Android Software & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 159.162 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Launcherpro plus gekocht voor maar de mooie introductie prijs nog. Was altijd erg tevreden met launcherpro en de updates voor de plus blijven maar komen en ze zijn stuk voor stuk geweldig. Een must have app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik zit met een probleempje met wat van m'n gedownloade apps. Dit zijn vertaling van Engels-Thai, echter zodra ik iets wil vertalen krijg ik geen Thai schrift, maar van die blokjes [] [] []. Denk dat het iets te maken heeft dat het lettertype niet in Android aanwezig is (HTC Legend met 2.1). Iemand een idee hoe je dit werkend kan krijgen? Het betreft ThaiDict en StarTranslate (beide free apps).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:36:
Dat taskkillers onzin zijn weet ik. Heel in het begin heb ik me er even mee bezig gehouden, maar toen het licht gezien.
toch...

ik heb een task killer, en eigenlijk voor maar één reden: de Market van tijd tot tijd killen.
bij mij vindt Market geen netwerk als hij een tijdje op de achtergrond actief is geweest. dan moet ik wel killen en de Market herstarten om die te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Molybdenum schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:47:
[...]
toch...

ik heb een task killer, en eigenlijk voor maar één reden: de Market van tijd tot tijd killen.
bij mij vindt Market geen netwerk als hij een tijdje op de achtergrond actief is geweest. dan moet ik wel killen en de Market herstarten om die te kunnen gebruiken.
Nooit last van gehad. Maar ik gebruik Appsbrain. Heel soms doet ie even moeilijk, maar als ik dan (max) 3x op retry heb gedrukt, is het weer goed.

Zo af en toe kill ik ook wel eens iets als het moeilijk doet, maar ik bedoel met het zinloos zijn van taskkillers meer in de zin van geheugen vrijmaken enzo. Dat hoeft dus duidelijk niet bij Android.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Dat taskkillers onzin zijn weet ik. Heel in het begin heb ik me er even mee bezig gehouden, maar toen het licht gezien. Toch kijk ik zo af en toe even met Quick Task Info naar wat er zich afspeelt op mijn Desire en het valt me op dat er een aantal zaken steeds draaien die ik niet gestart heb. Ok, ik kan me voorstellen dat HTC op een of andere manier geregeld heeft dat hun meuk vanzelf opstart. Maar ik zie ook programma's die ik zelf heb geinstalleerd, maar sinds een reboot écht niet heb gestart, maar die wel op de achtergrond actief zijn. Rarara...?

Ik zie bv de Nu.nl app en Wapedia van de eigen apps die ongevraagd actief zijn. Nou gebruik ik die nou niet zo vreselijk vaak dat Android op een of andere manier een 'quick start' van frequent gebruikte apps klaar maakt. Dan had ik andere apps verwacht. Deze apps hebben ook geen 'autostart' setting oid, dus ik vraag me echt af wat dit nu veroorzaakt. Is het een feature van Android of van de apps in kwestie?

Heeft iemand toevallig ervaring met apps die het automatisch starten van bepaalde apps verhinderen? Ik ben daar sceptisch over, maar nog nooit geprobeerd. Want ik zie steeds de FM Radio, Footprints en Facebook actief die ik echt nooit gebruik (hooguit een keertje Facebook, maar niet echt wekelijks ofzo). Toch weer dik 30Mb die in beslag wordt genomen door iets dat ik niet gebruik. Op zich zit het niet in de weg, ik merk er niet veel van, maar ik verspil die 30Mb liever aan iets nuttigs. Het voelt zo 'Apple' aan dat er dingen gebeuren die ik niet wil en waar ik ook helemaal niets aan heb. Is de enige optie de boel rooten en een custom ROM zonder die meuk? Of is er iets dat een beetje elegant werkt?
Alsteblieft:
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

En dat applicaties starten is geen android feature. Alhoewel de feature in android zit, zijn het de applicaties die zichzelf starten.

Overigens is de kans groot dat je root moet zijn om de applicaties te kunnen disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kheb sinds een dag een Desire, toch al een hop leuke widgets/software binnen gehaald.

- C:GEO - (geocaching tool, erg handig)
- Compas (ook voor geocaching)
- GeoCaching tools (ook voor... :P)
- Soundhound - (de gratis versie)
- Layar
- Google Goggles
- Google Skymap
- RaboMobiel
- APNDroid
- Robo Defense

Sommige zijn erg nuttig, anderen vooral erg leuk met een aardige "show" gehalte zoals Goggles en Layar.

Kheb natuurlijk de startpost doorgenomen maar zijn er nog echt leuke apps die ik mis?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
zoveel :p

Handcent sms
shazam (free versie is nu limited tot 7 per maand)
3d gallery (stukken mooier dan de standaard foto viewer)
barcode scanner / pricewatch scanner.
Linda file Explorer

En nog genoeg andere dingen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

oja die barcode / pricewatch scanner heb ik ook :)

is shazaam beter dan soundhound? want met soundhound kan ik onbeperkt zoeken, aantal nummers gperobeerd en werkt ook nog goed.

Weet iemand of er een tool is om Garmin maps onder android weer te geven? dat zou ook ideaal zijn voor het geocachen,

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 28-07-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Als je de oude APK van shazam nog hebt dan kun je 'm nog unlimited gebruiken. Eerst de oude installeren, dan de nieuwe er overheen. Tenminste; ik heb unlimited en heb vorige week mijn telefoon nog helemaal opnieuw geinstalleerd.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Raymond schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:06:
disclaimer: Ik ben een kersverse gebruiker van Android (heb nu een samsung galaxy S i9000)

Ik heb een vraagje over het afspelen van podcasts/m4a bestanden: Ik luister graag naar de 538 dance department podcast, zie hier:
http://www.radio538.nl/web/show/id=45750

Als ik die bestanden op mijn pc met windows media player 12 afspeel, dan krijg ik in het venster steeds wisselende afbeeldingen te zien (bijvoorbeeld de cd hoes van het nummer dat nu speelt ed.). Is er voor Android een app te vinden die dat ook kan? google listen en de ingebouwde muziekspeler doen dat bij mij niet namelijk.
Ik heb verder gezocht en ontdekt dat dit enhanced podcasts zijn: Wikipedia: Enhanced podcast . Blijkbaar worden die alleen gesnapt op iPod en door software op mac/pc.

Voor Android lijkt er nog geen speler te zijn die het ondersteunt, aangezien eigenlijk alle podcastplayers van de ingebouwde mediaspeler gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
[TAG]Speedy schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 07:54:
Ik zit met een probleempje met wat van m'n gedownloade apps. Dit zijn vertaling van Engels-Thai, echter zodra ik iets wil vertalen krijg ik geen Thai schrift, maar van die blokjes [] [] []. Denk dat het iets te maken heeft dat het lettertype niet in Android aanwezig is (HTC Legend met 2.1). Iemand een idee hoe je dit werkend kan krijgen? Het betreft ThaiDict en StarTranslate (beide free apps).
Je rom moet Thaise letters ondersteunen. Ik heb een Android mobiel die standaard al Thai support. Dit is niet 1-2-3 denk ik te fixen. Je zou eens op de Thaise android site droidsans.com kunnen rondvragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:46
Ik heb sinds 2 dagen een Desire en miste in de standaard applicatie een melding met hoeveel karakters er nog over waren in de huidige sms.

Heb daarom Handcent en later ook Chompsms geïnstalleerd en deze applicaties hebben dit wel maar alleen als ik in portrait typ en niet in landscape.

Iemand een suggestie welke applicatie wel de hoeveelheid overgebleven karakters in een sms bericht aangeeft ook als ik in landscape typ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Krypt schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:33:
Als je de oude APK van shazam nog hebt dan kun je 'm nog unlimited gebruiken. Eerst de oude installeren, dan de nieuwe er overheen. Tenminste; ik heb unlimited en heb vorige week mijn telefoon nog helemaal opnieuw geinstalleerd.
Ik heb hem uit de market gehaald.
Waar kan ik die oude apk vandaan halen? Handig als ik een reboot wil doen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Iemand ervaring met OsmAnd? daar schijn je offline maps van openstreetmap.org in te kunnen laden. Maar ik weet niet hoe, kan van openstreetmap alleen Garmin formaat downloaden en die bestanden zien er anders uit. Heb geprobeerd ze op de SD kaart te plaatsen maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
eltinio schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:17:
Ik heb sinds 2 dagen een Desire en miste in de standaard applicatie een melding met hoeveel karakters er nog over waren in de huidige sms.

Heb daarom Handcent en later ook Chompsms geïnstalleerd en deze applicaties hebben dit wel maar alleen als ik in portrait typ en niet in landscape.

Iemand een suggestie welke applicatie wel de hoeveelheid overgebleven karakters in een sms bericht aangeeft ook als ik in landscape typ?
De standaard sms applicatie doet dat wel. Zodra je bij de laatste 30 (geloof ik) karakters bent dan verschijnt er rechts bovenin een tellertje met de resterende karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ervaring met apps die het automatisch starten van bepaalde apps verhinderen? Ik ben daar sceptisch over, maar nog nooit geprobeerd. Want ik zie steeds de FM Radio, Footprints en Facebook actief die ik echt nooit gebruik (hooguit een keertje Facebook, maar niet echt wekelijks ofzo). Toch weer dik 30Mb die in beslag wordt genomen door iets dat ik niet gebruik. Op zich zit het niet in de weg, ik merk er niet veel van, maar ik verspil die 30Mb liever aan iets nuttigs. Het voelt zo 'Apple' aan dat er dingen gebeuren die ik niet wil en waar ik ook helemaal niets aan heb. Is de enige optie de boel rooten en een custom ROM zonder die meuk? Of is er iets dat een beetje elegant werkt?
Mag ik jou gerust stellen dat dat geheugen niet meer batterij gebruikt als hij voller zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Chaoss schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:19:
is shazaam beter dan soundhound? want met soundhound kan ik onbeperkt zoeken, aantal nummers gperobeerd en werkt ook nog goed.
Persoonlijk vind ik m een stuk beter. Zeker wat betreft het "hummen" van een nr'tje en m nog herkennen ook :*)
Chaoss schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:04:
Kheb sinds een dag een Desire, toch al een hop leuke widgets/software binnen gehaald.

Kheb natuurlijk de startpost doorgenomen maar zijn er nog echt leuke apps die ik mis?
RockPlayer ; Radio.nl ; A Online Radio ; Flixster Movies ; Engadget App ; Pingchat Beta ; SPB TV ; AndWobble Free (aanrader!) ; CalendarPad met bijbehorend de CalWidget ; MixZing ; TubeDroid (indien je m nog kan vinden) ; TVULite player ; Wireless Tether App

en een zooitje goede games, maar ik weet niet waar daar je voorkeur naar uit gaat ;)

[ Voor 47% gewijzigd door martincm op 28-07-2010 16:29 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Een collega vertelde mij over een app voor de iphone, als je daarmee in de buurt van een station kwam, dan gaf die uit zichzelf al de actuele vertrektijden van de treinen aan. Enig idee of zoiets er ook voor android is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Raymond schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:54:
Een collega vertelde mij over een app voor de iphone, als je daarmee in de buurt van een station kwam, dan gaf die uit zichzelf al de actuele vertrektijden van de treinen aan. Enig idee of zoiets er ook voor android is?
Wel eens gezocht op het woord Treintijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:03:
[...]
Mag ik jou gerust stellen dat dat geheugen niet meer batterij gebruikt als hij voller zit. :P
Daar doe ik het ook niet voor. Maar ik vind het sowieso vreemd dat bv Nu.nl 'vanzelf' opgestart is. Hoe komt dat tot stand? Eigenlijk vind ik het maar niets dat er zomaar allerlei programma's actief worden zonder dat ik daar om vraag.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Floris-K schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:20:
[...]

Wel eens gezocht op het woord Treintijden? ;)
Daar had ik de gratis variant al van, maar volgens mij doet die dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
Weet iemand misschien hoe ik mijn launchdock icoontjes kan veranderen bij LauncherPro naar eigen iconen? Ik kan wel snelkoppelingen van Smart Shortcuts erop plaatsen met eigen icoontjes, maar bijv. bellen, smsen enzo (dus programma's) werkt het niet. Ik gebruik ook Better Cut, maar die wordt dan niet herkent door Launcher Pro als ik een icoontje wil veranderen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
breaky73 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:12:
[...]

Je rom moet Thaise letters ondersteunen. Ik heb een Android mobiel die standaard al Thai support. Dit is niet 1-2-3 denk ik te fixen. Je zou eens op de Thaise android site droidsans.com kunnen rondvragen....
Bedankt, had al zo'n vermoeden :( Zal eens op die site kijken!
Overigens werkt Droidslator wel, maar die geeft geen synoniemen en heeft geen copy paste functie wat ik wel handig zou vinden.

Damn, zag daar in een topic een soortgelijk iets staan, het kan wel, maar dan heb je rootaccess nodig. Houd het dus maar bij m'n papieren woordenboek :-(

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy op 28-07-2010 18:19 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Raymond schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:54:
Dit lijkt me heel erg sterk cq broodje aap.... De huidige Iphone ondersteunt geen multitasking, dus een treintijden app zal niet in de achtergrond draaien om vervolgens uit zichzelf de actuele vertrektijden te geven.

Wat wel kan, is dat je de app opstart en dan zie je de actuele tijden.... maar dat is niet zo bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Hey weet iemand toevallig hoe je met youtube high quality kan forcen met 3g. het is vrij irritant om hem heel de tijd zelf op high quality te moeten zetten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EnsconcE schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:33:
[...]
Alsteblieft:
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

En dat applicaties starten is geen android feature. Alhoewel de feature in android zit, zijn het de applicaties die zichzelf starten.

Overigens is de kans groot dat je root moet zijn om de applicaties te kunnen disablen.
Dank voor het zoeken, maar ik weet welke apps er zijn om die autostart te disabelen. Ik wilde alleen weten of er hier iemand ervaring mee heeft en of het elegant werkt. Bij een zag ik namelijk een hoop opmerkingen waaruit bleek dat je het niet zomaar kunt/moet doen ivm stabiliteit. Ik was dus benieuwd naar gebruikservaringen.

Ik blijf het irritant vinden dat zo'n app als nu.nl een niet-uitschakelbare autostart bevat. Ik gebruik 'm niet zo gek veel omdat ik doorgaans overdag achter een pc zit waarop ik de grote nu.nl heb. En of het nou in de weg zit of niet, als ik het niet aanzet, moet het niet aan gaan. Maar goed...het zij zo. En aangezien ik de nu.nl app toch al zo weinig gebruik, kiep ik 'm er maar af. Als ik alles automatisch en buiten mijn controle wilde, had ik wel een iPhone genomen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Raymond schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:48:
[...]

Daar had ik de gratis variant al van, maar volgens mij doet die dat niet?
Nee je moet idd eerst de app opstarten.
Deze bepaalt jouw locatie en laat het dichstbijzijnde station zien met alle vertrektijden.
Wat ik persoonlijk hand vind is dat hij ook vertragingen enz laat zien.

Deze app is er voor zowel iphone, WM6.5 als Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 14-09 21:46
Tjoekie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:58:
[...]

De standaard sms applicatie doet dat wel. Zodra je bij de laatste 30 (geloof ik) karakters bent dan verschijnt er rechts bovenin een tellertje met de resterende karakters.
Hij geeft het aan bij 150 of meer karakters in zowel portrait als in landscape.

Weet iemand misschien of ik dit ook permanent aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
martincm schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:23:
[...]
RockPlayer ; Radio.nl ; A Online Radio ; Flixster Movies ; Engadget App ; Pingchat Beta ; SPB TV ; AndWobble Free (aanrader!) ; CalendarPad met bijbehorend de CalWidget ; MixZing ; TubeDroid (indien je m nog kan vinden) ; TVULite player ; Wireless Tether App
Ultimatejuice (of de gratis Juicedefender)
Historyeraser
Fokke en Sukke
Dilbert _/-\o_
Het Weer
NU.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:31:
[...]

Daar doe ik het ook niet voor. Maar ik vind het sowieso vreemd dat bv Nu.nl 'vanzelf' opgestart is. Hoe komt dat tot stand? Eigenlijk vind ik het maar niets dat er zomaar allerlei programma's actief worden zonder dat ik daar om vraag.
Je hebt dan zeker nog nooit met een Windows PC gewerkt ? ;) Hetzelfde principe...alleen weten we binnen Windows wel hoe de autostart weer te disablen. Dit kan dus op Android ook...met bijv Startup Auditor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dafmay schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:43:
[...]
Je hebt dan zeker nog nooit met een Windows PC gewerkt ? ;) Hetzelfde principe...alleen weten we binnen Windows wel hoe de autostart weer te disablen. Dit kan dus op Android ook...met bijv Startup Auditor.
Bingo! En ik wil graag weten of er iemand wat ervaring met dat soort progsels heeft. Werkt het een beetje zoals het hoort zonder nare bij-effecten? Ik weet bv dat de automagische programma's van Android zelf altijd toch weer starten. Doen die 3rd party dingen dat ook? Met andere woorden: moet je ze steeds weer killen, of is het once killed, stay dead...?

Dat was dus de vraag waar ik mee begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
mphilipp schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:57:
[...]

Bingo! En ik wil graag weten of er iemand wat ervaring met dat soort progsels heeft. Werkt het een beetje zoals het hoort zonder nare bij-effecten? Ik weet bv dat de automagische programma's van Android zelf altijd toch weer starten. Doen die 3rd party dingen dat ook? Met andere woorden: moet je ze steeds weer killen, of is het once killed, stay dead...?

Dat was dus de vraag waar ik mee begon.
Tsjonge je bent wel iemand die aan het handje moet worden genomen heh...in plaats van dat je nu eens gewoon een app (bijv die app welke ik noemde) uitprobeert...dat is toch ook voor een deel juist de charme van Android 8)7

En om jouw vraag dan helemaal 100% voor je te beantwoorden...ja het werkt prima, auostart van apps kun je deactiveren, en ook nog eens aangeven dat ie gedeactiveerd moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb net Psx4droid aangeschaft, ontzettend tof om PSX spellen te spelen op je Droid toestel. Tot nu toe een Duke Nukem spel en Final Fantasy VIII geprobeerd en dat draait vrij goed op een Galaxy S.

Ik ben nu nog een zwik aan spellen aan het kopieren (FF VII, FF IX en FF Chronicles, Grandia, wat Tales of spellen, Megaman X5) om het nog eens goed te testen maar tot nu toe die paar Euro absoluut waard.

Edit: Final Fantasy 7 draait bijna perfect, in 8 doet de FMV af en toe moelijk en heb ik in de worldmap maar een paar fps, in 9 heb ik geen geluid tijdens de FMV. Grandia draait prima, Megaman X5 en Castlevania SotN ook. Ook Tales of Destiny 1 en 2 draaien prima.

[ Voor 24% gewijzigd door KneoK op 29-07-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dafmay schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:41:
[...]

Tsjonge je bent wel iemand die aan het handje moet worden genomen heh...in plaats van dat je nu eens gewoon een app (bijv die app welke ik noemde) uitprobeert...dat is toch ook voor een deel juist de charme van Android 8)7
Pfff...ik vraag nooit meer wat. Laat het dan ook gewoon liggen als je niet wilt antwoorden en alleen maar commentaar geven waar ik niets mee kan.

Misschien wil ik praktijkervaringen horen voordat ik weer een zinloos experiment aan ga. Ik gebruik mijn Desire en zit niet te wachten op een zoveelste WiMo ervaring.

Sorry, maar ik wordt hier kriegel van. Ik gebruik deze shit al 20 jaar en heb ondertussen zát uitgeprobeerd. Als ik dan een keer vraag voordat ik het zelf ga uitproberen, zit ik niet te wachten op een smartass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 01:02
Timocos schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:54:
Weet iemand misschien hoe ik mijn launchdock icoontjes kan veranderen bij LauncherPro naar eigen iconen? Ik kan wel snelkoppelingen van Smart Shortcuts erop plaatsen met eigen icoontjes, maar bijv. bellen, smsen enzo (dus programma's) werkt het niet. Ik gebruik ook Better Cut, maar die wordt dan niet herkent door Launcher Pro als ik een icoontje wil veranderen.
Met mij desire + better cut & launcher pro werkt perfect

Uitleg om icons te veranderen.
1) Op home screen lang je vinger op scherm houden.
2) Sneltoesten in menu klikken.
3) Better cut klikken (dan start better cut op).
4) Optie kiezen wat voor programma of iets anders wil veranderen kwa icoon.
5) Na het selecteren van een programma of iets anders, zie je change icon, name change, etc.
6) Klik change icon en dan pick picture.
7) Foto's gallerij selecteren en icoontje opzoeken.
8 ) Op create klikken. En het icoontje staat op je home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

mphilipp schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:37:
[...]

Pfff...ik vraag nooit meer wat. Laat het dan ook gewoon liggen als je niet wilt antwoorden en alleen maar commentaar geven waar ik niets mee kan.

Misschien wil ik praktijkervaringen horen voordat ik weer een zinloos experiment aan ga. Ik gebruik mijn Desire en zit niet te wachten op een zoveelste WiMo ervaring.

Sorry, maar ik wordt hier kriegel van. Ik gebruik deze shit al 20 jaar en heb ondertussen zát uitgeprobeerd. Als ik dan een keer vraag voordat ik het zelf ga uitproberen, zit ik niet te wachten op een smartass.
Het antwoord op je vraag is simpel.
Standaard kun je er niets aan doen dat apps zichzelf standaard opstarten. (maar volgens mij doen niet zoveel apps dat)
Dat apps op de achtergrond blijven draaien, is de bedoeling. Dat zorgt ervoor dat je snel kan switchen.
Als je geen problemen met de snelheid van je Desire ondervindt, dan zou ik niets veranderen.
En als je niet wilt dat nu.nl zichzelf opstart, meldt het aan de developers (via de Market). En als ze niks veranderen, gooi je de app weg en maak je een shortcut naar de nu.nl webpagina.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
dannun schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:42:
[...]

5) Na het selecteren van een programma of iets anders, zie je change icon, name change, etc.
Launcherpro kan dit ook gewoon zelf. Als je een applicatie kiest vraagt hij of je de originele icon, een Launcherpro icon of een custom icon wil gebruiken, bij custom icon gaat hij naar je afbeeldingen map en kun je hem daaruit selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Sagaris schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:47:
Launcherpro kan dit ook gewoon zelf. Als je een applicatie kiest vraagt hij of je de originele icon, een Launcherpro icon of een custom icon wil gebruiken, bij custom icon gaat hij naar je afbeeldingen map en kun je hem daaruit selecteren.
Op de homescreen ja? Nice :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

Nakebod

Nope.

En dat is één van de vele dingen die LauncherPro zo mooi maakt imho :) Ook dat de app-icoonjes net zoals de screens zelf scrollbaar zijn (Tot 15 stuks), ook erg handig.
Past misschien beter in het homescreen replacement ervaringen topic, maar goed :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 11:31
dannun schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:42:
[...]

Ja op homescreen plaatsen weet ik wel, maar ik bedoel op je dock. Dus het tel icoontje, of sms. Ik kan dan niet mijn glassy iconpack selecteren, maar wel foto's.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Sagaris schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:47:
[...]

Dat werkt alleen in de dock en niet op het homescreen zelf.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Katseviool schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:07:
[...]

App weer gedeinstalleerd...
Bleek dat ik niet de enige was die het niet werkend kreeg.... hopelijk komt er nog een fix want het ziet er wel kicks uit :9~

YouTube: Pulse on Android
Pulse is geupdate en hij werkt nu ook voor Android 2.2! Ben er nu al helemaal weg van _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Katseviool op 29-07-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Weet iemand over een applicatie bestaat waarmee je een soort kasboek mee kan bijhouden, in-out verhaal.
Mooiste daarbij is als je direct een bon (bedrag) kan inscannen... Heb al veel gezocht maar kon niks vinden.

(en dan bedoel ik wel in het nederlands, in het engels heb ik wel het e.e.a gevonden, niet met scan maar wel qua management)

[ Voor 23% gewijzigd door Soen op 29-07-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Katseviool schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:58:
[...]

Pulse is geupdate en hij werkt nu ook voor Android 2.2! Ben er nu al helemaal weg van _/-\o_
Ook Nederlands?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannun
  • Laatst online: 07-09 01:02
Timocos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:09:
[...]

Ja op homescreen plaatsen weet ik wel, maar ik bedoel op je dock. Dus het tel icoontje, of sms. Ik kan dan niet mijn glassy iconpack selecteren, maar wel foto's.
Ah inderdaad je kan daar alleen standaard, launcher pro icons, custom icons (losse icoontjes) selecteren.
Ik heb me icoontjes los gedownload en op me SD kaart gezet. i.p.v. een icon pack.

Paar links met gratis downloadbare losse icon packs:
justinide
launcherpro droidicons
iconfinder

Misschien dat hier je glassy icons ergens los staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Op het forum van LauncherPro zelf staan ook zat Glassy icons en zo :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik kopieer dit even van een post van mij uit het Samsung Galaxy S topic, aangezien hier een hoop mensen er waarschijnlijk ook wat aan hebben:

Misschien dat dit al eens voorbij was gekomen, maar voor mij was het nieuw(s). Je kan gewoon Flash 10.1 draaien op een Android 2.1 toestel! Er is een getweakte versie opgedoken van de (gratis) Flash 10.1 applicatie van de Android 2.2 versie. Deze is geschikt gemaakt voor 2.1.

Voor de volledigheid en het gemak zal ik voor jullie een korte handleiding maken.

1. Download in de marketplace de gratis barcode scanner (van ZXing Team).
Dit is sowieso een hele handige tool op je toestel. Ik zou hem er zeker op laten staan!

2. Start het programma en scan deze barcode die ik heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-photography.nl/zip/flash.png

3. klik op "Open de browser".

4. Je telefoon download nu de zip file waar het APK bestand in zit. (Ik kreeg op een normale PC de melding dat de zip corrupt was, dus dit is de enige manier hoe je hem goed kan uitpakken zonder error!)

5. Wanneer de download klaar zal hij hem uitpakken in een folder op je SD kaart. (dat ging bij mij automatisch, het kan zijn dat je met een file explorer hem handmatig moet uitpakken) Open vanaf daar de APK en installeer het pakket.

6. Reboot je telefoon.

7. Ga naar je browser en typ in het adresbalkje: "about:debug" (zonder aanhalingstekens). Klik daarna op Ga. Je ziet hierna NIETS gebeuren. Maar je unlockt wel bepaalde opties van je browser.

8. Klik op het menu icoontje, dan op "meer", daarna op instellingen. Scroll naar beneden naar UA-tekenreeks. klik op het pijltje erachter en kies Desktop.

Nu zou flash moeten werken. Ik heb er nog niet veel mee getest, maar er is al veel meer functionaliteit dan zonder deze apk. Ik hoop dat ik hier mensen blij mee maak. :-)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 03-09 09:32
Even een vraagje: Ik heb zojuist een FroydVillain 1.1.1 voor de Hero geinstalleerd dus heb ik de beschikking over Android 2.2. Hoe kan ik nu met Cloud to Device Messaging aan de gang gaan. Ik heb het telefoontje om gegevens naar mijn phone the pushen in mijn Chrome browser nog niet kunnen ontdekken. Iemand die dit mij kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

laserboy schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:21:
Even een vraagje: Ik heb zojuist een FroydVillain 1.1.1 voor de Hero geinstalleerd dus heb ik de beschikking over Android 2.2. Hoe kan ik nu met Cloud to Device Messaging aan de gang gaan. Ik heb het telefoontje om gegevens naar mijn phone the pushen in mijn Chrome browser nog niet kunnen ontdekken. Iemand die dit mij kan vertellen?
Dat is een plugin voor Chrome die je nog moet installeren:
http://code.google.com/p/chrometophone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Lijkt me niet echt van toepassing, dit is gewoon een grafische rss reader. Je ziet enkel een aantal streams van feeds meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

KneoK schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:29:
Ik heb net Psx4droid aangeschaft, ontzettend tof om PSX spellen te spelen op je Droid toestel. Tot nu toe een Duke Nukem spel en Final Fantasy VIII geprobeerd en dat draait vrij goed op een Galaxy S.

Ik ben nu nog een zwik aan spellen aan het kopieren (FF VII, FF IX en FF Chronicles, Grandia, wat Tales of spellen, Megaman X5) om het nog eens goed te testen maar tot nu toe die paar Euro absoluut waard.

Edit: Final Fantasy 7 draait bijna perfect, in 8 doet de FMV af en toe moelijk en heb ik in de worldmap maar een paar fps, in 9 heb ik geen geluid tijdens de FMV. Grandia draait prima, Megaman X5 en Castlevania SotN ook. Ook Tales of Destiny 1 en 2 draaien prima.
Zou je voor mij Gran Turismo willen testen met Psx4Droid ?? Indien je hem ergens tot je beschikking hebt....
Kan daar nu op het moment niet echt aan, maar indien dit goed werkt zou dat een trigger vwb Psx4droid zijn voor mij 8)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag laatst een app die het menu veranderde naar de stijl van android 2.2. Heb ik toen links laten liggen, maar heb er nu al spijt van. Ook ben ik op zoek naar een app die het menu om tovert naar de stijl van de galaxy-s / iphone. Iemand enig idee hoe deze app(s) heten, ik kan ze maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:49
Las hier laatst iets over toestemming die je moest verlenen bij de installatie van apps.
Nu las ik dit op Nu.nl
http://www.nu.nl/internet...-gevoelige-data-door.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

rinkel schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:27:
Las hier laatst iets over toestemming die je moest verlenen bij de installatie van apps.
Nu las ik dit op Nu.nl
http://www.nu.nl/internet...-gevoelige-data-door.html
Zoals dus hier ook al eerder is gezegd, moet je wel opletten of de permissies overeenkomen met waar de app voor bedoeld is. Als je app persoonlijke informatie wil hebben en internet, dan kan hij alles doorspelen naar de maker.
Als je dit niet vertrouwd, kun je eerst de maker mailen, om te kijken of hij een goede verklaring heeft. En verder geldt voor je telefoon hetzelfde als voor je computer, installeer alleen software die je vertrouwd lijkt. (ja, dan kan het nog wel eens fout gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het noodzakelijk en/of geadviseerd om een virus-scanner van de market te installeren? Kan me niet voorstellen dat Android al virussen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Denk het eigenlijk niet. Dat er virussen zijn zou eventueel kunnen, maar denk niet dat de virusscanners in de market hier al veel mee kunnen. Ik heb aan het begin ooit zo'n ding geprobeerd en pakt sowieso teveel CPU continu.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:13:
Denk het eigenlijk niet. Dat er virussen zijn zou eventueel kunnen, maar denk niet dat de virusscanners in de market hier al veel mee kunnen. Ik heb aan het begin ooit zo'n ding geprobeerd en pakt sowieso teveel CPU continu.
Ik had zelf al het idee dat het nutteloos zou zijn maar ik vraag het toch voor alle zekerheid. Gelukkig helpt "Onbekende bronnen" (uitgeschakeld natuurlijk) al een hele hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

Nakebod

Nope.

Vooralsnog lijkt een AV voorlopig nog wel overbodig. Geen idee of er eigenlijk al exploits/virussen voor zijn.
Zelfs voor WM is het nooit echt nodig geweest. Er zijn wel wat virussen voor, maar een grote uitbraak is er nooit geweest.
En dat komt niet omdat iedereen een AV op zijn/haar telefoon had staan :D Verspreiding ging vaak ook via BT, dus niet echt ver :) Maar nu is het natuurlijk wel anders met al die "internet enabled" apparaten.
Dus ja, als er een aannemelijke reden voor is zal ik wel een AV installeren, vooralsnog niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de iphone bestaat er een app/game waartegen je praat en dan een hond of ander dier het nazegt met een rare aparte stem, deze applicatie heet SmackTalk. Is er voor android ook een soortgelijke applicatie en zo ja hoe heet hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

martincm schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:32:
[...]

Zou je voor mij Gran Turismo willen testen met Psx4Droid ?? Indien je hem ergens tot je beschikking hebt....
Kan daar nu op het moment niet echt aan, maar indien dit goed werkt zou dat een trigger vwb Psx4droid zijn voor mij 8)
Heb even gekeken voor je en het spel zelf draait perfect maar hij houdt het gas niet vast als je gaat rijden. Hij geeft even gas en stopt dan weer. Achteruit gaat wel prima maar daar win je geen races mee :)

Ik weet niet waar het aan ligt, in Final Fantasy VII gebruik je bijvoorbeeld dezelfde knop om te rennen en dat gaat wel goed. Misschien een bugje, misschien werkt het op andere toestellen wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
*weg* dit valt op GoT onder warez. Verboden dus.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 30-07-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:31:
Op de iphone bestaat er een app/game waartegen je praat en dan een hond of ander dier het nazegt met een rare aparte stem, deze applicatie heet SmackTalk. Is er voor android ook een soortgelijke applicatie en zo ja hoe heet hij?
http://www.appbrain.com/app/com.moosoft.parrot
alleen heb je dan wel alleen een papagaai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is er iets met de Market aan de hand? kan er wel inkomen en info van apps opvragen, maar als ik ze wil installeren begint hij maar niet met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

*knip* zie hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 30-07-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

martincm schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:32:
[...]

GT2 werkt wel volgens twee youtube filmpjes:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kU_rk-Ke6rk]

@ 4:44 ongeveer.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik heb eigenlijk een vraag, zij er hier mensen die de HTC ime mod zouden kunnen aanpassen voor een 240x320 scherm? en dat zouden willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Chaoss schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:15:
Is er iets met de Market aan de hand? kan er wel inkomen en info van apps opvragen, maar als ik ze wil installeren begint hij maar niet met downloaden.
Daar heb ik ook last van. Ik ben echter nu ook met custom roms aan het spelen dus ik dacht dat het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik gok erop dat het daar aan ligt.
Kreeg zelf zojuist een melding dat er een update was voor Google maps en deze is nu aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:18

Tripl3 D

Brother in Arms

Top 25 Android apps: The best of the best

Zit zo hier en daar nog wel wat interessants bij!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

WhatsApp beta is uit :)

http://beta.whatsapp.com/WhatsApp.apk

WhatsApp is een messenger app die ook op iPhone, BlackBerry en Nokia (ook beta) is. Mooie van dit is, dat het gekoppeld is aan je telefoonnummer. En dat de app aan de telefoonnummers van je contacten kan zien wie er WhatsApp gebruikt. Je hoeft dus niets in te stellen.

ok, niet opgemerkt dat hier een apart topic voor gemaakt is...

[ Voor 17% gewijzigd door majoh op 30-07-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
De enige die er tussenstaat, die ik wel zou willen proberen, staat niet in de market: fcc speedtest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Raymond schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:11:
[...]
De enige die er tussenstaat, die ik wel zou willen proberen, staat niet in de market: fcc speedtest :P
Ik vind het zo geinig dat die Astro File Manager overal in het 'must have' lijstje staat. Het is zonder twijfel een heel nuttig ding, maar ik heb nu AndroZip en die doet (voor mij) hetzelfde met 1/3 van de grootte. Zou zomaar kunnen dat Astro iets meer kan, maar ik hoef alleen maar af en toe iets te verplaatsen of verwijderen, dus hij voldoet prima.

Ik heb sowieso de kam door mijn apps gehaald door goed te kijken naar hoe groot ze zijn en kijken naar alternatieven die kleiner zijn, maar functioneel gelijk. Dat werkt niet altijd, maar als de functionaliteit die ik gebruik erin zit en het werkt goed, dan ga ik voor de kleinere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

mphilipp schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:01:
[...]

Ik vind het zo geinig dat die Astro File Manager overal in het 'must have' lijstje staat. Het is zonder twijfel een heel nuttig ding, maar ik heb nu AndroZip en die doet (voor mij) hetzelfde met 1/3 van de grootte. Zou zomaar kunnen dat Astro iets meer kan, maar ik hoef alleen maar af en toe iets te verplaatsen of verwijderen, dus hij voldoet prima.

Ik heb sowieso de kam door mijn apps gehaald door goed te kijken naar hoe groot ze zijn en kijken naar alternatieven die kleiner zijn, maar functioneel gelijk. Dat werkt niet altijd, maar als de functionaliteit die ik gebruik erin zit en het werkt goed, dan ga ik voor de kleinere.
Eensch!
Daarom vind ik (als devver van de Pricewatch Scanner) ook altijd vreemd dat veel apps de barcode scanner integreren in de apk in plaats van het via een Intent aan te roepen (zoals ik het doe).
De barcode scanner is toch al gauw 150-250Kb terwijl je die eigenlijk helemaal niet extra nodig hebt. (Daarom is die pricewatch scanner ook zo klein.
Klein is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Juist! Daarom ben ik ook zo blij met Smart Monitor Pro. Voor die €1,99 en 275Kb vervangt ie een battery widget, systeem monitor en een net use counter. Eerst had ik voor elke taak een ander ding, maar die waren bij elkaar veel 'zwaarder' en SMP heeft voor mij voldoende functionaliteit. Deze app is blijkbaar veel slimmer geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Hebben jullie zoveel apps draaien dat je op zoek gaat naar kleinere apps?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb de nu.nl app geïnstalleerd en deze lijkt zonder reden vanzelf te starten.
Iemand een idee hoe dit komt?

Ik gebruik de widget niet, maar eens in de zoveel tijd ziet de taskkiller het programma in eens weer verschijnen. In de instellingen staat nergens iets over automatisch updaten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Er zijn meer apps die uit zichzelf starten. Ik had bijv. Tvgids, Layar en de nu.nl app.
Layar gebruikte ik bijv. nooit en die stond op 50% battery usage. Heb alle drie de apps dan ook vab mijn telefoon verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Hoe gaat zoiets in zijn werk, als het een meegeleverde app is? (die staan nl. in het geinstalleerde app overzicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ja die kun je niet verwijderen lol maar daar zittene r ook genoeg bij die steeds opstarten.
zelf ook weinig zin om met zo'n auto taskkiller te werken dus neem het maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GG---77 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:07:
Hebben jullie zoveel apps draaien dat je op zoek gaat naar kleinere apps?
Niet persé, maar aan alles komt een einde, en waarom iets groots installeren als een kleintje (voor mij) hetzelfde doet? Juist daar zie ik het nut niet van in. Als het ene programma 2Mb is en het andere 275Kb en de grootste heeft niet zo gek veel meer functionaliteit wil ik juist de kleine hebben. Die is waarschijnlijk een stuk beter geprogrammeerd. In dit geval is klein beter vind ik.

Dit is mijn lijstje:

[SIZE="5"]mike_philippens's Apps on the phone[/SIZE]

Phone: HTC Desire
60 total, 57 free (95%), 3 paid (5%), 46MB total size, $11.10 total priceView this app list on AppBrain

De speedtests gaan er straks weer af, die zijn alleen om ff te kijken hoe snel mijn nieuwe router is icm mijn nieuwe snelle Ziggo verbinding. Ik hoeft dat niet elke week te doen.

[ Voor 82% gewijzigd door mphilipp op 30-07-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
mphilipp schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:04:
[...]

Niet persé, maar aan alles komt een einde, en waarom iets groots installeren als een kleintje (voor mij) hetzelfde doet? Juist daar zie ik het nut niet van in. Als het ene programma 2Mb is en het andere 275Kb en de grootste heeft niet zo gek veel meer functionaliteit wil ik juist de kleine hebben. Die is waarschijnlijk een stuk beter geprogrammeerd. In dit geval is klein beter vind ik.

Dit is mijn lijstje:

[SIZE="5"]mike_philippens's Apps on the phone[/SIZE]

Phone: HTC Desire
60 total, 57 free (95%), 3 paid (5%), 46MB total size, $11.10 total priceView this app list on AppBrain

De speedtests gaan er straks weer af, die zijn alleen om ff te kijken hoe snel mijn nieuwe router is icm mijn nieuwe snelle Ziggo verbinding. Ik hoeft dat niet elke week te doen.
Hoe maak je zo'n lijstje? Je gaat me niet vertellen dat je dat allemaal handmatig hebt ingevoerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Via appbrain ;)
Zie http://www.appbrain.com/u...lippens/apps-on-the-phone rechtsonderin bij 'embed' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

madmaus schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:12:
[...]
Hoe maak je zo'n lijstje? Je gaat me niet vertellen dat je dat allemaal handmatig hebt ingevoerd :P
Gewoon intypen op mijn Desire... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Hebben hier mensen ook het probleem dat als ze met streamfurious een livestream luisteren, dat het bel scherm in beeld komt en ook echt belt om daarna meteen weer op te hangen?
Dat doet de app vooral als ik een aux kabel op mijn radio in de auto aansluit (hij herkent deze aansluiting ook als headset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Op een site met specificaties stond dat het lettertype instelbaar was,niet dus! ik heb de xperia x10 mini pro en vraag me af of er een applicatie is om de letters groter te maken,kan de hele market wel afzoeken maar hoe omschrijf je die app.(als er al 1 is)
Heb al wel handcent en daar kian ik wel het lettertype groter maken,maar dat is alleen voor sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dit lijkt me trouwens ook wel een leuke app: Tasker. Allerlei zaken automatiseren, teveel om op te noemen... Om een beetje een idee te geven, noemen ze wat:
• Set preferences for each application: Give the Kindle app a longer screen time-out. Make Maps or Foursquare automatically turn on GPS, and have a file browser launch when you trade out SD cards. Have your music and other audio apps lower the volume to 50 percent when you plug in headphones, so you never get a way-too-loud moment.
• Time of day automation: Make your phone go into airplane mode overnight, but re-connect for a few minutes every 30 minutes to grab messages. Set up your phone to play specific or random songs from your collection as an alarm, back up files from your SD card every day, load up an application at a certain time.
• Set up contact rules: If you've got a friend who talks too loud, make your call volume go down when they ring. Create a home screen widget that sends an automatic SMS ("In the car," maybe) to the last person who called. Set your phone to pop up a more iPhone-style message box, rather than background notifications, when you miss calls or get SMS from certain people. Have your phone always record messages from a certain caller.
Ziet er wel geinig uit. Ga ik misschien wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mphilipp schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:02:
Dit lijkt me trouwens ook wel een leuke app: Tasker. Allerlei zaken automatiseren, teveel om op te noemen... Om een beetje een idee te geven, noemen ze wat:

[...]

Ziet er wel geinig uit. Ga ik misschien wel even proberen.
Das een goeie deze app zocht ik (onbewust :P) nu gaat gps auto aan als ik me nav software start!!

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Lijkt mij idd ook wel handig om telefoontjes aan te kunnen nemen, zonder een swipe beweging te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb die Tasker erop gezet en het is inderdaad wel mooi. Even snel voor de test een macro (want het is eigenlijk macro's programmeren) gemaakt die de foon mute als ik 'm op z'n kop leg. Lekker makkelijk in een meeting of als ik niet gestoord wil worden. En eentje die bij 0-15% acculading automagisch de auto-sync en evt.WiFi uit zet.

Zo zijn er talloze zaken die je kunt afhandelen. Ik ga me er eens in verdiepen, want als voormalig ontwikkelaar is dit wel fun. Kan ik me weer eens uitleven in het bedenken van leuke macrootjes.

Tip: download 'm op de site, dan kun je 'm 14 dagen uitproberen en hoef je dan pas te betalen voor een code. Via de Market moet je binnen 24 uur besluiten of je 'm echt wilt. En hij is $1 duurder via de Market (vanwege de opslag, anders blijft er niets over voor de maker zegt ie).

Misschien leuk om een thread te openen met leuk en vooral creatieve acties met deze app. Zo kunnen we elkaar op ideeën brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

mphilipp schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:26:
Via de Market moet je binnen 24 uur besluiten of je 'm echt wilt. En hij is $1 duurder via de Market (vanwege de opslag, anders blijft er niets over voor de maker zegt ie).
Toen ik dat zag wilde ik even kijken wat Google er aan overhoud (blijkbaar 30%), maar toen ik bij de Developer Distribution Agreement keek zag ik het volgende:
You authorize Google to give the buyer a full refund of the Product price if the buyer requests the refund within 48 hours after purchase.
Ik dacht altijd, zoals jij ook al zei, dat het 24 uur was. Is dat sinds kort veranderd?

Tasker is inderdaad een geweldige applicatie, maar ik speel er eigenlijk meer mee dan dat het echt nut voor mij heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
ik heb net even pulse rss reader op mijn desire geinstalleerd, maar krijg er geen rss feeds op, hoe doe je dit? toch gewoon de rss link kopieeren en plakken, Hij pakt ze niet... van bijna geen een site (nl dan) hoe krijg ik het voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:26
swoutr schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:57:
ik heb net even pulse rss reader op mijn desire geinstalleerd, maar krijg er geen rss feeds op, hoe doe je dit? toch gewoon de rss link kopieeren en plakken, Hij pakt ze niet... van bijna geen een site (nl dan) hoe krijg ik het voor elkaar?
Bij Pulse kan je niet zomaar elke RSS-feed toevoegen, aangezien deze door de servers van Pulse (je betaalt niet voor niks ;) ) moeten worden gescraped. Hierdoor worden ze goed leesbaar op je telefoon.

Werkt hier nu (sinds gisteren, daarvoor ging er nog van alles fout) fantastisch! Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ik had ADW Launcher geinstalleerd staan. Hele mooie launcher maar op een of andere manier vreet het batterijen. Heeft iemand anders dit ook en is dit een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JoetjeF schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:56:
[...]
Ik dacht altijd, zoals jij ook al zei, dat het 24 uur was. Is dat sinds kort veranderd?
Niets veranderd. Ik ben gewoon dement aan het worden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:24
HendrikN schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:13:
[...]

Bij Pulse kan je niet zomaar elke RSS-feed toevoegen, aangezien deze door de servers van Pulse (je betaalt niet voor niks ;) ) moeten worden gescraped. Hierdoor worden ze goed leesbaar op je telefoon.

Werkt hier nu (sinds gisteren, daarvoor ging er nog van alles fout) fantastisch! Aanrader :)
Welke feeds heb jij er inzitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
HendrikN schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 02:13:
[...]

Ooh oke hij werkt nu idd wel ik volg fok, tweakers, androidplanet, endgadget en nog enkele feeds jammer dat bijv spitsnieuws geenstijl of nu het niet doen. Maar verder zit de reader geweldig mooi in elkaar. En daar hou ik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n 'car locator' app (voor te herinneren waar hij geparkeerd staat), maar er zijn er zo veel en ik weet niet welke wel of niet internet nodig hebben. Dat mag dus niet. Heeft iemand een suggestie voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zinu schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:54:
Ik ben eigenlijk op zoek naar zo'n 'car locator' app (voor te herinneren waar hij geparkeerd staat), maar er zijn er zo veel en ik weet niet welke wel of niet internet nodig hebben. Dat mag dus niet. Heeft iemand een suggestie voor me?
Ik gebruik daarvoor GPS status, met de radar functie kan je daarmee een positie markeren. Als je geparkeerd hebt, gewoon markeren en als terugkomt kan je aan de hand van de radar naar je wagen stappen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ha, die app heb ik al. Ik wist niet eens dat die dat kon. Ik ga eens kijken, bedankt!

Trouwens, zijn er hier mensen die aan geocaching doen? Zo ja, welke app is daar het beste voor? Ook daar zijn er al zo veel van... :P Ik wil best betalen voor zo'n app als er een handige functionaliteit in zit die gratis apps niet hebben (zoals direct kunnen downloaden vanaf een Nederlandse geocaching site).

[ Voor 72% gewijzigd door Zinu op 31-07-2010 12:30 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.