 2x4GB Corsair Vengeance 1600
- Coolermaster SilentPro 600W
- 1680x1050 op scherm maar in de toekomst of nu op tv 1920x1080 /1200

[ Voor 10% gewijzigd door TTZ op 16-05-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 00:10
@chim0

Ik gebruik zelf een 22'' sherm met de resolutie 1920x1080 zou een gtx 580 ruim voldoende wezen?
want 2 x gtx 560ti is topprestaties jah volgens mij is dit dan overkill van geld. want als me pc over een paar jaar niet meer redt dan koop ik gewoon nog een gtx580 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ctown666 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:07:
@chim0

Ik gebruik zelf een 22'' sherm met de resolutie 1920x1080 zou een gtx 580 ruim voldoende wezen?
want 2 x gtx 560ti is topprestaties jah volgens mij is dit dan overkill van geld. want als me pc over een paar jaar niet meer redt dan koop ik gewoon nog een gtx580 :9
580 is ook overkill.

Ik zou gewoon de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk halen. Heerlijk kaartje en kan alles aan op jouw resolutie en de rest van het geld bewaar je lekker om over 2 jaar een GTX660 te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort weer een videokaart kopen, maar ik zit te twijfelen tussen
560 gtx ti
5850 (vanwege zijn gunstige prijs)
5870
6870

Ook wil ik een fullcoverblock voor de gpu halen.

Ik speel voornamelijk op een 22" 1680x1080 acer beeldscherm mijn budget is ong. 200 maar als het kan iets goedkoper.
Specs:
i7 860
4gb ddr3

Ik ga het gebruiken voor Starcraft 2, World of Warcraft, MW2 en MW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke resolutie ? ik schat 1920x1080 ?
Welke videokaart heb jij momenteel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:11:
Ik wil binnenkort weer een videokaart kopen, maar ik zit te twijfelen tussen
560 gtx ti
5850 (vanwege zijn gunstige prijs)
5870
6870

Ook wil ik een fullcoverblock voor de gpu halen.

Ik speel voornamelijk op een 22" 1680x1080 acer beeldscherm mijn budget is ong. 200 maar als het kan iets goedkoper.
Specs:
i7 860
4gb ddr3

Ik ga het gebruiken voor Starcraft 2, World of Warcraft, MW2 en MW3
6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
vlutje schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:05:
Ik ben van plan aankomende week een pc te bestellen in de buurt, nu heb ik het volgende in mijn 'aankooplijst' staan:

Processor: i7 2600k
Mobo: MSI P67A-GD65 (B3)
RAM: 2x4GB 1333 Mhz DDR3
Voeding: XFX Core Edition PRO550W
+ kast, dvd speler etc
Maar geen videokaart, nu werd mij bij de pc winkel aangeraden om voor de Nvidia GTX 550Ti te gaan, maar ik heb zelf even op internet gekeken en naar het schijnt is de GTX 460/AMD HD5850/AMD 6850 beter en zijn deze kaarten ongeveer even duur. Heeft iemand hier ervaring mee, of andere aanraders? Het budget voor de videokaart is +/- 120-150 euro.

Ik wil de kaart gebruiken voor: RTS games(StarCraft 2, Shogun 2: total war) en shooters(CoD serie, BFBC, e.d.)
En ga op een resolutie van 1920x1080 spelen
Verander die i7 2600K naar een i5 2500K, dat verschil merk je echt niet in games en dan stop je het geld dat je dan overhoudt in een 6950/GTX560 dat zal de beste prestaties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
unfor schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:41:
Ik heb zelf een Q8200, sinds kort gekoppeld aan de 5850 Xtreme versie van Sapphire. Ik heb er nog niet veel mee gespeeld, maar ergens heb ik wel het gevoel dat deze Quad nog wel een bottleneck zou kunnen vormen bij sommige games die wat zwaarder op de CPU leunen. Overklokken moet zeker wel lukken, probeer eerst maar eens met de FSB op 400MHz (standaard 333), dan heb je hem al op 2.8GHz, wat een mooie winst op zou moeten leveren. Voltages hoef je niet eens aan te komen, die van mij doet 2.8 al undervolted, in die zin is het wel een mooi zuinig chipje.

Overigens zie ik dat de Sapphire 5850 Xtreme nu geheel uit de pricewatch is verdwenen. Er is wel een goedkope Club3D beschikbaar als alternatief. Maar als ik zie hoe snel die 5850 uitverkocht raakte, zou ik er ook niet van uit gaan dat de Club3D lang beschikbaar zal zijn voor 120€, wat natuurlijk een heel mooie prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlutje
  • Laatst online: 17-02 18:58
Redblader schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:54:
[...]

Verander die i7 2600K naar een i5 2500K, dat verschil merk je echt niet in games en dan stop je het geld dat je dan overhoudt in een 6950/GTX560 dat zal de beste prestaties geven.
Bedankt voor de info, ik denk dat ik hiervoor kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Uiteindelijk toch eerst gekozen de Passieve cooler op m'n 8800GT te zetten. In eerste instantie dacht ik dat het nog steeds niet goed was.

In GPU-Z en HW-Monitor schommelde de temp constant van 50 graden naar de 192 graden en weer terug. Echt constant tijdens idle....en de kaart zelf warm niet echt warm!

Uiteindelijk ook de nieuwe nvidia drivers geinstalleerd en nu is hij netjes 58 graden idle....en stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het was gezien de prijs idd de poging wel waard. Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Pedr0 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:28:
Uiteindelijk toch eerst gekozen de Passieve cooler op m'n 8800GT te zetten. In eerste instantie dacht ik dat het nog steeds niet goed was.

In GPU-Z en HW-Monitor schommelde de temp constant van 50 graden naar de 192 graden en weer terug. Echt constant tijdens idle....en de kaart zelf warm niet echt warm!

Uiteindelijk ook de nieuwe nvidia drivers geinstalleerd en nu is hij netjes 58 graden idle....en stabiel :)
Netjes 58 graden idle zou ik niet zeggen.. hoe warm wordt de kaart onder load?

Overigens had ik het eerder niet over de koeler maar over het soldeersel van de kaart zelf, Nvidia kaarten uit de 7xxx/8xxx-serie hebben (bijna) allemaal fout soldeersel waaraan de kaart hoe dan ook kapot zal gaan na verloop van tijd zie ook dit topic: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb elders al een topic gestart omdat ik deze over het hoofd had gezien.
Sudden in "Budgetkaartje als tussenstap naar nieuwe PC"

Korte samenvatting:
Systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS€ 69,99€ 69,99
1Samsung Syncmaster T260HD€ 0,-€ 0,-
1Logitech X-540€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-P35-DQ6€ 0,-€ 0,-
1Intel Core 2 Duo E6700€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2D4F5K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Asus EN8800 GTX/HTDP€ 0,-€ 0,-
1Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,96

Resolutie
Het plan is om op een resolutie van 1920x1200 te blijven werken aangezien ik een 26" scherm heb dat tevens dienst doet als TV en om mijn Xbox360 op aan te sluiten.

Doel
Ik ben van plan om de kaart te gaan gebruiken voor games. Photoshoppen en videobewerken kan ik niet dus daar heb ik hem niet voor nodig. De games die ik wil gaan spelen zijn shooters als Dead Space 2 (en evt. Crysis 2 en de nieuwe Call of Duty) en de wat nieuwere RPGs zoals The Witcher 2, Dragon Age 2 en straks evt. Elder Scrolls V. RTS en Sport/Racing zijn niet mijn genres dus daar heb ik geen superzware videokaart voor nodig.

Budget
Het liefst wil ik onder de 100 euro blijven, aangezien ik momenteel een 8800GTX heb die aan het eind van z'n Latijn is en ik het eerste jaar à anderhalf nog geen nieuwe high-end pc wil aanschaffen. Het is dus een tussenkaartje dat het liefst zo goedkoop mogelijk en zo goed mogelijk is.

Zelf dacht ik aan
pricewatch: Asus ENGT440/DI/1GD5

Maar RedBlader wees mij op deze:
Overigens heeft mijn voeding 2 6-pins kabels voor de videokaart beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anthirian op 17-05-2011 22:11 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven http://tweakers.net/price...pphire-hd5830-xtreme.htmlDeze zal je nog wel goed dienen :D en zal de games die je wilt nog wel degelijk draaien ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die is niet erg zuinig, wat de HD5770 wel is en is niet erg veel sneller dan de HD5770. Daarbij is ie nog wel een stuk duurder.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is de 6790 toch nog wat zuiniger/sneller? dan de 5770

En de resolutie waar hij op gaat gamen heeft toch wat power nodig, denk niet dat 512mb genoeg is, denk zelfs dat 1gb al nipt is

[ Voor 53% gewijzigd door yzx op 17-05-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:23:
Dan is de 6790 toch nog wat zuiniger/sneller? dan de 5770
Niet echt/Ja en veel duurder.
En de resolutie waar hij op gaat gamen heeft toch wat power nodig, denk niet dat 512mb genoeg is, denk zelfs dat 1gb al nipt is
Valt mee hoor. Het verschilt per game welke veel textures gebruikt. Zo veel ruimte neemt beeld zelf niet in beslag het zijn vooral de textures die het hem doen. Op hogere resolutie heb je meer textures nodig. Maar dan nog hij geeft zelf dit aan:
n ik het eerste jaar à anderhalf nog geen nieuwe high-end pc wil aanschaffen. Het is dus een tussenkaartje dat het liefst zo goedkoop mogelijk en zo goed mogelijk is.
50 euro meer is wel veel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:31:
[...]

Niet echt/Ja en veel duurder.

[...]

Valt mee hoor. Het verschilt per game welke veel textures gebruikt. Zo veel ruimte neemt beeld zelf niet in beslag het zijn vooral de textures die het hem doen. Op hogere resolutie heb je meer textures nodig. Maar dan nog hij geeft zelf dit aan:

[...]

50 euro meer is wel veel hoor!
Jah, maar ben echt wel worried, want RPG's zijn niet van die games met veel textures in en dan heeft hij nog zoeen hoge resolutie... gaat toch niet goed aflopen denk ik, ik zou persoonlijk die 30euro extra voor die 5830 geven

Anders gewoon een 5770 van 1gb? Weet niet hoe duur die zijn

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 17-05-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er niet worried over, dan zet je hem net een tandje minder op de textures en hij gaat gewoon als een speer. Maar het is idd een optie om voor hem in overweging te nemen.

http://www.anandtech.com/bench/Product/171?vs=172

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slow
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03-2024
Na al enige tijd het BBG aanschaf game-systeem te volgen, vang ik daar verschillende signalen op over de videokaarten. Als ik het zou samenvatten krijg ik ongeveer volgend overzichtje (video kaart is eigenlijk het enige waar ik nog over twijfel):

#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D HD5850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 119,42€ 238,84
1Club3D CGAX-68724O€ 159,99€ 159,99
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 243,-€ 243,-
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 146,95€ 146,95
1Club3D GTX 560Ti 1024MB GDDR5 PCI-E€ 190,84€ 190,84
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 175,-€ 175,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II€ 199,-€ 199,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.353,62

Even ervan uitgaande dat ik op 1080p max settings (FPS/RPG/RTS) en maximaal rond de €250 wil besteden, hoe zou ik die dan het beste kunnen besteden. Wat ik begreep was dat eigenlijk de 5850 crossfire de beste optie is? (deze zijn in Duitsland volgens mij nog wel uit te halen).

Of is het dan beter een van de andere single kaarten erin te steken en later een tweede? Heb ik ze overigens budget-technisch goed erin zitten?

EDIT: Overigens ben ik in het bezit van een HD5770 en in het aanschaf topic werd (ergens rond pagina.. 200 :) ) geadviseerd zo een kaart niet mee over te nemen na een nieuw systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:36:
Ik ben er niet worried over, dan zet je hem net een tandje minder op de textures en hij gaat gewoon als een speer. Maar het is idd een optie om voor hem in overweging te nemen.

Ik zou zelf toch voor de 5830 gaan pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME
Weliswaar 27 euro duurder maar dat bedrag ga je grotendeels wel terugkrijgen bij verkoop van het oude systeem. Heb je in dat jaar toch wat soepeler kunnen 3D-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 17:56
Dag allemaal,

Ik ben nog niet van plan om (nu al) een nieuwe kaart te kopen, maar wil wel alvast weten waar ik aan toe ben. Volgens mij is mijn huidige videokaart nu een bottleneck en moet ik met mijn resolutie naar een kaart met 1 GB geheugen.

Wat ik lastig vind is het matchen van mijn huidige systeem met een moderne videokaart: noch de eventuele nieuwe kaart, noch de processor (of een ander onderdeel) mag een bottleneck worden.

---Wat voor systeem heb je nu?---
Intel E8400 (op 3 Ghz stock, schijnt makkelijk naar 3,6 Ghz te kunnen)
4 GB RAM (PC6400, 800 Mhz)
GigaByte GA-P35-DS3
AMD HD3870

---Op welke schermresolutie wil je gaan werken?---
Full HD (1920x1080)

---Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?---
Soms games als Crysis 2, mogelijk Diablo 3 etc. HD video afspelen is al geen probleem met deze processor. Settings hoeven niet per sé allemaal op max, maar mocht ik besluiten een nieuwe kaart te kopen dan wil ik wel dat ik met mijn huidige systeem nog een jaar of 2 á 3 verder kan.

---Wat mag je nieuwe kaart kosten?---
Richtlijn is zo'n 100 euro.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slow schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:42:
Na al enige tijd het BBG aanschaf game-systeem te volgen, vang ik daar verschillende signalen op over de videokaarten. Als ik het zou samenvatten krijg ik ongeveer volgend overzichtje (video kaart is eigenlijk het enige waar ik nog over twijfel):

Even ervan uitgaande dat ik op 1080p max settings (FPS/RPG/RTS) en maximaal rond de €250 wil besteden, hoe zou ik die dan het beste kunnen besteden. Wat ik begreep was dat eigenlijk de 5850 crossfire de beste optie is? (deze zijn in Duitsland volgens mij nog wel uit te halen).

Of is het dan beter een van de andere single kaarten erin te steken en later een tweede? Heb ik ze overigens budget-technisch goed erin zitten?
149 voor een 6870 Black edition bij Afuture of 175 euro voor de 560TI OC.
EDIT: Overigens ben ik in het bezit van een HD5770 en in het aanschaf topic werd (ergens rond pagina.. 200 :) ) geadviseerd zo een kaart niet mee over te nemen na een nieuw systeem)
Kan je daar geen Xfire mee draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
yzx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:33:
[...]

Jah, maar ben echt wel worried, want RPG's zijn niet van die games met veel textures in en dan heeft hij nog zoeen hoge resolutie... gaat toch niet goed aflopen denk ik, ik zou persoonlijk die 30euro extra voor die 5830 geven

Ik denk dat je JUIST voor RPG's wel graag 1GB geheugen zou willen hebben. The Witcher is puur voor de PC gemaakt, Dragon Age 2 heeft hoge kwaliteit textures voor download en zelfs Elder Scrolls Oblivion zal met 512 MB krap zijn zodra je gebruik gaat maken van de texture packs gemaakt door fans, iets wat zeker ook wel weer met Skyrim gaat gebeuren. Ik zou het dus niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ok, met textur packs dan kan dat idd. Jullie hebben mij wat overtuigd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel even kijken zo wat het gpu memory gebruik is tijdens een paar rpg's van nu en eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Gianni Rombios schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:28:
[...]

Ik zou zelf toch voor de 5830 gaan pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME
Weliswaar 27 euro duurder maar dat bedrag ga je grotendeels wel terugkrijgen bij verkoop van het oude systeem. Heb je in dat jaar toch wat soepeler kunnen 3D-en.
Ik weet nog niet of ik hem ga verkopen aan het eind van de levensduur. Heb er nog niet echt over nagedacht maar het zou zomaar eens kunnen zijn dat hij een pc van de Aldi gaat vervangen uit 2002. Verkoopwaarde is niet het belangrijkste in dit geval. Overigens, je noemt 3D, maar daar is het me totaal niet om te doen. Ik zie het nut er niet echt van in en ben ook nog niet van plan om binnen afzienbare tijd op 3D over te stappen. 2D voldoet nog prima momenteel. In dat geval zal de kaart dus alleen maar betere prestaties geven of zie ik dat verkeerd?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:36:

Zo, d'r zit nog best een groot verschil (40W tot 60W) in stroomverbruik onder load! :o
yzx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:33:
Die kosten ongeveer €85,- tot €125,- Prima prijs dus eigenlijk. Ik heb momenteel 768MB geheugen op m'n kaart zitten dus 512 zou een stap terug zijn.

De vraag is dus: een HD5830-XTREME of een HD5770 met 1GB geheugen? Beide zitten binnen het budget.

[ Voor 57% gewijzigd door Anthirian op 18-05-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5830 is sneller, 5770 is zuiniger. 3D-en bedoeld ie gaming mee ;).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:48:
De 5830 is sneller, 5770 is zuiniger. 3D-en bedoeld ie gaming mee ;).
Victory for the 5830! :+
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:54:
Ik zal wel even kijken zo wat het gpu memory gebruik is tijdens een paar rpg's van nu en eerder.
GPU memory trekt altijd vol man :9

[ Voor 37% gewijzigd door yzx op 18-05-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
3D-en bedoelde ik idd gamen mee, Wolfenstein 3D enzo... :P
Sorry voor de verwarring, was niet handig uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Hoe zit het eigenlijk in beide gevallen met extra stroom vanuit de voeding? Heb ik aan twee 6-pins connectors genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sudden schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:57:
Hoe zit het eigenlijk in beide gevallen met extra stroom vanuit de voeding? Heb ik aan twee 6-pins connectors genoeg?
Ja. Wat voor voeding had je nog maar weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValeK308
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 14:12
ook ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, nadat mijn ouwe trouwe hd3870 er mee is gestopt.
Helaas blijkt mijn zojuist aangeschafte 5570 niet te werken, omdat de pcie 2.1 kaarten van ATI niet volledig backwards compatible zijn en het dus niet doen op mijn pcie 1.0. 8)7

een nieuwe budget kaart dus, maar geen Radeon hd 5 of 6 serie. Suggesties??

Budget: Max E80
systeem Athlon 64x2 6000+

Ohja: wat ik bijna vergat te vermelden: het moet een single slot kaart zijn ivm gebrek aan ruimte..
Lekkere puzzle dit...

[ Voor 13% gewijzigd door ValeK308 op 18-05-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18
ValeK308 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:35:
Omdat de pcie 2.1 kaarten van ATI niet volledig backwards compatible zijn en het dus niet doen op mijn pcie 1.0.
Fout, ik draai hier toch echt een HD5770 op een PCI-E 1.0 plank :S ...

Welke chipset heb je? Op de gok genomen een VIA chipset.
Een HD5830 raad ik sterk af, het verbruik ligt hoger als dat van een HD5850. Maar de preformance een stuk lager 8)7 .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2011 15:41 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, chipset probleem, wss een VIA chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValeK308
D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:38:
[...]

Fout, ik draai hier toch echt een HD5770 op een PCI-E 1.0 plank :S ...

Welke chipset heb je?
inderdaad, ik moet zeggen op sommige chipsets (zoals blijkbaar de mijne)
nForce 410MCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
ValeK308 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:42:
[...]

inderdaad, ik moet zeggen op sommige chipsets (zoals blijkbaar de mijne)
Nforce 410MCP
Welk mobo specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:38:
[...]
Een HD5830 raad ik sterk af, het verbruik ligt hoger als dat van een HD5850. Maar de preformance een stuk lager 8)7 .
Maar de prestaties liggen hoger dan de 5770 in welke prijs classe de 5830 extreme valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValeK308
ASRock ALiveNF4G-DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Mag ik misschien vragen waarop je trouwens direct baseert dat je GPU niet werkt doordat de backwards compatability niet goed lijkt te gaan? Heb je bijv de IGP uitgezet? Volledige BIOS reset uitgevoerd? Andere HD5xxx/HD6xxx kaart geprobeerd? Ik kan op Google weinig tot niks vinden over problemen met de backwards compatability van de HD5xxx kaarten op dat bord :S .
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:46:
[...]

Maar de prestaties liggen hoger dan de 5770 in welke prijs classe de 5830 extreme valt.
En nog raad ik hem af.

Hogere prestaties != Beter

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:53:
En nog raad ik hem af.

Hogere prestaties != Beter
En als hem het niet boeit dat hij meer verbruikt? Dan is het gewoon een goeie keuze. Bedenk dat hij draait op 1900x1200 en hij graag een tussen kaart wil omdat zijn huidige kapot is en hij in de nabije toekomst een compleet nieuw systeem wil. Daarbij, klokken die 5830's best lekker.

Trouwens een beetje argumentatie mag er wel bij hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:02:
Trouwens een beetje argumentatie mag er wel bij hoor.
Hoger verbruik = Hogere kosten op de lange duur
Hoger verbruik = Meer warmte productie
Meer warmteproductie = Meer geluid
OC mogelijkheden zijn vrij beperkt door de hoge stock temps.

Pagina: 1 ... 53 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic