Wat doe je dan hier? Of is de performance van je custom rom niet naar behoren

Ik kom hier om me te verkneukelenVerwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:40:
[...]
Wat doe je dan hier? Of is de performance van je custom rom niet naar behoren![]()
\o/
Dan ben je nu zeker de pre-update aan het binnenhengelen. Bij de final update hoef je niet de datum te verzetten, maar kan je gewoon op updates controleren.Armada. schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:51:
Even tijd een jaartje vooruit gezet, en kreeg automatisch de updatemelding binnen. Ik laat later weten over hoe het allemaal bevalt.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Oh dan heb ik omslachtig de updatecontrole getriggerd.tiguan schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:52:
[...]
Dan ben je nu zeker de pre-update aan het binnenhengelen. Bij de final update hoef je niet de datum te verzetten, maar kan je gewoon op updates controleren.
[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 28-06-2010 19:00 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De enige echte 2.1...DennusB schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:59:
Gaat dit nu over de echte 2.1 update of de pre-update?
They made me do it.
De 2.1 iddDennusB schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:59:
Gaat dit nu over de echte 2.1 update of de pre-update?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
[ Voor 30% gewijzigd door DennusB op 28-06-2010 19:07 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Tonkey op 28-06-2010 19:09 ]
Ik hoorde afgelopen zaterdag van een t-mobile medewerkster dat ze in de wandelgangen had gehoord dat het halverwege juli wordt....vandevorst schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:09:
Ik heb nog de melding dat de telefoon up-to-date is..
Edit: wel aan de lader nu, percentage zit maar op 57%. En heb een t-mobile, dat kan nog wat uitmaken
[ Voor 3% gewijzigd door Reneger op 28-06-2010 19:19 ]
Ik heb gelezen dat smsjes, programma's en emails bewaard blijven, contactpersonen niet. Zeker weten doe ik het niet, want ook bij mij is de accu stand wat aan de lagen kantphosporus schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:13:
Is back-uppen nodig? Las aan het berichtje van Tiguan dat dat maybe niet nodig is? Ben nu aan het opladen aangezien ik iets van 20% accu heb. Welke app zou ik dan moeten hebben.
En dat terwijl we de pre-update dezelfde dag hebben gekregen?Reneger schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:15:
[...]
Ik hoorde afgelopen zaterdag van een t-mobile medewerkster dat ze in de wandelgangen had gehoord dat het halverwege juni wordt....
[ Voor 30% gewijzigd door Tonkey op 28-06-2010 19:18 ]
Ik bedoelde JuLi inderdaad... Typo, iets met WK en biertjes.vandevorst schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:16:
[...]
Ik heb gelezen dat smsjes, programma's en emails bewaard blijven, contactpersonen niet. Zeker weten doe ik het niet, want ook bij mij is de accu stand wat aan de lagen kant
[...]
En dat terwijl we de pre-update dezelfde dag hebben gekregen?
Wel al iemand met een t-mobile hero die een update heeft ontvangen naar 2.1? (Als je juli bedoelt dan)
[ Voor 3% gewijzigd door Reneger op 28-06-2010 19:23 ]
Verwijderd
Nee, de service van HTC en zo ben je een beetje beloond voor het lange wachten ;-)lightstyle schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:17:
Zo 2.1 staat erop! Moet wel zeggen dat mijn hart een sprongetje maakte toen ik de 2.1 wallpaper op mijn hero zag verschijnen.
Nu hoort ons toestel weer echt bij de rest. ben toch wel het meeste benieuwd naar google goggles en de nieuwe google maps.
Wauw, na de update staat al mijn apps er nog op, al mijn smsjes er nog in en de telefoon geschiedenis etc. Is dit het werk van mybackup pro?
Verwijderd
Verwijderd
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?Reneger schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:36:
Jeej! Originele HTC rom op mijn G2 gezet, nu de update aan het downloaden
Verwijderd
Ik heb een goldcard gemaakt.
Meer een soort van changelogVerwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:43:
Ik zoek een overzicht van features 2.1 t.o.v. 1.5, zoeken in forum levert niet echt resultaat. Weten jullie zo'n overzicht te vinden wellicht?
Thanks!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Een duidelijke step-by-step is het niet als je het mij vraagt...Reneger schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:45:
[...]
Ik heb een goldcard gemaakt.
Zie http://android.modaco.com...5672/creating-a-goldcard/ voor meer info daarover.
Het installeren van de update loopt nog... Staat al even op een procentje of 70... Tijd om eten te maken
Heb ik niet gedaan en hij werkt uitstekend. Had wel gekozen voor "charge only"phosporus schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:51:
Ontkoppel je Hero wel even van je computer voordat je gaat updaten.
Opgelost met hard reset.Armada. schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:33:
Sorry! The process android.process.media has stopped blablaEcht hele tijd.
Verwijderd
Officiele 1.5 rom flashen en dan updaten (via pre-update) werkte voor mij.vandevorst schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:13:
Ehm, de goldcard methode is niet ideaal.
Bij de cmd krijg ik na het intoetsen van adb te zien dat het niet herkend wordt...
Je hebt de Android SDK nodig, daar zit namelijk de ADB shell in.vandevorst schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:02:
[...]
Een duidelijke step-by-step is het niet als je het mij vraagt...
Geen idee wat ze met stap 3 bedoelen namelijk.. (Ensure you have unzipped the SDK, then open a command prompt to the extract location. Change to the 'tools directory.)
Hoe?Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:14:
[...]
Officiele 1.5 rom flashen en dan updaten (via pre-update) werkte voor mij.
Ik heb de SDK. Maar dat staat toch los van de cmd?Reneger schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:15:
[...]
Je hebt de Android SDK nodig, daar zit namelijk de ADB shell in.
[ Voor 13% gewijzigd door Tonkey op 28-06-2010 20:18 ]
Verwijderd
Daarom moet je hem vanuit de command prompt (cmd) starten.vandevorst schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:18:
[...]
Hoe?
[...]
Ik heb de SDK. Maar dat staat toch los van de cmd?
En hoe werkt dat anders?
in tools zit wel een programma dat adb heet, maar als ik daar op klik verschijnt een programma zoals cmd en dit verdwijnt ook direct weer
Ja ik had het ook over de koppeling naar een pc. Niet het opladen via een pc. Opladen maakt niks uit maar wanneer je gekoppeld bent gaat je pc een driver zoeken aangezien hij een andereFlagg schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:07:
[...]
Heb ik niet gedaan en hij werkt uitstekend. Had wel gekozen voor "charge only"
[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 28-06-2010 21:01 ]
Ik gebruik dus niet hoe dat kan. Daar staat gewoon geen (duidelijke) uitleg over...Reneger schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:24:
[...]
Daarom moet je hem vanuit de command prompt (cmd) starten.
Als je naar de adb directory gaat, vanuit de cmd prompt, kan je "adb devices" uitvoeren. Daar moet minimaal 1 device tussen zitten.
Als dat het geval is, kan je "adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid" uitvoeren, en dàt magische nummertje heb je weer nodig in de rest van de stappen.
[ Voor 20% gewijzigd door Tonkey op 28-06-2010 20:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Resultaten na reboot en een tijdje wachten..Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:24:
Wil iemand de moeite nemen om de snelheid te testen van een '2.1- Hero' met:
- Linpack
- Neocore
Ik ben namelijk wel benieuwd in hoeverre de standaard sneller/ langzamer is dan een custom ROM, zoals deze op XDA te vinden zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 20:44 ]
Verwijderd
Bedankt!!!Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:40:
[...]
Resultaten na reboot en een tijdje wachten..
LINPACK:
MFLOPS: 2.385
Time: 2.27 seconds
Norm Res: 3.36
Precision: 2.22........
NEOCORE:
-wachten tot filmpje voorbij is..-![]()
JA! 24.3 FPS
Verwijderd
Moet je er wel rekening mee houden dat de gemiddelde custom rom geen Sense heeft en dus sowieso veel hoger scoort. Ik kon helaas geen benchmark van een 2.1 custom rom met Sense vinden zo gauw. Iemand anders wel ?Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:45:
[...]
Da's echt wel redelijk laag eigenlijk... Ik had verwacht dat HTC wel iets zou doen met drivers ofzo, dat ze beter zouden scoren dan een gemiddelde custom-ROM...
Maar goed, wel een lekkere score natuurlijk, is geloof ik wel beter dan de 1.5-versie
Verwijderd
ChocolateEclair 1.0.1:Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:47:
[...]
Moet je er wel rekening mee houden dat de gemiddelde custom rom geen Sense heeft en dus sowieso veel hoger scoort. Ik kon helaas geen benchmark van een 2.1 custom rom met Sense vinden zo gauw. Iemand anders wel ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 20:56 . Reden: Overclock info ]
Verwijderd
Thanks voor de info. Maar inderdaad, daar verbaas ik me ook al een tijdje over.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:54:
[...]
ChocolateEclair 1.0.1:
-Linpack: ~3.05MFlops
-Neocore ~33
Overigens kan je er wel van uitgaan dat die telefoons, waarop de test uitgevoerd is overgeclockt is tot 691.
Maar goed, HTC had dat ook kunnen doen in deze update. Is namelijk 100% stabiel...
Verwijderd
Verwijderd
Die zit er wel op. Net geupdate, en die zit er gewoon bij hoor...
Waar zit hij dan heb al tussen de widgets zitten kijkenFreudie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:34:
[...]
Die zit er wel op. Net geupdate, en die zit er gewoon bij hoor...
Volgens mij is een factory reset voldoende. Hoop dat jullie een backup hebben.Flappie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:15:
@ Hierboven: Ik denk dat jullie de 1.5 ROM helemaal opnieuw moesten installeren. te downloaden vanaf de HTC website.
To reset the phone using phone buttons
1. With the phone turned off, press and hold the HOME and BACK buttons, and then briefly press the END CALL/POWER button. The reset process will start after a few seconds.
2. Wait for the phone to finish the reset process and then press MENU.
Tip If your phone hangs or freezes, remove the battery then wait for a few seconds, and then re-install it. After re-installing the battery, turn on the phone.
[ Voor 35% gewijzigd door u_nix_we_all op 28-06-2010 21:38 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hij ging naar de standaard beginsituatie en dan staatie vanaf het homescherm 2x naar links...phosporus schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:35:
[...]
Waar zit hij dan heb al tussen de widgets zitten kijken
Verwijderd
Dat is niet dezelfde Friendstream als die op de Desire zit. Volgens mij was deze alleen twitter.Freudie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:37:
[...]
Hij ging naar de standaard beginsituatie en dan staatie vanaf het homescherm 2x naar links...
Bij mij hetzelfde, had een tijdje terug de modaco custom rom erop staan en daar zat Friendstream wel in, nu alleen dus een Twitter-widget, maar die hadden we al. Maakt mij weinig uit aangezien ik deze widgets toch niet gebruik.phosporus schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:48:
[...]
Dat is niet dezelfde Friendstream als die op de Desire zit. Volgens mij was deze alleen twitter.
taste and see that the Lord is good
werkte bij mij inderdaad ook niet.. Heb al een support mail naar HTC gestuurdVerwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:43:
Ik heb een factory reset gedaan. Helaas zonder resultaat. Krijg hierna weer het hero logo waarop hij blijft hangen. Heb ook geprobeerd ruu (1.5) opnieuw te installeren. Krijg de volgende melding:
image from from 3.32.405.1 to 2.73.405.5
Error 155
Get the correct ROM update utility.
Heb geen idee hoe ik mijn mobiel nog aan de praat krijg
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Home Switcher?kingcharles schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:08:
Ook hier de update binnen. Alles is bewaard gebleven, petje af voor htc want ik heb deze nu bijna een jaar en al heel wat mee geklooid. Nooit geroot overigens.
Het enige wat niet meer werkt is het uitzetten van de sense interface. Ik gebruikte altijd de standaard Android (met 3 schermen). Via toepassingen sense uitzetten doet hem alleen warm resetten helaas. Iemand al een workaround gevonden voor de gebruiker die plain Android wil?
Gevonden!Katsuchi schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:58:
Heeft iemand al de "Alleen 2G verbindingen gebruiken" (aan/uit te vinken) al teruggevonden in de nieuwe menustructuur van 2.1?
Had een Market snelkoppelingen (2G/3G) maar die komt nu verkeerd uit in het gewijzigde 2.1-menu.
[ Voor 15% gewijzigd door Zuurstok op 28-06-2010 22:33 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Voor TbT nav hoef je alleen maar google maps te updaten.Dreanor schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:25:
En toch mis ik een aantal belangrijke features die ik graag gezien had op mijn Hero zoals:
- Live Wallpapers (zit in 2.1 maar niet voor de hero?)
- turn by turn navigation (kan ik niet in market vinden of op mijn hero)
- friendstream
- stem herkenning en invoer (of zit dat in 2.2?)
Maargoed, we gaan nog even verder klooien en spelen met de nieuwe update!
Die zit er volgens mij dus wel in. Ik kan tenminste na de update naar 2.1 via Maps en/of via de applicatie Navigate een route laten uitrekenen en krijg dan netjes "na 300 m rechts" te horen.Dreanor schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:25:
- turn by turn navigation (kan ik niet in market vinden of op mijn hero)
Verwijderd
Kun je het laten weten als je een oplossing hebt?Niekk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:10:
[...]
werkte bij mij inderdaad ook niet.. Heb al een support mail naar HTC gestuurd
Zit er ook in.. ben nu beide files aan het downloaden.
[ Voor 6% gewijzigd door quartex op 28-06-2010 23:07 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Live wallpapers hebben ze er expres niet ingestopt want de Hero is daar kennelijk niet krachtig genoeg voor.Dreanor schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:25:
En toch mis ik een aantal belangrijke features die ik graag gezien had op mijn Hero zoals:
- Live Wallpapers (zit in 2.1 maar niet voor de hero?)
Inmiddels gevonden, het blijkt dat activesync (exchange) nu perse een wachtwoord wil bij het activeren van de telefoon. Best irritant. Mag namelijk niet eens iets simpels zijn. Moet ik elke keer als ik mn telefoon wil gebruiken een passw intypen. Niet fijn.rinkel schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:00:
Ik krijg bij het ongrendelen nu ineens de vraag voor een wachtwoord, iemand een idee?
Kan nu mn telefoon niet in.
Heb mn google pw al geprobeerd
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
[ Voor 24% gewijzigd door andyy op 28-06-2010 23:25 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq