Razer46 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:13:
beste mensen,
Ik heb een 4870 x2. Deze is dus kapot. Ik baal hier echt zwaar van want het was nog een prima kaart en had nog wel even mee gekund wat mij betreft. Ik krijg zwarte en witte blokjes in beeld en mijn pc loopt soms ineens helemaal vast. (alles freezed ineens) Dit is waarschijnlijk een hitte probleem. Is dit te verhelpen? Zo ja please kom met argumenten.
zo nee, heb ik een nieuwe nodig. Ik wil er niet op achteruit gaan en wil een kaart die ze geld echt waar maakt.
Kan een hitte probleem zijn. Kan ook gewoon een overleden kaart zijn. Komen de artefacts alleen na een periode van gebruik (met andere woorden, als de kaart warm is) of is het er ook al met een zogenaamde cold boot?
Je kan altijd proberen om de behuizing van de kaart af te halen en deze van binnen (met name de fan en de exhaust aan de achterkant) goed stof vrij te maken. Wellicht zelfs de koelblokken er af halen, de GPUs en VRMs goed schoon maken (en natuurlijk de koelblokken ook!), nieuwe koelpasta er op en de koeler er weer op plakken.
Als het geen hitte probleem is dat op bovenstaande wijze is op te lossen, dan kan het liggen aan de fan die niet meer snel genoeg draait. Dit kan komen door de software(BIOS) die het aantal RPM regelt, of de fan kan gewoon kapot zijn.
Als dit het allemaal niet is, zit je dus met een kaart die gewoon kapot is. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook je monitor zijn die de artefacts laat zien, hoewel minder waarschijnlijk. Probeer het eens met een andere grafische kaart of andere monitor?
Die voeding is gewoon bagger, okay? CoolerMaster mag dan een leuke naam hebben op het gebied van kasten en koelers, de voedingen zijn B-merk materiaal. Ik zou er persoonlijk geen SLI opstelling aan hangen. Zelfs een GTX580 zou ik al niet vertrouwen.
Eéntje moet prima kunnen, net als een GTX560 trouwens. Maar een Hd6950 is wel beter dan een GTX560. Zoek anders even de reviews op hier op T.net of bijvoorbeeld Anandtech.
Zoals ik al zei, ik zou met die voeding een GTX580 niet vertrouwen. Een systeem met een GTX580 trekt ongeveer 450-500W (op volledige belasting). Dan zou je zeggen dat een 620W voeding afdoende zou zijn. Maar je kan niet met zekerheid zeggen of die voeding wel constant genoeg power kan leveren, omdat deze van slechtere componenten gemaakt is.
Nu moet ik wel redelijk zijn en zeggen dat je lang niet altijd onder volledige belasting draait, en dat je misschien gemiddeld maar 400W trekt. Is dat te doen met jouw voeding? Mja, dat zou ik nog accepteren

Razer46 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:13:
Ik heb niet echt een budget zoals jullie zien. Ik heb ook het geld niet van de wereld en wil zo goedkoop mogelijk uit zijn. Als jullie mijn specs van mijn pc willen zien kunnen jullie op me profiel kijken.
Ja, dahaaaag. Dat kost moeite
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.