Dat leek bij mij de eerste minuut na restart ook zo (een paar apps waren vervangen door een standaard Android icoon) maar na een paar minuten deed alles het weer. Ik denk dat Android alle apps opnieuw moet indexeren oid, en dat dat met apps op SD langer duurt.
Verwijderd
Ik had gehoopt dat nijn Nexus het nu zou doen met de Blue&Me carkit uit mijn Fiant Punto EVO > helaas doet hij het nog steeds niet, verbinden lukt wel, de BT verbinding verbreekt echter telkens.
Ik krijg het idee dat mijn scherm aan het inbranden is: als ik fullscreen wit zie, is de statusbalk nog steeds een beetje zichtbaar. Dit zag ik voor het eerst toen ik de fokke en sukke app bekeek (de randen van de plaatjes zijn immers wit) maar zie het ook bij het roxio logo bij het opstarten van angry birds!
Het is nu niet duidelijk zichtbaar, maar ik heb de telefoon nog niet zo lang (3 maanden?). Dus ben bang voor hoe het er over 2 jaar uitziet...
Het is nu niet duidelijk zichtbaar, maar ik heb de telefoon nog niet zo lang (3 maanden?). Dus ben bang voor hoe het er over 2 jaar uitziet...
Mixed Reality dev
Weten jullie of er een makkelijke manier is om mn nexus een clean install te geven. Kon daar in de settings geen optie voor vinden. Hij is ge-unlocked en rooted en zit op versie 2.2.1. Ik wil wel dat hij gewoon op deze versie blijft (en als het kan ook rooted).
instellingen>privacy>terug naar fabrieksinstellingenbartos88 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:00:
Weten jullie of er een makkelijke manier is om mn nexus een clean install te geven. Kon daar in de settings geen optie voor vinden. Hij is ge-unlocked en rooted en zit op versie 2.2.1. Ik wil wel dat hij gewoon op deze versie blijft (en als het kan ook rooted).
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Had er niet aan gedacht om onder privacy te kijken. Thanks!cypher21 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:28:
[...]
instellingen>privacy>terug naar fabrieksinstellingen
Je wordt bedanktMenesis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:29:
Ik krijg het idee dat mijn scherm aan het inbranden is: als ik fullscreen wit zie, is de statusbalk nog steeds een beetje zichtbaar.
Wat is de setup die je hebt gedaan? Bij mij werkt hij namelijk niet, ik denk dat dat komt omdat er andere notificaties overheen gaan fzo??Tommert38 schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:06:
[...]
Ik heb hiervoor Blink gedownload (gratis). Ik heb stock android en ik kan met Blink verschillende kleuren kiezen voor SMS, MMS, inkomende oproep, gemiste oproep, laag accuniveau en weinig vrij geheugen.
Maar als ik de notificaties uit zet, hoor ik geen geluid/trilling meer..?
Hé, hier ook hetzelfde! Niet dat het me stoort, want je ziet het echt niet als je er niet op let...janderk schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:14:
[...]
Je wordt bedanktTot jouw post was het me niet opgevallen, maar ja ook ik kan het licht zien als ik de browser in landschap mode bekijk. Een beetje googlend lijkt het een probleem te zijn dat bij OLED schermen optreedt.
Ik had gewoon alles op Enabled staan, kleurtjes en frequentie gekozen (frequentie veranderen heeft trouwens niet veel zin had ik het idee, hij bleef altijd even traag knipperen). Zorg in ieder geval dat Blink als service en app op de achtergrond blijft draaien (proces imoblife.blink en app Blink). Herstart zo nodig je telefoon. Verder heb ik niks veranderd aan de standaard notificaties.. Geen problemen mee gehadScarify schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:39:
[...]
Wat is de setup die je hebt gedaan? Bij mij werkt hij namelijk niet, ik denk dat dat komt omdat er andere notificaties overheen gaan fzo??
Maar als ik de notificaties uit zet, hoor ik geen geluid/trilling meer..?
Wat een stilte hier.
Ik wed dat zodra er zicht is op Gingerbread, dit topic weer gaat opleven.
Iemand de MIUI roms al eens geprobeerd?
Ik wed dat zodra er zicht is op Gingerbread, dit topic weer gaat opleven.
Iemand de MIUI roms al eens geprobeerd?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ja heb op dit moment de laatste Miui draaien. Is geweldig snel en stabiel. En de ui is echt top!
Inderdaad verdacht rustig in dit draadje..
De MIUI Rom heb ik zelf nog niet geprobeerd, draai al een tijdje CM6 met elke dag de nieuwe Nightly Builds
Hopelijk horen we snel meer nieuws over Gingerbread!
EDIT:
Zojuist toch even MIUI Rom geprobeerd van Rodriguez. Heeft inderdaad wat leuke features en het SMS en Telefoongedeelte zijn ook super aangepakt. Over de gehele UI ben ik wel te spreken maar toch vind het te veel iPhone-achtig en dat is iets waar ik weer minder van hou
.
*tommy gaat terug naar CM6 latest nightly*
De MIUI Rom heb ik zelf nog niet geprobeerd, draai al een tijdje CM6 met elke dag de nieuwe Nightly Builds
Hopelijk horen we snel meer nieuws over Gingerbread!
EDIT:
Zojuist toch even MIUI Rom geprobeerd van Rodriguez. Heeft inderdaad wat leuke features en het SMS en Telefoongedeelte zijn ook super aangepakt. Over de gehele UI ben ik wel te spreken maar toch vind het te veel iPhone-achtig en dat is iets waar ik weer minder van hou
*tommy gaat terug naar CM6 latest nightly*
[ Voor 44% gewijzigd door Fuske op 21-10-2010 09:11 ]
Ik heb nog steeds niet geroot, maar ik zie ook eigenlijk ook het nut er niet van in.. Heeft die telefoon niet al genoeg functies? :d
Weet iemand hoe ik de waarde kan veranderen wanneer mijn Nexus zichzelf afsluit in verband met het niveau van de batterij??? Is dit een insteling die Nexus specifiek is of Android algemeen?? Nu geeft ie aan bij 15% dat ik de lader aan moet sluiten, en niet lang daarna (zeker nog boven 10%) schakelt de telefoon zichzelf uit. Ik zou die waarde graag, net als bijvoorbeeld op je laptop, naar een niveau als 5% of zoiets willen zetten, maar ik kan die optie nergens terugvinden......
Misschien dat t kan met een externe app?!?
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Uit totale verveling (en omdat ik het toch wel mooi vind
) heb ik een windows sidebar gadget gemaakt met een animatie van het Nexus One opstartscherm, zoals in de avatar van martincm. Er zijn geen instellingen, alleen een animatie 
Geïnteresseerden kunnen hem hier downloaden. Veel plezier ermee!
Geïnteresseerden kunnen hem hier downloaden. Veel plezier ermee!
[ Voor 17% gewijzigd door Tommert38 op 25-10-2010 00:37 . Reden: link aangepast ]
Ik heb gisteren de NXsense rom v1.24 van evil op mijn N1 gezet en ben er uitermate tevreden over. De rom is erg stabiel en snel met het gemak van de sense ui en htc apps. Groot plus punt is dat deze rom ook geheel in het nederlands is en je niet opgescheept zit met de brakke vertaling van de vodafone N1 rom. Echt een aanrader.
Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=730290
Ik heb nu de volgende opstelling:Miki schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:02:
Ik heb gisteren de NXsense rom v1.24 van evil op mijn N1 gezet en ben er uitermate tevreden over. De rom is erg stabiel en snel met het gemak van de sense ui en htc apps. Groot plus punt is dat deze rom ook geheel in het nederlands is en je niet opgescheept zit met de brakke vertaling van de vodafone N1 rom. Echt een aanrader.
CyanogenMOD 6.1 RC1 , intersectRavens Kernel 2.6.35.7-AVS-CM-CFS van 25-10-2010, Apps2SD van DarkTremor 2.7.5.2 met een 1024mb EXT3 partitie en in combinatie met de radio 5.12.00.08 en dit he, dit werkt zo snel. Beste configuratie die ik sinds CM5.08 op mn Nexus heb gedraaid. Flash draait soepel, 3G/HSDPA werkt meer dan perfect (t-mob), genoeg ruimte op de telefoon omdat de Dalvik op SD draait nu. Ben er erg tevreden mee. Alleen de update procedure wordt alleen wel langer om het bij tehouden
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Heb CM6.1 RC1 er ook al op staan. Merk weinig verschil met de nightly builds mja dat is logisch:)
Ga nu eens aan de slag met apps2sd voor de eerste keer!
Nou ik merk wel degelijk verschil maar ik kom dan ook van de min of meer laggy 222 Nightly af, dus dan is t al snel beter hetommy schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:14:
Heb CM6.1 RC1 er ook al op staan. Merk weinig verschil met de nightly builds mja dat is logisch:)
Heb wel het gevoel dat de kernel wel echt optimaal draait, die intersectRaven's (ipv de standaard cyanogen 35.7 op basis van Pershoots modificatie). Ik weet ook niet of dat de hoofreden is dat processen nu goed geordend worden in het geheugen maar dat is nu wel het geval ter bevordering van de beschikbare hoeveelheid RAM.
En Apps2SD was voor mij uberhaupt de reden om sinds release van de Nexus te starten met de cyanmod. Alleen jammer dat ze die originele eruit hebben gelaten sinds v6. De froyo manier voldoet niet voor mij, en sinds de flinke upgrade van het DT script werk het als een trein! Zodoende goed te implementeren met CM6
Me is very happy
[ Voor 16% gewijzigd door martincm op 28-10-2010 14:19 ]
Misschien een hele stomme vraag, maar ik zat erover te denken om de HTC Desire te kopen, toen ik dit toestel tegenkwam. Is de Nexus One sneller?
Het is zo goed als hetzelfde toestel. Het enige wat de Desire anders heeft, is hardware matige knoppen, geen 2e microfoon voor noisecanceling maar wel een FM radio. (die ook werkt op de Nexus One met wat Mods/Roms).
Verder is er volgens mij zo goed als geen verschil. Qua snelheid moeten ze dus toch hetzelfde zijn.
Nog een verschil is denk ik de SLCD en Amoled, de eerste desires hadden Amoled en de latere SLCD. Wat de Nexus One's hebben zou ik niet weten (De nieuwere dan..)
Verder is er volgens mij zo goed als geen verschil. Qua snelheid moeten ze dus toch hetzelfde zijn.
Nog een verschil is denk ik de SLCD en Amoled, de eerste desires hadden Amoled en de latere SLCD. Wat de Nexus One's hebben zou ik niet weten (De nieuwere dan..)
[ Voor 20% gewijzigd door Wiebbe op 04-11-2010 10:31 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Een ander groot verschil is softwarematig: bij de Desire krijg je HTC sense erbij. Ik ben van mening dat HTC sense alle extra's heeft die op standaard android ontbreken. Je krijgt gewoon veel meer handige functies. Het zit m in vele kleine verschillen die HTC sense net wat gebruiksvriendelijker maken imho. bijv. een betere muziekplayer, met lockscreen knoppen, mooie torch app, meer opties bij contacten, veel meer homescreengadgets..
Alsnog ben ik erg tervreden met mn nexus met gewone android. Daarnaast vind ik de nexus veel mooier dan de desire.
Alsnog ben ik erg tervreden met mn nexus met gewone android. Daarnaast vind ik de nexus veel mooier dan de desire.
Mixed Reality dev
Dit is gelukkig te ondervangen met een custom rom. Er zijn diverse custom roms in omloop waarbij de HTC Sense omgeving is geport voor de N1. Zie ook mijn eerdere bericht: Miki in "Google Nexus One [deel 3] "web meets phone""Menesis schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:38:
Een ander groot verschil is softwarematig: bij de Desire krijg je HTC sense erbij. Ik ben van mening dat HTC sense alle extra's heeft die op standaard android ontbreken. Je krijgt gewoon veel meer handige functies. Het zit m in vele kleine verschillen die HTC sense net wat gebruiksvriendelijker maken imho. bijv. een betere muziekplayer, met lockscreen knoppen, mooie torch app, meer opties bij contacten, veel meer homescreengadgets..
Verwijderd
Prepare your Nexus One voor 2.3 update!
(backupen enz)
(backupen enz)
Stukfruit schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:20:
En er spreekt weer iemand z'n mond voorbij:
http://www.androidpolice....ate-in-the-next-few-days/
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 07:23 ]
Als ik een wifi connectie heb valt deze vaak uit als ik de Nexus even wegleg. Als ik dan weer naar het wifimenu ga staat er bij die connectie 'uitgeschald' en moet ik weer op 'verbinden' klikken.
Dit ongeacht welke powersave preset ik gebruik (volgens mij werkt dat niet eens)
Iemand tips?

Dit ongeacht welke powersave preset ik gebruik (volgens mij werkt dat niet eens)
Iemand tips?
Mixed Reality dev
Bekend euvel van 2.2(FRF91) rom, wordt ook wel "wifi sleep" genoemd. Als je er echt vanaf wilt zul je je N1 van een andere rom moeten voorzien. Het probleem is gefixed met versie 2.2.1(FRG83)
Vodafone is te beroerd om dit probleem op te lossen, idem geldt overigens voor het probleem van de laatste youtube versie die we niet kunnen installeren.
Drie opties:
Vodafone is te beroerd om dit probleem op te lossen, idem geldt overigens voor het probleem van de laatste youtube versie die we niet kunnen installeren.
Drie opties:
- Je maakt van je Vodafone N1 een US Google N1. De route is dan passimg.zip FRG33 -> FRG83. Je telefoon blijft op deze manier rooted.
- Via Androot(root exploit) en Rom manager voorzie je je N1 van een custom rom(Cyanogen, Miui-mod, etc.). Je telefoon blijft rooted. Wel terug flashen als je de telefoon inleverd
- Bootloader unlocken en voorzien van een custom of US stock rom.
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 08-11-2010 09:43 ]
Kan er al een nieuw topic geopend worden over de NEXUS Two?
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Is die dan al officieel aangekondigd door Google dan?Opperclowntje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:24:
Kan er al een nieuw topic geopend worden over de NEXUS Two?
Ik heb WaveSecure getest indertijdVerwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:22:
Prepare your Nexus One voor 2.3 update!
(backupen enz)
[...]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nee, maar de geruchtenmolen begint lekker te draaien, hij zou gister officieel aangekondigd worden. Maar dat is helaas niet gebeurd.Miki schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:56:
[...]
Is die dan al officieel aangekondigd door Google dan?
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Zelfs dat was een gerucht en die bleek ook nog eens compleet misplaatst. Het heeft dus geen zin om een nieuw topic te openen als het onderwerp gebaseerd is op lucht. Zelfde geldt trouwens voor de gingerbread hysterie.Opperclowntje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:40:
[...]
Nee, maar de geruchtenmolen begint lekker te draaien, hij zou gister officieel aangekondigd worden. Maar dat is helaas niet gebeurd.
Nou Gingerbread ligt toch wel wat meer in het verschiet dan de (uiteindelijke verkoop van) de "Nexus Two". Zie ook hier in het Gingerbread topic: klikMiki schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:02:
[...]
Zelfs dat was een gerucht en die bleek ook nog eens compleet misplaatst. Het heeft dus geen zin om een nieuw topic te openen als het onderwerp gebaseerd is op lucht. Zelfde geldt trouwens voor de gingerbread hysterie.
Ik quote mezelf maar even, aangezien dit dus wel kan. De procedure is vrij gemakkelijk, en levert je toch nog een stuk standby tijd bij. Er is niets externs voor nodig qua root/rom of anderzijds.martincm schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:52:
Weet iemand hoe ik de waarde kan veranderen wanneer mijn Nexus zichzelf afsluit in verband met het niveau van de batterij??? Is dit een insteling die Nexus specifiek is of Android algemeen?? Nu geeft ie aan bij 15% dat ik de lader aan moet sluiten, en niet lang daarna (zeker nog boven 10%) schakelt de telefoon zichzelf uit. Ik zou die waarde graag, net als bijvoorbeeld op je laptop, naar een niveau als 5% of zoiets willen zetten, maar ik kan die optie nergens terugvinden......
1. Gebruik je telefoon tot de melding verschijnt dat je lader aan moet gaan sluiten
2. Wacht hiermee tot de tel het percentage bereikt dat de shutdown in werking treedt (normaliter dus rond de 12 a 11 procent)
3. Op het moment dat de telefoon zichzelf gaat uitschakelen, sluit dan de lader aan
4. Laat de telefoon zichzelf gewoon uitschakelen, en in die toestand (uit dus) helemaal opladen (groene indicator)
5. Power je toestel weer aan, en nu zal je zien dat je tot het einde je telefoon kan gebruiken.
Ik laad hem dan wel weer op als deze op zn max 2% bereikt (of ik schakel m zelf uit las ik niet laden kan) daar ik niet helemaal zeker ben of het wenselijk is voor de batterij om deze dus in zn volledigheid te drainen. Alleen weet ik nu zeker dat alle resterende juice eruit is. En dat is toch zo'n tiende extra wat je meepakt.
Overigens iemand met n Nexus de gereleasde WiFi-Calling app al geprobeert? Is T-Mobile only, maar lijkt me goed om erbij te hebben.....
***Uiteraard alleen met root + custom rom en geflashte radio 5.12 of 5.08 te gebruiken***
[ Voor 16% gewijzigd door martincm op 09-11-2010 22:03 ]
Ben bijna ook in het bezit van een Nexus one, ben mij wat aan het inlezen zodat ik meteen alles kan flashen van zodra ik hem heb. Ik denk erover om jouw setup min of meer over te nemen, maar bij de kernel zie ik zodanig veel versies dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Ik dacht eraan om een 800mv kernel te gebruiken, kwestie van wat meer batterijduur te hebben. Maar ik zie dat jij die niet gebruikt, zijn er mss nadelen aan verbonden?martincm schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
Ik heb nu de volgende opstelling:
CyanogenMOD 6.1 RC1 , intersectRavens Kernel 2.6.35.7-AVS-CM-CFS van 25-10-2010, Apps2SD van DarkTremor 2.7.5.2 met een 1024mb EXT3 partitie en in combinatie met de radio 5.12.00.08 en dit he, dit werkt zo snel. Beste configuratie die ik sinds CM5.08 op mn Nexus heb gedraaid. Flash draait soepel, 3G/HSDPA werkt meer dan perfect (t-mob), genoeg ruimte op de telefoon omdat de Dalvik op SD draait nu. Ben er erg tevreden mee. Alleen de update procedure wordt alleen wel langer om het bij tehouden(eerst Wipe, cache en dalvik, dan CM install, dan Apps2SD, dan Gapps install, tenslotte de kernel install. Vervolgens rebooten, apps2sd activeren, dalvik verplaatsen en weer een schone reboot) maar als het eenmaal draait, is ie supersnel en lijkt de batterijduur verbeterd (al kan ik dit nog niet hard staven)
edit:
Of als ik het goed heb: zijn die HAVS kernels de nieuwe betere versie van 800ma kernels?
[ Voor 3% gewijzigd door Frigolamptje op 13-11-2010 14:52 ]
Kan ik aan de stilte hier aflezen dat iedereen gewoon heel tevreden is met z'n Nexus One en geen klachten/problemen heeft?
Ik overweeg de volgende keer dat ik een telefoon mag uitzoeken ook een Google-branded telefoon te nemen. Ik heb nu zelf een Galaxy S, en hoewel ik het een toptoestel vind, wordt ik ziek van het gezeik met een derde partij (Samsung in mijn geval).
Wat mij betreft het liefst een (qua software) zo kaal mogelijk toestel. In de market staat alles wat je nodig hebt.
Vandaar dat ik aan het rondkijken ben in andere Android telefoon topics, om te kijken waar het minste gezeik voorkomt
(of is het hier zo rustig omdat niet heel veel mensen deze telefoon hebben?)
Ik overweeg de volgende keer dat ik een telefoon mag uitzoeken ook een Google-branded telefoon te nemen. Ik heb nu zelf een Galaxy S, en hoewel ik het een toptoestel vind, wordt ik ziek van het gezeik met een derde partij (Samsung in mijn geval).
Wat mij betreft het liefst een (qua software) zo kaal mogelijk toestel. In de market staat alles wat je nodig hebt.
Vandaar dat ik aan het rondkijken ben in andere Android telefoon topics, om te kijken waar het minste gezeik voorkomt
Mwoah, we hebben gezeik genoeg omdat de europese N1's eigenlijk voorzien zijn van een speciale firmware van onze luie vrienden van Vodafone. Alleen door een root exploit of door simpel weg de bootloader te unlocken kunnen allerei roms draaien waardoor we van het gedonder af zijn. Met dat betreft lijkt me N1 meer op rom slaaf dan een smartphone. Eens in de zoveel tijd is mijn N1 compleet andersMaarten21 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:05:
Kan ik aan de stilte hier aflezen dat iedereen gewoon heel tevreden is met z'n Nexus One en geen klachten/problemen heeft?
Wat mij betreft: klopt. Ik heb 'm wel omgekat in de Amerikaanse versie via de passimg-methode (wachten op VF is niet mijn grootste hobby), maar verder: zeer tevreden.Maarten21 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:05:
Ik heb voorlopig geen nieuwe telefoon nodig, maar ik zou *zeker* weer voor een google versie gaan.
@ Maarten21: idd: over het algemeen zeer tevreden over het apparaatje. Er zijn wat mini probleempjes met android als je m niet flasht maar dat kan de pret niet drukken 
de problemen zijn: versturen van bestanden via bluetooth is me nooit gelukt en de wi-fi sleep bug.
Verder is het hoesje dat bij de nexus geleverd wordt imho echt het beste wat er is. Iedereen die ik ken met een smartphone wil dat hoesje ook hebben
de problemen zijn: versturen van bestanden via bluetooth is me nooit gelukt en de wi-fi sleep bug.
Verder is het hoesje dat bij de nexus geleverd wordt imho echt het beste wat er is. Iedereen die ik ken met een smartphone wil dat hoesje ook hebben
Mixed Reality dev
Dat zou ik ook doen, maar ik kom dan op de Nexus S uit (hoogstwaarschijnlijk!!), en dat is 1.Samsung build en 2. 4" scherm , twee factoren waar ik niet echt op gehoopt had. Nu weet ik wel dat eind 2011 volgens mij 4" wel mainstream gaat worden, maar toch voor nu is het too much gewoon. De nexus is het beste wat ik ooit heb gedaan, en ben nu na een kleine driekwart jaar overgesprongen naar de Desire Z omdat mn setup van de nexus nu praktisch gedupliceerd op dat toestel kan worden, en ik nu de toegevoegde waarde van het toetsenbord, Adreno 205 gpu (en een vlekkeloos werkende multitouch) ga proberen komende tijden.Ees schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:45:
[...]
Wat mij betreft: klopt. Ik heb 'm wel omgekat in de Amerikaanse versie via de passimg-methode (wachten op VF is niet mijn grootste hobby), maar verder: zeer tevreden.
Ik heb voorlopig geen nieuwe telefoon nodig, maar ik zou *zeker* weer voor een google versie gaan.
Maar inderdaad als je niet zozeer om de producent, build of grootte let zou ik zeker weer voor een "developer release" kiezen.
Ik zou er mee oppassen om je telefoon zo in te stellen dat de batterij tot nul kan aflopen, mijn nexus kan al van af het begin doorgaan tot dat hij compleet leeg is.martincm schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:24:
[...]
Ik quote mezelf maar even, aangezien dit dus wel kan. De procedure is vrij gemakkelijk, en levert je toch nog een stuk standby tijd bij. Er is niets externs voor nodig qua root/rom of anderzijds.
1. Gebruik je telefoon tot de melding verschijnt dat je lader aan moet gaan sluiten
2. Wacht hiermee tot de tel het percentage bereikt dat de shutdown in werking treedt (normaliter dus rond de 12 a 11 procent)
3. Op het moment dat de telefoon zichzelf gaat uitschakelen, sluit dan de lader aan
4. Laat de telefoon zichzelf gewoon uitschakelen, en in die toestand (uit dus) helemaal opladen (groene indicator)
5. Power je toestel weer aan, en nu zal je zien dat je tot het einde je telefoon kan gebruiken.
Ik laad hem dan wel weer op als deze op zn max 2% bereikt (of ik schakel m zelf uit las ik niet laden kan) daar ik niet helemaal zeker ben of het wenselijk is voor de batterij om deze dus in zn volledigheid te drainen. Alleen weet ik nu zeker dat alle resterende juice eruit is. En dat is toch zo'n tiende extra wat je meepakt.
Overigens iemand met n Nexus de gereleasde WiFi-Calling app al geprobeert? Is T-Mobile only, maar lijkt me goed om erbij te hebben.....De app zorgt ervoor dat je gesprekken in het geval van een WiFi verbinding naar de masten Tmo gerouteerd worden over tcp/ip wat dus inhoud dat je in principe gewoon kan bellen ook als je helemaal geen bereik hebt met je mobiele netwerk (ironisch genoeg heeft Tmo deze app ook initieel ontwikkeld, iets met dekking en problemen en erkennen). Het levert geen voordelen op met betrekking tot belminuten of wat dan ook, het zorgt alleen voor een backup van je netwerk coverage
![]()
***Uiteraard alleen met root + custom rom en geflashte radio 5.12 of 5.08 te gebruiken***
Probleem hiervan is dat als je een spelletje aan het spelen bent (angry bird) en je telefoon zich zelf uitschakeld bij 0 batterij hij zichzelf zal resetten. Bij het opstarten zie je het android mannetje weer staan en moet je je weer aanmelden bij Google.
Grootste probleem is dan dat al je apps nog wel op je telefoon staan maar dat deze allemaal onbruikbaar zijn geworden. Je bent de hele dag bezig om alles te verwijderen en opnieuw te installeren.
Weet iemand ook hoe je je telefoon kan instellen dat hij bij minimaal 5 procent zal uitschakelen of heb ik een ander probleem??
Ik heb een vodafone brandend 2.2 nexus one.
Gisteren automatisch de officiële Android-update gekregen via de phone. Netjes de GUI die daarvoor is gemaakt, die is anders dan voorheen volgens mij. Twee reboots en nu op versie 2.2.1, FRG83D.
Het was voorheen allemaal wat traag moet ik zeggen, eigenlijk sinds de laatste update zo lijkt het. Nu voelt het allemaal weer wat sneller...
Het was voorheen allemaal wat traag moet ik zeggen, eigenlijk sinds de laatste update zo lijkt het. Nu voelt het allemaal weer wat sneller...
Hebben meer mensen af en toe er last van dat hun Vodafone Nexus One het niet zo goed doet. Bijvoorbeeld dat hij traag wordt en bepaalde apps verdwijnen van de telefoon?
Pas na een reset naar de fabrieksinstellingen lost het probleem op maar een paar maanden later gebeurt het weer. Het gaat gewoon om een vodafone branded 2.2 versie.
Pas na een reset naar de fabrieksinstellingen lost het probleem op maar een paar maanden later gebeurt het weer. Het gaat gewoon om een vodafone branded 2.2 versie.
Ik merk dat soms ook maar ik heb het vermoeden dat dit eerder ligt aan de apps dan aan Android zelf. Als het me gebeurd dan lijkt het net of mijn N1 het allemaal niet meer trekt. De batterij eruit en er weer in stoppen lost het euvel voor een paar weken weer op.The CarNagE Man schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:58:
Hebben meer mensen af en toe er last van dat hun Vodafone Nexus One het niet zo goed doet. Bijvoorbeeld dat hij traag wordt en bepaalde apps verdwijnen van de telefoon?
Ik twijfel trouwens of ik mijn voda N1 omkat naar een US N1 via de FGR33 route. De Voda N1 rom heeft namelijk een andere radio versie dan de US N1 stock rom. Versie 5.08 t.o.v. 4.06, ik kan zo op de diverse forums(XDA, Nexusoneforum weinig concrete antwoorden vinden. Waar de één lyrisch is is de ander weer negatief. Zijn hier ervaringen met radio versie 4.06 op het vodafone netwerk?
Ik heb een N1 met radio 4.06. In het begin had ik deze op het T-Mobile netwerk, daarop was het niet super. Nu zit ik al een aantal maanden bij Vodafone en daar werkt de N1 prima op met 4.06.Miki schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:48:
[...]
...
Ik twijfel trouwens of ik mijn voda N1 omkat naar een US N1 via de FGR33 route. De Voda N1 rom heeft namelijk een andere radio versie dan de US N1 stock rom. Versie 5.08 t.o.v. 4.06, ik kan zo op de diverse forums(XDA, Nexusoneforum weinig concrete antwoorden vinden. Waar de één lyrisch is is de ander weer negatief. Zijn hier ervaringen met radio versie 4.06 op het vodafone netwerk?
Eind september heb ik mijn Vodafone Branded Nexus One omgekat naar een US Stock via de FGR33 route en inderdaad krijg je dan radio versie 4.06. Ikzelf draai op het Vodafone Netwerk en moet zeggen dat ik geen verschil bemerk; de ontvangst (3G) is PRIMA ! De reden van mijn omkat was de snellere updates; inmiddels op 2.2.1 ;-)Miki schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:48:
[...]
Ik merk dat soms ook maar ik heb het vermoeden dat dit eerder ligt aan de apps dan aan Android zelf. Als het me gebeurd dan lijkt het net of mijn N1 het allemaal niet meer trekt. De batterij eruit en er weer in stoppen lost het euvel voor een paar weken weer op.
Dan gaan we vanavond ook maar omkatten, ben het eerlijk gezegd vodafone helemaal beu.
Ik heb nog 1 vraag voordat ik hem ga omkatten. Zit er nu in de US stock rom ook de nederlandse taal? Ik doel dan op:(instellingen > taal en toetsenbord > taal selecteren) en dat je dan de keuze hebt om nederlands te kiezen of ben je aangewezen op de app morelocale2 zodat je wat specifieke opties zoals telefoonnummer indeling kan veranderen?giancarlo_f schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:28:
[...]
Eind september heb ik mijn Vodafone Branded Nexus One omgekat naar een US Stock via de FGR33 route en inderdaad krijg je dan radio versie 4.06. Ikzelf draai op het Vodafone Netwerk en moet zeggen dat ik geen verschil bemerk; de ontvangst (3G) is PRIMA ! De reden van mijn omkat was de snellere updates; inmiddels op 2.2.1 ;-)
Verwijderd
Ik heb net een update gehad. FRG83D -> Android 2.2.1
Iemand enig idee wat de updates zijn, want ik kan het zo niet vinden wat er nu "beter werkt"
Iemand enig idee wat de updates zijn, want ik kan het zo niet vinden wat er nu "beter werkt"
De US versie heeft dit dus niet, je bent idd afhankelijk van MoreLocale 2, maar deze app is maar 104KB dus niet echt een reden om hem niet te installeren..Miki schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:34:
[...]
Ik heb nog 1 vraag voordat ik hem ga omkatten. Zit er nu in de US stock rom ook de nederlandse taal? Ik doel dan op:(instellingen > taal en toetsenbord > taal selecteren) en dat je dan de keuze hebt om nederlands te kiezen of ben je aangewezen op de app morelocale2 zodat je wat specifieke opties zoals telefoonnummer indeling kan veranderen?
Ook ik gebruik dus de 4.06 radio en ik merk geen verschil t.o.v. die van Vodafone:) En ik heb Vodafone als operator!
Mijn update vanaf FRF91 is gefailed, en nu krijg ik hem niet meer. Kan ook nergens de losse update.zip's vinden (hij gaf aan dat het een 2-part update was...)
Mijn Nexus One vertoont kuren. Iedere keer als ik 'm neerleg en een uurtje later terug vastpak moet ik mijn pin opnieuw intypen. Hij is dus echt gedisconnected (kan 'm niet bellen).
Dit gebeurde al voor de FRG83D, en nu ook nog steeds (na de update). Betreft een stock N1 met geunlockte bootloader.
De problemen zijn ineens begonnen, harde reset al geprobeerd. Iedeetjes?
Dit gebeurde al voor de FRG83D, en nu ook nog steeds (na de update). Betreft een stock N1 met geunlockte bootloader.
Ik heb exact dezelfde kuren gehad. Echter sinds dat ik helemaal terug naar de factory shipping settings ben heb ik het nog niet meegemaakt. Draai nu ook FRG83D.Snake schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:01:
Mijn Nexus One vertoont kuren. Iedere keer als ik 'm neerleg en een uurtje later terug vastpak moet ik mijn pin opnieuw intypen. Hij is dus echt gedisconnected (kan 'm niet bellen).
Je hebt dus echt de standaard ROM erop gezet? (De shipping)?
Yes. helemaal terug naar de basis via deze tutorial.
Moet zeggen dat is sindsdien geen klachten meer heb ondervonden.
Weer m'n gsm resetten
*zucht* Anyway, thanks for the help.
En misschien nog het ergste: Java installeren
En misschien nog het ergste: Java installeren
[ Voor 29% gewijzigd door Snake op 25-11-2010 16:54 ]
Ha, bedanktJeurizz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:23:
Yes. helemaal terug naar de basis via deze tutorial.
Godver, niet goed op hout geklopt. Hij deed het weer.Snake schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:10:
[...]
Ha, bedankthij is niet meer uitgevallen. *klopt af op hout*
Iemand nog tips wat ik kan proberen?
Heb je toevallig Extended Controls draaien en deze laatst geupdate? Want ik had soortgelijke problemen. Heb mijn hele zondagochtend besteed aan het opnieuw installeren van mijn telefoon om er vervolgens achter te komen dat ik nog steeds problemen had. Mijn telefoon werd warm, herstartte zichzelf en de batterij was in no time leeg.
Toen ik er achter was dat het niet aan het OS lag ben ik gaan kijken naar de laatste apps die ik had geinstalleerd of geupdate. Bij Extended Controls lag het probleem. Op de fora van hen zie je ook meerdere mensen met dezelfde problemen.
Ik heb de ontwikkelaars een email gestuurd en ze vertelden dat er vandaag een update zou komen die de problemen zou oplossen. Heb echter nog niet gekeken of dat ook is gebeurd.
Toen ik er achter was dat het niet aan het OS lag ben ik gaan kijken naar de laatste apps die ik had geinstalleerd of geupdate. Bij Extended Controls lag het probleem. Op de fora van hen zie je ook meerdere mensen met dezelfde problemen.
Ik heb de ontwikkelaars een email gestuurd en ze vertelden dat er vandaag een update zou komen die de problemen zou oplossen. Heb echter nog niet gekeken of dat ook is gebeurd.
Snake schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:44:
[...]
Godver, niet goed op hout geklopt. Hij deed het weer.
Iemand nog tips wat ik kan proberen?
De losse update zips zijn volgens mij wel op XDA te vinden. De vraag is eerder waarom hij niet lukte, want dan zal hij het met die losse zips waarschijnlijk ook niet doen (tenzij iemand ze al heeft bewerkt). Heb je een custom recovery draaien? Dat had ik namelijk. Ik heb vanwege andere problemen frf91 er opnieuw opgezet en toen de stock recovery weer terug gezet. Dat betekende wel dat ik alles weer opnieuw heb moeten instellen, maar bij het opstarten kreeg ik toen wel weer de OTA update aangeboden en die werkte prima.Hoogie2004 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 06:49:
Mijn update vanaf FRF91 is gefailed, en nu krijg ik hem niet meer. Kan ook nergens de losse update.zip's vinden (hij gaf aan dat het een 2-part update was...)
Ik merkte vandaag dat mijn verbinding in eens volle snelheid heeft (+- 3200kb down en 1000 kb up) terwijl ik ik eerst altijd maar 500-600kb down haalde. Kan dit komen doordat ik heb geupdate naar 2.2.1? Of verandert die update niks aan verbindingen?
Newsrob was bij mij het probleem.ralphdavidvdb schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:12:
Heb je toevallig Extended Controls draaien en deze laatst geupdate? Want ik had soortgelijke problemen. Heb mijn hele zondagochtend besteed aan het opnieuw installeren van mijn telefoon om er vervolgens achter te komen dat ik nog steeds problemen had. Mijn telefoon werd warm, herstartte zichzelf en de batterij was in no time leeg.
[...]
Moet zeggen dat mijn Nexus ook weer wat problemen heeft. Hij verbreekt om de zoveel minuten de verbinding met bluetooth (originele Nexus cardock). Daarnaast wordt hij bloedheet. Ook tijdens gesprekken, zowel uitgaand als inkomend klagen mensen dat ik wegval. Bram, bram ik hoor je niet meer! Heel vervelend.
Zojuist met de HTC klantenservice gebeld. Toestel zou worden opgehaald, echter omdat het een US toestel betreft moet ik hem zelf naar de UK sturen. Minder prettig dus. Iemand nog tips?
Zojuist met de HTC klantenservice gebeld. Toestel zou worden opgehaald, echter omdat het een US toestel betreft moet ik hem zelf naar de UK sturen. Minder prettig dus. Iemand nog tips?
Ik heb mijn nexus vorige week donderdag opgestuurd naar de UK. (Pouwerbutton was stuk) Gewoon, hier in België, naar de Belgische post gegaan. Daar moest ik het adres op het pakketje schrijven, dat ik in de mail heb gekregen etc.. Ik heb nu maandag een bevestiging gekregen van HTC dat ze mijn Nexus ontvangen hebben. Ben benieuwd..Jeurizz schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:25:
Moet zeggen dat mijn Nexus ook weer wat problemen heeft. Hij verbreekt om de zoveel minuten de verbinding met bluetooth (originele Nexus cardock). Daarnaast wordt hij bloedheet. Ook tijdens gesprekken, zowel uitgaand als inkomend klagen mensen dat ik wegval. Bram, bram ik hoor je niet meer! Heel vervelend.
Grappig, mijn power button lijkt ook al kuren te vertonen. Maar even goed in de gaten houden, wel toevallig dat er nu een aantal gevallen nagenoeg in dezelfde periode opduiken.
Doen ze moeilijk over een eventuele bootunlocked phone?
Formeel gezien zouden ze het recht hebben om je garantie te weigeren, immers bootloader is unlocked. Echter als je kijkt dan zou je dit kunnen samenvatten als een hardware probleem en niet zo zeer een software gerelateerd probleem. Fingers crossedSnake schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:30:
Veel over gelezen op XDA en mensen die de zelfde vraag hadden. Mensen hebben hem dan ook opgestuurd en kregen hem weer terug gemaakt en onder garantie! Zolang de schade niet is opgelopen door een softwarematigprobleem of iets dat je zelf hebt gedaan, doet HTC er niet moeilijk over. Dat las ik... Het powerbutton probleem is trouwens een bekend probleem bij HTC... Ik hoop maandag mijn nexus weer in handen te hebben!Snake schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:30:
Deed die bij mij ook.. Week later kon ik het vergeten.. Als je het zo snel mogelijk gefixt wilt hebben, zou ik nu al beginnen te bellen..Miki schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:20:
Grappig, mijn power button lijkt ook al kuren te vertonen. Maar even goed in de gaten houden, wel toevallig dat er nu een aantal gevallen nagenoeg in dezelfde periode opduiken.
Edit: Ik had gisteren op de website gelezen dat ze pas toen mijn nexus 1 zijn beginnen te maken. Nu vandaag staat er dit: "Your phone is ready for pick-up. Our customer service representatives or express delivery staff will contact you about a delivery schedule to return your HTC phone."
[ Voor 38% gewijzigd door xeeder op 04-12-2010 13:38 ]
Ik zie net in de uitgebreide developer release notes(SDK) dat Gingerbread eindelijk ondersteuning bied voor diverse talen, in de Froyo SDK was deze helemaal leeg. Dit betekend dat we vroeg of laat een stock rom kunnen verwachten met volledige nederlandse support en anders wordt dit wel ondervangen in een custom rom

Is al verwijderd...Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:45:
Veel plezier hiermee Nexus One eigenaren!
http://www.engadget.com/2...-out-to-nexus-one-owners/
Verwijderd
UPDATE: False alarm on the Android 2.3 update for the Nexus One. According to Reto Meier, developer advocate at Google, the update is due in the next “few weeks.”
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 20:37 ]
Op XDA staat al een Gingerbread System Dump, eens kijken hoe lang het duurt voordat die flashbaar gemaakt is.
Ik heb zonet een OTA update ontvangen naar 2.2.1 (FRF91, vodafone branded geloof ik). In een minuutje was het voltooid.
Mixed Reality dev
Verwijderd
Ik heb nu net een update naar 2.2.1 OTA gekregen (NL Nexus One).
Hopelijk komt Gingerbread net zo snel als in de US, want de update voor de NL N1's duurde wel heel erg lang, vergeleken met de US N1.
Hopelijk komt Gingerbread net zo snel als in de US, want de update voor de NL N1's duurde wel heel erg lang, vergeleken met de US N1.
Hoe zeker is "geloof ik"? Ik kan verder nog niets vinden over een eventuele OTA release van FRG83 voor de vodafone branded N1's.Menesis schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:05:
Ik heb zonet een OTA update ontvangen naar 2.2.1 (FRF91, vodafone branded geloof ik). In een minuutje was het voltooid.
Overigens(verondersteld dat het klopt) is het schandalig dat het luie zootje bij Vodafone er ruim 2 maanden over heeft gedaan om een beveiligingslek te dichten.
Ok, ik heb een N1 via een vodafone abo gekocht en die is niet geunlocked. Dus dan is het vodafone branded neem ik aan.Miki schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:12:
[...]
Hoe zeker is "geloof ik"? Ik kan verder nog niets vinden over een eventuele OTA release van FRG83 voor de vodafone branded N1's.
Overigens(verondersteld dat het klopt) is het schandalig dat het luie zootje bij Vodafone er ruim 2 maanden over heeft gedaan om een beveiligingslek te dichten.
edit: heel vaag: ik krijg net nóg een update binnen. Die is nu geinstalleerd en nu staat er FRG83D als build.
[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 08-12-2010 14:57 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
>>Menesis
Als het Vodafone Branded is, dan is die echt wel locked.
Ik neem aan dat je geen Vodafone logo op je telefoon zelf hebt.
Ik heb ook mijn N1 via Vodafone Abbonement, maar ik kon ook mijn PrePaid kaart gebruiken op dit ding, en er is geen Vodafone logo op mijn toestel.
Aangezien je op een VF Abbo locked phone geen PrePaid kan gebruiken, en vice versa, is die unlocked, en niet VF branded.
Als het Vodafone Branded is, dan is die echt wel locked.
Ik neem aan dat je geen Vodafone logo op je telefoon zelf hebt.
Ik heb ook mijn N1 via Vodafone Abbonement, maar ik kon ook mijn PrePaid kaart gebruiken op dit ding, en er is geen Vodafone logo op mijn toestel.
Aangezien je op een VF Abbo locked phone geen PrePaid kan gebruiken, en vice versa, is die unlocked, en niet VF branded.
Laat maar over dat wel of niet locked/unlocked. Ik bedoelde te zeggen dat ik hem niet geroot heb

Mixed Reality dev
Ik heb ook de 2.2.1 update ontvangen (in twee delen welteverstaan). Tijdens de installatie van het tweede deel kreeg ik een uitroepteken in het scherm. Nu is de 2.2.1 update niet geïnstalleerd.
Thuis maar eens proberen om de update handmatig te installeren, want volgens mij krijg je die update niet nog een keer OTA binnen. Of vergis ik me hierin?
Het gaat om een Nexus One via Vodafone NL (FR91). Zijn er nog andere N1 eigenaren met dit probleem? En hoe is dit op te lossen?
Thuis maar eens proberen om de update handmatig te installeren, want volgens mij krijg je die update niet nog een keer OTA binnen. Of vergis ik me hierin?
Het gaat om een Nexus One via Vodafone NL (FR91). Zijn er nog andere N1 eigenaren met dit probleem? En hoe is dit op te lossen?
Volgens mij kun je via "checkin" code in te voeren de update als nog binnen hengelen.
Als je een dagje wacht / een keer reboot, dan krijg je hem opnieuw. Ik had exact hetzelfde.De Dona schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:56:
Ik heb ook de 2.2.1 update ontvangen (in twee delen welteverstaan). Tijdens de installatie van het tweede deel kreeg ik een uitroepteken in het scherm. Nu is de 2.2.1 update niet geïnstalleerd.
Ook het probleem dat de update de eerste keer niet geïnstalleerd was (uitroepteken blijft tijdens de installatie in beeld staan)? Als dat zo is wacht ik nog wel even af.
Hallo, ik ben in het bezit van een google nexus one. Ik heb alle contacten ingevoerd. Hoe kan ik deze nu groeperen. Bv. familie, vrienden etc. bvd
Jep, exact hetzelfde. De update krijg je opnieuw, dat iig, ik heb het toen hij de 2e keer misging, niet meer afgewacht, en heb toen de telefoon helemaal terug geflashed naar origineel US. toen met 2 updates naar FRG83DDe Dona schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:07:
Ook het probleem dat de update de eerste keer niet geïnstalleerd was (uitroepteken blijft tijdens de installatie in beeld staan)? Als dat zo is wacht ik nog wel even af.
heb ook het probleem dat de update blijft hangen. wil best opnieuw flashen maar dan ben ik angry birds kwijt.
iemand andere oplossingen.
Verwijderd
Raar dat jullie 2 updates kregen.
Ik kreeg er maar 1.
Kan het zijn omdat ik mijn telefoon geroot heb?
Het lijkt me niet zo.
Ik kreeg er maar 1.
Kan het zijn omdat ik mijn telefoon geroot heb?
Het lijkt me niet zo.
Angry Birds backuppen?hitmarv schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:44:
heb ook het probleem dat de update blijft hangen. wil best opnieuw flashen maar dan ben ik angry birds kwijt.
Ik kreeg afgelopen maandag volgens mij de eerste update op mijn vodafone N1 (stock, niet geroot).
Tijdens die update stond er al dat het update 1/2 was.
Na de update een paar keer de checkin code uitgevoerd aangezien ik de 2/2 update direct verwachtte.
Die kwam maar niet, maar vandaag was die er dan eindelijk. Nu zit ik dus ook op FRG83D. Gewoon geduldig wachten dus.
Tijdens die update stond er al dat het update 1/2 was.
Na de update een paar keer de checkin code uitgevoerd aangezien ik de 2/2 update direct verwachtte.
Die kwam maar niet, maar vandaag was die er dan eindelijk. Nu zit ik dus ook op FRG83D. Gewoon geduldig wachten dus.
Na de eerste update duurde het bij mij ook een tijdje voordat de tweede kwam, anderhalve dag ofzo. Heb nu dus 2.2.1, al heb ik geen idee wat er nou veranderd is....
Verwijderd
Heb nu zelf ook FRG83D 2.2.1, maar mijn Nexus is merkbaar trager dan voorheen met applicaties (games, browsen), en verbinding lijkt ook minder te zijn. Iemand goede tips om e.e.a. terug te draaien? Behoud ik mijn data bij een factory reset?
Verwijderd
>>BasjeB
>Behoud ik mijn data bij een factory reset?
Nu zeg je het zelf al.
Dus, het antwoord is "Nee".
Mijn telefoon is nu niet trager geworden, maar ik merk wel dat ik ineens hele slechte internet verbinding heb, of het kan zijn, omdat ik gisteren mijn telefoon niet op Vliegtuigmodus had gezet, toen ik door België reed.
>Behoud ik mijn data bij een factory reset?
Nu zeg je het zelf al.
Dus, het antwoord is "Nee".
Mijn telefoon is nu niet trager geworden, maar ik merk wel dat ik ineens hele slechte internet verbinding heb, of het kan zijn, omdat ik gisteren mijn telefoon niet op Vliegtuigmodus had gezet, toen ik door België reed.
Ah, met 2.2.1 is de voicecommand verbeterd 
Nu krijg je een lijtje met suggesties (waarvan meestal de eerste klopt). Ik gebruik het altijd als ik wat moet opzoeken met google, en het lijkt alsof mijn stem ook beter wordt herkend nu.
Nu krijg je een lijtje met suggesties (waarvan meestal de eerste klopt). Ik gebruik het altijd als ik wat moet opzoeken met google, en het lijkt alsof mijn stem ook beter wordt herkend nu.
Mixed Reality dev
Je data op je sd-kaart behoud je, dit wordt ook aangegeven als je daadwerkelijk een factory reset doet. Andere data, zoals instellingen en dergelijke ben je kwijt. Je contacten zijn opgeslagen in Google Contacts, dus als je je Google-account na de reset weer instelt heb je je contacten binnen no time weer op je telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:47:
Heb nu zelf ook FRG83D 2.2.1, maar mijn Nexus is merkbaar trager dan voorheen met applicaties (games, browsen), en verbinding lijkt ook minder te zijn. Iemand goede tips om e.e.a. terug te draaien? Behoud ik mijn data bij een factory reset?
Als je een back-up laat maken en je hebt automatisch herstel aangevinkt dan worden all je apps en bookmarks na de reset ook terug gezet
Is er al iets bekend over de uitrol van Gingerbread op de Nexus?
Verwijderd
Waarschijnlijk na de start van de verkoop van de Nexus S (16 dec uit mijn hoofd). Daar ga ik in ieder geval van uit.
Verwijderd
OK dank voor dit volledige en heldere antwoord. Afgelopen weekend werd mijn Nexus ineens erg warm en raakte de batterij heel snel leeg, na reboot was het weer normaal maar tochTommert38 schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:26:
Je data op je sd-kaart behoud je, dit wordt ook aangegeven als je daadwerkelijk een factory reset doet. Andere data, zoals instellingen en dergelijke ben je kwijt. Je contacten zijn opgeslagen in Google Contacts, dus als je je Google-account na de reset weer instelt heb je je contacten binnen no time weer op je telefoon.
Als je een back-up laat maken en je hebt automatisch herstel aangevinkt dan worden all je apps en bookmarks na de reset ook terug gezet

Heeft iemand hier ook wel eens last van een weigerend scherm? Soms als ik op de Power button druk, dan blijft het scherm gewoon zwart (en volgens mij ook disabled), maar de 4 knoppen onderaan lichten wel op. Heb dit nu al een aantal keer gehad en kan niet echt achterhalen waar het nu door komt. Durf zelfs niet met zekerheid te zeggen of het ook al voor 2.2 optrad, heb het al een tijdje, en moet dan de batterij eruit halen om het scherm weer werkend te krijgen.
Heb zelf het idee dat het aan een app ligt, maar aangezien het eens in de 2 dagen, of soms zelfs langer, optreed is het vrij lastig te achterhalen helaas. Iemand ervaring mee?
Heb zelf het idee dat het aan een app ligt, maar aangezien het eens in de 2 dagen, of soms zelfs langer, optreed is het vrij lastig te achterhalen helaas. Iemand ervaring mee?
Verwijderd
Heb/had hier ook soms last van. Hier lijkt het juist dat het na 2.2.1 niet meer is voorgekomen...