taste and see that the Lord is good
Geografisch gezien heb je gewoon gelijk.
Dat is helaas een vertaalfout. Het woord "geen" is weg gevallen. In het engels staat het er wel goed. Op het moment dat de daadwerkelijke update er is krijg je heel ander scherm.erkje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:27:
By the way, als ik de controleren knop indruk, krijg ik deze popup:
Titel: De telefoon is up-to-date
Melding: Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.
Wat is het nou![]()
[ Voor 64% gewijzigd door Deem op 25-06-2010 13:35 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ik vind het maar een vaag bericht? er staat overal dat het gaat gebeuren, maar nergens staat wanneer!
Ik wil ook graag 2.1-update, schijnt vele malen sneller te zijn. maar tot nu toe draai ik dus nog steeds 1.5 (2.73.405.5)
PS: ik zie ook nergens een "klik hier om te updaten" of "te controleren op updates" button
[ Voor 11% gewijzigd door Niekk op 25-06-2010 13:29 ]
Inderdaad lekker over nagedacht weer. Heb hier het zelfde.. Het betekent in elk geval dat de telefoon up-to-date is. Er zijn geen updates. Anders was hij die wel gaan downloaden.erkje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:27:
By the way, als ik de controleren knop indruk, krijg ik deze popup:
Titel: De telefoon is up-to-date
Melding: Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.
Wat is het nou![]()
Heb je gekeken bij Instellingen -> Over de telefoon -> Systeemsoftware-updates?Niekk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:29:
Ik draai al 2.73.405.5, maar heb nog helemaal niets van een melding op mijn toestel gehad van "Klik hier voor een update" o.i.d.
Ik vind het maar een vaag bericht? er staat overal dat het gaat gebeuren, maar nergens staat wanneer!
Ik wil ook graag 2.1-update, schijnt vele malen sneller te zijn. maar tot nu toe draai ik dus nog steeds 1.5 (2.73.405.5)
PS: ik zie ook nergens een "klik hier om te updaten" of "te controleren op updates" button
Dat is bekend. Foutje van HTC. Ze zijn een woordje vergeten.blurryilluzion schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:31:
[...]
Inderdaad lekker over nagedacht weer. Heb hier het zelfde.. Het betekend in elk geval dat de telefoon up-to-date is. Er zijn geen updates. Anders was hij die wel gaan downloaden.
Die menu optie bestaat niet bij mij..?Deem schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:33:
[...]
Heb je gekeken bij Instellingen -> Over de telefoon -> Systeemsoftware-updates?
"Dood de klok-methode" ?blurryilluzion schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:39:
Bij firmware versie 2.73.405.5 bestaat het update menu nog niet. Maar dit betekend ook dat de voorbereidende update nog niet binnen is. Dood de klok-methode kun je die update binnen halen.
[ Voor 86% gewijzigd door carpebios op 25-06-2010 13:43 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd

Heb je misschien verdere toelichting voor me? Ik weet zo niet wat de klok-methode is, of hoe die uit te voeren
Klok een jaar vooruit zetten...Niekk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:01:
[...]
Heb je misschien verdere toelichting voor me? Ik weet zo niet wat de klok-methode is, of hoe die uit te voeren
Topic lezen helpt (is ook al een paar keer terecht aangegeven in de posts net boven je).Niekk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:01:
[...]
Maar kijk hier maar even
http://twitter.com/markmoons@stephandw Vanaf vandaag in Belgie begint de 2.1 uitrol
28 minutes ago via web in reply to stephandw
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 14:50 ]
En waarop baseer je dat??Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:48:
Dan neem ik aan dat wij in nederland hem ook vandaag krijgen
taste and see that the Lord is good
Dat baseert hij op het feit dat in meerdere werelddelen en tijdzones er al een update is vrijgegeven, of er is toegezegd dat de update er vandaag komt. Hoewel het geen garanties biedt, zou het, ook in mijn optiek, logisch zijn als de update overal wordt uitgerold.
Ik hoop overigens wel van harte dat er geen download problemen ontstaan zodra de update er is. Ik wil hem natuurlijk wel meteen binnen hengelen
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:14:
Zit elke 5 min de pagina te refreshen.. wachtend op goed nieuws. kon onze Marc niet meteen ff erbij zeggen wanneer de uitrol voor NL begint?
Jij ook al? ik zit inmiddels ook met smart te wachten
Maar ik hoop dat de update vandaag nog komt.
Als je rekening houd met circa 14 dagen na nu, dan kan het alleen maar meevalleneagle00789 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:21:
[...]
offtopic:
Jij ook al? ik zit inmiddels ook met smart te wachten
Maar ik hoop dat de update vandaag nog komt.
Relax mensen, het is geen medicijn tegen kanker, het is een software update. Root anders je Hero, dan heb je hem over 1 uurtje op 2.1 draaien.
(makkelijk praten trouwens, als je ook een Desire hebt
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Zal die niet bedoelen dat ze in België nu pas beginnen met de voorbereidende update, zegmaar het eerste deel van de uitrol van 2.1? Of hebben die belgen deze update al gehad?
Weten jullie of hij m automatisch nog een keer aanbied?
Hij is alweer zo'n anderhalve week stil...
Ik denk dat eerder ja, dat men in België de voorbereidende update vanaf vandaag gaat krijgen.Deem schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:39:
[...]
Zal die niet bedoelen dat ze in België nu pas beginnen met de voorbereidende update, zegmaar het eerste deel van de uitrol van 2.1? Of hebben die belgen deze update al gehad?
[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 25-06-2010 16:02 ]
Verwijderd
Volgens mij doet hij dat niet automatisch.. Had hem ook in alle enthousiasme per ongeluk weggeklikt. Heb de tijd toen weer normaal gezet, opnieuw opgestart en tijd weer vooruit.. Toen kreeg ik de popup weer!k4kl44s schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:41:
Ik heb per abuis de update gecancelled, ik denk dat het de voorbereidende was.
Weten jullie of hij m automatisch nog een keer aanbied?
Hij is alweer zo'n anderhalve week stil...
Klopt. Zo'n grote rode. Voornaamste reden van de grote vertraging van de uitrol van versie 2.1 voor de HTC Hero was het feit dat Imtech de installatie van de grote rode knop niet correct heeft uitgevoerd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:00:
Ik vraag me wel af hoe zo'n OTA update werkt bij HTC, moeten ze een knop indrukken ofzo?
Edit: Sorry, van het lange wachten word je melig.
[ Voor 6% gewijzigd door blurryilluzion op 25-06-2010 16:08 ]
Was het niet dat ze per ongeluk een groene knop hadden geinstalleerd?blurryilluzion schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:06:
[...]
Klopt. Zo'n grote rode. Voornaamste reden van de grote vertraging van de uitrol van versie 2.1 voor de HTC Hero was het feit dat Imtech de installatie van de grote rode knop niet correct heeft uitgevoerd.
Edit: Sorry, van het lange wachten word je melig.
..of de labeltjes omgewisseldEnigmaNL schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:11:
[...]
Was het niet dat ze per ongeluk een groene knop hadden geinstalleerd?
Zover ik weet heeft Imtech de installatie wel uitgevoerd, maar zijn ze nu op Essent aan het wachten om de stroom op de knop te zetten. Echter zijn ze de aanvraagpapieren kwijt.blurryilluzion schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:06:
Klopt. Zo'n grote rode. Voornaamste reden van de grote vertraging van de uitrol van versie 2.1 voor de HTC Hero was het feit dat Imtech de installatie van de grote rode knop niet correct heeft uitgevoerd.
Huh, dan moet ik de release notes nog eens goed doorlezen...janvanduschoten schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:24:
Relax mensen, het is geen medicijn tegen kanker, het is een software update.
Steeds als het groene dingentje bij het checken net iets langer rondraait denk ik, ja daar komtie! Waar een mens zich zoal mee kan afleiden van het schrijven van een thesis...
Essent kwam kijken hoe die knop eruit zag maar vond het allemaal maar niets en heeft HTC en Imtech terug naar de tekentafel gestuurd omdat de knop te gammel was, het draadje te kort en montageschroeven ontbraken.eagle00789 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:13:
[...]
Zover ik weet heeft Imtech de installatie wel uitgevoerd, maar zijn ze nu op Essent aan het wachten om de stroom op de knop te zetten. Echter zijn ze de aanvraagpapieren kwijt.
[ Voor 5% gewijzigd door Deem op 25-06-2010 16:17 ]
Helaas, Google heeft de knop afgekeurd, het moest een draaiknop zijn.Deem schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:16:
[...]
Essent kwam kijken hoe die knop eruit zag maar vond het allemaal maar niets en heeft HTC en Imtech terug naar de tekentafel gestuurd omdat de knop te gammel was, het draadje te kort en montageschroeven ontbraken.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
http://www.ubergizmo.com/...roid_21_for_g2_touch.html
Helaas is het ook twee keer weer weggegaan en er is niets gebeurd
Is dat niet gewoon het sync icoon?Katsuchi schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:30:
Al twee keer het update icon gehad (na 18.00), zonder dat ik zelf om actief gecheckt had voor een update.
Helaas is het ook twee keer weer weggegaan en er is niets gebeurd
Dit was voor de pre-update nooit het geval.
Tenminste ik had het nog nooit eerder gehad.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Verwijderd
Hmm dat heb ik zelf niet.. Ik krijg echter geen twitter notificaties meer in de statusbalk.. Nog meer mensen last van?quartex schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:57:
Trouwens er is me nog iets opgevallen na de pre-update, namelijk, ik krijg nu steeds een notificatie dat er updates zijn voor apps die ik heb geinstalleerd.
Dit was voor de pre-update nooit het geval.
Tenminste ik had het nog nooit eerder gehad.
Verwijderd
* Carpento zit ook best wel op de update te wachten, maar het leven gaat door hoor
Nieuwe maand, nieuwe FUP =]
edit: ja ik download het gewoon via me data verbinding
[ Voor 17% gewijzigd door quartex op 25-06-2010 22:10 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ah!, ik heb exact hetzelfde build nummer en krijg dus ook geen pre update voor elkaar.jellevictoor schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:50:
Ik ben vollop aan het wachten op de release van die 2.1 maar ik krijg geen preupdate, de site van HTC zegt ook dat de roms niet geschikt zijn voor mijn telefoon. Het ligt blijkbaar aan het build nummer, nl. 2.73.66.5 146733 CL#61267 Weet iemand hier meer over?
De update wordt (nog?) niet via de website beschikbaar gesteld, dus zijn die inderdaad niet geschikt. Je moet via de datum-truc proberen of je 'm OTA kunt krijgen. Als het goed is, is de pre-update sinds gisteren ook beschikbaar voor de Belgische Hero (zie http://twitter.com/markmoons/status/17008908823)
Rail Away!
ik heb de datum gewijzigds maar ik krijg niets, dan heb ik ook maar mijn telefoon gereboot. Ik weet niet als hij
dat om de zoveel tijd gaat checken of hoe dat werk. Ik zal nog even afwachten, het is dat of "rooten".
heb je mijn vorige post gelezen?
aqu in "Android 2.1-update voor de HTC Hero"
ik zou daar de lokale websites ook even in de gaten houden, of de update daar ook al uitgerold wordt.
Verwijderd
Ach ja.. Op deze manier kweek je nog wat gezond geduld.
edit: In z-o azië is de 2.1 nu toch daadwerkelijk verschenen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 13:14 ]
Ik ben eigenlijk bang dat de update straks gaat tegenvallen, simpelweg omdat je er zo naar uitkijkt. Waar kijken jullie naar uit in 2.1?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Mijn voornaamste verwachting is nog steeds dat het hele toestel een stuk sneller zal zijn. En dan hoop ik voornamelijk op de browser en wifi verbindingssnelheid.Mj2sL schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:30:
Misschien leuk om even een zijstapje te doen tijdens het wachten.
Ik ben eigenlijk bang dat de update straks gaat tegenvallen, simpelweg omdat je er zo naar uitkijkt. Waar kijken jullie naar uit in 2.1?
Daarbij ben ik wel heel benieuwd naar google nav.
De apps die ik niet kan draaien op 1.5.[b][message=34246954,noline]Ik ben eigenlijk bang dat de update straks gaat tegenvallen, simpelweg omdat je er zo naar uitkijkt. Waar kijken jullie naar uit in 2.1?
Kabeltje erin, de telefoon geeft meteen een melding of ik wil koppelen en ik accepteer.
Vervolgens, niets. Niks te zien in Deze computer of een ander schermpje dat een apparaat is aangesloten. Meerdere USB poorten geprobeerd en de telefoon al even uit en inelkaar gezet. nog steeds niks
Syncen werkt wel gewoon.
Iemand ervaring?
inderdaad, zijn genoeg apps die 1.6 vereisen
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zeker Aqu, handig om te weten dat ik een submenu zou moeten hebben. Dat heb ik niet dus ik heb de pre-install niet gehad zoals ik al dacht.aqu schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:35:
Max3d zit in spanje.
heb je mijn vorige post gelezen?
aqu in "Android 2.1-update voor de HTC Hero"
ik zou daar de lokale websites ook even in de gaten houden, of de update daar ook al uitgerold wordt.
Mijn grote vraag waarom de uitrol per land verschilt is echter nog open. Belgie is een speciaal geval binnen Europa, dus dat snap ik, maar de UK en Spanje zijn beiden hele grote taalgebieden en vrij grote landen. Waarom zouden die apart gaan? En waarom zou Nederland niet gewoon meerollen met die standaard uitrol. Die taalmodule is heus al lang klaar.
Ik heb dit probleem ook gehad. De nieuwste versie van HTCsync werkt prima op W7. De werkelijke updater (_HTC Hero_RUU_.........exe) voor je telefoon (G2) werkt NIET op W7Axeor schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:29:
Ik heb de pre-update binnengehaald en geïnstaleerd, maar nu herkent mijn pc (win 7) mijn telefoon niet meer?![]()
Kabeltje erin, de telefoon geeft meteen een melding of ik wil koppelen en ik accepteer.
Vervolgens, niets. Niks te zien in Deze computer of een ander schermpje dat een apparaat is aangesloten. Meerdere USB poorten geprobeerd en de telefoon al even uit en in elkaar gezet. nog steeds niks
Syncen werkt wel gewoon.![]()
Iemand ervaring?

Driver veranderen lost het probleem op.Caprolact schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:26:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad. De nieuwste versie van HTCsync werkt prima op W7. De werkelijke updater (_HTC Hero_RUU_.........exe) voor je telefoon (G2) werkt NIET op W7. Gebruik een pc met xp of vista dan ben je in 10 minuten klaar.
Jep, al een aantal keer besproken in het Hero-topic
Rail Away!
Verwijderd
Hebben meer mensen hier last van? Het hoeft natuurlijk niet per definitie aan de pré-update te liggen.
Merkte één keer dat ik geen verbinding kreeg met de mailserver. Het vinkje bij de synchronisatieinstellingen weghalen en weer terugzetten verhielp het probleem. Het hele account verwijderen was dus niet nodig geweest.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:57:
Ik heb sinds november jl. de htc hero en gebruik de hero o.a. voor het synchroniseren met de Exchange server van mijn werk. Heb nog hiermee nog nooit problemen ondervonden totdat ik de pré-update heb geïnstalleerd. Heb nu al 2 keer gehad dat de mail en de agenda niet meer gesynchroniseerd worden. Ik kan dit oplossen door het account te verwijderen en weer opnieuw aan te maken.
Hebben meer mensen hier last van? Het hoeft natuurlijk niet per definitie aan de pré-update te liggen.
Verwijderd
Het mag ondertussen wel eens gebeuren IMHO
Buiten dat heeft heel Azië de update al en heeft de CDMA versie voor de VS de update al veel langer.
Het zou ze in ieder geval sieren als ze eens beginnen te communiceren, dan weten we in ieder geval waarom en waarop we wachten.
Inderdaad, dat vind ik nog het "ergste".RobbieT schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:06:
[...]
Het zou ze in ieder geval sieren als ze eens beginnen te communiceren, dan weten we in ieder geval waarom en waarop we wachten.
En ook, het verbaasd me dat ik de datum vooruit moest zetten om uberhaupt de pre-update al te krijgen. Is dit omdat ze de pre-update pas willen geven als de gehele update vrij komt, of is dit een "bug"?
Het is allemaal slecht gecommuniceerd, als dit forum er niet was wist ik niets eens te pre-updaten..
HTC moet gewoon naar hun CMSje gaan en klikken op "New news item" en daar even het eerlijke & echte verhaal neer knallen, iedereen blij.
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
HTC is committed to bring it's best experience to it's costumers, bla bla.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
'Officieel' response van t-mobile uk (daar heb ik mijn telefoon vandaan):
Tsja, de twitter van t-mobile uk is ook wazig, erg handig om de support links als plaatjes te hebben, moet je ze alsnog overtypenRecently we released a minor maintenance update for the G2 Touch and we have noticed that a small number of customers were experiencing issues when installing this. After investigating this we have decided to temporarily remove the update. As soon as our investigations are complete we will let you know when the maintenance update will become available.
[ Voor 10% gewijzigd door JoetjeF op 28-06-2010 12:04 ]
"Update naar 2.1 afgeblazen omdat mensen te veel problemen hebben met de pre-update. Update zal worden uitgesteld tot een nog te bepalen datum."
Verwijderd
Maak me gekDeem schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:26:
Ik vermoed dat we straks een persbericht krijgen in de trant van:
"Update naar 2.1 afgeblazen omdat mensen te veel problemen hebben met de pre-update. Update zal worden uitgesteld tot een nog te bepalen datum."

Kan zijn dat de lijst met certificaatuitgevers veranderd is. Maar als je je mail gewoon binnenkrijgt, zou ik er niets aan doen.Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:55:
@Malony, bedankt. Dat lijkt te helpen. Kreeg nu echter ook (voor het eerst) dat het certificaat niet van een betrouwbare bron afkomstig zou zijn. Heb ik echter niets aan veranderd.
Ik vermoed dat je straks een persbericht krijgt in de trant van:Deem schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:26:
Ik vermoed dat we straks een persbericht krijgen in de trant van:
"Update naar 2.1 afgeblazen omdat mensen teveel lopen te zeuren over de update"
\o/
Gevolgd door:oXygeN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:31:
[...]
Ik vermoed dat je straks een persbericht krijgt in de trant van:
Mensen springen van brug om niet uitkomen 2.1 update HTC Hero
OOh, je scoort maar een 2 van 10 op mijn care-o-meteroXygeN schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:31:
[...]
Ik vermoed dat je straks een persbericht krijgt in de trant van:
mijn Hero ookDeem schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:34:
[...]
OOh, je scoort maar een 2 van 10 op mijn care-o-meterMijn desire was al in het bezit van 2.1..
\o/