Geen idee wat er in de Samsung Galaxy Spica zit, maar de Nexus One is nog steeds een highend smartphone (1Ghz snapdragon) en draait op 't grote scherm met gemak Angry Birds.
Ik vind de N1 nog steeds een topapparaat, maar er zijn een paar redenen waarom ik nu een andere zou kopen:giganielsie schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:52:
Is deze telefoon nog een beetje bruikbaar met de apps/spellen van tegenwoordig?
Ik heb nu namelijk een samsung galaxy spica maar die is zo traag als wat en kan bijvoorbeeld ook angry birds niet spelen.
- Het geheugen voor apps is beperkt, ik ben altijd aan het klooien met apps weggooien als ik nieuwe installeer. Vind ik een groot nadeel.
- Hij heeft geen goede grafische processor die alle top-androids van het afgelopen jaar wel hebben. Gaat denk ik problemen geven bij de ice cream update die vast grafisch zwaarder wordt (want neemt onderdelen van honeycomb over)
- Het scherm is niet 100% voor twee vingers geschikt, merk je als je in google earth roteert of een spelletje als slice it speelt.
- Ik zou voor een nog iets groter scherm gaan.
En daarnaast is hij nu bijna 1.5 jaar oud, volgens mij is hij al EOL? zijn maar een paar webshops waar je hem nog kan krijgen.
Verwijderd
Wat ik in Ice Cream heb gezien, is de Smartphone versie gelijk aan 2.2 en 2.3.
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=2280
Screenshots zijn gemaakt met de SDK voor Android 3.1.
off topic:
En zeg je nu dat Android 3.1 Ice Cream Sandwich is? Want dat is niet zo, 3.1 is een Honeycomb update. Het versienummer van ICS is vooralsnog onbekend.
Wat bedoel je nou eigenlijk?Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 07:30:
Wat ik in Ice Cream heb gezien, is de Smartphone versie gelijk aan 2.2 en 2.3.
En zeg je nu dat Android 3.1 Ice Cream Sandwich is? Want dat is niet zo, 3.1 is een Honeycomb update. Het versienummer van ICS is vooralsnog onbekend.
Verwijderd
Google heeft dat getweet: "Google Android 3.1 "Ice Cream Sandwich": for Smartphones, Tablets, and TV's!".
Die heb ik dan toevallig gezien, dan hebben ze de Tweet verwijderd, en een nieuwe geplaatst:
"Google Android "Ice Cream Sandwich": for Smartphones, Tablets, and TV's!".
Ze hebben dus alleen de "3.1" weggehaald.
Dit kan betekenen dat ze zich hebben vergist, maar het kan ook betekenen dat ze per ongeluk hebben gelekt. [/piet_paulusma_logica]
Als het niet bekend zou zijn, zou ik "3.1" ook niet genoemd hebben.
Die heb ik dan toevallig gezien, dan hebben ze de Tweet verwijderd, en een nieuwe geplaatst:
"Google Android "Ice Cream Sandwich": for Smartphones, Tablets, and TV's!".
Ze hebben dus alleen de "3.1" weggehaald.
Dit kan betekenen dat ze zich hebben vergist, maar het kan ook betekenen dat ze per ongeluk hebben gelekt. [/piet_paulusma_logica]
Als het niet bekend zou zijn, zou ik "3.1" ook niet genoemd hebben.
Verwijderd
Wij hebben de Nexus One zakelijk en worden goed ziek van het feit dat Vodafone zo sterk achterloopt met alle Android updates (ook bijvoorbeeld de in november gekochte Galaxy S van een klant draait nog steeds 2.1.1). Inmiddels hebben wij zelfs van een developer het advies gekregen geen telefoons via Vodafone meer aan te schaffen omdat dat een bekend probleem blijkt te zijn. Maar ja, er was indertijd geen alternatief.
Iedereen die net als wij op de update zitten te wachten wil ik hierbij vragen klantenservice te mailen. Misschien heeft het effect. Als ik het goed begrijp is het alleen een push en wordt er niets met de firmware gedaan, wat dus betekent dat het een fluitje van een cent zou moeten zijn.
Iedereen die net als wij op de update zitten te wachten wil ik hierbij vragen klantenservice te mailen. Misschien heeft het effect. Als ik het goed begrijp is het alleen een push en wordt er niets met de firmware gedaan, wat dus betekent dat het een fluitje van een cent zou moeten zijn.
IK heb de nexus one (gewoon de kale versie recht van Google) al een tijd. Een probleem blijft me parten spelen: de klok loopt na een paar dagen gemakkelijk een paar minuten achter. Dit heb ik met alle ROMs tot nu toe gehad (2.1 t/m 2.3.4), of ik hem nu op netwerk tijd of handmatig zet...
Hebben jullie hier ook last van? Of een oplossing voor?
Dit is me in ieder geval nog nooit opgevallen.marino_centrino schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:41:
IK heb de nexus one (gewoon de kale versie recht van Google) al een tijd. Een probleem blijft me parten spelen: de klok loopt na een paar dagen gemakkelijk een paar minuten achter. Dit heb ik met alle ROMs tot nu toe gehad (2.1 t/m 2.3.4), of ik hem nu op netwerk tijd of handmatig zet...
Oplossing kan deze app zijn
Op verschillende fora lees ik al tijden dat er heel veel Nexus One gebruikers zoveel problemen met de power button hebben. Zelf heb ik hier totaal geen last van, niks duidt op een eventueel defect, terwijl (voornamelijk in de VS) ik er heel veel mensen over hoor klagen. Zou het komen omdat onze Vodafone versie uit een geheel andere batch komt? Of zijn de varianten met het SLCD-scherm sowieso verbeterd?
Is er überhaupt hier al iemand die wèl problemen met z'n power button ondervindt?
Is er überhaupt hier al iemand die wèl problemen met z'n power button ondervindt?
Ik heb totaal geen problemen met de power button op met m'n USA versie en gebruik hem al sinds januari 2010. Een bekende van me heeft de Vodafone versie en heeft weer wel problemen. Bij hem is z'n telefoon wel eens wat nat geworden...
Hier is het power button probleem aardig omschreven: http://www.androidguys.co...exus-broken-power-button/
Hier is het power button probleem aardig omschreven: http://www.androidguys.co...exus-broken-power-button/
Mijn USA Nexus One ook uit januari 2010 heeft wel problemen met de power button. Werd steeds minder responsive en ik moest hem onderhand 20 keer indrukken voordat er wat gebeurde. Nu gebruik ik AnyUnlock zodat ik met de volume rocker kan unlocken. Mijn power button gebruik ik eigenlijk nooit meer, zodat er nog enige werking in blijft zitten voor wanneer ik hem wel echt nodig heb (aanzetten bijv
)).
Het is erg vervelend en ik heb overwogen om hem naar HTC UK terug te sturen voor een reparatie/replacement, maar behalve dat het een heel gedoe is (en buiten de garantie), liep ik dan dus het risico er een SLCD versie voor terug te krijgen als het niet te repareren was. Dus nu aan het wachten op een waardige opvolger. Het leek de SGS2 te worden (gelukkig kan dat waardeloze TouchWiz eraf met custom ROM) totdat ik erachter kwam dat het dezelfde schermresolutie heeft, maar wel 0,6" meer diagonaal, nee bedankt..
Het is erg vervelend en ik heb overwogen om hem naar HTC UK terug te sturen voor een reparatie/replacement, maar behalve dat het een heel gedoe is (en buiten de garantie), liep ik dan dus het risico er een SLCD versie voor terug te krijgen als het niet te repareren was. Dus nu aan het wachten op een waardige opvolger. Het leek de SGS2 te worden (gelukkig kan dat waardeloze TouchWiz eraf met custom ROM) totdat ik erachter kwam dat het dezelfde schermresolutie heeft, maar wel 0,6" meer diagonaal, nee bedankt..
Ik heb nu een week de Nexus One tweedehands gekocht van een tweaker hier.
Hij bevalt me opzich uitstekend alleen heb ik een beetje moeite met de batterij duur van de telefoon.
Als de telefoon s'ochtends 100% is en ik kom van school af (14:30 uur) dan is de batterij ongeveer nog 20%.
Dit vind ik wel een beetje tekort.
Ok, ik gebruik hem wel op school (beetje internetten, twitter ververst om de 9 minuten)
Er staat een automatische taskkiller op en dat helpt wel een beetje maar ik vind dat er 80% na ongeveer 8 uur van de batterij af is, een beetje veel.
Me internet staat ook constant aan en dat wil ik eigenlijk graag zo houden.
Aan de batterij ligt het waarschijnlijk niet want ik heb er 2 batterijen bij gekregen en allebei geven ze hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb al een beetje op inet gezocht maar niet echt iets gevonden. Wel zag ik ergens een aparte batterij die achter de telefoon zit maar daar zit ik ook niet op te wachten want dat maakt hem een stuk zwaarder en lelijker.
Hij bevalt me opzich uitstekend alleen heb ik een beetje moeite met de batterij duur van de telefoon.
Als de telefoon s'ochtends 100% is en ik kom van school af (14:30 uur) dan is de batterij ongeveer nog 20%.
Dit vind ik wel een beetje tekort.
Ok, ik gebruik hem wel op school (beetje internetten, twitter ververst om de 9 minuten)
Er staat een automatische taskkiller op en dat helpt wel een beetje maar ik vind dat er 80% na ongeveer 8 uur van de batterij af is, een beetje veel.
Me internet staat ook constant aan en dat wil ik eigenlijk graag zo houden.
Aan de batterij ligt het waarschijnlijk niet want ik heb er 2 batterijen bij gekregen en allebei geven ze hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb al een beetje op inet gezocht maar niet echt iets gevonden. Wel zag ik ergens een aparte batterij die achter de telefoon zit maar daar zit ik ook niet op te wachten want dat maakt hem een stuk zwaarder en lelijker.
Ik weet niet of je er een custom rom op hebt staan, dat kan een hoop uitmaken. De vorige cyanogen die ik er op had vrat letterlijk mn batterij op, de telefoon voelde ook constant warm aan (CPU werd de hele tijd belast). De nieuwste versie echter is heel zuinig, en met normaal gebruik overleef ik de dag ruimschoots. Taskkillers helpen niet, en werken juist averechts. Android kan daar zelf prima mee omgaan. Twitter, facebook en andere dingen die constant je wifi of 3g aanslingeren vreten ook stroom. Beter stel je die interval in om het half uur ofzo. Normaal gesproken moet je makkelijk het einde van de dag kunnen halen. Je kunt trouwens ook bij "over de telefoon" -> "accugebruik" zien waar de accu voor gebruikt is.
Ik liep van de week tegen het probleem aan dat ik geen screenshots kon maken met picme. Die app beweerde dat ik geen root access heb, maar ik heb mijn telefoon gewoon unlocked. Ligt het er dan aan dat ik gewoon de standaard 2.3 ROM draai?
Xbox Live: Chevalric
Verwijderd
Unlocked is geen Root.
Als je een officiële 2.3 ROM draait (USA of Vodafone), kan het zijn dat die tijdens elke update unroot wordt.
Ofwel, je zult opnieuw moeten rooten.
Als je een officiële 2.3 ROM draait (USA of Vodafone), kan het zijn dat die tijdens elke update unroot wordt.
Ofwel, je zult opnieuw moeten rooten.
Ik ben inmiddels al een aantal dagen in gesprek met Vodafone klantenservice over het uitblijven van updates en ben nu zover dat ik hun aanspreek over het feit dat zij een product hebben geleverd welke niet voldoet aan de verwachtingen namelijk het leveren van een echte Google Experience device.
Ik laat jullie weten hoe dit verder afloopt.
Verwijderd
Ook ik ben al een aantal dagen bezig met de klantenservice bij Vodafone. Niet telefonisch maar via MyVodafone krijg niet veel meer dan het standaard antwoord dat ze bezig zijn met de update (waar ik niet meer in geloof). Ook ik heb aangegeven erg ontevreden te zijn aangezien mij het toestel is verkocht als HET Google/Vodafone toestel. Zodra ik meer te horen krijg zal ik het hier laten weten. Verder is het denk ik wel verstandig dat alle Vodafone / nexus klanten blijven zeuren en klagen over het uitblijven van de update.Miki schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:56:
Ik ben inmiddels al een aantal dagen in gesprek met Vodafone klantenservice over het uitblijven van updates en ben nu zover dat ik hun aanspreek over het feit dat zij een product hebben geleverd welke niet voldoet aan de verwachtingen namelijk het leveren van een echte Google Experience device.
Als of er een wonder heeft plaats gevonden, Vodafone gaat binnenkort de Gingerbread release uitbrengen.
WTF! Vodafone 4 maanden heeft geduurd en vele frustraties opgeleverd
Bron: http://www.androidworld.n...weken-naar-android-2-3-4/
WTF! Vodafone 4 maanden heeft geduurd en vele frustraties opgeleverd

Bron: http://www.androidworld.n...weken-naar-android-2-3-4/
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 24-06-2011 20:26 ]
Verwijderd
Ik zit sinds vandaag op Android 2.3.4, als onderdeel van CyanogenMOD 7.1.0-RC1, wat vandaag uitkwam.
Het werkt echt heel stabiel, voor een Release Candidate, en er is bij een upgrade vanaf 7.0.3 zelfs geen wipe nodig.
Het werkt echt heel stabiel, voor een Release Candidate, en er is bij een upgrade vanaf 7.0.3 zelfs geen wipe nodig.
Verwijderd
hey hoe zit het nou met de multitouch probleem van nexus one?
ik neem aan dat het lastig is om games te spelen die multitouch gebruiken
ik neem aan dat het lastig is om games te spelen die multitouch gebruiken
Verwijderd
Ja, gamen op een screen-only apparaat raad ik zowiezo al af.
Zelf heb ik liever fysieke knoppen, als een A, B, X, Y, D-Pad, etc., dan 'knoppen' op een touch screen.
Zelf heb ik liever fysieke knoppen, als een A, B, X, Y, D-Pad, etc., dan 'knoppen' op een touch screen.
Verwijderd
ik zit te twijfelen of ik de nexus one 2e hands moet gaan kopen
het enige wat mij tegenhoudt is dat de nexus one clearpad 2000 gebruikt waardoor de multitouch gwoon super buggy is enzo
het enige wat mij tegenhoudt is dat de nexus one clearpad 2000 gebruikt waardoor de multitouch gwoon super buggy is enzo
Verwijderd
Qua Multi Touch valt het mee.
Ik vergelijk het nu met mijn iPod Touch, die kan meer vingers aan, maar slecht of buggy is de Nexus One niet.
Ik vergelijk het nu met mijn iPod Touch, die kan meer vingers aan, maar slecht of buggy is de Nexus One niet.
Verwijderd
YouTube: Nexus One multitouch weird behavior
hier laten ze de probleem zien en zo zijn er nog meer videos
dit is ook met de htc desire omdat ze dezelfde touchscreen scherm hebben
hier laten ze de probleem zien en zo zijn er nog meer videos
dit is ook met de htc desire omdat ze dezelfde touchscreen scherm hebben
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 14:32 ]
Verwijderd
ik heb nu de motorola milestone en ik weet niet of de nexus one een prima vervanger is...
heb jij de amoled of de slcd?
heb jij de amoled of de slcd?
Verwijderd
je doet je scherm uit en je laat er licht (lampje) op schijnen en kijkt vanuit een bepaalde hoek naar je scherm, als je scherm een blauwe tint heeft is het amoled
Dit kan op 2 manieren:
1: Installeer een terminal emulator uit de Market en type "dmesg". Zoek in het resultaat naar samsung_oled_panel = AMOLED
sony_tft_panel = SLCD
(bron)
2: Start je N1 op in de bootloader (volumeknop naar beneden ingedrukt houden tijdens het aanzetten), en zoek naar
MICROP-0b15 = AMOLED
MICROP-0c15 = SLCD
1: Installeer een terminal emulator uit de Market en type "dmesg". Zoek in het resultaat naar samsung_oled_panel = AMOLED
sony_tft_panel = SLCD
(bron)
2: Start je N1 op in de bootloader (volumeknop naar beneden ingedrukt houden tijdens het aanzetten), en zoek naar
MICROP-0b15 = AMOLED
MICROP-0c15 = SLCD
Heel simpel te zien in het donker: Amoled geeft geen licht meer bij de weergave van zwart, dus zie je het verschil niet tussen de rand van het scherm en het beeldscherm zelf. SLCD laat altijd een beetje licht door.
Ik heb de klok&datum op automatisch staan ("gebruik door netwerk aangegeven waarden). Loopt ie nooit verkeerdmarino_centrino schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:41:
Mixed Reality dev
Had ik ook last van, ook met vinkje bij automatische sync met netwerk. Je kunt ook ClockSync installeren https://market.android.com/details?id=ru.org.amip.ClockSync . Werkt prima bij mij.Menesis schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Ik heb de klok&datum op automatisch staan ("gebruik door netwerk aangegeven waarden). Loopt ie nooit verkeerd
Inderdaad, ook met automatische sync heb ik het probleem. Ik gebruik nu ook ClockSync, daarmee zet ik 'm eens in de paar dagen weer goed (geeft notificatie als hij meer dan 60s afwijkt). Ik heb 'm niet geroot dus ClockSync kan 'm niet zelf goed zetten helaas.Dijkhuis schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:23:
[...]
Had ik ook last van, ook met vinkje bij automatische sync met netwerk. Je kunt ook ClockSync installeren https://market.android.com/details?id=ru.org.amip.ClockSync . Werkt prima bij mij.
Het ziet er naar uit dat we zeer binnenkort Gingerbread kunnen gaan verwachten als ik zo de berichten lees:
http://www.androidcentral...dafone-branded-nexus-ones
http://www.mobileburn.com/news.jsp?Id=15630
Officiële bron: http://forum.vodafone.co....&cid=aff-aw-default-78888
Nog geen berichten gelezen dat het pushen daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
http://www.androidcentral...dafone-branded-nexus-ones
http://www.mobileburn.com/news.jsp?Id=15630
Officiële bron: http://forum.vodafone.co....&cid=aff-aw-default-78888
Nog geen berichten gelezen dat het pushen daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.
[ Voor 45% gewijzigd door Miki op 05-07-2011 19:42 ]
Hmm jammer dat je roout nodig hebt, bij mij werkt hij (met root) perfect!marino_centrino schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:11:
[...]
Inderdaad, ook met automatische sync heb ik het probleem. Ik gebruik nu ook ClockSync, daarmee zet ik 'm eens in de paar dagen weer goed (geeft notificatie als hij meer dan 60s afwijkt). Ik heb 'm niet geroot dus ClockSync kan 'm niet zelf goed zetten helaas.
Ik ben van plan mijn Nexus One te verkopen. Niet omdat hij me niet goed bevalt, maar omdat ik een lange tijd op reis ga en daarom een simpele Nokia met lange batterijduur heb gekocht.
De Nexus One is bij Google gekocht, is een dik jaar oud, heeft onlangs een nieuwe behuizing gekregen (heb ik vervangen) en heeft geen enkel krasjes op het scherm (screen-protector). Hij ziet er dus eigenlijk als nieuw uit.
De vraag is nu: hebben jullie enig idee wat ik nog voor dit toestel kan vragen?
De Nexus One is bij Google gekocht, is een dik jaar oud, heeft onlangs een nieuwe behuizing gekregen (heb ik vervangen) en heeft geen enkel krasjes op het scherm (screen-protector). Hij ziet er dus eigenlijk als nieuw uit.
De vraag is nu: hebben jullie enig idee wat ik nog voor dit toestel kan vragen?
Verwijderd
Ten eerste, goede reis!
Nexus One kun je goed verkopen voor 200 Euro, wat al erg redelijk is, omdat die een jaar geleden bij Google meer dan het dubbele kostte.
Nexus One kun je goed verkopen voor 200 Euro, wat al erg redelijk is, omdat die een jaar geleden bij Google meer dan het dubbele kostte.
Zo irritant: als mijn sms geheugen vol is en er komt een nieuwe sms, dán pas krijg ik de melding dat het geheugen vol is. Het gevolg is dat het bericht wordt geweigerd en dat bericht krijg ik dus nooit meer te zien.
Met mijn vorige provider icm een sonyericsson kreeg ik altijd het bericht later, maar nu met de N1 en Vodafone krijg ik het helemaal niet.
Komt het nu door de N1 of Vodafone?
N.B: ik heb de optie om oude berichten automatisch te verwijderen zelfs aan staan!
Met mijn vorige provider icm een sonyericsson kreeg ik altijd het bericht later, maar nu met de N1 en Vodafone krijg ik het helemaal niet.
Komt het nu door de N1 of Vodafone?
N.B: ik heb de optie om oude berichten automatisch te verwijderen zelfs aan staan!
Mixed Reality dev
Gaat vodafone nog de gingerbread update uitrollen?
Mixed Reality dev
Binnenkort, zie ook de voorgaande posts.
De Gingerbread update is door Vodafone goed gekeurd en het is nu aan Google om deze vrij te geven via de OTA server. Ik weet zelf niet hoe lang Google er over gaat doen maar mij lijkt dat het niet lang meer op zich zal laten wachten.Menesis schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:57:
Gaat vodafone nog de gingerbread update uitrollen?
voorgaande posts het ik gezien jah, maar daarna was het stil 
Mooi dat het er snel aan komt!
Mooi dat het er snel aan komt!
Mixed Reality dev
Volgens een bericht op het spaanse vodafone forum heeft vandaag Google de magische OTA switch overgehaald. Het bericht is afkomstig van een Vodafone medewerker dus "fingers crossed". Vodafone heeft er al eens naast gezeten door vergeten te melden dat Google ook nog een zegje moest doen over de Gingerbread update....
Ik kreeg net een notification dat er een system update beschikbaar was (2.3). Install gekozen, telefoon herstart en nu is het nog steeds 2.2.1.
Twitter staat inmiddels vol met tweets over Vodafone duitsland die de release heeft bevestigd en er schijnen al mensen te zijn die GRJ22 hebben mogen ontvangen. Het zal dus niet lang meer gaan duren voordat we de update kunnen verwachten.
Zit je dan met "developer phone"... te wachten tot vodafone nederland wakker wordt.
Ja daar ben ik idd ook best teleurgesteld in. Mischien toch eens echt stock android installeren...pathfinder2k schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:28:
Zit je dan met "developer phone"... te wachten tot vodafone nederland wakker wordt.
Ik heb zojuist de Gingerbread update binnen gehengeld en ben aan het updaten as we speak!
Update:
Wat gelijk opviel was de de update niet erg groot was, ik had zelf een hele image verwacht(> 80mb) maar de update bedroeg iets van 31,7mb als ik me goed weet te herinneren. Op het eerste gezocht wijkt de update niet veel af als je al met Cyanogenmod nightlies hebt kunnen spelen. Gelukkig zijn in deze updates de meeste google apps nu eindelijk in het nederlands en niet meer halfbakken engels/nederlands. Vage is dan weer wel dan de gallery app nog steeds in het engels is terwijl ooit met de Eclair rom de gallery app in het nederlands was. Verder wat mij wel heel erg stoort is het ontbreken van alle woordenboeken. Natuurlijk is dit te verhelpen met een 3rd party app(swiftkey, bijv. maar het is toch bizar dat na al dat getest van Vodafone ze dit niet hebben kunnen vinden. Er zijn geen bijzondere apps toevoegd; twitter is vernieuwd en de app boeken is verschenen.
Update:
Keyboard probleem is inmiddels bekend bij Google:
http://www.google.com/sup...id=6bda468f71a58bfd&hl=en
Update:
Wat gelijk opviel was de de update niet erg groot was, ik had zelf een hele image verwacht(> 80mb) maar de update bedroeg iets van 31,7mb als ik me goed weet te herinneren. Op het eerste gezocht wijkt de update niet veel af als je al met Cyanogenmod nightlies hebt kunnen spelen. Gelukkig zijn in deze updates de meeste google apps nu eindelijk in het nederlands en niet meer halfbakken engels/nederlands. Vage is dan weer wel dan de gallery app nog steeds in het engels is terwijl ooit met de Eclair rom de gallery app in het nederlands was. Verder wat mij wel heel erg stoort is het ontbreken van alle woordenboeken. Natuurlijk is dit te verhelpen met een 3rd party app(swiftkey, bijv. maar het is toch bizar dat na al dat getest van Vodafone ze dit niet hebben kunnen vinden. Er zijn geen bijzondere apps toevoegd; twitter is vernieuwd en de app boeken is verschenen.
Update:
Keyboard probleem is inmiddels bekend bij Google:
http://www.google.com/sup...id=6bda468f71a58bfd&hl=en
[ Voor 83% gewijzigd door Miki op 20-07-2011 21:22 ]
ik heb zojuist 2.3.4 van vodafone ontvangen. Ziet er een stukje anders uit!
Mixed Reality dev
Van de ene kant, als je een dev phone aanschaft ga je ervan uit dat diegene er ook iets aan gaat tweaken etc. (rooten, custom roms..etc) Deze worden er immers genoeg gemaakt voor de Nexus One, meer dan alle andere telefoons voor zover ik heb gezien.pathfinder2k schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:28:
Ik zelf heb de N1 in mei 2010 aangeschaft en na een maandje toch maar snel overgeschakeld naar de CM rom, geen last meer van VF en de garantie blijft bestaan.
Ik moet zeggen dat de laatste CM7 nightly builds echt goed zijn. Lange tijd waren deze toch instabiel sinds deze op Gingerbread over zijn gegaan, last van "call wonks" en ietwat laggy. Sinds enkele weekjes draait het écht stabiel, dan hebben we het nog niet eens gehad over de accu, die houdt het de laatste tijd ook iets langer vol
Dit houdt natuurlijk niet weg dat het belachelijk is dat VF nu pas de update geeft naar 2.3.4!! Er wordt je tenslotte een echte "Google Phone" verkocht die altijd de laatste updates als snelste zal krijgen, zo denk ik er tenminste over.
De volgende dev phone die ik aanschaf doe ik dan wel via Google zelf oid.. (wachten op de Nexus 3...
[ Voor 30% gewijzigd door Fuske op 22-07-2011 07:57 ]
oeh heb net ook de update gekregen
Het is wel erg...groen - even wennen dus.
Zojuist de update bij mijn pa gedaan, echter heb ik nu problemen met de camera, die werkt namelijk niet meer....
Zowel in de standaard camera app als in 3th party apps zoals Camera 360 krijg je een foutmelding dat er niet gecommuniceerd kan worden met de camera.
Zou dit aan de update kunnen liggen of gaan we hier meer richting een defect? Werkt het bij jullie wel?
Zowel in de standaard camera app als in 3th party apps zoals Camera 360 krijg je een foutmelding dat er niet gecommuniceerd kan worden met de camera.
Zou dit aan de update kunnen liggen of gaan we hier meer richting een defect? Werkt het bij jullie wel?
Verwijderd
Ik heb dit weekend de update geinstalleerd. Ziet er leuk uit, hoop dat de batterij het iets langer vol gaat houden. Anyway, ik ben vandaag op een probleem gestuit. Vandaag en gister deed mijn wekker vreemd. Aangezien ik nogal wazig ben als ik 's ochtends wakker wordt weet ik niet meer precies wat er is gebeurd, maar volgens mij hield hij er na één keer snoozen gewoon mee op. De eerste hit bij een Google-zoektocht bevestigde enigszins mijn vermoedens: http://www.google.com/sup...id=4b14c5cabb32c872&hl=en .
Hebben meer mensen hier last van gehad?
Hebben meer mensen hier last van gehad?
Verwijderd
Raar, ik heb met de Nederlandse Vodafone SIM Kaart heel erg veel stabiliteit- en prestatieproblemen, wat ik met de Poolse Orange SIM Kaart helemaal niet heb.
Ik gebruik trouwens CyanogenMOD 7.1-RC1, wat dus op Android 2.3.4 draait.
Zou het een serienummer probleem zijn, zoals verschillende keren op iPhones allerlei dingen gebeurden?
Met Vodafone SIM Kaart, gaat mijn telefoon erg haperen, wordt erg traag, het toetsenbord reageert traag, scherm unlocken duurt uren, veel force closes, scherm reageert niet tijdens het telefoneren, verbinding valt vaak weg, en internet verbinding valt weg bij gebruik van WiFi HotSpot in het buitenland.
Al deze problemen zijn verholpen wanneer ik een Orange SIM Kaart gebruik.
Ik ben nu op vakantie, dus vandaar dat ik nu een Poolse SIM Kaart gebruik.
Ik gebruik trouwens CyanogenMOD 7.1-RC1, wat dus op Android 2.3.4 draait.
Zou het een serienummer probleem zijn, zoals verschillende keren op iPhones allerlei dingen gebeurden?
Met Vodafone SIM Kaart, gaat mijn telefoon erg haperen, wordt erg traag, het toetsenbord reageert traag, scherm unlocken duurt uren, veel force closes, scherm reageert niet tijdens het telefoneren, verbinding valt vaak weg, en internet verbinding valt weg bij gebruik van WiFi HotSpot in het buitenland.
Al deze problemen zijn verholpen wanneer ik een Orange SIM Kaart gebruik.
Ik ben nu op vakantie, dus vandaar dat ik nu een Poolse SIM Kaart gebruik.
camera werkt prima hier. Het enige probleem dat ik heb is het keyboard en het ontbreken van predictive text (zoals hierboven al eens gepost was).xesisoj schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:13:
Werkt het bij jullie wel?
@Yamilla - mischien maar een nieuwe simkaart aanvragen bij vodafone?
[ Voor 11% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 27-07-2011 13:27 ]
Ik ben weer terug naar QND Miui door eerst te downgraden naar FRF91 en dan gebruikelijke route via Super oneclick root.
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad, dan moet je via de market de laatste updates (heel de app zeg maar) van "Camera" verwijderen.xesisoj schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:13:
Zojuist de update bij mijn pa gedaan, echter heb ik nu problemen met de camera, die werkt namelijk niet meer....
na 2.3 een tijdje geprobeerd te hebben ben ik toch niet te spreken over het nieuwe keyboard. Ik weet niet of het komt doordat vodafone predictive text gebroken heeft of door iets anders maar ik maak nu veel meer typfouten

Ik heb een andere telefoon gekocht (voor reis naar Australië is een simpele Nokia voldoende) en doe daarom afstand van mijn Nexus One.
Het spijt mij hem weg te moeten doen, het is een van de beste toestellen die ik ook heb gehad. Zal nog lastig worden bij terugkomst een nieuwe uit te zoeken
Ik zal zo nu en dan dit topic nog wel wat in de gaten houden om eventueel bij problemen te kunnen helpen.
Voor de geïnteresseerden: V&A aangeboden: Google Nexus One + veel accessoires
Het spijt mij hem weg te moeten doen, het is een van de beste toestellen die ik ook heb gehad. Zal nog lastig worden bij terugkomst een nieuwe uit te zoeken
Ik zal zo nu en dan dit topic nog wel wat in de gaten houden om eventueel bij problemen te kunnen helpen.
Voor de geïnteresseerden: V&A aangeboden: Google Nexus One + veel accessoires
Toch weer even een topic-kick over deze telefoon.
Net op de Frontpage gelezen dat Ice Cream Sandwich binnen 2 maanden uitkomt. Gezien de Nexus One nog redelijk actueel is qua hardware vraag ik me af of deze update nu wel of niet uitkomt ervoor?
Wat denken jullie? Ik gebruik mijn Nexus One nog met veel plezier dus zou het zelf leuk vinden als hij uitkomt.
Net op de Frontpage gelezen dat Ice Cream Sandwich binnen 2 maanden uitkomt. Gezien de Nexus One nog redelijk actueel is qua hardware vraag ik me af of deze update nu wel of niet uitkomt ervoor?
Wat denken jullie? Ik gebruik mijn Nexus One nog met veel plezier dus zou het zelf leuk vinden als hij uitkomt.
Verwijderd
Ik ga ervan uit dat Ice Cream Sandwich ook beschikbaar komt voor de Nexus S, welke hardware ook vergelijkbaar is met de Nexus One. Dus waarom niet?The CarNagE Man schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:34:
Ik ben toch bang van niet, aangezien de N1 geen aparte videochip heeft en daarmee afwijkt van alle telefoons van het afgelopen jaar.The CarNagE Man schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:34:
Heeft er iemand ook last van de navigatie-reboot? Bij mij reboot de N1 regelmatig bij het gebruik van Google Navigation, heb er nog geen fix voor gevonden.
Verwijderd
Het is hier geen Marktplaats. Hiervoor is http://tweakers.net/aanbod/ bedoeld.
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 25-09-2011 21:57 ]
Aanraden niet, daarvoor zijn er te veel nieuwe goede betaalbare modellen op de markt van o.a. HTC.
Verder ben ik nog wel prima tevreden met de mijne, afgezien van de kapotte power on/off knop.
Verder ben ik nog wel prima tevreden met de mijne, afgezien van de kapotte power on/off knop.
GoT is geen helpdesk. We verwachten dat je zelf kan beslissen wat je moet kopen. Neem aub De regels voor dit forum even door.triesvan schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:46:
Kan de nexus one nog steeds mee met alle apps?
Zouden jullie de One nog steeds aanraden?
Ik heb zonet een OTA update gekregen naar 2.3.6, build GRK39F. Geen idee wat er anders is, maar toch fijn dat er nog actief ontwikkeld wordt voor de N1
Prepare for unforeseen consequences
Ja, dat vond ik inderdaad ook fijn, ik hoop dat Ice Cream Sandwich ook nog om de hoek komt kijken
Nadat ik in het venster waar de beschikbare update aangekondigd werd op "reboot & install" drukte gebeurde er niets, overigens, maar dat zoek ik vanavond thuis even op m'n gemakje uit
Verwijderd
Heeft er iemand nog problemen icm Exchange ActiveSync? Hier de 2.3.4 en bij het opzetten van het Exchange account geeft die een rare "Remote Security Administration" melding, dat hij gegevens of instellingen op de telefoon wilt aanpassen, ik klik OK, kom op de mail terecht maar dan meteen 'Unable to open connection to server due to security error'.
Dezelfde account gegevens werken perfect op een HTC Desire dus het ligt echt aan het toestel. Op internet al veel discussies gevonden over dit topic maar nergens een oplossing
Dezelfde account gegevens werken perfect op een HTC Desire dus het ligt echt aan het toestel. Op internet al veel discussies gevonden over dit topic maar nergens een oplossing
Dat is op te lossen door bij :
Settings, Location & security settings, Select device administrators een vinkje te zetten bij de desbetreffende exchange mailbox.
Settings, Location & security settings, Select device administrators een vinkje te zetten bij de desbetreffende exchange mailbox.
Slache!
Verwijderd
Bedankt voor de tip, maar bij device administrators staat geen enkel account..-ChRiZz- schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:08:
Dat is op te lossen door bij :
Ik heb het account nog eens verwijdert en opnieuw geprobeerd. Server is een Exchange 2010 server die SSL vereist. Ik heb het vinkje bij SSL aanstaan, alle gegevens kloppen, hij geeft mij de melding dat hij bepaalde dingen aan de telefoon wilt aanpassen, zoals update frequency etc, ik zeg 'OK' en stel de update frequencies in, ik geef het account een naam, alles klaar zegt hij.
Als ik dan naar mail ga kom ik meteen in de settings terecht, ik ga naar incoming mail settings (zijn allemaal juist), klik op next 'unable to open connection to the server due to security error'. Agenda, contacten, mail, allemaal niet te synchroniseren
Deze update heb ik zaterdag gehad en doorgevoerd, sindsdien heeft m'n telefoon het nog geen volle dag volgehouden en drained de batterij als een malleglrfndl schreef op maandag 26 september 2011 @ 07:24:
Ik heb zonet een OTA update gekregen naar 2.3.6, build GRK39F. Geen idee wat er anders is, maar toch fijn dat er nog actief ontwikkeld wordt voor de N1
Hmm.. wij hebben hier nog exchange 2007. Een dag nadat mijn 2.3.4 OTA kwam (midden in de nacht, weet nog dat ik er wakker van werd), kwam ik erachter dat mijn mail/agenda niet meer synchroniseerde. Het vinkje wat ik noemde was bij mij de oplossing. Sindsdien werkte het weer even perfect als voorheen.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:36:
[...]
Bedankt voor de tip, maar bij device administrators staat geen enkel account..
Ik heb het account nog eens verwijdert en opnieuw geprobeerd. Server is een Exchange 2010 server die SSL vereist. Ben dan nog eens naar die device administrators gaan zien maar daar staat niets
Je zou nog kunnen proberen om in OWA (outlook's webmail) je telefoon te ontkoppelen bij options, mobile devices.
Slache!
Nee, ik had gisteren nog ruim 50% over, net als anders. Ook vandaag lijkt het niet anders.Bomin schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:10:
[...]
Deze update heb ik zaterdag gehad en doorgevoerd, sindsdien heeft m'n telefoon het nog geen volle dag volgehouden en drained de batterij als een malleHerken jij dit toevallig? Kan me niet herinneren dat ik nog wat anders aan m'n telefoon veranderd heb sinds de update en ik baal er vrij goed van.
gisteren oook de update 2.3.6 geinstalleerd.
zo op het oog geen verschil, alles werkt zoals het hoort. Mijn Wifi signaal is wel beter geworden (had op zolder altijd last van disconnects en nu heb ik 2 streepjes
)
zo op het oog geen verschil, alles werkt zoals het hoort. Mijn Wifi signaal is wel beter geworden (had op zolder altijd last van disconnects en nu heb ik 2 streepjes
Hmmja ik ben erachter waar het door komt, een gigantisch aantal "partial wakelocks" van NetworkLocationLocator (Google Services), m'n telefoon was dus eigenlijk constant 'aan' ook al stond het scherm uit. Heb van alles op internet gevonden erover en zo geprobeerd het te verhelpen, maar geen succes... Nu heb ik bij Location settings "Use wireless networks" uitgezet en dat lost het op, maar het is verre van ideaal.
Weet dus niet of het specifiek aan 2.3.6 ligt (in combinatie met wellicht iets op m'n telefoon), maar sindsdien doet het zich voor.
Weet dus niet of het specifiek aan 2.3.6 ligt (in combinatie met wellicht iets op m'n telefoon), maar sindsdien doet het zich voor.
Hmm, nu met 2.3.6 werkt pinch-to-zoom niet meer in de gallery.... 
Iemand anders hier last van?
Grr,
Mijn US Nexus One accepteert ineens geen enkele SIM kaart meer nadat ik vorige week een week lang er een AT&T sim in heb gehad op vakantie. Op deze manier is het dus een ipod touch kloon geworden...
Volgens de TOS van Google moet er 2 jaar garantie op de N1 zitten, maar of me dat ook gaat lukken...
Mijn US Nexus One accepteert ineens geen enkele SIM kaart meer nadat ik vorige week een week lang er een AT&T sim in heb gehad op vakantie. Op deze manier is het dus een ipod touch kloon geworden...
Volgens de TOS van Google moet er 2 jaar garantie op de N1 zitten, maar of me dat ook gaat lukken...
Ja, hier ook dat probleem.Schmoove schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:01:
Hier ook. .Schmoove schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:01:
Slache!
bij mij werkt het gewoon...Schmoove schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:01:
Weet er iemand een volume control app die het volume van de headset weet te verhogen? Sinds ik een motor heb wil ik google maps als (gesproken) navigatie in mijn helm gebruiken, maar het geluid is zo zacht dat ik rijdend niets hoor; muziek gaat wel redelijk en alle normale volume sliders incl media / navigatie staan al vol open.
Draai overigens Cyanogenmod 7

oh en update 2.3.6 maakte geen verschil
[ Voor 9% gewijzigd door Scarify op 02-10-2011 11:22 ]
De DSP Manager regelt de output van je geluid, dus volgens mij kan je hier het een en ander mee boosten. Heb er zelf geen ervaring mee.wessel99 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:09:
Weet er iemand een volume control app die het volume van de headset weet te verhogen? Sinds ik een motor heb wil ik google maps als (gesproken) navigatie in mijn helm gebruiken, maar het geluid is zo zacht dat ik rijdend niets hoor; muziek gaat wel redelijk en alle normale volume sliders incl media / navigatie staan al vol open.
Ook zijn er verschillende kernels met een versie met en zonder audio boost
Ik kan eerdaags mijn abonnement verlengen/nieuwe afsluiten, raden jullie deze telefoon nog aan of kan ik beter voor de S gaan?
Gaude et aude
De reden dat ik nog steeds een Nexus One heb (en geen nieuwe telefoon) is dat de nieuwere specs voor mij nog geen meerwaarde hebben, maar het per app in kunnen stellen van notificaties via de multicolor trackball des te meer! Wat is dat een geweldig ding! Lekker telefoon op stil, zonder tril, en toch kunnen zien of je emails/berichtjes etc binnen hebt gekregen (kleurtjes gaan achter elkaar af)...
Ik zou nog ff wachten op wat de nieuwe Nexus brengt, of anders de Nexus S. De NExus one heeft slechts 512MB, en dat is gewoon weinig. Ik ben continue aan het schipperen met welke apps ik erop heb staan, en maak veel gebuik van Titanium Backup om apps te backuppen/terugplaatsen.Cum Grano Salis schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:20:
Ik kan eerdaags mijn abonnement verlengen/nieuwe afsluiten, raden jullie deze telefoon nog aan of kan ik beter voor de S gaan?
Ben het er wel mee eens dat de huidige generatie telefoons niet veel meer hebben dan de nexus one van bijna 2 jaar oud. Als die van mij het nog even volhoudt dan heb ik nog geen reden om op een nieuwe te kopen (zeker gezien de slechte abbo's die KPN en vodafone tegenwoordig hebben).
Ja, ik kan zelf bij T-Mobile verlengen. Betaal nu 15 aan bel/sms + 10 onbeperkt internet. Maar ik moet zeggen dat ik van die verlengingsaanbiedingen niet vrolijk wordt. Ben ook niet van plan om het bij T-Mobile te doen, maar bij een derde.
De 'aaifoon' is helemaal niet te betalen, maar ik vind de Nexus One mooier dan de Nexus S, alleen is die compatibel met Vodafone.
Is de release van die nieuwe Nexus al aangekondigd?
De 'aaifoon' is helemaal niet te betalen, maar ik vind de Nexus One mooier dan de Nexus S, alleen is die compatibel met Vodafone.
Is de release van die nieuwe Nexus al aangekondigd?
Gaude et aude
11 oktober wordt hij gepresenteerd, dus wanneer hij wordt uitgebracht is nog eventjes afwachten
De kans dat ik een nieuwe Nexus telefoon ga uitkiezen is zeer klein. Ik ben Google goed zat, bij iedere update gaat er geheid iets stuk wat daarvoor niet het geval was. Daarbij kun je ook niet goed terecht voor support, het aanmelden van bugs op het google mobile forum en via bij code.android is alles behalve effectief. Ik verbaas me erover hoe ondermaats de kwaliteit is van de huidige stock roms van zowel Google USA als Vodafone's rom. Er lijkt weinig QA gaande te zijn en alles wordt maar gegooid op het opkrikken van het versienummer en het toevoegen van beta meuk.
Het is dat er nog een fijne hard werkende community is die veel vuil werk opknapt en fatsoenlijke roms(Miui en Cyanogen FTW!) weet aan te bieden maar ook zij lopen tegen kunstel van Google aan.
Het is dat er nog een fijne hard werkende community is die veel vuil werk opknapt en fatsoenlijke roms(Miui en Cyanogen FTW!) weet aan te bieden maar ook zij lopen tegen kunstel van Google aan.
In een bericht over Android 4.0 lees ik 'Telefoons die nu Android draaien (vanaf 2.3) zijn theoretisch allemaal te upgraden naar 4.0.' stond wel op fok.nl...
Dat zou interessant zijn voor de Nexus 1!
De vraag is echter: zou er een OTA update komen van Vodafone? Iets zegt me van niet...
Rooten dus als Ice Cream Sandwhich uitkomt?
Dat zou interessant zijn voor de Nexus 1!
De vraag is echter: zou er een OTA update komen van Vodafone? Iets zegt me van niet...
Rooten dus als Ice Cream Sandwhich uitkomt?
Mixed Reality dev
Ik heb eindelijk een rom gevonden waar Google en met name Vodafone zich voor moeten schamen. Sinds gisteren Bugless beast op mijn Nexus One en eindelijk heb ik het gevoel van vorig jaar terug toen ik een N1 had met Eclair 2.1. De rom is gebaseerd op de ASOP(google vanilla) en bevat minieme tweaks lees geen frutsels, is stabiel en daarnaast volledig nederlands incl. nederlands toetsenbord!
In mijn ogen een rom die je geprobeerd moet hebben.
XDA topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1277021
Direct link: http://www.peteralfonso.com/
Have fun
Have fun
Voordelen tov Cyanogenmod? Of heb je die nooit gebruikt?Miki schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:48:
Ik heb eindelijk een rom gevonden waar Google en met name Vodafone zich voor moeten schamen. Sinds gisteren Bugless beast op mijn Nexus One en eindelijk heb ik het gevoel van vorig jaar terug toen ik een N1 had met Eclair 2.1. De rom is gebaseerd op de ASOP(google vanilla) en bevat minieme tweaks lees geen frutsels, is stabiel en daarnaast volledig nederlands incl. nederlands toetsenbord!
Have fun
Met Cyanogenmod heb ik zeker 1 jaar ervaring en tot 7.1 was het een fijne stabiele rom maar de laatste stable vind ik persoonlijk niet echt denderend.Dijkhuis schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:38:
[...]
Voordelen tov Cyanogenmod? Of heb je die nooit gebruikt?
Voordeel van Bugless beast t.o.v. Cyanogenmod:
- Geen frutsel lees: plain vanilla
- Volledig nederlands incl. nl toetsenbord
- Stabiel
- Voelt vlotter aan dan CM
Ik heb nu sinds dit weekend de MIUI engelse variant draaien, en ben er erg over te spreken. Lijkt minder buggy als de Google variant... Werkt verder prima en ziet er mega-strak uit. Start tevens sneller op van een reboot, en het voelt allemaal lekker smooth.
nieuws: Google maakt broncode Android 4.0 beschikbaar
> betekent dit nu dat we binnenkort 4.0 soepel op de N1 kunnen draaien?
> betekent dit nu dat we binnenkort 4.0 soepel op de N1 kunnen draaien?
Mixed Reality dev
Hangt volledig af of Google ook de specifieke kernel drivers van de N1 heeft vrijgegeven. Bij Gingerbread heeft dat lang op zich laten wachten.