Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datajuggler
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 18:45
@Groesjnov: Ik heb hetzelfde probleem met het aanrakingsprobleem aan de onderkant. Dit vind ik érg storend aangezien noch de snelkoppelingen werken op het Home-screen, noch de 'hide toetsenbord' knop, noch de spatie en andere toetsenbordknoppen.

Ik ben Belg en heb enkel de pre-update aangeboden gekregen, en dit is ook wanneer deze problemen zijn begonnen. De volledige update heb ik nog niet gekregen, en ik heb alles geprobeerd, inclusief een reset-to-factory, maanden/jaren vooruit zetten, alleen WIFI, ...

Weet iemand iets meer van de upgrade in Belgie en/of ik dit aanrakingsgevoeligheidprobleem kan oplossen? Ik vertrek woensdag op reis en ik kan zelf geen 'telefoon' indrukken op home scherm om te bellen, laat staan snel een bericht opstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 15:46
sander.devos schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:28:
@Groesjnov: Ik heb hetzelfde probleem met het aanrakingsprobleem aan de onderkant. Dit vind ik érg storend aangezien noch de snelkoppelingen werken op het Home-screen, noch de 'hide toetsenbord' knop, noch de spatie en andere toetsenbordknoppen.

Ik ben Belg en heb enkel de pre-update aangeboden gekregen, en dit is ook wanneer deze problemen zijn begonnen. De volledige update heb ik nog niet gekregen, en ik heb alles geprobeerd, inclusief een reset-to-factory, maanden/jaren vooruit zetten, alleen WIFI, ...

Weet iemand iets meer van de upgrade in Belgie en/of ik dit aanrakingsgevoeligheidprobleem kan oplossen? Ik vertrek woensdag op reis en ik kan zelf geen 'telefoon' indrukken op home scherm om te bellen, laat staan snel een bericht opstellen...
Nog snel even rooten en een Custom ROM draaien. Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Mijn vriendin's Hero (niet gesimlocked) met T-Mobile zag nog steeds geen update. Ik heb er even een SIM van Vodafone in gedaan, en meteen was er een update beschikbaar. Mijn Hero met Telfort SIM was ook al naar 2.1 geupdate inmiddels. Tip voor nog altijd wachtende T-Mobile-abonnees!

Update!: niet doen! Nu kan ik geen contact leggen met Gmail en de Market. Weet iemand hoe je dit moet overkomen?

[ Voor 17% gewijzigd door Sarion op 04-07-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 12:32
Sarion schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:41:
Mijn vriendin's Hero (niet gesimlocked) met T-Mobile zag nog steeds geen update. Ik heb er even een SIM van Vodafone in gedaan, en meteen was er een update beschikbaar. Mijn Hero met Telfort SIM was ook al naar 2.1 geupdate inmiddels. Tip voor nog altijd wachtende T-Mobile-abonnees!

Update!: niet doen! Nu kan ik geen contact leggen met Gmail en de Market. Weet iemand hoe je dit moet overkomen?
Ik heb het probleem in het begin ook gehad dat ik niet kon inloggen. Dit loste ik op (of het was toeval) door via internet in te loggen in gmail, en daarna het weer eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

ik zie hier dat de meeste van de mensen wel redelijk blij zijn met de update naar 2.1
ik dus ook:D heb alleen een vraag..

kan je programma's die er standaard opstaan ook van de hero afhalen?
want programma's zoals aandelen peep teeter footprints gebruik ik niet maar komen wel in mijn task manager(market place programma) te staan wat dus geheugen kost en accuverbruik. terwijl ik het niet gebruik heel irri
weet iemand hier een oplossing voor? het liefst hoe ik die programma's gewoon kan verwijderen.

alvast bedankt

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datajuggler
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 18:45
Ondertussen heb ik via de goldcard methode mijn firmware kunnen downgraden naar RUU_Hero_HTC_WWE_2.73.405.5_WWE_release_signed_NoDriver.exe . Daarna kwamen de pre-update en de update naar 2.1 onmiddelijk binnen. De nieuwste Android ziet er wel gelikt uit.

De aanrakingsgevoeligheid onderaan mijn scherm is echter nog altijd niet verbeterd (zoals voor de update).

[ Voor 6% gewijzigd door datajuggler op 05-07-2010 10:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

wickedm3n schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:59:
ik zie hier dat de meeste van de mensen wel redelijk blij zijn met de update naar 2.1
ik dus ook:D heb alleen een vraag..

kan je programma's die er standaard opstaan ook van de hero afhalen?
want programma's zoals aandelen peep teeter footprints gebruik ik niet maar komen wel in mijn task manager(market place programma) te staan wat dus geheugen kost en accuverbruik. terwijl ik het niet gebruik heel irri
weet iemand hier een oplossing voor? het liefst hoe ik die programma's gewoon kan verwijderen.

alvast bedankt
Afaik moet je daar wel root voor hebben, neem eens een kijkje bij http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=544788

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere mensen ook problemen met de camera? Als ik 3-4 fotos maak gaat de cam op zwart?

Ook iets wat me opviel is dat SidPlayer niet meer draait. Die draaide in 1.5 'net goed' als je verder niks deed. Nu draait het echt niet. Mag ik uit concluderen dat er flinkt maar meer meuk op de achtergrond draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
Hello,
Sinds de update (erg tevreden over) heb ik het probleem dat ik notificatie 'bliebjes' krijg terwijl er niks lijkt binnen te komen. Vroeger (1.5) kreeg ik alleen een piepje te horen als er een mail of SMS binnen komt. Nu krijg ik nog veel meer piepjes, maar als ik op mijn telefoon kijk: noppes, geen berichten |:( Zeer irritant! (ook voor mijn omgeving)

Ik heb voor zover ik weet alle instellingen nagelopen en uitgeprobeerd, synchronisatie uitgezet etc. Het lukt me niet :?
Iemand een idee? Dank alvast!

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
In mijn notificationbar staat nu de heletijd 'sign-in error for *****@youtube.com. Wanneer ik daar op klik staat er 'you entered the wrong password or your account has changed. Please re-enter your password'. Wanneer ik dan mijn goede wachtwoord invoer, blijft het bericht staan. Hoe kan dit?
Ik heb al geprobeerd bij applicatiemanagement de gebruikersdata en cache te wissen, en vervolgens opnieuw in te loggen in de applicatie. Dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb nog niet eens de pre-update ontvangen... Ik heb mijn telefoon al een maandje en/of jaartje vooruit gezet, gewacht, gereboot. Maar niks...

Is er een manier om de update forceren? Zoja, misschien is het handig om even een overzicht dat de dit soort nuttige info in de TS op te nemen :)

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 06-07-2010 15:45 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
voodooless schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:41:
Ik heb nog niet eens de pre-update ontvangen... Ik heb mijn telefoon al een maandje en/of jaartje vooruit gezet, gewacht, gereboot. Maar niks...

Is er een manier om de update forceren? Zoja, misschien is het handig om even een overzicht dat de dit soort nuttige info in de TS op te nemen :)
misschien eens kijken welke software build je hebt. Als deze nog te oud is zal je de pre-update niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada. schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:41:
In mijn notificationbar staat nu de heletijd 'sign-in error for *****@youtube.com. Wanneer ik daar op klik staat er 'you entered the wrong password or your account has changed. Please re-enter your password'. Wanneer ik dan mijn goede wachtwoord invoer, blijft het bericht staan. Hoe kan dit?
Ik heb al geprobeerd bij applicatiemanagement de gebruikersdata en cache te wissen, en vervolgens opnieuw in te loggen in de applicatie. Dit heeft niet geholpen.
je moet dat account verwijderen bij instellingen--> accounts en synchronisatie. Daarna even via internet je youtube account koppelen aan je gmail account, daarna gewoon inloggen op youtube met je gmail adres.
Als het goed is, doet ie dat dan niet meer.

Had er zelf ook last van, maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:01:
[...]

je moet dat account verwijderen bij instellingen--> accounts en synchronisatie. Daarna even via internet je youtube account koppelen aan je gmail account, daarna gewoon inloggen op youtube met je gmail adres.
Als het goed is, doet ie dat dan niet meer.

Had er zelf ook last van, maar nu niet meer.
Bedankt, het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ajampaniki schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:19:
misschien eens kijken welke software build je hebt. Als deze nog te oud is zal je de pre-update niet ontvangen.
Dat heb ik natuurlijk al gedaan. Ik heb de juiste build (laatste van de HTC website): 405.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36

netblade

Sunrise

Voor geduldige G2 gebruikers (of lui zoals ik die zelfs de officele htc update niet helemaal super vind door RTSP problemen) komt hij er dan eindelijk aan. Nog 8 nachtjes slapen

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:08:
[...]

deze had ik ook gevonden ja maar toch raar dat je dan mobiel internet niet mee aan en uit kunt zetten, nu heb je zo`n balkje en dan 1 aparte andere widget voor mobiel internet, ziet er ook niet uit maar ja....het werkt weer....
heb te snel geroepen, knopje om mobiel internet aan te zetten heb ik wel maar het werkt niet? iemand meer problemen dat mobiel internet niet werkt? Wifi doet het wel?? Ik heb Vodafone

de instellingen van Vodafone waren weg na de update, het werkt weer!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:35
Ik kreeg net een bericht dat er een update beschikbaar was. Die heb ik per ongeluk weggeklikt. En nu zie ik het bericht niet meer terugkomen. Heb een Hero van T-Mobile. Weet iemand of ik later nog een melding krijg??

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Gewoon in menu opnieuw controleren voor updates. Staat onder menu > Over de Telefoon (ongeveer).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
@Dreanor Aangezien ik geen update heb gehad, staat die optie dus niet in het menu...Of het ligt aan de T-Mobile ROM.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
Jag schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:25:
[...]

Helaas werkt de onderkant van mijn scherm nog steeds niet naar behoren, ik had goede hoop na het lezen van jouw post :).
Ik heb hetzelfde gehad, is gewoon een gevalletje garantie. Ik heb mijn telefoon binnen 3 dagen weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Xyphoid schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:32:
@Dreanor Aangezien ik geen update heb gehad, staat die optie dus niet in het menu...Of het ligt aan de T-Mobile ROM.
Ow, die voor update bedoelde je! Ik dacht de 2.1 update. Volgens mij helpt even helemaal uit en aan zetten ook (of zelfs even vliegtuig modes aan/uit zetten). En anders kan je altijd de tijd opnieuw enkele jaren vooruit zetten.

Als dit beide niet helpt dan weet ik het helaas niet meer. Bij mij was aan/uit zetten voldoende (had hem zelf ook eerst weg geklikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb nog steeds geen update melding gekregen... Waarom kun je dat niet gewoon forceren (behalve via de truckjes die dus niet werken bij mij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
voodooless schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:16:
Ik heb nog steeds geen update melding gekregen... Waarom kun je dat niet gewoon forceren (behalve via de truckjes die dus niet werken bij mij)?
Ik heb hetzelfde hoor. Nog geen pre update zelfs. Build 2.73.61.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Dreanor schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:29:
[...]

Ow, die voor update bedoelde je! Ik dacht de 2.1 update. Volgens mij helpt even helemaal uit en aan zetten ook (of zelfs even vliegtuig modes aan/uit zetten). En anders kan je altijd de tijd opnieuw enkele jaren vooruit zetten.

Als dit beide niet helpt dan weet ik het helaas niet meer. Bij mij was aan/uit zetten voldoende (had hem zelf ook eerst weg geklikt).
Thnx Dreanor. De tijd paar jaar vooruit heeft geholpen. Was een update voor betere performance en een nieuwe YouTube app. YouTube app is nog steeds zelfde. Telefoon lijkt iets sneller te reageren, maar dat kan ook psychisch zijn :p
Na de update wel andere buildnummer: 2.73.110.91 en de optie om op nieuwe update te checken.
Ik heb de T-Mobile Hero.

Hopelijk is dit geen zoethoudertje en komt 2.1 echt 15 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

max3D schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:09:
Ik heb hetzelfde hoor. Nog geen pre update zelfs. Build 2.73.61.5
Je moet toch 2.73.405.5 hebben om de pre-update te ontvangen?

Op de HTC website staan nu opeens een hele berg ROM's, met allemaal verschillende build nummers (en verschillende providers). Dat was enkele dagen geleden nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Je hebt idd de 405.5 nodig voor de upgrade. Hedenmiddag nog een upgrade op een unbranded hero uitgevoerd.
405.5 installeren -> In no time de pre-update -> in no-time de upgrade. Totaal een uurtje werk ofzo, incluis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
al iemand signalen opgevangen van de Belgische 2e update ? Zit nu sinds 29 juni op de pre-update (versie 2.73.1100.90), maar de 2.1 upgrade mag nu echt toch wel komen... hoop dat ze de "enkele dagen tot hoogstens 2 weken" zullen nakomen...

geduld is een mooie deugd... O-)

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
voodooless schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:16:
Bij mij kwamen de updates direct binnen toen ik connectie maakte met WiFi. Alle andere trucjes hielpen ook niet bij mij.

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Limbids schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:30:
Bij mij kwamen de updates direct binnen toen ik connectie maakte met WiFi. Alle andere trucjes hielpen ook niet bij mij.
Bij mij helpt dus helemaal niks.. wifi aan/uit, 3G aan/uit, airplain mode/aan uit, rebooten, tijd vooruit/achteruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn G2 krijgt de update melding telkens na een harde of factory reset.

downloaden gaat elke keer goed, maar tijdens het installeren stopt hij op 50% en krijg ik een gevaren driehoek met uitroep teken. daarna moet ik hem handmatig booten |:(

ik heb wel de laatste build 2.73.110.26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:42:
mijn G2 krijgt de update melding telkens na een harde of factory reset.

downloaden gaat elke keer goed, maar tijdens het installeren stopt hij op 50% en krijg ik een gevaren driehoek met uitroep teken. daarna moet ik hem handmatig booten |:(

ik heb wel de laatste build 2.73.110.26
ik had hetzelfde, heb mijn telefoon een verse install gegeven (gewoon de huidige ROM flashen met dezelfde ROM) en vervolgens deed hij het wel....
Moet ik er wel bij zeggen dat mijn telefoon niet helemaal ok was (softwarematig) mijn Google Maps deed het bv niet meer

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikmattie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:01:
[...]

ik had hetzelfde, heb mijn telefoon een verse install gegeven (gewoon de huidige ROM flashen met dezelfde ROM) en vervolgens deed hij het wel....
Moet ik er wel bij zeggen dat mijn telefoon niet helemaal ok was (softwarematig) mijn Google Maps deed het bv niet meer
nou om wat vor reden dan ook krijg ik telkens een 170 fout melding dat de usb verbinding niet goed is.
toch herkent de pc hem wel en is mn phone gewoon toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:42
Laar schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:24:
al iemand signalen opgevangen van de Belgische 2e update ? Zit nu sinds 29 juni op de pre-update (versie 2.73.1100.90), maar de 2.1 upgrade mag nu echt toch wel komen... hoop dat ze de "enkele dagen tot hoogstens 2 weken" zullen nakomen...

geduld is een mooie deugd... O-)
Toen ik gisterenavond keek kwam de 2.1 update opeens binnen, feest! Installatie is vlot verlopen, nu kunnen we eindelijk écht beginnen genieten van de htc hero :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
@cyberthijs: ik ben benieuwd naar je ervaringen dan. Mijn hero is sinds 2.1 trager geworden en reageert slecht op commando's wanneer hij in de background met een taak bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Het maakt niet uit welke rom ik gebruik, maar RTSP gaat never nooit werken op 2.1.
ofwel voor mensen met T-Mobile die net als ik wel eens gebruik maken van mobile tv (of uitzending gemist) dit gaat echt niet werken. Ik weet niet wat ze hebben rommelen maar ik krijg nonstop timeouts op zowel wifi als 3g dus er zit echt iets niet lekker met de 2.1 release.

Kan niemand even kijken of bij hun iig de mobiele site van m.uitzendinggemist.nl werkt met streaming? Ik vind het hooguit irritant.

[ Voor 15% gewijzigd door netblade op 13-07-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik kan via de HTC site de rom upgrade naar 2.73 niet downloaden.
Telkens geeft hij aan dat het serie nummer ongeldig is, of software download is niet geldig voor jou toestel.
Iemand een idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

MarkHero schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:38:
Ik kan via de HTC site de rom upgrade naar 2.73 niet downloaden.
Telkens geeft hij aan dat het serie nummer ongeldig is, of software download is niet geldig voor jou toestel.
Iemand een idee wat ik moet doen?
De juiste ROM downloaden ;)

Wat is je huidige softwareversie?

[ Voor 56% gewijzigd door Mad Marty op 14-07-2010 14:15 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Ja euh dat probeer ik toch.
Mijn build-nummer is nu 1.76.
Dat moet dus 2.73 worden, maar dat kan ik dus niet downloaden om wat ik mijn vorige post zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

En wat is het gedeelte na de 1.76?

Wat ik bedoel: je moet wel de ROM behorende bij jouw Hero-versie downloaden. Er is geen generic ROM, maar voor verschillende landen zijn er verschillende versies. Evenzo voor de T-Mobile G2. Een EU Hero ROM gaat bijv. niet werken op een Belgische Hero of een G2.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Ok, ik doe het via de Nederlandse HTC site. En daar staat maar 1 ROM Upgrade tussen.
Mijn Build-nummer nu is: 1.76.66.5 146733 CL#47042 release keys.
Dat is alles wat er in dat vakje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

66.5 is afaik de Belgische, je zult dan ook de Belgische update moeten hebben, niet de Nederlandse.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Amai, dat verklaart.
Net maar even de Belgische binnengehaald. Nu 2.73 dus.
Thanx Marty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik wil een engelse 2.1 hebben en ik woon in Spanje. Mijn huidige build is 2.73.61.5 (een unlocked orange rom uit Spanje ??). Ik krijg niet eens een pre update binnen.

Wat is nu verstandig? De htc.com site bezoeken en daar de orange 2.1 downloaden?

Ik ben een beetje bang om het gewoon uit te proberen omdat ik daarnaa geen root rechten meer heb en ik niet alleen maar goede verhalen hoor over 2.1. Zijn er al goede custom roms voor 2.1 engelstalig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
hmmm... wanneer kan je uiterlijk die update verwachten (en waar hangt het van af?). Bij mij staat er gewoon nog android 1.5 op.

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

max3D schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:45:
Ik wil een engelse 2.1 hebben en ik woon in Spanje. Mijn huidige build is 2.73.61.5 (een unlocked orange rom uit Spanje ??). Ik krijg niet eens een pre update binnen.

Wat is nu verstandig? De htc.com site bezoeken en daar de orange 2.1 downloaden?

Ik ben een beetje bang om het gewoon uit te proberen omdat ik daarnaa geen root rechten meer heb en ik niet alleen maar goede verhalen hoor over 2.1. Zijn er al goede custom roms voor 2.1 engelstalig)
Er is in ieder geval een nieuwere rom (uit februari) voor Orange Heroes (http://www.htc.com/uk/Sup...?p_id=283&cat=2&dl_id=864). Ik weet niet of Orange al een 2.1 rom uitgegeven heeft, maar je kunt ook altijd via de goldcard-methode de nieuwste non-branded rom installeren en dan updaten naar 2.1.

Voor rooten en custom roms kun je beter even in [HTC Hero] Rooten & Custom ROM's Deel 2 kijken.
GuuZ1982 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:33:
hmmm... wanneer kan je uiterlijk die update verwachten (en waar hangt het van af?). Bij mij staat er gewoon nog android 1.5 op.
In dit topic staat meer dan genoeg over het hoe en wat van de update. Welke rom versie draai je nu?

[ Voor 20% gewijzigd door Mad Marty op 15-07-2010 11:02 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
GuuZ1982 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:33:
Heb je de G2 of een Hero?
De Hero zou allang geupdate moeten zijn, de G2 zou vandaag zijn update moeten ontvangen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Mad Marty schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:00:
[...]

Er is in ieder geval een nieuwere rom (uit februari) voor Orange Heroes (http://www.htc.com/uk/Sup...?p_id=283&cat=2&dl_id=864). Ik weet niet of Orange al een 2.1 rom uitgegeven heeft, maar je kunt ook altijd via de goldcard-methode de nieuwste non-branded rom installeren en dan updaten naar 2.1.

Voor rooten en custom roms kun je beter even in [HTC Hero] Rooten & Custom ROM's Deel 2 kijken.

[...]

In dit topic staat meer dan genoeg over het hoe en wat van de update. Welke rom versie draai je nu?
Dank, maar ook die site levert de fout DOWNLOAD: To download this software, please follow the steps below:
1. Serial Number:

Where do I find the Product S/N?
Sorry, this software download is not suitable for your device.

op.

Of ik nu via HTC.com ga of via jouw link, mijn serienummer wordt nooit geaccepteerd. Maakt ook niet uit of ik Europa of worldwide of jouw directe orangelink gebruik. Altijd hetzelfde.
Het klopt toch dat een SN voor de Hero er zo uitziet: HT99FL000000 maar dan andere cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:59

johnwoo

3S-GTE

ikmattie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:17:
[...]

De Hero zou allang geupdate moeten zijn, de G2 zou vandaag zijn update moeten ontvangen
G2 gebruikers moeten hun update check functie nu maar eens testen ;)
De update wordt aangeboden.

[ Voor 7% gewijzigd door johnwoo op 15-07-2010 13:02 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09-2023
Update komt bij mj nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
ikmattie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Ik heb de HTC Hero maakt de provider nog uit? Ik zit bij KPN.
Wanneer zou die update plaats hebben moeten vinden?

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
johnwoo schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:01:
[...]

G2 gebruikers moeten hun update check functie nu maar eens testen ;)
De update wordt aangeboden.
JEUJ!!
Hij is hem aan het binnenhengelen...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ook bij deze rom werken rtsp streams niet meer, (uitzending gemist, mobile tv) nu kan ik T-Mobile wel lekker daarover stalken. Pff die streaming player buffert gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikmattie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:19:
[...]

JEUJ!!
Hij is hem aan het binnenhengelen...
ik heb m ook net binnen op een G2! Ging perfect: geupdate, herstart, alles was nog intact...

maar...

hij geeft nu steeds een freeze na een seconde of 20, 30! Dan valt alles stil en kan ik het touchscreen niet meer gebruiken. Bekend probleem? Kan ik de nieuwe ROM ergens downloaden dat je weet (de OTA handmatig installeren via HTC sync)?

Je gaat me niet vertellen dat nu ik EINDELIJK 2.1 heb, mn telefoon onbruikbaar is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Volgens mij ben ik ook echt de enige die waarde hecht aan streaming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herkiel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06-2021
Ik heb voor mijn HERO nog steeds niets binnen. Ik ga zo op vakantie en hoop hierdoor de boot niet te missen. Zijn er nog meer menesen die de update nog niet gehad hebben?
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als m'n telefoon het weer doet ga ik het meteen voor je checken netblade! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:13:
als m'n telefoon het weer doet ga ik het meteen voor je checken netblade! ;)

Edit : realplayer verbind ook niet, er zit echt iets niet goed in deze rom (en alsmede elke 2.1 rom die ik geprobeerd heb de afgelopen tijd, kan alleen nu niet meer rooten met deze nieuwe versie).

[ Voor 33% gewijzigd door netblade op 15-07-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

netblade schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:25:
[...]

Edit : realplayer verbind ook niet, er zit echt iets niet goed in deze rom (en alsmede elke 2.1 rom die ik geprobeerd heb de afgelopen tijd, kan alleen nu niet meer rooten met deze nieuwe versie).
Ik heb het even geprobeerd met de Uitzending Gemist app. Die doet het prima met WiFi, dus aan de 2.1 ROM zal het niet liggen. Via 3G blijft hij op 0% bufferen hangen, dat kan goed aan t-mobile liggen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

johnwoo schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:30:
[...]

Ik heb het even geprobeerd met de Uitzending Gemist app. Die doet het prima met WiFi, dus aan de 2.1 ROM zal het niet liggen. Via 3G blijft hij op 0% bufferen hangen, dat kan goed aan t-mobile liggen :')
Vreemd want met mijn N97mini werkt alles wel, misschien maar eens die APN instellingen goed bekijken en eventueel opnieuw invullen. Thanks dat je iig even wou kijken voor me.

En inderdaad via wifi werkt alles prima, wazig...

[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 15-07-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Heb 2.1 van T-Mobile eindelijk binnen. Na de update waren alle apps en gegevens intact. Telefoon is iets sneller en alles ziet er wat gelikter uit. Of het echt beter is, dat zal ik over een tijdje pas kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Heb hem gisteren ook binnengehaald en geinstalleerd op m'n G2, inderdaad is alles behouden gebleven (moest ik alsnog alle meuk uninstallen die al op de lijst stond om te verdwijnen :P ) en inderdaad, het ziet er allemaal gelikter uit, en het lijkt allemaal wat sneller te reageren. Maar dat kan ook psychologisch zijn, natuurlijk.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Zijn er mensen met een Belgische Hero op het forum?
Ik heb build 2.73.66.5, maar ik heb nog geen OTA update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

weet er iemand al een oplossing voor het probleem dat mijn tel gewoon weg niet synct met htc sync ? windows 7 x64.. al gereboot e.d, maar niks schijnt te helpen. heb dus nog nieteens de pre-update :(

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke keer als ik mn Wlan aanzet,, na verloop van tijd is die weer zonder aanwijsbare reden uitgeschakeld,
dit had ik voor de update nooit.

nu heb ik wel een widget om hem snel aan te zetten maar toch vreemd, al spaart het wel accuduur.
ieder nadeel heb zn voordeel zullen we maar zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ja ik ga weer terug naar 1.5, zolang streaming niet gaat werken hoef ik 2.1 niet. M'n internet verbinding werkt ook ontiegelijk slecht onder 2.1, het duurt allemaal zo lang terwijl op 1.5 alles zo op beeld stond. Htc heeft er echt een haastklus van gemaakt en wil natuurlijk nu met brakke software dat iedereen een nieuwe mobiel koopt.

[ Voor 22% gewijzigd door netblade op 16-07-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een eigenaardigheid,, om onduidelijk reden begint mijn G2 na verloop van tijd te trillen/trilstand actief.

dit blijft hij doen tot ik een knop aanraak,, toch niets ingesteld kwa allarm oid,, kan niets vinden en zelfs tril allarm uit lost dit niet op,, echt irritant als je er s'nachts wakker van word meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
netblade schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:51:
Ja ik ga weer terug naar 1.5, zolang streaming niet gaat werken hoef ik 2.1 niet. M'n internet verbinding werkt ook ontiegelijk slecht onder 2.1, het duurt allemaal zo lang terwijl op 1.5 alles zo op beeld stond. Htc heeft er echt een haastklus van gemaakt en wil natuurlijk nu met brakke software dat iedereen een nieuwe mobiel koopt.
Ik heb een hoop gezeurd dat ik maar geen 2.1 update kreeg, geen pre-update, mijn serienummer niet geaccepteerd werd etc.

Ik besloot dan maar de andere route te gaan en een custom rom te installeren. Fantastisch. Up and running in minder tijd dan al het gefrut met tijden anders instellingen, andere oude roms er op zetten etc etc.

Het werkt nu als een tierelier, lijkt me een stuk vlotter en ik kan dan eindelijk beginnen om eens te ontdekken wat ik allemaal met mijn Hero kan. Ik vond het tijdsverspilling me op te winden over allerlei makken en beperkingen als die mogelijk allemaal allemaal opgelost zouden zijn in 2.1 of de nieuwe apps. Ik gebruik chocolatevanilla nu omdat die vrij dicht bij de gewone 2.1 zou zitten.

Ik heb dus net even getest of ik streaming video kan ontvangen. You tube HD loopt uitstekend. Uitzending gemist lijkt ook goed te werken. Het journaal stopte met streamen op steeds hetzelfde punt, maar een andere uitzending lijkt prima te blijven lopen. Meer dan 5 minuten Giel Beel kan ik niet aan dus daar heb ik de test afgekapt, maar het lijkt me veilig te zeggen dat het dus wel kan werken.
(ik zou overigens liever het hele journaal zien en Giel laten afbreken dan andersom maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat mijn Rom zo zijn eigen voorkeuren heeft :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
ralph t schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:39:
ik mis oa orb live en slingplayer in de market na de update. blijkt dat op de firmware een google-filter in de weg zit die 'beveiligde apps' eruit filtert. weet iemand misschien een workaround?

reeds een email naar HTC gestuurd, wacht op antwoord.

grootste pluspunt van de nieuwe firmware vind ik de standaart USB-tether optie. werkt out of the box onder ubuntu 10.04.
Mijn tether functie werkt niet en dat heeft denk ik niets met mijn Rom te maken, maar iets met drivers en vodafone. Sinds kort kan ik namelijk ook mijn USB dongle niet meer gebruiken. Error 633. The device is already in use. Herstarten, drivers geupdate, niets helpt. Mijn android zegt nu precies hetzelfde!

Ik weet letterlijk niet waar ik het nu moet zoeken. Mijn android tether modem komt op als Vodafone Contract ES dial up verbinding. Wat moeten de settings voor de dial up zijn?
Username is default Vodafone met pw in te vullen. Dial up staat op *99#

Ik kan me niet heugen ooit die settings ooit ingevuld te hebben voor mijn lange tijd goed werkende usb dongle van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

max3D schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:34:
[...]

Ik heb een hoop gezeurd dat ik maar geen 2.1 update kreeg, geen pre-update, mijn serienummer niet geaccepteerd werd etc.

Ik besloot dan maar de andere route te gaan en een custom rom te installeren. Fantastisch. Up and running in minder tijd dan al het gefrut met tijden anders instellingen, andere oude roms er op zetten etc etc.

Het werkt nu als een tierelier, lijkt me een stuk vlotter en ik kan dan eindelijk beginnen om eens te ontdekken wat ik allemaal met mijn Hero kan. Ik vond het tijdsverspilling me op te winden over allerlei makken en beperkingen als die mogelijk allemaal allemaal opgelost zouden zijn in 2.1 of de nieuwe apps. Ik gebruik chocolatevanilla nu omdat die vrij dicht bij de gewone 2.1 zou zitten.

Ik heb dus net even getest of ik streaming video kan ontvangen. You tube HD loopt uitstekend. Uitzending gemist lijkt ook goed te werken. Het journaal stopte met streamen op steeds hetzelfde punt, maar een andere uitzending lijkt prima te blijven lopen. Meer dan 5 minuten Giel Beel kan ik niet aan dus daar heb ik de test afgekapt, maar het lijkt me veilig te zeggen dat het dus wel kan werken.
(ik zou overigens liever het hele journaal zien en Giel laten afbreken dan andersom maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat mijn Rom zo zijn eigen voorkeuren heeft :))
Ja ik ben er inmiddels ook achter dat het aan de streaming player van HTC ligt, gebruik nu een rom zonder sense en hierbij werkt alles prima. Maar even een dagje proberen, ik vind sense namelijk wel redelijk geniaal werken, misschien dat er nog leuke alternatieven zijn op sense. Sneller is die sowieso met een custom rom.
Bedankt iig :)

Edit : Ik neem aan dat je ChocolateEclair bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
netblade schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:09:
[...]

Ja ik ben er inmiddels ook achter dat het aan de streaming player van HTC ligt, gebruik nu een rom zonder sense en hierbij werkt alles prima. Maar even een dagje proberen, ik vind sense namelijk wel redelijk geniaal werken, misschien dat er nog leuke alternatieven zijn op sense. Sneller is die sowieso met een custom rom.
Bedankt iig :)

Edit : Ik neem aan dat je ChocolateEclair bedoelt?
Ja, ik maakte er een soort mousse van, maar het is chocolateeclair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caprolact
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:03
BobF. schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 19:17:
weet er iemand al een oplossing voor het probleem dat mijn tel gewoon weg niet synct met htc sync ? windows 7 x64.. al gereboot e.d, maar niks schijnt te helpen. heb dus nog nieteens de pre-update :(
Je hebt geen HTCsync nodig voor de pre-update, het ligt aan je windowsversie. HTCsync 2.0.33 werkt namelijk prima op W7 ultimate 64bit. De updater zelf heb ik niet aan de praat kunnen krijgen op W7. Ik kreeg eerst het advies (in dit topic) om de juiste drivers te installeren, maar die zijn alleen maar voor HTCsync en niet voor de updater. Na 3 dagen proberen heb ik mn G2 aan m'n netbook (met windows XP) gehangen en was ik in 10 minuten klaar. De snelste oplossing is dus een ander PC/windows gebruiken. Er is vast wel iemand in je omgeving die nog niet is overgestapt op W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
netblade schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:09:
[...]
misschien dat er nog leuke alternatieven zijn op sense.
Ik gebruik sinds het T-mobile update debacle wat mij ertoe zette om mijn G2 to rooten via de goldcard methode aanvankelijk de Villainrom 12.0.0 Geweldige rom imo.. maar nog steeds "vervuild" met Sense. Gedonateerd en in de keuken mijn eigen rom gebakken. Op het sense lockscreen eigenlijk helemaal kaal gemaakt en geinstalleerd. En ik ber er gek op! Alles werkt gewoon en als launcher heb ik Launcher Pro geinstalleerd. EIndelijk heb ik alles wat 2.1 cool maakt (incl live wallpapers die leuk zijn om te showen , maar eigenlijk niet practisch.. :) )

Dus ik zou launcher pro aanraden.. zeker weten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Koriel schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:28:
[...]

Ik gebruik sinds het T-mobile update debacle wat mij ertoe zette om mijn G2 to rooten via de goldcard methode aanvankelijk de Villainrom 12.0.0 Geweldige rom imo.. maar nog steeds "vervuild" met Sense. Gedonateerd en in de keuken mijn eigen rom gebakken. Op het sense lockscreen eigenlijk helemaal kaal gemaakt en geinstalleerd. En ik ber er gek op! Alles werkt gewoon en als launcher heb ik Launcher Pro geinstalleerd. EIndelijk heb ik alles wat 2.1 cool maakt (incl live wallpapers die leuk zijn om te showen , maar eigenlijk niet practisch.. :) )

Dus ik zou launcher pro aanraden.. zeker weten !!
Ah thanks, misschien vanavond voor het slapen gaan maar even kijken wat alle mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
eindelijk nu ook de 2.1 hier in belgie.
Update probleemloos met zo goed als alle instelling bewaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
@webinn, welke ROM had je 1st? 2.73.66.5 of 2.73.1100.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Oke die streaming bug komt alleen voor bij T-Mobile met sense based toestellen, vodafone en kpn hebben er geen probleem mee. Wat kan dit toch zijn? Ik heb alle instellingen al 100x bekeken en nog krijg ik het niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
MarkHero schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:16:
@webinn, welke ROM had je 1st? 2.73.66.5 of 2.73.1100.5?
Ik had 2.73.1100.5 1 , begin juli preupdate naar 2.73.1100.90 en nu dus android 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Ok, ik heb om 1 of andere reden dus een Belgische telefoon terwijl ik zelf gewoon in NL woon.
Ik heb een ROM update van ORANGE gedaan naar 2.73.66.5, maar ik zou niet weten hoe ik die 2.73.1100.5 erop krijg. Jij een idee of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:07
Sinds de update naar 2.1 crasht mij hero regelmatig als ik de camera applicatie opstart. Hij start dan gelijk opnieuw op. Hebben meer mede-tweakers hier last van? En nog belangrijker; heeft iemand een oplossing? Heb niet zo zin in een hard reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen. Bij mij loopt de camera niet vast na de update. Daarvoor had ik wel problemen. Je zal weinig aan mijn reactie hebben behalve dat ik denk dat je de oorzaak elders moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

MarkHero schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:29:
Ok, ik heb om 1 of andere reden dus een Belgische telefoon terwijl ik zelf gewoon in NL woon.
Ik heb een ROM update van ORANGE gedaan naar 2.73.66.5, maar ik zou niet weten hoe ik die 2.73.1100.5 erop krijg. Jij een idee of iemand anders?
De 1100.5 is afaik de Belgische T-Mobile G2 ROM. Ik weet niet of en wanneer Orange met de 2.1 ROM komt, het lijkt me dat je dat het beste even na kunt vragen bij Orange.

Als het je allemaal te lang duurt, kun je ook dmv de goldcard methode de stock Hero ROM van HTC flashen, de update wordt dan direct aangeboden.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
CiTRiX schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:21:
Sinds de update naar 2.1 crasht mij hero regelmatig als ik de camera applicatie opstart. Hij start dan gelijk opnieuw op. Hebben meer mede-tweakers hier last van? En nog belangrijker; heeft iemand een oplossing? Heb niet zo zin in een hard reset...
Heb hier ook last van. Verschillende apps heb ik al verwijderd maar ik heb nog geen idee waar het aan ligt. Vindt het wel extreem vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij mij is de update eindelijk gelukt: na factory reset vroeg hij al direct om de pre-update te downloaden, en nadat deze geapplied was kwam direct de echte update. Nu draait het (tot nu toe) prima.

Enige nadeel nog: nog steeds maar een enkel exchange account mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:07
Wetterhahn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Heb hier ook last van. Verschillende apps heb ik al verwijderd maar ik heb nog geen idee waar het aan ligt. Vindt het wel extreem vervelend!
Heb ook al verschillende apps verwijderd. Dacht eerst dat het aan Google Goggles lag. Deze liet mijn telefoon ook crashen als hij de camera opstartte. Maar het zit hem dus echt in het gebruik van de camera zelf omdat ik er later achter kwam dat de hero crashte bij het gebruik van de standaard camera app. Is er een manier om bijvoorbeeld alleen de standaard camera app opnieuw te installeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Gebruik nu al een tijdje de officiële 2.1 rom. Vergeleken met 1.5 vind ik de hero over het algemeen genomen een stuk trager. Op het moment dat de phone iets in de achtergrond doet, reageert hij slecht op input van de gebruiker. Ik heb het idee dat de cpu hier flink tekort schiet, aangezien 2.1 op de desire wel werkt als een tierelier.

Daarnaast heb ik problemen met de wifi / 3g verbinding. Elke keer als ik een bestaande wlan verbinding verlaat, weigert hij automatisch een verbinding te maken met een 3g / hspda. Ik moet de mobiele verbinding uit en aanzetten.

Meer mensen met dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51
Alles bij elkaar ben ik ontzettend teleurgesteld in de officiële 2.1-update: ik vind mijn Hero er niet alleen een heel stuk langzamer, maar ook onstabieler op geworden. De keren dat het toestel dusdanig vastliep dat alleen het verwijderen van de accu nog soelaas bood is inmiddels niet meer op de vingers van één hand te tellen. Bovendien weigert 'ie mijn bluetooth-instellingen vast te houden en wifi-verbinding via mijn Linksys-router is helemaal een drama. (Met mijn vorige - Netgear - router had ik echter totaal geen wifi-problemen, dit is blijkbaar een bekend probleem met HTC's Android-toestellen.)

Wellicht maar eens een Galaxy S aanschaffen, want al met al vind ik de Hero inmiddels - na pas een half jaar "trouwe" dienst - met afstand de slechtste GSM die ik ooit gehad heb. Een smartphone hoort met de officiële firmware niet tot de nok vol met bugs te zitten en dat is bij mijn Hero helaas wel het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
dddddaaf schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:58:
Alles bij elkaar ben ik ontzettend teleurgesteld in de officiële 2.1-update: ik vind mijn Hero er niet alleen een heel stuk langzamer, maar ook onstabieler op geworden. De keren dat het toestel dusdanig vastliep dat alleen het verwijderen van de accu nog soelaas bood is inmiddels niet meer op de vingers van één hand te tellen. Bovendien weigert 'ie mijn bluetooth-instellingen vast te houden en wifi-verbinding via mijn Linksys-router is helemaal een drama. (Met mijn vorige - Netgear - router had ik echter totaal geen wifi-problemen, dit is blijkbaar een bekend probleem met HTC's Android-toestellen.)

Wellicht maar eens een Galaxy S aanschaffen, want al met al vind ik de Hero inmiddels - na pas een half jaar "trouwe" dienst - met afstand de slechtste GSM die ik ooit gehad heb. Een smartphone hoort met de officiële firmware niet tot de nok vol met bugs te zitten en dat is bij mijn Hero helaas wel het geval...
Mijn Hero heeft van al deze dingen geen last? Heb ook nog nooit gehad dat hij is vastgelopen sinds de 2.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Laatst online: 15-09 16:53
Tijdens de pre-update voor 2.1 werkte de YouTube applicatie prima. Nu met de 2.1 update krijg ik bij het starten van YouTube:

Attn
Er is geen netwerkverbinding op dit moment. Probeer het straks nog een keer.

Ik heb uitsluitend een Wifi verbinding, die uiteraard werkt. Heeft iemand hier een oplossing voor? De cache van Google Apps legen kan niet, want die is 0 bytes en dus niet te wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Ik herken wel een beetje wat mensen hier zeggen... Sinds de update naar 2.1 heb ik wel eens gehad dat het telefoon proces crashte, terwijl ik gebeld werd (accu in-uit was de enige oplossing).

Daarnaast heb ik steeds vaker dat het htc-sense proces crashed of dat er uberhaupt processen crashen... Het meest irritante vind ik dat de telefoon vaak slecht reageerd als ik door het menu heen browse, of naar mijn berichten wil enz.

Zijn er mensen die zich herkennen in mijn problemen en waar een factory reset de oplossing was?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Ik kan me eerlijk gezegd niet vinden in de problemen die jullie hierboven schetsen. Het enige waar ik soms last van heb is dat er geen geluid meer over bluetooth gaat nadat ik een smsje heb gekregen. Maar dat komt zo sporadisch voor dat het voor mij niet echt een issue is.

YouTube werkt perfect, WiFi ook (maar gebruik ik niet supervaak), wel een keer een spontane reboot gehad, maar dat was op zo'n hete dag nadat ik 'm vrij intensief gebruikt had dus dacht dat-ie gewoon een beetje oververhit was.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Ik ben met Mad Marty. Telefoon loopt als een zonnetje. Nooit problemen, nooit vastlopers.
* Reneger klopt af

Een vriend van me heeft ook een Hero (Ik heb officieel de G2, maar die heb ik unbranded), ook hij heeft geen problemen.

Wel heb ik beide toestellen compleet schoon geüpdatet naar 2.1 (Dwz: RUU gedraaid, toen de updates er overheen, zelfs zonder google account aan te melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Mijn Hero is prima stabiel met de officiële 2.1, alleen merk ik weinig van een snelheidsverbetering. Mijn Fingerspitzengefühl zegt dat 'ie zo'n beetje even snel is als de oude 1.5 (dan heb ik het niet over benchmarks, maar simpelweg de overall responsiveness in het dagelijks gebruik). Volgens mij kun je de theoretische prestatiewinst zo wegstrepen tegen de extra features met hun extra benodigde CPU cycles. Al met al ben ik wel tevreden - meer features op gelijke snelheid is een vooruitgang :) Maar het is niet de mega vooruitgang waar sommigen wellicht op hoopten na zo lang gewacht te hebben ;)

[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 29-07-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een week of twee geleden idd een factory reset uitgevoerd, dit heeft helaas echter niks uitgehaald...

Het valt de laatste paar dagen mee, maar toen het een week of twee à drie geleden zo warm was raakte mijn Hero (de accu althans) ook constant oververhit. Met de auto onderweg (met de Hero in een carcomm-houder/lader en Waze en Flitsnav aan), of op een dagstrand mp3'tjes luisteren via een speakersetje en binnen een kwartiertje was 'ie oververhit. Dat soort problemen heb ik met mijn vorige HTC (een TyTn II) nooit gehad, terwijl TomTom en Flitsnav daar méér dan eens tegelijkertijd op draaiden. Android is geweldig, maar de Hero valt me alles bij elkaar behoorlijk tegen. Zeker na de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Even een vraagje:
Als jullie je Hero opstarten met Android 2.1 die geupdate is met de FOTA update, hoe ziet jullie bootscreen er dan uit? Zien jullie eerst een scherm met HERO en dan een scherm met HTC, Quitley Brilliant?

Volgens mij had ik deze namelijk eerst ook. Maar via via ben ik aan de Rom Update Utility gekomen van de laatste firmware en daarin is het HERO logo vervangen door een HTC logo.
Met de Rom Update Utility kun je de telefoon dus via USB updaten :)

Als er iemand itresse heeft kan ik de RUU wel uploaden :) (is trouwens de WWE versie)

[ Voor 8% gewijzigd door Flappie op 29-07-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Laatst online: 15-09 16:53
Hark_k schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:12:
Tijdens de pre-update voor 2.1 werkte de YouTube applicatie prima. Nu met de 2.1 update krijg ik bij het starten van YouTube:

Attn
Er is geen netwerkverbinding op dit moment. Probeer het straks nog een keer.
Heb 't gevonden, als je een (voor mij nieuw) Youtube account koppelt aan je Google account werkt het wel. Je hebt dus blijkbaar een Youtube account nodig om filmpjes te bekijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Er is een nieuwe update. Heb mijn telefoon van Hi en kreeg deze update binnen zonder problemen : 3.36.405.1

Software informatie uit mijn telefoon :
Firmwareversie
2.1-update1

Smalbandversie
63.18.55.06PU_6.35.15.11

Kernel-versie
2.6.29-7527f009
htc-kernel@and18-2 #1

Build-nummer
3.36.405.1 CL199109 release-keys

Softwarenummer
3.36.405.1

Browserversie
webkit 3.1

Kon geen veranderingen vinden (helaas). Schijnt dat Peep geupdate is :?.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik vind persoonlijk dat mijn telefoon lekkerder reageert sinds deze update. Vooral bij het tikken van berichten, normaal gesproken had ik daar behoorlijke lag. Maar het kan ook wishful thinking zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ventrigo schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:38:
Er is een nieuwe update. Heb mijn telefoon van Hi en kreeg deze update binnen zonder problemen : 3.36.405.1

Software informatie uit mijn telefoon :
Firmwareversie
2.1-update1

Smalbandversie
63.18.55.06PU_6.35.15.11

Kernel-versie
2.6.29-7527f009
htc-kernel@and18-2 #1

Build-nummer
3.36.405.1 CL199109 release-keys

Softwarenummer
3.36.405.1

Browserversie
webkit 3.1

Kon geen veranderingen vinden (helaas). Schijnt dat Peep geupdate is :?.
Thanks voor de melding.
Hier moest hij even handmatig aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ja idd, ik moest ook even handmatig controleren voor updates.

Qua typen is het voor mij sneller, maar alleen in portrait mode. In landscape mode zit nog dezelfde "lag" als voor deze update, nu weet ik niet of dit aan Handsend SMS ligt of de update. Maar in portrait mode is typen echt sneller.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste