Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:47
De +3 lijkt me hier ook enigszins misplaatst, zo briljant is dit verhaal nu ook weer niet en sowieso was dit een halve dag eerder al genoemd.

edit: en dan de link niet geven |:(
Verwijderd in 'nieuws: Consumentenbond start campagne 'Laat je niet hacken''

[ Voor 41% gewijzigd door Brunniepoo op 16-07-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:14:
[...]

Het is dus geen +3, blijft over +2 en een +1. Als jij met jouw overwegingen hem een +2 geeft is er niets aan de hand, een afwijking van 1 punt kan. Ik geef 'm een +1, want de reactie heeft een negatieve ondertoon die ongewenst is en dat wens ik niet te belonen.
Zitten we samen rond de 1.5 en dat is de reactie dan wel waard, mag je zelf een afronding bepalen.
Volgens criteria die we al eerder hadden vastgesteld is het ook geen +2, dan blijft er maar 1 optie over en is de rest een mismod dus moeten die hun rechten ontnomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:22:
[...]

Volgens criteria die we al eerder hadden vastgesteld is het ook geen +2, dan blijft er maar 1 optie over en is de rest een mismod dus moeten die hun rechten ontnomen worden.
Onzin, die criteria verzin je zelf zeker?

Volgens de mod-FAQ kan het zowel een +1 als +2 zijn, en om mensen die +1 of +2 geven hun modrechten te ontnemen is dus zwáár overdreven.

Tip: lees de Mod-FAQ even door, daarin staat dat uitgelegd.

Hoelang gaan we overigens nog over één reactie door? :P

@Brunniepoo: mee eens, een +1 is wel voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2010 13:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Onzin, die criteria verzin je zelf zeker?

Volgens de mod-FAQ kan het zowel een +1 als +2 zijn, en om mensen die +1 of +2 geven hun modrechten te ontnemen is dus zwáár overdreven.

Tip: lees de Mod-FAQ even door, daarin staat dat uitgelegd.

Hoelang gaan we overigens nog over één reactie door? :P

@Brunniepoo: mee eens, een +1 is wel voldoende.
Lees maar eens na.

Femme in "ModBot / Modstatus klachtenloket"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie nergens dat dat betekent dat de post geen +2 zou verdienen, laat staan dat er modrechten van +2-gevers ontnomen moeten worden?

Dat maak jij er weer van, terwijl je écht wel dondersgoed weet, dat dat niet bedoeld werd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:49:
Ik zie nergens dat dat betekent dat de post geen +2 zou verdienen, laat staan dat er modrechten van +2-gevers ontnomen moeten worden?

Dat maak jij er weer van, terwijl je écht wel dondersgoed weet, dat dat niet bedoeld werd.
Een +2 of +3 kan het nooit zijn vanwege het ontbreken van argumentatie.
Maaruh, zoals ik al eerder had gezegd, lees die thread vanaf mijn eerste post eens na. Kom je meerdere hoge pieten tegen die verschillende criteria stellen aan een +2 en +3. Volgens die criteria is dit een 0 of +1.

Hier heb je nog een algemenere stelling.
mjtdevries in "ModBot / Modstatus klachtenloket"
De score van een moderatie staat (als het goed is) helemaal los van de mening die in de post gegeven word.
De score geeft aan hoe de opbouw van een post is.
Denk aan het tekstverklaring in de lessen Nederlands vroeger. Heeft de tekst een inleiding, heeft ie een samenvatting, bronvermelding etc. Allemaal zaken die compleet objectief vastgesteld kunnen worden en waarover geen discussie mogelijk is.

Hetzelfde doe je bij het vaststellen van een score. Je kijk objectief hoe de post is opgebouwd.
Heeft iemand alleen maar een oneliner, of geeft ie argumentatie voor zijn mening.
Is er onderbouwing in de vorm van feiten.
Dat zijn zaken die je volstrekt objectief kunt vaststellen.
Dat zijn de zaken die het onderscheid maken tussen +1, +2 en +3!
Maar lees eerst eens even na, dan zul je vanzelf zien.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaat niet op.

Er staat gewoon argumentatie bij. Dat jij het met die argumentatie niet eens bent kan en mag, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. En dus is dit of een +1 of +2, geen 0.

Nogmaals: lees de mod-FAQ maar eens door!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:53:
Gaat niet op.

Er staat gewoon argumentatie bij. Dat jij het met die argumentatie niet eens bent kan en mag, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. En dus is dit of een +1 of +2, geen 0.

Nogmaals: lees de mod-FAQ maar eens door!
Waar staat die argumentatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Waar staat die argumentatie dan?
In de reactie. Nogmaals: dat jij het er niet mee eens bent, is geen reden voor een 0, zoals in de mod-FAQ al is uitgelegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:55:
[...]

In de reactie. Nogmaals: dat jij het er niet mee eens bent, is geen reden voor een 0, zoals in de mod-FAQ al is uitgelegd.
Dan is het dus de reactie en niet de originele post die de +2 verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:55:
[...]

Dan is het dus de reactie en niet de originele post die de +2 verdient.
Nee, die is gewoon een (weliswaar dikke) +1, want daar ontbreekt sowieso élke argumentatie, het is niet meer dan het geven van een link én het herhalen van wat er ook al in het artikel zelf stond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:58:
[...]

