Is het nou nodig om een backup te maken?
Backup was bij mij niet nodig, bij anderen volgens mij ook niet.
Ik krijg nu alleen dat hij met zowel wifi als 3g niet meer met mijn email en market kan verbinden. Iemand anders hier problemen mee? Ik probeer wel even te rebooten, kijken of dat werkt.
Ik krijg nu alleen dat hij met zowel wifi als 3g niet meer met mijn email en market kan verbinden. Iemand anders hier problemen mee? Ik probeer wel even te rebooten, kijken of dat werkt.
Toch zou ik wel een backup maken. Ik ben nu al meerdere gevallen tegengekomen net als ik, waarin de hele telefoon verziekt is.
Het niet verbinden kwam dus doordat de datum niet goed was ingesteld.
Dat de downloads het niet deden kwam bij mij doordat de datum verkeerd stond na de update (jaartal 1980) misschien heb je daar wat aan...andyy schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:15:
Mijn Market doet het niet meer, als ik hem op wil starten staat er laden en verdwijnt gelijk weer van het scherm, restart ed helpen niet en er is nog iemand met hetzelfde probleem op een ander forum.
Hier mensen met hetzelfde probleem?
--edit--
Oke, hij doet het, kwestie van menu drukken terwijl die aan het laden is.
Maar nu is er het volgende probleem, downloads doen het niet.
Weet iemand waar je de g-sensor kan ijken? Vroeger zat dat bij instellingen --> geluid/weergave maar daar kan ik m nu niet meer vinden. Mijn telefoon is gevallen en nu draait het scherm te pas en te onpas. Dat was altijd te fixen met opnieuw ijken, maar ik ben al een hele tijd aan het zoeken en kan die functie niet meer vinden
Datum goed instellen was het eerste wat ik had gedaan, mocht helaas niet baten
Mn applicaties en instellingen waren nog gewoon aanwezig, alleen de homescreens/achtergronden moesten opnieuw worden ingesteld (voor zover je daar wat op aangepast hebt).Is het nou nodig om een backup te maken?
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Zo, ik hoop iedereen hier wat meer nachtrust mee te geven dan ik heb gehad...
Voor de telfort gebruikers onder ons... het vinkje "Sync tijdens roamen" kun je weer gebruiken zodra er in de policy van Exchange juist wordt aangegeven dat Sync with roaming niet mag...
Voor de telfort gebruikers onder ons... het vinkje "Sync tijdens roamen" kun je weer gebruiken zodra er in de policy van Exchange juist wordt aangegeven dat Sync with roaming niet mag...
Ik dus precies hetzelfde. Hij vindt hem ook niet met barcode scanner.Grumsel schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:44:
Wat ik echter vreemd vind is dat ik een aantal applicaties helemaal niet meer kan vinden in de market, b.v. "A Online Radio" en "DailyStrip". Die had ik voor de update wel maar kan ze na de update niet meer vinden in market.
Je kunt ergens in jouw settings ook het intypen van een wachtwoord veranderen in het tekenen van een figuurtje, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker.rinkel schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:10:
[...]
Inmiddels gevonden, het blijkt dat activesync (exchange) nu perse een wachtwoord wil bij het activeren van de telefoon. Best irritant. Mag namelijk niet eens iets simpels zijn. Moet ik elke keer als ik mn telefoon wil gebruiken een passw intypen. Niet fijn.
Update naar 2.1 hier trouwens prima verlopen, niets kwijt geraakt alleen weer die suffe HTC bookmarks terug gekregen.
Altijd! Ongeacht of het de bedoeling is dat het niet de bedoeling is een backup te maken. Als het fout gaat heb je altijd een backup achter de hand!MarcoC schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:29:
Is het nou nodig om een backup te maken?
Verwijderd
Woei eindelijk 2.1 
Maar ik vind de iconset echt lelijk... Veel te veel kleuren door elkaar. De simplistische icons van 1.5 waren veel mooier imho. En ze hebben net mijn favorieten wallpapers weggelaten uit de HTC Gallery
(Op 1.5 nog nooit een custom wallpaper gehad)
Heeft iemand Google Goggles geprobeerd? Bij mij gaat me camera op zwart na 2-3 gebruiken? Werkt daarna in geen een programma meer > reboot.
Ook bij Navigation al een spontane reboot gehad
EDIT: Wallpapers gevonden
http://imgur.com/a/NCN19/htc_hero_wallpapers/1
Nu nog een tooltje vinden om ze in te kunnen stellen ZONDER ze te croppen/reencoden met de HTC Wallpaper tool.
Maar ik vind de iconset echt lelijk... Veel te veel kleuren door elkaar. De simplistische icons van 1.5 waren veel mooier imho. En ze hebben net mijn favorieten wallpapers weggelaten uit de HTC Gallery
Heeft iemand Google Goggles geprobeerd? Bij mij gaat me camera op zwart na 2-3 gebruiken? Werkt daarna in geen een programma meer > reboot.
Nu nog een tooltje vinden om ze in te kunnen stellen ZONDER ze te croppen/reencoden met de HTC Wallpaper tool.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 08:34 ]
Ik lees op android world dat Google Goggles bij meer mensen met Hero 2.1 niet werkt. Het is even wachten op een update.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:30:
Woei eindelijk 2.1
Maar ik vind de iconset echt lelijk... Veel te veel kleuren door elkaar. De simplistische icons van 1.5 waren veel mooier imho. En ze hebben net mijn favorieten wallpapers weggelaten uit de HTC Gallery(Op 1.5 nog nooit een custom wallpaper gehad)
Navigation vraagt erg veel van je telefoon waardoor ie erg warm word, zeker in combinatie met opladen. Misschien oververhitting geweest? Ik heb er op mijn Desire geen last van iig, hoewel ik wel vaak vraagtekens zet bij hoe idioot warm hij dan wordt.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Verwijderd
Ja dat zou best kunnen, gister even zitten klooien, maar verbaasde me dat hij erg warm was, zelfs door me coverDeem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:59:
[...]
Navigation vraagt erg veel van je telefoon waardoor ie erg warm word, zeker in combinatie met opladen. Misschien oververhitting geweest? Ik heb er op mijn Desire geen last van iig, hoewel ik wel vaak vraagtekens zet bij hoe idioot warm hij dan wordt.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:11:
[...]
Ja dat zou best kunnen, gister even zitten klooien, maar verbaasde me dat hij erg warm was, zelfs door me cover
Tip voor eigenlijk iedereen met 2.1: Bel *#*#4636#*#* om Accu-info te zien hoe warm het zaakje word. In accugeschiedenis kan je kijken welke app nou zoveel accusap verbruikt. Handig!
Hoppa rooten die gein, ik ga niet wachten op T-Mobile, bevalt de nieuwe rom een beetje?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Hmm, heb net de updatecheck gedaan, grote update is aan het installeren.
Schaamteloze crosspost uit het HTC-topic, maar mogelijk lopen meer mensen tegen onderstaand probleem aan na de update.
Eerder kon ik aangeven welke groepen van mijn Gmail Contactpersonen gesynchroniseerd moesten worden en welke niet. Nu synchroniseert mijn telefoon alle Gmail Contactpersonen. Dit wil ik dus niet, want ik heb juist twee groepen gemaakt met contactpersonen voor op mijn telefoon en een groep voor overigen. Wie weet hoe ik het weer kan instellen zodat alleen bepaalde groepen worden gesynchroniseerd?
Eerder kon ik aangeven welke groepen van mijn Gmail Contactpersonen gesynchroniseerd moesten worden en welke niet. Nu synchroniseert mijn telefoon alle Gmail Contactpersonen. Dit wil ik dus niet, want ik heb juist twee groepen gemaakt met contactpersonen voor op mijn telefoon en een groep voor overigen. Wie weet hoe ik het weer kan instellen zodat alleen bepaalde groepen worden gesynchroniseerd?
Geprobeerd maar ik krijg alleen de optie HTC sense.
Lijkt alsof ze bewust de standaard android home app disabled hebben?
Verwijderd
Voor de T-mobile G2 gebruikers, ik kreeg dit via twitter:
tmobile_webcare:
@stefanvand Wij verwachten wel een update voor de G2, maar helaas is nog niet bekend wanneer deze beschikbaar zal zijn. ^AdW
tmobile_webcare:
@stefanvand Wij verwachten wel een update voor de G2, maar helaas is nog niet bekend wanneer deze beschikbaar zal zijn. ^AdW
Verwijderd
Eigenlijk is het ook wel de vraag waarom je deze update zou willen hebben en tegelijk Sense disablen...kingcharles schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:10:
[...]
Geprobeerd maar ik krijg alleen de optie HTC sense.
Lijkt alsof ze bewust de standaard android home app disabled hebben?
Kan je dan niet beter een custom, Sense-loze ROM proberen?
Tuurlijk weten ze dat niet sigh waarom gooien ze niet gewoon diezelfde update er door heen. Ik gebruik geen wnw icon, dat bootscreen kan me ook gestolen worden. Sorry dat ik een beetje boos reageer maar ik zit al de hele ochtend te klooien om die goldcard weer aan de praat te krijgen...Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:25:
Voor de T-mobile G2 gebruikers, ik kreeg dit via twitter:
tmobile_webcare:
Verwijderd
Je kunt dit aanpassen in je Exchange serverZarkov schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 08:18:
[...]
Je kunt ergens in jouw settings ook het intypen van een wachtwoord veranderen in het tekenen van een figuurtje, dat werkt een stuk sneller en gemakkelijker.
Update naar 2.1 hier trouwens prima verlopen, niets kwijt geraakt alleen weer die suffe HTC bookmarks terug gekregen.
heeft er iemand al een oplossing voor dat deze update blijft hangen op het hero scherm
http://farm4.static.flick...3748487053_611a56ab7f.jpg
Het komt door Exchange Active Sync. Nu nog kijken hoe ik dit kan omzeilen.rinkel schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:00:
Ik krijg bij het ongrendelen nu ineens de vraag voor een wachtwoord, iemand een idee?
Kan nu mn telefoon niet in.
Heb mn google pw al geprobeerd
[ Voor 13% gewijzigd door Swa-baldie op 29-06-2010 11:06 ]
1.5 update downloaden, telefoon aan pc hangen middels usb (ALLEEN WIN XP, GEEN VISTA/7) en de 1.5 software opnieuw installeren, daarna kan er geupdate worden. Ik had het zelfde probleemthe boiler schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:57:
heeft er iemand al een oplossing voor dat deze update blijft hangen op het hero scherm
[ Voor 41% gewijzigd door eagle00789 op 29-06-2010 11:01 ]
Hoeze geen Windows 7? Ik heb hier m'n telefoon ook gewoon via Windows 7 geflashed.eagle00789 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:00:
[...]
1.5 update downloaden, telefoon aan pc hangen middels usb (ALLEEN WIN XP, GEEN VISTA/7) en de 1.5 software opnieuw installeren, daarna kan er geupdate worden. Ik had het zelfde probleem
Same here!DarkFly schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:51:
Schaamteloze crosspost uit het HTC-topic, maar mogelijk lopen meer mensen tegen onderstaand probleem aan na de update.
Al veel gezocht en allerlei instellingen op de Hero doorlopen, tot nog toe tevergeefs.
Stam + t
Verwijderd
HTC klantenservice gebeld, bovenstaande uitgelegd, vraag: harde reset al gedaan? ja dus.the boiler schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:57:
Toestel wordt opgehaald ter 'reparatie' (softwarematig dus), ben benieuwd...
Exchange server zelf? Kan ik helaas niet bij (ben geen sysadmin)Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:51:
[...]
Je kunt dit aanpassen in je Exchange server
Als je het gevonden hebt hoor ik het graag! Ben ook nog aan het zoeken.Swa-baldie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:00:
[...]
Het komt door Exchange Active Sync. Nu nog kijken hoe ik dit kan omzeilen.
Ik heb gegoldcard naar de originele 405.5 update. Ik kreeg netjes alle updates binnennetblade schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:39:
[...]
Tuurlijk weten ze dat niet sigh waarom gooien ze niet gewoon diezelfde update er door heen. Ik gebruik geen wnw icon, dat bootscreen kan me ook gestolen worden. Sorry dat ik een beetje boos reageer maar ik zit al de hele ochtend te klooien om die goldcard weer aan de praat te krijgen...
Kun je dan later nog eventueel naar de T-Mobile versie toe? Aka zijn die dingen dan nog goldcard te krijgen?Reneger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:25:
[...]
Ik heb gegoldcard naar de originele 405.5 update. Ik kreeg netjes alle updates binnen
Dit ivm garantie
dat is wel heel kortzichtig gedacht die instaleren ook alleen maar die andere rom update en daarna dus weer de update en je bent hem 2 weken kwijtVerwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:11:
[...]
HTC klantenservice gebeld, bovenstaande uitgelegd, vraag: harde reset al gedaan? ja dus.
Ik zou eerst wat andere dingen proberen als ik jou was
Hebben meer mensen het idee dat de verbinding (gprs/3g) slechter is geworden?
Via Wi-fi heb ik wel een beter en betrouwbaarder signaal, maar ik had op mijn werk altijd op zijn minst GPRS verbinding en vaak HSDPA, maar nu dus helemaal niets meer.
Kan zijn dat T-mobile in Apeldoorn weer aan het werk is, maar is wel toevallig dan.
[edit] hmm na een 2de herstart wel weer gewoon data verbinding
Via Wi-fi heb ik wel een beter en betrouwbaarder signaal, maar ik had op mijn werk altijd op zijn minst GPRS verbinding en vaak HSDPA, maar nu dus helemaal niets meer.
Kan zijn dat T-mobile in Apeldoorn weer aan het werk is, maar is wel toevallig dan.
[edit] hmm na een 2de herstart wel weer gewoon data verbinding
[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 29-06-2010 12:54 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Heeft HTC ook een bugtracker, want ze hebben nog steeds een bug in de IMAP cient zitten waarvan ik had verwacht dat die wel eens opgelost zou zijn.
In de Mail client krijg je alleen zogenaamde 'leaf nodes' te zien, mappen die geen mappen meer bevatten.
Ik heb bijvoorbeeld een map 'School' en een map 'School.Sent' (IMAP- mappen worden gescheiden door een punt), maar alleen die laatste is te zien in het overzicht van mappen.
Een ander ding is een rare eigenschap van de muziekspeler. Als je gewoon alles aan de playlist wil toevoegen worden liedjes gesorteerd op album en naam van het lied, terwijl het logischer zou zijn om te sorteren op tracknummer, zodat het album wordt afgespeeld zoals bedoeld. Als je één album selecteert gaat het wel goed.
In de Mail client krijg je alleen zogenaamde 'leaf nodes' te zien, mappen die geen mappen meer bevatten.
Ik heb bijvoorbeeld een map 'School' en een map 'School.Sent' (IMAP- mappen worden gescheiden door een punt), maar alleen die laatste is te zien in het overzicht van mappen.
Een ander ding is een rare eigenschap van de muziekspeler. Als je gewoon alles aan de playlist wil toevoegen worden liedjes gesorteerd op album en naam van het lied, terwijl het logischer zou zijn om te sorteren op tracknummer, zodat het album wordt afgespeeld zoals bedoeld. Als je één album selecteert gaat het wel goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-06-2010 12:07 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Enkele dagen geleden de voorbereidende update geinstalleerd. Nu wil ik via Systeemsoftware-update de "geplande controle" controleren, maar dan blijft ie hangen op "controleren". (min 10 min) Hij maakt ook geen verbinding met de server lijkt me... Datum een jar vooruit zetten helpt niet.
Meer mensen die hier last van hebben?
Verwijderd
Geen last van, zelfde goede bereik als altijd via KPN/HiFlagg schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:47:
Ik ook! Hier ben ik echt heel blij mee, thuis eigenlijk altijd via WiFi, om FUP smsjes en afknijpen van snelheid door Hi te voorkomen. WiFi nu gewoon stabiel, ook met Twitter apps. Was met 1.5 huilen...Via Wi-fi heb ik wel een beter en betrouwbaarder signaal, maar ik had op mijn werk altijd op zijn minst GPRS verbinding en vaak HSDPA, maar nu dus helemaal niets meer.
Ik moet zeggen dat zodra iemand klaagt over bereik en hij/zij heeft T-mobile het antwoord nogal voor de hand ligt...Kan zijn dat T-mobile in Apeldoorn weer aan het werk is, maar is wel toevallig dan.
Verwijderd
Ik had dit soort problemen vaak als ik over Wifi zat met 1.5.. Helpt het om via Gprs/H te checken?bosaap22 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:59:
Enkele dagen geleden de voorbereidende update geinstalleerd. Nu wil ik via Systeemsoftware-update de "geplande controle" controleren, maar dan blijft ie hangen op "controleren". (min 10 min) Hij maakt ook geen verbinding met de server lijkt me... Datum een jar vooruit zetten helpt niet.
P.S. excuus voor 2 berichten achter elkaar ipv aanpassen laatste post.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 12:03 ]
Hoppa 2.1 geroot Klik hier XDA link
Voor de mensen zoals ik die eventueel later nog overwillen naar de T-Mobile versie voor garantie
Voor de mensen zoals ik die eventueel later nog overwillen naar de T-Mobile versie voor garantie
Er is een tooltje voor, gevonden in het Legend topic: klikrinkel schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:25:
[...]
Exchange server zelf? Kan ik helaas niet bij (ben geen sysadmin)
[...]
Als je het gevonden hebt hoor ik het graag! Ben ook nog aan het zoeken.
Ik gebruik 'LockPicker', is vanuit de market te installeren. Dit zorgt dat het (door exchange geforceerde) wachtwoord uitgezet wordt.Swa-baldie schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:00:
[...]
Het komt door Exchange Active Sync. Nu nog kijken hoe ik dit kan omzeilen.
Nadeel is dat je dan niet de pattern unlock kan gebruiken (alles of niets)
Ik gebruik VillainRom, maar het zal vast ook wel werken met de officiele HTC rom.
Ja. Je kan nadien gewoon de T-Mobile RUU gebruiken. Je kan elke RUU gebruiken.netblade schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:36:
[...]
Kun je dan later nog eventueel naar de T-Mobile versie toe? Aka zijn die dingen dan nog goldcard te krijgen?
Dit ivm garantie
Hm ja maar sommige RUU's slikken geen nieuwere versies waardoor de bootloader niet verder gaat met 'updaten'Reneger schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:21:
[...]
Ja. Je kan nadien gewoon de T-Mobile RUU gebruiken. Je kan elke RUU gebruiken.
Krijg netwerk-fouten als ik de Market iets wil downloaden. Of mijn Google Account (niet verbonden zeg die) en als ik wil wil checken dan krijg ik een netwerk-foutFlagg schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:47:
Ik ben al 2x geswitcht tussen de T-Mobile variant en de officiele. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.netblade schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:22:
[...]
Hm ja maar sommige RUU's slikken geen nieuwere versies waardoor de bootloader niet verder gaat met 'updaten'
T-Mobile 3G hier in Haarlem is 3x ruk. Ik heb mn phone dus nu ook op GPRS geforceerd, dat werkt tenminste nog een beetje...Katsuchi schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:27:
[...]
Krijg netwerk-fouten als ik de Market iets wil downloaden. Of mijn Google Account (niet verbonden zeg die) en als ik wil wil checken dan krijg ik een netwerk-fout
Oke deze versie werkt niet lekker met wifi, ala wifi is niet te gebruiken. Ze zijn aan het kijken of het werkt met andere radio romsnetblade schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:08:
Hoppa 2.1 geroot Klik hier XDA link
[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 29-06-2010 12:49 ]
Top :-) Hier ook gecontroleerd of er een nieuwere versie was... en hoppa... 80MB aan het downloaden...
Less = more
Ik heb geen enkele klacht over t-mobile, ze hebben Apeldoorn flink geüpgrade sinds een paar weken en heb vrijwel overal (centrum + westkant) een H inbeeld buiten, binnen meestal 3g. Daarom vroeg ik mij af of ze weer aan het werk waren. Een herstart van de phone heeft het al opgelost gelukkig.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:59:
[...]
Geen last van, zelfde goede bereik als altijd via KPN/Hi
[...]
Ik ook! Hier ben ik echt heel blij mee, thuis eigenlijk altijd via WiFi, om FUP smsjes en afknijpen van snelheid door Hi te voorkomen. WiFi nu gewoon stabiel, ook met Twitter apps. Was met 1.5 huilen...
[...]
Ik moet zeggen dat zodra iemand klaagt over bereik en hij/zij heeft T-mobile het antwoord nogal voor de hand ligt...
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Nice! Goed om te horen, hopen dat mijn vrouw binnenkort ook gewoon goed bereik heeft via Tmobile.Flagg schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:57:
[...]
Ik heb geen enkele klacht over t-mobile, ze hebben Apeldoorn flink geüpgrade sinds een paar weken en heb vrijwel overal (centrum + westkant) een H inbeeld buiten, binnen meestal 3g. Daarom vroeg ik mij af of ze weer aan het werk waren. Een herstart van de phone heeft het al opgelost gelukkig.
Verwijderd
Jaaaa hij staat er ook op bij mij! =)
Nu vraag ik me af of 2.1 voor de hero ook die bewegende backgrounds heeft? Volgens mij hebben andere toestellen met 2.1 dit wel namelijk.. Iemand die dit bij de update heeft gekregen of is niet mogelijk voor onze hero?
Verder doet mijn klokwidget (de standaard) op mijn homescreen het niet helemaal goed meer.. Normaal gesproken zie je bij de volgende minuut hem 'een blaadje omslaan' naar de volgende.. Dat effect heb ik al een tijd niet meer (waarschijnlijk door de update van november), maar ik hoopte dat met 2.1 dit effect het weer zou doen. Maar niet dus.. Iemand anders hier ook last van en wellicht tips om het effect weer te krijgen?
Nu vraag ik me af of 2.1 voor de hero ook die bewegende backgrounds heeft? Volgens mij hebben andere toestellen met 2.1 dit wel namelijk.. Iemand die dit bij de update heeft gekregen of is niet mogelijk voor onze hero?
Verder doet mijn klokwidget (de standaard) op mijn homescreen het niet helemaal goed meer.. Normaal gesproken zie je bij de volgende minuut hem 'een blaadje omslaan' naar de volgende.. Dat effect heb ik al een tijd niet meer (waarschijnlijk door de update van november), maar ik hoopte dat met 2.1 dit effect het weer zou doen. Maar niet dus.. Iemand anders hier ook last van en wellicht tips om het effect weer te krijgen?
Google Mail werkt nu maar als je me nu vraagt wat ik er aan gedaan heb....Katsuchi schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:27:
[...]
Krijg netwerk-fouten als ik de Market iets wil downloaden. Of mijn Google Account (niet verbonden zeg die) en als ik wil wil checken dan krijg ik een netwerk-fout
Market
Nee, dit hebben ze eruit gelaten om de boel snel te houden. Het omflappen gaf stotterproblemen bij het wisselen van homescreens, waar toen half telefoonland over viel.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:09:
Jaaaa hij staat er ook op bij mij! =)
Verwijderd
Raar... ik voeg mijn google contacten toe aan favorieten, maar even later staan ze er niet meer in.
Ik merkte bij 1.5 al flinke snelheidsvermindering als je teveel actieve gadgets op je home had staan, zoals weer, klok oid. Kan me voorstellen dat als er actieve achtergronden op staan dat het helemaal niet meer vooruit te branden zal zijn. Kan mij persoonlijk ook niet zo heel veel boeien; wordt het helemaal een kermis (moet ik even denken aan sommige autoradios met allemaal flashy gekleurde lichtjes enzo)
Moet zeggen dat 2.1 verder erg goed loopt.
Moet zeggen dat 2.1 verder erg goed loopt.
Op zich werkt het prima... alleen nu krijg ik na elke verzonden sms een melding dat het verzonden is... met geluid en getril... dat is ook een beetje overdreven
Less = more
iemand al enig idee waneer T-mobile branded G2 touch de update gaat krijgen?

Oplossing voor het blank hero scherm lijkt soms te zijn: opnieuw flashen van de 1.5, en dan weer overnieuw updaten. Bij mij deed dit truukje het niet
Verwijderd
Op pagina 17 heb ik twitter post van hun gezet. Ze weten niet wanneeredumertz schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:29:
iemand al enig idee waneer T-mobile branded G2 touch de update gaat krijgen?
Ik in België, provider Proximus, toestel 2 maand vooruitgeschoven in tijd, voorbereidende update staat erop.
De echte update nog niet beschikbaar... nog even wachten dus...
De echte update nog niet beschikbaar... nog even wachten dus...
Iemand een idee hoe het met een goldcard werkt?
Deze heb ik nu gemaakt, maar ik krijg nog geen updatemelding.. Of moet je na het maken van de goldcard nog wat doen?
Edit: ik geloof dat je eerst de originele rom erop moet zetten.. Hoe kun je dit doen? Via de htc site gaat niet ivm. serial check...
Deze heb ik nu gemaakt, maar ik krijg nog geen updatemelding.. Of moet je na het maken van de goldcard nog wat doen?
Edit: ik geloof dat je eerst de originele rom erop moet zetten.. Hoe kun je dit doen? Via de htc site gaat niet ivm. serial check...
[ Voor 29% gewijzigd door Tonkey op 29-06-2010 14:28 ]
Instellingen van berichten kan je bij verzonden berichten (onderaan) instellen dat ie zijn bek moet houdenJamal schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:27:
Op zich werkt het prima... alleen nu krijg ik na elke verzonden sms een melding dat het verzonden is... met geluid en getril... dat is ook een beetje overdreven
Dat kan worden uitgeschakeld via de 'Berichten' toepassing (waar je SMS'jes leest en typt): Menu --> Instellingen --> onder kopje SMS (en eventueel MMS) 'Leveringsrapporten' afvinken.Jamal schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:27:
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Top, thanks! Beetje irritant dat die update dat zelf aan zet... verder ben ik erg blij met Android 2.1 alsof ik een nieuwe telefoon heb
Less = more
Hoe/waar doen jullie dit.Jamal schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:44:
Top :-) Hier ook gecontroleerd of er een nieuwere versie was... en hoppa... 80MB aan het downloaden...
Ik heb een milestone en een hero, maar bij de milestone zit dit in config-->over de telefoon--> check for updates
Bij de hero hier, mist dit.
Firmware# 1.5
Kernal 2.6.27
Build# 1.76.405.6 (en nog een hoop geblaat erachter)
Software# 1.0.0.A6288
De pre-update zorgt ervoor dat die optie ook op je hero komt.Get!em schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:36:
[...]
Hoe/waar doen jullie dit.
Ik heb een milestone en een hero, maar bij de milestone zit dit in config-->over de telefoon--> check for updates
Firmware# 1.5
Kernal 2.6.27
Software# 1.0.0.A6288
De tijd een jaar vooruit zetten werkt normaal gezien ook.
2.1 update is wel echt erg goed, veel soepeler alles. Ook contactbeheer en socialnetwork integratie is stukken beter en sneller.
Idd alsof je een nieuwe phone hebt.
Idd alsof je een nieuwe phone hebt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
En ik nog maar wachten 
Ik had wel verwacht dat (veel) meer mensen een t-mobile versie hadden... En ik heb weer geen verstand van rooten enzo, wat blijkbaar nodig is voor de update wel te krijgen (goldcard methode alleen doet namelijk niet heel veel)
Ik had wel verwacht dat (veel) meer mensen een t-mobile versie hadden... En ik heb weer geen verstand van rooten enzo, wat blijkbaar nodig is voor de update wel te krijgen (goldcard methode alleen doet namelijk niet heel veel)
Jaa, ik heb de 2.1 update ook binnen:)
maar 1 ding wat me opvalt. Mijn agenda app crasht steeds als ik alle afspraken op 1 dag wil bekijken. Bij jullie ook? Want ik zit serieus te overwegen om nu een custom rom te installeren, maar je kunt nog niet rooten met de 2.1 update neem ik aan?
maar 1 ding wat me opvalt. Mijn agenda app crasht steeds als ik alle afspraken op 1 dag wil bekijken. Bij jullie ook? Want ik zit serieus te overwegen om nu een custom rom te installeren, maar je kunt nog niet rooten met de 2.1 update neem ik aan?
Verwijderd
Al bijna 2 maanden werkte de onderkant van het scherm niet naar behoren, het was compleet ongevoelig
voor aanraking. Heb op het forum gelezen dat ik niet de enige was, en dat er behoorlijk wat Hero's ter reparatie zijn aangeboden..
Maarrr....zojuist toch maar 2.1 succesvol geinstalleerd, en tot mijn grote verbazing werkt het scherm
vervolgens weer voor 100%! Het lijkt mij geen toeval....
Begin nu een beetje spijt te krijgen van alle klappen die de Hero van mij heeft moeten incasseren toen het scherm nog niet werkte..
voor aanraking. Heb op het forum gelezen dat ik niet de enige was, en dat er behoorlijk wat Hero's ter reparatie zijn aangeboden..
Maarrr....zojuist toch maar 2.1 succesvol geinstalleerd, en tot mijn grote verbazing werkt het scherm
Begin nu een beetje spijt te krijgen van alle klappen die de Hero van mij heeft moeten incasseren toen het scherm nog niet werkte..
Serieus? Ik heb hem daar nog voor moeten opsturen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:01:
Al bijna 2 maanden werkte de onderkant van het scherm niet naar behoren, het was compleet ongevoelig

Nee, daar heb ik geen last van. Ik kan alleen niet meer agendaitems wijzigen, of ik kijk verkeerd. Verwijderen of exporteren geen probleem, maar wijzigen zie ik niet?Debian23 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:55:
Jaa, ik heb de 2.1 update ook binnen:)
Verwijderd
@Armada
Scherm werkt op dit moment nog steeds prima. De afgelopen 2 maanden, vóór de installatie van
2.1, werkte het scherm aan de onderkant per definitie niet.
Ik was er ook van overtuigd dat het een hardwareprobleem betrof, maar alles wijst nu
richting de software.
Scherm werkt op dit moment nog steeds prima. De afgelopen 2 maanden, vóór de installatie van
2.1, werkte het scherm aan de onderkant per definitie niet.
Ik was er ook van overtuigd dat het een hardwareprobleem betrof, maar alles wijst nu
richting de software.
Dat is nog een vrij oude versie. Om te upgraden zou je eerst met RUU de nieuwere 1.5 versie moeten installeren (die is van sept 2009), en deze zal (evt. mbv de datum-truc) de pre-update binnenhalen. Daarmee heb je dan ook de check-updates optie, en kun je naar 2.1.Get!em schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:36:
[...]
Hoe/waar doen jullie dit.
Firmware# 1.5
Kernal 2.6.27
Software# 1.0.0.A6288
Of je gooit direct de nieuwe 2.1 er met de RUU op
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik probeerde net van de 1.5 t-mobile versie naar de gewone 1.5 te gaan (via goldcard methode) alleen hij bleef hangen bij de bootloaderu_nix_we_all schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:34:
[...]
Dat is nog een vrij oude versie. Om te upgraden zou je eerst met RUU de nieuwere 1.5 versie moeten installeren (die is van sept 2009), en deze zal (evt. mbv de datum-truc) de pre-update binnenhalen. Daarmee heb je dan ook de check-updates optie, en kun je naar 2.1.
Of je gooit direct de nieuwe 2.1 er met de RUU op

Hallo,
Ik heb laatst aan ook de update gehad maar ik heb daarna de firmwire eropnieuw opgezet omdat ik niet wist dat het 2de gedeelte er was en dat langer duurde krijg ik deze update voorals nog terug of blijft die update gewoon actief ?
Ik heb laatst aan ook de update gehad maar ik heb daarna de firmwire eropnieuw opgezet omdat ik niet wist dat het 2de gedeelte er was en dat langer duurde krijg ik deze update voorals nog terug of blijft die update gewoon actief ?
Ik blijf toch problemen houden met mijn verbinding.
Kan gek genoeg wel internetten (3g/H) en gaat snel ook, maar kan niets van de market afhalen (download unsuccesfull) even een WIFI punt opgezocht en jawel hoor, geen probleem. Daarna weer via 3G geprobeerd en kon weer niets van de market afhalen, maar internet/mail/synchen geen probleem.
datum/tijd staat nu wel goed.
Op de betere WIFI verbinding na, vond ik 1.5 beter.
Kan gek genoeg wel internetten (3g/H) en gaat snel ook, maar kan niets van de market afhalen (download unsuccesfull) even een WIFI punt opgezocht en jawel hoor, geen probleem. Daarna weer via 3G geprobeerd en kon weer niets van de market afhalen, maar internet/mail/synchen geen probleem.
Laat me raden....T-Mobile? http://www.androidworld.n...google-servers-problemen/Flagg schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:50:
zie T-Mobile geeft problemen met syncen van GmailFlagg schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:50:
[ Voor 4% gewijzigd door Mad Marty op 29-06-2010 16:20 ]
Rail Away!
Verwijderd
ja ok, maar het gekke is, dat als ik 1.5 wil gaan installeren de pc aangeeft dat er geen usb verbinding is...[bquote:
Fender6 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:11:
[...]
HTC klantenservice gebeld, bovenstaande uitgelegd, vraag: harde reset al gedaan? ja dus.
dat is wel heel kortzichtig gedacht die instaleren ook alleen maar die andere rom update en daarna dus weer de update en je bent hem 2 weken kwijt
Ik zou eerst wat andere dingen proberen als ik jou was
ik moet na het aansluiten de hero aanzetten en dan blijft ie dus hangen in het 'HERO" scherm
en wordt deze niet herkend
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 16:24 ]
Verwijderd
Update is hier ook goed verlopen, duurde al met al ~15 mins. Alle instellingen waren netjes onthouden, apps er nog allemaal op en alles werkte meteen! Even alles synchen (contacts, facebook etc) en het de homescreens opnieuw indelen en gaan met die banaan!
Tot nu toe erg te spreken over 2.1, alhoewel in de basis voor mij niet zo heel veel lijkt veranderd - maar ik ga gaandeweg zeker nog genoeg dingetjes tegenkomen! De nieuwe market is trouwens een fikse verbetering zeg.
Tot nu toe erg te spreken over 2.1, alhoewel in de basis voor mij niet zo heel veel lijkt veranderd - maar ik ga gaandeweg zeker nog genoeg dingetjes tegenkomen! De nieuwe market is trouwens een fikse verbetering zeg.
Ook wel prettig dat bij berichten en oproepgegevens nu ook bij staat hoe laat het geweest is, in plaats van alleen een datum of 'Gisteren'!
Zie het nu pas en naar mijn mening het belangrijkste wat er is veranderd. Niets is zo irritant om niet te kunnen kijken hoe laat je nou gebeld werd of hoe laat je nou sms'te dat je naar bed toe ging.Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:16:
Ook wel prettig dat bij berichten en oproepgegevens nu ook bij staat hoe laat het geweest is, in plaats van alleen een datum of 'Gisteren'!
Vind wel jammer dat de friendstream mist en Interactieve wallpapers. Als je ziet wat voor vette er op internet staan.
Ik heb exact hetzelfde, update via 3G gedownload, vervolgens popup gehad of ik de update wil installeren en mn telefoon is vanzelf gereboot. Een installatie icoon met een voortgangsbalk, die tot ongeveer 3/4e komt en niet verder. Telefoon een half uur laten liggen maar er gebeurt niks. Vervolgens proberen met knopjes te rebooten maar uiteindelijk accu eruit gehaald, opnieuw geboot en een logo met uitroepteken. Nu blijft bij mij ook alleen het Hero scherm staan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:21:
[...]
ja ok, maar het gekke is, dat als ik 1.5 wil gaan installeren de pc aangeeft dat er geen usb verbinding is...
ik moet na het aansluiten de hero aanzetten en dan blijft ie dus hangen in het 'HERO" scherm
Baal behoorlijk
Als je je goldcard goed hebt gemaakt, zou je hem zo kunnen flashen mbv bijvoorbeeld ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...lease_signed_NoDriver.exevandevorst schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:21:
Iemand een idee hoe het met een goldcard werkt?
Het kan even duren, als het goed is zie je wel progressie op zowel je PC als op je telefoon.
Verwijderd
Net even geüpdatet naar Android 2.1 werkt verder heel soepel. Toppie (voor de volgende eigenaar)
opstarten met volume down + powerVerwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:21:
[...]
ja ok, maar het gekke is, dat als ik 1.5 wil gaan installeren de pc aangeeft dat er geen usb verbinding is...
dan krijg je die skateboards
dan druk je op BACK
en dan USB aansluiten dan werkt de downgrade naar 1.5 wel...
Dat lost alleen bij mij het probleem niet op: als ik daarna de 2 updates weer uitvoer, en ik krijg het riehoek. Dan klik op een par knoppen om de foutmelding te achterhalen (HOME + POWER) dan krijg ik de melding "E:can't chmod/mod /system/xbin (No such file or directory)".
Beetje googlen en dan blijkt dat daar de busybox (hoort te staan) staat? Vreemd dat ik die dan niet heb? Ook nadat ik dus weer compleet overnieuw de 1.5 er op flash...
Is er misschien een procedure die ik kan uitvoeren om die /system/xbin toch weer "aan te maken" ? Zonder custom te moeten rooten of andere onzin ofcourse... Ik wil gewoon alles "origineel" houden
preupdate belgie werkt perfect. Geen nood tot backups, alle instellingen werden bewaard. Nu hopelijk snel 2.1
Dat werkt bij mij niet, ik krijg hem op geen mogelijkheid opnieuw geflashed. Heb ook al geprobeerd een update.zip op een micro-sd te zetten en deze dmv Android recovery utility te laden maar dan geeft hij aan dat de file niet gesigned is.Niekk schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:20:
[...]
opstarten met volume down + power
dan krijg je die skateboards
dan druk je op BACK
en dan USB aansluiten dan werkt de downgrade naar 1.5 wel...
Ik draai W7, maar heb een XP VM draaien en ook hierin krijg ik het niet voor elkaar, hij blijft om de drivers voor 'Android 1.0' vragen.
Edit: ook met de USB driver uit de SDK van Android krijg ik een foutmelding van de RUU dat de USB kabel niet aangesloten is. Op het scherm van de Hero zie ik wel constant Fastboot USB staan ipv Fastboot.
[ Voor 13% gewijzigd door Boeie op 29-06-2010 20:46 ]
Heb hem nu een dag op 2.1 lopen. Het scherm reageert volgens mij beter. ik heb er nooit problemen mee gehad maar het lijkt wel alsof het scherm net een fractie sneller reageert.
De market is veel beter! Eindelijk screenshots! Maar ik kan niet in de game sectie komen. Dan blijft hij gewoon hangen op het laden... zelfs na 20 minuten... (3g/Wifi.) Andere categorieën en het zoeken werkt wel gewoon. Raar fenomeen.
Batterij lijkt iets langer mee te gaan. Maar heb ook het idee dat Android sneller apps afsluit. Veel vaker dan bij 1.5 start Opera Mini, NU en Engadget opnieuw op. (overigens wel vele malen sneller..)
De market is veel beter! Eindelijk screenshots! Maar ik kan niet in de game sectie komen. Dan blijft hij gewoon hangen op het laden... zelfs na 20 minuten... (3g/Wifi.) Andere categorieën en het zoeken werkt wel gewoon. Raar fenomeen.
Batterij lijkt iets langer mee te gaan. Maar heb ook het idee dat Android sneller apps afsluit. Veel vaker dan bij 1.5 start Opera Mini, NU en Engadget opnieuw op. (overigens wel vele malen sneller..)
Verwijderd
Dat met de games sectie van de market heb ik ook, alleen via de geadverteerde apps die linken naar specifieke games secties kan ik games downloaden hehe. Nouja zal binnenkort wel gefixed zijn.shakedown schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:20:
Heb hem nu een dag op 2.1 lopen. Het scherm reageert volgens mij beter. ik heb er nooit problemen mee gehad maar het lijkt wel alsof het scherm net een fractie sneller reageert.
Heb net overigens een kwartier zitten kloten om het icoontje van 1 nieuwe sms weg te krijgen maargoed uiteindelijk was ie ineens weg en klopte alles weer haha.
Overigens is Air Control een machtig geniaal spelletje
Ik heb mijn Hero vorig jaar augustus online gekocht icm Vodafone. Ik heb echter nog altijd geen melding van de eerste update ontvangen (heb wel de vorige rom update: Build 2.73.405.5). ik heb niet de datum truc toegepast, maar ik zou nu toch gewoon al een melding van update 1 hebben moeten ontvangen?
Maar goed, ik wil de update naar 2.1 sowieso niet installeren omdat ik root wil gaan proberen. Ik heb gehoord dat je niet meer (of voor een lange tijd niet) zal kunnen rooten als je de officiële update laat installeren. Dit gaat toch echter over update 2 of niet? De voorbereidende update kan ik toch wel gewoon installeren? Of moet dit misschien zelfs voor de custom rom's die straks uitkomen, gebaseerd op de officiële 2.1 update?
Maar goed, ik wil de update naar 2.1 sowieso niet installeren omdat ik root wil gaan proberen. Ik heb gehoord dat je niet meer (of voor een lange tijd niet) zal kunnen rooten als je de officiële update laat installeren. Dit gaat toch echter over update 2 of niet? De voorbereidende update kan ik toch wel gewoon installeren? Of moet dit misschien zelfs voor de custom rom's die straks uitkomen, gebaseerd op de officiële 2.1 update?
Ik heb de eerste (voorbereidende) update nog niet eens ontvangen, helaas 
Eerst daar nog maar eens op wachten, daarna nog eens op de tweede update naar 2.1.
BTW, zie mensen met problemen met USB in W7, dat kan kloppen, HTC-Sync werkt niet met W7.
Gewoon onder XP doen en het gaat prima.
Eerst daar nog maar eens op wachten, daarna nog eens op de tweede update naar 2.1.
BTW, zie mensen met problemen met USB in W7, dat kan kloppen, HTC-Sync werkt niet met W7.
Limbids
Bij mij werkt htc-sync prima onder W7, Net al mn contacten terug gezet vanuit outlook, paar apps geinstalleerd die ik op mn pc had staan. Ook nog wat mp3'tjes overgezet.Limbids schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:54:
Geen enkel probleem.
Misschien moet ik dat gaan doen maar omdat ik met 1.5 die optie wel had heb ik daar nooit noodzaak toe gehad. En ergens vind ik het ook fijn als de boel verder standaard blijft.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:38:
[...]
Eigenlijk is het ook wel de vraag waarom je deze update zou willen hebben en tegelijk Sense disablen...
Kan je dan niet beter een custom, Sense-loze ROM proberen?
ff datum naar 2011 zetten?Limbids schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:54:
probeer even manueel op "update" te klikken in settings > phone info
Ik ben wel benieuwd wat voor iedereen DE veranderingen zijn waar hij zo gelukkig mee is..
Voor mij:
- De vernieuwde agenda!
- De vernieuwde market!
Voor mij:
- De vernieuwde agenda!
- De vernieuwde market!
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Ik ben vooral blij dat de meeste apps nu werken... een (groot) aantal werkte niet onder 1.5
En de youtube applicatie heeft het bij mij nooit gedaan... nu draait ie prima.
En de youtube applicatie heeft het bij mij nooit gedaan... nu draait ie prima.
Less = more