Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik ben het sterk aan het overwegen om een del studio 15 (N0055802) te kopen via de website van dell.
Iets minder dan 700 euro voor een deftige i3 laptop is beter dan ik in winkels ben tegengekomen...
En naar wat ik versta wordt deze laptop ook niet te warm...

Ik ga hierbij voor zowat de minimum specificaties:

Kleuren, dessins en beschilderingen:
Black chainlink 292425 1 [320-10979] 380
Base:
INTEL® CORE™ i3-350M (2,26 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE) 356658 1 [210-30962] 1
Besturingssysteem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands 413811 1 [619-25792][640-10785][640-12205] 11
Operating System Recovery Options:
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen 415043 1 [620-12452] 200013
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR) 356695 1 [555-12844] 19
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE 356670 1 [230-11303] 760
Camera:
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera 292424 1 [319-10317] 379
Geheugen:
3.072 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024] 292433 1 [370-15858] 3
Harde schijf:
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf 292466 1 [400-18176] 8
Grafische kaart:
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart 369434 1 [490-11975] 6
Optische stations:
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software 421367 1 [429-15345] 16
Primaire Batterij:
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) 160462 1 [451-10559] 112
Toetsenbord:
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty) 200460 1 [583-12469] 4
Cables:
...

De enige uitbreiding die me interesant lijkt is een WiFikaart met 802.11n.
Je hebt hierbij de keuze tussen
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) [meerprijs € 5,00 of € 1/maand-1]
en
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR) [inbegrepen in de prijs]

Is er een groot verschil tussen deze 2 kaarten? het prijsverschil bedraagt slechts 5euro, maar ja, 5 euro is 5 euro...

Wat ik echter iets minder vindt aan deze laptop is het ontbreken van een numeriek toetsenbord en de glossy finish van de backcover, nu valt dit laatste op te lossen met een likje verf (wat ik ook van plan ben met de palmrest).

Is deze laptop de moeite waard?
Wat zijn jullie ervaringen in verband met "vlekkenaantrekbaarheid" en wifi-n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bitbored schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:36:
Is er een groot verschil tussen deze 2 kaarten? het prijsverschil bedraagt slechts 5euro, maar ja, 5 euro is 5 euro...
de intel is beter, snap ook niet dat die goedkoper is.
Wat ik echter iets minder vindt aan deze laptop is het ontbreken van een numeriek toetsenbord en de glossy finish van de backcover, nu valt dit laatste op te lossen met een likje verf (wat ik ook van plan ben met de palmrest).
:F
Is deze laptop de moeite waard?
Wat zijn jullie ervaringen in verband met "vlekkenaantrekbaarheid" en wifi-n?
hij is wel vingerafdrukgevoelig ja, vooral de buitenkant, maar als ik het zo lees lijkt mij de goedkoopste inspirion:
http://www1.euro.dell.com...iron-1564&s=dhs&cs=nldhs1
een betere keus, let erop dat de bouwkwaliteit slechter is, niet geschrikt om elke dag mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:05
@Bitbored
Kijk even naar de inspiron 15 van 679 euro. Deze heeft een iets mindere videokaart HD5450 maar wel een numrieke veld.

@darkstone
Je meldt steeds dat de bouwkwaliteit van de inspiron slechter is dan de studio. Heb je hiervan een bewijs? Als ik puur naar de uiterlijk kijk van de inspiron 15 (core i versie en geen R) en studio 15 zien de scharnieren hetzelfde uit. Ik denk eerder dat de kwaliteit tussen deze 2 series hetzelfde zijn. De vormgeving is ook hetzelfde. Bij de studio heb je wel meer mogelijkheden voor de cover. Kleuren en speciale design.

Inspiron 15 core i http://www1.euro.dell.com...2NC01Y29sb3JzI3JlZ2lvbg==
Studio 15 http://www1.euro.dell.com...wLXN0dWRpby0xNTU1I3VraQ==

Qua specs ontlopen deze laptops ook niet veel.

[ Voor 12% gewijzigd door karakedi op 14-08-2010 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dead links

het prijsverschil is €50, dat geld moet ergens vandaan komen.
bovendien is het algemeen bekend dat de inspirion de budgetlijn van dell is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Op de dell Studio zit er korting, dus het prijsverschil is minimaal, met de Inspiron is er geen mogelijkheid om uit te breiden naar een WiFi-N kaart en de Inspiron is enkel te verkrijgen in mottige flashy kleurtjes...
ICE BLUE [inbegrepen in de prijs]
PROMISE PINK [meerprijs € 39,00 of € 3/maand-1]
CHERRY RED [meerprijs € 39,00 of € 3/maand-1]
...

Vreemd aangezien de "normale" Inspiron wel standaard in het zwart komt.

De Dell Studio behoudt voorlopig toch m'n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna het hele topic doorgelezen te hebben ben ik bijna zeker dat ik een Studio 15 i7 wil kopen. Maar aangezien ik wel wat negatieve reacties lees over de videokaart en de herrie van de i7 uitvoering, wil ik toch nog even voor de zekerheid vragen:
hoe de herrie is bij het afspelen van een 1080p film?
Kan de studio 15 een 1080p film zonder enige hapering afspelen?

ik ga de laptop vooral gebruiken voor gedownloade(legaal natuurlijk :Y ) films/series kijken, en gebruik voor mn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er bestaat een mooie review waar o.a. die aspecten worden besproken
One of the darker chapters in our review is the noise development field. The Dell Studio in the quad-core configuration is always existent with 34.6 dB(A) and could already be too loud for sensitive ears with its persistent noise. At least the fan's frequency stays constant even under load and doesn't disturb with additional frantic changes in the fan's rotation. The hard disk noise is even a bit over the basic situation with 35.4 dB(A) and therefore also audible.

The fan and drive noise with DVD rendering add up to a very annoying 38.4 dB(A), which have to be drowned by an according soundscape.

When the Studio 15 is then used for which the i7-720QM CPU is best suitable, the 44.1 dB(A) are already disagreeable after a short period and tear unduly on nerves. This point makes it obvious that the employed CPU with a TDP of 45 watts needs quite a lot of power for notebook conditions and brings the cooling possibilities to the borders of the impossible.
de fan zelf is iets stiller dan een standaard 7200rpm notebookdrive, maar de meetmethoden zijn mij onbekend.

1080p is niet echt een probleem voor de hedendaagse hardware, de 4570 speelt 1080p af met amper 30% gpu load, uiteraard heb je daar wel de juiste codecs voor nodig. of een i7 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje voor de snelle reactie ;)

Ik zit nog te twijfelen tussen Studio 15 , Acer Aspire 5740G-438G64BN en de Acer Aspire 5741G-438G64BN.

maar waarschijnlijk wordt het de Dell want een Full HD scherm lijkt me geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zijn beiden EOL

edit: wtf?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QYM4v9SMRBty522cxf8QA4zI/full.png
ter info: een p8600 heeft een variabele kloksnelheid tussen de 800mhz (6x halve fsb), 1600mhz (6x fsb) en full speed (7,8, of 9x fsb). ik heb al veel geprobeerd, maar lager dan 800mhz heb ik hem nog nooit gekregen. het voltage klopt ook voor geen kant (op deze snelheid kan hij waarschijnlijk toe met 0.6v).

..maar ff restarten :P

edit: hij doet het weer, maar ik vraag me toch af hoe ik het voor elkaar heb gekregen de processor out-of-spec te draaien....

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar worden deze laptops gemaakt als ze in de productie zijn want er staat nu bij mij verzonden, en hij is nu in shanghai? O_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ze werden in polen gemaakt, tot ongeveer november, maar ik heb geen idee waar de productiesite nu zit, zal wel in china zijn.

de helpdesk zit overigens in india.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:57:
ze werden in polen gemaakt, tot ongeveer november, maar ik heb geen idee waar de productiesite nu zit, zal wel in china zijn.

de helpdesk zit overigens in india.
Oke mijn laptop zit nu in Incheon, Zuid korea? :P

EDIT: Almaty, Kazachtstan xD

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die van mij ging ook van polen naar rotterdam naar brussels en weer terug naar rotterdan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:31:
die van mij ging ook van polen naar rotterdam naar brussels en weer terug naar rotterdan :z
Ja maar mijn laptop is nu al verder in de wereld geweest dan ik xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
heeft iemand ook dit probleem:

tijdens het typen druk ik capslock voor hoofdletters maar dan verspringt ie naar een ander programma/scherm/venster dat open is. hetzelfde tijdens gamen.., dan minimaliseert ie zich..:s

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij het bestellen met al die kortingen van nu ook nog couponcodes gebruiken voor korting? zo ja, heeft iemand een code? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat doet hij toch alleen bij de studio 17? maar dat is volgens mij op te lossen door ergens een instelling in dell quickset om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
er is een nieuwe biosupdate, a08, hopelijk is mijn probleem dan verholpen. we'll see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, heeft de studio 15 i7 nou eigenlijk een backlit keyboard? Zo nee, Kan je dat telefonisch wel kiezen? want ik zie het nergens staan op dell site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:45:
Kan je bij het bestellen met al die kortingen van nu ook nog couponcodes gebruiken voor korting? zo ja, heeft iemand een code? :P
Abboneer je op de nieuwsbrief van Dell zou ik zeggen. :P

Recentste is volgens mij:

HMRD6JNV65NGD2

(5%, minimum orderwaarde 799,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovigo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:46:
[...]

HMRD6JNV65NGD2

Danku _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop ging van Shanghai -> Zuid Korea -> Kazachstan -> is nu in keulen er staat nieuwe geplande leveringsdatum 16/08 dus dat is morgen is dit beetje betrouwbaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:42
Hm, die van mij is nu al weer een week in Changhai, ik weet niet hoe ze daar werken hoor, maar is dat normaal?

SHANGHAI, CN 12/08/2010 16:02 AGENT AFHALEN; ONDERWEG NAAR UPS-FACIL

....

Weet ook misschien iemand wat ik me hier bij moet voorstellen?
-->>AGENT AFHALEN; ONDERWEG NAAR UPS-FACIL

[ Voor 23% gewijzigd door thvd op 16-08-2010 10:31 . Reden: Verkeerde topic, verplaatst naar: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281/174[/url] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnelus
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb hetzelfde:
SHANGHAI, CN 13/08/2010 16:34 AGENT AFHALEN; ONDERWEG NAAR UPS-FACIL

Volgens de verwachting zou ik mijn studio a.s. dinsdag binnen hebben, maar ik begin er ondertussen ook aan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
--verkeert..

[ Voor 94% gewijzigd door thvd op 16-08-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, heeft de studio 15 i7 nou eigenlijk een backlit keyboard? Zo nee, Kan je dat telefonisch wel kiezen? want ik zie het nergens staan op dell site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blite
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09-2022
Meer mensen last van dat na de laatste Windows Update, hun draadloze netwerkadapter het niet meer doet? Als ik systeemherstel dan inschakel en m'n Studio 15 weer terugzet naar net voor de update, dan doet 'ie het wel weer....is daar al een fix voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:08
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:43:
Nee die heeft die niet en telefonisch kun je die ook niet bestellen, via ebay zijn ze wel te krijgen en kun je hem er zo inzetten is 5min werk

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
TIP voor de actie haalmeeruitjecard.

Zie onderstaande reactie van Mastercard naar aanleiding van mijn klacht dat de korting maar niet kwam.
Het komt er op neer dat het heel belangrijk is dat je start bij de haalmeeruitjecard website en vandaaruit je bestelling vervolgt. Ik had dit wel gedaan, maar vervolgens mn bestelling in mn DELL account opgeslagen en op een later tijdstip nog wat meer geheugen er bij geconfigureerd en de bestelling doorgezet. Dan krijg je de Mastercard korting dus niet meer!

Beste Floris, Helaas moeten we u meedelen dat wij, na controle van uw aankoop, niet tot uitbetaling van de door de webshop aangeboden cashback korting over kunnen gaan. Onze IT-afdeling heeft vastgesteld dat u tijdens de aankoop niet ingelogd was op Haalmeeruitjecard.nl. U heeft op 09/07/2010 de site van Dell bezocht via onze site. En de order is gedaan op 23/07/2010.Wij vinden het vervelend voor u dat u niet in aanmerking komt voor de verwachte cashback korting. Wij herinneren u eraan dat uw aankopen via de webshops van onze partners alleen geregistreerd worden, wanneer u deze webshops bezoekt via een link vanaf de site Haalmeeruitjecard.nl. In dit geval wordt uw aankoop getraceerd door een "cookie" en alleen op deze manier kunt u cashback korting ontvangen. Een cookie is een klein tekstbestand dat door uw internetprogramma op uw computer wordt opgeslagen. Het wordt (onder meer) gebruikt om informatie over de door u bezochte websites bij te houden. Dit betekent dat als u direct bij een webshop koopt, in plaats van via Haalmeeruitjecard.nl van MasterCard, uw aankoop niet getraceerd wordt. MasterCard ontvangt geen commissie voor de aangeleverde transactie en u zult derhalve geen cashback korting ontvangen. Indien u nog vragen heeft, dan staan wij graag tot uw beschikking.
Met vriendelijke groet,Klantenservice Haalmeeruitjecard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
yep, ik heb dat niet gedaan, vandaar dat ik die 4% cashback niet kreeg..pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Ik heb de Dell 1558 met i7 720QM, HD5470, wireless halve minikaart en natuurlijk full HD. Ik ben er best tevreden mee, het grafisch vermogen valt me een beetje tegen maar daar heb ik hem ook niet voor.

Een leuke extra waar ik niet van op de hoogte was is het feit dat hij 2 audio-out plugs heeft. Het voordeel hiervan is dat ik een beetje kan Virtual DJ'en :D.

Ik heb mijn systeem overigens met 3 jaar garantie erbij gekocht, totaal zou ik uitkomen op zo'n 1540 euro geloof ik, uiteindelijk maar iets meer dan 1000 euro betaald door een kortingsactie, 5% kortingscoupon en EPP bedrijfskorting :D. De enige extra's verder waren dus de halve minikaart en paar euro erbij voor een volledige installatiecd van w7.

Wat me ook opviel is dat bijv. msn messenger er nogal lelijk uitzien op de full hd resolutie maar ik vind het niet heel hinderlijk :')

edit: de laptop is ook bij mijn systemen te vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gammort op 16-08-2010 20:51 . Reden: plus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Wat me ook opviel is dat bijv. msn messenger er nogal lelijk uitzien op de full hd resolutie maar ik vind het niet heel hinderlijk :')
Hmmm? Heb ik geen last van hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gammort schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:49:
http://www.pidgin.im/

msn is zon verschrikkelijk slecht en onnodig zwaar programma (zie ik daar reclame? 8)7 ), bovendien mogen programma's die zich zonder medeweten in de startup folder vestigen van mij een druen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Studio 1555 staan met een probleem. Kan ik dat hier posten of kan ik daar beter een nieuw Topic voor starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan best hier, tenzij je 2873 virussen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, harde schijf is inmiddels al leeg. Notebook liep af en toe vast, waarna Windows niet meer wilde starten vanwege een STOP: c000021a (Fatal System Error)" Error!

Inmiddels dus niets meer op de schijf staan en meerdere keren de Diagnostics gedraaid. Soms loopt hij hem succesvol door, maar meestal hangt hij bij de memory check. Geen errors, gewoon hangen. Ik heb beide reepjes RAM al los van elkaar geprobeerd in beide sloten. Geen succes. Hij wordt wel erg warm, maar volgens mij is dat bekent van de Studio notebooks. Zou de processor niet meer goed zijn? Ik heb helaas geen processor liggen om even te proberen. En het is nogal een karwei, om deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een processor gaat nóóit stuk, hij doet het, of hij doet het niet.

