3 schermen op een HD 5870. Actieve adapter. Advies nodig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 23:40

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi!

Onlangs kocht ik de HD 5870, nadat ik op een andere site advies had ingewonnen over het aansluiten van 3 schermen. Zij gaven aan dat dit geen probleem was, zolang ik gebruik zou maken van 2x DVi en 1x Displayport.

Dus kocht ik 2x DVI-kabel, 1x DVI-naar-Displayport-kabel (adapter-dingetje) en wachtte ik 6 maanden op mijn kaart(...).

Toen ik hem ontving zette ik hem erin, de pc aan en wilde mijn schermen gebruiken. Hier wachtte mij een grote verassing: "to expand to this monitor, you need to disable another one". Hu?

Ik ben zelf gaan zoeken op AMD's site, en zag dat Eyefinnity een onderscheid maakt tussen "oude" adapters en "actieve" en "passieve" adapters. Bummer! Ik heb Eyefinnity-dingen gelezen op de AMD site, maar het is niet echt duidelijk voor mij wat te doen. Ik zal sowieso (blijkbaar) een externe adapter moeten kopen? Dat zou dan iets zijn wat hier staat: http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx.
Ik heb dan in ieder geval nodig:
- Minimaal 1920x1200
- Input: DisplayPort™
- Output: HDMI of DVI.

Ik kan echter niet achterhalen of deze dingen goed zijn, fatsoenlijk op Windows 7 werken en of ze ergens met een redelijk prijsje verkrijgbaar zijn. Ik baal ervan dat ik geen 3 schermen kan gebruiken en al extra geld moet uitgeven, dus wil hier geen fouten mee maken. Ik ben ook geen helemaal ei natuurlijk, dus kwam bijvoorbeeld op deze link (http://www.amazon.com/Acc...ics&qid=1260294111&sr=8-1). Maar is dit nu inderdaad wat ik nodig heb? ===>> # Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S.. Probleem.. Dit kan ik wel oplossen, maar een adres in Nederland heeft de voorkeur.

Tevens: hoewel ik 3 schermen wil aansluiten, - wil ik deze niet gebruiken als één virtuele monitor-. Hoewel gamen op 3 schermen leuk klinkt, is dat niet de set-up die ik wil gebruiken (en ik betwijfel of mijn kaart in staat zou zijn om zo'n grote resolutie aan te kunnen in zijn eentje).

Dus in feite:
Ik wil graag 3-1-2 apart scherm zijn set-up, en al mijn schermen kunnen worden aangesloten hetzij via VGA / DVI / HDMI. Ik heb de HD 5870.

Graag advies van iemand met ervaring of een heldere blik..
Bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 24-06-2010 19:31 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14

D4NG3R

kiwi

:)

DP -> VGA kan passief voor 30 euro..
DP -> DVI moet actief en gaat al eerder richting de 120 euro..

Hiero heb ik het eens mee gedaan: pricewatch: HP DISPLAYPORT TO VGA ADAPTER .
2 schermen op DVI en 1 scherm op DP->VGA alledrie op 1920x1080. werkte perfect.

Jij geeft aan dat het ook via VGA kan dus :) dit lijkt mij de geschikte oplossing.

Edit, lees hiero maar eens :) Eyefinity HD5850

Gaat over de 5850, maar ik kan je 100% verzekeren dat dit ook bij de 5870 werkt -aangezien het eyefinity systeem bij elke kaart hetzelfde is-

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 24-06-2010 19:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:31:
Hiero heb ik het eens mee gedaan: pricewatch: HP DISPLAYPORT TO VGA ADAPTER .
2 schermen op DVI en 1 scherm op DP->VGA alledrie op 1920x1080. werkte perfect.
"Ja maar".... Ik héb al een verloopstukje van displayport naar HDMI. Dat accepteert eyefinity dus niet. Die moet een actief verloop hebben. Daar gaat mijn hele vraag juist over.

Edit
Ik snap je opmerking over VGA, maar is dat wat ik wil? Lijkt me de kwaliteit niet ten goede te komen, toch?
Gaat over dit scherm overigens: pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1.

Edit2:
Wacht even zijn reactie/ervaring af wat betreft VGA. Toch is HDMI meer gewoon wat ik wil natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 24-06-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe lange kabel wil je gaan gebruiken? Want tot een meter of 6 zul je echt geen kwaliteitsverschil gaan opmerken..

Daarnaast is de kwaliteit van VGA /DVI /HDMI gelijk, mits het signaal goed is. Het enige voordeel wat HDMI trouwens heeft TOV DVI is geluid, en dat heeft heel Displayport niet :P dus het is gewoon VGA vs DVI hiero.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 24-06-2010 20:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Weet jij of je op de Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X ook 4 schermen kunt aansluiten tegelijk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarvoor heb je een van deze kaarten nodig:

http://tweakers.net/price...VrGOgKZZjpbpJh7uj1fsbjvwM

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik heb nu zo'n adapter gekocht, en heb 3 schermen werkend. Echter: niet op de resolutie die ik wil!
De vga-variant wil niet hoger meer dan 1600*1200, terwijl scherm en kaart 1920*1080 aankunnen (en het andere scherm doet dit ook netjes).

Ook herkent hij 't scherm niet. Bij het via DVI aangesloten scherm staat netjes "PL2409HD", maar bij de VGA-variant staat "Algemeen niet-PnP-beeldscherm".
Tips?

[ Voor 24% gewijzigd door Eagle Creek op 26-08-2010 15:55 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Iets te voorbarig. Na de herinstallatie van de drivers werkt alles als een zonnetje!

Bedankt allen :) :)

(Eerste keer sinds januari dat dit scherm ook aanstaat :9 )

[ Voor 22% gewijzigd door Eagle Creek op 26-08-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter

Pagina: 1