Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als je je er echt aan irriteert, buy a mac

die hebben helemaal geen backspace (of was het nu delete? O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:01:
en als je je er echt aan irriteert, buy a mac

die hebben helemaal geen backspace (of was het nu delete? O-) )
Backspace wel, geen delete volgens mij (delete is dan weer cmd+backspace of zoiets?). Maar Mac heeft weer andere problemen met het design, zoals afbrekende randjes en het prijskaartje. Wel goed om te weten dat het doorbuigen van het backlit toetsenbord kan worden verholpen. Stoor me er nu nog niet aan, maar mocht ik dat in de toekomst nog gaan doen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
psychonetics schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:58:
[...]
Een backlit toetsenbord kopen? :P Ik heb er niet serieus naar gekeken, maar denk dat het op zich wel op te lossen zou moeten zijn. Ik weet wel dat je je er mateloos aan gaat irriteren, en dat je dan pas doorkrijgt hoe vaak je die backspace eigenlijk wel niet gebruikt. :+
Backlit is niet mogelijk in België :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blacklit is in geen enkel europees land mogelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:19
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:25:
Toch wel, in de UK kun je gewoon een backlit toetsenbord kiezen (vanaf de Dell website, je hoeft niet eens telefonisch te bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:25:
Maar in België kan je dat ook niet via Ebay kopen (Azerty-borden..) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Duitsland heeft hem ook: Interne Tastatur mit Hintergrundbeleuchtung - Deutsch (QWERTZ) [zuzgl. 40,00 € oder 1 €/monat1].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ligt het probleem aan de GPU, vrij zeker.

zag je overigens nog rare dingen bij gpu-z? 100% gpu load bijvoorbeeld...

of, beter gezegd, als ik nu flink mijn GPU ga stressen, en ik prop er brakke koelpasta op, dan krijg ik waarschijnlijk dezelfde symptonen als jou (50° cpu, hoge GPU temp)
Hij start op 66 graden en loopt dan binnen 5 minuten op naar 82 graden terwijl Windows Idle draait. Processor load staat op 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en gpu load? zoals ik al zei
de clocks horen overigens 200/300 te zijn (idle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, waar ik processor schreef bedoelde ik gpu. GPU load is dus 0%

GPU Core Clock: 499.5 MHz
GPU Memory Clock 796.5 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vaag, de clocks horen veel lager te zijn (althans, bij mij, je hebt een 4570 neem ik aan?)

met deze gadget kan je het voltage bekijken:
http://windows7gadgets.net/gadgets/system/gpu-observer/

als dat normaal is weet ik het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

allejezus is dat ding eindelijk weer op voorraad 8)7

die heb ik ook, kwaliteit is niet merkbaar slechter dan het standaard tobo, bestel snel: ze hebben er nog 5...
Ik heb er 2 besteld :>

Ze hebben nu nog 2 in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad de 4570. Die gadget herkende de videokaart niet, dus ik heb de driver maar eens geïnstalleerd. Het was een schone windows installatie namelijk en ben door alle problemen er nog niet aan toe gekomen de drivers te installeren.

Maar zodra ik de Ati Driver geïnstalleerd heb staat de temperatuur op 58 graden en de clocks:

GPU Core Clock 220.0 MHz
GPU Memory Clock 299.3 MHz

De Clocks staan dus ook weer zoals ze horen. Hoe hij nou zo van slag geraakt is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een typisch |:( moment :')

het is mij overigens een raadsel hoe een driver ervoor kan zorgen dat de fan keihard gaat draaien in het BIOS, maar dat zal wel aan mij liggen....

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kun je zeggen ja. In ieder geval bedankt voor al je aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
Bv202 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:11:
[...]

Maar in België kan je dat ook niet via Ebay kopen (Azerty-borden..) :(
Bij Gemwon zag ik wel backlit Azerty-toetsenborden?

Edit:
Of is er een verschil tussen Franse en Belgische Azert-tobo's?

[ Voor 22% gewijzigd door psychonetics op 23-08-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hmmm, dit is de eerste keer dat ik Azerty-borden zie :O

Maar enkele tekens verschillen blijkbaar ja. En dat bord is in het Frans (yak) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds maandag de Studio 15 met de I5-520m provessor in huis. Op zich ben ik erg tevreden over het ding, behalve over het display. Blauwe letters (zoals bijvoorbeeld in de zoekresultaten in Google) zijn erg heftig blauw. Het neigt zelfs naar het paars. Is dit op alle displays zo?

Ik heb al zitten klooien met zowel de Windows als de ATI kleurencalibratie, maar daar verander ik alleen de algehele tint van het scherm. De letters lijken niet van tint te veranderen.

Ik heb de 1366x768 versie met de Ati Radeon 5470 kaart. Mijn display heeft als Hardware ID auo22ec.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
led schermen hebben een wat blouwere tint dan cclf schermen, maar het verschil is niet groot.

misschien heb je een brak paneel gekregen, maar de kans is groter dat er softwarematig iets aan de hand is, een verse instal?

als je in ati ccc naar desktops & displays gaat, je klikt dan op het driehoekje in het kleine schermpje, dan kan je daar wat meer aanpassen, wellicht dat er iets niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verse install heb ik al gedaan, evenals een BIOS en ATI driver update. Ik ga eens experimenteren met de settings onder het driehoekje. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat het een hardwarematig "defect" is, al weten we dat niet zeker: de kleuren blijven subjectief, wellicht dat je iemand anders de kleur kan laten beoordelen.

en anders kan je deze pagina even doorlezen:
http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast.php
houd er rekening mee dat je, buiten de betere schermen, nooit alle blokjes kan zien (met het 1080p scherm raakt alleen de blauwe kleur in de soep, maar ik heb hem dan ook gecalibeerd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell studio 15 is niet meer te bestellen icm de i5 CPU? Zie hem niet meer in het rijtje staan, huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Studio 15 leek mij een zeer aantrekkelijke optie, totdat ik bij service en support scherm kwam.
3 jaar garantie uitbreiding voor €199? Lees ik iets fout of is dit normaal bij dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:38
Heb nu een tijdje een studio 15 maar krijg het geluid niet goed. Klinkt voor geen meter.
Ligt niet aan speakers want als ik het via airport express of kabeltje naar externe speakers laat lopen klinkt het ook niet.
Zou iemand die tevreden is met z'n geluid z'n instellingen eens willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:56:
dan denk ik dat het een hardwarematig "defect" is, al weten we dat niet zeker: de kleuren blijven subjectief, wellicht dat je iemand anders de kleur kan laten beoordelen.

en anders kan je deze pagina even doorlezen:
http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast.php
houd er rekening mee dat je, buiten de betere schermen, nooit alle blokjes kan zien (met het 1080p scherm raakt alleen de blauwe kleur in de soep, maar ik heb hem dan ook gecalibeerd ;) )
Darkstone, heb je voor mij misschien je color profile (icc file)? Dan kan ik eens kijken wat dat bij mij doet. Ik heb nu met de hand zitten calibreren, maar krijg het scherm nog steeds niet goed. Donkerblauw blijft niet om aan te zien. Als het zo blijft zit ik er ernstig over te denken om hem terug te sturen... :'( Maar ja, wat voor laptop moet ik dan kopen? Elk type in dit segment lijkt wel ergens last van te hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t0tum schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:45:
Studio 15 leek mij een zeer aantrekkelijke optie, totdat ik bij service en support scherm kwam.
3 jaar garantie uitbreiding voor €199? Lees ik iets fout of is dit normaal bij dell?
uhm? dat is nog een vrij aantrekkelijke prijs voor, voor in-home garantie...
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Darkstone, heb je voor mij misschien je color profile (icc file)? Dan kan ik eens kijken wat dat bij mij doet. Ik heb nu met de hand zitten calibreren, maar krijg het scherm nog steeds niet goed. Donkerblauw blijft niet om aan te zien. Als het zo blijft zit ik er ernstig over te denken om hem terug te sturen... :'( Maar ja, wat voor laptop moet ik dan kopen? Elk type in dit segment lijkt wel ergens last van te hebben. 8)7
dat heeft geen zin, ik heb het full-hd scherm (en die is van stuk betere kwaliteit, 3x zo hoog contrast)
wat zeg ik? 4x zo hoog contrast :o

dat klinkt misschien gek, maar de schermen op 99% van de notebooks zijn om te huilen. een contrast van 200:1 beschouw ik als goed, het full-hd scherm heeft een contrast van 700:1...
ik denk dat je gewoon een defect scherm hebt (ik heb nog nooit eerder iemand horen klagen over het scherm), klagen bij dell dus.

maar heb je al iemand anders de kleur laten be-oordelen? het is mogelijk dat jij gewend bent geraakt aan een scherm dat helemaal geen fatsoenlijk blauw kan tonen. Een "perfect" scherm ziet er hoogstwaarschijnlijk voor 90% van de mensen raar uit.
miles schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:06:
Heb nu een tijdje een studio 15 maar krijg het geluid niet goed. Klinkt voor geen meter.
Ligt niet aan speakers want als ik het via airport express of kabeltje naar externe speakers laat lopen klinkt het ook niet.
Zou iemand die tevreden is met z'n geluid z'n instellingen eens willen posten?
IDT audio driver al geprobeerd? die slingert igg de sub fatsoenlijk aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Recent geprobeerd Mac OSX werkend te krijgen op mijn studio 1558 maar dit faalde helaas. Nu weer windows erop gezet maar ik heb wat probleempjes met de ATI video driver. De mobility drivers van de website van ATI installeren wel maar doen vervolgens helemaal niets! Kan CCC niet openen en hij staat ook niet rechtsonderin. De driver toen maar van de Dell website gehaald (flink verouderd!) om hierna te updaten naar 10.8 (hoopte ik tenminste!) maar dit werkt ook niet.. na de installatie van de Dell website doet hij het wel, past hij de resolutie aan en opent CCC maar ook hierbij geen icoontje rechtsonderin.. wat doe ik fout?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je wel een restart gedaan? bij 10.7 was dat wel nodig.

het icoontje kan je trouwens uitvinken, start ccc eens op die het startmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:49:
heb je wel een restart gedaan? bij 10.7 was dat wel nodig.

het icoontje kan je trouwens uitvinken, start ccc eens op die het startmenu.
Ja ik heb hem gerestart.. alleen bij de driver van de dell website geplukt werkt dat bij anderen werkt er niets van ATI.. de mobility versie is toch de juiste?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb gisteren nog ge-update naar 10.8

meuk: ATI Catalyst 10.8
die link had ik gevolgd, de een-na onderste (x64)

edit: wtf, het blauwe ledje in mijn power adapter is aan het flikkeren.
blijkbaar zitten er 2 in

maakt niet uit, ik vind het toch een irritant lichtje, ik gooi er altijd een sok/muismat overheen :+

en hij is dood, scheelt toch weer 0,01w...
de adpater zelf doet het overigens nog wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in het topic dat je telefonisch ook om extra korting kan vragen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Bel ik gewoon naar dit nummer? 020 674 4873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:06:
ja, ik heb gisteren nog ge-update naar 10.8

meuk: ATI Catalyst 10.8
die link had ik gevolgd, de een-na onderste (x64)

edit: wtf, het blauwe ledje in mijn power adapter is aan het flikkeren.
blijkbaar zitten er 2 in

maakt niet uit, ik vind het toch een irritant lichtje, ik gooi er altijd een sok/muismat overheen :+

en hij is dood, scheelt toch weer 0,01w...
de adpater zelf doet het overigens nog wel.
dat blauwe ledje is gruwelijk irritant inderdaad, meteen de eerste dag heb ik er al een stukje zwarte tape overheen gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:40:
Ik las in het topic dat je telefonisch ook om extra korting kan vragen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Bel ik gewoon naar dit nummer? 020 674 4873
ja, een beetje slijmen dat het net niet in je budget past.
hellboy123 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:51:
[...]

dat blauwe ledje is gruwelijk irritant inderdaad, meteen de eerste dag heb ik er al een stukje zwarte tape overheen gedaan :+
...maar de pret was van korte duur, toen ik bijna sliep begont het LEDje als een gek te flikkeren -O-
het is dat ik geen zwarte tape heb :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klinkt misschien gek, maar de schermen op 99% van de notebooks zijn om te huilen. een contrast van 200:1 beschouw ik als goed, het full-hd scherm heeft een contrast van 700:1...
ik denk dat je gewoon een defect scherm hebt (ik heb nog nooit eerder iemand horen klagen over het scherm), klagen bij dell dus.

maar heb je al iemand anders de kleur laten be-oordelen? het is mogelijk dat jij gewend bent geraakt aan een scherm dat helemaal geen fatsoenlijk blauw kan tonen. Een "perfect" scherm ziet er hoogstwaarschijnlijk voor 90% van de mensen raar uit.
Ik ga morgen Dell bellen. Mijn voorstel wordt of repareren/vervangen of de hele laptop gaat retour (ben nog binnen de termijn van 7 dagen). Afgezien van het blauw issue heb ik ook het gevoel dat het contrast niet op het hele scherm gelijk is en is er bij bepaalde kleurtinten interferentie zichtbaar.

Mijn wederhelft ziet ook dat het blauw te paars is, dus het ligt niet aan mij. Ik heb vanmiddag een heleboel andere laptopschermen bekeken bij de Mediamarkt en geen enkele had zulk paars blauw als deze.

In ieder geval bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de slechte kijkhoek is inherent aan de LCD techniek:
http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php#angleGrey

laat nog even weten wat je ervaringen zijn met de service, ik ben benieuwd wat ze ervan bakken.

edit: oh, er hou er rekening mee dat de termijn van 7 werkdagen vervalt op het moment dat er een reparatie word uitgevoerd, aldus dell.
in de rechtzaal houd het waarschijnlijk geen stand, maar toch...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Laatst online: 21:33
Niet geheel specifiek voor dit topic, echter weet iemand wat er precies onder de uitgebreide garantie valt?
Heb 3 jaar In-Home service alleen kan nou niet letterlijk vinden wat er in valt en wat niet.

Zit een klein scheurtje aan de zijkant van me scherm van me 1555, misschien een keer de deksel te hard dicht gedaan.
Echter worden hier de kleuren niet meer mooi weergeven, alsof iemand constant een vinger op een TFT scherm drukt.

Valt dit ook onder deze garantie of is hier weer zo'n 'Accidental Damage' garantie voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Ik heb per ongeluk een geheugenkaart in de drive gestopt van mijn dell studio 1558

weet iemand hoe ik mijn dell studio open ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Buiten het feit hoe je in godsnaam een kaartje in je drive krijgt(wou wat anders zeggen maar laten we het netjes houden :X) denk ik als ie echt in de drive zit dat je het bokkie bent.

http://support.euro.dell....tudio1558/du/SM/index.htm
Hier is te vinden hoe je oa de dvd speler loshaalt en de onderplaat, je moet zelf maar even kijken in hoeverre de boel vast zit, als ie echt in de drive zit zou je met een pin-pas kunnen proberen om t eruit te halen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Source90 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:35:
Zit een klein scheurtje aan de zijkant van me scherm van me 1555, misschien een keer de deksel te hard dicht gedaan.
Echter worden hier de kleuren niet meer mooi weergeven, alsof iemand constant een vinger op een TFT scherm drukt.
dat noem ik nu een typisch geval van "user abuse", maar niet geschoten is altijd mis.
maar, als de behuizing zelf scheuren bevat kan je het wel vergeten.
mr.niceguy.89 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:59:
Ik heb per ongeluk een geheugenkaart in de drive gestopt van mijn dell studio 1558

weet iemand hoe ik mijn dell studio open ?
met ^ :X

die drives zijn gemaakt voor dvd's. full-size dvd's.
zelfs als je hem eruit krijgt, de bestaat dat de lens naar zijn gootje is.

(maak het beste van de situatie en vervang hem door een hdd caddy :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in het XPS16 topic dat ze ergens in September/Oktober een update uitbrengen qua assortiment. Zou dit ook het geval kunnen zijn voor de Studio 15 serie? Anders wacht ik nog even met bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de volgende updat word:
sandy brigde/bulldozer
begin volgend jaar, op zijn vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik heb mijn tweede Studio 15 recent ontvangen. Ik heb het idee dat er een aantal dingen missen. Zo heb ik er maar 1 cd bij gekregen waar 'divice drivers + diagnostics and utilities' opstaan.

Bij mijn vorige Studio 15 van 1,5 jaar geleden kreeg ik veel meer cd's, waaronder een windows cd, webcam software en powerdvd. Het gaat mij met name om de windows cd, voor het geval dat ik de boel een keer moet formatteren. Ik heb er ook geen factuur bij gekregen.

Is er bij mij iets mis gegaan, of wordt de studio 15 niet meer met een losse windows cd geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Wanneer je de Studio 15 besteld, moet je inderdaad aangeven dat je een Windows reinstall CD wilt hebben (kost je een paar euro extra). Dus het wordt niet standaard bij elke laptop geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, en persoonlijk vind ik dat een goed idee.

het zal me een worst wezen of er wel of geen windows word meegeleverd, ik download er wel een.
wel een CD nodig? €5, kassa, maar niet van mijn centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd die track&trace van UPS. Mijn dell gaat als het goed is morgen afgeleverd worden, maar ik vind de route die het pakketje maakt toch echt vreemd. Eerst van china naar duitsland (keulen) en dan van keulen naar china? :? En dan van china naar kroatie en dan van kroatie naar polen om vervolgens weer morgen naar keulen te vliegen (althans zo ging het de vorige keer) en dan pas door naar eindhoven.

Maarja ik ben benieuwd morgen gaat ie komen mijn dell studio 15 (i7, full hd, 6gb, 9cell accu, midnight blue). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je bent niet de enige, iemand zijn windows-7 dvd was in 7 verschillende amerikaanse steden ingecheckt...

goed, ik overdrijf, maar dat ding had serieus 5 vliegreizen gemaakt :')
schreef ie erbij: nu snap ik waarom je €20 administratiekosten betaalt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb voor mn vader een studio 15 (i3-350M) gekocht.
Is het nromaal dat dit ding zooo traaaag is met opstarten?
Overigens geen clean install gedaan, zo heel veel rommel staat er gelukkig niet op.

Ik heb zelf een XPS16 met i7-720QM en snap dat deze uiteraard sneller is, maar dat het verschil zo enorm
is kan ik niet geloven.
Is er wellicht iets (instellingen/aanpassingen) wat de opstart snelheid van de Studio 15 kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hoelang is "zooo traaaag"? Ik heb de mijne ook niet geformatteerd en het opstarten is inderdaad niet echt snel, maar zooo traaaag is het nu ook weer niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik zal het eens testen qua seconden, maar mn gevoel zegt ruim over een minuut voordat ik bv iets kan opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met een verse instal is het minder dan een minuut (met een 320GB 7200rpm schijf: 62 seconden voordat ik mn startpagina heb geladen.)

begin eens met het uitschakelen van alle onzin in msconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Dell Studio 1537 sinds mei 2009 in gebruik en op dit moment begint de "battery meter" al te klagen dat mijn accu het einde van zijn levensduur bereikt. Op een volle batterij houdt de laptop het nu ook slechts 1 tot 1,5 uur vol.

Ik snap dat een batterij een verbruiksgoed is, maar is het normaal dat deze na 1 jaar en 4 maanden afgeschreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pech.

je kan het caliberen, daardoor gaat het percentage soms wat omhoog.
daarvoor laad je de batterij volledig op, vervolgens start je op in safe mode en wacht je totdat hij uitvalt, als het goed is weet de batterij nu weer wat de daadwerkelijke capaciteit van de cellen is.
(zo niet, dan doe je het nog een keer)

zo niet, dan kan je ook nog een nieuwe kopen of de soldeerbout aanslingeren:
http://www.electronics-lab.com/articles/Li_Ion_reconstruct/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:51
Heb de laptop nu ongeveer 2 maanden maar stoor me mateloos aan de luidsprekers

Er komt vaak een 'geruis' bij iets zwaarder geluid. Het gebeurt soms gewoon wanneer de muziek luider gaat of iemand met een zware stem in een film.

vb: (skip naar 1:10) Hebben jullie daar een ook vreselijk gekraak heel het lied door ?
YouTube: Rise against - Savior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Li1quid schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:21:
vb: (skip naar 1:10) Hebben jullie daar een ook vreselijk gekraak heel het lied door ?
Volgens mij is dat of gewoon de stijl van de muziek (drumstel), of de geluidskwaliteit van die 'video' is niet hoog genoeg. Ik luister dat op dit moment met oordopjes op m'n werk PC (geen Dell Studio dus). Heb je al geprobeerd om hetzelfde lied met oordopjes te beluisteren? Maakt dat een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Mottebelke schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:30:
[...]

Volgens mij is dat of gewoon de stijl van de muziek (drumstel), of de geluidskwaliteit van die 'video' is niet hoog genoeg. Ik luister dat op dit moment met oordopjes op m'n werk PC (geen Dell Studio dus). Heb je al geprobeerd om hetzelfde lied met oordopjes te beluisteren? Maakt dat een verschil?
Ow, het probleem zit hem idd in de song zelf. Even een ander voorbeeld zoeken

edit:
YouTube: Bored.

Zet je boxen luid en hoor even. Ik hoor langs beiden uiteinden van mijn boxen gekraak wanneer ze praat
(video is random gekozen, zeg het maar even :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Li1quid op 01-09-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de standaarddrivers geven redelijk brakke geluidswaliteit (sub lijkt totaal afwezig).

om dat op te lossen moet je de, dacht ik, IDT drivers installeren van de site van dell, een stuk of wat pagina's terug staat daar een discussie over

hier dus:
jacobras in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:35:
de standaarddrivers geven redelijk brakke geluidswaliteit (sub lijkt totaal afwezig).

om dat op te lossen moet je de, dacht ik, IDT drivers installeren van de site van dell, een stuk of wat pagina's terug staat daar een discussie over

hier dus:
jacobras in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 2"
Het gekraak is door de instellingen zelfs erger geworden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yuk, wat gebeurt er als je de drivers de-installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:45:
yuk, wat gebeurt er als je de drivers de-installeert?
Beetje anders geluid. Gekraak blijft wel spijtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dam weet ik het ook niet, die van mij kraakt alleen met de software (1x in de zoveel minuten hoor je dan een tikje bij het afspelen van geluid. niet dat het mij boeit, maar toch)

wellicht dat je nog wat zou kunnen rommelen met het IDT configuratiepaneel, anders weet ik het ook niet meer.
ik draai overigens zonder de software, de laatst zat er namelijk een bug in die voor 100% cpu zorgde bj het afspelen van geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:12:
dam weet ik het ook niet, die van mij kraakt alleen met de software (1x in de zoveel minuten hoor je dan een tikje bij het afspelen van geluid. niet dat het mij boeit, maar toch)

wellicht dat je nog wat zou kunnen rommelen met het IDT configuratiepaneel, anders weet ik het ook niet meer.
ik draai overigens zonder de software, de laatst zat er namelijk een bug in die voor 100% cpu zorgde bj het afspelen van geluid...
Heb al veel met de instellingen zitten rommelen. Soms als ik wat op de laptop duw heb ik minder gekraak :P Het zal dus wel een mechanisch defect zijn ?

Welk nummer zou ik moeten bellen voor dell ? (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn dell ontvangen! :)

Maar tot mijn verbazing mis ik de Operating System disk? Hebben jullie dat ook of mis ik deze gewoon?
Heb alleen een cdtje voor drivers en utilities maar geen os cdtje?!

Hoe kan ik mijn dell dan opnieuw installeren? Een verborgen partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mottebelke schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:23:
Wanneer je de Studio 15 besteld, moet je inderdaad aangeven dat je een Windows reinstall CD wilt hebben (kost je een paar euro extra). Dus het wordt niet standaard bij elke laptop geleverd.
dezelfde pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag het idd. Das mooi kut :P zit ik nu met een legale licentie moet ik als nog wat anders regelen.
Want hoe weet ik nu wat me serial is van deze windows kan ik die ergens achterhalen? Zodat ik met een andere windows 7 cd hem kan herinstalleren?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de serial zit in je bios, let erop dat dat alleen werkt wanneer je een OEM versie van windows installeert.

je moet aleen wel ergens een dvd'tje vandaan halen, dan kan ook via de torrent sites, eventueel zelfs via een externe hdd (gaat een stuk sneller)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
de serial zit in je bios
Kan je die ergens terugvinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, de activatie verloopt automatisch.

mits de activatie faalt, haal je batterij eruit en geef de code daaronder door aan microsoft.
dit werkt vanzelfsprekend alleen met een home-premium versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Oh, handig om te weten, bedankt :)
Zet je boxen luid en hoor even. Ik hoor langs beiden uiteinden van mijn boxen gekraak wanneer ze praat
Geen last van hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:12:
Same here 8)7
Als audio liefhebber(lees audio-fiel zonder epic budget :+ ) erger ik me daar mateloos aan.
De optie van dat speciale geluid in idt(naam even kwijt)uitschakelen dan is het al wat beter maar na een tijdje komt het weer terug, via hdmi overgens puike geluidskwaliteit :) dus het ligt niet aan het bestandje.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu mijn dell eens proberen opnieuw te installeren met een oem versie van windows 7 home premium.
Ben benieuwd, iig alvast bedankt voor alle tips! :)

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-04-2011
Ok, misschien is de vraag en het antwoord al weer aan bod gekomen, maar speciaal hiervoor heb ik maar eens een Tweakers account aangemaakt:

Een week geleden kocht ik in Carrefour een Studio 15 voor 999 euro:

Core i7 740QM, 6Gb ram, 1gb ATI Radeon HD... een goede koop dacht ik, tot DE FREEZE gisteren.

5 minuten geleden overkwam me net hetzelfde

Wat is hier aan te doen??? Binnenkort heb ik deze nodig voor school en ik kan me niet permitteren dat hij iedere dag uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijke een software probleem...

probeer een verse instal?

een freeze zegt trouwens vrij weinig, wat was je aan het doen? en wat gebeurde er precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
pietervochten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:46:
Ok, misschien is de vraag en het antwoord al weer aan bod gekomen, maar speciaal hiervoor heb ik maar eens een Tweakers account aangemaakt:

Een week geleden kocht ik in Carrefour een Studio 15 voor 999 euro:

Core i7 740QM, 6Gb ram, 1gb ATI Radeon HD... een goede koop dacht ik, tot DE FREEZE gisteren.

5 minuten geleden overkwam me net hetzelfde

Wat is hier aan te doen??? Binnenkort heb ik deze nodig voor school en ik kan me niet permitteren dat hij iedere dag uitvalt.
Wanneer loopt hij juist vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Wat de twee momenten gemeen hadden:

een groot bestand uploaden (in firefox 3; een nieuwe promo mix ~ 50mb / een video naar youtube ~ 240mb)

+

audio afspelen in mediaplayer / daarnet in virtualdj (wat ook maar enkele % cpu vraagt van dit beest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
onder de melding dat "het systeem hersteld was van een ernstige fout" bij het heropstarten stond de vermelding BLUE SCREEN, maar zoals ik al heb gelezen heeft niemand dat echt gezien

Opnieuw installeren lijkt me niet echt nodig, de drivers op de cd zullen nog verouderd zijn.

Dat hoop ik tenminste want dat wil zeggen dat er wat te updaten valt

[ Voor 31% gewijzigd door pietervochten op 01-09-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
... heel wat drivers gaan terug tot 2009 dus ik weet voorlopig al wat te doen.

Wat me nu opvalt is dat de exacte configuratie die ik in Carrefour heb gekocht, niet na te bouwen was op de dell site zelf. + Mijn service tag wordt niet herkend op de Dell support site 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door pietervochten op 01-09-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pietervochten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:54:
onder de melding dat "het systeem hersteld was van een ernstige fout" bij het heropstarten stond de vermelding BLUE SCREEN, maar zoals ik al heb gelezen heeft niemand dat echt gezien.
bluescreen=softwareprobleem.

start de PC op en druk op F8, kies voor automatisch herstarten bij systeemfout uitschakelen.

BSOD? code opschijven een googlen, daarmee kom je een heel eind.

en trouwens, we hebben niet voor niets een edit knop... als je iets wil toevoegen gebruik je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
Bedankt, maar hij startte niet vanzelf terug op :)
Ik zal eerst de drivers opzoeken en op extern geheugen bewaren voor het geval dat windows er opnieuw op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de drivers sleep je gewoon van de site van dell, de wifi kaart en ethernetadapter worden namelijk gewoon herkend, in totaal heb je dan nog nodig:

dell quickset
videokaart drivers
misschien sd-kaart drivers

http://support.euro.dell....segmenter?c=nl&l=nl&s=gen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
de Bios lijkt me ook verstandig?

en die IDT audio schijnt ook een verbetering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tenzij je zeker weet dat het bios het probleem is blijf je daarvan af, dat is namelijk het enige waarmee je je laptop onherroepelijk kunt slopen als je het fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervochten
okidoki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed, de kans dat je echt iets sloopt is klein, maar de verandereing zijn ook al 8x op een rij "enchanced display quality...."

of het echt beter is? geen idee, geen van ons ziet een verschil...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:45:
de serial zit in je bios, let erop dat dat alleen werkt wanneer je een OEM versie van windows installeert.

je moet aleen wel ergens een dvd'tje vandaan halen, dan kan ook via de torrent sites, eventueel zelfs via een externe hdd (gaat een stuk sneller)
Ik heb nu al 2 oem dvd's geprobeerd? Eentje van me pa hier thuis die had ie bij zijn pc gekregen en deze:
Microsoft Windows 7 Home Premium 64Bit Oem 6.1.7600.16385 NL.iso

Beide vragen ze tijdens de installatie naar een productcode die ik niet heb?
Ik kan deze wel skippen maar dan als nog moet ik hem later invoeren bij het activeren nadat windows is geinstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 01:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:44:
[...]
Ik kan deze wel skippen maar dan als nog moet ik hem later invoeren bij het activeren nadat windows is geinstalleerd?
skippen, de boel word pas geactiveerd als windows eenmaal opstart (raar, i know)

en anders heb je altijd nog telefonische activering.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:53:
[...]

skippen, de boel word pas geactiveerd als windows eenmaal opstart (raar, i know)

en anders heb je altijd nog telefonische activering.
Ja heb ik gedaan maar dan als ik eenmaal in windows zit en ik moet hem gaan activeren vraagt de activatie eerst om de windows serial en daarna kan ik pas activeren?!

Dus het lijkt erop dat de bios serial niet goed wordt overgepakt ofzo.. Heb je het zelf ook eens gedaan met een willekeurige windows 7 home premium oem dvd? En lukte dat wel of ging dat op een andere manier. :P

Werkt het niet alleen maar met een dell dvd ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij gewoon een OEM dvd

Verwijderd

Heb deze geprobeerd:
Microsoft Windows 7 Home Premium 64Bit Oem 6.1.7600.16385 NL.iso van de nieuwsservers afgehaald

en ik heb die van me pa geprobeerd das een officiële windows 7 dvd (volgens mij ook oem, althans de sticker met de serial op het doosje zegt OEM Version

Kan het niet zo zijn dat je een specifieke dell oem dvd nodig hebt? Heb je t zelf wel al eerder geprobeerd en was het toen ook gelukt darkstone?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zou dat moeten werken, maar anders doe je toch gewoon telefonische activatie?

mijn re-instal had ik gedaan met de dell dvd die ik nog had liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:11:
volgens mij zou dat moeten werken, maar anders doe je toch gewoon telefonische activatie?

mijn re-instal had ik gedaan met de dell dvd die ik nog had liggen.
Ja maar ik kan niks activeren zolang ik nog geen serie nummer heb ingevuld ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat serie nummer zit onder je batterij, heb ik al gezegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 13:13 ]

Verwijderd

hahah lol ik heb dus wel een windows serial :P Oke dat fixt alles natuurlijk thnx! :)

Verwijderd

Nope nog fixt dat niet alles, heb nu al 2 windows 7 home premium OEM installaties geprobeerd maar bij beide zegt hij dat het geen geldige windows serial is.. hmm :(

Verwijderd

Topicstarter
die sticker is ook geen geldige serial.

op de sticker staat een code die je aan microsoft doorgeeft, dan krijg je een werkende key.
(waarom ze dat zo hebben gedaan weet ik ook niet 8)7 )

Verwijderd

Oh oke maar hoe ga ik dan langs het activatie process komen zodat ik telefonisch kan activeren zonder eerst een geldig serienummer in te voeren?

Want ook als ik offline will activeren (dus telefonisch) moet ik eerst een geldig serienummer invoeren?

Verwijderd

Topicstarter
ja je telefonisch activeren aanklikken?

Verwijderd

oh wacht nu kom ik verder inderdaad, raar net pakte ie um niet maybe was dat weer een andere windows installatie cd, nu heb ik de legale van me pa gebruikt en nu kom ik bij de telefonische activatie eindelijk! :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 15:30 ]

Verwijderd

nee telefonisch net geprobeerd maar lukt ook niet want de computer stem zegt dat het ingevoerde serienummer niet klopt en toen kreeg ik een microsoft medewerker aan de lijn maar die kon ook alleen maar zeggen u moet het serienummer opnieuw invullen in uw computer en dan nog eens proberen.

Maarja komt op niks uit. Ben bang dat deze serienummers gebonden zijn aan dell installatie cd's.

Verwijderd

Topicstarter
bellen werkt voor elke windows 7-home premium, de bios licence werkt alleen voor OEM.

weet je zeker dat de dvd's home premium, zijn, en dat dat ook op de sticker staat? (dus geen vista)
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste