dat kan toch? of denk je dat ze bij dell elke week de prijs met €1 gaan aanpassen?
Nou ik vind €100,- duurder voor de xps 16 wel erg veel.. Lijk me niet door de dollar koers
Ik denk dat ik er uit ben:
Processor Intel Core i5-540M
LCD-scherm 15,6-inch Full HD-breedbeeldscherm
Geheugen 4096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 (2x 2048)
Harde schijf 500 GB 7200 rpm
Optisch Station DVD +/- RW Drive
Batterij 6-cel lithium-ion (56 Wh)
Draadloze connectiviteit Intel Wireless LAN a/b/g/n
Tóch een i5 ja, ik zie dat de benchmarks tussen de i7's en de i5's vrij weinig uitmaken, terwijl het zoals ik hoor toch nogal in batterijduur scheelt.
Totaal komt uit op € 1035,99, inclusief Belkin 15.6" neopreen hoes. Ik denk niet dat ik de dvd-drive ga vervangen door een extra hd, ik gebruik mijn dvd-speler nu ook nog te vaak om hem zomaar te kunnen missen. Bij de mediamarkt ofzo zal ik binnenkort eens op zoek gaan naar een grote, portable externe harddisk.
Heeft het zin om nog eventjes te wachten en te kijken of de prijs zakt, of kan ik het net zo goed morgen bestellen?
Processor Intel Core i5-540M
LCD-scherm 15,6-inch Full HD-breedbeeldscherm
Geheugen 4096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 (2x 2048)
Harde schijf 500 GB 7200 rpm
Optisch Station DVD +/- RW Drive
Batterij 6-cel lithium-ion (56 Wh)
Draadloze connectiviteit Intel Wireless LAN a/b/g/n
Tóch een i5 ja, ik zie dat de benchmarks tussen de i7's en de i5's vrij weinig uitmaken, terwijl het zoals ik hoor toch nogal in batterijduur scheelt.
Totaal komt uit op € 1035,99, inclusief Belkin 15.6" neopreen hoes. Ik denk niet dat ik de dvd-drive ga vervangen door een extra hd, ik gebruik mijn dvd-speler nu ook nog te vaak om hem zomaar te kunnen missen. Bij de mediamarkt ofzo zal ik binnenkort eens op zoek gaan naar een grote, portable externe harddisk.
Heeft het zin om nog eventjes te wachten en te kijken of de prijs zakt, of kan ik het net zo goed morgen bestellen?
[ Voor 0% gewijzigd door cxavier op 30-07-2010 22:09 . Reden: 6-cell-baterij heeft maar 56 Wh ]
Knight who says 你
zo duur?
mijn broer heeft een vergelijkbare config met de i5 520m, 500GB/5400rpm, en geen wifi N en een rode cover gehaald voor €795 vlak na de launch (dus met een 4570)
en http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055806 is, mits geconfigureerd met een 9-cel batterij, even duur, maar dan heb je wel een i7 en 6GB
ik zou overigens voor de i5-520 gaan als ik de prijzen bij dell zo zie... dan zou je igg onder de €900 moeten komen met de kortingsbon NHW6C9WN2??WB8 (model van 799 + prijs van wifi n + verzendkosten + full-hd = 870 zo uit het hoofd)
maar zo gek is dat niet: sinds februari is de prijs van de dollar van 1.45 naar 1.30 gezakt (lees:gestegen)
mijn broer heeft een vergelijkbare config met de i5 520m, 500GB/5400rpm, en geen wifi N en een rode cover gehaald voor €795 vlak na de launch (dus met een 4570)
en http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055806 is, mits geconfigureerd met een 9-cel batterij, even duur, maar dan heb je wel een i7 en 6GB
ik zou overigens voor de i5-520 gaan als ik de prijzen bij dell zo zie... dan zou je igg onder de €900 moeten komen met de kortingsbon NHW6C9WN2??WB8 (model van 799 + prijs van wifi n + verzendkosten + full-hd = 870 zo uit het hoofd)
maar zo gek is dat niet: sinds februari is de prijs van de dollar van 1.45 naar 1.30 gezakt (lees:gestegen)
Goed dat je het zegt, als ik voor hetzelfde geld een snellere processor en grotere batterij kan kopen is dat zeker een betere optie. En het extra geheugen is gewoon mooi meegenomenVerwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:22:
zo duur?
Heel erg bedankt
Waar kan ik die kortingsbon invoeren? Kan dat bij de bestelling pas?
Knight who says 你
in je mandje zit een invoerveld
overigens kom je met een i7+9-cel zo rond dezelfde batterijduur als de i5 met 6-cel, iets langer denk ik
overigens kom je met een i7+9-cel zo rond dezelfde batterijduur als de i5 met 6-cel, iets langer denk ik
EDIT: Nvm, heb je post verkeerd gelezen
[ Voor 83% gewijzigd door Bv202 op 30-07-2010 21:46 ]
Heb er omdat de prijs nu wat meevalt toch nog een hoes en een muis bijgedaan. Komt het totaal inclusief verzenden op € 1.050,28 uit. Vooral dat Full HD-scherm lijkt me geweldig. Nu zit ik hier nog met mijn 19" 1280 x 1024 monitor..Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:41:
in je mandje zit een invoerveld
Iedereen, en vooral Darkstone, heel erg bedankt!
//edit:
Zal voor de geïnteresseerden nog even de configuratie posten:
Processor Intel Core i7 720QM
LCD-scherm 15,6" Full HD-breedbeeldscherm
Geheugen 6144 MB 1333 MHz (1x 4096, 1x 2048)
Harde schijf 500 GB 7200 RPM
Optisch station DVD +/- RW Drive
Batterij 9-cell lithium-ion (85 Wh)
Draadloze connectiviteit Intel Wireless Lan (a/b/g/n)
Verder:
Belkin 15.6" neopreen hoes - zwart/rood
Logitech - M305 draadloze optische USB-muis — nachtblauw
Totaal (incl verzenden)
€ 1.050,28
[ Voor 40% gewijzigd door cxavier op 30-07-2010 22:08 ]
Knight who says 你
Kan de Studio 15 tussen de intel en ati GPU switchen (cfr. nvidia's optimus en Apples nieuwe Macbook Pro's).
Maakt het eigenlijk veel uit welk wifikaartje je selecteert? (Intel of Dell branded?)
Is het mogelijk om de Studio 15 te configureren met een 1600x900 anti-glare panel uit de Vostro reeks?
Maakt het eigenlijk veel uit welk wifikaartje je selecteert? (Intel of Dell branded?)
Is het mogelijk om de Studio 15 te configureren met een 1600x900 anti-glare panel uit de Vostro reeks?
nee, en dan kan ook bij vrijwel geen enkele notebook.FezzFest schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:49:
Kan de Studio 15 tussen de intel en ati GPU switchen (cfr. nvidia's optimus en Apples nieuwe Macbook Pro's).
niet dat ik weet, wellicht is het telefonisch wel mogelijk.Is het mogelijk om de Studio 15 te configureren met een 1600x900 anti-glare panel uit de Vostro reeks?
Verwijderd
Help! Ik heb interesse in de Dell Studio N0055806 van €949,- maar gister toen ik keek zat er nog een bluetooth module bij en was ik helemaal klaar voor die €949,- en vandaag moet de bluetooth a €35,- ineens apart worden toegevoegd? 
En weten jullie hoeveel extra korting je krijgt als je de volgende items niet wil?
-office starter 2010
-mcafee
-diefstalbeveiliging
-microsoft windows 7
Of doen ze daar niet meer aan?
En weten jullie hoeveel extra korting je krijgt als je de volgende items niet wil?
-office starter 2010
-mcafee
-diefstalbeveiliging
-microsoft windows 7
Of doen ze daar niet meer aan?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 10:54 ]
zo rond 12% van het aankoopbedrag, daar is ook een topic voor
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
office starter 2010 is overigens gratis, en de diefstalbevveiliging zit er toch niet standaard bij?
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
office starter 2010 is overigens gratis, en de diefstalbevveiliging zit er toch niet standaard bij?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 11:10 ]
Verwijderd
Ja wel bij die van €949,-
Dankje voor de link
Weet je ook hoe het zit met die bluetooth? Of moet ik daar gewoon even voor bellen komende week? Heb er nu 1 in mijn winkelwagentje van gister met bluetooth voor €949,- en van vandaag precies dezelfde voor €984,-
Maar wil wel die refund en dan kun je weer niet online bestellen of wel?
Dankje voor de link
weet je zeker dat er niets anders veranderd is? dell schuift elke week met de harde schijven enzo, ook het verschil tussen de 520m en de 540m is makkellijk over het hoofd te zien.
zo niet, dan kan je eventueel even bellen met het argument dat bluetooth standaard was vorige week, nooit geschoten is altijd mis.
zo niet, dan kan je eventueel even bellen met het argument dat bluetooth standaard was vorige week, nooit geschoten is altijd mis.
Aan de bovenkant (en rechterkant) van mijn scherm heb ik een dunne, zwarte balk. Ik ben vrij zeker dat ik dit gisteren niet had en het beeld netjes paste in de hoeken.
Kan je dit ergens aanpassen?
OKE, 3 dagen in bezit en ben m nu al zat!
Als ik ergens een hekel aan heb is, als laptops herrie maken(ventilator). Bij mijn Dell Inspiron 600m gaat, de ventilator sporadisch heel even aan.
Bij de Studio 15 blijft de ventilator zelfs in idle stand en na 3uur nog steeds vol ventileren! En gaat ie slechts heel af en toe heel even UIT in plaats van andersom.Ik heb er nog helemaal niets op gezet of gedaan. Slechts wat internetsite bezocht en wat eigengemaakte HD filmpjes via mn externe usb HD bekeken.
Als ik ergens een hekel aan heb is, als laptops herrie maken(ventilator). Bij mijn Dell Inspiron 600m gaat, de ventilator sporadisch heel even aan.
Bij de Studio 15 blijft de ventilator zelfs in idle stand en na 3uur nog steeds vol ventileren! En gaat ie slechts heel af en toe heel even UIT in plaats van andersom.Ik heb er nog helemaal niets op gezet of gedaan. Slechts wat internetsite bezocht en wat eigengemaakte HD filmpjes via mn externe usb HD bekeken.
[ Voor 19% gewijzigd door floriszz op 01-08-2010 15:09 ]
de i7 is inderdaad nogal luidruchtig...
dat zit overigens aan alle kanten.
zoniet:
staat de resolutie goed?
word dit goed weergeven? http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php
bij mij zit er ook een balk van 2mm, niet dat het opvalt.Bv202 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:20:
Aan de bovenkant (en rechterkant) van mijn scherm heb ik een dunne, zwarte balk. Ik ben vrij zeker dat ik dit gisteren niet had en het beeld netjes paste in de hoeken.
dat zit overigens aan alle kanten.
zoniet:
staat de resolutie goed?
word dit goed weergeven? http://www.lagom.nl/lcd-test/clock_phase.php
Zeer interessante opmerkingFezzFest schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:49:
Werk zelf nu al bijna 3 jaar met ene glossy scherm en kan zeggen dat er veel nadelen aan zitten. Engie positieve punt die ik kan bedenken is dat de kleuren mooier overkomen.
Heb je al gebeld?
huh wat is dit nou? mijn scherm flikkert gewoon. wit/blauw blauw wit blauw lichtblauw:s meerdere mensen hebben er last van lees ik maar geen oplossing?
zo ff maar klantenservice bellen.
edit: wat een kloteservice daar, ik kan niet eens normaal een telefoonnr vinden specifiek voor de studio, wel voor alle andere modellen. waar slaat dat op.
zo ff maar klantenservice bellen.
edit: wat een kloteservice daar, ik kan niet eens normaal een telefoonnr vinden specifiek voor de studio, wel voor alle andere modellen. waar slaat dat op.
[ Voor 29% gewijzigd door thuhoan op 03-08-2010 15:33 ]
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
hmm, ik heb gewoon het 020 nr op de frontpage gebeld, en daar kon ik volgens mij via het keuzemenu wel de studio kiezen....thuhoan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:13:
Verwijderd
Aangezien mijn huidige laptop van bijna vijf jaar oud binnenkort geen garantie meer heeft ga ik een nieuwe kopen. Heb nu een Dell Studio 15 op het oog met een prijs van 1515 euro. Dan heb ik:Dell Studio 15 (N0055806), 4 jaar Next Day Hardware Support, 4 jaar Accidental damage support. Verder de volgende upgrades: 8GB geheugen, Intel Wireless 6200 en Bluetoth 365. Enige nadeel: vind de videokaart wat minder-snel (verder is de laptop voor mij aan de dure kant); maar alle snellere varianten hebben veel minder garantie of zijn veel duurder. Beide is geen optie. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten voordat ik tot aanschaf over ga? En zijn er nog beter geprijsde varianten mogelijk met ongeveer dezelfde specificaties?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 18:25 ]
Verwijderd
Ik hem mijn laptop nu denk ik ruim een jaar, misschien ook wel langer.. Maar ik ben erg blij met de laptop!
Ondertussen volgde ik dit topic zo nu en dan ook wel. Het viel me op dat veel mensen zich afvroegen hoe het er nu uit ziet zo'n 9-cell batterij. Ik dacht, laat ik een paar foto's maken zodat dit ook duidelijk is en word voor toekomstige kopers.

Ondertussen volgde ik dit topic zo nu en dan ook wel. Het viel me op dat veel mensen zich afvroegen hoe het er nu uit ziet zo'n 9-cell batterij. Ik dacht, laat ik een paar foto's maken zodat dit ook duidelijk is en word voor toekomstige kopers.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 19:31 ]
als je zoveel gaat uigeven, is het dan geen idee een model in een hogere klasse te nemen en daar iets minder garantie op te nemen?
om nu 50% van de waarde uit te geven aan garantie lijkt mij ook niet zo slim: daarvoor heb je over 2 jaar een vergelijkbare notebook.
en ik neem aan dat je het full-HD scherm erbij neemt? dat is toch wel de selling point van deze notebook als je het mij vraagt, voornaamste concurrenten op dit gebied zijn de sony E (prut accuduur, piep) en de xps 16
om nu 50% van de waarde uit te geven aan garantie lijkt mij ook niet zo slim: daarvoor heb je over 2 jaar een vergelijkbare notebook.
en ik neem aan dat je het full-HD scherm erbij neemt? dat is toch wel de selling point van deze notebook als je het mij vraagt, voornaamste concurrenten op dit gebied zijn de sony E (prut accuduur, piep) en de xps 16
bij deze: toegevoegd aan de TS:
9-cel batterij?
er kan ook een 9-cel batterij worden geconfigureerd, de accuduur van deze is 50% langer dan die van de standaard 6-cel batterij (duh!).
hoe dat eruit ziet kan je hier zien:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 3"
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 19:40 ]
Verwijderd
@darkstone: Jup Full HD (is de enigste die dat standaard heeft). Hogere classe: via Dell word dat toch snel duurder (XPS 16 met zelfde hoeveelheid geheugen is al een heel stuk duurder); en de garantie (next business day + accidental damage) is een vereiste (aantal jaar hoeft niet zoveel te zijn, maar de huidige ging ook zonder al te veel klachten vijf jaar mee, alleen nu begint ie met sommige dingen, sporadisch, te traag te worden).
Sonys heb ik na gekeken: hebben drie jaar garantie via sonystyle website, maar kon geen Next Business Day vinden. Ook HPs heb ik naar gekeken, maar uit het HP care pack gebeuren kan ik helemaal geen wijs uit (kom ik al snel net zo duur uit).
Overigens: 8GB, Full HD is in alle gevallen een eis.
Sonys heb ik na gekeken: hebben drie jaar garantie via sonystyle website, maar kon geen Next Business Day vinden. Ook HPs heb ik naar gekeken, maar uit het HP care pack gebeuren kan ik helemaal geen wijs uit (kom ik al snel net zo duur uit).
Overigens: 8GB, Full HD is in alle gevallen een eis.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 20:04 ]
tsja dan kom je al snel bij dell uit...
wellicht kan je de zakelijke modellen proberen, echter zit je daar al snel aan de €2000 met i5+8GB+1080p
deze dus:http://www1.euro.dell.com/nl/nl/bedrijven/4x_precn_m4500/fs.aspx?refid=4x_precn_m4500&s=bsd&cs=nlbsdt1
geconfugureerd met een i7, 4GB, 1200p(!) scherm en 3 jaar NBD kost ie €1800 ex.btw... maar dan heb je wel een workstation van de hoogste klasse.
moet het perse een 15" zijn? anders is de keuze wat ruimer: de studio 17 heeft een HD5650 en is ongeveer even duur.
edit: great, op een of andere manier ben ik erin geslaagd de C en D partieties te deleten, en een uitstapje naar de windows-7 recovery console heeft er blijkbaar toe geleid dat de 100MB grote system partietie als primary word aangemerkt
en als dat nog niet genoeg was kreeg ik na een uitstapje naar de dell system test de beruchte on-googlebare error weer terug: interrupt requist(IRQ) did not set in time.
goed, dan ga ik maar weer aan de slag met diverse recoveryprogramma's, het zal mij benieuwen...
wellicht kan je de zakelijke modellen proberen, echter zit je daar al snel aan de €2000 met i5+8GB+1080p
deze dus:http://www1.euro.dell.com/nl/nl/bedrijven/4x_precn_m4500/fs.aspx?refid=4x_precn_m4500&s=bsd&cs=nlbsdt1
geconfugureerd met een i7, 4GB, 1200p(!) scherm en 3 jaar NBD kost ie €1800 ex.btw... maar dan heb je wel een workstation van de hoogste klasse.
moet het perse een 15" zijn? anders is de keuze wat ruimer: de studio 17 heeft een HD5650 en is ongeveer even duur.
edit: great, op een of andere manier ben ik erin geslaagd de C en D partieties te deleten, en een uitstapje naar de windows-7 recovery console heeft er blijkbaar toe geleid dat de 100MB grote system partietie als primary word aangemerkt

en als dat nog niet genoeg was kreeg ik na een uitstapje naar de dell system test de beruchte on-googlebare error weer terug: interrupt requist(IRQ) did not set in time.

goed, dan ga ik maar weer aan de slag met diverse recoveryprogramma's, het zal mij benieuwen...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 00:21 ]
/edit
In dell XPS1530 geplaatst
In dell XPS1530 geplaatst
[ Voor 90% gewijzigd door ninoxps op 04-08-2010 11:33 . Reden: Plaats op een ander topic ]
Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris
Verwijderd
Is dit een goede aanbieding?
Ik ga niet veel gamen
Maar wel een kleine webwinkel maken.
Veel op het internet surfen, filmpjes streamend kijken,...
Of is er iets beter voor 679 € ?
Dell Studio 15
De bekroonde Studio 15: met HDMI-aansluiting, geïntegreerde webcam, grafische kaart en HD led-beeldscherm!
Dell Studio 15
INTEL® CORE™ i3-350M (2,26 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
3.072 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Profiteer van €136 korting op geselecteerde Notebooks
Aanpassen
Voeg toe aan mandje
Prijs € 815
Totale Besparing* € 136
Totaal € 679
incl. BTW en Recupel en. Transport
Ik ga niet veel gamen
Dell Studio 15
De bekroonde Studio 15: met HDMI-aansluiting, geïntegreerde webcam, grafische kaart en HD led-beeldscherm!
Dell Studio 15
INTEL® CORE™ i3-350M (2,26 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
3.072 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Profiteer van €136 korting op geselecteerde Notebooks
Aanpassen
Voeg toe aan mandje
Prijs € 815
Totale Besparing* € 136
Totaal € 679
incl. BTW en Recupel en. Transport
http://www1.euro.dell.com...55&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
neem het model van €729, je wilt echt wel 4GB hebben.
als ik starcraft opstart zit ik al aan de 3.1GB...
gebruik ook de kortingsbon: HZRD6P$XLHG6D8
edit: nevermind: je moet http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055811 hebben
neem het model van €729, je wilt echt wel 4GB hebben.
als ik starcraft opstart zit ik al aan de 3.1GB...
gebruik ook de kortingsbon: HZRD6P$XLHG6D8
edit: nevermind: je moet http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055811 hebben
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 12:13 ]
Verwijderd
die kortingsbon is pas vanaf 799
die jij voorstelt kost in België 719,05 (moet azerty hebben )
Zou een spel zoals Rome total war 2 wel lukken met 3 GB?
die jij voorstelt kost in België 719,05 (moet azerty hebben )
Zou een spel zoals Rome total war 2 wel lukken met 3 GB?
ja hoor, een app heeft namelijk een maximaal verbruik van 2GB (32-bit beperking) en windows zelf gebruikt net geen 1GB.
dus als je daarnaast niet teveel open hebt staan gaat het prima, maar pas wel op: als je RAM vol zit kan je beter een bakkie koffie gaan halen...
dan gaat hij namelijk je swap space inzetten als RAM, en dat is een factor 1000 trager.
in geval van twijfel: stop er altijd de grootste hoeveelheid in
dus als je daarnaast niet teveel open hebt staan gaat het prima, maar pas wel op: als je RAM vol zit kan je beter een bakkie koffie gaan halen...
dan gaat hij namelijk je swap space inzetten als RAM, en dat is een factor 1000 trager.
in geval van twijfel: stop er altijd de grootste hoeveelheid in
Verwijderd
tja, ik zit met die van 679 € al eigenlijk boven mijn budget.
Dus die 40 euro erbij doet me twijfelen.
het heeft i3-350M en een DDR3 SDRAM, dus dat maakt toch ook al wat uit.
Dus die 40 euro erbij doet me twijfelen.
het heeft i3-350M en een DDR3 SDRAM, dus dat maakt toch ook al wat uit.
Verwijderd
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhsVerwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:56:
Is dit een goede aanbieding?
Ik ga niet veel gamen
Net iets duurder, maar goedkoper als de Dell Studio 15 met 4GB.
Edit: ik zie dat deze in België wel wat duurder is dan in Nederland. Jammer,daar kost hij 750 euro. Ook niet echt een optie dan.
Edit2: @hieronder: ja zag het ook al, was aan het aanpassen.
Edit3: Ik kan geen Rome: total war 2 vinden (Wikipedia: Total War (series)). Als dat Rome: total war is (Wikipedia: Rome: Total War); dan moet dat zonder problemen werken. Medieval II (ooit gehad als cadeau) draait namelijk net wel/net niet op mijn vijf jaar oude laptop met 1GB en low-end-graphics (toen al). (En als dat spel nog moet komen: beetje moeilijk toekomstkijken, maar de laatste release Wikipedia: Napoleon: Total War heeft toch al wel 4GB in de recommended staan...).
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 13:29 ]
als je nu al boven je budget zit kan je ook de inspirion nemen
http://www1.euro.dell.com...64&s=dhs&cs=bedhs1&~ck=mn
het goedkoopste model, er komen overigens nog €29 'verzendkosten' bij, bij elk model trouwens.
de bouwkwaliteit is iets slechter, en de GPU ook, maar je kan beter 1GB extra RAM hebben dan een 50% snellere GPU
in alle notebooks zitten dezelfde reepjes RAM, al die namen zijn gewoon marketing. (behalve DDR2, maar dat past er niet eens in)
http://www1.euro.dell.com...64&s=dhs&cs=bedhs1&~ck=mn
het goedkoopste model, er komen overigens nog €29 'verzendkosten' bij, bij elk model trouwens.
de bouwkwaliteit is iets slechter, en de GPU ook, maar je kan beter 1GB extra RAM hebben dan een 50% snellere GPU
in alle notebooks zitten dezelfde reepjes RAM, al die namen zijn gewoon marketing. (behalve DDR2, maar dat past er niet eens in)
lezen, hij zit in belgie.Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:02:
[...]
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Net iets duurder, maar goedkoper als de Dell Studio 15 met 4GB.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 13:03 ]
Verwijderd
Ik bedoelde total war II medieval, dus met 3 GB toch genoeg.
Voor de rest speel ik online games zoal grepolis, dus daar moet je geen super computer voor hebben.
De inspirion had ik ook al bekeken, maar wil een laptop hebben die lang meegaat.
Dus de studio is iets betere kwaliteit.
Voor de rest speel ik online games zoal grepolis, dus daar moet je geen super computer voor hebben.
De inspirion had ik ook al bekeken, maar wil een laptop hebben die lang meegaat.
Dus de studio is iets betere kwaliteit.
Verwijderd
Volgens de expansion pack is geheugen: 1GB aanbevolen. Daar zal je dus wel safe zitten. Ik zal even naar de videokaart kijken: Geforce 7300 of Ati X1600 zijn aanbevolen. Noot dat dit desktopkaarten zijn. Voor mobility equivalenten moet je dan ongeveer denken aan (voor Ati X1600:) Mobility Radeon X1700 tot Mobility Radeon X1800 en (voor nVidia:) GeForce Go 7600 zit je denk ik wel safe (allemaal ruwe schattingen door te kijken naar de specificaties van die dingen op Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units en Wikipedia: Comparison of AMD graphics processing units; overal is-gelij-aan-of-meer-dan genomen; dus met marge).
Volgens notebookcheck zit je daar met de Mobility Radeon HD5470 wel mooi tussen in of bij in de buurt (http://www.notebookcheck....deon_HD_5470.23698.0.html). Dat is natuurlijk geen garantie dat je alles op volle detail op 1920x1080 kunt spelen maar op wat lagere detail of lagere resolutie (dat maakt dus niet uit als je geen Full HD scherm neemt).
Het zal wel soepel draaien gok ik zo.
Volgens notebookcheck zit je daar met de Mobility Radeon HD5470 wel mooi tussen in of bij in de buurt (http://www.notebookcheck....deon_HD_5470.23698.0.html). Dat is natuurlijk geen garantie dat je alles op volle detail op 1920x1080 kunt spelen maar op wat lagere detail of lagere resolutie (dat maakt dus niet uit als je geen Full HD scherm neemt).
Het zal wel soepel draaien gok ik zo.
offtopic:
Huidige laptop van bijna vijf jaar oud (1GB geheugen, Ati Mobility x300, ...) draait dat spel op allerlaagste settings niet-soepel-genoeg. Aangezien de Dell studio op alle fronten vele malen sneller is (Inspiron ook) versterkt mijn vermoeden dat het wel goed zal draaien op de Dell studio
Huidige laptop van bijna vijf jaar oud (1GB geheugen, Ati Mobility x300, ...) draait dat spel op allerlaagste settings niet-soepel-genoeg. Aangezien de Dell studio op alle fronten vele malen sneller is (Inspiron ook) versterkt mijn vermoeden dat het wel goed zal draaien op de Dell studio
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 15:17 ]
Kan er niet een apart topic geopend worden dat zich richt op de complicaties die zich voordoen bij het aanschaffen van een nieuw systeem?
Anyhoe,
De nieuwe BIOS A07 voor de 1557 en A08 voor de 1558 is vorige week gereleased, evenals nieuwe drivers voor de HD4570 en HD5470.
Voor de updates had ik nog af en toe last van random freezes maar sinds de update geen last meer van
Anyhoe,
De nieuwe BIOS A07 voor de 1557 en A08 voor de 1558 is vorige week gereleased, evenals nieuwe drivers voor de HD4570 en HD5470.
Voor de updates had ik nog af en toe last van random freezes maar sinds de update geen last meer van
nee, dat kan gewoon hier, in de asus topics zie je ook onzin over het importeren.spetzje schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:56:
Kan er niet een apart topic geopend worden dat zich richt op de complicaties die zich voordoen bij het aanschaffen van een nieuw systeem?
ik heb sinds ATI CC 10.4 (5?) wel last van een buggende slaapstand controller, als ik hibernate en ik klap het scherm dicht voordat de PC is afgesloten, dan heb ik de volgende keer geen beeld na het inloggen.
het dicht- en openklappen van het scherm verhelpt dit, maar het is vervelend dit elke keer te doen

Dat heb ik dus met mijn (oude) 1535 ook, ik denk sinds die update. Ik zet 'm altijd in sleep, als ik 'm dan weer wakker maak, moet ik ook eerst het scherm dicht en open doen voordat ik beeld heb,
There is no place like 127.0.0.1
dan ligt het igg niet aan mij
er word overigens niet bezorgd in het weekend, mijn schijf (vanmorgen verzonden) moet dus wachten tot maanden
ik gebruik nu de studio 17 van mijn ouders, ik kan echt niet werken met die mega-letters...
er word overigens niet bezorgd in het weekend, mijn schijf (vanmorgen verzonden) moet dus wachten tot maanden

ik gebruik nu de studio 17 van mijn ouders, ik kan echt niet werken met die mega-letters...
Sinds september 2009 heb ik een Studio 1555. Deze had ik toen gekregen met vista maar ik had me ingeschreven voor de gratis upgrade naar win7. Begin december had ik die upgrade ontvangen.
Nu zou ik graag morgen mijn laptop formatteren en opnieuw installeren, maar op de DVD staat: "Windows 7 upgrade assistent".
Ga ik dan gewoon windows 7 kunnen installeren met die DVD of moet ik eerst vista er op zetten en dan upgraden?
Nu zou ik graag morgen mijn laptop formatteren en opnieuw installeren, maar op de DVD staat: "Windows 7 upgrade assistent".
Ga ik dan gewoon windows 7 kunnen installeren met die DVD of moet ik eerst vista er op zetten en dan upgraden?
Foutje, koste inderdaad €20Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 21:55:
[...]
me reet![]()
anyway, dat weet ik eigenlijk ook niet, maar dat is toch een prima googlebare vraag?
Hebben jullie ook al last van die Dell shop? Hij werkt hier namelijk niet meer...
En ik wilde net een nieuwe laptop bestellen, en dan nog wel de Dell Studio 15.
En ik wilde net een nieuwe laptop bestellen, en dan nog wel de Dell Studio 15.
De Dellshop doet wat raar ja, dat viel mij net ook al op.
Yep, vooral de shop, de home page '*enzo' doet het nog gewoon...
_________
Inmiddels (17:00) werkt de shop ook weer, alleen hebben ze nog kuren met het winkelmandje...
_________
Nu, 3 kwartier later, toch eindelijk een Dell Studio 15 kunnen bestellen
En voor de volledigheid, de Dell shop werkt dus ook weer uitstekend.
_________
Inmiddels (17:00) werkt de shop ook weer, alleen hebben ze nog kuren met het winkelmandje...
_________
Nu, 3 kwartier later, toch eindelijk een Dell Studio 15 kunnen bestellen
En voor de volledigheid, de Dell shop werkt dus ook weer uitstekend.
[ Voor 77% gewijzigd door thvd op 07-08-2010 17:42 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Hallo,
Ik wil dit systeem gaan aanschaffen:
Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Office Starter 2010 - Nederlands
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Systeemmedia Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Ik ga hem gebruiken voor mijn studie. Ik wil er ook films mee downloaden en bekijken.
Verder nog wat lichte games spelen.
Hebben jullie nog tips voor dit systeem?
Of kan ik beter dit systeem pakken?
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055806
Groeten
Harm
Ik wil dit systeem gaan aanschaffen:
Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Systeemmedia Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Ik ga hem gebruiken voor mijn studie. Ik wil er ook films mee downloaden en bekijken.
Verder nog wat lichte games spelen.
Hebben jullie nog tips voor dit systeem?
Of kan ik beter dit systeem pakken?
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055806
Groeten
Harm
Verwijderd
De I5 zal rond de 860 liggen, en de I7 rond de 900 dus welke moet ik nemen ?
Kan ik als ik via de telefoon bestel nog meer korting krijgen, kan ik dan ook korting krijgen als ik mcAfee enzo niet hoef?
Kan ik als ik via de telefoon bestel nog meer korting krijgen, kan ik dan ook korting krijgen als ik mcAfee enzo niet hoef?
ik zou de i5 nemenVerwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:50:
De I5 zal rond de 860 liggen, en de I7 rond de 900 dus welke moet ik nemen ?
overbodige zooi kan je weigeren nadat je de PC in ontvangst hebt genomen.
Verwijderd
Bij de i7 zit wel 6gb ram geheugen, bij de i5 maar 4gb.
Veel meer verschillen zijn er niet. Is de i7 processor wel beter dan de i5?
Maar krijg je geen korting als je tijdens het bestellen via de telefoon zegt dat je geen mcAfee hoeft?
Maar krijg je geen korting als je tijdens het bestellen via de telefoon zegt dat je geen mcAfee hoeft?
de i7 is iets beter dan de i5, maar de accu gaat een *stuk* minder lang mee.Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:34:
Bij de i7 zit wel 6gb ram geheugen, bij de i5 maar 4gb.
in theorie wel, maar dat doen ze helaas nietMaar krijg je geen korting als je tijdens het bestellen via de telefoon zegt dat je geen mcAfee hoeft?

Verwijderd
Vermeld er wel even bij dat rondom refunden de laatste tijd wat moeilijker gedaan word. Zie onder andere [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund . Mijn ervaring: de Dell-persoon melde dat ik laptop moest kopen, terugsturen zodat ze de software eraf haalde en dan weer in ontvangst kreeg. Totaal is het dus tegenwoordig een lastigere procedure als dat het vroeger was.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 23:38 ]
Verwijderd
Dan laat ik het er wel opzitten, maar ik dacht misschien krijg ik nog wel wat extra voordeel
Is het nodig om bij dit model een 9 cell accu te kopen? maw, hoelang doet de laptop het op een 6 cell accu?
Systeem is zonder verdere aanpassingen.
Systeem is zonder verdere aanpassingen.
vind ik wel, de accu doet het met de 6-cel ongeveer 2.5 uur
http://www.notebookcheck....557-Notebook.23009.0.html
de doet het in theorie langer, maar volgens mij is er iets fout gegaan bij het testen:
http://www.notebookcheck....558-Notebook.24496.0.html
i7: 20w idle
i5: 16w idle
(p8600: 11w
al beweert notebookcheck 16 )
desondanks zorgt dat voor slechts 4 minuten langere accuduur...
en de andere i5-review is al helemaal messed up:
http://www.notebookcheck....570-Notebook.25129.0.html
hier word namelijk een verbruik van 25w geconstateerd
persoonlijk denk ik dat je moet rekenen op een batterijduur van 2 a 2.5 uur met de i7, bijna 3 uur met de i5, en nog een uur langer met de zuinige c2d lijn (die niet meer worden verkocht) met de 9-cel komt er in alle gevallen 50% accuduur bij.
http://www.notebookcheck....557-Notebook.23009.0.html
de doet het in theorie langer, maar volgens mij is er iets fout gegaan bij het testen:
http://www.notebookcheck....558-Notebook.24496.0.html
i7: 20w idle
i5: 16w idle
(p8600: 11w
desondanks zorgt dat voor slechts 4 minuten langere accuduur...
en de andere i5-review is al helemaal messed up:
http://www.notebookcheck....570-Notebook.25129.0.html
hier word namelijk een verbruik van 25w geconstateerd

persoonlijk denk ik dat je moet rekenen op een batterijduur van 2 a 2.5 uur met de i7, bijna 3 uur met de i5, en nog een uur langer met de zuinige c2d lijn (die niet meer worden verkocht) met de 9-cel komt er in alle gevallen 50% accuduur bij.
Verwijderd
Is dit een goed systeem? Het is vooral voor surfen, office en studie, af en toe een game en veel films en dergelijke bekijken.
Inbegrepen bij uw systeem:
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Geen Accidental Damage-support
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Black chainlink
Accessoires
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
http://configure2.euro.de...055803&rbc=N0055803&s=dhs
Totaal voor 809 euro maar hier moet de korting met de kortingscode en cashback actie nog van af.
Inbegrepen bij uw systeem:
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Black chainlink
Accessoires
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
http://configure2.euro.de...055803&rbc=N0055803&s=dhs
Totaal voor 809 euro maar hier moet de korting met de kortingscode en cashback actie nog van af.
prima prijs, zoals gebruikelijk raad ik aleen wel het full-HD scherm aan
vooral als je gaat programmeren, autoCADden of photoshoppen is dat echt onmisbaar, beter kun je je €70 niet besteden.
vooral als je gaat programmeren, autoCADden of photoshoppen is dat echt onmisbaar, beter kun je je €70 niet besteden.
Verwijderd
Alleen staat die optie er niet bijVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:43:
prima prijs, zoals gebruikelijk raad ik aleen wel het full-HD scherm aan![]()
Verwijderd
Kan je dan nog wel gebruik maken van de kortingscode en cashback actie?Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:14:
dat kan helaas alleen telefonisch, of je moet de i7 nemen ()
dat kost €75
cashback weet ik niet zeker, maar je kan vragen of ze de bestelling in de mandje upgraden met het scherm.
en cashback geld toch altijd zolang je maar met mastercard betaalt?
Verwijderd
Ik ga gewoon gelijk bellen en vragen! Alvast bedankt!Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:29:
cashback weet ik niet zeker, maar je kan vragen of ze de bestelling in de mandje upgraden met het scherm.
yay! ik krijg een nieuw videokaart (beeld flikkert, blauwe verticale strepen) en hoogstwaarschijnlijk ook een nieuw moederbord (door te zeggen dat 3 muizen kapot zijn gegaan en volgens de winkel komt het omdat mijn moederbord teveel stroom afgeeft).
de grafische kaart zit aan het moederbord gesoldeerd, tenzij dell goed kan solderen (
) word er gewoon een nieuw mobo in gegooid.
mijn PC is weer up and running, er zit nu een hiatchi travelstar HTS725032A9A362 in.
google kent de schijf niet, maar cystaldiskmark & ATTO meten een max. van 101MB/s, ofwel: een single platter schijf
.
bovendien is de PC nu een stuk stiller met de afwezigheid van seagate 'trilschijf' momentus, het enige hoorbare geluid word op dit moment gemaakt door de studio 17 naast mij
nu nog even de rest van mijn prut installeren, dan kan ik me weer overgeven aan mij starcraft verslaving
google kent de schijf niet, maar cystaldiskmark & ATTO meten een max. van 101MB/s, ofwel: een single platter schijf

bovendien is de PC nu een stuk stiller met de afwezigheid van seagate 'trilschijf' momentus, het enige hoorbare geluid word op dit moment gemaakt door de studio 17 naast mij

nu nog even de rest van mijn prut installeren, dan kan ik me weer overgeven aan mij starcraft verslaving
Lekkere schijf had je dan
mijne hoor je niet en trilt ook totaal niet, enige wat herie maakt en trilt is een opspinnende cd/dvd en de fans maar dat spreekt voor zich.
Zit nog te twijfelen om een ssd te kopen als C schijf, studio opend alles stront langzaam vergeleken bij mn c2d desktop met ssd waarvan op dit moment de voeding stuk is, wacht nu al 2.5 week op een nieuwe komt woensdag pas, duurt even maar het kost ook niks
Merk wel na 3 weken intensief gebruik van de studio via hdmi op een 24" 1920x1200 scherm dat de gpu dat niet trekt, zelfs gta san andreas loopt niet lekker, om dan maar te zwijgen over die k*t kl*re drivers van ati
Nu al 2x moeten herinstaleren omdat de games niet speelbaar waren en een webpagina scrollen hakkeld als de pest(heeft mn desktop ook als ik geen nvidia drivers instaleer na een verse windows, is dus een driver issue) Snap niet van dell dat er in een 900+ euro kostende laptop met een goeie cpu zon waardeloze gpu inzit
Scroll probleem en de games heb ik ook op het laptop scherm als er verder niks is aangekoppeld(scherm staat wel uit als hdmi ingeschakeld is) Mischien toch maar terug naar XP
Zit nog te twijfelen om een ssd te kopen als C schijf, studio opend alles stront langzaam vergeleken bij mn c2d desktop met ssd waarvan op dit moment de voeding stuk is, wacht nu al 2.5 week op een nieuwe komt woensdag pas, duurt even maar het kost ook niks
Merk wel na 3 weken intensief gebruik van de studio via hdmi op een 24" 1920x1200 scherm dat de gpu dat niet trekt, zelfs gta san andreas loopt niet lekker, om dan maar te zwijgen over die k*t kl*re drivers van ati

Nu al 2x moeten herinstaleren omdat de games niet speelbaar waren en een webpagina scrollen hakkeld als de pest(heeft mn desktop ook als ik geen nvidia drivers instaleer na een verse windows, is dus een driver issue) Snap niet van dell dat er in een 900+ euro kostende laptop met een goeie cpu zon waardeloze gpu inzit
Scroll probleem en de games heb ik ook op het laptop scherm als er verder niks is aangekoppeld(scherm staat wel uit als hdmi ingeschakeld is) Mischien toch maar terug naar XP

if (!coffee) {
Work = false; }
raar, ik heb nooit problemen met de drivers (goed dan, behalve die ene keer dat een flash movie hethaaldelijk een bluescreen gaf, hoe ironisch ook, dat was deze: http://trololololololololololo.com/)
maar ik had idd een trilschijf, als je hem op een vlak oppervlak zet voel je de tafel trillen
en de GPU van de studio is ook niet bedoeld om veel te gamen, maar ik speel dan ook enkel SC2 en TF2.
meer trekt ie niet, maar als ik van plan was te gamen had ik deze ook niet gekocht (de xps 16, maar ik vond 2 uur batterijduur, geen hitteproblemen, en 4 jaar garantie belangrijker)
edit: ik ben er niet meer zo zeker van dat het een single platter-HDD is, maar hij is igg snel in de benches
maar ik had idd een trilschijf, als je hem op een vlak oppervlak zet voel je de tafel trillen

en de GPU van de studio is ook niet bedoeld om veel te gamen, maar ik speel dan ook enkel SC2 en TF2.
meer trekt ie niet, maar als ik van plan was te gamen had ik deze ook niet gekocht (de xps 16, maar ik vond 2 uur batterijduur, geen hitteproblemen, en 4 jaar garantie belangrijker)
edit: ik ben er niet meer zo zeker van dat het een single platter-HDD is, maar hij is igg snel in de benches
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 18:08 ]
@ Darkstone: had ik laatst ook, maar dan iets algemener, ik had mijn drivers zo verkloot (lang leve de al genoemde installer) dat random bij het afspelen van youtube filmpjes het filmpje groen werd en daarna BAM een BSOD. Lang leve de drivers...
Ik heb mijn dell studio 15" nu een week, maar ik stoor me aan het geluid dat de stroomadapter (dell EA90PE1-00) maakt.
Heeft iemand hier ook last van? En zo ja, kan dit kwaad?
Dit systeem heeft een 9cell accu.
[edit]
Het geluid is lastig te omschrijven. Het klinkt een beetje als geratel of het geluid dat je hoort wanneer je onder een hoogspanningsmast staat.
[edit]
Het geluid is lastig te omschrijven. Het klinkt een beetje als geratel of het geluid dat je hoort wanneer je onder een hoogspanningsmast staat.
[ Voor 26% gewijzigd door Veldje123 op 09-08-2010 18:29 ]
Jup dat komt door de transformator, hij zoemt een beetje zeker?Veldje123 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:17:
Ik heb mijn dell studio 15" nu een week, maar ik stoor me aan het geluid dat de stroomadapter (dell EA90PE1-00) maakt.
[edit]
Kan geen kwaad mits de adaptor niet heet word(onder heet versta ik niet vast te houden aka 50c+)
if (!coffee) {
Work = false; }
geknetter?Veldje123 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 18:17:
[edit]
als ik mijn adpater tegen mijn oor gehoorapparaat aanduw hoor ik een soort van gezoem, maar dat heeft volgens mij meer te maken met het electisch veld dan dat het ding echt geluid maakt.
mijn adapters (hb er 3) zijn igg stil, ik heb overigens een HA90...., geen typo?
Ik ken het geknetter-achtige geluid, maar na 5 maanden is mijn adapter nog altijd heel. Ook merk ik trouwes dat als ik de laptop uitzet en de stroomkabel er in laat zitten, het geheel eeen hele hoge pieptoon gaat geven. Zeer irritant. Nouja, dat gaat vanzelf weer over als ik ouder wordt (h)
Verwijderd
Heb de meeste posts nu wel gelezen. Erg informatief. Wat overblijft is de volgende vraag. Wil graag Studio 15 met full HD. Ik gebruik laptop voornamelijk voor internet, administratie, etc. Met name voor zakelijk gebruik. Wat wel erg belangrijk is dat de Studio zo stil mogelijk en betrouwbaar is. Dus niet continue loopt te blazen. Welke Studio-configuratie past hier het beste bij?
Voor Internet en administratie(office neem ik aan?) heb je aan een i3 zat, als je ook nog een full-hd scherm wilt en je wilt ook af en toe eens een (full-hd) filmpje draaien dan zou ik je de i5 aanraden. Prijsverschil is niet zo groot en de i5 heeft eventjes wat meer power.
Meer power=Minder belasting=Minder ventilator=Minder geluid
4 gb ram is ook meer dan zat, de rest moet je beetje naar eigen smaak en vooral budget indelen.
4 gb ram is ook meer dan zat, de rest moet je beetje naar eigen smaak en vooral budget indelen.
if (!coffee) {
Work = false; }
over het huidige i5-model word het volgende geschreven:
ik heb nog het oude model met een P8600, de fan daarvan staat 9 van de 10 keer uit.
op dit moment hoor ik wel het spinnende-hdd geluid.
een i5 is inderdaad het meest geschrikt, maar met een i3 heb je ook nog zat power. tussen de 2 modellen zit geen verschil in ...herrie.
google translate:Wird das Studio 1558 kaum oder überhaupt nicht belastet ist es mit 31.2 dB(A) nahezu unhörbar (wobei der Lüfter unverständlicherweise ab und zu einen Gang höher schaltet). Bei leichter Belastung dreht der Lüfter mit 34.3 dB(A) leicht hörbar vor sich hin. Die Festplatte geht mit einer Geräuschkulisse von 32.1 dB(A) meist unter, obwohl sich einstweilen ein leichtes Klackern vernehmen lässt. Das DVD-Laufwerk erweist sich nich gerade als Leisetreter. Während es bei DVD-Wiedergabe mit 36.4 dB(A) noch knapp in Ordnung geht, röhrt und rauscht es bei Datenzugriff mit bis zu 47.5 dB(A) störend sowie nervig laut. Unter Last ist das Studio 1558 mit 44.8-45.8 dB(A) schließlich deutlich und fast schon unangenehm hörbar.
ofwel: hij is vrij stil, zie ook http://www.notebookcheck....570-Notebook.25129.0.htmlIf the studio in 1558 little or no charge, it is 31.2 dB (A) is almost inaudible (the fan now and then inexplicably turns into a higher gear). Bei leichter Belastung dreht der Lüfter mit 34.3 dB (A) leicht hörbar vor sich hin. For light load with the fan rotates 34.3 dB (A) slightly audible down in front. Die Festplatte geht mit einer Geräuschkulisse von 32.1 dB (A) meist unter, obwohl sich einstweilen ein leichtes Klackern vernehmen lässt. The hard drive is a background noise of 32.1 dB (A) generally below, although for the time being can be heard clacking easy one. Das DVD-Laufwerk erweist sich nich gerade als Leisetreter. The DVD drive proves to be just as Nich tiptoe. Während es bei DVD-Wiedergabe mit 36.4 dB (A) noch knapp in Ordnung geht, röhrt und rauscht es bei Datenzugriff mit bis zu 47.5 dB (A) störend sowie nervig laut. While it with DVD player, with 36.4 dB (A) or just order goes in, it roars and roars on data access with up to 47.5 dB (A) is annoying and annoying loud. Unter Last ist das Studio 1558 mit 44.8-45.8 dB (A) schließlich deutlich und fast schon unangenehm hörbar. Under load, the studio in 1558 with 44.8-45.8 dB (A) clearly and finally almost uncomfortably audible.
ik heb nog het oude model met een P8600, de fan daarvan staat 9 van de 10 keer uit.
op dit moment hoor ik wel het spinnende-hdd geluid.
een i5 is inderdaad het meest geschrikt, maar met een i3 heb je ook nog zat power. tussen de 2 modellen zit geen verschil in ...herrie.
Ik wor een beetje waus van die fans 
Ding slaat zelfs in idle(internet,msn en muziek) al vaak aan.
Was voor de insperion een mooie fan controller (software matig)maar dat werkt niet op windows 7
Zit toch te twijfelen om weer xp op de laptop te zetten, die gaat beter met de fan speed om volgens een maat van me(hp laptop) en loopt veel sneller, al ben je dan wel je quad-core functionaliteit grotendeels kwijt daar doet xp nie zo veel mee.
Ding slaat zelfs in idle(internet,msn en muziek) al vaak aan.
Was voor de insperion een mooie fan controller (software matig)maar dat werkt niet op windows 7

Zit toch te twijfelen om weer xp op de laptop te zetten, die gaat beter met de fan speed om volgens een maat van me(hp laptop) en loopt veel sneller, al ben je dan wel je quad-core functionaliteit grotendeels kwijt daar doet xp nie zo veel mee.
if (!coffee) {
Work = false; }
ja, maar jij hebt een i7
en die is nu eenmaal hongerig
ik zou niet meer beginnen aan XP, te antiek. bovendien heb je dan geen reet aan 4GB RAM (geen caching)

ik zou niet meer beginnen aan XP, te antiek. bovendien heb je dan geen reet aan 4GB RAM (geen caching)
Nee das ook zo, maar w7 vind ik in vergelijking met xp voor een laptop nogsteeds te log.
Hopen dat w8 weer een beetje een snel OS word. Volgens m$ moet het een xp worden met de looks van w7 aka snel en mooi, w7 noemden ze zelf de "gefixte vista"
Hopen dat w8 weer een beetje een snel OS word. Volgens m$ moet het een xp worden met de looks van w7 aka snel en mooi, w7 noemden ze zelf de "gefixte vista"
if (!coffee) {
Work = false; }
Zojuist mijn Dell Studio 1558 besteld;
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4.096 + 1x2.048]
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Black chainlink
Geschatte leverdatum: 24-8-2010
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4.096 + 1x2.048]
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Black chainlink
Geschatte leverdatum: 24-8-2010
Verwijderd
Inderdaad voor internet, office maar ook online adminstratie-software. Af en toe een filmpje idd ook. Valt draadloos internet onder 'normale belasting' van het systeem en dus weinig lawaai?naaitsab schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:29:
Voor Internet en administratie(office neem ik aan?) heb je aan een i3 zat, als je ook nog een full-hd scherm wilt en je wilt ook af en toe eens een (full-hd) filmpje draaien dan zou ik je de i5 aanraden. Prijsverschil is niet zo groot en de i5 heeft eventjes wat meer power.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 14:01 ]
gek, voor mijn reinstal klokte ik altijd op 800/1010 (zie sig), en nu klapt hij er bij 780/950 al uit 
onder "normale belasting" verstaan ze volgens mij gewoon surfen, is niet echt voorgeschreven testmethode voor, maar surfen is niet bepaald belastend voor het hedendaagse systeem...

onder "normale belasting" verstaan ze volgens mij gewoon surfen, is niet echt voorgeschreven testmethode voor, maar surfen is niet bepaald belastend voor het hedendaagse systeem...
ik8fanio? die werkt NIET op de studio 1555+, wat je ook probeertnaaitsab schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:52:
Kort vraagje,
ik ga een studio 15 bestellen met een full hd scherm. Nu krijg ik dan deze resolutie uit de hdmi als ik deze aansluit op een monitor/tv met hd resolutie?
ik ga een studio 15 bestellen met een full hd scherm. Nu krijg ik dan deze resolutie uit de hdmi als ik deze aansluit op een monitor/tv met hd resolutie?
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoelang het duurt als ik hem vandaag bestel heb hem voor 31 augustus nodig O_O
al heeft je notebook een resolutie van 800*600 dan kan hij nog steeds 1080p uitsturenbert1985 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:48:
Kort vraagje,
2 weken als je pech hebt, anders iets sneller.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:03:
Heeft iemand een idee hoelang het duurt als ik hem vandaag bestel heb hem voor 31 augustus nodig O_O
Verwijderd
Oke bedankt (Y), heb hem net besteldVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:22:
[...]
al heeft je notebook een resolutie van 800*600 dan kan hij nog steeds 1080p uitsturen
[...]
2 weken als je pech hebt, anders iets sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 23:19 ]
bij het basismodelis het nu weer mogelijk een 1080p scherm te configureren
je zit nu dus niet meer vast aan de i7, of vage telefonische methoden...
zo, vrouwelijke monteur (de enige in nederland, zegt ze) heeft mijn moederbord vervangen omdat de videokaart integrated is. nu heb ik ook geen last meer van stroompieken en werkt mijn muis dus gewoon naar behoren.
precies zoals je het zei, darkstone:D
toppie.
precies zoals je het zei, darkstone:D
toppie.
[ Voor 8% gewijzigd door thuhoan op 11-08-2010 10:53 ]
Verwijderd
Maar als je i7 hebt had je het zowiezo al? want ik he been i7 besteltVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:31:
bij het basismodelis het nu weer mogelijk een 1080p scherm te configureren
Heb vandaag de laptop binnengekregen, en het werkt tot nu toe allemaal goed, op één dingetje na.
Nadat ik windows opnieuw had geïnstalleerd heb ik netjes alle drivers geïnstalleerd, maar ik krijg de drivers van de webcam niet gevonden. Iemand een idee waar ze staan? Ik heb gekeken op de site van Dell en op de meegeleverde cd.. Ook met google kan ik alleen maar drivers voor andere modellen vinden
Nadat ik windows opnieuw had geïnstalleerd heb ik netjes alle drivers geïnstalleerd, maar ik krijg de drivers van de webcam niet gevonden. Iemand een idee waar ze staan? Ik heb gekeken op de site van Dell en op de meegeleverde cd.. Ook met google kan ik alleen maar drivers voor andere modellen vinden
Knight who says 你
Verwijderd
Heb ook na 5 dagen al mijn laptop.
Bij mij ook een probleem met de studio 15.
Dan zeggen ze dat je best eerst het dringenste moet updaten :Dell hulpprogramma - system software - DELL_SYSTEM-SOFTWARE_A01_R260746.exe, vooraleer je de rest van de drivers ,bios en ... download
Als ik dat belangrijkste download, open ik het en installeer ik het en dan moet ik herstarten.
MAAR als ik terug heropstart dan is het niet geinstalleerd
Als je het direct van de site downlaod en uitpakt, dan geeft het ook error.
Iemand die hetzelfde probleem heeft?
dit heb ik nog nooit voorgehad
Dan zeggen ze dat je best eerst het dringenste moet updaten :Dell hulpprogramma - system software - DELL_SYSTEM-SOFTWARE_A01_R260746.exe, vooraleer je de rest van de drivers ,bios en ... download
Als ik dat belangrijkste download, open ik het en installeer ik het en dan moet ik herstarten.
Verwijderd
5 dagen kreeg je hem binnen? en de leverdatum stond zeker verder?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:20:
Heb ook na 5 dagen al mijn laptop.
de webcamdriver zit al in windows, je hebt alleen nog een programma nodig om hem aan te sturentigid schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:49:
Heb vandaag de laptop binnengekregen, en het werkt tot nu toe allemaal goed, op één dingetje na.
Oh, ik zie het ja, maar ik herinner me een programma dat voor de herinstallatie nog wel op de laptop stond, maar dat ik nu nergens meer kan vinden. Daarin had ik veel meer configuratiemogelijkheden..Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:19:
[...]
de webcamdriver zit al in windows, je hebt alleen nog een programma nodig om hem aan te sturen
Knight who says 你
Ik dacht dat dat ook bij de driver zat, maar heb wel een programma voor een andere studio gevonden, maar die werkt niet op de studio 15..Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:55:
dan mis je geen driver, maar software, waar kon je dat ookalweer downloaden?
ff kijken...
Knight who says 你
ik kan de software downloads niet vinden (althans, niet via het menu)
via de zoekfunctie heb ik wel de faction recognition software gevonden, bedoel je die?
http://search.euro.dell.c...&k=facial&cat=sup&x=0&y=0
via de zoekfunctie heb ik wel de faction recognition software gevonden, bedoel je die?
http://search.euro.dell.c...&k=facial&cat=sup&x=0&y=0
Volgens mij bedoeld hij het stukje software van creative. Daarmee kreeg je mee mogelijkheden voor je webcam.
Volgens mij is dit hem. http://support.euro.dell....t=1&libid=0&fileid=331268 dell webcam manager
Volgens mij is dit hem. http://support.euro.dell....t=1&libid=0&fileid=331268 dell webcam manager
[ Voor 42% gewijzigd door karakedi op 13-08-2010 15:07 ]
Dankje, die bedoelde ik inderdaadkarakedi schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:05:
Volgens mij bedoeld hij het stukje software van creative. Daarmee kreeg je mee mogelijkheden voor je webcam.
Knight who says 你