Gewoon downloaden uit de market, kost wel 3 euro.ricjuh schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:24:
Hoe heb je die GOTO geïnstalleerd ?
Als ik de code scan op de website, vindt die niks terug in de market.
Lijkt me inderdaad mooier lock screen.
Hij geeft bij mij geen weersverwachting, hoe heb je dat ingesteld?Knul schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:37:
-De standaard lock screen is vervangen door Goto. Daarmee kun je vanuit je lockscreen naar je telefoonboek, sms'jes en gmail. Ideaal. Ook worden het weer en de tijd en datum weergegeven. Bovendien unlockt hij makkelijker dan het standaard scherm.

If you can't take the heat, get burried!
Geen idee, stond er bij mij automatisch bij. Het is niet heel uitgebreid hoor, hij geeft de temperatuur + het weerstype weer.Sieking schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:32:
[...]
Hij geeft bij mij geen weersverwachting, hoe heb je dat ingesteld?
Hij verspringt alleen wel wat vaker dan de originele screenlocker
Hebben andere ook het probleem dat de Android Market downloads niet start?
Verwijderd
Dit had ik gisteren ook.joost89 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:08:
Verwijderd
Dag allen. Met Veel interesse lees ik hier alle posts mee. Nu ben ik het met jullie eens dat Moxier Mail niet 'je-van-het' is, maar welke Mail-app dunkt jullie nu als de beste?
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
Ik heb sinds kort de MW600 samen met de X10 werkt opzich perfect, alleen heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de titels van de nummers die worden afgespeeld weer te geven op de display ?
Als ik het goed herinner heeft SE aangegeven dat dit niet mogelijk is met het huidige OS... en daarbij dat wat ze in de reclames laten zien niet werkelijk ondersteund wordt. Best zuur als je net het ding hebt gehaald mede voor die functie, SE mag haar houding wel een beetje veranderen naar consumenten toe. Geef ons geen bullshit timescape die verdere upgrades in de weg staat, geef ons wat we willen functionaliteit ipv bloatware.videoman schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:01:
Ik heb sinds kort de MW600 samen met de X10 werkt opzich perfect, alleen heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de titels van de nummers die worden afgespeeld weer te geven op de display ?
De walkman functie van de w960 en w800 waren 10x beter dan mediascape, hoe kan dat nou? Ik hou van Se, maar het wordt een behoorlijke haat liefde relatie op deze manier.
Pfff.. mensen die aan de goede oude tijd denken als ze een gameboy emulator installeren... C=64 FTW!
Doe je dit via 3g? Zo ja, probeer het eens via WiFi.joost89 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:08:
Ben atm de PSX emulator aan het installeren. Zal even laten horen hoe hij bevalt!
Hij werkt! GT2 werkt perfect. De games zijn wel 700 mb per stuk helaas. Morgen maar eens FF IX installeren. Racen gaat niet helemaal fijn met een virtueel d-pad
[ Voor 20% gewijzigd door Knul op 12-08-2010 22:26 ]
Ik krijg hem wel geïnstalleerd, maar heb geen GoTo config knop in mijn launcher.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:11:
[...]
probeer dit eens, best vage site maar hier heb ik m ook weg.. http://www.symbianzone.co...-lock-screen-android.html
Er zit wel een normale knop maar die vergrendeld direct.
Hoe configureren jullie GoTo? Of is dit een oudere versie?
Je kunt gewoon op de settings knop drukken, kun je de achtergronden aanpassen. Verder kun je met het i knopje spul aanpassen. Het is idd de oudere versie, de nieuwste is 1.20.FF schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:24:
[...]
Ik krijg hem wel geïnstalleerd, maar heb geen GoTo config knop in mijn launcher.
Er zit wel een normale knop maar die vergrendeld direct.
Hoe configureren jullie GoTo? Of is dit een oudere versie?
Stel dan je volume knoppen in om te sturen, zo speel ik de SNES emulator.Knul schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:28:
[...]
Doe je dit via 3g? Zo ja, probeer het eens via WiFi.
Ben atm de PSX emulator aan het installeren. Zal even laten horen hoe hij bevalt!
Hij werkt! GT2 werkt perfect. De games zijn wel 700 mb per stuk helaas. Morgen maar eens FF IX installeren. Racen gaat niet helemaal fijn met een virtueel d-pad.
Dus tochKnul schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:27:
[...]
Je kunt gewoon op de settings knop drukken, kun je de achtergronden aanpassen. Verder kun je met het i knopje spul aanpassen. Het is idd de oudere versie, de nieuwste is 1.20.
Eens ff een paar daagjes aankijken...
Helaas... Ik krijg Google Apps niet aan de gang. Die vraag ook naar een exchange account. Zo kan ik niet synchroniseren. Ben bang dat dit toestel aan mijn neus voorbij gaat 
Edit: Hoewel... Companion Link ziet er toch wel aantrekkelijk uit. Alleen ben ik van mening dat het out-the-box zou moeten werken
Vooral omdat HTC dat wel heeft. Waarom wil ik nou eigenlijk persé een SE
Edit: Hoewel... Companion Link ziet er toch wel aantrekkelijk uit. Alleen ben ik van mening dat het out-the-box zou moeten werken
[ Voor 38% gewijzigd door Snijkoek op 13-08-2010 10:04 . Reden: Twijfels... ]
FTW staat voor for the win. Jij hebt het blijkbaar ook misFF schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:25:
[...]
?
For The World is geen gangsta hoorgewoon een afkorting (of zal ik afk. ervan maken
)
Hmzz.. ander woordenboek blijkbaaravec_style schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:26:
[...]
FTW staat voor for the win. Jij hebt het blijkbaar ook mis
AYBABTU is nog wel goed? Of moet ik dat wel voluit schrijven?
BTW. GoTo maar weer verwijderd. Ik heb een heerlijk hoesje voor mijn X10 waardoor de home en power-knop niet ingedrukt kunnen worden. Maar met GoTo wordt mijn scherm geactiveerd door de volumeknop

Ik kwam zojuist een leuke applicatie tegen op de android market. Dit is dan wel niet het applicatie topic, maar het betreft een SE applicatie: Hanashi. Een soort van pingchat voor android en andere SE toestellen. Bevat ook soort van Latitude gebeuren, waarmee je kan zien waar je chatvriendjes zijn. Net als bij whatsapp worden contacten gevonden in je contactlijst, dus geen ID's e.d. nodig.
Programma is blijkbaar pas net uit, ziet er veelbelovend uit.
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Inderdaad. Hij wordt zelfs geactiveerd door de cameraknop. Eens even de nieuwe versie proberen, want dit is wel erg apart.FF schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:52:
[...]
BTW. GoTo maar weer verwijderd. Ik heb een heerlijk hoesje voor mijn X10 waardoor de home en power-knop niet ingedrukt kunnen worden. Maar met GoTo wordt mijn scherm geactiveerd door de volumeknop
Bedankt voor deze tip! Zelf niet eens aan gedacht.Vin87 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:38:
[...]
Stel dan je volume knoppen in om te sturen, zo speel ik de SNES emulator.
Verwijderd
Ik heb een vraagje, die tot nu toe nergens beantwoord is, zowel na het doorlezen van het forum, als op google niet, dus begin me af te vragen of ik iets heel simpels over het hoofd zie.. Maar ik stel hem toch maar: Als ik bel, of gebeld wordt, locked het scherm niet automatisch, wat ervoor zorgt dat ik vaak per ongeluk ophang. Wat kan ik hieraan doen? Ik weet dat ik de instelling op 'automatisch na 15 seconden' kan zetten, maar dat dekt de lading ook niet echt
Iemand een idee?

Je telefoon dichter bij je hoofd houden, dan schakelt hij automatisch het scherm uit door middel van een sensor. Wanneer je de telefoon van je hoofd weg haalt schakelt het scherm weer in.
Verwijderd
hmm, gelijk geprobeerd natuurlijk, de telefoon zo dicht mogelijk tegen mijn schedel gehoudenbartsled schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:24:
Je telefoon dichter bij je hoofd houden, dan schakelt hij automatisch het scherm uit door middel van een sensor. Wanneer je de telefoon van je hoofd weg haalt schakelt het scherm weer in.
bartsled schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:24:
De proximity sensor van de X10 zit rechtsboven het Sony Ericsson logo op de voorkant en is het beste te zien op de witte uitvoering:Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:33:
zit te twijfelen tussen deze en de nokia n8 die binnenkort uitkomt

Verder schakelt het scherm niet uit door de proximity sensor, de sensor vergrendelt het scherm alleen. Na een bepaald interval (dat je zelf ingesteld hebt) schakelt het scherm uit. De proximity sensor schakelt het scherm wel weer in als je bijvoorbeeld je hoofd weer weg haalt. Bel maar eens de klantenservice (of een ander gratis nummer) en bedek met je vinger de sensor. Het scherm zal dan niet meer reageren op aanrakingen.
EDIT:
De sensor is ook te testen in het service menu:
Hiervoor moet je het 'ontgrendel' scherm zien (dus even scherm uit en scherm weer aan, NIET ontgrendelen). Dan druk je:
Menu>terug>terug>menu>terug>menu>menu>terug (waar menu de knop met 4 vierkantjes en terug de knop met het pijltje is). Je komt dan in het servicemenu. Ga dan naar: Service tests>Proximity switch testen maar!
[ Voor 14% gewijzigd door Vin87 op 13-08-2010 19:49 ]
Bij mij staat bij Model info:
Brand: Customized
Dat betekent toch gewoon unbranded? Ik heb tot dusver alle updates snel binnen gekregen
Brand: Customized
Dat betekent toch gewoon unbranded? Ik heb tot dusver alle updates snel binnen gekregen
Verwijderd
Er is een nieuwe versie van Lockbot uit als vervanging voor je lockscreen. Na het installeren moet je even opnieuw opstarten, maar het is voor het eerst dat je geen dubbele lockscreen meer krijgt maar alleen nog maar die van Lockbot, waar je uit heel veel verschillende soorten lockscreens kunt kiezen. Nu een tijdje getest en ik heb nog geen dubbele lockscreen gehad en werkt razendsnel. Ik helemaal blij!
EDIT: Na discussie op XDA blijkt dat alleen als je op de menuknop drukt terwijl de telefoon gelocked is je weer een double lockscreen gaan. Herstrarten of in de opties van Lockbot het "replace the original lockscreen" aan en uitvinken en het werkt weer naar behoren. Bijna dus helemaal opgelost, alleen dit bugje zit er nog in...
Met goto had ik altijd het probleem dat het soms erg lang duurde voordat hij je telefoon daadwerkelijk unlocked had. ook met andere lockscreen applicaties die ik getest heb was er altijd wel wat aan de hand. Het ziet er naar uit dat er eindelijk een goed alternatief is gevonden.
Alleen als je gebeld wordt zie je nog die X10 unlock swype ding. Dat is dan weer jammer, want ik heb heel vaak dat wanneer ik gebeld wordt hij niet helemaal tot bovenaan gerootsjt kan worden en daardoor mis ik wel eens een oproepje.
Hierbij een screenshot:

En nog een probleempje. Ik kan niet meer via de market de betaalde applicaties downloaden. Ik krijg constant fouten dat hij geen verbinding met de server kan maken nadat ik mijn creditcard gegevens heb geverifieerd. Heeft iemand dit ook?? Mijn telefoon is geroot trouwens en sindsdien heb ik dit probleem. Zou het daardoor kunnen komen??
EDIT: Na discussie op XDA blijkt dat alleen als je op de menuknop drukt terwijl de telefoon gelocked is je weer een double lockscreen gaan. Herstrarten of in de opties van Lockbot het "replace the original lockscreen" aan en uitvinken en het werkt weer naar behoren. Bijna dus helemaal opgelost, alleen dit bugje zit er nog in...
Met goto had ik altijd het probleem dat het soms erg lang duurde voordat hij je telefoon daadwerkelijk unlocked had. ook met andere lockscreen applicaties die ik getest heb was er altijd wel wat aan de hand. Het ziet er naar uit dat er eindelijk een goed alternatief is gevonden.
Alleen als je gebeld wordt zie je nog die X10 unlock swype ding. Dat is dan weer jammer, want ik heb heel vaak dat wanneer ik gebeld wordt hij niet helemaal tot bovenaan gerootsjt kan worden en daardoor mis ik wel eens een oproepje.
Hierbij een screenshot:

En nog een probleempje. Ik kan niet meer via de market de betaalde applicaties downloaden. Ik krijg constant fouten dat hij geen verbinding met de server kan maken nadat ik mijn creditcard gegevens heb geverifieerd. Heeft iemand dit ook?? Mijn telefoon is geroot trouwens en sindsdien heb ik dit probleem. Zou het daardoor kunnen komen??
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 20:21 ]
Ziet er inderdaad netjes uit, helaas gebruikt niemand van mijn contacten het nogLDVC schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:07:
Ik kwam zojuist een leuke applicatie tegen op de android market. Dit is dan wel niet het applicatie topic, maar het betreft een SE applicatie: Hanashi. Een soort van pingchat voor android en andere SE toestellen. Bevat ook soort van Latitude gebeuren, waarmee je kan zien waar je chatvriendjes zijn. Net als bij whatsapp worden contacten gevonden in je contactlijst, dus geen ID's e.d. nodig.
Hopen dat het aanslaat bij de mensen.
Ik kan geen beveiligde wifi verbinding opzetten. Een onbeveiligde verbinding is geen probleem en dat werkt. Maar zodra ik WEP of WPA/PSK gebruikt lukt het niet. Hij blijft een tijdje staan op 'obtaning ip-address from <AP naam>....' waarna ik de melding unsuccesful krijg of redelijk direct disconnected.
Ik heb ook handmatig een wifi verbinding aangemaakt, maar dat geeft hetzelfde probleem.
Telefoon is van vodafone, firmware R2BA024, router: draytek vigor 2900.
Ik heb ook handmatig een wifi verbinding aangemaakt, maar dat geeft hetzelfde probleem.
Nieuwe versie van Opera Mini, versie 5.1.
Werkt iets sneller, rendert pagina's als Tweakers.net iets beter, en een mogelijkheid om hem als standaard browser in te stellen
Werkt iets sneller, rendert pagina's als Tweakers.net iets beter, en een mogelijkheid om hem als standaard browser in te stellen
Ik heb geen leuke ondertitel.
Verwijderd
Voor de mensen die nog een invisible shield van ZAGG willen kopen, ik heb hier 2 kortingscodes voor 25% korting.... Ik gebruik ze zelf niet dus hopelijk kan ik jullie er blij mee maken....
idffswsd
idffsw3a
idffswsd
idffsw3a
Een nieuwe root, via één .apk!
http://forum.xda-develope...read.php?t=740240&page=25
Werkt voor alle firmwares, hier ook op .26.
Leuk, maar ik root hem niet todat er een 2.1 of 2.2 rom is. Vind het de moeite/risico niet waard om alleen die moxier crap te verwijderenthijsje66 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:13:
Een nieuwe root, via één .apk!
Ik heb hem al een paar weken geroot en wacht nu ook lekker op 2.x. Het opnieuw inrichten kost mij teveel moeite.Knul schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:16:
[...]
Leuk, maar ik root hem niet todat er een 2.1 of 2.2 rom is. Vind het de moeite/risico niet waard om alleen die moxier crap te verwijderen.
En behalve Moxier, wat mij eigenlijk geen zak boeit, is het gewoon handig om een geroote telefoon te hebben.Knul schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:16:
[...]
Leuk, maar ik root hem niet todat er een 2.1 of 2.2 rom is. Vind het de moeite/risico niet waard om alleen die moxier crap te verwijderen.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad, het is gewoon de app draaien en klaar.
Superuser staat er meteen op.
bovendien is dit het root topic niet
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Dat is er sowieso nog niet volgens mij.
Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic misschien moet dit in de startpost staan?thijsje66 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:08:
Dat is er sowieso nog niet volgens mij.
Ja. Eigenlijk wel, ik zal eens een keer contact met die mensen opnemen.
Nee, ik gebruik altijd een usb kabeltje, maar het kan via bluetooth met PDAnet. Zoek maar eens in de market.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:22:
Internet nu niemand via zijn telefoon op zijn laptop over Bluetooth bijvoorbeeld ?
Heb vandaag mijn luidsprekertje ook eens schoongemaakt (gaat aardig goed met een tandenstoker), nu is ie weer mooi zwart ipv wit van het stof
Iemand nog antwoord op deze vragen?
Dimiz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 01:04:
Ik ben op zoek naar de lagere bitrate stream van 538, ik meen er wel eens 1 gezien te hebben van 64 en ook 1tje nog lager op de radio app op de iPhone. Iemand enig idee?
Dimiz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:20:
Iemand die weet hoe je je X10i kan gebruiken als afstandbediening voor je PC? Met de touch dus de muis bedienen?
Dimiz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:38:
Ik zou graag één van deze microSDHC kaartjes kopen:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Met het doel daar toch zo'n dikke 8GB aan muziek op te zetten, en 2GB aan films/series. Nu vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft hoeveel trager de telefoon erdoor wordt of dat alleen MediaScape er trager van wordt. En hoe erg is dit dan in beide gevallen?
Edit:
Ik vraag me ook af of deze erg snel kunnen zijn, het is nogal een lage prijs namelijk:
http://shop.ebay.com/i.ht...ngCbx=1&_udlo=30&_udhi=50
http://shop.ebay.com/i.ht...trksid=p3286.c0.m19&gbr=1
Dimiz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:00:
Iemand anders ook het probleem dat ze hun Twitter status niet kunnen updaten via TimeScape als ze op 3G netwerk zitten? Op WiFi werkt het wel.
Dit lijkt toch iets aan de router te zijn. Gisteren bij iemand anders met een andere router kon ik wel een beveiligde verbinding opzetten, dezelfde instellingen als die ik thuis gebruikte(WPA/PSA TKIP). Het ding gaat al heel wat jaartjes mee en zit er aan te denken een linksys 320N te kopen, tenminste ook gigabit switch.Rudie_V schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:54:
Ik kan geen beveiligde wifi verbinding opzetten. Een onbeveiligde verbinding is geen probleem en dat werkt. Maar zodra ik WEP of WPA/PSK gebruikt lukt het niet. Hij blijft een tijdje staan op 'obtaning ip-address from <AP naam>....' waarna ik de melding unsuccesful krijg of redelijk direct disconnected.
Verder bevalt de xperia steeds meer. In het begin ff wennen qua grootte, ik had hiervoor een SE C905, maar ben er erg blij mee. Beetje door de market gekeken en wat handige dingetjes geïnstalleerd.
Ik zit alleen nog met me contacten die ik van de C905 naar me gmail heb gezet, maar niet vanuit me gmail in me phonebook kan krijgen, hoewel ik het ingesteld heb om te syncen(google sync). Maar dit schijnt een bekend probleem te zijn. Op me C905 had ik bij sommige contacten meerdere telefoonnummer die als mobiel, werk of wat anders ingesteld waren, maar nu zijn alle nummer van gezien ik ze van me simkaart heb geimporteerd het type 'mobiel' en gezien ik ze niet uit me hoofd weet weet ik nu niet welk nummer ik dan moet kiezen als bij een contact nu opeens meerdere 06-nummer staan die allemaal van het type 'mobiel' zijn.
Heb je de instellingen onder de menu-knop ook al ingesteld? (IP, DNS, Gateway enz.)?Rudie_V schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:54:
Probeer ook Wifi Static eens
Gebruik hiervoor A Online Radio, daarbij kun je verschillende zenders kiezen met verschillende bitrate's.Dimiz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 01:04:
Ik ben op zoek naar de lagere bitrate stream van 538, ik meen er wel eens 1 gezien te hebben van 64 en ook 1tje nog lager op de radio app op de iPhone. Iemand enig idee?
Dit kan via Droidpad. Maar serieus, google 1x op use android device as mouse en je krijgt hem ervoor.Dimiz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:20:
Iemand die weet hoe je je X10i kan gebruiken als afstandbediening voor je PC? Met de touch dus de muis bedienen?
De andere 2 vragen zou ik niet weten. Ik gebruik nooit twitter.
@Batsgeit: AOR heb ik al geprobeerd, maar kan ik geen 538 in vinden helaas =(. Via Google was het mij nog niet gelukt zoiets te vinden, maar Droidpad ga ik even proberen! Thanks
Ondertussen Droidpad geprobeerd, maar ik krijg hem maar niet geconnect, jij een idee?
Ondertussen Droidpad geprobeerd, maar ik krijg hem maar niet geconnect, jij een idee?
[ Voor 20% gewijzigd door Dimiz op 16-08-2010 13:56 ]
Met Radio.nl als applicatie kan je ook radio luisteren.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
De flashkaartjes van ebay zijn denk ik gewoon class 2 gezien de grootte en prijs. Ik weet ook niet wat de exacte snelheden zijn, maar class 2 was volgens mij ook het standaard kaartje wat in de experia zat. Als ik deze aan me pc hang haal ik iets van 3 MB/s schrijven, lezen niet getest(ja moest iets via windows erheen kopieren, dus toen zag ik de snelheid).Dimiz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:38:
Ik zou graag één van deze microSDHC kaartjes kopen:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
Met het doel daar toch zo'n dikke 8GB aan muziek op te zetten, en 2GB aan films/series. Nu vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft hoeveel trager de telefoon erdoor wordt of dat alleen MediaScape er trager van wordt. En hoe erg is dit dan in beide gevallen?
Edit:
Ik vraag me ook af of deze erg snel kunnen zijn, het is nogal een lage prijs namelijk:
http://shop.ebay.com/i.ht...ngCbx=1&_udlo=30&_udhi=50
http://shop.ebay.com/i.ht...trksid=p3286.c0.m19&gbr=1
De flashkaartjes die je in je pricewatch overzicht geeft varieren van class 2 tot class 4 en 6. Als je bijvoorbeeld even bij alternate kijkt http://www.alternate.nl/h...igital&l3=microSD%2FSDHC& zie je dat ze snelheden achter de verschillende kaartjes hebben gezet, of alles correct is weet ik niet.
Ik weet ook niet of de experia een beperking heeft tot welke class ie kan lezen en schrijven, maar een sneller kaartje zal zeker geen kwaad kunnen in sommige situaties.[message]http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#Speed_Class_Rating[/message]
Speed Class Rating
The Speed Class Rating is the official unit of speed measurement for SD Cards, defined by the SD Association. It is equal to 8 Mbit/s, and it measures the minimum write speeds based on "the best fragmented state where no memory unit is occupied":[10]
The following are the ratings of some currently available cards:
Class 2: 16 Mbit/s (2 MB/s)
Class 4: 32 Mbit/s (4 MB/s)
Class 6: 48 Mbit/s (6 MB/s)
Class 10: 80 Mbit/s (10 MB/s)
Even though the class ratings are defined by a governing body, like × speed ratings, class speed ratings are quoted by the manufacturers but unverified by any independent evaluation process. In applications that require sustained write throughput, such as video recording, the device may not perform satisfactorily if the SD card's class rating falls below a particular speed. For example, a camcorder that is designed to record to class 6 media may suffer dropouts or corrupted video on slower media.
Important differences between the Speed Class and the traditional CD-ROM drive speed measurement ("×" speed ratings) are that speed class:
1.may be queried by the host device
2.defines the minimum transfer speed.
Since the class rating is readable by devices, they can issue a warning to the user if the inserted card's reported rating falls below the application's minimum requirement.
On 21 May 2009, Panasonic announced new class 10 SDHC cards, claiming that this new class is "part of SD Card Specification Ver.3.0".[11] Toshiba also announced cards based on the new 3.0 spec[12]
On 01 Jun 2010, Pretec announced the new Class 16 HD video grade SDXC 64GB card at Computex Taipei 2010.[13]
× rating
The × rating is a unit of measurement equal to 1.2 Mbit/s. It is derived from the standard CD-ROM drive speed of 1.2 Mbit/s. Basic cards transfer data up to six times (6×) the data rate of the standard CD-ROM speed (7.2 Mbit/s vs 1.2 Mbit/s). The 2.0 specification defines speeds up to 200×, but unlike the class rating system, does not mandate that x-ratings measure the card's sustained write-speed. For most cards, the maximum read speed is typically faster than its maximum write speed, leading some manufacturers to use read-speed as the ×-rating measurement. Other vendors, such as Kingston, use write-speed.[14]
This table lists common ratings and minimum transfer rates.
Rating / Write Speed / SD Class
(Mbit/s)
6× 7.2
10× 12.0
13× 16.0 2
26× 32.0 4
32× 38.4 5
40× 48.0 6
66× 80.0 10
100× 120.0 15
133× 160.0 20
150× 180.0 22
200× 240.0 30
266× 320.0 40
300× 360.0 45
Ik had mijn router ook als dhcp ingesteld, met een onbeveiligde verbinding werkt dit goed. Uiteraard onbeveiligd met static ip werkt ook goed.FF schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:32:
[...]
Heb je de instellingen onder de menu-knop ook al ingesteld? (IP, DNS, Gateway enz.)?
Probeer ook Wifi Static eens [afbeelding]
Ga ik een beveiliging gebruiken(WEP of WPA/PSK TKIP) dan lukt het niet. Zowel met DHCP als zelf een static IP invullen werkt niet. Soms blijft ie hangen op 'obtaining ip-address' waarna ik ie 'unsuccesful' aangeeft. Soms zie ik dit niet en geeft ie 'disconnected' aan.
Ik zou haast zeggen dat het iets in de xperia is, ik kan me herinneren dat ik met me SE C905 wel wel een beveiligde verbinding met deze router kon maken(hoewel dat al tijden geleden is).
Er was nog wel een nieuwere firmware, ik heb 2.5.5 en er was een 2.6.x , maar deze krijg ik niet naar de router gezet, zelfs de router gereset naar fabriekinstellingen om daarna te flashen, maar dat werkte niet. Verder gaat de router 's nachts altijd uit, dus een lange reset zeg maar is ook al gedaan.
Maar zoals aangegeven in een iets eerdere post lukte het verbinden bij iemand anders met dezelfde beveiligingsinstellingen wel, das wel weer vreemd
Ondertussen even verder gezocht en RemoteDroid geinstalleerd, simpeler kan niet!
http://www.remotedroid.net/
@stefanaudi: Dat snap ik, maar die heeft een te hoge bitrate.
@Rudie_V: Kijk daar heb ik wat aan! Alleen vraag ik me nog wel af of het niet nep is, 32GB voor 25 euro?
@stefanaudi: Dat snap ik, maar die heeft een te hoge bitrate.
@Rudie_V: Kijk daar heb ik wat aan! Alleen vraag ik me nog wel af of het niet nep is, 32GB voor 25 euro?
We kunnen het niet voorproeven voor je. Je zult dus zelf even moeten nadenken of je dit een betrouwbare prijs vindt en het risico wil nemen om dit te bestellen...Dimiz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:31:
een andere goede optie is Gremote, hier zitten nog meer functies in, ook als remote voor je media player. en je kan de g-sensor gebruiken als muis. er is een trail versie van de server te downloaden (zoek maar met google) en de app voor je x10 staat in de market.Dimiz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:31:
Ondertussen even verder gezocht en RemoteDroid geinstalleerd, simpeler kan niet!
ik heb de app pas gekocht en het is t geld echt waard vind ik.
Gmote bedoel je? Die heb ik reeds uitgeprobeerd en kreeg ik ook niet aan de praat op 1 of andere manier.
Ik zou graag RSAP willen zien op mijn X10 ivm koppelen met mijn Navigatie (RNS510) VW/Audi. Iemand enig idee ?
Toevallig een beveiliging op MAC-adres ingesteld?Rudie_V schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:31:
[...]
Ik had mijn router ook als dhcp ingesteld, met een onbeveiligde verbinding werkt dit goed. Uiteraard onbeveiligd met static ip werkt ook goed.
Ga ik een beveiliging gebruiken(WEP of WPA/PSK TKIP) dan lukt het niet. Zowel met DHCP als zelf een static IP invullen werkt niet. Soms blijft ie hangen op 'obtaining ip-address' waarna ik ie 'unsuccesful' aangeeft. Soms zie ik dit niet en geeft ie 'disconnected' aan.
Ik zou haast zeggen dat het iets in de xperia is, ik kan me herinneren dat ik met me SE C905 wel wel een beveiligde verbinding met deze router kon maken(hoewel dat al tijden geleden is).
Verwijderd
Ik kan maar niet beslissen of ik nu voor de zwarte of de witte zou gaan. Ik ben een vrouw, dus daarom leek wit misschien eerder iets voor mij. Maar langs de andere kant denk ik dan dat wit er misschien een beetje goedkoop uitziet. Iemand die hier zijn mening over kwijt wil?
iemand toevallig al een idee wanneer android 2.1 2.2 verschijnt voor de xperia?
Formerly known as Ragdoll
In september komt de 2.1 update met DLNA en HD opnemen. 2.2 is nog niets over bekend.InFamous schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:43:
iemand toevallig al een idee wanneer android 2.1 2.2 verschijnt voor de xperia?
Ik heb een zwarte, en die ziet er chique uit vind ik zelfVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:29:
Ik kan maar niet beslissen of ik nu voor de zwarte of de witte zou gaan. Ik ben een vrouw, dus daarom leek wit misschien eerder iets voor mij. Maar langs de andere kant denk ik dan dat wit er misschien een beetje goedkoop uitziet. Iemand die hier zijn mening over kwijt wil?
ik heb zelf de zwarte dan en mijn vriendin had de witte ik deel je mening ik vind de witte er goedkoop uitzien en een stuk minder mooi. de zwarte heeft gewoon meer stijl
Formerly known as Ragdoll
Verwijderd
Die vingerafdrukken maken me niet zoveel uit, dat heb ik nu ook al met mijn huidige gsm. En ja, mij leek de zwarte ook iets stijlvoller. Maar anderzijds vertellen anderen me dat de witte dan weer eleganter is. Ik denk dat ik de witte morgen eens in het echt ga bekijken, want dat heb ik nog niet gedaan.
nee, ik bedoel echt Gremote, dat doet veel meer dan gmote, ik kreeg gmote overigens ook niet lekker werkendDimiz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:35:
Gmote bedoel je? Die heb ik reeds uitgeprobeerd en kreeg ik ook niet aan de praat op 1 of andere manier.
Iemand?Bertuz-x10 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:46:
Ik zou graag RSAP willen zien op mijn X10 ivm koppelen met mijn Navigatie (RNS510) VW/Audi. Iemand enig idee ?
Nee, geen mac beveiliging..FF schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:00:
[...]
Toevallig een beveiliging op MAC-adres ingesteld?
Verwijderd
Ik heb een eigen mailserver met imap en deze werkt met ssl. Mijn X10 accepteert het ssl certificaat niet omdat het niet van een trusted CA komt (goh ;-)) , kan ik dit omzeilen op 1 of andere manier? (behalve het uitzetten van ssl).
Daar heb ik echt totaal geen last van. Misschien zijn mijn vingers niet vettig of zo, maar vingerafdrukken op de achterzijde krijg ik niet voor elkaar.Knul schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:14:
Wel is de zwarte wat vingerafdrukgevoelig op het batterijklepje. Je moet zelf de keuze maken
Verwijderd
Ik heb trouwens gezien dat de achterkant van de zwarte mat is, terwijl die van de witte blinkend is. De verkoper vertelde me dat hierdoor op de witte meer krassen zullen komen, is dit waar?
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je ermee om gaat. De witte zal misschien wat krasgevoeliger zijn, maar aan de andere kant zijn krassen op de zwarte ook niet onzichtbaar. Ik heb zelf de witte en die is nog krasloos (even afkloppen). Een nieuw achterklepje kost verder zo'n 10 euro..Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:07:
Ik heb trouwens gezien dat de achterkant van de zwarte mat is, terwijl die van de witte blinkend is. De verkoper vertelde me dat hierdoor op de witte meer krassen zullen komen, is dit waar?
Kijk gewoon wat je zelf het mooiste vindt, het is puur smaak. Een aantal van mijn vrienden hebben een zwarte X10, ik heb een witte, allemaal zijn we blij met ons toestel en we zouden zo weer dezelfde kleur kopen. Ik vind zelf de witte wat luxer ogen, hij trekt in ieder geval enorm de aandacht als je hem ergens uit je zak tovert.
Je zal moeten zorgen dat het certificate trusted wordt. Je kan of het certificaat zelf trusted maken of zorgen dat de certificaten in de certificate path trusted zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:06:
Ik heb een eigen mailserver met imap en deze werkt met ssl. Mijn X10 accepteert het ssl certificaat niet omdat het niet van een trusted CA komt (goh ;-)) , kan ik dit omzeilen op 1 of andere manier? (behalve het uitzetten van ssl).
Het .cer formaat wordt volgens mij niet ondersteund door linux, volgens mij was .cer meer microsoft zeg maar, maar weliicht dat ik hier wat fout zit. Je zal het certificaat in bijvoorbeeld .pfx of .p12 formaat moeten hebben die je weer kan importeren.
Hoe dit op de xperia moet kan ik je helaas niet aan helpen, kan zo even 123 niets voor je vinden ook, alleen op een ander adroid toestel en met versie 2.x van android, zie bijvoorbeeld:
http://superuser.com/ques...tes-onto-an-android-phone
http://onlygizmos.com/ins...hero-android-2-1/2010/06/
Als ik zo even snel op me eigen toestel kijkt kan ik bepaalde keuzes niet vinden, dus of het nu via de gui kan durf ik niet te zeggen, het kan afgeschermd zijn oid.. Anders mits je toestel rooted is kan het wellicht via een commando.
[ Voor 10% gewijzigd door Rudie_V op 17-08-2010 19:28 ]
Haha, ik heb precies hetzelfde met mijn witte X10. Stiekem wel coolVin87 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:35:
[...]
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je ermee om gaat. De witte zal misschien wat krasgevoeliger zijn, maar aan de andere kant zijn krassen op de zwarte ook niet onzichtbaar. Ik heb zelf de witte en die is nog krasloos (even afkloppen). Een nieuw achterklepje kost verder zo'n 10 euro..
Kijk gewoon wat je zelf het mooiste vindt, het is puur smaak. Een aantal van mijn vrienden hebben een zwarte X10, ik heb een witte, allemaal zijn we blij met ons toestel en we zouden zo weer dezelfde kleur kopen. Ik vind zelf de witte wat luxer ogen, hij trekt in ieder geval enorm de aandacht als je hem ergens uit je zak tovert.
Sinds vorige week kan ik geen MMS meer versturen.
Ik maak een foto, wil die versturen, krijg de melding dat deze te groot is, foto wordt verkleind, MMS is verzonden.
Maar nu blijft het verzend-icoontje (in Handcent SMS) staan en komt het bericht niet aan.
KPN zegt dat MMS niet ondersteund wordt en dat ik op www.kpn.com/qelp moet kijken voor de instellingen.
Komisch is dat ze je je Internet instelingen laten verwijderen voor MMS en andersom.
Dit terwijl ik dezelfde instellingen (op de proxy na) wel ontving via de X10 zelf.
Ik heb in Handcent SMS staan dat bijlagen 300K (default) groot mogen zijn, de foto is >250K en moet ook nog verkleind worden door Handcent.
Ik zie nu dat de grote foto 2.5 M is en de kleine foto 650K. Eens een kleiner bestand zoeken
Ligt het probleem aan Handcent of ligt het aan KPN? Wie heeft er nog meer KPN en de afgelopen week kunnen MMS'en.
Ik maak een foto, wil die versturen, krijg de melding dat deze te groot is, foto wordt verkleind, MMS is verzonden.
Maar nu blijft het verzend-icoontje (in Handcent SMS) staan en komt het bericht niet aan.
KPN zegt dat MMS niet ondersteund wordt en dat ik op www.kpn.com/qelp moet kijken voor de instellingen.
Komisch is dat ze je je Internet instelingen laten verwijderen voor MMS en andersom.
Dit terwijl ik dezelfde instellingen (op de proxy na) wel ontving via de X10 zelf.
Ik heb in Handcent SMS staan dat bijlagen 300K (default) groot mogen zijn, de foto is >250K en moet ook nog verkleind worden door Handcent.
Ik zie nu dat de grote foto 2.5 M is en de kleine foto 650K. Eens een kleiner bestand zoeken
Ligt het probleem aan Handcent of ligt het aan KPN? Wie heeft er nog meer KPN en de afgelopen week kunnen MMS'en.
[ Voor 6% gewijzigd door FF op 17-08-2010 20:31 ]
Verwijderd
Sinds een paar weken ook een trotse bezitter van de X10. Maar ken soms wel 4 a 5 keer per dag mijn telefoon uitzetten, weer aanzetten omdat hij gewoon zijn gehele netwerk verbinding verliest (geen service).
T-Mobile heeft van de week al mijn sim-kaart vervangen voor een nieuwe, maar dat heeft ook niet mogen helpen.
Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben? Als ik van de week even tijd heb breng ik hem naar de t-mobile shop en moeten hun hem maar opsturen om na te laten kijken. Dit is zwaar hinderlijk als je telkens je telefoon kan uit en aanzetten om het op te lossen.
T-Mobile heeft van de week al mijn sim-kaart vervangen voor een nieuwe, maar dat heeft ook niet mogen helpen.
Zijn er meer mensen die dit probleem gehad hebben? Als ik van de week even tijd heb breng ik hem naar de t-mobile shop en moeten hun hem maar opsturen om na te laten kijken. Dit is zwaar hinderlijk als je telkens je telefoon kan uit en aanzetten om het op te lossen.
65K lukt ook niet om te verzenden. Hij is 10 minuten later nog steeds aan het verzenden...FF schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:21:
Sinds vorige week kan ik geen MMS meer versturen.
Vanmiddag nog een MMS verstuurd & ontvangen, via KPN. Werkt prima!
@Wibo25; klinkt eerder als een brak T-Mobile netwerk dan als een X10 probleem. Collega van me heeft afgelopen week z'n T-Mobile contract laten ontbinden omdat ie constant netwerk problemen had.
@Wibo25; klinkt eerder als een brak T-Mobile netwerk dan als een X10 probleem. Collega van me heeft afgelopen week z'n T-Mobile contract laten ontbinden omdat ie constant netwerk problemen had.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Verwijderd
Ben sinds vandaag ook eigenaar geworden van een Witte X10, inkoopvoordeeltje bij ons op het werk haha. Direct eentje kontant gekocht. Snap alleen vrij weinig van het toestel, hoe kan ik bijv. apps sluiten?
MVG,
Eeuwe Boonstra
MVG,
Eeuwe Boonstra
Verwijderd
Heb een vraagje over Nav Launcher (navigatie), heeft daar iemand beetje verstand
Probleem is dat ik zelf hem wel heb, had lange tijd geleden instaleert op mijn mobiel X10 en sinds gisteren heeft mijn zusje zelefde mobiel alleen dat Nav Launcher is nergens te vinden in de market, weet iemand toevalig waarom enz ?
Grtz sergio
Grtz sergio
Ik zit jammergenoeg ook op het t-mobile netwerk, bij mij is de verbinding ook af en toe weg, maar minder dan eerst.Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:39:
Sinds een paar weken ook een trotse bezitter van de X10. Maar ken soms wel 4 a 5 keer per dag mijn telefoon uitzetten, weer aanzetten omdat hij gewoon zijn gehele netwerk verbinding verliest (geen service).
Je hebt waarschijnlijk je instellingen op wcdma preferred staan, in plaats van op gprs of wcdma. Dan schakelt hij heen en weer tussen 3g en g en af en toe heeft hij er geen zin meer in en zit je zonder verbinding.
Mijn oplossing (ik zit in een 3g loos gebied), is standaard de setting naar gprs te zetten en als je 3g nodig hebt dit aan te zetten. Zo doe ik het nu iig en heb er bijna geen last meer van, het bespaard ook veel batterij, aangezien je telefoon niet constant naar 3g zoekt als je op G zit.
Verder kan je op deze manier je verbinding resetten of door gebruik te maken van de flightmode, schakel deze aan en uit en je hebt weer verbinding. Je telefoon restarten is niet nodig.
Tsja, het is lastig, maar je moet iets met dat vercrackte t-mobile...
Een witte X10 is ook heel mooi, en eigenlijk wel uniek aangezien er vrij weinig witte X10's verkocht worden, in tegenstelling tot de zwarte variant.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:14:
Ben sinds vandaag ook eigenaar geworden van een Witte X10, inkoopvoordeeltje bij ons op het werk haha. Direct eentje kontant gekocht. Snap alleen vrij weinig van het toestel, hoe kan ik bijv. apps sluiten?
De vraag hoe je apps sluit is een beetje een simpele vraag, dit soort dingen zie je vanzelf door te proberen en/of de handleiding door te lezen. Om toch maar een antwoord te geven: met de rechterknop (pijltje terug) "verlaat" je een applicatie. Soms staat het ook in het context-menu en dat vraag je op door de linkerknop in te drukken (afhankelijk van soort applicatie).
Succes met je nieuwe X10
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Android werkt anders dan bijv. Windows. Apps hoef je dus niet af te sluiten, android zal zelf applicaties afsluiten wanneer er geheugen nodig is. Applicaties die niet afgesloten worden, staan gepauzeerd in het geheugen maar verbruiken dus geen accu.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:14:
Verdiep je in de werking van Android indien je hier meer van wil weten.
@Stinger_: Kan je je instellingen even posten?Stinger_ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:15:
Vanmiddag nog een MMS verstuurd & ontvangen, via KPN. Werkt prima!
Ik heb een geroot toestel en heb 'Berichten' mbv Titanium Backup verwijderd. Ik kon toen nog gewoon MMS verzenden via Handcent.
Ik kon met me draytek vigor 2900g geen beveiligde wifi-verbindingen maken, heb nu een linksys wrt320n gehaald en heb zonder enige problemen nu wel een beveiligde wifi problemen met wpa2 kunnen opzetten
Zijn er overigens nog meer mensen die als ze bijvoorbeeld wat aan het internetten zijn dat het scherm soms opeens wat lichter wordt en daarna weer later weer iets donkerder te worden. Lijk me iets van battery-saving of is het toch een software probleem?
Zijn er overigens nog meer mensen die als ze bijvoorbeeld wat aan het internetten zijn dat het scherm soms opeens wat lichter wordt en daarna weer later weer iets donkerder te worden. Lijk me iets van battery-saving of is het toch een software probleem?
Verwijderd
Dat scherm "probleem" is niet echt een probleem maar is een wijziging door licht intensiteit die op het toestel valt. Je kan dat uitzetten bij de instellingen van het scherm (helderheid).Rudie_V schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:15:
Inderdaad, die lichtsensor zit volgens mij net boven de "n" van Sony Ericsson bovenaan het toestel. Ik werd gek van dat automatische geklooi met die helderheid, want als je op landscape-mode zit te browsen dan kwamen mijn handen daar nog wel eens in de buurt, waardoor die sensor regelmatig 'dacht' dat het donker werd..Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:33:
[...]
Dat scherm "probleem" is niet echt een probleem maar is een wijziging door licht intensiteit die op het toestel valt. Je kan dat uitzetten bij de instellingen van het scherm (helderheid).
Snel maar de handmatige optie aangevinkt, de mijne staat nu zo rond de 10% - 15% van de lichtsterkte en dat is meer dan voldoende (en het bespaart batterij).
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
Als je bij je internetinstellingen kijkt staat er bij mij dit:
naam
APN
proxy
poort
gebruikersnaam
wachtwoord
mmsc
mms-proxy
mms-poort
mcc
mnc
APN-type
onbreekt hier het kopje verificatie type of staat dit er standaard niet tussen?
naam
APN
proxy
poort
gebruikersnaam
wachtwoord
mmsc
mms-proxy
mms-poort
mcc
mnc
APN-type
onbreekt hier het kopje verificatie type of staat dit er standaard niet tussen?
Dat is op zich een heel fijne optie, maar ik vind de standaardhelderheid eigenlijk net iets te laag (helemaal als ik mn broers Desire of mn vaders Legend zie). Ik mis in Android dan ook een optie om een minimumhelderheid in te stellen en verder automatisch te gaan. Ik hoop dat zoiets dergelijks in de 2.1 update komt.Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:33:
[...]
Dat scherm "probleem" is niet echt een probleem maar is een wijziging door licht intensiteit die op het toestel valt. Je kan dat uitzetten bij de instellingen van het scherm (helderheid).
APN: Portalmmm.nlFF schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:47:
@Stinger_: Kan je je instellingen even posten?
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
(rest is leeg)
Heb net nog ff een MMS verstuurd; no problemo!
Idem hier.Stinger_ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:46:
[...]
APN: Portalmmm.nl
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
(rest is leeg)
Heb net nog ff een MMS verstuurd; no problemo!
Alleen in de onderste regel (APN-type) staat nog default,supl,mms
Ik krijg het niet meer voor elkaar... K*T
Zou het dan toch komen doordat ik 'Berichten' heb gewist?
Ik las dat er geruchten waren dat de X10 multitouch zou krijgen met de update naar Android 2.1, kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Dat gerucht is al bijna zo oud als de X10 zelf en is al meer dan eens ontkracht..
Bertuz-x10 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:46:
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:33:
[...]
Hee bedankt! Dit is me eerste smartphone, dus moet nog fftjes beetje wennen aan alles:). Waar ik nu zit stelt het scherm zich automatisch in als hetzelfde als je de slider handmatig helemaal links zet.RomeoJ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:56:
[...]
Inderdaad, die lichtsensor zit volgens mij net boven de "n" van Sony Ericsson bovenaan het toestel. Ik werd gek van dat automatische geklooi met die helderheid, want als je op landscape-mode zit te browsen dan kwamen mijn handen daar nog wel eens in de buurt, waardoor die sensor regelmatig 'dacht' dat het donker werd..
Snel maar de handmatige optie aangevinkt, de mijne staat nu zo rond de 10% - 15% van de lichtsterkte en dat is meer dan voldoende (en het bespaart batterij).
Verwijderd
Graag gedaan Rudie_V, we zijn er om elkaar te helpen maar er staan ook altijd veel handige tips in de eerste post van dit topic dus daar kan je ook eventueel eens in gaan kijkenRudie_V schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:12:
[...]
[...]
Hee bedankt! Dit is me eerste smartphone, dus moet nog fftjes beetje wennen aan alles:). Waar ik nu zit stelt het scherm zich automatisch in als hetzelfde als je de slider handmatig helemaal links zet.
Hebben jullie die doorzichtige sticker van het scherm gehaald wat erop zit als hij nieuw is? Of gebruiken jullie een ander bescherm laagje voor het scherm.
Verwijderd
Normaal zit er een standaard screenprotector op de X10 en dat laagje dat je eraf kan trekken (met zo een lipje aan) dat kan je dus gewoon verwijderen van de phone.Metalbuster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:04:
Hebben jullie die doorzichtige sticker van het scherm gehaald wat erop zit als hij nieuw is? Of gebruiken jullie een ander bescherm laagje voor het scherm.
Verwijderd
die standaardprotector is nou niet echt top.. als ik jou was had ik er een andere opgezet... doe er sowieso wel een screenprotector op.. dat is beter voor je scherm en dan heb je veel minder vingerafdrukken...Metalbuster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:04:
Verwijderd
Weet iemand trouwens ook of het scherm te kantele valt.. heb een 1080p filmpje erop staan alleen speelt hij dat horizontaal af! weinig nut dus.
Ik vraag me af of het 1080p filmpje te kantelen is. Welke mediaspeler gebruik je? En waarom zet je in godsnaam 1080p erop, die is echt niet scherper dan een 720p of 480p op je X10Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:55:
Weet iemand trouwens ook of het scherm te kantele valt.. heb een 1080p filmpje erop staan alleen speelt hij dat horizontaal af! weinig nut dus.
Cyleo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:07:
Even een dubbelpost puur vanwege de waarde voor anderen:
Voor mensen die nog een screenprotector willen: Je schijnt ze hier gratis te kunnen krijgen (enkel verzendkosten) hier Heb er één besteld, weet niet of die aankomt, maar is de gok van 2 euro wel waard
dank je wel voor deze tip, heb er gelijk 1 besteld €2,85 verzendkosten voor mijn nieuwe (nog te ontvangen) X10
Laat ons weten of het is aangekomen! Cyleo heeft verder nog geen status doorgegeven over zijn bestelling bij deze toko.GRUMBLER schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:04:
[...]
![]()
dank je wel voor deze tip, heb er gelijk 1 besteld €2,85 verzendkosten voor mijn nieuwe (nog te ontvangen) X10
Ik heb die sticker er af gehaald, dat is ook meer een beschermlaagje voor produktie/vervoer. Verder vind ik het persoonlijk geen gezicht om het er op te laten. Ik heb verder geen ander bescherm hoesje oid.Metalbuster schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:04:
Dit topic is gesloten.