Vochtkringen op laptop lcd-scherm

Pagina: 1
Acties:

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Hallo mensen

Ik heb een dell studio 1555 met lcd scherm. Altijd al veel plezier van. Vanmiddag had ik een blikje cola gekocht en in dezelfde tas gedaan als waar ik mijn laptop(in slaapstand) in had.
Vervolgens is dat blikje cola gaan lekken, en is het vocht blijkbaar mijn scherm in getrokken. Ik zie namelijk over mn hele scherm kringen, en op de donkerste plekken voelt het ook vochtig aan. Tot overmaat van ramp viel hij in de trein ook nog eens uit mijn tas, misschien dat het hierdoor komt dat het niet in een klein hoekje, maar over mijn hele scherm zit.

Wat moet ik nu doen, om het scherm schoon/droog te krijgen?

Alvast bedankt,

Martijn

EDIT
Thuis logde ik dus in op mijn laptop, en zag ik het direct. Om te kijken of het vocht naar een kant liep, hield ik mijn beeldscherm op zijn kant, waarna de laptop begon te knetteren. Toen heb ik hem gelijk uitgezet en de batterij er uit gehaald.

Anoniem: 303530

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:23:
schade verhalen op coca-cola? :+

volgens mij kan je een scherm het beste schoonmaken met een daarvoor bestemd flesje, gebruik in geen geval alcohol en andere sterke middelen.

mocht het niet lukken, een scherm heb je voor $90:
http://cgi.ebay.com/NEW-D...ain_0&hash=item2a055990a3
ik hoop dat je niet het full-hd scherm hebt, want die zijn echt onvindbaar op het net mocht je deze willen vervangen.

en pas op met suiker, suiker vreet met de tijd dwars door je moederbord heen, zeker als er stroom bijkomt.
er zit ook nog een bios-batterij in, onder de klep aan de onderkant. wellicht dat je die er ook uit wil halen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ik dénk dat je dat wel kunt vergeten! :o

Die doet het morgen niet meer, uiterlijk overmorgen :P

• poech prut
Oke, ik las in een ander topic dat je juist alcohol kon gebruiken!
Zoals ik al zei is het een lcd scherm.

Ik ben alleen bang dat als ik nu met spul uit een flesje erop gaat spuiten/boenen, en schoonmaakmiddel door het vochtige sherm heen trekt. Is het niet beter om hem dan eerst te laten drogen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Joh ik heb bij een leverancier een keer koffie over zijn beeldscherm van de laptop heen zien gaan.

Die is er van de zijkant ingetrokken, 3 jaar later liep die nog met een dikke koffievlek in zijn scherm :P

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 15-09-2010 20:37 ]

Iperf

poech prut schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:29:
Oke, ik las in een ander topic dat je juist alcohol kon gebruiken!
Zoals ik al zei is het een lcd scherm.
volgens mn googlebare bron:
http://www.wikihow.com/Cl...n-with-Household-Products
is dat niet echt slim :P

in iedergeval: wat je ook doet, doe het snel. als het suiker eenmaal je scherm heeft aangetast is er geen weg terug.

• poech prut
DISPLAY : 15.6IN WIDESCREEN HIGH DEFINIT
1 PALMREST : SILVER CHAINLINK WITH BLACK C
1 CAMERA : INTEGRATED 2.0 MEGA PIXEL CAMER
1 LCD BACK COVER : BLACK CHAINLINK

Heb ik nu een HD-scherm of LCD? Bovenstaande is mijn originele systeemconfiguratie

dell kent 3 schermen:

"HD" 1366*768 cclf scherm
"HD" 1366*768 LED scherm
full-hd 1920*1080 scherm

het is de eerste of de 2e, wat is de aankoopdatum van je studio? pre-juni 2009 zat er mogelijk een cclf scherm in, anders is het LED.

een cclf scherm kan je overigens prima vervangen door een LED scherm, andersom niet (past niet, het led paneel is zo'n 3-5mm dunner)

• poech prut
heb hem in september 2009 gekocht, maar kan me herinneren dat hij in juni/juli gemaakt was.

Ik heb trouwens net met een vochtig laptopdoekje 2 x het scherm afgenomen. Zoals ik al verwacht had, blijven de vlekken gewoon zitten.
Is het het beste om hem maar gewoon te laten drogen?

LED dus.

je zou de boel kunnen laten drogen, maar echt bevorderlijk is dit volgens mij niet.

vergelijk het met cola op een houten vloer, als je dat een week laat liggen krijg je het er ook nóóit meer uit.

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 14:59
Klinkt heel stom maar misschien bij de cola fabrikant aankloppen dat het is gaan lekken?

Al lijkt mij dat zeer nutteloos.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

sjepper schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:47:
Klinkt heel stom maar misschien bij de cola fabrikant aankloppen dat het is gaan lekken?

Al lijkt mij dat zeer nutteloos.
:')

Je stopt dat blikje toch zelf in een laptop-tas die alle kanten op slingert?

Dat is net zoiets als 'jaaahhh ik trok mijn broek op en toen viel m'n telefoon in de plee' 8)7
Pagina: 1