[quote]
Help!!!! schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:35:
[...]
^
Weet je, het enige wat telt is, of iemand die bedrag X in zijn zak heeft er goed aan doet om voor dat geld een AMD BD te kopen. Het antwoord is across the board overall: Nee, je kunt beter een 2500 kopen.
Je kijkt enkel naar die 2 cpu's ik kijk ook naar de hele linie, het gaat niet enkel om 2 cpu's.
Overigens heb je wel gelijk dat de prijzen nog te hoog zijn en wat omlaag zullen moeten maar dat gaf ik ook aan.
Dus AMD is zeker niet terug en al helemaal niet op het niveau van Intel.
Meningen verschillen, AMD is zeker wel terug in de race, het verschil is als ik de diverse reviews bekijk kleiner dan het van te voren was en dat is positief.
Dat er zaken beter kunnen dat lijkt me duidelijk, waarom zouden we beginnen over hoe oneerlijk het was?
Dat lijkt me een feit.
tevens zie ik mij nergens zeggen dat ze op het zelfde niveau zouden zitten als Intel?
Nu kunnen we natuurlijk weer beginnen over hoe Intel oneerlijk was/is en hoeveel hoop er is. Maar dat telt allemaal niet.
Omdat jij dit vind telt het niet? beetje vreemde redenatie, maar het lijkt me een feit dat AMD tientallen miljarden is misgelopen en dit heeft altijd een impact.
AMD heeft in al die jaren haar zwakke single thread prestaties niet op niveau kunnen brengen en volledig haar eieren gezet op een multi threading realiteit die er voorlopig niet is. Daarnaast zuipen ze stroom als je ze enigzins klokt op een hogere frequentie wat uberhaupt al nodig zou zijn om dit ding op niveau te laten presteren.
Dat is zo AMD heeft ergens op ingezet en voor nu betaald dat niet uit en dat is idd jammer.
Het is makkelijk voor ons mensen die van de zijlijn maar wat roepen over wat ze beter hadden kunnen doen, ze hebben daarop ingezet en het is niet wat men heeft verwacht.
Je laatste zin kan overigens ook als bashing worden gezien maar dat terzijde.
Dus of AMD heeft niet de kennis om die single threading te verbeteren of ze hebben de markt verkeerd ingeschat. En in beide gevallen heeft AMD gewoon niet gedeliverd.
Geval van verkeerd ingeschat, de kennis daar zal het lijkt me niet aan liggen zou namelijk wel triest zijn.
Maar zoals gezegd achteraf als iets niet uitkomt wat je jaren geleden dacht toen deze architectuur in ontwikkeling was is te makkelijk en daar doe ik persoonlijk niet aan mee.
Bij de huidige pricing is deze iteratie van BD voor niemand behalve de fanboys interessant.
Zelf zou ik er ook geen aanschaffen nu ik een 2600K heb echter er zijn meer cpu's dan de bovenste 2 he.. die andere doen het zo slecht niet als sommigen willen laten geloven.
Al met al ben ik zoals ik ook zei vooral benieuwd naar de optimalisaties die gewoon nog hard nodig zijn maar ik heb wel vertrouwen in deze nieuwe architectuur, ik ben ook iemand die gewoon positief wil zijn en niet enkel het negatieve ziet wat er overigens ook echt is.
Het glas is half vol of half leeg, wellicht dat jij je meer richt op half leeg?