Ik ben van plan om ook een iPhone 4 aan te schaffen.
Ik heb nu al ongeveer 3-4 jaar dezelfde telefoon, waar ik later ooit een sim-only abbo van Hi bij genomen heb.
Mijn vriendin wil ook een iPhone 4, alles gewoon precies hetzelfde als mij dus ik zal alles tweemalig doen.
Ik wil een iPhone 4 van 32GB, de kleur maakt niets uit (dus waarschijnlijk zwart).
Ik heb de gelegenheid om naar België te rijden om daar een simlock-vrije te kopen, mits dit goedkoper uitkomt (moet vanuit Cuijk, zuid-brabant).
Huidige abbonement gaat dus sowieso de deur uit, maar ik heb nu de volgende opties:
1: Gewoon een 2jarig- abbo van T-Mobile of Vodafone afsluiten, icm de iPhone 4+bijbetalen.
2: Doen wat hier ter discussie staat:
- Gebruik maken van de 'ANWB actie' (beetje loos want je hoeft niet eens
ANWB lidmaad te hebben).
- De HTC verkopen.
- Een simlock-vrije iPhone kopen.
Wat zal voor mij voordeliger zijn?
Zijn er nadelen om los dat Vodafone abbo te gebruiken icm iPhone 4? Ik bedoel; Zal de internet snelheid of iets dergelijks anders zijn dan met het 'iphone-abbonement' (dat nog aangekondigd moet worden)?
Ik ga er vanuit dat het een vergelijkbaar abbo wordt als dat T-Mobile nu ook met de 3GS gevoerd heeft.
Hier heb je voor 29.95/maand maar 150 MIN/SMS, waar ik nu dus bij die actie voor 20eu/maand 200MIN/400SMS zal hebben.
Kosten buiten de bundel niet mee gerekend, is dit het overzicht van kosten met actie (van
luckyluuk12):
Vodafone Bel + SMS + Web 200 met HTC Legend: €20 p/m
Dat is over 2 jaar €480
Je verkoopt de HTC Legend voor ± €270
Je betaalt in totaal voor je abonnement nog maar €480 - €270 = €210
Hier krijg ik dan 200MIN óf 400SMS voor, waarbij een minuut dus twee sms'jes kost. Én uiteraard onbeperkt (fair use) op internet.
Hierbij zal ik dan los een iPhone 4 32GB simlock-vrij moeten aanschaffen. Ik lees hier dat de iPhone 4 €629 kost, maar dat zal waarschijnlijk de 16GB zijn? Dus €729 voor de 32GB versie..
Dan betaal ik over die twee jaar:
€480 + €729= €1209.
Hiervoor heb ik een Vodafone Bel + SMS + Web 200 van twee jaar, én een iPhone 4 32GB.
Dit tegenover het echte 'iphone abbonement'.
Hier betaal je €30/maand + €300 voor het toestel.
In twee jaar: 24*€30 + €300 = €1020euro
Hiervoor heb ik 150 min/sms abbo van twee jaar, én iPhone 4 32GB.
Het verschil is dan alleen maar 150min/sms ipv die 200/400 min/sms.
Een verschil van €1209-€1020= €189.
Dit komt neer op €189/24= €7.875/maand
€7.875 extra in de maand heb ik 50 min meer, wat uitkomt op 15,75cent/min.
Normaal zou buiten je bundel bij Vodafone 14cent/min extra betalen...
Dus eigenlijk zie ik er geen voordeel in om die actie te doen?
Het is een hoop meer gedoe, onzekerheden (HTC verkopen, Simlockvrije iPhone kopen, abbo wat oorspronkelijk bij andere telefoon hoorde in iPhone doen etc) voor een klein beetje voordeel.
Vragen hierover:
- Allereerst: Klopt deze berekening?
Gerekend is uiteraard die 50 min extra, en niet dat dit mogelijk 100SMS extra is.
- Is het internet van de actie een snelle (3G) verbinding?
- Of moet ik voordat ik dit alles doe eerst wachten tot er meer duidelijkheid is over Vodafone & T-Mobile abbo's bij de iPhone 4...
Ik ben in afwachting van uw oordeel!~
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie