De nieuwe CM6 rom bevalt mij prima. Het is compleet Nederlands, dat is opzich wel fijn. Ik vind wel dat mijn batterij erg snel leeg gaat, misschien moet ik daarvoor nog even een andere kernel voor vinden. En de garantie gaat over de softwaregarantie. Als jij stof onder je scherm krijgt, gaan ze hem niet weigeren omdat je bootloader unlocked hebt. Als hij echter vast loopt, en niet doet wat je wil, kunnen ze hem daarom weigeren.
Ik heb een gerootte Android waar ik handmatig 2.2 op heb gezet. Nu komt er de hele tijd een 2.2 update binnen van 2.0 MB maar die kan ik niet installeren.
Bij de reboot krijg ik:
No Signature (145 files)
Verification failed
Installation aborted
En nu blijft die 2.2 update dus elke keer weer terugkomen.
Is er iets om het handmatig te installeren of als dat niet lukt die irritante melding (install now/install later) uit te schakelen?
Bij de reboot krijg ik:
No Signature (145 files)
Verification failed
Installation aborted
En nu blijft die 2.2 update dus elke keer weer terugkomen.
Is er iets om het handmatig te installeren of als dat niet lukt die irritante melding (install now/install later) uit te schakelen?
Bij gerootte toestellen werken de OTA updates nooit, dus vandaar dat je die foutmelding krijgt. Wbt die update heb je waarschijnlijk een ROM gebaseerd op FRF85B versie geïnstalleerd, echter is vlak daarna FRF91 uitgekomen ivm security patches.
Oplossing is om een FRF91 rom te downloaden, en die via recovery er opnieuw overeen te zetten.
Dit gaat overigens (als het goed is) zonder verwijdering van huidige gegevens/apps etc, maar maak voor de zekerheid even een Nandroid backup.
Oplossing is om een FRF91 rom te downloaden, en die via recovery er opnieuw overeen te zetten.
Dit gaat overigens (als het goed is) zonder verwijdering van huidige gegevens/apps etc, maar maak voor de zekerheid even een Nandroid backup.
ga nog een weekje max wachten totdat de officieele update van VF voor de N1 gaat komen en dan toch maar eens echt aan rooten gaan denken.Ben het wachten nu wel beetje zat aan het worden
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Dit hoort niet in dit topic thuis.
[ Voor 105% gewijzigd door RoD op 14-07-2010 10:58 ]
*knip* zie hierboven.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 14-07-2010 10:58 ]
@RoD Als je nu onderaan het bericht gezet hebt dat het niet in dit topic thuis hoort had het nog een kleine toevoeging (want had toch met de N1 te maken) nu is het gewoon een onzin post.
[ Voor 10% gewijzigd door Joey101 op 14-07-2010 13:17 ]
Ik draai CM6 nu ook met een custom kernel (zie XDA, deze om precies te zijn.)tommy schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:35:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe CM 6 rom? Hoe zit het precies met de NL taal?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen vanwege de garantie, maar mocht ik hem echt kapot maken een keertje..dan kan ik hem toch beter in een pot bier gooien en dan opsturen?? (heb verzekering)
Batterij gaat juist lang mee, doe een kleine 2 dagen met gemiddeld browser, foto's kijken, Wifi, 3G.
Het is nu wachten op de Froyo Desire port van Modaco!
Ik krijg bijna het idee dat er wat mis is met mn nexus one: als ik de agenda open begint deze op een willekeurige datum. Vandaag begint hij in 1970. Er handig.
Daarnaast had ik al eerder dat foto's afentoe een rare datumtag meekregen.
Daarnaast had ik al eerder dat foto's afentoe een rare datumtag meekregen.
Mixed Reality dev
is het altijd een willekeurige datum of is het altijd 1970? 1 januari 1970 is namelijk het begin (tijdsindex 0) van de meeste computerhardware. Kan een probleem zijn met de interne klok ofzo

Verwijderd
hmm is er enig zicht op de 2.2 update ?? want ik ging 3 weken geleden op vakantie en toen dacht ik als ik terugkom kan ik lekker 2.2 updaten! maar gewoon nog niks??.. wat is het probleem
.. de NX1 moet toch DE telefoon zijn die snel word geupdate?.
hmm na ja als het nog lang duurt dan ga ik maar naar cyanogen rom's want die draaide altijd fijn op mijn Magic..
hmm na ja als het nog lang duurt dan ga ik maar naar cyanogen rom's want die draaide altijd fijn op mijn Magic..
Als je wat pagina's had terug gebladerd dan wis je nu eigenlijk net zoveel als je nu doet.... niets 
Nee ff serieus, zowel Google als Vodafone laten niets los over wat er precies speelt en als ze wat los laten dan roept dat meer vragen op dan dat het enige verduidelijking geeft.
Statements tot nu toe in willekeurige volgorde:
Mijn advies; nog even geduld tenzij je echt niet zonder Froyo kan. Houd er wel rekening mee dat als je gebruik gaat maken van een custom rom je garantie vervalt!
Nee ff serieus, zowel Google als Vodafone laten niets los over wat er precies speelt en als ze wat los laten dan roept dat meer vragen op dan dat het enige verduidelijking geeft.
Statements tot nu toe in willekeurige volgorde:
- Vodafone UK geeft aan dat ze nog geen Froyo rom hebben ontvangen van Google.
- Vodafone UK zegt dat ze de Froyo rom aan het testen zijn.
- Vodafone UK zegt dat er kleine aanpassingen moeten gebeuren aan de Froyo rom.
- Google zegt (begin juni)dat de Froyo rom met een kleine vertraging ook voor de europese klanten beschikbaar komt.
Mijn advies; nog even geduld tenzij je echt niet zonder Froyo kan. Houd er wel rekening mee dat als je gebruik gaat maken van een custom rom je garantie vervalt!
Verwijderd
hoi ik heb ook vorige maand een vodafone nexus one besteld maar tot op heden geen levering ontvangen volgens typhone zouden ze uitleveren week 28
maar nu zeggen ze doodleuk week 30
. het begint op dwaling te lijken misleiden van de consument om maar wel abbonementjes te verkopen maar niets te leveren.
enne ik heb al een htc desire en een sony x10 dus graag niet dat koop dan die en die verhaal.
iemand een idee over hoeveel gedupeerde abonnees het zou gaan? edit: zeuren? ach meneer heeft zijn nexus one al, tja dan had ik dit berichtje ook niet geschreven en gezegd dat men zeurt.
enne ik heb al een htc desire en een sony x10 dus graag niet dat koop dan die en die verhaal.
iemand een idee over hoeveel gedupeerde abonnees het zou gaan? edit: zeuren? ach meneer heeft zijn nexus one al, tja dan had ik dit berichtje ook niet geschreven en gezegd dat men zeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 16:42 ]
We hebben hier geen glazen bol waarmee we kunnen zien dat webshop X en leveraar Y op die en die datum hun producten leverbaar hebben. Idem dito met dat gezeur over de Vodafone update. Als je het topic door had gelezen (en dat geldt ook voor Vaizard) dan weet je genoeg.
Verwijderd
garantie vervalt bij het unlocken van de bootloader. niet bij een custom rom. Tenzij die custom rom echt overklok functies heeft, kans dat ze dan moeilijk dan bestaat inderdaad
Je kunt ook een custom rom installeren zonder de bootloader te unlocken
edit
draai zelf met CM6 , ultieme rom
Daar waar ik op Vodafone voorheen 3g behaalde heb ik nu bijna altijd het H teken.
Een ietwat snellere data verbinding.
edit
draai zelf met CM6 , ultieme rom
Daar waar ik op Vodafone voorheen 3g behaalde heb ik nu bijna altijd het H teken.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 23:05 ]
Je moet ff gaan lezen voordat je dingen typt die niet kloppenVerwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:02:
garantie vervalt bij het unlocken van de bootloader. niet bij een custom rom. Tenzij die custom rom echt overklok functies heeft, kans dat ze dan moeilijk dan bestaat inderdaad
edit
draai zelf met CM6 , ultieme rom![]()
De standaard rom geeft alleen 3G aan (ookal gebruikt ie HSDPA wat feitelijk 3G+ is)
In de CM6 mod zit een aanpassing dat er een H getoond wordt wanneer je HSDPA gebruikt.
Totaal geen snelheidsverschil met de originele, alleen wordt een H getoond. Als je bij de standaard firmware naar status gaat, zul je zien dat ie HSDPA gebruikt
Het is ook niet mogelijk een custom rom te installeren zonder de telefoon te unlocken en een andere recovery erop te zetten (tenzij er de afgelopen week iets is veranderd waar ik nog niets over gelezen heb)
[ Voor 14% gewijzigd door cypher21 op 15-07-2010 23:11 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Het lijkt er op dat het mogelijk moet zijn zonder te unlockencypher21 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 23:09:
[...]
Het is ook niet mogelijk een custom rom te installeren zonder de telefoon te unlocken en een andere recovery erop te zetten (tenzij er de afgelopen week iets is veranderd waar ik nog niets over gelezen heb)
Op pagina 45 van Vodafone UK forum staat een en ander
http://forum.vodafone.co....opid__438849&#entry438849
Deze info komt van een franse site, maar is ook in het Engels leesbaar.
Hier is ook het benodigde bestand te vinden..
http://translate.googleus...RbLXOObcjjoIkzsCQk-sXIZIw
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...
Als het iemand op dit forum gelukt is horen wij dit graag..
Dat gaat niet over een custom rom, maar de officiele froyo rom (frf91) installeren op een vodafone toestel zonder te unlockenTracker06 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 07:46:
[...]
Het lijkt er op dat het mogelijk moet zijn zonder te unlocken![]()
Op pagina 45 van Vodafone UK forum staat een en ander
http://forum.vodafone.co....opid__438849&#entry438849
Deze info komt van een franse site, maar is ook in het Engels leesbaar.
Hier is ook het benodigde bestand te vinden..
http://translate.googleus...RbLXOObcjjoIkzsCQk-sXIZIw
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd...
Als het iemand op dit forum gelukt is horen wij dit graag..
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 16-07-2010 08:04 ]
Let op dat je hboot wel dus word aangepast en dat je "voorlopig" vast zit aan deze koreaanse rom totdat je weer de hboot kan overschrijven met een corresponderende europese rom. Alleen met een unlock kom je van deze rom af... dus weet waaraan je begint.
Daarnaast is het ook handig om het aantal stappen wat je moet doorlopen om bij het menu onderdeel "taal instellen" te komen opschrijft. Ik denk dat niet iedereen hier het koreaans machtig is
Daarnaast is het ook handig om het aantal stappen wat je moet doorlopen om bij het menu onderdeel "taal instellen" te komen opschrijft. Ik denk dat niet iedereen hier het koreaans machtig is
[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 16-07-2010 09:18 ]
reactie op VF uk forum::
Hi all,
Hi all,
We've seen some questions about when customers will be able to update to the EPF30 firmware on the Google Nexus One. This firmware was originally released from Google and approved by Vodafone back in May. Google have since decided that, with the Froyo update now forthcoming, the EPF30 update won't be available OTA (over-the-air) for download. Any customers wishing to update their Nexus One will be able to get the Froyo 2.2 update when it is released.
Note - customers who purchased a Nexus One from our later shipments will see the EPF30 update on their phones.
Administrator
Vodafone eForum
Ik heb net zitten kijken maar zit nu echt te twijfelen tussen de N1 en de Desire , maar net zag ik op belsimpel dat er 2 versies op de site staan namelijk de US versie en de Vodafone versie, wat is hier het verschil tussen updates taal ??
Ik zou persoonlijk voor een Nexus US gaan, snelle updates aangezien er dan geklooi is van VF en anderzijds geen Desire aangezien je dan weer moet wachten tot HTC z'n Sense heeft geport.Joey101 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:02:
Ik heb net zitten kijken maar zit nu echt te twijfelen tussen de N1 en de Desire , maar net zag ik op belsimpel dat er 2 versies op de site staan namelijk de US versie en de Vodafone versie, wat is hier het verschil tussen updates taal ??
Wbt taal ik heb zelf ook een Nexus US en draai daar gewoon Engelse taal met een NL toetsenbord woordenboek.
Ik vind het zelf wel relaxt dat ik vrijwel geen afhankelijkheden met dit toestel heb door rechtstreeks van Google af te nemen
[ Voor 15% gewijzigd door Katseviool op 16-07-2010 15:12 ]
Het lijkt er op dat Vodafone UK hun forum op slot gedaan hebben.
Ik kan daar niet meer posten, zonder dat mijn post gecontroleerd is door een moderator
http://forum.vodafone.co....id-22-froyo/page__st__920
CENZUUR!!!!!!!!
Ik kan daar niet meer posten, zonder dat mijn post gecontroleerd is door een moderator
http://forum.vodafone.co....id-22-froyo/page__st__920
CENZUUR!!!!!!!!
Tracker6 weet jij dan het antwoord op mijn vraag?
(ik ben fuske op dat forum namelijk
)
(ik ben fuske op dat forum namelijk
Net contact gehad met de VF klantenservice en hier geven ze weer ouderwets aan dat men niet weet wanneer hij gaat komen .Als hij komt dan komt hij OTA .Tja dat is dus helaas weining nieuws.Had eigenlijk met mezelf afgesproken om vanaf vorige week nog een week te wachten ... maar gaat zo nu wel erg lang duren
Bellen of mailen naar de klantenservice van Vodafone (en zeer waarschijnlijk ook alle andere providers) is kansloos. Ze zijn inhoudelijk niet op de hoogte van de producten die ze verkopen. Je word altijd met een kluitje het riet in gestuurd.Pimmetje651 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:00:
Net contact gehad met de VF klantenservice en hier geven ze weer ouderwets aan dat men niet weet wanneer hij gaat komen .Als hij komt dan komt hij OTA .Tja dat is dus helaas weining nieuws.Had eigenlijk met mezelf afgesproken om vanaf vorige week nog een week te wachten ... maar gaat zo nu wel erg lang duren
Winkelpersoneel weet het trouwens ook niet en bedriegt ook nog eens. Men had op zo'n minst kunnen meedelen dat het hier om een branded phone. Ik zit er over na te denken om hier een zaak van te maken bij de ombudsman onder het mom van misleiding.
Wat weten we tot nu toe:
Dat de Froyo update gaat komen is nu wel duidelijk als je leest dat de "oude Vodafone N1's" niet worden geupdate naar EPF30 vanwege Froyo. Wat ook duidelijk is geworden, is dat Vodafone inderdaad de Google Roms vrijgeeft voor release.
Dat Google er dus niks over kwijt wil is nu ook duidelijk want het is een Vodafone product en geen "echte" Google phone. Koopadvies Vodafone Nexus One: niet kopen.
Betere opties zijn:
US Nexus One - direct updates van Google en geen gedonder van Vodafone.
HTC Desire - Sense UI en accesoires in nederland te koop. Froyo update ergens Q3 volgens geruchten.
Samsung Galaxy S - De android telefoon van dit moment. Froyo update ergens Q3 geruchten.
Dus Google's eerste telefoon in Nederland is gewoon een grote RAMP,
voor de mensen die een van de N1's heeft weten te bemachtigen hebben er veel nog geen FROYO ontvangen,
en voor degene (ik
) die er een willen kopen zijn er geen beschikbaar.
Net weer gebeld met Vodafone S' Hertogenbosch medewerker zei eind Juli begin Augustis
voor de mensen die een van de N1's heeft weten te bemachtigen hebben er veel nog geen FROYO ontvangen,
en voor degene (ik
Net weer gebeld met Vodafone S' Hertogenbosch medewerker zei eind Juli begin Augustis
[ Voor 15% gewijzigd door Joey101 op 16-07-2010 17:19 ]
Verwijderd
@cypher21 , dank voor de toelichting met betrekking tot het H symbool.
Het had ook vriendelijker gemogen hoor, ik doe me best om alles te lezen.
edit:
root en geen unlock van je bootloader ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=710842
edit:
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 18:11 ]
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Vodafone maakt er een 'ramp' van (OMG 2.1 kan echt niet meer!1!!), Google niet. Je kunt altijd nog een US toestel importeren hoor, dat hebben zat mensen hier gedaan waaronder ik. Geen enkel probleem hier.
Het probleem is niet zo zeer Froyo, Eclair of het rooten en gebruik van custom roms. Waar het om gaat is dat de Vodafone Nexus One gelijk is aan alle andere Android toestellen die nu te koop zijn in de winkel. Je bent namelijk afhankelijk van de leverancier in dit geval Vodafone als het om updates gaat. Het maakt dus niet uit of je een Desire, Galaxy S of een X10 koopt. Wil je Froyo dan moet je wachten op je leverancier en als je gaat rooten ben je je garantie kwijt. Er is dus geen verschil....Flying Bobman schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:07:
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Vodafone maakt er een 'ramp' van (OMG 2.1 kan echt niet meer!1!!), Google niet. Je kunt altijd nog een US toestel importeren hoor, dat hebben zat mensen hier gedaan waaronder ik. Geen enkel probleem hier.
De gehele meerwaarde van de europese(vodafone) Nexus One is dus weg, het is immers geen echte Google Phone.
Huh? Werken smilies niet meer om genuanceerd over te komenVerwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:03:
@cypher21 , dank voor de toelichting met betrekking tot het H symbool.
edit:
Anyway, root zonder unlock kan wel. Updaten naar een officiele froyo (koreaanse) rom ook
Custom firmware zonder unlock niet
[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 16-07-2010 21:25 ]
Om het helemaal bizar te maken:
In de komende dagen de Froyo update????
En nog een recentere tweet gevonden:
Waarschijnlijk was deze tweet bedoeld als een soort damage control om de schade te beperken.
http://twitter.com/vodafone_de/status/18664016527(mh) #FroYo Firmware-Update für #Nexus One voraussichtlich in den nächsten Tagen. Für weitere Android-Endgeräte in Planung.
In de komende dagen de Froyo update????
En nog een recentere tweet gevonden:
http://twitter.com/vodafone_de/status/18673359180(mh) Vodafone entscheidet Releasedaten für #FroYo nicht alleine, sondern gemeinsam mit Google und Endgeräteherstellern. #Qualität
Waarschijnlijk was deze tweet bedoeld als een soort damage control om de schade te beperken.
[ Voor 38% gewijzigd door Miki op 16-07-2010 22:34 . Reden: nieuwe tweet toegevoegd ]
[Offtopic]Over Twitter gesproken, ik zou je ontevredenheid ook daar even opknallen (hash #Vodafone)... al die telco's hebben toch van die webcare teams die dat in de gaten houden en zo snel mogelijk geklaag in de kiem willen smoren. Zelfde gebeurde bij een maat van mij die helemaal pissed was op T-Mobile, na wat berichten werd hij meteen getweet dat ze een oplossing gingen zoeken.
Kortom gebruik hun strategie tegen hen zelf
Kortom gebruik hun strategie tegen hen zelf
Weet iemand of er ergens een widget is te downloaden zoals de standaard power control widget (toggle wifi, gps,bluetooth,sync,brightbness), maar dan inclusief eentje waarmee ik mobiel internet kan uitzetten? Ik zet mn data elke nacht uit en vind het irritant om elke keer de settings in te moeten duiken om het aan en uit te zetten.
De widgets die ik tot nu toe kon vinden zijn allemaal vrij lelijk.
EDIT: laat maar, had niet goed gezocht. Heb nu de widget "Extended Controls" gevonden, en die werkt perfect en is net zo mooi als de standard widget
De widgets die ik tot nu toe kon vinden zijn allemaal vrij lelijk.
EDIT: laat maar, had niet goed gezocht. Heb nu de widget "Extended Controls" gevonden, en die werkt perfect en is net zo mooi als de standard widget
[ Voor 16% gewijzigd door bartos88 op 18-07-2010 13:25 ]
Dit hoort hier niet thuis.
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 18-07-2010 13:30 ]
Zag op XDA een gerucht dat de nieuwe image er nog niet is omdat Vodafone een speciaal tarief wil hanteren voor Tethering
. Als dit echt zo is zet ik er denk ik alsnog een custom rom op
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Wat is daar nu mis mee? In de voorwaarden staat dat tethering niet mag, of je telefoon het nu ondersteund of niet, het mag dus niet.ice-T106 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:01:
Zag op XDA een gerucht dat de nieuwe image er nog niet is omdat Vodafone een speciaal tarief wil hanteren voor Tethering. Als dit echt zo is zet ik er denk ik alsnog een custom rom op
Als ze het nu mogelijk zouden maken om wel te tetheren met hun toestemming voor een kleine toeslag per maand, dan is dat toch helemaal zo erg niet? Zeker niet als je er vaak gebruik van maakt.
Nu zit ik niet vaak in de trein, maar als dat wel zo zou zijn, dan zou ik er echt wel een paar euro in de maand extra voor over hebben om tethering te mogen gebruiken, bespaart immers weer de aanschaf van zo'n dongle. (Het is niet voor niets dat die abos duurder zijn, omdat mensen die dingen gebruiken meer data verstoken. En dat zou je met tethering, waarschijnlijk ook doen (mits je het regelmatig gebruikt)
Anders zul je moeten overstappen op T-mobile, brakke verbinding, maar tetheren mag wel.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Daar heb je wel een punt. Gerucht was overigens dat je per MB moest betalen. Heb juist net iPhone contract voortijdig kunnen ontbinden vanwege slecht bereik. Wel blij met mijn Nexus tot nu toe.
Wel een beetje jammer dat we hierdoor misschien extra lang moeten wachten (is slechts een gerucht nogmaals)
Wel een beetje jammer dat we hierdoor misschien extra lang moeten wachten (is slechts een gerucht nogmaals)
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Tsja je kan zeggen wat je wilt van T-mobile, maar dat is toch wel erg relaxed van ze, dat ze nergens moeilijk over doen. Ik zou er inderdaad meteen een custom rom op knallen als ze serieus geld willen gaan vragen voor dezelfde bits en bytes over hun verbinding (wat maakt het in hemelsnaam uit of je een site op je telefoon of op je laptop bezoekt?). Best dom ook van Vodafone, want zo gooien ze hun eigen glazen in. Je jaagt klanten tegen je in het harnas, en de doelgroep pak je er juist NIET mee, want de grootverbruikers die zetten er toch wel een custom rom op.
Die groot verbuikers zijn dan natuurlijk ook makkelijker te pakken. Ze kunnen gewoon een lijst nemen met de grootste verbruikers, en vervolgens daar de data stromen analyseren, daarmee moet je best vast kunnen stellen of ze internetten met telefoon of niet. Denk alleen al aan user agent dingen ofzo. (en ja ook die zijn te omzeilen, maar daar zal lang niet iedereen altijd aan denken)Flying Bobman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:18:
Tsja je kan zeggen wat je wilt van T-mobile, maar dat is toch wel erg relaxed van ze, dat ze nergens moeilijk over doen. Ik zou er inderdaad meteen een custom rom op knallen als ze serieus geld willen gaan vragen voor dezelfde bits en bytes over hun verbinding (wat maakt het in hemelsnaam uit of je een site op je telefoon of op je laptop bezoekt?). Best dom ook van Vodafone, want zo gooien ze hun eigen glazen in. Je jaagt klanten tegen je in het harnas, en de doelgroep pak je er juist NIET mee, want de grootverbruikers die zetten er toch wel een custom rom op.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
het is nog veel makkelijker om mensen eruit te vissen die tetherenBalachmar schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:32:
[...]
Die groot verbuikers zijn dan natuurlijk ook makkelijker te pakken. Ze kunnen gewoon een lijst nemen met de grootste verbruikers, en vervolgens daar de data stromen analyseren, daarmee moet je best vast kunnen stellen of ze internetten met telefoon of niet. Denk alleen al aan user agent dingen ofzo. (en ja ook die zijn te omzeilen, maar daar zal lang niet iedereen altijd aan denken)
geen analyse voor nodig.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
De droid heeft Froyo waarschijnlijk eerder Froyo dan de EU N1 bezitters.
Oke, ik voel me echt genaait door Vodafone.
Maar hoe zit het precies met garantie als je hem unlocked?
Hardware garantie blijft, alleen softwaregarantie verloopt (als je infiniteloop of weet ik wat krijgt)?
Ik denk er serieus over na, overigens wat is jullie mening over de methode om zonder unlock (dus garantie blijft) een custom ROM erop te zetten?
Verder: N1 toptelefoon
Maar hoe zit het precies met garantie als je hem unlocked?
Hardware garantie blijft, alleen softwaregarantie verloopt (als je infiniteloop of weet ik wat krijgt)?
Ik denk er serieus over na, overigens wat is jullie mening over de methode om zonder unlock (dus garantie blijft) een custom ROM erop te zetten?
Verder: N1 toptelefoon
Verwijderd
Hey iedereen!
K vind de nexus echt een goeie telefoon
K haal hem veel liever dan de Galaxy S Of de Desire
Maar over 1 ding ben ik niet zeker
Als dit waar is haal ik liever de galaxy s/desire
Vraag: Breken de nexus one's AMOLED schermen echt zo snel als ze zeggen?
Of zijn 't allemaal geruchten
Als dat niet zo is ga ik 'm binnen 1 maand kopen als me iphone abbonoment is verlopen
K vind de nexus echt een goeie telefoon
Als dat niet zo is ga ik 'm binnen 1 maand kopen als me iphone abbonoment is verlopen
Als die dan leverbaar is.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:23:
Hey iedereen!
K vind de nexus echt een goeie telefoon![]()
Vodafone
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat het glas zou breken? Lijkt me dat als je de telefoon maar hard genoeg ergens tegen aan gooit, dat het dan wel breekt
Maar over het algemeen is het een zeer stevige telefoon, er zit nog geen enkel krasje op en ik gebruik geen hoesje o.i.d. HTC's bouwkwaliteit heb ik tot nu toe altijd nog hoger in het vaandel dan die van Samsung iig.
Kreeg zojuist deze mail hoe weet ik niet ik heb wel een form ingevuld ergens op het google forum:P
New official information about when we are getting Froyo:
We can confirm that Google will start to roll out the latest Android software version (2.2) for Vodafone Nexus One users over the course of the next week as an over-the-air update. The roll out will be phased and will be available to all Vodafone customers who have purchased the handset from us.
EDIT: Reactie afkomstig van medewerker Vodafone UK, geplaatst op het forum daar. Waarschijnlijk geld dit voor alle EU N1's..
We can confirm that Google will start to roll out the latest Android software version (2.2) for Vodafone Nexus One users over the course of the next week as an over-the-air update. The roll out will be phased and will be available to all Vodafone customers who have purchased the handset from us.
EDIT: Reactie afkomstig van medewerker Vodafone UK, geplaatst op het forum daar. Waarschijnlijk geld dit voor alle EU N1's..
[ Voor 12% gewijzigd door Fuske op 19-07-2010 22:37 ]
Laten we het hopen!
Hopelijk lost deze update mijn probleempje ook op dat het scherm af en toe vreemd reageert. Als ik bijvoorbeeld een app wil openen, opent het toestel hetgeen wat er 2 cm onder staat. Net alsof het scherm opeens verkeerd staat gekalibreerd. Iemand ervaring met dit probleem?
Hopelijk lost deze update mijn probleempje ook op dat het scherm af en toe vreemd reageert. Als ik bijvoorbeeld een app wil openen, opent het toestel hetgeen wat er 2 cm onder staat. Net alsof het scherm opeens verkeerd staat gekalibreerd. Iemand ervaring met dit probleem?
Ja, inderdaad. Vanmorgen gebeld om te vragen wanneer er weer telefoons uitgeleverd gaan worden. Op 12-07 heb ik 'm besteld, en met wat geluk word het de eerste week van augustus, maar dat was nog echt niet zeker. Kreeg de tip mee om ergens volgende week nog een keer te bellen naar de status.
Oftewel, lekker afwachten dus. 1 voordeel, tegen die tijd is 2.2 hopelijk ook gereleased
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Had het ook gelezen. Zal ook wel voor alle VF-users gelden. Mooi!tommy schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:34:
Kreeg zojuist deze mail hoe weet ik niet ik heb wel een form ingevuld ergens op het google forum:P
Kijk eens heel goed hoe je je N1 vast houd. Het overkomt me soms als ik de N1 aan de bovenzijde met mijn wijsvinger en duim vast houd en -dan zonder dat ik er erg in heb- ik net het randje van het glaswerk raak. Als dat gebeurd flipt mijn scherm. Anders vast houden en even het scherm uit en weer aan zetten fixed het probleem.De Dona schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:48:
Laten we het hopen!
Sinds ik er op let overkomt me dat bijna niet meer
Godzijdank is er eindelijk goed nieuws over de Froyo update voor de europese N1's

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 19-07-2010 23:38 ]
Ik heb het even geprobeerd, en inderdaad: zodra ik net een beetje van het glaswerk raak, registreert het scherm de aanraking. Maar het probleem wat ik heb lijkt hier niet op. Als ik bijvoorbeeld het scherm in het midden aanraak, zo'n 3 cm boven de menu button, dan voel je dat het toestel op de menubutton reageert. Zodra het toestel opnieuw opgestart is, is het probleem ook weg.Miki schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:36:
[...]
Kijk eens heel goed hoe je je N1 vast houd. Het overkomt me soms als ik de N1 aan de bovenzijde met mijn wijsvinger en duim vast houd en -dan zonder dat ik er erg in heb- ik net het randje van het glaswerk raak. Als dat gebeurd flipt mijn scherm. Anders vast houden en even het scherm uit en weer aan zetten fixed het probleem.
Sinds ik er op let overkomt me dat bijna niet meer
Blijkbaar hebben meerdere personen hier last van.

Het uitrollen is begonnen!!
Mensen op het uk forum van VF melden dat na een manual checkin de OTA is binnengekomen!!
(zoals ik lees tot nu toe alleen de EPF21 builds, maar ik verwacht deze week de rest dan ook wel)
[ Voor 28% gewijzigd door Fuske op 20-07-2010 07:55 ]
Kan het bijna niet geloven maar het is inderdaad waar. De eerste batch N1's die vodafone heeft verkocht worden nu geupdate(EPF21B). De update voor de EPF30 laat voor als nog op maar het zal niet lang duren voordat ook wij aan de beurt zijn.
Trouwens grappig om te zien dat de tweet van het duitse Vodafone idd. klopte. Ik vraag me alleen af of ze wat hebben aangetrokken van het groeiende anti-Vodafone berichten m.b.t. het lange wachten en goedkeuringsproces van de rom. Het gaat plotseling wel heel erg snel.
Nu nog duidelijkheid over de accessoires in europa en ik ben helemaal in me nopjes.
Trouwens grappig om te zien dat de tweet van het duitse Vodafone idd. klopte. Ik vraag me alleen af of ze wat hebben aangetrokken van het groeiende anti-Vodafone berichten m.b.t. het lange wachten en goedkeuringsproces van de rom. Het gaat plotseling wel heel erg snel.
Nu nog duidelijkheid over de accessoires in europa en ik ben helemaal in me nopjes.
Mag ik eindelijk mijn contract verlengen, bel ik Hi op, zeggen ze dat ze leveringsproblemen hebben en dat ze hem misschien helemaal niet meer gaan aanbieden......
Ik wacht het dan nog maar even rustig af
Ik wacht het dan nog maar even rustig af
Heb ik heel sporadisch wel eens last van, met name als ik in mn bed lag. Oplossing voor mij was om het toestel dan te locken en weer te unlocken dan reageerde hij weer normaalDe Dona schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:48:
Laten we het hopen!
De link van de EPF21B-to-FRF91 versie is iig hier http://android.clients.go...EPF21B_release_signed.zipMiki schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:26:
Kan het bijna niet geloven maar het is inderdaad waar. De eerste batch N1's die vodafone heeft verkocht worden nu geupdate(EPF21B). De update voor de EPF30 laat voor als nog op maar het zal niet lang duren voordat ook wij aan de beurt zijn.
Hopen dat nu ook snel iemand de link voor EPF30 weet op te vissen, dan kunnen we hem allemaal upgraden
Volgens meldingen op XDA missen uit de Voda Froyo de Amazon MP3 Store (
Geen ontbrekende/beperkte tethering functionaliteit or what so ever.
edit: post boven.
Netjes
ik verwacht vandaag/morgen wel de update, het lijkt me dat in EU minder telefoons zitten dus de update sneller uitgerolt kan worden.
Netjes
[ Voor 78% gewijzigd door Scarify op 20-07-2010 11:23 ]
heb net manual checkin gedaan, en ben nu Froyo 2.2 aan het downloaden!
Vodafone nexus one
Niet geunlocked, geen custom rom (de standaard 'NL' versie dus)
Vodafone nexus one
Jongens, de volgende (EPF30 gebruiker) die 'm binnenkrijgt gaarne eerst Log Collector installeren uit de market zodat je hier de link kan posten naar de update!
w00t!
Hier helaas nog niets nadat ik de "checkin" code heb ingevoerd. Zal wel per groep worden gepushed zoals ook in de US is gebeurd.
Wel gaaf dat ook de europese users nu eindelijk aan de beurd zijn. Als ze volgende keer beter communiseren zou het een hele hoop onrust schelen.
Hier helaas nog niets nadat ik de "checkin" code heb ingevoerd. Zal wel per groep worden gepushed zoals ook in de US is gebeurd.
Wel gaaf dat ook de europese users nu eindelijk aan de beurd zijn. Als ze volgende keer beter communiseren zou het een hele hoop onrust schelen.
Ik had helaas geen Log Collector geinstalleerd 
Ik heb nu Kernel Version 2.6.32.9-27227-g3c98b0dhaley@m4-dev #1
Build nr: FRF91

Ik heb nu Kernel Version 2.6.32.9-27227-g3c98b0dhaley@m4-dev #1
Build nr: FRF91
En je had gewoon de EPF30 erop staan?-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:32:
heb net manual checkin gedaan, en ben nu Froyo 2.2 aan het downloaden!
Vodafone nexus one
![]()
handig om het even te vermelden hier..
tommy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:04:
[...]
En je had gewoon de EPF30 erop staan?
handig om het even te vermelden hier..
Standaard Vodafone NL versie. Ja, EPF30 dus.-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:32:
de standaard 'NL' versie dus
Ik had mijn Nexus One besteld op dezelfde dag dat Vodafone de bestellingen mogelijk had gemaakt. Hoor dus mogelijk bij een 'vroege' groep.
De rest zal hopelijk snel volgen
[ Voor 18% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 20-07-2010 12:12 ]
Me2-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:10:
[...]
[...]
Standaard Vodafone NL versie. Ja, EPF30 dus.
Ik had mijn Nexus One besteld op dezelfde dag dat Vodafone de bestellingen mogelijk had gemaakt. Hoor dus mogelijk bij een 'vroege' groep.
De rest zal hopelijk snel volgen

(er zijn ook epf21 builds dus kon dat je die had, vandaar dat ik het voor de zekerheid even vroeg..)
heb je wel checkin gedaan? Ik kreeg namelijk niet 'zomaar' de melding. Alleen na het doen van de checkin zag ik onder de System updates (settings -> about phone -> System updates) dat de download gestart was :]
Om checkin te doen:
1) Open phone app
2) Typ het volgende 'telefoonnummer' in: *#*#checkin#*#* (oftewel *#*#2432546#*#*)
3) Telefoon zal automatisch inchecken bij google, in je statusbalk moet 'checkin succesful' verschijnen
4) Check je system updates
Om checkin te doen:
1) Open phone app
2) Typ het volgende 'telefoonnummer' in: *#*#checkin#*#* (oftewel *#*#2432546#*#*)
3) Telefoon zal automatisch inchecken bij google, in je statusbalk moet 'checkin succesful' verschijnen
4) Check je system updates
[ Voor 38% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 20-07-2010 12:19 ]
Nog geen OTA ontvangen op VF N1, EPF30. Ook na restart en/of checkin geen succes. Jammer. Hopelijk released Google snel de signedpassion, dan doe ik het zelf even.
Ook met de checkin geen succes, dat zit ik al de hele morgen te doen..
tommy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:21:
Ook met de checkin geen succes, dat zit ik al de hele morgen te doen..

zit hier ookal de hele morgen te checken maar helaas nog geen resultaat.Zal ook daarom wel eens willen weten welke build -GSF-JohnDoe had !
Ik krijg het toestel dan met geen mogelijkheid opnieuw geunlocked. Afsluiten lukt dan zelfs niet.Katseviool schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:35:
[...]
Heb ik heel sporadisch wel eens last van, met name als ik in mn bed lag. Oplossing voor mij was om het toestel dan te locken en weer te unlocken dan reageerde hij weer normaal

Ik heb hem voor de officiele release bij de Vodafone winkel meekregen ipv een HTC desire (flink vaak langsgeweest)\
Nog geen OTA gehad (EPF30)
Nog geen OTA gehad (EPF30)
Verwijderd
Hoelang duurt het opladen bij jullie? Het gaat best langzaam bij mij, ik heb hem net binnen trouwens.
Voor me gevoel duurt het opladen zeker langer dan ik gewend was. Mijn iPhone 3G was veel sneller opgeladen.
Verwijderd
als je het via de pc doet gaat het sloom.. en via 230V gaat het redelijk snel.. ik denk 2/3 uur en dan zit die op 99%
en bij mij ook nog geen OTA en checkin gedaan..
en bij mij ook nog geen OTA en checkin gedaan..
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:36:
Hoelang duurt het opladen bij jullie? Het gaat best langzaam bij mij, ik heb hem net binnen trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 16:19 ]
Iemand al een directe link?
Nee, helaas nog niet. Hoe werkt de Log Collector? Ik heb de app al geïnstalleerd, maar ik weet niet hoe je deze dan moet gebruiken om de link naar het bestand te achterhalen nadat je toestel is geupdate.
Jij bent geweldig!tommy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:49:
Voor iedereen die niet kan wachten op de OTA voor EPF30:
Klik!
- edit -
Dit ga je niet menen! Ik probeerde nog één keer om handmatig (checkin) te controleren op updates, en ja hoor! Mijn toestel is nu de update aan het downloaden.

[ Voor 21% gewijzigd door De Dona op 20-07-2010 19:53 ]
Hier ook de OTA binnen na de handmatige update. De keyboard is ook licht gewijzigd, nu krijg je standaard wat leestekens als optie als geen woord typt. Zo meteen maar eens flash testen
haha, das toevallig.
Had hem net gekopieerd naar mn SD.
Zat in de bootloader te wachten, denk refresh even dit topic, zag ik dat jullie hem al OTA binnen hadden..
Ik dacht dat probeer ik eerst! En jahwel daar stond die!!
Had hem net gekopieerd naar mn SD.
Zat in de bootloader te wachten, denk refresh even dit topic, zag ik dat jullie hem al OTA binnen hadden..
Ik dacht dat probeer ik eerst! En jahwel daar stond die!!
+1K Karmatommy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:49:
Voor iedereen die niet kan wachten op de OTA voor EPF30:
Klik!
[ Voor 3% gewijzigd door davidov2008 op 20-07-2010 20:29 ]
Zojuist dumpert getest om te zien hoe goed flash werkt en ik kan iedereen meegeven dat het net zo goed als op je desktop pc werkt. Froyo is echt super gaaf!
[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 20-07-2010 20:37 ]
Ik ook na manual check 
eerst accu oplaaien voor ie wil updaten.
heppie joy joy!
eerst accu oplaaien voor ie wil updaten.
heppie joy joy!
Zit flash er dan direct standaard op, of moet je die na de update via de market downloaden?Miki schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:35:
Zojuist dumpert getest om te zien hoe goed flash werkt en ik kan iedereen meegeven dat het net zo goed als op je desktop pc werkt. Froyo is echt super gaaf!
Na wat gespeeld te hebben hierbij mijn eerste bevindingen.
- Flash, werkt echt super! Thank u
- Tethering en WiFi Hotspot, same story, bereik van wifi vind ik ook wel redelijk!
- Overall speed +1
- Bereik is ook beter, waar ik eerst net GPRS had nu net UMTS 3G
Wat me ook nog opvalt is het probleem met de wit-grijsweergave een beetje is opgelost zo lijkt het, wat voorheen wat roziger uitzag is weer meer tegen het grijze aan! mooi dus!!
- Tethering en WiFi Hotspot, same story, bereik van wifi vind ik ook wel redelijk!
- Overall speed +1
- Bereik is ook beter, waar ik eerst net GPRS had nu net UMTS 3G
Wat me ook nog opvalt is het probleem met de wit-grijsweergave een beetje is opgelost zo lijkt het, wat voorheen wat roziger uitzag is weer meer tegen het grijze aan! mooi dus!!
[ Voor 8% gewijzigd door Fuske op 20-07-2010 21:13 ]
Via de market, zoek op flash.De Dona schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:07:
[...]
Zit flash er dan direct standaard op, of moet je die na de update via de market downloaden?
Same here! De snelheid is over het algemeen zeker verbeterd! En flash werkt ook geweldig!tommy schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:09:
Na wat gespeeld te hebben hierbij mijn eerste bevindingen.
- Overall speed +1
Wow. Wat briljant is Froyo. Jammer van de grijze icoontjes bij 'Ik' in de sms-app, maar dat ik op te lossen door de simkaart even in een andere telefoon te stoppen. Kan me niet voorstellen dat ik over 10 maanden alweer een nieuwe telefoon ga bestellen als mijn abo voorbij is.
Heb m'n Nexus One handmatig geüpdate via de link die tommy had gepost.
Werkt lekker soepel.
Enkel 1 probleem:
Sommige onderdelen zijn in het engels nu, bijv. het toetsenbord, muziekspeler, gallerij enz...
Is dit een bekend probleem?
Werkt lekker soepel.
Enkel 1 probleem:
Sommige onderdelen zijn in het engels nu, bijv. het toetsenbord, muziekspeler, gallerij enz...
Verwijderd
Ik weet waarom mijn Nexus One zo langzaam laad:
http://www.google.com/sup...id=22e0c45f4195b08c&hl=en
Zou iemand mij kunnen wijzen op een goede lader? De huidige die ik dus heb ziet mijn Nexus One als USB en dus niet als AC. Iemand ervaring met deze: http://www.pdashop.nl/pro...-thuislader-microusb.html ?
http://www.google.com/sup...id=22e0c45f4195b08c&hl=en
Mijn N1 komt uit de VS, dus heb ik zelf een adapter gekocht, echter moet je een speciale HTC lader hebben, zodat hij "zegt" tegen de N1 dat hij zoveel mogelijk stroom mag hebben.Looks like HTC alter the pin out of the USB wall charger to tell the phone that it is connected to mains and can therefore draw 'as much power as it needs'.
It may be worth investigating HTC supported USB chargers when looking for 'fast' charge on Nexus One. If anyone finds one please let me know.
How to tell if phone is fast/slow charging?
Go to Setting -> About Phone -> Status ---> Battery Status
Discharging = Not connected to anything
Charging (USB) = Slow charge
Charging (AC) = Fast charge
Zou iemand mij kunnen wijzen op een goede lader? De huidige die ik dus heb ziet mijn Nexus One als USB en dus niet als AC. Iemand ervaring met deze: http://www.pdashop.nl/pro...-thuislader-microusb.html ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:47 ]
De gallerij heb ik inderdaad opgemerkt toen ik wat foto's heb weg gegooid, toen kreeg ik een engelse melding over delete bla bla...Stoney92 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:27:
Heb m'n Nexus One handmatig geüpdate via de link die tommy had gepost.
Werkt lekker soepel.
Enkel 1 probleem:
Daarnaast is er aan de nederlandse taal ook geschroefd, kijk maar eens als je je achtergrond wil veranderen. "Live achtergronden" heet nu anders
Inderdaad verandert, maar bij mij is het gewoon totaal verandert.
Het heet nu Gallery, Music, Clock.
De progjes zijn nu in z'n geheel engelstalig terwijl hij op Nederlands in staat gesteld, daar baal ik alleen een beetje van
De progjes zijn nu in z'n geheel engelstalig terwijl hij op Nederlands in staat gesteld, daar baal ik alleen een beetje van
Heb net bij een huisgenoot z'n nexus one handmatig geupdatet met update.zip file dus. Inderdaad die apps zijn Engels genaamd. Geen idee waarom maar ik neem aan dat het bij iedereen zo is. Vodafone fuck-up ofzo. In ieder geval... zit ik hier wel met zweterige handjes met dat ding te rommelen. Zo soepel, flash, de browser alles... heerlijk. Zit je dan met je 1-jaar (!) oude Magic... die net zijn hoofd boven water kan houden met een custom rom.Stoney92 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:51:
Ik weet niet wie heeft liggen slapen bij Google of Vodafone maar er zijn inderdaad een hoop apps niet goed vertaald. De agenda app is voor 70% engels en voor 30% in het nederlands. De clock app is helemaal in het engels samen met gallery. Daarnaast is als je naar de instellingen gaat -> android keyboard instellingen ook geheel in het engels.Stoney92 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:51:
Vermoedelijk is er ergens een #if def vergeten tijdens het compileren.
Iemand een idee waar je dit soort knulligheden het beste kan rapporteren? Google Android forum?
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 20-07-2010 22:21 ]