...Wees eerlijk, de singlethreaded performance van een 2600K is ruim voldoende en voor mij ligt de singlethreaded performance van Zambezi nog wel boven de minimaal acceptabele grens.
...
Als het office applicaties aankomt, is een Athlon II X2/X3 voor mij al meer dan voldoende.
DUS (want verschillende mensen hier lezen maar half): ik zeg niet dat BD slecht is in zijn geheel. Of dat de architectuur geen toekomst heeft.
Wat ik zeg:
- De eerste generatie BD is, afgaande op de gekende benchmarks, niet de beste oplossing op de markt voor de huidige games. Ik vrees vooral voor games die weinig threads gebruiken en voor de minimum-frame-rate.Tegen de tijd dat games uitkomen die beter matchen met BD, heb je als tweaker waarschijnlijk al weer zin in een ander systeem. BD in zijn huidige vorm is een server chip die wat desktop-gebruik betreft de "pech" heeft later uitgekomen te zijn dan SB.
- Het is zeer onwaarschijnlijk dat met de BD architectuur niets aan te vangen valt in de toekomst. Integendeel (en zeker aangezien Dirk "Alpha" Meyer nog AMD leidde toen BD ontworpen werd). De vraag is alleen of AMD ook effectief voldoende gaat investeren in het design om het meer geschikt te maken voor games, of of dat de server-aanpassingen van toekomstige BD genarties veel voordelen bieden voor het spelen van toekomstige games.
- Ik geef alleen om dingen die ik weet. Beloftes en projecties zijn maar wat ze zijn. Als gamer zonder AM3+ systeem, ben je nu goedkoper af met een core i3 of heb je betere prestaties voor hetzelfde budget met een core i5. Tegen de tijd dat er meer games zijn die matchen met BD, is BD alweer geevolueerd en KAN het zijn dat de opvolger een beter gaming-alternatief vormt dan de Intel CPU's van dat moment. Maar dat is koffiedik-kijken.
- Zowel Intel als AMD geven geen moer om mij als individu. Dus supporteren heeft weinig voordeel (ik dacht ooit anders). Dus als ik geld te besteden heb aan een nieuw systeem, dan besteed ik dat aan de fabrikant waarvan de totaaloplossing (platform) mij het meeste waar geeft voor mijn budget. (Voor mij persoonlijk spelen game-prestaties en stroomverbruik een rol.)
- Qua betrouwbaarheid schat ik Intel en AMD gelijk in.
[
Voor 7% gewijzigd door
Jack77 op 12-10-2011 01:13
]