• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:01
soulfightah schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:21:
En touwens
EVGA Gigabyte Nvidia Zotac
Stock 763MHz 715MHz 675MHz 675MHz
Overklok 840MHz 870MHz 865MHz 850MHz
10% 22% 28% 26%

De hawk was 870 stabiel...
Lees mijn edit :> Maar nogmaals: jij wilt daar nog 130Mhz bij opgooien op (standaard) luchtkoeling? Gaat je echt niet lukken.. En dan moet je bedenken dat Tweakers waarschijnlijk nog betere apparatuur gebruikt ook.

De HD5850 is ook na overkloks gewoon ruim sneller.. En dan is hij nog niet eens zo heel veel overgeklokt :P.. Het verschil in prijs is ook gewoon het verschil in prestatie :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:26:
[...]

Lees mijn edit :> Maar nogmaals: jij wilt daar nog 130Mhz bij opgooien op (standaard) luchtkoeling? Gaat je echt niet lukken.. En dan moet je bedenken dat Tweakers waarschijnlijk nog betere apparatuur gebruikt ook.

De HD5850 is ook na overkloks gewoon ruim sneller.. En dan is hij nog niet eens zo heel veel overgeklokt :P.. Het verschil in prijs is ook gewoon het verschil in prestatie :) .
Maar dan zou ik eerst nog even w8e tot de 5850 tot de ~220 is gezakt wat hij zeker zal doen als de 6xxx uit komt, het blijven beide super mooie kaartjes :)

Kiek em goan!

• D4NG3R
soulfightah schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:27:
[...]

Maar dan zou ik eerst nog even w8e tot de 5850 tot de ~220 is gezakt wat hij zeker zal doen als de 6xxx uit komt, het blijven beide super mooie kaartjes :)
True :) Maar of we echt een pricedrop gaan krijgen betwijvel ik... Sinds de 460GTX uit is zijn de prijzen van de HD5850 al flink gedaalt (Die Vapor-X kaart was eerst 280 euro) en toen de HD5xxx serie uitkwam daalden de HD4xxx kaarten ook niet in prijs.. En daarvoor bij de HD3xxx naar HD4xxx kaarten ook niet.

• ray_nl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2021
Hoi,

ik ben op zoek naar een videokaart voor mijn systeem.

Win 7 32 Bits Ultimate
Processor: intel Core 2 Duo 1,8 GHZ
Geheugen: 2 x 2 GB Corsair 667 Mhz

PCI-Express 1.0a x16 poort

Ik zoek iets rond de 100 euro, mijn moniter heeft een DVI aansluiting.

Wat geeft de beste bang for mijn buck?

• D4NG3R
ray_nl schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:46:
Win 7 32 Bits Ultimate
[...]
Overstappen op een x64 besturingssysteem :9

Als je straks ook nog eens een videokaart van 512MB of 1GB erbij haalt. zit je met meer als 1GB ongebruikt geheugen (ook van je videokaart ja).. Dit gaat vertragingen opleveren.

Wat videokaarten betreft: De HD5670 is lekker vlot, en anders de HD4770 (Is sneller als de HD4850) .

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mijn GT8800 begint op 1920x1080 te oververhitten in moderne games. Niet zo gek: het is een kaart van drie jaar oud. Sterk dat ze zo lang meegegaan is. Dus... tijd voor een nieuwe kaart. Budget: minder dan €200. Volgens de BBG is de ATI HD5770 1GB de beste koop voor €130. Nou, hier kost die €175 en voor slechts €10 meer heb ik de nVidia GTX460 1GB - ik heb geen goeie ervaringen met ATI drivers. Het wordt waarschijnlijk die laatste dus, tenzij iemand argumenten heeft waarom ik toch voor de ATI zou gaan.

• HesRuud
D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:48:
[...]

Overstappen op een x64 besturingssysteem :9

Als je straks ook nog eens een videokaart van 512MB of 1GB erbij haalt. zit je met meer als 1GB ongebruikt geheugen (ook van je videokaart ja).. Dit gaat vertragingen opleveren.

Wat videokaarten betreft: De HD5670 is lekker vlot, en anders de HD4770 (Is sneller als de HD4850) .
Is niet nodig, 32 bits systemen gebruiken tot 4gb, de reden dat je 3.28 ziet is omdat het systeem stiekum 720768mb wegsnoept. reken maar eens uit, 2^32 = 4294967296, deel dat door 1024^2 ==> 4096 => 4gb aan geheugen.

Edit: Ook zou ik niet voor een 1gb variant gaan, daar heeft jouw systeem niet zoveel baat(d?) bij. Kies een goede 512mb(er) en gebruik die nog 2 jaar, ga dan voor een geheel nieuw systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door HesRuud op 29-09-2010 10:53 ]

Kiek em goan!

• D4NG3R
YellowOnline schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:49:
Mijn GT8800 begint op 1920x1080 te oververhitten in moderne games. Niet zo gek: het is een kaart van drie jaar oud. Sterk dat ze zo lang meegegaan is.
Voor een kaart van die prijsklasse mag je een langere levensduur verwachten.. het is dan ook een bekend probleem dat ze na 2/3 jaar er massaal uit klappen door overhitting. Er is zelfs een speciale thread voor:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Dus... tijd voor een nieuwe kaart. Budget: minder dan €200. Volgens de BBG is de ATI HD5770 1GB de beste koop voor €130. Nou, hier kost die €175 en voor slechts €10 meer heb ik de nVidia GTX460 1GB - ik heb geen goeie ervaringen met ATI drivers. Het wordt waarschijnlijk die laatste dus, tenzij iemand argumenten heeft waarom ik toch voor de ATI zou gaan.
Voor 200 euro heb je het meeste aan een 460GTX ja. Qua drivers is ATI gewoon goed. In iedergeval niet slecht, want zelfs met de brakke drivers zijn de meeste kaarten ruim beter als die van Nvidia :P .
soulfightah schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:51:
[...]

Is niet nodig, 32 bits systemen gebruiken tot 4gb, de reden dat je 3.28 ziet is omdat het systeem stiekum 720768mb wegsnoept. reken maar eens uit, 2^32 = 4294967296, deel dat door 1024^2 ==> 4096 => 4gb aan geheugen.
Die 768MB zit hem in (virtuele)systeemcaches (HDD Cache, BIOS Chip, PCI-E lanes ect). Als hij straks 4GB geheugen + 512MB/1GB videogeheugen heeft, zit hij dus met 4.5/5GB werkgeheugen waar maar 3.28GB van word gebruikt :> Precies zoals ik het eerder ook al zij? (4.5-3.28 = 1.22.. Dus meer als 1GB..?)

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2010 10:58 ]

• ray_nl
En wat is een goede 512-er op dit moment?

[ Voor 91% gewijzigd door ray_nl op 29-09-2010 10:58 ]

• D4NG3R
pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E
Ruim voldoende voor jouw systeem

Maar nogmaals: Stap over naar een 64 bit besturingssysteem.. Je hebt nu al bijna een GB aan ongebruikt geheugen, straks al helemaal...

• HesRuud
D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:52:
[...]

Voor een kaart van die prijsklasse mag je een langere levensduur verwachten.. het is dan ook een bekend probleem dat ze na 2/3 jaar er massaal uit klappen door overhitting. Er is zelfs een speciale thread voor:
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

[...]

Voor 200 euro heb je het meeste aan een 460GTX ja. Qua drivers is ATI gewoon goed. In iedergeval niet slecht, want zelfs met de brakke drivers zijn de meeste kaarten ruim beter als die van Nvidia :P .

[...]

Die 768MB zit hem in (virtuele)systeemcaches (HDD Cache, BIOS Chip, PCI-E lanes ect). Als hij straks 4GB geheugen + 512MB/1GB videogeheugen heeft, zit hij dus met 4.5/5GB werkgeheugen waar maar 3.28GB van word gebruikt :> Precies zoals ik het eerder ook al zij? (4.5-3.28 = 1.22.. Dus meer als 1GB..?)
De video geheugen moet je toch van je ram geheugen afhalen? (hij maakt toch een back-up in je ram?) tenminste dat ik wat ik ervan mee heb gekregen.
Nee. Een losse videokaart heeft eigen (dedicated) geheugen, alleen een ingebouwde chip trekt geheugen van je werkgeheugen af.
Ok thx, wist niet dat de 4gb de max aan te wijzen geheugen is :)

[ Voor 8% gewijzigd door HesRuud op 29-09-2010 11:07 ]

Kiek em goan!

• ray_nl
D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:59:
pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E
Ruim voldoende voor jouw systeem

Maar nogmaals: Stap over naar een 64 bit besturingssysteem.. Je hebt nu al bijna een GB aan ongebruikt geheugen, straks al helemaal...
Oke, top, dank je wel!

• D4NG3R
soulfightah schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:00:
[...]

De video geheugen moet je toch van je ram geheugen afhalen? (hij maakt toch een back-up in je ram?) tenminste dat ik wat ik ervan mee heb gekregen.
Nee. Een losse videokaart heeft eigen (dedicated) geheugen, alleen een ingebouwde chip trekt geheugen van je werkgeheugen af.

• D4NG3R
[...]

Nee, je videokaart maakt geen "Backups" hij schrijft gewoon naar je werkgeheugen (net als alle andere data trouwens) alleen bij een IGP (Ingebouwde videochip dus zonder losse videokaart) gebruikt hij echt RAM.

Als je werkgeheugen (RAM) vol loopt schrijft deze naar de pagefile op je Windows schijf, wat gigantisch traag is.. Omdat je RAM met enkele GB/s kan schrijven, en je HDD maar met (bijvoorbeeld) 100MB/s.

Edit: Wtf, ik drukte op edit en dan verschijnt er opeens een dubbelpost :S?
Ok thx, wist niet dat de 4gb de max aan te wijzen geheugen is :)
Je systeem ziet wel de volle 4GB, maar kan maar 3.28GB tegelijk adresseren (nouwja, 4GB eigenlijk. maar systeemcaches ect slurpen 768MB weg).
Waardoor je dus effectief 768MB aan werkgeheugen verliest.. Dit is bijna een 4e van je werkgeheugen, en dus best een hoop :/

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 29-09-2010 11:12 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 23:56

M2M

medicijnman

ook niet helemaal waar, maargoed, daar is een RAM FAQ voor.

Om nog even terug te komen op ray's post:
ray_nl schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:46:
Hoi,

ik ben op zoek naar een videokaart voor mijn systeem.

Win 7 32 Bits Ultimate
Processor: intel Core 2 Duo 1,8 GHZ
Geheugen: 2 x 2 GB Corsair 667 Mhz

PCI-Express 1.0a x16 poort

Ik zoek iets rond de 100 euro, mijn moniter heeft een DVI aansluiting.

Welk spel speel je? En welke chipset zit op je moederbord? (CPU-Z downloaden opstarten, tabje moederbord). Eventueel is het moederbord merk en type ook goed. Waarom? VIA chipsets hebben problemen met PCI-E 2.0 videokaarten. Sommige videokaarten tenminste. Lang niet allemaal, maar het zou zonde zijn van de verzendkosten en het papierwerk.

Daarnaast is dus het spel belangrijk. Sommige games zijn erg CPU afhankelijk, en sommigen erg GPU. Als je tevens aangeeft welke kaart je momenteel hebt, kunnen we je een gepaster advies geven.

En verder: upgraden naar 64 bit is leuk, maar nog geen bittere noodzaak. Het kost je een berg moeite, voor een klein beetje extra performance. Het ligt er uiteraard wel geheel aan waar je die PC voor gebruikt. Als je erg geheugenintensieve applicaties gebruikt, heb je dus elke MB extra geheugen hard nodig. Is dat niet het geval, zou je met een ruwe 3 GB ook voldoende hebben. De regel geldt ook met een 64 bits OS, dat 32 bit applicaties nog steeds een maximum van 3 4 GB aan geheugen aan zichzelf toe kunnen wijzen. Laat het nu net zijn dat nagenoeg alle games, 32 bit games zijn.

edit: zie ook hier. ik zat er gelukkig maar een gigabyte naast... Let wel, de applicatie moet nog wel dit vlaggetje: IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 29-09-2010 11:23 ]

-_-

• Saidou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 22:58
Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:31:
@ Saidou

Ik snap dat je de komende jaren geen nieuwe Hardware wil kopen voor je PC.
Maar dit blijf je toch altijd wel doen, alleen doe je dat in kleine maten en zijn de kosten
te bedaren.

ik zou zelf voor een 700 plus 80 wat voeding gaan, meer dan genoeg naar mijn metingen.
Zelfs als je Cross/SLI wilt draaien lukt het makkelijk..

En ik zei toch liever voor deze geheugen kiezen dan die GeiL
http://www.alternate.nl/h...Kit/365569/?baseId=669608

But its your Choice, Your Life, Your PC O-)
En het feit dat het DDR3-1333 geheugen is en geen DDR-1600 gaat weinig verschil uitmaken? Door die kennis van me was de Kingston HyperX 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit aangeraden, maar 8GB DDR3-1333 Quad-Kit zou dan beter moeten zijn, alhoewel de timings slechter zijn?

• ray_nl
M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:19:

[...]

Welk spel speel je? En welke chipset zit op je moederbord? (CPU-Z downloaden opstarten, tabje moederbord). Eventueel is het moederbord merk en type ook goed. Waarom? VIA chipsets hebben problemen met PCI-E 2.0 videokaarten. Sommige videokaarten tenminste. Lang niet allemaal, maar het zou zonde zijn van de verzendkosten en het papierwerk.

Daarnaast is dus het spel belangrijk. Sommige games zijn erg CPU afhankelijk, en sommigen erg GPU. Als je tevens aangeeft welke kaart je momenteel hebt, kunnen we je een gepaster advies geven.

En verder: upgraden naar 64 bit is leuk, maar nog geen bittere noodzaak. Het kost je een berg moeite, voor een klein beetje extra performance. Het ligt er uiteraard wel geheel aan waar je die PC voor gebruikt. Als je erg geheugenintensieve applicaties gebruikt, heb je dus elke MB extra geheugen hard nodig. Is dat niet het geval, zou je met een ruwe 3 GB ook voldoende hebben. De regel geldt ook met een 64 bits OS, dat 32 bit applicaties nog steeds een maximum van 3 4 GB aan geheugen aan zichzelf toe kunnen wijzen. Laat het nu net zijn dat nagenoeg alle games, 32 bit games zijn.

edit: zie ook hier. ik zat er gelukkig maar een gigabyte naast... Let wel, de applicatie moet nog wel dit vlaggetje: IMAGE_FILE_LARGE_ADDRESS_AWARE zetten.
Zit nu op m'n werk, maarwat ik uit de DELL sysspecs haal is dit: Intel® Q965 (ICH8) Express Chipset
Op dit moment gebruik ik de onboard video.

Ik gebruik hem nu alleen voor programmeren en standaard computergebruik, wil er wel op kunnen gamen maar hoef niet alles op de allerhoogste specs te hebben. Voor gamen gebruik ik toch vaker m'n 360 of WII.
Maar als het kan is het mooi meegenomen, kan m'n vriendin rustig tv kijken zonder dat ik hem met mn 360 bezet hou :)

• D4NG3R
M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:19:

[...]

Het probleem voor hem is dat er straks nog meer geheugen bij komt (videogeheugen) en als je videokaart volloopt (Wat snel gebeurt) en deze niet naar het RAM kan schrijven, gaat alles naar de pagefile.. En een videokaart die de pagefile aanspreekt is nog erger als het RAM wat de pagefile aanspreekt :') ...

Een schone installatie met x64 kost je nog geen uurtje, en amper moeite.

@ Saidou

Bij AMD heb je meer aan de 8GB. Bij intel CPU's met triple channel meer aan de 6GB.

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Hallo allemaal,

Ik zit met een hardware upgrade.
Huidige grafische kaart FXF Geforce 6600 GT.
Het is een oud en trouw beestje, maar ik wil toch kijken of een upgrade mijn games kan versnellen.
Ik draai niet de nieuwste games, (hoewel starcraft misschien in de toekomst wel leuk is of Diablo III).
Voornamelijk WoW player. O-)

Enfin, ik heb twee kaarten gevonden die zover ik dit kan overzien in aanmerking komen:

:*)
Merk en Productserie Club3D HIS
Type HD4670 AGP HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB DDR3 AGP

Club3D versus HIS
Hier is de link:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/246155;267026

Mijn vraag aan jullie is:
1. Welke van de twee merken staat bekend als kwalitatief beter? :?
2. Is het beter om via marktplaats of zoiets dergelijks voor een Nvidia 7950 GT etc te gaan? :?

Mijn kennis voor wat betreft vergelijken AMD en Nvidia schiet hierin te kort. }:O
Qua uitgangen is DVI handig

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Met vriendelijke groet,

Gubyan ;w

ps: hier mijn MB specs:

Specification
Model AX4PE Max
CPU: Socket : Socket 478
Type : Support Intel Pentium 4 CPU
FSB 533MHz
Chipset: Intel 845PE
Intel ICH4
Main Memory : DDR333 [PC2700]
DIMM : DDR DIMM
DIMM Type : 8/16/32/64/128/256/512MB & 1GB
Max Memory : 2GB
Super I/O: Winbond
Clock Gen.: ICS
Graphics: 4X AGP slot
IDE: Integrated ATA100 Controller
Promise ATA133 and Serial ATA Control Chip
Max Disk : 144,000,000GB [by 48 bits LBA Spec.]
LAN: Integrated Realtek 10/100Mbps PCI LAN Chip
Integrated Realtek PHY
Audio: Chip : Realtek AC'97 CODEC on-board
5.1 Channel
USB: USB 2.0 Port x 1
IEEE 1394: Integrated TI 1394 Control Chip
Integrated TI PHY
Slot: AGP
PCI
CNR
Storage & Back Panel I/O: Serial ATA Channel : Serial ATA Channel x 1
IDE Channel : ATA100
Additional IDE Channel : ATA133
Floppy Drive Connector : Floppy Drive Connector x 1
PS/2 Keyboard : x 1
PS/2 Mouse : x 1
Printer Port : Printer Port x 1
COM Port : COM Port x 1
USB Port : USB Port x 1
LAN Port : LAN Port x 1
Line_In : x 1
Speaker_Out : x 1
MIC_In : x 1
On Board Connector: CPU FAN
Chassis FAN
System FAN
Front Audio
Front Panel Connector : Front Panel
S/PDIF Connector : S/PDIF
CD_IN Connector : CD_IN
IrDA Connector : IrDA
AUX_IN Connector : AUX_IN
USB Port
IEEE 1394 Connector : IEEE 1394
Game Connector
Wake_on_LAN
Dr LED
Chassis Intrusion Connector : Case Open Connector
BIOS: Award PnP 4Mb Flash ROM BIOS
2nd Flash ROM for DieHard BIOS
Form Factor: ATX
Board Size: 305 mm x 244 mm
Software & Utility: Acrobat Reader
Norton Anti-Virus
EzRestore/ProMagic
AOconfig utility
EzSkin utility
EzWinFlash utility
SilentTek Software
Online eBook Manual
Accessory: Serial ATA cable
80-wire IDE cable
80-wire ATA133 cable
Floppy Disk cable
Two ports USB2.0 cable x 1
IEEE 1394 cable
CPU Retention Module x 1
Back Panel I/O Shield x 1
Bonus Pack CD disc
EzRestore Guide x 1
Enhanced Full Pictured Manual x 1
Easy Installation Guide x 1

[ Voor 48% gewijzigd door gubyan op 29-09-2010 12:51 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Saidou schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:04:
[...]

En het feit dat het DDR3-1333 geheugen is en geen DDR-1600 gaat weinig verschil uitmaken? Door die kennis van me was de Kingston HyperX 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit aangeraden, maar 8GB DDR3-1333 Quad-Kit zou dan beter moeten zijn, alhoewel de timings slechter zijn?
GeiL Quad 8 gb
Standaard DDR3 - 1600 (PC3 - 12800)
Timing: 9-9-9-24

Corsair Quad 8 GB
Standaard DDR3 - 1333 (PC3 - 10666)
Timing 7-7-7-20

De Mhz en de Timing maken niet zoveel uit.. Weet niet eens of je het verschil zou merken, maar ken het
merk GeiL niet (al ben ik het zelf wel O-) )

ik stel alleen een andere mening, aangezien ik weet wat de qualiteit is van Corsair en niet die van GeiL.

Maar qua Prijs is GeiL wel 50 tientjes goedkoper, maar is het ook waard :P

[ Voor 11% gewijzigd door Soundstorm2010 op 29-09-2010 12:41 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Soundstorm2010
gubyan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:29:
Hallo allemaal,

Ik zit met een hardware upgrade.
Huidige grafische kaart FXF Geforce 6600 GT.
Het is een oud en trouw beestje, maar ik wil toch kijken of een upgrade mijn games kan versnellen.
Ik draai niet de nieuwste games, (hoewel starcraft misschien in de toekomst wel leuk is of Diablo III).
Voornamelijk WoW player. O-)

Enfin, ik heb twee kaarten gevonden die zover ik dit kan overzien in aanmerking komen:

:*)
Merk en Productserie Club3D HIS
Type HD4670 AGP HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB DDR3 AGP

Club3D versus HIS
Hier is de link:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/246155;267026

Mijn vraag aan jullie is:
1. Welke van de twee merken staat bekend als kwalitatief beter? :?
2. Is het beter om via marktplaats of zoiets dergelijks voor een Nvidia 7950 GT etc te gaan? :?

Mijn kennis voor wat betreft vergelijken AMD en Nvidia schiet hierin te kort. }:O
Qua uitgangen is DVI handig

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Met vriendelijke groet,

Gubyan ;w

ps: hier mijn MB specs:
FF weg gehaalt, anders wordt het te lang !!! [Edit}
Durf het niet hard op te zeggen, maar je moet volgens mij een videokaart hebben
die AGP 1x, 4x, 8x kan ondersteunen. (je moederbord moet wel 8x kunnen ondersteunen, anders heeft die HD4670 en die andere geen nut)(volgens mij)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Saidou
Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:39:
[...]

GeiL Quad 8 gb
Standaard DDR3 - 1600 (PC3 - 12800)
Timing: 9-9-9-24

Corsair Quad 8 GB
Standaard DDR3 - 1333 (PC3 - 10666)
Timing 7-7-7-20

De Mhz en de Timing maken niet zoveel uit.. Weet niet eens of je het verschil zou merken, maar ken het
merk GeiL niet (al ben ik het zelf wel O-) )

ik stel alleen een andere mening, aangezien ik weet wat de qualiteit is van Corsair en niet die van GeiL.

Maar qua Prijs is GeiL wel 50 tientjes goedkoper, maar is het ook waard :P
Bedankt voor alle info, Het is de Kingston HyperX 8GB DDR3-1333 geworden, zonet besteld, dus bijna verlost van mijn antieke laptop :)

• D4NG3R
Saidou schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:25:
[...]

Bedankt voor alle info, Het is de Kingston HyperX 8GB DDR3-1333 geworden, zonet besteld, dus bijna verlost van mijn antieke laptop :)
Nogmaals.. AMD of Intel? Als het Intel is, welke processor?

• Soundstorm2010
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/J-J/tmp22.jpg

of ga terug naar pagina 64
Itel i7 950 (als ik mij niet vergis)

• M2M

M2M

medicijnman

D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:15:
Een schone installatie met x64 kost je nog geen uurtje, en amper moeite.
was het maar waar. Dus als ik jouw een uurloon geef van 20 euro, wil jij dan in 1 uurtje mijn laptop voorzien van windows 7 64 bit? inclusief drivers en alle software die er op stond?

Ik denk dat als je een rij SSD's en de meest snelle processor tot je beschikking hebt, het niet voor elkaar krijgt binnen een week. Mijn start menu is hier inmiddels 3x4 kolommen ;). Enfin, uiteraard is het zinvol om te upgraden naar een 64 bits OS. De meeste drivers zijn beschikbaar (behoudens de samsung telefoon software...) en de meeste 32 bits applicaties doen ook niet moeilijk. Het valt allemaal reuze mee, dus als je tijd en zin hebt, upgrade dan. Liever eerder dan later, aangezien je naar mate je OS oud is, meer software er op gooit.
Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:30:

ik heb maar 17 pagina's :'(

je kunt op de grijze tekst (geplaatst op...) naast je nickname met rechts klikken, de link copieren en plakken in een reply. Zo link je direct terug naar je vorige post.

-_-

• D4NG3R
[afbeelding]

Waarom dan in godsnaam 8GB.. Die i7 ondersteunt gewoon triple channel.. en dan is 6GB een stuk sneller als 8GB :F

Vista + alle drivers ben je nog geen uurtje mee bezig, mits de PC niet zo outdated is en het internet een beetje vlot is. Een upgrade code x32 -> x64 kost je als het goed is niks (Win7 teminste, Vista weet ik het niet zeker) en overige software is optioneel en kost over het algemeen weinig moeite.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb nog een X1950 pro HIS Iceq 3 Turbo AGP 1GB liggen, deze mag jij wel van mij overnemen.
Stuur me daarover anders even een pb

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:56:
[...]

Waarom dan in godsnaam 8GB.. Die i7 ondersteunt gewoon triple channel.. en dan is 6GB een stuk sneller als 8GB :F
Mwah, de performancewinst van dual channel -> triple channel valt ook nog wel mee behalve in enkele geheugenintensieve applicaties. Als je de 6GB vol hebt dan is 2GB extra maar dual i.p.v. triple channel toch een stuk handiger. ;)

Maar goed, dan geld ook weer dat je aan 6GB meestal ook wel genoeg hebt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• M2M

M2M

medicijnman

uiteraard ligt ook dit weer geheel aan de situatie. Een paar VM's die wat server software draaien, en allemaal wel baat hebben bij 2 GB geheugen, is 8 GB goed genoeg voor 3 VM's. met 6 GB kom je te kort. Als je dus mem intensieve apps hebt, waarbij snelheid belangrijker is dan hoeveelheid, zit je met 6GB weer beter.
D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:56:Vista + alle drivers ben je nog geen uurtje mee bezig, mits de PC niet zo outdated is en het internet een beetje vlot is. Een upgrade code x32 -> x64 kost je als het goed is niks (Win7 teminste, Vista weet ik het niet zeker) en overige software is optioneel en kost over het algemeen weinig moeite.
kwa kosten in euro's is het vrij weinig ja / helemaal niets. Eventueel verzendkosten voor een 64 bit versie, als die niet op de OEM dvd staat. Maar de bergen software installeren gaat wel lang duren. We hebben het hier niet over een 3-tal games en een office pakket. Dat lukt me ook wel in een uurtje.

-_-

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:50:
[...]

was het maar waar. Dus als ik jouw een uurloon geef van 20 euro, wil jij dan in 1 uurtje mijn laptop voorzien van windows 7 64 bit? inclusief drivers en alle software die er op stond?

Ik denk dat als je een rij SSD's en de meest snelle processor tot je beschikking hebt, het niet voor elkaar krijgt binnen een week. Mijn start menu is hier inmiddels 3x4 kolommen ;). Enfin, uiteraard is het zinvol om te upgraden naar een 64 bits OS. De meeste drivers zijn beschikbaar (behoudens de samsung telefoon software...) en de meeste 32 bits applicaties doen ook niet moeilijk. Het valt allemaal reuze mee, dus als je tijd en zin hebt, upgrade dan. Liever eerder dan later, aangezien je naar mate je OS oud is, meer software er op gooit.

[...]

ik heb maar 17 pagina's :'(

je kunt op de grijze tekst (geplaatst op...) naast je nickname met rechts klikken, de link copieren en plakken in een reply. Zo link je direct terug naar je vorige post.
Met alles er op en er aan: een halve dag. Een uurtje was inderdaad heel optimistisch maar een week? :s

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
YellowOnline schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:09:
Met alles er op en er aan: een halve dag. Een uurtje was inderdaad heel optimistisch maar een week? :s
Als je een systeem hebt met apps die niet zo eenvoudig te installeren zijn dan is een halve dag kort hoor. Denk aan games die nog gepatchd moeten worden etc. Development apps...

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
prutser387 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:21:
Ik heb eigenlijk een combivraag.

Ik heb een redelijk oud systeem en wil hem goedkoop upgraden zodat hij de nieuwere spellen iets beter draait.
Op dit moment draait hij bijvoorbeeld COD: MW2 nog redelijk soepel (op 800x600).

Mijn systeem:

Moederbord: A8N32SLI-deluxe
Processor: AMD3500+
Geheugen: 2 GB, geen speciaal geheugen
Videokaart: Asus EN7800GT 256 MB
Kast: Antec Sonata II (ATX)

Nu wil ik een goedkope upgrade doen, zodat mijn pc weer een jaartje meekan. Heeft het nu nut om bijvoorbeeld een nieuwe videokaart te kopen? Ik heb namelijk het idee dat mijn processor dan gelijk de bottelneck wordt, als hij dat niet nu al is.

Heeft het bijvoorbeeld zin om van de BBG van september 2010 de processor + moederbord (met geiintegreerde videokaart) te kopen? Ik moet dan ook nieuw geheugen kopen i.d.d., maar qua voeding heb ik minder nodig en doet mijn voeding van 350W het nog wel)

Moederbord: MSI 785GM-E51 + HD4200 geintegreerd max 512 shared - 53,50 eu
Processor: AMD Athlon II X2 245 - 54,50 eu
Geheugen: 2 gig DDR3 - 50 eu

Budget voor totale upgrade liefst max 150-200 eu. Zouden jullie dan mijn idee aanraden? Of is een betere videokaart al voldoende?
Bump voor mijn vraagje.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09 22:00

Deathchant

Don't intend. Do!

D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:19:
reviews: Vier keer de Nvidia GTX 460-videokaart (Komen het hoogste uit met 763 870Mhz. En daar wil jij nog een keer 247 130Mhz overheen gooien op lucht? Yeah right..)
Er is een colorful GTX460 iGAME, die op 900MHz is geclocked :)
nieuws: Colorful introduceert naar 900MHz overgeklokte GTX 460

Maar ja, wat betreft die HAWK.......ik vind wel dat MSI het teveel opgeklopt heeft, die 1GHZ grens. Ik geloof best dat de hawk een uitstekende kaart is, zeker qua cooling en onderdelen, maar het feit dat ze de kaart "slechts" tot 780MHz klokken en het geheugen "maar" op 3600MHZ draaien vind ik al verdacht.
Het argument "dan hebben ze nog wat gebruikers overklok ruimte" vind ik ook een beetje makkelijk.
Als de kaart echt die 1GHz grens zou hebben, zou het juist mooi zijn als MSI de kaart ook al hoog inzet, zeg 875MHz ofzo, waarbij hij al over ALLE kaarten behalve de colorful heen gaat en dan toch nog 125MHz ruimte over heeft.....Nee, wat mij betreft mocht hij hoger ingezet worden. Als je kijkt wat een POV Beast al kan met "slechts" de reference cooler.....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou sparen en dan een fatsoenlijke upgrade doen.
Maar met een nieuwe videokaart (GTX 460 bijvoorbeeld) is een hogere resolutie vast wel mogelijk met je huidige processor.

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-09-2010 22:41 ]

• CeeDeeS
  • Laatst online: 28-09 20:16
Mijn systeem is:
- Delta electronics 300W, in een Asus V3-M3A3200 barebone (zie plaatje voor specs)
- AMD Athlon II X2 250 3Ghz
- 4 GB DDR2 1066Mhz
- 1x SATA HDD
- 1x SATA DVD-RW
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4201/p1040849i.jpg

De resolutie van mijn desktop is 1440x900 (19").

Wil de videokaart gaan gebruiken voor:
- Settlers 7
- Anno 1404
- The Sims 3
- Fifa 11
- F1 2010
- NFS spellen zoals Hot Pursuit
in natuurlijk een beetje mooie resolutie en detail niveau.

Het budget zit rond de € 120,- max, maar als het voor 80 kan is het ook goed natuurlijk ;)

Mijn vraag is welke van de onderstaande GPU's daarvoor het meest geschikt is, gezien mijn voeding: HD5670>HD4850>HD4870, oplopend in kwaliteit. Echter, ze lopen ook op in energieverbruik.

De GPU's hebben de volgende stroomverbruiken:
HD5670 = max 75 Watt
HD4850 = max 110 Watt
HD4870 = max 160 Watt

De CPU zit op max 65 watt.

Nu vind ik het heel moeilijk om een goed overzicht te krijgen welke mijn voeding nu wel en welke die niet aan zou kunnen. De HD 4870 is mij al afgeraden omdat de voeding daar te licht voor zou zijn.

Welke zouden jullie aanraden?
Of hebben jullie wellicht nog andere GPU tips?

ps: het is trouwens niet mijn intentie de voeding te veranderen, alleen de GPU dus
Een nieuwe voeding zou een mogelijkheid zijn wanneer dit echt een probleem gaat worden, maar ik weet niet aan wat voor meerprijs ik dan weer moet denken...?

• D4NG3R
Ik denk dat een HD5670 moet lukken maar echt op het randje.. Want jouw voeding kan maar 250w leveren (300w piekstroom).

Anders zou ik gaan voor een HD5770 + nieuwe voeding
Deze bijv: pricewatch: be quiet! L7 350W

• Sjorsdew
  • Laatst online: 16-08-2022
Welke kaart moet ik kopen (tweedehands, ik ga later misschien voor de HD6XXX) de ASUS EAH4890 1GB GDDR5 voor 125 euro? Of de de Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 voor 90 euro. Volgens mij hebben deze kaarten de zelfde specs...?

Waar staat die EAH voor? De koeling? overclock?

Ik hoor het graag!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 14:14
Sjorsdew schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:49:
Welke kaart moet ik kopen (tweedehands, ik ga later misschien voor de HD6XXX) de ASUS EAH4890 1GB GDDR5 voor 125 euro? Of de de Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 voor 90 euro. Volgens mij hebben deze kaarten de zelfde specs...?

Waar staat die EAH voor? De koeling? overclock?

Ik hoor het graag!
EAH staat voor een Asus intern referentie nummer.
Asus heeft voor elke kaart 'EAH' o.i.d. staan voor zover ik weet.

Dus, geen verschillen! Misschien alleen de koeler welke erop zit.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D4NG3R NL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:00:
Ik denk dat een HD5670 moet lukken maar echt op het randje.. Want jouw voeding kan maar 250w leveren (300w piekstroom).
HD5750 of zo gaat toch ook wel lukken op die voeding? Verbruik van de HD5750 is hoogstens ~100W, de athlon II x2 maar 65W, heb je nog genoeg over voor een mobo en overig klein spul. Kom je nooit mee over de 250W.

• D4NG3R
bwerg schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:24:
[...]

HD5750 of zo gaat toch ook wel lukken op die voeding? Verbruik van de HD5750 is hoogstens ~100W, de athlon II x2 maar 65W, heb je nog genoeg over voor een mobo en overig klein spul. Kom je nooit mee over de 250W.
Ikzelf zou het niet aandurven om te proberen.. Maar het is en blijft zijn risico :X . Als je alles realistisch gaat uitrekenen zul je met Mobo zo'n 25w trekken, HDD's 5/6w per stuk, eventuele DVD speler van 15w. Dus in totaal zo'n 200w.. Maar of dit ook zo gaat werken is de vraag.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2010 16:31 ]

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 16:02
Het lijkt me geen goed idee, als het lukt heb je geluk, maar de kans is groot dat je voeding het niet trekt en eventueel zelfs onderdelen sloopt
.

• Unknown Alien
  • Laatst online: 25-09 12:44
Ik heb een nieuwe PC gebouwd alleen heb ik nog geen goeie video kaart gekocht.
Ik heb een i5 760 en DDR3 667 2x2GB HyperX geheugen. Voeding is een 500W Silent van CM. MoBo GA-P55A-UD3

Nou wilde ik eerst niet meer dan €100 uitgeven voor een video kaart en heb ik een ati 4550 512MB. Mjahh ik wil eigenlijk toch wel starcraft II gaan spelen en hoogste resolutie is 1024
Via de BBG kan ik niet zien welke videokaart het beste voor mij zal zijn binnen mijn budget en toch SC II kunnen spelen op 1920x1080.
De 5850 is buiten mijn budget en zal volgens mij ook niet goed draaien op mijn voeding.
Mijn budget voor een kaart is zo rond de 100 en 130 euro. Met welke kaart kan ik dan full HD spelen en die op mijn system kan draaien?
Ook heb ik een nieuw scherm nodig die dit aankan. budget ~€200
Thanks

Zelf zat ik te denken aan de 5770, maar ook werdt em aangeraden de 460 1GB, maar die is meteen een stuk duurder :(

• sander0
  • Laatst online: 13-02 07:32
vanwege game is mijn budget wat omlaag.
wat is de beste videokaart voor 80euro?

-mijn systeem weet ik nu nog niet maar ga er maar vanuit: genoeg ;)
-ik wil gewoon standaard resolutie: 1280x1024
-ik wil mijn videokaart gaan gebruiken om te gamen. (farcry2 - mw2 - black ops)
-maximaal budget 80euro.

• CeeDeeS
MvdPM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:00:
Het lijkt me geen goed idee, als het lukt heb je geluk, maar de kans is groot dat je voeding het niet trekt en eventueel zelfs onderdelen sloopt
.
De 5750 werd me ook aangeraden bij het voedingen BBG topic, deze verbruikt idd max 108W.

Maar volgens deze tabel zal hij dat lang niet halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-hd5770-hd5750/5700_power3dm.png
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-hd5770-hd5750/5700_powerfur.png
Max power consumption under typical conditions will probably be between the above wattages. Furmark should represent max power consumption since it stress every single part of the GPU which is highly unlikely to happen in a game. (bron)

Verder zit er trouwens niets energieslurpends in mijn pc, alleen nog een moederbord met built-in audio, 1 HDD en een dvd-brander.

Denk dat ik die gok wel wil wagen gezien het grote performanceverschil tussen de 5750 en de 5670.
CeeDeeS schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:19:
[...]

De 5750 werd me ook aangeraden bij het voedingen BBG topic, deze verbruikt idd max 108W.
TDP is 108 Watt maar zoals je zelf al ziet haalt die dat lang niet tijdens gamen, max zo'n 45 Watt en tijdens Furmark zelfs maar zo'n 60 Watt max en dat mag geen enkel probleem zijn voor de voeding. Delta is ook gewoon een A-merk overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 30-09-2010 18:29 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• [MAUS]
Unknown Alien schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:25:
Ik heb een nieuwe PC gebouwd alleen heb ik nog geen goeie video kaart gekocht.
Ik heb een i5 760 en DDR3 667 2x2GB HyperX geheugen. Voeding is een 500W Silent van CM. MoBo GA-P55A-UD3

Nou wilde ik eerst niet meer dan €100 uitgeven voor een video kaart en heb ik een ati 4550 512MB. Mjahh ik wil eigenlijk toch wel starcraft II gaan spelen en hoogste resolutie is 1024
Via de BBG kan ik niet zien welke videokaart het beste voor mij zal zijn binnen mijn budget en toch SC II kunnen spelen op 1920x1080.
De 5850 is buiten mijn budget en zal volgens mij ook niet goed draaien op mijn voeding.
Mijn budget voor een kaart is zo rond de 100 en 130 euro. Met welke kaart kan ik dan full HD spelen en die op mijn system kan draaien?
Ook heb ik een nieuw scherm nodig die dit aankan. budget ~€200
Thanks

Zelf zat ik te denken aan de 5770, maar ook werdt em aangeraden de 460 1GB, maar die is meteen een stuk duurder :(
#ProductPrijsSubtotaal
1LG W2343T-PF€ 139,-€ 139,-
1Palit GeForce GTX 460 (768M GDDR5)€ 148,10€ 148,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,10

• [MAUS]
Blijf je binnen je budget van 300 (totaal)

• Saidou
[...]

Vista + alle drivers ben je nog geen uurtje mee bezig, mits de PC niet zo outdated is en het internet een beetje vlot is. Een upgrade code x32 -> x64 kost je als het goed is niks (Win7 teminste, Vista weet ik het niet zeker) en overige software is optioneel en kost over het algemeen weinig moeite.
Het is AMD geworden.

• Saidou
D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:27:
[...]

Nogmaals.. AMD of Intel? Als het Intel is, welke processor?
http://users.telenet.be/J-J/tmp22.jpg

Neen, heb toch voor AMD gekozen.

Dit is de configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/J-J/tmp23.jpg

Link

[ Voor 18% gewijzigd door Saidou op 30-09-2010 20:32 ]

• Saidou
-The_Mask- schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:39:
Dat moet wel heel wat beter kunnen. :Y
Hoezo? :)

• sander0
sander0 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:59:
vanwege game is mijn budget wat omlaag.
wat is de beste videokaart voor 80euro?

-mijn systeem weet ik nu nog niet maar ga er maar vanuit: genoeg ;)
-ik wil gewoon standaard resolutie: 1280x1024
-ik wil mijn videokaart gaan gebruiken om te gamen. (farcry2 - mw2 - black ops)
-maximaal budget 80euro.
vanwege nieuwe pagina :)
niemand??