staat de ventilator de hele tijd te blazen? het kan zijn dan hij gewoon vol zit met stof, even er doorheen blazen dus. Een linux live dvd kan ook wel helpen bij het troubleshooten. (al kan er, buiten het moederbord en het RAM, weinig stuk zijn).
ik gok op het ram, ofwel: memtest86+ even draaien, meerdere uren achter elkaar, en trek meteen ook even de wifi kaart e.d. eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De processor fan gaat pas blazen als hij de test een tijdje draait. Notebook heb ik net half uit elkaar gehad, geen stof te zien. Memtest heeft al een paar keer eerder gedraaid. Zelfde verhaal als de Diagnostics. Geen fouten, maar op een gegeven moment valt hij uit en start hij opnieuw op. Harde schijf is ook al los geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:54:
Geen fouten, maar op een gegeven moment valt hij uit en start hij opnieuw op.
volgens mij is dat toch een typisch 'ik word te heel!' symptoon, en daarmee zijn we weer bij het volgende punt aangeland: check de temps.
maar het kan ook zijn dan de koelpasta helemaal verrot is, hoe oud is 'ie trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vermoeden had ik ook een beetje. Hij is een jaar oud, net 2 maanden buiten de garantie. Hij doet zijn werk in Madrid, waar het een aantal maanden per jaar tussen de 30 en 40 graden is. Heb je een suggestie hoe ik de temperatuur in de gaten kan houden terwijl ik een memtest of andere stresstest uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doorgaans doe je dat met een linux live dvd.

maar, wat je ook kan proberen is de luchtuitgang een beetje afdekken (of helemaal), krijg je dan dezelfde symptomen? (maar dan sneller), dan heb je je probleem gevonden.
wees niet bang dat je je systeem sloopt, als hij te warm word restart hij immers (GPU 120°, cpu 70°, gok ik, iets hoger bij de i7 lijn)

ja, 120°, hoe ik dat weet? die van mij werd een keer 112,5°, en toen deed hij het nog prima. (schande aan de notebooks die bij 90° al beginnen met throttelen :/ )

veel warme lucht komt er overigens niet uit, zelf bij 100° kan je je hand moeiteloos voor de vent hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

ovigo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:46:
[...]

HMRD6JNV65NGD2

Kun je beter de EPP korting gebruiken. Dan heb je 6% korting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat nu in de BIOS behoorlijk te blazen. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat het een koelprobleem is. Ik zal Knoppix weer eens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat nu Idle in Knoppix met 87 graden. Ik denk dat ik maar wat koelpasta moet gaan bestellen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat? de gpu of de cpu

die van mij is nu 39/55° , dus ja, ik zou even koelpasta bestelllen. Arctic silver 5 is volgens mij populair op dit moment (de lokale computerboer heeft vast ook wel wat prut op voorraad, maar ik heb geen idee wat ze voor zaakjes hebben daar in madrid..)

en anders doe je het zonder koelpasta, dat scheelt sowieso maar 10° a 15° met een goed merk pasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Even 2 vraagjes

- Hoe kan ik het beste de fan kuisen ?
- Met welke software kan ik makkelijk de temp bekijken? Door speedfan loopt de laptop hier vaak vast
edit: ondertussen al gevonden :) cpu en gpu zijn beiden rond de 50 (goed toch ? )

Nu vraag 1 nog :p

[ Voor 26% gewijzigd door Li1quid op 17-08-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
Zou je ook kunnen posten welke software je daar voor hebt gevonden?
Daar kunnen andere gebruikers ook wat aan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Li1quid schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:55:
Even 2 vraagjes

- Hoe kan ik het beste de fan kuisen ?
wat? 8)7
- Met welke software kan ik makkelijk de temp bekijken? Door speedfan loopt de laptop hier vaak vast
gpuz, of de geweldige gpu observer gadget, ideaal om tijdens het gamen de temp te checken
http://blog.orbmu2k.de/si...u-observer-sidebar-gadget

voor cpu gebruik ik rmclock, of speccy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:38:
[...]
wat? 8)7

[...]

gpuz, of de geweldige gpu observer gadget, ideaal om tijdens het gamen de temp te checken
http://blog.orbmu2k.de/si...u-observer-sidebar-gadget

voor cpu gebruik ik rmclock, of speccy.
Hoe kan ik het beste het stof uit het ventilatortje halen ? :) (Noemt toch fan , niet ? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blazen, in principe moet je een compressor gebruiken, maar dan moet je er wel eentje hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:13:
blazen, in principe moet je een compressor gebruiken, maar dan moet je er wel eentje hebben..
Of zon flessie met "perslucht" bij de lokale pc/electronica boer of de bouwmarkt halen, dat is mischien wat goedkoeper dan een compressor :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Klopt het dat de 15" studio niet bestaat in een versie met de Ati Radeon HD 5650 ?
Voor de 17" inch zie ik die wel, maar kan er voor de 15" helaas niets over vinden.

Zou dit er in de nabije toekomst nog aan kunnen komen of is hier geen peil op te trekken of misschien zelfs erg onwaarschijnlijk? Ik heb geen idee of Dell informatie geeft over wat voor varianten er aan zitten te komen, hopelijk weten jullie als 'studio 15' kenners hoe dit zit.

Eigenlijk zoek ik een 15inch laptop met i5, 6GB ram, HD5650, full HD scherm in de 1000 EUR range, de studio 15 voldoet daar goed alleen lijkt de grafische snelheid wat minder te zijn. Tips/suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AzertyNL schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:15:
Zou dit er in de nabije toekomst nog aan kunnen komen of is hier geen peil op te trekken of misschien zelfs erg onwaarschijnlijk? Ik heb geen idee of Dell informatie geeft over wat voor varianten er aan zitten te komen, hopelijk weten jullie als 'studio 15' kenners hoe dit zit.
isnt going to happen, daarmee kanibaliseren ze namelijk de duurdere XPS 16. Waarmee we aanbelanden bij hetvolgende punt:
Eigenlijk zoek ik een 15inch laptop met i5, 6GB ram, HD5650, full HD scherm in de 1000 EUR range, de studio 15 voldoet daar goed alleen lijkt de grafische snelheid wat minder te zijn. Tips/suggesties zijn welkom.
xps 16, deze heeft alleen wel een 4670, maar die is slechts 5-10% trager dan de nieuwere 5650 op max. clocks.
in de sony E is hij undergeclockt... en daarmee zijn we aan het einde van de alternatieven. triest dat geen enkele fabrikant een fatsoenlijke 15" met full-hd scherm weet af te leveren :/ .

studio 15: slechte gpu
xps 16: oude gpu
soy E: undergeclockt, lage accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 10:40
Vraagje:

heb net men studio 15 aangekregen. Nu vindt ik geen document over de garantie terug in de doos. Is dit de normale gang van zake of ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
bert1985 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:27:
Vraagje:

heb net men studio 15 aangekregen. Nu vindt ik geen document over de garantie terug in de doos. Is dit de normale gang van zake of ... ?
heb ik volgens mij ook niet, maar via de support site van dell kan je aan de hand van je productcode(onderop je laptop) terugvinden welke garantieregeling je hebt.

edit:
Hier kan je het vinden: http://support.dell.com/s...ils?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

hellboy123 heeft nog 1094 dagen garantie over
:*)

[ Voor 18% gewijzigd door hellboy123 op 18-08-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dat klinkt als een hoop!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Bedankt Hellboy wist dit ook nog niet :p Heb er nog 1046

Wat moet je eigenlijk doen als er een defect is ? Gewoon bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Ik wil een laptop kopen van 15,4" voor het pokeren met een HDMI-uitgang. Liefst een laptop die ook buiten goed te gebruiken is in de zon. Verder voor normaal gebruik om te internetten en af en toe iets op te downloaden (films, muziek). Mijn budget loopt van 400 tot 900 euro, maar ik weet niet of het echt zoveel zou moeten kosten voor wat ik ermee doe.

Daarbij wil ik ook een 24" monitor kopen om aan te sluiten op deze laptop, zodat ik op iets van 8 tafels tegelijk kan pokeren.

Mijn belangrijkste vraag is nu of ik nu het beste af ben met een Dell en zo ja welke en wat moet er allemaal opzitten?

Verder nog een vraagje over de extra monitor (al hoort het niet in dit topic thuis)
Wat is belangrijk om op te letten: HDMI, touchscreen, 1080-1200 resolutie of is dit niet zo belangrijk?

En nog tips voor bepaalde types?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Ik had vorig jaar nog net de actie dat we voor €20,- van 1 jaar garantie naar 4 jaar in home garantie konden upgraden :*)
Li1quid schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:08:
Bedankt Hellboy wist dit ook nog niet :p Heb er nog 1046

Wat moet je eigenlijk doen als er een defect is ? Gewoon bellen ?
Volgens mij kunnen we inderdaad gewoon bellen voor garantie. Helaas krijgen we dan wel iemand uit India aan de telefoon geloof ik. Of je moet "per ongeluk" de XPS helpdesk bellen, die is nog wel Nederlands dacht ik.

• Bv202
Naar mijn weten krijg je gewoon Nederlanders aan de lijn hoor. Volgens Darkstone zijn 't wel Indiërs na de werkuren :)

Verwijderd

Topicstarter
hellboy123 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:24:
[...]

Ik had vorig jaar nog net de actie dat we voor €20,- van 1 jaar garantie naar 4 jaar in home garantie konden upgraden :*)
ja ik ook *O* met gratis blu-ray *O* specs zie sig, prijs was €912. (ter vergelijking, zonder de blu-ray en 4 jaar grarantie betaalde je €849)

de telefoon is inderdaad gewoon nederlands,, tenzij je na 5 uur belt: dan krijg je een indiër
[b][message=34544790,noline]Daarbij wil ik ook een 24" monitor kopen om aan te sluiten op deze laptop, zodat ik op iets van 8 tafels tegelijk kan pokeren.
ik vind een externe monitor enigzins overbodig als er voor het full-HD scherm word gekozen, in principe voldoet een wat ouder 1280 pixels breed scherm ook wel
Mijn belangrijkste vraag is nu of ik nu het beste af ben met een Dell en zo ja welke en wat moet er allemaal opzitten?
een i3, en, mits het binnen het budget past: een i5 520, de 540 is redelijk overpriced t.o.v. wat je krijgt (5% winst..)
second, het full-HD scherm vind ik toch wel een must.
Verder nog een vraagje over de extra monitor (al hoort het niet in dit topic thuis)
Wat is belangrijk om op te letten: HDMI, touchscreen, 1080-1200 resolutie of is dit niet zo belangrijk?
zeker voor pokeren raad ik 1920*1200 aan, maar dat is een uitstervende resolutie
als je een beetje kwaliteit wil zou ik voor of een dell scherm, of een samsung syncmaster gaan, beiden onder de €200
http://tweakers.net/price...y0ss63CfWQSy5qrhAdjPu-_wA
ik zou de dell nemen:
productreview: Dell E2310H review door Mac_Cain13
het design vind ik namelijk erg mooi strak.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/17766/12990.png

edit: http://www.engadget.com/2...-in-net-income-flat-reve/
dell boert goed!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:52:
wat? de gpu of de cpu

die van mij is nu 39/55° , dus ja, ik zou even koelpasta bestelllen. Arctic silver 5 is volgens mij populair op dit moment (de lokale computerboer heeft vast ook wel wat prut op voorraad, maar ik heb geen idee wat ze voor zaakjes hebben daar in madrid..)

en anders doe je het zonder koelpasta, dat scheelt sowieso maar 10° a 15° met een goed merk pasta
Inmiddels zit er nieuwe pasta op, maar de fan draait in Idle continu hard en de temperatuur wordt 80°. Deze temperatuur lees ik af op een panel binnen Knoppix. Neem aan dat dat de CPU temp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je hem nog open liggen? zou je dan even het koelblok kunnen aanraken, met 80° zou dat ding namelijk gloeiend heet moeten zijn.

dat, of de sensor is kapot, of het koelblok zit er niet goed op, ik gok op het laatste.

en trouwens, er is toch wel een linux build van gpu-z?
probeer anders dit ge-googlede programma:
http://www.overclock.net/...z-like-program-linux.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is weer dicht, maar het deel waar de processor zit wordt behoorlijk warm, dus ik denk niet dat die sensor kapot is. De koeler zit er goed op. Dat heb ik gecheckt en kan bijna niet fout gaan. Hij koelt de CPU en GPU en 2 andere chips. Ik heb zowel de CPU als GPU van nieuwe pasta voorzien. Ik heb het vermoeden dat de GPU stuk is, ik kan het alleen niet goed onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat is inderdaad het probleem, en trouwens, als alles nog werkte draaide de fan helemáál niet.
wellicht kan je dell overhalen om de 2 jaar europese garantie te verlenen zodat je een nieuw moederbord kan krijgen, maar dat duurt wel even.
en ik weet ook niet hoe makkelijk dat is anno madrid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notebook is van mij broer in Madrid, maar staat nu bij mij in Nederland.

Ik heb nu lm-sensors binnen Knoppix geinstalleerd. Hij geeft aan:
temp1: +55 C
temp2: +63 C
temp3: +98 C

Maar welk apparaat temp1, temp2 en temp3 zijn weet ik nog niet. Weet nog niet waar dat precies te vinden is.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik bij het open maken opgedroogte koffieresten tegengekomen ben, dus die garantie gaat denk ik nooit lukken. Wellicht heeft die hoge temperatuur ook iets te maken met die koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahh 8)7 dat verklaart alles.

grote kans dat het voedingscircuit naar de maan is, of iets dergelijks. Nee, die PC kan je afschrijven.
eigen schuld dikke bult noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
NPV8 als je @home garantie hebt, komt er een monteur van getronics langs. Zij doen niet moeilijk als er gebruikers abuse is. Heb een keer een nieuwe scherm gekregen toen het door eigen schuld stuk was gegaan (laten vallen) en een keer een nieuwe topcover (was gebroken na val uit mijn tas).

een nee heb je, ene ja kun je altijd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx karakedi, maar de garantie is helaas al verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
meestal kun je bij dell nog verlengen als de garantie is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar niet nadat je koffie over je PC hebt gemorst..

dat is gewoon fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de notebook nog maar eens uit elkaar gehaald. Daarbij ook het koelblokje uit elkaar gehaald. Ik verwachte niet dat er ruimte was, maar er zat een enorme muur met stof. Hierdoor liep er geen wind langs de heatpipe die naar de processor loopt.

Knoppix draait nu idle met een CPU temperatuur van 78 Graden en de fan draait aardig. Nog wat aan de hoge kant, maar het begint erop te lijken. Zou ik de pasta niet goed aangebracht hebben?

Blijkbaar heeft de koffie geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YouTube: Redoing Thermal Paste

skip naar 4:40 en zie de hoeveelheid pasta.
als je teveel gebruikt, en dat doe je snel, heeft het een nogal averechts effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de Studio 15 telefonisch met SSD te bestellen? En wat gebeurt er met de garantie indien je na aankoop de harde schijf zelf vervangt door een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er nu iets minder op gedaan, maar toen werd de processor meteen 92 graden. Nu heb ik weer meer geplaats en zijn we weer terug bij 80 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:56:
Is het mogelijk de Studio 15 telefonisch met SSD te bestellen?
ja, maar de kans is groot dat je een ietswat trage samsung ssd krijgt met een oude jmicron controller...
juist, die ene met throtteling problemen.
En wat gebeurt er met de garantie indien je na aankoop de harde schijf zelf vervangt door een SSD?
dell gaat daar bijzonder soepel mee om, je mag zelfs de CPU vervangen zonder dat je de garantie kwijtraakt.
bovendien is de hele boel bereikbaar met het losschroeven van 3 schroefjes (ram, hdd, en minipci-slots)
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:58:
Ik had er nu iets minder op gedaan, maar toen werd de processor meteen 92 graden. Nu heb ik weer meer geplaats en zijn we weer terug bij 80 graden.
misschien moet je eerst eens uitzoeken welke temperatuur je precies aan het uitlezen bent, daar is vast wel een tooltje voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:56:
Is het mogelijk de Studio 15 telefonisch met SSD te bestellen? En wat gebeurt er met de garantie indien je na aankoop de harde schijf zelf vervangt door een SSD?
Nee dat kan niet.
Je kunt voor 2 opties gaan
1. verwissel de hdd voor een ssd(simpel te doen)
2. laat de hdd zitten als D-schijf en verwijder de dvd-branderben bouw een soort opvulbeugeltje in waardoor je op die plek de ssd kunt instaleren je gebruikt ook de sata en sata-power van de dvd brander, dvd brander is evt via de e-sata nog extern te gebruiken.
Beiden opties kun je binnen de garantie doen, er vervalt niks.

edit ssd kan idd wel maar krijg je zon brakke ssd kan een intel x-25m van harte aanraden

[ Voor 6% gewijzigd door naaitsab op 22-08-2010 20:13 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naaitsab schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:12:
[...]

Nee dat kan niet.
Je kunt voor 2 opties gaan
1. verwissel de hdd voor een ssd(simpel te doen)
2. laat de hdd zitten als D-schijf en verwijder de dvd-branderben bouw een soort opvulbeugeltje in waardoor je op die plek de ssd kunt instaleren je gebruikt ook de sata en sata-power van de dvd brander, dvd brander is evt via de e-sata nog extern te gebruiken.
Beiden opties kun je binnen de garantie doen, er vervalt niks.

edit ssd kan idd wel maar krijg je zon brakke ssd kan een intel x-25m van harte aanraden
Thanks, naaitsab en darkstone! Zo'n Intel heb ik in mijn desktop zitten en ben daar ook erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

Thanks, naaitsab en darkstone! Zo'n Intel heb ik in mijn desktop zitten en ben daar ook erg blij mee.
Ik ook ;)
Persoonlijk zou ik de dvd drive eruit halen omdat ik die toch nooit gebruik.
dan zou je de ssd mooi als C-schijf kunnen gebruiken en de standaard drive voor opslag.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je eerst eens uitzoeken welke temperatuur je precies aan het uitlezen bent, daar is vast wel een tooltje voor.
Volgens speccy is de CPU 50 graden. GPU temperatuur geeft hij niet op. Fan blijft wel continu hard draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahh kijk, zo komen we ergens.

download gpu-z
http://www.techpowerup.com/downloads/1855/mirrors.php
en check de GPU temp.

dan zijn we er tenminste achter of het de cpu of GPU is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de GPU. Volgens GPU-Z is hij 84 graden. Beetje lastig op te lossen denk ik. Hij wordt gekoeld met dezelfde koeler als de CPU. De pasta heb ik van de ATI chip heb ik nu ook al 3 keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
is het nog mogelijk om windowds te weigeren bij dell?
Ik bedoeld dus dat je ongeveer 10-15% van het totaal terug krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SAWYER schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:59:
is het nog mogelijk om windowds te weigeren bij dell?
Ik bedoeld dus dat je ongeveer 10-15% van het totaal terug krijgt
ja, maar je moet je notebook nu terugsturen... zo blijkt
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:56:
Het is de GPU. Volgens GPU-Z is hij 84 graden. Beetje lastig op te lossen denk ik. Hij wordt gekoeld met dezelfde koeler als de CPU. De pasta heb ik van de ATI chip heb ik nu ook al 3 keer vervangen.
dan ligt het probleem aan de GPU, vrij zeker.

zag je overigens nog rare dingen bij gpu-z? 100% gpu load bijvoorbeeld...

of, beter gezegd, als ik nu flink mijn GPU ga stressen, en ik prop er brakke koelpasta op, dan krijg ik waarschijnlijk dezelfde symptonen als jou (50° cpu, hoge GPU temp)

---

een vette truuk:
http://forum.notebookrevi...oth-cores-core-2-duo.html
hiermee kan je je c2d een halve multipiler overclocken :Y
dat is 133mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:27:
[...]
een vette truuk:
http://forum.notebookrevi...oth-cores-core-2-duo.html
hiermee kan je je c2d een halve multipiler overclocken :Y
dat is 133mhz
Kan je dat aanzetten in je bios dan? volgens die post werkt het niet op een acer omdat je in de bios zon optie niet aan kan zetten en mijn bios is ook zo goed als leeg :/ weet niet of de c2d bios uitgebreider is dan een i5/i7 bios. Denk als ik mijne ga overclocken dat de boel in de fik vliegt :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is niet echt overclocken, de c2d heeft een functie die heet IDA, de voorloper van turbo boost zegmaar.
als die actief is gaat core 1 naar een 6x multipiler, en core 2 naar de maximum + 0.5.
niet echt handig dus, vooral omdat het maar 1 core is.. maar die gast heeft een manier gevonden om het op beide cores tegelijk te forceren

2.4ghz -> 2.533 ghz :*)
nadeel is alleen wel dat de boel op die multipiler blijft steken omdat je EIST hebt uitgezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
[...]
ik vind een externe monitor enigzins overbodig als er voor het full-HD scherm word gekozen, in principe voldoet een wat ouder 1280 pixels breed scherm ook wel

[...]
een i3, en, mits het binnen het budget past: een i5 520, de 540 is redelijk overpriced t.o.v. wat je krijgt (5% winst..)
second, het full-HD scherm vind ik toch wel een must.

[...]
zeker voor pokeren raad ik 1920*1200 aan, maar dat is een uitstervende resolutie
als je een beetje kwaliteit wil zou ik voor of een dell scherm, of een samsung syncmaster gaan, beiden onder de €200
http://tweakers.net/price...y0ss63CfWQSy5qrhAdjPu-_wA
ik zou de dell nemen:
productreview: Dell E2310H review door Mac_Cain13
het design vind ik namelijk erg mooi strak.
[afbeelding]

Ik had je uitgebreide reactie nog over het hoofd gezien Darkstone en inmiddels ook in een ander topic mijn vraag gesteld. Daar werd me deze laptop aangeraden, die me ook wel goed lijkt:
pricewatch: Asus X52JB-SX012V
Kan ik beter deze Asus nemen of een studio 15?

Het beeldscherm van Dell die je liet zien ziet er zeker erg strak uit, maar daar zit geen HDMI-uitgang op. In het lijstje staat ook deze van Samsung die mijn aandacht getrokken heeft. Wat vind je daarvan?
pricewatch: Samsung Syncmaster P2470HD

[ Voor 3% gewijzigd door kakels op 23-08-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar wel DVI, en dat is fysiek hetzelfde behalve dat er geen geluid doorheen gaat (op een monitor?)
bovendien is het maar de vraag of je €60 wil betalen voor een inch groter scherm en extra aansluitmogelijkheden.

de asus is ook een goede keuze, dell lijkt de laatste tijd iets duurder (vast vanwege de dollarkoers). het nadeel van de asus is wel dat je niet de keuze hebt voor een beter scherm met hoge resolutie, maar met een extern scherm erbij is dat niet zo'n issue. (tenzij je hem vaak mee gaat nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Hij is wel weer 60 euro duurder inderdaad. Denk ook niet dat dat het helemaal waard is misschien.

Ik wil de laptop wel af en toe meenemen in de trein of naar het buitenland en ook buiten kunnen gebruiken als het mooi weer is. Maakt de schermresolutie veel uit voor het gebruik buiten? De Dell komt ook wel weer een stuk duurder uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet voor het gebruik buiten nee, maar door de hoge resolutie past er simpelweg meer op je scherm

http://tweakers.net/ext/f/xpqJZ9V893ikbEA208KQs2WF/full.png
http://tweakers.net/ext/f/6CE982cJiySIoqjTGqa2fcxl/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik zoek 2 backlit keyboards voor zowel een studio 1555 als 1558. Ik heb enkele op ebay gevonden en deze:

http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373

Heeft iemand ervaring met dit keyboard? Is hij van dezelfde kwaliteit als het standaard toetsenbord? Is hij ook geschikt voor de Studio 1558?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Dat scheelt inderdaad nog wel enorm zo te zien...blijft lastig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skiesareblue schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:36:
Ik zoek 2 backlit keyboards voor zowel een studio 1555 als 1558. Ik heb enkele op ebay gevonden en deze:

Heeft iemand ervaring met dit keyboard? Is hij van dezelfde kwaliteit als het standaard toetsenbord? Is hij ook geschikt voor de Studio 1558?
allejezus is dat ding eindelijk weer op voorraad 8)7

die heb ik ook, kwaliteit is niet merkbaar slechter dan het standaard tobo, bestel snel: ze hebben er nog 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:55
skiesareblue schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:36:

Toevallig een paar weken geleden besteld en inmiddels geinstalleerd. Ziet er chique uit en kwaliteit voelt eigenlijk hetzelfde. Enige is dat hij bij mij in het midden wat meer "veert". Daar staat tegenover dat de backspace-toets bij het originele toetsenbord piepte, en dat doet hij nu niet meer. 8)

Die voor 1555 past gewoon in 1558 trouwens. Installeren is een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
psychonetics schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:42:
[...]
Toevallig een paar weken geleden besteld en inmiddels geinstalleerd. Ziet er chique uit en kwaliteit voelt eigenlijk hetzelfde. Enige is dat hij bij mij in het midden wat meer "veert". Daar staat tegenover dat de backspace-toets bij het originele toetsenbord piepte, en dat doet hij nu niet meer. 8)
ja inderdaad, dat veren kan je tegengaan door het toetsenbord voor het inbrengen wat in de tegengestelde richting te buigen, werkt goed.
enig nadeel vind ik de linker shift toets, die werkt niet helemaal lekker als je hem precies op het randje indrukt, erg lastig als je hardcore diablo gaat spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Daar staat tegenover dat de backspace-toets bij het originele toetsenbord piepte
Daar heb ik dus ook last van, is hier een oplossing voor? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

ja inderdaad, dat veren kan je tegengaan door het toetsenbord voor het inbrengen wat in de tegengestelde richting te buigen, werkt goed.
enig nadeel vind ik de linker shift toets, die werkt niet helemaal lekker als je hem precies op het randje indrukt, erg lastig als je hardcore diablo gaat spelen. :+
Dat veren stoort mij niet heel erg; je merkt het niet als je blind typt, alleen als je ernaar kijkt. Maar in welke tegengestelde richting buig je dan precies? Zodat de "toetsjeskant" bol komt te staan, of hol? Shift-toets heb ik nog niet gemerkt, maar ik ben dan ook geen hardcoregamer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hol, die van mij veert maar 3mm ofzo, en je merkt het alleen als je er hard op drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
Bv202 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:55:
[...]

Daar heb ik dus ook last van, is hier een oplossing voor? :p
Een backlit toetsenbord kopen? :P Ik heb er niet serieus naar gekeken, maar denk dat het op zich wel op te lossen zou moeten zijn. Ik weet wel dat je je er mateloos aan gaat irriteren, en dat je dan pas doorkrijgt hoe vaak je die backspace eigenlijk wel niet gebruikt. :+
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste