Eyefinity HD5850

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hallo,

eerst even dit uit de weg: ik heb geprobeerd via het search-systeem al een antwoord te vinden.

Ik heb op het moment drie Samsung SynMaster 2443BWs en één Sapphire HD5850 kaart tot m'n beschikking.
Nu is er een probleem, ik krijg m'n derde scherm niet aan de praat, in andere topics die hiermee wat te maken hadden kwam er naar voren: dure DP --> vga/dvi converter kopen. Deze heb ik gekocht: pricewatch: Matrox DisplayPort to DVI cable voordat je dan zegt: je hebt de verkeerde gekocht, laat me nog even wat zeggen. Het scherm gaat wel gewoon aan (logisch, stekker zit in het stopcontact), maar als ik mijn (al een paar maanden lang heb ik al een dual-setup) tweede SyncMaster uitzet/disconnect bij Screen Resolution in Windows 7, dan begint het derde scherm gewoon te werken.

Mijn vraag is nu: Hoe kan dit? Dat het derde scherm begint te werken terwijl mensen zeggen dat je een dure converter nodig hebt (actieve) en hebben jullie suggesties/oplossingen voor mijn probleem, om wel alle drie de schermen tegelijk te kunnen gebruiken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Met een passieve convertor kan hij wel werken maar alleen als er maar 2 tegelijk aan staan.
Voor 3 schermen tegelijk moet je echt een actieve convertor hebben of een scherm met displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Wat Redblader zegt. Het werkt namelijk zo, de HD 5x00-serie zend twee 'normale' signalen uit, en 1 of meer displayport-signalen. Met 2 schermen gebruik je dus die twee normale signalen, maar met een derde scherm moet je een van de displayport-signalen gebruiken. Met een passieve adapter doe je dat niet. Enige oplossing is een passieve displayport naar vga-adapter, wat zo nu en dan nog wel eens wilt werken. Anders moet je toch echt een DURE (30 euro is niet duur, 100 euro is duur) actieve adapter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb je de dp/scherm ingesteld als main scherm?

Ik dacht dat ie een dure (actieve) dp convertor had gekocht

[ Voor 44% gewijzigd door Bullus op 18-06-2010 14:13 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Een passieve DP -> VGA Converter werkt gewoon, Passief DP -> DVI werkt niet.

Heb hier thuis een Dual screen setup met mn HD5770, nou was er een keer een 3e scherm nodig voor een presentatie. Met een goedkoop DP -> VGA convertertje werkte dit gewoon netjes (3x 1920x1080 op 75Hz)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Ah, bedankt. Enige suggesties voor welke kabel ik dan moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Ikzelf heb deze toen gebruikt: pricewatch: HP DISPLAYPORT TO VGA ADAPTER .

Alsnog vrij prijzig... maar toen was een 2e cheap-ass videokaart geen optie (maar 1 PCI-E slot)

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 18-06-2010 14:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:10:
Enige oplossing is een passieve displayport naar vga-adapter, wat zo nu en dan nog wel eens wilt werken. Anders moet je toch echt een DURE (30 euro is niet duur, 100 euro is duur) actieve adapter kopen.
Wat bedoel je precies met "zo nu en dan"? In principe is €100 geen probleem, maar ik ben natuurlijk liever klaar met €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Seditiar schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:24:
[...]

Wat bedoel je precies met "zo nu en dan"? In principe is €100 geen probleem, maar ik ben natuurlijk liever klaar met €30.
Werkt gewoon altijd, ik heb er nu 1 in gebruik en dat werkt perfect. Ik heb de adapter die D4NG3R NL linkt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Ok, bedankt allemaal voor de snelle hulp. Zal gelijk de DP --> vga kabel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Seditiar schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:35:
Ok, bedankt allemaal voor de snelle hulp. Zal gelijk de DP --> vga kabel bestellen.
Laat je het even weten a.u.b? Mijn topic is deze (http://gathering.tweakers...message/34238893#34238893), dus ben wel benieuwd ;).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1