Verwijderd

overduidelijk zijn het home premium windows 7 en er staat ook in de cover dat het een oem versie betreft die alleen geleverd mag worden bij nieuwe pc's

de counter staat nu op 4 windows 7 home premium OEM dvd's uitgetest niks werkt! Telefoon activatie zegt dat constant dat ik mijn product code opnieuw moet invoeren en dan nog eens proberen omdat de activatie reactie code niet aan de hand van mijn ingevoerde cijfers kan worden aangemaakt (een verkeerde code dus), die weer aan de hand van je product code wordt gegenereerd. :)

Sowieso het boot scherm van windows 7 is anders dan windows vista kan ik me niet invergissen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
vaag

volgens mij doe je toch iets fout, maar ik heb geen idee wat...
wellicht een idee om dell te bellen?

Verwijderd

heb dell al gebeld net en die man zei er zijn 2 opties:
- we komen de laptop ophalen en dan installeren we hem opnieuw gratis (haha dus niet)
- ik stuur je een windows installatie dvd toe maar dat kost € 25,- :O (overweeg ik misschien)

De man dacht ook dat het inderdaad klopt dat de serie nummers niet met elke windows dvd werkt maar alleen met de dvd's van dell. Hij is het zelfs even gaan na vragen bij het hoofd van de technische support afdeling.

Ik weet niet in hoeverre je dit kan ontkrachten? Heb je zelf het al eens getest met zo'n telefoon activatie icm met een dell windows 7 serie nummer? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 17:57 ]

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hoezo, je hebt een DVD van Dell nodig? Wat voor bullshit is dat, ik heb betaald voor die OEM en mag deze toch wel verder gebruiken zonder dat ik nog speciale Dell-DVD's moet kopen zeker :s

[ Voor 3% gewijzigd door Bv202 op 02-09-2010 18:09 ]

Verwijderd

Zelfde probleem ooit tegengekomen met een andere laptop/Windows (Acer, Windows Vista). Toen bij de originele installatie een backup van de activatie gemaakt. Schoon Vista er opgezet en vervolgens de activatie teruggezet. http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore. Schijnt bij sommige OEMs nogal wat gedoe te zijn rondom keys/dvd's en al die onzin. Dus voor anderen: probeer het eens door blanke install te doen; dan die install te activeren door de originele activatie te restoren. *Noot: Windows Vista kon je zonder keys installeren, weet niet 100% zeker of dat met 7 nog steeds kan, iets te lang geleden dat ik de final installeerde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:40:
*Noot: Windows Vista kon je zonder keys installeren, weet niet 100% zeker of dat met 7 nog steeds kan, iets te lang geleden dat ik de final installeerde.
ja dat kan

punt is dat je dus, met de sticker, MS kan bellen om te activeren.
de enige reden die ik kan bedenken waardoor het fout gaat, is dat de key niet klopt. Vooropgesteld dat er geen Xaia geen fout heeft gemaakt natuurlijk.

misschien is een crack geen slecht idee, dan ben je van dit gedoe af :X

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
noteboeki schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:42:
Ik heb voor mn vader een studio 15 (i3-350M-4GB) gekocht.
Is het nromaal dat dit ding zooo traaaag is met opstarten?
Overigens geen clean install gedaan, zo heel veel rommel staat er gelukkig niet op.

Ik heb zelf een XPS16 met i7-720QM(ook 4-GB intern) en snap dat deze uiteraard sneller is, maar dat het verschil zo enorm
is kan ik niet geloven.
Is er wellicht iets (instellingen/aanpassingen) wat de opstart snelheid van de Studio 15 kan verbeteren?
Heb wat tijden opgenomen.
mn XPS 16 doet er 58 sec. over van aanzetten tot weergeven internetpagina en bij de Studio 15 duur dit bijna 2x zo lang, 1m50sec.
Beide hebben geen clean install gehad en moet zeggen zeggen dat het me van de Studio 15 best wel tegenvalt.
Zijn er mensen met deze config met ongeveer dezelfde resultaten of zit er iets niet goed bij deze Studio?

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 21:33
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:42:
[...]

dat noem ik nu een typisch geval van "user abuse", maar niet geschoten is altijd mis.
maar, als de behuizing zelf scheuren bevat kan je het wel vergeten.
Zit ook een scheur in de behuizing.

Monteur volgende dag langsgekomen en scherm vervangen.

Geen vragen niets, prima service. :7

-------

Edit:
Hardware Id zegt; PNP09FF.
Geen idee welk merk het is maar eerste indruk is beter dan me vorige scherm.
Zeer goede inkijkhoek, betere kleurweergave.
En geen dode pixel, zoals me vorige had _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Source90 op 02-09-2010 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
noteboeki schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:05:
[...]

Heb wat tijden opgenomen.
mn XPS 16 doet er 58 sec. over van aanzetten tot weergeven internetpagina en bij de Studio 15 duur dit bijna 2x zo lang, 1m50sec.
Beide hebben geen clean install gehad en moet zeggen zeggen dat het me van de Studio 15 best wel tegenvalt.
Zijn er mensen met deze config met ongeveer dezelfde resultaten of zit er iets niet goed bij deze Studio?
bij mijn studio (p8600, 320GB 7200rpm schijf) duurt het 1 minuut en zoveel seconden (1:03 ofzo) voordat mn startpagina is geladen in firefox. inclusief het intikken van het wachtwoord.

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:31:
[...]

Bij mijn studio (p8600, 320GB 7200rpm schijf) duurt het 1 minuut en zoveel seconden (1:03 ofzo) voordat mn startpagina is geladen in firefox. inclusief het intikken van het wachtwoord.
Das behoorlijk sneller, maar jij hebt volgens mij een clean install gedaan, dat zal een beetje appels met
peren vergelijken zijn.

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk heb ik een clean instal gedaan :P

alsof ik mcafee wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 10:08
Gister N0855806 besteld, Iemand ervaringen met aansluiten van 1 monitor of de VGA en 1 monitor op de HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik vanmiddag testen, ik had gisteren geen tijd :P

mocht het niet werken, vergeet dan niet je rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
weet iemand waarom mijn brightness settings soms niet werken? na een reboot doet ie t meestal wel weer..

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dell quickset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
nee dat is het niet,

ik vind nu net een nieuwe bios update: a09

Fix:
1. Password setting problem in BIOS using Numeric keyboard and keypad.
2. Power on system with 45W adapter will show different warning message on DIS/UMA units.
3. System can't adjust brightness after resume from S3.

ik denk dat dit het is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Is de E-sata poort op de Dell Studio 1555 trouwens een Power over E-sata poort?
Dus dat hij ook nog 5volt (of 12 miss zelfs) meegeeft over de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5v, zelfde als usb.

edit: wat heb ik toch de pest aan die synaptics drivers, zomaar na een reboot ermee ophouden, zeg ik je 8)7
maar het word erger, na een reboot werken alle instellingen weer... behalve het scrollen 8)7

maargoed, na het handmatig opstarten van syntpenh.exe doet hij het weer, waarom een reboot niet hezelfde effect heeft is mij een raadsel...

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Al getest met VGA HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee sory, het dvi scherm is niet van mij en was vandaag (toevallig) heel de dag bezet.

morgen is dat waarschijnlijk niet het geval, als ik tenminste op tijd opsta :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Om windows te activeren adviseer ik je MS even te bellen. Mijn neef had het zelfde probleem met een toshiba notebook, na een telefoontje kon het worden geactivieerd. Ik zal even kijken of ik nog een installatie dvd van windows 7 HP heb van Dell. Ik had er een aantal thuis liggen, maar weten niet even waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gestest met 2 externe monitoren, een full-hd lcdtv met hdmi en een 1280*1024 samsung via dvi.

als ik mijn TV instel als primare scherm kan ik het interne scherm uitzetten, vervolgens kan ik het DVI scherm aanzetten.
Het werkt dus, het vereist wel een paar muisklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de schuif aan de onderkant voor is? Ik zat er mee te spelen en nu staat ie naar rechts en krijg 'm niet meer terug naar links, maar heb dus geen idee van wat het ding doet.

Ik bedoel de schuif aan de onderkant, dus als je de laptop op z'n kop legt, en dan boven het aparte gedeelte dat je los kan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is voor de batterij, als je die schuif omzet kan de batterij eruit

Afbeeldingslocatie: http://fightingintheshade.files.wordpress.com/2010/03/captain-obvious.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh shit, ja, merk het nu inderdaad. Bedankt :)

Niet dat ik 'm nu wel weer vast krijg, maar ga nog wel even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Voor diegene die een installatie cd zocht. Ik heb nog ene 64 bit home premium engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Zou dit apparaatje werken op 1555 :P? (net besteld toevallig)
Een E-Sata naar Sata + stroom voor een 2,5" schijfje:
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/2/9/8/7/8/7/webimg/388529165_o.jpg

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor, maar alleen voor 2"5 schijven

3"5 schijven trekken teveel stroom, 5w ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ja oke. Hebben die sowieso niet 12v nodig? (waar usb maar 5v doorgeeft)
Maar het is bedoelt voor de 2,5-jes, dus komt goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het ook niet precies, misschien geeft de esata poort wel 12v door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:29:
gestest met 2 externe monitoren, een full-hd lcdtv met hdmi en een 1280*1024 samsung via dvi.

als ik mijn TV instel als primare scherm kan ik het interne scherm uitzetten, vervolgens kan ik het DVI scherm aanzetten.
Het werkt dus, het vereist wel een paar muisklikken.
Super! bedankt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Kan een studio 15 ook besteld worden op de 'kleine en middelgrote bedrijven' site? Ik vind hem daar nergens terug.
Ik zoek ook een dell (liefst latitude, voor het werk) met een hoge resolutie, maar vind enkel de dure E6510, iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb dit besteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Base                    Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
Geheugen                6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4.096 + 1x2.048]
Toetsenbord     Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart     1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
Harde schijf        500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem   Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations   Blu-Ray ROM Drive (read/write CD/DVD & read Blu-Ray Disc)
Draadloos               Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Services en Support 2 jaar In-Home Hardware Support
Bluetooth               Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees
Primaire Batterij           6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Camera          Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren         Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
LCD-scherm      15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife

Enige wat ik minder vind is de grafische kaart. Is dat nou vervangbaar bij deze notebook?
dacht dat Dell altijd soldeerde namelijk..

Lekkere upgrade van mijn Dell Inspiron 630m. die is van November 2006 en behoorlijk afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
mngm schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:36:
Kan een studio 15 ook besteld worden op de 'kleine en middelgrote bedrijven' site? Ik vind hem daar nergens terug.
Ik zoek ook een dell (liefst latitude, voor het werk) met een hoge resolutie, maar vind enkel de dure E6510, iemand een alternatief?
Hier had ik ook last van, maar heb maar gewoon als bedrijf besteld op de particuliere site verder geen verschil volgens mij. (moet je wel ff kijken welke support contract je wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Jep, maar ik zou graag dus een latitude (bedrijfs-laptop) en een studio 15 samen bestellen. Dit kan dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:19
pt0x schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:40:
Ik heb dit besteld:
*
Enige wat ik minder vind is de grafische kaart. Is dat nou vervangbaar bij deze notebook?
dacht dat Dell altijd soldeerde namelijk..

Lekkere upgrade van mijn Dell Inspiron 630m. die is van November 2006 en behoorlijk afgeschreven.
De gpu zit altijd op het mobo gesoldeerd bij een normale laptop dus ook deze dell als je wat anders wil zul je aan de XPS lijn of een Alienware moeten en dus ook een stuk meer betalen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

naaitsab schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:43:
[...]

De gpu zit altijd op het mobo gesoldeerd bij een normale laptop dus ook deze dell als je wat anders wil zul je aan de XPS lijn of een Alienware moeten en dus ook een stuk meer betalen.
Dan neem ik er gewoon genoegen mee :) is ook niet zo belangrijk. maar het had leuk geweest om in de toekomst een andere kaart in te kunnen bouwen. Anyway, voor mij is het een multimedia/- werk notebook. en geen game notebook dus ach.

Nog een vraagje. kan iemand mij vertellen of de Radeon is uitgerust met DDR3 of GDDR5 geheugen?

[ Voor 8% gewijzigd door pt0x op 06-09-2010 13:33 . Reden: extra vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

pt0x schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:45:
[...]
Nog een vraagje. kan iemand mij vertellen of de Radeon is uitgerust met DDR3 of GDDR5 geheugen?
Volgens mij kan GPU-Z je dat perfect vertellen ;)

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GDDR3

wees blij, acers zijn vaak uitgerust met ddr2 geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

killugh schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:02:
[...]

Volgens mij kan GPU-Z je dat perfect vertellen ;)
hmm, installeer jij GPU-Z even op mijn nog in onderdelen uit elkaar liggende laptop in de fabriek van Dell?
met andere worden lampie, ik heb hem nog niet dus dat wordt lastig haha. ;) anders had ik dat zeker gedaan.
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:36:
GDDR3

wees blij, acers zijn vaak uitgerust met ddr2 geheugen...
ah cheers man!

[ Voor 49% gewijzigd door pt0x op 06-09-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een geluidskaart voor Express Card slot. Heeft iemand aanraders? Uiteindelijk wil ik hem gebruiken voor mijn net bestelde Studio 15. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Die wat Dell zelf al aanraad/aanbied misschien: Creative SoundBlaster X-Fi Notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een clean install gedaan. De Windows DVD zit nog in de drive, maar de eject toets werkt niet... Ik kan ook niet de driver cd erin stoppen om de drivers te installeren. Iemand tips? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Deze computer, rechtermuisknop op dvd drive en eject :P

HOI.

Verwijderd

Heeft iemand nog een link van een toetsenbord backlit waarvan hij kan bevestigen dat hij past?
Het gaat om Dell Studio 15 1558. Zijn zoveel keuzes.

Zoiets als dit?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 09:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
je moet een 1555, 1557, of 1558 tobo hebben, english international.

als je er een hebt gevonden dump je hem maar hier neer, dan kijk ik wel even.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:32:
je moet een 1555, 1557, of 1558 tobo hebben, english international.

als je er een hebt gevonden dump je hem maar hier neer, dan kijk ik wel even.
Deze? Heb specifiek gezocht naar verkopers binnen Europa. UK dus.
http://cgi.ebay.nl/DELL-STUDIO-1557-1555-GERMAN-KEYBOARD-WITH-BACKLIT-/250651745278?pt=UK_Computing_ComputerComponents_KeyboardsMice&hash=item3a5c021bfe#ht_527wt_911

Verwijderd

Topicstarter
dat past, heeft alleen wel QWERTZ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Studio 15 binnen,

prima laptopje en 2 externe monitoren werkt ook perfect(1x vga en 1x hdmi)

ik heb uiteraard meteen alles opnieuw geïnstalleerd, maar nu werkt de "eject" knop niet.

mis ik een driver? las ergens wat over de juiste webcam driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 19-09 12:19
Je moet even Dell Quickset installeren om de eject button weer werkend te krijgen (staat op je driver CD of je kunt het downloaden vanaf de Dell support site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Mottebelke schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:11:
Je moet even Dell Quickset installeren om de eject button weer werkend te krijgen (staat op je driver CD of je kunt het downloaden vanaf de Dell support site).
Werkt!

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb veel zitten te lezen en heb besloten dat ik waarschijnlijk ook een Studio 15 wil.
Ik wil via EPP een laptop kopen. Je kunt daarbij ook een coupon code invullen, maar als ik het goed begrijpt werken die niet icm EPP?

Heeft iemand van jullie ervaring met het bellen naar Dell en via de telefoon een andere configuratie te regelen? Via EPP ben je namelijk erg beperkt in de keuze van hardware, zo wil ik graag i5-520 hebben en die staat er niet bij.

En ik hoor sommige mensen klagen over de bouwkwaliteit van de laptop. Waar kun je deze laptop in het echt bekijken? Het liefst regio Eindhoven. Ben al bij de MediaMarkt geweest maar daar hadden ze hem (toen iig) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen

dynabyte, vobis, of mycom hebben hem.
by de dynabyte staat hij overigens te boek als "inspirion 1558" :F

met de url-mod methode kan je alle configs bereiken met EPP:
code:
1
http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRS15354&l=nl&m_30=321942&oc=N0055808&rbc=N0055808&s=dhs

einde wissen:
code:
1
http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRS15354&l=nl&m_30=321942&oc=N0055808

laatste getal veranderen naar bijvoorbeeld ....09, klaar

voor een consumentenlaptop vind ik de bouwkwaliteit prima, ik neem hem al een jaar dagelijks mee naar school en hij is nog als nieuw, minus een paar krasjes op de cover en stof in de fan.
het is zeker geen A-kwaliteit, maar ik heb het vermoeden dat hij mijn studio wel gaat halen. ter indicatie: in GENETX' klas haalden slechts 2 laptops van de ~25 de eindstreep.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:51:
nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen

dynabyte, vobis, of mycom hebben hem.
by de dynabyte staat hij overigens te boek als "inspirion 1558" :F
Dat is mooi! Hopelijk heeft een van deze 3 hem ook daadwerkelijk in de winkel staan. Kun je via hun ook een aangepaste versie bestellen of verkopen hun gewoon de kant-en-klaar modellen?
met de url-mod methode kan je alle configs bereiken met EPP:
code:
1
http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRS15354&l=nl&m_30=321942&oc=N0055808&rbc=N0055808&s=dhs

einde wissen:
code:
1
http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRS15354&l=nl&m_30=321942&oc=N0055808
Dat is toch niet de Epp url? Hoe moet ik deze url van Epp aanpassen dan?
code:
1
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n0055802epp&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gewoon het nummer veranderen.
n00558**
bij de standaard url staan er 2 waardoor je niet weet welke je moet veranderen... daarom wis ik altijd de boel erna.

edit: wacht, volgens mij hebben ze de boel veranderd...
http://www1.euro.dell.com...55&s=dhs&cs=nlepp1&~ck=mn
tadaa

bij de winkels kan je ze kant en klaar bestellen, maar niet met het full-hd scherm.
en als je er toch bent, ga dan ook even kijken of er toevallig alienware's staan :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

dat nummer veranderen werkt idd, ik was vergeten ook epp achter het nummer weg te halen. Maar helaas heeft de originele epp aanbieding mooiere kortingen.
Die link die jij overigens geeft, die kun je ook krijgen door gewoon op de dell pagina onderaan op studio 15 te klikken (er staat dan wel geen epp in het adresbalk maar de prijzen zijn gelijk en de tekst verder ook)

Is het mogelijk om de epp aanbieding (N0955802EPP) via de telefoon ook te kunnen aanpassen met componenten die niet in de lijst staan. Dus bijvoorbeeld ipv i7-720QM wil ik graag die i5-520M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie trouwens dat epp nu 2/5/8% is, evenveel of minder dan de kortingsbon tenzij het gaat over bedragen boven de €1600

en trouwens, je kan de i7-720QM niet veranderen in een i5-***, die hebben namelijk een ander socket (met bijbehorend mobo)

die aanbiedling die je daar linkt is trouwens vrij brak, het duurste model is €70 duurder en heeft een beter scherm (had ik al gezegd dat ik daar voorstander van ben? :+ ) en meer ram

het full-hd scherm is in mijn ogen een must als je voor de studio gaat, dat was voor mij de reden om deze laptop te kopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Maar bij deze kun je ook zowel voor de i5-520M als voor de i7-720QM kiezen
http://configure2.euro.de...055801&rbc=N0055801&s=dhs

En waarom ik graag via die Epp wil bestellen is omdat ik hoop dat ik via de telefoon wat "downgrades" kan regelen :) Dat is mijn vraag of dat ook kan.
i7-720QM -> i5-520M
4GB (2x2GB) -> 2GB (1x2GB) (geheugen koop ik zelf wel los, is veel goedkoper)
500 GB (7.200 rpm) -> 250 GB (5.400 rpm) (ook dit koop ik liever zelf los, ook veel goedkoper)
Dell Wireless 365 Bluetooth-module -> geen BT (gebruik ik nu ook nooit)
En full-hd scherm kun je bij die Epp gewoon standaard kiezen (is ook een must voor mij, daarom ben ik ook bij de Studio 15 uitgekomen ;))
En dan wel een Blu-ray en 4 jaar garantie erbij
Als dat allemaal zou kunnen zou ik op 819,99 euro uitkomen aangezien Dell voor zover ik kan zien dezelfde prijzen rekent voor de hardware upgrades

[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 13-09-2010 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij kan dat niet.

een hele tijd terug had iemand dat geprobeerd met een blu-ray speler, de mederwerker kreeg hem eruit gesloopt wat hem de monsterkorting van €130 opleverde.
helaas stuite de beste man daarna op een error in het bestelsysteem, waarschijnlijk zijn dit soort "voordelige" configs geblokkeerd.

maar, niet geschoten is altijd mis, als het lukt niet vergeten hier te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn Studio 1557 teruggekregen van Dell, ze hebben de Blu-ray speler vervangen omdat die haperde. Op het blad dat bij mijn teruggekregen laptop zat staat het volgende:

"User please install Quickset Software for OD, thanks"

Iemand die weet waar ik dit kan vinden? Want ik vind het nergens op de Dell website...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 19-09 12:19
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:59:
Iemand die weet waar ik dit kan vinden? Want ik vind het nergens op de Dell website...
Staat toch gewoon hier onder de downloads voor de Studio 1557.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mottebelke schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:10:
[...]

Staat toch gewoon hier onder de downloads voor de Studio 1557.
Bedankt, heb Quickset geinstalleerd. Maar hoe open ik Quickset nu op mijn computer?

Wat heeft Quickset trouwens met mijn blu-ray speler te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
quickset stuurt de functieknoppen aan, waaronder de eject toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:59:
Ik heb sinds gisteren mijn Studio 1557 teruggekregen van Dell, ze hebben de Blu-ray speler vervangen omdat die haperde. Op het blad dat bij mijn teruggekregen laptop zat staat het volgende:

"User please install Quickset Software for OD, thanks"

Bedankt!
De reden waarom ik mijn laptop heb laten repareren is omdat tijdens het afspelen van DVD's en Blu-ray's er constant sprake was van hapering. Om de 10 seconden haperde het beeld en hoorde ik de speler 'skippen'. Na een 10 seconden was dit weer in orde. Na een halve minuut opnieuw, etc.

Ik heb sinds vandaag mijn laptop terug en ze hebben de speler vervangen. Ik heb direct de nieuwste driver geinstalleerd, Quickset geinstalleerd en geprobeerd een Blu-ray af te spelen: mijn probleem is er nog altijd!

Aan wat kan het nu nog liggen? Ik ben echt de wanhoop nabij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het ligt vast aan de software..

als je een image maakt van de blu-ray (kan even duren...), en je speelt hem af.
werkt het dan wel?

beste programma daarvoor (eigelijk een driver) is ImDisk virutal disk driver, http://www.ltr-data.se/opencode.html#ImDisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:23:
het ligt vast aan de software..

als je een image maakt van de blu-ray (kan even duren...), en je speelt hem af.
werkt het dan wel?

beste programma daarvoor (eigelijk een driver) is ImDisk virutal disk driver, http://www.ltr-data.se/opencode.html#ImDisk
Ik zal het proberen en iets laten weten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:29:
[...]

Ik zal het proberen en iets laten weten.

Alvast bedankt!
Ik heb een image gemaakt en heb nu een .iso-bestand van een kleine 46gb. Hoe kan ik dit afspelen? (Vlc media player werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mounten met dezelfde driver, dan herkent hij hem als optical disk image.
vervolgens kun je hem afspelen via deze computer, wel even de blu-ray eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:41:
mounten met dezelfde driver, dan herkent hij hem als optical disk image.
vervolgens kun je hem afspelen via deze computer, wel even de blu-ray eruit halen.
Ik heb dit alles gedaan, maar mijn speler (Windvd) geeft alleen maar een zwart scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehh, ik bedenk me opeens dat die schijfjes meestal het fantastische DRM ondersteunen :X

nog een poging: probeer een andere player, VLC is meestal niet in staat de boel af te spelen met hardwarematige encoding (bij mij, althans)
windows media player is daar, by far, het gemakkelijkste programma voor.

als het dan nog niet is opgelost zit er ergens een stuk hardware of driver dwars, maar ik heb geen idee welke. De blu-ray driver kun je wel uitsluiten denk ik (die is immers al vervangen)
enee, de blu-ray is niet toevallig vies? ik neem aan dat je er meerdere hebt geprobeerd?

http://mpc-hc.sourceforge...ia-player-classic-hc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:09:
ehh, ik bedenk me opeens dat die schijfjes meestal het fantastische DRM ondersteunen :X

nog een poging: probeer een andere player, VLC is meestal niet in staat de boel af te spelen met hardwarematige encoding (bij mij, althans)
windows media player is daar, by far, het gemakkelijkste programma voor.

als het dan nog niet is opgelost zit er ergens een stuk hardware of driver dwars, maar ik heb geen idee welke. De blu-ray driver kun je wel uitsluiten denk ik (die is immers al vervangen)
enee, de blu-ray is niet toevallig vies? ik neem aan dat je er meerdere hebt geprobeerd?

http://mpc-hc.sourceforge...ia-player-classic-hc.html
Met Media player classic werkt het ook niet. Het scherm blijft gewoon zwart en links onder staat er eerst gedurende een minuut "opening..." daarna "Cannot render the file".

De speler hapert trouwens bij alle blu-ray's en dvd's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:08:
[...]

Met Media player classic werkt het ook niet. Het scherm blijft gewoon zwart en links onder staat er eerst gedurende een minuut "opening..." daarna "Cannot render the file".

De speler hapert trouwens bij alle blu-ray's en dvd's.
Het probleem is opgelost. Ik moest blijkbaar een patch downloaden van de Dell-website "to correct an issue with the internal scheduler function that might cause Audio/Video stuttering during movie playback".

Verwijderd

Topicstarter
fijn dat ze dat even melden bij de reparatie afdeling...

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Hallo mensen

Ik heb een dell studio 1555 met lcd scherm. Altijd al veel plezier van. Vanmiddag had ik een blikje cola gekocht en in dezelfde tas gedaan als waar ik mijn laptop in had.
Vervolgens is dat blikje cola gaan lekken, en is het vocht blijkbaar mijn scherm in getrokken. Ik zie namelijk over mn hele scherm kringen, en op de donkerste plekken voelt het ook vochtig aan. Tot overmaat van ramp viel hij in de trein ook nog eens uit mijn tas, misschien dat het hierdoor komt dat het niet in een klein hoekje, maar over mijn hele scherm zit.

Wat moet ik nu doen, om het scherm schoon/droog te krijgen?

Alvast bedankt,

Martijn

Verwijderd

Topicstarter
zie andere topic

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 20:25 ]

• poech prut
Ik heb trouwens ook een topic gestart : Vochtkringen op laptop lcd-scherm

[ Voor 61% gewijzigd door poech prut op 15-09-2010 21:17 ]

• poech prut
Aangezien het bovenstaande probleem in een ander topic verder gaat wil ik iets anders vragen.

Zijn er hier meer mensen waarbij de draaipunten van het beeldscherm aan de buitenkant gescheurd zijn?
Ik vind hier geen nadelige gevolgen van, maar beetje slordig is het wel.

Verwijderd

Topicstarter
gescheurd? die van mij is ook al een jaar oud (sept. 09) en is nog in nieuwstaat minus wat krasjes. Nee, de studio heeft geen grote zwakke plekken, hoogstens het stuk plastc boven de dvd drive wat doorveert.

• poech prut
Weet iemand hoe je de achterkant van je dell studio 15 openhaalt? schroefjes zijn al los uiteraard.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:52
poech prut schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:02:
Zijn er hier meer mensen waarbij de draaipunten van het beeldscherm aan de buitenkant gescheurd zijn?
Ja, bij mij is op een gegeven moment het kunsstof bij linker scharnier ingescheurd en kort daarna afgebroken, zodat het scharnier zichtbaar was.

Het was me al eerder opgevallen dat bij het openen en sluiten van het display aan de linkerzijde het kunsstof bewoog, maar heb daar niet zoveel aandacht aan besteed. Toen het echter gescheurd was viel me wel op dat deze scheur groter werd bij openen en sluiten van het display.
Na contact met de supportafdeling en het opsturen van wat foto's, is binnen korte tijd de hele displaybehuizing vervangen. De speling en het bewegen is nu helemaal weg.

Waarschijnlijk is het linkescharnier iets scheef gemonteerd geweest, waardoor tijdens het openen en sluiten nogal wat spanning in het kunststof ontstond tot het door materiaalmoeheid scheurde en brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de OEM-partitie toch gewoon verwijderen?

Ik heb een Windws 7 CD en een CD voor de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DVD...

ja hoor, dat is geen probleem

ik ben ook van mening dat een verse instal sowieso aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de OEM-partitie niet eens verwijderen via schijfbeheer van Windows 7. Met 3rd-party software dan maar. Het scheelt weer een partitie, aangezien je er maar 4 mag hebben.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Is er nog wat te doen aan de super belabberde geluidskwaliteit van de speakers? M'n dell 1537 geeft echt zulk slecht geluid: alleen hele hoge tonen komen eruit. Alle ander laptops die ik heb gehoord klinken veel beter. Zelfs m'n mobieltje heeft meer midden(/bas) geluid.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Mijn 1555 heeft het beste geluid dat ik ooit uit een laptop heb horen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de studio 17 heeft veel, veel beter geluid.

bij anandtech zijn ze zelfs zover gegaan dit als de laptop te bestempelen met het beste geluid tot nu toe. (de studio 17)

maar de 155x is niet te vergelijken met de 153x: de body is totaal anders. het beste wat ik kan bedenken is het updaten of verwijderen van je drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zit te twijfelen of ik wel of geen Blu-Ray speler moet nemen. Voorlopig heb ik hem zeker nog niet nodig, maar wie weet over een jaar wel. Kan ik later (zeg over een jaar) zelf ook de dvd-speler vervangen voor een blu-ray versie? En waar kan ik deze nu al los kopen en wat kost deze dan?
En hoe gaat dit m.b.t. garantie? (ik neem 4jaar garantie erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ebay, prijs op dit moment €50 voor een lezer en €90 voor een brander

bij dell verlies je alleen je garantie als je dingen sloopt.

maar ik zou geen dvd drive nemen, optische media is aan het doodgaan IMO.
binnenkort sloop in mn blu-ray drive (slechtste aankoop ooit, 2x gebruikt om windows te herinstalleren) eruit en stop ik er een SSD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Geen dvd-drive? Voor zover ik weet kun je niet kiezen voor geen optische drive toch?
Maar in dat geval neem ik maar gewoon de dvd-drive en vervang hem dan ooit nog een keer voor blu-ray als ik dat nodig vind :)

edit: heb je een link naar een lezer en brander van 50 en 90 euro?

edit2: ik zie dat er veel op internet klagen over de videokaart. Is deze dan echt zo waardeloos? Is het mogelijk om via de telefoon een andere kaart te kunnen regelen? En wat is dan wel een goeie videokaart dat in een laptop van hetzelfde budget zit

[ Voor 45% gewijzigd door Markos op 19-09-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:49
Er kan in de studio 15 helaas geen andere videokaart worden gezet! Heb hier 2x voor aan de telefoon gehangen met dell. Een laptop met de GT330M is (beter) een alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat kan niet.

en dat gaan ze ook niet doen, buiten het feit dat dell niet zulke beste maatjes is met nvidia (gt8xxx enzo..) komt-ie daarmee in het vaarwater van de xps 16 die, helaas, een veel slechtere accuduur heeft.

ik neem aan dat je de studio wil vanwege het scherm? dan is de keus minimaal:

de studio 15 heeft een zwakke GPU
de xps 16 is te zwaar/duur/veroudere gpu (al nog steeds sneller dan de 330m)
de sony E heeft een belachelijke accuduur, plus de piep :r
de sony F is gewoon een veredelde 17", dat ding weegt 3.7gk met adapter, dat is net zo zwaar als een studio 17 (en die is zwaaaar) welke een stuk betere accuduur heeft (sterker nog, de studio 17 van mijn ouders houd het 5.5 uur uit! met standaard accu!

ik stond een jaar geleden voor dezelfde keuze (behalve dat het verouderde gpu argument toen niet opging, en de E was nog niet uit). Toen heb ik bewust de eis voor een GPU laten vallen zodat ik een fatsoenlijk mobiel apparaat had met een degelijke resolutie. Dat is mij meer waard dan gamen op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil inderdaad een scherm hebben met een hogere resolutie, minimaal 1440x900, en maximaal 15,6" groot.

Ze hebben het hier over overclocken van de videokaart:
http://www.overclock.net/...hd-5470-overclocking.html
Benchmarks zeggen mij helaas niet veel :) Hoeveel nut heeft dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
veel, bij mij levert het een prestatiewinst op van 22 naar 29 fps in sc2 op medium.
hij draait nu wel op low omdat dat een stuk soepeler werkt, 50 fps ongeveer

zie sig, de standaardsetting zin 680/800, OC is 800/1008 (al staat ie nu op 770/1000, op een of andere vage manier crasht ie als ik hoger ga met mijn nieuwe instal? :?
ik heb trouwens een 4570, dis is iets trager.

maar sowieso, een 1080p scherm + budgetkaart = no-go, en spelen op een lagere resolutie doe ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:02:

maar sowieso, een 1080p scherm + budgetkaart = no-go, en spelen op een lagere resolutie doe ik niet aan.
De resolutie maakt in het geval van de huidige Studio 15 niet uit. Dit zal namelijk alleen afhangen van de hoeveelheid video geheugen. Op dit moment zit hier standaard 1GB op wat dus ruim voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er sinds vandaag achter dan er nogal wat verschillende schermen in de studio 15 zitten.

ik heb het AUO10ED paneel (fabrikant: AUO, vaak in 1 adem genoemd met "slechtste paneelfabrikant ooit"), als ik dat vergelijk met het paneel van mijn broer (vermoeddelijk LG paneel), dan zie ik dat de minimum brightness, waar me ik nogal aan stroor :> , lager is op mijn PC.
de beste scherm zijn trouwens van sacko, onder andere de rgbled panelen komen daarvandaan.

paneel B heeft ook een onverklaarbare rode tint, niet dat het opvalt, en het groen is ietswat te laag ingesteld.

deze plaat bijvoorbeeld:
http://interfacelift.com/...72/corso_francia_hdr.html
op de pc van mijn broer is het rood veel meer aanwezig, het goene gedeelte lijkt daartegen wel grijs ivm mijn scherm, waarschijnlijk het resultaat van niet-ideale fabriekswaarden. Persoonlijk vind ik mijn scherm beter (op het oog een beter contrast, de kijkhoek verschilt niet zo).

en trouwens, mijn PC is vandaag precies een jaar oud :) doet het nog steeds perfect.
Electromonkey schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:00:
[...]

De resolutie maakt in het geval van de huidige Studio 15 niet uit. Dit zal namelijk alleen afhangen van de hoeveelheid video geheugen. Op dit moment zit hier standaard 1GB op wat dus ruim voldoende is.
dat bedoel ik niet :> ik bedoel dat de combinatie 1080p en een slechte GPU niet zo goed zijn voor de gameprestaties, de hoeveelheid RAM maakt geen bal uit zolang er maar meer opzit dan 16MB. (ja, 16MB...)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:03:

dat bedoel ik niet :> ik bedoel dat de combinatie 1080p en een slechte GPU niet zo goed zijn voor de gameprestaties, de hoeveelheid RAM maakt geen bal uit zolang er maar meer opzit dan 16MB. (ja, 16MB...)
Dus jij denkt dat (bijv.) een 5850 met 16 mb hetzelfde presteert als een 5850 met 1gb op een hoge res? Hoe hoger de resolutie hoe meer pixels er weggezet moeten worden. Ook al gooien ze er een geforce 2 in, met 1gb erop draait jou bureaublad lekker op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je het over 2d hebt: ja.

zelfs een intel met alleen maar shared memory is even snel als een HD5970 in niet-3d applicaties.

voor 3d is het een ander verhaal, textures kosten nu eenmaal veel ruimte, maar volgens mij heb je aan 512MB (256MB zelfs) zat tenzij je 16xMSAA aan gaat zetten (op een laptop met belachelijk kleine pixels? faal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Waarom kan ik die IDT driver (zowel van de cd als van de site) niet normaal aan de praat krijgen? ik krijg na de installatie geen pictogram, en kan hem ook niet via program files openen. iemand een idee?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:48:
als je het over 2d hebt: ja.

zelfs een intel met alleen maar shared memory is even snel als een HD5970 in niet-3d applicaties.

voor 3d is het een ander verhaal, textures kosten nu eenmaal veel ruimte, maar volgens mij heb je aan 512MB (256MB zelfs) zat tenzij je 16xMSAA aan gaat zetten (op een laptop met belachelijk kleine pixels? faal)
In elk geval met windows aero maakt het wel uit wat voor videokaart je hebt. Daar heb je aan een shared niet genoeg. Ik geloof de rest van je 2d verhaal ook niet echt, maar heb helaas niet genoeg verstand er van.
Wel weet ik dat er een verschil in windows merkbaar is als de videokaart drivers niet geinstalleerd zijn. Vensters slepen schokt dan bijv. Of in elk geval was dat in XP zo.

Mixed Reality dev

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste