Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:44
@D4NG3R NL

Ik hoop dat me voeding het trekt. Ik heb net een nieuwe PC in elkaar gezet.
Ik heb een 500W silent cooler master.
Ik heb niet zoveel in me PC zitten.

i5 760
Silent 500W CM
DVD RW
3 x 3.5" HDDs
GA-P55A-UD3
2x2 HyperX 1333
En straks de GIGABYTE GV-N460OC-1GI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet zo weg van CM voedingen. Maar de "Silent Pro" serie is vrij goed te noemen. Zou die als het goed is wel moeten trekken :) .

"Niet zo veel in mijn PC" is wat iedere standaard gebruiker wel heeft :+

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2010 08:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
heb zelf een Cooler Master Silent Pro M700 + 80, en werkt als een speer...

Geen problemen of piekspanningen/rare geluiden of wat dan ook...
Mijn ervaring met CM is top... maar de meningen zijn verdeeld. Sommige hebben gewoon slecht geluk en
sommige weer wat meer geluk

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg ook, de silent pro serie werkt zeer goed, maar de rest is (zo goed als allemaal) zeer brak te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Laatst online: 05-05 22:20
BUMP nummer 2 ;)

Goedemorgen allemaal,

Even een kort vraagje. Ik was zojuist nog even wat op aan het zoeken over mijn beoogde nieuwe graka (Toxic HD5850 1GB GDDR5 PCIE). Hierbij kwam ik bij Sapphiretech.com het volgende tegen: 600watt power supply required.

Nu wil ik de http://tweakers.net/price...sonic M12II Bronze (520w) gebruiken in mijn nieuwe systeem.

Volgens alles wat ik op tweakers hierover gelezen heb zou dit moeten kunnen maar wat sapphiretech aangeeft brengt me wel aan het twijfelen. In mijn systeem heb ik verder 2 HDDs en 2 optische drives zitten overigens.

Enig licht op deze zaak zou ik waarderen.

Thanks,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 600w minimum is gewoon zodat fabrikanten zich indekken tegen goedkope Sweex voedingen welke maximaal 300w ofzo kunnen leveren :+ . Die voeding gaat het makkelijk trekken :) zelfs met overkloks.

Ik moet je wel zeggen dat je beter voor de VaporX kunt gaan, deze is dacht ik goedkoper. Maar is wel identiek aan de Toxic.. Het enige verschil is dat hij vanuit de fabriek niet standaard overgeklokt is :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
@D4ng3r NL: heb ik over lopen denken maar volgens de mensen bij CDromland was daar iets mee vwb de koeling oid. Enige info daarover misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Aethertyd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:58:
Ben op zoek naar een vervangende videokaart voor mijn vaders oude setup, de oude maakt kortsluiting en koelt niet meer goed. Het gaat hier om een GA-8ISXT-FS moederbord met een Intel Pentium 4 3.00 MHz dual processor, 2,5~ GB geheugen en een voeding van 300 watt. De videokaart was een Radeon 9800 pro, het beeldscherm een oud 17 inch hondenhok.

Hij gebruikt hem alleen voor de alledaagse dingen, geen games of zware programma's. Wat de keuze moeilijk maakt is dat er behalve de standaard sloten alleen een 4x/8x AGP slot voor de videokaart op zit. Er is vrij weinig keus, en de prijzen stijgen al snel boven de 40 euro. Meer dan dat wil ik echt niet betalen voor ouwe meuk, dus ik zat zelf aan deze te denken: pricewatch: Club3D 6200 AGP 256MB
Hij wil trouwens z.s.m. overstappen op een nieuwe monitor met een ratio van 16:10, gaat deze kaart dit trekken? Hebben jullie eventueel nog andere suggesties?
Ik zou die extra 15 euro uitgeven aan een Club3D HD3650 meer mhz en dubbel geheugen. Het blijft allemaal gedateerd. Kijk anders even op vraag en aanbod of bij marktplaats. Dat is misschien nog wel slimmer. Een leukke 6600GT oid _/-\o_ (<- is een tijdje geleden maar was zeker een goede kaart!)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
Eindelijk begonnen met het upgraden van mijn oude systeem.

CPU: I5 760
Mobo: MSI p55 gd65
Voeding: Nog niet helemaal over uit
Kingston Valueram 2GB DDR3 1333Mhz x2

Spelen van games o.a. Fifa, AoE3 (crysis bijv. weer niet) en image editing software.

Nieuwe kaart ong. 100euro hopen dat er met deze combinatie eventueel ook advies voor de voeding gegeven kan worden.

Zelf zit ik te denken aan: pricewatch: OCZ StealthXStream 600W
Ik ga mijn pc niet overclocken (althans nog niet)

Ik zat eerst te denken aan de Club3D HD 5670 512 GDDR5 maar uiteindelijk toch niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Steevo_S op 05-10-2010 11:07 ]

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beleriond schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:36:
@D4ng3r NL: heb ik over lopen denken maar volgens de mensen bij CDromland was daar iets mee vwb de koeling oid. Enige info daarover misschien?
De mensen bij CDromland maken gebruik van jouw onwetendheid van computers, en smeren je een duurdere, en vaak kwalitatief slechtere voeding aan. Denk je nou echt dat ze daar alleen maar zitten voor de lol? of voor het geld :') ..

Nee echt, de enige reden waarom er staat 600w is zodat fabrikanten zichzelf beschermen tegen goedkope en slechte voedingen.

Mijn HD5770 was bijv ook "450w minimum" nodig, deze gaat toch echt heerlijk op een Be Quiet L7 van 350w }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
@D4NG3R NL: is exact waarom ik tweakers lees/volg...ik weet op zich genoeg van PCs maar als idd de fabrikant al aangeeft 600w min...tja, waar sta je dan ;)

Iig bedankt voor de assistentie...ga mijn systeem nu maar finaliseren en dan bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sucses ermee! Als je nog hulp nodig bent moet je het zeggen :)

Denk wel even aan wat ik eerder zei:
D4NG3R NL schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:32:Ik moet je wel zeggen dat je beter voor de VaporX kunt gaan, deze is dacht ik goedkoper. Maar is wel identiek aan de Toxic.. Het enige verschil is dat hij vanuit de fabriek niet standaard overgeklokt is :+...
Vapor-X:
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5850 1GB GDDR5 PCI-E
€257,-

Toxic:
pricewatch: Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E
€272,-

Verschil:
Lichte fabrieksoverklok welke je zelf ook in 5 mins kan doen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Zo heb net me kaart binnen gehad :D

Drivers van de website geinstalleerd en laatste bios zit er al op de F2.

Dat ik starcraft II opstarte gaf hij aan dat hij de videokaart niet herkend en remmending settings staat nog steeds op 1024x768 en alles op low :| Nou had ik zelf alles veranderd naar 1050 resolutie en alles op ultra, maar het beeld schokt nog steeds. Lijkt me sterk dat de Gigabyte 460 1GB de game niet aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
MorgothG schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:45:
[...]

Ik zou die extra 15 euro uitgeven aan een Club3D HD3650 meer mhz en dubbel geheugen. Het blijft allemaal gedateerd. Kijk anders even op vraag en aanbod of bij marktplaats. Dat is misschien nog wel slimmer. Een leukke 6600GT oid _/-\o_ (<- is een tijdje geleden maar was zeker een goede kaart!)
Geven die extra mhz en dubbel geheugen dan zoveel betere prestaties voor simpel browsegebruik dat het die 15 euro waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:00:
of je het een krachtigere variant van de HD57xx noemt of een zuinigere HD58xx mag je zelf weten, maar het zit er duidelijk tussenin.
Dat dus :Y

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Unknown Alien schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:56:
Zo heb net me kaart binnen gehad :D

Drivers van de website geinstalleerd en laatste bios zit er al op de F2.

Dat ik starcraft II opstarte gaf hij aan dat hij de videokaart niet herkend en remmending settings staat nog steeds op 1024x768 en alles op low :| Nou had ik zelf alles veranderd naar 1050 resolutie en alles op ultra, maar het beeld schokt nog steeds. Lijkt me sterk dat de Gigabyte 460 1GB de game niet aan kan
Drivers goed geïnstalleerd? Heb je wel een redelijke CPU? en anders ga je toch gewoon je kaart tweaken... Ik draai ook makkelijk MW2 op mijn 5670 1G op Ultra en 1080p

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
daantjer94 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:30:
[...]

Drivers goed geïnstalleerd? Heb je wel een redelijke CPU? en anders ga je toch gewoon je kaart tweaken... Ik draai ook makkelijk MW2 op mijn 5670 1G op Ultra en 1080p
laatste drivers van de website. 260.63 en laatste bios F2.
CPU is een i5 760 en geheugen is 2x2 GB HyperX 1333
Windows geeft voor de videokaart een 7.4 cpu 7.3 en geheugen 7.5.
Alle oude drivers zijn verwijderd in save mode. daarna reboot en nieuwe drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:56

M2M

medicijnman

Unknown Alien schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:29:
[...]

laatste drivers van de website. 260.63 en laatste bios F2.
CPU is een i5 760 en geheugen is 2x2 GB HyperX 1333
Windows geeft voor de videokaart een 7.4 cpu 7.3 en geheugen 7.5.
Alle oude drivers zijn verwijderd in save mode. daarna reboot en nieuwe drivers geinstalleerd.
helaas zegt mij die windows benchmark meuk vrij weinig. Draai eens een 3dmark06 of vantage sessie (met detailscores!) en vergelijk eventueel met soortgelijke systemen online. Wij kunnen je in ieder geval vertellen of je score normaal is of niet ;)

edit: ben trouwens voorzichtig met het updaten van biossen. Voor die dingen geldt: if it aint broken, don't fix it.

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 05-10-2010 21:39 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
M2M schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:38:
[...]

helaas zegt mij die windows benchmark meuk vrij weinig. Draai eens een 3dmark06 of vantage sessie (met detailscores!) en vergelijk eventueel met soortgelijke systemen online. Wij kunnen je in ieder geval vertellen of je score normaal is of niet ;)

edit: ben trouwens voorzichtig met het updaten van biossen. Voor die dingen geldt: if it aint broken, don't fix it.
Heb 3DMark06 gedraait. Dit is de score
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YPTHGK8C.jpg
Is dit een te lage score voor deze kaart?
Bios heb ik niks aan gedaan doe stond al op de laatste versie.

Ik heb deze bench ook gedraait.
http://www.passmark.com/products/pt.htm
En kwam uit op een score van 2421
Dat is ietsie hoger dan de test van hun zelf.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Ik koop vrijwel altijd een videokaart net onder de high-end kaarten zodra deze een beetje in prijs beginnen te dalen. Ik draai momenteel op een HD4850 1024MB ram en vond het wel weer tijd worden voor de volgende generatie.

Ik heb even rondgekeken en mijn ogen zijn gevallen op de HD5850, de GTX470 en de GTX465. De laatste heeft momenteel mijn voorkeur omdat deze momenteel voor 150 euro te verkrijgen is en volgens de meeste benchmarks niet al te veel onder doet voor de andere 2. Terwijl deze toch 100 euro minder kost.

Mijn vraag is dan ook: Is de GTX465 zijn geld een beetje waard? Of kan ik toch beter voor een van de andere twee gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 460GTX is sneller (en zuiniger, en hierdoor dus koeler, en hierdoor dus stiller) als de 465GTX, maar wel in dezelfde prijsklasse :>

De 470GTX is ook weer zoiets.. lekkere kaart, maar eigenlijk heeft hij een slechte prijs/prestatieverhouding.

De HD5850 is natuurlijk weer wat duurder, maar heeft een zeer goede Prijs/Prestatieverhouding (En is het zuinigst van dit groepje)

Wel moet ik even toevoegen dat je met een maand een HD6770 kan halen, welke net zo goed als de HD5850 presteerd. Maar wel een stuk goedkoper en zuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GTX470 en 465 hebben voor respectievelijk 250,- en 150,- juist een prima prijs/prestatie verhouding. Snap niet hoe je die slecht kan noemen? De kaarten blijven alleen met de bekende 'nadelen' zitten (hoog verbruik/vrij warm/niet zo stil).
De GTX465 presteert vrij gelijk aan de GTX460 1gb welke rond de ~190,- kost. De GTX465 voor ~150,- is dus gewoon niet duur.
Voor de GTX470 geldt hetzelfde; voor 250,- is ie maar 10-20 euro duurder als de HD5850 en heeft dus zeker geen slechtere prijs/performance aangezien de kaart ook wat sneller is.
Maar degene diet de kaart wil aanschaffen moet voor zichzelf uitmaken of het hoge verbruik een nadeel is.
Unknown Alien schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:18:
[afbeelding]
Volgens mij is dat een zeer acceptabele score en als ik er een bench van Starcraft II bij haal, zou de GTX460 ook snel zat moeten zijn;
http://www.hardwarecanuck...ormance-comparison-4.html
Toch nog een keer de driver op nieuw installeren? En wellicht nog ff niet de beta pakken, maar de huidige 158.96

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:25:
De GTX470 en 465 hebben voor respectievelijk 250,- en 150,- juist een prima prijs/prestatie verhouding. Snap niet hoe je die slecht kan noemen? De kaarten blijven alleen met de bekende 'nadelen' zitten (hoog verbruik/vrij warm/niet zo stil).
De GTX465 presteert vrij gelijk aan de GTX460 1gb welke rond de ~190,- kost. De GTX465 voor ~150,- is dus gewoon niet duur.
Voor de GTX470 geldt hetzelfde; voor 250,- is ie maar 10-20 euro duurder als de HD5850 en heeft dus zeker geen slechtere prijs/performance aangezien de kaart ook wat sneller is.
Maar degene diet de kaart wil aanschaffen moet voor zichzelf uitmaken of het hoge verbruik een nadeel is.

[...]

Volgens mij is dat een zeer acceptabele score en als ik er een bench van Starcraft II bij haal, zou de GTX460 ook snel zat moeten zijn;
http://www.hardwarecanuck...ormance-comparison-4.html
Toch nog een keer de driver op nieuw installeren? En wellicht nog ff niet de beta pakken, maar de huidige 158.96
De 465GTX vreet veel te veel stroom, en is in verhouding tot de 460GTX een stuk trager.
De 470GTX heeft hetzelfde probleem, hij vreet teveel stroom. En is in verhouding tot de HD5850 (230 euro tegenwoordig) een stuk trager voor zijn geld.

Edit: Waarom denk je dat de 465GTX goedkoper is als de 460GTX? Precies, de TDP ligt een stuk hoger, terwijl de prestaties gelijk zijn aan de 768MB variant van de 460GTX. En die is qua prijs gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 06-10-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Unknown Alien schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:18:
[...]

[afbeelding]

Ik heb deze bench ook gedraait.
http://www.passmark.com/products/pt.htm
En kwam uit op een score van 2421
Dat is ietsie hoger dan de test van hun zelf.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Thanks
Je 3dmark scores zien er normaal uit. Vergelijk anders zelf maar: (google: GTX 460 3dmark06) Of klik op deze link. Je score ligt nagenoeg volledig in lijn met de rest van de geteste kaarten. Verschil is er trouwens altijd, aangezien de CPU score ook wordt meegenomen, en de cpu snelheid in mindere mate, van belang is bij de uiteindelijke GPU score.

Je euvel met starcraft ligt dus ergens anders.

en nog even over het starcraft gebeuren. SC2 zegt zelf dat hij de kaart niet herkend? kijk eens of er een update van het spel ergens te vinden is. Ik kan me vergissen,maar de kans bestaat dat de GTX460 nog niet uit was toen SC2 uit kwam. Als het spel zo specifiek naar je videokaart kijkt, en het spel herkent 'm niet kan het zijn dat het spel zelf, met een update, wat optimalisaties voor de betreffende kaart binnenhengelt.

Eventueel kun je nog even op het officiele SC2 forum rondneuzen, en een gerichte zoekopdracht naar GTX460 performance doen.

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 06-10-2010 11:37 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je argumentatie is echt belachelijk. Jij gaat het nu puur op prestatie/watt gooien terwijl het ging om prijs/prestatie!
Jij mag me een review laten zien waarbij de GTX460 768mb (zelfde prijs klasse) gemiddeld sneller is dan de GTX465. De GTX465 is zeker sneller als de 768mb variant. Geldt ook voor de GTX470, die is gewoon gemiddeld zo'n 10% sneller als de HD5850 en de prijs is 230,- vs. 245,- (vanafprijs)

Ik ga echt niet beweren dat de GTX465 een fantastische kaart is, maar voor 150,- kan je gewoon niet meer performance in huis halen, je neemt alleen wel een hoog verbruik op de koop toe, maar dat heb ik er ook bij vermeldt! Persoonlijk zou ik ook een GTX460 kopen en de GTX465 links laten liggen, maar sommigen interesseert verbruik nu eenmaal geen donder...
Jammer dat je niet tegen enige kritiek kan en gelijk grof in de verdediging schiet en je argumenatie op een andere boeg gaat gooien, want in je vorige post beweer je toch echt dat de GTX460 sneller is...

EDIT: @M2M; Goed punt, het kan idd zijn dat SCII een patch nodig heeft die nog niet geinstalleer is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:36:
Je argumentatie is echt belachelijk. Jij gaat het nu puur op prestatie/watt gooien terwijl het ging om prijs/prestatie!
Jij mag me een review laten zien waarbij de GTX460 768mb (zelfde prijs klasse) gemiddeld sneller is dan de GTX465. De GTX465 is zeker sneller als de 768mb variant. Geldt ook voor de GTX470, die is gewoon gemiddeld zo'n 10% sneller als de HD5850.

Ik ga echt niet beweren dat de GTX465 een fantastische kaart is, maar voor 150,- kan je gewoon niet meer performance in huis halen, je neemt alleen wel een hoog verbruik op de koop toe, maar dat heb ik er ook bij vermeldt!
Jammer dat je niet tegen enige kritiek kan en gelijk grof in de verdediging schiet en je argumenatie op een andere boeg gaat gooien, want in je vorige post beweer je toch echt dat de GTX460 sneller is...
Eigenlijk moet dit iets genuanceerder. Ik vind namelijk dat je buitensporig verbruik ook mee zou moeten nemen in de totale kosten. Als zo'n kaart per jaar 100 euro extra kost aan stroom, en je speelt games die net iets harder op de ati variant draaien dan de nvidia tegenhanger, is het verschil in aanschafprijs natuurlijk niet meer interessant.

Verder is Danger_NL natuurlijk wel ENORM aan het speculeren met zijn HD6770. Ik heb daar nog geen benchmarks van gezien, teminste niet van retail kaarten, stroomverbruik en hoe goed de kaart bij launch leverbaar is weten we ook niet. En die launchdatum is niet heilig. Daar kan nog wel eens in geschoven worden.

Voor de rest zijn benchmarks interessant. Ik heb toendertijd voor een ATI kaart gegaan, omdat die stukken zuinig waren in idle modus dan de nvidia tegenhanger terwijl prestaties niet erg veel verschil maakten. En dat verhaaltje gaat nu nog steeds op. Waar liggen je prioriteiten, en misschien even belangrijk, wie betaald de stroomrekening >:)

Trouwens, voor een fatsoenlijke spelervaring op 2 MP resolutie, heb je eigenlijk niet meer nodig dan een 5850. Als ik me niet vergis, kun je dan zo'n 99% van alle games met fatsoenlijke framerates op hoge settings spelen. inclusief het crysis monster, of de slechte GTA4 port (waarbij die laatste ook nog eens heel erg afhankelijk is van je CPU)

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 06-10-2010 11:46 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 10:54
Wat vinden jullie van deze? EVGA GeForce GTX 460 FTW 1024MB EE
Op Tweakers is nog niet te vinden...op de site van evga wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
M2M schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:33:
[...]

Je 3dmark scores zien er normaal uit. Vergelijk anders zelf maar: (google: GTX 460 3dmark06) Of klik op deze link. Je score ligt nagenoeg volledig in lijn met de rest van de geteste kaarten. Verschil is er trouwens altijd, aangezien de CPU score ook wordt meegenomen, en de cpu snelheid in mindere mate, van belang is bij de uiteindelijke GPU score.

Je euvel met starcraft ligt dus ergens anders.

en nog even over het starcraft gebeuren. SC2 zegt zelf dat hij de kaart niet herkend? kijk eens of er een update van het spel ergens te vinden is. Ik kan me vergissen,maar de kans bestaat dat de GTX460 nog niet uit was toen SC2 uit kwam. Als het spel zo specifiek naar je videokaart kijkt, en het spel herkent 'm niet kan het zijn dat het spel zelf, met een update, wat optimalisaties voor de betreffende kaart binnenhengelt.

Eventueel kun je nog even op het officiele SC2 forum rondneuzen, en een gerichte zoekopdracht naar GTX460 performance doen.
Duidelijk. De kaart werkt dan iig zoals het hoort. De CPU valt me wel tegen ik dacht dat de i5 760 toch wel wat beter zou scoren |:(

Ik ga de settings checken met een andere game. En wellicht zou ik SC II moeten updaten. Dat heb ik inderdaad nog niet gedan sidns ik de game heb..... paar dagen geleden :9

Bedankt voor je feedback

+ 2 bier voor jou 8)

2 MW1F, heb je net teveel sambal gegeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:43:
[...]
Eigenlijk moet dit iets genuanceerder. Ik vind namelijk dat je buitensporig verbruik ook mee zou moeten nemen in de totale kosten. Als zo'n kaart per jaar 100 euro extra kost aan stroom, en je speelt games die net iets harder op de ati variant draaien dan de nvidia tegenhanger, is het verschil in aanschafprijs natuurlijk niet meer interessant.
Voor mij zou het ook enigsinds meewegen aangezien ik m'n eigen stroomrekening moet betalen, maar sommigen hier hoeven dat niet zoals je zegt (die hebben daar een vader en/of moeder voor), en dan zijn er ook nog genoeg die daar uberhaupt geen boodschap aan hebben. Daarbij gaat het echt niet tegen de 100,- per jaar extra kosten hoor! En bedenk dat een pc merendeel van de tijd staat te idlen...

Verder ging het mij om het feit dat er onwaarheden werden vermeldt puur over de performance van de kaart(en). Dat een kaart niet goed is vanwege het hoge verbruik is prima, maar de prestaties zijn gewoon niet slecht voor wat de kaart kost, geldt ook voor de GTX470. En ik raad een GTX465 ook niet aan, maar als iemand wil weten of de prijs/performance goed is, dan moet daar een normaal en eerlijk antwoord op gegeven worden, incl. wijzen op de nadelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:08:
[...]
Verder ging het mij om het feit dat er onwaarheden werden vermeldt puur over de performance van de kaart(en). Dat een kaart niet goed is vanwege het hoge verbruik is prima, maar de prestaties zijn gewoon niet slecht voor wat de kaart kost, geldt ook voor de GTX470.
Onwaarheden over performance is ook een moeilijk onderwerp. Als je op verschillende review sites kijkt, en dan met dezelfde kaarten, verschillende performance waarden tegen komt, weet je eigenlijk ook niet meer wat nu de "echte" performance is. Overige gebruikte hardware, driverversies en hoeveelheid troep die op de achtergrond draait is in meer of mindere mate van invloed op de performance. Het is dus ook een indicatie.

En zeggen dat kaart A 10% beter presteert dan kaar B kan eigenlijk al helemaal niet. Zeker niet zonder randvoorwaarden. Zoals: Welk spel, welke driversversie, welke overige hardware en als het games betreft, zijn versienummers ook nog wel eens van belang. Misschien allemaal individueel een kleine 2% invloed, maar opgeteld zouden A en B misschien wel gelijk kunnen presteren.

Vergeet niet, dat optimalisatie in drivers, een best groot aandeel kan hebben op de performance van een kaart bij een bepaald spel.

[ Voor 0% gewijzigd door M2M op 06-10-2010 12:14 . Reden: beetje dubbelop... ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Nogmaals omdat ik vandaag nog wil bestellen
Aethertyd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:58:
Ben op zoek naar een vervangende videokaart voor mijn vaders oude setup, de oude maakt kortsluiting en koelt niet meer goed. Het gaat hier om een GA-8ISXT-FS moederbord met een Intel Pentium 4 3.00 MHz dual processor, 2,5~ GB geheugen en een voeding van 300 watt. De videokaart was een Radeon 9800 pro, het beeldscherm een oud 17 inch hondenhok.

Hij gebruikt hem alleen voor de alledaagse dingen, geen games of zware programma's. Wat de keuze moeilijk maakt is dat er behalve de standaard sloten alleen een 4x/8x AGP slot voor de videokaart op zit. Er is vrij weinig keus, en de prijzen stijgen al snel boven de 40 euro. Meer dan dat wil ik echt niet betalen voor ouwe meuk, dus ik zat zelf aan deze te denken: pricewatch: Club3D 6200 AGP 256MB
Hij wil trouwens z.s.m. overstappen op een nieuwe monitor met een ratio van 16:10, gaat deze kaart dit trekken? Hebben jullie eventueel nog andere suggesties?
MorgothG schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:45:
[...]

Geven die extra mhz en dubbel geheugen dan zoveel betere prestaties voor simpel browsegebruik op 1920:1200 dat het die 15 euro waard is?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik prima, maar onder de streep houd je gewoon redelijk gemiddelde waardes, zoals bijv. hier, waar best veel games worden getest;
http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_460_HAWK/28.html
(toevallig een test van de GTX460 Hawk)
Zodoende ben ik van mening dat je wel kan stellen dat een bepaalde kaart ongeveer gemiddeld x% sneller is dan een ander.
En zeggen dat kaart A 10% beter presteert dan kaar B kan eigenlijk al helemaal niet. Zeker niet zonder randvoorwaarden. Zoals: Welk spel, welke driversversie, welke overige hardware en als het games betreft, zijn versienummers ook nog wel eens van belang. Misschien allemaal individueel een kleine 2% invloed, maar opgeteld zouden A en B misschien wel gelijk kunnen presteren.
Op deze manier kan je stellen dat een GTX460 even snel is als een HD5870, maar dan alleen in Far Cry 2. Dat is natuurlijk niet waar omdat je nooit één game speelt, maar meedere waardoor je naar gemiddeldes moet kijken en dat is precies wat ik doe. Daarbij vind ik drivers ook een beetje om het even, want de ene maand komt ATI weer met een nieuewe driver die gemiddeld 2% performance winst levert en de maand erop Nvidia met dezelfde 2%, blijf je gemiddeld werderom gelijk.
Enfin, hier denk ik dan anders over, maar niet op een vreemde manier, want dit gebeurd in tal van reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:08:
[...]

Voor mij zou het ook enigsinds meewegen aangezien ik m'n eigen stroomrekening moet betalen, maar sommigen hier hoeven dat niet zoals je zegt (die hebben daar een vader en/of moeder voor), en dan zijn er ook nog genoeg die daar uberhaupt geen boodschap aan hebben. Daarbij gaat het echt niet tegen de 100,- per jaar extra kosten hoor! En bedenk dat een pc merendeel van de tijd staat te idlen...

Verder ging het mij om het feit dat er onwaarheden werden vermeldt puur over de performance van de kaart(en). Dat een kaart niet goed is vanwege het hoge verbruik is prima, maar de prestaties zijn gewoon niet slecht voor wat de kaart kost, geldt ook voor de GTX470. En ik raad een GTX465 ook niet aan, maar als iemand wil weten of de prijs/performance goed is, dan moet daar een normaal en eerlijk antwoord op gegeven worden, incl. wijzen op de nadelen.
Dan zal ik het zo zeggen:

De Preformance/Verbruik verhouding is gewoon veel te laag. Waarom meer verstoken als de prestaties gelijk zijn bij de AMD tegenhangers?

De 460GTX is sneller als de 465GTX.

http://www.tomshardware.c...0-gf104-fermi,2684-8.html

Over het algemeen liggen de prestaties van de 460GTX 768MB ongeveer gelijk aan die van de 465GTX. Maar het verbruik is wel een stuk lager.

Ik zou als ik hem was gewoon kijken naar een HD5850. Deze is het zuinigst van allemaal. En heeft de beste prijs/prestatie verhouding van het groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:36:
[...]
Dan zal ik het zo zeggen:

De Preformance/Verbruik verhouding is gewoon veel te laag. Waarom meer verstoken als de prestaties gelijk zijn bij de AMD tegenhangers?
Helemaal mee eens!
D4NG3R NL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:36:
[...]
De 460GTX is sneller als de 465GTX.

http://www.tomshardware.c...0-gf104-fermi,2684-8.html

Over het algemeen liggen de prestaties van de 460GTX 768MB ongeveer gelijk aan die van de 465GTX. Maar het verbruik is wel een stuk lager.
Nog steeds niet mee eens, bekijk bijv. de volgende pagina van die review maar eens;
http://www.tomshardware.c...0-gf104-fermi,2684-9.html
Bij een groter deel van de games is de GTX465 gewoon sneller dan de GTX460 768mb, zo is het nu eenmaal, zo ook hier;
- http://tpucdn.com/reviews...768_MB/images/perfrel.gif
(review)

Wil dus niet zeggen dat het de juiste keuze is, voor de één wel, voor de ander niet!
De HD5850 is mede door de weer wat lagere prijs een uitstekende keuze. Zijn we het daarover eens en ik laat het er zo bij!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artuzzo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:46:
Wat vinden jullie van deze? EVGA GeForce GTX 460 FTW 1024MB EE
Op Tweakers is nog niet te vinden...op de site van evga wel...
Nou, het kromme van die EE (external Exhaust) modellen is dat ze bij enkel gebruik warmer zijn als de normale modellen. EVGA stelt dat ze meer voor SLI bedoeld zijn en dan beter werken als de reference modellen. Verder zal de prijs dermate hoog liggen dat je beter naar andere modellen/kaarten kan kijken.
Bij de GTX460 1gb is de Gigabyte nog steeds een van de betere keuzes. Die EVGA GeForce GTX 460 FTW 1024MB EE zal denk ik >€230,- kosten (aangezien de superclocked EE al minimaal 220,- kost) en dan kan je voor dat geld beter de HD5850 kopen lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 20:16
Ik heb vandaag ook mijn 5750 ontvangen, en daar zat deze power cable bij.

Mijn vraag is nu of het hierbij de bedoeling dat ik beide witte connectors op de voeding aansluit of is 1 van beide genoeg en is de ander bedoeld om weer een ander apparaat aan te sluiten, als soort van splitter?
(hier stond niks over in de installation guide)

Ik heb namelijk nog maar 1 zo'n witte kabel vrij op de voeding, dus als ze allebei aangesloten moeten worden heb ik wellicht een probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door CeeDeeS op 07-10-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Ik ben toch maar voor de Sapphire HD3450 512MB DDR2 AGP gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
CeeDeeS schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:30:
Ik heb vandaag ook mijn 5750 ontvangen, en daar zat deze power cable bij.

Mijn vraag is nu of het hierbij de bedoeling dat ik beide witte connectors op de voeding aansluit of is 1 van beide genoeg en is de ander bedoeld om weer een ander apparaat aan te sluiten, als soort van splitter?
(hier stond niks over in de installation guide)

Ik heb namelijk nog maar 1 zo'n witte kabel vrij op de voeding, dus als ze allebei aangesloten moeten worden heb ik wellicht een probleem...
Je moet ze in principe allebei aansluiten, maar ik weet niet of dat bij de 5750 ook daadwerkelijk nodig is. Je kan overigens vast wel bij de mediamarkt of dergelijke zaak een molex splittertje kopen, dat zal geen probleem zijn als je een kabeltje moet delen met een HDD ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:40
Hallo,

Ik zou graag advies willen over het kopen van een nieuwe videokaart.
Heb nu het volgende systeem:

Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Moederbord: ASRock ALiveNF5-eSATA2+
Ram Geheugen: 4gb

De videokaart die ik nu heb is een NVIDIA GeForce 8600 GT deze is wel een keer aan vervanging toe. Nu wil ik een kaart met een prijskaartje onder de 120 euro en één die de nieuwste games op een beetje goed niveau kan draaien dus zeg maar normal/high/extreme.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
@ hierboven denk dat een HD5770 1 GB wel wat is voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 13:56
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:01:
@ hierboven denk dat een HD5770 1 GB wel wat is voor dat geld ;)
En wanneer dat te duur mocht zijn kan je ook een 5750 nemen :P
Hoewel ik zou proberen om een 5770 te nemen is toch weer wat sneller.

EDIT: hoewel je een 5750 al vanaf 90 euro hebt: pricewatch: XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E

[ Voor 18% gewijzigd door Redblader op 07-10-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Redblader schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:06:
[...]

En wanneer dat te duur mocht zijn kan je ook een 5750 nemen :P
Hoewel ik zou proberen om een 5770 te nemen is toch weer wat sneller.

EDIT: hoewel je een 5750 al vanaf 90 euro hebt: pricewatch: XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E
en de HD5770 (in ieder geval Sapphire HD 5770, koste mij toen 149 euro, en nu is die 129 euro als ik goed heb gekeken)

http://tweakers.net/price...d5770-1gb-gddr5-pcie.html
119 euro goed koopst :D (als je een 3dmark06 wilt hebben, dan kan je die wel krijgen, heb die videokaart zelf... dus laat maar weten ) O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Soundstorm2010 op 07-10-2010 19:23 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Hi there!

Ik heb onlangs nieuwe PC gekocht om bluray films op mijn tv (1080p) mee te kijken en om mafia 2 fatsoenlijk te kunnen spelen. De game ga ik spelen op een nog te kopen monitor (waarschijnlijk ook 1080p of hoger)

Ik ben redelijk tevreden met de films, heel af en toe hapert het beeld (alsof hij moeite heeft om het te verwerken).
Mafia 2 is echt waardeloos! Ik kan de game nauwelijks spelen op de laagste settings....

Ik kan niet echt vinden waar het nou aan zou kunnen liggen, ik denk de grafische kaart.
Help me out please!?

Systeem:
Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz
Moederbord: Asrock P43Twins 1600
Werkgeheugen: 4 GB ram
Voeding: HKC SZ-400 DR
Grafisch: ATI Radeon HD 4350 (1GB)

Prijs van de grafische kaart (als dit het probleem is) liefst onder de 150 euro

Alvast hartelijk dank voor het uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die GPU is bedoeld alleen maar voor HTPC's en 1080p films ect. Daar draai je echt geen spellen op :'). Je voeding is belabberd en leverd maar zo'n 250w. Dus ik zou eigenlijk kijken naar een nieuw GPU+PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor minder dan 150 euro zou ik kijken naar een tweedehands HD4850/HD4870/HD4770 en nieuwe (of ook tweedehands) (goede!) voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 09-10-2010 16:43 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Dus een nieuw moederbord en voeding? Grafische kaart is wel oké?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Zucht,

Ik las het niet goed.... iig een andere grafische kaart en voeding, nieuw budget: 200 euro, is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Als de tweedehands producten ergens betrouwbaar te verkrijgen zijn dan is dat ook goed!
THx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je een passive kaart zoekt (vanwege het blu-raytjes kijken) dan is de HD5750 de beste kaart. Hoeft het niet stil te zijn, dan is de HD5770 ook een goede optie.

Voor de voeding: een be quiet L7 350W zal wel genoeg zijn, mocht je wat meer marge willen dan is een corsair CX400W een goede.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 18:23
-The_Mask- schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:09:
Voor minder dan 150 euro zou ik kijken naar een tweedehands HD4850/HD4870/HD4770 en nieuwe (of ook tweedehands) (goede!) voeding.
Ik zou toch eerder hier naar kijken geloof ik..
pricewatch: MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Zijn die grafische kaarten dan wel compatibel met mijn mobo?

Alvast bedankt voor de tips!

Thx a lot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD5770 is ook in prijs omlaag gegaan, dus prijs/prestatie maakt niet meer veel uit, alleen voor een GTX460 moet je wel weer een betere voeding hebben een GTX460 neemt toch weer de helft meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Als je zou moeten kiezen, welke is beste voor blu ray en games: de hd5770 of de gtx460?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voor blu-ray zijn beide flink overkill aangezien een HD5450 die al aankan, dus daarvoor maakt het niets uit. Voor games hebben ze beide een prima prijs/prestatieverhouding dus het is maar of je dat beetje extra prestatie wilt voor wat meer geld. De HD5770 is al genoeg om alle games te draaien op fatsoenlijke settings (= medium-high in zwaardere games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Ik heb er nu 2 geselecteerd om aan te schaffen:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/257817;260153

Is één van deze twee een goede keuze en welke zou je nemen?
Aangezien mijn huidige voeding zeer slecht is, welke voeding kan ik er dan het beste bij nemen?

Vanavond bestel ik een kaart en voeding, alleen nog even kijken welke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
De prijs/prestatie van HD5770 en GTX460 maakt niet zoveel uit als de goedkoopste neemt, maar als je 140 euro uitgeeft en kiest uit de 2 die je nu hebt geselecteerd lijkt de GTX460 me de betere keus.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebastiaanrh schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:10:
Is één van deze twee een goede keuze en welke zou je nemen?
Die HD5770 is veel te duur, dan kun je beter een GTX460 nemen of goedkopere HD5770 natuurlijk.
Aangezien mijn huidige voeding zeer slecht is, welke voeding kan ik er dan het beste bij nemen?
Voor de HD5770 bijvoorbeeld de pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green

Voor een GTX460 bijvoorbeeld de pricewatch: Chieftec Nitro BPS-450S al heb je dan wel een verloopje van molex naar PCIe nodig als die al niet bij de videokaart komt.
En als je liever geen verloopje hebt de pricewatch: Seasonic S12II 430W

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Nog een laatste vraag:

Jullie zeggen allemaal de gtx460 als beste keuze, maar als je gaat vergelijken met die andere kaart dan is die andere kaart beter, behalve de bandbreedte...

Kunnen jullie uitleggen waarom de gtx460 jullie beste keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebastiaanrh schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:10:
Jullie zeggen allemaal de gtx460 als beste keuze,
Volgens mij zegt niemand dat en het is ook niet zo.
maar als je gaat vergelijken met die andere kaart dan is die andere kaart beter, behalve de bandbreedte...
Wat ga je dan vergelijken en bandbreedte waarvan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Vroeg het mij namelijk ook al af, veel mensen zouden de GTX460 kiezen.

Maar als ik de specs bekijk dan lijkt mij de HD5770 beter, vraag me af waar jullie naar kijken/op letten als je kaarten vergelijkt? (die bandbreedte, zag ik gewoon verschil staan, heb verder geen idee wat het doet)

Help me out! (als leek zijnde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebastiaanrh schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:01:
Vroeg het mij namelijk ook al af, veel mensen zouden de GTX460 kiezen.
Een GTX460 is iets duurder en iets sneller, prijs/prestatie zijn bij beide ongeveer hetzelfde.
Maar als ik de specs bekijk dan lijkt mij de HD5770 beter, vraag me af waar jullie naar kijken/op letten als je kaarten vergelijkt? (die bandbreedte, zag ik gewoon verschil staan, heb verder geen idee wat het doet)
Gewoon simpel reviews lezen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 19:01
De gtx460 is sneller dan de hd5770. De eigenschappen van de videokaart kan je niet 1 op 1 vergelijken, omdat de architectuur verschilt. Door de verschillen in de architectuur zijn de prestaties ook verschillend in de spelletjes. Bij het aanschaffen van een videokaart, zou ik eerst mijn budget bepalen, daarna benchmarks opzoeken van verschillende sites. Als de verschillen tussen de modellen verwaarloosbaar zijn, moet je even kijken welke spelletjes je verwacht te spelen. In de ene spelletje presteert ATI beter en een andere de NVIDIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Thx, nu snap ik alles en ben ik er uit wat de kaart betreft.

Het enige wat ik nu nog moet doen is de voeding die bij deze kaart en de rest van mn settings past uitzoeken... (kaart gekocht: MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC)
Hebben jullie tips voor een voeding bij deze kaart (55 euro max)??????

mijn huidige systeem:
Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz
Moederbord: Asrock P43Twins 1600
Werkgeheugen: 4 GB ram
Voeding: HKC SZ-400 DR
Grafisch: MSI Cyclone N460GTX Cyclone 768D5/OC

En het te spelen spel is mafia 2......

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaanrh op 11-10-2010 13:57 . Reden: tikfouten en toevoeging nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, :)

Mijn setup nu is:

Voeding: Corsair CMPSU 750W*
Geheugen: GEIL 4GB DDR3 CL 6-6-6*
Moederbord: GIGABYTE GA-P55-USB3*
GPU: XFX HD 5770
CPU: Intel i5 760*

*=nieuw 8)
Ik werk met een schermresolutie van 1920x1080

Ik wil een nieuwe kaart, alleen ben ik aan het dubben tussen de EVGA 480 GTX en de ASUS 5870

De 5870 is oud en heeft slechtere performance(duidelijk) dan de 480 GTX, maar de 480 GTX heeft hitte problemen hoorde ik op een forum.

Welke raden jullie mij aan om goed mee te gaan met de nieuwe lichting games(die wat zwaarder zijn).
Games als: medal of honor, bad company 2, Metro 2033 en Crysis 2

Alvast bedankt(en wat een top sectie van TWEAKERS).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 07:29

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:26:
(...)
Ik wil een nieuwe kaart, alleen ben ik aan het dubben tussen de EVGA 480 GTX en de ASUS 5870
GTX 460 SLI presteerdt ook vrij goed binnen dat budget. Alleen moet je MoBo wel SLI ondersteunen.

Op zich is de temperatuur van de GTX 480 niet eens het grootste probleem (mits een beetje airflow). De geluidsproductie en het hoge verbruik zijn wellicht grotere nadelen. Tegenwoordig zijn er enkele modellen met een speciale koeler maar die zijn wat prijziger.

Maar waarom twijfel je aan een EVGA terwijl de Point of View GTX 480 een stuk goedkoper is?

[ Voor 0% gewijzigd door Herman op 11-10-2010 22:52 . Reden: Typo ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:26:

De 5870 is oud en heeft slechtere performance(duidelijk) dan de 480 GTX, maar de 480 GTX heeft hitte problemen hoorde ik op een forum.

Welke raden jullie mij aan om goed mee te gaan met de nieuwe lichting games(die wat zwaarder zijn).
Games als: medal of honor, bad company 2, Metro 2033 en Crysis 2
Voor die nieuwere DX11 spellen is de GTX480 meer aan te raden. (Hitte is geen probleem, bijbehorend geluid zou dat wel kunnen zijn). Maar nog beter is nog een paar week wachten op de nieuwe ATI HD69xx serie, zou jammer zijn nu zoveel uit te geven en er dan achter te komen dat de prijs/performance van die serie veel beter is. (wat nog moet blijken maar toch)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dus een 480GTX is wel een betere keuze.(temperatuur probleem is al verholpen denk ik door de nieuwe producties en alweer 3 maanden verder).

Ik las over de nieuwe ATI kaarten dat het niet een performance verandering is maar juist energie zuiniger.

Daarom wil ik een NVIDIA nemen omdat deze sinds augustus een nieuwe serie hebben.

Is dit de beste keuze.

(btw, de drivers van de NVIDIA gtx 480 zijn nog niet geoptimaliseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ze lijken bij ATI nu wat vreemd te gaan doen met de naamgeving door de HD6870 niet sneller te laten zijn dan de HD5870. Maar de HD6970 (Cayman) zal dat wel zijn en ook wel sneller dan de GTX480 denk ik...wellicht het wachten wel ff waard.

Maar als je nu wil kopen en wat meer geluid en verbruik je niet uitmaakt lijkt de GTX480 me wel de beste keus, niet omdat het een nieuwe serie is (al gereleased in maart) maar omdat de performance in nieuwere spellen in verhouding beter is. Ik zou dan overigens wel gewoon de goedkoopste nemen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De GTX 480 is ook duurder en verbruikt veel meer energie. Ouderdom is natuurlijk geen echt argument.

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-10-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ja ouderdom sorry:p

Maar de drivers worden toch ook steeds beter neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, is het wel beter om deze kaart te laten draaien op mijn huidige moederbord?

Ik lees op internet dat hij wel ATI Crossfire ondersteund, maar geen SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bij een enkele kaart maakt dat niet uit.
Drivers zullen in de loop van de tijd vast wel iets beter worden ja.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een 480 GTX in het geheel een betere keus, ook al komen de 6 serie ati kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:39:
Dus een 480 GTX in het geheel een betere keus, ook al komen de 6 serie ati kaarten
Je kunt beter wachten op de nieuwe Cayman kaarten om te kunnen vergelijken. Alleen als je perse nu wil kopen lijkt de GTX480 me de beste keus.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke waarom verre weg van de beste keuze?

Moet ik dan een 5870 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat de nieuwe Cayman kaarten, in dit geval de 6790 aardig duur is. Ik las dat dit de nieuwe ATI 5970 is. Zoveel budget heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar ik denk wel dat de nieuwe en betere ATI kaart dan toch echt de 6790 blijft.

Is het dan niet gewoon goed om de NVIDIA gtx 480 te halen, de kaart is toch niet slecht?
En het valt binnen mijn budget (tot 400 euro), de nieuwe betere ATI kaarten zullen daar fors boven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Ik zou ff afwachten, zolang duurd het niet meer, en dan kun je zien wat het gaat kosten

En als je ze te duur vindt, dan kan je altijd nog de gtx 480 halen ;)

Mij raad... Geduld is een schone zaak ;) O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Soundstorm2010 op 12-10-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat klopt, maar ik werk nu op een laptop en wil graag weer aan de start met mijn main PC

Misschien verkoop ik de 480 GTX wel volgend jaar in januari wanneer de 6000 serie goede drivers heeft etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Your Life, Your Choice O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Soundstorm2010 op 12-10-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:23
@Maxie 1992: niet om vervelend te doen maar je doet niks met het advies wat je hier krijgt. Ook mijn advies zou zijn wacht nog heel even met het aanschaffen. Deze maand is bijna om en dan heb je dan meer keuze mogelijkheiden. (Lees prijzen zullen iets goedkoper worden van de oude serie) Mischien kun je tegen die tijd voor 400 euro een veel snellere kaart kopen of veel zuiniger (wat ook een sell-point is als je op jezelf woont)

Voor de rest wil ik nog even kwijt als je je niks met het advies wil doen doe het vooral niet maar poneer dan ook niet van deze stellingen aub

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, nou ik koop de kaart, jullie advies is wachten en geduld hebben, maar dat heb ik even niet.

Ik dacht dat er een ander alternatief was, maar alsnog bedankt voor de vele reacties.
(wanneer de nieuwe serie ATI kaarten komt verkoop ik misschien mijn 480)

Erg bedankt en sorry dat ''misbruik'' heb gemaakt van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:22:
Oke, nou ik koop de kaart, jullie advies is wachten en geduld hebben, maar dat heb ik even niet.

Ik dacht dat er een ander alternatief was, maar alsnog bedankt voor de vele reacties.
(wanneer de nieuwe serie ATI kaarten komt verkoop ik misschien mijn 480)

Erg bedankt en sorry dat ''misbruik'' heb gemaakt van het forum.
ik zou nooit geduld "nemen". Waarom? Als de nieuwe serie komt, is die vaak slecht leverbaar. Bovendien dalen de prijzen van hardware niet echt bijzonder snel, bij de komst van de nieuwe serie. Dat kost ook tijd. En zo kun je blijven wachten.

Dus tenzij je zeker weet dat je binnen afzienbare tijd (minder dan 1 maand) een nieuwe videokaart in je pc kunt bouwen (niet al geordered hebt, of preorder of in bestelling) zou ik niet wachten.

Zo veel performance verschil is er nu ook weer niet, want de huidige reeks videokaarten kan eigenlijk alles aan wat je er tegenaan gooit.

Eventueel kun je nu een iets mindere kaart halen, en wanneer de nieuwe serie leverbaar wordt, overstappen en de oude verkopen. Zolang je niet té lang wacht met de verkoop, draai je daar niet zo bijzonder veel verlies op.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is dat een GTX480 eigenlijk nooit echt een goede koop is geweest en nu dus ook nog niet is...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:33:
Het probleem is dat een GTX480 eigenlijk nooit echt een goede koop is geweest en nu dus ook nog niet is...
Dat vind jij, het is gewoon een erg snelle kaart met een prijs/prestatie die niet onderdoet, en in nieuwe spellen zelfs beter is, dan de HD5870. En hij koopt de kaart juist voor die nieuwe spellen. De nadelen zijn bekend, maar ik heb niet het idee dat die bij maxie1992 zwaar wegen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, die nadelen zijn er, maar die neem ik voor lief.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nu NVidia die dingen zo goedkoop verkoopt (vergeleken bij de orginele prijs, zitten ze zo niet onder de productieprijs? Anyway), hebben ze een prima prijs/prestatieverhouding. Het Verbruik per prestatie is nog steeds niet best maar als je het verbruik (en de gevolgen daarvan, hitte, betere koeler op de GPU nodig) niet zoveel uitmaakt, waarom niet.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 12-10-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anathema schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

Dat vind jij, het is gewoon een erg snelle kaart met een prijs/prestatie die niet onderdoet, en in nieuwe spellen zelfs beter is, dan de HD5870. En hij koopt de kaart juist voor die nieuwe spellen. De nadelen zijn bekend, maar ik heb niet het idee dat die bij maxie1992 zwaar wegen.
Gemiddeld gezien is de prijs/prestatie van een HD5870 ook gewoon beter.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_480_Fermi/images/perfrel_1920.gif

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:07:
Klopt, die nadelen zijn er, maar die neem ik voor lief.

Dank
Precies, het is dan ook slechts een mening en geen feit (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Gemiddeld gezien is de prijs/prestatie van een HD5870 ook gewoon beter.
[afbeelding]
Tja, dat is 1 van de vele plaatjes en aan de drivers te zien niet de recentste.. Maar goed het prijsverschil is nu een kleine 13% en volgens mij is de GTX480 in nieuwere (DX11) spellen wel wat sneller dan dat tov de HD5870. Niet dat het heel veel scheelt, maar het gaat erom dat de GTX480 prima te overwegen is als je net wat meer performance wil.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
(zie latere post)

[ Voor 107% gewijzigd door sytrusze op 12-10-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers

Mijn videokaart lijkt het zojuist begeven te hebben na best een aantal jaartjes, elke keer ik zelfs al youtube ofzo opzet krijg ik al een bluescreen (soms gaat blijft hij even hangen en gaat hij door met dat youtube crashed, en staat er dat de GPU gerecovered is ofzo), dus dacht ik maar eens een nieuwe videokaart aan te schaffen, alleen weet ik niet zeker of ik beter een volledig nieuw systeem haal of gewoon een nieuwe videokaart.

Huidig system:
Proc: AMD Phenom 9950+ 2.6ghz quad
Videokaart: Powercolor Ati 4870 512mb (Kapot dus)
Mobo: K9A2 Platinum V2
Voeding: Antec Earthwatts EA-500D (500w)
Geheugen: 2x2GB OCZ gold (geen idee wat voor spanning erop zit ofzo, maar denk niet dat dat van veel belang is)

Game die ik op het moment al jaartje speel is Aion, maar Terra en GW2 zitten er ook aan te komen, dus wat extra FPS zullen wel geen kwaad kunnen. :)

Nu wil ik dus mijn grafische kaart vervangen, en nu vraag ik me af, zou een 5850 gaan met deze voeding, en is deze het waard..? Ik ben wel bereid rond de 250 euro ervoor te betalen.
Mijn processor is denk ik ondertussen al weer best wat veroudert, en denk dat processor vast ook wel wat te maken heeft met de uiteindelijke prestaties. Eventueel zou ik deze processor anders wel kunnen vervangen door een AMD Phenom II 940BE, die ook op het AM2+ socket zit, maar gaat dit me dan helpen..?

Indien een grafische kaart wel aan te raden is, van welk merk zouden jullie dan 1 aanraden..? Heb eens in de pricewatch gekeken, maar asus/gigabyte/club3d en wat is er nog allemaal, ik heb geen flauw idee welke daarvan dan kwa prijs/kwaliteit het beste zou zijn.

Wat advies gevraagt aub. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 18:07 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic