Als je dat nu gewoon eens doet. Dan zag je dat een GTX 460 al voorgesteld was en te dorstig was bevonden.
Welke versie heb je uiteindelijk gekocht? ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe stille kaart om mijn boeing 8800gt te vervangen.Cloud schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:40:
[...]
Gister binnen gekregen en geïnstalleerd; wat een kaart!De koeling is echt geweldig, zeker vergeleken met m'n oude MSI 8800GT-OC. Tijdens het gamen hoor ik de kaart gewoon niet. En de temperatuur blijft rond de 50 graden hangen, idle dropt hij tot rond 40 graden. Verder kan ik op 1680x1050 nu alle games die ik heb met alle opties op maximaal spelen, zonder ook maar een schokje te zien. Nu nog wachten op m'n 1920x1200 monitor, maar dat zie ik ook helemaal goed komen. Ben blij dat ik voor deze gegaan ben in plaats van een GTX460.
Het enige wat ik tegenkwam was, dat deze kaart in tegenstelling tot de reference HD6850 (ja toch?) wél twee 6-pins connectoren nodig had. Maar goed, met de bijgeleverde kabeltjes was dat een koud kunstje.
Deze: pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2izzo schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:46:
[...]
Welke versie heb je uiteindelijk gekocht? ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe stille kaart om mijn boeing 8800gt te vervangen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Te dorstig als standalone PhysX kaart ja.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:18:
Als je dat nu gewoon eens doet. Dan zag je dat een GTX 460 al voorgesteld was en te dorstig was bevonden.
Daarom stel ik ook voor om nu 1 GTX460 1GB aan te schaffen als gamekaart en dan op termijn SLI te gaan draaien. Is qua gameperformance sneller dan - op de dual gpu 6990 na - alles wat ATi als single-card te bieden heeft. Plus je omzijlt het issue met de PhysX drivers dat je krijgt als je ATi en nV kaarten in 1 systeem combineert.
Als hij (op termijn) goede gameperformance wil in combinatie met CUDA en PhysX wil dan is het combineren van een ATi en een nV kaart gewoon geen goed idee. Nu een Single en straks een Dual nV kaart is dan een heel logische oplossing.
En ook qua verbruik is dat geen straf, 2x GTX460 is (i.i.g. idle) zuiniger dan 1x GTX580 bijvoorbeeld.
Plus met een GTX460 heb je nu al een enorm voordeel qua gameperformance natuurlijk t.o.v. mindere kaarten.
[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 07-04-2011 14:02 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
Vooral omdat ie wil upgraden naar een dikke ati kaart ja (zoals hij aangaf). Of heb je daar ook overheen gelezen... Daarbij kan je het combinaren, ati en nvidia. Chamacha is niet zo ff een noob. Er staan genoeg handleidingen op internet hoe je ze kan combineren.
Edit: er een beetje bij editen... Hij wil ten tijde van bulldozer upgraden naar een dikke ati kaart. Dat kan dus nog wel even. Misschien meer gaan doen wat er gevraagd word door mensen, dan je eigen wil er over heen gooien.
Edit: er een beetje bij editen... Hij wil ten tijde van bulldozer upgraden naar een dikke ati kaart. Dat kan dus nog wel even. Misschien meer gaan doen wat er gevraagd word door mensen, dan je eigen wil er over heen gooien.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 14:17 ]
En als ik wat gaatjes aan de onderkant van de kast boor en de voeding op zijn kop monteer, is daarmee het probleem opgelost?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:14:
[...]
Daar zit de voeding toch met de fan in de kast? Dus zuigt lucht de kast uit? Dat is idd nog minder. Ik zou geen CF gaan doen als ik jouw was.
Verwijderd
Nee. Een heel aantal kasten (Zoals de CM690) hebben de voeding die buiten de kast zijn lucht weghaalt en uitlaat. Dat helpt wat voor de temperatuur. Zelfs dan zou ik het nog niet aanraden.IceBlackz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:14:
[...]
En als ik wat gaatjes aan de onderkant van de kast boor en de voeding op zijn kop monteer, is daarmee het probleem opgelost?
Wanneer dan wel, als de voeding bovenin zit?Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:16:
[...]
Nee. Een heel aantal kasten (Zoals de CM690) hebben de voeding die buiten de kast zijn lucht weghaalt en uitlaat. Dat helpt wat voor de temperatuur. Zelfs dan zou ik het nog niet aanraden.
Verwijderd
Gewoon niet. Die voeding is gewoon niet zo goed en je moederbord ongeschikt.IceBlackz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:17:
[...]
Wanneer dan wel, als de voeding bovenin zit?
Zou een Asrock 870 Extreme3 wel geschikt zijn? En welke voeding van rond de 600W (lijkt me wel weer genoeg) is aan te raden?Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:18:
[...]
Gewoon niet. Die voeding is gewoon niet zo goed en je moederbord ongeschikt.
Verwijderd
Ja, die doet 8x8x op de north bridge. Als voeding: pricewatch: XFX XXX Edition 650W GrayIceBlackz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:24:
[...]
Zou een Asrock 870 Extreme3 wel geschikt zijn? En welke voeding van rond de 600W (lijkt me wel weer genoeg) is aan te raden?
Tenzij die dikke ATi kaart de HD6990 betreft performt 2x GTX460 1GB in SLI aanmerkelijk beter. Mijn excuses dat ik er rekening mee hou dat het Camacha misschien voor een groot deel om de performance gaat, en niet om dat er perse "ATi" op z'n kaart moet staan straksVerwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:08:
Vooral omdat ie wil upgraden naar een dikke ati kaart ja (zoals hij aangaf). Of heb je daar ook overheen gelezen... Daarbij kan je het combinaren, ati en nvidia. Chamacha is niet zo ff een noob. Er staan genoeg handleidingen op internet hoe je ze kan combineren.
Iemand komt hier voor advies en om opties te horen, anders hoef je niet in dit topic te zijn. Wat diegene zelf in gedachten heeft hoeft niet perse het beste te zijn in diens betreffende situatie. Mijn voorstel is een prima werkbaar alternatief voor zijn huidige idee, en heeft ook nog eens een aantal (m.i. belangrijke) voordelen - zowel qua verbruik, prestaties nu, totaalprestaties later als support. Dus waarom dat blijkbaar niet gezegd mag worden, en wordt gezien als mijn "eigen wil" doordrukken..?
PS: Ik heb niemand een noob genoemd; niet iedereen heeft zin om zijn drivers te hacken - dat bij iedere nieuwe driverrelease opnieuw te moeten doen - en daarmee tevens in een niet ondersteunde situatie terecht te komen. Het is dus als je advies geeft een goed idee om dat in ieder geval te melden zodat men op de hoogte is en een keuze heeft. Ik ben zelf zeker geen noob, maar ik heb persoonlijk tevens ook zeker geen zin in bovengenoemd.
PS2: Bulldozer gaat ook SLI ondersteunen.
[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 07-04-2011 15:43 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Mijn huidige pc heeft op dit moment (dubbelop?) een Phenom II x4 940 BE @ 3,7GHz, een 500W voeding en een Asus ENGTS 250 1GB + een beeldscherm @ 1280x1024.
vanwege een upgrade naar 24 inch 1900x1080 in de nabije toekomst, en BF3 in het verschiet ben ik toch van plan mijn videokaart te upgraden.
nu heb ik in essentie 3 vragen:
1. welke videokaart kan ik het beste kopen, mijn budget is +/- 230 euro, koeler boeit niet, ik wil er toch een aftermarket op zetten. Ik was al aan het kijken naar de 560Ti van Gigabyte, maar ik zit toch nog te twijfelen, in de BBG wordt de 6950 aangeraden?
2. Kan mijn Voeding het uberhaupt aan?
3. Is het toch beter (gezien de release van BF3 in november is (Jawel!
)), dat ik tot october wacht? (e.g. kijken wat de komende maanden te bieden hebben?)
Graag snel antwoord
vanwege een upgrade naar 24 inch 1900x1080 in de nabije toekomst, en BF3 in het verschiet ben ik toch van plan mijn videokaart te upgraden.
nu heb ik in essentie 3 vragen:
1. welke videokaart kan ik het beste kopen, mijn budget is +/- 230 euro, koeler boeit niet, ik wil er toch een aftermarket op zetten. Ik was al aan het kijken naar de 560Ti van Gigabyte, maar ik zit toch nog te twijfelen, in de BBG wordt de 6950 aangeraden?
2. Kan mijn Voeding het uberhaupt aan?
3. Is het toch beter (gezien de release van BF3 in november is (Jawel!
Graag snel antwoord
[ Voor 3% gewijzigd door robogast op 07-04-2011 22:20 ]
Vind je PhysX support belangrijk?robogast schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:18:
Ondersteund je moederbord eventueel Crossfire, en zie je dit als upgradeoptie later?
Dit zijn wel interessante vragen.
Zal inderdaad afhangen van merk/type, maar mits het een redelijk goede is moet een single-card van ~230 Euro in principe geen probleem zijn.2. Kan mijn Voeding het uberhaupt aan?
Tegen die tijd zullen er uiteraard zeker nieuwere/betere kaarten op de markt zijn. Het hangt van jou af of je zolang wilt wachten.3. Is het toch beter (gezien de release van BF3 in november is (Jawel!)), dat ik tot october wacht? (e.g. kijken wat de komende maanden te bieden hebben?)
[ Voor 14% gewijzigd door Cheetah op 08-04-2011 04:25 ]
Full Specz
Als je een budget van €230 hebt dan hoef je volgens mij niet per se te wachten op nieuwere snellere kaarten. BF3 mag dan wel een zware game zijn, maar als ze echt de concurrentie aan willen gaan met CoD (en daar heeft het alle schijn van) dan zullen ze de systeemvereisten niet zo hoog maken dat jij plotseling BF3 niet meer goed kunt spelen met die videokaart
Maar uiteindelijk hangt het van jezelf af of je zolang wilt wachten.
Je merk en type voeding is wel belangrijk om te weten.
Je merk en type voeding is wel belangrijk om te weten.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Hallo allemaal
Ik heb nu een full hd led scherm van acer en ik wil een nieuwe videkaart in mijn nieuwe pc
AMD x6 1100t
Asrock Extreme3
Hier de links:
pricewatch: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
pricewatch: Asrock 770 Extreme3
pricewatch: Antec Six Hundred V2
En een standaard voeding en meer rond de 500 watt
Maar nu wil ik een nieuwe video kaart kopen hebben jullie aanraders ?
Ik zat te denken aan deze pricewatch: Asus ENGTS 450 DirectCU/DI/1GD5
Maar ik heb een budget rond de 100 euro
Alvast bedankt
Tim
Ik heb nu een full hd led scherm van acer en ik wil een nieuwe videkaart in mijn nieuwe pc
AMD x6 1100t
Asrock Extreme3
Hier de links:
pricewatch: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
pricewatch: Asrock 770 Extreme3
pricewatch: Antec Six Hundred V2
En een standaard voeding en meer rond de 500 watt
Maar nu wil ik een nieuwe video kaart kopen hebben jullie aanraders ?
Ik zat te denken aan deze pricewatch: Asus ENGTS 450 DirectCU/DI/1GD5
Maar ik heb een budget rond de 100 euro
Alvast bedankt
Tim
Verwijderd
Wat staat er op de voeding, qua wattage en ampere (dus op de stikker)?
De GTS 450 vind ik niet zon super kaart. Voor 20 euro meer heb je een GTX 460 1GB, net boven je budget maar een heel stuk sneller (ook een stuk zwaarder voor de voeding).Voor onder de 100 euro zou ik 2e hands een HD5770 halen (~60 euro).
De GTS 450 vind ik niet zon super kaart. Voor 20 euro meer heb je een GTX 460 1GB, net boven je budget maar een heel stuk sneller (ook een stuk zwaarder voor de voeding).Voor onder de 100 euro zou ik 2e hands een HD5770 halen (~60 euro).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 09:12 ]
Nouuuu, BF3 draait geheel op de Frostbite 2.0 engine, en DICE/EA heeft ook al aangegeven dat DX(10)11 een vereiste is. Je kan BF3 alleen met een DirectX 10 of 11 kaart spelen! Dus je zal wel degelijk van Windows XP naar Vista dan wel Win7 moeten upgraden, en een next-generation grafische kaart hebben.Cloud schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:48:
Als je een budget van €230 hebt dan hoef je volgens mij niet per se te wachten op nieuwere snellere kaarten. BF3 mag dan wel een zware game zijn, maar als ze echt de concurrentie aan willen gaan met CoD (en daar heeft het alle schijn van) dan zullen ze de systeemvereisten niet zo hoog maken dat jij plotseling BF3 niet meer goed kunt spelen met die videokaartMaar uiteindelijk hangt het van jezelf af of je zolang wilt wachten.
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
De eerste DX11 kaarten kwamen zelfs eind 2009 al op de markt. Dus Next generation, dat valt wel wat mee
Je zult inderdaad wel minimaal Vista of Windows7 moeten hebben, maar dat vind ik niet zo'n spannend argument meer. Als je nu nog steeds in XP rondhangt, dan doe je toch echt iets verkeerd (imho!).
Natuurlijk zal BF3 een zware game worden, maar als ze de massa willen bereiken met hun game, dan moet het toch echt zo goed speelbaar zijn als de CoD series. Het is geen introductie van Crysis of zo, waarbij niemand de game op de hoogste settings kon spelen. Je ziet zelfs dat Crysis 2 al een stuk speelbaarder is nu, dan Crysis was ten tijde van zijn introductie
Ik denk serieus, dat als hij nu een kaart in het >€200 segment aanschaft, hij moeiteloos BF3 moet kunnen gaan spelen. Het zou me zelfs niet eens verbazen als hij dat kon doen op de hoogste settings.
Natuurlijk zal BF3 een zware game worden, maar als ze de massa willen bereiken met hun game, dan moet het toch echt zo goed speelbaar zijn als de CoD series. Het is geen introductie van Crysis of zo, waarbij niemand de game op de hoogste settings kon spelen. Je ziet zelfs dat Crysis 2 al een stuk speelbaarder is nu, dan Crysis was ten tijde van zijn introductie
Ik denk serieus, dat als hij nu een kaart in het >€200 segment aanschaft, hij moeiteloos BF3 moet kunnen gaan spelen. Het zou me zelfs niet eens verbazen als hij dat kon doen op de hoogste settings.
Mja, Next-Gen was misschien een beetje verkeerde woordkeuze. Dat DX10 er al een tijdje is klopt, maar die kan niet de volledige Frostbite 2 engine gebruiken (want die gebruikt veel DX11 opties). BF2 is ook niet zo heel zwaar geweest, maar ik verwacht veel van BF3, met alles op max settings
Alles kapot!!!! Okay, ook dat is een overstatement
En er zijn best nog redelijk veel gamers die XP gebruiken. Waarom? Geen idee. Ze denken zeker dat Win7 'trager' is.
En er zijn best nog redelijk veel gamers die XP gebruiken. Waarom? Geen idee. Ze denken zeker dat Win7 'trager' is.
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Nee, dat gaat 'ie echt niet halen hoorVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:57:
Gaat de HD6990 BF3 op max draaien?? (1980x1020)?
[/sarcasme]
De Asus EAX6850 draait sinds gisteravond op volle toeren (of eigenlijk juist niet met een fan die ik niet boven de ~35% kreeg tijdens gamen
). Heerlijk om eindelijk te kunnen gamen zonder dat er een straaljager voorbij blijft vliegen, echt een wereld van verschil met de 8800gt fan. Ook interessant is het feit dat bij zwaar gebruik de kaart net de 60graden aantikt, wat de idle temperatuur was van de oude kaart en die onder load rond de 90 ging zitten en de fan regelmatig naar 100% moest laten gaan.
ps. Ik heb hem met maar 1x 6pins aangesloten en dat was totaal geen probleem. Ook niet tijdens draaien van games. Natuurlijk zal 2x 6pins de voorkeur hebben (en zal ik ook doen zodra ik de in een verhuizing... misplaatste... kabels kan vinden), maar niet verplicht.
ps. Ik heb hem met maar 1x 6pins aangesloten en dat was totaal geen probleem. Ook niet tijdens draaien van games. Natuurlijk zal 2x 6pins de voorkeur hebben (en zal ik ook doen zodra ik de in een verhuizing... misplaatste... kabels kan vinden), maar niet verplicht.
[ Voor 21% gewijzigd door DarkKnight op 08-04-2011 13:07 ]
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Verwijderd
Na de zoekfunctie gebruikt te hebben en dit topic doorgelopen te hebben, kom ik er niet uit.
Ik heb een FS Amilo Li3470.
Voor specs zie: http://www.ciao-shopping....ad_Q8200_2_33_GHz__996626
Nu wil ik de GF 9500GS updaten.
Wat is een goed alternatief?
Dan vraag 2, ik heb mbt memory DDR2 geheugen betekend dit ook dat mijn GPU DDR2 moet zijn?
Oja schermresolutie is 1650 * 1050
Gebruik voor games, met name voor BF P4F.
Maar gezien mijn systeem verwacht ik er niet het maximale van.
Budget max € 150.
Ik heb een FS Amilo Li3470.
Voor specs zie: http://www.ciao-shopping....ad_Q8200_2_33_GHz__996626
Nu wil ik de GF 9500GS updaten.
Wat is een goed alternatief?
Dan vraag 2, ik heb mbt memory DDR2 geheugen betekend dit ook dat mijn GPU DDR2 moet zijn?
Oja schermresolutie is 1650 * 1050
Budget max € 150.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 16:27 ]
Binnenkort (lees: over twee maand ofzo) wil ik graag een eigen systeem bouwen. Het systeem zal vooral worden gebruikt (naast MS Office en wat surfen) voor CS5 programma's (hoofdzakelijk PS/LR/PP), CorelDraw 4, SolidWorks en CAMworks, AutoCAD Civil 3D o.i.d. en Realflow. Daarnaast een game als NFS Shift 2 en wat andere spellen.
Hieronder staat de samenstelling zoals ik die had bedacht. Besteed nog even geen aandacht aan de voeding (dat zal ik later nog eens vragen in het BBG Voedingen), de SSD zal misschien ook nog wijzigen (heb ik al iets lopen in het SSD aanschaftopic), er komen nog een aantal Noctua P12 fans bij (die ik al heb) en een IPS scherm van Dell (U2410 met 1200x1920).
Ik wil het graag bij één enkele kaart houden met hooguit een tweeslots koeler die naar verhouding stiller en koeler is dan het refence design. DVI, HDMI en/of DP is wenselijk. Ik wil er minder dan 300 euro aan uitgeven (éénmalig).
Ik heb daarnaast voornamelijk twee vragen, namelijk:
1.) Ik lees in verschillende topics dat de MSI Twin Frozr II de VRM's niet goed zou koelen. Nou weet ik dat dit geen ervaring/discussietopic is, maar die MSI kaarten spreken me wel aan en zou ik eventueel willen aanschaffen. Nu vroeg ik me dus af in hoeverre dat de nieuwe Twin Frozr III koelers wel beter de VRM's koelen. Ik heb verschillende reviews gelezen, maar niemand die hier iets over zegt. Het is namelijk zo dat ik anders wellicht net zo goed voor een HD6870 of HD6950 2GB Twin Frozr 2 kan gaan in plaats van een HD6950 Twin Frozr 3. Natuurlijk zit er tussen die kaarten wel meer verschil dan alleen de koeler, maar als ik voor die TF3 zou gaan, dan gaat het me vooral omdat ie de VRM's beter moet koelen, nog niet eens zo zeer de snelheden!
2.) Het scherm dat ik zeer waarschijnlijk wil gaan kopen is dus de Dell U2410 met een resolutie van 1920x1200. Dit in combinatie met de gebruikte programma (als hier bovengenoemd) leek me dat wel wat. Laatst had ik het met mjtdevries erover of een nVidia beter zou zijn dan een "gewone" AMD kaart, omdat bij nV er betere ondersteuning zou zijn voor dergelijke programma's en ook betere mogelijkheden tot GPU acceleratie i.c.m. CUDA.
Nu heb ik beperkt zicht en kennis van wat CUDA en PhyshX doen met bepaalde programma's en games. Voor de programma's hebben SolidWorks, AutoCAD, Photoshop en Lightroom de over hand, de rest gebruik ik af en toe. Dus wat is in mijn geval verstandig vroeg ik me af.
Alvast bedankt!
Hieronder staat de samenstelling zoals ik die had bedacht. Besteed nog even geen aandacht aan de voeding (dat zal ik later nog eens vragen in het BBG Voedingen), de SSD zal misschien ook nog wijzigen (heb ik al iets lopen in het SSD aanschaftopic), er komen nog een aantal Noctua P12 fans bij (die ik al heb) en een IPS scherm van Dell (U2410 met 1200x1920).
Ik wil het graag bij één enkele kaart houden met hooguit een tweeslots koeler die naar verhouding stiller en koeler is dan het refence design. DVI, HDMI en/of DP is wenselijk. Ik wil er minder dan 300 euro aan uitgeven (éénmalig).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Western Digital Caviar Black WD6402AAEX, 640GB | € 61,39 | € 122,78 |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 245,57 | € 245,57 |
1 | Seasonic X-650 80+ Gold | € 145,99 | € 145,99 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB | € 189,- | € 189,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 80,90 | € 80,90 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B | € 87,04 | € 87,04 |
1 | MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 250,30 | € 250,30 |
1 | Asus P8P67 Deluxe (3.0) | € 177,26 | € 177,26 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.315,74 |
Ik heb daarnaast voornamelijk twee vragen, namelijk:
1.) Ik lees in verschillende topics dat de MSI Twin Frozr II de VRM's niet goed zou koelen. Nou weet ik dat dit geen ervaring/discussietopic is, maar die MSI kaarten spreken me wel aan en zou ik eventueel willen aanschaffen. Nu vroeg ik me dus af in hoeverre dat de nieuwe Twin Frozr III koelers wel beter de VRM's koelen. Ik heb verschillende reviews gelezen, maar niemand die hier iets over zegt. Het is namelijk zo dat ik anders wellicht net zo goed voor een HD6870 of HD6950 2GB Twin Frozr 2 kan gaan in plaats van een HD6950 Twin Frozr 3. Natuurlijk zit er tussen die kaarten wel meer verschil dan alleen de koeler, maar als ik voor die TF3 zou gaan, dan gaat het me vooral omdat ie de VRM's beter moet koelen, nog niet eens zo zeer de snelheden!
2.) Het scherm dat ik zeer waarschijnlijk wil gaan kopen is dus de Dell U2410 met een resolutie van 1920x1200. Dit in combinatie met de gebruikte programma (als hier bovengenoemd) leek me dat wel wat. Laatst had ik het met mjtdevries erover of een nVidia beter zou zijn dan een "gewone" AMD kaart, omdat bij nV er betere ondersteuning zou zijn voor dergelijke programma's en ook betere mogelijkheden tot GPU acceleratie i.c.m. CUDA.
Nu heb ik beperkt zicht en kennis van wat CUDA en PhyshX doen met bepaalde programma's en games. Voor de programma's hebben SolidWorks, AutoCAD, Photoshop en Lightroom de over hand, de rest gebruik ik af en toe. Dus wat is in mijn geval verstandig vroeg ik me af.
Alvast bedankt!
De 8800 GT van mijn budget-PC heeft het begeven en ik ben op zoek naar een goedkope vervanger.
Phenom X3 8650 2.4GHz
2 GB DDR2
HKC 400W
schermresolutie 1280x1024
Ik speel voornamelijk rpg's en wat oudere strategiespellen (MTW2 mods, DoW2). De kaart moet The Witcher 2 aankunnen. Het liefst spendeer ik rond de 60 euro, maar als dat te krap is ben ik bereid nog wat bij te leggen.
Dank,
Phenom X3 8650 2.4GHz
2 GB DDR2
HKC 400W
schermresolutie 1280x1024
Ik speel voornamelijk rpg's en wat oudere strategiespellen (MTW2 mods, DoW2). De kaart moet The Witcher 2 aankunnen. Het liefst spendeer ik rond de 60 euro, maar als dat te krap is ben ik bereid nog wat bij te leggen.
Dank,
@ Marcel87: als het goed is is de Twin Frozr III een evolutie van de II, iets duurder en koelt beter door. Volgens mij is er aan de VRM-koeling niks veranderd. Je kan zelf geheugensinkjes kopen, wellicht kan je ze er tussen frotten.
@ hierboven, geen idee hoe zwaar dat spel is maar ik denk dat je teveel vraagt voor te weinig: 5670 of budget oprekken en naar een 5770 kijken.
@ hierboven, geen idee hoe zwaar dat spel is maar ik denk dat je teveel vraagt voor te weinig: 5670 of budget oprekken en naar een 5770 kijken.
Marcel87: vanaf hier moet je even lezen: -The_Mask- in "Het Nvidia GTX5xx series ervaringen topic"
Daar hebben we het juist over de verschillen tussen de TF2 en TF3. Naar mijn idee is het ietsjes aangedikt allemaal met die TF3 met marketingtruucjes (glossy randjes aan de blades e.d.). Naar het schijnt is de TF3 luider dan de TF2 doordat hij waarschijnlijk een aangepast fanprofiel heeft is dus meer gericht op koeling. De vraag is natuurlijk, als de TF2 op hetzelfde fanprofiel zou draaien, of er dan nog steeds reden is om de TF3 te verkiezen boven de TF2.
Daar hebben we het juist over de verschillen tussen de TF2 en TF3. Naar mijn idee is het ietsjes aangedikt allemaal met die TF3 met marketingtruucjes (glossy randjes aan de blades e.d.). Naar het schijnt is de TF3 luider dan de TF2 doordat hij waarschijnlijk een aangepast fanprofiel heeft is dus meer gericht op koeling. De vraag is natuurlijk, als de TF2 op hetzelfde fanprofiel zou draaien, of er dan nog steeds reden is om de TF3 te verkiezen boven de TF2.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nee, staat er compleet los van.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:25:
Voor dat budget is een HD6850 erg goed, maar de CPU zal waarschijnlijk gaan bottlenecken dus een HD5770 zal misschien ook al het maximale uit je pc halen (alsnog tig keer sneller dan de 9500GS). Maar je zult sowieso eerst even na moeten kijken of je voeding wel een dikkere kaart aankan. Zo nee, een HD5670 verbruikt nauwelijks meer dan een 9500GS en heeft ook geen extra aansluitingen nodig dus die zal dan wel gaan. Ook wel een aardige vooruitgang.Oja schermresolutie is 1650 * 1050
Budget max € 150.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Repareer de videokaart, zie Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten.JonasL schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:44:
De 8800 GT van mijn budget-PC heeft het begeven en ik ben op zoek naar een goedkope vervanger.
En haal voor het geld een betere voeding, deze sloopt je PC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Beste allen,
Vandaag heb ik mijn game pc binnen gekregen, ben er erg blij mee
Nu heb ik een iiyama 2210hds met een msi HD6850 videokaart met een HDMI kabel aan elkaar verbonden.
Als ik de schermresolutie op 1920x1080(dit wordt ook aangeraden) zet, heb ik ineens een zwarte rand om mijn scherm heen, maar hij zou helemaal vol moeten zijn,
Voor de verduidelijking hier een afbeelding:

Heb de nieuwste driver van MSI geinstalleerd, maar wat een raar probleem!
Kan iemand mij helpen?
Vandaag heb ik mijn game pc binnen gekregen, ben er erg blij mee
Nu heb ik een iiyama 2210hds met een msi HD6850 videokaart met een HDMI kabel aan elkaar verbonden.
Als ik de schermresolutie op 1920x1080(dit wordt ook aangeraden) zet, heb ik ineens een zwarte rand om mijn scherm heen, maar hij zou helemaal vol moeten zijn,
Voor de verduidelijking hier een afbeelding:

Heb de nieuwste driver van MSI geinstalleerd, maar wat een raar probleem!
Kan iemand mij helpen?
Verwijderd
Yeaahhh heel erg bedankt!remcio schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:54:
meestal helpt overscan hiermee nog wel
[afbeelding]
ik wist niet eens dat ke nog op rechtermuis knop kon drukken en op configureren kon drukken

Dank u zeer
Verwijderd
Thnx voor je reactie!bwerg schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:42:
[...]
Nee, staat er compleet los van.
[...]
Voor dat budget is een HD6850 erg goed, maar de CPU zal waarschijnlijk gaan bottlenecken dus een HD5770 zal misschien ook al het maximale uit je pc halen (alsnog tig keer sneller dan de 9500GS). Maar je zult sowieso eerst even na moeten kijken of je voeding wel een dikkere kaart aankan. Zo nee, een HD5670 verbruikt nauwelijks meer dan een 9500GS en heeft ook geen extra aansluitingen nodig dus die zal dan wel gaan. Ook wel een aardige vooruitgang.
Ik zie alleen dat de HD5670 PCI-e 2x16 vraagt, terwijl ik maar 1 PCI-e 16x slot heb. Ik neem aan dat het dan niet gaat?
Wat is dan het best haalbare?
pci-e 2.0 x 16 heb je nodig... dat is 1 slot van pci-e 2.0 specificatie... en dus niet 2 fysieke sloten..Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:11:
[...]
Thnx voor je reactie!
Ik zie alleen dat de HD5670 PCI-e 2x16 vraagt, terwijl ik maar 1 PCI-e 16x slot heb. Ik neem aan dat het dan niet gaat?
Wat is dan het best haalbare?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Het kan toch lijkt me niet de bedoeling zijn om dan alsnog bij die 30 euro duurdere editie alsnog het spul te moeten verbeteren. Dat ben ik dan niet van plan eerlijk gezegd, uiteindelijk zou je dan dus beter een reference design kunnen kopen en dat die heatsinks en andere third party koeler erop zetten. Dat wilde ik dus niet.Jejking schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:14:
@ Marcel87: als het goed is is de Twin Frozr III een evolutie van de II, iets duurder en koelt beter door. Volgens mij is er aan de VRM-koeling niks veranderd. Je kan zelf geheugensinkjes kopen, wellicht kan je ze er tussen frotten.
Mijn dank voor de link! Blijkbaar zit jij dus ongeveer met dezelfde vragen als ik en is er uiteindelijk nog geen duidelijk antwoord op deze vragen. Lastig....Deathchant schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:29:
Marcel87: vanaf hier moet je even lezen: -The_Mask- in "Het Nvidia GTX5xx series ervaringen topic"
Heeft daarnaast nog iemand een advies te geven over mijn tweede vraag?
Als je PhotoShop CS5 gebruikt dan kan je baat hebben bij een videokaart met veel CUDA-cores. Een GT240 met GDDR5 zou dan al genoeg zijn, een chip met nog meer CUDA blijkt nauwelijks nog versnelling te geven.marcel87 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:01:
[...]Heeft daarnaast nog iemand een advies te geven over mijn tweede vraag?
De rest van je programma's leunen allemaal grotendeels op de CPU en dan kan je elke kaart met goede beeldkwaliteit gebruiken.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Ik meen te hebben gelezen op meerdere forums dat Photoshop CS5 vooral CPU kracht en RAM gebruikt (aanbevolen min. 8GB). Echter weet ik dat de eisen voor videokaarten bij het optimaal gebruiken van Premiere Pro CS5 veel strakker zijn en wel echt de CUDA cores schijnen nodig te hebben voor een goede (extra) GPU acceleratie.WEBsel schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:26:
[...]
Als je PhotoShop CS5 gebruikt dan kan je baat hebben bij een videokaart met veel CUDA-cores. Een GT240 met GDDR5 zou dan al genoeg zijn, een chip met nog meer CUDA blijkt nauwelijks nog versnelling te geven.
De rest van je programma's leunen allemaal grotendeels op de CPU en dan kan je elke kaart met goede beeldkwaliteit gebruiken.
Zoals ik zei, heeft Premiere Pro niet zo zeer de prioriteit, omdat ik dat maar af en toe gebruik. Dus in hoeverre heb ik dan een Nvidia kaart nodig voor de overige programma's. Bij Solidworks bijvoorbeeld weet ik dat er slechts FirePro en Quadro kaarten worden ondersteund voor GPU acceleratie, maar dat vind ik teveel van het goede, dus naar de eisen van dat programma kijk ik niet!
Op deze site http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm (vanaf de BBG Workstation) staat overigens dat als je specifiek voor Nvidia gaat, je toch minimaal 1GB DDR5 geheugen moet hebben. Daarnaast zijn de nieuwere kaarten als het goed is zuiniger t.o.v. prestaties en zijn te tweaken zodat deze worden ondersteunt voor GPU acceleratie met CUDA.
Nou weet ik dat allemaal en heb ik dat allemaal uitgezocht, maar ik vraag me dus werkelijk af in hoeverre dat ik bij de programma's die ik veel ga gebruiken nu het verschil ga merken tussen het kamp Nvidia vs AMD, ofwel CUDA vs non-CUDA. Ik bedoel het kan allemaal mooi omschreven zijn, maar deels is het volgens mij ook veel marketingpraat, bij AMD heb je ook gewone GPU acceleratie die te gebruiken is in PS, alleen dus niet de extra acceleratie door die CUDA.
In hoeverre heeft iemand hier ervaringen mee en kan mij op basis daarvan adviseren?
Klik. Gaat over CS4 maar zal voor CS5 niet anders zijn...marcel87 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:46:
Ik meen te hebben gelezen op meerdere forums dat Photoshop CS5 vooral CPU kracht en RAM gebruikt (aanbevolen min. 8GB).
[...]
Nou weet ik dat allemaal en heb ik dat allemaal uitgezocht, maar ik vraag me dus werkelijk af in hoeverre dat ik bij de programma's die ik veel ga gebruiken nu het verschil ga merken tussen het kamp Nvidia vs AMD, ofwel CUDA vs non-CUDA. Ik bedoel het kan allemaal mooi omschreven zijn, maar deels is het volgens mij ook veel marketingpraat, bij AMD heb je ook gewone GPU acceleratie die te gebruiken is in PS, alleen dus niet de extra acceleratie door die CUDA.
In hoeverre heeft iemand hier ervaringen mee en kan mij op basis daarvan adviseren?
Klik is een nV marketingvideo, but still. Dit is van een user...
GPU acceleratie voor photoshop werkt voor zover ik weet alleen met nVidia kaarten onder CUDA. Als je daar gebruik van wilt maken - en nu toch een nieuw systeem bouwt - is het wellicht een goed idee om dit meteen mee te nemen.
Een goed alternatief voor de HD6950 zou dan bijvoorbeeld een GTX560 kunnen zijn. Gameperformance verschil is over de boot genomen een paar procent in het voordeel van de 6950, maar pak je een factory overclocked editie van de 560 dan performt deze in games ook gelijk aan tot (ruim) beter dan de 6950.
Bijvoorbeeld: pricewatch: Gigabyte GV-N560OC-1GI of pricewatch: Gigabyte GV-N560SO-1GI. De 1GHz SO versie is voor die ~235 Euro zelfs bijna even snel als de 6970 overall: TweakTown.
Eventueel kun je natuurlijk ook voor ~3 tientjes meer dan de 250,- die je voor die 6950 wilde uitgeven een GTX570 pakken: pricewatch: EVGA GeForce GTX 570 HD
[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 09-04-2011 08:57 ]
Full Specz
Eensch met Cheetah over die CUDA cores. Ik zou het gewoon wel meepikken als je toch een nieuwe gaat kopen. Echter let even op, de Gigabyte GTX560Ti SOC die op 1GHz draait, heeft soms last van instabiliteit en bereikt een hogere temperatuur dan dat je zou denken. Deze kaart is goed overvolted en het lijkt soms toch wat teveel van het goeie. Daarom is er nu de GTX560TI SOC die op 950MHz draait (minder voltage op de GPU). Deze blijft altijd stabiel en behaalt ook de juiste temperaturen. Ik lees dus her en der dat de GTX560Ti 1GHz "vervangen" wordt met het 950MHz exemplaar. Maar nevertheless is deze overall gezien wel in het voordeel t.o.v. de HD6950. Ik geloof dat op de 2560 reso dat de hd6950 toch wat sneller is, maar volgens mij is dit marginaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 09-04-2011 12:58 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ok, ik ben in de markt voor een nieuw systeem, en dus ook een bijhorende videokaart.
Het systeem:
Mobo: Asus P67 Sabertooth
CPU: Core i7 (welke ben ik nog niet uit)
Ram: 4 GB (welke ben ik nog niet uit)
Verder nog een SSD voor het OS, (Win7 ultimate) en een 2Tb harddisk voor opslag
Mijn huidige systeem draait op een Cooler master 600W silent pro voeding, en die hou ik denk ik.
Resolutie:
2x 22" LG Flatron W2253V monitoren op HD resolutie (1920x1080) en ook een 37" LG LE5300 Led TV
Functie:
De kaart moet minimaal 3 schermen aan kunnen sturen (2x TFT, 1x TV) en de output naar de TV moet een kopie wezen van het 2e TFT scherm. Mijn huidige kaart (een Saphire HD4850 512mb) kan helaas of 2 schermen, of 1 scherm en de TV aansturen, dus moet ik telkens wisselen van mijn 2e scherm naar de TV en terug. De PC fuctioneert als een alleskunner, gewoon wat inetten, video afspelen, (HD) bewerken, (720P maar dat wordt 1080P, ik gebruik cyberlink Powerdirector) een beetje gamen (doe ik niet veel) en is luchtgekoeld. De kaart die ik zoek moet ook luchtgekoeld zijn, maar graag wel eentje die niet teveel lawaai maakt als ie idle loopt. Mn huidige HD4850 maakt toch best wel wat lawaai... Ik sta ook open voor passief gekoelde oplossingen gezien gamen niet echt een prioriteit is.
Om het nog lastiger te maken, een kaart die een beetje past bij de mil-spec looks van de P67 Sabertooth heeft de voorkeur.
Kosten:
Mag rond de 200 euro kosten.
Alvast bedankt voor de reacties!
Het systeem:
Mobo: Asus P67 Sabertooth
CPU: Core i7 (welke ben ik nog niet uit)
Ram: 4 GB (welke ben ik nog niet uit)
Verder nog een SSD voor het OS, (Win7 ultimate) en een 2Tb harddisk voor opslag
Mijn huidige systeem draait op een Cooler master 600W silent pro voeding, en die hou ik denk ik.
Resolutie:
2x 22" LG Flatron W2253V monitoren op HD resolutie (1920x1080) en ook een 37" LG LE5300 Led TV
Functie:
De kaart moet minimaal 3 schermen aan kunnen sturen (2x TFT, 1x TV) en de output naar de TV moet een kopie wezen van het 2e TFT scherm. Mijn huidige kaart (een Saphire HD4850 512mb) kan helaas of 2 schermen, of 1 scherm en de TV aansturen, dus moet ik telkens wisselen van mijn 2e scherm naar de TV en terug. De PC fuctioneert als een alleskunner, gewoon wat inetten, video afspelen, (HD) bewerken, (720P maar dat wordt 1080P, ik gebruik cyberlink Powerdirector) een beetje gamen (doe ik niet veel) en is luchtgekoeld. De kaart die ik zoek moet ook luchtgekoeld zijn, maar graag wel eentje die niet teveel lawaai maakt als ie idle loopt. Mn huidige HD4850 maakt toch best wel wat lawaai... Ik sta ook open voor passief gekoelde oplossingen gezien gamen niet echt een prioriteit is.
Om het nog lastiger te maken, een kaart die een beetje past bij de mil-spec looks van de P67 Sabertooth heeft de voorkeur.
Kosten:
hey mensen,
ik ben van plan om binnekort mijn huidige videokaart te vervangen.
ik volg al een tijdje de BBG en daar stond de HD6970 als aanbeveling.
de BBG van januari stond de XFX AMD Radeon HD 6970 en in de BBG van april staat de HD 6970 DirectCU II van asus. Nu is mijn vraag wat de beste keus is tussen die 2 kaarten voor aanschaf.
Mijn eisen voor aanschaf nieuwe kaart:
- Meer dan 1 monitor aansturen (eye-infinity) Monitor(en): Dell Ultrasharp U2311H op max resoluties.
- Future proof minimaal 2 jaar ( koop nieuwe/upgrade mijn pc om de 4 jaar ) mijn huidige HD3870 x2 is pas 2 jaar oud, merk dat de nieuwste spellen niet helemaal vloeiend draaien op high instellingen.
- Overstap van stock cooler naar waterkoeling.
of toch nog een GTX?
thnx alvast
de BBG van januari stond de XFX AMD Radeon HD 6970 en in de BBG van april staat de HD 6970 DirectCU II van asus. Nu is mijn vraag wat de beste keus is tussen die 2 kaarten voor aanschaf.
- Meer dan 1 monitor aansturen (eye-infinity) Monitor(en): Dell Ultrasharp U2311H op max resoluties.
- Future proof minimaal 2 jaar ( koop nieuwe/upgrade mijn pc om de 4 jaar ) mijn huidige HD3870 x2 is pas 2 jaar oud, merk dat de nieuwste spellen niet helemaal vloeiend draaien op high instellingen.
of toch nog een GTX?
thnx alvast
Verwijderd
Als je water koeling wil gaan gebruiken maakt het toch niet uit welke koeler er op de kaart zit?ShadowWulf schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:01:
hey mensen,
of toch nog een GTX?
thnx alvast
Asus DCII is een custom PCB. en heeft een uitgebreider fasen systeem. Als dit tot hoger clocks leid, weet ik zo ook niet. moet je zelf even reviews over lezen. Anders gewoon de goedkoopste doen.
Hallo, ik heb nu een nog oud systeem. Een E4500 dualcore en een 8600GTS.
Deze wil ik beide vervangen(en daarbij de psu..).
Ik had een tweedehands 9800GTX met arctic accelero extreme(die met die 3 fans) gezien voor 100 euro inclusief.
Is dit passend bij een q6600? Want nu draait de proc. vaak 100% en heft het dus niet zo'n nut om alleen de graka te upgraden.
Voor de rest game ik op 1920x1080. En wil ik eigelijk alleen starcraft 2 iets hoger draaien, maar het liefst company of heroes. Volgens wat benchmarks moet dit allemaal lukken.
Maar mijn vraag is dan: zou ik niet beter een nieuwe 5770 of een tweedehands 5850 kunen kopen? Mijn budget is het liefst onder de 150 MET voeding, maar 170 is ook geen probleem als ik dan veel extra winst krijg.
En ik denk dan ook dat de 9800GTX niet compleet zjin geld waard is...
Deze wil ik beide vervangen(en daarbij de psu..).
Ik had een tweedehands 9800GTX met arctic accelero extreme(die met die 3 fans) gezien voor 100 euro inclusief.
Is dit passend bij een q6600? Want nu draait de proc. vaak 100% en heft het dus niet zo'n nut om alleen de graka te upgraden.
Voor de rest game ik op 1920x1080. En wil ik eigelijk alleen starcraft 2 iets hoger draaien, maar het liefst company of heroes. Volgens wat benchmarks moet dit allemaal lukken.
Maar mijn vraag is dan: zou ik niet beter een nieuwe 5770 of een tweedehands 5850 kunen kopen? Mijn budget is het liefst onder de 150 MET voeding, maar 170 is ook geen probleem als ik dan veel extra winst krijg.
[ Voor 16% gewijzigd door alaintje op 09-04-2011 23:57 . Reden: grammatica :) ]
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Een 9800GTX is langzamer dan een 5770. En ook nog een goede kans dat de 9800GTX snel stuk gaat. Die kaart is eerder 40 euro waard.
9800GTX is zeker geen 100 Euro waard. Voor minder dan dat geld kun je een tweedehands GTX280 halen (had er laatst eentje voor 80 op V&A voor een systeempje) of anders een 2e hands GTX460 768MB als je DX11 wil. Beide zijn veel sneller dan een 9800GTX (en/of een 5770). Kun je ietsje meer uitgeven dan zou je ook naar de GTX460 1GB kunnen kijken, die gaan de laatste tijd tweedehands ook geregeld <=120 Euro weg omdat veel mensen upgraden naar GTX560.
Voor de 5850 wordt tweedehands vaak weer wat meer gevraagd voor zover ik ze heb zien langskomen. Je zou dus moeten kijken of je daarmee met een (evt tweedehands) kwaliteitsvoeding uitkomt. 5830 zou je misschien ook naar kunnen zoeken maar die zijn zeldzaam in V&A.
Voor de 5850 wordt tweedehands vaak weer wat meer gevraagd voor zover ik ze heb zien langskomen. Je zou dus moeten kijken of je daarmee met een (evt tweedehands) kwaliteitsvoeding uitkomt. 5830 zou je misschien ook naar kunnen zoeken maar die zijn zeldzaam in V&A.
Full Specz
http://tweakers.net/price...0-2dis-2gd5.html#tab:infoFiXeL schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:14:
Om het nog lastiger te maken, een kaart die een beetje past bij de mil-spec looks van de P67 Sabertooth heeft de voorkeur.![]()
Kosten:
Die zou er mooi opstaan
Ik zou zeggen voor jouw doeleinden toch een HD68xx te nemen
http://tweakers.net/price...-2di2s-1gd5.html#tab:info
Zeer stil
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Ik zoek een kaartje met HDMI aansluiting voor in mijn HTPC , enigste eis is dat hij passief is of extreem stille fan , en full hd moet kunnen afspelen.op mijn 42" lg tv.
( 1920 x 1200? )
Specs :
Asus p5qpl-am socket 775
Intel core 2 duo e4400 2.0ghz
2gb ram
2x 1tb hd hitachi
1x1.5tb samsung
Gebruik nu de onboard kaart van het bordje , Intel® Graphics Media Acceleratior X4500 . maar dat is niet toereikend in samen werking met XBMC.
Budget zo`n 50 euro , iets meer mag , maar verwacht niet dat dat nodig is ?
( 1920 x 1200? )
Specs :
Asus p5qpl-am socket 775
Intel core 2 duo e4400 2.0ghz
2gb ram
2x 1tb hd hitachi
1x1.5tb samsung
Gebruik nu de onboard kaart van het bordje , Intel® Graphics Media Acceleratior X4500 . maar dat is niet toereikend in samen werking met XBMC.
Budget zo`n 50 euro , iets meer mag , maar verwacht niet dat dat nodig is ?
Als eerste: full hd is 1920x1080
En ik denk dat dit wel een mooi kaartje is: Sapphire HD 5450
En heeft ook een low profile bracket als dat nodig is.
En ik denk dat dit wel een mooi kaartje is: Sapphire HD 5450
En heeft ook een low profile bracket als dat nodig is.
[ Voor 12% gewijzigd door HAFTX op 10-04-2011 09:43 ]
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
Beste medetweakers,
Ik ben voor mijn huidige systeem op zoek naar een nieuwe videokaart omdat ik het pc-gamen weer een beetje op wil gaan pakken na jaren….
Ik heb in september mijn systeem geupdate met een nieuw mobo, cpu, cpu-koeling, intern geheugen en twee ssd-schijven. Mijn systeempje ziet er nu als volgt uit:
- Mobo = asus P6X58D-E
- Cpu = Intel core i7 950
- Cpu koeler = Corsair Hydro Series H70 CPU Cooler
- Intern geheugen = 12gb (2x3x2048mb ddr3 1600 cmx6gx3m3a1600c9 van corsair)
- Boot hd = 2x 60GB OCZ vertex 2 SSD in raid 0
- Opslag = 2x Samsung Spinpoint F1 1TB in raid 0
- Voeding = OCZ GameXStream 700W
- Videokaart = Sapphire Radeon HD 4870 512MB
- Kast = Antec Nine Hundred
Ik draai windows 7 64 bit. Ik wil graag spellen als crysis 2 op 1920x1280 kunnen draaien met alle detail maximaal.
Het budget is 300 euro(budget is nog wel wat naar boven bij te stellen mocht het nodig zijn). Ik zat zelf te denken aan een 6950 of 6970 met 2gb. Zou dat voldoende zijn? En kan ik dan m’n oude kaart nog gebruiken in een crossfire setup? Of zou ik beter kunnen gaan voor een nVidia kaart omdat daar dat physX op zit, voor meer detail? Kan mijn voeding wel een nieuwe kaart aan?
Vragen vragen vragen, ik kom er zelf niet meer helemaal uit, dus stel ik ze hier.
Alvast bedankt voor eventuele replies!
Ik ben voor mijn huidige systeem op zoek naar een nieuwe videokaart omdat ik het pc-gamen weer een beetje op wil gaan pakken na jaren….
Ik heb in september mijn systeem geupdate met een nieuw mobo, cpu, cpu-koeling, intern geheugen en twee ssd-schijven. Mijn systeempje ziet er nu als volgt uit:
- Mobo = asus P6X58D-E
- Cpu = Intel core i7 950
- Cpu koeler = Corsair Hydro Series H70 CPU Cooler
- Intern geheugen = 12gb (2x3x2048mb ddr3 1600 cmx6gx3m3a1600c9 van corsair)
- Boot hd = 2x 60GB OCZ vertex 2 SSD in raid 0
- Opslag = 2x Samsung Spinpoint F1 1TB in raid 0
- Voeding = OCZ GameXStream 700W
- Videokaart = Sapphire Radeon HD 4870 512MB
- Kast = Antec Nine Hundred
Ik draai windows 7 64 bit. Ik wil graag spellen als crysis 2 op 1920x1280 kunnen draaien met alle detail maximaal.
Het budget is 300 euro(budget is nog wel wat naar boven bij te stellen mocht het nodig zijn). Ik zat zelf te denken aan een 6950 of 6970 met 2gb. Zou dat voldoende zijn? En kan ik dan m’n oude kaart nog gebruiken in een crossfire setup? Of zou ik beter kunnen gaan voor een nVidia kaart omdat daar dat physX op zit, voor meer detail? Kan mijn voeding wel een nieuwe kaart aan?
Vragen vragen vragen, ik kom er zelf niet meer helemaal uit, dus stel ik ze hier.
Alvast bedankt voor eventuele replies!
Zoals Cheetah al zei, dat is ie echt NIET waard.alaintje schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:39:
Op het highflow.nl forum is iemand die zijn Gainward GTX285 wegdoet voor 100 euro:
http://forum.highflow.nl/...-gtx285-1024mb-ddr3-9551/

Een 6950 naar 6970 flashen is beste optie, MSI of ASUS en goan !i!i!Het budget is 300 euro(budget is nog wel wat naar boven bij te stellen mocht het nodig zijn). Ik zat zelf te denken aan een 6950 of 6970 met 2gb. Zou dat voldoende zijn? En kan ik dan m’n oude kaart nog gebruiken in een crossfire setup? Of zou ik beter kunnen gaan voor een nVidia kaart omdat daar dat physX op zit, voor meer detail? Kan mijn voeding wel een nieuwe kaart aan?
en je oude kaart kan je niet in CF gebruiken, eerste 2 getallen moeten hetzelfde zijn
Een geflashte 6950 is genoeg voor wat ik er mee wil?yzx schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:03:
[...]
Een 6950 naar 6970 flashen is beste optie, MSI of ASUS en goan !i!i!
en je oude kaart kan je niet in CF gebruiken, eerste 2 getallen moeten hetzelfde zijnen je Nvidea kan je voor physX gebruiken
En bedoel je dat ik daar een nVidia bij kan zetten voor de physX?
En zoja, welke raad je hiervoor aan?
Alvast bedankt!
Een geflashte 6950 wordt een 6970, bespaar je geld uit ( gaat wel niet bij elk merk )Ruubschen schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:18:
[...]
Een geflashte 6950 is genoeg voor wat ik er mee wil?
Alvast bedankt!
En voor die physX nVidea 8800 moet wel genoeg zijn
Zie deze posts van me met tips hieromtrent en een waarschuwing i.v.m. gebruik van ATi en nV kaarten door elkaar heen. Bovendien: Je moederbord ondersteund SLI en als je dan ~300 wilt uitgeven performt 2x GTX460 1GB in SLI stukken beter dan de 6970, plus PhysX support is standaard probleemloos gegarandeerd. En je kunt voor onder de 300 voor 2 stuks samen klaar zijn.Ruubschen schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:18:
Een geflashte 6950 is genoeg voor wat ik er mee wil?
Alvast bedankt!
2x GTX460 1GB SLI evenaart meestal de GTX580 in performance, en verslaat de GTX480 ruim.
Je voeding zou dat trouwens ook zonder problemen aan moeten kunnen.
[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 10-04-2011 16:17 ]
Full Specz
Voor mensen die goedkoop nog een mooie videokaart zoeken:
pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme
Die 5850 word nu echt gewoon gedumpt. Het doet pijn dat ik er precies vandaag een jaar geleden €280,00 voor heb betaald.
Die 5850 word nu echt gewoon gedumpt. Het doet pijn dat ik er precies vandaag een jaar geleden €280,00 voor heb betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2011 20:08 . Reden: datum had ik verkeerd. ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Shit hé, had ik me als prijsbewuste tweaker me voorgenomen pas weer bij de HD7000-serie te upgraden.
zo ga je toch twijfelen.
Ratsmodee ik heb net die goedkope MSI 6950 gekocht (180 euro) maar anders had ik zeker die 5850 gekocht!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-04-2011 19:11 ]
Die 7000 series worden ook wel weer zo goedkoop.bwerg schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:05:
Shit hé, had ik me als prijsbewuste tweaker me voorgenomen pas weer bij de HD7000-serie te upgraden.zo ga je toch twijfelen.
Het duurt alleen nog 2 jaar.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Was dit een eenmalige actieprijs?Gianni Rombios schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:10:
Ratsmodee ik heb net die goedkope MSI 6950 gekocht (180 euro) maar anders had ik zeker die 5850 gekocht!!!
Zo goedkoop ben ik ze nog niet tegengekomen...
Afuture Alternate was even aan het stunten door een MSI 6950 2GB voor €179.95 aan te bieden.Ruubschen schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:34:
[...]
Was dit een eenmalige actieprijs?
Zo goedkoop ben ik ze nog niet tegengekomen...
Ik dacht zelf nog even om die te kopen maar mijn ATi 5850 draait alles nog met gemak.
[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2011 20:41 . Reden: oops ]
Het was Alternate maar idd was een op=op stunt.
Wow, 2 in CF en je hebt echt bruut veel performance voor een habbekrats!DanielWW2 schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:52:
Full Specz
Ja inderdaad, dan wordt het wel erg aantrekkelijk om te kopen of niet?
Inderdaad, voor iets meer dan €200 versla je een GTX580.Cheetah schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:09:
[...]
Wow, 2 in CF en je hebt echt bruut veel performance voor een habbekrats!
Die cypress gpu's worden niet meer geproduceerd. Dit is waarschijnlijk één van de laatste ladingen die ze nog hebben. Beter voor dumpprijzen wegwerken dan een voorraad aan het einde van de dag overhouden. De kaart zet met gemak de HD6790 en HD6850 opzij. Zeker een prijstopper. Maar waarschnlijk geldt voor deze kaart wel op=op, afhankelijk van hoeveel ze nog in het magazijn hebben staan.
[ Voor 16% gewijzigd door bladerash op 10-04-2011 21:35 ]
Ik denk dat ik deze dan oko koop, heb ik teminste voor 110 euro de garantie dat ik een kaart heb die compleet werkt en volle garantie. i.p.v. een 2de hands gtx 285.DanielWW2 schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:52:
Effe een bijbehoorende voeding zoeken! Is 450 watt lijkt me wel genoeg, ook als ik later upgrade naar een i7 systeem(over een tijdje tweedehands 1366 kitje kopen.)
Heb hem net besteld dus kan het je binnen een paar dagen laten wetenVerwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:51:
Iemand ervaring met die koeler van die Sapphire HD5850 Xtreme? is die een beetje stil?
Hoelang zou die nog op voorraad zijn. Ik zal jouw mini-review alleen al over het geluid waarderen DeenisBok.
Zou je ook kunnen kijken of je hem kunt overclocken? Hoeft niet als je dat niet durft. Ben zeer enthousiast.
Zou je ook kunnen kijken of je hem kunt overclocken? Hoeft niet als je dat niet durft. Ben zeer enthousiast.
Verwijderd
Graag, ben die bestelling namelijk ook aan het overwegen...Dennisbok schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:03:
[...]
Heb hem net besteld dus kan het je binnen een paar dagen laten weten
Het lijkt erop dat het een toxic [vapor chamber] koeler is.
Hierdoor is die redelijk koel: vergelijkbaar materiaal
beetje offtopic, kan ik zomaar mijn videokaart vrevangen? Ik heb nu een nvidia kaart...
Ik ben het topic kwijt hier op GoT waar dat precies werd uitgelegd. Ik heb namelijk mijn DVD niet aangesloten
. Kan wel een uitzondering maken, maar je moet toch alles van internet downloaden
.
beetje offtopic, kan ik zomaar mijn videokaart vrevangen? Ik heb nu een nvidia kaart...
Ik ben het topic kwijt hier op GoT waar dat precies werd uitgelegd. Ik heb namelijk mijn DVD niet aangesloten
[ Voor 41% gewijzigd door alaintje op 10-04-2011 23:30 ]
Ligt aan de voeding, met een beetje goede 450W-voeding kan het prima, als het echt een cheapo-voeding is is het op het randje. zie daarvoor ook [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26.alaintje schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:34:
Effe een bijbehoorende voeding zoeken! Is 450 watt lijkt me wel genoeg, ook als ik later upgrade naar een i7 systeem(over een tijdje tweedehands 1366 kitje kopen.)
Over het vervangen: ja, dat kan. Wel de drivers goed weghalen, heel soms is een nieuwe OS-installatie nodig omdat de drivers elkaar in de weg lopen maar bij windows 7 zal dat niet hoeven.
[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 10-04-2011 23:32 ]
Ja dat vervangen dus. Naja schijt, die moet er toch weer op, loopt alweer voor geen meter. Deze keer effe de partitie iets groter als 22 gb maken hehe. Ik zie wel wat het doet!
Hier heb je opmerkingen van mensen in de UK die de HD5850 Extreme al hebben draaien.Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:51:
Iemand ervaring met die koeler van die Sapphire HD5850 Xtreme? is die een beetje stil?
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18260756
Een veel voorkomende opmerking is dat ze de zijpaneel eraf moest halen om te kijken of de fans werkelijk draaide.
ze bedoelen dat allemaal sarcastisch. Want hij is zo stil dat ze moeten kijken of hij wel draait. Goed teken dus. Helaas kun je niet de spanning aanpassen.
er zijn er wel heel veel DOA
.
er zijn er wel heel veel DOA
[ Voor 11% gewijzigd door alaintje op 11-04-2011 00:36 ]
inderdaad, het lijkt me de vapor-x versie.alaintje schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:21:
Het lijkt erop dat het een toxic [vapor chamber] koeler is.
mijn iets hoger geklokte toxic (ook vapor-x) maakt echt 0,0 geluid...
(helaas is hij opeens niet zoveel meer waard met deze actie lopende)
Dan had ik zeker enorme pech vorig jaar.bwerg schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:31:
[...]
Ligt aan de voeding, met een beetje goede 450W-voeding kan het prima, als het echt een cheapo-voeding is is het op het randje. zie daarvoor ook [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26.
Over het vervangen: ja, dat kan. Wel de drivers goed weghalen, heel soms is een nieuwe OS-installatie nodig omdat de drivers elkaar in de weg lopen maar bij windows 7 zal dat niet hoeven.

Ik heb minstens 20 keer geprobeerd om mijn oude NVIDA drivers van mijn 9500gt te verwijderen (driversweeper in safe mode, kijken in het register ezt) maar ze bleven maar dwars liggen. Na mij reinstal van W7 draaide mijn 5850 als een zonnetje.
Wanneer hij binnen is zal ik hem even testen, heb zelf geen ervaring met overclocken maar zal kijken wat ik kan doen
Ga maar niet te ver, voor ons/mij dadelijk maak je misschien iets kapot.
Als je zorgt dat die koel blijft, is het meestal wel in orden <70 graden is goed te doen. Mijn 8600 wordt soms 100 graden en doet het nog! na 5 jaar ofzo. Heb de koeler gesloopt en handmatig 7 volt van gemaakt, tering herrie dat er van af kwam op 12v.
Als je zorgt dat die koel blijft, is het meestal wel in orden <70 graden is goed te doen. Mijn 8600 wordt soms 100 graden en doet het nog! na 5 jaar ofzo. Heb de koeler gesloopt en handmatig 7 volt van gemaakt, tering herrie dat er van af kwam op 12v.
ehmm... zijn 2 van die kaarten dan beter dan een 6950? en een 6970?bwerg schreef in de [b][BBG aanschaf] Gamesysteem[/b] op zondag 10 april 2011 @ 18:02:
Even een schaamteloze crosspost uit het BBG-topic voor videokaarten: voor een zeer zacht prijsje toch een dikke videokaart is nu mogelijk: pricewatch: Sapphire HD5850 Xtreme. Twee van deze beestjes is ook wel een leukere deal dan voor dezelfde prijs één HD6950 of GTX560.
Misschien dat iemand er iets aan heeft.
wat ik ook kan doen is 3 van die kaarten
[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 11-04-2011 17:28 ]
Verwijderd
Jep, bedenk dat 2x een HD5850 niet ver van de HD5970 zit...Stef602 schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:25:
[...]
ehmm... zijn 2 van die kaarten dan beter dan een 6950? en een 6970?
Nou hier komt nog een lijstje. 
Systeem
OS: Windows Vista 32bit (wordt eventueel nog geupgrade naar Windows 7 64 bit)
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4GHz
Werkgeheugen: 4GB DDR2
Voeding: FSP Group Inc. 250W (Wordt mogelijk binnenkort een betere)
Resolutie
Ik wil het lieftst gewoon op de resolutie die ik nu heb gaan werken namelijk 1440x900, nou moet ik waarschijnlijk een nieuw scherm kopen omdat de mijne alleen maar VGA heeft.
Gebruik
Ik heb op dit moment een nieuwe videokaart nodig voor Portal 2, maar er komen mogelijk nog andere games aan, zoals Fable 3.
Budget
Waarschijnlijk ergen rond de 150 euro, maar als ik voor meer een veel betere kan krijgen dan ben ik bereid meer te betalen.
Systeem
Resolutie
Ik wil het lieftst gewoon op de resolutie die ik nu heb gaan werken namelijk 1440x900, nou moet ik waarschijnlijk een nieuw scherm kopen omdat de mijne alleen maar VGA heeft.

Gebruik
Ik heb op dit moment een nieuwe videokaart nodig voor Portal 2, maar er komen mogelijk nog andere games aan, zoals Fable 3.
Budget
Waarschijnlijk ergen rond de 150 euro, maar als ik voor meer een veel betere kan krijgen dan ben ik bereid meer te betalen.
je maakt een grapje toch? dit ga ik maar eens ff aan themask voorleggen, kijken wat zijn mening isVerwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:41:
[...]
Jep, bedenk dat 2x een HD5850 niet ver van de HD5970 zit...
Als 'ie zegt dat het geen goede deal is is hij gek
2xHD5850 is inderdaad ongeveer even snel als de HD5970 en is een stuk sneller dan 1x HD6970.
@Spaceco: Zou ik ook weer die goedkope HD5850 aanraden eigenlijk.
@Spaceco: Zou ik ook weer die goedkope HD5850 aanraden eigenlijk.
Pak de 5850, maar hier moet wel zeer zeker een betere voeding bij, richting de 500 watt. Zie het [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 topic.Spaceco schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:58:
Systeem
Resolutie
Ik wil het lieftst gewoon op de resolutie die ik nu heb gaan werken namelijk 1440x900, nou moet ik waarschijnlijk een nieuw scherm kopen omdat de mijne alleen maar VGA heeft.![]()
Gebruik
Budget
IK ben ook effe aan het kijken wat ik nodig ik, ik probeer voor de 150 uit te komen met GPU + PSU.
edit:/ Neeh je hoeft wss geen nieuw beeldscherm te kopen, maar als je nog analoog kijkt(VGA) dan heb je vrij weinig aan de hoge grapichs. Maar er zitten altijd verloop stukjes bij.
We vragen nu inens allemaal heel vriendelijk aan Dennisbok om een review hehe.
[ Voor 10% gewijzigd door alaintje op 11-04-2011 18:38 ]
niet per defenitie!bwerg schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:23:
Als 'ie zegt dat het geen goede deal is is hij gek2xHD5850 is inderdaad ongeveer even snel als de HD5970 en is een stuk sneller dan 1x HD6970.
ik heb zelf 2 5970's gehad. en ik kan je vertellen dat crysis 2 beter loopt op een 6970.
CF zit je vast aan een minimum van 45fps en single kaart aan minimum van 30fps.
en schalen de 5k serie's ook niet slechter in crossfire, want in reviews zag je een duidelijk verschil tussen de 5 en 6 serie in crossfire.
Verwijderd
Waarom zou ik een grapje maken en waarom zou je dit dan per se aan the mask moeten voorleggen? Alsof ik hier ga liegen...Stef602 schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:00:
[...]
je maakt een grapje toch? dit ga ik maar eens ff aan themask voorleggen, kijken wat zijn mening is
De HD5970 bestaat uit 2x een HD5870 qua shaders, maar de coreclock loopt dezelfde snelheid van de HD5850. Nu de drivers wat meer volwassen zijn geworden zal de HD5970 wel ietsje sneller zijn, maar meer dan 5% zal het niet zijn.
En of 2x HD5850 sneller is dan de HD6970 hangt natuurlijk ook af van CF ondersteuning, maar gemiddeld zal het wel sneller zijn.
Systeem
AMD Phenom X4 955 BE
2x HD4580 (CrossFire)
Cooler Master Real Power 620M
Resolutie
1920x1080
Gebruik
• NFS Shift (1 & 2)
• Shogun: Total War 2
• Dragon Age: Origins
• Test Drive Unlimited
• Trackmania
• League of Legends
• Minecraft
Waarschijnlijk ook wat rekenwerk voor de DPC
Budget
€100 + €50 voor elke 4850 die ik verkocht krijg
AMD Phenom X4 955 BE
2x HD4580 (CrossFire)
Cooler Master Real Power 620M
Resolutie
1920x1080
Gebruik
• NFS Shift (1 & 2)
• Shogun: Total War 2
• Dragon Age: Origins
• Test Drive Unlimited
• Trackmania
• League of Legends
• Minecraft
Waarschijnlijk ook wat rekenwerk voor de DPC
Budget
€100 + €50 voor elke 4850 die ik verkocht krijg
jbkappirossi schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:59:
niet per defenitie!
ik heb zelf 2 5970's gehad. en ik kan je vertellen dat crysis 2 beter loopt op een 6970.
CF zit je vast aan een minimum van 45fps en single kaart aan minimum van 30fps.
Helemaal correct, ik zeg ook zeker niet dat de HD5850's beter zijn dan twee HD6950's o.i.d. maar het is zeker een betere deal als je ze voor 110,- kan krijgen. Stef602 vroeg of twee HD5850's beter zijn dan één HD6950 (qua prijs vergelijkbaar) en dat moge duidelijk zijn, één HD5850 is al niet veel trager, twee HD5850's voor 220,- samen maakt gehakt van alles wat er op dit moment nog meer voor die prijs te krijgen is.remcio schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:13:
en schalen de 5k serie's ook niet slechter in crossfire, want in reviews zag je een duidelijk verschil tussen de 5 en 6 serie in crossfire.
[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 11-04-2011 19:31 ]
Zoals Bwerg al zij is die ATi 5850 perfect voor 1440x900. (draai ik ook en Crisis maxed out met 4xaa op 35 frames)Spaceco schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:58:
Systeem
Resolutie
Ik wil het lieftst gewoon op de resolutie die ik nu heb gaan werken namelijk 1440x900, nou moet ik waarschijnlijk een nieuw scherm kopen omdat de mijne alleen maar VGA heeft.![]()
Gebruik
Budget
Dus zoiets als de Corsair CX 500 Watt? Ik namelijk nog een groentje in dit onderwerp.alaintje schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:37:
[...]
Pak de 5850, maar hier moet wel zeer zeker een betere voeding bij, richting de 500 watt. Zie het [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 topic.
IK ben ook effe aan het kijken wat ik nodig ik, ik probeer voor de 150 uit te komen met GPU + PSU.
edit:/ Neeh je hoeft wss geen nieuw beeldscherm te kopen, maar als je nog analoog kijkt(VGA) dan heb je vrij weinig aan de hoge grapichs. Maar er zitten altijd verloop stukjes bij.
We vragen nu inens allemaal heel vriendelijk aan Dennisbok om een review hehe.
Ja ik zit ook te kijken in dat topic, volg mij even in dat topic. Hij raadt mij de XFX 550 aan, is misschien weer wat overkill voor jou. voor jou is een GOEDE 430 watt DENK ik genoeg. Maar ik durf het niet zeker te zeggen.
Ok, maar dan zit ik nog met het probleem van instalatie. Zover ik weet moet ik gewoon de 24 (of was het 26?) pins stekker en de 4 pins stekker uit mijn moederbord halen, en de stekker uit mijn harde schijf, en waarschijnlijk de stekker uit de fan van mijn processor. Maar er zit ook nog een random vinnetje aan de achterkant van mijn pc die (volgens mij) direct mijn voeding in gaat. Iemand een idee? (Of een tut
)
Maak eens een paar foto's. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden 
En wat probeer je te doen? Voeding deïnstalleren? Graka installeren?
En wat probeer je te doen? Voeding deïnstalleren? Graka installeren?
[ Voor 34% gewijzigd door ThaJehova op 11-04-2011 20:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic