Prepare for unforeseen consequences
Verwijderd
Dezelfde account gegevens werken perfect op een HTC Desire dus het ligt echt aan het toestel. Op internet al veel discussies gevonden over dit topic maar nergens een oplossing
Settings, Location & security settings, Select device administrators een vinkje te zetten bij de desbetreffende exchange mailbox.
Slache!
Verwijderd
Bedankt voor de tip, maar bij device administrators staat geen enkel account..-ChRiZz- schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:08:
Dat is op te lossen door bij :
Settings, Location & security settings, Select device administrators een vinkje te zetten bij de desbetreffende exchange mailbox.
Ik heb het account nog eens verwijdert en opnieuw geprobeerd. Server is een Exchange 2010 server die SSL vereist. Ik heb het vinkje bij SSL aanstaan, alle gegevens kloppen, hij geeft mij de melding dat hij bepaalde dingen aan de telefoon wilt aanpassen, zoals update frequency etc, ik zeg 'OK' en stel de update frequencies in, ik geef het account een naam, alles klaar zegt hij.
Als ik dan naar mail ga kom ik meteen in de settings terecht, ik ga naar incoming mail settings (zijn allemaal juist), klik op next 'unable to open connection to the server due to security error'. Agenda, contacten, mail, allemaal niet te synchroniseren
Deze update heb ik zaterdag gehad en doorgevoerd, sindsdien heeft m'n telefoon het nog geen volle dag volgehouden en drained de batterij als een malleglrfndl schreef op maandag 26 september 2011 @ 07:24:
Ik heb zonet een OTA update gekregen naar 2.3.6, build GRK39F. Geen idee wat er anders is, maar toch fijn dat er nog actief ontwikkeld wordt voor de N1
Hmm.. wij hebben hier nog exchange 2007. Een dag nadat mijn 2.3.4 OTA kwam (midden in de nacht, weet nog dat ik er wakker van werd), kwam ik erachter dat mijn mail/agenda niet meer synchroniseerde. Het vinkje wat ik noemde was bij mij de oplossing. Sindsdien werkte het weer even perfect als voorheen.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:36:
[...]
Bedankt voor de tip, maar bij device administrators staat geen enkel account..
Ik heb het account nog eens verwijdert en opnieuw geprobeerd. Server is een Exchange 2010 server die SSL vereist. Ben dan nog eens naar die device administrators gaan zien maar daar staat niets
Je zou nog kunnen proberen om in OWA (outlook's webmail) je telefoon te ontkoppelen bij options, mobile devices.
Slache!
Nee, ik had gisteren nog ruim 50% over, net als anders. Ook vandaag lijkt het niet anders.Bomin schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:10:
[...]
Deze update heb ik zaterdag gehad en doorgevoerd, sindsdien heeft m'n telefoon het nog geen volle dag volgehouden en drained de batterij als een malleHerken jij dit toevallig? Kan me niet herinneren dat ik nog wat anders aan m'n telefoon veranderd heb sinds de update en ik baal er vrij goed van.
zo op het oog geen verschil, alles werkt zoals het hoort. Mijn Wifi signaal is wel beter geworden (had op zolder altijd last van disconnects en nu heb ik 2 streepjes
Weet dus niet of het specifiek aan 2.3.6 ligt (in combinatie met wellicht iets op m'n telefoon), maar sindsdien doet het zich voor.
Mijn US Nexus One accepteert ineens geen enkele SIM kaart meer nadat ik vorige week een week lang er een AT&T sim in heb gehad op vakantie. Op deze manier is het dus een ipod touch kloon geworden...
Volgens de TOS van Google moet er 2 jaar garantie op de N1 zitten, maar of me dat ook gaat lukken...
Ja, hier ook dat probleem.Schmoove schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:01:
Hmm, nu met 2.3.6 werkt pinch-to-zoom niet meer in de gallery....
Iemand anders hier last van?
Hier ook. .Schmoove schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:01:
Slache!
bij mij werkt het gewoon...Schmoove schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:01:
Draai overigens Cyanogenmod 7

oh en update 2.3.6 maakte geen verschil
[ Voor 9% gewijzigd door Scarify op 02-10-2011 11:22 ]
De DSP Manager regelt de output van je geluid, dus volgens mij kan je hier het een en ander mee boosten. Heb er zelf geen ervaring mee.wessel99 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:09:
Weet er iemand een volume control app die het volume van de headset weet te verhogen? Sinds ik een motor heb wil ik google maps als (gesproken) navigatie in mijn helm gebruiken, maar het geluid is zo zacht dat ik rijdend niets hoor; muziek gaat wel redelijk en alle normale volume sliders incl media / navigatie staan al vol open.
Draai overigens Cyanogenmod 7
Ook zijn er verschillende kernels met een versie met en zonder audio boost
Gaude et aude
Ik zou nog ff wachten op wat de nieuwe Nexus brengt, of anders de Nexus S. De NExus one heeft slechts 512MB, en dat is gewoon weinig. Ik ben continue aan het schipperen met welke apps ik erop heb staan, en maak veel gebuik van Titanium Backup om apps te backuppen/terugplaatsen.Cum Grano Salis schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:20:
Ik kan eerdaags mijn abonnement verlengen/nieuwe afsluiten, raden jullie deze telefoon nog aan of kan ik beter voor de S gaan?
Ben het er wel mee eens dat de huidige generatie telefoons niet veel meer hebben dan de nexus one van bijna 2 jaar oud. Als die van mij het nog even volhoudt dan heb ik nog geen reden om op een nieuwe te kopen (zeker gezien de slechte abbo's die KPN en vodafone tegenwoordig hebben).
De 'aaifoon' is helemaal niet te betalen, maar ik vind de Nexus One mooier dan de Nexus S, alleen is die compatibel met Vodafone.
Is de release van die nieuwe Nexus al aangekondigd?
Gaude et aude
Het is dat er nog een fijne hard werkende community is die veel vuil werk opknapt en fatsoenlijke roms(Miui en Cyanogen FTW!) weet aan te bieden maar ook zij lopen tegen kunstel van Google aan.
Dat zou interessant zijn voor de Nexus 1!
De vraag is echter: zou er een OTA update komen van Vodafone? Iets zegt me van niet...
Rooten dus als Ice Cream Sandwhich uitkomt?
Mixed Reality dev
In mijn ogen een rom die je geprobeerd moet hebben.
XDA topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1277021
Direct link: http://www.peteralfonso.com/
Have fun
Voordelen tov Cyanogenmod? Of heb je die nooit gebruikt?Miki schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:48:
Ik heb eindelijk een rom gevonden waar Google en met name Vodafone zich voor moeten schamen. Sinds gisteren Bugless beast op mijn Nexus One en eindelijk heb ik het gevoel van vorig jaar terug toen ik een N1 had met Eclair 2.1. De rom is gebaseerd op de ASOP(google vanilla) en bevat minieme tweaks lees geen frutsels, is stabiel en daarnaast volledig nederlands incl. nederlands toetsenbord!
In mijn ogen een rom die je geprobeerd moet hebben.
XDA topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1277021
Direct link: http://www.peteralfonso.com/
Have fun
Met Cyanogenmod heb ik zeker 1 jaar ervaring en tot 7.1 was het een fijne stabiele rom maar de laatste stable vind ik persoonlijk niet echt denderend.Dijkhuis schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:38:
[...]
Voordelen tov Cyanogenmod? Of heb je die nooit gebruikt?
Voordeel van Bugless beast t.o.v. Cyanogenmod:
- Geen frutsel lees: plain vanilla
- Volledig nederlands incl. nl toetsenbord
- Stabiel
- Voelt vlotter aan dan CM
> betekent dit nu dat we binnenkort 4.0 soepel op de N1 kunnen draaien?
Mixed Reality dev
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1348670
Die ga ik te zijner tijd zeker proberen. Maar dat duurt nog wel even voor die klaar is.wessel99 schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:17:
Ze zijn al bezig om ICS AOSP te porten!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1348670
Ben benieuwd!
Anyway iemand hiermee al aan het experimenteren?
Ik heb er ook de vibratie bij het aanzetten van de telefoon mee uit gezet, dat vond ik altijd al zo irritant..
Klinkt goed! Gebruik je bij je custom HBOOT ook nog een speciale rom of puur om A2SD te omzeilen?Tommert38 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:13:
Ik heb sinds een paar weken de BlackRose HBOOT en het is geweldig. Standaard is er zo'n 196 MB voor /data beschikbaar, en dat heb ik met BlackRose opgekrikt naar 286 MB == bye bye A2SDIk zou theoretisch nog 20 MB van de /system partitie kunnen halen, maar heb hier voorlopig genoeg aan.
Ik heb er ook de vibratie bij het aanzetten van de telefoon mee uit gezet, dat vond ik altijd al zo irritant..
Neok UltimateS Kernel v3.3 erop gezet
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1385273
gebaseerd op CM7 dus
Alles werkt prima en alle overbodige rommel eraf gehaald. GPS fix is retesnel geworden. (raar want ik dacht dat dat aan de radio roms lag)
Ook gelijk een nieuwe batterij besteld, want sinds die ene keer dat ik mijn telefoon gelijk aanzette nadat deze om het water was gevallen ontplofte de accu bijna.....dat ding werd zo warm dat ik mijn hand verbrandde. Sindsdien is er nog maar 60% van de capaciteit van dat ding over en moet ik hem elke 8 uur aan de oplader hangen. Mag eigenlijk wel van geluk spreken dat me phone het sowiezo nog doet
(stock vodafone).
Daar zit dan ook 2.3.5 in met als verbeterpunten oa:
Improved Gmail application
Shadow animations for list scrolling
Camera software enhancements
Improved battery efficiency
interessant!
edit: ik zie geen één verandering. gmail, scrollbars en camera zijn allen gelijk.
[ Voor 79% gewijzigd door Menesis op 24-01-2012 14:19 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Tenzij iemand een goed idee heeft hoor. Maar alle apps doen het prima, hij heeft de perfecte afmeting voor mij, goed scherm, lekker dun, trackball met lichtjes voor notificatie etc.
Mis ik iets? Is er een goede vervanger?
Ook de knopjes van de headset doen het niet meer. Maar dat zal wel aan de kabel liggen..
Mixed Reality dev
Fysieke knoppen worden inderdaad iets minder gevoelig, maar een keer je achterklepje eraf halen en al het stof er tussenuit halen scheelt een hoop. De aan/uit knop is sowieso te vervangen, hier hebben veel mensen last van. De volumeknoppen weet ik niet, maar dit zal ongetwijfeld ook kunnen. De knopjes van de headset deden het bij mij na 4 maanden al niet meer, dus dan heb jij nog geluk gehad
In mijn optiek is er nog geen goede vervanger, alle nieuwe telefoons zijn zo ontzettend groot.. De Sony Experia U ziet er overigens wel goed uit
Wat betreft opvolgers voor de N1, deze zijn er eigenlijk nu niet op de SGN na. Dit is op dit moment het enige toestel met ICS, overige toestellen zijn op dit moment de moeite niet waard tenzij je persé een betere camera of grotere scherm wilt hebben. Zelf verwacht ik dat het nog wel gaat duren voordat we een goede ICS rom zullen zien, laat staan dat die er echt gaat komen. De Adreno 200 GPU is EOL dus ik verwacht niet dat Qualcomm daar nog een binairy of source van gaat vrijgeven. Daarbij community zal waarschijnlijk als dat niet al grotendeels is gebeurd al over zijn gestapt op de volgende Nexus waardoor het draagvlak om nog heelveel tijd erin te stoppen snel zal afnemen.
Je kunt er blind op gaan dat tussen maart en mei weer een hele lichting mooie Android toestellen op de markt zullen komen met ICS roms(denk aan SGS III, HTC Desire ?) dus tot die tijd voldoet de N1 naar mijn mening meer dan uitstekend.
Het is wel een uberamerikaanse computerstem en moeilijk te horen als je muziek luistert.
zie > mytracks > instellingen > opname > voice.
Mixed Reality dev
Samsung Galaxy S II lijkt de beste vervanger atm (of Galaxy Nexus als je liever meer pixels hebt ipv hogere framerates), maar de nieuwe datalimieten zijn gewoon om te huilen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:34:
Mensen wat een toptelefoon is dit nog steeds. Al maanden is m'n abo afgelopen maar ik zie gewoon geen nieuwe Android die een nieuw abonnement (met dus datalimieten) waard is.
Tenzij iemand een goed idee heeft hoor. Maar alle apps doen het prima, hij heeft de perfecte afmeting voor mij, goed scherm, lekker dun, trackball met lichtjes voor notificatie etc.
Mis ik iets? Is er een goede vervanger?
Ik heb net ook de 2.3.6 update notificatie gekregen maar ik zag in deze thread dat veel mensen problemen hadden met 2.3.6 (random reboots, etc). Heeft iemand hier meer problemen opgemerkt met de nexus one op 2.3.6?
[ Voor 5% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 26-01-2012 16:15 ]
Er zijn diverse opties maar de snelste weg is via een RUU exe bestand.The CarNagE Man schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:00:
Weet iemand hoe ik een Vodafone Nexus One met een US stock firmware weer terug krijg naar de Vodafone Stock firmware? Vooral het missen van de Nederlandse Spelling is mijn reden om terug te gaan. En natuurlijk omdat ICS nooit zal komen dus kan ik net zo goed de Vodafone firmware gebruiken.
Deze kun je downloaden hier
Nexus One USB driver downloaden
Nexus One in Fastboot zetten (anders krijg je error tijdens het updaten)
Ruu.exe starten
De Ruu file komt van HTC zelf af en is een "master" update file en herstelt alles zoals het was. Zie google voor meer info over HTC Ruu bestanden. Deze methode heb ik zelf getest dus dit werkt. Je hebt dan meteen update 2.3.4 op je toestel staan waarna je met een kleine update naar 2.3.6. via OTA helemaal bij bent.
[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 27-01-2012 15:15 ]
En als je de HTC IME mod installeert? Dan heb je ook NLse spelling.The CarNagE Man schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:00:
Weet iemand hoe ik een Vodafone Nexus One met een US stock firmware weer terug krijg naar de Vodafone Stock firmware? Vooral het missen van de Nederlandse Spelling is mijn reden om terug te gaan. En natuurlijk omdat ICS nooit zal komen dus kan ik net zo goed de Vodafone firmware gebruiken.
@-GSF-JohnDoe: ik heb geen last van reboots.
[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 27-01-2012 17:24 ]
Mixed Reality dev
ik heb mijn aan uit knop mogen laten repareren...dus je zorgen zijn terechtMenesis schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:01:
voor mij ook een prima telefoontje. Enige waar ik me zorgen over maak zijn de ffysieke knoppen (volume+aan/uit). Die reageren al een tijdje iets minder goed (iets harder drukken) dus ik hoop dat ze het minstens een jaar of twee blijven doen. Is zoiets repareerbaar?
Ook de knopjes van de headset doen het niet meer. Maar dat zal wel aan de kabel liggen..
Thanks! Het werkte goed!Miki schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:13:
[...]
Er zijn diverse opties maar de snelste weg is via een RUU exe bestand.
Ruu.exe starten
De Ruu file komt van HTC zelf af en is een "master" update file en herstelt alles zoals het was. Zie google voor meer info over HTC Ruu bestanden. Deze methode heb ik zelf getest dus dit werkt. Je hebt dan meteen update 2.3.4 op je toestel staan waarna je met een kleine update naar 2.3.6. via OTA helemaal bij bent.
Is er iemand die nog een download locatie weet van dit bestand?Miki schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:13:
[...]
Er zijn diverse opties maar de snelste weg is via een RUU exe bestand.
Ruu.exe starten
VIa de link is die helaas niet meer te downloaden zonder een betaald account. Hoor het graag. Mijn telefoon moet terug voor garantie en ben bang dat ze het met een andere rom niet accepteren.
Als je even hebt(moet uploaden), krijg je van mij zo de link er naar toe.leader1000 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:12:
[...]
Is er iemand die nog een download locatie weet van dit bestand?
VIa de link is die helaas niet meer te downloaden zonder een betaald account. Hoor het graag. Mijn telefoon moet terug voor garantie en ben bang dat ze het met een andere rom niet accepteren.
Update
Link: http://db.tt/HlxwsxYY
Ps. vergeet niet de update te installeren voordat je je N1 in Fastboot mode hebt gezet! Doe je dit niet dan zal de update mislukken.
[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 19-02-2012 13:17 ]
Miki, top super bedankt!Miki schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:53:
Ps. vergeet niet de update te installeren voordat je je N1 in Fastboot mode hebt gezet! Doe je dit niet dan zal de update mislukken.
Ben hem nu aan het downloaden. Maar wat bedoel je precies met update installeren?
Update: Misschien is er ook iemand die bovenstaande handleiding iets weet uit te breiden. Heb de nexus one ooit voorzien van Gingerbread, maar terug zetten naar de Vodafone lijkt toch wat anders te gaan.
USB kabel connecten en de .exe bestand runnen geeft een foutmelding. In dit topic wordt ook gezegd dat ik hem in fastboot moet zetten. Iemand die een iets uitgebreider stappenplan kan geven of er een op internet weet? Kon er zelf niet echt iets over vinden.
Alvast bedankt.
[ Voor 40% gewijzigd door leader1000 op 19-02-2012 22:06 ]
1. Telefoon uitschakelen
2. Telefoon aanzetten waarbij je de powerknop + volume knop omlaag ingedrukt houd.
3. Je komt nu in recovery modus, dan kun je power + volume knop loslaten
4. Fastboot mode selecteren
5. USB driver nexus ons installeren
6. N1 aankoppelen met USB kabel
7. Ruu.exe starten
8. Instructies op het scherm volgen
Thanks, heb er ook zeker op gegoogled maar zonder het gewenste resultaat. Ging met name over methodes waarbij je een zipje op je sd card zet. Zo ben ik ook ooit van mijn Vodafone ROM afgekomenMiki schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:44:
Eigenlijk is dit Google werk maar vooruit:
1. Telefoon uitschakelen
2. Telefoon aanzetten waarbij je de powerknop + volume knop omlaag ingedrukt houd.
3. Je komt nu in recovery modus, dan kun je power + volume knop loslaten
4. Fastboot mode selecteren
5. USB driver nexus ons installeren
6. N1 aankoppelen met USB kabel
7. Ruu.exe starten
8. Instructies op het scherm volgen
Maar ik ga je instructies even uitproberen vanavond.
Alle stappen zijn gelukt en het RUU bestand heb ik kunnen draaien terwijl mijn Nexus One in FASTBOOT stond. De software gaf aan dat de nieuwe rom installeren gelukt was, echter blijft de telefoon nu op een scherm staan met in het midden het HTC logo en in iedere hoek van het scherm een klein driehoekje met uitroepteken.
Voor de zekerheid heb ik nogmaals de update uitgeprobeerd, weer gelukt volgens de software maar zelfde resultaat. Ik kom ook niet meer in het menu (volume down ingedrukt en tel aanzetten).
Waar kan dit aanliggen? Verkeerde RUU file voor een Nexus One? Hopelijk herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor
Wel vaag dat het bij jou niet lukt, het is in dit forum al voor 2 mensen geluktleader1000 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:23:
Ok hierbij het resultaat:
Alle stappen zijn gelukt en het RUU bestand heb ik kunnen draaien terwijl mijn Nexus One in FASTBOOT stond. De software gaf aan dat de nieuwe rom installeren gelukt was, echter blijft de telefoon nu op een scherm staan met in het midden het HTC logo en in iedere hoek van het scherm een klein driehoekje met uitroepteken.
Voor de zekerheid heb ik nogmaals de update uitgeprobeerd, weer gelukt volgens de software maar zelfde resultaat. Ik kom ook niet meer in het menu (volume down ingedrukt en tel aanzetten).
Waar kan dit aanliggen? Verkeerde RUU file voor een Nexus One? Hopelijk herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor
Wat doet de telefoon als je de batterij er helemaal uithaalt en erin doen en vervolgens opnieuw opstart? Het gekke is namelijk dat de software aangeeft dat de update gelukt is, dat is een teken dat alles in orde is. Daarbij moet bij een nieuwe update poging ook de huidige versie worden aangegeven van 2.3.4 ipv je eerdere versie.
Anyway misschien de gold-card methode: gold-card en dan opnieuw flashen.
Als laatste redmiddel; HTC bellen
[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 21-02-2012 08:16 ]
Hier werkt de RUU.exe methode gewoon op mijn Vodafone Nexus One. De eerste keer ging ook ook maar na het opnieuw opstarten van de telefoon en toch weer in FASTBOOT te komen ging hij wel verder. Was nog geen eens 5 minuten werk uiteindelijk.leader1000 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:23:
Ok hierbij het resultaat:
Wellicht dat je een ander soort Nexus One hebt dan die Vodafone uitleverde? Dat zou het verschil kunnen verklaren.
Dank je voor je reactie. Naar aanleiding van jouw bericht nog maar eens geprobeerd. En wat blijkt, drie maal is...The CarNagE Man schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:13:
Hier werkt de RUU.exe methode gewoon op mijn Vodafone Nexus One. De eerste keer ging ook ook maar na het opnieuw opstarten van de telefoon en toch weer in FASTBOOT te komen ging hij wel verder. Was nog geen eens 5 minuten werk uiteindelijk.
Wellicht dat je een ander soort Nexus One hebt dan die Vodafone uitleverde? Dat zou het verschil kunnen verklaren.
Hij is weer aan de praat gegaan. Mochten toekomstige lezers mijn probleem ook ervaren hebben. Weet niet of dat de reden is, maar wat ik nu anders heb gedaan:
Zodra op je computer staat dat alles voltooid is, nog niet op finish klikken. Eerst de telefoon laten rebooten. Denk dat het hier niet aan ligt, maar het is te proberen. Anders gewoon even aantal keer proberen (pc + gsm uit en aan zetten) bij mij is die het na een aantal keer dus toch gaan doen.
Morgen wordt het toestel opgehaald door HTC, hopelijk is het garantie werk
Ik dank iedereen die heeft geholpen en voor nexus bezitters met dit probleem, reply of pm mij even!
Ik vind deze op zich perfect:

De prijs is echter 50 euro wat ik nogal veel vind voor een plastic vormpje met wat contactpuntjes...
Mixed Reality dev
Kijk eens op ebay. Daar vind je doorgaans dit soort producten voor een fractie van de prijs.Menesis schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:10:
Heeft er nog iemand tips voor een mooie dock/cradle?
[afbeelding]
De prijs is echter 50 euro wat ik nogal veel vind voor een plastic vormpje met wat contactpuntjes...
Zo een heb ik voor je!Menesis schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:10:
Heeft er nog iemand tips voor een mooie dock/cradle?
[afbeelding]
Het is nog wat meer dan wat plastic... het dock maakt via bluetooth contact met je nexus en op die manier kun je audio afspelen via het dock, het dock heeft dan ook een 3,5 mm jack aansluiting die je dan weer kunt koppelen aan je stereo!
Maar vooral die oplaadpuntjes zijn erg fijn, geen gepiel.
Met een beetje mazzel kunnen we over niet al te lange tijd custom rooms gaan verwachten met deze binaries erin verwerkt.
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1550185
Mijn engels is niet zo goed.. Ik wil heel graag stock ICS proberen, maar er staat bij elke rom dat je blackrose nodig hebt. Ook wil ik vragen of je blackrose ook weer moet verwijderen als je terug naar bijv een sense rom gaat? Thanks
11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060
2. Verbind je Nexus One met je computer en zorg dat fastboot en adb goed zijn geïnstalleerd en dat je telefoon bij beide herkend wordt.
3. Download BlackRose. Maakt niet uit waar je deze uitpakt.
4. Dubbelklik BlackRose.exe (je telefoon moet gewoon aan staan, dus niet in recovery of bootloader).
5. Nu gaat BlackRose automatisch aan de slag. Tijdens dit proces herstart je telefoon naar de bootloader.
6. Klaar. Nu kun je herpartitioneren (voor ICS is 220MB voor system, 16MB voor cache en wat over is voor data aanbevolen).
Je hoeft BlackRose niet te verwijderen voor bijv. een Sense rom, zorg er alleen wel voor dat je een goede partitie layout hebt waar Sense op past. Alleen voor garantie zou je BlackRose moeten verwijderen.
[ Voor 17% gewijzigd door Tommert38 op 30-03-2012 19:10 ]
Bedankt! Ik ga het gelijk proberen. Nog 1 vraag, welke ICS rom beveel je aan? Welke is het meest stabiel?Tommert38 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:42:
1. Maak een backup van alles.
2. Verbind je Nexus One met je computer en zorg dat fastboot en adb goed zijn geïnstalleerd en dat je telefoon bij beide herkend wordt.
3. Download BlackRose. Maakt niet uit waar je deze uitpakt.
4. Dubbelklik BlackRose.exe (je telefoon moet gewoon aan staan, dus niet in recovery of bootloader).
5. Nu gaat BlackRose automatisch aan de slag. Tijdens dit proces herstart je telefoon naar de bootloader.
6. Klaar. Nu kun je herpartitioneren (voor ICS is 220MB voor system, 16MB voor cache en wat over is voor data aanbevolen).
Je hoeft BlackRose niet te verwijderen voor bijv. een Sense rom, zorg er alleen wel voor dat je een goede partitie layout hebt waar Sense op past. Alleen voor garantie zou je BlackRose moeten verwijderen.
11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060
Foutje, die van TexasIce heeft wat opties van Evervolv, maar niet te veel. MedroidMod heeft z'n eigen extra's (de meeste van de 3).
[ Voor 10% gewijzigd door Tommert38 op 31-03-2012 16:50 ]
die topic op xda is een beetje onduidelijk, maar werkt alles dus nu wel?Tommert38 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:31:
Ik heb ze alledrie al gebruikt, maar gebruik nu de RC3.0 Update 0 van dk_zero-cool (gebaseerd op CyanogenMod 9) en die is heel erg stabiel en voelt snel aan. Bij de installatie kan je bij deze ook aangeven wat je allemaal wel en niet geïnstalleerd wilt hebben met een prachtige GUI (vergeleken met de anderen). De MedroidMod (nu M2 genoemd) en die van TexasIce zijn overigens ook goed. MedroidMod is ook op CM9 gebaseerd, maar daar zitten nog wat extra's van Evervolv bij. Die van TexasIce geeft meer de indruk van de 'normale' ICS. Het ligt er dus maar net aan of je veel extra opties wilt om naar eigen wens aan te kunnen passen.
Foutje, die van TexasIce heeft wat opties van Evervolv, maar niet te veel. MedroidMod heeft z'n eigen extra's (de meeste van de 3).
camera/wifi/hardware acceleration etc?
nog enige bugs/minpunten kunnen ontdekken?
Ik houd de ontwikkelingen op gebied van mobieltjes niet heel erg bij (zeg maar: niet). Ondertussen doe ik al een jaar of 3 met mijn HTC Touch HD en die heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad (vastlopers die ik er niet uit krijg en ik begin me meer en meer te storen aan de algehele traagheid

Nu kan ik van een kennis zo'n Nexus One overnemen voor 150 euro. Ik heb wel gezien dat dat een ongeveer marktconforme prijs is. Is dat de moeite waard of kan ik voor 150 euro een veel beter toestel op de kop tikken (al dan niet 2e-hands)? En in hoeverre komt zo'n Nexus One nog een beetje mee met de telefoons van tegenwoordig? Ik hoef niet 't snelste van het snelste te hebben ('t ging vrij lang ook prima met die Touch HD), maar als ik dan toch een upgrade doe dan moet het wel lonen natuurlijk.
Dan de Nexus One vs de Galaxy S, qua hardware ontloopt het elkaar niet veel maar is het niet zo dat de Nexus One vaker updates en meer ontwikkeling vanuit de community heeft?
wat wel een grooot nadeel is, is het beperkte geheugen om apps te installeren. Hij is áltijd vol bij mij.....
[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 12-05-2012 13:00 ]
Mixed Reality dev
Ik heb ook een vriend die een Nexus One heeft, en is er over het algemeen ook wel tevreden over. Ik heb nog steeds m'n Desire, maar ik ondervind eigenlijk geen vastlopers. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er een Custom Rom opgezet heb, aangezien dit een stuk sneller draait dan de origineel ROM die erop stond.Menesis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:59:
Iedereen die mijn nexus one in de hand heeft is altijd positief verrast over de snelheid ervan. Ik heb toentertijd voor een N1 gekozen ipv HTCdesire en al mn vrienden met de htc klagen nu dat hij traag is en vastlopers heeft
wat wel een grooot nadeel is, is het beperkte geheugen om apps te installeren. Hij is áltijd vol bij mij.....
Even off topic:
Dan moet je het zelf natuurlijk ook naleven he!Door Menesis, dinsdag 25 oktober 2011 10:07
Spelling is iets dat iedereen moet (proberen) te beheersen. Net als rekenen.
Just do it.
Zo'n Nexus S is op zich ook een optie inderdaad. Nu keek ik voor de grap op ebay en daar gaan ze voor rond de 170 euro weg. En ook bij onze oosterburen zijn ze aanzienlijk prettige geprijsd te vinden. Als zo'n ding gewoon simlock vrij is, dan kan ik daar toch geen buil aan vallen of wel?Frigolamptje schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:13:
Bwa ondertussen heeft de nexus one ook geen google updates meer en qua community zijn ze hetzelfde. Anders heb je nog de nexus s, dat is de opvolger van de nexus one. Hardwarematig gelijke aan de galaxy s, maar heeft wel nog een officiële ics update gekregen. Die vindt je ook wel rond de 200. Beide hebben 4" amoled en betere grafische processor, vooral dat eerste is wel een voordeel. Bij de nexus s is het scherm ook licht gebogen. Nexus one heeft een betere build quality. Xperia arc heb ik zelf niet gehad, maar mijn broer heeft de s en die klaagt niet van batterij. Persoonlijk zou ik voor de nexus s gaan wegens officiële ics.
Nee. Ben zelf Belg en koop altijd in Nederland, als er geen simlock op zit zijn er verder geen problemen.Isdatzo schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:37:
[...]
Zo'n Nexus S is op zich ook een optie inderdaad. Nu keek ik voor de grap op ebay en daar gaan ze voor rond de 170 euro weg. En ook bij onze oosterburen zijn ze aanzienlijk prettige geprijsd te vinden. Als zo'n ding gewoon simlock vrij is, dan kan ik daar toch geen buil aan vallen of wel?
Het heeft inderdaad met die ROM te maken, want dat is ook het enige echte verschil tussen de N1 en de Desire. Welke ROM heb je er op gezet?Rednas_N schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:23:
[...]
Ik heb ook een vriend die een Nexus One heeft, en is er over het algemeen ook wel tevreden over. Ik heb nog steeds m'n Desire, maar ik ondervind eigenlijk geen vastlopers. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er een Custom Rom opgezet heb, aangezien dit een stuk sneller draait dan de origineel ROM die erop stond.
Even off topic:
[...]
Dan moet je het zelf natuurlijk ook naleven he!
Grappig, die quote over spelling. Ik zie de fout echter niet
Mixed Reality dev
Er is een Nexus S onderweg, bedankt voor je hulpFrigolamptje schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:04:
[...]
Nee. Ben zelf Belg en koop altijd in Nederland, als er geen simlock op zit zijn er verder geen problemen.

Goede keus! Ik heb veel toestellen gehad (HTC Desire, LG Optimus 2X Speed, Xperia Arc, HTC Sensation, Nokia Lumia 800) en ben weer lekker terug bij de Nexus S. Ga je geen spijt van krijgen!Isdatzo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:17:
[...]
Er is een Nexus S onderweg, bedankt voor je hulp!
Er zit alleen geen Amoled scherm in, maar Super LCD...
Battle.net || Strava
Om precies te zijn deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1366897
De accuduur lijkt ook flink langer. Komt waarschijnlijk doordat ICS (of in ieder geval deze versie) de processor terugklokt als ie niks doet.
[ Voor 62% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-05-2012 08:50 ]
ga naar instellingen > over de telefoon > klik herhaaldelijk, snel achter elkaar op 'android versie x.x.x'
Mixed Reality dev
gebruik nu al tijdje 4.0.4 en ze zijn zelfs bezig met jelly bean
Misschien al een keer voorbij gekomen maar toch: http://androidforums.com/...l-memory.html#post1932576
ik kon whatsapp en swiftkey verplaatsen naar de SD kaart
Mixed Reality dev
hoe precies? en werken alle functies nu wel (camera, gps wifi etc)? en loopt het een beetje?SonyEricsson schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:39:
N1 is nog steeds niet dood
gebruik nu al tijdje 4.0.4 en ze zijn zelfs bezig met jelly bean
Mixed Reality dev
alles werkt 100% wat ik tot nu toe getest hebMenesis schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:21:
[...]
hoe precies? en werken alle functies nu wel (camera, gps wifi etc)? en loopt het een beetje?
gps/wifi/camera/video etc etc
icm een class 10 16gb kaart en a2sd is het nog steeds rete snel en als je een 4gb ext partitie aanmaakt dan heb je nog steeds genoeg internal memory voor je apps en 12gb voor je overige dingen
Mixed Reality dev
ja en dan die van 7/20 pakkenMenesis schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 05:58:
Wow klinkt goed! Heb je die link hierboven gevolgd? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1366897
die iemand anders gecompiled heeft
officieel is die van 7/3 de laatste versie aangezien ze nu bezig zijn met jelly bean, maar die van 7/20 werkt helemaal perfect. wifi ad hoc/gapps etc werken ook.
Hoe werkt dat precies met die 4Gb externe partitie aanmaken? Telt dat dan als 'app' geheugen zodat je opeens heel veel kunt installeren?
[ Voor 38% gewijzigd door Menesis op 31-08-2012 10:14 ]
Mixed Reality dev
inderdaadMenesis schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:13:
Aha dank u!Als ik tijd heb ga ik me er in verdiepen. Ik heb nog geen ervaring met bootloaders / rooten etc.
Hoe werkt dat precies met die 4Gb externe partitie aanmaken? Telt dat dan als 'app' geheugen zodat je opeens heel veel kunt installeren?
N1 heeft na blackrose nog maar 200mb om apps te installeren
Als je met a2sd een patitie van 4gb aanmaakt op je sdkaart dan heb je dus 4gb om al je apps te installeren
en 12gb blijft er dan over voor je videos/mp3/fotos etc.
werkgeheugen blijft wel op 512mb staan en is samen met de snelheid de minpunten. Maar ik moet zeggen dat het eigenlijk vloeiender werkt dan android 2.3
Daarnaast zou ik zeker ook de ICS ROM van dk_zero-cool proberen als ik jou was, die is gebaseerd op CM9 en heeft lekker veel mogelijkheden om aan te passen
De JB ROMs zijn (in mijn ogen) helaas nog niet voor dagelijks gebruik geschikt..
bij mijn nieuwe microsd kaart ( sandisk) class 10 , pakt hij die 4gb ext en zelf 2gb niet meer als ext partitieTommert38 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:45:
Een 4GB ext-partitie is echt veel te groot. Er wordt minimaal 512MB en maximaal 2GB aangeraden i.v.m. eventuele instabiliteit bij meer (1GB is meer dan genoeg).
Daarnaast zou ik zeker ook de ICS ROM van dk_zero-cool proberen als ik jou was, die is gebaseerd op CM9 en heeft lekker veel mogelijkheden om aan te passen
De JB ROMs zijn (in mijn ogen) helaas nog niet voor dagelijks gebruik geschikt..
krijg foutmeldingen met playstore
doe ik mijn oude transcend erin ook een class10 dan doet alles het perfect.
maargoed, die sandisk is 10x sneller dus die hou ik erin.
Mijn eerste gedachte is CyanogenMod 11 (of is een andere ROM beter of simpeler te installeren?)
Het is me gelukt om
- De N1 te rooten en om
- Rom Manager te installeren met Clockworkmod als recovery (is dit wel nodig/handig)
- “resize your /system to 240”
- “Copy 05mountext and 10apps2sd to /system/etc/init.d/ and chmod them 755
- Copy a2sd to /system/bin/
- Give permission to execute too
- Su a2sd install” en “hhboot”.
Dit toestel is veel te oud hiervoor.
De "nieuwste" cyanogenmod versie voor de nexus one is CM7
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Passion_Info
Hier de installatie handleiding
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_passion
Android versie 2.3.6 is de laatste versie die door Google is uitgebracht voor die telefoon.
Hier houdt het wel mee op
edit:
Zie net dat het om een aangepaste CM11 gaat.
Je moet dan idd je partitietabel en bootloader veranderen en dergelijke. Als je niet goed weet wat je moet doen, laat het dan, hier kun je de telefoon volledig mee bricken.
De stappen die in de openingspost van dat topic op XDA staan zijn prima te volgen
[ Voor 27% gewijzigd door cypher21 op 24-03-2014 14:32 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Mocht je het toch willen; met BlackRose kan je de partitiegroottes wijzigen. Maar alsjeblieft: lezen. lezen en nog eens lezen vóórdat je iets gaat ondernemen. Zorg dat je begrijpt wat je doet
Wat ik ga doen is eerst CM7 d'r op zetten mbv de linkjes van @cypher21 om er van te leren, daarna misschien ooit nog een keer de CM11 (of een andere), bedankt voor de tip over BlackRose @Tommert38!