Ik heb hetzelfde probleem. Alleen foto-updates worden getoond. De update toont (bijna) altijd de melding dat de update mislukt is. Lijkt erop dat Facebook iets in het protocol gewijzigd heeft waar Timescape van over zijn nek gaat oid.LDVC schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:49:
Meer mensen bij wie timescape geen statusupdates voor Facebook meer binnen haalt?
Ik las dit net op XDA en kom er nu achter dat timescape bij mij enkel ophaalt of iemand nieuwe foto's heeft ge-upload. Status updates worden niet gedownload.
Ik had al die lettertypes vervangen die in mijn lijstje stonden, als jij alleen DroidSans hebt vervangen verklaart dat waarom jij geen ander lettertype in de statusbalk hebt.Anoniem: 366251 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:09:
[...]
Ik ben toch maar weer met typefresh aan het werk gegaanen heb het nu goed veranderd, haha, hij doet het!Ik heb goed doorgelezen wat jij zei...
Alleen zie ik bij jou screenshot dat de tijd in de status bar ook aangepast is, dat is bij mij niet zo.
Heb jij enig idee hoe dat komt?
Ik heb alleen de DroidSans vervangen, voor de rest niets gedaan...
Ik zou ook graag de kleur van de status bar aanpassen, aangezien ik ook een witte X10 heb lijkt het me mooi een witte status bar te hebben.
Vind er van alles over maar niet voor Android 1.6...
Over die statusbalk, je kunt alleen statusbalken toepassen (dmv de framework-res te vervangen) die speciaal voor de X10 gemaakt zijn. Elke fabrikant hernoemt de icoontjes namelijk anders. Doe je dit verkeerd, dat start de X10 wederom niet meer op. Ik heb verder ook een witte X10 en was in eerste instantie ook opzoek naar een witte statusbalk. Helaas is er nog geen goede witte statusbalk te vinden. Op XDA staat er ééntje, maar die heeft wat tekortkomingen:
-De kleur van de tijd kan niet worden veranderd, daarom staat de tijd in een zwart blokje, maar soms verdwijnt de tijd uit de statusbalk (bijvoorbeeld bij het verbinden met de PC), het blokje blijft dan wel staan.
-Mediascape,Timescape en alle andere SE apps hebben zelf in de applicatie zelf de icoontjes zitten. SE heeft ervoor gekozen om deze icoontjes niet op een doorzichtige achtergrond (zoals elke andere programmabakker) te maken, maar op een blauwe achtergrond. Resultaat: witte statusbalk met soms blauwe icoontjes, echt geen gezicht. Ik gebruik nu een zwarte statusbalk. Ook hier zie je soms een blauw icoontje verschijnen, maar dat valt gewoon een stuk minder op..
Er zijn op XDA wel een hoop mensen bezig met een witte statusbalk, dus wie weet. Verder kun je meer vinden over de statusbalken in het "X10 Root en Custom Roms" onderwerp.
Hoi allemaal,
Mijn pa wil graag een smartphone en is helemaal weg van het uiterlijk van de X10. Ikzelf raad hem een Samsung Galaxy of HTC Desire aan, maar ik wil deze telefoon natuurlijk ook een kans geven. Aangezien ik er weinig vanaf weet kan ik net zo goed hier een aantal vragen stellen aangezien jullie allemaal de X10 gebruiken
Misschien overtuigen jullie me wel en haal ik ook de X10
- Wordt het werkgeheugen groter dan de huidige 384 MB als Android 2.1 gaat draaien?
- Zal Android 2.2 ook voor de X10 komen, of houdt het na 2.1 op?
- Moet je persé van Gmail gebruik maken op een Android toestel, of kan je ook gewoon een KPN mail account integreren in het toestel?
Meer vragen heb ik niet. Ik heb echt geen tijd om 3 topics met een dik honderd pagina's door te gaan lezen, neem aan dat dit geen probleem is
Mochten er nog belangrijke dingen zijn die moet weten, voel je vrij om het even te zeggen 
Mijn pa wil graag een smartphone en is helemaal weg van het uiterlijk van de X10. Ikzelf raad hem een Samsung Galaxy of HTC Desire aan, maar ik wil deze telefoon natuurlijk ook een kans geven. Aangezien ik er weinig vanaf weet kan ik net zo goed hier een aantal vragen stellen aangezien jullie allemaal de X10 gebruiken

- Wordt het werkgeheugen groter dan de huidige 384 MB als Android 2.1 gaat draaien?
- Moet je persé van Gmail gebruik maken op een Android toestel, of kan je ook gewoon een KPN mail account integreren in het toestel?
Meer vragen heb ik niet. Ik heb echt geen tijd om 3 topics met een dik honderd pagina's door te gaan lezen, neem aan dat dit geen probleem is

De batterij icm Android zuigt heel erg hard.. Ik kan niet eens 6 uur met dat ding.. Serieus nu net een nieuwe (volle) batterij erin gedaan, had er nog 1 van mijn X1 en ze zijn hetzelfde..partyondude schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:11:
Hoi allemaal,
Mijn pa wil graag een smartphone en is helemaal weg van het uiterlijk van de X10. Ikzelf raad hem een Samsung Galaxy of HTC Desire aan, maar ik wil deze telefoon natuurlijk ook een kans geven. Aangezien ik er weinig vanaf weet kan ik net zo goed hier een aantal vragen stellen aangezien jullie allemaal de X10 gebruikenMisschien overtuigen jullie me wel en haal ik ook de X10
![]()
Meer vragen heb ik niet. Ik heb echt geen tijd om 3 topics met een dik honderd pagina's door te gaan lezen, neem aan dat dit geen probleem isMochten er nog belangrijke dingen zijn die moet weten, voel je vrij om het even te zeggen
En nu na 5 minuten al 5% eraf

KPN mail zal gewoon kunnen, mijn @home en werkmail draaien ook allebei
Over de Android updates: Geen idee
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
- ja met 2.1 wordt meer geheugen ondersteund, er zit 1gig in en die zal dan herkend wordenpartyondude schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:11:
- over 2.2 is niks bekend
- je kan gewoon een ander mail aders gebruiken
over de accu: ik haal makkelijk 2 dagen ook met redelijk intensief gebruik
- 1GB is volgens mij storage, en geen RAM.. (correct me if I'm wrong) Ik denk dus dat het gewoon 384 blijft.
- Mijn X10 (vodafone) doet het na de update echt makkelijk 2 dagen met licht gebruik en een hele met veel internetten en spelletjes (vakantie
), ook kan je door Task Managers en instellingen veel accuverlies besparen. Je moet er even mee bezig maar dan is de accuduur ook goed, qua Android dan. Elke Android is niet echt een batterijenheld.
- 2.1 komt als het goed is september (vodafone zal wel weer een maand duren), 2.2 kan niemand weten of die komt, is nooit wat feitelijks over gezegd.
- Mobiel is erg fijn, vind hem snel werken! Mijn neef heeft de Desire, en buiten de camera/scherm/uiterlijk is er niet echt een verschil behalve de UI. Ik denk dat dat de doorslaggevende is, welke UI je vader mooier vindt. De blauwe van de X10, Sense van de HTC of touchwiz op de Samsung..
- Mijn X10 (vodafone) doet het na de update echt makkelijk 2 dagen met licht gebruik en een hele met veel internetten en spelletjes (vakantie

- 2.1 komt als het goed is september (vodafone zal wel weer een maand duren), 2.2 kan niemand weten of die komt, is nooit wat feitelijks over gezegd.
- Mobiel is erg fijn, vind hem snel werken! Mijn neef heeft de Desire, en buiten de camera/scherm/uiterlijk is er niet echt een verschil behalve de UI. Ik denk dat dat de doorslaggevende is, welke UI je vader mooier vindt. De blauwe van de X10, Sense van de HTC of touchwiz op de Samsung..
[Voor 3% gewijzigd door feiyucka op 27-08-2010 19:47]
hmm, lijkt me dat er iets mis is met je telefoon, of je moet aan het navigeren zijn met gps, wifi bleutooth aan en nog een muziekje op de achtergrond. Is dit niet het geval, ik zou ff terug gaan naar de winkel, haal nu zelf 2 dagen zoals de meeste hier. 6 uur is te weinig.St@m schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:26:
[...]
De batterij icm Android zuigt heel erg hard.. Ik kan niet eens 6 uur met dat ding.. Serieus nu net een nieuwe (volle) batterij erin gedaan, had er nog 1 van mijn X1 en ze zijn hetzelfde..
En nu na 5 minuten al 5% eraf6.. as we speak. Met mijn X1 deed ik 3 dagen met dezelfde batterij.
Anoniem: 366251
Ok, ik begrijp het, ik kan alle lettertypes aanpassen als ik ze maar dezelfde naam geef als dat ze waren..en dan met het nieuwe bestand vervangen, ik ga het proberen.Vin87 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:42:
[...]
Ik had al die lettertypes vervangen die in mijn lijstje stonden, als jij alleen DroidSans hebt vervangen verklaart dat waarom jij geen ander lettertype in de statusbalk hebt.
Over die statusbalk, je kunt alleen statusbalken toepassen (dmv de framework-res te vervangen) die speciaal voor de X10 gemaakt zijn. Elke fabrikant hernoemt de icoontjes namelijk anders. Doe je dit verkeerd, dat start de X10 wederom niet meer op. Ik heb verder ook een witte X10 en was in eerste instantie ook opzoek naar een witte statusbalk. Helaas is er nog geen goede witte statusbalk te vinden. Op XDA staat er ééntje, maar die heeft wat tekortkomingen:
-De kleur van de tijd kan niet worden veranderd, daarom staat de tijd in een zwart blokje, maar soms verdwijnt de tijd uit de statusbalk (bijvoorbeeld bij het verbinden met de PC), het blokje blijft dan wel staan.
-Mediascape,Timescape en alle andere SE apps hebben zelf in de applicatie zelf de icoontjes zitten. SE heeft ervoor gekozen om deze icoontjes niet op een doorzichtige achtergrond (zoals elke andere programmabakker) te maken, maar op een blauwe achtergrond. Resultaat: witte statusbalk met soms blauwe icoontjes, echt geen gezicht. Ik gebruik nu een zwarte statusbalk. Ook hier zie je soms een blauw icoontje verschijnen, maar dat valt gewoon een stuk minder op..
Er zijn op XDA wel een hoop mensen bezig met een witte statusbalk, dus wie weet. Verder kun je meer vinden over de statusbalken in het "X10 Root en Custom Roms" onderwerp.
Ik dacht dat DroidSans alleen vervangen genoeg was, niet goed gelezen

Ga ik idd ff wachten totdat er iemand een witte status bar ontworpen heeft.
Een transparante bar lijkt me ook mooi...
Wat sommigen met de batterij doen weet ik niet, maar hier staat ie na 2 dagen op 55% en red ik nog wel een dag.
Misschien is het beter om hem 's nachts uit te zetten, dat doe ik tenminste wel en in 23 sec is ie al gestart.
Overdag ontvang/lees ik vrij veel email en browsen doe ik regelmatig.
Thuis staat wifi aan (automatisch) zodat m'n dataverbruik binnen de perken blijft (webcams streamen vindt Kpn niet echt tof met hun fup
).
Af en toe speel ik met bluetooth en in de auto gebruik ik het als 'carkit' voor de radio (dan ook voor muziek streamen).
Misschien is het beter om hem 's nachts uit te zetten, dat doe ik tenminste wel en in 23 sec is ie al gestart.
Overdag ontvang/lees ik vrij veel email en browsen doe ik regelmatig.
Thuis staat wifi aan (automatisch) zodat m'n dataverbruik binnen de perken blijft (webcams streamen vindt Kpn niet echt tof met hun fup

Af en toe speel ik met bluetooth en in de auto gebruik ik het als 'carkit' voor de radio (dan ook voor muziek streamen).
PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88
Ben er denk ik al achter.. scherm brightness ff op 10% gezet en de batterij doet het tot nu toe goedpaazei schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:55:
[...]
hmm, lijkt me dat er iets mis is met je telefoon, of je moet aan het navigeren zijn met gps, wifi bleutooth aan en nog een muziekje op de achtergrond. Is dit niet het geval, ik zou ff terug gaan naar de winkel, haal nu zelf 2 dagen zoals de meeste hier. 6 uur is te weinig.
Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog
Een paar weken geleden vond ik op XDA een linkje naar de SGP store, een winkel die vinyl stickers verkocht voor de X10i. Vooral de lederen Skin Guard serie trok mijn interesse. Maar de stickers waren gemaakt voor de Japanse broer van de X10 (zie het gat met DOCOMO in de achterkant:
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de gasten van SGP gemaild met de vraag of ze de stickers ook konden leveren zonder dat overbodige DOCOMO gat. Al snel kreeg ik een reactie terug met: "Als je tijdens de bestelprocedure kenbaar maakt dat je geen DOCOMO gat wilt, dan ontvang je de stickers ook zonder dat gat." Gelijk maar een setje witte en een setje zwarte lederen Skin Guard besteld (eentje voor mij, eentje voor mijn vader). Binnen een week waren de stickers in huis (USA>Nederland).
De Skin Guard is erg makkelijk aan te brengen. Zorg er eerst voor dat de sticker goed zit rond de camera en flitser, zorg er dan voor dat de sticker goed zit ten opzichte van het SE logo aan de onderkant. Met drie punten goed uitgelijnd op één lijn kan je eigenlijk niet meer fout gaan. Toch was er een klein probleempje, door de scherpe ronding van de X10 liet de sticker aan de randen steeds los. Dat viel natuurlijk even tegen! Toen herinnerde ik me dat flink verhitten met de föhn wel eens kon helpen (truucje van stickers plakken op auto's). Gelukkig kan de achterklep van onze X10i verwijderd worden en zo kon ik goed wat hitte in de sticker krijgen. Het werkte en de sticker zit nu zo vast als een huis.
Ik ben erg blij met het resultaat. Natuurlijk heeft het wat weg van een Blackberry Bold, maar die Bold heeft maar een klein vakje leer, waar deze stickers de hele achterkant bedekken. Verder is dat idee van leer op elektronica veel ouder dan de Blackberry Bold. Sommige camera's in de tachtiger jaren waren al uitgerust met een stukje leder. Voordeel van dit leer is dat het de X10 veel meer grip geeft. Dit is vooral handig op de nogal gladde witte versie. De sticker is dun, maar wel goed te zien, ik gok dat de sticker een paar A4tjes dik is. Verder blijft er rondom de sticker een klein randje onbedekt. Mocht je de sticker iets scheef plakken, dan past die nog steeds. Dit valt verder amper op (zolang je wit op wit plakt, en zwart op zwart). De sticker is natuurlijk geen echt leer, het is vinyl. Lekker makkelijk schoon te houden dus en aardig sterk. Ik hoef nu niet meer bang te zijn om de achterkant van de X10 te krassen. Hij was nog ongekrast, maar ik was dan ook uitermate voorzichtig.
Hier een kleine fotoimpressie:
Zoals gezegd ben ik erg blij met het eindresultaat. Het ziet er goed uit en ik hoef minder voorzichtig te zijn met de X10, stijlvolle bescherming dus. Wel ziet de sticker er beter uit op de zwarte X10 dan op de witte. Het kleurverschil tussen het zwarte leer en de mat zwarte achterkant is namelijk net wat kleiner dan het kleurverschil tussen de glimmende witte achterkant en het witte leer. Klein leuk detail is dat meeste mensen het eigenlijk niet opvalt dat het gewoon een sticker is, die gaan ervan uit dat de hele achterklep vervangen is.
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de gasten van SGP gemaild met de vraag of ze de stickers ook konden leveren zonder dat overbodige DOCOMO gat. Al snel kreeg ik een reactie terug met: "Als je tijdens de bestelprocedure kenbaar maakt dat je geen DOCOMO gat wilt, dan ontvang je de stickers ook zonder dat gat." Gelijk maar een setje witte en een setje zwarte lederen Skin Guard besteld (eentje voor mij, eentje voor mijn vader). Binnen een week waren de stickers in huis (USA>Nederland).
De Skin Guard is erg makkelijk aan te brengen. Zorg er eerst voor dat de sticker goed zit rond de camera en flitser, zorg er dan voor dat de sticker goed zit ten opzichte van het SE logo aan de onderkant. Met drie punten goed uitgelijnd op één lijn kan je eigenlijk niet meer fout gaan. Toch was er een klein probleempje, door de scherpe ronding van de X10 liet de sticker aan de randen steeds los. Dat viel natuurlijk even tegen! Toen herinnerde ik me dat flink verhitten met de föhn wel eens kon helpen (truucje van stickers plakken op auto's). Gelukkig kan de achterklep van onze X10i verwijderd worden en zo kon ik goed wat hitte in de sticker krijgen. Het werkte en de sticker zit nu zo vast als een huis.
Ik ben erg blij met het resultaat. Natuurlijk heeft het wat weg van een Blackberry Bold, maar die Bold heeft maar een klein vakje leer, waar deze stickers de hele achterkant bedekken. Verder is dat idee van leer op elektronica veel ouder dan de Blackberry Bold. Sommige camera's in de tachtiger jaren waren al uitgerust met een stukje leder. Voordeel van dit leer is dat het de X10 veel meer grip geeft. Dit is vooral handig op de nogal gladde witte versie. De sticker is dun, maar wel goed te zien, ik gok dat de sticker een paar A4tjes dik is. Verder blijft er rondom de sticker een klein randje onbedekt. Mocht je de sticker iets scheef plakken, dan past die nog steeds. Dit valt verder amper op (zolang je wit op wit plakt, en zwart op zwart). De sticker is natuurlijk geen echt leer, het is vinyl. Lekker makkelijk schoon te houden dus en aardig sterk. Ik hoef nu niet meer bang te zijn om de achterkant van de X10 te krassen. Hij was nog ongekrast, maar ik was dan ook uitermate voorzichtig.
Zoals gezegd ben ik erg blij met het eindresultaat. Het ziet er goed uit en ik hoef minder voorzichtig te zijn met de X10, stijlvolle bescherming dus. Wel ziet de sticker er beter uit op de zwarte X10 dan op de witte. Het kleurverschil tussen het zwarte leer en de mat zwarte achterkant is namelijk net wat kleiner dan het kleurverschil tussen de glimmende witte achterkant en het witte leer. Klein leuk detail is dat meeste mensen het eigenlijk niet opvalt dat het gewoon een sticker is, die gaan ervan uit dat de hele achterklep vervangen is.

Ziet er chic uit maat!
Hoeveel was je daarvoor kwijt, want die dingen zijn wel echt stijl.
Hoeveel was je daarvoor kwijt, want die dingen zijn wel echt stijl.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs. Want dit ziet er stoer uit!Vin87 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:25:
Een paar weken geleden vond ik op XDA een linkje naar de SGP store, een winkel die vinyl stickers verkocht voor de X10i. Vooral de lederen Skin Guard serie trok mijn interesse. Maar de stickers waren gemaakt voor de Japanse broer van de X10 (zie het gat met DOCOMO in de achterkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik gok op ongeveer $15.99 per sticker..
Ik denk iets duurder, het is leer toch?
Dat kost meestal niet zo weinig

Grapjas, in het verhaal staat dat het geen leer is en als je op de link klikt zie je dat de prijs 15,99 is.thijsje66 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:40:
Ik denk iets duurder, het is leer toch?
Als je gebruik maakt van Gmail, herhalen de verjaardagen zich dan wel?Anoniem: 349398 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:31:
[...]
Verjaardagen heb ik bij mijn contactpersonen staan. Je kan dan in Gmail extra kalenders toevoegen (bijv. feestdagen ed. ) hier staat ook een kalender tussen met verjaardagen van contactpersonen. Komen ze mooi in je agenda te staan.
Nummer verzenden, nog nooit gedaan.
Ik maak nu namelijk gebruik van aContacts om verjaardagen aan mijn contacts toe te voegen, zonder tussenkomst van Gmail. Maar de verjaardagen herhalen zich niet, ookal staan ze op "jaarlijks herhalen".
Wat is trouwens de makkelijkste manier om van telefoon naar Gmail te synchroniseren? Via de site van Sony-Ericsson?
Oh ja, inderdaad, ik moet even leren lezenSt@m schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:41:
[...]
Grapjas, in het verhaal staat dat het geen leer is en als je op de link klikt zie je dat de prijs 15,99 is.

Anoniem: 360481
@Vin87, ziet er heel goed uit zeg...
Ben op de site geweest en via contactformulier gevraagd of ze ze nog hebben zonder dat Docomo gat...
Ben benieuwd
Ben op de site geweest en via contactformulier gevraagd of ze ze nog hebben zonder dat Docomo gat...
Ben benieuwd
[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 360481 op 28-08-2010 15:32]
Bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn bovenstaande vragen, mede daardoor hebben mijn vader en zijn vrouw beide een Xperia X10 genomen 

EnKnul schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:55:
[...]
Ik heb mijn shield ook binnen (lees mn post van een paar pagina's terug), zal ze morgen eens proberen. Wat me niet precies duidelijk is is dat er bij het how-to filmpje gewerkt wordt met een "subsidude (ofzo)", die ik er niet bij geleverd kreeg. Zal het morgen eens met water proberen.

Ik kreeg m'n setje gisteren binnen.
De protector voor het screen gedeelte valt me tegen, er blijven bubbels onder zitten en het oogt niet transparant.
Er zat geen vloeistof bij, ik ben ook wel benieuwd of het met water goed gaat.
Op de zijkanten zit het wel goed, de onderkant heb ik niet gedaan omdat ik de camera uitsparing er niet goed uit kreeg

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88
Volgens mij is die shield van hetzelfde spul als de Invisible Shield / Zagg. 3M folie dat ook gebruikt wordt op helikopter bladen. Je hebt daar vloeistof nodig met aanbrengen, anders wordt het inderdaad een bubbel zooitje. De vloeistof is niets anders dan een lauw sopje van water en een beetje afwasmiddel.Speedy-Andre schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:40:
[...]
En![]()
Ik kreeg m'n setje gisteren binnen.
De protector voor het screen gedeelte valt me tegen, er blijven bubbels onder zitten en het oogt niet transparant.
Er zat geen vloeistof bij, ik ben ook wel benieuwd of het met water goed gaat.
Op de zijkanten zit het wel goed, de onderkant heb ik niet gedaan omdat ik de camera uitsparing er niet goed uit kreeg
Ok, zo'n sopje wil ik nog wel ff proberen, de protector zit weer op het velletje.
Ik had een silicone achtige behuizing maar die lubbert na een tijd uit

Anoniem: 371386
Aangezien ik met mijn gsm op internet zit, en applicaties download, moet ik eigenlijk ook een antivirus programma installeren? Of niet?
Anoniem: 352012
Whoah, ziet er geweldig uit dat vinyl. Waar op de site kan je trouwens duiderlijk vermelden dat je geen domoco-gat wilt?
Groeten
Groeten
Het schijnt nog niet echt nodig te zijn.Anoniem: 371386 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:05:
Aangezien ik met mijn gsm op internet zit, en applicaties download, moet ik eigenlijk ook een antivirus programma installeren? Of niet?
Ik gebruik toch Antivirus, je weet maar nooit...gratis te downloaden van de market.
Beetje water met afwasmiddel doet idd echt wonderen.Speedy-Andre schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:18:
Ok, zo'n sopje wil ik nog wel ff proberen, de protector zit weer op het velletje.
Ik doe dat altijd zo en ziet er altijd uit als nieuw.
En het voordeel is dat je er nog mee kan schuiven, mocht ie niet meteen recht zitten.
Vin87: Ziet er mooi uit dat vinyl, netjes hor!
Mijn tel hield er trouwens weer mee op toen ik Typefresh weer gebruikte...
Niet zo'n ramp nu, ik heb alles is Titanium Backup staan, maar toch jammer dat het niet lukt.
Misschien dat het lettertype wat ik gebruik niet geschikt is om ze allemaal te vervangen?
Later werkte Typefresh helemaal niet meer, kon geen backup maken naar sd e.d.
Toen maar de 'nieuwe' DriodSans via Root Explorer in de map system/fonts geplaatst en dat werkte wel.
Ik heb nu dus nog steeds alleen de DroidSand.ttf aangepast...
Heb jij enig idee welke ik nu alleen nog aan zou moeten passen om de klok in de status bar ook te veranderen? Zodat ik niet alles hoef te doen voordat ie weer crashed. Tnx
Mijn batterij was in het begin ook snel leeg. Ik was een keer een spelletje aan het spelen met de oplader(AC) aangesloten en de batterij werd gewoon leeg getrokken door het spel. Nu is de batterij wel beter geworden, maar ik vind het nog steeds niet erg lang. Maar ik gebruik hem nogal regelmatig voor van alles. Ook heb ik, wat ik met mijn oude SE C905 ook vaak had, dat ie 's nachts vaak voor een halve batterij stroom verbruikt. Enige wat me x10 doet is rond half 5 de tv gids bijwerken, geen idee wat er verder zoveel stroom verbruikt. Maar dit heb ik al vaker gehoord over sony ericsson toestellen.St@m schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:26:
[...]
De batterij icm Android zuigt heel erg hard.. Ik kan niet eens 6 uur met dat ding.. Serieus nu net een nieuwe (volle) batterij erin gedaan, had er nog 1 van mijn X1 en ze zijn hetzelfde..
En nu na 5 minuten al 5% eraf6.. as we speak. Met mijn X1 deed ik 3 dagen met dezelfde batterij.
KPN mail zal gewoon kunnen, mijn @home en werkmail draaien ook allebei
Over de Android updates: Geen idee
Maar al met al laad ik hem meestal ook wel 2x per dag en ik probeer de accu meestal zoveel mogelijk leeg te trekken en volledig tot 100% op te laden. Voor het gemak leg ik me x10 meestal 's nachts maar aan de oplader, zodat ik in ieder geval een volle accu heb als ik weg gaat.
@paazeiRudie_V schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:38:
[...]
Ja daar was wat gedoe mee om die contacten erin te krijgen. Ik had ze via me oude telefoon, SE C905, naar google gesynchroniseerd en op me xperia google sync ingesteld. Ik krijg het idee, gezien je vraag, dat dit niet goed werkt oid?
@of iemand anders

Ik kan dus bij het verzenden van een sms geen contacten gebruiken. Ik heb mijn contacten via google gmail contacts en google sync op mijn telefoon gekregen. Iemand bekend met dit probleem of weet er meer van?
Even een vraagje tussendoor...
Heeft iemand wel eens een rood lampje gehad wat constant brand? Sinds deze morgen blijft ie op rood staan, zonder dat er meldingen zijn, batterij leeg is of wat dan ook?
Heb al diverse dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet weg en weet ook niet of er iets aan de hand is...
Edit: Zodra de batterij eruit is, brand ie niet meer. Komt de batterij weer in contact, begint het lampje weer te branden.
Heeft iemand wel eens een rood lampje gehad wat constant brand? Sinds deze morgen blijft ie op rood staan, zonder dat er meldingen zijn, batterij leeg is of wat dan ook?
Heb al diverse dingen geprobeerd, maar ik krijg het niet weg en weet ook niet of er iets aan de hand is...
Edit: Zodra de batterij eruit is, brand ie niet meer. Komt de batterij weer in contact, begint het lampje weer te branden.
[Voor 16% gewijzigd door dennislucas1 op 29-08-2010 19:49]
Kan een software fout zijn, of vochtschade. Ik weet niet waar je woont, maar het bedrijf waar ik werk hebben meerdere SE-carepoints zitten, die kunnen zo een diagnose voor je stellen..dennislucas1 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:30:
Even een vraagje tussendoor...

Ik woon zelf in midden limburg, Roermond. Geen idee of daar iets in de buurt is?
Garantie op het toestel heb ik gewoon nog, via t-mobile.
Uhm, in Venlo zit een repaircenter. In The Phone House daar in Venlo.dennislucas1 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:51:
Ik woon zelf in midden limburg, Roermond. Geen idee of daar iets in de buurt is?

PC Companion zegt dat er een update is terwijl de telefoon zelf via het menu zegt dat de telefoon de laatste software bevat (R2BA026).
Wat wil PC Companion dan voor update installeren? Kan dit kwaad om te doen?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Kwaad kan het niet, maar als je verder gaat met die update zou ik toch alles dat je nodig hebt backuppen. Ik denk dat je tijdens het updaten in pc companion kunt kiezen of het een volledige update moet zijn( alles overschrijven), of gewoon upgraden. Kan ook zijn dat het in seus is, ben niet zeker.jelmervos schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:01:
PC Companion zegt dat er een update is terwijl de telefoon zelf via het menu zegt dat de telefoon de laatste software bevat (R2BA026).
Bij de update naar R2BA026 had ik net hetzelfde aan de hand, pc companion wist dat deze beschikbaar was maar het update menu van de x10 niet.
Kan ik daar dan gewoon langsgaan en dat ze daar dan meteen een diagnose maken van de telefoon? Of is het de bedoeling dat ik daar mijn telefoon inlever en vervolgens maar moet afwachten totdat ie klaar is?Anoniem: 352012 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:59:
[...]
Uhm, in Venlo zit een repaircenter. In The Phone House daar in Venlo.Ik geloof dat je voor SE ook geen bon nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker. Ik werk zelf bij The Phone House in Roden
Ik heb m'n contacten via SE sync (zit in pc companion) van m'n vorige SE gsm overgezet en ik krijg een lijst zodra ik 2 letters van een naam heb ingevoerd.Rudie_V schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:11:
[...]
Ik kan dus bij het verzenden van een sms geen contacten gebruiken. Ik heb mijn contacten via google gmail contacts en google sync op mijn telefoon gekregen. Iemand bekend met dit probleem of weet er meer van?
Misschien vult google sync de verkeerde velden in ofzo

Dank je wel, ik ben echt super blij met dat vinyl.Anoniem: 366251 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:14:
[...]
Beetje water met afwasmiddel doet idd echt wonderen.
Ik doe dat altijd zo en ziet er altijd uit als nieuw.
En het voordeel is dat je er nog mee kan schuiven, mocht ie niet meteen recht zitten.
Vin87: Ziet er mooi uit dat vinyl, netjes hor!
Mijn tel hield er trouwens weer mee op toen ik Typefresh weer gebruikte...
Niet zo'n ramp nu, ik heb alles is Titanium Backup staan, maar toch jammer dat het niet lukt.
Misschien dat het lettertype wat ik gebruik niet geschikt is om ze allemaal te vervangen?
Later werkte Typefresh helemaal niet meer, kon geen backup maken naar sd e.d.
Toen maar de 'nieuwe' DriodSans via Root Explorer in de map system/fonts geplaatst en dat werkte wel.
Ik heb nu dus nog steeds alleen de DroidSand.ttf aangepast...
Heb jij enig idee welke ik nu alleen nog aan zou moeten passen om de klok in de status bar ook te veranderen? Zodat ik niet alles hoef te doen voordat ie weer crashed. Tnx

Ik heb zelf Typefresh maar één keer hoeven te gebruiken, dat ging gelijk goed. Bij het lettertype dat ik gebruikte kwamen verschillende droid-sans types, die heb ik allemaal vervangen. Voor mijn lettertype zie:
http://forum.xda-develope...p?p=7339605&postcount=264
In principe moet je er gewoon op wachten kunnen.dennislucas1 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:28:
[...]
Kan ik daar dan gewoon langsgaan en dat ze daar dan meteen een diagnose maken van de telefoon? Of is het de bedoeling dat ik daar mijn telefoon inlever en vervolgens maar moet afwachten totdat ie klaar is?
Hoe kun je eigelijk op die website aangeven dat je dat domoco-gat niet wilt?Vin87 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:48:
[...]
Dank je wel, ik ben echt super blij met dat vinyl.
Groeten
Ik heb een nieuwe update (telefoon kwam er zelf mee aan), zal laten weten welke versie het is. Ik heb overigens een Hi toestel.
Edit: Zit nu op smallbandversie 1.1.31. Het build-nummer is nog steeds R2BA026. Heb nog geen verschillen gevonden met de vorige update's.
Edit: Zit nu op smallbandversie 1.1.31. Het build-nummer is nog steeds R2BA026. Heb nog geen verschillen gevonden met de vorige update's.
[Voor 35% gewijzigd door Knul op 30-08-2010 11:14]
Ah, dat is misschien ook de update welke gister bij mij (met KPN) werd gevonden door PC Companion: jelmervos in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 3"Knul schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:06:
Ik heb een nieuwe update (telefoon kwam er zelf mee aan), zal laten weten welke versie het is. Ik heb overigens een Hi toestel.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nou, even langs geweest en ze kwamen tot de conclusie dat ik of moest wachten op de nieuwe update (android 2.0/2.1 of 2.2) of de telefoon inleveren en 2-3 weken telefoonloos zijn....
Monteur had er naar gekeken, maar stelde alleen vast dat het misschien iets kon zijn met de accu, voor de rest was het of de update, of dat...
Dus nu maar even afwachten op de update. Weet iemand wanneer die precies komt?
Monteur had er naar gekeken, maar stelde alleen vast dat het misschien iets kon zijn met de accu, voor de rest was het of de update, of dat...
Hoe krijg je eigenlijk dat geluid weg die de telefoon steeds maakt bij elke letter als je een smsje typt? Ik heb bij instellingen aanraak tonen uitstaan, en hij maakt geen geluid meer als ik een nummer in typ. Waarschijnlijk heb ik per ongeluk iets aangeklikt, maar heb geen idee hoe ik het nu weer uit zet.
Hij geeft bij mij ook geen voorbeelden meer als ik een sms aan het maken ben van een woord. Als je bijvoorbeeld "wer" typt dat je dan in zo'n lijstje "werkt" krijgt bijvoorbeeld.
Edit: Probleem opgelost.
Hij geeft bij mij ook geen voorbeelden meer als ik een sms aan het maken ben van een woord. Als je bijvoorbeeld "wer" typt dat je dan in zo'n lijstje "werkt" krijgt bijvoorbeeld.
Edit: Probleem opgelost.
[Voor 24% gewijzigd door Metalbuster op 30-08-2010 16:06]
Blijkbaar heeft SE spanje op facebook gezegd dat de update daar in week 38 (20-26 sept) zal verschijnen...dennislucas1 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:34:
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Heb mijn X10 pas gekocht, en ik heb al een probleem. Als ik de cameratoets ingedrukt hou, wordt de camera toch niet geopend. En ik kan ook geen foto trekken dmv de cameratoets. Als ik de cameratoets inhou terwijl de camera geactiveerd is, piept deze wel. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb exact hetzelfde....bij mij gaan alleen die twee lampjes onderin tussen die knopjes even oplichten, voor de rest gebeurd er helemaal niets als ik dat knopje indruk. Ik heb ook al geprobeerd er een ander programma aan toe te wijzen (Vignette) maar dat lukt ook niet. Dit knopje zit er bij mij voor lபl met de korte voornaam op...Anoniem: 371386 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:01:
Heb mijn X10 pas gekocht, en ik heb al een probleem. Als ik de cameratoets ingedrukt hou, wordt de camera toch niet geopend. En ik kan ook geen foto trekken dmv de cameratoets. Als ik de cameratoets inhou terwijl de camera geactiveerd is, piept deze wel. Waar kan dit aan liggen?
Misschien druk je niet ver genoeg door: de camera knop heeft namelijk 2 standen. Als je de knop half indrukt, dan zal de camera scherpstellen. Vervolgens moet je de knop doordrukken om daadwerkelijk een foto te maken.Anoniem: 360481 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:04:
[...]
Ik heb exact hetzelfde....bij mij gaan alleen die twee lampjes onderin tussen die knopjes even oplichten, voor de rest gebeurd er helemaal niets als ik dat knopje indruk. Ik heb ook al geprobeerd er een ander programma aan toe te wijzen (Vignette) maar dat lukt ook niet. Dit knopje zit er bij mij voor lபl met de korte voornaam op...
Probeer dus eens wat harder op de knop te drukken (dieper indrukken).
Ja, dat doet hij wel als ik de applicatie handmatig heb geopend, maar ik had verwacht dat hij de camera ook zo starten als je op dat knopje drukt...
Dank trouwens voor je reply.
Dankjewel. Dat was inderdaad het probleem!LDVC schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:34:
[...]
Misschien druk je niet ver genoeg door: de camera knop heeft namelijk 2 standen. Als je de knop half indrukt, dan zal de camera scherpstellen. Vervolgens moet je de knop doordrukken om daadwerkelijk een foto te maken.
Probeer dus eens wat harder op de knop te drukken (dieper indrukken).
Dat werkt ook. Je moet dan ook doordrukken en dan opent de camera.Anoniem: 360481 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:42:
Ja, dat doet hij wel als ik de applicatie handmatig heb geopend, maar ik had verwacht dat hij de camera ook zo starten als je op dat knopje drukt...
vin87, ik heb een mailtje gestuurd, maar ik kan ze niet krijgen zonder dat extra gat;
"I do understand your concern, Mr/Mrs.*****
I do apologize for the inconvenience and late response.
We do not make any customized orders.
I don't think the person you are indicating is our customer
Thank you."
jammer...
Thank you."
jammer...
Rare praktijken:Anoniem: 360481 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:46:
vin87, ik heb een mailtje gestuurd, maar ik kan ze niet krijgen zonder dat extra gat;
Thank you."
jammer...
No worries,
We can definitely send you a skin guard set without the unnecessary hole.
Please leave such comment when you are purchasing a product.
Thank you
--
Best Regards,
Jason Lee
SGP Marketing Manager
United SGP Corp.
SGPstore.com
Anoniem: 360305
Inderdaad erg goede communicatie.
Ik heb ook een nieuwe update, mijn telefoon gaf zelf aan dat die beschikbaar was, vorige week.
Sinds enkele weken heb ik wel een ander dilemma. In het startscherm staat rechtsboven een icoontje van een geheugenkaartje, met de tekst erachter: LEGE SD KAART: de SD kaart is leeg of heeft een niet-ondersteunend bestandssysteem.
Dit staat hier al enkele weken, geen idee hoe dat komt. Mijn geheuegnkaart wordt niet meer gelezen en ik kan mijn foto's en muziek niet meer openen. Ik heb mijn telefoon al enkele keren uitgezet, de geheuegenkaart verwijderen en schoongemaakt en weer teruggeplaats, maar zonder resultaat. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik ben ook niet van geheugenkaart verandert, nog steeds dezelfde als toen ik mijn telefoon kocht.
Alvast bedankt voor de tips.
Ik heb ook een nieuwe update, mijn telefoon gaf zelf aan dat die beschikbaar was, vorige week.
Sinds enkele weken heb ik wel een ander dilemma. In het startscherm staat rechtsboven een icoontje van een geheugenkaartje, met de tekst erachter: LEGE SD KAART: de SD kaart is leeg of heeft een niet-ondersteunend bestandssysteem.
Dit staat hier al enkele weken, geen idee hoe dat komt. Mijn geheuegnkaart wordt niet meer gelezen en ik kan mijn foto's en muziek niet meer openen. Ik heb mijn telefoon al enkele keren uitgezet, de geheuegenkaart verwijderen en schoongemaakt en weer teruggeplaats, maar zonder resultaat. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik ben ook niet van geheugenkaart verandert, nog steeds dezelfde als toen ik mijn telefoon kocht.
Alvast bedankt voor de tips.
Kan je je geheugenkaart uitlezen op de computer? Als dat niet kan dan vrees ik dat je geheugenkaart beschadigd/kapot is (spijtig genoeg)
--TimVK-->Puzzel Alarm versie 1.0 SE Xperia X10 White -> EDPnet Mobile == HTC Magic 32A -> Mobi* == SE G900i == SE K750i
Anoniem: 327492
Als ik de code op deze site inlees: http://www.cyrket.com/p/android/com.moblyng.android.socialcity/ dan geeft hij aan hierop geen applicaties te vinden.
Als ik op de volgende link kijk: http://www.android.com/market/ zie ik een Adobe Flash player applicatie staan, ook deze vindt ik niet terug in de market op mijn telefoon.
Is hier een begrensing voor dat dit niet te vinden is via de Xperia X10?
Als ik op de volgende link kijk: http://www.android.com/market/ zie ik een Adobe Flash player applicatie staan, ook deze vindt ik niet terug in de market op mijn telefoon.
Is hier een begrensing voor dat dit niet te vinden is via de Xperia X10?
Adobe Flash player is nog maar net beschikbaar en als ik me niet vergis werkt dit ook enkel nog maar op versie 2.2 van Android en dus niet op 1.6 (de versie die alle X10's op dit moment draaien).
--TimVK-->Puzzel Alarm versie 1.0 SE Xperia X10 White -> EDPnet Mobile == HTC Magic 32A -> Mobi* == SE G900i == SE K750i
Anoniem: 373279
Beste mensen,
Ik heb sinds kort de X10, maar nu heb ik een probleem met contacten selecteren bij een nieuwe sms...
Ik klik op "aan" en begin met de eerste letters van de gewenste contactpersoon, maar mijn X10 herkent deze niet...
hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en een oplossing hebben.
Groet
Ik heb sinds kort de X10, maar nu heb ik een probleem met contacten selecteren bij een nieuwe sms...
Ik klik op "aan" en begin met de eerste letters van de gewenste contactpersoon, maar mijn X10 herkent deze niet...
Groet
Je hebt ook een 2e letter geprobeerd? (je moet minimaal de eerste 2 letters van een naam intoetsen voordat namen herkend worden)Anoniem: 373279 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:06:
Beste mensen,
Groet
En best ook dan je X10 rechtop houden zodat je de lijst ziet verschijnen. In landschapmodus wordt die niet zichtbaar (bij mij toch nietLDVC schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:42:
[...]
Je hebt ook een 2e letter geprobeerd? (je moet minimaal de eerste 2 letters van een naam intoetsen voordat namen herkend worden)

Mijn Wi-Fi vertoont eigenlijk niet zo een goed bereik. Alleen als ik me in dezelfde kamer als de rooter bevind kan ik op internet. Is dit normaal? Want hier had ik toch iets meer van verwacht.
Ik heb het niet getest buitenshuis, maar vanuit huis kan ik op zolder iig een wifi verbinding maken. Router staat in de woonkamer.Anoniem: 371386 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:18:
Mijn Wi-Fi vertoont eigenlijk niet zo een goed bereik. Alleen als ik me in dezelfde kamer als de rooter bevind kan ik op internet. Is dit normaal? Want hier had ik toch iets meer van verwacht.
Heb zelf geen problemen thuis (woonkamer t/m zolder), ook buitenshuis redelijk ontvangst.Anoniem: 371386 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:18:
Wat me wel opvalt dat als de telefoon op de screensaver gaat dat dan ook de wifi verbindig verloren gaat, zodra ik het toestel dan weer gebruik gaat hij van 3G/G in korte tijd over naar wifi.
Dit is een instelling die je zelf aan kan passen via wifi-instellingen (menu-knop: geavanceerd > slaapbeleid). Je kunt er dus ook voor kiezen dat verbinding behouden blijft.GRUMBLER schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:33:
[...]
Heb zelf geen problemen thuis (woonkamer t/m zolder), ook buitenshuis redelijk ontvangst.
Wat me wel opvalt dat als de telefoon op de screensaver gaat dat dan ook de wifi verbindig verloren gaat, zodra ik het toestel dan weer gebruik gaat hij van 3G/G in korte tijd over naar wifi.
Thnx voor de tip, had dat nog niet gevonden.LDVC schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:38:
[...]
Dit is een instelling die je zelf aan kan passen via wifi-instellingen (menu-knop: geavanceerd > slaapbeleid). Je kunt er dus ook voor kiezen dat verbinding behouden blijft.
Maar misschien kan het ook aan de verbinding hier thuis liggen. Boven op mijn slaapkamer heb ik een zwakke verbinding met mijn laptop. Maar de rooter staat in de eetkamer. In de woonkamer heb ik nog uitstekende verbinding met de laptop, maar met mijn gsm niet, terwijl dat maar zo een acht meter afstand is.
Ik merk wel dat je ontvangst enorm achteruit gaat als je je hand op de bovenkant houdt, bijv. als je in landscape typt.
meer mensen met (weer) problemen met de market?thijsje66 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:27:
Ik merk wel dat je ontvangst enorm achteruit gaat als je je hand op de bovenkant houdt, bijv. als je in landscape typt.
Ik heb vandaag een X10 als test toestel van Sony gekregen, echter probeer ik nu dingen via de android store te downloaden, echter zegt hij telkens download onderbroken, en dan stopt hij.
Wifi is gewoon volledig bereik dus daar kan het bijnna niet aan liggen... meer mensen die daar last van hebben?
Wifi is gewoon volledig bereik dus daar kan het bijnna niet aan liggen... meer mensen die daar last van hebben?
ligt niet aan jou en ook niet aan het toestel maar (al weer) aan de market. Over paar uur weer proberen. Vanmiddag deed hij het nogAnoniem: 361211 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:14:
Ik heb vandaag een X10 als test toestel van Sony gekregen, echter probeer ik nu dingen via de android store te downloaden, echter zegt hij telkens download onderbroken, en dan stopt hij.
nu werkt hij weer!Anoniem: 361211 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:14:
heeft ca 10 minuten gewerkt, nu weer downAnoniem: 361211 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:13:
[...]
Hier nog niet... vanavond maar weer proberengelukkig ligt het niet aan het toestel.
Hier ook een eigenaar van een nieuwe X10. Leuk toestel hoor, maar ik kan geen gebruik maken van de games promotie van t-mobile (x10promotie).
Ik vul al mijn gegevens in en bij het submitten krijg ik een lege pagina waar niets gebeurd. Kan dit komen omdat mijn abo bij T-mobile nog niet actief is?
Ik vul al mijn gegevens in en bij het submitten krijg ik een lege pagina waar niets gebeurd. Kan dit komen omdat mijn abo bij T-mobile nog niet actief is?
Ik ben niet bekend met deze actie van t-mobile, maar het zou inderdaad kunnen dat dit komt omdat je abo nog niet actief is. Pas wel op als je gaat internetten terwijl je abo nog niet actief is, want de kans bestaat dat je dan per MB moet betalen, wat flink op kan lopen.Sagittarius schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:22:
Hier ook een eigenaar van een nieuwe X10. Leuk toestel hoor, maar ik kan geen gebruik maken van de games promotie van t-mobile (x10promotie).
Weet je trouwens ook zeker dat dit een actie van T-Mobile Nederland is? Ik kan namelijk alleen iets over een EA games promotie vinden op de amerikaanse T-Mobile site. Wellicht is dit niet de actie die je bedoelt??
Ik heb de SE MW600 ook. Is het ondertussen al mogelijk om de tags op het display te krijgen ?LDVC schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:44:
[...]
|| SE Xperia X10 (Luster white) || SE MW600 ||
Q4 is nu officieel begonnen op naar de Android update, iemand al iets gehoord over een definitive datum ?
Q4 net begonnen? Hoe kom je daarbij? Bij mijn weten begint dat toch pas op 01/10?videoman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:00:
Q4 is nu officieel begonnen op naar de Android update, iemand al iets gehoord over een definitive datum ?

inderdaad.. Maar nog geen informatie over de update.. Hopelijk komt die snelTimVK schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:07:
[...]
Q4 net begonnen? Hoe kom je daarbij? Bij mijn weten begint dat toch pas op 01/10?

Android 1.6 ondersteund hiervoor niet de juiste protocols. 2.1 zou wel ondersteuning moeten bieden voor Caller ID (dus de naam zien, ipv het telefoonnummer zoals nu het geval is), maar weergave van song titles zal waarschijnlijk nog steeds niet werken. Tenzij SE dat protocol zelf nog toevoegd aan 2.1. Tot die tijd is dit dus onmogelijk.Un-X-PecteD schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:54:
[...]
Ik heb de SE MW600 ook. Is het ondertussen al mogelijk om de tags op het display te krijgen ?
September is de laatste maand van Q3 en de update zou eind Q3 verschijnen. Op de vorige pagina staat vermeld dat de update waarschijnlijk ergens tussen 20 en 30 september verschijnt. Vragen om meer info heeft geen zin: die info is er nog niet en zodra die komt zal er vast iemand zijn die dit post. Gewoon het forum in de gaten houden. De vraag 'wanneer komt die update' is onderhand iets te vaak gesteld...videoman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:00:
Hey mensen, even een paar vraagjes over mijn nieuwe x10 (ben nog niet zo bekend met android)
-De omgeving/achtergrond van de menutjes is standaard blauw. is dit ook te veranderen naar een andere kleur?
-en is het ook mogelijk om meer dan 3 startschermen te krijgen zoals andere android telefoons hebben (of is dit nog door de 1.6?)
-Is het ook mogelijk om het geluidje van je binnenkomende sms te veranderen naar een custom geluid? het veranderen van mijn beltoon is wel gelukt via mediascape maar ik kom nergens de optie voor een sms tegen
-De omgeving/achtergrond van de menutjes is standaard blauw. is dit ook te veranderen naar een andere kleur?
-en is het ook mogelijk om meer dan 3 startschermen te krijgen zoals andere android telefoons hebben (of is dit nog door de 1.6?)
-Is het ook mogelijk om het geluidje van je binnenkomende sms te veranderen naar een custom geluid? het veranderen van mijn beltoon is wel gelukt via mediascape maar ik kom nergens de optie voor een sms tegen

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Anoniem: 19429
Dat kan alleen als je je telefoon ROOT en bijvoorbeeld ADW Laucher installeert.
Heb het hier ook gedaan. Alle Sony meuk verwijderd, ADW erop.. en genieten maar :-)
Heb het hier ook gedaan. Alle Sony meuk verwijderd, ADW erop.. en genieten maar :-)
alleen dan? misschien moet ik daar maar eens naar kijken dan...had het liever zo gedaan 

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Je kan adw, helixlauncher en zo'n beetje alle homescreens draaien zonder root.superwashandje schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:52:
Hey mensen, even een paar vraagjes over mijn nieuwe x10 (ben nog niet zo bekend met android)
De menukleuren kan je niet veranderen.
sms geluid veranderen kan wel, weet niet hoe, want ik doe niet aangeluid

Ik heb een probleempje wat ik had bij het verzenden van een sms, dat ik bij het maken van een nieuw smsje geen personen uit mijn adresboek kon kiezen, opgelost!:-) En de oplossing was te simpel..ahum, kuch.. uhm, ik gebruik me xperia vaak in landscape mode, hier door krijg je een ander typ scherm dan in potrait mode en alleen in portrait krijg je contacten te zien als je de eerste letters bij To invult. :-)
Ik heb nu alleen geen data 2g/3g verbindig, ik kan wel bellen. Ik heb ook geen icoontje voor 2g/3g. Soms verscheen ie even en leek ie te zenden, maar er kwam niets terug. Ik heb vodafone en woon iets van 20 km onder rotterdam. Netwerkstoring?
Ik heb nu alleen geen data 2g/3g verbindig, ik kan wel bellen. Ik heb ook geen icoontje voor 2g/3g. Soms verscheen ie even en leek ie te zenden, maar er kwam niets terug. Ik heb vodafone en woon iets van 20 km onder rotterdam. Netwerkstoring?
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje over het formaat van de telefoon. De x10 heb ik in de winkel gezien en hij zag er nogal fors uit.
Past de x10 in de gangbare broekzak formaten, is die er ook goed uit te halen en zit hij verder niet in de weg als je gewoon op een stoel zit?
Ik heb een vraagje over het formaat van de telefoon. De x10 heb ik in de winkel gezien en hij zag er nogal fors uit.
Past de x10 in de gangbare broekzak formaten, is die er ook goed uit te halen en zit hij verder niet in de weg als je gewoon op een stoel zit?
Sometimes human's are...
Doordat de X10 vrij dun is en rond aan de achterkant past die gemakkelijk in een doorsnee broek. Alleen als ik echt een strakke jeans aan heb gaat het toestel er moeilijk in/uit.mduijvendijk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 06:42:
Hallo mensen,
Zitten doe ik overigens nooit met iets in mijn zak. Ik gooi altijd alles van me af. Dus zo ook de X10. Maar het kan prima.
Anoniem: 19429
Klopt. Root heb je nodig om de Sony meuk te verwijderen zoals:paazei schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:54:
[...]
Je kan adw, helixlauncher en zo'n beetje alle homescreens draaien zonder root.
De menukleuren kan je niet veranderen.
sms geluid veranderen kan wel, weet niet hoe, want ik doe niet aangeluid
- Mediascape
- HomeScreen
- Timescape (eventueel)
- Moxier mail
- etc
hmm, op xda hebben mensen wel problemen gemeld met het verwijderen van Mediascape en/of Timescape. Weet niet precies hoe het zit, maar voordat je dat gaat verwijderen moet je eerst even netten of het geen kwaad kan...ik heb wel moxiermeuk verwijderd en de verweggistan-toetsenborden en dergelijke...
Via twitter en facebook heeft Sony gisteren aangekondigd dat 2.1 in week 38/39 komt, maar of dat ook voor Nederland al geld?? We zullen wel moeten wachten weer tot de providers het goedkeuren. gelukkig zit ik bij KPN, die waren tot nu toe redelijk snel met het goedkeuren en doorsluizen van de updates.
Via twitter en facebook heeft Sony gisteren aangekondigd dat 2.1 in week 38/39 komt, maar of dat ook voor Nederland al geld?? We zullen wel moeten wachten weer tot de providers het goedkeuren. gelukkig zit ik bij KPN, die waren tot nu toe redelijk snel met het goedkeuren en doorsluizen van de updates.
Zonder timescape kom ik niet meer in mijn contacten en zonder mediascape kan ik geen achtergrond selecteren die ik zelf opgezet heb (als foto).Anoniem: 360481 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:43:
hmm, op xda hebben mensen wel problemen gemeld met het verwijderen van Mediascape en/of Timescape. Weet niet precies hoe het zit, maar voordat je dat gaat verwijderen moet je eerst even netten of het geen kwaad kan...ik heb wel moxiermeuk verwijderd en de verweggistan-toetsenborden en dergelijke...
Worden bij jullie ook grote smsjes omgezet naar mmsjes? Zo ja, is er een instelling om hem gewoon in sms te laten of zit er een maximaal sms aantal in de telefoon. Wanneer ik de optie neem van converteer naar SMS krijg ik de melding dat er gedeelte van de tekst verwijderd word.
Sms berichten die bestaan uit meer dan 3 berichten (dus meer dan 3x160 tekens) worden standaard in MMS omgezet. Dat is niet aan te passen. U weet dat sms voor SHORT message service staat?Anoniem: 258882 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:17:
Worden bij jullie ook grote smsjes omgezet naar mmsjes? Zo ja, is er een instelling om hem gewoon in sms te laten of zit er een maximaal sms aantal in de telefoon. Wanneer ik de optie neem van converteer naar SMS krijg ik de melding dat er gedeelte van de tekst verwijderd word.

Deel 4 is beschikbaar (moet nog even de juiste naam krijgen maar dat is van later zorg):
Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Dus. Wel leuk van die naamMagicTempest schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:10:
Deel 4 is beschikbaar (moet nog even de juiste naam krijgen maar dat is van later zorg):

De TS is iets aangepast, met meer info over de update en ook de FAQ is geupdate.
Ik heb altijd smsjes kunnen sturen van ongeveer 6 smsjes lang. Echter zijn deze nooit omgezet in MMSjes. Nu sinds ik deze telefoon heb gebeurt dit wel. Beetje jammer uiteraard, want mmsjes kosten meer geld.
We hebben een SMagicTempest schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:10:

We hebben een L

We hebben een O

We hebben een T

We hebben een J

We hebben een E

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Dit topic is gesloten.