Len Canoot schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:35:
Ik heb gelezen wat je over de Quadro zegt. Het komt erop neer dat het een marketingverhaaltje is en de Quadro niet beter presteert dan een (bv.) GTX570. Hij is echter duurder. Ook het CUDA verhaal van de Quadro (dat alleen de Quadro dit heeft) is onzin.Klopt dit ongeveer?
Alle consumentenkaarten hebben ook CUDA cores, alleen deze worden niet altijd ondersteund door een programma. Bij sommige programma's, zoals Premiere Pro, kan je handmatig een hack doen waardoor de kaart ook wordt ondersteunt en je helemaal niet een hele dure Quadro kaart met minder CUDA cores nodig hebt. De Quadro kaarten hebben wel vaak een wat betere (programma gecertificeerde) driverondersteuning heb ik me laten vertellen, maar of dat altijd echt een must is dat is een tweede vraag.
Zou ik in jouw opzicht dan voor een GTX 580 moeten gaan in SLI of misschien zelfs geen SLI?
Je zou misschien zelfs nog kunnen wachten op een dual GPU kaart van GTX580, bijvoorbeeld de binnenkort uitkomende
Mars 2 van
Asus. Al zal die vrij prijzig worden ben ik bang. Voordeel is dat je maar één slot hiervoor gebruikt (in totaal 3 slots bezet door koeler en kaart) en nog ruimte hebt voor een andere uitbreidingskaart (RAID/geluid/....).
Nou ik geloof dat die kast veel ruimte heeft en veel uitbreidingsmogelijkheden heeft, dat is noodzakelijk. Nu heb ik een klein budget, maar snel zal dat een pak meer worden, dus kan ik de boel uitbreiden.
Die kast is wel om te smullen

.
Voeding is ook eigenlijk gekocht op de groei en ik dacht dat ik die nodig had voor de GTX580 in SLI. Is dat niet zo?
Gekocht?

De totale vermogensopname van een systeem met GTX580 in SLI ligt rond de
780W. Dit is dus het totale systeem! Maar er is getest met een eerste generatie i7 (920), deze verbruiken nog wat meer dan de tweede generatie als de i7 2600(K). Wat dat betreft zat je met de voeding lijkt me in de goede richting. Het is puur afhankelijk of je SLI neemt of niet, anders is 560W denk ik voldoende.
Meer geheugen is fijn maar niet super noodzakelijk. 24GB klinkt wel lekker, dat wel.

Maar zoals je zelf al zegt, 16 GB is goed.
16GB lijkt me inderdaad in eerste instantie voldoende. 24GB is een beetje rare hoeveelheid voor dual channel, 2x8+2x4? Het kan wel, kan je mooi het eerste kitje hergebruiken, dat wel weer

.
Edit: Toevoeging (28-05-2011)!
Gisteren vergeten bij te typen, ik zag dat je voor Sabertooth gaat, vanwaar de keuze voor dit magere moederbord ten opzichte van de rest van je pc? Dat moederbord heeft last van hitte problemen onder gebruik had ik ergens gelezen, daarnaast zijn de specs natuurlijk ook een btje mager tov de rest van je samenstelling. Maar ik weet niet waarom je er voor gekozen hebt?
--------------------------------------------------------------------
Als ik dit systeem zie vraag ik me drie dingen af:
1.) Waarom ga je voor een oud(er) platform dat heel binnenkort zelfs EOL gaat?
2.) Je wist waarschijnlijk niet dat een i7-2600(K) op vele vlakken sneller is dan de CPU uit de eerste generatie i7?
3.) Heb je de systemen en voorstellen binnen het topic bekeken? Waarschijnlijk een klein beetje, want anders had je geweten dat Vengeance de Mugen2 niet zo lief vindt

en dat er betere voedingen te vinden zijn.
Overigens als je toch kiest voor X58(A), dan kan je wellicht gaan voor gewoon 1,65V RAM. Op het Nehalem-platform kan gewoon 1,65V geheugen, het aanbod van RAM hierin is wat groter en daardoor wellicht goedkoper(?). Overigens is meer RAM tegenwoordig effectiever dan een lagere CAS Latency. Daarbij is 1333MHz @ CL7 net iets minder snel dan 1600MHz @ CL9. Zo ook 1600-C7 iets minder snel dan 1833-C9.
Verder mis ik een SSD en vind ik de videokaart ten opzichte van de rest van het systeem wat magertjes.
--------------------------------------------------------------------
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:55:
@ Marcel
Hij heeft geen G-Skill, Msi en cooler master
Vragen of hij corsair vengeance in de plaats van die G-skill heeft?
Gaan voor dat asus moederbordje dat je me aanraadde, maar wat dan nog met de kast en de grafische kaart?
Wat is het verschil tussen een gtx 560 ti hawk of een gewone?
Deze dan?
G115 Gigabyte GTX560 1GB GDDR5 ,PCI-E,DVI,HDMI
Een gewone GTX560 is de opvolger van de GTX460. De Ti versie is een fabrieksingestelde OC versie, waarbij de snelheden wat hoger liggen. De HAWK is het topsegment van MSI en heeft nog eens een extra ingestelde OC. De SOC serie van Gigabyte zijn hun topkaarten. Ga je zelf OC-en, kan je ook zover komen, maar volgens mij vervalt dan de garantie. Met een fabriekge-OCde kaart heb je natuurlijk altijd garantie (tenzij je die verder gaat overklokken).
Die van Gigabyte zijn ook prima, let alleen even op dat het niet de SOC is met 1GB op 1GHz, die had wat problemen, de vervangende kaart op 950MHz werkt wel goed (wat ik heb gelezen).
De MSI GTX560Ti HAWK heeft een nieuwer ontworpen koeler, namelijk de Twin Frozr III. Deze zal iets beter koelen dan de TFII, waarschijnlijk ook betere koeling voor de VRM's.
Overigens een kort overzicht met de belangrijkste verschillen tussen de chipsets:
H67: geen CPU OC mogelijk, IGP is te gebruiken -> logische keus non-K CPU's
P67: wel CPU OC mogelijk, IGP is niet te gebruiken -> logische keus K CPU's
Z68: zowel CPU OC mogelijk als IGP te gebruiken-> logische keus K CPU's (of wanneer budget niet toe laat non-K)
Het Z68 platform heeft ook nog wat extra opties als SSD caching en energiebespaarinstellingen. Maar als je al een aparte SSD hebt, dan is het de vraag of je er wat aan hebt.
In jouw geval lijkt me de H67 met i7-2600 goed, omdat je aangeeft toch niet te willen gaan OC-en. Ik heb wel zoiets van ga in ieder geval voor een
ATX mobo. Dit vanwege het feit dat je dan nog wat meer ruimte overhoudt voor uitbreidingen, aangezien er meer sloten op zitten, dat is lijkt me handig voor een workstation.
Wat betreft de kast heb ik geen idee wat jou verkoper in het assortiment heeft. Daarnaast is het design natuurlijk ook gewoon persoonlijk qua smaak.
Edit: ondertussen mailtje binnen gehad
Dit is zijn voeding:be quiet! Straight Power550W SLI
En evt CPU-koeler: be quiet! CPU Cooler, Dark Rock Advanced
Harde schijf stelt hij die Samsung voor dus zit ook al goed.
Geheugen stelt hij nog dit voor:ADATA Gaming V2.0 series DDR3 -1600 dual channel 8Gb
ik weet niet of het wat is, maar corsair levert hij ook niet
Een vraag nog vooraf, waarom zit je zo vast aan die verkoper? Je kan het toch ook ergens anders bestellen en/of in elkaar laten zetten (voor als je het laatste zelf niet wilt doen)?
Die voeding is redelijk, daar zeg ik verder weinig meer over. XFX, Corsair en Seasonic (zelf) hebben een wat betere kwaliteit overall.
De CPU-koeler ken ik verder niet, op het eerste oog lijkt hij wel redelijk. Echter voor een prijs van 50+ euro kan je in elk geval nog genoeg andere goed presterende koelers kopen. Je zou even een paar reviews moeten zoeken waarin je de koeler kunt vergelijken met de populaire mugen2 en de in ieder geval goedpresterende koelers Megahalems en/of Venomous-X.
Ik heb even nagekeken, je geheugen zal lopen op 1,65V (
klik: zie helemaal onder aan). Dit is
niet te adviseren voor Sandy Bridge! Het kan wel, maar de gevolgen op lange termijn zijn onbekend, Intel (bouwer van de chipsets) stelt dat het op 1,5V moet lopen.
Daarnaast vergeet je OS niet in je wenslijst!
[
Voor 35% gewijzigd door
Aardwolf op 28-05-2011 00:39
]