Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ze zijn al bezig om ICS AOSP te porten!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1348670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Die ga ik te zijner tijd zeker proberen. Maar dat duurt nog wel even voor die klaar is.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Belangrijkste is dat het er op lijkt of niet alleen de N1 jongens bezig zijn maar meerdere devs op dezelfde basis, ik vermoed dus dat algemene problemen die voor meer devices gelden sneller opgelost zullen worden.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:14
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de custom HBOOT Blackrose? Met Blackrose kan de systeempartitie aangepast worden zodat grotere roms geïnstalleerd kunnen worden. Uiteraard kan dit ook via een EXT partitie op je SD kaartje mar dat schijnt minder snel te zijn.

Anyway iemand hiermee al aan het experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Ik heb sinds een paar weken de BlackRose HBOOT en het is geweldig. Standaard is er zo'n 196 MB voor /data beschikbaar, en dat heb ik met BlackRose opgekrikt naar 286 MB == bye bye A2SD :) Ik zou theoretisch nog 20 MB van de /system partitie kunnen halen, maar heb hier voorlopig genoeg aan.
Ik heb er ook de vibratie bij het aanzetten van de telefoon mee uit gezet, dat vond ik altijd al zo irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Tommert38 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:13:
Ik heb sinds een paar weken de BlackRose HBOOT en het is geweldig. Standaard is er zo'n 196 MB voor /data beschikbaar, en dat heb ik met BlackRose opgekrikt naar 286 MB == bye bye A2SD :) Ik zou theoretisch nog 20 MB van de /system partitie kunnen halen, maar heb hier voorlopig genoeg aan.
Ik heb er ook de vibratie bij het aanzetten van de telefoon mee uit gezet, dat vond ik altijd al zo irritant..
Klinkt goed! Gebruik je bij je custom HBOOT ook nog een speciale rom of puur om A2SD te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Ik heb het in eerste instantie gebruikt voor de NAND versie van HyperSense, omdat dit geheugen sneller is dan dat van de µSD, en de ROM dan soepel zou draaien. En het verschil was wel te merken in vergelijking met de SD versie :*) . M'n accu hield het alleen geen dag uit, dus heb er nu 'gewoon' CyanogenMod op gezet. Gebruik het nu inderdaad dus alleen om A2SD te weren. Zal in de toekomst ook handig zijn voor ICS denk ik zomaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
heb gister eindelijk de stockrom eraf gehaald en een deze
Neok UltimateS Kernel v3.3 erop gezet

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1385273

gebaseerd op CM7 dus
Alles werkt prima en alle overbodige rommel eraf gehaald. GPS fix is retesnel geworden. (raar want ik dacht dat dat aan de radio roms lag)

Ook gelijk een nieuwe batterij besteld, want sinds die ene keer dat ik mijn telefoon gelijk aanzette nadat deze om het water was gevallen ontplofte de accu bijna.....dat ding werd zo warm dat ik mijn hand verbrandde. Sindsdien is er nog maar 60% van de capaciteit van dat ding over en moet ik hem elke 8 uur aan de oplader hangen. Mag eigenlijk wel van geluk spreken dat me phone het sowiezo nog doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hmm, krijg zojuist opeens een systeem update binnen naar 2.3.6..
(stock vodafone).

Daar zit dan ook 2.3.5 in met als verbeterpunten oa:
Improved Gmail application
Shadow animations for list scrolling
Camera software enhancements
Improved battery efficiency

interessant!

edit: ik zie geen één verandering. gmail, scrollbars en camera zijn allen gelijk.

[ Voor 79% gewijzigd door Menesis op 24-01-2012 14:19 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Grappig had niet verwacht dat Google/Vodafone deze update nog zou pushen. Ben benieuwd wanneer ik de update kan verwachten, checkin code geeft nog niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen wat een toptelefoon is dit nog steeds. Al maanden is m'n abo afgelopen maar ik zie gewoon geen nieuwe Android die een nieuw abonnement (met dus datalimieten) waard is.

Tenzij iemand een goed idee heeft hoor. Maar alle apps doen het prima, hij heeft de perfecte afmeting voor mij, goed scherm, lekker dun, trackball met lichtjes voor notificatie etc.

Mis ik iets? Is er een goede vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
voor mij ook een prima telefoontje. Enige waar ik me zorgen over maak zijn de ffysieke knoppen (volume+aan/uit). Die reageren al een tijdje iets minder goed (iets harder drukken) dus ik hoop dat ze het minstens een jaar of twee blijven doen. Is zoiets repareerbaar?

Ook de knopjes van de headset doen het niet meer. Maar dat zal wel aan de kabel liggen..

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Het is en blijft een heerlijke telefoon, en met elke nieuwe custom rom voelt het weer als een compleet nieuwe telefoon aan. Jammer dat er geen officiële ICS komt..

Fysieke knoppen worden inderdaad iets minder gevoelig, maar een keer je achterklepje eraf halen en al het stof er tussenuit halen scheelt een hoop. De aan/uit knop is sowieso te vervangen, hier hebben veel mensen last van. De volumeknoppen weet ik niet, maar dit zal ongetwijfeld ook kunnen. De knopjes van de headset deden het bij mij na 4 maanden al niet meer, dus dan heb jij nog geluk gehad ;)

In mijn optiek is er nog geen goede vervanger, alle nieuwe telefoons zijn zo ontzettend groot.. De Sony Experia U ziet er overigens wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zojuist de update gekregen naar 2.3.6 en tot mijn grote verbazing hebben we nu eindelijk(heeft bijna 1,5jaar geduurd!!) weer nederlandse spelling in het toetsenbord gebakken :o

Wat betreft opvolgers voor de N1, deze zijn er eigenlijk nu niet op de SGN na. Dit is op dit moment het enige toestel met ICS, overige toestellen zijn op dit moment de moeite niet waard tenzij je persé een betere camera of grotere scherm wilt hebben. Zelf verwacht ik dat het nog wel gaat duren voordat we een goede ICS rom zullen zien, laat staan dat die er echt gaat komen. De Adreno 200 GPU is EOL dus ik verwacht niet dat Qualcomm daar nog een binairy of source van gaat vrijgeven. Daarbij community zal waarschijnlijk als dat niet al grotendeels is gebeurd al over zijn gestapt op de volgende Nexus waardoor het draagvlak om nog heelveel tijd erin te stoppen snel zal afnemen.
Je kunt er blind op gaan dat tussen maart en mei weer een hele lichting mooie Android toestellen op de markt zullen komen met ICS roms(denk aan SGS III, HTC Desire ?) dus tot die tijd voldoet de N1 naar mijn mening meer dan uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmm, ik zie ineens in 'my tracks' een nieuwe functie (geen idee of dat door de 2.3.6 update komt, misschien heeft het met de Google voice optimalisatie te maken): nu kun je om de zoveeltijd of zoveel afstand een stem laten zeggen hoe ver je bent, hoe lang, en gem. snelheid.
Het is wel een uberamerikaanse computerstem en moeilijk te horen als je muziek luistert.

zie > mytracks > instellingen > opname > voice.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:34:
Mensen wat een toptelefoon is dit nog steeds. Al maanden is m'n abo afgelopen maar ik zie gewoon geen nieuwe Android die een nieuw abonnement (met dus datalimieten) waard is.

Tenzij iemand een goed idee heeft hoor. Maar alle apps doen het prima, hij heeft de perfecte afmeting voor mij, goed scherm, lekker dun, trackball met lichtjes voor notificatie etc.

Mis ik iets? Is er een goede vervanger?
Samsung Galaxy S II lijkt de beste vervanger atm (of Galaxy Nexus als je liever meer pixels hebt ipv hogere framerates), maar de nieuwe datalimieten zijn gewoon om te huilen.

Ik heb net ook de 2.3.6 update notificatie gekregen maar ik zag in deze thread dat veel mensen problemen hadden met 2.3.6 (random reboots, etc). Heeft iemand hier meer problemen opgemerkt met de nexus one op 2.3.6?

[ Voor 5% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 26-01-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Weet iemand hoe ik een Vodafone Nexus One met een US stock firmware weer terug krijg naar de Vodafone Stock firmware? Vooral het missen van de Nederlandse Spelling is mijn reden om terug te gaan. En natuurlijk omdat ICS nooit zal komen dus kan ik net zo goed de Vodafone firmware gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
The CarNagE Man schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:00:
Weet iemand hoe ik een Vodafone Nexus One met een US stock firmware weer terug krijg naar de Vodafone Stock firmware? Vooral het missen van de Nederlandse Spelling is mijn reden om terug te gaan. En natuurlijk omdat ICS nooit zal komen dus kan ik net zo goed de Vodafone firmware gebruiken.
Er zijn diverse opties maar de snelste weg is via een RUU exe bestand.

Deze kun je downloaden hier
Nexus One USB driver downloaden
Nexus One in Fastboot zetten (anders krijg je error tijdens het updaten)
Ruu.exe starten

De Ruu file komt van HTC zelf af en is een "master" update file en herstelt alles zoals het was. Zie google voor meer info over HTC Ruu bestanden. Deze methode heb ik zelf getest dus dit werkt. Je hebt dan meteen update 2.3.4 op je toestel staan waarna je met een kleine update naar 2.3.6. via OTA helemaal bij bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 27-01-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
The CarNagE Man schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:00:
En als je de HTC IME mod installeert? Dan heb je ook NLse spelling.

@-GSF-JohnDoe: ik heb geen last van reboots.

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 27-01-2012 17:24 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Menesis schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:01:
voor mij ook een prima telefoontje. Enige waar ik me zorgen over maak zijn de ffysieke knoppen (volume+aan/uit). Die reageren al een tijdje iets minder goed (iets harder drukken) dus ik hoop dat ze het minstens een jaar of twee blijven doen. Is zoiets repareerbaar?

Ook de knopjes van de headset doen het niet meer. Maar dat zal wel aan de kabel liggen..
ik heb mijn aan uit knop mogen laten repareren...dus je zorgen zijn terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Miki schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:13:
[...]

Ruu.exe starten

De Ruu file komt van HTC zelf af en is een "master" update file en herstelt alles zoals het was. Zie google voor meer info over HTC Ruu bestanden. Deze methode heb ik zelf getest dus dit werkt. Je hebt dan meteen update 2.3.4 op je toestel staan waarna je met een kleine update naar 2.3.6. via OTA helemaal bij bent.
Thanks! Het werkte goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 13:05
Miki schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:13:
[...]

Ruu.exe starten
Is er iemand die nog een download locatie weet van dit bestand?
VIa de link is die helaas niet meer te downloaden zonder een betaald account. Hoor het graag. Mijn telefoon moet terug voor garantie en ben bang dat ze het met een andere rom niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
leader1000 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:12:
[...]

Is er iemand die nog een download locatie weet van dit bestand?
VIa de link is die helaas niet meer te downloaden zonder een betaald account. Hoor het graag. Mijn telefoon moet terug voor garantie en ben bang dat ze het met een andere rom niet accepteren.
Als je even hebt(moet uploaden), krijg je van mij zo de link er naar toe.

Update
Link: http://db.tt/HlxwsxYY

Ps. vergeet niet de update te installeren voordat je je N1 in Fastboot mode hebt gezet! Doe je dit niet dan zal de update mislukken.

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 19-02-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
Miki schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:53:

Ps. vergeet niet de update te installeren voordat je je N1 in Fastboot mode hebt gezet! Doe je dit niet dan zal de update mislukken.
Miki, top super bedankt! :)

Ben hem nu aan het downloaden. Maar wat bedoel je precies met update installeren?

Update: Misschien is er ook iemand die bovenstaande handleiding iets weet uit te breiden. Heb de nexus one ooit voorzien van Gingerbread, maar terug zetten naar de Vodafone lijkt toch wat anders te gaan.

USB kabel connecten en de .exe bestand runnen geeft een foutmelding. In dit topic wordt ook gezegd dat ik hem in fastboot moet zetten. Iemand die een iets uitgebreider stappenplan kan geven of er een op internet weet? Kon er zelf niet echt iets over vinden.

Alvast bedankt.

[ Voor 40% gewijzigd door leader1000 op 19-02-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Eigenlijk is dit Google werk maar vooruit:

1. Telefoon uitschakelen
2. Telefoon aanzetten waarbij je de powerknop + volume knop omlaag ingedrukt houd.
3. Je komt nu in recovery modus, dan kun je power + volume knop loslaten
4. Fastboot mode selecteren
5. USB driver nexus ons installeren
6. N1 aankoppelen met USB kabel
7. Ruu.exe starten
8. Instructies op het scherm volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
Miki schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:44:
Eigenlijk is dit Google werk maar vooruit:

1. Telefoon uitschakelen
2. Telefoon aanzetten waarbij je de powerknop + volume knop omlaag ingedrukt houd.
3. Je komt nu in recovery modus, dan kun je power + volume knop loslaten
4. Fastboot mode selecteren
5. USB driver nexus ons installeren
6. N1 aankoppelen met USB kabel
7. Ruu.exe starten
8. Instructies op het scherm volgen
Thanks, heb er ook zeker op gegoogled maar zonder het gewenste resultaat. Ging met name over methodes waarbij je een zipje op je sd card zet. Zo ben ik ook ooit van mijn Vodafone ROM afgekomen :)

Maar ik ga je instructies even uitproberen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
Ok hierbij het resultaat:

Alle stappen zijn gelukt en het RUU bestand heb ik kunnen draaien terwijl mijn Nexus One in FASTBOOT stond. De software gaf aan dat de nieuwe rom installeren gelukt was, echter blijft de telefoon nu op een scherm staan met in het midden het HTC logo en in iedere hoek van het scherm een klein driehoekje met uitroepteken.

Voor de zekerheid heb ik nogmaals de update uitgeprobeerd, weer gelukt volgens de software maar zelfde resultaat. Ik kom ook niet meer in het menu (volume down ingedrukt en tel aanzetten).

Waar kan dit aanliggen? Verkeerde RUU file voor een Nexus One? Hopelijk herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
leader1000 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:23:

Alle stappen zijn gelukt en het RUU bestand heb ik kunnen draaien terwijl mijn Nexus One in FASTBOOT stond. De software gaf aan dat de nieuwe rom installeren gelukt was, echter blijft de telefoon nu op een scherm staan met in het midden het HTC logo en in iedere hoek van het scherm een klein driehoekje met uitroepteken.

Voor de zekerheid heb ik nogmaals de update uitgeprobeerd, weer gelukt volgens de software maar zelfde resultaat. Ik kom ook niet meer in het menu (volume down ingedrukt en tel aanzetten).

Waar kan dit aanliggen? Verkeerde RUU file voor een Nexus One? Hopelijk herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor :)
Wel vaag dat het bij jou niet lukt, het is in dit forum al voor 2 mensen gelukt :?

Wat doet de telefoon als je de batterij er helemaal uithaalt en erin doen en vervolgens opnieuw opstart? Het gekke is namelijk dat de software aangeeft dat de update gelukt is, dat is een teken dat alles in orde is. Daarbij moet bij een nieuwe update poging ook de huidige versie worden aangegeven van 2.3.4 ipv je eerdere versie.

Anyway misschien de gold-card methode: gold-card en dan opnieuw flashen.

Als laatste redmiddel; HTC bellen :')

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 21-02-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

leader1000 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:23:

Hier werkt de RUU.exe methode gewoon op mijn Vodafone Nexus One. De eerste keer ging ook ook maar na het opnieuw opstarten van de telefoon en toch weer in FASTBOOT te komen ging hij wel verder. Was nog geen eens 5 minuten werk uiteindelijk.
Wellicht dat je een ander soort Nexus One hebt dan die Vodafone uitleverde? Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
The CarNagE Man schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:13:
Hier werkt de RUU.exe methode gewoon op mijn Vodafone Nexus One. De eerste keer ging ook ook maar na het opnieuw opstarten van de telefoon en toch weer in FASTBOOT te komen ging hij wel verder. Was nog geen eens 5 minuten werk uiteindelijk.
Wellicht dat je een ander soort Nexus One hebt dan die Vodafone uitleverde? Dat zou het verschil kunnen verklaren.
Dank je voor je reactie. Naar aanleiding van jouw bericht nog maar eens geprobeerd. En wat blijkt, drie maal is... :)

Hij is weer aan de praat gegaan. Mochten toekomstige lezers mijn probleem ook ervaren hebben. Weet niet of dat de reden is, maar wat ik nu anders heb gedaan:
Zodra op je computer staat dat alles voltooid is, nog niet op finish klikken. Eerst de telefoon laten rebooten. Denk dat het hier niet aan ligt, maar het is te proberen. Anders gewoon even aantal keer proberen (pc + gsm uit en aan zetten) bij mij is die het na een aantal keer dus toch gaan doen.

Morgen wordt het toestel opgehaald door HTC, hopelijk is het garantie werk :) Mijn nexus reboot namelijk bij gebruik van mobiel internet.

Ik dank iedereen die heeft geholpen en voor nexus bezitters met dit probleem, reply of pm mij even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Heeft er nog iemand tips voor een mooie dock/cradle?
Ik vind deze op zich perfect:
Afbeeldingslocatie: http://i2.expansys.com/img/l/195715/google-nexus-one-desktop-dock.jpg

De prijs is echter 50 euro wat ik nogal veel vind voor een plastic vormpje met wat contactpuntjes...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
Menesis schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:10:
[afbeelding]

De prijs is echter 50 euro wat ik nogal veel vind voor een plastic vormpje met wat contactpuntjes...
Kijk eens op ebay. Daar vind je doorgaans dit soort producten voor een fractie van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebbe...
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:03
Menesis schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:10:
[afbeelding]

Zo een heb ik voor je!
Het is nog wat meer dan wat plastic... het dock maakt via bluetooth contact met je nexus en op die manier kun je audio afspelen via het dock, het dock heeft dan ook een 3,5 mm jack aansluiting die je dan weer kunt koppelen aan je stereo!
Maar vooral die oplaadpuntjes zijn erg fijn, geen gepiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Goed nieuws voor ons allen, Qualcomm heeft tegen de verwachtingen in de binaries vrij gegeven van de Adreno 200 GPU voor de ICS kernel _/-\o_
Met een beetje mazzel kunnen we over niet al te lange tijd custom rooms gaan verwachten met deze binaries erin verwerkt.

Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1550185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Een ICS developer schreef dat die al maanden beschikbaar waren, en dat het nu enkel officieel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Hey, weet iemand waar ik een nederlandse stap voor stap tutorial kan vinden om blackrose in te stellen?
Mijn engels is niet zo goed.. Ik wil heel graag stock ICS proberen, maar er staat bij elke rom dat je blackrose nodig hebt. Ook wil ik vragen of je blackrose ook weer moet verwijderen als je terug naar bijv een sense rom gaat? Thanks

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
1. Maak een backup van alles.
2. Verbind je Nexus One met je computer en zorg dat fastboot en adb goed zijn geïnstalleerd en dat je telefoon bij beide herkend wordt.
3. Download BlackRose. Maakt niet uit waar je deze uitpakt.
4. Dubbelklik BlackRose.exe (je telefoon moet gewoon aan staan, dus niet in recovery of bootloader).
5. Nu gaat BlackRose automatisch aan de slag. Tijdens dit proces herstart je telefoon naar de bootloader.
6. Klaar. Nu kun je herpartitioneren (voor ICS is 220MB voor system, 16MB voor cache en wat over is voor data aanbevolen).

Je hoeft BlackRose niet te verwijderen voor bijv. een Sense rom, zorg er alleen wel voor dat je een goede partitie layout hebt waar Sense op past. Alleen voor garantie zou je BlackRose moeten verwijderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tommert38 op 30-03-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Tommert38 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:42:
1. Maak een backup van alles.
2. Verbind je Nexus One met je computer en zorg dat fastboot en adb goed zijn geïnstalleerd en dat je telefoon bij beide herkend wordt.
3. Download BlackRose. Maakt niet uit waar je deze uitpakt.
4. Dubbelklik BlackRose.exe (je telefoon moet gewoon aan staan, dus niet in recovery of bootloader).
5. Nu gaat BlackRose automatisch aan de slag. Tijdens dit proces herstart je telefoon naar de bootloader.
6. Klaar. Nu kun je herpartitioneren (voor ICS is 220MB voor system, 16MB voor cache en wat over is voor data aanbevolen).

Je hoeft BlackRose niet te verwijderen voor bijv. een Sense rom, zorg er alleen wel voor dat je een goede partitie layout hebt waar Sense op past. Alleen voor garantie zou je BlackRose moeten verwijderen.
Bedankt! Ik ga het gelijk proberen. Nog 1 vraag, welke ICS rom beveel je aan? Welke is het meest stabiel?

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Ik heb ze alledrie al gebruikt, maar gebruik nu de RC3.0 Update 0 van dk_zero-cool (gebaseerd op CyanogenMod 9) en die is heel erg stabiel en voelt snel aan. Bij de installatie kan je bij deze ook aangeven wat je allemaal wel en niet geïnstalleerd wilt hebben met een prachtige GUI (vergeleken met de anderen). De MedroidMod (nu M2 genoemd) en die van TexasIce zijn overigens ook goed. MedroidMod is ook op CM9 gebaseerd, maar daar zitten nog wat extra's van Evervolv bij. Die van TexasIce geeft meer de indruk van de 'normale' ICS. Het ligt er dus maar net aan of je veel extra opties wilt om naar eigen wens aan te kunnen passen. :)

Foutje, die van TexasIce heeft wat opties van Evervolv, maar niet te veel. MedroidMod heeft z'n eigen extra's (de meeste van de 3). :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tommert38 op 31-03-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Tommert38 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:31:
Ik heb ze alledrie al gebruikt, maar gebruik nu de RC3.0 Update 0 van dk_zero-cool (gebaseerd op CyanogenMod 9) en die is heel erg stabiel en voelt snel aan. Bij de installatie kan je bij deze ook aangeven wat je allemaal wel en niet geïnstalleerd wilt hebben met een prachtige GUI (vergeleken met de anderen). De MedroidMod (nu M2 genoemd) en die van TexasIce zijn overigens ook goed. MedroidMod is ook op CM9 gebaseerd, maar daar zitten nog wat extra's van Evervolv bij. Die van TexasIce geeft meer de indruk van de 'normale' ICS. Het ligt er dus maar net aan of je veel extra opties wilt om naar eigen wens aan te kunnen passen. :)

Foutje, die van TexasIce heeft wat opties van Evervolv, maar niet te veel. MedroidMod heeft z'n eigen extra's (de meeste van de 3). :)
die topic op xda is een beetje onduidelijk, maar werkt alles dus nu wel?

camera/wifi/hardware acceleration etc?
nog enige bugs/minpunten kunnen ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Ik gebruik nog steeds die van dk_zero-cool als dagelijkse rom, want deze werkt gewoon perfect. Alleen de videocamera en panorama modus werken niet, foto's maken lukt wel. Ik ben verder nog geen bugs tegengekomen. Wifi werkt gewoon, wifi tethering ook, USB-tethering gebruik ik niet. HWA werkt ook goed, het enige nadeel daarvan is dat de accu heel snel leeg loopt als je het scherm veel aan hebt. Bij gemiddeld gebruik kom ik wel een hele dag door, en bij weinig gebruik 2 dagen. Over de andere 2 kan ik niets zeggen, omdat ik die niet meer gebruikt heb. In ieder geval zijn er geen bugs of andere minpunten die me verhinderen ICS fatsoenlijk te kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 16:55
Hoihoi!

Ik houd de ontwikkelingen op gebied van mobieltjes niet heel erg bij (zeg maar: niet). Ondertussen doe ik al een jaar of 3 met mijn HTC Touch HD en die heeft inmiddels zijn beste tijd wel gehad (vastlopers die ik er niet uit krijg en ik begin me meer en meer te storen aan de algehele traagheid :X ).

Nu kan ik van een kennis zo'n Nexus One overnemen voor 150 euro. Ik heb wel gezien dat dat een ongeveer marktconforme prijs is. Is dat de moeite waard of kan ik voor 150 euro een veel beter toestel op de kop tikken (al dan niet 2e-hands)? En in hoeverre komt zo'n Nexus One nog een beetje mee met de telefoons van tegenwoordig? Ik hoef niet 't snelste van het snelste te hebben ('t ging vrij lang ook prima met die Touch HD), maar als ik dan toch een upgrade doe dan moet het wel lonen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Komende van een Touch HD is een Nexus one een heel mooie opvolger, verschil in snelheid (hardware en os) is enorm. Goede alternatieven zijn xperia arc en galaxy s rond die prijs (150-200). Of elke wp7.5 phone, maar als je android wil is dat geen optie natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Thanks! Die Xperia arc kende ik nog niet, maar wat ik er zo over lees is dat de accuduur wat te wensen overlaat. In hoeverre dat ondertussen met nieuwe software verbeterd is weet ik niet tho'. Enig idee? Ik kan morgen wel even 't e.e.a. uitzoeken.

Dan de Nexus One vs de Galaxy S, qua hardware ontloopt het elkaar niet veel maar is het niet zo dat de Nexus One vaker updates en meer ontwikkeling vanuit de community heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Bwa ondertussen heeft de nexus one ook geen google updates meer en qua community zijn ze hetzelfde. Anders heb je nog de nexus s, dat is de opvolger van de nexus one. Hardwarematig gelijke aan de galaxy s, maar heeft wel nog een officiële ics update gekregen. Die vindt je ook wel rond de 200. Beide hebben 4" amoled en betere grafische processor, vooral dat eerste is wel een voordeel. Bij de nexus s is het scherm ook licht gebogen. Nexus one heeft een betere build quality. Xperia arc heb ik zelf niet gehad, maar mijn broer heeft de s en die klaagt niet van batterij. Persoonlijk zou ik voor de nexus s gaan wegens officiële ics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Iedereen die mijn nexus one in de hand heeft is altijd positief verrast over de snelheid ervan. Ik heb toentertijd voor een N1 gekozen ipv HTCdesire en al mn vrienden met de htc klagen nu dat hij traag is en vastlopers heeft :+

wat wel een grooot nadeel is, is het beperkte geheugen om apps te installeren. Hij is áltijd vol bij mij.....

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 12-05-2012 13:00 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:57
Menesis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:59:
Iedereen die mijn nexus one in de hand heeft is altijd positief verrast over de snelheid ervan. Ik heb toentertijd voor een N1 gekozen ipv HTCdesire en al mn vrienden met de htc klagen nu dat hij traag is en vastlopers heeft :+

wat wel een grooot nadeel is, is het beperkte geheugen om apps te installeren. Hij is áltijd vol bij mij.....
Ik heb ook een vriend die een Nexus One heeft, en is er over het algemeen ook wel tevreden over. Ik heb nog steeds m'n Desire, maar ik ondervind eigenlijk geen vastlopers. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er een Custom Rom opgezet heb, aangezien dit een stuk sneller draait dan de origineel ROM die erop stond.

Even off topic:
Door Menesis, dinsdag 25 oktober 2011 10:07
Spelling is iets dat iedereen moet (proberen) te beheersen. Net als rekenen.
Dan moet je het zelf natuurlijk ook naleven he! :p

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Frigolamptje schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:13:
Bwa ondertussen heeft de nexus one ook geen google updates meer en qua community zijn ze hetzelfde. Anders heb je nog de nexus s, dat is de opvolger van de nexus one. Hardwarematig gelijke aan de galaxy s, maar heeft wel nog een officiële ics update gekregen. Die vindt je ook wel rond de 200. Beide hebben 4" amoled en betere grafische processor, vooral dat eerste is wel een voordeel. Bij de nexus s is het scherm ook licht gebogen. Nexus one heeft een betere build quality. Xperia arc heb ik zelf niet gehad, maar mijn broer heeft de s en die klaagt niet van batterij. Persoonlijk zou ik voor de nexus s gaan wegens officiële ics.
Zo'n Nexus S is op zich ook een optie inderdaad. Nu keek ik voor de grap op ebay en daar gaan ze voor rond de 170 euro weg. En ook bij onze oosterburen zijn ze aanzienlijk prettige geprijsd te vinden. Als zo'n ding gewoon simlock vrij is, dan kan ik daar toch geen buil aan vallen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Isdatzo schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:37:
[...]

Zo'n Nexus S is op zich ook een optie inderdaad. Nu keek ik voor de grap op ebay en daar gaan ze voor rond de 170 euro weg. En ook bij onze oosterburen zijn ze aanzienlijk prettige geprijsd te vinden. Als zo'n ding gewoon simlock vrij is, dan kan ik daar toch geen buil aan vallen of wel?
Nee. Ben zelf Belg en koop altijd in Nederland, als er geen simlock op zit zijn er verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Rednas_N schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Ik heb ook een vriend die een Nexus One heeft, en is er over het algemeen ook wel tevreden over. Ik heb nog steeds m'n Desire, maar ik ondervind eigenlijk geen vastlopers. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er een Custom Rom opgezet heb, aangezien dit een stuk sneller draait dan de origineel ROM die erop stond.

Even off topic:

[...]

Dan moet je het zelf natuurlijk ook naleven he! :p
Het heeft inderdaad met die ROM te maken, want dat is ook het enige echte verschil tussen de N1 en de Desire. Welke ROM heb je er op gezet?
Grappig, die quote over spelling. Ik zie de fout echter niet :+ Ik snap ook niet waar je die quote ineens vandaan tovert?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
Frigolamptje schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Nee. Ben zelf Belg en koop altijd in Nederland, als er geen simlock op zit zijn er verder geen problemen.
Er is een Nexus S onderweg, bedankt voor je hulp :Y !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:42

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Isdatzo schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Er is een Nexus S onderweg, bedankt voor je hulp :Y !
Goede keus! Ik heb veel toestellen gehad (HTC Desire, LG Optimus 2X Speed, Xperia Arc, HTC Sensation, Nokia Lumia 800) en ben weer lekker terug bij de Nexus S. Ga je geen spijt van krijgen!
Er zit alleen geen Amoled scherm in, maar Super LCD...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist ICS op mijn Nexus One gezet, draait erg soepel en tot nu toe geen klachten :)

Om precies te zijn deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1366897

De accuduur lijkt ook flink langer. Komt waarschijnlijk doordat ICS (of in ieder geval deze versie) de processor terugklokt als ie niks doet.

[ Voor 62% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-05-2012 08:50 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Kende jullie deze al? easter egg:
ga naar instellingen > over de telefoon > klik herhaaldelijk, snel achter elkaar op 'android versie x.x.x'

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
N1 is nog steeds niet dood
gebruik nu al tijdje 4.0.4 en ze zijn zelfs bezig met jelly bean :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb een truc gevonden om iets meer ruimte te verkrijgen die wérkt! Ook op niet-geroote devices.
Misschien al een keer voorbij gekomen maar toch: http://androidforums.com/...l-memory.html#post1932576

ik kon whatsapp en swiftkey verplaatsen naar de SD kaart :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
SonyEricsson schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:39:
N1 is nog steeds niet dood
gebruik nu al tijdje 4.0.4 en ze zijn zelfs bezig met jelly bean :P
hoe precies? en werken alle functies nu wel (camera, gps wifi etc)? en loopt het een beetje?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Menesis schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:21:
[...]

hoe precies? en werken alle functies nu wel (camera, gps wifi etc)? en loopt het een beetje?
alles werkt 100% wat ik tot nu toe getest heb
gps/wifi/camera/video etc etc

icm een class 10 16gb kaart en a2sd is het nog steeds rete snel en als je een 4gb ext partitie aanmaakt dan heb je nog steeds genoeg internal memory voor je apps en 12gb voor je overige dingen
:D

• Menesis
Wow klinkt goed! Heb je die link hierboven gevolgd? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1366897

Mixed Reality dev

• SonyEricsson
ja en dan die van 7/20 pakken
die iemand anders gecompiled heeft

officieel is die van 7/3 de laatste versie aangezien ze nu bezig zijn met jelly bean, maar die van 7/20 werkt helemaal perfect. wifi ad hoc/gapps etc werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Aha dank u! :) Als ik tijd heb ga ik me er in verdiepen. Ik heb nog geen ervaring met bootloaders / rooten etc.
Hoe werkt dat precies met die 4Gb externe partitie aanmaken? Telt dat dan als 'app' geheugen zodat je opeens heel veel kunt installeren?

[ Voor 38% gewijzigd door Menesis op 31-08-2012 10:14 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Menesis schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:13:
Aha dank u! :) Als ik tijd heb ga ik me er in verdiepen. Ik heb nog geen ervaring met bootloaders / rooten etc.
Hoe werkt dat precies met die 4Gb externe partitie aanmaken? Telt dat dan als 'app' geheugen zodat je opeens heel veel kunt installeren?
inderdaad
N1 heeft na blackrose nog maar 200mb om apps te installeren
Als je met a2sd een patitie van 4gb aanmaakt op je sdkaart dan heb je dus 4gb om al je apps te installeren
en 12gb blijft er dan over voor je videos/mp3/fotos etc.
werkgeheugen blijft wel op 512mb staan en is samen met de snelheid de minpunten. Maar ik moet zeggen dat het eigenlijk vloeiender werkt dan android 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Een 4GB ext-partitie is echt veel te groot. Er wordt minimaal 512MB en maximaal 2GB aangeraden i.v.m. eventuele instabiliteit bij meer (1GB is meer dan genoeg).

Daarnaast zou ik zeker ook de ICS ROM van dk_zero-cool proberen als ik jou was, die is gebaseerd op CM9 en heeft lekker veel mogelijkheden om aan te passen :)

De JB ROMs zijn (in mijn ogen) helaas nog niet voor dagelijks gebruik geschikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Tommert38 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:45:
Een 4GB ext-partitie is echt veel te groot. Er wordt minimaal 512MB en maximaal 2GB aangeraden i.v.m. eventuele instabiliteit bij meer (1GB is meer dan genoeg).

Daarnaast zou ik zeker ook de ICS ROM van dk_zero-cool proberen als ik jou was, die is gebaseerd op CM9 en heeft lekker veel mogelijkheden om aan te passen :)

De JB ROMs zijn (in mijn ogen) helaas nog niet voor dagelijks gebruik geschikt..
bij mijn nieuwe microsd kaart ( sandisk) class 10 , pakt hij die 4gb ext en zelf 2gb niet meer als ext partitie
krijg foutmeldingen met playstore :'(
doe ik mijn oude transcend erin ook een class10 dan doet alles het perfect.

maargoed, die sandisk is 10x sneller dus die hou ik erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 11:33
Mijn zoontje heeft een Nexus One gekregen. Om dit toestel weer even wat moderner te maken wil ik er graag Kitkat voor hem op installeren.
Mijn eerste gedachte is CyanogenMod 11 (of is een andere ROM beter of simpeler te installeren?)
Het is me gelukt om
  • De N1 te rooten en om
  • Rom Manager te installeren met Clockworkmod als recovery (is dit wel nodig/handig)
Maar nu loop ik vast op XDA worden kreten genoemd die ik niet ken zoals:
  • “resize your /system to 240”
  • “Copy 05mountext and 10apps2sd to /system/etc/init.d/ and chmod them 755
  • Copy a2sd to /system/bin/
  • Give permission to execute too
  • Su a2sd install” en “hhboot”.
Is er een stappenplan of kan iemand me uitleggen hoe ik deze N1 van een Android 4.4 versie voorzie? Ik ben niet een echte leek maar het lijkt heel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Er bestaat geen goed werkende kitkat rom voor de nexus one.
Dit toestel is veel te oud hiervoor.

De "nieuwste" cyanogenmod versie voor de nexus one is CM7
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Passion_Info
Hier de installatie handleiding
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_passion

Android versie 2.3.6 is de laatste versie die door Google is uitgebracht voor die telefoon.

Hier houdt het wel mee op :)

edit:
Zie net dat het om een aangepaste CM11 gaat.
Je moet dan idd je partitietabel en bootloader veranderen en dergelijke. Als je niet goed weet wat je moet doen, laat het dan, hier kun je de telefoon volledig mee bricken.
De stappen die in de openingspost van dat topic op XDA staan zijn prima te volgen

[ Voor 27% gewijzigd door cypher21 op 24-03-2014 14:32 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Er zijn vele (officieuze) versies nieuwer dan 2.3.6 uitgebracht, echter werkt, naar mijn mening, geen van alle goed genoeg om dagelijks te gebruiken, en ja ik heb er zeer veel geprobeerd.

Mocht je het toch willen; met BlackRose kan je de partitiegroottes wijzigen. Maar alsjeblieft: lezen. lezen en nog eens lezen vóórdat je iets gaat ondernemen. Zorg dat je begrijpt wat je doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 11:33
Thanx!
Wat ik ga doen is eerst CM7 d'r op zetten mbv de linkjes van @cypher21 om er van te leren, daarna misschien ooit nog een keer de CM11 (of een andere), bedankt voor de tip over BlackRose @Tommert38!
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste