Ik ben nu toch al een tijdje wat aan het rondkijken voor een nieuwe videokaart, met name omdat ik me steeds meer irriteer aan het geluid van mijn huidige videokaart (geluid van een opgefokte stofzuiger onder stress).
* Wat voor systeem heb je nu?
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
8GB Patriot Viper PVS34G1600LLK DDR3
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E
Corsair VX550W
+ 3 HDDs varierend van 500GB tot 1TB & het andere standaard spul
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920*1200
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Games, vanalles en nog wat. Spellen als Assassins Creed, Oblivion en FPS kunnen me het meest bekoren.
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Ach..idealiter rond de 200 tot 250 euro max. Als het nu echt de moeite waard is, wil ik er nog wel een paar 10'tjes extra aan spenderen.
In hoeverre kan ik voor dat bedrag een kaart kopen die a) stiller is en b) betere prestaties neerzet. Als het nl. qua prestaties niet zo veel uitmaakt ben ik misschien beter af met een after market cooler, maar ik heb daar 0,0 ervaring mee en derhalve ietwat huiverig voor. Liever een kant-en-klare oplossing voor deze luie 'niet-zo-heel-erg-fanatieke-tweaker'.
* Wat voor systeem heb je nu?
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
8GB Patriot Viper PVS34G1600LLK DDR3
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E
Corsair VX550W
+ 3 HDDs varierend van 500GB tot 1TB & het andere standaard spul
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920*1200
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Games, vanalles en nog wat. Spellen als Assassins Creed, Oblivion en FPS kunnen me het meest bekoren.
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Ach..idealiter rond de 200 tot 250 euro max. Als het nu echt de moeite waard is, wil ik er nog wel een paar 10'tjes extra aan spenderen.
In hoeverre kan ik voor dat bedrag een kaart kopen die a) stiller is en b) betere prestaties neerzet. Als het nl. qua prestaties niet zo veel uitmaakt ben ik misschien beter af met een after market cooler, maar ik heb daar 0,0 ervaring mee en derhalve ietwat huiverig voor. Liever een kant-en-klare oplossing voor deze luie 'niet-zo-heel-erg-fanatieke-tweaker'.
[ Voor 0% gewijzigd door Redinox op 21-09-2010 14:58 . Reden: stukje vergeten ]