• D4NG3R
sander0 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:02:
[...]

niemand??
Ik zou gewoon even doorsparen en dan een HD5750 (of tegen die tijd misschien een HD6xxx kaart :) ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
MvdPM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:54:
Blijf je binnen je budget van 300 (totaal)

Als ik me 2e laptop kan verkopen dan heb ik iets meer geld te besteden. Ik denk dat ik dan voor een betere video kaart zal gaan. de 460 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
sander0 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:02:
[...]

niemand??
Ik zou ook idd gewoon wachten... Wat je kunt verwachten van een 80 euro videokaart =

* gemiddeld 512 mb geheugen(1gb is iets duurder dan 80)
* Is sommige situaties GDDR 3 (soms GDDR5)
* rondt de 500 a 600 Mhz (Videochip snelheid)
* Support DirectX (Max 10.1)
* OpenGL 2.1 t/m 3.1

Zoals D4NG3R NL al zei. Wacht nog ff tot de nieuwe kaarten komen.
Of probeer je Budget hoger dan 100 te krijgen, en dan zijn er zat leuke kaarten die je kunt kopen om
voorlopig te kunnen gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Soundstorm2010 op 01-10-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baptiste88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 17:19
Hallo,

Ik heb nu een Geforce 8400gs en wil een betere kopen. Nu is mijn moederbord zo ingericht dat ik geen langere videokaart kan hebben dan 17 centimeter, vanwege het ram geheugen dat er haaks op staat. Ik heb nu gezocht naar een kleine videokaart, maar ik kan niks redelijks vinden. Hebben jullie een idee? Ik zat te denken aan een Geforce 9800 GT, maar die is dus te lang..

Alvast bedankt!

Baptiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Wat voor merk en type moederbord heb je nu ?
Wat voor merk en type computervoeding heb je nu ?
Wat voor prestaties zoek je precies ? (nieuwe/oudere computerspellen spelen)
Er zijn talloze kaarten die korter dan 170mm zijn, het hangt er maar net van af of je per se Nvidia of ATI wil, wat je budget is, of je huidige computer compatible is met de nieuwere generatie videokaarten.
Als je bovenstaande kan beantwoorden, kom je alweer verder.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baptiste88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 17:19
RoadKill21 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:12:
Wat voor merk en type moederbord heb je nu ?
Wat voor merk en type computervoeding heb je nu ?
Wat voor prestaties zoek je precies ? (nieuwe/oudere computerspellen spelen)
Er zijn talloze kaarten die korter dan 170mm zijn, het hangt er maar net van af of je per se Nvidia of ATI wil, wat je budget is, of je huidige computer compatible is met de nieuwere generatie videokaarten.
Als je bovenstaande kan beantwoorden, kom je alweer verder.
Ik heb nu een Foxconn 946 moederbord, met een Intel quad core Q6600 en 2 gb DDR2 geheugen. Ik kocht het toen die quad core nog niet zo lang uit was, ik denk ergens in 2007.

Het maakt mij niet zoveel uit of het een Ati of Nvidea is. De videokaart hoeft dus niet echt super te zijn, aangezien de rest ook niet top is. Alleen wil ik er wel 2 beeldschermen op aan kunnen sluiten met DVI of HDMI.

Ik dacht er wel minder dan 100 euro aan uit te willen geven, al vraag ik me af of dat niet al te veel is voor de rest van mn systeem..

*edit*
En owja, het is 350 watt voeding, het merk ben ik vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Baptiste88 op 01-10-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Mijn systeem
Core 2 Duo E6400 2,13 GHZ
MSI MS-7255 moederbord
2,5 gig DDR2 667 geheugen
Ati Radeon 1650 pro, 256mb videokaart
Windows 7

Schermresolutie:
Heb een Dell 2311 monitor, resolutie 1920x1080. Verder stuur ik nog een 19 inch scherm aan.

Gebruik:
Met name Photoshop CS5, maar ook gamen: Starcraft II, Need for Speed.

Ik merk dat mijn PC toe is aan vervanging, maar heb op dit moment geen geld voor een nieuw systeem. Investeren in een nieuwe processor is nagenoeg zinloos op dit MB en meer geheugen kan mijn MB niet aan. Ik hoop met een nieuwe videokaart wat performance winst te boeken, mogelijk in combinatie met een SSD.

De videokaart mag € 100,- kosten. Ik denk zelf aan een 5570 of 5670. Ga ik met zo'n kaart echt verschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik wil deze kaart kopen
pricewatch: Gigabyte GV-N460OC-1GI

Maar ik kan nergens lezen wat de minimale wattages moet zijn van je voeding ook niet op de website zelf :(

Heb een CM silent 500 en een i5 760 zonder OC en 3 HDDs en 6 FANs+controller. Zou ik deze kaart zonder problemen kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
500W is egt wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een betaalbare videokaart om mijn systeem compleet te maken. Nu werd er in dit topic mij aangeraden om te gaan voor maximaal een 5750/70 kaart ivm het energieverbruik en mijn voeding.

Nu zijn deze kaarten nauwelijks tweedehands te vinden, maar de 5670 daarentegen wel weer meer.

Is deze kaart goed genoeg voor mijn eisen en icm mijn systeem?

De eisen zijn spelen van MW2, en misschien de komende MoH en nog wat oudere shooters (ik ben geen hardcore gamer, speel gewoon voor de lol)

En mijn systeem waar het in moet komen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 35,20€ 35,20
1Samsung Syncmaster P2270€ 149,-€ 149,-
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 20,61€ 20,61
1AOpen ES45H€ 39,17€ 39,17
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 65,10€ 65,10
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,-€ 125,-
1Asrock 880GMH-USB3€ 64,21€ 64,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,89

Kortom:
Geeft een 5670 (512 mb) mij een goede upgrade tov de igp of is het toch beter om te gaan voor een 5750/70 omdat dat toch meer bang for buck is..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
De HD5750 heeft een veel betere prijs/prestatie verhouding als de HD5670. Hij is ook gewoon een stuk sneller, meer niet..

Maar nogmaals: Wacht een maandje, en haal een HD66xx of HD67xx kaart.. Die worden verwacht oktober/november :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
maar gaat de 6xxx serie met mijn (zwakke) voeding werken? en gaat die nieuwe serie er komen voor eenzelfde prijs als een 5750 (100€)?

Heb inmiddels ook meer reviews en tests gezien en denk dat het toch maar een 5750 gaat worden, geeft toch meer kwaliteit voor de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
ok dan ff een vraagje. ik heb nu deze vid. kaar:

http://azerty.nl/0-970-26...eon-hd-5450-hypermem.html

kan ik met die ook mw2 online spelen? (en eventueel ook black ops?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hey geezers,

Ik heb hier een HD4850 met 512mb en een 8800GTX 768mb... Zo uit de reviews lijken ze me ongeveer hetzelfde te presteren, maar wat zouden jullie kiezen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de 8800gtx. Zie het grote 8800 is stuk topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
Marcvd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:12:
maar gaat de 6xxx serie met mijn (zwakke) voeding werken? en gaat die nieuwe serie er komen voor eenzelfde prijs als een 5750 (100€)?
Hier ben ik ook wel geinteresseerd in. Is er al wat meer bekend of deze serie ook qua verwachte prijs en energieverbruik in de buurt blijft van de 5750?

Zo ja en indien betere performances, wacht ik uiteraard graag nog een maandje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvd
Ik heb inmiddels maar gewoon een nieuwe 5750 besteld, 2ehands in deze kaart nauwelijks te krijgen en wachten op de 6xxx serie en er dan achter komen dat deze toch weer 40 eur goedkoper zijn heb ik ook geen zin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 16:21
Hallo heren,

Mijn systeem:

Case: Antec 300: voor 2 x 120 mm in, achter 2 x 120 mm push/pull uit, boven 1 x 140 mm uit,
Mobo:Asus M4A87TD EVO
CPU: Phenom II X4 965 BE 3.9Ghz
CPU cooler: Corsair H50 push / pull
Geheugen: 2 x 2 Gb Kingston 1333D3N9/2G
Graka: ???
Monitor: Benq 2420HD 24" 1920 x 1080 Full HD
HD: 1 x Spinpoint F3 1 TB 7200 RPM Sata 600
1 x Maxtor 6V200E0 (200 GB, 7200 RPM, SATA-II)
DVD: Optiarc DVD RW AD-7170S
Muis: Microsoft SideWinder X5
Keyboard: Logitech G11
Voeding: Zalman 750 Watt

Windows 7 Ultimate 64 bit

Ik speel regelmatig Bad Company 2. Aangezien ik mijn huidige kaart gunstig kon verkopen, heb ik dat gedaan.
Tja, dan moet ik wel een andere videokaart hebben natuurlijk :+

Zoals reeds beschreven is mijn scherm een BenQ 24" 1920 x 1080 HD

Nu heb ik zelf al een hoop rondgesnuffeld op het web, maar twijfel nog steeds welke ik nu moet aanschaffen.

Mijn budget is maximaal 500 euries.

Ik zit te twijfelen tussen een 5870 - variant of een GTX 480. Is 1 GB geheugen genoeg, of zal ik maar meteen 2 GB nemen (overkill???)

De spellen zullen in de toekomst er niet simpeler op worden. Het is wel weer zo, dat als ik speel, ik van alle toeters en bellen wil genieten :9

En aangezien ik er zelf niet zo goed uitkom, kan ik wel enkele goed onderbouwde meningen gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Laatst online: 05-05 22:20
Goedemorgen allemaal,

Even een kort vraagje. Ik was zojuist nog even wat op aan het zoeken over mijn beoogde nieuwe graka (Toxic HD5850 1GB GDDR5 PCIE). Hierbij kwam ik bij Sapphiretech.com het volgende tegen: 600watt power supply required.

Nu wil ik de http://tweakers.net/price...sonic M12II Bronze (520w) gebruiken in mijn nieuwe systeem.

Volgens alles wat ik op tweakers hierover gelezen heb zou dit moeten kunnen maar wat sapphiretech aangeeft brengt me wel aan het twijfelen. In mijn systeem heb ik verder 2 HDDs en 2 optische drives zitten overigens.

Enig licht op deze zaak zou ik waarderen.

Thanks,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roland kroes schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 04:41:
Mijn budget is maximaal 500 euries.

Ik zit te twijfelen tussen een 5870 - variant of een GTX 480. Is 1 GB geheugen genoeg, of zal ik maar meteen 2 GB nemen (overkill???)
2GB heb je sowieso niks aan, dus dat hoef je niet te nemen. ;)

Maar ik een HD5850 nemen, kost minder dan de helft van je budget, maar kan wel elke game aan op max op jouw resolutie. Een HD5850 heeft ook de beste prijs/prestatie. En met het geld wat je over houd kun je bijvoorbeeld over twee jaar weer een hele nieuwe kaart kopen. Die veel sneller is dan een HD5870 en GTX480 en kun je dus weer alle games op het hoogst spelen, als de rest van de PC dan nog mee kan ;) Maar al wordt die dan wat traag je hebt iig een veel snellere videokaart dan wat je 2 jaar geleden ook maar kon hebben. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

late reactie @Saidou, goede config, bedankt dat je hebt geluisterd :D

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
@ Kroes

Ik zou een maand wachten en voor een HD6xxx kaart gaan. Als het echt nu moet zou ik de HD5850 overwegen, die heeft gewoonweg de beste prijs/kwaliteitsverhouding, hij kost nog niet eens de helft van je budget though :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Hey jonges,

Ik heb een beetje een probleempje, ik heb een AGP kaart nodig. Ik weet zo niet de specs van de computer maar het is een oude workstation (pentium 4 processor) (cad-werk) en er zit een Quadro kaart in (fx 1400 dacht ik). Het probleem is dat deze kaarten niet worden ondersteunt door de oudere spellen (fifa 2009 enzo). Mijn vraag is dan ook of jullie nog een AGP kaartje weten die hij zou kunnen gebruiken.

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Nou ik heb de videokaart net besteld en morgen binnen :)

Op advies van een aantal mensen uit dit topic ben ik voor de GTX460 1GB gegaan. Die van Gigabyte. Ik twijfelde nog wel tussen de 5770 1GB, maar ik denk dat deze kaart toch een stuk beter zal bevallen en hopelijk langer meegaat.

Nou wachten tot morgen aarggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

soulfightah schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:56:
Hey jonges,

Ik heb een beetje een probleempje, ik heb een AGP kaart nodig. Ik weet zo niet de specs van de computer maar het is een oude workstation (pentium 4 processor) (cad-werk) en er zit een Quadro kaart in (fx 1400 dacht ik). Het probleem is dat deze kaarten niet worden ondersteunt door de oudere spellen (fifa 2009 enzo). Mijn vraag is dan ook of jullie nog een AGP kaartje weten die hij zou kunnen gebruiken.
plaats een bericht op V&A. nieuwe VGA kaarten op AGP zijn veel te duur, en er zijn genoeg mensen die nog wel ergens een AGP kaartje hebben liggen die prima dit soort spellen kan afspelen.

zie ook hier check wel even welke versie AGP er op het moederbord zit, voordat je een ad plaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 04-10-2010 13:21 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
soulfightah schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:56:
Hey jonges,

Ik zou indd ook even in vraag en aanbod kijken.
De recenste AGP kaart is volgens mij de ATI 4670. Maar dan ben je bijna 100 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 28-09 11:05

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik zoek eigenlijk een eenvoudige videokaart om 2 beeldschermen via dvd aan te sturen in Windows 7.

Bijna alle kaarten in het goedkopere midden segment hebben hdmi, dvi en d-sub uitgang. Ik kom er alleen niet goed achter welke kaart nu ook daadwerkelijk ik voor 2 dvi schermen kan gebruiken. hdmi naa dvi is geen probleem uiteraard.

Kan iemand mij even de goede kant op wijzen? Bedankt.

Iets meer informatie is wel handig: PCI-E 16x (1.0) voor in een Dell OptiPles 380mt

[ Voor 10% gewijzigd door Martin?81 op 04-10-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

martinweb.nl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:46:
Ik zoek eigenlijk een eenvoudige videokaart om 2 beeldschermen via dvd aan te sturen in Windows 7.

Bijna alle kaarten in het goedkopere midden segment hebben hdmi, dvi en d-sub uitgang. Ik kom er alleen niet goed achter welke kaart nu ook daadwerkelijk ik voor 2 dvi schermen kan gebruiken. hdmi naa dvi is geen probleem uiteraard.

Kan iemand mij even de goede kant op wijzen? Bedankt.

Iets meer informatie is wel handig: PCI-E 16x (1.0) voor in een Dell OptiPles 380mt
Iedere PCI-e 16x GraKa werkt op ieder PCI-e 16x MoBo, maakt niet uit of het 1.0 of 2.x is, maar hoe eenvoudig wil je de kaart hebben? wat is je budget?

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

daantjer94 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:16:
[...]

Iedere PCI-e 16x GraKa werkt op ieder PCI-e 16x MoBo, maakt niet uit of het 1.0 of 2.x is, maar hoe eenvoudig wil je de kaart hebben? wat is je budget?
Maximaal 100 euro. Er worden geen spellen op gespeelt, enkel onder Windows 2 dvi schermen op 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Zelfs de pricewatch: Gigabyte GV-R455HM-512I zal dan volstaan :) HDMI->DVI blokje en je hebt 2 DVI poorten. (HDMI->DVI kabel is denk ik simpeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
Marcvd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:35:
Ik heb inmiddels maar gewoon een nieuwe 5750 besteld, 2ehands in deze kaart nauwelijks te krijgen en wachten op de 6xxx serie en er dan achter komen dat deze toch weer 40 eur goedkoper zijn heb ik ook geen zin aan.
Ik denk dat je er qua energieverbruik goed aan hebt gedaan, zie onderstaande tabel van uitgelekte specs van de 6700 serie.
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Y/Y/263050/original/6700ch.jpg
Die 114W zal mijn voeding waarschijnlijk ook niet trekken (toch?), dus denk dat ik ook maar voor de 5750 zal gaan.
Jammer, want het ziet er naar uit dat de 6750 een goeie snelheidsboost gaat worden...

[ Voor 12% gewijzigd door CeeDeeS op 04-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Als dit klopt, vindt ik het wel erg slecht... De stoom is misschien wel iets beter, maar qua prestaties
had ik toch meer verwacht van AMD :(:(

toch weer een klein tegen vallertje... ik blijf maar lekker op mijn hd5770 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 14:51
Ik heb op dit moment een 8800GTX videokaart en zie dat MSI een overclockte Hawk GTX460 heeft aangekondigd. Is het de moeite waard om deze aan te schaffen of zal ik wachten op nieuwe DX11 kaarten uit de volgende generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Als je kijkt naar de Spec van CeeDees zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken...

Qua presentatie zal het niet erg veel schelen, maar de kaarten zijn echter nog niet uit, dus het kan ook
een vervalsing zijn (beschuldig ff niemand)

Je kunt altijd eerst ff wachtent tot de 1ste hd6xxx serie is uitgekomen, dan kun je altijd nog beslissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Laatst online: 05-05 22:20
BUMP

Goedemorgen allemaal,

Even een kort vraagje. Ik was zojuist nog even wat op aan het zoeken over mijn beoogde nieuwe graka (Toxic HD5850 1GB GDDR5 PCIE). Hierbij kwam ik bij Sapphiretech.com het volgende tegen: 600watt power supply required.

Nu wil ik de http://tweakers.net/price...sonic M12II Bronze (520w) gebruiken in mijn nieuwe systeem.

Volgens alles wat ik op tweakers hierover gelezen heb zou dit moeten kunnen maar wat sapphiretech aangeeft brengt me wel aan het twijfelen. In mijn systeem heb ik verder 2 HDDs en 2 optische drives zitten overigens.

Enig licht op deze zaak zou ik waarderen.

Thanks,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hanzio schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:28:
Ik heb op dit moment een 8800GTX videokaart en zie dat MSI een overclockte Hawk GTX460 heeft aangekondigd. Is het de moeite waard om deze aan te schaffen of zal ik wachten op nieuwe DX11 kaarten uit de volgende generatie?
Tja wat denk je zelf 8)7

De 460 is een goed kaartje maar die overklokte Hawk is blijkbaar nog niet op de markt.
AMD lanceert binnen twee weken een groot deel van zijn HD6xxx serie.

Het enige wijze besluit is om deze launch af te wachten. De resultaten van een overclockte Hawk zijn te extrapoleren en dan kun je alles mooi vergelijken en de reeele availability vd kaarten bekijken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

D4NG3R NL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:30:
Zelfs de pricewatch: Gigabyte GV-R455HM-512I zal dan volstaan :) HDMI->DVI blokje en je hebt 2 DVI poorten. (HDMI->DVI kabel is denk ik simpeler)
Ik dacht dat die kaarten dvi OF hdmi en d-sub konden, dus niet dvi en hdmi tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Ben op zoek naar een vervangende videokaart voor mijn vaders oude setup, de oude maakt kortsluiting en koelt niet meer goed. Het gaat hier om een GA-8ISXT-FS moederbord met een Intel Pentium 4 3.00 MHz dual processor, 2,5~ GB geheugen en een voeding van 300 watt. De videokaart was een Radeon 9800 pro, het beeldscherm een oud 17 inch hondenhok.

Hij gebruikt hem alleen voor de alledaagse dingen, geen games of zware programma's. Wat de keuze moeilijk maakt is dat er behalve de standaard sloten alleen een 4x/8x AGP slot voor de videokaart op zit. Er is vrij weinig keus, en de prijzen stijgen al snel boven de 40 euro. Meer dan dat wil ik echt niet betalen voor ouwe meuk, dus ik zat zelf aan deze te denken: pricewatch: Club3D 6200 AGP 256MB
Hij wil trouwens z.s.m. overstappen op een nieuwe monitor met een ratio van 16:10, gaat deze kaart dit trekken? Hebben jullie eventueel nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
CeeDeeS schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat je er qua energieverbruik goed aan hebt gedaan, zie onderstaande tabel van uitgelekte specs van de 6700 serie.
[afbeelding]
Die 114W zal mijn voeding waarschijnlijk ook niet trekken (toch?), dus denk dat ik ook maar voor de 5750 zal gaan.
Jammer, want het ziet er naar uit dat de 6750 een goeie snelheidsboost gaat worden...
Moeten die 67x0 nou de opvolgers van de 57x0 voorstellen of van de 58x0? Alles lijkt op lagere performance te wijzen vergeleken met de 58x0 maar dat kan natuurlijk ook gewoon liggen aan het feit dat de tech van de 67xx beter is. Heeft iemand hier antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lolandros schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:14:
Moeten die 67x0 nou de opvolgers van de 57x0 voorstellen of van de 58x0? Alles lijkt op lagere performance te wijzen vergeleken met de 58x0 maar dat kan natuurlijk ook gewoon liggen aan het feit dat de tech van de 67xx beter is. Heeft iemand hier antwoord op?
Dat valt niet één op één te zeggen, dat verschilt per generatie. Sowieso willen opvolgers van de kaarten die een stapje lager staan nog wel eens sneller zijn dan de kaart een stapje hoger. Zo simpel als je het probeert te stellen is het dus gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:19:
[...]

Dat valt niet één op één te zeggen, dat verschilt per generatie. Sowieso willen opvolgers van de kaarten die een stapje lager staan nog wel eens sneller zijn dan de kaart een stapje hoger. Zo simpel als je het probeert te stellen is het dus gewoon niet :)
Jammer, ik had gehoopt dat hier wel antwoord op zou zijn, ik kan me herinneren dat graka releases altijd met veel bombarie gebeurden en dat de specs toch wel een redelijk ruime tijd van te voren werden geleakt/gereleased, zo niet gepaard me vroege reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ummm jongens. Leg mij eens uit dat als de nieuwe AMD kaarten op 13 oktober uit moeten gaan komen, we nog steeds eigenlijk geen idee hebben over hoe snel deze zullen zijn en hoe ze heten en shit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:54:
Ummm jongens. Leg mij eens uit dat als de nieuwe AMD kaarten op 13 oktober uit moeten gaan komen, we nog steeds eigenlijk geen idee hebben over hoe snel deze zullen zijn en hoe ze heten en shit?!
NDA. Geruchten zijn er genoeg, en ook betrouwbare, maar iedereen die het zeker weet mag het dus niet zeggen totdat de NDA is verlopen. En van alle leaks worden de bronnen dus niet bekendgemaakt omdat anders de lekkende persoon billenkoek krijgt van AMD, zonder bron weet je niets zeker.

Over of het de opvolger is van HD57xx of HD58xx: hoe defineer je "opvolger"? Je ziet de specs in dat plaatje dus of je het een krachtigere variant van de HD57xx noemt of een zuinigere HD58xx mag je zelf weten, maar het zit er duidelijk tussenin.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 04-10-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
Ik ben mijn systeem in stappen aan het upgraden.

Recent heb ik mijn moederbord, processor en geheugen vervangen.
Binnenkort wil ik mijn grafische kaart vervangen.

Op dit moment heb ik
Asrock 870 EXTREME3 moederbord
GeIL GV34GB1333C9DC x 2 (totaal dus 8GB)
AMD Phenom II X6 1055T
Thermaltake 600 W toughpower

Oud
8800GT grafische kaart.

Ik speel op een resolutie van 1680 x 1050
Huidige spellen Mafia II, CIV V.

Ik dacht zelf aan de volgende kaarten
- MSI CYCLONE N460GTX CYCLONE 768D5/OC
- EVGA GEFORCE GTX 460 SUPERCLOCKED 768MB
- GIGABYTE GV-N460OC-1GI

Daarnaast zou ik natuurlijk kunnen wachten op de nieuwe serie van AMD, maar verwacht eigenlijk niet dat deze veel meer bang voor bucks leveren.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bibosjakie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:02:
Daarnaast zou ik natuurlijk kunnen wachten op de nieuwe serie van AMD, maar verwacht eigenlijk niet dat deze veel meer bang voor bucks leveren.

Wat raden jullie aan?
Ik denk dat AMD vooral nVidia's enig goed verkopende kaart (GTX460), het leven erg zuur gaat maken.
Een GTX460 mag dan voor ons een erg goede koop zijn, voor nVidia is het nu al geen goede verkoop en AMD zal het natuurlijk met plezier nog wat erger maken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Je zou maar vandaag je nieuwe video kaart verwachten 8)
De GIGABYTE GV-N460OC-1GI . Ik ben benieuwd hoeveel beter het beeld zal zijn als ik starcraft II ga spelen vergeleken met mijn huidige videokaart ATI 4550 512MB. Aanbevolen settings zijn 1024x768 en alles op low\medium 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
@Bibosjakie

Ik zou gewoon lekker wachten, je 8800GT zal het toch nog wel een maandje langer kunnen volhouden (Al spreek ik niet te luid)

Over een maandje kun je:
- Of een HD6xxx kaart halen.
- Of een HD5xxx kaart voor minder halen.

Maandje langer op Medium spelen ga je ook niet dood aan :+

@Ray187

Welke voeding heb je? Want wat je nou maakt is qua verbruik een 4x zo grote stap :X gaat je voeding dat wel trekken?

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2010 08:04 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic