Jean-Bob schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:51:
Er zijn wel een aantal overstappers van iPhone naar Android actief hier toch? Ik ben als nieuwe Androidgebruiker (Samsung Galaxy S, 1e smartphone) wel benieuwd wat de ex-iPhone mensen nou echt nog missen in de Android Appmarket ten opzichte van het aanbod op de iPhone. (Ik heb deze thread en twee voorgaande even doorzocht op iPhone maar kon niet echt veel vinden en ik neem aan dat dit soort dingen snel veranderen in op zo'n snel ontwikkelend systeem.)
Ik ben een soort van overstapper van de Iphone. Ik heb tot nu toe altijd alleen een zakelijke telefoon gehad, maar wilde toch eens een eigen telefoon om zakelijk van prive te scheiden. MIjn vriendin had echter een Iphone 3GS en ik heb nav haar goede ervaringen destijds een Ipod Touch genomen. Dus qua apps moest en moet ik nog echt mijn draai vinden in Android.
Ik lees hier regelmatig tips die ik zelf niet gevonden zou hebben, zo onoverzichtelijk is de Android market. En als ik naar een Androlib ga, dan word ik daar ook niet vrolijk van, het laat niets zien van screenshots of zo.
Anyhoe, wat ik nog mis zijn wat fundamentele dingen die in Froyo goed gaan komen, SD installatie, betere respons op de Desire koptelefoon afstandbediening (nu start ik een tweede app, met mijn gecombineerde play/pause knop ipv dat die de podcast die ik via Google Listen luister pauzeert. Doggcatcher zou de knoppen meer 'opeisen' maar dat vind ik echt een draak van een UI hebben) en ik mis de eye-candy van IOS4 die je alleen soepel krijgt met volle ondersteuning van de GPUs in de huidige telefoons, hopelijk komt dat goed met Gingerbread.
Op het apps gebied mis ik nog een tweakers.net app, een goede webwereld app, (is dat ding gewoon zeer ruw geport of ligt het aan mij?) en natuurlijk gewoon alle games van het IOS4 platform. Ik wil op de android telefoon ook gewoon monkey island 2 special edition kunnen spelen, of een puzzle quest of bejeweled, plants vs zombies etc. Hell, ik kan nu niet eens een nette uitvoering van Mahjong puzzelspel vinden, het ziet er allemaal retelomp uit, helaas (misschien nog niets voor een hogere resolutie gemaakt tot nu toe)?
Ik mis ook nog een echt goede RSS reader (of ik begrijp gewoon de huidige apps niet, want ik krijg het niet soepel aan het werk.
Dat was het wel even voor nu...