Nee, die is gewoon een (weliswaar dikke) +1, want daar ontbreekt sowieso élke argumentatie, het is niet meer dan het geven van een link én het herhalen van wat er ook al in het artikel zelf stond.
Dan komen we weer terug op het origineel. Jij hebt een bepaald beeld in je hoofd en de stukjes van die puzzel heb je links en rechts maar gegooid en wij moeten maar die stukjes bij elkaar rapen. Nou het mod systeem is er juist voor om kwalitatieve posts naar voren te halen niet om de verspreide meningen van mensen te laten heersen. Als jij een tijdschrift koopt hoef je immers ook niet alle delen van een artikel bij elkaar te rapen. De 0/+1 mod voor die enkele post is dan gepast en alles wat hoger of lager is, is een mismod en moet afgestraft worden.

Ik zie ook geen enkele wetenschappelijke onderbouwing in jou verhaal. Alle verhaaltjes op het net zijn gebaseerd op wat de iPhone zelf aangeeft met de numeric GSM indicator, dit is nauwelijks een eerlijke test omdat dit een waarde is die voortvloeit uit de uiteinden van het systeem. Als je een eerlijke test zou willen doen dan heb je een an-akoestische kamer samen met een hoop dipole antennen nodig om een beetje fatsoenlijk meting te kunnen doen. De rest is simpelweg onzin en zeggen niks over het daadwerkelijk probleem, misschien over een factor van de oorzaak maar niet het daadwerkelijke probleem.

Jij bent misschien snel in het vormen van een mening maar ik ben daar toch iets conservatiever. Ik wil wel eens weten wat het daadwerkelijke probleem is voordat ik een fix ga eisen. Kijk als jij iets had gezegd in de zin van: "Appel moet nu met een conclusie komen waaruit blijkt wat het probleem is en aan de hand daarvan een fix uitbrengen. Als ze dat niet doen dan moeten wij met zijn alle consumenten organisaties aansporen om er iets aan te doen". Wat je nu doet is op een zeer ongepaste manier de populaire mening voeren om een lynch menigte te creëren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alles wat hoger dan +1 is géén mismod, dat hebben we hierboven al vastgesteld. Alleen jouw kromme interpretatie van één specifieke reactie op het forum is géén rechtvaardiging voor een +1 als max.

Tip, voor de derde keer: lees de mod-FAQ nog eens door.

Maargoed, dan geef jij de post toch lekker een of 0 of +1, en kunnen we hier weer door? Zoveel ophef over één post is gewoonweg onzin imho, hij staat gewoon prima zoals hij nu is.

Ik ga er dan ook niet verder op in.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2010 14:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:09:
Alles wat hoger dan +1 is géén mismod, dat hebben we hierboven al vastgesteld. Alleen jouw kromme interpretatie van één specifieke reactie op het forum is géén rechtvaardiging voor een +1 als max.
Mwah we hebben het hier toch wel over Femme...
Tip, voor de derde keer: lees de mod-FAQ nog eens door.
Trolls mag je achterwege laten, zoals eerder gecommuniceerd is
Maargoed, dan geef jij de post toch lekker een of 0 of +1, en kunnen we hier weer door? Zoveel ophef over één post is gewoonweg onzin imho, hij staat gewoon prima zoals hij nu is.
Ik heb zo mijn redenen. Maaruh, jij bent wel diegene die steeds moet reageren. Wie maakt nou ophef over een post? Je kan dan toch gewoon zeggen dat je die +1 accepteert en het daarbij laten? Kip en ei mijn vriend.
Ik ga er dan ook niet verder op in.
Pffft, another one bites te dust.

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 16-07-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb geen idee waarom er zo verbeten gereageerd moet worden. Dat men een discussie draaiend houdt om bij een lastige moderatie interessante motivaties voor welke beoordeling maakt een discussie uiteindelijk lang, maar niet perse dat de post zelf moeilijk-doen vereist.

Kan het gewoon weer leuk beoordelen en aanmelden worden? Niemand zit op zware discussies te wachten waar met FAQ's en andere bebeitelde stenen gesmeten wordt. Users die hun ene post of moderatie-vraagje ff tussendoor willen vragen komen dan helemaal niet aan de bak wegens gebrek aan laagdrempeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij eerst even uitleggen waarom ik nu ineens de troll ben? Omdat ik een akkefietje heb gehad met Sander mag ik ineens niet meer mijn mening uiten of hoe moet ik dit zien? Als je hierboven even naleest (al zeg ik het zelf) een nogal goed onderbouwde reden dus ik begrijp het allemaal niet.

En Sandertje... Die opmerking die er stond, was eigenlijk voor mijzelf bedoelt en niet voor wildhagen. Kan je hem terug zetten want zomaar censuur uitvoeren dat is ook niet echt Nederlands te noemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brunniepoo schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:23:
De +3 lijkt me hier ook enigszins misplaatst, zo briljant is dit verhaal nu ook weer niet en sowieso was dit een halve dag eerder al genoemd.

edit: en dan de link niet geven |:(
+3 is inderdaad wat aan de hoge kant, maar ik snap niet dat hij voor de rest alleen +1 krijgt... Lijkt me een toch een heel dikke +2 waard.

Dat het een halve dag eerder genoemd zou zijn... Kun je daar eens een link naar geven? Ik kan met eventjes snel zoeken namelijk geen gelijkende post vinden. En als ik zonder hulp die andere post niet kan vinden, dan is het wat mij betreft ook geen dubbelpost in de zin dat ik er punten voor af moet trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:10:
...
En Sandertje... Die opmerking die er stond, was eigenlijk voor mijzelf bedoelt en niet voor wildhagen. Kan je hem terug zetten want zomaar censuur uitvoeren dat is ook niet echt Nederlands te noemen.
Je mag best je mening geven, maar laat het constante getroll achterwege. Zo ook weer in deze reactie ben je het trollen/neerbuigen. Anderzijds probeer je andere mensen wat in de mond te leggen, want niemand geeft aan dat een reactie alleen maar een bepaalde score kan krijgen of dat rechten gelijk afgenomen zouden moeten worden, waar totaal geen basis voor is. Het moderatiesysteem is verder niet zwart/wit. Elke reactie een andere inhoud hebben en dus vatbaar zijn voor een andere beoordelingen.

De opmerking Ach jongen toch, ik kan niet lezen... basisschool nooit afgemaakt. :( is weer neerbuigend en sarcastisch. Ik geloof niet dat het op jouw slaat en mocht dat wel het geval zijn dan raad ik je aan om weer op te letten op jouw manier van reageren, zoals eerder verteld is. Cencuur is het ook niet, want alleen maar bedoeld om de sfeer hier weer op de goede rails te krijgen (en niet volgens de Algemene Voorwaarden is waar iedereen zich aan moet houden). Er wordt geen informatie achter gehouden of dergelijks dus sowieso geen cencuur.

Mocht je hier nog verder over door willen gaan dan graag een DM, want het heeft niks meer te maken met de beoordeling voor de eerdere reactie in kwestie. Er is niet één bepaalde score die juist is.

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 16-07-2010 15:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:57

Herman

FP ProMod
Deze reactie heb ik gisteren op -1 gezet. Maar iemand vond 'm toch blijkbaar 'ontopic'. Voor mijn gevoel wordt hier gewoon een user vierkant uitgelachen. Lijkt me niet zo netjes... Is een -1 dan geen betere score?
altrincham in 'Apple brengt updates uit die 'death grip' moeten verhelpen'

Edit: Oops, zou inderdaad best kunnen. Alcohol en modden gaan dus blijkbaar niet goed samen :+ Al die moeilijke kleurtjes. Ik gaf in ieder geval rood :P

[ Voor 21% gewijzigd door Herman op 16-07-2010 15:43 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is inderdaad een troll-reactie.

Jij bent trouwens de derde moderator van het lijstje en je gaf een -1. Verder gaf nummer 2 'm ook een -1 maar was het de eerste (mismod) die er een +1 aangaf. 't is niet dat iemand 'm ontopic vond maar gewoon een slechte papagaai is mijn gok.
Nu is het -1 en krijgt de +1 een penalty aan z'n broek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

Don't feed the trolls.
:w

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:10:
[...]

+3 is inderdaad wat aan de hoge kant, maar ik snap niet dat hij voor de rest alleen +1 krijgt... Lijkt me een toch een heel dikke +2 waard.

Dat het een halve dag eerder genoemd zou zijn... Kun je daar eens een link naar geven? Ik kan met eventjes snel zoeken namelijk geen gelijkende post vinden. En als ik zonder hulp die andere post niet kan vinden, dan is het wat mij betreft ook geen dubbelpost in de zin dat ik er punten voor af moet trekken...
onder andere deze, maar inclusief reacties was hier toch al behoorlijk over gepraat, met als consensus dat het inderdaad een leuk quizje voor beginners is:
OtherSloth in 'nieuws: Consumentenbond start campagne 'Laat je niet hacken''

Verder zie ik er weinig meer in dan wat (felle) meningen en open deuren, weinig mis mee maar mijns inziens ook niet meer dan +1.
+2 en +3 is voor mij toch meer iets nieuws toevoegen (daarvoor: handig als je dus de moeite hebt genomen andere reacties te lezen), iets ingewikkelds helder uitleggen en dergelijke, maar goed, dat zal ook van mod tot mod verschillen.

Overigens: Verwijderd in 'nieuws: 'RIAA geeft meer geld uit aan rechtszaken dan er binnenkomt'' vind ik ook wel wat overgewaardeerd, hij quote een flink stuk en de rest is niet bepaald onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mdma3012 in 'nieuws: Twitter zet bittorrent in voor uitrollen serverupdates'

Kan die niet beter op +1? Ja, het is al heel vaak door anderen gezegd, maar allemaal binnen 2 minuten van elkaar, en volgens mij is het dan een ongeschreven regel dat we die allemaal dezelfde score geven?

Die drie eronder kunnen uiteraard wel op 0, omdat die een halfuur tot drie kwartier later kwamen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:30:

Kan die niet beter op +1? Ja, het is al heel vaak door anderen gezegd, maar allemaal binnen 2 minuten van elkaar, en volgens mij is het dan een ongeschreven regel dat we die allemaal dezelfde score geven?

Die drie eronder kunnen uiteraard wel op 0, omdat die een halfuur tot drie kwartier later kwamen.
ik refresh zelf altijd nog even het topic voor ik daadwerkelijk de post verzend, maar dat moeilijk verplicht worden. +1 lijkt me hier inderdaad wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Zelfs refreshen lijkt niet altijd te helpen. Ook dan is een reply van mij wel eens dubbel terecht gekomen. (met vervolgen 3 min verschil tot mijn verrassing)

ook +1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

wildhagen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:30:

Is in het verleden wel vaker aan de orde geweest.Als ik me niet vergis geldt de ongeschreven regel tot een minuut of 10 na de eerste.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie valt voor mij in de categorie ongewenst:
Verwijderd in 'nieuws: Joss Stone speelt Bond-girl in nieuwe game Blood Stone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Phyxion in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'
Meningmodding van heb-ik-jou-daar. Lijkt me gewoon een +1.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, dat vind ik ook absoluut een +1. Die -1's lijken idd op meningmodders.

RocketKoen in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'

Dat vind ik dan weer een -1, beetje flamerig richting rechters, en de vergelijking met China en Noord-Korea is natuurlijk ook één grote troll die nergens op slaat.

[ Voor 67% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2010 18:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hij is het eens met de uitspraak, verder is het allemaal zijn persoonlijke mening, zonder toelichting Zie er daarom niet echt iets van waarde in.Heb geen problemen met een +1,maar een 0 kan net zo goed.

edit:

Snap niet zo goed waarom deze reactie op -1 staat. Kan het zijn dat ie het wel goed gelezen heeft ,maar niet goed begrepen? Lijkt me vrij onschuldig, daarom een 0 van mij.
Warpozio in 'nieuws: Twitter zet bittorrent in voor uitrollen serverupdates'

[ Voor 26% gewijzigd door pcgek op 16-07-2010 19:40 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
pcgek schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:19:
[...]
...Snap niet zo goed waarom deze reactie op -1 staat. Kan het zijn dat ie het wel goed gelezen heeft ,maar niet goed begrepen? Lijkt me vrij onschuldig, daarom een 0 van mij.
Warpozio in 'nieuws: Twitter zet bittorrent in voor uitrollen serverupdates'
Was ook het twijfelen om deze te melden, maar imho kunnen beide scores. Zelf inderdaad ook een 0 gegeven eerder.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kura in 'nieuws: Apple geeft gebruikers gratis case om 'death grip' iPhone 4 op te lossen'

Tweede deel van de zin maakt het imho tot een troll en dus -1, of zie ik dat verkeerd?

Die +3 lijkt me sowieso een meningmodder overigens.

(en ja, ik weet het, hij is nog jong, maar het betreft een nogal gevoelig onderwerp en de reacties gaan snel, héél snel)

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 16-07-2010 20:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Beetje lastig. Een gedeelte van de post heeft best wel waarde,maar de manier waarop hij dit brengt is wmb niet iets voor op de FP. Meegenomen dat het hier een user betreft die al sinds 2002 actief is(zou de regels toch een beetje moeten kennen) kom ik ook uit op een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 11:39

fdh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het een goed onderbouwde mening, ik heb een +2 gegeven. Daarbij ook meteen het moderatiegeklaag verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Joseph in 'nieuws: AMD's Ontario-apu verschijnt eerder terwijl Llano is vertraagd'
Het antwoord hierop is binnen 2 seconden te vinden via Google of Wikipedia, dus ik ga hier geen +1 voor geven (sterker nog, de afkorting staat in het artikel, bij een mouse-over over apu 8)7).

mad_max234 in 'nieuws: AMD's Ontario-apu verschijnt eerder terwijl Llano is vertraagd'
Deze mag wel even ferm op -1, met zijn irritante LMGTFY-link (ook nog via tinyurl, zodat je dat niet aan ziet komen).

[ Voor 40% gewijzigd door Ghost Dog op 16-07-2010 21:53 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ghost Dog schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 21:51:
Joseph in 'nieuws: AMD's Ontario-apu verschijnt eerder terwijl Llano is vertraagd'
Het antwoord hierop is binnen 2 seconden te vinden via Google of Wikipedia, dus ik ga hier geen +1 voor geven (sterker nog, de afkorting staat in het artikel, bij een mouse-over over apu 8)7).
Inderdaad, staat gewoon een acroniem in de tekst, dus een simpel nulletje.
mad_max234 in 'nieuws: AMD's Ontario-apu verschijnt eerder terwijl Llano is vertraagd'
Deze mag wel even ferm op -1, met zijn irritante LMGTFY-link (ook nog via tinyurl, zodat je dat niet aan ziet komen).
Daar heb ik ook een schijthekel aan, absoluut -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Thanks, dit wilde ik net zelf ook posten. Ik ben het totaal niet eens met dat het gros maar +0 of -1 vote puur omdat iedereen altijd pro Pirate Bay is. Het is ontopic dus het zou sowieso +1 moeten zijn.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ontopic is niet per definitie +1. In dit geval vind ik je reactie behoorlijk kortzichtig en verbrui je het vervolgens met je opmerking richting Edwin. Ik heb dus een 0 gegeven. De -1 die je op je oorspronkelijke reactie hebt gekregen vind ik trouwens wel helemaal fout.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dirk schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:23:
Ontopic is niet per definitie +1. In dit geval vind ik je reactie behoorlijk kortzichtig en verbrui je het vervolgens met je opmerking richting Edwin. Ik heb dus een 0 gegeven. De -1 die je op je oorspronkelijke reactie hebt gekregen vind ik trouwens wel helemaal fout.
Waarheid is ook al foutief tegenwoordig? I rest my case :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Jouw originele post bestond gewoon uit een aaneenschakeling van oneliners(uittingen van ongenoegen),zonder enige toelichting. Daarom is een 0 helemaal niet zo vreemd hoor. Na de edit is het er niet echt beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Phyxion schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:26:
[...]

Waarheid is ook al foutief tegenwoordig? I rest my case :)
Ik zie daar alleen een oneliner als start, en dan subjectieve waarheden, de relatieve zwaarte van een vergrijp wordt door iedereen verschillend ervaren, oplossingen waar zwaar op af te dingen valt, je zet de deur open richting censuur, en zinloze offtopic opmerkingen. Inderdaad een geheel van oneliners.
Maar daar had ik nog wel een +1 voor willen geven, het is de opmerking richting Erwin dit het uiteindelijk voor mij een 0 maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Apple geeft gebruikers gratis case om 'death grip' iPhone 4 op te lossen'

Wat is hier dan irrevelant/off topic aan?
Ik vind het wel een gepaste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar is nog maar 1 mod bij langs geweest... ;)

Maar het enige commentaar dat ik op die reactie heb is dat je geen quote-tags gebruikt. Als je wil quoten zonder quote-tags, gebruik dan cursief, small leest heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt ,vind ik zelf ook dus ik heb het veranderd.
Maar jij zegt,1x gemodereerd ,dus die ene 6 ,is van 1 persoon die 6 punten waard is.
Ha,en jij bent ook 6 punten ,vandaar dat het nu weer ontopic was.
Ik dacht dat die 6 ,van meerdere personen was maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

edit; ja ,beginners zijn minder "waard" als gevorderden da`s waar ook.
Lekker slim weer van mij :9

mischien dat het daarom offtopic was,vanwege dat irritante kleine letter type in de quote

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Het is eigenlijk niet zo belangrijk, maar hoezo is dit niet ontopic?

MicGlou in 'nieuws: Joss Stone speelt Bond-girl in nieuwe game Blood Stone'

Artikel gaat toch over Joss Stone in een James Bond game? Er wordt verderop over een film gesproken en dat wordt wel ontopic gemodderd..? Zou kunnen, maar mijn waardering uitspreken over de keuze voor Joss Stone vind ik toch echt veel meer ontopic, dan het hebben over een eventueel uitgestelde film waarin ze niet eens voorkomt. Ik verbaasde mij er een beetje over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'

Flame én troll (meerdere trolls zelfs), dus -1.

gijsvogel in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'

Ook al een flamebait, hij begint zijn reactie er nota bene mee. Zeker geen +1 waard, maar wel een -1.

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 17-07-2010 09:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

In dat topic nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen is de reactie van maandverband ook een leuke. Grotendeels wel netjes verwoord, misschien een wat scherpe bewoording en onnadenkend, alleen dat begin is zo enorm fout!
Heeft dan ook flink wat -1 moderaties maar ook +1 t/m +3 en geen 0.
Moeten misschien die +3 en +2 gever(s) even worden nagekeken? Lijken mij namelijk eerder meningmodders.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'
Ik denk ,dat de meeste van de +2 en +3 het niet echt gelezen hebben ,maar dachten zo dat is een lange post.Of het is mening modden zo als gezegd is. .
Op het eerst gezicht ziet het er ook netjes uit.

MicGlou in 'nieuws: Joss Stone speelt Bond-girl in nieuwe game Blood Stone'
En deze vind ik niet echt irrelevant/off topic.Maar dat ben ik.
Helaas staat er al 29 bij -1,en zelfs 1x ongewenst ,dus ook al zou ik willen .............
De meederheid heeft beslist MicGlou :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijkt me idd absoluut geen -1, eerder een +1. Kan hem helaas niet zelf modden, omdat hij onder één van mijn reacties hangt.

Meningmodder? Hoop toch van niet, gezien de weging van 6x....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
k1n8fisher schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:48:
In dat topic nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen is de reactie van maandverband ook een leuke. Grotendeels wel netjes verwoord, misschien een wat scherpe bewoording en onnadenkend, alleen dat begin is zo enorm fout!
Moeten misschien die +3 en +2 gever(s) even worden nagekeken? Lijken mij namelijk eerder meningmodders.
Wat me vooral stoort in die post is dat die persoon volgens mij heel bewust heeft gereageerd op de "firstpost" om zodoende met zijn reactie bovenaan te staan in een topic waar al 200 mensen eerder dan hem gereageerd hadden. Dat gekoppeld met het begin heeft mij tot een -1 doen besluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:28:
Dat lijkt me idd absoluut geen -1, eerder een +1. Kan hem helaas niet zelf modden, omdat hij onder één van mijn reacties hangt.

Meningmodder? Hoop toch van niet, gezien de weging van 6x....
Foutje waarschijnlijk, want ik verwacht dat een promodder wel beter weet ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
ok, opbiechten! Welke promod heeft er een iPhone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
ik heb sterk de indruk dat Verwijderd in 'nieuws: Mobieltjesmakers reageren fel op antennevergelijking van Apple' mijn Posts waar hij op reageert op -1 zet. Ben ik nu al 2x tegengekomen en het lijkt erop dat hij ze zo modereert. -1 slaat inn ieder geval nergens op, mismodding met 4x weging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Kixtart schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:09:
[...]

Foutje waarschijnlijk, want ik verwacht dat een promodder wel beter weet ;)
Excuses voor deze misklik! Heb hem gerectificeerd!
@MJT: die van maandverband had van mij ook een -1 gekregen en NEE ik heb geen iPhone!

@vgroenwold:
In dat Apple topic wordt Bazilfunk ook steevast op -1 gemod (4x) en reageert die KinGuin ook op zijn reacties.
Nou zijn niet alle reacties van Bazilfunk in dat topic geweldig maar er zitten toch wel reacties tussen die wel boven de -1 mogen staan!

[ Voor 43% gewijzigd door TheCapK op 17-07-2010 16:22 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sterk de indruk dat KinGuiN in 'nieuws: Mobieltjesmakers reageren fel op antennevergelijking van Apple' mijn Posts waar hij op reageert op -1 zet. Ben ik nu al 2x tegengekomen en het lijkt erop dat hij ze zo modereert. -1 slaat inn ieder geval nergens op, mismodding met 4x weging...
Het lijkt er duidelijk op dat waneer KinGuiN op een post van iemand reageert waar hij het niet mee eens is, onheroepelijk -1 mod.
Dat terwijl de meeste posts niet eens -1 moeten/hoeven zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets als deze ook ,denk ik..Stevie_O
Macshack in 'nieuws: Mobieltjesmakers reageren fel op antennevergelijking van Apple'

Het is volgens mij een 0 of mischien 1,maar geen -1.
Heeft KinGuiN deze gemod?
Want volgens mij was dit een reactie op reactie van KinGuiN .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@qwerty1971

Ik kan niet zien wie wat gemod heeft.
Maar gezien er (bijna) alleen gemod wordt met een waarde van 4 rondom de reacties van KinGuiN, lijkt het me erg logisch dat het door hem gedaan wordt.
En merendeel daarvan zijn -1 gemod.

Over de post van Macshack: die vind ik niet relevant....dus ik zou die een 0 hebben gegeven.
Of de -1 terecht is........geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het was inderdaad steeds deze user, dus maar een mail gestuurd. Die van Macshack is ook geen -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:48:
Wat mij betreft zijn de -1's hier de meningmodders!!!

De eerste paragraaf is fout... De rest is echter een uitstekende post. Zonder de eerste paragraaf gewoon een puike +2, en eventueel zelfs +3. Vanwege die twee verkeerde woordjes kun je dan aftrek geven. Ik geef 'm één punt aftrek met een totaal van +1. Twee punten aftrek kan ik me ook voorstellen...

Maar om de gehele post daarom op -1 te kegelen is wat mij betreft gewoon onterecht. Dat kan ik alleen maar als meningmodden zien.

Idem voor deze: HADES2001 in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'

Staat niets verkeerds in. hier is -1 gewoon meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Beide vind ik inderdaad zeker geen -1, eerste misschien een +1, de tweede een 0.

[ Voor 65% gewijzigd door Brunniepoo op 17-07-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 17:50:
[...]

Wat mij betreft zijn de -1's hier de meningmodders!!!

De eerste paragraaf is fout... De rest is echter een uitstekende post. Zonder de eerste paragraaf gewoon een puike +2, en eventueel zelfs +3. Vanwege die twee verkeerde woordjes kun je dan aftrek geven. Ik geef 'm één punt aftrek met een totaal van +1. Twee punten aftrek kan ik me ook voorstellen...
Als iemand denkt zijn betoog te moeten beginnen met losers en kutkoppen,dan kap ik met lezen.De lengte van een post is van ondergeschikt belang als iemand met dit soort woorden gaat gooien . Of het nu om mensen met een schone lei gaat of om verdachten ,daar maak ik geen onderscheid in. Het zijn gewoon te zwaar wegende woorden,wmb dan :)

@dcm360

Om de redenen die je al aangeeft zie ik er iig ook niet meer in dan een 0.

[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 17-07-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik sluit me hierover aan bij pcgek.

Overigens, over HADES2001 in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'
Dit is niet meer dan 'mee eens, had een +3 moeten krijgen en een -1 is fout. En de moderators zijn illegaal bezig'. Moet dat echt een 0 of +1 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd in 'nieuws: Google stopt verkoop Nexus One via webwinkel'
Moet deze reactie niet op 0? Het hele Windows Phone gedeelte is in elk geval off topic. De laatste zin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze post kan wmb ook niet door de beugel. Staan nog wel meer oneffenheden in,maar dit spant toch wel de kroon:
veroorzaakt door jullie, vieze, vuile, smerige, achterbakse, downloadende kutkoppen! Zonder jullie zou ik dit soort problemen niet hebben!
Lees vooral de kleine lettertjes ook even op het einde van zijn post.(rare extreme vergelijking) Er zijn zat andere reacties op het artikel,dus met deze reactie op-1 doen we de lezer niets tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik maak er een -1 van. En het is weer die maandverband, die hierboven ook al eens voor de -1 is gemeld met een andere reactie (in dezelfde nieuwspost). Zeker een bepaalde tijd van de maand ofzo....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Pcgek,volgens mij kan die zelfs wel een -2 gebruiken.
Dat is toch niet normaal meer.Een waarschuwing wegens ,zou zeker gepast zijn.

Dat is geen post meer,maar bewuste poging anderen te kwesten.
Eerst geeft ie zijn mening weer in een betoog,
wat kant nog wal raakt,en vervolgens begint hij "gewoon"(als of het de normaalste zaak v/d wereld is)mensen uit te maken voor alles en nog wat.

Overigens hebben sommige,die post een +2 gegeven.Die hebben of het niet gelezen ,of zijn bezig de moderatie te ondermijnen.

Ik nomineer deze post voor een -2.
Zie je wat er onderaan geschreven is over "maagden"
Die poster lijkt zwaar 8)7 ,en gebruikt t.net als zijn therapie ofzo.
Is dit normaal?
"Ik neem aan dat jij er dan ook geen problemen mee hebt als ik drie keer per week een 11-jarig maagdje verkracht. "

Kan mij niet schelen in wat voor contekst ik dat "MOET"lezen.
Dit is ver buiten de grenzen.
Definitief .

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:01:

Overigens hebben sommige,die post een +2 gegeven.Die hebben of het niet gelezen ,of zijn bezig de moderatie te ondermijnen.
ik kan me vergissen maar volgens mij is de echte onzin er pas later bij gekomen, daarvoor was het nog een redelijke post waar een +2 nog zou kunnen (al zou ik niet verder zijn gegaan dan +1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog een met 'mongool', 'kneus', moderatiegezeik etc etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ,dat snap ik Brunniepoo.

Inderdaad ,het begint niet abnormaal,maar zo eindigt het wel.
Ik vind dit echt aanstoot gevend.
100%.
Het doel recht vaardigt de middelen niet.
De vergelijkingen die gemaakt worden zijn ,krankzinnig,en het taal gebruik opruiend en kwetsend.
Zo iets past niet op een alle leeftijden forum/website.

edit;
@ Pcgek hieronder .

Ja precies,dat is toch te byzar . :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Had al gehoopt hem niet weer onder de aandacht te moeten brengen :)

Nog ff een quote uit de post die wildhagen aanhaalt:
Die kneus van een GSS komt hieronder weer met het belachelijke "Vrij internet enzo". Wat nu? Flikker toch een eind op met je vrij internet.

[ Voor 6% gewijzigd door pcgek op 18-07-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Platenlabel stuurt duizenden 'dreigbrieven' naar vermeende piraten'

Lijkt me een -2. Dit is namelijk gewoon oproepen tot plegen van geweld c.q. vernieling, en dat is toch echt strafbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2010 11:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Wildhagen,als het sarcastisch was neergezet had ik er, misschien, wel een grap ingezien,maar volgens mij,naar wat ik weet,mag dit ook niet.Persoonlijk zou ik een -1 wel genoeg vinden ,maar mischien denken die gene die de power van -2 hebben er wel anders over.Het zou mij niet uitmaken.Het is toch al aangegeven,door jouw o.a ,dat het ongewenst is.

Al vind ik het niet zo erg als de reacties van maandverband.
Die post die je net aanhaalde ook.
Weer elle lang,dus in 1st instantie denk ik "leuk ff lezen,die heeft wat te melden "en het begint redelijk normaal,althans daar heeft het alle schijn van ,maar dan komt de krankzinnigheid.
Een ander woord heb ik er niet voor.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De reactie van chrisbussie vind ik in de context van het artikel niet erg genoeg voor een -2. Ik hou het erop dat het sarcastisch was en kan gewoon een -1 blijven. Maandverband heeft een email over zijn manier van reageren.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireStarter in 'nieuws: Motorola erkent bestaan custom-rom-'kill-switch' in Android-smartphone'

Wat mij betreft een -1 maar een 0 kan ook.

Als je kijkt naar zijn vorige posts dan zie je dat dit een Apple liefhebber is. Dit is overduidelijk een flame welke is gericht op de Android gemeenschap en het feit dat men in de Android gemeenschap vaak claimt dat je met Android vrij bent terwijl je met de iPhone moet jailbreaken.

Dat deze persoon hier de plank totaal misslaat en dat het hier gaat om de beveiliging van het OS zelf en niet de gebruikers functionaliteit ontgaat hem helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Kortom volgens jou is het irrelevant en dus een 0? Ik zie een raak geplaatste constatering, dat is zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 is imho absoluut meningmodden. Een 0 is niet onverdedigbaar, maar ik houd hem toch echt op een +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcm360 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:41:
Kortom volgens jou is het irrelevant en dus een 0? Ik zie een raak geplaatste constatering, dat is zeker geen -1.
Mwah nee, niet irrelevant, het is een flame. Ik baseer mij op zijn reacties uit het verleden en dan komt er overduidelijk naar voren dat hij dit niet doet om een constatering te delen maar om (zgn.) in de poep te roeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie er geen flame in.

En reacties uit het verleden zijn irrelevant. Je moet een reactie op zichzelf beoordelen, niet op basis van andere reacties van die persoon uit het verleden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:53:
Ik zie er geen flame in.

En reacties uit het verleden zijn irrelevant. Je moet een reactie op zichzelf beoordelen, niet op basis van andere reacties van die persoon uit het verleden.
Ik vindt van niet. Reacties uit het verleden zijn een goede basis voor een profiel schets en wat de intenties van de persoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:55:
[...]

Ik vindt van niet. Reacties uit het verleden zijn een goede basis voor een profiel schets en wat de intenties van de persoon zijn.
Dat mag jij vinden, maar de Mod-FAQ is het niet geheel met je eens, en die is toch echt leidend. Reacties dienen op zichzelf te worden beoordeeld.

Dit is geen flame, geen troll, en dus ook geen -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nee, je kent de beweegredenen van een persoon niet op basis van eerdere reacties. Een reactie moet gemodereerd worden op basis van kwaliteit binnen het artikel of subdraad van reacties.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Reacties uit het verleden zijn een goede basis voor een profiel schets en wat de intenties van de persoon zijn."

En dat kan dus weer niet.Hoe iemand in het verleden ook is geweest, zo lang hij mag reageren ,is het van de moderatie de taak OBJECTIEF een moderatie te geven .
En over het desbetrefde de onder werp
FireStarter in 'nieuws: Motorola erkent bestaan custom-rom-'kill-switch' in Android-smartphone'
een vraag kan ,als het een goede is,wel degelijk ontopic zijn .
De FAQ zegt het zo;
Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
En in dat perspectief gezien ,vind ik het een 0.
Niks meer ,niks minder.

Trouwens er staad ook nog dit in de FAQ.
Je dient je taak zorgvuldig uit te voeren en verantwoording te nemen voor je moderaties, zodat alle reacties op een eerlijke en weloverwogen wijze worden beoordeeld.Dat is eigenlijk wat ik met objectief bedoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Pfff...ben uiteindelijk ruim twee uur bezig geweest met het doorlezen en modden van nieuws: Mobieltjesmakers reageren fel op antennevergelijking van Apple en achteraf was het misschien niet zo verstandig om al mijn opmerkingen in edits bij mijn post van 12:57 te zetten, maar misschien kunnen een paar andere mods er toch nog even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd in 'nieuws: Motorola erkent bestaan custom-rom-'kill-switch' in Android-smartphone'
Nieuwswaardegezeik (hihi, leuk scrabble-woord :P) op de verkeerde plek dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Brunniepoo .Als je het leest mod je dan niet meteen?
Ik zie er nog een hoop ongemod.
Verder kijk ik bij het opgegeven tijdsstip maar op 12.57 staan 2 post ,maar niet met jouw naam.
Is zeker van je andere profiel :+

Ik zal de rest nog wel met mijn moderatie kwaliteiten ,als grootmeester,onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep, -1, zeker ook gezien het minder vriendelijke toonje.

Hoort in GR.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:08:

"Reacties uit het verleden zijn een goede basis voor een profiel schets en wat de intenties van de persoon zijn."

En dat kan dus weer niet.Hoe iemand in het verleden ook is geweest, zo lang hij mag reageren ,is het van de moderatie de taak OBJECTIEF een moderatie te geven .
En over het desbetrefde de onder werp
een vraag kan ,als het een goede is,wel degelijk ontopic zijn .
De FAQ zegt het zo;
Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
En in dat perspectief gezien ,vind ik het een 0.
Niks meer ,niks minder.

Trouwens er staad ook nog dit in de FAQ.
Je dient je taak zorgvuldig uit te voeren en verantwoording te nemen voor je moderaties, zodat alle reacties op een eerlijke en weloverwogen wijze worden beoordeeld.Dat is eigenlijk wat ik met objectief bedoel. :)
Ik vind de vraag zeker relevant bij dit artikel, wat in mijn ogen genoeg reden is voor +1.

Modfaq:
+1: On-topic

Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:20:
@ Brunniepoo .Als je het leest mod je dan niet meteen?
Ik zie er nog een hoop ongemod.
Verder kijk ik bij het opgegeven tijdsstip maar op 12.57 staan 2 post ,maar niet met jouw naam.
Is zeker van je andere profiel :+

Ik zal de rest nog wel met mijn moderatie kwaliteiten ,als grootmeester,onder de loep nemen.
uhm, jawel, die zullen wel geplaatst zijn nadat ik dat punt voorbij was, toen ik begon waren er zo'n 150-180 ongemodde, inmiddels alweer 19. Zoals ik al zei, ik ben er meer dan twee uur mee bezig geweest, het zijn bijna 700 posts!
12:57 verwees naar mijn reactie hierboven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is lang,maar je doet nuttig werk d:)b .
excuus nog voor die flauwe grap.Ik weet dat je integer bent,zo kom je wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:43:
excuus nog voor die flauwe grap.Ik weet dat je integer bent,zo kom je wel over.
Kun je beter tegen die modbot zeggen die me de hele tijd teruggooit naar x1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit is echt geen +3 of +2 in mijn ogen: Feanathiel in 'nieuws: Valve geeft Alien Swarm gratis weg via Steam'

Deze info is namelijk gewoon via het artikel of een simpele search in Steam te vinden. Ik geef een +1 max.

Wat vinden jullie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een 'simpele search op Steam' mag van mij best met een +2 beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is simpelweg een bedreiging (en dus strafbaar), ik zou dus zeggen -2.

Nog een bedreiging: stresstak in 'nieuws: Platenlabel stuurt duizenden 'dreigbrieven' naar vermeende piraten'

[ Voor 57% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2010 16:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Beide weg

☻/