[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.805 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gerco schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:19:
[...]
Dit voelt een beetje als een snelheidsbegrenzer achter je rug om in je auto inbouwen en op 50km/u zetten. Sneller dan 50 is niet gevaarlijk en niemand heeft er last van, maar om misbruik te voorkomen blokkeren we het maar gewoon.
In het geval van tethering hebben anderen er wel last van, internet op een laptop genereert over het algemeen veel meer dataverkeer per tijdseenheid dan internet op een telefoon, dus een grotere netwerkbelasting. Daarom zijn er ook speciale laptopabonnementen die wat meer kosten dan Web 'n' Walk en Internet BloX.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Canaria schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:04:
In het geval van tethering hebben anderen er wel last van, internet op een laptop genereert over het algemeen veel meer dataverkeer per tijdseenheid dan internet op een telefoon, dus een grotere netwerkbelasting. Daarom zijn er ook speciale laptopabonnementen die wat meer kosten dan Web 'n' Walk en Internet BloX.
Even je eigen woorden gebruikend: "over het algemeen". Ik denk dat ik in het afgelopen jaar ongeveer 50MB heb verbruikt met tethering en ruim 4GB met de iPhone zelf. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat dat enige overlast veroorzaakt. Ook is het veel te weinig om een extra abo ervoor te nemen. Netto effect is dus dat de klant nu minder flexibel gebruik kan maken van zijn telefoon en abonnement, ze gaan er echt geen cent meer aan verdienen (en wanneer ik hierom overstap naar een andere provider zelfs minder).

En omdat iets "over het algemeen" meer dataverkeer gebruikt is nog geen reden om het dan maar bij voorbaat te blokkeren. Je kan natuurlijk ook gewoon mensen aanspreken wanneer ze boven de FUP uitkomen, tethering of geen tethering.

Daarnaast: Het is mijn telefoon (simlockvrij gekocht en niet van Vodafone), hoe halen ze het in hun hoofd om op mijn telefoon settings te gaan aanpassen en mij de mogelijkheid ontnemen die zelf weer te wijzigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Gerco op 23-06-2010 15:35 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gerco schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:32:
[...]

En omdat iets "over het algemeen" meer dataverkeer gebruikt is nog geen reden om het dan maar bij voorbaat te blokkeren. Je kan natuurlijk ook gewoon mensen aanspreken wanneer ze boven de FUP uitkomen, tethering of geen tethering.
Tja, wat heb je dan liever, een datalimiet van bijvoorbeeld 750MB per maand die strikt nageleefd wordt, of fair use policy waarbij bepaalde diensten worden beperkt? Jij verbruikt weinig met tethering (en ik denk dat er voor incidenteel gebruik ook wel een bedrag per MB komt) maar als een provider tethering voor iedereen zonder extra kosten toestaat, slibt binnen de kortste keren het netwerk dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:38:
[...]

Dat is wéér een andere uitleg dan ik tot nu toe heb gehoord. Bron? In de meest gestelde vragen staat het als volgt omschreven:

Hoeveel belminuten of sms berichten krijg ik?

Het aantal belminuten of sms berichten dat u krijgt is afhankelijk van het abonnement dat u afsluit. 2 sms berichten staan gelijk aan 1 belminuut door de gratis Voordeel SMS/MMS BloX. U kunt uw bundel van bijvoorbeeld 100 belminuten of 200 sms berichten dus inzetten voor bijvoorbeeld 75 belminuten en 50 sms berichten. Maar ook bijvoorbeeld 0 belminuten en 200 sms berichten.

(bij Sim Only abonnementen is de Voordeel SMS/MMS Blox helaas niet af te sluiten)
Mijn bron betreft de dealerhelpdesk van Vodafone :)
Satch schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:56:
[...]

Zowel ik als een vriend hebben met een regulier bel+sms+web abo (geen sim-only dus) zelf de sms verdubbelaar aan moeten zetten via de my vodafone website. :)
Heb je gelijk in, dat is mijn fout ;)

Kort door de bocht gezegd: een sms-verdubbelaar is niet mogelijk op sim-only abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:48:
[...]

Mijn bron betreft de dealerhelpdesk van Vodafone :)
Oke, maar even voor de duidelijkheid: wat is nou correct?

Website Vodafone / ANWB actie:
Het aantal belminuten of sms berichten dat u krijgt is afhankelijk van het abonnement dat u afsluit. 2 sms berichten staan gelijk aan 1 belminuut door de gratis Voordeel SMS/MMS BloX. U kunt uw bundel van bijvoorbeeld 100 belminuten of 200 sms berichten dus inzetten voor bijvoorbeeld 75 belminuten en 50 sms berichten. Maar ook bijvoorbeeld 0 belminuten en 200 sms berichten.

(bij Sim Only abonnementen is de Voordeel SMS/MMS Blox helaas niet af te sluiten)
Of wat jij eerder hebt gepost:
Bij een Bel+SMS+Web (simonly) abonnement is standaard de 'SMS verdubbelaar' al geactiveerd. Ditzelfde geldt ook voor de Vodafone ANWB-actie. Dus neem je een Bel+SMS+Web 200 dan heb je de beschikking tot 400 smsjes per maand.
Volgens de website is één sms dus gelijk aan één belminuut bij een sim only abo zoals ik het lees, en wat jij hebt gepost is twéé sms berichten gelijk aan één belminuut, ook bij de sim only abo's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn simkaart ontvangen van Vodafone (Online via die ANWB actie). Het was echt een supergrote doos met alleen drie a4'tjes, een simkaart en een sleutelhanger. Ik dacht eerst dat ik wat had gewonnen ofzo :D want ik had voor de rest geen bestellingen lopen en zou niet verwachten dat ze zo'n geval sturen voor 1 simkaart, maar goed het was dus van Vodafone.

Over het contract wat in de doos zat:
Er staat helemaal niets over een ANWB actie of over maandbedragen die ik moet gaan betalen. Het enige wat er in staat is: Bel+Sms+Web Sim Only 400 2 jaar. Er staat nergens bij wanneer die ingaat of wanneer nummerbehoud over gaat. Wel een beetje vaag. Ik moest aan de deur 1 cent pinnen en de koerier maakte daarna nog een foto met zijn digitale camera van mijn handtekening en pinpas :D (volgens mij had ie nooit van Macrostand gehoord want het was een overbelicht zootje zo te zien).

Op de Vodafone website kan ik mij nog niet registreren met het mobiele nummer dat ik heb aangegeven aangezien die nog bij T-Mobile loopt tot het einde van deze maand. Met het ordernummer wat er in de brief staat kan ik ook niet online kijken bij "Vodafone Order Status", het werkt gewoon niet.

Ik heb nu dus een Vodafone simkaart waarvan ik niet precies weet wat het is en wanneer het in gaat. Ik krijg er momenteel nog "Geen Service" op te zien. Eerst maar weer bellen, ik wil wel graag duidelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:06:
Ik heb vandaag mijn simkaart ontvangen van Vodafone (Online via die ANWB actie).
Hoe lang duurde de bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Zijn er nog veel mensen die de iPhone4 via phoneshop.nl hebben besteld en zo ja, wanneer was dat?

Volgens de website krijgen ze 5 juli al een eerste zending en ik ben benieuwd hoeveel mensen hier besteld hebben.
Misschien dat ze wel bij de eerste zending zitten en dan ben je toch wel blij dat je niet helemaal naar Parijs of London bent gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rdgut schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:30:
Misschien dat ze wel bij de eerste zending zitten en dan ben je toch wel blij dat je niet helemaal naar Parijs of London bent gegaan ;)
Mwoah. Ik vind 't zelf ook wel leuk om 's ergens heen te gaan dus 't is ook gewoon een dagtripje :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:36:
[...]

Hoe lang duurde de bestelling?
Precies 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ik zou ook erg graag een iPhone 4 willen kopen, twijfel nog of ik dit met of zonder abonnement doe.
Loes ben ik zo'n 629 euro kwijt, en met een abonnement zo'n 800 - 850 straks hoop ik.

Ik heb nog een abo lopen van vodafone van een jaar. hier betaal ik 11,25 per maand voor, en hier zit geen internet bij. Dus als ik een iPhone los koop + 12 maanden die 11,25 ben ik ruim 750 kwijt. En voor die 50 tot 100 euro meer heb ik een extra jaar abbonoment met internet.

Ik wacht eerst even tot hij wat beter beschikbaar word. Al ziet die aanbieding van phoneshop er ook prima uit!

Lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

ik heb daarnet zo'n vodafone ANWB abbo afgesloten. Ik heb T-Mobile nog niet opgezegd, maar ben contractvrij. Dat heb ik ook opgegeven tijdens de bestelling van het VF ANWB abbo. Gaan ze daar bij VF mijn T-Mobile abbo opzeggen, of moet ik daar nog zelf achteraan?? Iemand die dat weet? Anders moet ik even VF customer support bellen..

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 23-06-2010 21:13 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
rdgut schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:30:
Zijn er nog veel mensen die de iPhone4 via phoneshop.nl hebben besteld en zo ja, wanneer was dat?

Volgens de website krijgen ze 5 juli al een eerste zending en ik ben benieuwd hoeveel mensen hier besteld hebben.
5 juli al? dan krijgt 2call.nl (zelfde winkel) ze hopelijk ook en dan is het wachten wanneer ik er bij zit :)
Heb afgelopen maandag besteld, kon niet meer wachten tot T-mobile wat gaat aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Waarom is iedereen aan het struikelen over abo's gelden?

1 Je neemt een telefoon, Sim-Only is alleen abbo dat je betaal dus je belminuten
2 Je neemt een telefoon inc abbo Dan worden de kosten het abbo iets hoger doordat je telefoon afbetaal..

anyway. wil niet afdwalen. Ik hoop iig dat kosten van de telefoon meer worden afgedwongen. En meer over het type abbo's wordt gesproken.

Wat ik me afvraag is wanneer er nou eens nieuws komt met wie en wanneer de iphone uitkomt/uitbrengt.

Tmobile is zo goed als zeker. echter. Wie zullen er nog meer komen. (een echt iphone abbo dat is dus inc VisualVoiceMail!!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
-- nvm

[ Voor 21% gewijzigd door darkpluisje op 24-06-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:26
Vodafone heeft inmiddels de iPhone 3Gs (16GB) op de website geplaatst.

http://www.vodafone.nl/sh...170003/iPhone/cat41410004

Zoals bekend is het een 2 jarig contract waarbij je de eerste 6 maanden 50% korting krijgt op het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:19
Heb ook ANWB vodafone abo afgesloten..wel een mail gekregen dat ie niet binnen 24u geleverd kan worden maar hoor niks meer :P

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Das voor 18 euro, een 2 jarig abbo, met internet met iphone (oke bijbetalen...) das best best wel veel goedkoper dan t-mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Zoals bekend is het een 2 jarig contract waarbij je de eerste 6 maanden 50% korting krijgt op het abonnement.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

soz mijn fout, kan blijkbaar moeilijk lezen...

[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 24-06-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Staat daar wel. Als je op de bestel pagina zit, zie je achter de prijs een * staan. Dan kijk je bij de afbeelding van het toestel (rechts) en dan zie je eronder '*Netwerkactie: Na 6 maanden betaal je het reguliere tarief. Het contract heeft een duur van 2 jaar.' staan. Staat een beetje onduidelijk, maar dat is wel vaker zo met abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Radeoxx schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:27:
Heb ook ANWB vodafone abo afgesloten..wel een mail gekregen dat ie niet binnen 24u geleverd kan worden maar hoor niks meer :P
Bij mij duurde het 10 dagen en heb inderdaad daartussen ook niets gehoord. Geen ordernummer, geen orderstatus, niks. Nu heb ik de simkaart wel in huis, maar moest wel bellen welk abonnement ik had en hoeveel ik moet gaan betalen (voor de zekerheid) want er zat voor de rest niets bij de simkaart. Erg vaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Volgens mij kun je dan beter via phoneshop bestellen aangezien je daar het eerste jaar korting krijgt ipv het eerste halfjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdgut schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:20:
Volgens mij kun je dan beter via phoneshop bestellen aangezien je daar het eerste jaar korting krijgt ipv het eerste halfjaar.
Maar daar betaal je wel meer voor de iPhone zelf, dus die rekensom gaat niet helemaal op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Hmm ik heb voor mezelf ook even een constructie bedacht. Ik heb bij KPN nogal een hoge klantwaarde, dus neem ik daar een 1-jarig abbo met een Galaxy S (gratis) of een HTC Desire (gratis) met een KPN 155, dus 23,50 + 6mnd 2,50 internet en 7,50 6mnd internet. De telefoon verkoop ik dan voor 350/400 euro. Mijn huidige 3G verkoop ik dan voor 200 ongeveer (is nieuw van de garantie) (of geef hem aan me vriendin).

Vervolgens koop ik dan een simlockvrije iphone 4 32Gb voor ongeveer 750 euro.

Totale rekensom (zonder verkoop iphone):
6*26 = 156 +
6*33,50 = 201 +
Aankoop iPhone = 750 -
Verkoop telefoon = 350

Betaal ik: 757 euro voor de iPhone met een 1 jarig contract. Vraag me af of dat met een 1 jarig contract goedkoper kan. Wat denken jullie? Gaat T-Mobile uberhaupt 1 jarige contracten leveren met de iPhone 4?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Hoe lang moeten we nog wachten op abbo prijzen. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

FrameWork. schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:25:
Vodafone heeft inmiddels de iPhone 3Gs (16GB) op de website geplaatst.

http://www.vodafone.nl/sh...170003/iPhone/cat41410004

De iPhone 3GS wordt geleverd via i-Voordeel, een onafhankelijke dealer. Dus als je op deze pagina een iPhone bestelt verlaat je de Vodafone website.
Ook is de website wel erg cheap, bijna geen contact mogelijkheden...
Hun andere website: http://www.xlvoordeel.nl/
geeft een actie voor de 4...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Snippertje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:12:
Hmm ik heb voor mezelf ook even een constructie bedacht. Ik heb bij KPN nogal een hoge klantwaarde, dus neem ik daar een 1-jarig abbo met een Galaxy S (gratis) of een HTC Desire (gratis) met een KPN 155, dus 23,50 + 6mnd 2,50 internet en 7,50 6mnd internet. De telefoon verkoop ik dan voor 350/400 euro. Mijn huidige 3G verkoop ik dan voor 200 ongeveer (is nieuw van de garantie) (of geef hem aan me vriendin).

Vervolgens koop ik dan een simlockvrije iphone 4 32Gb voor ongeveer 750 euro.

Totale rekensom (zonder verkoop iphone):
6*26 = 156 +
6*33,50 = 201 +
Aankoop iPhone = 750 -
Verkoop telefoon = 350

Betaal ik: 757 euro voor de iPhone met een 1 jarig contract. Vraag me af of dat met een 1 jarig contract goedkoper kan. Wat denken jullie? Gaat T-Mobile uberhaupt 1 jarige contracten leveren met de iPhone 4?
Ik denk niet dat je ergens een betere deal vindt. Je abonnement is na de verkoop van de Galxy of Desire zelfs gratis. Klantwaarde is iets waar ik als ik jou was zeker gebruik van zou maken, zo'n provider is blijkbaar bereid om vele euro's extra in jou te steken om je als klant te behouden.

Ik heb zelf geen hoge klantwaarde die ik kan benutten en heb ook veel opties berekend. Ik heb uiteindelijk een nieuw Vodafone-abonnement genomen van €17,25 voor het eerste jaar en €34,50 voor het tweede jaar in combinatie met een gratis HTC Desire. Bij een verkoopprijs van de Desire van €350 of hoger was dat goedkoper dan een ANWB-abonnement, met als voordeel dat ik niet in onzekerheid zit of de BloX Voordeel SMS mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Bij een verkoopprijs van de Desire van €350 of hoger was dat goedkoper dan een ANWB-abonnement, met als voordeel dat ik niet in onzekerheid zit of de BloX Voordeel SMS mogelijk is.
Maar dat is dan met een simlock van Vodafone toch? De Desire is voor €450 los te krijgen. Denk je dat je er dan €350 voor krijgt met simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is gewoon zonder simlock!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Hé, ze hebben het Bel+SMS+Web Sim Only abbonement weggehaald bij de ANWB?

Nu alleen nog Bel+SMS...

https://directsales.vodafone.nl/smm#category6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Laatst online: 11:31
He inderdaad! Er staan nu ook wat andere telefoons bij. Voor mij wordt het misschien wel interessanter
Ik wou gaan voor 300 min/sms + internet voor 12,95 p/mnd
Nu kun je voor 20 euro per maand 200 min/400 sms+internet met een HTC Legend
Toestel verkopen voor 275, kom je per maand uit op zo'n 8,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen hoge klantwaarde die ik kan benutten en heb ook veel opties berekend. Ik heb uiteindelijk een nieuw Vodafone-abonnement genomen van €17,25 voor het eerste jaar en €34,50 voor het tweede jaar in combinatie met een gratis HTC Desire. Bij een verkoopprijs van de Desire van €350 of hoger was dat goedkoper dan een ANWB-abonnement, met als voordeel dat ik niet in onzekerheid zit of de BloX Voordeel SMS mogelijk is.
Nog een keer. Je kan toch ook een anwb abonnement nemen. 200/400 voor €20 met HTC Legend die je verkoopt voor €300. Dan kost je abonnement (€20 x 24 - €300) / 24 = €7,50 per maand. Dat is toch goedkoper, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
https://directsales.vodafone.nl/anwb#category6
Hier staat nog wel die simonly zoals die was. Als je die besteld moet je wel ANWB nummer invoeren, maar bij die nieuwe dus met Legend hoef je dat niet in te vullen
https://directsales.vodafone.nl/smm/orderform/804#step3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hier staat ie nog gewoon hoor..

https://directsales.vodafone.nl/anwb#category6

Edit: hierboven was eerder :D

[ Voor 16% gewijzigd door Executor16 op 27-06-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:27:
[...]

Nog een keer. Je kan toch ook een anwb abonnement nemen. 200/400 voor €20 met HTC Legend die je verkoopt voor €300. Dan kost je abonnement (€20 x 24 - €300) / 24 = €7,50 per maand. Dat is toch goedkoper, of zie ik iets over het hoofd?
Ja, want dat is een 2jarig contract. Ik wil een eenjarig contract.

Het wordt overigens nog mooier. Ik kan nu mijn hele contracts periode (en als je contract niet veranderd, daarna ook) extra snel internet voor 5 euro krijgen. (Nieuwe actie bij KPN&Hi).

Iphone komt dinsdag binnen en die kostte me 800 inclusief verzenden uit de UK.

Totale rekensom is dan:
Bel/Sms 155 + Internet Extra snel (12*28.50 = 342)
Aankoop iPhone = 800
Verkoop telefoon = 350

Dan heb ik dus mijn iphone voor 792 euro gekocht met een "gratis" abonnement van een jaar. Lijk me goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:27:
[...]

Je hebt gelijk, ik vergeleek eigenlijk de abonnementen met toestel met de sim only-abonnementen. Ik had inderdaad ook een abonnement met toestel via de ANWB-actie kunnen nemen, maar ik heb gekozen voor een abonnement via kiesjeeigennummer.nl (ook een Vodafone-actie) waarbij je in plaats van 50% korting voor het tweede jaar een eigen nummer kunt kiezen. Zelfs daarmee was ik goedkoper uit dan een ANWB-simonly.

Conclusie is dat je beter via de ANWB-actie een abonnement met toestel kunt nemen waarvan je het toestel verkoopt dan simonly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:07:
[...]

Je hebt gelijk, ik vergeleek eigenlijk de abonnementen met toestel met de sim only-abonnementen. Ik had inderdaad ook een abonnement met toestel via de ANWB-actie kunnen nemen, maar ik heb gekozen voor een abonnement via kiesjeeigennummer.nl (ook een Vodafone-actie) waarbij je in plaats van 50% korting voor het tweede jaar een eigen nummer kunt kiezen. Zelfs daarmee was ik goedkoper uit dan een ANWB-simonly.

Conclusie is dat je beter via de ANWB-actie een abonnement met toestel kunt nemen waarvan je het toestel verkoopt dan simonly.
Maar op dat toestel zit dan toch een simlock? Dan kun je het namelijk voor veel minder geld verkopen...

Vodafone lijkt die ANWB website trouwens te updaten op het moment.

https://directsales.vodaf...&layout=default#category1

[ Voor 8% gewijzigd door mrfunk op 27-06-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 16:13
Snippertje schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:07:
[...]

Ja, want dat is een 2jarig contract. Ik wil een eenjarig contract.

Het wordt overigens nog mooier. Ik kan nu mijn hele contracts periode (en als je contract niet veranderd, daarna ook) extra snel internet voor 5 euro krijgen. (Nieuwe actie bij KPN&Hi).

Iphone komt dinsdag binnen en die kostte me 800 inclusief verzenden uit de UK.

Totale rekensom is dan:
Bel/Sms 155 + Internet Extra snel (12*28.50 = 342)
Aankoop iPhone = 800
Verkoop telefoon = 350

hoe heb je die iphone gekocht via ebay ??
zoja kan je linkje van de koper geven misschien ? :D
Dan heb ik dus mijn iphone voor 792 euro gekocht met een "gratis" abonnement van een jaar. Lijk me goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nee niet via E-bay, via iemand die in de UK woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:36
Cap schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:06:

Nu alleen nog Bel+SMS...

Even voor de duidelijkheid, naast de ANWB actie zijn er nog talloze versies van andere bedrijven die elk hun eigen aanbieding hebben: o.a. TVgids, AKN, Vrouw, SMM etc:

https://directsales.vodafone.nl/tvgids
https://directsales.vodafone.nl/akn
https://directsales.vodafone.nl/vrouw
https://directsales.vodafone.nl/smm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eyo...

Toevallig heb ik dit al uitgevoerd. afgelopen week Leg via de genoemde sites besteld en inmiddels verkoop afspraak gemaakt voor 279. Er bood nog iemand 290 maar heb een afspraak gemaakt met de eerste die de VP bood. Hoefde niet per sé de hoofdprijs gewoon dat ding verkopen zonder moeilijkheden en er uiteraard zelf iets mee winnen tov sim-only.

Klein puntje waar je hierbij rekening moet houden; de telefoons zijn weliswaar simlockvrij maar zijn wel vodafone branded (weet dat toevallig omdat mijn broer de tel voor eigen gebruik een paar dagen eerder besteld had). Denk wel dat dat belangrijk is te vermelden aan de persoon die je telefoon koopt, voor het geval dat een probleem voor hem/haar vormt en hij/zij er pas achterkomt als de koop gesloten wordt.

En de prijs van Legends zal misschien wel een beetje dalen op marktplaats als er dadelijk tig worden aangeboden :)...Maar goed iets van 270-290 moet je wel kunnen krijgen denk ik.

EDIT: Trouwens niet allemaal massaal een Legend bestellen, moet het toestel nog binnenkrijgen, dadelijk is de levertijd opeens langer :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 19:58 . Reden: zinsopbouw foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:51:
Klein puntje waar je hierbij rekening moet houden; de telefoons zijn weliswaar simlockvrij maar zijn wel vodafone branded
Wat wil dat zeggen? Wat merkt de gebruiker daar van? Kan hij dan geen andere provider gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
Moest je ook iets tonen van een of ander lidmaatschap, anwb, tv gids.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:02:
[...]

Wat wil dat zeggen? Wat merkt de gebruiker daar van? Kan hij dan geen andere provider gebruiken?
Er zal dan een Vodafone logo oid op de telefoon aanwezig zijn . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45

TF

bla bla

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:05:
[...]

Er zal dan een Vodafone logo oid op de telefoon aanwezig zijn . .
Dat heb ik altijd vreemd gevonden. Waarom doen ze dat? Net alsof nuon op elke lichtschakelaar ook zijn logo laat zetten. En er ook een logo zit op mijn gasfornuis van nuon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

TF schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:28:
[...]

Dat heb ik altijd vreemd gevonden. Waarom doen ze dat? Net alsof nuon op elke lichtschakelaar ook zijn logo laat zetten. En er ook een logo zit op mijn gasfornuis van nuon.
Denk niet dat ze dat zullen doen... T-mobile had toch ook niks aangebracht op 3g(s) ;)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
ronaldm3 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:33:
[...]

Denk niet dat ze dat zullen doen... T-mobile had toch ook niks aangebracht op 3g(s) ;)
dat doen ze met bijna alle telefoons, zeker vodafone heeft er een handje van...En is het neit met uiterlijk dan iig met software aanpassingen

De reden dat er niks op de apple zit zal de macht van apple zijn.. Die zullen wel eisen dat de telefoon blijft zoals zij hem afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op de Desire van Vodafone zat alleen beperkte softwarematige branding, zoals een startpagina in de browser, snelkoppelingen en instellingen. Die zijn te verwijderen door een firmware uit een andere serie te installeren.
De iPhone heeft geen branding inderdaad, maar dat kan ook te maken hebben met de centrale manier van updaten, zodat Apple geen rekening hoeft te houden met allemaal verschillende firmwareseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TF schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:28:
[...]

Krijg jij een lichtschakelaar of gasfornuis van nuon? Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tav de branding;

Er zitten geen logo's op de Legend, wel een vodafone bootscreen als je de tel opstart en links naar voda sites in de menu's. Wat echter het grootste potentiële nadeel is, is dat de software updates niet officieel via HTC gaan maar via vodafone. Soms duurt het dan even voordat voda ook de updates klaar heeft staan. Zou dus zomaar kunnen dat HTC een update heeft naar froyo maar dat je die dan nog niet meteen op je voda branded telefoon kan zetten (uiteindelijk zullen ze er wel mee over de brug komen, maar goed, een echte nerd wil daar niet op wachten)

Een tweaker kan natuurlijk een custom rom op de tel zetten, maar ja als je de tel verkoopt is dat natuurlijk niet de bedoeling, tenzij je het erbij vermeld...(garantie vervalt dan etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.C. schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:52:
Moest je ook iets tonen van een of ander lidmaatschap, anwb, tv gids.....?
Nope, tenminste mijn bro niet, alleen het gebruikelijke; foto maken van identiteitsbewijs en 0,01ct pinnen, contract tekenen...

Denk niet dat dat een issue is, staat ook op de site dat vrienden en kennissen ook van de actie gebruik mogen maken dus lijkt me ook niet dat ze hier ooit een probleem van maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij die Legend ofzo, zit geen internet.. niet echt handig =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:33:
Bij die Legend ofzo, zit geen internet.. niet echt handig =)
Jawel dude, moet je even kijken bij Bel+SMS+Web... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
  • Laatst online: 09:00
Dus als ik het goed begrijp neem je een zo'n Vodafone abonnement via de ANWB actie en dan verkoop je de telefoon en dan verdien je daar een dikke €200 aan of zo.
Stel je doet dit i.c.m. een aankoopt van een iPhone:

Vodafone Bel + SMS + Web met HTC Legend: €20 p/m
Dat is over 2 jaar €480
Je verkoopt de HTC Legend voor ± €270
Je betaalt in totaal voor je abonnement nog maar €480 - €270 = €210
Je koopt een simlockvrije iPhone voor €629
Totaal ben je dus kwijt: €629 + €210 = €839

Als je bij T-Mobile een abonnement zou nemen:
Goedkoopste iPhone abonnement (i150): €29,95 p/m
Dat is over 2 jaar: €718,80
Bijbetaling voor de iPhone (dit is beetje gokken): ± €200
Totaal ben je dus kwijt: €718,80 + €200 = €918,80
(Met een marge van €100 ongeveer)

Mijn berekening klopt toch (in de veronderstelling dat de i-abonnementen van T-Mobile hetzelfde blijven en de bijbetaling voor de nieuwe iPhone iets meer wordt)?
Dan kun je toch veel beter een simlockvrije iPhone kopen en een abonnement van Vodafone?
Het enige nadeel is dat je je iPhone in één keer moet betalen, maar voor de rest zijn er alleen maar voordelen.
Uiteindelijk goedkoper, meer belminuten/sms'jes voor minder geld, sneller internet, betere dekking (als ik afga op de verhalen), simlockvrij toestel etc.
Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door Luckyluuk op 28-06-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Die ANWB Actie, is dus SMS/bel/web voor 10euro per maand, dus voor 2 jaar lang?
En wat voor internet verbinding heb je dan?;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Dennischo schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:14:
Die ANWB Actie, is dus SMS/bel/web voor 10euro per maand, dus voor 2 jaar lang?
En wat voor internet verbinding heb je dan?;o
Met telefoon of sim only?
Die actieprijzen gelden in ieder geval de tijd dat je het abonnement hebt, dus 2 jaar.
Je krijgt zorgeloos internet. Ik kon ook niet op die speciale pagina vinden hoe snel het nou precies was, maar op de Vodafone site staat 3,6Mbit.

Op de Vodafone site staat ook nog dit over het "zorgeloze" deel van het internet: "Zorgeloos = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
luckyluuk12 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:04:
Dus als ik het goed begrijp neem je een zo'n Vodafone abonnement via de ANWB actie en dan verkoop je de telefoon en dan verdien je daar een dikke €200 aan of zo.

Dat is over 2 jaar €480

Mijn berekening klopt toch (in de veronderstelling dat de i-abonnementen van T-Mobile hetzelfde blijven en de bijbetaling voor de nieuwe iPhone iets meer wordt)?
Dan kun je toch veel beter een simlockvrije iPhone kopen en een abonnement van Vodafone?
Het enige nadeel is dat je je iPhone in één keer moet betalen, maar voor de rest zijn er alleen maar voordelen.
Uiteindelijk goedkoper, meer belminuten/sms'jes voor minder geld, sneller internet, betere dekking (als ik afga op de verhalen), simlockvrij toestel etc.
is heto ok niet zo dat die 30p/m na een half jaar of jaar meer werd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
darkpluisje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:25:
[...]

is heto ok niet zo dat die 30p/m na een half jaar of jaar meer werd ?
Dat van T-Mobile?
Nee dat blijft wel gewoon hetzelfde.
Je moet trouwens wel nog €26,25 aansluitkosten betalen bij T-Mobile. Moet dit ook bij Vodafone, want ik kan het niet vinden op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is over 2 jaar €480

Je berekening is alleen niet zo realistisch, en ik denk dat in praktijk anders uit zal pakken, dat je gewoon meer betaald heb omdat je perse dat abbonement in combinatie met die HTC Legend genomen hebt, en niet met de Iphone en vele andere aanbieders bieden je een simlock vrije iphone rond de 30€ per maand en dan

Dat gebeurde met de 3G en dat zal bij nieuwe iphone ook wel gaan gebeuren waarschijnlijk, dus ja je ziet zeker wat over het hoofd, en ik denk dat je beste naar goedkope aanbieder en eventueel gratis iphone of met kleine bijbetaling van max 50 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
De voorwaarden van het abonnement zijn te vinden op de site van Vodafone. Een aantal bovenstaande vragen (zoals darkpluisje en zo zijn er veel meer) kun je gewoon beantwoorden door te kijken op de site van Vodafone. Kortom, toon wat eigen inzet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 28-06-2010 00:38 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
luckyluuk12 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:36:
[...]

Dat van T-Mobile?
Nee dat blijft wel gewoon hetzelfde.
Je moet trouwens wel nog €26,25 aansluitkosten betalen bij T-Mobile. Moet dit ook bij Vodafone, want ik kan het niet vinden op de site?
tja ik zou 30 nog mee vinden vanllen (betaal ik nu ook) maar vind een 2 jaar abbo gewoon zo lang. Heb er nu ook last van dat ik nogsteeds aan mijn abbo vastzit en je krijgt ook belachelijk weinig belminuten en smsjes.. Als ze het op een normaler aantal zouden houden (zeg 150 belminuten en 300 smsjes) dan vond ik het al een beter aanbod.. maar het is dat of wat het zo vervelend maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:36:
[...]

Je berekening is alleen niet zo realistisch, en ik denk dat in praktijk anders uit zal pakken, dat je gewoon meer betaald heb omdat je perse dat abbonement in combinatie met die HTC Legend genomen hebt, en niet met de Iphone en vele andere aanbieders bieden je een simlock vrije iphone rond de 30€ per maand en dan

Dat gebeurde met de 3G en dat zal bij nieuwe iphone ook wel gaan gebeuren waarschijnlijk, dus ja je ziet zeker wat over het hoofd, en ik denk dat je beste naar goedkope aanbieder en eventueel gratis iphone of met kleine bijbetaling van max 50 ofzo?
Ja dat is inderdaad wel waar.

Dan kan je waarschijnlijk beter een Vodafone Sim Only abonnement nemen van €6,95 p/m. Dan heb je 190 belminuten/sms'jes en ben je in totaal €795,80 kwijt.
Das nog goedkoper, alleen heb je dan wel 10 smsjes/belminuten minder p/m dan bij dat andere abonnement.
Maar je hebt wel nog steeds meer smsjes/belminuten dan bij T-Mobile voor nog minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkpluisje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:40:
[...]

tja ik zou 30 nog mee vinden vanllen (betaal ik nu ook) maar vind een 2 jaar abbo gewoon zo lang. Heb er nu ook last van dat ik nogsteeds aan mijn abbo vastzit en je krijgt ook belachelijk weinig belminuten en smsjes.. Als ze het op een normaler aantal zouden houden (zeg 150 belminuten en 300 smsjes) dan vond ik het al een beter aanbod.. maar het is dat of wat het zo vervelend maakt
Naja ik vindt 100 belminuten al teveel omdat ik toch over voip bel, dus ik ga wel sim only zoeken als mijn contract over ongeveer 3 maanden afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:43:
[...]

Naja ik vindt 100 belminuten al teveel omdat ik toch over voip bel, dus ik ga wel sim only zoeken als mijn contract over ongeveer 3 maanden afloopt.
ja de belminuten zin voor mij ook geen probleem.. maar zit in een drukke maand toch wel op 200 smsjes.. Wat meevalt, voorheen had ik er 800 per maand (heb ook nog altijd onbeperkt smse:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyluuk12 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:42:
[...]

Ja dat is inderdaad wel waar.

Dan kan je waarschijnlijk beter een Vodafone Sim Only abonnement nemen van €6,95 p/m. Dan heb je 190 belminuten/sms'jes en ben je in totaal €795,80 kwijt.
Das nog goedkoper, alleen heb je dan wel 10 smsjes/belminuten minder p/m dan bij dat andere abonnement.
Maar je hebt wel nog steeds meer smsjes/belminuten dan bij T-Mobile voor nog minder geld.
Ik ga er gewoon van uit dat de iphone 4 uiteindelijk net zoals de iphone 3gs goedkoop met abonnement en dan krijg je zoiets:

http://www.belnu.nl/pvt30...undel1article=911&ct=true

1e 12 maanden kost die 27,90 ( Want op internet bundel zit 12 maanden korting, en de belbundel de gehele loopduur ) dus totaal 753,6 en als je dan even na gaat dat een losse zonder abonnement ook bij sommige winkels meer dan 750€ kost dan heb je in feite de iphone gratis.

pricewatch: Apple iPhone 3GS 16GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat is over 2 jaar €480
Hier wordt het voordeel van abo + toestel duidelijk.
Die €210 is nog geen €9 per maand. Voor dat bedrag vind je nergens een simonly met 200 minuten of 400 sms'jes én snel internet.
luckyluuk12 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:42:
[...]
Dat is Bel+Sms, dus zonder Web. Internet BloX kost in dat geval €9,50 per maand extra.
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:53:
[...]

Ik ga er gewoon van uit dat de iphone 4 uiteindelijk net zoals de iphone 3gs goedkoop met abonnement en dan krijg je zoiets:

http://www.belnu.nl/pvt30...undel1article=911&ct=true

1e 12 maanden kost die 27,90 ( Want op internet bundel zit 12 maanden korting, en de belbundel de gehele loopduur ) dus totaal 753,6 en als je dan even na gaat dat een losse zonder abonnement ook bij sommige winkels meer dan 750€ kost dan heb je in feite de iphone gratis.

pricewatch: Apple iPhone 3GS 16GB Zwart
Ja, uiteindelijk (lees: over een jaar, zodra de nieuwe iPhone onderweg is naar de winkels) zul je wel zo'n aanbieding voor een iPhone 4 met T-Mobile simlock kunnen vinden. En momenteel is er wel goedkoper aan een nieuwe T-Mobile iPhone 3GS 16GB te komen, voor dat bedrag haal je in Engeland namelijk een simlockvrije iPhone 4 32GB.

[ Voor 67% gewijzigd door Canaria op 28-06-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:57:
[...]

Die €210 is nog geen €9 per maand. Voor dat bedrag vind je nergens een simonly met 200 minuten of 400 sms'jes én snel internet.

[...]

Dat is Bel+Sms, dus zonder Web. Internet BloX kost in dat geval €9,50 per maand extra.
Sim only is alleen interessant vindt ik wanneer je bestaande toestel nog goed genoeg is, ik bedoel mijn iphone 3g is ook nog goed genoeg, ondanks dat iOS4 de boel wel iets tragere gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:03:
[...]

Sim only is alleen interessant vindt ik wanneer je bestaande toestel nog goed genoeg is, ik bedoel mijn iphone 3g is ook nog goed genoeg, ondanks dat iOS4 de boel wel iets tragere gemaakt heeft.
True en bij simonly maakt het wat maandelijkse kosten betreft minder uit of je een eenjarig of tweejarig abo neemt. Je kunt dat het beste een eenjarig simonly abo nemen zodat je volgend jaar weer in aanmerking komt voor dikke toestelkorting bij verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
[...]

[...]

Ja inderdaad, sorry ik had een beetje scheel gekeken bij die sim only abonnementen. 8)7
Dan ben je dus zeker goedkoper uit als je een abonnement neemt mét de HTC Legend.
Sim only (Bel+SMS+Web 2 jaar) voor 190 belminuten/sms'jes is €10,95 x 24 = €262,80, dat is meer dan die €210 als je de Legend verkoopt (en bij de Legend krijg je 10 belminuten/sms'jes meer)

Conclusie: je kan het beste het abonnement met HTC Legend nemen, Legend verkopen en een simlockvrije iPhone kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckyluuk op 28-06-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik ben van plan om ook een iPhone 4 aan te schaffen.
Ik heb nu al ongeveer 3-4 jaar dezelfde telefoon, waar ik later ooit een sim-only abbo van Hi bij genomen heb.

Mijn vriendin wil ook een iPhone 4, alles gewoon precies hetzelfde als mij dus ik zal alles tweemalig doen.

Ik wil een iPhone 4 van 32GB, de kleur maakt niets uit (dus waarschijnlijk zwart).
Ik heb de gelegenheid om naar België te rijden om daar een simlock-vrije te kopen, mits dit goedkoper uitkomt (moet vanuit Cuijk, zuid-brabant).

Huidige abbonement gaat dus sowieso de deur uit, maar ik heb nu de volgende opties:
1: Gewoon een 2jarig- abbo van T-Mobile of Vodafone afsluiten, icm de iPhone 4+bijbetalen.
2: Doen wat hier ter discussie staat:
- Gebruik maken van de 'ANWB actie' (beetje loos want je hoeft niet eens ANWB lidmaad te hebben).
- De HTC verkopen.
- Een simlock-vrije iPhone kopen.

Wat zal voor mij voordeliger zijn?

Zijn er nadelen om los dat Vodafone abbo te gebruiken icm iPhone 4? Ik bedoel; Zal de internet snelheid of iets dergelijks anders zijn dan met het 'iphone-abbonement' (dat nog aangekondigd moet worden)?

Ik ga er vanuit dat het een vergelijkbaar abbo wordt als dat T-Mobile nu ook met de 3GS gevoerd heeft.
Hier heb je voor 29.95/maand maar 150 MIN/SMS, waar ik nu dus bij die actie voor 20eu/maand 200MIN/400SMS zal hebben.

Kosten buiten de bundel niet mee gerekend, is dit het overzicht van kosten met actie (van luckyluuk12):
Vodafone Bel + SMS + Web 200 met HTC Legend: €20 p/m
Dat is over 2 jaar €480

Hier krijg ik dan 200MIN óf 400SMS voor, waarbij een minuut dus twee sms'jes kost. Én uiteraard onbeperkt (fair use) op internet.

Hierbij zal ik dan los een iPhone 4 32GB simlock-vrij moeten aanschaffen. Ik lees hier dat de iPhone 4 €629 kost, maar dat zal waarschijnlijk de 16GB zijn? Dus €729 voor de 32GB versie..
Dan betaal ik over die twee jaar:
€480 + €729= €1209.
Hiervoor heb ik een Vodafone Bel + SMS + Web 200 van twee jaar, én een iPhone 4 32GB.

Dit tegenover het echte 'iphone abbonement'.
Hier betaal je €30/maand + €300 voor het toestel.
In twee jaar: 24*€30 + €300 = €1020euro

Hiervoor heb ik 150 min/sms abbo van twee jaar, én iPhone 4 32GB.

Het verschil is dan alleen maar 150min/sms ipv die 200/400 min/sms.

Een verschil van €1209-€1020= €189.
Dit komt neer op €189/24= €7.875/maand

€7.875 extra in de maand heb ik 50 min meer, wat uitkomt op 15,75cent/min.
Normaal zou buiten je bundel bij Vodafone 14cent/min extra betalen...

Dus eigenlijk zie ik er geen voordeel in om die actie te doen?
Het is een hoop meer gedoe, onzekerheden (HTC verkopen, Simlockvrije iPhone kopen, abbo wat oorspronkelijk bij andere telefoon hoorde in iPhone doen etc) voor een klein beetje voordeel.

Vragen hierover:
- Allereerst: Klopt deze berekening?
Gerekend is uiteraard die 50 min extra, en niet dat dit mogelijk 100SMS extra is.
- Is het internet van de actie een snelle (3G) verbinding?
- Of moet ik voordat ik dit alles doe eerst wachten tot er meer duidelijkheid is over Vodafone & T-Mobile abbo's bij de iPhone 4...

Ik ben in afwachting van uw oordeel!~ :>

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
theRedDevilNL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 02:51:
[..]
Het is een hoop meer gedoe, onzekerheden (HTC verkopen, Simlockvrije iPhone kopen, abbo wat oorspronkelijk bij andere telefoon hoorde in iPhone doen etc) voor een klein beetje voordeel.

Vragen hierover:
Gerekend is uiteraard die 50 min extra, en niet dat dit mogelijk 100SMS extra is.
Zover ik kan nagaan wel, hoewel je natuurlijk wel uitgaat van de huidige abo's en die kunnen best van prijs veranderen.
Vodafone capt hun internet niet. Dat hebben ze een keer geprobeerd en daar zijn ze door hun klanten nogal keihard op teruggefloten. Je krijgt dus altijd de maximale snelheid die het netwerk en je telefoon aankunnen (op dit moment is dat meestal 3.6Mbps of soms 7.2Mbps).

Maar het belangrijkste is dat je voor ruwweg dezelfde prijs (een klein beetje meer, zoals je al uitgerekend had) een paar extra voordelen krijgt:
• Geen T-Mobile. Het is redelijk goed bekend (en de afgelopen tijd vaak besproken) dat T-Mobile's netwerk inferieur is aan dat van KPN en Vodafone.
• Geen simlock. Je kunt dus zonder gezeur in het buitenland een andere SIM erin proppen. Bij T-Mobile kan dat pas gratis na een jaar en dan moet je er nog moeite voor doen.
• Geen verplicht tweejarig contract. ANWB-actie is dat wel, maar je kunt ook een ander abo nemen natuurlijk.

En een nadeel. Hoe groot dat is hangt af van of je Voicemail leuk vindt of niet. Alleen T-Mobile ondersteunt namelijk Visual Voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Voicemail boeit me niets. Luister ik toch nooit af.

Maar OK, dat zijn idd leuke voorbeelden om simlock vrij én Vodafone te nemen.
Maar is T-Mobile niet van plan om ook hun netwerk te verbeteren wanneer die nieuwe iPhone er is?

Een ander voordeel is dan ook nog dat bij Vodafone je SMS 'meer waard' is (en ik sms wel veel).

Nadeel is dan weer dat ik financieel de iPhone in één keer met betalen, maar daar valt voor mij persoonlijk nog wel wat voor de regelen.
En dat je nu verplicht die 50 SMS extra hebt, bij dat T-Mobile abbo niet.

De kans bestaat eigenlijk niet dat het T-Mobile abbo voordeliger wordt of wel?

En die Vodafone actie loopt tot 31 maart 2011 staat eronder, dus kan gerust afwachten tot T-Mobile/Vodafone de iPhone-abbo's bekend maakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

theRedDevilNL: 150/150 bij het T-Mobile abonnement betekent 150 belminuten en 150 sms'jes. Maar dan nog zou ik persoonlijk Vodafone aanraden, hoewel ik zelf nooit problemen met T-Mobile heb gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 28-06-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Canaria schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:43:
theRedDevilNL: 150/150 bij het T-Mobile abonnement betekent 150 belminuten en 150 sms'jes. Maar dan nog zou ik persoonlijk Vodafone aanraden, hoewel ik zelf nooit problemen met T-Mobile heb gehad.
owi k dacht ook dat het of was..

maar dan nog, 150 is voor mij nog te weinig, zeker voor 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij zal ik dan los een iPhone 4 32GB simlock-vrij moeten aanschaffen. Ik lees hier dat de iPhone 4 €629 kost, maar dat zal waarschijnlijk de 16GB zijn? Dus €729 voor de 32GB versie..
€480 + €729= €1209.
Hiervoor heb ik een Vodafone Bel + SMS + Web 200 van twee jaar, én een iPhone 4 32GB.

Dit tegenover het echte 'iphone abbonement'.
Hier betaal je €30/maand + €300 voor het toestel.
In twee jaar: 24*€30 + €300 = €1020euro

Hiervoor heb ik 150 min/sms abbo van twee jaar, én iPhone 4 32GB.

Het verschil is dan alleen maar 150min/sms ipv die 200/400 min/sms.

€7.875 extra in de maand heb ik 50 min meer, wat uitkomt op 15,75cent/min.
Normaal zou buiten je bundel bij Vodafone 14cent/min extra betalen...

Vragen hierover:
- Of moet ik voordat ik dit alles doe eerst wachten tot er meer duidelijkheid is over Vodafone & T-Mobile abbo's bij de iPhone 4...

Ik ben in afwachting van uw oordeel!~ :>
Je vergeet van die €1209 de opbrengst van de HTC Legend af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
Iemand die ook overstapt van BEN naar Vodafone? Ik kan bij het bestellen, niet aangeven in de lijst van providers dat ik nu nog bij BEN zit. Wil namelijk wel mn nummer houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

Nitai

Live the life you love.

Volgens mij kan je kiezen voor T-mobile uit het lijstje, (Ben is van T-mobile), dat ging gewoon goed bij m'n vrouw de vorige maand.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Vodafone Bel + SMS + Web 200 met HTC Legend: €20 p/m
Dat is over 2 jaar €480
...knip...

€480 + €729= €1209.

...knip...

...knip...

Vragen hierover:
In deze berekening ben je vergeten dat je dit HTC Legend wilde verkopen voor 270,- Die 1209 is namelijk opgebouwd uit 480+729, terwijl je even daarvoor schreef dat je totale kosten over 2 jaar 210 zouden zijn...

Daarnaast is de abonnementsprijs bij de door jouw genoemde actie (https://directsales.vodafone.nl/smm/) 17,95 per maand ipv 20,-, wat ook nog eens 48,- scheelt over 2 jaar.

In totaal is het dus €1209 - €270 - €48 = €891,- over 2 jaar, tegenover €1020,- bij T-Mobile, een verschil van €129,-/24 is een voordeel van €5,38 per maand bij Vodafone.

Maar los daarvan herken ik jouw twijfelingen ook wel bij mezelf... Lukt het me om die HTC Legend voordelig te verkopen (die ik overigens niet bij de ANWB actie zie staan, maar wel bij de SMM actie), vindt ik ergens voordelig een iPhone4, ik moet de telefoon in 1 keer betalen, etc..
Er is ook een Bel+SMS+Web sim-only voor 9,95 in de maand, en dus niet €9,50 extra, totale kosten over 2 jaar zijn dan dus € 240,- (afgerond)

In de berekening van hierboven kom je dan dus op €969,- over 2 jaar, nog altijd voordeliger dan T-Mobile, maar met 135 belminuten ipv 150+150sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

L201 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:40:
[...]
Er is ook een Bel+SMS+Web sim-only voor 9,95 in de maand, en dus niet €9,50 extra, totale kosten over 2 jaar zijn dan dus € 240,- (afgerond)

In de berekening van hierboven kom je dan dus op €969,- over 2 jaar, nog altijd voordeliger dan T-Mobile, maar met 135 belminuten ipv 150+150sms
Bij de directsales-acties is simonly alleen nog maar in de Bel+Sms-variant te krijgen. Het verschil tussen directsales en gewoon via de Vodafone-site was dat je bij de laatste de normale prijs betaalt tijdens het tweede jaar van je abonnement. Bij de ANWB-actie bleef de korting wel twee jaar gelden, maar die is dus niet meer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Canaria schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:00:
[...]

Bij de directsales-acties is simonly alleen nog maar in de Bel+Sms-variant te krijgen. Het verschil tussen directsales en gewoon via de Vodafone-site was dat je bij de laatste de normale prijs betaalt tijdens het tweede jaar van je abonnement. Bij de ANWB-actie bleef de korting wel twee jaar gelden, maar die is dus niet meer te bestellen.
Dat dacht ik ook, maar dat is niet zo. Ik had de verkeerde link te pakken (smm geloof ik)
Kijk maar, dit is de juiste: https://directsales.vodafone.nl/anwb#category6

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Canaria schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:00:
[...]

Ik zie hem anders bij de ANWB actie gewoon staan hoor, of komt de melding dat hij niet meer te bestellen is later in het process ofzo? Zie: https://directsales.vodafone.nl/anwb#category6

edit: ik moet sneller posten en geen andere dingen tussendoor doen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door L201 op 28-06-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

EWK schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:05:
[...]

Dat dacht ik ook, maar dat is niet zo. Ik had de verkeerde link te pakken (smm geloof ik)
Kijk maar, dit is de juiste: https://directsales.vodafone.nl/anwb#category6
Ja ik zie het nu ook :)
Gisteren was het in ieder geval tijdelijk verdwenen.
Cap schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:06:

Nu alleen nog Bel+SMS...

[ Voor 24% gewijzigd door Canaria op 28-06-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Maar die tweede verwijzing (van gisteren) gaat dus naar de SMM actie, en niet naar de ANWB. En bij SMM is de sim-only bel+sms+web inderdaad niet te vinden (en overigens is de HTC Legend bij de ANWB dan juist weer niet te krijgen!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L201 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:43:
Maar die tweede verwijzing (van gisteren) gaat dus naar de SMM actie, en niet naar de ANWB. En bij SMM is de sim-only bel+sms+web inderdaad niet te vinden (en overigens is de HTC Legend bij de ANWB dan juist weer niet te krijgen!!)
Dat komt omdat Vodafone onze plannen heeft gelezen. Big brother is watching us! :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, jongens...Wacht nou even totdat ik mijn Legend binnen heb en die weer veilig de deur uit is :)

Ik zie trouwens niet echt een nadeel van 'een abo dat bij een andere telefoon hoort' in een iPhone stoppen. Die abo's zijn alemaal hetzelfde, alleen de parameters verschillen misschien een beetje bij sommige providers (bij Vodafone is de opbouw vrij simpel). Bij Voda heb je gewoon 3,6mbps internet (of voor zover je telefoon dat aankan) en dat verschilt niet of je nou een Legend of een iPhone of een andere tel hebt. Ze passen dat echt niet voor iedere telefoon aan. Het speciale iPhone abo dat T-mobile heeft bestaat alleen omdat Apple bijvoorbeeld eist dat de internetverbinding minimaal 2Mbps is en dat visual voicemail ondersteund wordt.

Ik denk niet dat als/wanneer Vodafone uiteindelijk officieel de iPhone 4 gaat leveren ze met een heel bijzonder abonnement komen, denk dat ze wellicht alleen visual voicemail gaan ondersteunen. Ik denk ook niet dat hun abo veel goedkoper gaat worden dan de omgerekend ongeveer 34,50p/m die ik ga betalen voor een 16GB met bel+sms+web 200...ik denk eerder duurder omdat t-mobile doorgaans meer budgetbak is dan Voda (afgezien van leuke acties die Vodafone vaak heeft voor de oplettende tweaker) en i-150 icm een 16GB 3GS kost je nu al iets meer dan 35 Euro bij t-mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
visual voicemail bij vodafone zou wel een welkome toevoeging zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:04:
visual voicemail bij vodafone zou wel een welkome toevoeging zijn
Ja klopt...Vraag me af of ze dat ook beschikbaar maken voor al bestaande abonnementen als ze het invoeren. Denk het niet maar ja, ik weet niet in hoeverre dat sowieso mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Heb een Super sim only, speciaal voor iPhones. Mag hopen dat ze dat daar dan ook op enablen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:13:
[...]

Je vergeet van die €1209 de opbrengst van de HTC Legend af te halen.
L201 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:40:
[...]

In deze berekening ben je vergeten dat je dit HTC Legend wilde verkopen voor 270,- Die 1209 is namelijk opgebouwd uit 480+729, terwijl je even daarvoor schreef dat je totale kosten over 2 jaar 210 zouden zijn...

Daarnaast is de abonnementsprijs bij de door jouw genoemde actie (https://directsales.vodafone.nl/smm/) 17,95 per maand ipv 20,-, wat ook nog eens 48,- scheelt over 2 jaar.

In totaal is het dus €1209 - €270 - €48 = €891,- over 2 jaar, tegenover €1020,- bij T-Mobile, een verschil van €129,-/24 is een voordeel van €5,38 per maand bij Vodafone.

Maar los daarvan herken ik jouw twijfelingen ook wel bij mezelf... Lukt het me om die HTC Legend voordelig te verkopen (die ik overigens niet bij de ANWB actie zie staan, maar wel bij de SMM actie), vindt ik ergens voordelig een iPhone4, ik moet de telefoon in 1 keer betalen, etc..

[...]

Klopt inderdaad. Beswel een grote fout, was vergeten die HTC er weer af te trekken.
Dan kom ik dus uit op €1209 - €270 = €939 bij Vodafone voor 2 jaar abbo + iPhone.
Daarop vervalt dan het gehele verhaal van die 50 min extra zelfs, dus is deze wel zeker voordeliger.

Alleen kan ik dat abbonement van 17,95 per maand nergens vinden? Waar moet kijk je dan?
Ik kijk op https://directsales.vodafone.nl/smm/ > Bel +SMS+Web > HTC Legend+Web.
Directe link: https://directsales.vodafone.nl/smm/orderform/804
Degene jij denk ik bedoelt is degene onder 'Speciale aanbiedingen'. Dit is echter zónder Web dus wel degelijk anders!

Voor die simonly kijk ik op https://directsales.vodafone.nl/anwb > Sim Only > Sim Only Bel+SMS+Web 2 jaar.
Directe link: https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/582

Hierbij kun je ook andere abbo vormen nemen, denk dat ik dan tussen de 135 of 190 min zal kiezen.
Daarbij komt het inderdaad ook goedkoper uit, en heb je niet het risico van de HTC legend die je moet verkopen.

Bij al deze aanbiedingen is het de gehele 24 maanden dat je deze actieprijs betaald?

En met deze abbonementen van Vodafone is het dus zo dat één belminuut net zo duur is als twee SMSjes. Amiright?
Edit: Is het trouwens dan niet zo dat je geen microsim hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door theRedDevilNL op 28-06-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:16
hmm, net in T-mobileshop in Delft geweest om een microsim te halen voor mijn bestelde Iphone. Maar ze mogen tot nader order geen microsims meer uitgeven.

ik heb een sim-only abbo, maar mag die dus niet gebruiken icm met iphone4 die niet bij hun vandaan komt. Kan natuurlijk gaan knippen, maar helemaal ideaal is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hoezo? Werkt prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
theRedDevilNL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:59:
Alleen kan ik dat abbonement van 17,95 per maand nergens vinden? Waar moet kijk je dan?
Die stond inderdaad bij Speciale Aanbiedingen, maar daar zie ik de Legend ook al niet meer tussen staan... Het lijkt inderdaad of ze meekijken en de aanbiedingen snel verwijderen >:)

Maar ik heb er eerlijk gezegd niet goed op gelet of dat dan ook het +Web abonnement was, dus het zou goed kunnen dat je gelijk hebt daarin. Zie €20,- nu ook als enige optie namelijk.
En voor die sim-only van ANWB kijken we inderdaad naar dezelfde ja.

Voor zover ik in de voorwaarden kan zien is het actietarief voor de volle 24-maanden. Zelf neig ik dan ook het meest naar een sim-only zodat ik niet met een tel zit die ik nog moet verkopen, met eventuele risico's van toch tegen een lager bedrag verkopen dan gehoopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Alleen was het dus nog niet helemaal zeker of de BloX voor dubbel sms ook geactiveerd kan worden op simonly. Vodafone is daar zeer onduidelijk over.

Ik denk zelf dat het niet mogelijk is, en dat de voorwaarden-popup per ongeluk vermeldde van wel (omdat die voor simonly en normale abonnementen gelijk was).

De aanbiedingen duiden erop dat het niet zo is. Gewone abonnementen worden bijvoorbeeld 200/400 genoemd en simonly 190 (dus niet 190/380).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje, hoop dat iemand me raad kan geven

ik heb bij phoneshop een iphone 4 besteld met vodafone abbonement, levertijd 2-6 weken
nu heb ik een keuze tussen 2 opties

Voor optie 1 bent u gegarandeerd van de huidige netwerkactie, maar gaat uw abonnement eerder in dan dat u het toestel in uw bezit heeft.

Voor optie 2 bent u gegarandeerd dat uw abonnement niet eerder ingaat dan dat u het toestel in ontvangst heeft kunnen nemen, echter geldt dan de netwerkactie en de prijs van de iPhone 4 van het moment van aanvragen.

mijn voorkeur gaat naar optie 1, omdat het totaal bedrag (abo + phone over 2 jaar berekend) hetzelfde blijft.
en ik een abbo met 50% korting actie heb gekozen dat dan kan vervallen bij optie 2..

EDIT: dus mijn vraag: welke van de 2 zien jullie als beste keuze?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nergens een vraagteken... dus waar de vraag is?

* CLB gaat vanavond de ANWB sim-only 620 bestellen, telefoon komt later wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:20:
Ik zie nergens een vraagteken... dus waar de vraag is?

* CLB gaat vanavond de ANWB sim-only 620 bestellen, telefoon komt later wel
heb de vraag ge-edit, mn vraag is dus eigenlijk welke jullie als beste keuze vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckyluuk
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:13:
ik heb een vraagje, hoop dat iemand me raad kan geven

ik heb bij phoneshop een iphone 4 besteld met vodafone abbonement, levertijd 2-6 weken
nu heb ik een keuze tussen 2 opties

Voor optie 1 bent u gegarandeerd van de huidige netwerkactie, maar gaat uw abonnement eerder in dan dat u het toestel in uw bezit heeft.

Voor optie 2 bent u gegarandeerd dat uw abonnement niet eerder ingaat dan dat u het toestel in ontvangst heeft kunnen nemen, echter geldt dan de netwerkactie en de prijs van de iPhone 4 van het moment van aanvragen.

mijn voorkeur gaat naar optie 1, omdat het totaal bedrag (abo + phone over 2 jaar berekend) hetzelfde blijft.
en ik een abbo met 50% korting actie heb gekozen dat dan kan vervallen bij optie 2..

EDIT: dus mijn vraag: welke van de 2 zien jullie als beste keuze?
Ik denk zelf dat het abonnement niet duurder gaat worden, maar niemand behalve de Phoneshop weet dat zeker.
Ik zou zelf sowieso niet m'n iPhone daar halen. Ik zou eerder simlockvrij toestel kopen en dan goedkoop Vodafone abonnement.
Maar stel dat ik hem daar zou halen zou ik een gokje wagen en voor optie 2 kiezen. Ik denk dat het abonnement eerder goedkoper wordt of gelijk blijft dan duurder.
Maar ja wil je zekerheid hebben dan moet je uiteraard voor optie 1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
Je vergeet wel dat de actie van vodafone kan verlopen (wat je dus een half jaar aan halve kosten scheelt nu)
Daarnaast moet je de actuele prijs betalen van de iPhone zodra hun hem op voorraad hebben.

Toen ik hem bestelde bij phoneshop en nu zit al 50 euro.

Aan de andere kant betekent optie 1 wel dat je nu al gaat betalen en dat je telefoon misschien pas volgende maand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:18
@ luckyluuk12: waarom zou jij je iphone4 niet bijnde phoneshop halen. Totale kosten over 2 jarig contract van hun vodafone abbo + bijbetalen voor iphone is goedkoper dan vergelijkbare tmobile abbo's met iphone.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.