Beste tweakers
Mijn videokaart lijkt het zojuist begeven te hebben na best een aantal jaartjes, elke keer ik zelfs al youtube ofzo opzet krijg ik al een bluescreen (soms gaat blijft hij even hangen en gaat hij door met dat youtube crashed, en staat er dat de GPU gerecovered is ofzo), dus dacht ik maar eens een nieuwe videokaart aan te schaffen, alleen weet ik niet zeker of ik beter een volledig nieuw systeem haal of gewoon een nieuwe videokaart.
Huidig system:
Proc: AMD Phenom 9950+ 2.6ghz quad
Videokaart: Powercolor Ati 4870 512mb (Kapot dus)
Mobo: K9A2 Platinum V2
Voeding: Antec Earthwatts EA-500D (500w)
Geheugen: 2x2GB OCZ gold (geen idee wat voor spanning erop zit ofzo, maar denk niet dat dat van veel belang is)
Game die ik op het moment al jaartje speel is Aion, maar Terra en GW2 zitten er ook aan te komen, dus wat extra FPS zullen wel geen kwaad kunnen.
Nu wil ik dus mijn grafische kaart vervangen, en nu vraag ik me af, zou een 5850 gaan met deze voeding, en is deze het waard..? Ik ben wel bereid rond de 250 euro ervoor te betalen.
Mijn processor is denk ik ondertussen al weer best wat veroudert, en denk dat processor vast ook wel wat te maken heeft met de uiteindelijke prestaties. Eventueel zou ik deze processor anders wel kunnen vervangen door een AMD Phenom II 940BE, die ook op het AM2+ socket zit, maar gaat dit me dan helpen..?
Indien een grafische kaart wel aan te raden is, van welk merk zouden jullie dan 1 aanraden..? Heb eens in de pricewatch gekeken, maar asus/gigabyte/club3d en wat is er nog allemaal, ik heb geen flauw idee welke daarvan dan kwa prijs/kwaliteit het beste zou zijn.
Wat advies gevraagt aub.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 12-10-2010 18:07
]