Als ik Movieman en Chew* mag geloven is dit wel ongeveer gehaald. Volgens mij zei jij eerder al iets zoals minimaal 1100T en maximaal rond 980x, dat is ook ongeveer wat Chew* zegt.madmaxnl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:21:
Als de IPC van BD op hetzelfde niveau van Intel's SB lag dan was het; gg. Als de IPC maar hoger ligt dan die van de huidige Phenom II's en één module 80% van de performance van 2 'echte' cores levert zit het wel snor.
De hoge kloksnelheid zorgt ervoor dat de prestaties bij niet optimale workloads toch rond de 1100T zitten en bij optimale workloads loopt Zambezi een stuk uit op Thuban ik denk maximaal vergelijkbaar met een 1100T met 7,5 cores. Waar het nu vanaf hangt is hoe zijn de prestaties in de situaties tussen niet ideale en ideale workloads, dit zal ook afhangen van de verdeling van workload(s) over de modules.
Het blijft moeilijk in te schatten want de turbo boost heeft ook een wisselende impact op de performance, bij 8 threads is de performance per thread natuurlijk anders dan bij 4 threads. Er is ook gewoon weinig concrete info beschikbaar over de prestaties ten opzichte van thuban op dezelfde snelheid.
Ik was het een tijd terug al eens met je inschatting en dat is nu nog steeds zo
@Astennu:
Ja je hebt wel gelijk, de performance van Sandy Bridge is prima in veel situaties welke niet ideaal zijn voor Bulldozer echter boven de 4 Threads hoort bulldozer de leiding te nemen en bij situaties met 4 minder of minder threads moet turbo ervoor zorgen dat de prestaties gelijk blijven, ik heb er vertrouwen in dat men een eventueel negatief verschil beperkt kan houden.
@spNK
Als die beweringen van Chew* kloppen (dus 5Ghz multithreaded op stock koeler) en performance per watt niet boeit (gas en licht inbegrepen
@Toettoetdaan:
Tuurlijk, overklokken op de stockkoeler anders is de prijs prestatie verhouding niet meer optimaal
Met het geld waarmee movieman zijn familie een tijdje wil voeden (verschil aanschaf FX - 980x) kan je natuurlijk ook een dikke single stage (phase) halen en op ruim 6 Ghz gaan draaien

EDIT:
Chew* @ XS over Obrovsky
Like i said before the joke is on that guy we won't name, he was sent intentionally quite possilby the worst chip ever produced. 6.4 on ln2,
or he needs to learn how to OC, 6.4 is my validation speed on phase change......he who laughs last laughs best.............
[ Voor 47% gewijzigd door dutch_warrior op 15-09-2011 23:40 ]