Verwijderd
Die is er sowieso goedkoper
Ziet er erg cool uit, denk dat ik ook even zo'n apparaatje ga bestellen
Dan zal het wat hitte betreft inderdaad ook wel meevallen, dat kan nooit heel veel watt zijn danShapeshifter schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:19:
[...]
Meh, dan begrijp ik de handleiding niet gok ik:
With 8-ohm load, both channels driven, from 20 – 20,000 Hz, rated 100 watts per channel minimum RMS power, with no more than 0.09 % total harmonic distortion from 250 milliwatts to rated output.
Maar je hebt wel gelijk dat hij 135W(of 155W voor US model) verbruikt, dus het is dan sterk dat hij 100W per kanaal kan uitsturen. Zal wel met die root mean square power te maken hebben dan.
Mijn versterker daarentegen verbruikt 250 watt bij 2x55watt RMS (@4ohm) output volgens het boekje
Sowieso te duur voor wat het biedt. Heb voor 90 euro ooit eens een Philips Living Colors Lamp gekocht, maar die gebruik ik ook veel minder dan verwacht.
En heb het geld even "nodig" aangezien ik graag mijn home cinema eens flink wil upgraden. Zit zelf te denken aan een paar Focal Electra 1027S en een Emotiva XPA-5 om de boel aan te sturen
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Je "vergeet" 'm aan te zetten als het donker wordt? Ik bedoel, als zo'n ding deel uitmaakt van je kamerverlichting dan gebruik je 'm toch gewoon automatisch.FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:56:
Heb voor 90 euro ooit eens een Philips Living Colors Lamp gekocht, maar die gebruik ik ook veel minder dan verwacht.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

U ziet:
- LG 32LG3000 lcd tv (32")
- Xbox 360
- Mediacenter PC (Asus barebone)
- Marantz PM5003 stereo versterker
- Mordaunt Short MS902i speakers
- Logitech Harmony 555 afstandbediening
- Ikea Lack plankjes als speakerstands
Meestal draait op de mediacenter XBMC, heerlijk voor tv series en films, maar voor muziek heb ik Spotify premium (zoals te zien).
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik vind zelfs vooral de Lack plankjes voor de boxen een leuke uitvinden

Ik heb hem meer als aanvulling op de verlichting, dus als ik mijn lampen aan doe dan heeft zo'n Living Colors niet veel toegevoegde waarde. Zou hem eens in een meer dode hoek moeten zetten, alleen heb ik die nietExirion schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:25:
[...]
Je "vergeet" 'm aan te zetten als het donker wordt? Ik bedoel, als zo'n ding deel uitmaakt van je kamerverlichting dan gebruik je 'm toch gewoon automatisch.
[ Voor 35% gewijzigd door boomr op 04-08-2010 13:13 . Reden: Kiera-edit ]
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Waarom zet iedereen hier expliciet erbij dat het om een studentenset gaat. Ik zie dat er regelmatig bij staan, terwijl er nooit 'loodgietersset' staat, of 'senior management consultantset'.
Is dit om aan te geven dat je een klein budget gaat? Geloof me, dat gaat niet heel hard omhoog als je gaat werken, belasting gaat betalen en huis gaat kopen. Daarnaast lijkt me dit irrelevant, aangezien wij goed kunnen raden wat een set kost, en de nieuwprijs volslagen niet relevant is voor een mooie set.
Of is dit om aan te geven dat je de hele dag voor de tv hangt, en dat een leuke set hiervoor noodzakelijk is, en dat je dus meer milage haalt uit je set als een werkende burger?
PS: dit is gewoon een vraag uit nieuwschierigheid, ik heb geen 'kwade' bedoelingen.
En ik zie ook iets wat ik graag zou willen aanschaffen, jouw kastje waar de TV op staat. Komt dat ook van de IKEA vandaan (en zo ja, hoe heet het?)Jazzle schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:38:
Mijn (studenten) setje:
...
U ziet:...
- LG 32LG3000 lcd tv (32")
- Xbox 360
- Mediacenter PC (Asus barebone)
- Marantz PM5003 stereo versterker
- Mordaunt Short MS902i speakers
- Logitech Harmony 555 afstandbediening
- Ikea Lack plankjes als speakerstands
Verder mooie opstelling
Heb ook een Living Color, twee zelfs, eerste en tweede generatie. Zonde van het geld.FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:56:
[...]
Heb voor 90 euro ooit eens een Philips Living Colors Lamp gekocht, maar die gebruik ik ook veel minder dan verwacht.
Ik had al een grotere Lack plank en die heeft een stevig metalen frame waar je de plank 'omheen' schuift, ik ging er van uit dat de kleinere variant dit ook zou hebben maar dat is dus niet zo, deze hebben een soort kleine metalen beugeltjes. Voordat iemand dit idee overneemt, bedenk je dat deze plankjes een ramp zijn om zodanig op te hangen dat ze het gewicht van de speakers kunnen drageninztigator schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:02:
[...]
Yes, foto in high-res op internet gevonden (klik) en zelf laten drukken op Abri formaat.lj_tree schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:12:
Ziet er netjes uit kerel! Kiera foto tegen de muur?
Het is om aan te geven dat het om een klein budget gaat, en het zou inderdaad zo kunnen zijn dat ik mij vergis in het beschikbare budget van anderen. Maar ik zie hier erg veel (overigens prachtige!) sets voorbijkomen die minimaal het 10 voudige kosten, en door erbij te vermelden dat het om een student gaat laat ik zien dat je met een veel kleiner budget ook een mooie set kan vinden. Daarbij bedoel ik overigens naast apparatuur ook vooral inrichting.Gotez schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:17:
Leuke set!
Waarom zet iedereen hier expliciet erbij dat het om een studentenset gaat. Ik zie dat er regelmatig bij staan, terwijl er nooit 'loodgietersset' staat, of 'senior management consultantset'.
Is dit om aan te geven dat je een klein budget gaat? Geloof me, dat gaat niet heel hard omhoog als je gaat werken, belasting gaat betalen en huis gaat kopen. Daarnaast lijkt me dit irrelevant, aangezien wij goed kunnen raden wat een set kost, en de nieuwprijs volslagen niet relevant is voor een mooie set.
Of is dit om aan te geven dat je de hele dag voor de tv hangt, en dat een leuke set hiervoor noodzakelijk is, en dat je dus meer milage haalt uit je set als een werkende burger?
PS: dit is gewoon een vraag uit nieuwschierigheid, ik heb geen 'kwade' bedoelingen.
Maar je hebt gelijk, en het woord student had ik misschien beter kunnen vervangen met budget
Het kastje is inderdaad van de Ikea maar inmiddels niet meer verkrijgbaar volgensmij.significant schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:25:
[...]
En ik zie ook iets wat ik graag zou willen aanschaffen, jouw kastje waar de TV op staat. Komt dat ook van de IKEA vandaan (en zo ja, hoe heet het?)
Verder mooie opstelling
Nee maar serieus nu, goede keuze qua kleuren en meubilair, echt leuk
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik sta open voor suggesties, ik heb er ook een van Yolanthe maar ik wil wel weer eens een nieuwe (waarbij de Yolanthe poster als eerste weg gaat)Het Fantoom schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:02:
Leuk, alleen die Viva-foto aan de muur vind ik persoonlijk helemaal niks.
Weet je nog hoe deze heette? Kan ik het even googelen!Jazzle schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:55:
Het kastje is inderdaad van de Ikea maar inmiddels niet meer verkrijgbaar volgensmij.
Nee ik heb helaas geen idee, ik heb even op de Ikea site gekeken en kan hem niet vinden, hij lijkt wel op 'SMÅDAL', maar die vind ik persoonlijk toch een stuk minder mooi..significant schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:37:
[...]
Weet je nog hoe deze heette? Kan ik het even googelen!
De leeftijd is geen reden voor een upgadeShapeshifter schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:05:
[...]
Warm, ja. Te warm, nee. Het is maar een simpel ding, maar kan wel 100 W per kanaal aansturen.
Met oud spul doelde ik vooral op de speakers en de versterker. Zit eigenlijk te dubben of ik de zuilen hou en het ga upgraden naar een 5.1 set of ik de zuilen alleen een upgrade geef. Als ik voor surround ga moet ik een nieuwe versterker en dus een nieuwe tv meubel, maar als ik nu nieuwe zuilen koop kan ik later nog wel voor surround gaan.
Nouja, eerst maar eens 22 worden...

Zoiets bestaat en kost voor een automatische variant ongeveer 399 euro. (Heb ik ergens een keer ontdekt)Bierdopje120 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:52:
[...]
Ik zat zo te denken... In theorie zou het heel makkelijk zijn om een soort schakelaar te maken voor je kabels voor de speakers zodat je zowel een stereo als een surround reciever kunt hebben. Dan kun je je sony houden en er een surround reciever bij kopen.
Wat ik bedoel is het voglende, stel je hebt een kabel van een luidspreker, in plaats van dat je hem in de radio stopt komt er nu een schakelaar. Aan de schakelaar zitten dan twee uitgangen, eentje voor de stereo reciever en eentje voor de surround reciever. Door gewoon op een knop te drukken of te schakelen kun je er dan toch voor zorgen dat de ene keer de surround reciever aangesloten staat op de boxen en de andere keer de stereo versterker?
Bestaat er niet iets dergelijks?
Denk dat je dan beter van caliber een paar steek kroonsteentjes kunt halen. Het is dan mogelijk je voor speakers steeds om te prikken. Je zorgt gewoon dat je beide versterkers een stuk kabel hebt met een vrouwtjes stekker, en je speaker voorzie je van een kabel met mannetjes stekker. Zo kun je steeds wisselen tussen je stereo en surround reciever
Ik gebruikte dit om de speakers te wisselen tussen woonkamer en slaapkamer op 1 versterker
http://www.caliber.nl/popup_image.php?pID=456
Kosten dacht ik iets van 4 euro per set ofzo
Ik gebruik de lack plank van 110cm voor mn centerspeaker, verder heb ik ook dat ikea meubeltje voor mn versterker enzo. De kleine lackplankjes vond ik nogal slap ogen bij de Ikea. Wil natuurlijk niet dat je mooie speaker naar beneden valt omdat hij maar met 2 schroefjes vast zit.inztigator schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:02:
[...]
Overigens had de buurvrouw er eentje van de bouwmarkt en die zijn maar 30 cm breed en wel met metalen buizen frame. Dus dat is misschien een betere oplossing voor de mensen die hun speaker op een plankje willen zetten.
Zelf heb ik mn speakers ook een tijdje op het kleinste lack verkrijgbare lack tafeltje gehad, deze is volgens mij 24bx24dx30h. En kwam uit een set met een grote bijzet tafeltje. De twee grotere bijzet tafeltjes heb ik gewoon aan mn zusje gegeven
Dat is inderdaad een "oud" ikea kastje welke niet meer nieuwe verkocht wordt. Ik zie ze wel eens op marktplaats staan, ik wilde er zelf nog eentje bij zodat ik meer vakken had, maar mocht niet van de vrouwsignificant schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:25:
[...]
En ik zie ook iets wat ik graag zou willen aanschaffen, jouw kastje waar de TV op staat. Komt dat ook van de IKEA vandaan (en zo ja, hoe heet het?)
Verder mooie opstelling

Gewoon wat voorbeelden, ik ken deze mensen niet
http://link.marktplaats.nl/365872133
http://link.marktplaats.nl/365492646
Overigens bij een goed bod en alternatief doe ik mijn meubel ook wel weg
[ Voor 65% gewijzigd door raymonvdm op 04-08-2010 15:42 ]
Klopt ik heb ze van de Ikea mee laten nemen door iemand die daar toevallig was, ik wist dus niet van tevoren dat ze zo zaten, maar naar beneden vallen doen ze niet zomaar, aangezien het een holle wand is zitten ze met hollewand ankers vast. Als er iets loskomt is dat gelijk het hele wandjeraymonvdm schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:18:
[...]
Ik gebruik de lack plank van 110cm voor mn centerspeaker, verder heb ik ook dat ikea meubeltje voor mn versterker enzo. De kleine lackplankjes vond ik nogal slap ogen bij de Ikea. Wil natuurlijk niet dat je mooie speaker naar beneden valt omdat hij maar met 2 schroefjes vast zit.

Wise enough to play the fool
Dan heb je het nog eens over audio apparatuur!FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:56:
[...]
Sowieso te duur voor wat het biedt. Heb voor 90 euro ooit eens een Philips Living Colors Lamp gekocht, maar die gebruik ik ook veel minder dan verwacht.
En heb het geld even "nodig" aangezien ik graag mijn home cinema eens flink wil upgraden. Zit zelf te denken aan een paar Focal Electra 1027S en een Emotiva XPA-5 om de boel aan te sturen
raymonvdm schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:02:
[...]
De leeftijd is geen reden voor een upgadeJe moet juist upgraden omdat je een stapje hoger hebt gevonden. Ik heb zelf de iQ serie van KEF, maar denk niet dat die van jou "slecht" klinken omdat ze al 5 jaar oud zijn.
@Jazzle, mooie kamer, beter dan de 10m2 die ik had
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Ik heb een Denon AVR-2809 en ik snap wat je bedoeldBierdopje120 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:27:
Weetje, ik zat laatst eens te kijken naar de achterkant van mijn Denon AVR 2807 en ik vroeg me af.. Is er wel iemand die meer dan de helft van de aansluitingen gebruikt? Oke, dat je veel opties moet hebben vind ik goed, zoals alle vormen van digitale en analoge aansluitingen, maar wat in godsnaam moet je er met zo veel? Dan zal je wel 10 dvd spelers met 3 mediacenters en nog 2 sacd spelers of iets dergelijiks moeten hebben ja
Ik heb vier HDMI kabels in de receiver zitten (drie maal voor invoer van apparaten en één maal HDMI naar de TV); dan de oude DVD-speler die met digitale coax en composiet is verbonden; een optische stekker voor geluid vanaf de pc en nog een digitale coax voor audio van de tv. En verder de FM-antenne en powercord.
Maar vind dat er ook nog te veel analoge ingangen op een receiver zitten. Daarom vind ik de XMC-1 van Emotiva ook een mooi concept: acht maal HDMI in en twee maal out. En wel wat analoge ingangen, maar niet extreem veel. Er is meer gefocused op de digitale en HD ingangen. Nadeel is wel dat de XMC-1 een pre is en je alleen daar al $999,- voor betaald.
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 04-08-2010 19:50 ]
En ik moet zeggen dat Windows 7 Mediacenter nog best aardig werkt, Ik gebruik hem zelf met 7 tv tuners om alles af te spelen wat los en vast zit. Ding is echt center van de media
@Shapeshifter, je kunt voor een klein bedrag al upgraden naar 4.0
http://link.marktplaats.nl/363026966
[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 05-08-2010 10:42 ]
Het taggen van cd's is echt een ramp
Correct.
Hier kan ik mij bij aansluiten. Met de digitale en analoge tuner haal ik televisie van Ziggo binnen. Al mijn films staan op de 2TB schijf en al de series en muziek op de 1TB schijf. Voor films en series gebruik ik tevens de MediaBrowser plugin, want het movies overzicht van MC vind ik niet erg prettig... Het enige dat ik heb geinstalleerd voor films is Haali Media Splitter om mkv containers te kunnen openen (HD films) en de ffdshow tryouts voor de codecs. Ik ben nog niets tegengekomen dat ik niet kon afspelen.raymonvdm schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:19:
[...]
En ik moet zeggen dat Windows 7 Mediacenter nog best aardig werkt, Ik gebruik hem zelf met 7 tv tuners om alles af te spelen wat los en vast zit. Ding is echt center van de media
Het taggen was veel werk (evenals overal covers bij zoeken). Ik heb dit gedaan met Tag&Rename, wat erg goed werkt moet ik zeggen. Als het eenmaal achter de rug is en je het netjes bijhoud valt het wel mee.SontriaX schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:00:
Alleen het cd gedeelte vind ikzelf niet lekker werken.
Het taggen van cd's is echt een ramp
[ Voor 10% gewijzigd door Shapeshifter op 04-08-2010 22:43 . Reden: Extra info ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Voor het taggen van mp3 kun je ook gebruik maken van easytag, ik gebruik ook nog iets anders om dvd hoesjes bij films te zoeken, maar weet even niet meer hoe dat heet. Gebruik het ook bijna nooit omdat mediabrowser ze soms ook zelf kan vinden.Shapeshifter schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:41:
[...]
Correct.
[...]
Hier kan ik mij bij aansluiten. Met de digitale en analoge tuner haal ik televisie van Ziggo binnen. Al mijn films staan op de 2TB schijf en al de series en muziek op de 1TB schijf. Voor films en series gebruik ik tevens de MediaBrowser plugin, want het movies overzicht van MC vind ik niet erg prettig... Het enige dat ik heb geinstalleerd voor films is Haali Media Splitter om mkv containers te kunnen openen (HD films) en de ffdshow tryouts voor de codecs. Ik ben nog niets tegengekomen dat ik niet kon afspelen.
[...]
Het taggen was veel werk (evenals overal covers bij zoeken). Ik heb dit gedaan met Tag&Rename, wat erg goed werkt moet ik zeggen. Als het eenmaal achter de rug is en je het netjes bijhoud valt het wel mee.
YAMMM?raymonvdm schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:50:
[...]
ik gebruik ook nog iets anders om dvd hoesjes bij films te zoeken, maar weet even niet meer hoe dat heet. Gebruik het ook bijna nooit omdat mediabrowser ze soms ook zelf kan vinden.
Verwijderd
Zelf heb ik geen Denon receiver, maar weet wel hoeveel aansluitingen er op zo'n apparaat zitten. En ik ben het ermee eens dat er (te) veel aansluitingen op zitten hoewel iedere setup anders is , de een wil 8ch analoge inputs voor zijn mediapc , de ander wil juist 4 hdmi aansluitingen voor zijn settopbox-ps3-xbox360-blueray speler.FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:34:
[...]
Ik heb een Denon AVR-2809 en ik snap wat je bedoeld
Ik heb vier HDMI kabels in de receiver zitten (drie maal voor invoer van apparaten en één maal HDMI naar de TV); dan de oude DVD-speler die met digitale coax en composiet is verbonden; een optische stekker voor geluid vanaf de pc en nog een digitale coax voor audio van de tv. En verder de FM-antenne en powercord.
Maar vind dat er ook nog te veel analoge ingangen op een receiver zitten. Daarom vind ik de XMC-1 van Emotiva ook een mooi concept: acht maal HDMI in en twee maal out. En wel wat analoge ingangen, maar niet extreem veel. Er is meer gefocused op de digitale en HD ingangen. Nadeel is wel dat de XMC-1 een pre is en je alleen daar al $999,- voor betaald.
Dát is iets wat ik Denon dus na moet geven , vaak ook als iemand wil dat ik iets voor hen aansluit hebben ze juist die ene aansluiting niet , dat zal je bij Denon niet vaak overkomen.
Nee dat klopt, veel keuze is altijd beter dan geen keuze! Alleen ik vroeg me gewoon af of er ook werkelijk mensen zijn die alle aansluitingen ook gebruiken. Dan zul je namelijk een stap cd spelers van de grond tot het plafond moeten hebbenVerwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:23:
[...]
Zelf heb ik geen Denon receiver, maar weet wel hoeveel aansluitingen er op zo'n apparaat zitten. En ik ben het ermee eens dat er (te) veel aansluitingen op zitten hoewel iedere setup anders is , de een wil 8ch analoge inputs voor zijn mediapc , de ander wil juist 4 hdmi aansluitingen voor zijn settopbox-ps3-xbox360-blueray speler.
Dát is iets wat ik Denon dus na moet geven , vaak ook als iemand wil dat ik iets voor hen aansluit hebben ze juist die ene aansluiting niet , dat zal je bij Denon niet vaak overkomen.
@Fear, Ik wou dat ik je Denon had, de mijne is nét het model dat een jaar te oud is voor DTS-HD
Maar even een vraagje, wordt jouw Denon ook zo warm? Ik kan er misschien wel even een temperatuurmeter bovenopleggen voor getallen, daar heb je altijd meer aan. En heb je ook het idee dat hij echt niet hard gaat? Als ik even mooi op een lekker volume van een film wil genieten, heb ik hem al staan op -09.0dB. Hoewel ik hem bijna nooit harder heb dan dat.. Maar dat zit zo dicht bij z'n maxium, ik vroeg me af of dat wel goed was
En ter vergelijking, onze cambridge azur 540 die mijn vader beneden heeft staan heb je met films kijken nooit harder dan -25.0 dat is namelijk al vergelijkbaar hard als mijn -09.0dB. (ook die speakers hebben een gevoeligheid van 90dB)
Van dat volume is lastig te zeggen. Ik zit meestal op -35.0 dB of -20.0 dB. Maar het hangt niet alleen van het rendement van je speakers af, maar ook hoe het geluid zich laat beïnvloeden door onder andere je kamer en de aankleding. Heb afgelopen zaterdag bij de Hobo Hifi naar een paar Focal Chorus 826W geluisterd en die stonden aan een Denon AVR-4310 en die stond ook op -8.0dB.
Ik zelf heb dus de Marantz SR6004 en die zet ik eigenlijk ook nooit veel harder dan -20.0 Nu staat deze wel in een slaapkamer dus heb je al snel een voller en harder geluid, maar dan nog. Hoeveel Ohm zijn jouw speakers? En wat voor kabel gebruik je? Dat zou er eventueel mee te maken kunnen hebben.Bierdopje120 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:41:
[...]
Maar even een vraagje, wordt jouw Denon ook zo warm? Ik kan er misschien wel even een temperatuurmeter bovenopleggen voor getallen, daar heb je altijd meer aan. En heb je ook het idee dat hij echt niet hard gaat? Als ik even mooi op een lekker volume van een film wil genieten, heb ik hem al staan op -09.0dB. Hoewel ik hem bijna nooit harder heb dan dat.. Maar dat zit zo dicht bij z'n maxium, ik vroeg me af of dat wel goed wasMijn speakers hebben ook gewoon een 90dB SPL dus dat zou ook het probleem niet kunnen zijn...
En ter vergelijking, onze cambridge azur 540 die mijn vader beneden heeft staan heb je met films kijken nooit harder dan -25.0 dat is namelijk al vergelijkbaar hard als mijn -09.0dB. (ook die speakers hebben een gevoeligheid van 90dB)
8 Ohms zijn de mijne. De B&W DM603 S3. De kabels die worden gebruikt zijn zeg maar, geen merk kabels, wel dikke tja, normale, niet bijzonder dik ofsow, hoeveel mm weet ik niet).kraz247 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:32:
[...]
Ik zelf heb dus de Marantz SR6004 en die zet ik eigenlijk ook nooit veel harder dan -20.0 Nu staat deze wel in een slaapkamer dus heb je al snel een voller en harder geluid, maar dan nog. Hoeveel Ohm zijn jouw speakers? En wat voor kabel gebruik je? Dat zou er eventueel mee te maken kunnen hebben.
Bi-amped zijn ze. Maar ik heb mijn versterker ook al eens beneden gehad aangelsoten op me pa's speakers met goede bekabeling, weet zo niet wat voor, maar het was iig geen rommel. Daar had ik hetzelfde dat hij niet hard kon.
Ook mijn versterker staat in een slaapkamer, en zeker geen grote! Ik heb misschien 3 bij 4 meter met ook nog eens een schuine want.
Weet je nou nog hoe het kan?
@Fear, mijn Denon staat ook volledig vrij. Hij heeft 13cm ruimte. Dan zit er een centerspeaker die uitsteekt tot -12cm van het einde van de versterker. (dus de eerste 12 is volledig vrij tot plafond) aan de achterkant heeft hij nog 10cm ''ruimte'' wat vol ligt met speaker kabels. Hij staat ook gewoon op pootjes 2,1CM van de grond waar hij genoeg lucht kan krijgen. Dus ik denk dat de mijne ruimer staat dan überhaupt mogelijk is met wat voor TV meubel dan ook.
En als ik gewoon muziek luister op een ''normaal'' volume zoals ik doe als ik achter de computer zit. Heb ik hem op -30.0 afhankelijk van het soort muziek, maar meestal niet harder dan dat of het moet echt een heel zacht nummer zijn zoals ''Old Man'' van ''Neil Young"
Ik vind het gewoon vreemd.. Ik ben namelijk bang dat als een versterker zo warm wordt, zijn levensduur achteruitgaat. Dat is ook echt werkelijk de enige reden waarom ik zit te denken een andere te kopen... Voor de rest is hij echt geweldig namelijk
een denon wordt normaal gesproken niet zo warm nee
heb je zone2 uitstaan? ik kan me herinneren dat dit ook de oorzaak bij iemand anders was in dit topic als warmte?
kijk hier anders eens naar.
Bedankt voor je tip, maar ik heb gekeken en zone 2 staat uit, net als altijd. Denk je dat ik dan maar beter deze kan verkopen en een ''nieuwe'' (nouja,, tweedehands maar wel ander model zeg maar) kan kopen? Ik ben namelijk echt bang dat dit de levensduur sterk negatief beïnvloed.HenkS schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:21:
@bierdopje
een denon wordt normaal gesproken niet zo warm nee
heb je zone2 uitstaan? ik kan me herinneren dat dit ook de oorzaak bij iemand anders was in dit topic als warmte?
kijk hier anders eens naar.
Bij computers is het namelijk zo, des te warmer de chip wordt, des te minder lang hij mee gaat. Zo simpel is het. Althans bij CPU's. Ga der wel vanuit dat die regel ook geld voor mijn Denon.
Ik zal wel eens ff hier rondspeuren of er nog wat meer op tweakers staat over mijn Denon.
[ Voor 5% gewijzigd door Bierdopje120 op 05-08-2010 19:32 ]
Verwijderd
Misschien een domme vraag hoor maar staat je kanaal op je pc wel voluit. Kijk ook eens of je in een andere input verschil merkt( Heb ervaring met oude versterkers ook al zou het eigenlijk met een Denon niet mogen)
En probeer je Mp3speler en kijk of je daar veel verschil merkt in geluidsniveau.
Dat van die PC lees ik nu pas!?Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:12:
@Bierdopje :
Misschien een domme vraag hoor maar staat je kanaal op je pc wel voluit? Kijk ook eens of je in een andere input verschil merkt( Heb ervaring met oude versterkers ook al zou het eigenlijk met een Denon niet mogen)
En probeer je Mp3speler en kijk of je daar veel verschil merkt in geluidsniveau.
Heb zojuist even geprobeerd

- Als ik m gewoon op TV input heb dan zet ik m op -25.0 (ongeveer)
- Popcorn Hour input; -35.0
- PC input; -5.0 (En mijn PC zet ik dan 'helemaal open'. )
En bij alle 3 heb ik het geluid dan voor mijn oren even hard.
Kortom; Ik heb hetzelfde als jou, maar ik heb er vrijwel geen last van wat ik maak bijna geen gebruik van die PC input
8Het lijkt toch minder 'vreemd' te zijn dan?
[ Voor 3% gewijzigd door Kraz op 05-08-2010 21:36 . Reden: tiepvout ]
Verwijderd
Ik denk dat we daaruit op kunnen maken dat je geluidskaart van je pc dus weinig volts uitzend naar je receiver, ik zou zeggen probeer nog een andere pc als dat kan , als die andere pc dus meer uitzend zou ik een nieuwe geluidskaart halen.
Had uiteraard gekunt, maar de pc staat continu voluit. Misschien een keer niet als ik muziek luister omdat ik het dan makkelijker vind om via de pc te regelen, alleen ik heb DTS passtrough aanstaan, dus dat signaal wordt op mijn computer niet eens bewerkt en wordt gelijk doorgezonden naar mijn versterker, ookal mute ik het computer volume hoor ik het signaal nog steedsVerwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:12:
@Bierdopje :
Misschien een domme vraag hoor maar staat je kanaal op je pc wel voluit. Kijk ook eens of je in een andere input verschil merkt( Heb ervaring met oude versterkers ook al zou het eigenlijk met een Denon niet mogen)
Wat apart! Dit zou in principe moeten verklaren waarom ik hem zo hard moet zetten! Alleen, het enige wat ik heb is een tuner, waarbij ik hem netzo hard moet zetten (heb ik zelfs via een optie in het menu dB geboost voor ongeveer hetzelfde volume) en een goedkope dvd speler die niet volledig meer functioneerd, maar ik zal wel eens even verder kijken wat betreft die andere apparatenkraz247 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:35:
[...]
Dat van die PC lees ik nu pas!?
Heb zojuist even geprobeerd;
- Als ik m gewoon op TV input heb dan zet ik m op -25.0 (ongeveer)
- Popcorn Hour input; -35.0
- PC input; -5.0 (En mijn PC zet ik dan 'helemaal open'. )
En bij alle 3 heb ik het geluid dan voor mijn oren even hard.
Kortom; Ik heb hetzelfde als jou, maar ik heb er vrijwel geen last van wat ik maak bijna geen gebruik van die PC inputIk heb het maar 5 min getest dus kan je niet vertellen of hij dan veel warmer wordt (waarschijnlijk wel) maar het is bij mij iig ook dat ik m een stuk harder moet zetten voor hetzelfde volume.
8Het lijkt toch minder 'vreemd' te zijn dan?
Wat voor reciever gebruik jij dan als ik vragen mag?
Ik denk niet dat dit het probleem is, aangezien er tussen mijn laptop en de reciever een toslink (digitale) kabel ligt, hier komt sowieso niet veel stroom door, aangezien er licht door komtVerwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:52:
@kraz247:
Ik denk dat we daaruit op kunnen maken dat je geluidskaart van je pc dus weinig volts uitzend naar je receiver, ik zou zeggen probeer nog een andere pc als dat kan , als die andere pc dus meer uitzend zou ik een nieuwe geluidskaart halen.
EDIT:
Net ff goedkope cdspeler geprobeerd...
Dit maakt het nog vreemder. De CD speler geeft zelfs een wat ZWAKKER signaal door dan de computer! Hoe kan dát nou weer?? Dat zou kunnen als mijn cd speler een minder dan 100% signaal door geeft en mijn computer wel een gewoon 100% signaal???
Zou je denken dat als ik een andere bron als de computer gebruik de radio minder warm wordt?? Lijkt me zeer apart mocht dat zo zijn..
Edit 2:
Oke, ik ben nu nog bezig met luisteren. Heb twee nummers geluisterd en merk dat de versterker kouder wordt, ookal staat hij op volume -0.25dB. Aangezien ik het na 2 nummertjes al merk, is het verschil drastisch. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit in hemelsnaam mogelijk is?
En dan vraag ik me af, is computer gebruik dan slecht voor de versterker aangezien ik hem zo veel warmer maak??
[ Voor 51% gewijzigd door Bierdopje120 op 05-08-2010 23:05 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Sanction op 06-08-2010 01:34 ]
die spikes zijn erg efficient, al moet je vaak wel weer iets onder de spikes leggen omdat anders je vloer beschadigdSanction schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:34:
Zijn die spikes - of ik zag een soort matje eerder in één van deze topics - voor onder een subwoofer een beetje efficient m.b.t. het wat minder door laten bassen naar de buren? Of moet daar echt voor geisoleerd worden?
En er bijzonder lelijk uit ziet? Goddamn. Lijkt wel een supertech product wat je vroeger nog wel eens zag...FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:34:
[...]
Ik heb een Denon AVR-2809 en ik snap wat je bedoeld
Is deze PRE niet groot genoeg dan ?
http://www.avblog.nl/mara...003-eindversterker-combo/
[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 06-08-2010 14:25 ]
XMC-1 is nog niet eens uit, dus alles wat nu rond gaat is gewoon concept. En naar mijn weten zijn het alleen tekeningen van de achterkant (aansluitingen) die rond gaan, nog niets van de voorkant. Kans is zeer groot dat het op de huidige modellen gaat lijken maar niets is zeker.lowfi schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:01:
[...]En er bijzonder lelijk uit ziet? Goddamn. Lijkt wel een supertech product wat je vroeger nog wel eens zag...
Verder vind je voor 999 doller bij geen enkel ander bedrijf een pre met zo veel aansluitingen, dus het trekt me wel. Onkyo heeft ook een redelijk volle pre, maar die is meteen net zo groot als een standaard receiver en nog steeds minder aansluitingen dan de XMC-1.
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 06-08-2010 11:56 ]
Het is voor een speciale markt denk ik. Persoonlijk gebruik ik van mijn pre alleen optische en coax audio. Zou niet weten wat ik met 8 hdmi aansluitingen moet aangezien ik er nu slechts 2 gebruik (decoder/mediaplayer) Hdmi gaat direct naar mijn tv. Dat kan natuurlijk beter maar mijn pre was toen der tijd bijna 1800 euro en om nou een nieuwe pre aan te schaffen om een paar kabeltjes minder naar mijn tv te hebben vind ik ook weg gegooid geld
Volgens mij heb je wel pre-out aansluitingenJazzle schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:06:
Omdat ik met de Marantz PM5003 en Mordaunt Shorts MS-902i's toch wel wat laag mis voornamelijk bij films wil ik er misschien een Mordaunt Short MS-309i actieve subwoofer bij hebben. Nu heeft de Marantz geen pre-out, alleen outputs op line level, deze gaan dus niet harder en zachter met de volume knop. Zou ik de actieve subwoofer op de hoofdtelefoon aansluiting kunnen aansluiten? deze reageert wel op de volumeknop en de speakers muten niet wanneer er iets op wordt aangesloten.
http://www.avland.co.uk/marantz/pm5003/rearlrg.jpg
Je zou dus de recourder1 of recorder2 out kunnen gebruiken. Heb je alleen een sub nodig die ondersteuning heeft voor deze aansluiting maar dat doen ze denk ik allemaal wel.
[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 06-08-2010 15:20 ]
Maar hoe regel ik het (totale) volume dan? de recorder 1 en 2 aansluitingen hebben een line out level.raymonvdm schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:12:
[...]
Volgens mij heb je wel pre-out aansluitingen
http://www.avland.co.uk/marantz/pm5003/rearlrg.jpg
Je zou dus de recourder1 of recorder2 out kunnen gebruiken. Heb je alleen een sub nodig die ondersteuning heeft voor deze aansluiting maar dat doen ze denk ik allemaal wel.
Nevermind. Speaker aansluitingen zitten er niet op op die subwoofer.
[ Voor 32% gewijzigd door TomSwinnen op 06-08-2010 15:42 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Hmm ja dat kan dan inderdaad wel weer een uitdaging zijnJazzle schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:25:
[...]
Maar hoe regel ik het (totale) volume dan? de recorder 1 en 2 aansluitingen hebben een line out level.

http://www.allesvoorindeauto.nl/catalog/images/Lt_3h.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 06-08-2010 15:51 ]
Als je zoekt op de XMC-1 dan zie je veel afbeeldingen van de UMC-1. De kans is voor 99,9% zeker dat ze dezelfde looks gaan toepassen op de XMC-1, maar dat is nog niet zeker. De XMC-1 wordt een nieuwe lijn en de vorige lijn van Emotiva is ook weer heel anders dan de huidige. Sowieos is die concepttekening al uit 2008, want toen was de XMC-1 vooruitstrevend met HDMI 1.3a, maar dat wordt nu dus HDMI 1.4. Dus het is gewoon afwachten. Maar ben het met je eens dat er mooiere pre's te krijgen zijn...lowfi schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:23:
Ik heb een simpele google image search gedaan op de naam en daar zag ik een zwarft doosje met lelijke blauwe leds en nep chrome knopjes.
Het is voor een speciale markt denk ik. Persoonlijk gebruik ik van mijn pre alleen optische en coax audio. Zou niet weten wat ik met 8 hdmi aansluitingen moet aangezien ik er nu slechts 2 gebruik (decoder/mediaplayer) Hdmi gaat direct naar mijn tv. Dat kan natuurlijk beter maar mijn pre was toen der tijd bijna 1800 euro en om nou een nieuwe pre aan te schaffen om een paar kabeltjes minder naar mijn tv te hebben vind ik ook weg gegooid geld
De beste oplossing lijkt mij dus gewoon het aansluiten via een neutrik kabel zoals Rel aanraad. Zo sluit je hem aan gewoon op de speakerterminal van je front speaker en zal de subwoofer daar geen vermogen ''aftappen'' maar gewoon actief blijven. Weet niet of dat bij die subwoofer mogelijk is, een ander zei van niet? Dan is er maar een oplossing. (nouja twee dan) kies een andere subwoofer dan de Mordaunt Short. (of koop een andere versterker met pre's..) En ik maar denken dat iedere versterker wel een pre had voor de subwooferJazzle schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:06:
Omdat ik met de Marantz PM5003 en Mordaunt Shorts MS-902i's toch wel wat laag mis voornamelijk bij films wil ik er misschien een Mordaunt Short MS-309i actieve subwoofer bij hebben. Nu heeft de Marantz geen pre-out, alleen outputs op line level, deze gaan dus niet harder en zachter met de volume knop. Zou ik de actieve subwoofer op de hoofdtelefoon aansluiting kunnen aansluiten? deze reageert wel op de volumeknop en de speakers muten niet wanneer er iets op wordt aangesloten.
Ah duidelijk, een subwoofer met high level inputs dan dusBierdopje120 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:19:
[...]
De beste oplossing lijkt mij dus gewoon het aansluiten via een neutrik kabel zoals Rel aanraad. Zo sluit je hem aan gewoon op de speakerterminal van je front speaker en zal de subwoofer daar geen vermogen ''aftappen'' maar gewoon actief blijven. Weet niet of dat bij die subwoofer mogelijk is, een ander zei van niet? Dan is er maar een oplossing. (nouja twee dan) kies een andere subwoofer dan de Mordaunt Short. (of koop een andere versterker met pre's..) En ik maar denken dat iedere versterker wel een pre had voor de subwoofer
Ik heb zelf een Rel Q200 en ik kan je zeggen, als je een optie hebt via Neutrik kabel je sub aan te sturen probeer het in ieder geval uit!! Daar zal je HOOGSTWAARSCHIJNLIJK geen spijt van krijgen!Bierdopje120 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:19:
[...]
De beste oplossing lijkt mij dus gewoon het aansluiten via een neutrik kabel zoals Rel aanraad. Zo sluit je hem aan gewoon op de speakerterminal van je front speaker en zal de subwoofer daar geen vermogen ''aftappen'' maar gewoon actief blijven.
Je subwoofer krijgt gewoon simpelweg hetzelfde signaal door als je fronts ipv een speciaal door de receiver verwerkt/aangepast/verpest signaal. Hij pakt in mijn geval dus het signaal van de fronts en verder afstemmen op subwoofer zelf.
Wel front instellen als Full Band uiteraard...
Maar dan moet de optie er wel zijn uiteraard.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
''door jouw reciever verwerkt/aangepast/verpest signaal''Thalaron schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:42:
[...]
Ik heb zelf een Rel Q200 en ik kan je zeggen, als je een optie hebt via Neutrik kabel je sub aan te sturen probeer het in ieder geval uit!! Daar zal je HOOGSTWAARSCHIJNLIJK geen spijt van krijgen!
Je subwoofer krijgt gewoon simpelweg hetzelfde signaal door als je fronts ipv een speciaal door de receiver verwerkt/aangepast/verpest signaal. Hij pakt in mijn geval dus het signaal van de fronts en verder afstemmen op subwoofer zelf.
Wel front instellen als Full Band uiteraard...![]()
Maar dan moet de optie er wel zijn uiteraard.
als je hem op de juiste PRE aansluit, doet je versterker toch niks met dat signaal?
Mag ik je vragen wat voor speakers je bij die subwoofer hebt? Ik zat er ook over te denken om namelijk een Q200E te kopen. Hoe is hij? Gebruik jij hem voor muziek? Ik wil namelijk een subwoofer eigenlijk alleen maar voor HT, zou deze daar goed voor geschikt zijn? En hij is aardig klein, klinkt hij ook klein? En merk je het ook dat hij moeite heeft rond het einde van zijn bereik? En hoe doet hij het eigenlijk bij hogere volumes waarvoor ik dus voornamelijk mijn subwoofer zal gebruiken? Geeft hij het snel op of gaat hij gewoon door?
Niet te vergeten, in hoe zo'n grootte kamer gebruik je hem ongeveer?
Nouja, misschien zo veel vragen, maar hoe is je ervaring er mee? Laat me het eens anders stellen
Ben bang dat je voornamelijk een muziek gebruiker bent of niet? aangezien je het zo'n verbetering vind om hem via Neutrik aan te sluiten??
Full Band niet nodig toch als de sub niet onder de 20Hz komt? De Q200E (17Hz @ -3dB SPL
Of houd ''Full Band'' iets anders in dan ik dacht?

[ Voor 14% gewijzigd door Bierdopje120 op 06-08-2010 21:40 ]
Ik denk niett dat de PM5003 een slechte versterker is, integendeel maar je ziet wel vaak bij stereo versterkers dat deze lekker simpel zijn ook qua aansluitingen. PRE-OUTs zie je vaker voor surround speakers omdat men er dan sneller voor kan kiezen om de voorzuilen met losse versterker/broodjes te voorzien van vermogen.Bierdopje120 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:19:
[...]
De beste oplossing lijkt mij dus gewoon het aansluiten via een neutrik kabel zoals Rel aanraad. Zo sluit je hem aan gewoon op de speakerterminal van je front speaker en zal de subwoofer daar geen vermogen ''aftappen'' maar gewoon actief blijven. Weet niet of dat bij die subwoofer mogelijk is, een ander zei van niet? Dan is er maar een oplossing. (nouja twee dan) kies een andere subwoofer dan de Mordaunt Short. (of koop een andere versterker met pre's..) En ik maar denken dat iedere versterker wel een pre had voor de subwoofer
Er zijn eigenlijk 4 opties:
- Speakers vervangen
- Versterker vervangen
- Een high-in -> line-in verloopje
- Subwoofer kiezen die wel ondersteuning heeft voor high-input
Ik zou zelf kijken naar een setje andere speakers waar voldoende laag vermogen in zit. Of kijken of je stiekem de PM5003 kan upgraden naar een PM6003 doet ook geen pre-out
Ik denk toch andere speakers..
Yes toch een oplossing gevonden:
http://www.marantz.jp/ce/...03/images/pm7003_rear.jpg (???)
http://www.avrev.com/imag...rantz8003/PM8003-REAR.jpg (599?)
Eventueel surround
http://www.sculptured-sou...01-slim-line-av-receiver/
[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 06-08-2010 22:44 ]
Nou wil ik er niet nog een kopen, maar beginnen om een eigen set bij elkaar te stellen. Nou heb ik niet meteen geld om een complete set te kopen, en de boxjes van de Z-5500 hangen al. Kan ik nou gewoon een versterker kopen ( met alle ingangen en uitgangen ( hmdi optical etc. )) en de boxjes van de Z-5500 er op aansluiten?
De boxjes zijn 62 watt en 69 voor de centerspeaker. Nou is een versterker niet 62 en 69 watt. Maar lopen die cijfers uiteen tot veel hoger per kanaal.
Kan ik nou die boxjes hergebruiken op iedere willekeurige versterker? Of kan ik beter wachten tot ik in een keer een compleet nieuwe set kan kopen? Want het geluid dat nu uit mn tv komt is gewoon echt bedroevend
Zucht...
Het is jammer dat net de MS-309i als een van de weinige subs geen high-level inputs heeft en de rest van mijn andere speakers mooi in die serie passen, maar ik kies dan toch eerder voor een andere sub aangezien deze verder bijna allemaal wel high-level inputs hebbenraymonvdm schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:33:
[...]
Ik denk niett dat de PM5003 een slechte versterker is, integendeel maar je ziet wel vaak bij stereo versterkers dat deze lekker simpel zijn ook qua aansluitingen. PRE-OUTs zie je vaker voor surround speakers omdat men er dan sneller voor kan kiezen om de voorzuilen met losse versterker/broodjes te voorzien van vermogen.
Er zijn eigenlijk 4 opties:
- Speakers vervangen
- Versterker vervangen
- Een high-in -> line-in verloopje
- Subwoofer kiezen die wel ondersteuning heeft voor high-input
Ik zou zelf kijken naar een setje andere speakers waar voldoende laag vermogen in zit. Of kijken of je stiekem de PM5003 kan upgraden naar een PM6003 doet ook geen pre-out
Ik denk toch andere speakers..
Yes toch een oplossing gevonden:
http://www.marantz.jp/ce/...03/images/pm7003_rear.jpg (???)
http://www.avrev.com/imag...rantz8003/PM8003-REAR.jpg (599?)
Eventueel surround
http://www.sculptured-sou...01-slim-line-av-receiver/
Je hebt helemaal gelijk, mijn kleine vraagje bleek wat gecompliceerder te zijn als ik had gedacht.CrimsoN72 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:28:
Ik lees hier een heleboel dingen die ik niet verwachtte te vinden in een topic met deze naam... Ik zie hier heel weinig dingen die je wel zou verwachten in een topic met deze naam... De foto's en de informatie bij de foto's vond ik dan ook erg leuk om te volgen en waren/zijn goed om inspiratie en ideeën op te doen. De laatste tijd echter alleen maar praat over subwoofers, versterkers etc... en hele pagina's zonder maar één foto... Ik vind het in ieder geval jammer.
Jawél, Canon. Die van de printers, en de camera's. Gekocht met de bedoeling van eens te luisteren en daarna na een tijdje weer weg te doen, maar vind ze héél gaaf, ook qua design, dus wil ze wellicht gewoon bijhouden.
[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 06-08-2010 23:34 ]
Canon?TomSwinnen schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:30:
Ik heb morgen nog wel iets cools om te showen, als het licht is ga ik namelijk wat foto's maken van luidsprekers van Canon.
Jawél, Canon. Die van de printers, en de camera's. Gekocht met de bedoeling van eens te luisteren en daarna na een tijdje weer weg te doen, maar vind ze héél gaaf, ook qua design, dus wil ze wellicht gewoon bijhouden.
Het is belangrijk om te weten hoeveel ohm de speakertjes zijn, zijn deze 8 ohm en is de versterker ook geschikt voor 8 ohm dan is het geen probleem.Eventueel zou je er voor kunnen kiezen om een 2e hands set aan te schaffen. Begin bijvoorbeeld met een goeie versterker en kleine sateliet speakers en ga later steeds upgraden. Of begin met een surround reciever en stereo luidsprekers en ga deze later aanvullen met surround speakers.SgtElPotato schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:49:
Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn Z-5500 is overleden..
Nou wil ik er niet nog een kopen, maar beginnen om een eigen set bij elkaar te stellen. Nou heb ik niet meteen geld om een complete set te kopen, en de boxjes van de Z-5500 hangen al. Kan ik nou gewoon een versterker kopen ( met alle ingangen en uitgangen ( hmdi optical etc. )) en de boxjes van de Z-5500 er op aansluiten?
De boxjes zijn 62 watt en 69 voor de centerspeaker. Nou is een versterker niet 62 en 69 watt. Maar lopen die cijfers uiteen tot veel hoger per kanaal.
Kan ik nou die boxjes hergebruiken op iedere willekeurige versterker? Of kan ik beter wachten tot ik in een keer een compleet nieuwe set kan kopen? Want het geluid dat nu uit mn tv komt is gewoon echt bedroevend
Zo heb ik zelf al bijna 3 jaar mn surround speakers als front speaker draaien omdat ik de uiteindelijke front speakers nog niet gekocht heb. De centerspeaker, versterker en de subwoofers heb ik al wel ondertussen
Op 2e hands websites zijn soms best wel leuke dingen te vinden voor een niet zo groot bedrag. Ga ook luisteren bij hifi winkels,vrienden, kennisen of wat dan ook. Uiteindelijk heb je dan je eigen set af en kun je weer vanaf voren af aan beginnen.
[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 07-08-2010 00:50 ]
Ik weet niet wat de impedantie is van jouw speakertjes? Maar ik raad je niet aan om ze aan te sluiten op een versterker als een Denon AVR 2808 of iets dergelijks. Dan zul je echt moeten oppassen met de volume knop. Maar in princpe moet het wel kunnen lijkt me. Dan zou je langzaam kunnen opbouwen.SgtElPotato schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:49:
Vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn Z-5500 is overleden..
Wat je dan beter kan doen is kijken op marktplaats voor een nieuwe Z5500, en als je dat niet wilt een klein stereotje van marktplaats (of misschien die je nog thuis hebt liggen) zodat het niet zo prut klinkt als uit de TV, en dan gewoon vanuit het niets een HT set gaan opbouwen
Ik snap je punt, maar toevallig staan op de afgelopen paar pagina's allemaal foto's, al dan niet links naar ze toe. Kijk maar eens goed. Toch vind ik dat even wat gepraat over een probleem met een versterker die te warm wordt of een subwoofer echt moet kunnen, en mocht het uit de hand lopen is er wel een moderator die je doorverwijst naar een nieuw topic of die de discussie afkapt. En momenteel was er gewoon eventjes niemand die zijn setje kon showen. Dat kan ook gebeuren. Ik snap eigenlijk niet dat we na 40 delen nog langer niet alle sets uit Nederland hebben gezienCrimsoN72 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:28:
Ik lees hier een heleboel dingen die ik niet verwachtte te vinden in een topic met deze naam... Ik zie hier heel weinig dingen die je wel zou verwachten in een topic met deze naam... De foto's en de informatie bij de foto's vond ik dan ook erg leuk om te volgen en waren/zijn goed om inspiratie en ideeën op te doen. De laatste tijd echter alleen maar praat over subwoofers, versterkers etc... en hele pagina's zonder maar één foto... Ik vind het in ieder geval jammer.
@Jazzle, misschien is de Monitor Audio RSW 12 wel iets voor bij jouw set. Zonder kap lijkt hij erg op je Mordount short (mocht je het alleen daarom gaan) En het is een zeer goede subwoofer!
[ Voor 32% gewijzigd door Bierdopje120 op 07-08-2010 01:02 ]
Bedoel je die koepeltjes met die back-fired zijn met een diffuser om het geluid te spreiden?TomSwinnen schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:30:
Ik heb morgen nog wel iets cools om te showen, als het licht is ga ik namelijk wat foto's maken van luidsprekers van Canon.
Niet iedereen vindt een kastje met een t.v. erop met wat speakers er om heen een home cinema.Bierdopje120 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:47:
[...]
Ik snap eigenlijk niet dat we na 40 delen nog langer niet alle sets uit Nederland hebben gezienNouja, upgraden is het woord dat dit topic levend houd denk ik
De eerste gedachte bij het woord thuisbioscoop zal bij veel mensen toch neigen naar enorme schermen, beamers, bioscoopstoelen en stapels apparatuur.
En er zullen ook zeker mensen zijn die het niet de moeite vinden foto's te plaatsen van hun 32 inch t.v.tje met alles in 1 setje omdat we hier pas opgewonden raken als we 50 inch en audiofiele speakers zien.
Misschien zou het helpen als er bij het volgende deel "home cinema" in de titel wordt vervangen door iets laagdrempeligers?
Onder "home cinema" valt niet alleen apparatuur maar ook indeling en meubels. Natuurlijk wil ik in de toekomst ook wel een speciale kamer met 7.1 een flink scherm en gave stoelen, maar dat zit er nu niet in. Dus dat betekend dat ik een compromis moet maken tussen praktisch wonen en toch kunnen genieten van films/muziek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het leuker vind om huiskamers te zien met leuke speeltjes als alleen maar speciale kamerscentr1no schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:47:
[...]
Niet iedereen vindt een kastje met een t.v. erop met wat speakers er om heen een home cinema.
De eerste gedachte bij het woord thuisbioscoop zal bij veel mensen toch neigen naar enorme schermen, beamers, bioscoopstoelen en stapels apparatuur.
En er zullen ook zeker mensen zijn die het niet de moeite vinden foto's te plaatsen van hun 32 inch t.v.tje met alles in 1 setje omdat we hier pas opgewonden raken als we 50 inch en audiofiele speakers zien.
Misschien zou het helpen als er bij het volgende deel "home cinema" in de titel wordt vervangen door iets laagdrempeligers?
Ik ook, zo kan je ook wat inrichting betreft wat ideeën opdoenJordy van e schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:14:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het leuker vind om huiskamers te zien met leuke speeltjes als alleen maar speciale kamers
Kom op, plaatjes wil ik zien. Maak me is jaloers.
Nee, dat moeten ze niet vervangen voor wat laagdrepelers. Dan krijg je namelijk allemaal 2.1 boxensetjes met een laptop erbij. Dat was niet de intentie van dit topic. Dit topic is bedoelt om te patsen met je speakers, je bioscoop achtige beamers en Full HD 3D tv's met een 7.3 DTS-HD en THX Ultra 2 surround sound reciever en diamond serie van B&W er omtoe. Het geeft je ook ideeën die je kunt toepassen op je eigen inrichting en het plaatsen van foto's van hoe je hele kamer eruit ziet maakt het ook weer leuk. Maar ik ben het er mee eens dat er eens weer foto's geplaatst moeten worden, ik wou hier net zelf een bijdrage aan leveren maar mijn ouders hebben de camera meegenomen op vakantiecentr1no schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:47:
[...]
Niet iedereen vindt een kastje met een t.v. erop met wat speakers er om heen een home cinema.

Niet persee.. Maar met Neutrik is het signaal naar subwoofer identiek als wat je fronts krijgen (of meekrijgen) en dat klinkt dus meer in harmonie met de rest van de set.Bierdopje120 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:48:
[...]
''door jouw reciever verwerkt/aangepast/verpest signaal''
als je hem op de juiste PRE aansluit, doet je versterker toch niks met dat signaal?Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Hij is juist met name voor HT geschikt. Heb weinig gemerkt dat hij er moeite mee heeft (heb hem niet ver open staan en dat is MEER dan voldoende... 200W actief is niet niets... En het is een GESLOTEN lange slag woofer dus klinkt zoiezo strakker dan de gemiddelde sub. Zou zeggen ga eens luisteren in een winkel! Kamer hier is ong. 4,5 bij 6 + bijkamer van 3 bij 4 en 2.60 hoog.Bierdopje120 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:48:
[...]
Mag ik je vragen wat voor speakers je bij die subwoofer hebt? Ik zat er ook over te denken om namelijk een Q200E te kopen. Hoe is hij? Gebruik jij hem voor muziek? Ik wil namelijk een subwoofer eigenlijk alleen maar voor HT, zou deze daar goed voor geschikt zijn? En hij is aardig klein, klinkt hij ook klein? En merk je het ook dat hij moeite heeft rond het einde van zijn bereik? En hoe doet hij het eigenlijk bij hogere volumes waarvoor ik dus voornamelijk mijn subwoofer zal gebruiken? Geeft hij het snel op of gaat hij gewoon door?
Niet te vergeten, in hoe zo'n grootte kamer gebruik je hem ongeveer?
Als ik heel eerlijk ben weet ik eigenlijk niet waar het bereik ophoud als je luidsprekers instelt als SMALL... Heb mijn setup met Audessey in 1e instantie laten afstellen en erna bijgewerkt en al mijn luidsprekers stonden in elk geval op Full Band / Large. Maar hoe dan ook, wat de front niet krijgt geeft de sub dus nooit weer op deze manier van aansluiten.Bierdopje120 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:48:
[...]
Full Band niet nodig toch als de sub niet onder de 20Hz komt? De Q200E (17Hz @ -3dB SPL)
En om te voldoen aan het topic..: (Excuses voor de lelijke foto's, maar ik heb niets beters!

Vooraanzicht vanaf de bank: Met Harmony 900 op de tafel
TV is Panasonic plasma 50"

De Zithoek zelf:

De Mission M35i met Rel Q200:

Kastje links van UPC is inmiddels weer terug bij zijn eigenaar! Ivm overstap op Onsbrabant Glasvezelnetwerk!
Denon AVR-1911 en Popcorn Hour C200 (met intern een SSD Intel Postville 40GB voor extra programma's

Mijn Synology (10x2TB + 1x1TB extern voor back-up iMac) 16TB in RAID6 opstelling.

Digitale TV Decoder - Gameconsoles (Don't mind the cable's!! zie ik nooit want kast is altijd dicht... en nee, achter de kast proppen PAST niet

Wat je niet ziet:
Achter de kast verwerkt: Alle overigen bekabeling... Een 8 poorts Gigabit Switch en nog wat zinloze dingen.
In de kast:
- Een Klik aan Klik uit IR naar RF omzetter
- PCH IR ontvanger
- Logitech RF to IR blasters
[ Voor 1% gewijzigd door Thalaron op 07-08-2010 19:56 . Reden: Typo + Beschrijving ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
lekker belangerijk
Kabels maakt niets uit, met de harmony 900 kun je toch alles bedienen terwijl de boel gesloten is.Thalaron schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:56:
Wat je niet ziet:
Achter de kast verwerkt: Alle overigen bekabeling... Een 8 poorts Gigabit Switch en nog wat zinloze dingen.
In de kast:
- PCH IR ontvanger
Ik vraag me alleen af hoe dat nou precies werkt. Ik zie die ontvanger hangen aan de wand, moet die niet gericht zijn op de apparaten zodat hij de IR-signalen goed kan doorgeven?
Look behind you! A three headed monkey!
En waar had je die 16TB!!!!!!!!! opslag ook al weer voor nodig? Jesus christus..Thalaron schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:56:
[...]
Niet persee.. Maar met Neutrik is het signaal naar subwoofer identiek als wat je fronts krijgen (of meekrijgen) en dat klinkt dus meer in harmonie met de rest van de set.
[...]
Hij is juist met name voor HT geschikt. Heb weinig gemerkt dat hij er moeite mee heeft (heb hem niet ver open staan en dat is MEER dan voldoende... 200W actief is niet niets... En het is een GESLOTEN lange slag woofer dus klinkt zoiezo strakker dan de gemiddelde sub. Zou zeggen ga eens luisteren in een winkel! Kamer hier is ong. 4,5 bij 6 + bijkamer van 3 bij 4 en 2.60 hoog.
[...]
Als ik heel eerlijk ben weet ik eigenlijk niet waar het bereik ophoud als je luidsprekers instelt als SMALL... Heb mijn setup met Audessey in 1e instantie laten afstellen en erna bijgewerkt en al mijn luidsprekers stonden in elk geval op Full Band / Large. Maar hoe dan ook, wat de front niet krijgt geeft de sub dus nooit weer op deze manier van aansluiten.
En om te voldoen aan het topic..: (Excuses voor de lelijke foto's, maar ik heb niets beters!)
Vooraanzicht vanaf de bank: Met Harmony 900 op de tafel![]()
[afbeelding]
De Zithoek zelf:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kastje links van UPC is inmiddels weer terug bij zijn eigenaar! Ivm overstap op Onsbrabant Glasvezelnetwerk!
Denon AVR-1911 en Popcorn Hour C200 (met intern een SSD Intel Postville 40GB voor extra programma's
[afbeelding]
Mijn Synology (10x2TB + 1x1TB extern voor back-up iMac) 16TB in RAID6 opstelling.
[afbeelding]
Digitale TV Decoder - Gameconsoles (Don't mind the cable's!! zie ik nooit want kast is altijd dicht... en nee, achter de kast proppen PAST nietHeb het in elk geval maar opgegeven.
[afbeelding]
Wat je niet ziet:
In de kast:
- PCH IR ontvanger
Hij heeft een nogal breed bereikMrScratch schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:45:
[...]
Kabels maakt niets uit, met de harmony 900 kun je toch alles bedienen terwijl de boel gesloten is.
Ik vraag me alleen af hoe dat nou precies werkt. Ik zie die ontvanger hangen aan de wand, moet die niet gericht zijn op de apparaten zodat hij de IR-signalen goed kan doorgeven?
Dus 3 blasters in de kast. 1 links aan de wand. 1 midden bovenin en 1 rechts aan de wand. Alle apparaten ontvangen PRIMA signaal. VEEL beter dan die "gevallen" die je erop kan plakken zoals van MARMITEK wat ik hiervoor gebruikte met de Harmony One.
Omdat het kanmikevdzanden schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:43:
[...]
En waar had je die 16TB!!!!!!!!! opslag ook al weer voor nodig? Jesus christus..
Heb momenteel nog 11TB over. Toekomstgericht zeg maar
We zitten midden in een verbouwing, de oude houten vloer + kruip ruimte hebben plaats gemaakt voor een kuub of 8 zand, 10 cm isolatie, 10 cm beton en 6 cm dek vloer.
Dus geen totaal over zicht foto's, een tijdelijk kastje (was een krijgertje van vrienden) een oude amp die ik al minstens 16 jaar heb en die een brand in een scouting gebouw heeft overleeft (vandaar de rare vlekken er in dat was blus water + hitte).
Even goed de foto's:
totaaltje:
amp + hdd recorder:
close up speaker:
Wat u ziet staan:
Tv: LG 26lc41
Amp: Pioneer A443
Speakers: Magnat vector 55
HDD rec.: een of andere LG..:)
Wat u nog niet ziet:
CD speler: Marantz CD-72-mk2
Hoofdtelefoon: Sennheiser HD 25-1
De definitieve vloer, dit is nog stucloop, komt laminaat voor in de plaats als de dekvloer droog is.
Tv komt aan (houten)plaat op de muur (idee dat ik uit een van deze topic heb gehaald) kastje gaat er uit en komt een klein laag kastje voor de app. voor terug.
De set up blijft wel stereo, wij zijn geen echte film kijkers dus surround is hier niet nodig.
De cd speler zal er aan toegevoegd worden, evenals een radio dekje (akai die ik nog moet repareren)
Als de verbouwing klaar is komen de vervolg pics, dan dus iets meer home cinema/hifi set maar na zoveel pagina's zonder foto's wilde ik niet meer wachten..
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 07-08-2010 18:33 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Neutrik, dat is een fabrikant. Ik denk dat je een XLR aansluiting bedoeld (waar Neutrik overigens wel de beste connectoren voor maakt)Thalaron schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:56:
Niet persee.. Maar met Neutrik is het signaal naar subwoofer identiek als wat je fronts krijgen (of meekrijgen) en dat klinkt dus meer in harmonie met de rest van de set.
[...]

Wow! Die Rel is écht klein. Ik kan me echt niet voorstellen dat ééntje daarvan genoeg volume geeft voor tijdens films, maar als jij het zegt geloof ik jeThalaron schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:56:
[...]
[...]
Hij is juist met name voor HT geschikt. Heb weinig gemerkt dat hij er moeite mee heeft (heb hem niet ver open staan en dat is MEER dan voldoende... 200W actief is niet niets... En het is een GESLOTEN lange slag woofer dus klinkt zoiezo strakker dan de gemiddelde sub. Zou zeggen ga eens luisteren in een winkel! Kamer hier is ong. 4,5 bij 6 + bijkamer van 3 bij 4 en 2.60 hoog.
[...]
Als ik heel eerlijk ben weet ik eigenlijk niet waar het bereik ophoud als je luidsprekers instelt als SMALL... Heb mijn setup met Audessey in 1e instantie laten afstellen en erna bijgewerkt en al mijn luidsprekers stonden in elk geval op Full Band / Large. Maar hoe dan ook, wat de front niet krijgt geeft de sub dus nooit weer op deze manier van aansluiten.
En om te voldoen aan het topic..: (Excuses voor de lelijke foto's, maar ik heb niets beters!)
Vooraanzicht vanaf de bank: Met Harmony 900 op de tafel![]()
[afbeelding]
De Zithoek zelf:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Digitale TV Decoder - Gameconsoles (Don't mind the cable's!! zie ik nooit want kast is altijd dicht... en nee, achter de kast proppen PAST nietHeb het in elk geval maar opgegeven.
[afbeelding]
Wat je niet ziet:
In de kast:
- PCH IR ontvanger
PS: Kzou wel graag willen luisteren,, maar ben een tweedehandskoper dus vind het ook zowat om iedere winkel maar een beetje in te sjouwen op voor bedachte rade dat ik er toch niks koop
Formaat zegt niet altijd allesBierdopje120 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:30:
[...]
Wow! Die Rel is écht klein. Ik kan me echt niet voorstellen dat ééntje daarvan genoeg volume geeft voor tijdens films, maar als jij het zegt geloof ik jeHet schijnt een geweldige subwoofer te zijn.
PS: Kzou wel graag willen luisteren,, maar ben een tweedehandskoper dus vind het ook zowat om iedere winkel maar een beetje in te sjouwen op voor bedachte rade dat ik er toch niks koop
Hij gaat in ieder geval in mijn opinie behoorlijk hard.
En dat hij gesloten is geeft een heel andere sound dan een open subwoofer.
Open is vaak wel luider, gesloten strakker.
En er is, mocht je 200W actief niet voldoende vinden ook nog een Rel Q400
Al denk ik dat voor het overgrote deel hier de Rel Q100/Q150 al volstaat.
Hij is overigens inderdaad klein (maar fijn) 30x30x32cm.
Ter info: Had voorheen 2, iets groter in formaat, Mission 70ASE's van 100W en ben blij met de overstap!
Ik mis nu alleen nog de IR naar RF verloop van klik-aan-klik-uit maar die gaat als het goed is over een 1,5 week besteld worden en dan doe ik (bijna) alles met mn harmony 900
[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 07-08-2010 22:14 ]
Harmony's zijn erg goed, ik hoop ze alleen ooit is met alle tv's etc op bluetooth overstappen wat wel weer lastiger zou zijn maar dan hoeven de kastjes ook niet meer open.raymonvdm schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:54:
Ik zie hier iemand die vragen stelt over de RF-IR zender van de logitech harmony 900, maar dat ding straalt nog best veel infrarood uit en mocht het niet genoeg zijn dan heb je nog de losse oogjes (2stuks)
Ik mis nu alleen nog de IR naar RF verloop van klik-aan-klik-uit maar die gaat als het goed is over een 1,5 week besteld worden en dan doe ik (bijna) alles met mn harmony 900
Harmony

trotse bezitter van 3x 885 (ja 3 kamers 3 sets geen zin te sjouwen ermee
andere subwoofer fabrikanten wat van leren.
Je staat perplex wat zo'n kleine kast aan diep eruit kan persen.
Ik gok dat een Harmony 900 nu al een oplossing voor je zou zijn, Want die doet RF dus geen open kastjes meer nodig, moet je apparatuur wel overleven in een kleine gesloten ruimte en dus niet te warm worden.Mektheb schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 01:22:
[...]
Harmony's zijn erg goed, ik hoop ze alleen ooit is met alle tv's etc op bluetooth overstappen wat wel weer lastiger zou zijn maar dan hoeven de kastjes ook niet meer open.
Harmony![]()
trotse bezitter van 3x 885 (ja 3 kamers 3 sets geen zin te sjouwen ermee)
Gewoon simpelweg "lak" aan de achterkant van je kast hebben kan ookraymonvdm schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:37:
[...]
Ik gok dat een Harmony 900 nu al een oplossing voor je zou zijn, Want die doet RF dus geen open kastjes meer nodig, moet je apparatuur wel overleven in een kleine gesloten ruimte en dus niet te warm worden.
Zit bij mij achter de receiver een gapend gat waar zelfs de kast een lage WAF factor van zou krijgen
Kast staat toch altijd dicht sinds de Popcorn Hour...

Voor diegene die een een Q200 willen maar twijfelen:RoaDHouse schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:13:
Die REL-Q200 is echt geweldig. Zou hem meteen willen hebben, hij is geweldig strak qua diep, hier kunnen
andere subwoofer fabrikanten wat van leren.
Je staat perplex wat zo'n kleine kast aan diep eruit kan persen.
http://www.audioreview.co...e/PRD_120500_2741crx.aspx
Staan nogal wat reviews erover
[ Voor 31% gewijzigd door Thalaron op 08-08-2010 06:06 ]
Films worden met een 1080p beamer van mijn computer als mkv, met sharpening en frameverdubbeling, op het scherm getoond. Het geluid gaat via een spdif kabeltje als ac3 of dts.

Die bevestigingsplaat is van de ijzerhandel. Hij is wat lang omdat achter het systeemplafond om de 50cm een houten draagbalk zit:

Specs:
- Projecta 130" scherm
- Panasonic AE2000-E projector
- KEF Q7 15-175 watt, KEF Q9C 15-120 watt, KEF Q1 15-120 watt
- Rel Quake 100 watt
- Cambridge Audio Azur 640A, Yamaha RXV-657 (voorspeakers zijn via de 5.1 Yamaha aan de stereo Cambridge verbonden)
- luidsprekerkabels 4mm koperkern merkloos
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Goed uitgedoste kat, als ik zo lees.nzweers schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:30:
Specs:
- Projecta 130" scherm
- Rel Quake 100 watt
- Cambridge Audio Azur 640A, Yamaha RXV-657 (voorspeakers zijn via de 5.1 Yamaha aan de stereo Cambridge verbonden)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 15:52 . Reden: omdat het kan ]
Dat is een eerste generatie xbox en die raakt nogal eens oververhit. Wellicht vanwege die beamer die ernaast staat te blazenVanitas schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:37:
Zit de Xbox daar nou vast? Of balanceert hij op het randje van de dood
Heb je ook een foto waar e.e.a. in actie is te zien?nzweers schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:30:
Dit is mijn setup waar ik erg tevreden over ben. Het bestaat uit een automatisch scherm wat uit een koker op het plafond rolt, zo breed mogelijk als wat mijn kamer toeliet. Een diagonaal van 130", ongeveer 3 bij 2 meter. Geluid is 5.1 van respectievelijk Kef en Rel.
Films worden met een 1080p beamer van mijn computer als mkv, met sharpening en frameverdubbeling, op het scherm getoond. Het geluid gaat via een spdif kabeltje als ac3 of dts.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die bevestigingsplaat is van de ijzerhandel. Hij is wat lang omdat achter het systeemplafond om de 50cm een houten draagbalk zit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
- Projecta 130" scherm
- Rel Quake 100 watt
U ziet:
Samsung LE32A
Mordaunt-Short Avant 908 (fronts)
Mordaunt-Short Avant 905C (center)
Mordaunt-Short Avant 903 (rear)
Onkyo TX-SR600E
Onkyo DV-SP501
SAB Ultimate HD Super Plus (aangesloten op een triple-sat)
WDTV Live
JVC HR-J589 (eigenlijk alleen nog vanwege de klok)
Verder staat er rechts nog een Rel Quake.
Ik ben nog op zoek naar iets waardoor ik alle apparatuur kan bedienen zonder het deurtje open te hoeven hebben. Nu heb ik van Logitech wel iets gezien, maar ik vraag me af of dat werkt, omdat de voorkant van de apparatuur zo dicht tegen de deur aan zit wanneer deze gesloten is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
2 stille fan's houden het geheel koel wanneer de deur gesloten is.
Tuurlijk. Precious hier bijvoorbeeld is gigantisch:Heb je ook een foto waar e.e.a. in actie is te zien?

Lief katjenzweers schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:30:
Dit is mijn setup waar ik erg tevreden over ben. Het bestaat uit een automatisch scherm wat uit een koker op het plafond rolt, zo breed mogelijk als wat mijn kamer toeliet. Een diagonaal van 130", ongeveer 3 bij 2 meter. Geluid is 5.1 van respectievelijk Kef en Rel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
- Projecta 130" scherm
- Rel Quake 100 watt
Dit topic is gesloten.
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.