Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee een 3870 verbruikt maar zo'n 100W (tegen 6870 ongeveer 160W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:30
Anandtech review HD3870

Full load trekt het systeem zo'n 214 Watt. Het systeem wat voor die review gebruikt werd is wel iets zuiniger dan Snookik's systeem.

Die HD6870 gaat veel meer trekken ben ik bang, ja.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:40:
Wat voor systeem heb je nu?
CPU: Socket 775, dus ergens in die richting. Ben nu niet thuis en kan niet alles zo uit het hoofd zeggen
Geheugen: 4GB RAM DDR2
Moederbord: ASUS P5Q SE Plus Moederbord
Voeding: Geen idee... :'(
Videokaart: Ati Radeon HD 3870 512MB GDDR4 <<< is laatst dus kapot egaan

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920 x 1080 via DVI

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
het meeste wat ik uit mijn prijs kan halen zou voldoende moeten zijn voor Dead Space 2, wat Valve source games en nog Battlefield: Badcompany 2 en later nog 3 met redelijke settings :) .

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
max 160 euro

Ik heb zelf geen idee wat ik moet gaan nemen, want ik heb er niet zo veel verstand van 8)7 .
Inmiddels gemaild naar huis en me broertje zegt dat het 450W is. IS dit genoeg voor de 6870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Dat ligt volledig aan het merk. Heeft ie je geen type-nummer gegeven? Een 6870 is niet zo veel eisend, maar een goede voeding is toch wel de basis van je systeem wat betreft stabiliteit.

[ Voor 45% gewijzigd door Paprika op 30-03-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@hierboven allemaal
Tsja, maar als je twijfelt tussen een 6950 en Gigabyte 560, dan kun je het stroomverbruik wel mee laten wegen (is toch zo'n 30 watt :P), en hij is 3 dB luider (en wordt een stuk warmer) . Maar goed, dat had ik idd beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Energieverbruik van 8 mainstream- en high-end videokaarten

Echter ligt het heel erg aan het merk en type/serie van de voeding. Als het geen goed merk is zouden de specs nog wel eens overdreven kunnen zijn, en is het mogelijk dat die voeding de 450W niet haalt.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Misschien iets om wel rekening mee te houden:
Een 3870 heeft maar 1 6-pin connector. Een 6870 heeft er 2. Nu zijn er wel verloopjes, maar als je voeding er 2 heeft zou je in principe al bijna zeker ervan kunnen zijn dat ie wel van een degelijk merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Paprika schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:15:
Misschien iets om wel rekening mee te houden:
Een 3870 heeft maar 1 6-pin connector. Een 6870 heeft er 2. Nu zijn er wel verloopjes, maar als je voeding er 2 heeft zou je in principe al bijna zeker ervan kunnen zijn dat ie wel van een degelijk merk is.
Dat is wel een heel erg bold statement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie69
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-07 14:21
gegroet,

Ik heb zowat mijn pc samengesteld maar ik twijfel nog steeds met de keuze van videokaart(en).
Mijn voorkeur gaat wel uit naar nvidea. Het liefst zou ik de Msi gtx 580 lightning twin frozr 3 willen aanschaffen maar in andere topics zijn er enkele die niet te spreken zijn over Msi. Is het echt z'on gabber merk? Zijn er dan zoveel verschillen tussen die merken? Zo ja, wat is dan de kwalitatieve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Als ik een nieuwe kaart zou kopen zou ik de Asus DirectCopper II kaart nemen. Zeer stil, zeer koel. Bezet alleen 3 sloten, dus is niet te makkelijk te gebruiken voor SLI.

MSI is niet een 'gabber' merk, maar zoals ook in het BBG-Gamesysteem topic is verteld: De twin frozr koeler bedekt alleen de GPU en niet het geheugen. Dat geheugen wordt ook zeer warm, helemaal als de kaart geoverclocked wordt. De meeste twin frozr kaarten zijn ook hoger geclocked dan het standaard reference design van nVidia, dus daar zit het probleem. Verder zijn er veel klachten dat de heatsink van de koeler zelf vaak scheef/bol staat en niet voldoende op de GPU gedrukt zit, waardoor een hoop warmte niet wordt afgevoerd - een slordigheidje van MSI's kant die blijkbaar haar producten niet fatsoenlijk controleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Nixy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:23:
Verder zijn er veel klachten dat de heatsink van de koeler zelf vaak scheef/bol staat en niet voldoende op de GPU gedrukt zit, waardoor een hoop warmte niet wordt afgevoerd - een slordigheidje van MSI's kant die blijkbaar haar producten niet fatsoenlijk controleert.
Ik hoor veel goeie dingen over de Asus GTX580 met die 3-slots DirectCUII (wat overigens staat voor het directe contact van de heatpipes op de GPU). En deze heeft idd VRM-heatsinks, maar ook deze kaart heeft geen heatsinks over het geheugen.

De 'vele' klachten die jij omschrijft over de twinfrozr koelingen kan ik niet echt terugvinden. Waar heb jij dit gevonden als ik vragen mag?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:48:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie :). Ik kijk vanavond wel ff op mijn voeding sinds ik de PC niet kan opstarten voor CPU-Z.

Als ik er niks op kan vinden kom ik er vanzelf wel achter of de kaart niet genoeg stroompjes krijgt toch? :*)
Of kan er iets ergs gebeuren :/?
Het kan zo simpel zijn als dat je PC niet (door)start. Maar het kan ook betekenen dat je Voeding, en alles wat er aan vast zit (De rest van de PC) doorbrand.

De 450w die je aangeeft zegt weinig, zo kan ik hieronder mooi 2 voorbeelden geven:

pricewatch: MS-Tech MS-N620-Val
600w
Kan slechts zo'n 350w (in totaal!) stabiel leveren :') .

pricewatch: Seasonic M12II 520W
520w
Kan stabiel tot 580w leveren (Al is dit natuurlijk niet super goed voor de voeding).

Mocht je voeding zeer ZEER slecht zijn. Is dit een mooie vervanger, zeker met die kaart en de rest van het systeem:
pricewatch: Corsair Builder CX430

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wou eerst beginnen over dat zelfs 430w al vrij veel is, maar toen zag ik dat het je (waarschijnlijk) om de aanwezigheid van 2 PCI-E 6 pins aansluitingen ging (Waarvan 1, 6+2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Nixy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:16:
[...]

Dat is wel een heel erg bold statement..
Betekend anders wel dat er bij de meeste genoeg amps op de +12V lijn zitten en dat is waar het om gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Deathchant schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:20:
De 'vele' klachten die jij omschrijft over de twinfrozr koelingen kan ik niet echt terugvinden. Waar heb jij dit gevonden als ik vragen mag?
Dat is wellicht een ongelukkige woordkeuze van mijn kant. 'Vele' is overdreven, maar ik hoor van kennissen en zo random op fora (ook hier op GoT) dat er problemen zijn met de (kromme) heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Even een kort vraagje tussendoor, is het mogelijk om de 2 verschillende versies (OC1 - OC2) van de 1 GB Gigabyte GTX460 in SLI te draaien? Systeem + voeding kunnen het makkelijk aan.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is kan je gewoon een SLI opstelling maken met verschillende GTX460'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga morgen kijken of ik het type, merknaam, etc. kan vinden. Dan post ik dat wel rond de avond hier. Ik hoop echter dat de 6870 Door de voeding stabiel gehouden kan worden. Als ik nog een nieuwe voeding moet kopen heb ik niet genoeg geld voor de 6870

allen alvast bedankt dat je de tijd neemt om me te helpen in dit complexe onderwerp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:20
Mijn videokaart is een paar dagen geleden overleden, tenminste, dat neem ik aan omdat mijn moederbord niet opstart met videokaart. Zonder videokaart hoor ik wel een piepje en start hij wel. Daarom wil ik graag een nieuwe videokaart, maar ik heb zelf geen idee wat voor mij geschikt is. Zelf heb ik voorkeur voor Nvidia, waarom weet ik eigenlijk niet. Daarom sta ik gewoon open voor alles ;)

* Wat voor systeem heb je nu?
Voeding: OCZ 600 Watt
Moederbord: Gigabyte GE-X58-UD4P
Processor: i7 920
RAM: OCZ 6GB DDR3
Graka: Gigabyte Nvidia Geforce 9800GT (526 MB?)

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920x1080 via DVI of HDMI onder normaal gebruik, hieronder versta ik geen games ;)

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken?
Een paar keer per week een uurtje gamen, ben niet echt hardcore gamer. Het gaat dan om BFBC2 en in de toekomst BF3. Met een nieuwe videokaart wil ik dus nog wel een tijd vooruit kunnen. Ik hoef ook niet alles op de hoogste resolutie of met de hoogste graphics te draaien, als het op medium settings maar lekker draait.

* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Maximaal 200 euro, maar liever minder. Als het nodig is ben ik bereid om dat te betalen. Natuurlijk heb ik al aangegeven dat ik er nog wel een tijdje mee wil doen, dus ik weet dat ik dan waarschijnlijk duurder uit ben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

gaat deze kaart:
pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
in deze kast passen:
pricewatch: Cooler Master HAF 912 Plus

De kaart heb ik al en past met moeite in mijn huidige kast, maar ik wil de rest van mijn pc upgraden en dus ook een nieuwe kast aanschaffen.
Eigenlijk wilde ik voor deze gaan:
pricewatch: Cooler Master CM 690 II
Maar de is niet leverbaar via zercom waar ik de rest wel bestel en afhaal.

Dus weet iemand of de asus hd6950 kaart in die coolermaster haf 912 + kast past..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ oohh: pak een 6950 2GB, net over de 200 maar 't geld waard. Je noemt immers moderne games.

@ Bommes: waarom leg je niet de dimensions naast elkaar? Kom op, beetje inzet!

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 31-03-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

Bij mijn huidige systeem kast moest ik de drivebay voor de hdd verwijderen, zie net op de site van de fabrikant dat die bij deze coolermaster haf 912 Plus kast ook te verwijderen is.
sorry.. :$

[ Voor 39% gewijzigd door Bommes op 31-03-2011 13:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Laatst online: 01-05-2024
D4NG3R schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:07:
Als het goed is kan je gewoon een SLI opstelling maken met verschillende GTX460'en.
Iemand hier ervaringen mee / zekerheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet helaas een nieuwe voeding dus gaan halen. Eelke voeding raden jullie aan voor een 6870. En welke variatie 6870? (sapphire, Club3D, etc.) sinds ik er niet veel verstand van heb 8)7

Mag in totaal op 220 euro uitkomen... niet meer!

voor specs zie mijn beginnende post 2 pagina's terug

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:35
Ik ga morgen waarschijnlijk een nieuwe PC bestellen, maar ik ben er toch nog niet 100% zeker van welke videokaart ik wil gaan nemen:

- HD6870
- HD6950

In sommige benchmarks ontlopen ze elkaar nauwelijks, in andere is laatstgenoemde toch wel een stuk sneller. Qua prijs scheelt het zo'n 35 euro.

Ik game eigenlijk niet zoveel want ik gebruik mijn PC voornamelijk om te programmeren, maar als TES V Skyrim dalijk uitkomt wil ik die wel op highest kunnen spelen. Verder wil ik Crysis 2 gaan spelen en speel ik (nu al) Shogun 2 Total War.

Wat is nou verstandig om te nemen?

Dit is trouwens op 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel123
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 11:30
Ik heb nu:
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 Socket 775
Geheugen: Corsair TWIN2X4096-6400C5, 4096 MB 800 MHZ, DDR2
Voeding: EnerMax MODU82+ 525 watt
Moederbord: Gigabyte GA-EP35C-Ds3R
Videokaart:Club3D Geforce 8800GTS 512 mb, ddr3 pci express x16

Ik werk nu op 1280x1024, dat vind ik goed werken. Maar hoger mag uiteraard ook, weet overigens niet of mijn beeldscherm dat aankan, is een Targa Visionary monitor.

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Voor simpele spellen als football manager 2011 en Fifa 11, maar vooral voor Cubase en Adobe Audition, oftewel audiobewerking.

Het liefst niet al te veel, zo rond de 100 euro als max. Is het echt moeilijk om voor die prijs iets te vinden wat ik zoek, kan evt max 150 euro maar liever niet.

De reden dat ik een nieuwe videokaart zoek is:
Mijn huidige videokaart lijkt kapot, omdat bij het openen van een spel opeens het beeldscherm uitvalt, doordat tie eerst no signal aangeeft en dan op zwart springt. Pc blijft gewoon aan, maar moet wel rebooten want anders zie ik niks. Als pc reboot werkt het scherm weer wel. Heb toen mijn videokaartdriver geupdate, maar bleef doorgaan tot het moment dat geen spel meer opende en of E001 aangaf, of unable to set up graphic system. Toen pc opnieuw geinstalleerd, maar nu met een frisse instal springt het scherm alsnog op zwart en geeft tie no signal kort aan. Vandaar dat ik denk dat de videokaart kapot is en dat ik een nieuwe wil. Heb voor de rest nooit problemen gehad met deze videokaart en kan gewoon fifa en football manager spelen, ook al zijn dat geen zware spellen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Wil jouw videokaart niet gewoon graag onder de zonnenbank?

Verder is er voor jouw resolutie echt geen zware kaart nodig. Ik denk dat je zelfs met een simpele HD5770 al een eind komt.

[ Voor 42% gewijzigd door Nixy op 31-03-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik twijfel tussen een pricewatch: Asus EN GTX 460 Direct CU TOP/2DI/768MD5 en een pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE.

Ik ben altijd een nVidia persoon geweest en zou eigenlijk weer blind daarvoor kiezen. Maar na wat charts op tomshardware gelezen te hebben en T.net's eigen review twijfel ik toch wel. De 6850 is stiller, verbruikt veel minder watt onder load, is iets goedkoper (die eerste twee shops bij de GTX460 tel ik even niet mee) en is afhankelijk van de test iets sneller of iets langzamer. Omdat ik niet een super zware voeding heb (en ook niet zwaarder wil vanwege een videokaart) is verbruik onder load dus redelijk belangrijk voor me.

Vroeger waren er vaak driverissues met Ati/AMD kaarten, is dat nog steeds zo? Iets zegt mij dat dat iets van het verleden is, maar ik heb werkelijk nooit problemen met nVidia drivers gehad. :) Zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden? Ik kom vanaf een 8800GT OC van MSI, en krijg binnenkort een monitor op 1920x1200 resolutie. Ik hoef echt niet alles maximaal te kunnen spelen, maar het moet wel gewoon goed draaien (met 2xAA). Games die ik speel zijn bijvoorbeeld CoD: Black Ops, BF:BC2, Starcraft en verscheidene rpgs (mass effect 2 enzo). In Windows wil ik een multimonitor setup gaan gebruiken, als dat wat uitmaakt. De andere monitor zal een resolutie van 1680x1050 hebben.

Even een samenvatting volgens de stijl van dit topic:

Core i5 750, 6 GB RAM, Antec TruePower (?) 450W voeding, 8800GT OC van MSI

1920x1200

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken?
CoD: Black Ops, BF:BC2, Starcraft, NFS:HP en verscheidene rpgs (Guild Wars, Mass Effect 2, Dragon Age enzo)

Maakt niet heel veel uit, ik twijfel puur tussen de GTX460 en de 6850. Dus onder de €150 ongeveer. Tenzij jullie een kaart vinden die veel beter is, zal ik dus eigenlijk alleen naar de bovenstaande twee typen kijken.

Kortom, ik neig naar de 6850. Zijn er goede redenen om tóch voor de GTX460 te gaan? :)

edit:
@hieronder: oke ik zal de 6870 ook even goed bekijken. Bedankt voor je tips!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:30:

Kortom, ik neig naar de 6850. Zijn er goede redenen om tóch voor de GTX460 te gaan? :)
Ik ben, net als jij, ook een Nvidia persoon en stond twee weken geleden voor dezelfde keuze maar heb toch voor een HD6850 gekozen omdat ie toch net iets sneller is. Ik had eigenlijk gehoopt dat de GTX550Ti sneller en goedkoper zou zijn dan de HD6850 want dan had ik die genomen maar helaas. De GTX560Ti viel helaas buiten het budget.

De verschillen zul je in features moeten zoeken. Ik speel alleen CS: Source en dacht altijd dat dat beter draaide op Nvidia maar met die HD6850 kom ik niet onder de 120fps op 1680 x 1050 alles high (geen AA). Alleen in maps met 32 man wil ie weleens droppen naar 90 ofzo maar dan nog is het prima speelbaar.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2. Erg fijn kaartje, stil en licht overgeklokt, maar als ik nu moest kiezen, zou ik denk ik voor de pricewatch: MSI R6850-PM2D1GD5/OC zijn gegaan: soortgelijke koeler, even duur maar wel stukken hoger geklokt.

Edit: Ik zie nu pas je resolutie. Misschien toch maar een HD6870 dan want daar komt de 6850 net tekort, denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 01-04-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die HD6870 gaat me toch wat ver omhoog in prijs en verbruikt meer en is minder stil. Ik denk dat ik toch liever bij de 6850 blijf. :)

Ik zie overigens nu, in tomshardware overzicht van Maart 2011 dat de 6850 de beste prijs/kwaliteit biedt in zijn klasse samen met de GTX460 1GB variant. En daar staat nog bij 'Great 1920x1200 performance in most games'. Het hoeft van mij ook niet superduper allemaal, dus ik denk dat ik wel kan leven met de 6850 op deze resolutie. Zeker als ik naar het dB verschil onder load en het TDP verschil onder load kijk.

Iemand nog andere redenen om niet voor de HD6850 te gaan? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:11:
Die HD6870 gaat me toch wat ver omhoog in prijs en verbruikt meer en is minder stil. Ik denk dat ik toch liever bij de 6850 blijf. :)
Prijs zou idd het enige zijn en er zijn ook custom koelers maar dan wordt het nog duurder.
Ik zie overigens nu, in tomshardware overzicht van Maart 2011 dat de 6850 de beste prijs/kwaliteit biedt in zijn klasse samen met de GTX460 1GB variant. En daar staat nog bij 'Great 1920x1200 performance in most games'. Het hoeft van mij ook niet superduper allemaal, dus ik denk dat ik wel kan leven met de 6850 op deze resolutie. Zeker als ik naar het dB verschil onder load en het TDP verschil onder load kijk.
Naja, ik heb een paar demo's geprobeerd en dat was al 40/45fps op 1680 x 1050, kan je nagaan op 1920 x 1200. 40 of 60fps is toch wel een verschilletje of je moet idd de instellingen omlaag schroeven. Hangt ook van je processor af, ik heb maar een Phenom II X2.
Iemand nog andere redenen om niet voor de HD6850 te gaan? :)
Nee, behalve features dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

chim0 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:50:
[...]

Naja, ik heb een paar demo's geprobeerd en dat was al 40/45fps op 1680 x 1050, kan je nagaan op 1920 x 1200. 40 of 60fps is toch wel een verschilletje of je moet idd de instellingen omlaag schroeven. Hangt ook van je processor af, ik heb maar een Phenom II X2.
Welke demo's heb je geprobeerd destijds? Het hangt er een beetje vanaf of 40/45 nog acceptabel is. Ik speel nu op 1680x1050 namelijk ook niet zoveel games op 60 FPS stabiel. :) Wat betreft m'n cpu, dat is dus een Intel Core i5 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:17:
[...]

Welke demo's heb je geprobeerd destijds? Het hangt er een beetje vanaf of 40/45 nog acceptabel is. Ik speel nu op 1680x1050 namelijk ook niet zoveel games op 60 FPS stabiel. :) Wat betreft m'n cpu, dat is dus een Intel Core i5 750.
Gewoon wat random demo's van Gamershell puur om te kijken hoe DX11 eruit ziet en Unigine Heaven (die is wel zwaar) maar ik had wel alles op high. Je processor is sowieso beter dan die van mij dus zal wel wat boost geven. Voor FPS'en is 60/80fps en hoger wel gewenst, voor spellen als WoW ben je ook prima af met 30.

Maar goed, het zal wel goed draaien met je processor alleen AA aanzetten zal wel zwaar worden. Ik doe het daarom ook niet omdat ik zonder al zie dat het niet gaat.

Maar welke ga je uiteindelijk kiezen? Die MSI is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb nog een leuke HD6850 roundup gevonden: http://www.anandtech.com/...ng-roundup-asus-xfx-msi/6

Daar komt de Asus die jij gekocht hebt er als meest gebalanceerde kaart uit en vooral ook de stilste. Ondanks dat lijkt de performance van de kaart prima te zijn op 1920x1200 en voor zo snel ik kon zien, consequent sneller dan de GTX460 1GB. Geen 60 FPS overal stabiel, maar daar ben ik eerlijk gezegd ook niet naar op zoek. Ik weet dat me dat op de gekozen resolutie, teveel gaat kosten.

Ik denk dus dat ik achter dezelfde kaart als jij aan ga en het risico op iets mindere performance op 1920x1200 voor lief neem gezien de andere belangrijke features (verbruik en geluid). Bedankt voor de tips d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankM88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08-2024
Hey mensen,

Ik ben toe aan een nieuwe videokaart. Heb op het moment een Nvidia 9800GTX 512mb,
Verder heb ik een Qaudcore geklokt op 2.5Ghz met een asus PK5-pro mobo met 4Gb ddr2 geheugen.
De nieuwere games heeft hij toch wat moeite mee en vroeg me af wat de beste Nvidia kaart is voor +-150 euro.
Zat zelf aan een Asus GTX460 te denken met 1024Mb DDR5, wat denken jullie wat het beste is?
wel graag een Nvidia kaart omdat ik een 3D scherm heb die ik van tijd tot tijd weleens gebruik.

groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:33:

Ik denk dus dat ik achter dezelfde kaart als jij aan ga en het risico op iets mindere performance op 1920x1200 voor lief neem gezien de andere belangrijke features (verbruik en geluid). Bedankt voor de tips d:)b
Ja, wat dat betreft is het een superkaartje!

Enige twee nadelen:
- heeft twee PCI-e aansluitingen nodig
- niet zo hoog geklokt als de MSI
FrankM88 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:39:

wat denken jullie wat het beste is?
Met jouw budget, GTX460 1GB idd.

[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 01-04-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

FrankM88 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:39:
wat de beste Nvidia kaart is voor +-150 euro.
Zat zelf aan een Asus GTX460 te denken met 1024Mb DDR5, wat denken jullie wat het beste is?
wel graag een Nvidia kaart omdat ik een 3D scherm heb die ik van tijd tot tijd weleens gebruik.
Uh als je nou 9 euro meer uitgeeft, kun je de eVGA GTX460 SSC kopen (super super clocked), die op 5MHz na onder de FTW versie zit (850Mhz core!!). Tevens heeft deze kaart de highflow backplate erbij voor extra koeling:
Afbeeldingslocatie: http://images.pricerunner.com/product/image/193461355/EVGA-GeForce-GTX-460-SSC-1GB-GDDR5-PCI-E-2.0-SLI-2xDVI.jpg
159,90 euro bij Alternate.nl

Voor deze prijs is dit de allersnelste kaart. Zelfs de Gigabyte OC (700MHz) moet je meer voor betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 02-04-2011 09:24 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

Vraag 1:Mijn oudere tv heeft - om films van de pc te kijken - een S-video ingang. Ik neem aan dat een hdtv-out aansluiting digitaal is en voor mij dus niet werkt. Ik neem ook aan dat het analoge tv-signaal niet door een DVI-A poort kan gaan via een verloopje. Als ik in de pricewatch zoek op s-video dan vind ik vooral oudere en moeilijk verkrijgbare kaarten. Bestaan er wel moderne videokaarten met een s-video aansluiting? Mensen met een nieuwe pc hebben toch niet opeens ook allemaal een nieuwe tv??? :?

Vraag 2:Er moet een VGA-aansluiting zijn voor mijn 17" TFT met 1280x1024. Kan dat behalve door een VGA en een DVI-A aansluiting ook door een HDMI aansluiting met de juiste kabel? Vraag is beantwoord met "nee".

Via googelen kom ik zelf prima uit de volgende vereisten:
• Goede driverondersteuning onder XP en Windows 7.
• Moet passen in een nieuw te kopen moederboard zoals de asus-m4a78lt .
• Een goedkoper/oudere kaart voldoet, want ik gebruik de pc voor tekstverwerking, internet en films kijken.
• Passief gekoeld.
• Met een HDMI/DVI aansluiting voorbereid op een eventuele nieuwe monitor.

Ik hoop dat iemand de twee vragen kan beantwoorden. Daarmee kan ik zelf een kaart zoeken. Tips voor een concrete kaart zijn natuurlijk ook welkom.

[ Voor 62% gewijzigd door pmeter op 02-04-2011 23:20 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Oh, ik zie dat ik niet de enige ben met de "8800GT is 'op' tijd voor een nieuwe graka"-dilemma. Alleen heb ik een wat mindere cpu als Cloud (een Q6600@3.2Ghz), maar wel met een goede Zalman 600W voeding, dus verbruik is voor mij wat minder belangrijk.
Zelf neigde ik meer naar de 460GTX, omdat die in de meeste reviews nagenoeg gelijk was aan de 6850 en ik een lichte voorkeur voor nVidia heb. Alleen lees ik nu dat toch de 6850 wordt geadviseerd. Hmm, lastig, lastig. Voor de volledigheid:

Q6600 @ 3.2Ghz, 4 GB RAM, Zalman ZM600-HP 600W, 8800GT van Gainward

1920x1200

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken?
Niet meer zoveel voor het gamen, maar Starcraft 2, GTA IV en dergelijke zou ik graag lekker soepel kunnen draaien. Rest geeft niet als het wat lager moet kwa kwaliteit instellingen.

Zelfde als Cloud feitelijk, dus ~€150. Goedkoper mag, maar volgens mij zijn de 460GTX 1Gb en 6850 rond die prijs geschikt.

Zelf neigde ik iets meer naar de 460GTX, maar blijkbaar zou de 6850 toch beter zijn. Is er nog iets wat ik mis of absoluut zou moeten weten voor de keuze?

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkKnight schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:01:
Is er nog iets wat ik mis of absoluut zou moeten weten voor de keuze?
Misschien dat er drie verschillende GTX460's zijn. De snelste zit redelijk dicht bij de HD6850, maar de andere twee zijn echt langzamer. pricewatch: Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE heeft dan ook de beste prijs/prestatie voor zijn geld. Of de pricewatch: Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5) maar die heeft zo te zien wat minpunten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
pmeter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:30:

Vraag 2:Er moet een VGA-aansluiting zijn voor mijn 17" TFT met 1280x1024. Kan dat behalve door een VGA en een DVI-A aansluiting ook door een HDMI aansluiting met de juiste kabel?
Ik kan je met je eerste vraag niet helpen, ben ik bang. Maar de tweede is niet zo lastig te beantwoorden.
Mocht er geen VGA aansluiting op de kaart zitten die je gaat kopen, maar wel een DVI poort(is eigenlijk standaard) kan je gewoon gebruik maken van een DVI naar VGA verloopje.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-helpforum.be/attachments/f186/7192d1287504331-vga-vga-dvi.jpg

Die dingen krijg je nog bij een pak melk gratis heb ik het idee, want ik heb er een hoop van hier thuis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist Crysis 2 (volledige versie) geprobeerd, alles op high very high. Doet ie prima! :)

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 02-04-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter

pmeter

Poes!

Nixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:29:
[...]

Ik kan je met je eerste vraag niet helpen, ben ik bang. Maar de tweede is niet zo lastig te beantwoorden.
Mocht er geen VGA aansluiting op de kaart zitten die je gaat kopen, maar wel een DVI poort(is eigenlijk standaard) kan je gewoon gebruik maken van een DVI naar VGA verloopje.

[afbeelding]

Die dingen krijg je nog bij een pak melk gratis heb ik het idee, want ik heb er een hoop van hier thuis :9
Die verloopjes ken ik. Mijn tweede vraag was eigenlijk of zo'n verloopje naar VGA ook bestaat voor een HDMI-poort. Nergens lees ik dat dit bestaat, maar er zijn wel plaatjes van. Verder is mijn eerste vraag de meest prangende. :D

[ Voor 15% gewijzigd door pmeter op 02-04-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pmeter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:32:
Mijn tweede vraag was eigenlijk of zo'n verloopje naar VGA ook bestaat voor een HDMI-poort. Uit jouw antwoord maak ik op dat dat niet kan? Verder is mijn eerste vraag de meest prangende. :D
Van HDMI naar VGA? Nee, tenzij je videokaartbouwer een speciale voorziening heeft verzonnen, maar volgens mij bestaat dat niet. Een actieve converter kan wel, maar die zijn prijzig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:35:
[...]

Van HDMI naar VGA? Nee, tenzij je videokaartbouwer een speciale voorziening heeft verzonnen, maar volgens mij bestaat dat niet. Een actieve converter kan wel, maar die zijn prijzig.
En dat is toch raar, als je bedenkt dat HDMI zo'n beetje hetzelfde is als DVI, alleen met de mogelijkheid om geluid door dezelfde kabel mee te sturen.

Zou het een optie zijn om een passieve HDMI > DVI te gebruiken (mocht de kaart echt geen DVI hebben.. wat ik raar zou vinden) en daarop een DVI > VGA verloopje te zetten ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
pmeter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:30:
Vraag 1:Mijn oudere tv heeft - om films van de pc te kijken - een S-video ingang. Ik neem aan dat een hdtv-out aansluiting digitaal is en voor mij dus niet werkt. Ik neem ook aan dat het analoge tv-signaal niet door een DVI-A poort kan gaan via een verloopje. Als ik in de pricewatch zoek op s-video dan vind ik vooral oudere en moeilijk verkrijgbare kaarten. Bestaan er wel moderne videokaarten met een s-video aansluiting? Mensen met een nieuwe pc hebben toch niet opeens ook allemaal een nieuwe tv??? :?

Vraag 2:Er moet een VGA-aansluiting zijn voor mijn 17" TFT met 1280x1024. Kan dat behalve door een VGA en een DVI-A aansluiting ook door een HDMI aansluiting met de juiste kabel? Vraag is beantwoord met "nee".

Via googelen kom ik zelf prima uit de volgende vereisten:
• Goede driverondersteuning onder XP en Windows 7.
• Moet passen in een nieuw te kopen moederboard zoals de asus-m4a78lt .
• Een goedkoper/oudere kaart voldoet, want ik gebruik de pc voor tekstverwerking, internet en films kijken.
• Passief gekoeld.
• Met een HDMI/DVI aansluiting voorbereid op een eventuele nieuwe monitor.

Ik hoop dat iemand de twee vragen kan beantwoorden. Daarmee kan ik zelf een kaart zoeken. Tips voor een concrete kaart zijn natuurlijk ook welkom.
Ja, mensen hebben inmiddels echt vrijwel allemaal een "nieuwe" tv, net zoals vrijwel niemand nog een crt beeldscherm heeft. Ik zou het zoeken in de (tweedehands) Ati Radeon 4350 sfeer, zoiets dus http://www.bestbuy.com/si...18072892035&skuId=9270969. Dat de kaart passief moet zijn maakt het een stuk lastiger. Anders kun je bijvoorbeeld ook een tweedehands Geforce 9500 of 9600 nemen.

Overigens, wat heb je momenteel, en in hoeverre gaat een nieuw te kiezen moederbord het probleem oplossen? Onboard vga lijkt me in jouw geval wel ideaal (op het s-video probleem na dan).

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-04-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Nixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:23:
[...]

En dat is toch raar, als je bedenkt dat HDMI zo'n beetje hetzelfde is als DVI, alleen met de mogelijkheid om geluid door dezelfde kabel mee te sturen.

Zou het een optie zijn om een passieve HDMI > DVI te gebruiken (mocht de kaart echt geen DVI hebben.. wat ik raar zou vinden) en daarop een DVI > VGA verloopje te zetten ? :9
Dit is onmogelijk, de enige reden dat je VGA op DVI kan zetten met een verloopje is dat DVI-I Analoog+Digitaal is, HDMI is alleen digitaal dus VGA zal nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter

pmeter

Poes!

Dank voor het heldere antwoord op mijn tweede vraag. Nu mijn meest prangende vraag: zijn er nog (pci-express) grafische kaarten te koop waar ik mijn tv met een S-video ingang op aan kan sluiten? Je zou namelijk zeggen dat niet iedereen die een nieuwe pc koopt ook een moderne digitale tv heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Redblader schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:32:
[...]

Dit is onmogelijk, de enige reden dat je VGA op DVI kan zetten met een verloopje is dat DVI-I Analoog+Digitaal is, HDMI is alleen digitaal dus VGA zal nooit werken.
Dom van me. Dat was ik even vergeten ja |:(
pmeter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:41:
Dank voor het heldere antwoord op mijn tweede vraag. Nu mijn meest prangende vraag: zijn er nog (pci-express) grafische kaarten te koop waar ik mijn tv met een S-video ingang op aan kan sluiten? Je zou namelijk zeggen dat niet iedereen die een nieuwe pc koopt ook een moderne digitale tv heeft.
Nee, maar niet iedereen die een nieuwe PC koopt sluit daar zijn TV op aan :+

[ Voor 45% gewijzigd door Nixy op 02-04-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
pmeter schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:41:
Eigenlijk had je daar zelf al antwoord op gegeven, hier nog wat specifieker (geen agp, passief gekoeld)
http://tweakers.net/price...5W4dC-wshQYy_lv_J6kCilfAE
Die goedkoopste lijkt me wel okee pricewatch: Point of View GeForce 8400 GS GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter

pmeter

Poes!

Gianni Rombios schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:52:
[...]

Eigenlijk had je daar zelf al antwoord op gegeven, hier nog wat specifieker (geen agp, passief gekoeld)
http://tweakers.net/price...5W4dC-wshQYy_lv_J6kCilfAE
Die goedkoopste lijkt me wel okee pricewatch: Point of View GeForce 8400 GS GPU
Hé goede tip, handig dat we in de pricewatch kunnen zoeken op negatieve criteria (geen AGP).
Ik stelde de vraag omdat ik me niet kon voorstellen dat geen videokaarten meer worden gemaakt die beeld kunnen weergeven op een beeldbuis-tv met s-video-aansluiting. Kennelijk is daar toch geen markt meer voor. De conclusie is dat ik voor een s-video-poort moet kiezen uit een handvol verouderde videokaarten, waarvan - afgezien van de Asus kaart die twee sloten inneemt - alleen de Sparkle kaarten leverbaar zijn bij een beperkt aantal winkels. Nu hopen dat de "op voorraad bij de leverancier" melding op waarheid is berust.

[ Voor 37% gewijzigd door pmeter op 03-04-2011 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
hoi jongens

ik heb me huidige 5970 verkocht en ben op zoek naar iets nieuws.
ik zat zelf te denken aan een 6950. of 6950 CF. Om Crysis 2 en andere games toch Maxed out met Max AA te kunnen draaien op 1200p.

Nu had ik 2e hands' ook een 6950 2GB gezien, maar wat is nu een riante prijs voor een 2e handse 6950 van 2 maand oud. met in het achterhoofd dat een nieuwe 6950 2GB 204,- kost. Want ik en de verkoper zijn het niet helemaal eens over de prijs dus daarom speel ik nu open kaart.

Normaal wordt er gezegt 75% van de nieuw prijs op Tweakers. Maar dat wil ik de verkoper niet aandoen.
En heb hem dus 170,- per kaart geboden, omdat hij er 2 heeft. Nieuw kost hij dus 204,- nu.

Wat vinden jullie hier van ?

[ Voor 18% gewijzigd door jbkappirossi op 03-04-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
beetje OT wel maar lijkt me precies de goeie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08 16:28
Gianni Rombios schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:07:
beetje OT wel maar lijkt me precies de goeie prijs.
oke bedankt, ja weet ik ook niet waar ik dit anders moet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:34
ik ga komend jaar lucht- en ruimtevaart techniek studeren, en bij die studie komt uiteraard veel zwaar CAD en simulatiewerk kijken. ik wil hiervoor een computer aanschaffen die dit aankan, of om preciezer te zijn: een computer in elkaar zetten die dat kan, en nu moet ik uiteraard ook de keuze maken voor misschien wel het belangrijkste onderdeel in dit geval: de GPU. de PC zal voornamelijk gebruikt worden voor CAD en simulatiewerk, en dan kom je natuurlijk vanzelf bij de quadro lijn uit. alleen, als je vervolgens naar de prijzen kijkt schrik je toch even.
wat ik mij dus afvraag: je neemt twee Nvidia kaarten in dezelfde prijsklasse, bijv. de Quadro 2000 en de GTX580. deze kosten allebei rond de 400 euro, 'k denk niet dat dit hem gaat worden voor mij maar het gaat om het idee, welke presteert dan beter voor gebruik met CAD en simulatiewerk? je zou zeggen dat de GTX580 vele malen krachtiger is, maar uiteraard is de quadro lijn geoptimaliseerd voor CAD werk. maar in dezelfde prijsklasse, wat zijn de verschillen qua prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
danielbakker schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:18:
ik ga komend jaar lucht- en ruimtevaart techniek studeren, en bij die studie komt uiteraard veel zwaar CAD en simulatiewerk kijken. ik wil hiervoor een computer aanschaffen die dit aankan, of om preciezer te zijn: een computer in elkaar zetten die dat kan, en nu moet ik uiteraard ook de keuze maken voor misschien wel het belangrijkste onderdeel in dit geval: de GPU. de PC zal voornamelijk gebruikt worden voor CAD en simulatiewerk, en dan kom je natuurlijk vanzelf bij de quadro lijn uit. alleen, als je vervolgens naar de prijzen kijkt schrik je toch even.
wat ik mij dus afvraag: je neemt twee Nvidia kaarten in dezelfde prijsklasse, bijv. de Quadro 2000 en de GTX580. deze kosten allebei rond de 400 euro, 'k denk niet dat dit hem gaat worden voor mij maar het gaat om het idee, welke presteert dan beter voor gebruik met CAD en simulatiewerk? je zou zeggen dat de GTX580 vele malen krachtiger is, maar uiteraard is de quadro lijn geoptimaliseerd voor CAD werk. maar in dezelfde prijsklasse, wat zijn de verschillen qua prestaties?
Het verschil is alleen de prijs, doelgroep en drivers.
Overigens moet je je daar niet te veel voor inspannen, veel gpu intensieve practica doe je gewoon op een schoolcomputer.
Ik neem aan dat je aan de TU Delft gaat studeren? Dan kan je beter wachten op de jaarlijkse laptopproject, een ~2500 euro kostende laptop wordt dan aangeboden voor ~900 euro speciaal voor de studenten. Van de afgelopen 4 jaar zaten er telkens Quadro gpu's in, zal vast dit jaar ook een quadro worden. Kheb nog geen L&R studenten daarover horen klagen, verder is het één van de beste deals die je ooit gaat tegen komen voor een computer.
Rond juni wordt de nieuwe laptop gepresenteerd, kzou http://www.icto.tudelft.nl/services/laptopproject/ maar in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:34
dankje, ik denk dat dat toch een slimmere optie is ;)
ergens toch ook wel jammer, leek me wel om een excuus te hebben om een beest van een pc te kopen. maar ik gok dat ik m'n centen als student beter kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
danielbakker schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:45:
ergens toch ook wel jammer, leek me wel om een excuus te hebben om een beest van een pc te kopen. maar ik gok dat ik m'n centen als student beter kan gebruiken ;)
Een beest van een laptop voor een zachte prijs is ook niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
danielbakker schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:45:
Dat laptopproject is inderdaad een veel betere optie. Als ik het goed heb wordt bij L&R gebruik gemaakt van CATIA, daar is een Nvidia Quadro / AMD FirePro wel handig. Een Nvidia Geforce / AMD Radeon is daar compleet waardeloos, als er een gamekaart in je PC zit doet CATIA daar helemaal niks mee, dan wordt alles door de processor gedaan (waardoor alles echt heel traag wordt).

Van het laptopproject van Delft is nog geen nieuw topic voor komend collegejaar (die van dit jaar is [TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011). Je zou voor informatie over de laptops ook in [UTwente] Notebook Project 2011 - 2012 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

chim0 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:03:
[...]

Zojuist Crysis 2 (volledige versie) geprobeerd, alles op high very high. Doet ie prima! :)
Dat is voor mij dan de druppel ;) Vandaag ga ik hem bestellen. Nogmaals bedankt voor de tips!

Dit weekend was ik hier ook al achter gekomen d.m.v. nog wat reviews:
-The_Mask- schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:27:
[...]

Misschien dat er drie verschillende GTX460's zijn. De snelste zit redelijk dicht bij de HD6850, maar de andere twee zijn echt langzamer.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware :
Phenom II X6 1055 (Thuban) 2,8 GHz (95 W)
4000 MHz HyperTransport 3.0
AM3-sleuf

Moederbord

Fabrikant: Foxconn
Naam moederbord: H-Alpinia-RS780L-uATX
Naam HP/Compaq moederbord: Alpinia-GL8

Voeding
300 W

Geheugen
Geïnstalleerd geheugen 5 GB (2 x 2 GB + 1 GB)
Ondersteunde snelheid PC3-10600 MB/sec
Type 240-pins DDR3

Dit is een HP Pavillion p6511be computer. Standaard geleverd met een 300w voedingtje en een HD5570.

Heb reeds een LOGON ATX590W liggen, 1x6pin PCI-Expert, 2x 4pin P4 en 1xFDD.

Zelf ken ik niets van pc's. Wat ik wens te doen is dus de voeding te vervangen, en duidelijk de GPU.
Ik wil niet AA op max, maar toch high graphics op de meeste games.

Deze pc had ik graag : Dungeon Siege 3 + Guild Wars 2 + Starcraft 2 + Diablo 3 toch op high/ultra kunnen spelen met een respectable FPS zonder lagspikes.

Budget : Onbeperkt. Maar, liefst toch geen 'overkill' want ik ben niet 100% of de cpu eigenlijk lang gaat meegaan ? Richtprijs is 200, maar als het nu echt MOET voor mij eisen kan ik er ook 400 aan geven.

Indien de PC echt 'epic fail' is in total package zeg dit dan gerust...

So GoTers, wich new toy shall I annoy the wife with ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Cloud schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:49:
[...]
Dat is voor mij dan de druppel ;) Vandaag ga ik hem bestellen. Nogmaals bedankt voor de tips!
[...]
Net als Cloud ga ik voor de 6850. Jullie hebben me net op tijd overtuigd :+ . Morgen maar eens langs de MyCom voor deze: pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2
Lekker makkelijk ook aangezien mijn werk op 20 meter afstand is van de MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timove
  • Laatst online: 04-08 23:46
Goede dag
Budget € 300,-Max
P,S ait boy

Zelf zit ik te denken aan de 6850Cf of de 6970

Welke games
spel op 1920x1080 en dan Betje alle game's crysis2 nfs Shits 2

Welke software 3Dsmax2011

spec hoeft geen rekening mee te worden gehouden is goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:59:
Dit is een HP Pavillion p6511be computer. Standaard geleverd met een 300w voedingtje en een HD5570.

Heb reeds een LOGON ATX590W liggen, 1x6pin PCI-Expert, 2x 4pin P4 en 1xFDD.

Zelf ken ik niets van pc's. Wat ik wens te doen is dus de voeding te vervangen, en duidelijk de GPU.
Welke voeding wil je vervangen? De standaard 300W die erin zat of de Logon? Want de 300W vervangen met de Logon zou ik iig niet doen, ga er maar vanuit dat dat een beste achteruitgang zal zijn. Die Logon zal wel zo'n PC slopende voeding zijn.

Wat voor resolutie heeft je beeldscherm trouwens?

Waarom heb je trouwens de extra 1GB bij de 2x2GB werkgeheugen? Dit is in veel gevallen zelfs wat trager. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:52:
[...]

Welke voeding wil je vervangen? De standaard 300W die erin zat of de Logon? Want de 300W vervangen met de Logon zou ik iig niet doen, ga er maar vanuit dat dat een beste achteruitgang zal zijn. Die Logon zal wel zo'n PC slopende voeding zijn.

Wat voor resolutie heeft je beeldscherm trouwens?

Waarom heb je trouwens de extra 1GB bij de 2x2GB werkgeheugen? Dit is in veel gevallen zelfs wat trager. ;)
Blijkbaar is die Logon dus uterly crap, had die van een kameraad gekregen indien dit nuttig was kreeg ik ze free. Blijkbaar niet.

Euhm die memory, geen idee. Was standaard zo bij de computer ? En ik heb een 24" (led) op 1920x1080. Speel ook liefst mijn games zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:06:
[...]

Blijkbaar is die Logon dus uterly crap, had die van een kameraad gekregen indien dit nuttig was kreeg ik ze free. Blijkbaar niet.
Nee niet echt. :p
XFX Pro 450W en een HD6870 of HD6850 zijn beide een prima koop, maar is maar net hoeveel geld je wil uitgeven.
Euhm die memory, geen idee. Was standaard zo bij de computer ?
Raar...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:35:
[...]
Nee niet echt. :p
XFX Pro 450W en een HD6870 of HD6850 zijn beide een prima koop, maar is maar net hoeveel geld je wil uitgeven.

[...]

Raar...
Hmm, nou ik heb een jaar gewerkt als arbeider vorig jaar + trek nog een deel belastingen terug.
Daarvan krijg ik een ardig centje dat ik niet direkt nodig heb, maar gaming blijft maar een hobby uiteraard.
Had graag voor een 400€ de voeding & gpu in orde, max 500€, dit lijkt me best haalbaar.

Is er een goede internet shop die iemand kan aanraden btw voor voeding & grafische kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ja azerty.nl

of alternate.nl of alternate.be

jaha,power4pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het er zo langzamerhand op begint te lijken dat mijn HD4770 mijn experimenten niet zonder kleerscheuren is doorgekomen ( ;w ) ben ik zo voorzichtig aan eens aan het rondkijken naar een goedkope vervanger. Ik heb nu een relatief oud en simpel systeem staan, wat me van de straat moet houden tot Bulldozer goed en wel uit is. Dan is het plan om de binnenkant van de kast totaal te vernieuwen. De vervangende kaart moet dus het liefst niet al te prijzig zijn, want het is als hoofdkaart maar voor een relatief korte periode.

Ik denk dat ik het liefst voor een nVidia-kaart ga, voor de doodeenvoudige reden dat ik PhysX wel een leuk extraatje vind en de kaart dan ten tijde van Bulldozer als dedicated PhysX-kaart zal inzetten naast een dikke Ati-kaart. Een beetje overbodig, maar wel leuk! Ik vind het ook wel belangrijk dat een kaart stil is, aangezien mijn systeem daar voor een groot deel op gebaseerd is, maar ik kan er altijd zelf een Accelero S1 op zetten.

Systeem: X2 4800+ @ 2670 Mhz (ik ben er nog mee bezig), 3 GB DDR400 RAM, Caviar Black 1 TB en een Nexus Value 430 (lekker stil!). Het beeldscherm is een 20" CRT en er zal meestal op 1920x1440 of 1600x1200 gespeeld worden. De settings kan ik altijd een beetje aanpassen, maar ik hou wel een beetje van mooi en 2x of 4x AA.

Het budget is rekbaar, maar ik ga het liefst niet over de 100 euro. Als iets anders echt beter gepast is kan ieder ander bedrag ook, maar ik denk dat dat een beetje overkill wordt voor het doel en de overige hardware. De spellen die ik wil gaan spelen zijn allemaal vrij oud en dat scheelt al enorm, zeker met deze resoluties en instellingen. Anders kom je in een hele andere prijsklasse terecht. De spellen die ik wil gaan spelen zijn o.a. Batman AA, Oblivion + mods, F1 2010, Fable TLC, Mass Effect 1 & 2, Fallout 3 (New Vegas), Mirror's Edge en Cities XL. Dit allemaal op Windows 7 x64. Tevens gebruik ik de kaart ook voor CS5-programma's en Solidworks, een CAD-programma.

De performance moet gelijkwaardig zijn aan of beter zijn dan die van de HD4770. Ik zat zelf een beetje in de trant van de GTS 450 te denken of iets dergelijks. Een nette tweedehands is absoluut geen probleem! Bij zeer grote voorkeur is het PCB zwart, gezien dat netjes bij de rest past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:09
ik vind dit altijd wel een aardig lijstje om snel kaarten te vergelijken. Specifieke games, resoluties en verbeterde drivers zorgen dat een kaart die 1 tree hoger is per se sneller is natuurlijk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:46:
[...]

Hmm, nou ik heb een jaar gewerkt als arbeider vorig jaar + trek nog een deel belastingen terug.
Daarvan krijg ik een ardig centje dat ik niet direkt nodig heb, maar gaming blijft maar een hobby uiteraard.
Had graag voor een 400€ de voeding & gpu in orde, max 500€, dit lijkt me best haalbaar.

Is er een goede internet shop die iemand kan aanraden btw voor voeding & grafische kaart ?
Kijk op pricewatch voor de goedkoopste met een redelijk oordeel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel iets boven je budget, maar het is dat extra $ wel waard puur als je naar gaming kijkt. pricewatch: Palit GeForce GTX460 Smart Edition

Het nadeel is dat het dan niet echt een zuinig physx kaartje er naast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:54:
Het nadeel is dat het dan niet echt een zuinig physx kaartje er naast is.
Dat is dan ook gelijk mijn probleem. Nu is het natuurlijk eerst even leuk, maar het grootste deel van z'n leven zal het toch naast een dikkere kaart draaien en dan is e.e.a. toch wel aardig onzuinig. Niet echt ideaal, heb ik het idee.

Overigens vind ik het wel erg goedkoop voor een GTX 460, maar volgens mij zie ik iets over het hoofd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je over het hoofd ziet dan? De 460 is EOL dus de meeste bedrijven gaan ze er uit gooien voor lagere prijzen om ruimte te maken voor een GTX 560/ti.

Het enige kaartej wat ik echt leuk vind als physX kaart is de GT430. 96 SPU en een erg laag tdp.

Als hij toch maar tijdelijk is, zou ik hem gewoon uitzoeken als goeie physx kaart en niet als goeie game kaart.

Mooi low profile en niet duur:
pricewatch: EVGA GT 430
Full profile GT440 met 512GDDR5
pricewatch: Gigabyte GV-N440TC-1GI

Het grote nadeel aan de GTS 450 vind ik dat ie een 6pin nodig heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:49
Binnenkort krijg ik mijn 2e Ati 4890.
Nu heb ik met een maat van mij een beetje zitten kijken naar nieuwe videokaarten voor zijn pc.
Uiteindelijk vonden we de 6950 een erg mooie kaart.
Nu heb ik dus 2 vragen:
Welke kaart is beter: De Nvidia 560 twin Frozr of de Ati 6950?
en, Is crossfire 4890 beter dan 1 van deze 2 kaarten of juist niet?

Mijn specs zijn:
Asus p5q Pro
Intel® Core™ 2 Quad Q9550 2,8 Ghz
4 Gigabyte Geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Xfire 4890 mis je DX11, op pure snelheid misschien iets sneller maar ook meer verbruik. Een 6950 rent rondjes om welke overgeklokte 560 dan ook, zoek reviews en ze bevestigen 't beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Nu online
Ik zit te twijfelen tussen een 5850 crossfire setupje of een 6850 single... Allebei kost het rond de €160. Het moet draaien op een 1920*1080 schermpje. De pci-e sloten zijn 16x en 4x. Voeding 600Watt.

Ik weet niet welke sneller/beter is, energieverbruik ligt volgens mij ook redelijk hetzelfde. Help?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

600 watt, wat? Merk en type maakt namelijk een wereld van verschil. Ook wat voor mobo is het?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Nu online
Mobo is ASUS M4A785TD-V EVO, processor AMD Phenom 2 X4 955 en voeding is OCZ StealthXStream 600W. Voeding lijkt me geen probleem lijkt me ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die voeding lijkt me juist het probleem (die dingen zijn gerate op lage temperaturen en zijn maar zeer matige bouw kwaliteit) en ik zal ff zoeken hoe de lanen lopen bij een 785 en wat voor effect dat het heeft op crossfire (Van oudere borden zoals intel P35 liepen deze langs de southbridge waardoor je lag kreeg ondanks dat de bandbreedte opzich voldoende).... Wat voor kast zit het in?

Edit: Ja de 4x komt van de Southbridge. Niet heel fijn dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Nu online
De kast is een antec three hundred, alle mogelijke fans zitten erin. En zal ik die 4x heel erg merken? Dat de voeding niet heel erg stabiel is klopt, ik mocht de eerste gelijk DOA terugsturen.. En welke chipset/moederbord kan je mij dan wel aanraden voor rond de €80 (het liefst geen asus).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 21-09 20:37

epic_gram

undercover moderator

IceBlackz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:20:
De kast is een antec three hundred, alle mogelijke fans zitten erin. En zal ik die 4x heel erg merken?
Ja dat merk je wel, als het over de northbridge gaat is het echt een no-go. :)
Dat de voeding niet heel erg stabiel is klopt, ik mocht de eerste gelijk DOA terugsturen..
DOA heeft verder niet heel veel te maken met stabiliteit. Zelfs nu je voeding het doet is hij nog instabiel namelijk.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceBlackz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:20:
De kast is een antec three hundred,
Daar zit de voeding toch met de fan in de kast? Dus zuigt lucht de kast uit? Dat is idd nog minder. Ik zou geen CF gaan doen als ik jouw was.
epic_gram schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:25:
Ja dat merk je wel, als het over de northbridge gaat is het echt een no-go. :)
South Bridge toch? De NB is de 785G Grafische gedeelte. De southbridge is voor de I/O (Sata poorten). Daar zitten nog 4 lanes die ook nog via 4 lanes naar de rest gaan (NB en CPU).

(Van wat ik begrijp zit er tussen de SB en de NB een A-Link Xpress (4 x PCIe 1.1).... 4 lanes 1.1 oftwel 2 lanes 2.0. Dus die 4 lanes mogen wel 4x 2.0 zijn, tussen de NB en de SB, waar de data langs gaat, zit maar 4 lanes 1.1)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
IceBlackz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:45:
Ik zit te twijfelen tussen een 5850 crossfire setupje of een 6850 single... Allebei kost het rond de €160. Het moet draaien op een 1920*1080 schermpje. De pci-e sloten zijn 16x en 4x. Voeding 600Watt.

Ik weet niet welke sneller/beter is, energieverbruik ligt volgens mij ook redelijk hetzelfde. Help?!
Je hebt al een 5850 en je wil er 1 bijkopen? Een 6850 is langzamer dan een 5850, dus dat heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Mijn vraag is van een iets andere aard dan de meeste in dit onderwerp maar ik weet niet of het gerechtvaardigd is om hier een nieuw topic voor aan te maken, dus ik zet het maar even hier neer. Ik weet dat ik een HD 6950 wil kopen.

Mijn systeem is verder niet relevant denk ik, wat wel relevant is is dat ik momenteel een Sapphire HD 4870 heb, met een standaard wasmachine/stofzuiger fan. Deze maakt echter zeer veel herrie, nou is het zo dat ieder merk wel een 6950 heeft met afwijkende cooler (de standaard wil ik echt niet), deze bevatten vaak grotere en/of meerdere ventilatoren. Ik neem aan dat deze stiller zijn, maar ik kan dat nergens op baseren. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grootste boosdoener van geluid is het toerental van de fan(s).
hoe minder toeren de fan hoeft te maken, hoe stiller.

voldoende koeling icm een lager toerental bereik je door:
grotere fan
efficientere fan
meer heatpipes
meer koeloppervlak
betere flow

ervaring met de verschillende 6950's heb ik niet, maar het antwoord kun je wel in dit topic of het 6XXX ervaringen topic vinden.
(asus direct CU en MSI Twinfrozr schijnen wel goed te zijn, waarvan asus de beste maar die koeler vereist 1 extra slot aan ruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:59:
Als hij toch maar tijdelijk is, zou ik hem gewoon uitzoeken als goeie physx kaart en niet als goeie game kaart.
Op zich heb je een goed punt en dat is inderdaad ook de reden waarom ik de GTX 460 eigenlijk niet interessant vind: veel te heet en dorstig voor een extraatje. Maargoed, ik moet er voorlopig wel een half jaar mee doen, dus zo'n 430 is dan misschien weer wat traag.

Lastig :p Het moet een goede balans worden tussen bruikbaar nu en niet te aanwezig dan. Twee kaarten kopen voor ieder hun doel is ook nog een optie, maar dat gaat me eigenlijk een beetje te ver. Dan kan ik beter even blijven spelen met de HD4670 die hier nog ligt (al vind ik die net te langzaam).
Het grote nadeel aan de GTS 450 vind ik dat ie een 6pin nodig heeft.
True, dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, al kan een molex>6-pin adapter altijd en die ligt hier al.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58
Ik zoek een kaartje met HDMI aansluiting voor in mijn HTPC , enigste eis is dat hij passief is of extreem stille fan , en full hd moet kunnen afspelen.op mijn 42" lg tv.
( 1920 x 1200? )

Specs :

Asus p5qpl-am socket 775
Intel core 2 duo e4400 2.0ghz
2gb ram
2x 1tb hd hitachi
1x1.5tb samsung

Gebruik nu de onboard kaart van het bordje , Intel® Graphics Media Acceleratior X4500 . maar dat is niet toereikend in samen werking met XBMC.

Budget zo`n 50 euro , iets meer mag , maar verwacht niet dat dat nodig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DarkKnight schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:41:
[...]

Net als Cloud ga ik voor de 6850. Jullie hebben me net op tijd overtuigd :+ . Morgen maar eens langs de MyCom voor deze: pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2
Lekker makkelijk ook aangezien mijn werk op 20 meter afstand is van de MyCom.
Gister binnen gekregen en geïnstalleerd; wat een kaart! :o De koeling is echt geweldig, zeker vergeleken met m'n oude MSI 8800GT-OC. Tijdens het gamen hoor ik de kaart gewoon niet. En de temperatuur blijft rond de 50 graden hangen, idle dropt hij tot rond 40 graden. Verder kan ik op 1680x1050 nu alle games die ik heb met alle opties op maximaal spelen, zonder ook maar een schokje te zien. Nu nog wachten op m'n 1920x1200 monitor, maar dat zie ik ook helemaal goed komen. Ben blij dat ik voor deze gegaan ben in plaats van een GTX460. :)

Het enige wat ik tegenkwam was, dat deze kaart in tegenstelling tot de reference HD6850 (ja toch?) wél twee 6-pins connectoren nodig had. Maar goed, met de bijgeleverde kabeltjes was dat een koud kunstje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:40:
[...]
Het enige wat ik tegenkwam was, dat deze kaart in tegenstelling tot de reference HD6850 (ja toch?) wél twee 6-pins connectoren nodig had. Maar goed, met de bijgeleverde kabeltjes was dat een koud kunstje. :)
Apart! In de reviews van die kaart wordt meestal genoemd dat er maar 1 power connector nodig is.
Daarnaast verbruikt de kaart toch niet meer dan 150watt? De slot en 1 pci 6-pin kabel zou dan genoeg moeten zijn. Je zou het uit nieuwsgierigheid kunnen proberen, maar ik denk dat de kaart het ook doet wanneer maar 1 kabel is aangesloten.

Edit:
Er zijn blijkbaar 2 versies, de eerste had maar 1 connecter maar al wel plek op het pcb voor een 2e (foto).
De nieuwe versie heeft 2 connectors, maar het is niet nodig om de 2e aan te sluiten, waarschijnlijk is die voor betere stabiliteit bij overclocken (foto).

[ Voor 24% gewijzigd door Stevie-P op 07-04-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb m'n energiemeter er nog niet tussen gehangen eerlijk gezegd. Maar volgens de specificaties zou hij niet meer dan 150W moeten gebruiken nee. Misschien probeer ik vanavond nog wel even of hij ook werkt met één aangesloten kabel. Zou het kunnen dat Asus dit gedaan heeft vanwege de stabiliteit of vanwege de minimale overclock t.o.v. de reference kaart? Zo is er natuurlijk gegarandeerd genoeg power om die kaart te laten werken. Maar apart is het wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
ah, net te laat met mijn edit :P maar het is dus precies wat je al verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah bedankt voor de verheldering! Nou ja, ik laat ze er beide inzitten, maar nu is in elk geval duidelijk waarom die tweede er überhaupt op zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Cloud schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:40:
[...]

Gister binnen gekregen en geïnstalleerd; wat een kaart! :o De koeling is echt geweldig, zeker vergeleken met m'n oude MSI 8800GT-OC. Tijdens het gamen hoor ik de kaart gewoon niet. En de temperatuur blijft rond de 50 graden hangen, idle dropt hij tot rond 40 graden. Verder kan ik op 1680x1050 nu alle games die ik heb met alle opties op maximaal spelen, zonder ook maar een schokje te zien. Nu nog wachten op m'n 1920x1200 monitor, maar dat zie ik ook helemaal goed komen. Ben blij dat ik voor deze gegaan ben in plaats van een GTX460. :)
Goed om te horen :9 . Als het goed is ligt mijn kaart op mij te wachten vanmiddag. Dus dan zal ik zien hoe het draait op 1920x1200, maar ik zal allang blij zijn om van mijn kachel af te zijn (gisteravond de kachel nog even op 93 graden gehad... en nee de fan stond niet op 30%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DarkKnight schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:07:
[...]

Goed om te horen :9 . Als het goed is ligt mijn kaart op mij te wachten vanmiddag. Dus dan zal ik zien hoe het draait op 1920x1200, maar ik zal allang blij zijn om van mijn kachel af te zijn (gisteravond de kachel nog even op 93 graden gehad... en nee de fan stond niet op 30%).
Die resolutie moet ik nog even op wachten, mijn nieuwe monitor komt op z'n vroegst morgen maar anders ergens volgende week. Overigens speelt Crysis 2 ook op 1680x1050 met alles op het hoogst (instelling Extreme). Deze kaart biedt wel behoorlijke value for money. Maar de stilte valt me ook behoorlijk op, geen geblaas meer waardoor ik het liefst alle games met m'n hoofdtelefoon op wilde spelen (en het dan nog hoorde :X).

Verder overigens, props voor ATI/AMD. De driver issues van het verleden lijken echt definitief weg. Installeren van de drivers was een eitje en met die CAP dingen erbij, geen problemen in geen enkel spel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:41:
***Eisen + PhysX + CUDA (ivm Photoshop CS5)***
Tip: Koop nu een tweedehands GTX460 1GB (die gaan voor ~120) en zet er over een tijdje nog eentje naast als je meer gameperformance wil. Als je toch met 2 kaarten wil gaan draaien is dat de beste optie. Ik heb dat ook net gedaan (2e ernaast zetten), en ben uitermate tevreden: de 2 schalen fantastisch en zijn samen vaak sneller dan een single GTX580, Crysis/2 draait op 1920x1080 alles max smooth as butter (en doodstil ook nog) :)

Grappige is dat ze i.i.g. idle samen ook nog eens zuiniger zijn dan een single GTX580.
De 2e kaart verbruikt idle maar ~25W extra.

Een ATi kaart met een nV kaart ernaast voor PhysX is geen standaard ondersteunde, en daarbij ook een standaard niet functionerende combinatie. Je moet een aantal driverhacks uithalen om dat werkend te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cheetah op 07-04-2011 12:15 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:09:
[...]
Tip: Koop nu een tweedehands GTX460 1GB (die gaan voor ~120) en zet er over een tijdje nog eentje naast als je meer gameperformance wil. Ik heb dat ook net gedaan (2e ernaast zetten), en ben uitermate tevreden: de 2 zijn samen vaak sneller dan een single GTX580, Crysis (2) draait op 1920x1080 alles max smooth as butter :)

Een ATi kaart met een nV kaart ernaast voor PhysX is geen standaard ondersteunde, en daarbij ook een standaard niet functionerende combinatie. Je moet een aantal driverhacks uithalen om dat werkend te krijgen.
Als je de rest van de discussie nu ook had gelezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:13:
Als je de rest van de discussie nu ook had gelezen....
Dan?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Pagina: 1 ... 45 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic