Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Dat is wel een fabeltje hoor...Format-C schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:58:
Ik hoop dat AMD er wat moois tegenover kan zetten. Echt waar.
En ja, dat die hogere clocks een flinke boost geven is zo, maar als ik zie dat de SB makkelijk op 4,8 tot 4,9GHz geklokt kan worden, zijn deze CPU's ook voor gamen niet verkeerd lijkt me. Want in games is het toch meestal de kloksnelheid die telt. En de 1366 i7's komen meestal niet verder dan 4,0 tot 4,2GHz...
AMD moet iig flink aan de bak. Ik hoop dat ze meekunnen met dit geweld.
50% SB geraken tussen de 4.4 en 4.5GHz. 2% geraakt op 5Ghz en 10% boven de 4.7GHz. Dus gemakkelijk is echt wel verkeerd. zijn tabelltjes genoeg van te vinden.
Bulldozer interlagos 8modules 16cores gaat turbo boost van 500MHz!! krijgen voor alle cores bij 90% van de applicaties. Dus bulldozer lijkt ook zeer goed te clocken. Ook llano krijgt nieuwe boost functies die meer vergelijkbaar zijn met intel i-series. Dit is ook het grootste probleem van AMD momenteel en ook hetgeen ze dicht gaan werken met BD en llano.
Bron?Devpartner schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:52:
[...]
Dat is wel een fabeltje hoor...
50% SB geraken tussen de 4.4 en 4.5GHz. 2% geraakt op 5Ghz en 10% boven de 4.7GHz. Dus gemakkelijk is echt wel verkeerd. zijn tabelltjes genoeg van te vinden.
En volgens mij ook dat ze op gelijke processorsnelheden langzamer zijn dan Intel...Bulldozer interlagos 8modules 16cores gaat turbo boost van 500MHz!! krijgen voor alle cores bij 90% van de applicaties. Dus bulldozer lijkt ook zeer goed te clocken. Ook llano krijgt nieuwe boost functies die meer vergelijkbaar zijn met intel i-series. Dit is ook het grootste probleem van AMD momenteel en ook hetgeen ze dicht gaan werken met BD en llano.
ZBox Blu-ray AD03 mini PC
Gigabyte GA-E350N-USB3 mITX MB
Lenovo S205 (AMD E Series)
Asus kom aub met een fanless mITX MB

I browse with Vivaldi
Dat vind ik wel mee vallen. Het is niet de stap P4 > C2D of C2D naar Nehalem. Maar de winst is zekers leuk! Aangezien ik al weer twee jaar met me 1366 doe tijd voor iets nieuws.....Format-C schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:24:
[...]
Niet dus....
Damn wat is die Sandy Bridge snel.Ik ben er iig van onder de indruk.
Hoop dat AMD met Bulldozer ook weer mee kan doen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
http://www.hardwarecanuck...processors-review-21.htmlSpringstof schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:04:
[...]
Bron?
[...]
En volgens mij ook dat ze op gelijke processorsnelheden langzamer zijn dan Intel...
Maakt niet echt uit he, het gaat over het gehele plaatje. Als bulldozer 500MHz kan turboen over alle cores zit er heel wat rek in voor vermogen and single threaded. Als je dit vergelijkt halen de huidige thubans(6cores) dit bij 3 actieve cores (BD bij 16).
http://gizmodo.com/572394...book-you-can-actually-use
HP Pavilion dm1
AMD E-350 APU
9,5 uur accu
450$
En dan zit het zowaar ook nog in een leuke verpakking:

[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 04-01-2011 13:00 ]
Bij Brazos zijn ze per Ghz 30% sneller dan Atom, dit bij een (iets) lager verbruik.Springstof schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:04:
[...]
Bron?
[...]
En volgens mij ook dat ze op gelijke processorsnelheden langzamer zijn dan Intel...
Goed we hebben het hier over Atom, maar het is dus zeker niet onmogelijk
De eerste Phenom II X4 zonder L3.Voor de instappers heeft AMD tevens de op 3,2GHz geklokte quadcore Phenom II X4 840 geïntroduceerd. Deze op de Propus-core gebaseerde processor heeft weer een tdp van 95W en moet het zonder L3-cache doen. De prijs is dan ook wat lager; voor 102 dollar wisselt de cpu van eigenaar.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ja ik zat ook al te kijken, maar na het zien van de 870 benaming (ipv iets met 9xx) heb ik er maar geen vragen over gesteld...-The_Mask- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:45:
nieuws: AMD introduceert nieuwe Phenoms
[...]
De eerste Phenom II X4 zonder L3.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefanovic45 op 04-01-2011 14:24 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Inderdaad. Ik vond het ook niet helemaal eerlijk. Ze hadden er gewoon een Athlon X4 van moeten maken. Dit is toch wel een beetje oplichterij. Phenom's hebben tot nu toe altijd L3 gehad.StefanvanGelder schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:23:
Inderdaad wel opvallend, volgens mij is het dan gewoon een Athlon IIDe eerdere Phenom II 8xx serie had 4MB L3 cache ipv 6MB L3 cache. Dat lijkt me hier toch ook het meest voor de hand liggende...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Dat is geen goed teken dat AMD de consument in het ootje wil gaan nemen met dit soort praktijken. Een soort nVidia die hun notebook grafische kaarten ook keer op keer blijft re-branden.Astennu schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:41:
[...]
Inderdaad. Ik vond het ook niet helemaal eerlijk. Ze hadden er gewoon een Athlon X4 van moeten maken. Dit is toch wel een beetje oplichterij. Phenom's hebben tot nu toe altijd L3 gehad.
Als de informatie van bit-tech klopt komt er ook 1: Asus E35MI-I Deluxe
thnx!
Hopelijk komt Asus snel met het bordje op de markt. Dan kan ik mooi een fanless mITX systeem bouwen voor 24x7. Icm het onderstaande kastje;

Lian Li PC-Q09B
Doel;
-Server
-Mediacenter ala XBMC? hopelijk met bitstream DTS-HD, Dolby TrueHD.
[ Voor 87% gewijzigd door rlkz op 04-01-2011 16:16 ]
I browse with Vivaldi
Interessante revieuw: http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=662&Itemid=63Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:43:
[...]
Dat is geen goed teken dat AMD de consument in het ootje wil gaan nemen met dit soort praktijken. Een soort nVidia die hun notebook grafische kaarten ook keer op keer blijft re-branden.
To be clear, the Phenom-II X4-800 series isn't a new thing. Back in early 2009, AMD was releasing Phenom-II X4-800 series processors in their complete line-up of CPUs. Back then, the Phenom-II X4-800 series was built on a Deneb die (like all other Phenom-II X4 processors) and had 4MB of L3 cache, compared to the 6MB of L3 cache on the 900 series. Around the end of the summer of 2009, AMD stopped releasing the Phenom-II X4-800 series.
Fast forward to January 2011 and we see the first Phenom-II X4-800 series processor released in over a year, but with significant changes. The 800 series now looks like a Athlon-II X4-600 series with a different name. In fact, if you go by the numbers, the Phenom-II X4-840 should be named the Athlon-II X4-650. The only difference between the X4-840 and the X4-645 is the standard 100MHz clock speed bump.
Ze hebben de de PhenomII X4-8xx naam 1,5jaar niet meer gebruikt, en dan nu dit.If the Phenom-II X4-840 really releases at an MSRP of only $102 (of which I am skeptical), it will become the fastest quad-core CPU in its price range. It will actually be less expensive than the Athlon-II X4-645, the flagship Athlon-II quad-core processor. This will make it a great buy, and it would be a great move on the part of AMD right in line with the release of the Sandy Bridge platform.
Is dit bewust voor SB die net uit is? Of is er iets anders, zouden ze bijvoorbeeld de Athlon naam in een ander segment willen plaatsen?
Dat ze de Athlon naam willen vrijhouden voor de APU's...
Ik vind het wel een soort van re-branding, maar misschien dat een gegronde rede, als in het duidelijker maken van de benaming ivm de APU's ofzo zou het nog enigszins verklaarbaar maken.
Wordt het nu zelfs lekker gezellig druk in het budget segment.
Hoop wel dat er eens wat meer fabrikanten VIA gebruiken, valt meestal erg tegen.
AMD Nieuwsdiscussie
Tja het grote probleem is. Dat het merk nog minder bekend is dan AMD. Daarnaast zijn ze bijna nergens te krijgen. En hebben tot nu toe geen heel sterk verkoop argument. AMD of Intel heeft wel iets in dat segment zitten wat het minstens net zo goed doet. En na genoeg even duur zijn.-The_Mask- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:27:
nieuws: Via introduceert Nano X2-dualcore
Wordt het nu zelfs lekker gezellig druk in het budget segment.
Hoop wel dat er eens wat meer fabrikanten VIA gebruiken, valt meestal erg tegen.
Eigenlijk zouden ze samen moeten gaan met nVidia. Dan is er tenminste geld beschikbaar om echt een concurrerend product te ontwikkelen. Echter vrees ik dat ze dan hun X86 licentie kwijt raken. Al heeft VIA die ook via een overname bemachtigd.
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 05-01-2011 09:44 ]

Sapphire's board makes use of the Hudson-M1 chipset and includes two DDR3-1066 SO-DIMM slots, Radeon HD 6310 Graphics (that comes within the APU), a PCI-Express x16 slot, five SATA 6.0 Gbps ports, a debug LED, two USB 3.0 connectors, Gigabit Ethernet, Bluetooth 2.1, 7.1 channel audio, one eSATA port, plus D-Sub, DVI and HDMI outputs.
The motherboard's price tag has now announced.
bron: tcmagazine.com
I browse with Vivaldi
http://nl.hardware.info/n...nettop-uit-met-amd-fusion
Dat slot tussen het LED diagnostics display en het PCIe slot... zou dat iets van een mini PCI zijn voor (bijvoorbeeld) wireless kaartjes?rlkz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:46:
Inmiddels heeft Sapphire ook een mITX Brazos bordje in hun gamma
Yes, but no.
Jup, WiFi kaartjes of voor bijv een Broadcom Hardware Decoder BCM970012 (CrystalHD). Die laatste is wel compleet overbodig, maar goed..daarvoor dusmieJas schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:25:
[...]
Dat slot tussen het LED diagnostics display en het PCIe slot... zou dat iets van een mini PCI zijn voor (bijvoorbeeld) wireless kaartjes?
I browse with Vivaldi
geld dit ook voor de nieuwe cpu's van amd??Een belangrijk verschil tussen de processor cores van Sandy Bridge en die van Intels bestaande processors is de ondersteuning voor de AVX (Advanced Vector Extensions) technologie. Belangrijk onderdeel hiervan is dat de floating point rekeneenheden een upgrade naar 256-bit krijgen. Dat betekent dat Sandy Bridge processors in één klokslag berekeningen kan uitvoeren op getallen met een dergelijke nauwkeurigheid. De floating point rekeneenheden in Nehalem en Westmere zijn 128-bit breed. Berekeningen met 256-bit getallen kosten bij bestaande CPU's zodoende twee of meer klokslagen. Door deze verbreding van de rekeneenheden kunnen in veel gevallen ook in één klokslag acht 32-bit of vier 64-bit getallen verwerkt worden.
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
[ Voor 83% gewijzigd door dahakon op 05-01-2011 18:36 . Reden: <- is blind... ]
ja. elke module, (dus 2 cores) kan 1 256bit FP berekening doen per clocktik.rohaantje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:29:
ik heb niet het hele topic gelezen maar hier mijn vraag:
geld dit ook voor de nieuwe cpu's van amd??
zal ik hem ook maar weghalen dan om je verdere verlegenheid te besparen
bij het zien van al die ITX bordjes krijg ik zin om mijn server te vernieuwen. (nu een oude k7 in een kast zonder buitenkand die ik nog had liggen) naar bijvoorbeeld zoiets

moet er wel nog even een passieve versie komen, of een after-market blok dat erop kan.
[ Voor 101% gewijzigd door Countess op 05-01-2011 18:50 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
dus net als intel kan de nieuwe serie per core(dus per 1 fysieke core) een 256-bits berekening uitvoeren, en niet als de cpu's van nu per 1 fysieke core een 128-bits berekening.Countess schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:08:
[...]
ja. elke module, (dus 2 cores) kan 1 256bit FP berekening doen per clocktik.
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
Sorry, geheel verkeerd gelezen... (wellicht iets te enthousiast door alle Brazos producten die de revue hebben gepasseerd ondertussen)Countess schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:08:
zal ik hem ook maar weghalen dan om je verdere verlegenheid te besparen
Zal wel koffie nodig hebben.
meh, nog maar even wachten op de frontpage of andere sites tot de Acer tablets op CES besproken worden, daar Acer in november een Ontario-Tablet had 'aangekondigd'.
[ Voor 46% gewijzigd door dahakon op 05-01-2011 18:47 ]
Inmiddels wat verder rond gekeken, tyan biedt in c32 geen enkele vorm van ATX bord af, wel een dual socket SSI EEB bord wat zover ik begrijp in een aantal consumenten kasten (cm stacker) nog wel wil passen. In G34 hebben ze een quad socket SSI MEB bord. Ik zie net dat Asus eindelijk wat C32 toegevoegd heeft aan de website. Ze hebben twee dual socket C32 borden en ook nog drie dual socket G34 (waarvan twee halve-SSI). Binnenkort kunnen we die hopelijk aantreffen in de winkel.analog_ schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:34:
Zijn er al mensen bezig met socket C32 of G34 (vooral het eerste interesseert me). Ik weet dat zowel Asus als MSI al C32 bordjes aanbieden met single of dual socket. Supermicro enkel een single socket in C32 en Tyan heb ik nog niet gecheckt. Lijkt mij bijzonder leuk speelgoed ter upgrade van m'n socket F materiaal.
een module van bulldozer (dus 2 cores) dele samen 1 FP unit.rohaantje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:13:
[...]
dus net als intel kan de nieuwe serie per core(dus per 1 fysieke core) een 256-bits berekening uitvoeren, en niet als de cpu's van nu per 1 fysieke core een 128-bits berekening.
die unit kan 2x128 uitvoeren, of hij kan 1x256bit uitvoeren.
als beide cores tegelijk een 256bit opdracht willen uitvoeren zal er 1 van de 2 even moeten wachten... maar dat kans dat dat gebeurt is niet gigantische groot, en lang hoeft er ook niet gewacht te worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Countess op 06-01-2011 00:55 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Ik kan alleen nergens vinden wat de audio mogelijkheden zijn van de HD6310. Ik kwam nog wel een schema tegen waar alleen audio op de FCH aangaf (waarschijnlijk 7.1 lpcm/DTS), maar nergens lees ik of die gpu ook kan bitstreamen. Iemand?
Zie de kreet: "DTS-HD Master-Audio Bitstream Capable"
[ Voor 10% gewijzigd door Stephan224 op 06-01-2011 10:26 ]
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
I browse with Vivaldi
AMD Cuts Stakes in GlobalFoundries Amid Talks on Increased Business With Outsiders
"Now, industry executives expected the company to farm out the production of the 28nm chips solely to TSMC."
Had ik niet verwacht, ik denk en dacht dat ze voor GF gaan met 28nm.
Heb je vast al gelezen, maar... nieuws: CES: Ook Asus en Sapphire introduceren mini-itx moederbord met E350-apuCountess schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:08:
[...]
moet er wel nog even een passieve versie komen, of een after-market blok dat erop kan.
Yes, but no.
Ik vraag me af of het hier ook om CPU's zal gaan. Ik weet niet of dat wel een goede stap zou zijn.madmaxnl schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:07:AMD Cuts Stakes in GlobalFoundries Amid Talks on Increased Business With Outsiders
"Now, industry executives expected the company to farm out the production of the 28nm chips solely to TSMC."
Had ik niet verwacht, ik denk en dacht dat ze voor GF gaan met 28nm.
tenminste geen cpu's van de complexiteit van een k10 of bulldozer (bobcat is een stuk eenvoudiger natuurlijk).
edit : als je het artikel leest lijkt het mij dat ze bedoelen de 28nm south island graphics chips, dus niet alle 28nm chips.
GLOFO gaat dus NIET (een deel van) de 28nm graphics chips van AMD maken.
ze hebben het over "the 28nm chips. daarmee zouden ze dus enkel de southern islands bedoelen, en niet alle 28nm chips.AMD originally planned to contract GlobalFoundries to build its 28nm Southern Islands graphics chips *snip* Now, industry executives expected the company to farm out the production of the 28nm chips solely to TSMC
[ Voor 60% gewijzigd door Countess op 06-01-2011 14:56 ]
Klinkt interessant The Source. Zo te lezen heb je al wat in de wandelgangen vernomen over Bulldozer. Dramatische peak power zegt eigenlijk zo weinig dat het "hoe en wat" eromheen gewoon giswerk wordt (32nm proces nog niet helemaal op orde? Of? Of?). Heb je nog andere details vernomen? Misschien iets over prestaties van de eerste samples die nu rondgaan? Of kloksnelheden waar de samples op draaien?The Source schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:57:
[...]
Verwacht van Bulldozer maar niet te veel (of erg veel) qua peak power want op dit moment is die namelijk nog dramatisch en vormt het een groot probleem voor mainboard fabrikanten.
Eerste passieve fusion mini-ITX bord?
Asus E35MI-I Deluxe:

Edit: Staat zowaar in de pricewatch

[ Voor 36% gewijzigd door EaS op 06-01-2011 15:31 ]
E35M1-M (PRO)

De Pro heeft ten opzichte van de normale versie slechts alleen USB3.0 extra..
Fijn om te zien dat Asus dit platform behoorlijk serieus neemt
I browse with Vivaldi
zou die itx dan ook goed werken in kasten geheel zonder fans?
en dat ze er bij deze vanuit gaan dat er iets meer ruimte is, en een beetje airflow.
APUs worden ook op 28nm gebakken zodra dat kan. Nu worden ze nog op 40nm gebakken bij TSMC.Astennu schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:53:
[...]
Ik vraag me af of het hier ook om CPU's zal gaan. Ik weet niet of dat wel een goede stap zou zijn.
Chipsets worden straks ook op 28nm gebakken en tevens krijgen die chipsets dan USB 3.0, SATA 3.0 en PCI-e 3.0 ondersteuning. De huidige chipsets worden op 55nm gebakken en de allernieuwste 9xx(voor BD) serie dus ook maar de hebben geen USB 3.0 of PCI-e 3.0. Waarschijnlijk omdat ze de chipset pas weer willen herzien bij een productie proces transitie. Anders maken ze een nieuwe chipset op 55nm die ze dan na de hand weer mogen prepareren voor 28nm productie procedé. Voor iets kleins als een chipset is dat relatief veel werk en kosten.
ITX zit in een kast waar weinig ruimte en airflow is ook is er niet altijd een fan aanwezig is vandaar dat het ITX bord een grotere heatsink heeft. Want in een m-ATX kast zit wel altijd een fan en er is ook ruimte en betere airflow.Countess schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:37:
de heatsink op deze asus is wel een stuk kleiner als op dat itx bord van ze, en geen heatpipes.
en dat ze er bij deze vanuit gaan dat er iets meer ruimte is, en een beetje airflow.
[ Voor 25% gewijzigd door madmaxnl op 07-01-2011 00:45 ]

Grappig product detail:
The product uses the embedded AMD Athlon™ II X2 Dual-Core Processor 2.9GHz paired with the AMD Radeon HD 6700M Series GPU featuring DirectX 11 support to.....
[ Voor 9% gewijzigd door EaS op 07-01-2011 01:51 ]
Zo heel veel kleiner is die cooler eigenlijk helemaal niet, het lijkt vooral zo doordat het bord zoveel groter is. Het grote verschil zit hem in de heatpipes, maar dat kan gemakkelijk te verklaren zijn door wat madmax al zei, dat grotere kasten over het algemeen een veel betere airflow hebben dan de mini-ITX kastjes.Countess schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:37:
de heatsink op deze asus is wel een stuk kleiner als op dat itx bord van ze, en geen heatpipes.
Het wordt leuke tijden (als het in België verkrijgbaar is), goedkope bordjes en zuinige thuisservers waar je alle kaarten dat je ooit nodig heb erin kan smijten. De andere merken zullen een antwoord op deze Asus bordjes moeten produceren?
There are a couple of things that really pop out at you. The first is the Military Grade II components that MSI introduced today with the latest P67 motherboards at the high end. DrMOS drivers and High-C caps are not new, but the Dynamic Switching SFCs (super ferrite choke) are an upgrade.
The mosfets are covered by a very small heatsink, and we are not really sure if the final heatsink is going to be as small as this. The board is still in the very same vein as the current 890FXA-GD70, with multiple PCI-E 16X slots and CrossFire X support.
The big question that we have is if the BIOS for this board will be the older, standard BIOS. Or will it in fact utilize the new UEFI type BIOS. Another thing that MSI is doing is utilizing more USB 3.0 ports and controllers than are usually available. Again, this is a very raw engineering board which may or may not be finalized.

Bronnen:Sandy Bridge motherboards weren't the only ones on display. We caught a quick glimpse of some next-gen AMD hotness featuring a socket referred to as AM3+. If you look closely at the socket, you'll see a rectangular indent in the center. (It's much clearer in the larger picture featured in the image gallery below). The socket looks like it might make a good home for one of AMD's upcoming Llano APUs.
http://pcper.com/comments.php?nid=9584
http://techreport.com/discussions.x/20200
[ Voor 3% gewijzigd door Toettoetdaan op 07-01-2011 13:42 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Catwoman op 07-01-2011 14:34 ]
toch zeker 1/3 groter.dahakon schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 05:41:
[...]
Zo heel veel kleiner is die cooler eigenlijk helemaal niet, het lijkt vooral zo doordat het bord zoveel groter is. Het grote verschil zit hem in de heatpipes, maar dat kan gemakkelijk te verklaren zijn door wat madmax al zei, dat grotere kasten over het algemeen een veel betere airflow hebben dan de mini-ITX kastjes.
daarbij zijn de vinnen op de itx veel kleiner en dunner, waardoor er veel meer zijn. dus het koeloppervlakte is veel groter.
de koeler op de uatx lijkt meer op een uit te kluiten gewassen goedkope northbridge heatsink ipv een high-end koeler.
http://www.facebook.com/p...467.11729.111253142247639
MSI Big Bang Conqueror voor AMD Bulldozer
http://www.facebook.com/MSI.Europe (weet niet hoe ik direct moet linken).
[ Voor 26% gewijzigd door The Source op 08-01-2011 11:25 ]
Lijkt me dat de markt voor single socket consumer grade 16GB+ systemen bijzonder klein is. Zie het nut er niet echt van in, als je meer kracht nodig hebt ging je toch al naar workstation/server planken kijken.The Source schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:21:
Nieuwe MSI 890FX board met 32gb support
Bedoel je dit?The Source schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:21:
Nieuwe MSI 890FX board met 32gb support
Zo dus: [ u r l = http://www.facebook.com/MSI.Europe ] dit [ / u r l ]
*Zonder spaties
http://www.tweaktown.com/...look_out_video/index.html
AMD Nieuwsdiscussie
Frontpage Artikel
AMD claimt dat er op CES al meer dan honderd systeempjes (nettops, netbooks en ultraportables) op basis van Brazos zijn gelanceerd.Natuurlijk zijn er al behoorlijk wat langsgekomen hier, maar 100+ is toch wel een erg mooie prestatie voor AMD voor zo'n ongelovelijk nieuwe chip. Het lijkt er op dat ze de zaken toch wat beter voor elkaar beginnen te krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door madmaxnl op 09-01-2011 14:28 ]
Ik denk dat, vooral omdat Zacate toch ook erg goed verkocht kan worden als goedkope laptop, het een goede kans maakt om in de smaak te vallen bij de consument.madmaxnl schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:28:
Het betekend i.i.g. dat de OEMs enthousiast zijn. Nu de consumenten nog.
Als de consument het goed vindt, kopen ze weer van dezelfde laptop fabrikant, de chip maker kennen ze meestal toch niet.madmaxnl schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:28:
Het betekend i.i.g. dat de OEMs enthousiast zijn. Nu de consumenten nog.

AMD Athlon64 X2 P340
2048MB DDR3 1333MHz
500GB
DVD
802.11 b/g/n
Windows 7 Home Basic
[ Voor 4% gewijzigd door madmaxnl op 09-01-2011 16:33 ]
Verwijderd
een P8600 (2.4ghz, o.a. in de mac) kost $209, een athlon X2 met dezelfde prestaties de helft of nog minder.
Verwijderd
Acer AMD Fusion Tablet.
Gezien de hints van "MS die Silverlight apps van Windows Phone 7 naar Windows 7 port" kan de combinatie low power AMD Fusion - Windows Tablet nog eens heel interessant worden.
Of kijk hier: http://www.mosaicbytribune.com/#
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 21:19 ]
In de Dell ZINO HD zit ook alleen maar notebook spul.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:36:
er zit ook desktophardware in, in de mac mini zit notebook spul.
een P8600 (2.4ghz, o.a. in de mac) kost $209, een athlon X2 met dezelfde prestaties de helft of nog minder.
Verwijderd
Ik heb namelijk vorige week een SU7300 laptop aangekocht en mijn neef wilt ook zo'n ding.
Spijtige is dat ik de laatste SU7300 laptop van de lokale computerboer heb gekocht.
Een atom ziet hij niet zitten en een UM-processor is way to expensive. Daarom dat ik AMD aan het volgen ben, maar ik lees niets over het verschil met SU's.
Dat ze Atom beating kan ik geloven, maar mijn neef en ikzelf ook zijn nieuwsgierig of ze gelijkwaardig of zelfs beter worden dan de SU, bv mijn SU7300.
Indien niet, zal hij moeten wachten totdat de UM in prijs verlagen?
Prestatietechnisch kijk je naar een 1.3GHz singlecore vs een 1.6GHz dualcore met een iets lagere IPC. In de algemene bruikbaarheid lijkt Zacate het me te winnen, ook al door de beter bruikbare GPU.
Wanneer het op batterijleven aankomt, zal het toch vooral afhangen van wat de verschillende laptopbouwers uiteindelijk gaan doen.
Deze APU lijkt me daar ideaal voor. Net even wat meer GFX power. Dat is het gene wat ik nu echt mis bij de Exopc maar de rest is echt top (die heeft een losse 1080 video chip er in zitten en een hd ready scherm heb nog geen tablet gezien die aan die specs kan tippen). De dingen die je nu ziet zijn vaak toch laptop / tablet combinaties dus met een groot toetsenbord.
Nah, 1,6GHz Zacate lijkt eerder gelijk te staan aan een SU2300 qua prestaties. Maar het gat is toch heel klein (100MHz en wat cache). En TDP is het max, volgens mij is het wel duidelijk dat AMD behoorlijk heeft gewonnen op idle terrein. Tijdens surfen is het verschil niet echt groot.dahakon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 06:13:
Moeilijk een heel erg absoluut antwoord op te geven. Zacate heeft opzich een hogere TDP, maar dat komt voor een groot deel door de GPU aan boort. De bijkomende chipset is vervolgens weer erg zuinig. De SU7300 moet voor zover ik weet nog altijd aan een IGP gekoppeld worden, waardoor de 10Watt vs 18Watt behoorlijk gelijkgetrokken wordt.
Prestatietechnisch kijk je naar een 1.3GHz singlecore vs een 1.6GHz dualcore met een iets lagere IPC. In de algemene bruikbaarheid lijkt Zacate het me te winnen, ook al door de beter bruikbare GPU.
Wanneer het op batterijleven aankomt, zal het toch vooral afhangen van wat de verschillende laptopbouwers uiteindelijk gaan doen.
Maargoed, je zal de eerste echte reviews moeten afwachten om het zeker te weten, want tot nu kunnen we niet veel meer dan speculeren...
[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 10-01-2011 09:50 ]
I browse with Vivaldi
Verwijderd
Socket heeft niet dat rechthoekje in het midden, dus zal het wel een AM3 bord zijn, geen AM3+
Volgens deze site maar 16GB
Weinig koeling, ziet er goed uit.
Wat voor fasen zijn dit? Nog steeds 4 + 1?
Ze hebben een aantal nieuwe, voor zover ik zie alleen AM3, deze is ook wel leuk: 880G-E45
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 14:50 ]
Er staat wel AM3+ cpu support op dat bord. Apart voor een AMD800 chipset, aangezien AM3 niet compatibel zou zijn met BD cpu's. Zou de socket zelf dan het enige probleem zijn en werkt BD niet alleen met AMD900, maar ook met AMD800 chipsets?Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:37:
http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=171&prod_no=2220
Socket heeft niet dat rechthoekje in het midden, dus zal het wel een AM3 bord zijn, geen AM3+
Verwijderd
Ik dacht dat de E-350 ook een dual-core met 1,6 GHz ging worden net als de SU7300 die een 1,3 GHz, dualcore is.dahakon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 06:13:
Moeilijk een heel erg absoluut antwoord op te geven. Zacate heeft opzich een hogere TDP, maar dat komt voor een groot deel door de GPU aan boort. De bijkomende chipset is vervolgens weer erg zuinig. De SU7300 moet voor zover ik weet nog altijd aan een IGP gekoppeld worden, waardoor de 10Watt vs 18Watt behoorlijk gelijkgetrokken wordt.
Even een noob-vraag. Als ze zeggen twee cores aan 1,6 GHz, wil dit zeggen dat beide cores aan 1,6GHz draaien of tezamen 1,6Ghz?
YES I KNOW, I'm new.
Ik heb al die tijd veel computer gebruikt, maar ik begin mij nu pas te verdiepen in de tachnische zaken...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 16:07 ]
Stel het je voor als een snelweg.
Een singlecore Processor van 1.6Ghz, is een enkelbaans weg. Waarop je 80KM mag.
Een Dualcore processor van 1.6Ghz is een dubbelbaans weg, dus 2 banen naast elkaar. En op elke baan mag je 80KM rijden. Het is NIET zo dat je het zomaar bij elkaar kan optellen en 1 baan met 160KM overhoud.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Deze vergelijking geldt meer voor het vervoeren van vracht. 2 banen naast elkaar kan 2x zoveel vracht verwerken in een uur als 1 baan. Mits al het vracht met dezelfde snelheden gaan.D4NG3R schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:23:
2 cores, die allebij apart een taak kunnen uitvoeren. Op 1.6Ghz
Stel het je voor als een snelweg.
Een singlecore Processor van 1.6Ghz, is een enkelbaans weg. Waarop je 80KM mag.
Een Dualcore processor van 1.6Ghz is een dubbelbaans weg, dus 2 banen naast elkaar. En op elke baan mag je 80KM rijden. Het is NIET zo dat je het zomaar bij elkaar kan optellen en 1 baan met 160KM overhoud.
2 banen waar het vracht 80km/u gaat, verwerkt even veel als 1 baan waar het vracht met 160km/u gaat. Mits al het vracht gelijkmatig kan worden verdeeld over de 2 banen. Dat is alleen wanneer het vracht onafhankelijk van elkaar kan worden vervoerd. Er zijn ook situaties waarbij het ene vracht eerder moet aankomen dan het andere. Dan heb je niks aan een tweebaansweg.
In processorland ligt de nadruk op het toevoegen van extra banen in plaats van het versnellen van de wegen.
Daarom moeten programmeurs hun softwares zo programmeren waarbij data zo veel mogelijk onafhankelijk van elkaar kan worden bewerkt in plaats van achter elkaar. Denk aan veel gebruik maken van vectoren en zo min mogelijk van loops.

Ik las ergens dat de AMD800 chipset theoretisch wel compatibel waren, maar in de praktijk niet door de stroom voorziening.Edmin schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:35:
[...]
Er staat wel AM3+ cpu support op dat bord. Apart voor een AMD800 chipset, aangezien AM3 niet compatibel zou zijn met BD cpu's. Zou de socket zelf dan het enige probleem zijn en werkt BD niet alleen met AMD900, maar ook met AMD800 chipsets?
Maar dat ziet er op dit bord wel goed uit, met 10 fasen
Dus mischien toch
In a shocking revelation coming at the end of the most successful CES in more than a decade, KitGuru has learned that Dirk Meyer will not be in charge of AMD for 2011.
Likely to be announced in the Wall Street Journal and Financial Times over the next 72 hours, the news comes as a big surprise to the technology industry assembled in Las Vegas.
The timing could..........
Oh?

Mijn fout van iets niet helemaal goed opzoeken. Bij de specs op wikipedia is niet alles volledig duidelijk vermeld, bij de site van Intel wel. SU7300 is idd ook een dualcore (en dus geen single core zoals ik vanochtend met slaperig hoofd dacht te lezen), net als E-350 een dualcore is. Maar goed, dat hebben anderen al duidelijk gemaakt.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:01:
Ik dacht dat de E-350 ook een dual-core met 1,6 GHz ging worden net als de SU7300 die een 1,3 GHz, dualcore is.
Verwijderd
Maar hiermee ben ik niets, omdat de persoon die ik quote sprak over een 1,3 GHz single processor, terwijl mijn vergelijking gaat dus de E-350 1,6 Ghz, dual core en de SU7300 1,3GHz, dual core.
In principe zou de E-350 sneller moeten werken dan de SU7300, maar met een verbeterde wattage. In principe is het dan nu dat de E-350 bijna uitkomt (wanneer kom hij naar de EU, feitelijk?) niet zinvol om te wachten naar een prijsdrop vd ULV i3/i5/i7?
De E-350 maw komt overeen met een SUxxxx, maar sneller en verbruikt minder + heeft nog eens een betere kaart dan intel GMA HD?
Verwijderd
Is niets hoordahakon schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:22:
[...]
Mijn fout van iets niet helemaal goed opzoeken. Bij de specs op wikipedia is niet alles volledig duidelijk vermeld, bij de site van Intel wel. SU7300 is idd ook een dualcore (en dus geen single core zoals ik vanochtend met slaperig hoofd dacht te lezen), net als E-350 een dualcore is. Maar goed, dat hebben anderen al duidelijk gemaakt.
Off-topic: Toevallig bezig met examens? want dan ken ik de verstrooidheid, hehe.
Dus de E-350 is duidelijk sneller/dezelfde golflengte als de SUxxxx-processors?
Als dat het geval denk ik niet dat AMD de netbook-markt gaat veroveren, maar ook de sub-notebook-markt. Denken jullie niet?
Aandelen reageren positief(+~3%) maar ik vind het maar niks. Is het überhaupt al bevestigt of is dit een sappig gerucht. Blijft hij nog wel binnen AMD of is het helemaal bye bye want in dat geval vind ik het heel erg jammer. Tevens kan dit dan niet anders dan dat het negatief uit gaat pakken. Mocht hij binnen AMD zich zelf gaan verplaatsen dan kan dat wel eens een heel erg goede reden hebben.EaS schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:20:
Dirk Meyer moves from AMD:
In a shocking revelation coming at the end of the most successful CES in more than a decade, KitGuru has learned that Dirk Meyer will not be in charge of AMD for 2011.
Likely to be announced in the Wall Street Journal and Financial Times over the next 72 hours, the news comes as a big surprise to the technology industry assembled in Las Vegas.
Oh?
Verwijderd
Dat is rot, want mijn neef had gehoopt om geen ULV i3/i5/i7 te moeten kopen, wegens de prijs.GENETX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:49:
Nee. De SU7300 lijkt in de eerste benches sneller. De E350 is ongeveee gelijk aan de SU2300.
Zou AMD snellere varianten achterhouden of niet?
Snellere Brazos platform chips kunnen we waarschijnlijk pas verwachten bij 28nm. Dat duurt nog wel eventjes.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:06:
[...]
Dat is rot, want mijn neef had gehoopt om geen ULV i3/i5/i7 te moeten kopen, wegens de prijs.
Zou AMD snellere varianten achterhouden of niet?
Voor de rest zal pure CPU-performance inderdaad dichter bij de SU2300 aanliggen, kijkende naar passmark resultaten bv. Een Athlon II X2 250U (1.6GHz) presteert ongeveer gelijk aan de SU7300 en Zacate zou zo'n 10% daaronder moeten zitten. De vraag zal dan ook vooral zijn, of een iets tragere CPU acceptabel is tegenover een behoorlijk snellere GPU.
Dat is vooral op het optrekken van adviezen en verhogen van koersdoelen.madmaxnl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:52:
Aandelen reageren positief(+~3%)
En dit:
http://www.fool.com/inves...asons-to-respect-amd.aspx
[ Voor 18% gewijzigd door Noel op 10-01-2011 21:31 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Enfin, aandelen zijn ook niet alles.
[ Voor 15% gewijzigd door madmaxnl op 10-01-2011 21:45 ]
Vergeet niet dat 900 chipsets weinig verschillen van de 800 chipsets. Dus waarom zou het niet kunnen als het mobo al met Bulldozer in gedachten gemaakt is?Edmin schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:35:
[...]
Er staat wel AM3+ cpu support op dat bord. Apart voor een AMD800 chipset, aangezien AM3 niet compatibel zou zijn met BD cpu's. Zou de socket zelf dan het enige probleem zijn en werkt BD niet alleen met AMD900, maar ook met AMD800 chipsets?
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.marketwire.com...With-NYSE-AMD-1378157.htm
"AMD Appoints Thomas Seifert as Interim CEO; Dirk Meyer Resigns in Mutual Agreement With Board of Directors"
Hoop niet dat wie hier over een gelijksoortig scenario als Barcelona spreken.... (Waarbij personen als Henri Richard vlak voor de launch de benen namen).
De AM2+ borden met DDR3 ?-The_Mask- schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:17:
Klopt maar waarom zou MSI op een nieuw mobo AM3+ support zetten als die geen AM3+ CPU aan kan?
Inderdaad dit komt als een aardige domper, Meyer was namelijk een formidabele CEO na Ruiz. Dat niet alleen Meyer was sowieso een grote aanwinst voor AMD daar hij de AMD Athlon tot een "succes" heeft gemaakt. De vraag is nu gaat hij helemaal weg bij AMD. De volgende vraag is waarom hij weggaat ? Want hij kan weggaan omdat het niet goed uit gaat pakken of juist omdat het wel goed uit gaat pakken.EaS schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:46:
Verd*mme... het is waar:
http://www.marketwire.com...With-NYSE-AMD-1378157.htm
"AMD Appoints Thomas Seifert as Interim CEO; Dirk Meyer Resigns in Mutual Agreement With Board of Directors"
Hoop niet dat wie hier over een gelijksoortig scenario als Barcelona spreken.... (Waarbij personen als Henri Richard vlak voor de launch de benen namen).
[ Voor 66% gewijzigd door madmaxnl op 10-01-2011 23:36 ]
Verwijderd
Gij pokert ook, maar op 100 Mhz zal het wss niet aankomen zeker?GENETX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:29:
Voorlopigs hoef je niks snellers te verwachten.. Maar waarom zou hij dan een i3/i5/i7 ULV nodig hebben? Alsof de prestaties van een SU2300 zo slecht zijn. In dagelijks gebruik ga jij echt geen verschil merken tussen een E-350 en een SU7300. De verschillen zijn niet overdreven groot, ze zijn er alleen. Je gaat het merken met winrar als de AMD bv 10% meer tijd nodig heeft om het uit te pakken ofzo... Maar dat is niet zo'n ramp, toch?
Wat ik mij vooral afvraag bij Brazos is dat de GPU alle grafische taken op zich neemt of moet de software van dat programma eerst zo geschreven worden dat het via de GPU gaat.
Als het alle grafische aspecten door de GPU worden gegenereerd (flash bv) dan ben ik er wel vrij zeker van dat uiteindelijk je fysiek ziet dat de AMD's sneller zijn?
Vind het toch lastig om die visie te volgen. Je duwt niet zomaar snel wat nieuwe producten in de planning in deze sector. Nieuw bloed aan de top gaat geen invloed hebben op korte termijn. Als je het komende jaar X% van de netbookmarkt inpalmt met je Apu's, is dat het werk van de voorbije jaren en niet dat van de nieuwe CEO. Zeer vreemd."Dirk became CEO during difficult times. He successfully stabilized AMD while simultaneously concluding strategic initiatives," said Claflin. "However, the Board believes we have the opportunity to create increased shareholder value over time. This will require the company to have significant growth, establish market leadership and generate superior financial returns. We believe a change in leadership at this time will accelerate the company's ability to accomplish these objectives."
Vermoedelijk hebben ze bij de board al een nieuwe CEO achter de hand, want dit is wel heel snel gegaan.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Ho, het is niet dat ik het niet geloof. Het was voor mij hoogstens een kleine verrassing-The_Mask- schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:17:
Klopt maar waarom zou MSI op een nieuw mobo AM3+ support zetten als die geen AM3+ CPU aan kan?
Totaal ander verhaal imho. Tijdens de switch van AM2+ naar AM3 zag je allerlei fabrikanten met vreemde termen smijten om maar te zorgen dat iedereen het idee had dat zijn cpu erop pastte.
http://phx.corporate-ir.n...cle&ID=1514691&highlight=AMD (NYSE: AMD) today announced that its Board of Directors has appointed Senior Vice President and CFO Thomas Seifert, 47, as interim CEO following the resignation of Dirk Meyer, 49, as president, CEO and a director of the company effective immediately.
Tja,

$119 was zo ongeveer de vraagprijs voor de diverse Brazos moederbordjes die o.a. Power Color en Sapphire wilden gaan incasseren (dus ga er maar vanuit dat de Asus/MSI/Gigabyte e.d. plankjes ook ergens rond dat bedrag zaten/zitten - al naar gelang features).
Maar het schijnt dat AMD rond de $99 prefereert. Bijspijkeren dus qua features - of iets meer vragen voor wat meer functionaliteit.
Moraal van het verhaal: Niet al te duur
Ik las het ja. Ben shocked.EaS schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:20:
Dirk Meyer moves from AMD:
Oh?
Hier een stukje van anandtech:
Ik ben inderdaad ook benieuwd waardoor hij weg moest.I don’t usually pay much attention to corporate executives and the hirings, firings and resignations thereof. It’s not that executives are unimportant, it’s that they’re not exactly what I’m passionate about. While I never pass up an opportunity to meet with an exec, I generally walk away more impressed after a conversation with a Fellow.
Today’s resignation of AMD’s former CEO Dirk Meyer seemed like reason to pay attention. It wasn’t a scandal or anything vile that led up to the resignation, just a good old fashioned differing of opinion. To quote AMD’s press release:
”However, the Board believes we have the opportunity to create increased shareholder value over time. This will require the company to have significant growth, establish market leadership and generate superior financial returns. We believe a change in leadership at this time will accelerate the company’s ability to accomplish these objectives.”
The implication being that Dirk’s plan for AMD wouldn’t result in significant growth, establish market leadership and generate superior financial returns. The question is what was Dirk’s plan and what direction does AMD’s Board of Directors believe it should be headed in instead?
Dirk Meyer has been nothing but good for AMD since he took control in 2008. As AMD points out Dirk successfully spun off Global Foundries (the industry as a whole may owe him thanks for that as it seems to be gearing up to be a major player in the future of chip manufacturing). In doing so Dirk also floated a sinking ship—AMD managed a return to profitability under his watch. We’re also on the cusp of AMD’s most active year ever. Brazos just launched and we’ll get both Llano and Bulldozer before the year is out. When was the last time AMD launched three different architectures in a 12 month period? Never, that’s when.
So what wasn’t Dirk prepared to do? AMD still doesn’t have a public ultra mobile (read: smartphone) strategy, but would that be enough to resign over? I don’t have any reason to believe that Bobcat wouldn’t eventually be folded into a smartphone SoC. AMD typically lets Intel open up a new market and then follows it in as an alternative. I suspect it’s a safer bet to let Intel duke it out with ARM for control of the smartphone market before deciding to enter. Based on the outcome there, AMD could choose to enter under either the x86 or ARM banners.
I was talking to Ryan Smith earlier tonight when the news broke and he mentioned something that caught my interest:
“Mark my words, at some point they're going to try to sell the company to ATIC. Let ATIC deal with fighting Intel, and the board/investors can pocket a nice profit. Certainly if you were trying to sell, you'd sack Dirk. He doesn't seem like the kind of guy that would let them do it.”
This is just one of the many reasons I love working with Ryan—he always looks at things at an angle I hadn’t previously considered. ATIC, the company funding Global Foundries, would be a good suitor for AMD. It has the resources to fund a fight with Intel as we’ve already seen from Global Foundries...oh, and it also happens to own a number of microprocessor fabs that conveniently are very well suited to manufacturing AMD microprocessors.
Obviously everything here is pure speculation. While Dirk saved AMD from extinction, the press release seems to indicate he wouldn’t be the right guy to take AMD to the point of making tons of money. With Intel executing as well as it has been, I’m not sure if a change in CEO will be enough to fix that. AMD needs an influx of revenue to fund the sort of projects it needs in order to gain significant market share.
To be honest, I don’t know Dirk personally and I don’t know why he’d choose to part ways with AMD. Changes like this are usually the result of something significant however. We’ll probably find out the answer in the next 24 months.
Ik begrijp dat Meyer geslachtofferd wordt, omdat het 'oude' AMD, zeg maar de cpu tak, zwaar onderpresteert vergeleken met het 'nieuwe' AMD, het oude ATi, dat het met de gpu's en Fuzion veel beter doet.
Overigens hoop ik niet dat dit een waarschuwing is dat Bulldozer laat, langzaam en heet is.

Er moet wel een grote beslissing of een groot probleem voor de deur staan, zoals in het artikel, een ARM cpu ontwikkelen of de boel verkopen aan ATIC...
Een big fail is niet echt aan de orde volgens mij, en mismanagement ook niet.
Dit topic is gesloten.