Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:53

Herman

FP ProMod
sytrusze schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:56:
(...)
Wil op een resolutie van 2560x1600 gaan werken.
(...)
Wat is werken? Waarvoor wil je je pc precies voor gebruiken?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33:
ik zou nooit geduld "nemen". Waarom? Als de nieuwe serie komt, is die vaak slecht leverbaar. Bovendien dalen de prijzen van hardware niet echt bijzonder snel, bij de komst van de nieuwe serie. Dat kost ook tijd. En zo kun je blijven wachten.
Dat is niet waar. 5850/5870 prijzen lijken nu redelijk snel te dalen, dus wachten kan wel degelijk zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Herman87 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:12:
[...]
Wat is werken? Waarvoor wil je je pc precies voor gebruiken?
Wil voornamelijk de videokaart gebruiken voor games en video-editing. Met name call of duty MW, After Effects, Premiere etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:48:
[...]

Precies, het is dan ook slechts een mening en geen feit (gelukkig).
Dat die meer verbruikt is geen feit?
Dat die normaal gesproken warmer wordt is geen feit?
Dat die normaal gesproken meer lawaai maakt is geen feit.
Enige wat nog geen feit is dat ook de GF100 weer na zo'n 2/3 jaar dood zal gaan, daarvoor moeten wel nog even wachten...
Maar ik zou het sowieso wel mee laten wegen.
anathema schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:56:
Niet dat het heel veel scheelt, maar het gaat erom dat de GTX480 prima te overwegen is als je net wat meer performance wil.
Het is een optie, maar niet de beste optie. HD5870 is gewoon niet veel trager en heeft al die nadelen van de GTX480 niet. Daarnaast twee GTX460's kan ook prima, is sneller en goedkoper.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:28:
[...]

Dat die meer verbruikt is geen feit?
Dat die normaal gesproken warmer wordt is geen feit?
Dat die normaal gesproken meer lawaai maakt is geen feit.
Enige wat nog geen feit is dat ook de GF100 weer na zo'n 2/3 jaar dood zal gaan, daarvoor moeten wel nog even wachten...
Maar ik zou het sowieso wel mee laten wegen.
Dat het een slechte koop is, is een mening. Al die dingen zullen allemaal wel maar dat ding werkt gewoon en mensen kopen het dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:41:
[...]

Dat het een slechte koop is, is een mening.
Slechte koop werd niet gezegt, er zijn alleen veel betere opties, dus waarom zou je een veel slechte optie kiezen?
Al die dingen zullen allemaal wel maar dat ding werkt gewoon en mensen kopen het dus...
Dus wat? Er bestaan mensen die dingen kopen en er geen verstand van hebben? Dat klopt. Er zijn mensen waar een GTX480 wel de beste keuze is? Klopt ook. GTX480 beste keuze voor de meeste mensen? Nee...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:46:
[...]
Slechte koop werd niet gezegt, er zijn alleen veel betere opties, dus waarom zou je een veel slechte optie kiezen?
Staat er toch echt. Of iets van "geen goede koop".
[...]

Dus wat? Er bestaan mensen die dingen kopen en er geen verstand van hebben? Dat klopt. Er zijn mensen waar een GTX480 wel de beste keuze is? Klopt ook. GTX480 beste keuze voor de meeste mensen? Nee...
Precies, misschien wil ie hem wel om z'n features of andere dingen? Dat weet je dus niet.

Je zit gewoon weer elke keer via allerlei omwegen te trollen op die kaart maar het wordt ondertussen een beetje oud en vermoeiend want het is elke keer als iemand een GTX480 wil. Er is wel meer dan ATI hoor. Accepteer dat nou eens dat mensen ook iets anders willen. Die kaart gaat echt niet dood, zoals jij suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig dat jij dan helderziend bent, stel je voor dat niemand dan kon zien dan hadden we het nooit vantevoren geweten...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

epic_gram

undercover moderator

chim0 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:58:
Die kaart gaat echt niet dood, zoals jij suggereert.
hoe kan je dat nou zeggen. 8)7 Er zijn al verhalen dat de 480GTX hetzelfde probleem heeft als de 8xxx en 9xxx serie mbt soldeer. Daarbij is het verbruik en de warmte die hij produceerd ook iets om rekening mee te houden.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:03
Gisteren via de V&A van GoT een Sapphire ATI HD4870 1GB gekocht voor € 65,--
meer bang-for-buck dan dat ga je niet krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

epic_gram

undercover moderator

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:26:
Gisteren via de V&A van GoT een Sapphire ATI HD4870 1GB gekocht voor € 65,--
meer bang-for-buck dan dat ga je niet krijgen :*)
Idd mooi, maar ik verwacht dat die prijs nog wel verder gaat zakken als de 6xxx straks uit is. (binnen enkele weken al)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 18:23
[...]

Ik vind dat je dat wat te makkelijk suggereert, weet je hoe warm mn X1900XT werd en hoe lang die mee is gegaan? Omdat het bij een bepaalde generatie zo was betekent niet dat het nu met een ander productieproces ook zo is.

Het is een optie, maar niet de beste optie. HD5870 is gewoon niet veel trager en heeft al die nadelen van de GTX480 niet. Daarnaast twee GTX460's kan ook prima, is sneller en goedkoper.
En heeft micro-stuttering wat de aankoop wat mij betreft al redelijk waardeloos maakt en ik las gister nog in de beide topics een test waar SLI en Crossfire nogal onderuit wordt gehaald. Nee dan toch echt liever een GTX480.

Maar goed das mij mening, de gene die de vraag stelde vindt de nadelen van de GTX480 niet zo belangrijk en daar moet je je advies dus op afstemmen. Niet op hoe goed jij de HD5870 wel niet vindt. Ik vond dat ook een geweldige kaart, maar heb m toch vervangen voor een GTX480 omdat het me maar een paar tientjes kostte en me aardig wat performance opleverde in games die ik leuk vind.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

Ik vind dat je dat wat te makkelijk suggereert, weet je hoe warm mn X1900XT werd en hoe lang die mee is gegaan? Omdat het bij een bepaalde generatie zo was betekent niet dat het nu met een ander productieproces ook zo is.
Maar ze gebruiken bij nvidea toch nog steeds dezelfde goedkope soldeersel? Wat ik er vaagjes van opvang iig. Dus als dat ding nog steeds zo heet word dan is het wachten totdat deze serie uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anathema schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

Het heeft helemaal niks met hoe warm een videokaart wordt nodig. Het is gewoon een productiefout. Daarnaast er zijn al geruchten langs gekomen dat dezelfde productiefout ook in Fermi zit.
En heeft micro-stuttering wat de aankoop wat mij betreft al redelijk waardeloos maakt en ik las gister nog in de beide topics een test waar SLI en Crossfire nogal onderuit wordt gehaald. Nee dan toch echt liever een GTX480.
Nog geen ééns 0,1% van de mensen hier klaagt over micro-stuttering, laat staan mensen met weinig verstand van PC's.
Maar goed das mij mening, de gene die de vraag stelde vindt de nadelen van de GTX480 niet zo belangrijk en daar moet je je advies dus op afstemmen. Niet op hoe goed jij de HD5870 wel niet vindt. Ik vond dat ook een geweldige kaart, maar heb m toch vervangen voor een GTX480 omdat het me maar een paar tientjes kostte en me aardig wat performance opleverde in games die ik leuk vind.
Wie zegt dat ik een HD5870 zo'n goede kaart vind? Vind ik niet eens, dat die 'beter' is dan een GTX480 wel, maar dan vind bijna iedereen met verstand van zaken.
Hij koos trouwens de GTX480 omdat hij niet op alle nadelen werd gewezen...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, het is niet 100% zeker maar ook zeker niet uitgesloten dat NVidia nog steeds chips maakt die sneller dood gaan. Als ik nu een kaart moest kopen zou het niet mijn eerste prioriteit zijn om daar op te letten maar als het een gelijke stand tussen ATI en NVidia is zou ik het wel weten.

Over de GTX480 vs. HD5870: Als je veel waarde hecht aan verbruik, hitte en/of lawaai dan scoort een GTX480 niet goed, maakt het je niet uit omdat je toch al 100 fans in je case hebt (of welke reden dan ook) dan is het wat mij betreft om het even. 17% duurder is voor de prestatiewinst wel redelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 12-10-2010 19:54 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:49:
[...]
Het heeft helemaal niks met hoe warm een videokaart wordt nodig. Het is gewoon een productiefout. Daarnaast er zijn al geruchten langs gekomen dat dezelfde productiefout ook in Fermi zit.
Je kunt niet iemand adviseren op basis van geruchten vind ik.
[...]
Nog geen ééns 0,1% van de mensen hier klaagt over micro-stuttering, laat staan mensen met weinig verstand van PC's.
Omdat ze het niet her/onderkennen, maar ondertussen wel hogere minimum framerates nodig hebben voor de zelde soepele ervaring. Als je dat dan zo instelt heb je er geen last maar ik vind dat je dat wel als nadeel mag noemen.
[...]
Hij koos trouwens de GTX480 omdat hij niet op alle nadelen werd gewezen...
Welke dan? Warmte en verbruik is hij duidelijk op gewezen. Dat soldeersel gerucht moet maar es aangetoond worden eerst en als is dat zo heeft hij hem waarschijnlijk allang vervangen voor een HD6xxx begreep ik. Het gaat erom wat de koper wil en dat lijkt vooral performance te zijn wat bij de GTX480 nou eenmaal meer is. Niet wat over de gehele linie de betere kaart is.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een dual pcb gtx295 in mijn pc hangen, deze verbruikt ruim meer dan een gtx480, maar ik heb absoluut geen last van fan geluid of hitte. Ding is nu 47 graden op de gpu's en de fan is zowat onhoorbaar, ik hecht aardig veel waarde aan geluid en ik hoor nu enkel lucht stromen.
Geluid hangt natuurlijk ook af van de weerstand die de verplaatste lucht ondervind, bij de fan van de kast achter zit er een gapend gat, met een fangrill welke minimale weerstand veroorzaakt, de voeding heeft een honinggraat grill en een 139mm fan welke ook behoorlijk stil zijn werk doet.
De gtx295 dumpt een deel van de warme lucht in de kast, richting mesh aan de achterzijde, denk dat hij mede door de grote openingen in het koelblok relatief stil is voor een kaart met zo'n hitte-ontwikkeling, maximale toeren wat de fan draait is 60%, met de huidige omgevingstemperaturen zal hij misschien net de 80 graden aantikken. Maak me verder weinig zorgen, dit is de derde nv kaart sinds het slechte soldeer debacle die ik in mijn bezit heb en nooit problemen gehad.
Het is nu wel zo dat er minimale stofontwikkeling in mijn kast is, en de pc staat toch dagelijks aan.

Persoonlijk zal ik niet meer zo gauw een ati kaart kopen, maar je kan er moeilijk omheen dat de hd5870 buiten de performance (minimaal dan) een betere keus is dan de gtx480, zelf zou ik dan toch voor de gtx480 gaan vanwege de hd4870 die ik ruim een jaar terug had, dat ding gaf toch minimaal een keer per week problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:46:

Persoonlijk zal ik niet meer zo gauw een ati kaart kopen, maar je kan er moeilijk omheen dat de hd5870 buiten de performance (minimaal dan) een betere keus is dan de gtx480, zelf zou ik dan toch voor de gtx480 gaan vanwege de hd4870 die ik ruim een jaar terug had, dat ding gaf toch minimaal een keer per week problemen.
Tja, ik heb geen enkel probleem met ATI kaarten dus wellicht ruil ik mn GTX480 wel weer in voor een Cayman straks. Maar zo'n 10-15% extra performance, soms meer soms minder, kan best een argument zijn de GTX480 te kopen vind als je geluid/verbruik minder belangrijk vindt.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Mijn specs:
Windows 7 64bit
Asus P5K motherboard
Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz, 2405 Mhz
2gb RAM DDR2
ATI Radeon X550 videokaart
Wil voornamelijk gamen met de kaart en video-editen
Voeding moet ook vervangen worden, dus raad maar eentje aan met mijn videokaart ;)

Mijn vraag:
Heb een oogje op de Sapphire HD 5850 2GB GDDR5 TOXIC kaart.
http://tweakers.net/price...gddr5-toxic.html#tab:info
Ik heb totaal geen verstand van videokaarten of iets, maar ik vraag mij af of ik geen verkeerde keuze zal maken voor die prijs (iemand een betere?).

bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door sytrusze op 12-10-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
sytrusze schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:46:
(...)
Mijn vraag:
Ik heb totaal geen verstand van videokaarten of iets, maar ik vraag mij af of ik geen verkeerde keuze zal maken voor die prijs (iemand een betere?).

bedankt!
Lange tijd was de HD 5850 een mooie keuze tussen prijs en kwaliteit. Inmiddels heeft de GTX 460 deze titel m.i. overgenomen. Hoewel de 460 iets minder presteerd, kun je deze al voor € 143 kopen. Zie de MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC. Terwijl de goedkoopste hd5850 € 225 is.

Mij lijkt de GTX 460 de moeite waard om eens te bekijken. :9
2 Gb voor een GPU is trouwens bijna altijd een overkill. Zonde van het geld tenzij je met hoge resoluties met veel AA en AF speelt.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herman87 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:13:
[...]

Lange tijd was de HD 5850 een mooie keuze tussen prijs en kwaliteit. Inmiddels heeft de GTX 460 deze titel m.i. overgenomen. Hoewel de 460 iets minder presteerd, kun je deze al voor € 143 kopen.
Klopt niet, een HD5770, GTX460 (beide) en HD5850 hebben beide ongeveer dezelfde prijs/prestatie, de nVidia kaarten zijn alleen minder zuinig, dus zwaardere voeding nodig.
Terwijl de goedkoopste hd5850 € 225 is.
Dat is niet de goedkoopste HD5850. ;)
sytrusze schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:46:
Neem 2GB geheugen extra, goedkoopste HD5850 en als voeding bijvoorbeeld de Antec TruePower New van 550 Watt, als het in je budget past.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:25:
[...]
Klopt niet, een HD5770, GTX460 (beide) en HD5850 hebben beide ongeveer dezelfde prijs/prestatie, de nVidia kaarten zijn alleen minder zuinig, dus zwaardere voeding nodig.

[...]
Dat is niet de goedkoopste HD5850. ;)

[...]

Neem 2GB geheugen extra, goedkoopste HD5850 en als voeding bijvoorbeeld de Antec TruePower New van 550 Watt, als het in je budget past.
Inderdaad, ik zag een HD 5850 van € 209 over het hoofd. Maar je stelling klopt volgens mij niet.
De HD 5850 is maar liefst 46% duurder dan de GTX 460 terwijl deze maar iets slechter presteerd. Ook het verbruik is prima. Dus dan is de prijs/prestatie-verhouding van de 460 wel beter.

T.o.v. de HD 5770 is het spannender. Volgens mij de goedkoopste € 112 euro. De GTX 460 is 28% duurder. Maar daar is het nadeel dan de HD 5770 vaak nét te zwak is voor DX 11 games. Maar idd. de HD 5770 en GTX 460 zitten redelijk in één lijn qua prestaties maar de HD 5850 is toch een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:25:
Was van plan om sowieso geheugen erbij te halen dus daar heb ik al rekening mee gehouden qua budget. Heb 300 euro over speciaal voor een videokaart. De Sapphire HD 5850 2GB GDDR5 TOXIC kost 310 euro ongeveer. Is er een betere op de markt voor die prijs of zit ik wel goed met deze kaart :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de 2GB op zo'n kaart heb je 0,0 dus dat is geld weggooien, voor ongeveer 300 euro haal je een HD5870.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herman87 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:50:
Dus dan is de prijs/prestatie-verhouding van de 460 wel beter.
Je vergeet dat er twee GTX460's zijn en je neemt nu de prijs van de goedkoopste en de prestaties van de duurste. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
sytrusze schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:55:
[...]

Was van plan om sowieso geheugen erbij te halen dus daar heb ik al rekening mee gehouden qua budget. Heb 300 euro over speciaal voor een videokaart. De Sapphire HD 5850 2GB GDDR5 TOXIC kost 310 euro ongeveer. Is er een betere op de markt voor die prijs of zit ik wel goed met deze kaart :)?
Zoals gezegd, die 2gb is een overkill. De Asus ENGTX470/2DI/1280MD5 is € 246 en presteert erg goed. Alleen een drempel is het verbruik en een wat luide fan.
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:59:
[...]
Je vergeet dat er twee GTX460's zijn en je neemt nu de prijs van de goedkoopste en de prestaties van de duurste. ;)
Dat is niet waar. De goedkoopste HD 5850 is 46% duurder dan de goedkoopste GTX 460 (de 768MB versie) De 5850 is écht niet 46% sterker dan de GTX 460 768MB. Dus dan blijft mijn stelling staan: De GTX 460 is betere bang-for-bucks dan een HD 5850.

[ Voor 28% gewijzigd door Herman op 13-10-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Of deze: https://www.afuture.nl/products/19564/ZT-40201-10P__.html
235 is erg mooie prijs hiervoor, zoals bekend zijn hoger verbruik en meer geluid de nadelen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herman87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:02:
Dat is niet waar. De goedkoopste HD 5850 is 46% duurder dan de goedkoopste GTX 460 (de 768MB versie) De 5850 is écht niet 46% sterker dan de GTX 460 768MB. Dus dan blijft mijn stelling staan: De GTX 460 is betere bang-for-bucks dan een HD 5850.
Een GTX460 768MB is zo'n 10/15 sneller dan een HDHD5770, prijs is zo'n 15/20% hoger, GTX460 768MB vergelijken met een HD5850 heeft weinig zin, ze zitten in een andere prijs categorie.
Een GTX460 1GB is zo'n 20% trager dan een HD5850 en het prijsverschil is ook zo'n 20%.
Dus ja imo is de prijs/prestatie van al deze kaarten ongeveer gelijk en zal het liggen aan je budget en welke games welke kaart de beste keuze is.

De langzaamste GTX 460 gaan vergelijken met een HD5850 lijkt mij geen goed idee, je kan een GTX480 ook niet met een GTS450 vergelijken als het gaat om prijs/prestatie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:16:
[...]

Een GTX460 768MB is zo'n 10/15 sneller dan een HDHD5770, prijs is zo'n 15/20% hoger,
Heb ik nooit ontkent. Al denk ik dat het gat door driveroptimalisatie ietsjes groter is geworden. Meeste benchmarks stammen uit de periode dat de GTX 460 uit kwam, terwijl de 5770 al een poosje is geoptimaliseerd.
GTX460 768MB vergelijken met een HD5850 heeft weinig zin, ze zitten in een andere prijs categorie.
Dat is een mooie. :*) Ja, ze zitten inderdaad in een andere prijscatagorie ;) Maar de prestaties liggen nog altijd keurig tussen de 5830 en de 5850. Daarnaast is het vreemd dat je de 1gb versie wél met de 5850 vergelijkt en de 786MB versie niet. Dit terwijl de 786MB versie niet zoveel verschilt. (Zie ook de review van T.net) Nogmaals: een GTX 460 voor € 143 is m.i. beter dan 46% meer uitgeven voor een HD 5850.

Edit: * Herman moet zich toch meer gaan nuanceren :$
Ik zie nu dat absolute conclusies niet te maken zijn. Ik zie nu meer reviews en zie dat het vooral afhangt van het systeem en andere variabelen. Bij hoge resoluties is een 5850 meestal stukken beter dan de 460 (768) terwijl op lage resoluties het verschil vrij klein is. Ook het type game maakt het veel verschil. (Bijvoorlbeeld cry-engine is de 460 sterk, en dirt 2 de 5850) Dus meer kijken naar de situatie i.p.v. blindstaren op een GPU. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Herman op 13-10-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:16:
[...]
Een GTX460 1GB is zo'n 20% trager dan een HD5850 en het prijsverschil is ook zo'n 20%.
Zonder AA ja. Met 4X AA is het verschil beduidend kleiner met zo'n 7% en met 8XAA weer iets groter met zo'n 13%. Dus nee, over het geheel genomen is de prijs/prestatie verhouding zeker niet gelijk, maar wel degelijk in het voordeel van de GTX460.
http://www.computerbase.d...erformancerating_mit_aaaf

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herman87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:32:
Nogmaals: een GTX 460 voor € 143 is m.i. beter dan 46% meer uitgeven voor een HD 5850.
Als de CPU bottleneck klein wordt is dat bijna ook het verschil in prestaties. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/Axle/GeForce_GTX_460_768_MB/images/perfrel_2560.gif

Maar zoals ik al zei je moet niet videokaarten vergelijken op prijs/prestatie als ze in een hele andere prijs categorie vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 13-10-2010 01:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Oke bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:00:
[...]

Als de CPU bottleneck klein wordt is dat bijna ook het verschil in prestaties. ;)

[afbeelding]

Maar zoals ik al zei je moet niet videokaarten vergelijken op prijs/prestatie als ze in een hele andere prijs categorie vallen.
Ik vind dat wat selectief cijfers kiezen. Allereerst is dat de meest gunstigste resolutie en vrijwel de enige GTX460 design met reference clocks. Als je juiste gegevens wilt hebben, dan moet je deze conclusies bekijken: MSI GeForce GTX 460 Cyclone OC 768 MB Deze is immers € 143 en krijgt, zoals vrijwel alle 460, garantie op die OC. Prestaties zijn dan ook stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:00:
Daar heb je gelijk.. Hoewel beeld je volgende situatie in:
In 2009 schaf je jezelf de HD 4870x2 aan..
Bijna twee jaar later staat deze nog steeds in de top 5 op vlak van prestatie.
(Wat het toen dus best een goedkope kaart maakte.)

Wil je een nieuwere kaart kopen ter vervanging van de HD 4870x2, betaal je meer, voor minder prestatie.
(Denk aan de eersten uit de 5000 series of GTX400 series)

Je zou voor minder prestatie gaan vergelijken met kaarten van verschillende prijsklassen..
Wie wil er nu een nieuwe kaart kopen, die meer kost en minder presteert? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

hallo, ik heb een paar vraagjes over de gtx 460.

zal ik een gtx 460 1gb o/c kopen? (weet iemand een goede? met goede kwaliteid/prijs?)

of 2 gtx 460 768mb (niet overclocked)?
of misschien iets anders?

systeem:

Prijs Apparaat type Product
155 Grafische kaart ??????????????????????????????????????
90 Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
175 Processor Intel® Core™ i5-760
90 Voeding Cooler Master Silent Pro M 600W
57 Behuizing Antec Three Hundred
23 DVD-Brander Samsung SH-S223L
113 Moederbord Asus P7P55D
55 Harddisks (SATA) Samsung HD103SJ
90 Geheugen Corsair 4 GB DDR3-1600 Kit

scherm op 1920 x 1080
Black ops (high quality ZONDER LAGG), Runescape (mmorpg)

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 13-10-2010 20:14 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
2560 x 1600? Dat is een resolutie die het grote merendeel van de gamers niet gebruikt. Waarom heb je daarvoor gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Stef602 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:08:
(...)
of 2 gtx 460 768mb (niet overclocked)?
(...)
113 Moederbord Asus P7P55D
(...)
Je bedoeld SLI?
Helaas heb je voor SLI een speciaal moederbord nodig welke SLI ondersteund. De P7P55D kan volgens mij geen SLI hebben. (bron)

Voor de keuze welke GTX 460 je wilt hebben, is het beste om wat reviews te lezen. Deze is bijvoorbeeld van T.net.

Misschien is de HD 5850 ook de moeite waard om eens te bekijken. Deze is bijvoorbeeld iets sterker dan de GTX 460. (maar ook iets prijziger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Herman87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:46:
[...]

Je bedoeld SLI?
Helaas heb je voor SLI een speciaal moederbord nodig welke SLI ondersteund. De P7P55D kan volgens mij geen SLI hebben. (bron)

Voor de keuze welke GTX 460 je wilt hebben, is het beste om wat reviews te lezen. Deze is bijvoorbeeld van T.net.

Misschien is de HD 5850 ook de moeite waard om eens te bekijken. Deze is bijvoorbeeld iets sterker dan de GTX 460. (maar ook iets prijziger)
haha herman, bedankt maar die heb ik al 5x gelezen.

maar ik weet nog niet wat ik moet nemen :S wat zou jij doen? met mijn systeem? (met sli neem ik een ander moederboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Stef602 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:48:
[...]

haha herman, bedankt maar die heb ik al 5x gelezen.

maar ik weet nog niet wat ik moet nemen :S wat zou jij doen? met mijn systeem? (met sli neem ik een ander moederboard)
Voor 1080p lijkt mij SLI een overkill. Een enkele GTX 460 kan daar prima mee uit de voeten. (Enkel Metro 2033 en Stalker-clear sky vinden de GTX 460 niet zo lief op die resolutie) Ik zou gewoon de goedkoopste nemen: MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. De keuze is aan jou. Wellicht kun je nog de garantievoorwaarden meenemen in je overweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:03:
[...]

2560 x 1600? Dat is een resolutie die het grote merendeel van de gamers niet gebruikt. Waarom heb je daarvoor gekozen?
Staat erboven. ;)
Stef602 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:08:
zal ik een gtx 460 1gb o/c kopen? (weet iemand een goede? met goede kwaliteid/prijs?)
GTX460 768MB of 1GB of HD5850 zijn allemaal prima en als je geen bijzondere eisen hebt gewoon de goedkoopste van die serie nemen.
Twee videokaarten, zowel SLi als ook CrossFire wordt geen succes met dat mobo.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 13-10-2010 23:03 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Herman87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:01:
[...]

Voor 1080p lijkt mij SLI een overkill. Een enkele GTX 460 kan daar prima mee uit de voeten. (Enkel Metro 2033 en Stalker-clear sky vinden de GTX 460 niet zo lief op die resolutie) Ik zou gewoon de goedkoopste nemen: MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. De keuze is aan jou. Wellicht kun je nog de garantievoorwaarden meenemen in je overweging?
mijn scherm is 32 inch, ik weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben?

@ the mask
als ik dan een ander mobo neem?

wat zou jij kiezen met mijn systeem? (voor call of duty black ops (hoogste kwaliteid) + andere spellen voor de komende jaren)
in prencipe zou ik ook een ander mobo kunnen nemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuw mobo is het niet waard, neem dan een GTX460 1GB of HD5850, HD5850 is iets sneller prijs/prestatie is ongeveer hetzelfde.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:23:
Nieuw mobo is het niet waard, neem dan een GTX460 1GB of HD5850, HD5850 is iets sneller prijs/prestatie is ongeveer hetzelfde.
een overgeclockte? (van de fabriek, zodat er nog garantie op zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:27:
Alleen als het prijs verschil niet te groot is.
wat vind je anders van 2 5750's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ik ga hem niet zelf laten overclocken... daar vind ik die shit te duur voor, voor die 50 mhz extra...
weet jij een goede hd5850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geen bijzondere eisen hebt gewoon de goedkoopste bij de winkel/webshop waar je hem gaat halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:41:
Als je geen bijzondere eisen hebt gewoon de goedkoopste bij de winkel/webshop waar je hem gaat halen.
mijn eisen zijn.
hij moet veel games op highest easely aankunnen, en zeker wel een aantal jaartjes een ''redelijke'' kaart zijn.
Ook moet hij goed bij mijn set passen, en niet te heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:49
Stef602 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:45:
[...]

mijn eisen zijn.
hij moet veel games op highest easely aankunnen, en zeker wel een aantal jaartjes een ''redelijke'' kaart zijn.
Ook moet hij goed bij mijn set passen, en niet te heet worden.
Met mask, OF. Even wachten op de HD6k serie :) -wat nog een(kele) week(jes) zou moeten duren.-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leverbaarheid van Barts zal nog wel enkele weken duren, de rest laat nog langer op zich wachten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

welke is beter? die van sapphire of club 3d?
http://tweakers.net/price...CpW0oEIBucXlQDFUlKLk5VqAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Welke bedoel je, ik zie een heleboel sapphire/club3d kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

de sapphire HD5850 of de club 3d HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Zover ik weet , zit er alleen een andere coolling op, meer niet 8)7

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Soundstorm2010 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:04:
Zover ik weet , zit er alleen een andere coolling op, meer niet 8)7
een andere cooling, ja maar is die beter? en over welke kaart gaat het nu?

dus ik herhaal mijn vraag: waarvoor zou ik kiezen? een HD5850 van club 3D, of van sapphire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 18:29

artificial_sun

Mazda Rx7

welke het best uit de benchmarks komt :+

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

artificial_sun schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:13:
welke het best uit de benchmarks komt :+
ik zou gaan voor de goedkoopste. Als je een kaart wil gaan overklokken, is het sowieso niet verstandig de originele koeling te behouden... Zelfs als ze er een andere koeler op hebben zitten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
M2M schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:26:
[...]

ik zou gaan voor de goedkoopste. Als je een kaart wil gaan overklokken, is het sowieso niet verstandig de originele koeling te behouden... Zelfs als ze er een andere koeler op hebben zitten.
Hoezo? Je kan ook enkele weken wachten, totdat er 3rd party modellen met betere koeling uitkomen :+ . Ik wil liever NIET mijn koeling vervangen, omdat dan de garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:54
Ik ben dus een pc aan het samenstellen die ik binnenkort ga bestellen. Na lang zoeken heb ik alles behalve de videokaart. Het probleem is enkel dat ik niet kan wachten tot de nieuwe ati 6000 serie uitkomt en er geld voor heb. Daarom zoek ik een videokaart van max 75 euro maar er zitten wel een paar voorwaarden aan verbonden:

Verdere setup:
Asrock 870
Phenom X4 955
Kingston HyperX 4gig

-Maffia 2 moet die kunnen draaien
-Schermresolutie: 1920x1080

Moet ik nu kijken naar een HD5000 of eerder naar de HD4800 serie? Wie o wie kan mij het verlossende advies geven.

Dank bij voorbaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapotto op 14-10-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Kapotto schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:20:
Daarom zoek ik een videokaart van max 75 euro maar er zitten wel een paar voorwaarden aan verbonden:
-Maffia 2 moet die kunnen draaien
-Schermresolutie: 1920x1080

Dank bij voorbaat.
Voor € 75 kun je niet echt een snelle gpu halen. Ik zou in Vraag & Aanbod kijken naar een leuke tweedehands HD 4870 of een tweedehands gts 250. Prima kaartjes en veel prestaties voor weinig geld. Maar binnen dit budget kun je niet met maximale settings de nieuwste games spelen in 1080p.

Let er wel op dat je voeding wel voldoende is voor je grafische kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Herman op 14-10-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
Herman87 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:40:
[...]

Voor € 75 kun je niet echt een snelle gpu halen. Ik zou in Vraag & Aanbod kijken naar een leuke tweedehands HD 4870 of een tweedehands gts 250. Prima kaartjes en veel prestaties voor weinig geld. Maar binnen dit budget kun je niet met maximale settings de nieuwste games spelen in 1080p.

Let er wel op dat je voeding wel voldoende is voor je grafische kaart.
Voeding is gekocht zodat ik later probleemloos een andere videokaart erop kan zetten. Een tweedehandse heb ik niet veel aan aangezien ik het systeem bij Salland laat assembleren. Budget kan eventueel nog wel wat uitgerekt worden naar max 95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Kapotto schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:49:
[...]
Voeding is gekocht zodat ik later probleemloos een andere videokaart erop kan zetten. Een tweedehandse heb ik niet veel aan aangezien ik het systeem bij Salland laat assembleren. Budget kan eventueel nog wel wat uitgerekt worden naar max 95 euro.
De HD 5750 is vrij krachtig met veel 'bang for bucks'. Zie bijvoorbeeld XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E.

Edit:: Hier een benchmark op YouTube :*) Toevallig ook op 1080p met de HD 5750.
Edit 2: Zelfs nog een bevestiging van -The_Mask- :+ . Dan zit het zeker goed! 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Herman op 14-10-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
Met wat geluk heb ik nog een paar euro weten vrijmaken dus is het een Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X 1024 MB geworden.

Is dit een goede keuze voor het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ik vind van wel, maar misschien kan je ook een nvidia 460 768mb nemen... ongeveer net zo goed als een 1g... en ongeveer 140 euries (wss minder) ofsoo :).

maar dat is mijn mening... (ik heb nog niet zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel ervaring like the mask), maar ik heb gehoort dat de 460 erg goed is voor zn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
De HD 5770 is een prima grafische kaart. Veel waar voor je geld. Ook de Vapor-X koeler staat vrij hoog aangeschreven zowel stil als koel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Laatst online: 14-04 11:30
Ik ben op zoek naar een nieuwe nvidia kaart, met ongeveer 200 euro budget.

Mijn systeem bestaat uit:
AMD Phenom II x4 965 3.4ghz
4gb Ram

Mijn scherm heeft maximale resolutie van 1680x1050.

Nu heb ik natuurlijk de 460 GTX gezien, maar nu is mijn vraag of het waard is om voor de 1gb versie te gaan, of dat de 768mb versie genoeg voor mij zal doen op mijn lage resolutie, meeste tests gaan voor Full hd resolutie. (of hoger)

is de extra 50~ euro het waard voor de performance.

mijn oog is gevallen op de oc versies van MSI vandaar het verschil van 50~ euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorkey op 17-10-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, aangezien ik binnen afzienbare tijd een computer ga kopen wilde ik het toch even vragen. Wat vinden jullie: 1 5870 2GB, 1 6870, 1 6970(weten we nog niets over) of een 5970? Misschien zelfs 2 6870's? Ik wil het t liefst wel rond de €450 euro houden. Ik wil er ook graag nog een paar jaar mee vooruit kunnen. (Ik heb een 1920x1200 scherm).

Dank,
DM

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een videokaart om eigen gemaakte 2160p filmpjes af te spelen. Met het systeem wat er nu is gaat dat niet echt vloeiend. Delen worden overgeslagen (haperingen). Budget maakt op zich niet zo heel veel uit als het maar doet wat het moet doen en het hoeft ook niet zo heel veel meer te kunnen. Er worden geen games op gespeeld ofzo.

Aangezien het voor een home-theater is het liefst met passieve koeling.

Ik had eerste de HD5450 op het oog omdat ik eerst dacht dat het 'slechts' om 1080p ging maar het moest dus ook 2160p vloeiend kunnen afspelen. Nu weet ik niet of dit kaartje daar geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eigenlijk wel dat de HD5450 sterk genoeg is, omdat de geintegreerde graphics in chipsets al 1080p aankunnen. Maarja, 2160p is weer vier keer het aantal pixels. Dus misschien zou je kunnen kijken naar een HD5650 of HD5570 met daarop een custom passieve koeler?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 17:50 . Reden: sup, yo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, HD5450 is een beetje een twijfelgevalletje dus zou zonde zijn als die nèt niet toereikend blijkt te zijn. de HD5570 is al véél krachtiger (factor van zo'n 4 a 5 verschil), dus dat moet wel lukken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem : Intel Core Quad CPU Q6600 2.4 GhZ 2gb RAM (word 4gb ram)
Scherm : 1980 x1024
Videokaart gebruik : Games, met name Wow :D
Budget : 3 tot 400 euro

Het doel is om alles op max resolutie/details te kunnen spelen waarbij een redelijke spel snelheid gewaarborgd blijft :)

Zo pro's, deze leek heeft advies nodig mbt bovenstaande specs. Wie kan mij een goede kaart aansmeren? :) (Ik heb nu een GT8500, 512MB meen ik, maar ik wil het liefste naar 1gb of, indien mogelijk, 2gb.)

Bvd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Mijn specs:
Windows 7 64bit
Asus P5K motherboard
Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz, 2405 Mhz
2gb RAM DDR2
ATI Radeon X550 videokaart
Schermresolutie 2560x1600 (WQXGA) 30inch scherm
Wil voornamelijk gamen met de kaart en video-editen (Call of duty black ops/After Effects/Premiére Pro)
Voeding moet ook vervangen worden, dus raad maar eentje aan met mijn videokaart ;)

Mijn vraag:
vs.
http://tweakers.net/price...0-1gb-gddr5.html#tab:info

kan niet tot een beslissing komen, wie kan mij helpen? :) graag ook beredeneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is simpel 2GB op een HD5850 is voor jouw 100% nutteloos, 1GB doet het net zo goed en aangezien een HD5870 sneller is zou ik dus voor die gaan. ;)

Maar de goedkoopste HD5850 + 2GB geheugen extra is misschien nog wel veel beter.

Ik mis trouwens de voeding....

[ Voor 27% gewijzigd door -The_Mask- op 17-10-2010 20:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Super, dankjewel ;)
sytrusze schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:59:
Hiermee bedoelde ik te vragen of je ook een voeding zou kunnen aanraden die mijn videokaart aankan :) aangezien ik nu een héle oude heb van 150W geloof ik :o

[ Voor 8% gewijzigd door sytrusze op 18-10-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
sytrusze schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:05:
Super, dankjewel ;)

[...]

Hiermee bedoelde ik te vragen of je ook een voeding zou kunnen aanraden die mijn videokaart aankan :) aangezien ik nu een héle oude heb van 150W geloof ik :o
Dit lijkt mij ontzettend sterk, want een 8500GT gaat het echt niet redden op dat wattage samen met een C2Q..

Voor beide kaarten is dit een goede voeding: pricewatch: Seasonic M12II 520W

Let straks bij het geheugen wel op dat je geheugen haalt met dezelfde timings, frequensies en voltages. Anders kan het een heel gedoe worden :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Zorkey schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:48:
Ik ben op zoek naar een nieuwe nvidia kaart, met ongeveer 200 euro budget.

Mijn systeem bestaat uit:
AMD Phenom II x4 965 3.4ghz
4gb Ram

Mijn scherm heeft maximale resolutie van 1680x1050.

Nu heb ik natuurlijk de 460 GTX gezien, maar nu is mijn vraag of het waard is om voor de 1gb versie te gaan, of dat de 768mb versie genoeg voor mij zal doen op mijn lage resolutie, meeste tests gaan voor Full hd resolutie. (of hoger)

is de extra 50~ euro het waard voor de performance.

mijn oog is gevallen op de oc versies van MSI vandaar het verschil van 50~ euro.
Enkel hoge resoluties en veel eye-candy (Lees: AA en AF) zul je pas echt merkbaar voordeel krijgen met dat extra geheugen en bandbreedte. Maar met 1680x1050 zal het verschil minimaal zijn. Dan zou ik het 768MB model nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:26:
Systeem : Intel Core Quad CPU Q6600 2.4 GhZ 2gb RAM (word 4gb ram)
Scherm : 1980 x1024
Videokaart gebruik : Games, met name Wow :D
Budget : 3 tot 400 euro

Het doel is om alles op max resolutie/details te kunnen spelen waarbij een redelijke spel snelheid gewaarborgd blijft :)

Zo pro's, deze leek heeft advies nodig mbt bovenstaande specs. Wie kan mij een goede kaart aansmeren? :) (Ik heb nu een GT8500, 512MB meen ik, maar ik wil het liefste naar 1gb of, indien mogelijk, 2gb.)

Bvd.
Jij hebt volgens mij geen kaart van 400 eu nodig.
Voor de meeste spellen, en zeker voor wow, heb je aan een HD5770 meer dan genoeg om op maximale resolutie te kunnen gamen met een prima framerate.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:26:
Geheugen op de videokaart moet je niet naar kijken, 2GB op een videokaart heeft voor jouw dan ook 0,0 voordeel tegenover 1GB. Zelfde als met je huidige videokaart als daar 1GB op had gezeten had die ook niks sneller geweest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:15
Ik heb een
- Core2Duo E8400
- OCZ OCZ2RPR800C44GK,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2, PC6400 (dus 4Gb RAM)
- Sapphire Radeon HD3870X2,1024MB, DDR3, PCI Express x16
- GigaByte GA-EX38-DS4,Retail
- Zalman ZM600-HP, 600 Watt, Retail

Zal ik met een videokaartupgrade weer redelijk mee kunnen? Of is de rest van mn systeem ook te oud?
Ik wil iig games als F1 2010 en Fifa 11 gewoon voluit kunnen spelen op 1680x1050
Nu hapert dat aan alle kanten met details laag en resolutie ook naar beneden geschroefd.

Is dit te realiseren voor pakhembeet 150 - 200 euro? Evt, klein beetje duurder, maar als t niet lukt met mijn systeem dan ga ik ook geen upgrade doen.

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Wat doet een lichte overklok van je CPU? Want ik denk namenlijk dat dat de echte bottleneck in je systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Mjah, heb ik nog niet geprobeerd en moet ik even kijken of ik in mijn test-games de fps kan meten.
Al zijn de performance problemen nu zo groot dat ik er met een overklok alleen niet ga komen..

Gigabyte zegt dit over mn mobo:
Support for an Intel® Core™ 2 Extreme processor/ Intel® Core™ 2 Quad processor/Intel® Core™ 2 Duo processor/ Intel® Pentium® processor Extreme Edition/Intel® Pentium® D processor/ Intel® Pentium® 4 processor Extreme Edition/Intel® Pentium® 4 processor/ Intel® Celeron® processor in the LGA 775 package

Zou er een zinnige cpu-upgrade in zitten voor hetzelfde bedrag?

uiteraard test ik vanavond ook of de overclock zichtbaar resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
MindWarp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:49:
Mjah, heb ik nog niet geprobeerd en moet ik even kijken of ik in mijn test-games de fps kan meten.
Al zijn de performance problemen nu zo groot dat ik er met een overklok alleen niet ga komen..

Gigabyte zegt dit over mn mobo:
Support for an Intel® Core™ 2 Extreme processor/ Intel® Core™ 2 Quad processor/Intel® Core™ 2 Duo processor/ Intel® Pentium® processor Extreme Edition/Intel® Pentium® D processor/ Intel® Pentium® 4 processor Extreme Edition/Intel® Pentium® 4 processor/ Intel® Celeron® processor in the LGA 775 package

Zou er een zinnige cpu-upgrade in zitten voor hetzelfde bedrag?

uiteraard test ik vanavond ook of de overclock zichtbaar resultaat geeft.
Socket LGA775 zou ik niet meer aan beginnen, misschien 2e hands. maar nieuw absoluut niet.

Edit: Als een OC je FPS flink omhoog haalt (4/5 FPS) kun je gewoon weten dat je CPU je PC nekt, en niet je GPU. Als dit niet het geval is kun je IDD kijken naar een nieuw GPU, zo zal een 460GTX een mooie optie zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 19-10-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Vraag me ook af waar ik dan naartoe zou moeten upgraden, inderdaad.

Ik zie dat ik als ik geluk heb, ik mn E8400 naar 3.6GHz zou moeten kunnen krijgen? (obv begin ik een stuk lager) en anders moet ik maar even sparen voor een grotere upgrade. Al kan ik dan beter gelijk mobo+cpu+gpu vervangen denk ik.

Bedankt voor je snelle reacties D4NG3R NL!

Voor de liefhebber: ik ga dit stappenplan even bekijken vanavond: http://www.ehow.com/how_4...ainboard-ddr-mhz-ram.html

[ Voor 16% gewijzigd door MindWarp op 19-10-2010 10:21 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Proest & Proest. Je werpt zomaar twee kaarten op tafel, zonder te weten welk PSU hij heeft.

Elke willekeurige HD5870 volstaat ruim voor jouw doeleinden, en is ook ruim binnen de marges van je budget (~300 euro) eventueel kun je een maand wachten en voor een HD6xxx kaart gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:22
Ter info:

Volop leverbaar:

pricewatch: Gainward GeForce GTX470 1280MB GDDR5

SLI anyone? :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Spock
  • Laatst online: 02-08-2021
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:56:
Proest & Proest. Je werpt zomaar twee kaarten op tafel, zonder te weten welk PSU hij heeft.
Hoewel ik me nog maar pas op dit forum heb geregistreerd, heb ik toch al wel ontdekt dat er een mooi rood kadertje verschijnt met in blauwe tekst: "Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!" Ik ga dus uit van de eenvoudige veronderstelling dat de voeding – evenals de lengte van de kaart en de koeling van de PC-behuizing – hoedanook geen struikelblokken zullen zijn voor een successvolle ugrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Mr_Spock schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:21:
[...]

Hoewel ik me nog maar pas op dit forum heb geregistreerd, heb ik toch al wel ontdekt dat er een mooi rood kadertje verschijnt met in blauwe tekst: "Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!" Ik ga dus uit van de eenvoudige veronderstelling dat de voeding – evenals de lengte van de kaart en de koeling van de PC-behuizing – hoedanook geen struikelblokken zullen zijn voor een successvolle ugrade.
NOOIT, en dan ook echt NOOIT iets aanemen bij upgrades of vervanging van hardware. Ik heb zelf al eens klanten gehad die zeiden "Oh, mijn voeding is sterk genoeg. Ik koop hem wel" en dan krijg ik 2 uur later een belletje dat mijn product kapot is? Orly? En dan is het 10 mins later uitgevogeld dat hun voeding een 400w dingetje van sweex is :Z ...

Gewoon om zeker te zijn kan je beter een GPU nemen met ongeveer hetzelfde TDP (HD5870). Of hij moet zijn PSU opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:51:
[...]

Edit: Als een OC je FPS flink omhoog haalt (4/5 FPS) kun je gewoon weten dat je CPU je PC nekt, en niet je GPU. Als dit niet het geval is kun je IDD kijken naar een nieuw GPU, zo zal een 460GTX een mooie optie zijn.
Ow, zag gek genoeg nu je edit pas.
ik zal FRAPS even installeren vanavond en kijken of ik hem op 3.6GHz kan krijgen en wat dat doet met de framerate. Eigenlijk hoopte ik dat t probleem alleen bij de GPU zal liggen, want anders zal ik toch maar voor een compleet nieuw setje mobo+cpu+gpu moeten gaan om weer echt mee te kunnen.
Ik post uiterlijk morgen nog wel ff de results/update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit heel erg te twijfelen wat wijsheid is. Ik heb twee 4770's liggen waarmee je Crossfire kunt draaien (setje is compleet met toebehoren), maar ik heb geen Crossfire moederbord (kon vlak na aankoop plots een aantrekkelijk SLI bordje goedkoop krijgen). Dat komt er als Bulldozer leuk blijkt en ander komt er een Intel alternatief, maar dat zal dus waarschijnlijk Q2 2011 worden.

Ik kan nu de 4770's verkopen en tegen die tijd geld bijleggen om een 6850 of 6870 kopen. Qua snelheid hangt het er een beetje om wat beter is (~niveau GTX 460/5850), maar bij hogere resoluties/hoge AA verliezen die 4770's rap terrein. Ook beschikken ze over 512 MB RAM, terwijl ik denk dat om een beetje toekomstgericht bezig te zijn je toch liever 1 GB hebt. Tot slot verbruiken de beide 4770's net iets te veel voor mijn voeding (een Nexus Value 430) die ik dan dus moet vervangen, terwijl ik dat wel de ideale voeding vind.

Aan de andere kant is het wel een bak rekenkracht voor weinig. Moeilijk moeilijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hey jongens! morgen heeft alternate een actie (volgens mij een goede).
kijk deze http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=jcxuv5&

dit is mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 49,64€ 49,64
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,48€ 84,48
1Antec Three Hundred€ 54,60€ 54,60
1Intel Core i5 760€ 164,-€ 164,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 79,20€ 79,20
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 65,09€ 65,09
1Asus P7P55D€ 102,69€ 102,69
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 221,72€ 221,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 821,42

zijn 2 van deze kaarten beter dan een hd5850, met mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ja, maar ze verbruiken RUIM 100w meer.

Daarnaast komt er met een (paar) week alweer de nieuwe HD67xx serie, wat een rebrand van de HD57xx serie is. Welke zuiniger, en dus koeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:41:

Daarnaast komt er met een (paar) week alweer de nieuwe HD67xx serie, wat een rebrand van de HD57xx serie is. Welke zuiniger, en dus koeler zijn.
ik neem aan dat die kinderziektes hebben... :O tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:o

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boude uitspraken hier!
Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic