[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste
Acties:
  • 492.918 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Het zijn gewoon twee statements die perfect naast elkaar kunnen staan omdat ze niet op hetzelfde doelen....

expect up to 50% more throughput compared to our current 12core 2,3GHz

statement that was made for that article.

expect up to 35% in HPC applications
and HPC workloads, where it will deliver up to 35% performance improvements compared to our current offerings."
Zeer belangrijk: het 1 is een up to over een breed applicatie aantal het ander een up to over HPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
StraightOn.NL schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:07:
Nvidia verkoopt wel shitloads aan Tegra chips op het moment :) daar zit hun winst/omzet
Dat zeker, maar de GPU business groeide ook, terwijl die bij AMD daalt. Er zijn allemaal wel goede verklaringen voor, maar het zal bij AMD toch wel steken dat het (veel kleinere) nVidia het een stuk beter doet. Maar de vooruitzichten voor de komende kwartalen zijn goed voor AMD denk ik, zolang ze Llano maar in voldoende hoeveelheden de deur uitkrijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Dreamvoid op 24-07-2011 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
[b]dreee schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:19:

Het valt gewoon op. Wat ook op valt, de CPU performance is toch best wel aanzienlijk voortuit gegaan, die tante op 2,9GHz met toch zeker 10% meer performance dan een Athlon II op die snelheid. 8)
Het probleem is dat de Athlon II en vooral de Phenom II's wel wat hoger clocken dan 2.9 GHz. Namelijk 3.1 en 3.7 GHz. Ik hoop dat ze die clocks toch nog wat kunnen verhogen. Of snel met de opvolger komen die niet meer gebruik maakt van de oude stars cores.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
19 september dat is al vrij snel ben benieuwd naar de prijzen. FX8100 lijkt me wel een interessante processor om mijn Q9550 eens te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Astennu schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:26:
Het probleem is dat de Athlon II en vooral de Phenom II's wel wat hoger clocken dan 2.9 GHz. Namelijk 3.1 en 3.7 GHz. Ik hoop dat ze die clocks toch nog wat kunnen verhogen. Of snel met de opvolger komen die niet meer gebruik maakt van de oude stars cores.
Bedenk wel dat ook Phenom II op 3.0GHz begon (Athlon II zelfs lager) en bovendien op een AM2(+) socket geplaatst diende te worden. Een geheel nieuw proces heeft tijd nodig voordat men tot betere clocks kan komen. Als BD bij launch een 3.6/4.2GHz clock meekrijgt, dan is dat misschien helemaal zo beroerd nog niet.

Hetzelfde geldt dus ook voor Llano. die 2.9GHz met een 400SPU GPU op 1 die, is misschien niet supersnel, maar de eerste Athlon II X4 ging ook maar tot 2.8GHz, met eenzelfde TDP als Llano nu. Als we de frontpage kunnen geloven, zullen we voor het einde van het jaar al een 3.1GHz Llano zien. Misschien nog steeds niet supersnel, maar nog steeds met 2MB lvl2 Cache meer en 400SPU's die ook gevoed moeten worden.

Hoe dan ook, het zal me niet echt verbazen als we de werkelijke capaciteiten van GF's 32nm pas gaan zien bij Trinity/Komodo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

19 september is inderdaad erg mooi, maar er staan nog 2 andere op Q1 2012, zou rond die tijd ook niet second gen bulldozer moeten verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie lineup, die 8100 is echt prima om eens een goede (en waarschijnlijk goedkope) upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
dahakon schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:56:
[...]

Bedenk wel dat ook Phenom II op 3.0GHz begon (Athlon II zelfs lager) en bovendien op een AM2(+) socket geplaatst diende te worden. Een geheel nieuw proces heeft tijd nodig voordat men tot betere clocks kan komen. Als BD bij launch een 3.6/4.2GHz clock meekrijgt, dan is dat misschien helemaal zo beroerd nog niet.

Hetzelfde geldt dus ook voor Llano. die 2.9GHz met een 400SPU GPU op 1 die, is misschien niet supersnel, maar de eerste Athlon II X4 ging ook maar tot 2.8GHz, met eenzelfde TDP als Llano nu. Als we de frontpage kunnen geloven, zullen we voor het einde van het jaar al een 3.1GHz Llano zien. Misschien nog steeds niet supersnel, maar nog steeds met 2MB lvl2 Cache meer en 400SPU's die ook gevoed moeten worden.

Hoe dan ook, het zal me niet echt verbazen als we de werkelijke capaciteiten van GF's 32nm pas gaan zien bij Trinity/Komodo.
AMD Shipped Over a Million A-Series "Llano" Accelerated Processing Unit.
http://www.xbitlabs.com/n...ated_Processing_Unit.html
Relatively slow ramp of Llano might be conditioned by lower-than-expected yield of chips produced using 32nm silicon-on-insulator process technology at Globalfoundries.
Op veel forum's kun je ook lezen dat je de Llano chip's makkelijk 0,2v terug kan schroeven zonder problemen, het lijkt erop dat AMD zoveel mogelijk Llano chips de deur uit wil doen en door de lage yield's gedwongen zijn om de chips wat lager te clocken en een hoger voltage te geven dan orspronkelijk de bedoeling was.
Daarom zou het ook zijn dat het topmodel geen turbo heeft en in verhouding een stuk meer verbruikt dan de 3800, puur om aan de vraag proberen te voldoen. Wat ze blijkbaar nog niet lukt
For example, some people with knowledge of AMD's plans (who declined to be identified because the intentions are not made public), the share of CPUs in AM3 form-factor (Athlon, Phenom, Sempron) among the company's desktop production/shipments in Q3 2011 will be around 40% to 45%. However, the share of AM3 chips is projected to drop to roughly 15% in Q4 2011, whereas the share of FM1 (Llano) will likely increase to 45% - 50%, while the shares of AM3+ (FX-series) and FT1 (E-series) chips will be around 20% each. In the first quarter of next year Llano (FT1) will account for 60% of AMD's production, while the shares of FX-series and E-series will remain similar to the fourth quarter of this year.
In Q4 zal de Llano ~50% van de verkochte AMD chip's zijn, waar FX 20% zal zijn.
In Q1 2012 zal het zelfs nog stijgen naar 60% waar de FX weer voor 20% zal zorgen en ook de brazos zal voor 20% zorgen. De normale AM3 CPU's zullen eind dit jaar EOL gaan.

Llano blijkt dus erg populair en het mag duidelijk zijn dat AMD voorlopig nog niet aan de vraag kan voldoen, mogelijk dat bij een nieuwe steping -misschien de 3,1Ghz variant- de yield's beter zullen zijn, AMD aan de vraag kan voldoen en Llano eindelijk zal zijn wat de bedoeling was. :)
Stiekem ben ik wel een beetje fan van Llano, maar mijn i3 boekje wil nog niet dood, dus helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Verse roadmap, met iets meer details (socket FM2 etc):

Afbeeldingslocatie: http://2a.zol-img.com.cn/product/68_800x600/532/cehuMJ7S3Bqy.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door EaS op 24-07-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
EaS schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:26:

[afbeelding]
Oke dus de APU's en de CPU's gaan op dezelfde socket volgend jaar.
Het is jammer dat DDR4 nog niet af is, anders hadden ze dat meteen bij deze socket kunnen toevoegen, en de APU's zouden het ook wel lekker vinden. Waarschijnlijk moeten we wachten tot 2013/2014.
Aan de andere kant, mischien kunnen de FM1 chips op deze manier wel op de FM2 borden werken.

Wat me vreemd lijkt is dat je dan een video uitgang hebt op een mobo zonder GPU, als je een BD gebruikt.
Misschien dat ze dan gewoon niet werken of dat het uitbreiding's aansluitingen kunnen worden van de HD7xxx/HD8xxx kaarten.

Of zou het andersom zijn, dat de GPU in de APU wordt uitgeschakeld/alleen beschikbaar is als extra reken kernen, maar niet voor beeldaansturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
MarluXiaXl schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:31:
[...]

19 september is inderdaad erg mooi, maar er staan nog 2 andere op Q1 2012, zou rond die tijd ook niet second gen bulldozer moeten verschijnen?
Nee gewoon een nieuwe stepping, zoals je zo vaak ziet bij CPU's.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
EaS schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:26:

[afbeelding]
dus als je nu een AM3+ mb met bulldozer koopt, kan je volgend jaar alweer een nieuwe kopen als je je CPU wilt upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:27
De resultaten van de testen van Obr. ik vertrouw die gast niet maar goed.

http://obrovsky.blogspot.com/2011/07/be-patient.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
thefxr schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:17:
[...]

dus als je nu een AM3+ mb met bulldozer koopt, kan je volgend jaar alweer een nieuwe kopen als je je CPU wilt upgraden?
Dat ligt er maar net aan of AMD voor de 2012 generatie twee varianten gaat voeren.
Bij PhenomII dezen ze ook een AM2+ variant en een AM3 variant.
Buiten dat de AM3's ook op AM2+ werkte zijn het toch twee lijnen binnen eenzelfde serie geweest, tevens hebben ook de server's een andere socket en toch eenzelfde chip.

Het zal van een aantal factoren af hangen, mischien doen ze het wel mischien niet, mischien alleen het 10-core model niet voor AM3+, mischien mischien mischien....
We weten nog te weinig om echt tot een conclusie te komen, maar het ziet er naar uit dat AM3+ EOL gaat voordat DDR4 geïntroduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Hippowave schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:27:

Het is niet voor niets dat hij op meerdere grote forum's is gebanned.
Maar het lijkt er wel op dat hij op de een of andere manier toegang heeft tot testversies van hardware of in ieder geval eerder toegang heeft dan de gemiddelde PC gebruiker.
Niet alleen BD maar ook de 990FX moederborden

Verder heeft nog (vrijwel)niemand een B2/B3/C0 sample van BD, OBR heeft hooguit een B1En misschien maar een B0, welke dus nog enkele problemen kennen.
Deze versies hebben last van slechte/trage of niet werkende cashe's, turbo werkt niet naar behoren, en 3 van de 4 module's clocken niet goed mee.

Dus het enige wat we hieruit kunnen opmaken is dat BD in ieder geval niet slechter zal presteren dan dit.

Edit:
Oeps sorry voor de dubbel post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Toettoetdaan schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:01:
In Q4 zal de Llano ~50% van de verkochte AMD chip's zijn, waar FX 20% zal zijn.
In Q1 2012 zal het zelfs nog stijgen naar 60% waar de FX weer voor 20% zal zorgen en ook de brazos zal voor 20% zorgen. De normale AM3 CPU's zullen eind dit jaar EOL gaan.
Dat is natuurlijk iets wat AMD helemaal zelf in de hand heeft, dmv het prijsbeleid. Als ze de AM3's agressief discounten kan AM3 nog lang interessant blijven en een groot aandeel in hun sales houden. Als Llano/Bulldozer snel goed opschaalt kunnen ze bij wijze morgen al stoppen met AM3 (of eigenlijk, beginnen met AM3 alleen nog interessant voor AM3 upgrades te prijzen, hoog dus).

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 24-07-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022

Wat een obvious fail; "incomplete facebook address"
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-J-yM_qkpwug/TixS04eBozI/AAAAAAAAA5k/5EDVFP0WgSE/s400/amdfail.png

De link doet het gewoon: http://www.facebook/amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Helaas niet, .com ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nope, tik het maar eens -zoals het daar staat- in de adresbalk en druk op enter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet hij het ook niet. Als hij het toch doet is er iets anders aan de hand, zoals je browser die het corrigeert, of de automatische google-zoekopdracht die je er brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dan gaan ze er bij AMD vanuit dat je Firefox gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De browser corrigeert het inderdaad, maar alleen als je naar de adresbalk gaat en op enter drukt. Via de link niet.

offtopic:
Verklapte 'get firefox!' post.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner

goh ik zie daar bijvoorbeeld superPI in de lijst staan. Als je afgaat op zjin vroegere scores dan is daar 100% verschil. Zelfs over dat aantal applicaties gaat dat een groot verschil maken voor een nutteloze applicatie.

Nog iets meer dan 50 dagen en we weten meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Devpartner op 25-07-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

dahakon schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 01:38:
[...]

Je legt de schuld bij AMD, maar negeert het punt dat het wellicht helemaal niet bij AMD ligt, maar bij de OEMs. Het is niet AMD die de laptops naar Europa stuurt, dat zijn bedrijven als Dell, HP, MSI, Asus etc. Vraag aan hen waarom Llano nog niet beschikbaar is, want dat zijn de bedrijven die de spullen moeten leveren.
Heb reactie gekregen van de eerste fabrikant(MSI) omtrent Liano, had niet verwacht dat ze zo snel zouden reageren of uberhaupt een reactie zouden geven al zeggen ze ook weer niet bijzonder veel maar dat is te begrijpen.

Beste heer Schilders,

Op dit moment kunnen wij u nog niet vertellen wanneer de nieuwe producten in de winkel liggen.

Het is zeer zeker niet het geval dat dit platform wordt tegen gehouden, sterker nog, dit is een heel interessant platform voor de minder kapitaal krachtige mobiele gamer.

In ieder geval zijn wij ze ook graag komen, maar helaas kan ik u niet meer informatie geven dan dat.

Met vriendelijke groet,

Notebook Customer Service

Mystar Computer BV
Ekkersrijt 6050
5692GA Son
Netherlands

Telephone
+31 402676677

Fax
+31 402676135

Email
notebook-info@msi.com

Web
http://www.msi.com

Support
support.msi.com

Ben verder wel benieuwd wat andere fabrikanten gaan aan geven omtrent de beschikbaarheid..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Inderdaad, waar blijven die Llano laptopies :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Lennart_1337 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:19:
Niet echt nieuws meer misschien wel goed om te weten voor mensen die een e350 systeempje willen aanschaffen:

Vanavond series gekeken op mijn nieuwe systeempje,
pricewatch: Asrock E350M1
Maar af en toe stotterde die een beetje en op een gegeven moment ging zelfs het geluid a-synchroon lopen :(
CPU belasting was gemiddeld 85% met uitschieters tegen de 100% (op beide cores) @ 1,6ghz....

Dit met een 720p h264 mkv bestand (*heb er meerdere getest)
1080p h264 mkv lukte helemaal niet, werd een diashow.

Heb de laatste catalyst gebruikt op windows 7 64bit en 2gb ram icm met:
- Windows mediaplayer
- Mediap player classic (uit de combined community codec pack)
- Videolan

En daarna bovenstaande na het installeren van de corecodec, hierna werd 720p wel iets beter maar nog steeds zeer veel cpu belasting (ja ik weet dat de corecodec alles op de cpu gooit) en 1080p was nog steeds een nogo.

Weet iemand wat je moet gebruiken of moet instellen om 1080p goed af te kunnen spelen?
Het liefst met mediaplayer classic :)
Jammer dat het niet out of the box werkt, ik denk dat 'computer leken' zich wel bekocht voelen als ze geen HD kunnen afspelen.
Ik ga zelf ook nog even verder zoeken op het internet morgen...
Heb je het antwoord al gevonden? Met de e350m1/usb3 werkt alles prima op 1080p (alle bestanden*) (xbmc) vlc werkt niet(goed, niet geschikt voor 1080p omdat het geen hardware acceleratie toepast), wmp werkt ook prima met alle bestanden, zonder enige installatie van decoders. (mkv avi etc*) mediaplayer classic??? ik heb alleen Windows 7 vriend :P
Enige nadeel is wel dat ik de hdmi verbinding op een sony bravia KDL-40EX600 niet werkend krijg (doet het 10 min vervolgens colours inverted :S)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Ze waren niet echt blij met mijn vraag in het "nieuwsdiscussie" topic...
Maar het werkt nu idd. goed, ik moest de nieuwste mediaplayer classic-hc gebruiken en dan bij options -> output -> EVR kiezen.
Dan gebruikt hij de GPU om te decoden.
Alleen software die hardwarematig decode kan vloeiend 1080P afspelen op brazos.

Edit:
Dat colors inverted heb ik ook bij mijn 5850...
Ik denk dat dat een defect is ofzo, heb het alleen bij HDMI en dan na idd. een paar minuten; displayport en dvi werken goed (nu dus met dvi -> hdmi adapter)

[ Voor 25% gewijzigd door Lennart_1337 op 25-07-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dahakon schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:56:
[...]

Wat maakt dat uit? Twee dat de PHII 2 jaar terug op die speeds begon is leuk maar dat de Llano vandaag de dag ook op 3.0 begint is gewoon slecht. IPC is al laag en dan zijn ook de clocks nog eens laag. Kortom slechte cpu performance.
Het zou aan 32nm kunnen liggen. Maar dat is dan wel bale want Intel haalt super veel winst uit 32nm.
Het zou ook heel goed kunnen zijn dat het aan de combinatie van CPU en GPU ligt. Maar ook daar weer: dat zal de klant een worst wezen. Wij vinden dat interessant. Maar de klant wil gewoon iets hebben wat de beste prijs prestatie verhouding heeft. En in sommige gevallen wordt verbruik door klanten ook nog mee genomen.

Dus ik snap wat je wilt zeggen. En het is allemaal leuk en aardig. Maar wat AMD nodig heeft is betere CPU performance. Dit is dus CPU performance van +- 2 jaar geleden. Ja het is mainstream geworden. Maar zie eens wat Intel je voor hetzelfde geld kan bieden. Ja die heeft geen goede GPU maar dan nog. AMD zal toch echt die kant op moeten als is het het gat maar half dichten. Intel gaat nog wel met sprongen vooruit in IPC. Nu is het de vraag of AMD dat met Bulldozer ook kan doen. Ik hoop van wel!

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, voor iemand met een beperkt budget, die een spel wilt spelen dan is Llano ideaal.
Ik ken mensen die gewoon een I5 of zelfs een I7 hebben, terwijl ze niet eens de volledige processor gebruiken. De meesten gebruiken het gewoon voor dagelijkse taken, surfen, etc.

En dan beginnen ze te wenen, dat ze wel een snelle CPU hebben en dan willen ze een game spelen en ja, dat gaat dan niet goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Llano heeft geen 4MB of grotere cache en is daarmee trager dan Conroe. Dan spreek ik nog niet over de kleine 512 KB of 1 MB L2 caches van AMD die even traag te benaderen zijn als de dikke 4 of 6 MB cache van Intel. Het geheim van Nehalem zat in de L2 caches die kleiner en vooral veel sneller gemaakt zijn. Puur technisch bekeken is de cpu-performance van Llano te beperkt.

In game performance voor je weinige geld bekeken, is een triplecore zonder L3 cache + zoveel mogelijk van je budget in grafische kaart dumpen een goed idee. Heb je meer dan een Athlon II triplecore nodig?

Voor gebruikers die hun processor niet eens 50 % belast krijgen en Intel onboard graphics gewend zijn, is Llano voldoende in CPU-performance en in GPU-performance gaat ze sterk erop vooruit.

Voor laptopbouwers moet er geen aparte GPU op het bordje gezet worden en er is geen extra chip dat gekoeld moet worden. Binnen de prijs en verpakking van Intel onboard junk kunnen ze nu iets veel bruikbaarders leveren. Dit zorgt ervoor dat de minimale gpu-lat opgedreven wordt en devs durven intensief rekenwerk op de gpu laten uitvoeren.

Intel en AMD leveren IGP graphics tot op een zekere hoogte en maken de low end gpu's overbodig. Vroeger konden AMD en nVidia veel low end gpu's verkopen. Nu wordt nVidia in de snellere gpu niche geduwd en kan niet meer zoveel geld verdienen met de massamarkt.

Ik wil een Lenovo Thinkpad halen voor de stevigheid, goede RMA-afhandeling,... maar als je beetje bruikbare hardware wilt, dan is het meestal ongelofelijk duur. Tenzij als je het prijskaartje van een Intel onboard graphics Thinkpad neemt met Llano aanboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:02

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
De AMD FX-8150 krijgt toch een lager prijskaartje dan gedacht. Hij moet 269 dollar gaan opleveren, terwijl eerder werd gedacht dat de adviesprijs 320 dollar zou bedragen. Dat meldt blogger Obrovsky. Hij bevestigt opnieuw dat de FX-processors rond 19 september gaan uitkomen.

Het leek al vreemd dat de FX-8150 320 dollar zou gaan kosten, aangezien de prestaties lager waren dan gelijk geprijsde Intel-processors. Met deze lagere adviesprijs lijken de benchmarks die gisteren uitlekten, waarin de FX-8150 prestaties vertoonde die net onder die van de Core i5 2500K lagen, opeens zeer realistisch. Stel dat de prestaties wat hoger uitvallen, dan zit de processor precies tussen de i7 2600K (315 dollar) en i5 2500K (219 dollar) in.
Bron: http://www.bouweenpc.nl/nieuws/3660

Met die benchmarks worden die van Obrovsky van gisteren bedoeld, waarin de FX-3850 rond de i5 2500K zat. Die adviesprijs van 320 dollar was volgens mij afkomstig van DonanimHaber, en bovendien zwierf die al een hele tijd rond. Het leek me niet erg waarschijnlijk dat ze de adviesprijs al bepalen voordat ze de prestaties weten, maar deze prijs kan best wel eens kloppen. Volgens mij is Obrovsky een klein beetje terug op het rechte pad aan het komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:41:
Nou, voor iemand met een beperkt budget, die een spel wilt spelen dan is Llano ideaal.
Ik ken mensen die gewoon een I5 of zelfs een I7 hebben, terwijl ze niet eens de volledige processor gebruiken. De meesten gebruiken het gewoon voor dagelijkse taken, surfen, etc.

En dan beginnen ze te wenen, dat ze wel een snelle CPU hebben en dan willen ze een game spelen en ja, dat gaat dan niet goed. :)
Als je een heel beperkt budget hebt is dat inderdaad de beste optie. Maar dan nog het CPU gedeelte is gewoon niet van vandaag de dag het is en blijft helaas oude tech.

En mensen die echt willen gamen moeten eigenlijk ook wat snellers hebben dan de 400 shaders van Llano. Zelf vind ik een 5770 of zo toch wel het minimum. Daarmee kun je al niet echt max detail op 1080p gamen. Sommige games wel maar moderne games zijn daar al te zwaar voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 25-07-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
TomasH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:11:
[...]

Met die benchmarks worden die van Obrovsky van gisteren bedoeld, waarin de FX-3850 rond de i5 2500K zat. Die adviesprijs van 320 dollar was volgens mij afkomstig van DonanimHaber, en bovendien zwierf die al een hele tijd rond. Het leek me niet erg waarschijnlijk dat ze de adviesprijs al bepalen voordat ze de prestaties weten, maar deze prijs kan best wel eens kloppen. Volgens mij is Obrovsky een klein beetje terug op het rechte pad aan het komen.
Oke, nu moet je me even wat uitleggen. Obrovsky brult nog steeds dingen die niet te bewijzen zijn, jij komt met een bron van bouweenpc, waarvan de naam van de auteur wel heel veel overeenkomsten met de jouwe vertoont en je bent ook al de hele tijd bezig met Obrovsky te verdedigen. Waarom? Omdat als hij een gigantische leugenaar blijkt te zijn (wat al bewezen is) heb je constant het verkeerde nieuws gepost? En AMD weet de prestaties wel, maar jij zit nu weer iemand aan te halen waarvan ongeveer 99% zeker is dat ie of geen Bulldozer, of een immens verouderde ES heeft. Hoe zou hij in vredesnaam de prestaties moeten weten?

Alsjeblieft, behandel het niet als nieuws als Obrovsky het zegt, want dat is gewoon geen nieuws. Je bent er al eerder ingetrapt, wees nou gewoon een ezel en stoot je geen twee keer aan dezelfde steen. :)

Edit: Bouweenpc staat nu officiëel op mijn lijst van onbetrouwbare nieuwsbronnen, want zelfs nadat iemand toegeeft dat hij benchmarks vervalst heeft, nemen ze 't meteen weer over. ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Vengeful op 25-07-2011 14:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hij heeft die benchmarks niet kunnen faken zonder dat hij een sample had, dat is duidelijk. Bovendien zijn alle leaks voor de launch van welke producten dan ook niet te verifiëren. Zonder Obrovsky dacht ik ook dat de prestaties +- 2500K zouden zijn. Als er dan een prijs komt die daarbij aansluit, waarom zou die dan nep zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
TomasH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:11:
[...]

adviesprijs 2500 is 205$
adviesprijs 2600 is 294$

Dus die FX gaat totaaal niet rond de 2500 presteren met een prijs van 269.

Langs de andere kant, volgens OBR zat er 5% verschil tussen de 2500 en de 2600. clockvoordeel 2600 is 3% (dan is er nog extra cache), dus single threaded en low threaded is enorm doorwegend bij benches OBR (los van de fake prestaties van zijn FX). (990x was 6% sneller dan de 2600)

Dus zijn prestatie markering hangt volledig af van turboboost in geval FX 8... (3.6 -> 4.0 is dat 11% en tot 4.2 is dat zelfs 17%).. En bij mijn weten zijn er nog geen samples in omloop die geen turboboost problemen hebben...).

Belangrijk hierbij is dan ook : De FX4 en FX6 gaan zeer dicht bij deze resultaten gaan zitten volgens OBR testen vermits de multithreading prestaties amper invloed hebben. (waarschijnlijk een <20% vershil tussen een FX4 en FX8 volgens zijn testen).

Enfin dit terzijde, zoals andere poster al opmerkt OBR is zowat de minst betrouwbare bron die je kan aanhalen.

edit: OBR simuleerde een 8150 dus heeft geen C0

[ Voor 11% gewijzigd door Devpartner op 25-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
B3/C0 wel. Daar hebben we een tabelletje van gezien op Zol.com.cn, dacht ik. Als de launch op 19 september is, wat nu wel breed wordt aangenomen, is het niet normaal als AMD nu geen volledig werkende producten heeft. Reken maar dat de eerste doosjes met processors al klaar staan, 1,5 maand voor de lancering.

[ Voor 60% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 25-07-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Astenu
Het voordeel van de meeste 15" is dan weer dat hij op een lagere resolutie staat en je dus wat FPS kan winnen. Ik heb zelf een extern scherm staan en gebruikte deze frequent vooral om bv films op te kijken, omdat je dan een mooi HD beeld hebt. Iets oudere games zullen dan ook op een Full HD scherm kunnen draaien met die AMD-chip, maar de meest recente zullen dit niet goed trekken.

Ik ben geen frequent gamer, bij mij is gamen meer iets als afkoeling, ontspanning,... casueel. Het hoeft niet op ultra settings staan en nog steeds 250 FPS draaien, maar gewoon een spel kunnen spelen op een systeem dat portable is en aan een redelijke prijs.

Mede daardoor heb ik wat schrik ivm de huidige Llano-systemen die in de pricewatch staan, want dat zijn systemen met een A6 en dus een iets slechtere grafische kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
TomasH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:49:
Hij heeft die benchmarks niet kunnen faken zonder dat hij een sample had, dat is duidelijk. Bovendien zijn alle leaks voor de launch van welke producten dan ook niet te verifiëren. Zonder Obrovsky dacht ik ook dat de prestaties +- 2500K zouden zijn. Als er dan een prijs komt die daarbij aansluit, waarom zou die dan nep zijn?
Ik zou niet inzien waarom hij dat niet zou kunnen, iedereen die een beetje met photoshop of iets dergelijks kan werken kan benchmarks faken. 't is dat ik nooit met photoshop werk, anders kon ik zelfs benchmarks maken waaruit blijkt dat Sandy-E slechter performt dan de 486-DX2, zelfs als ik de turboknop nog niet heb ingedrukt.

En nee, op je blogje zetten "deleted upon request" is nog steeds geen enkel bewijs. Dat kan elk kind doen. Zolang ik uit geen enkele andere betrouwbare bron benchmarks zie, is Obrovsky niet betrouwbaar. En hoogstwaarschijnlijk is hij na die benchmarks al helemaal niet meer betrouwbaar.

Wat nou nog meer nieuwswaarde zou hebben is dit: "Obrovsky blijft blaten en er zijn nog webzines die hem geloven" Als dat nou op een bouweenpc zou komen te staan, winnen ze misschien weer wat terug aan geloofwaardigheid.

Los van het gegeven dat 320$ ook maar een onbevestigd gerucht was, hoewel dat in elk geval nog bij AMD vandaan lijkt te komen, is het gegeven dat Obrovsky een nieuwe prijs noemt helemaal nergens te controleren. Waar is zijn bron? En waar zijn verdere bronnen dat het zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS: Ik had van't weekend ook een mail gestuurd naar de grote dealers, tot nu toe enkel antwoord gekregen van Toshiba en MSi.

Het bericht dat hier werd gepost over de MSi, was ongeveer hetzelfde antwoord als ik kreeg. Van Toshiba kreeg ik dit:
Geachte heer xxxxxxx,

Helaas is er bij ons nog niet bekend wanneer dit type processor in de Benelux uit zal komen.
Wanneer Dit product uit gaat komen in de Benelux dan zal dat vroegtijdig op onze website worden aangegeven.

Met vriendelijke groet,
Mag ik hieruit opmaken dat het nog een tijdje zal duren, voordat Toshiba Llano gaat lanceren?
Of is dat een standaard zinnetje en willen ze geen informatie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

Samsung mailde net ook dat men ook aan het wachten is op deze AMD producten en ze op dit moment ook geen inzicht hebben wanneer ze exact gaan binnen komen en dat het probleem bij AMD ligt.
Het lijkt dus alles behalve bij de dealers te liggen.. maar puur bij AMD, ik blijf het vreemd vinden, heeft AMD zich wellicht verkeken met de productie? of is europa opeens minder belangrijk dan het al was?

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 25-07-2011 15:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
32nm productieproblemen, slechte yields, enzovoorts enzovoorts. Dat zijn de redenen waarom Llano niet in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
De desktop modellen liggen wel ruimschoots op voorraad klaar, je zou dus zeggen dat er genoeg zijn.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
StefanvanGelder schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:32:
De desktop modellen liggen wel ruimschoots op voorraad klaar, je zou dus zeggen dat er genoeg zijn.
Die hebben ze overgedimensioneerd in core voltage. Waarschijnlijk om zoveel mogelijk renegades in die markt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
rapture schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:57:
Llano heeft geen 4MB of grotere cache en is daarmee trager dan Conroe. Dan spreek ik nog niet over de kleine 512 KB of 1 MB L2 caches van AMD die even traag te benaderen zijn als de dikke 4 of 6 MB cache van Intel. Het geheim van Nehalem zat in de L2 caches die kleiner en vooral veel sneller gemaakt zijn. Puur technisch bekeken is de cpu-performance van Llano te beperkt.
Brazos is qua cpu performance ook niet veel beter dan een Atom, maar door de zuinige package van gpu+cpu is het toch een grote hit bij de OEMs: het bespaart het bijsolderen van een losse ION2 chip en verlengt de accuduur bovendien. Wie zegt dat ditzelfde trucje niet ook werkt bij Llano? In feite gebruikt AMD hun zwakte in cpu's slim door het bijvoegen van sterke gpu's. Het is een manier om snel een antwoord op Sandy Bridge te hebben zonder teveel investeringen (men neme: al bestaande K10.1 cores + al bestaande HD6xxx gpu + al bestaande geheugencontroller); het geeft ze een manier om de tijd tot Bulldozer te overbruggen. Natuurlijk is Llano een 'lapmiddel' en technisch niet zo'n hoogstandje - maar dat zal AMD werkelijk aan zijn reet roesten: ze schuiven nu tenminste units de deur uit - dat kan je over Bulldozer nog niet zeggen. Tot die tijd moet de schoorsteen wel blijven roken, ze kunnen niet eeuwig Athlon/Phenom II's in prijs blijven verlagen.

Dat is idd vervelend voor mensen die cpu-intensieve taken willen doen (die niet makkelijk paralleliseerbaar zijn), maar dat is niet de hele markt.

[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 25-07-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
TomasH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:27:
32nm productieproblemen, slechte yields, enzovoorts enzovoorts. Dat zijn de redenen waarom Llano niet in de winkel ligt.
Volgens mij valt dat wel mee, het zijn gewoon capaciteitsproblemen volgens mij.

Ze hebben toch al 6-7 miljoen Brazos verkocht en 1 miljoen Lliano, dat is voor AMD aantallen heel wat. GF zal niet bijzonder veel capaciteit hebben atm.

Bovendien door AMD verscheept pas één aspect, de fabrikanten moeten ze dan nog inbouwen.

En de grote OEM's laten de echte grote afzetmarkten dicht bij huis even voor gaan, daar zijn de marges gewoon beter op. Dus zodra Azië e.d. voorzien is komt groot EU en VS aan de beurt, daarna wat over is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
StraightOn.NL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:36:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee, het zijn gewoon capaciteitsproblemen volgens mij.

Ze hebben toch al 6-7 miljoen Brazos verkocht en 1 miljoen Lliano, dat is voor AMD aantallen heel wat. GF zal niet bijzonder veel capaciteit hebben atm.

Bovendien door AMD verscheept pas één aspect, de fabrikanten moeten ze dan nog inbouwen.

En de grote OEM's laten de echte grote afzetmarkten dicht bij huis even voor gaan, daar zijn de marges gewoon beter op. Dus zodra Azië e.d. voorzien is komt groot EU en VS aan de beurt, daarna wat over is :P
Nou heb ik wel meerdere keren berichten gezien dat de yields niet optimaal waren, vandaar ook dat AMD per werkende chip betaalt. Ik zal even iets zoeken.

Edit: http://www.theinquirer.ne...obal-foundries-32nm-chips

Oke, er is niet uit op te maken dat GF nog problemen met 32nm heeft, maar wel dat er problemen waren die ertoe geleid hebben dat AMD heeft afgesproken per chip te betalen. Dus, tegenvallende yields is een optie. Aan de andere kant, misschien is de vraag naar Llano ook gewoon heel groot. Ze schijnen er al een miljoen verscheept te hebben, wat best veel is, aangezien Llano nog niet zo lang op de markt is.

Dat er meer beschikbaar zijn voor de desktopmarkt is an sich niet zo verrassend, aangezien ze daar inderdaad degene die niet in een notebook kunnen wegens te hoog verbruik ook kunnen verkopen, maar ook omdat Llano op het moment vooral aantrekkelijk lijkt voor notebooks, vooral omdat AMD nog niet heel veel te bieden had in de notebookmarkt. (daarmee doel ik niet perse op prestaties, maar meer op algeheel aanbod)

[ Voor 35% gewijzigd door Vengeful op 25-07-2011 15:56 . Reden: linkje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Astennu schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:37:
Dus ik snap wat je wilt zeggen. En het is allemaal leuk en aardig. Maar wat AMD nodig heeft is betere CPU performance. Dit is dus CPU performance van +- 2 jaar geleden. Ja het is mainstream geworden. Maar zie eens wat Intel je voor hetzelfde geld kan bieden. Ja die heeft geen goede GPU maar dan nog. AMD zal toch echt die kant op moeten als is het het gat maar half dichten. Intel gaat nog wel met sprongen vooruit in IPC. Nu is het de vraag of AMD dat met Bulldozer ook kan doen. Ik hoop van wel!
Maar Llano is simpelweg nooit bedoeld als concurrent van 2600K. Het is dan ook niet vreemd dat de clocks ook niet veel hoger liggen. Het is een mainstream chip en voor een mainstream chip zijn die 4 cores op 2.9GHz al praktisch overkill. Waarom zou Intel anders nog dual-core i3's zonder HT verkopen? Omdat er een grote markt voor is. Voor Llano is er dus diezelfde grote markt.

Ik begrijp ook best dat je sneller wilt, maar daarvoor moeten we inderdaad hopen dat Bulldozer kan brengen wat er min of meer belooft is. En voor volgend jaar is er Trinity, als je een mainstream chip wil die een krachtigere CPU-deel heeft.

Voor de rest is het toch een beetje meepraten met de media. SandyBridge heeft een betere IPC dan Nehalem, maar dat zijn geen gigantische verschillen. IvyBridge lijkt vooralsnog helemaal geen verbeteringen te brengen. Bovendien is IPC langzaamaan een redelijk waardeloos uitgangspunt. Dat was al zo ten tijde van de singel-cores, toen de Pentium4 vooral snel was door hoge clocks, maar is in het hedendaagse multicore tijdperk helemaal niet goed toepasbaar. Wat er toe doet is de performance per chip en dan doet het er voor de consument weinig toe of de ene chip 4 echte cores heeft of 8, of er een superturbo op zit of niet, of dat er magische elfjes met zakjappanertjes inzitten.

Als je naar de benchmarks kijkt waar een discrete GPU is gebruikt, om de verschillen tussen CPU's te zien, dan zie je dat Llano wel iets minder presteerd dan een 2600K (bijvoorbeeld), maar dat de verschillen redelijk minimaal zijn binnen de meeste games. Als je alleen zware CPU taken uitvoert, ben je gewoon verkeerd bezig, als je een Llano koopt. Maar binnen de meeste huishoudens zijn dergelijke taken een minimaal onderdeel van het computergebruik.

Aangaande de beschikbaarheid van desktop Llano vs laptop Llano, was het al enigsinds gezegd, maar het kan denk ik niet vaak genoeg duidelijk genoeg gezegd worden. Voor de desktop zullen ze alle 'troep' cores naar voren schuiven die ze maar overhouden als 'niet goed genoeg voor de laptop'. Als ze 2.9GHz halen bij 1.4V is het mooi meegenomen, anders kunnen ze altijd nog op 2.6GHz en met 80SPU's minder op de markt gezet worden als A6.

Het lijkt er, kijkende naar de antwoorden van de OEMs, op dat er vooral een beperking zit op de aanlevering. GlobalFoundries zou best wel eens op zijn limiet kunnen zitten. AMD zal echt niet bewust Llano uit een markt hier of daar proberen weg te houden, maar als de OEMs een grotere vraag zien dan ze kunnen aanbieden, zijn ze snel geneigd om producten slechts op beperkte markten uit te brengen, tot er genoeg aanbod is om elders ook over de brug te komen. Dit gebeurde ook met Brazos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
dahakon schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:49:
[...]
Waarom zou Intel anders nog dual-core i3's zonder HT verkopen?
Die verkopen ze ook niet, het zijn de SNB Pentiums die geen HT hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Dreamvoid schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:52:
[...]

Die verkopen ze ook niet, het zijn de SNB Pentiums die geen HT hebben :P
Mijn excuses, ik dacht dat de laagste i3's ook nog zonder HT door het leven moesten. Dat zijn inderdaad alleen de Pentiums en Celerons. Maar goed, het punt was redelijk duidelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
de i5-2500K heeft geen hypertreading, als dat van belang is voor de discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-nY97TR_LMgU/Ti209s5daAI/AAAAAAAAA50/cf47LIgA9hk/s1600/fx.jpg
Nieuwe foto van Obrovsky, met FX op de processor. Toch geen ES meer?

Ik heb even wat geklungeld in Photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2hx9dlj.jpg
Rondom de letters FX is niets vreemds te zien. De foto is echt?

[ Voor 31% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 25-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sotmip
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 14:28
Dude stop aub met dat gepost over die OBR. Op HWI loop je ook al te spammen en vast op nog wel meerdere fora.
Iedereen met een beetje ervaring met fotoshop (bv clonestamp) kan dat wel namaken, als je er maar genoeg tijd voor neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Als hij zowat elk uur nieuwe info post, moet hij wel heel erg goed weten hoe hij dat snel moet doen. Bovendien hou ik gewoon zijn blog in de gaten en post ik al er iets nieuws is, het is het enige dat we hebben en wellicht is het waar. Meer weet ik ook niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

TomasH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:28:
Oh dat zou zomaar kunnen. Hoewel die gast zelf niet helemaal spoort, zullen er vast al wel wat retail samples rondzwerven (productie mag zo langzamerhand wel begonnen zijn voor een introductie op 19 september). Sterker nog, die gozer hoeft het exemplaar niet eens zelf in de handen te hebben gehad, een fotootje vanuit Taiwan is zo verzonden (via een contact ergens daar). Hmmmm, ach ja.

Als de vroege ES benchmarks, en de nummers van die OBR knakker ongeveer kloppen (JF schreef al dat AMD niet opzettelijk Engineering Samples mankeert) - weten we ongeveer wat te verwachten de 19de sept. Kan het nooit tegenvallen. Gewoon afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
Sotmip schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:00:
Dude stop aub met dat gepost over die OBR. Op HWI loop je ook al te spammen en vast op nog wel meerdere fora.
Iedereen met een beetje ervaring met fotoshop (bv clonestamp) kan dat wel namaken, als je er maar genoeg tijd voor neemt.
Dat niet alleen, hij draagt z'n zelf geschreven artikelen op bouweenpc als bron aan. Als hij nou nog met links van andere websites kwam, maar die lijken ook allemaal erg weinig vertrouwen in obrovsky te hebben. (lees: hij word haast overal genegeerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu wat meer respons gekregen.

De medewerker van Hp vertelde me dat er "geruchten" zijn dat ze "zeer binnenkort" zullen aankomen en hij ging mij persoonlijk op de hoogte brengen als ze beschikbaar zijn.

Lenovo heeft al een notebook klaar, daar heb ik blijkbaar volledig over gekeken:

ThinkPad Edge E525
AMD Llano Fusion A4-3300M (2C, TBC, 45W, APU), 4GB DDR3 (+ 1 free slot), 500GB/5400rpm, DVD+-RW DL, AMD Radeon HD 6480M (Integr. in A4), 15.6" HD AntiGlare, Gigabit Ethernet, ThinkPad bgn, 6 cell, 4-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS Pro), Windows 7 Home Premium 64bit, Camera, Bluetooth, Red chassis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Er is momenteel ook een prijsdaling doorgevoerd op amd am3 processoren en er is zelfs een nieuwe am3 processor bij gekomen. De AMD Phenom™ II X4 850 Processor 95 watt processor (zonder 6 mb cache), deze processor had ik nog niet eerder gezien. Het kan natuurlijk zijn dat ik blind ben, dan blijft alleen de prijsdaling over.

[ Voor 3% gewijzigd door Epep op 26-07-2011 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
TomasH schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:28:
[afbeelding]
Nieuwe foto van Obrovsky, met FX op de processor. Toch geen ES meer?

Ik heb even wat geklungeld in Photoshop:
[afbeelding]
Gast zelfs mijn telefoon ziet dat die foto bewerkt is, kijk eens bij dat amd2011 gederlte, die foto is duidelijk niet van een enkele cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

Format-C

Tracing Rays

Als ik de prijzen van de AMD CPU's op de FrontPage zie:
Model Cores Snelheid L2-cache L3-cache Tdp Introductie Prijs
FX-8150 8 3,6GHz (4,2GHz) 8MB 8MB 125W 19 september 320 dollar
FX-8100 8 2,8GHz (3,7GHz) 8MB 8MB 95W 19 september 290 dollar
FX-6100 6 3,3GHz (3,9GHz) 6MB 8MB 95W 19 september 240 dollar
FX-4100 4 3,6GHz (3,8GHz) 4MB 8MB 95W 19 september 190 dollar
zou het zo moeten zijn dat de FX-4100 sneller is dan een i5 2500K, en de FX-6100 sneller is dan een i7 2600K, anders zijn die duurdere CPU's imho vrij kansloos qua prijs prestatie... En als de 2 CPU's die ik eerder noemde trager of net zo snel zijn , is het imho in zijn geheel een kansloze missie voor AMD met deze prijzen.

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 26-07-2011 10:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nou, in dat geval zou het dan best wel eens waar kunnen zijn. Vergeet niet dat Bulldozer in IPC al iets vooruit gaat. Daarbij is 3,6GHz een goed hoge kloksnelheid. Ik denk dat de FX-4100 daar best wel eens in de buurt kan komen ja.

Die FX-3150 is wel vreemd overigens. 1 volledige en 1 halve module... Vraag me af of dat kan, want ik blijf dat soort constructies vreemd vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 26-07-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Format-C schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:35:
Als ik de prijzen van de AMD CPU's op de FrontPage zie:

[...]

zou het zo moeten zijn dat de FX-4100 sneller is dan een i5 2500K, en de FX-6100 sneller is dan een i7 2600K, anders zijn die duurdere CPU's imho vrij kansloos qua prijs prestatie... En als de 2 CPU's die ik eerder noemde trager of net zo snel zijn , is het imho in zijn geheel een kansloze missie voor AMD met deze prijzen.
We weten niet of dat de offiele prijzen gaan zijn. Kunnen evengoed lager of hoger zijn.

Over die OBR tests... Dresden verwees in zijn twitter naar de basis van zijn tests (al die cpu's zonder bulldozer) en hoe dat berekend werd.
http://translate.google.c...pameti/21085%3Fstart%3D11

Heb even de games, pcmark en aida (memory benchmarks...), superPi en cryptering eruit gehaald.
pcmark en aida is niet relevant. (pcmark is terug een score van een aantal applicaties net zoals nu gebeurd. Aida is memory tests en latency tests. Dus compleet irrelevant...
SuperPi omwille van de complete irrelvante instructie set. (wPrime zit er wel in)
cryptering omdat AES support een enorm voordeel geeft in deze benchmark terwijl AES slechts een fractie is van de tijd. Heb ook de andere cryptie waar AMD won eruit gelaten.

Games omdat ik niet snap wat hij test.

Resultaat:

2600 -> 99,4
2500 ->86.67
X6-> 81.71

Dus de nivelering in threaded applicaties is eruit door vooral aida, pcmark en games.

anyway zelfs zijn testen van bestaande cpu's is gedaan op een retarted manier... (aida copy, stream, latency, read, write laten meetellen als deel van performance quotering....)

Om maar te zwijgen over het feit dat de aanwezigheid van een andere cpu zijn resultaten voor alle kan aanpassen........

[ Voor 9% gewijzigd door Devpartner op 26-07-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

Format-C

Tracing Rays

GENETX schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:57:
Nou, in dat geval zou het dan best wel eens waar kunnen zijn. Vergeet niet dat Bulldozer in IPC al iets vooruit gaat. Daarbij is 3,6GHz een goed hoge kloksnelheid. Ik denk dat de FX-4100 daar best wel eens in de buurt kan komen ja.
Het zijn iig stevige prijzen. Helemaal voor AMD begrippen, dus ik begin langzaamaan te denken dat de Bulldozer wel eens zou kunnen gaan ownen. :D En misschien voelt Intel nattigeheid en stellen zij daarom ook hun E CPU's uit tot 2012, om ze eventueel nog een paar honderd MHz extra mee te geven indien nodig. (Turbotechnisch of standaard clocks.)

Ik geloof niet dat het toeval is die uitstel. Intel "is niet" van het uitstellen toch? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 26-07-2011 11:13 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Hmmz, ik begin toch weer te twijfelen over het frontpage-artikel. En wel vanwege die tripplecore. Het is zeker niet triviaal om te denken dat AMD wel even 1 core in een module kan uitschakelen. Ook al is het zo geavanceerd dat ze los van elkaar kunnen clocken. Maar toen viel me nog iets op: 3MB L2 cache. What :?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/Bulldozer/CoreUpdate/bulldozer.jpg
Dus, AMD gaat 1MB L2 cache uitschakelen van een compleet brok van 2MB die niet core specifiek zijn, maar gedeeld wordt? Die cores krijgen zelf niet eens directe toegang tot dat cache volgens mij (?). Dan vraag ik me af hoe ze 1MB er af willen halen. Dan zou dat ergens moeten worden gedefinieerd dat de controller slechts de helft van de L2 gaat beschrijven....

En de prijzen en specs komen overeen met obrovsky. Weer een reden extra voor mij om het af te schrijven. Dan de bron van t.net, HKEPC:
核心時脈為 3.6GHz ,支援 AMD Turbo Core 2.0 技術, Turbo Core 時脈最高可達 4.GHz ,內建 3MB (1MB x 3)L2 Cache 、不設 L3 Cache ,不支援 Black Edition 無鎖頻技術,內建 Dual Chanel DDR3 記憶體控制器,最高支援 DDR3-1866 速度,最高 TDP 為 80W ,預計將於 2011 年第四季上市
Die hebben dus blijkbaar ook niet door dat Bulldozer 2MB L2 cache gewoon deelt over 2 cores, en gaan hier dus ook finaal de fout in.

* GENETX pakt het bericht en gooit het de schredder in.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 26-07-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
GENETX schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:12:
Hmmz, ik begin toch weer te twijfelen over het frontpage-artikel. En wel vanwege die tripplecore. Het is zeker niet triviaal om te denken dat AMD wel even 1 core in een module kan uitschakelen. Ook al is het zo geavanceerd dat ze los van elkaar kunnen clocken. Maar toen viel me nog iets op: 3MB L2 cache. What :?

[afbeelding]
Dus, AMD gaat 1MB L2 cache uitschakelen van een compleet brok van 2MB die niet core specifiek zijn, maar gedeeld wordt? Die cores krijgen zelf niet eens directe toegang tot dat cache volgens mij (?). Dan vraag ik me af hoe ze 1MB er af willen halen. Dan zou dat ergens moeten worden gedefinieerd dat de controller slechts de helft van de L2 gaat beschrijven....

Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb mijn twijfels bij dit bericht.
+ heb je dan 1 core die ten alle tijden 2FMAc beschikbaar heeft terwijl de andere 2die moeten delen? Dat die core de volledige fetch heeft en niet moet delen?

Ik ga met je mee dat dat bericht niet klopt. Of ze moeten zoveel brakke Bulldozers hebben dat gewoon ze gewoon verplicht zijn om op die manier geld binnen te halen. (zie ook niet wat er interessant gaat zijn aan de FX3 vergeleken met de FX4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Klopt. Het is niet zo vreemd dat de decoder en fetch niet meer worden gedeeld natuurlijk. Maar de overgebleven core moet inderdaad technisch gezien wel de beschikking houden over de 2FMAC's om alle instructies te blijven ondersteunen. Maar het cache deel blijft gewoon heel vreemd. Daarbij zie ik net dat de complete L3 cache ook wordt uitgeschakeld?! Dan vraag ik me serieus af wat er uberhaupt van een FX3 overblijft. Want zonder L3 gaat die chip waarschijnlijk nog trager zijn dan een A8 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
GENETX schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:29:
Klopt. Het is niet zo vreemd dat de decoder en fetch niet meer worden gedeeld natuurlijk. Maar de overgebleven core moet inderdaad technisch gezien wel de beschikking houden over de 2FMAC's om alle instructies te blijven ondersteunen. Maar het cache deel blijft gewoon heel vreemd. Daarbij zie ik net dat de complete L3 cache ook wordt uitgeschakeld?! Dan vraag ik me serieus af wat er uberhaupt van een FX3 overblijft. Want zonder L3 gaat die chip waarschijnlijk nog trager zijn dan een A8 8)7
Goh de enige voordeel dat ik kan zien is het wegwerken van dozen vol half werkende BDs..

Ze kunnen ook op andere manier FX3 maken van slechte cpu's
4Modules waarvan 1Module disabled
bij 3Modules helft cache disabled + int core.
het l3 cache disablen.

Dan hebben alle cores evenveel mogelijkheden. Maar zoiets is enkel nuttig als ze gewoon duizenden BD hebben die enkel in die toestand kunnen werken en ze die enkel leveren zolang ze niet functionele BD's hebben... maar of de Oems die verkocht krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Devpartner op 26-07-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Mja, ik blijf het vreemd vinden waarom ze dan moeilijk gaan doen met modules delen. Een CPU zonder L3 kan ik me voorstellen. Modules uitschakelen ook. Maar een module delen? Ik denk dat dat niet zomaar gedaan is. Het idee achter de hele module is dat je cores min of meer asynchroon zijn en dat je daar de winst uit haalt. Het kan best zijn dat Core 0 1,6MB L2 gebruikt en Core 1 slechts 0,3MB nodig heeft op een zeker moment. 1MB gewoon weghalen makes no sense at all in dat opzicht.

bull

Nee, een module splitsen lijkt me geen goed idee. Ik zal eens even wat lezen over het power gating. Want volgens mij heeft AMD echt niet de mogelijkheden om dit heel effectief uit te voeren imho.

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 26-07-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
GENETX schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:40:
Mja, ik blijf het vreemd vinden waarom ze dan moeilijk gaan doen met modules delen. Een CPU zonder L3 kan ik me voorstellen. Modules uitschakelen ook. Maar een module delen? Ik denk dat dat niet zomaar gedaan is. Het idee achter de hele module is dat je cores min of meer asynchroon zijn en dat je daar de winst uit haalt. Het kan best zijn dat Core 0 1,6MB L2 gebruikt en Core 1 slechts 0,3MB nodig heeft op een zeker moment. 1MB gewoon weghalen makes no sense at all in dat opzicht.

[afbeelding]

Nee, een module splitsen lijkt me geen goed idee. Ik zal eens even wat lezen over het power gating. Want volgens mij heeft AMD echt niet de mogelijkheden om dit heel effectief uit te voeren imho.
Mischien een beetje een extreme variant van de PII 960T...
In micro code kan meer dan wij denken, het is niet voor niets zo dat ze van die half dode beesten ES samples kunnen maken.

Het lijkt me wel aannemelijker dat ze de FX3 maken van een FX6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
De Phenom II 960T is niks meer dan 2 cores uitschakelen. Dat zijn gewoon delen die je gewoon zo kan uitschakelen zonder side effects.

En ja, in microcode kun je heel veel. Maar een module is echt een groot verschil met onze oude cores. Er is simpelweg zoveel gedeeld dat je niet kan spreken van een core uitschakelen. Het is niet meer zo dat een core 50% van een module is zoals een core wel 50% van een dualcore was. Dat is namelijk niet zo.

En de belangrijkste eigenschap hierin is wel de gedeelde L2 cache. Zoals gezegd, een core kan gewoon 1,6MB L2 cache gebruiken, terwijl de andere slechts 0,3MB bezet. Een module opsplitsen is gewoon niet triviaal zoals het voorheen wel was.

We zullen het vanzelf zien. Maar ik heb genoeg reden om te geloven dat het de reinste onzin is. AMD heeft met het uitschakelen van complete modules en L3 genoeg opties om manke processors toch op de markt te krijgen.

http://www.anandtech.com/...eature-configurable-tdp/1
http://www.anandtech.com/...tures-at-hot-chips-2010/1

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/hotchips2010/bulldozermodule.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:34:
[...]

Dat is idd vervelend voor mensen die cpu-intensieve taken willen doen (die niet makkelijk paralleliseerbaar zijn), maar dat is niet de hele markt.
En dan nog , je gaat niet met een station car je inschrijven voor een formule 1 wedstrijd.

Mensen praten altijd hierover als of het probleem is dat de cpu niet snel genoeg is, dit is echter ongeloofwaardig omdat mensen die weten wat voor een cpu ze nodig hebben vaak ook weten dat brazos/llano hier niet geweldig gaat presteren. Dan blijft 99% van de markt over die het helemaal niets kan schelen als ze maar een goedkope laptop hebben die redelijk snel is en niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
Wat ik me nu onderhand wel begin af te vragen, we hebben een launchdate, 19 september. Bij Llano kwamen de benchmarks vlak voor release, maar wat zijn een beetje normale tijden waarop de eerste (non-obr) benchmarks beginnen te lekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Obrovsky heeft drie samples te koop gezet, dus de eerste non-OBR benchmarks komen als iemand zijn samples koopt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
TomasH schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:39:
Obrovsky heeft drie samples te koop gezet, dus de eerste non-OBR benchmarks komen als iemand zijn samples koopt :P.
OBR is de ideale persoon om je door op te laten lichten. Dan weet je zeker dat je naar je geld kunt fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
TomasH schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:39:
My three ES FX samples. Are you sure, my results are wrong? - Get one and do yours! My full Retail piece is in DHL delivery, i dont need them anymore ... all are fully working and overclockable.

First B0 - 3,2 GHz + Turbo 3,8 GHz - 150 EUR
Second B1 - 3,4 GHz + Turbo 4,2 GHz - 200 EUR
Last one B1 - 3,6 GHz + Turbo 4,2 GHz - 200 EUR

If you are interested, drop me comment here ... with email.
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/--G25CAT8sig/Ti75AJSs2qI/AAAAAAAAA6E/pYqKHV3FqLs/s1600/bulls.jpg
Tuurlijk weken ze helemaal, AMD maakte alleen een nieuwe steping voor het verbruik...
En 3 Athlon64 x2 socket 939 kan ik ook nog wel op de foto zetten.

Kom op iedere mafkees kan dit op zijn blog zetten, en als hij echt ES samples heeft, en beweert benadert te worden door AMD om dingen van zijn blog te trekken, dan kan hij echt niet zomaar een ES sample verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een engineering sample sample verkoop je idd niet zomaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
in elk geval TomasH, nu weet je zeker dat al zijn 'resultaten' van B1 samples komen. Of ook wel de stalen waar er problemen zijn met de modules en de turbo. Dus elke benchmark die hij verklaart gedraaid te hebben waren waardeloze resultaten.

Volgens zijn revisies en die hij zegt te hebben kun je ook zien dat BD geen clocking issues heeft. B0 haalt al 3,2GHz over 8cores volgens hem.

[ Voor 23% gewijzigd door Devpartner op 26-07-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Lol vergelijk dit:
OBR FX CPU:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-nY97TR_LMgU/Ti209s5daAI/AAAAAAAAA50/cf47LIgA9hk/s1600/fx.jpg
Tomshardware Athlon64 FX:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/cpu_fx57.jpg
Vergelijk de oneffenheden in AMD en FX, en ook de QR code is hetzelfde....
(De kans dat de 2e rij hetzelfde is is echt zeer klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
My three ES FX samples. Are you sure, my results are wrong? - Get one and do yours! My full Retail piece is in DHL delivery, i dont need them anymore ... all are fully working and overclockable.
Lezen is toch ook een kunst :P. De benchmarks waren dus niet van één van die drie processors. Zegt 'ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
TomasH kijk hier boven dan en dan zie je toch dat zijn foto's nep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
TomasH schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:12:
[...]

Lezen is toch ook een kunst :P. De benchmarks waren dus niet van één van die drie processors. Zegt 'ie.
Vraagje, ga je nou straks, als je er compleet en volledig naast blijkt te zitten ook al je artikelen op bouweenpc rectificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
[...]

Kijk, ik ben zo dyslectisch als een hond, maar in mijn persoonlijke en vrij vertaling betekend:
Ongeveer dit:
"Dit zijn mijn drie ES FX samples. Ben je er zeker van dat mijn resultaten fout zijn? - Koop er een en doe je eigen testen! Mijn retail verzie zit op de post [naar hemzelf dus, hij zegt eigenlijk hier dat hij hem nog niet heeft], dus deze heb ik niet meer nodig... ze werken allemaal volledig en kunnen ook overclocken."

Dus hij zegt echt nergens dat die benches NIET op een van die drie CPU's zijn gedaan.... Met je lezen is ook een kunst, dat is buiten een trieste opmerking ook nog een domme opmerking...

Kijk als je nou zegt dat hij die FX foto heeft geschopped omdat hij een bericht later zegt dat hij die CPU nog niet heeft omdat die op de post zat, had ik dat nog wel kunnen begrijpen...
Maar zelfs dan, waarom zou hij dan een neppe foto shoppen?

Omdat het dus een bedrieger is en jij daar op dit moment met beide ogen in loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Toettoetdaan schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:29:
Kijk, ik ben zo dyslectisch als een hond, maar in mijn persoonlijke en vrij vertaling betekend:
offtopic:
Niet iedereen die slecht begrijpend kan lezen is meteen dyslectisch. In dit geval denk ik dat het met leeftijd en de daarbij behorende kennis te maken heeft.

@-The_Mask-

Of die dikke vlek in het midden van die; 'X'.

[ Voor 7% gewijzigd door madmaxnl op 26-07-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is precies dezelfde CPU aan de rand boven en links zie je ook precies dezelfde donkere vegen op de CPU. Zelfde geld voor het donkere plekje van de foto van Tom die zit ook op die van OBR. 8)7
Vlekje in de M van AMD, ook hetzelfde, maar ja is van OBR dus het is waar toch? :P

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 26-07-2011 21:38 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
[...]

Wat toetoetdaan zegt. Je kan immers niet testen met een chip die nog bij de distributeur zit: Dus de testen zijn wel gedaan met die ES. Dus als we al zijn bullshit willen geloven, dan zijn zijn benchmarks al outdated en niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Devpartner schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:46:
[...]

Wat toetoetdaan zegt. Je kan immers niet testen met een chip die nog bij de distributeur zit: Dus de testen zijn wel gedaan met die ES. Dus als we al zijn bullshit willen geloven, dan zijn zijn benchmarks al outdated en niet relevant.
Op zijn best zijn die test in der daad gedraaid op een B1 cpu, als je kijkt naar deze screen in deze post:
http://obrovsky.blogspot....ll-be-bulldo-magical.html
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-_rU-q71l7TU/TiXgyIwrSMI/AAAAAAAAA5E/h1E1mJHN6C0/s1600/ddd.png
Ondanks dat de stepping weg geshopped is staat er daarboven in de naam 45, wat een B1 sample suggereert.
Alles wat ik tot nu toe heb gezien van OBR is te simuleeren met een PII x6, maar laten we uitgaan van het beste en hopen dat dit B1 test's zijn.
madmaxnl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:33:
offtopic:
Niet iedereen die slecht begrijpend kan lezen is meteen dyslectisch. In dit geval denk ik dat het met leeftijd en de daarbij behorende kennis te maken heeft.
offtopic:
Nee, dat weet ik, maar zelf ben ik dat dus wel echt. Post's van mij op zijn leeftijd waren voor normale mensen vrijwel onmogelijk om te lezen. Er gaat wel wat oefening en heel wat forum post's overheen om dat een beetje te verbeteren.
Dus op de een of andere manier gaat een opmerking als "Lezen is ook een kunst" mij nog wel eens in het verkeerde keelgat zitten, zeker als je er gruwelijk hard bij faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrd555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:39
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/14tu33t.jpg
(klikbaar voor grotere versie)

Wat klopt er niet aan dat CPU-Z venster van OBR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

mrd555 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:02:
[afbeelding]
(klikbaar voor grotere versie)

Wat klopt er niet aan dat CPU-Z venster van OBR...
Het is een Photoshop, het was oorspronkelijk een Intel CPU-Z venster (Rated FSB ipv HT-link + teveel SSE + geen 3DNow, Family F + Ext. Family 15?). "FX-8150" staat niet in versie 1.57.1 van de code van van CPUZ.exe? Of bedoel je juist wat anders?

Heer OBR is ervaren met PS, dat wel... :P

[ Voor 13% gewijzigd door bitshape op 27-07-2011 00:41 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrd555
bitshape schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:12:
[...]

Het is een Photoshop, het was oorspronkelijk een Intel CPU-Z venster (Rated FSB ipv HT-link + teveel SSE + geen 3DNow, Family F + Ext. Family 15?). "FX-8150" staat niet in versie 1.57.1 van de code van van CPUZ.exe? Of bedoel je juist wat anders?

Heer OBR is ervaren met PS, dat wel... :P
Dat grijze 'Rated FSB' is volgens mij de default modus voor het niet herkennen van de systeembus. Het 'instructions' gedeelte klopt AFAIK (BD zou die extra SSE modes moeten ondersteunen, en ik had ook iets gelezen over het droppen van 3DNow), en BD zou gewoon Family 15 moeten zijn.

Ik bedoelde dus inderdaad dat die FX-8150 string niet in de 1.57.1 .exe voorkomt :P

Overigens hoef je écht geen photoshop(skills) te hebben voor het namaken van dergelijke screentjes, kan veel sneller met MS Paint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Succes in paint. :D
Dat lijkt me vele male lastiger te maken in paint dan in ps, in ps is het vrij gemakkelijk te maken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrd555
mad_max234 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:54:
Succes in paint. :D
Dat lijkt me vele male lastiger te maken in paint dan in ps, in ps is het vrij gemakkelijk te maken.
net ff snel gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/35kqqfl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
hahaha, 1337 paint skills :D Dus, wederom, fake screens? Het zal ook niet zo zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://bouweenpc.nl/upload/cpuz/Naamloos-1%20klein.jpg
Dit is een eerdere screen van hem, waarmee hij probeert te bewijzen dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit toch niets anders op dan meer screens en meer onzin te verkopen, altijd wel iemand die er in trapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
nou, ik zag het prijzen lijstje net op de frontpage, beetje veel vinden jullie ook niet?
320dollar voor de 8core BD wat ongeveer neerkomt dat hij hier zon 320 euro gaat kosten.
Dan mag ik toch echt hopen dat hij core voor core net zo snel is als de 2600K anders heeft AMD een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Nu online
Ik heb genoeg redenen om aan te nemen dat het onzin is:
GENETX in "[Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - d..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
jbkappirossi schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:51:
nou, ik zag het prijzen lijstje net op de frontpage, beetje veel vinden jullie ook niet?
320dollar voor de 8core BD wat ongeveer neerkomt dat hij hier zon 320 euro gaat kosten.
Dan mag ik toch echt hopen dat hij core voor core net zo snel is als de 2600K anders heeft AMD een probleem.
core voor core net zo snel? Dat ie dus 2 keer zo snel is als de 2600k? En dus een stuk sneller dan intels topmodel waar ze duizend dollar voor vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ja daar zeg ik het inderdaad verkeerd. Als je naar de prijs kijkt (waar of niet) dan staat de 6core BD tegen over de 2600K kwa prijs. Dan moet de 6core toch minstens zo snel zijn, Omdat minder cores altijd beter is voor single threaded aps. Je kan dus beter een 4core hebben die netzo snel is als een 6core.
Ja ik hoop het voor de mensen die op buldozer wachten om er een te kopen. Maar voor alsnog ben ik niet impresed. Als ze september weer uitstellen maken ze weinig winst, omdat ik gelooft; Ivy-bridge januari al weer komt. is ook al zo weer.

[ Voor 44% gewijzigd door jbkappirossi op 27-07-2011 10:00 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.