Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Vind ik geen +3 waard (effectief nu op +2), ik vind het maximaal een 0... allerlei vage beschuldigingen over misdaadsyndicaten aan de macht, en niet-onderbouwde complottheoriën etc.
Virussen? Scan ze hier!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
En hop, nog 2x +3 erbij nu ik de link hier heb gepost. Misschien ff controleren wie zijn modrechten graag kwijt wil? Want dit is wel héél grof modmisbruik.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
En weeral is het degener met zijn lange posts...wildhagen schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:24:
Verwijderd in 'nieuws: Russische geheime dienst krijgt inzage in broncode Microsoft-producten'
Vind ik geen +3 waard (effectief nu op +2), ik vind het maximaal een 0... allerlei vage beschuldigingen over misdaadsyndicaten aan de macht, en niet-onderbouwde complottheoriën etc.
Verwijderd in 'nieuws: Fring sluit Skype af vanwege drukte door videobellen iPhone'
Verwijderd in 'nieuws: Fring sluit Skype af vanwege drukte door videobellen iPhone'
Darx-Jordi in 'nieuws: Fring sluit Skype af vanwege drukte door videobellen iPhone'
agoNITE in 'nieuws: Fring sluit Skype af vanwege drukte door videobellen iPhone'
En deze mag dan wel weer naar 1: The_Source in 'nieuws: Fring sluit Skype af vanwege drukte door videobellen iPhone'
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
+2 it isElectrowolf schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:04:
Tsurany in 'nieuws: Fring sluit Skype af vanwege drukte door videobellen iPhone' mag nog een klein zetje naar +2.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd in 'nieuws: Politie houdt Twitteraar aan wegens opruiing'
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Met het onderwerp van de newspost heeft het iig niks te maken, zelfs niet zijdelings.
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2010 00:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 17% gewijzigd door dcm360 op 12-07-2010 00:32 ]
Dit is idd weer een overduidelijke -1 van zijn kant.
Nog een paar -1's van zijn hand:
- Verwijderd in 'nieuws: HTC ontkent plannen voor uitbrengen tablet'
- Verwijderd in 'nieuws: Politie houdt Twitteraar aan wegens opruiing'
[ Voor 85% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2010 09:02 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat weet ik dus niet, de reacties staan gewoon goed op -1 natuurlijk, maar hij is de meest opvallende user de laatste tijd die echt te ver gaat met allerlei verwensingen, opruiing soms zelfs. Dat verdient op zijn minst dus een waarschuwing of zelfs tijdelijke ban.wildhagen schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:51:
HotDoggie heb ik al tig keer gemeld, maar schijnbaar gelden voor hem de regels niet, en mag hij gewoon blijven doen waar hij zin in heeft, er gebeurd iig verrekt weinig, hij blijft gewoon maar doorgaan.
Ik doelde eigenlijk op het feit dat hij al tig keer eerder is gemeld, maar dat er kennelijk nooit een actie ondernomen is, of iig geen actie die resultaat heeft.vgroenewold schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:06:
[...]
Dat weet ik dus niet, de reacties staan gewoon goed op -1 natuurlijk, maar hij is de meest opvallende user de laatste tijd die echt te ver gaat met allerlei verwensingen, opruiing soms zelfs. Dat verdient op zijn minst dus een waarschuwing of zelfs tijdelijke ban.
Zie bijvoorbeeld:
- wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII"
- wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII"
- vgroenewold in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII"
- Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII"
- Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII"
Ik zie een duidelijk, en vooral heel erg fout, patroon ontstaan.
Virussen? Scan ze hier!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
☻/
/▌
/ \
i-chat in 'Rechter verlaagt p2p-schadevergoeding Tenenbaum met 90 procent'
Edit:
Ik kwam nog een mismod tegen. Zelfde user, ander nieuwsitem. Ik meen dat vergelijkingen met de Gestapo ook ongewenst zijn? Wederom veel 0 en +1 mod's
[ Voor 32% gewijzigd door Herman op 12-07-2010 15:57 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Niet incorrect: Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Brazilië overweegt drm op content in publieke domein te verbieden'
(Lees vanaf Jasper Janssen in 'nieuws: Brazilië overweegt drm op content in publieke domein te verbieden' voor een duidelijk verband tussen de reacties)
Die hoort inderdaad op -1.Herman87 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:49:
Dit lijkt in het begin een weloverwegen post maar eindigt in een zware flame. Ik kan niet begrijpen dat hier zelfs +1 voor is gegeven. Dit lijkt me duidelijk ongewenst.
Zinloze WOII vergelijkingen zijn op zijn minst een punt aftrek waard inderdaad.Edit:
Ik kwam nog een mismod tegen. Zelfde user, ander nieuwsitem. Ik meen dat vergelijkingen met de Gestapo ook ongewenst zijn? Wederom veel 0 en +1 mod's
Duidelijk. Zoals de reacties er toen stonden zag het anders uit, maar nu inderdaad niet meer.Dirk schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:20:
[...]
Niet incorrect: Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Brazilië overweegt drm op content in publieke domein te verbieden'
(Lees vanaf Jasper Janssen in 'nieuws: Brazilië overweegt drm op content in publieke domein te verbieden' voor een duidelijk verband tussen de reacties)
Verwijderd
En om dan een 1+ te geven (12 ).Dit is een -1
i-chat in 'nieuws: Rechter verlaagt p2p-schadevergoeding Tenenbaum met 90 procent'
citaat " stelletje zieke misnoegde k*t-kindertjes" ,da`s ist geen normale taal.
edit;het is geregeld
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 11:42 ]
Ik heb deze reactie een -1 gegeven. Maar zie dat er mensen +2 geven en +1. Deze post heeft helemaal geen waarde imo. En zou je zelfs als trollen kunnen zien. (vandaar mijn -1)
Ik denk ook niet dat deze reactie hier thuishoort.
Een -1 vind ik dan persoonlijk weer wat te streng, hoewel het wel verdedigbaar is.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple wist forumthreads over negatief iPhone 4-advies''
Op alinea 2 na is deze reactie vooral speculatie en veeel te lang, en derhalve 0 - zeker niet de +2 waar hij op stond.
Maar goed in het volgende nieuws-item gebeurd het dan weer.
Verwijderd in 'nieuws: 'Upgrade naar iOS 4.0 kan wifi onbruikbaar maken''
Deze persoon heeft helaas ook niks inhoudelijks toe te voegen.
Beetje irritant beginnen ze wel te worden die fanboys & anti-fanboys. (Heb het topic hierover al gelezen, ben blij dat er veranderingen aan zitten te komen
@Rod, wildhagen
Mij gaat het dan vooral om de manier waarop hij zijn punt probeert te maken. Nu is het gewoon een uitlokkertje voor de fanboys.
Als hij het anders verwoord had, had het gewoon een +1 kunnen zijn trouwens.
Iets in de trend van:
"Ik vind het raar dat het ok is dat Apple censuur toe mag passen op zijn forum, maar wanneer China dat doet ze opeens slecht en schandalig bezig zijn"
Nog steeds een one-liner, maar in die vorm is het geen flame-bait
Een +2 is het inderdaad niet, maar een beetje onderbouwde speculatie hoeft van mij ook niet op 0, dat kan prima op +1.Ghost Dog schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:45:
Rob Coops in 'nieuws: Microsoft stelt deadline XP-downgrade opnieuw uit'
Op alinea 2 na is deze reactie vooral speculatie en veeel te lang, en derhalve 0 - zeker niet de +2 waar hij op stond.
Dit heeft niks met het topic gemaakt, maar is toch door 10 mensen op +1 gemoddert. Ikzelf heb het op 0 gemoddert.
Verwijderd
Het is geen "gelden voor hem de regels niet "maar "gelden voor HAAR de regels niet".Volgens haar profiel is het een vrouw.Vandaar dat je ze,de reacties, in ander perspectief moet zienwildhagen schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:51:
HotDoggie heb ik al tig keer gemeld, maar schijnbaar gelden voor hem de regels niet, en mag hij gewoon blijven doen waar hij zin in heeft, er gebeurd iig verrekt weinig, hij blijft gewoon maar doorgaan.
Dit is idd weer een overduidelijke -1 van zijn kant.
Nog een paar -1's van zijn hand:
- Verwijderd in 'nieuws: Politie houdt Twitteraar aan wegens opruiing'
je weet wel zo`n peruaanse,met van die flapjes.
En hoe doet dat terzake? De reacties blijven gewoon flames, onafhankelijk van de identiteit van de poster.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:13:
[...]
Het is geen "gelden voor hem de regels niet "maar "gelden voor HAAR de regels niet".Volgens haar profiel is het een vrouw.Vandaar dat je ze,de reacties, in ander perspectief moet zien
je weet wel zo`n peruaanse,met van die flapjes.
Degene die deze overduidelijke FiPo én moderatiegezeik (en dus -1, let op tijd reactie en tijd artikel) een +3 gaf wil graag zijn modrechten in leveren? Misschien iemand die hem daarbij kan helpen?
Ook die +1 gever, die er bij kwam nadat ik hier gepost had, kan wel een onderzoekje gebruiken.
edit: En hop, nog een 2e +3 erbij, die ook zijn rechten in wil leveren....
edit: en hup, de 3e +3 en de 2e +1.... tijd voor het nieuwe moderatiesysteem!
edit: 4e +3 erbij... gaat goed jongens dit modsysteem!
[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2010 18:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
ook een merkwaardige +3
Geld dat ook voor de +3 gevers op dat bericht dat ik hierboven meldde, of is een +3 daar wel gerechtvaardigd, en zit ik er met mijn -1 helemaal naast?
Virussen? Scan ze hier!
Ehm, het zijn er maar 4 wildhagen die kunnen we toch wel aan? Bij 40 word het wel problematischwildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:49:
White_Collar in 'nieuws: 'Russische torrent-site pleegt voor 1,25 miljard dollar inbreuk''
edit: 4e +3 erbij... gaat goed jongens dit modsysteem!
Ohja, daar ga ik nog even bijlangs.wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:34:
[...]
Geld dat ook voor de +3 gevers op dat bericht dat ik hierboven meldde, of is een +3 daar wel gerechtvaardigd, en zit ik er met mijn -1 helemaal naast?
Nou, het valt wel op dat ze duidelijk VIA dit topic die mismods plegen:pcgek schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:40:
[...]
Ehm, het zijn er maar 4 wildhagen die kunnen we toch wel aan? Bij 40 word het wel problematisch
- Op die 1e +3 na zijn ze allemaal pas NA mijn post hier gekomen
- Toen die mismods er kwamen, werden de overige, niet gemelde, reacties NIET gemod.
Om eerlijk te zijn sta ik op het punt om te stoppen met modden. Dit is namelijk vechten tegen de bierkaai, en er gebeurt met meldingen hier virjwel nooit iets (iig niks van te merken, het blijft maar doorgaan, zie dat HotDoggie-geval).
Tsja, moet ik daar nog tijd in stoppen dan? Motivatie neemt in rap tempo af, en ik kan er steeds minder motivatie voor opbrengen op deze manier, het is gewoon frusterend tot in het extreme. Wel jammer, want ik loop al sinds het allereerste modsysteem (met maar een stuk of 15 mods ofzo, incl ondergetekende) mee.
Ik kijk het nog een paar daagjes aan... ik neem aan dat het nieuwe systeem dan wel effectief zal zijn, dat wil ik dan nog net ff de kans geven.
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2010 18:45 ]
Virussen? Scan ze hier!
Tja, ik betrap me er zelf ook wel eens op dat ik er te vaak, te lang, te dicht bovenop zit. Af en toe afstand nemen en heel vaak resetten,dat is wat ik dan doe
edit
@RoD: Daar vanuit gaande.
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 13-07-2010 19:28 ]
Verwijderd
deadeyes in 'nieuws: Microsoft stelt deadline XP-downgrade opnieuw uit'
Persoonlijk geef ik een 0 omdat het verder niks bijdraagt en eigenlijk een soort persoonlijke klacht is of zo,al slaat het als een tang op een varken.Het is denk sarcastisch ?
En ik geef geen -1omdat ik er niks ergs in zie,al is het een reactie van niks.die niet veel inhoud.
-
Hij staad nu echter wel op -1.
edit; is geregeld
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 20:36 ]
Verwijderd
Maakt niet uit,ik blijf bij miijn besluit.
Niks persoonlijks .Ik ken die gast niet eens.
Ik zou ook kunnen denken "omdat ieder1 het doet.",maar het is juist de bedoeling onafhankelijk te blijven.
Dat betekend niet dat ik een ernstige afwijking wil hebben t.o.v de algemene mod en/of de pro mod ,dus controleer ik af en toe,zo als in dit geval.
edit;en mischien inderdaad ,zoals ik al zei ,het is een reactie met weinig relevante inhoud,maar relativerende t.o.v andere reacties,wil ik de -1 reserveren voor ergere dingen.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 21:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Same here. Ik heb -1 gegeven. Goede score voor die post.dcm360 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:39:
Tja, ik zie er dan weer niet meer dan een troll in dus heb ik er een -1 aan gegeven.
Dit lijkt mij niet ontopic, en dus een 0.
0 it is (netto nu ook)RoD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:42:
Mangofruit in 'nieuws: Samsung verkoopt een miljoen exemplaren van Wave'
Dit lijkt mij niet ontopic, en dus een 0.
Kandidaatje voor een edit? Verwijderd in 'nieuws: 'Apple wist forumthreads over negatief iPhone 4-advies''
beide hebben ze echt helemaal geen toegvoegde waarde.Jesse schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:02:
Wie mod dit nou weer op 0? toekie in 'nieuws: 'Apple wist forumthreads over negatief iPhone 4-advies''
Kandidaatje voor een edit? Verwijderd in 'nieuws: 'Apple wist forumthreads over negatief iPhone 4-advies''
een -1 van mij dus.
Verwijderd
Jezus wanneer gaan jullie nu toch eens van die schaamte afgeraken wat jullie in wo2 hebben gedaan? Nieuwsflash: elke overheid heeft de nazi's geholpen dus je moet je nergens om schamen of verbergen.
Mijn overduidelijke referentie naar Hitler is om er even aan te herinneren welke gruwel er komt als mensen geen kritiek meer kunnen uiten. Met z'n 70jarige leeftijd beginnen namelijk veel mensen al te vergeten wat er is gebeurd.
Als elke referentie naar Hitler of jullie verleden in de ban gaat, zal dat verleden zich enkel herhalen.
Aangezien ik zelf familie ben verloren in de oorlog, zal ik m'n post dus weer mooi zetten zoals hij hoort. Doen jullie wat je wil maar er zijn geen miljoenen mensen voor niks gestorven.
Ik zie trouwens dat je mijn edit hebt weggehaald en wederom weinig subtiel wilt zijn?
En je familie is vast trots dat ze geslachtofferd zijn zodat je nu in 2010 je medemens daarmee mag afzeiken. Ik denk niet dat je daarmee een betere behandeling kan afdingen. Andere families zitten daarentegen niet te wachten om op een willekeurige techsite met willekeurig offtopic geneuzel weer aan de oorlog herinnert worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Delerium op 14-07-2010 15:02 ]
Grapje op +3 is duidelijk mismodereren.
ik heb hem op +1 gezet, vond de grap eigenlijk best grappigGhost Dog schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:08:
WoRsTeNBoY in 'nieuws: TSMC start bouw 40nm-fabriek'
Grapje op +3 is duidelijk mismodereren.

+1: On-topic
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
bert170881 in 'nieuws: Ballmer: twintig fabrikanten werken aan Windows 7-tablets'
en deze misschien ook maar:
Verwijderd in 'nieuws: Ballmer: twintig fabrikanten werken aan Windows 7-tablets'
[ Voor 31% gewijzigd door Brunniepoo op 14-07-2010 17:57 ]
Zo gaan we toch niet met elkaar om?
Deze oninteressante post mag naar 0 wat mij betreft: Verwijderd in 'nieuws: Xbox 360 4 GB Arcade lijkt op komst'
[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 14-07-2010 18:06 ]
Verwijderd
Op 0 na redelijk verzoek
Behoefde geen overtuiging want het betrof duidelijk een zweverig antwoord,met weinig topic waarde.
een 1+ zou te veel zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 19:28 ]
dat je familie hebt verloren in de oorlog is - uiteraard - treurig maar dat heeft niks te maken met een Tweaker Hitler noemen. ergo, het verbaast mij uberhaupt hoe jij een vergelijking kan trekken tussen een doorsnee mens en de ergste hufter van de vorige eeuw.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:49:
[...]
Jezus wanneer gaan jullie nu toch eens van die schaamte afgeraken wat jullie in wo2 hebben gedaan? Nieuwsflash: elke overheid heeft de nazi's geholpen dus je moet je nergens om schamen of verbergen.
Mijn overduidelijke referentie naar Hitler is om er even aan te herinneren welke gruwel er komt als mensen geen kritiek meer kunnen uiten. Met z'n 70jarige leeftijd beginnen namelijk veel mensen al te vergeten wat er is gebeurd.
Als elke referentie naar Hitler of jullie verleden in de ban gaat, zal dat verleden zich enkel herhalen.
Aangezien ik zelf familie ben verloren in de oorlog, zal ik m'n post dus weer mooi zetten zoals hij hoort. Doen jullie wat je wil maar er zijn geen miljoenen mensen voor niks gestorven.
en als ik jou was zou ik maar even in de geschiedenisboekjes duiken, kom je nog een hele rits meer mensen tegen die voor een persoon als ''Hitler'' diende... dan denk je wel 2 keer na voor je zulke onzin blaat.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Verwijderd
Ik wil niet dat die "etter" voortbestaad als entiteit ,
Wikipedia: Entiteit
elke keer als iemand zijn naam zegt.
Dus als je blieft ,kappen nouw.
Elke bit of bite daaraan besteed is er 1 teveel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 20:05 ]
Elke vergelijking/referentie met Hitler zonder dat er aanleiding toe is zal totaal buiten proportie zijn. Hitler is heus nog niet vergeten en mensen die anderen met hem vergelijken zullen juist meer kwaad dan goed doen. Het lijkt er juist op dat je zelf geen weet hebt van het verleden op deze manier.Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:49:
[...]Als elke referentie naar Hitler of jullie verleden in de ban gaat, zal dat verleden zich enkel herhalen.
De volgende keer zal je hier gewoon een ban voor krijgen. Wanneer een mod een lock vergeet betekent dat niet dat je zomaar de reactie terug kan plaatsen. Een edit zal alleen gedaan worden met een reden. Wanneer je het niet hiermee eens bent kan je contact opnemen met de desbetreffende moderator.Aangezien ik zelf familie ben verloren in de oorlog, zal ik m'n post dus weer mooi zetten zoals hij hoort. Doen jullie wat je wil maar er zijn geen miljoenen mensen voor niks gestorven.
☻/
/▌
/ \
Dat mag, maar +3 is gewoon mismodereren. Een grap mag, afhankelijk van jouw waardering ervan, +1 of 0, maar niet hoger dan dat.yannickie111 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:16:
[...]
ik heb hem op +1 gezet, vond de grap eigenlijk best grappig![]()
![]()
[...]

alvv in 'nieuws: 'Upgrade naar iOS 4.0 kan wifi onbruikbaar maken''
[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 15-07-2010 10:13 ]
en dit is nog maar een kleine selectie....Jesse schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:12:
Apple topics:Wanneer snappen mensen nou dat we al jaren niet meer op dat open deur gebash zitten te wachten:
alvv in 'nieuws: 'Upgrade naar iOS 4.0 kan wifi onbruikbaar maken''
als je alle nieuwsberichten van apple van de laatste paar dagen doorleest kom je er zo heel erg veel tegen
niet meer dan -1 allemaal
Jep, ik ben sinds vandaag gestopt deze topics te modereren of teveel moeite in reacties te stoppen, het is gewoon niet meer te doen. Even wachten op het nieuwe systeem.yannickie111 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:59:
[...]
en dit is nog maar een kleine selectie....
als je alle nieuwsberichten van apple van de laatste paar dagen doorleest kom je er zo heel erg veel tegen![]()
niet meer dan -1 allemaal
klopt, is er een nieuw systeem in aantocht dan?!vgroenewold schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:29:
[...]
Jep, ik ben sinds vandaag gestopt deze topics te modereren of teveel moeite in reacties te stoppen, het is gewoon niet meer te doen. Even wachten op het nieuwe systeem.

ik vind vernieuwingen altijd wel leuk
Heb het meerdere keren gelezen maar dit lijkt mij gewoon +1
De +2's en zeker +3's zijn volgens mij simpelweg meningmods.
Virussen? Scan ze hier!
Op dat punt ben ik het toch niet geheel met je eens. Het artikel (en Apple) doet het voorkomen alsof dit een oplossing is, maar dat is het uiteraard in zijn geheel niet, het is gewoon optisch de problematiek verdoezelen, in de hoop dat mensen erin trappen.Dirk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:14:
Mja, er staat niets in dat al in het artikel staat en niet enorm voor de hand ligt...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Apple maakt die suggestie inderdaad wel, maar het artikel is toch een behoorlijk stuk genuanceerder, zoals die quote van Cnet al bewijst. Er staat gewoon duidelijk dat dit geen definitieve oplossing is.wildhagen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:16:
[...]
Op dat punt ben ik het toch niet geheel met je eens. Het artikel (en Apple) doet het voorkomen alsof dit een oplossing is, maar dat is het uiteraard in zijn geheel niet, het is gewoon optisch de problematiek verdoezelen, in de hoop dat mensen erin trappen.
[ Voor 61% gewijzigd door Dirk op 15-07-2010 16:21 ]
De oorzaak (van die antenne) is allang bewezen, daar zijn genoeg antenne-deskundigen aan te pas gekomen. Is ook niet echt hightech ofzo, om dat te verklaren.Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:18:
Het is niet informatief en al zeker niet een must read. Je speculeert verder op iets wat nog niet eens bewezen is, wat nou de daadwerkelijke oorzaak is dat weet niemand en het zou best kunnen dat Apple gelijk heeft. Dit is gewoon je ongefundeerde mening uiten meer niet. Een 0 of een +1 is meer gepast. Die +2 en +3tje maogen allemaal hun rechten inleveren.
Een 0 is natuurlijk modmisbruik, niet meer, niet minder. Een +3 overigens ook. Dit kan gewoon een +2 zijn imho, maar lager dan +1 is gewoon simpelweg modmisbruik.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Mwah dan nog. het is niet onderbouwd, er zijn verder geen link naar bronnen, er is geen inleiding, er is geen conclusie, etc. etc. etc. Ik kan me nog herinneren dat we een soort gelijken discussie hebben gehad en in die discussie zijn een paar criteria vastgesteld. Het enige wat jij doet is jou mening uiten gebaseerd op bepaalde informatie die jij hebt. De post is een 0 of een +1 volgens het regelement en volgens de FAQ. Die +2 en +3tjes krijgen op hun flikker neem ik aan?wildhagen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:21:
[...]
De oorzaak (van die antenne) is allang bewezen, daar zijn genoeg antenne-deskundigen aan te pas gekomen. Is ook niet echt hightech ofzo, om dat te verklaren.
Een 0 is natuurlijk modmisbruik, niet meer, niet minder. Een +3 overigens ook. Dit kan gewoon een +2 zijn imho, maar lager dan +1 is gewoon simpelweg modmisbruik.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 16:27 ]
Je zou dit kunnen beschouwen als het intrappen van een open deur, dan is een 0 volkomen terecht. Ik zie hier niets meer in dan een standaard reactie die standaard conclusies trekt, en dan is een +1 terecht.wildhagen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:21:
[...]
De oorzaak (van die antenne) is allang bewezen, daar zijn genoeg antenne-deskundigen aan te pas gekomen. Is ook niet echt hightech ofzo, om dat te verklaren.
Wat voor idiote eisen heb je het nu weer over? Dat soort eisen zijn nog nooit aan een reactie gesteld...Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:25:
[...]
Mwah dan nog. het is niet onderbouwd, er zijn verder geen link naar bronnen, er is geen inleiding, er is geen conclusie, etc. etc. etc. Ik kan me nog herinneren dat we een soort gelijken discussie hebben gehad en in die discussie zijn een paar criteria vastgesteld. Het enige wat jij doet is jou mening uiten gebaseerd op bepaalde informatie die jij hebt.
[ Voor 82% gewijzigd door Dirk op 15-07-2010 16:27 ]
Verwijderd
Lees vanaf mijn eerste post maar eens na.Dirk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:26:
Wat voor idiote eisen heb je het nu weer over? Dat soort eisen zijn nog nooit aan een reactie gesteld...
ModBot / Modstatus klachtenloket
Tsja, als dit al een open deur is, kunnen we dan maar beter reacties op de FP in het geheel disablen? Want dan kan je alles wel zo draaien dat letterlijk alles een open deur is.Dirk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:26:
[...]
Je zou dit kunnen beschouwen als het intrappen van een open deur, dan is een 0 volkomen terecht. Ik zie hier niets meer in dan een standaard reactie die standaard conclusies trekt, en dan is een +1 terecht.
Want wat je ook zegt, er kan altijd wel één persoon op de hoogte zijn van die info die in de post genoemd, en dan is het dus al een open deur.
Het is óf een +1 óf een +2, een 0 is gewoon meningmodden imho, en een +3 ook. En persoonlijk (en nee, ik ben niet onbevooroordeeld) vind ik hem boven de middenmoot in die newspost uitsteken.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Daarom zou je het moeten onderbouwen met links en dergelijke, misschien wat technische uitleg of een bron vermelding.wildhagen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:30:
[...]
Want wat je ook zegt, er kan altijd wel één persoon op de hoogte zijn van die info die in de post genoemd, en dan is het dus al een open deur.
Ik vind het geen goede reactie van Wildhagen, dat voorop gesteld. Maar dat wil ik loslaten omdat Tnet zelf ook heel beroerd informatie verstrekt. Wat er nu precies aan de hand is kom je via Tnet niet te weten en de nieuwsberichten lijken wel trollwars uit te lokken.Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:25:
Mwah dan nog. het is niet onderbouwd, er zijn verder geen link naar bronnen, er is geen inleiding, er is geen conclusie, etc. etc. etc. Ik kan me nog herinneren dat we een soort gelijken discussie hebben gehad en in die discussie zijn een paar criteria vastgesteld. Het enige wat jij doet is jou mening uiten gebaseerd op bepaalde informatie die jij hebt. De post is een 0 of een +1 volgens het regelement en volgens de FAQ. Die +2 en +3tjes krijgen op hun flikker neem ik aan?
Maar an sich, het hoeft niet onderbouwd te zijn, er hoeven geen links naar bronnen te zijn, geneuzel als inleiding enzovoort hoeft ook niet. Een reply kan prima op zichzelf stating-the-obvious zijn omdat tegenwoordig mensen erg slecht zijn in stating the obvious zijn. Dat alleen al kan moeiteloos een +1 of +2 opleveren.
De FAQ is niet meer dan dat: wat wil je weten en hoe zou je dat moeten doen. Het is niet in steen geslagen of zo.
Ik beschouw het dan ook niet als open deur, maar ik geef aan dat het geen totale mismod is om jouw reactie op 0 te modden...wildhagen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:30:
[...]
Tsja, als dit al een open deur is, kunnen we dan maar beter reacties op de FP in het geheel disablen? Want dan kan je alles wel zo draaien dat letterlijk alles een open deur is.
Het is óf een +1 óf een +2, een 0 is gewoon meningmodden imho, en een +3 ook. En persoonlijk (en nee, ik ben niet onbevooroordeeld) vind ik hem boven de middenmoot in die newspost uitsteken.
Maar ik zie nu ook pas wie het is die over de 0 is begonnen, dus laten we het verder maar gewoon negeren.
[ Voor 57% gewijzigd door Dirk op 15-07-2010 16:35 ]
Verwijderd
Dat zou best kunnen maar dat is in dit geval niet zo. Zoals ik al zei het is nog niet bewezen wat de daadwerkelijke oorzaak is en dan zou het best kunnen dat Apple gelijk heeft, dat weet je niet. Als hij nou met een onderbouwing (of een link) komt waarin wordt uitgelegd wat nou precies de oorzaak is en waarom dit alleen een stukje cosmetica is dan had ik daar wel begrip voor maar die is aleen zijn mening tegenover dat van Apple. Als Apple zegt: "Tja sorry die streepjes werden verkeerd weergegeven en dat signaal verlies, tja dat is iets natuurkundig daar kunnen we niks aan doen maar dat heeft elke telefoon". Dan zijn dat twee meningen die tegenstrijdig zijn en geen een bewijst het tegendeel van de andere. Ik had hier al een stukej over gepost in de Iphone thread.Delerium schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Maar an sich, het hoeft niet onderbouwd te zijn, er hoeven geen links naar bronnen te zijn, geneuzel als inleiding enzovoort hoeft ook niet. Een reply kan prima op zichzelf stating-the-obvious zijn omdat tegenwoordig mensen erg slecht zijn in stating the obvious zijn. Dat alleen al kan moeiteloos een +1 of +2 opleveren.
Er zijn genoeg mensen die rapporteren en aantonen dat ze het probleem niet hebben dus dan kan wat Apple zegt best wel eens de waarheid zijn.Deze discussie begint echt idioten vormen aan te nemen. Ik vindt het trouwens ook frappant dat iedereen op het net ineens expert is op het gebied van elektromagnetisme en telecommunicatie. In mijn bachelor tijden vondt ik de lessen over elektromagnetisme toch zeer pittig (zeker omdat men over een groot deel nog niet uit is hoe het werkt) en die theorieën over modulatie en dynamic range zijn zo complex dat je daar nooit in je eentje uitkomt. Maar toch zijn er mensen die precies weten te vertellen wat het probleem is. Het verbinden van twee antennen kan zoveel effecten hebben dat je dat nooit achter kan komen zonder dat je indepth informatie hebt over de design dus je kan ook niet weten of het probleem daadwerkelijk het verbinden van de antennen is. Aan de andere kant is het toch nu overduidelijk dat er een probleem is en dat er een fix moet komen.
Dirk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:35:
Maar ik zie nu ook pas wie het is die over de 0 is begonnen, dus laten we het verder maar gewoon negeren.
Lullige he, als dingen die in het verleden zijn gezegd terug komen om je in je reet te bijten? Maaruh ik zeg.
Er is een verschil tussen vinden van 0/+1 en vinden van +1/+2, zeker met zo'n kleine schaal is dat een groot verschil.Een 0 of een +1 is meer gepast.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 16:52 ]
Dat zegt (en dat bedoel ik niet ten nadele van jou reactie) ook wel wat over die andere reacties.wildhagen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:30:
[...]
*knip*
En persoonlijk (en nee, ik ben niet onbevooroordeeld) vind ik hem boven de middenmoot in die newspost uitsteken.
Een +3 lijkt mij duidelijk te hoog. Persoonlijk vind ik em nogal open deur en wonderlijk verontwaardigd, wat je (wildhagen) wel vaker hebt bij dit soort 'misstanden'. (A la: "ik vind het schandalig, waarom doet instantie_X hier niets aan" ) Ik vind dat 0, maar in discussies hier is mij duidelijk gemaakt dat ik dan te streng zou zijn.
Ik heb em +1 gemod. Anderszijds kan ik me wel voorstellen dat als de info in de post een eye-opener voor je is, je de post een +2 waard kan vinden. In mijn beleving heb je dan niet zo goed gelezen (er staat namelijk niets nieuws in de reactie, wat blijkt uit wat er gequote wordt), maar het is wat direkter.
Edit: Overigens denk ik eigenlijk dat de hoofdreden van de +2 mods (anti-)fanboys zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 15-07-2010 17:52 ]
misschien vanuit mod-oogpunt niet zo'n handige timing voor deze poll? Of is deze er juist om alle ongewenste reacties bij de nieuwsberichten weg te houden?vgroenewold schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:24:
ZpAz in 'poll: Koffiedik-poll: wat gaat Apple presenteren?' Mag weleens een waarschuwing ontvangen. Zowel in deze reactie als in reacties op de FP, laat hij zich steeds negatiever uit over de redactie. Het is meer dan eens off-topic en ongewenst.
Ik moed zeggen dat ik een dergelijke poll wel gewoon humor vind, en sommige reacties ook wel. Misschien wordt het topic wel een voorbeeld van hoe het ook kan (met een eventuele uitzondering die de regel bevestigd.)Brunniepoo schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:18:
[...]
misschien vanuit mod-oogpunt niet zo'n handige timing voor deze poll? Of is deze er juist om alle ongewenste reacties bij de nieuwsberichten weg te houden?
[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 15-07-2010 20:26 ]
Ik neem aan dat je het dan weer hebt over wildhagen in 'nieuws: Apple brengt updates uit die 'death grip' moeten verhelpen'? Want er staan alweer wat reacties tussen...Bor de Wollef schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:42:
Ik zie er niet meer in dan een 0 of +1 moet ik eerlijk zeggen vanwege redenen die hiervoor al zijn aangedragen. De +2's vind ik echt te hoog en de +3's kan ik in totaliteit niet begrijpen.
Ik was één van de eersten die deze op +2 heeft gezet. Nu zie ik dat er behoorlijk veel discussie over is.Dirk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:44:
[...]
Ik neem aan dat je het dan weer hebt over wildhagen in 'nieuws: Apple brengt updates uit die 'death grip' moeten verhelpen'? Want er staan alweer wat reacties tussen...
Indien het een mismod is, wil ik wel een +1 modden maar vanuit mijn huidige visie, denk dat een +2 wél gerechtvaardigd is:
1) Het is een first-post. Deze controleer ik altijd extremer. Een reactie van weinig waarde gaat sneller naar de -1, maar een goede weloverwogen reactie gaat sneller naar de +2. Ik ben in die zin wel blij met deze post. Eindelijk geen oneliner op de bovenste plaats, maar een goede reactie die tot gespreksstof zal leiden en al een goede voorzet geeft.
2) Deze reactie laat op een nette manier zien hoe ironisch deze oplossing van deze producent kan worden uitgelegd. Zo van: 'signaalsterkte valt weg als je 'm aanraakt? Dan zet de software er toch gewoon een aantal blokjes bij'? Deze ironie komt veel minder terug in het nieuwsitem. (Nieuwsitem moet immers kleurloos gesprekstof leveren)
3) Indien het een inkopper is, waarom zijn er dan nog tegengestelde meningen? Zie enkele willekeurige voorbeelden: 1 2 Ik zie deze post juist niet als een inkopper maar een bondige verwoording van wat enkelen denken, maar lang niet iedereen beaamt. Over dit punt bestaat dus onenigheid en dat maakt de post zo relevant.
4) In de post wordt het gevaar aangegeven dat (indien dit de enige oplossing zal zijn) mensen met weinig (technische) kennis hier wellicht door misleid kunnen worden. Ik vind dit een nieuwe invalshoek en daarom een informatief aspect.
Wegens de bovenste 4 punten vind ik deze reactie iets boven het maaiveld uitsteken. Daarom vond ik een +2 gerechtvaardigd. Dat heeft dus niet met mening-modden te maken. Mijn mening laat ik daarvan los. Reacties tegen Apple waardeer ik hetzelfde als reacties pro Apple.
Maar is +2 een mismod? Ik ben benieuwd...
(Overigens vind ik deze reactie nooit een +3 waard)
[ Voor 13% gewijzigd door Herman op 15-07-2010 23:46 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
☻/
/▌
/ \
Het is dus geen +3, blijft over +2 en een +1. Als jij met jouw overwegingen hem een +2 geeft is er niets aan de hand, een afwijking van 1 punt kan. Ik geef 'm een +1, want de reactie heeft een negatieve ondertoon die ongewenst is en dat wens ik niet te belonen.Herman87 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:26:
[...]
Ik was één van de eersten die deze op +2 heeft gezet. Nu zie ik dat er behoorlijk veel discussie over is.
Zitten we samen rond de 1.5 en dat is de reactie dan wel waard, mag je zelf een afronding bepalen.
ik vind het een beetje een oproep tot klagen reactie
eerste stuk is een herhaling van iets wat al verteld was en het laatste stuk is eigenlijk wat iedereen denkt waarom geen actie op ondeugenlijke produkten van apple
ik heb hem gewoon een ontopic gegeven maar om nou te zeggen dat ik er veel meer info uit kon halen dan dat ik al wist nee
(niet lullig bedoeld trouwens hoor
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Dit topic is gesloten.