en als je je er echt aan irriteert, buy a mac
die hebben helemaal geen backspace (of was het nu delete?
)
die hebben helemaal geen backspace (of was het nu delete?

Backspace wel, geen delete volgens mij (delete is dan weer cmd+backspace of zoiets?). Maar Mac heeft weer andere problemen met het design, zoals afbrekende randjes en het prijskaartje. Wel goed om te weten dat het doorbuigen van het backlit toetsenbord kan worden verholpen. Stoor me er nu nog niet aan, maar mocht ik dat in de toekomst nog gaan doen...Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:01:
en als je je er echt aan irriteert, buy a mac
die hebben helemaal geen backspace (of was het nu delete?)
Backlit is niet mogelijk in Belgiëpsychonetics schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:58:
[...]
Een backlit toetsenbord kopen?Ik heb er niet serieus naar gekeken, maar denk dat het op zich wel op te lossen zou moeten zijn. Ik weet wel dat je je er mateloos aan gaat irriteren, en dat je dan pas doorkrijgt hoe vaak je die backspace eigenlijk wel niet gebruikt.
Toch wel, in de UK kun je gewoon een backlit toetsenbord kiezen (vanaf de Dell website, je hoeft niet eens telefonisch te bestellen).Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:25:
blacklit is in geen enkel europees land mogelijk
Maar in België kan je dat ook niet via Ebay kopen (Azerty-borden..)Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:25:
blacklit is in geen enkel europees land mogelijk
Verwijderd
Verwijderd
Hij start op 66 graden en loopt dan binnen 5 minuten op naar 82 graden terwijl Windows Idle draait. Processor load staat op 0%dan ligt het probleem aan de GPU, vrij zeker.
zag je overigens nog rare dingen bij gpu-z? 100% gpu load bijvoorbeeld...
of, beter gezegd, als ik nu flink mijn GPU ga stressen, en ik prop er brakke koelpasta op, dan krijg ik waarschijnlijk dezelfde symptonen als jou (50° cpu, hoge GPU temp)
Verwijderd
Ik heb er 2 besteldVerwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:40:
[...]
allejezus is dat ding eindelijk weer op voorraad![]()
die heb ik ook, kwaliteit is niet merkbaar slechter dan het standaard tobo, bestel snel: ze hebben er nog 5...
Verwijderd
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 20:09 ]
Bij Gemwon zag ik wel backlit Azerty-toetsenborden?Bv202 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:11:
[...]
Maar in België kan je dat ook niet via Ebay kopen (Azerty-borden..)
[ Voor 22% gewijzigd door psychonetics op 23-08-2010 21:03 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 23:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Darkstone, heb je voor mij misschien je color profile (icc file)? Dan kan ik eens kijken wat dat bij mij doet. Ik heb nu met de hand zitten calibreren, maar krijg het scherm nog steeds niet goed. Donkerblauw blijft niet om aan te zien. Als het zo blijft zit ik er ernstig over te denken om hem terug te sturen...Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:56:
dan denk ik dat het een hardwarematig "defect" is, al weten we dat niet zeker: de kleuren blijven subjectief, wellicht dat je iemand anders de kleur kan laten beoordelen.
en anders kan je deze pagina even doorlezen:
http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast.php
houd er rekening mee dat je, buiten de betere schermen, nooit alle blokjes kan zien (met het 1080p scherm raakt alleen de blauwe kleur in de soep, maar ik heb hem dan ook gecalibeerd)
uhm? dat is nog een vrij aantrekkelijke prijs voor, voor in-home garantie...t0tum schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:45:
Studio 15 leek mij een zeer aantrekkelijke optie, totdat ik bij service en support scherm kwam.
3 jaar garantie uitbreiding voor €199? Lees ik iets fout of is dit normaal bij dell?
dat heeft geen zin, ik heb het full-hd scherm (en die is van stuk betere kwaliteit, 3x zo hoog contrast)Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:52:
[...]
Darkstone, heb je voor mij misschien je color profile (icc file)? Dan kan ik eens kijken wat dat bij mij doet. Ik heb nu met de hand zitten calibreren, maar krijg het scherm nog steeds niet goed. Donkerblauw blijft niet om aan te zien. Als het zo blijft zit ik er ernstig over te denken om hem terug te sturen...Maar ja, wat voor laptop moet ik dan kopen? Elk type in dit segment lijkt wel ergens last van te hebben.
IDT audio driver al geprobeerd? die slingert igg de sub fatsoenlijk aan.miles schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:06:
Heb nu een tijdje een studio 15 maar krijg het geluid niet goed. Klinkt voor geen meter.
Ligt niet aan speakers want als ik het via airport express of kabeltje naar externe speakers laat lopen klinkt het ook niet.
Zou iemand die tevreden is met z'n geluid z'n instellingen eens willen posten?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 21:32 ]
HOI.
Ja ik heb hem gerestart.. alleen bij de driver van de dell website geplukt werkt dat bij anderen werkt er niets van ATI.. de mobility versie is toch de juiste?Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:49:
heb je wel een restart gedaan? bij 10.7 was dat wel nodig.
het icoontje kan je trouwens uitvinken, start ccc eens op die het startmenu.
HOI.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 01:14 ]
Verwijderd
dat blauwe ledje is gruwelijk irritant inderdaad, meteen de eerste dag heb ik er al een stukje zwarte tape overheen gedaanVerwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:06:
ja, ik heb gisteren nog ge-update naar 10.8
meuk: ATI Catalyst 10.8
die link had ik gevolgd, de een-na onderste (x64)
edit: wtf, het blauwe ledje in mijn power adapter is aan het flikkeren.
blijkbaar zitten er 2 in
maakt niet uit, ik vind het toch een irritant lichtje, ik gooi er altijd een sok/muismat overheen
en hij is dood, scheelt toch weer 0,01w...
de adpater zelf doet het overigens nog wel.
ja, een beetje slijmen dat het net niet in je budget past.Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:40:
Ik las in het topic dat je telefonisch ook om extra korting kan vragen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Bel ik gewoon naar dit nummer? 020 674 4873
...maar de pret was van korte duur, toen ik bijna sliep begont het LEDje als een gek te flikkerenhellboy123 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:51:
[...]
dat blauwe ledje is gruwelijk irritant inderdaad, meteen de eerste dag heb ik er al een stukje zwarte tape overheen gedaan
Verwijderd
Ik ga morgen Dell bellen. Mijn voorstel wordt of repareren/vervangen of de hele laptop gaat retour (ben nog binnen de termijn van 7 dagen). Afgezien van het blauw issue heb ik ook het gevoel dat het contrast niet op het hele scherm gelijk is en is er bij bepaalde kleurtinten interferentie zichtbaar.dat klinkt misschien gek, maar de schermen op 99% van de notebooks zijn om te huilen. een contrast van 200:1 beschouw ik als goed, het full-hd scherm heeft een contrast van 700:1...
ik denk dat je gewoon een defect scherm hebt (ik heb nog nooit eerder iemand horen klagen over het scherm), klagen bij dell dus.
maar heb je al iemand anders de kleur laten be-oordelen? het is mogelijk dat jij gewend bent geraakt aan een scherm dat helemaal geen fatsoenlijk blauw kan tonen. Een "perfect" scherm ziet er hoogstwaarschijnlijk voor 90% van de mensen raar uit.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 23:40 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
dat noem ik nu een typisch geval van "user abuse", maar niet geschoten is altijd mis.Source90 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:35:
Zit een klein scheurtje aan de zijkant van me scherm van me 1555, misschien een keer de deksel te hard dicht gedaan.
Echter worden hier de kleuren niet meer mooi weergeven, alsof iemand constant een vinger op een TFT scherm drukt.
met ^mr.niceguy.89 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:59:
Ik heb per ongeluk een geheugenkaart in de drive gestopt van mijn dell studio 1558
weet iemand hoe ik mijn dell studio open ?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 12:58 ]
Volgens mij is dat of gewoon de stijl van de muziek (drumstel), of de geluidskwaliteit van die 'video' is niet hoog genoeg. Ik luister dat op dit moment met oordopjes op m'n werk PC (geen Dell Studio dus). Heb je al geprobeerd om hetzelfde lied met oordopjes te beluisteren? Maakt dat een verschil?Li1quid schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:21:
vb: (skip naar 1:10) Hebben jullie daar een ook vreselijk gekraak heel het lied door ?
Ow, het probleem zit hem idd in de song zelf. Even een ander voorbeeld zoekenMottebelke schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:30:
[...]
Volgens mij is dat of gewoon de stijl van de muziek (drumstel), of de geluidskwaliteit van die 'video' is niet hoog genoeg. Ik luister dat op dit moment met oordopjes op m'n werk PC (geen Dell Studio dus). Heb je al geprobeerd om hetzelfde lied met oordopjes te beluisteren? Maakt dat een verschil?
[ Voor 20% gewijzigd door Li1quid op 01-09-2010 16:36 ]
Het gekraak is door de instellingen zelfs erger gewordenVerwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:35:
de standaarddrivers geven redelijk brakke geluidswaliteit (sub lijkt totaal afwezig).
om dat op te lossen moet je de, dacht ik, IDT drivers installeren van de site van dell, een stuk of wat pagina's terug staat daar een discussie over
hier dus:
jacobras in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 2"
Beetje anders geluid. Gekraak blijft wel spijtig genoegVerwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:45:
yuk, wat gebeurt er als je de drivers de-installeert?
Heb al veel met de instellingen zitten rommelen. Soms als ik wat op de laptop duw heb ik minder gekraakVerwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:12:
dam weet ik het ook niet, die van mij kraakt alleen met de software (1x in de zoveel minuten hoor je dan een tikje bij het afspelen van geluid. niet dat het mij boeit, maar toch)
wellicht dat je nog wat zou kunnen rommelen met het IDT configuratiepaneel, anders weet ik het ook niet meer.
ik draai overigens zonder de software, de laatst zat er namelijk een bug in die voor 100% cpu zorgde bj het afspelen van geluid...
Verwijderd
dezelfde pagina..Mottebelke schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:23:
Wanneer je de Studio 15 besteld, moet je inderdaad aangeven dat je een Windows reinstall CD wilt hebben (kost je een paar euro extra). Dus het wordt niet standaard bij elke laptop geleverd.
Verwijderd
Ik zag het idd. Das mooi kut
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 20:47 ]
Kan je die ergens terugvinden dan?de serial zit in je bios
Geen last van hierZet je boxen luid en hoor even. Ik hoor langs beiden uiteinden van mijn boxen gekraak wanneer ze praat
Same hereVerwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:12:
dam weet ik het ook niet, die van mij kraakt alleen met de software (1x in de zoveel minuten hoor je dan een tikje bij het afspelen van geluid. niet dat het mij boeit, maar toch)
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 22:09 ]
Wanneer loopt hij juist vast ?pietervochten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:46:
Ok, misschien is de vraag en het antwoord al weer aan bod gekomen, maar speciaal hiervoor heb ik maar eens een Tweakers account aangemaakt:
Een week geleden kocht ik in Carrefour een Studio 15 voor 999 euro:
Core i7 740QM, 6Gb ram, 1gb ATI Radeon HD... een goede koop dacht ik, tot DE FREEZE gisteren.
5 minuten geleden overkwam me net hetzelfde
Wat is hier aan te doen??? Binnenkort heb ik deze nodig voor school en ik kan me niet permitteren dat hij iedere dag uitvalt.
[ Voor 31% gewijzigd door pietervochten op 01-09-2010 22:56 ]
[ Voor 55% gewijzigd door pietervochten op 01-09-2010 23:02 ]
bluescreen=softwareprobleem.pietervochten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:54:
onder de melding dat "het systeem hersteld was van een ernstige fout" bij het heropstarten stond de vermelding BLUE SCREEN, maar zoals ik al heb gelezen heeft niemand dat echt gezien.
Verwijderd
Ik heb nu al 2 oem dvd's geprobeerd? Eentje van me pa hier thuis die had ie bij zijn pc gekregen en deze:Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:45:
de serial zit in je bios, let erop dat dat alleen werkt wanneer je een OEM versie van windows installeert.
je moet aleen wel ergens een dvd'tje vandaan halen, dan kan ook via de torrent sites, eventueel zelfs via een externe hdd (gaat een stuk sneller)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 01:02 ]
skippen, de boel word pas geactiveerd als windows eenmaal opstart (raar, i know)Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:44:
[...]
Ik kan deze wel skippen maar dan als nog moet ik hem later invoeren bij het activeren nadat windows is geinstalleerd?
Verwijderd
Ja heb ik gedaan maar dan als ik eenmaal in windows zit en ik moet hem gaan activeren vraagt de activatie eerst om de windows serial en daarna kan ik pas activeren?!Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:53:
[...]
skippen, de boel word pas geactiveerd als windows eenmaal opstart (raar, i know)
en anders heb je altijd nog telefonische activering.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 10:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja maar ik kan niks activeren zolang ik nog geen serie nummer heb ingevuldVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:11:
volgens mij zou dat moeten werken, maar anders doe je toch gewoon telefonische activatie?
mijn re-instal had ik gedaan met de dell dvd die ik nog had liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 13:13 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 15:30 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq