[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste
Acties:
  • 492.917 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn ze wel een grote voorraad aan het opbouwen. Sommige hebben ook gezegd dat er nog wat TDP in combinatie met rendement problemen waren.
Dadelijk als de onderkaken op de grond vallen met de ogen uitpuilend van verbazing zal er een grote voorraad CPU's beschikbaar zijn en iedereen koopt dan AMD's
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Nu ben ik mij er ten zeerste van bewust dat dit het AMD nieuws en discussietopic is en niet het Intel-topic. Maar, dit biedt wel degelijk ruimte voor speculatie. En zolang je niet weet wat AMD doet, kan je soms signalen krijgen door wat de concurrent doet. http://vr-zone.com/articl...-out-this-year/12991.html

Dit is wel degelijk een hint dat Bulldozer wat te bieden heeft, want waarom zou Intel niet rustig de tijd nemen om hun issues op te lossen als Bulldozer geen concurrentie kan bieden?

Als dit ongeschikt is voor dit topic, gaarne mij dit te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
Iemand enig idee wanneer er moederborden komen met de goedkopere A55 chipset? Ik heb daar nog niet veel van gehoord... De A75 chipset is natuurlijk zeer goed qua features, maar dat heeft niet iedereen nodig natuurlijk. Ik ben benieuwd voor hoeveel euro deze moederborden over de toonbank gaan. Voor een A75 chipset ben je minimaal 60 tot 70 euro kwijt. Dat moet goedkoper kunnen vind ik.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Vengeful schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:22:
Nu ben ik mij er ten zeerste van bewust dat dit het AMD nieuws en discussietopic is en niet het Intel-topic. Maar, dit biedt wel degelijk ruimte voor speculatie. En zolang je niet weet wat AMD doet, kan je soms signalen krijgen door wat de concurrent doet. http://vr-zone.com/articl...-out-this-year/12991.html

Dit is wel degelijk een hint dat Bulldozer wat te bieden heeft, want waarom zou Intel niet rustig de tijd nemen om hun issues op te lossen als Bulldozer geen concurrentie kan bieden?

Nee dat klopt niet wat daar staat...zucht.

Intel geeft de Oems de ruimte om ook hun producten te kunnen verkopen. zoals je laptops.
En Ivy komt nog voor Sandy-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
jbkappirossi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:47:
[...]

Nee dat klopt niet wat daar staat...zucht.

Intel geeft de Oems de ruimte om ook hun producten te kunnen verkopen. zoals je laptops.
En Ivy komt nog voor Sandy-E
Tom, Anand, HWI, techzine, fud, softpedia en werkelijk elke andere site die via google te vinden is, is het niet met je eens. Probeer je toevallig de nederlandse obrovsky te worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Vengeful schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:22:
Er wordt hier nooit specifiek Intel nieuws gemeld. Is ook niet de bedoeling.
Nieuws waar beiden partijen; Intel en AMD in voorkomen zoals een rechtszaak is wel weer interresant nieuws voor hier. Vergelijkingen tussen Intel en AMD mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
madmaxnl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:13:
[...]

Er wordt hier nooit specifiek Intel nieuws gemeld. Is ook niet de bedoeling.
Nieuws waar beiden partijen; Intel en AMD in voorkomen zoals een rechtszaak is wel weer interresant nieuws voor hier. Vergelijkingen tussen Intel en AMD mag ook.
Okido, hou ik in 't vervolg rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Tja opzicht is het wel moeilijk want Intel nieuws wordt nergens vermeld. Tenzij het echt iets groots is dan staat het wel op de FP. Er is namelijk geen Intel nieuwsdiscussie topic afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Excuses, mag ik vragen op welke grond je dat hebt gebaseerd?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

madmaxnl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:00:
Tja opzicht is het wel moeilijk want Intel nieuws wordt nergens vermeld. Tenzij het echt iets groots is dan staat het wel op de FP. Er is namelijk geen Intel nieuwsdiscussie topic afaik.
Hier komt het meestal terecht.

[Discussie] multi-core Intel's: Core 2, i5 & i7 - deel 2

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Weer iets geleerd, dat gaan we volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
http://translate.google.c...m.cn%2F10%2F11_99971.html

Niet echt boeiend artikel maar wel een duidelijk tabelletje met alle bugs per stepping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022

AMD 'Llano' A8 3850 APU overklokt naar 4,9 GHz

Zo te zien zit er wel behoorlijk wat rek in Llano... 4,9GHz voor een screenshot en 4,7GHz was stabiel genoeg om benchmarks te draaien. Dat allemaal op 1,792volt icm stikstof koeling. De grens van de luchtkoeling lag op de 3,7GHz.

..

AMD A6-3650 Llano

En nog een review van de A6 Llano....

..

Zeven Mini-ITX AMD Fusion moederborden review

Een leuke review van de verschillende E-350 boardjes voor de liefhebber.

[ Voor 34% gewijzigd door Stephan224 op 19-07-2011 11:46 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich niet zo heel erg slecht om op lucht te koelen en dan toch nog 3.6ghz te halen ...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Op die voltages is rek natuurlijk vrij relatief, maar llano hoeft ook geen rek te hebben. De rek op default voltages (3.5-.7GHz) is doordat de default voltages gewoon massaal te hoog liggen. Die moeten 0.2V lager liggen.

Trinity komt begin 2012 ter vervanging dus llano gaheeft een kort leven. Zie llano ook meer als een proof of concept dan een werkelijke gamechanger (dat zou trinity moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36426680,noline]
Trinity komt begin 2012 ter vervanging dus llano gaheeft een kort leven. Zie llano ook meer als een proof of concept dan een werkelijke gamechanger (dat zou trinity moeten worden).
Ja dat is wel iets bijzonder Trinity zal voorgoed het landschap van APU defineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:16

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik ken slides uit februari 2010 waarop de doelen voor Llano stonden.
Afbeeldingslocatie: http://www.devsource360.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/63d0f_amdllanofusion_thumb.jpg
0,8-1,3 volt, klokfrequenties > 3GHz. Allebei niet gelukt. Ik denk dat Trinity - onbedoeld - de eerste "echte" APU met flink veel potentie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Waar staat Llano dan? In 2010 was Llano al in ontwikkeling dus het lijkt me niet dat deze slide daarvoor bedoelt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Omdat dit de slide ervoor was. De presentatie ging over Llano ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
het verschil bij beide is maar 100mhz en .1 volt. aangezien het hun eerste 32nm product is gaat dat nog wel gehaald worden in een paar maanden verwacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 19-07-2011 15:12 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Countess schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:11:
het verschil bij beide is maar 100mhz en .1 volt. aangezien het hun eerste 32nm product is gaat dat nog wel gehaald worden in een paar maanden verwacht ik.
dom genoeg halen ze dat nu ook. Die llano draaien evengoed op <1.2V bij 2.9GHz. Die zijn gewoon belachelijk overgedimensioneerd in votlage. De gewone 3800 zit op 1.1V ofzo? maar die zit dan weer met te lage frequenties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:20
misschien kan iemand te start post aanpassen, de Llano's staan er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik gok dat dat pas in een nieuw topic gaat gebeuren. ;)

@Countess, maar niet bij een tdp van 2.5 - 25watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Dat is per core hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
Devpartner schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:21:
[...]
dom genoeg halen ze dat nu ook. Die llano draaien evengoed op <1.2V bij 2.9GHz. Die zijn gewoon belachelijk overgedimensioneerd in votlage. De gewone 3800 zit op 1.1V ofzo? maar die zit dan weer met te lage frequenties :P
ik kon dus geen cpu-z screenshots vinden van llano's in hun normale stand. de voltages gaan van 0.8 naar 1.4 volgens de specificaties maar hoe veel het nu werkelijke is gemiddeld voor het top model kon ik nog niet vinden zo snel.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Countess schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:03:
[...]

ik kon dus geen cpu-z screenshots vinden van llano's in hun normale stand. de voltages gaan van 0.8 naar 1.4 volgens de specificaties maar hoe veel het nu werkelijke is gemiddeld voor het top model kon ik nog niet vinden zo snel.
Mijn 3850 schakelt tussen de 1.0V en de 1.4V (standaard instelling in de Bios). Dat zal waarschijnlijk dus de algemene min-max zijn voor die CPU. Overigens is die 1.4V voor het gros van de APU's inderdaad erg ruim bemeten zo het lijkt. Maar wellicht is er een ~10% die echt die 1.4V nodig heeft om stabiel te lopen en dat scheelt dan toch weer 10% aan verkoopbare chips, zonder extra model toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://img.donanimhaber.com//images/haber/27697/amdbulldozersaathizi_dh_fx57.jpg
Dat Obrovsky en DonanimHaber geen goede vriendjes zijn is duidelijk, maar in zijn nieuwste blog heeft hij de bovenstaande specs bevestigd. Hij kondigt aan dit weekend met 20 benchmarks in vergelijking met een Phenom X6 te komen:
20+ benchmarks, games, tests ... 3,3 GHz (+ Turbo) Phenom II X6 vs AMD FX at 3,3 (3,6 GHz) + Turbo!
3,6GHz standaard + een onbekende Turbo (in de screenshot staat 4,2GHz, dat zal 'm dus zijn). Dat zijn de specs van DonanimHaber, en hij zegt hetzelfde. Ik geloofde DonanimHaber totaal niet, maar twee bronnen die precies hetzelfde beweren?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 20-07-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
Obrovsky? Die heeft geen Bulldozer. Zijn naam stond hier al niet al te best bekend toen de ES uitgestuurd zouden zijn, dus nee, ik geloof niet dat hij er een gekregen heeft. Daarom doet ie dit ook, omdat ie vreselijk pissed is dat ie niet mee mag doen, dan maar vervelend doen. Ik geloof geen drol dat die kerel sowieso ook maar een BD gezien heeft, laat staan dat hij er zelf eentje heeft.

En ja, domanimhaber en Obrovsky kwamen vaker overeen, aangezien ze blind alles overtiepten wat hij zei. Kansloze website, doen duidelijk geen gedegen onderzoek.

Edit: Oh, op zijn blog staat ook "Simulated FX-8150 in action" maw, hij heeft er geen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vengeful op 20-07-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hij heeft een FX-8130P, die hij overgeklokt heeft naar de clocks van een FX-8150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
TomasH schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:32:
Hij claimt dat hij een FX-8130P heeft, die hij overgeklokt heeft naar de clocks van een FX-8150.
Bedoelde je niet stiekem dit? ;)

maar even serieus, die jongen heeft z'n geloofwaardigheid grondig verspeeld. Hoewel dombonimahaber er vast meteen weer intrapt.

[ Voor 0% gewijzigd door Vengeful op 20-07-2011 18:42 . Reden: spatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Dit soort geruchten moet je gewoon helemaal geen aandacht geven. Nu wordt dit soort lui alleen maar gestimuleerd om dit te doen. Het levert ze zo meer op dan op de normale manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hij zegt al jaren dat die van alles heeft en weet, maar meeste komt niet echt uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hij was wel de eerste die februari 2010 met de namen A4, A6 en A8 voor Llano kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat ging over Bulldozer, niet over Llano en klopte sowieso ook niet helemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 20-07-2011 20:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
Deze afbeeldingen meen ik al ergens gezien te hebben. (Dan behalve op zol.com)
Maar omdat ik me niet kan herinneren waar post ik ze toch maar even:
Afbeeldingslocatie: http://news.mydrivers.com/Img/20110720/S03192123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://news.mydrivers.com/Img/20110720/S03192134.jpg

Afbeeldingslocatie: http://news.mydrivers.com/Img/20110720/S03192145.jpg
zijn dit niet doe screen's die vreemd waren om de 400mHz turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Dit is gewoon letterlijk Wikipedia in een slide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Orb zit helemaal fout en dat is mooi te zien aan de hierboven zwarte slides.

madmaxnl in "[Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - d..."
TomasH schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:50:
Dit is gewoon letterlijk Wikipedia in een slide?
Op Wikipedia staat het fout.

[ Voor 36% gewijzigd door madmaxnl op 21-07-2011 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Die slides zeggen iets anders dan wat hij zegt. Wil je daarmee zeggen dat de Chinezen het goed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Gaan die slides ook nog te voorschijn komen? Na 2 min zijn ze hier nog niet verder dan AMD FXxxxx serie.

Edit: ok ze werken dus iig wel.

[ Voor 14% gewijzigd door spNk op 20-07-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
TomasH schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:03:
Die slides zeggen iets anders dan wat hij zegt. Wil je daarmee zeggen dat de Chinezen het goed hebben?
Nee, maar wat de Chinezen zeggen kan wel. Wat Orb zegt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk

AMD to update FX lineup of microprocessors in Q1 2012

Krijg een beetje het idee dat bulldozer toch nog een nieuwe stepping nodig heeft om zijn volledige potentie te tonen, maar AMD er voor kiest om de klanten tevreden te houden al vast wat processoren te releasen op de reeds +/- geplande datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Van de Phenom II en Athlon II hadden we eerst ook gewoon een C2 en later een C3. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 23:08
BD 1 is alleen vervanging van phenom II. BD2 is pas echt een upgrade. maar zien wij het nog in Q4 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Slidemaster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:41:
BD 1 is alleen vervanging van phenom II. BD2 is pas echt een upgrade. maar zien wij het nog in Q4 2011?
BD'1' zien we zeer zeker nog in Q4 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
op de amd facebook pagina staat een vage post: "FX is on the move" & "project scorpius - the legend of FX comicbook" schijt dat ze donderdag een stripboek gaan uitbrengen en een 8core fx gaan verloten.
Ik hoop toch dat er ook eens een keer concrete info komt, als de release dichtbij zou zijn had er toch al wel iets moet lekken zoals cpu's welke klaar staan om verscheept te worden ofzo.
Ik voel een paper launch aankomen, eind september beperkt beschikbaar is het beste scenario denk ik :s.
Maarjah ik kan wel even wachten, als het maar geen fermi/phenom 1 verhaal wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/j76yj5.jpg

"Report: FX is on the Move. Stay tuned for the launch of "Operation Scorpius: The Legend of FX" comic book this Thursday! We're offering free wallpapers, the comic book of course and a chance to win an AMD FX 8-core desktop processor. You won't want to miss this!"

Scorpius platvorm is Bulldozer(CPU)+HD7***(GPU)+F*9**(chipset). Wellicht dat ze ook nog wel iets van hun nieuwe videokaarten laten zien of dat ze dit op een alter tijdstip doen d.m.v. een zelfde soort actie.

[ Voor 24% gewijzigd door madmaxnl op 21-07-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
@MadMaxNL - Je bedoelt de 9**FX chipset neem ik aan.

Zodra de octocore Bulldozers beschikbaar zijn, koop ik er direct één. Heb al een 990FX bord, maar gebruik tijdelijk een Phenom II x4 955. Wat ik me wel steeds afvraag is die HD7xxx. Op dit moment heb ik een HD6970 in bestelling staan. De meeste bronnen op internet zeggen dat de HD7xxx pas rond de jaarwisseling uitkomt, maar sommige mensen verwachten blijkbaar dat de kaarten er binnenkort al zijn. Bedoelen ze daarmee dat er test-exemplaren zijn, of dat zeer binnenkort de nieuwe serie op de markt wordt gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
De 7000 serie schijnt prima op schema te liggen en ik verwacht deze kaarten aan het begin van Q4 zodat ze beschikbaar zijn rond de feestdagen. Als je zonder kan zou ik nu nog geen 6000 serie kaart bestellen, maar als je verder geen redelijke GPU hebt dan is een kaart uit de 6000 serie een prima optie.

Misschien dat AMD deze kaarten ook wel in september gaat lanceren, samen met Bulldozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het lijkt mij wishfull thinking. GPU's zijn 9 vd 10 keer later dan gepland.

Bedrijf zegt in Q4: Denkwijze: "We hebben gepland dat ze voor kerst in de winkel liggen en met wat geluk lukt dat ook nog, maar Q4 klinkt beter dan december."

Consument hoort in Q4: Denkwijze: Zo das mooi, en ik hoor ook nog verhalen dat het op schema ligt. Sow dan zijn ze er met een beetje geluk in september al. Samen met Bulldozer! (Alsof dat geen totaal verschillend produkt is waarbij gelijktijdige launch een toeval is als kerstmis en pasen vallen op 1 dag)

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 21-07-2011 08:51 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Nou de hd7000 serie en de bulldozer cpu's zijn wel onderdeel van het scorpius platform dus zo vreemd zou een bijna gelijktijdige launch niet zijn. Niet dat de kans groot is dat AMD dit kan doen want de fabrikanten hebben vaak al moeite genoeg om de disteibutie van 1 nieuw product op orde te krijgen.
Ik denk echter dat het nog wel even gaat duren voordat wij een bulldozer cpu kunnen kopen, JF-AMD heeft vaak gepost dat Interlagos voorang heeft boven scorpius.

Heeft AMD eigenlijk ooit een officiele datum bekendgemaakt voor de HD7000?
In 2010 werd al gesproken over Q2 2011 voor massa productie dus dan zouden de Southern Island GPU's al behoorlijk achterlopen op schema :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
spNk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:49:

AMD to update FX lineup of microprocessors in Q1 2012

Krijg een beetje het idee dat bulldozer toch nog een nieuwe stepping nodig heeft om zijn volledige potentie te tonen, maar AMD er voor kiest om de klanten tevreden te houden al vast wat processoren te releasen op de reeds +/- geplande datum.
Die update staat al zeer lang in de planning. En die omvat voornamelijk vervanging voor llano. AMD begint het schedule van ATI over te nemen. Kleinere veranderingen maar meermaals. Dus elk jaar een revisie op cpu en gpu vlak. Deze update omvat FMA3 wat ze niet meer in de schedule van eerste BD konden krijgen. maar het is niet omdat BD zelf vertraagd is dat de versies daarop volgend die ook al in ontwikkeling waren dat ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

APU zou elke jaar een GPU update krijgen en CPU update wanneer de markt erom vraagt, aldus AMD.

Edit
De bulldozer core zal dan ook meerdere GPU updates moeten meegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 21-07-2011 16:23 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
comic is nog wel lollig gemaakt :).

19september is best goed voor de feestdagen. Ben best benieuwd wat we gaan krijgen op performance vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:27
Ik zie nergens september staan alleen ember 19th ;) . Maar ik wil dat hij september uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Goed, in de video zie ik op de verpakking 3600MHz staan. DonanimHaber schreef dat de FX-8150 een klokfrequentie van 3,6GHz heeft, Obrovsky zei het daarna. Vandaag zegt hij er dit over:
Second hint is frequency on case - 3600 MHz. Its right! AMD FX-8150 has 3,6 base clock!
Ik denk dat we met die geruchten van DonanimHaber wel eens een goede eend in de bijt hebben.

Verder schrijft Obrovsky in zijn blog:
Next info is more interesting. My traditional pre-launch hardware source, sent me really great box. Directly from Germany, final silicon in "August" FX Sample chip. Is it retail FX-8150? You will see soon!

PS. August ES samples are Retail stepping, i suppose :)
Aangezien ik weet dat de nieuwsredacteurs van HWI meelezen; het is Obrovsky, geen Obrovski.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Q2 cijfers zijn uit. Precies zoals al werd verwacht door de analisten, 8 cent winst per aandeel. Ik ben geen professionele analist maar IMO: cijfermatig ziet t er niet briljant uit maar ook geen verliezen. Lagere omzet dan Q1 en Q2 vorig jaar, wel licht hogere brutomarges en operating income omhoog. In aantallen cpu's geshipped is er een record behaald, maar dat zijn dus voornamelijk goedkopere modellen. Het succes van Brazos heeft de afname van de Athlon/Phenom best goed kunnen compenseren, dus benieuwd hoe Q3 eruit ziet als Llano erin komt.

De cpu tak heeft blijkbaar de weg naar boven (langzaam) weer gevonden. Het discrete GPU deel gaat steeds slechter. Dalende omzet, dalende aantallen, operationeel verlies. De Radeon 7000 serie moet echt wel gaan komen nu.

Ook nog steeds geen nieuwe CEO gevonden.

(bij het vergelijken van de cijfers: bedenk dat de grofweg half miljard opbrengst van Global Foundries vorig kwartaal eenmalig was, dus de grote terugval qua winst is normaal)

[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 21-07-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
@TomasH, Obrovsky gaan we toch niet meer serieus nemen hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
TomasH schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:39:
Goed, in de video zie ik op de verpakking 3600MHz staan. DonanimHaber schreef dat de FX-8150 een klokfrequentie van 3,6GHz heeft, Obrovsky zei het daarna. Vandaag zegt hij er dit over:

[...]

Ik denk dat we met die geruchten van DonanimHaber wel eens een goede eend in de bijt hebben.

[...]

Aangezien ik weet dat de nieuwsredacteurs van HWI meelezen; het is Obrovsky, geen Obrovski.
Oke, dus met andere woorden, nu heeft ie ineens wel een bulldozer? Dus alsnog had ie 'm de afgelopen tijd niet. Je gaat me toch niet echt vertellen dat jij vertrouwen in dit geval blijft hebben he? Beetje naief. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dreamvoid schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:15:
De Q2 cijfers zijn uit. Precies zoals al werd verwacht door de analisten, 8 cent winst per aandeel. Ik ben geen professionele analist maar IMO: cijfermatig ziet t er niet briljant uit maar ook geen verliezen. Lagere omzet dan Q1 en Q2 vorig jaar, wel licht hogere brutomarges en operating income omhoog. In aantallen cpu's geshipped is er een record behaald, maar dat zijn dus voornamelijk goedkopere modellen. Het succes van Brazos heeft de afname van de Athlon/Phenom best goed kunnen compenseren, dus benieuwd hoe Q3 eruit ziet als Llano erin komt.
Alleen Brazos is momenteel iets wat AMD goed kan verkopen de rest loopt voor geen meter.

Bij de GPUs is het nieuwe er ondertussen wel van af en de markt is min of meer verzadigd. Het wordt dus tijd voor 28nm. Athlon en Phenom is verkopen ook niet echt geweldig.

Stilte voor de storm als je kijkt welke producten AMD nog mee gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
TomasH schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:39:

[...]

[...]

Ik zie boven die 600 in die video gewoon hypertransport staan.
En gezien die voor BD op 990FX chipset 2,6GHz is zou ik maar niet teveel aan een cpu op 3,6GHz denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
?? waar heeft TomasH het over de HTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Obrovsky heeft er altijd al een gehad, alleen geen final sample. Gewoon samples met een slecht functionerende Turbo e.d. Een weekje terug een B2, en nu dus blijkbaar een B3/C0. DonanimHaber is er ingetuind omdat hij de originele benchmarks al had, en in principe alleen de score hoefde te wijzigen. Als je dat in Photoshop rustig doet, kun je dat echt niet onderscheiden van een echte benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik kan me niet indenken dat AMD een beruchte "leaker" als OBR een sample zou sturen, waarvan ook nog eens bekend is dat hij een enorme Intel fanboy is en dus alles waar AMD op staat zwart maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
100% juist, en dus komt het niet (rechtstreeks) van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
TomasH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:27:
100% juist, en dus komt het niet (rechtstreeks) van AMD.
En dan heeft iemand dus de NDA gigantisch overtreden en krijgt iemand een shitload aan contractuele verplichtingen naar z'n kop geslingerd door een groepje advocaten. Dat lijkt me dus niet bijster waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Obrovsky heeft zelf een NDA, dus hij krijgt de shitload aan contractuele verplichtingen. Nieuw op zijn blog is een disclaimer bovenaan de pagina, dat alles wat hij post meningen zijn. Zou hij er zo onderuit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
TomasH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:22:
Obrovsky heeft zelf een NDA, dus hij krijgt de shitload aan contractuele verplichtingen. Nieuw op zijn blog is een disclaimer bovenaan de pagina, dat alles wat hij post meningen zijn. Zou hij er zo onderuit komen?
Nee. Obrovsky heeftt geen NDA of die had al lang gigantische problemen gehad. Je krijgt geen NDA als AMD je de cpu's niet geeft. Als Obrovsky inderdaad chips heeft die niet van AMD komen is er iemand anders die zijn NDA breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Hij schreef de laatste tijd regelmatig dat hij geen ongecensureerde resultaten mocht publiceren vanwege zijn NDA. Daar zou hij nu onderuit zijn. Bovendien heeft hij al heel wat offline moeten halen, soms 10 minuten na de publicatie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
TomasH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:04:
Hij schreef de laatste tijd regelmatig dat hij geen ongecensureerde resultaten mocht publiceren vanwege zijn NDA. Daar zou hij nu onderuit zijn. Bovendien heeft hij al heel wat offline moeten halen, soms 10 minuten na de publicatie al.
Geloof je echt dat een NDA zo oppervlakkig is? Waarom zou enkel hij dat dan doen en niemand anders? hij heeft geen NDA want zelfs gecensureerde screenshots vrijgeven is breken van de NDA. Insinueren dat je een sample hebt en ook maar enige informatie erover vrijgeven is breken van een NDA. Je geraakt ook niet zo makkelijk van een NDA af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
Les 1 van de grote leugen: Blijf zo dicht mogelijk bij de waarheid.

Als hij was gaan claimen dat hij geen NDA had, had niemand 'm ooit geloofd. Nu was hij al ongeloofwaardig omdat hij zaken liep te posten terwijl hij wel een NDA zou hebben. Hij heeft geen NDA, hij heeft geen bulldozer. Hoe kan het zijn dat iemand in een klap z'n krediet volledig verspeeld en er nog steeds mensen zijn die erin blijven trappen?

Obrovsky is fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
madmaxnl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:01:
Alleen Brazos is momenteel iets wat AMD goed kan verkopen de rest loopt voor geen meter.
Ik vind het toch opmerkelijk dat Brazos alleen (waarop de marges per unit relatief klein zullen zijn) toch genoeg compenseert om de daling in andere cpu's en gpu's op te vangen. De juichverhalen over het succes van Brazos zijn dus terecht geweest. Brazos alleen gaat het bedrijf niet redden, maar het blijkt in elk geval een effectieve manier te zijn om de tijd tot aan Llano/Bulldozer te overbruggen.
Bij de GPUs is het nieuwe er ondertussen wel van af en de markt is min of meer verzadigd. Het wordt dus tijd voor 28nm.
Ietwat verontrustend voor AMD is wel dat nVidia het wel financieel prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Dreamvoid schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:06:
[...]

Ik vind het toch opmerkelijk dat Brazos alleen (waarop de marges per unit relatief klein zullen zijn) toch genoeg compenseert om de daling in andere cpu's en gpu's op te vangen. De juichverhalen over het succes van Brazos zijn dus terecht geweest. Brazos alleen gaat het bedrijf niet redden, maar het blijkt in elk geval een effectieve manier te zijn om de tijd tot aan Llano/Bulldozer te overbruggen.

[...]

Nvidia zit ook verder met CUDA in de high end markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Bij nVidia loopt de high-end ook niet lekker, vorige maand rapporteerden ze weer een omzet daling daar. Maar hun consumer gpu en cpu (Tegra) business draait goed. Hogere marges, meer units shipped.

nVidia en AMD beginnen steeds meer op elkaar te lijken. nVidia zet de kaarten op ARM, AMD op x86, maar allebei focusen ze op het APU/SoC concept. En allebei kleintjes tov Intel.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 22-07-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devpartner schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:14:
[...]
Nvidia zit ook verder met CUDA in de high end markt.
Volgens Nvidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
nieuws: AMD verkoopt meer mobiele processors en minder gpu's

Laatste alinea, desktop zambezi worden vanaf volgende maand geleverd. :) Ben heeeeeel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

TomasH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:04:
Een weekje terug een B2, en nu dus blijkbaar een B3/C0.
Yep. Een dikke week terug was er bij MSI in nog geen velden of wegen een opvolger van B0/B1 te bekennen, maar deze gozer heeft ze al! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
Llano lappies still hard to find in Europe

Dit viel mij enkele dagen gelezen ook al op. In Nederland is er helemaal niks te krijgen. Een maand na de launch mag je toch meer verwachten. Llano laptops lijken wel goed te verkopen, beter dan de desktop versies in ieder geval. Die zijn dan wel weer goed leverbaar...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, ik vind het een behoorlijke triestige conclusie, dat er wel degelijk veel Llano-laptops beschikbaar zijn, maar weinig tot geen in België/Nederland en blijkbaar dus in heel Europa. Het kan een marketingstrategie zijn om bv de Europese mensen hierop te laten wachten. Anderzijds worden ook mensen het beu en kopen gewoon een intel...

Ik had gehoopt om rond midden-juli meer nieuws te horen over deze Llano-laptops en dat ze rond die tijd begonnen binnen te stromen. Toch had gedacht om te wachten tot begin augustus en als ik dan geen nieuws hoor, dan vrees ik dat AMD een 'klant' verliest.

Ik ben opgegroeid met Intel, maar wil eens AMD proberen, omdat deze qua prijs/prestatie beter ogen. Zelfs mensen in onze informatica -en ingenieur richting claimen dat AMD zuigt. Niet snel genoeg etc, terwijl ze zelf eigenlijk nooit de volledig I7 gebruiken van intel, want het zwaardste dat ze doen zijn games -__-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mee eens, relatief bizar dat er gewoon weg niets te krijgen is hier in NL en Europa.
AMD raakt hierdoor klanten kwijt.. beetje zonde en ik begrijp deze strategie gewoon niet.

[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 22-07-2011 20:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Maar ligt de schuld van de gebrekkige beschikbaarheid bij AMD of bij de OEMs? In geval van het eerste, is de massa-productie te laat op gang gekomen, of waren de yields gewoon te matig om een groot genoege voorraad op te kunnen bouwen? In het geval van het tweede, zijn de OEMs gewoon voorzichtig, of spelen er andere 'elementen' waardoor OEMs terughoudend zijn met producten waarin Llano zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het eerder bij de OEM's ligt dan bij de beschikbaarheid van Llano. Llano had/heeft problemen met de turbo en de crossfire werkte niet goed bij (oudere) spellen. Het kan zijn dat ze daarom wat terughoudend zijn, maar dan tonen ze wederom geen vertrouwen in AMD.

Het "delay" om Llano naar Europa te brengen vind ik absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino22 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:53:
Mee eens, relatief bizar dat er gewoon weg niets te krijgen is hier in NL en Europa.
AMD raakt hierdoor klanten kwijt.. beetje zonde en ik begrijp deze strategie gewoon niet.
AMD is vandaag 20% meer waard geworden (+1 miljard dollar), dus blijkbaar doen ze toch wel iets goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat neemt nog steeds niet weg dat ik een beetje teleurgesteld ben dat het zolang wachten is. Mijn persoonlijke gedachten zijn spijtig genoeg geen AMD nieuws ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:14:
[...]

AMD is vandaag 20% meer waard geworden (+1 miljard dollar), dus blijkbaar doen ze toch wel iets goed...
Jou haalt uit mijn woorden dat ik vind dat ze weinig goed doen?
Dan zal ik even duidelijker zijn, met het R&D budget van AMD vind ik het uitermate knap hoe ze standhouden op cpu en gpu vlak echter staat dat voor mij los van het amper tot niets aan biedenvan hun nieuwe producten in Europa, dat is niet te begrijpen op dit moment.
En ja daar gaan ze wel degelijk klanten door kwijt raken die al lang op deze producten hebben gewacht maar nu naar de concurrent gaan omdat ze het beu zijn en omdat er gewoon geen echte verklaring is vanuit AMD.

Editje:

En dat ze meer zijn waard geworden, juich ik alleen maar toe, al is het echt helemaal niets tov wat een Intel bv binnen haalt of waard is, maar 20% is hoe dan ook een goede prestatie en ik hoop dat dit zich door zet.

[ Voor 61% gewijzigd door pino85 op 22-07-2011 23:37 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:50:
Dit viel mij enkele dagen gelezen ook al op. In Nederland is er helemaal niks te krijgen. Een maand na de launch mag je toch meer verwachten. Llano laptops lijken wel goed te verkopen, beter dan de desktop versies in ieder geval. Die zijn dan wel weer goed leverbaar...
Dit lijkt me ook niet zo heel erg gek eigenlijk, kijk maar naar de E-350 ook niet zo veel voor handen en dat is al een paar maanden zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
pino22 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:34:
Jou haalt uit mijn woorden dat ik vind dat ze weinig goed doen?
Dan zal ik even duidelijker zijn, met het R&D budget van AMD vind ik het uitermate knap hoe ze standhouden op cpu en gpu vlak echter staat dat voor mij los van het amper tot niets aan biedenvan hun nieuwe producten in Europa, dat is niet te begrijpen op dit moment.
En ja daar gaan ze wel degelijk klanten door kwijt raken die al lang op deze producten hebben gewacht maar nu naar de concurrent gaan omdat ze het beu zijn en omdat er gewoon geen echte verklaring is vanuit AMD.
Je legt de schuld bij AMD, maar negeert het punt dat het wellicht helemaal niet bij AMD ligt, maar bij de OEMs. Het is niet AMD die de laptops naar Europa stuurt, dat zijn bedrijven als Dell, HP, MSI, Asus etc. Vraag aan hen waarom Llano nog niet beschikbaar is, want dat zijn de bedrijven die de spullen moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat zou kunnen inderdaad,al zou dat wel vreemd zijn, of niet natuurlijk.. net hoe je het bekijkt, als de OEM"s geen vertrouwen hebben in deze AMD producten zal er wel een reden voor kunnen zijn.
Uberhaupt had ik wel verwacht dat er iets naar buiten zou komen waarom de producten niet leverbaar zijn in Europa, als de OEM"s het tegen houden, nu ik er over nadenk zou dat ook een reden kunnen zijn waarom AMD zelf niets naar buiten brengt want dat zou de verstandhoudingen ook niet goed doen.

Edit:

heb zo goed als alle OEM's gemailed, ben benieuwd of er uberhaupt 1 gaat reageren( inhoudelijk) maar niet geschoten altijd mis.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 23-07-2011 09:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Net even op een aantal sites van OEM's gekeken (de .be versie!) en daar zie ik enkel bij HP Llano notebooks. Teleurstellend.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zo gaat het toch al jaren? Wat is er nieuw tegenover andere introducties? We zitten nog steeds te wachten op Turion M600, M620 en M640. ;)

Edit/
De P5xx serie is ook nauwelijks te krijgen, de p560 alleen bij HP.

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 23-07-2011 13:13 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AMD Lowers Performance Projections for Bulldozer Opteron
http://www.brightsideofne...or-bulldozer-opteron.aspx

Earnings Call Analysis: AMD focuses on APUs
http://www.brightsideofne...-amd-focuses-on-apus.aspx

[ Voor 53% gewijzigd door Help!!!! op 23-07-2011 17:02 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De server sectie is niet zo erg belangrijk voor de gemiddelde consument ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Er komen hier ook meer mensen dan de gemiddelde consument..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:01:
AMD Lowers Performance Projections for Bulldozer Opteron
http://www.brightsideofne...or-bulldozer-opteron.aspx

Earnings Call Analysis: AMD focuses on APUs
http://www.brightsideofne...-amd-focuses-on-apus.aspx
Dank, interessante stukken.

[ Voor 66% gewijzigd door Springstof op 23-07-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Een beetje stemming-makerij artikel van BSN. De slide dateert van een tijd dat de snelste Magny-Cours chip op 2.3GHz draaide. Ondertussen is er echter een 2.5GHz versie uitgebracht, die in basis bijna 10% meer throughput/performance levert dan de 2.3GHz versie. Daar heb je gelijk ook de grootste 'boosdoener' van minder performancewinst te pakken.

Natuurlijk is dat allemaal niet goed voor de pagina-hits, want om de dingen eens in perspectief te stellen, dat is gewoon niet sensationeel genoeg. Al met al zit je ten opzichte van de eerdere Magny-Cours toch al op ~45% meer performance. Men zoekt naar spijkers op laag water, als je het mij vraagt, alles om Bulldozer maar onder te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
dahakon schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:37:
Een beetje stemming-makerij artikel van BSN. De slide dateert van een tijd dat de snelste Magny-Cours chip op 2.3GHz draaide. Ondertussen is er echter een 2.5GHz versie uitgebracht, die in basis bijna 10% meer throughput/performance levert dan de 2.3GHz versie. Daar heb je gelijk ook de grootste 'boosdoener' van minder performancewinst te pakken.

Natuurlijk is dat allemaal niet goed voor de pagina-hits, want om de dingen eens in perspectief te stellen, dat is gewoon niet sensationeel genoeg. Al met al zit je ten opzichte van de eerdere Magny-Cours toch al op ~45% meer performance. Men zoekt naar spijkers op laag water, als je het mij vraagt, alles om Bulldozer maar onder te schuiven.
Tja ze kunnen er wel negatief over doen, maar 35% meer prestatie's onder dezelfde koeler is in de server industrie echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Dreamvoid schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:06:
[...]

[...]

Nvidia verkoopt wel shitloads aan Tegra chips op het moment :) daar zit hun winst/omzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is 35% sneller?
De 8 core bulldozer is 35% sneller dan de 12 core magny cours?
Dat zou wel netjes zijn. Kan ook wel, aangezien de kloks aanzienlijk hoger liggen. Of het ligt ook aan de IPC die omhoog is gegaan, dat weet ik niet. Mogelijk zijn de integer clusters wat breder geworden, wat langer pipeline, etc

Kortom het is appels met peren vergelijken, of meer vergelijken tussen 2 verschillende soorten appel bomen.

edit:

Hier 2 testen van de A3850 Liano, één positief, één negatief
Het juist het verschil dat zo opvalt.

Anandtech, Intel favorite:
http://www.anandtech.com/show/4476/amd-a83850-review/3

Anandtech gaat dus naar single threaded performance kijken in Cinebench. Nou valt daar juist de lange interger pipeline van Intel goed op. 6000 punten voor core i32100 en 3400 voor A3850. Dus daar zie je dat 1 thread de volle INT pipeline kan benutten en er bijna 2 keer zo veel kan uithalen dan 1 thread voor een AMD core.
Gaan we naar 4 threads, kan ik eerst eens letterlijk gaan vermenigvuldigen, 100% rendement. Kom je voor de i32100 op 2 (cores) x 6000 = 12.000 punten uit. Delen door 4 threads, geeft 3000 per thread.
Voor de A3850 zou dat dan 3400 x 4 = 13.600 voor 4 threads, optimaal bekeken.

Even nog wat quotes erbij.
quote: Anandtech
- CPU bound gaming performance is also an area where the A8 falls behind the i3. Here you're looking at a 25 - 50% advantage for the i3-2100/2105

- Applications that are a mix of one or more CPU intensive threads still favor the Core i3 as you can see from the Photoshop performance results

-Go to the other end of the spectrum and load the A8-3850 up with CPU intensive threads, and it'll actually hold its own. As strong as the Core i3 is, there's no replacement for more cores when it comes to these thread heavy workloads. I should add that despite the A8's core count advantage, it's biggest victory in these heavily threaded tests is still only 9%:

- FINAL WORDS
If gaming isn't something you're going to be doing then you're better off with Sandy Bridge. And at that point there's no need to spring for the Core i3-2105, the standard 2100 will do just fine.
Hexus, AMD favorite, of misschien gewoon neutraal :) :
http://www.hexus.net/content/item.php?item=30964&page=5
quote: Hexus
- Pushing the cores shows that the four execution units of the AMD APU can outmuscle the dual-core, four-threaded setup of the Core i3-2100.

- A fact reinforced by the wPrime test.

- And 7-zip, too.

- FINAL WORDS
-The Good
Solid all-round performance
Hot on multimedia and IGP goodness
Makes a compelling case as the guts for a budget PC
Power efficient

-The Bad
CPU is based on old technology
Requires investment in new motherboard
Het valt gewoon op. Wat ook op valt, de CPU performance is toch best wel aanzienlijk voortuit gegaan, die tante op 2,9GHz met toch zeker 10% meer performance dan een Athlon II op die snelheid. 8)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:19:
Wat is 35% sneller?
De 8 core bulldozer is 35% sneller dan de 12 core magny cours?
Dat zou wel netjes zijn. Kan ook wel, aangezien de kloks aanzienlijk hoger liggen. Of het ligt ook aan de IPC die omhoog is gegaan, dat weet ik niet. Mogelijk zijn de integer clusters wat breder geworden, wat langer pipeline, etc

Kortom het is appels met peren vergelijken, of meer vergelijken tussen 2 verschillende soorten appel bomen.
Nee, waarschijnlijk bedoelen ze de 16core vs de 12core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Toettoetdaan schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:37:
[...]

Nee, waarschijnlijk bedoelen ze de 16core vs de 12core.
Het is inderdaad de vergelijking tussen de 12-core Mangy-Cours en de 16-core Interlagos. Probleem is echter dat ze volledig voorbij gaan aan wanneer die 'up to 50%' statements gemaakt zijn. Vergeleken met de MC van dat moment, is de vooruitgang nog steeds 'up to 50%'. De prestatieverwachtingen van Interlagos zijn dus ook helemaal niet naar beneden bijgesteld, iets wat met de artikelen van Fud en BSN wel het geval lijkt te zijn.
Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.