PhysX staat ook aan, altijd handig met Vantage.
[ Voor 4% gewijzigd door Springstof op 03-06-2011 23:09 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 4% gewijzigd door Springstof op 03-06-2011 23:09 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Uiteraard, anders zouden we al wat kunnen zeggen over de performance van Bulldozer.Springstof schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:07:
PhysX staat ook aan, altijd handig met Vantage.
Nope, QPI is van intel, en dat vak hoort ook nog eens leeg te zijn.GENETX schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:13:
Ik had ook al het vermoeden dat ie fake was. Want klopt het wel dat er ook bij AMD QP moet staan?.
Same here.Format-C schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:54:
Ik heb me niet langer kunnen beheersen, en wil niet langer wachten, dus heb me maar een SB PC aangeschaft vandaag...
Game on!!!![]()
Not here. Ik denk dat het stuivertje wisselen wordt tussen de i7 en FX8130, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om na drie maand wachten en speculeren alsnog Intel te kopen.
Een paar Bulldozers voor het retail kanaal of flinke deals met OEMs.Playa del C. schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:47:
Ik blijf het jammer vinden dat AMD Llano voorrang geeft op Bulldozer (als ik de officiële pers mag geloven).
same alleen heb ik dan een qx9650 + 4890 ocPlaya del C. schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:47:
[...]
Not here. Ik denk dat het stuivertje wisselen wordt tussen de i7 en FX8130, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om na drie maand wachten en speculeren alsnog Intel te kopen.
Heb nu een E8400+HD4870 en moet nog zes weken werken voor de vakantie, dus ik wacht nog een paar weken. Ik denk wel dat heel veel mensen zoals 'ons' door het uitstel bij AMD nu toch voor de 2600k gaan... Ik blijf het jammer vinden dat AMD Llano voorrang geeft op Bulldozer (als ik de officiële pers mag geloven).
Be nice, You Assholes :)
Als die clocks kloppen dan is dat zeker indrukwekken met 8 cores.EaS schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:20:
Eerste details van FX-8150P Black Edition duiken op. Zie ook hier.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Berthenk op 05-06-2011 15:29 ]
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 05-06-2011 15:44 ]
GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:43:
1 APRIL!!!!!11111eeneenelfelfeleven ...met een verlengsnoer Kikker in je bil![]()
Toettoetdaan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:49:
Lol die zijn al ZO oud
Net als die 3dmark+CPU-z screen met QPI ipv HT, die kwam hier laats ook al langs.
Gaan ze nu ook al de fake's recyclen???
Next-gen Bulldozer gaat waarschijnlijk wel werken op AM3+, zowel DDR3 als DDR4 IMC. In het begin is een nieuwe geheugen standaard toch niet interresant i.v.m. de prijs. Dus het is niet heel zeker dat AMD meteen een DDR4 IMC ingaat bouwen.Derrick schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:44:
Dus de next gen Bulldozer zou nog wel op AM3+ kunnen werken denken jullie? En daarna een ander socket ivm DDR4?
Onderin de laatste roadmap staat daar een statement overGENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:43:
Wel grappig op die roadmap. In diegene die ik een paar posts terug had staat komodo nog met 8 cores en nu hier dus 10
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Niet helemaal, Trinity is geen 2e generatie Bulldozer maar eerder 1e generatie. AMD wil het natuurlijk 2e generatie noemen.Countess schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:24:
ik kom beide tegen, bulldozer 2de generatie met gpu = trinity
2de generatie zonder gpu = Komodo
trinity = opvolger llano
komodo = opvolger zambezi.
zie ook van AMD zelf:
http://blogs.amd.com/work/fadcodenames/
Ik zie dat Terramar (de serverversie van Komodo) integrated PCI-E 3.0 heeft. Als Komodo dat ook heeft zijn er toch extra pins nodig voor het socket of zie ik het verkeerd?Countess schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:24:
ik kom beide tegen, bulldozer 2de generatie met gpu = trinity
2de generatie zonder gpu = Komodo
trinity = opvolger llano
komodo = opvolger zambezi.
zie ook van AMD zelf:
http://blogs.amd.com/work/fadcodenames/
Niet perse want PCI-e bus zit normaal in de northbridge. Aangezien deze daardoor zou wegvallen zijn de pins die in contact staan met de northbridge dan gewoon voor de PCI-e bus.Derrick schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:18:
[...]
Ik zie dat Terramar (de serverversie van Komodo) integrated PCI-E 3.0 heeft. Als Komodo dat ook heeft zijn er toch extra pins nodig voor het socket of zie ik het verkeerd?
Ja, maar dat is dus niet het enige. Het aantal cores voor Komodo is van 4-8 naar 6-10 gegaan in de verbeterde roadmap. Dat vind ik ook wel weer vreemd, want 10 cores / 5 modules lijkt me enorm inefficiënt. Zou AMD dan nog de grootte van 1 module voor wat anders reserveren? Of gaan we gewoon standaard processors krijgen met afgekeurde core. Lijkt me ook niet heel handig imho...Toettoetdaan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:47:
[...]
Onderin de laatste roadmap staat daar een statement overKomodo heeft namelijk ook geen GPU
[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 05-06-2011 23:14 ]
Of ze bouwen een chip met 5 modules in lijn? Wie weet hoe het design er precies uit ziet.GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:13:
Dat vind ik ook wel weer vreemd, want 10 cores / 5 modules lijkt me enorm inefficiënt. Zou AMD dan nog de grootte van 1 module voor wat anders reserveren? Of gaan we gewoon standaard processors krijgen met afgekeurde core. Lijkt me ook niet heel handig imho...
[ Voor 54% gewijzigd door dahakon op 05-06-2011 23:24 ]
van de codename decoder :madmaxnl schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:14:
[...]
Niet helemaal, Trinity is geen 2e generatie Bulldozer maar eerder 1e generatie. AMD wil het natuurlijk 2e generatie noemen.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Het Intel design is ook efficiënt, ze gebruiken gewoon twee keer een half-duplex ringbus waarmee alles mee verbonden is.GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:29:
De huidige is afaik gewoon een 2x2 configuratie. Ik zie ze niet snel 5 modules naast elkaar plakken en de cache er onder ofzo. Het zou wel kunnen, Intel heeft het ook met SB. Maar het lijkt me niet logisch gezien het huidige ontwerp. Vandaar dat het me opviel.
Moah, zo efficient lijkt die ringbus niet te zijn, zodra CPU en GPU zwaar gebruik willen maken van het aanwezige Cache geheugen. Zonder GPU zal dit misschien geen probleem vormen, maar ontwerptechnisch lijken er dus nog wel wat haken en ogen aan te zitten. AMD heeft zelf niet zonder reden de ringbus in hun GPU's de deur uit gedaan.madmaxnl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 05:41:
[...]
Het Intel design is ook efficiënt, ze gebruiken gewoon twee keer een half-duplex ringbus waarmee alles mee verbonden is.
Kan, maar als er toch cache ter beschikking is waarom het dan niet gebruiken ? Het zit er per slot van rekening toch al in. Volgens mij wordt de cache ook(een beetje) gebruikt voor de communicatie tussen de twee. Eigenlijk is de PCI-e/HT bus die er inzit hiervoor bedoeld maar toch.mad_max234 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:01:
Kan de GPU überhaupt wel gebruik maken van de cpu cache? Dacht dat de GPU alleen rechtstreeks met ram spreekt zonder tussenkomst van cache geheugen van de cpu?
[ Voor 21% gewijzigd door madmaxnl op 06-06-2011 14:50 ]
Sepang heeft 10 cores en is qua architectuur nagenoeg identiek aan komodo.GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:43:
Wel grappig op die roadmap. In diegene die ik een paar posts terug had staat komodo nog met 8 cores en nu hier dus 10
Dat betwijfel ik een beetje dat de cache beschikbaar is voor de gpu core's. Volgens mijn zitten de gpu en cpu nog niet zover in elkaar verweven dat de gpu gelijk bij de cache kan komen van de cpu cores. Denk wel dat het in de toekomst wel mogelijk zal zijn zodra de gpu en cpu meer met elkaar verweven worden.madmaxnl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:48:
[...]
Kan, maar als er toch cache ter beschikking is waarom het dan niet gebruiken ?
CPU cache word wel degelijk gebruikt door de GPU, door bijv. een klein stukje te reserveren voor alleen GPU verkeer:mad_max234 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:01:
Kan de GPU überhaupt wel gebruik maken van de cpu cache? Dacht dat de GPU alleen rechtstreeks met ram spreekt zonder tussenkomst van cache geheugen van de cpu?
Staat de A niet gewoon voor AmigaEaS schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 04:03:
[...]
CPU cache word wel degelijk gebruikt door de GPU, door bijv. een klein stukje te reserveren voor alleen GPU verkeer:
"AMD has a few tricks up its sleeve to keep GPU data from polluting the cache, one of which is to dedicate one way of the n-way cache solely to GPU data traffic".
AMD lijkt nog aardig wat stappen te willen zetten in fusion land. Doelen zijn ondermeer:Met het aankopen van Graphic Remedy en het openen van een R&D center in Israel onlangs (zie hier) lijken ze ook echt vaart te willen zetten achter punt 3 ("enhance the developers’ heterogeneous ecosystem for the AMD Fusion accelerated processing unit.").
- GPU is a 1st-class part of the system architecture (not a device)
- Single unified & coherent address space
- Logical extension of OCL
Misschien in de toekomst echt een "fusion" van CPU en GPU.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Niet misschien, dat is gewoon zo. AMD heeft al veel langer geleden aangegeven dat het verschil steeds meer zal verdwijnen door de tijd heen.EaS schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 04:03:
Misschien in de toekomst echt een "fusion" van CPU en GPU.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 33% gewijzigd door madmaxnl op 07-06-2011 16:00 ]
Echte redenen erachter worden toch nooit bekend. Aan de andere kant switchen zoveel mensen van bedrijf, alleen als er een wat bekender naamplaatje op zit komt zoiets meestal in het nieuws - wat niet direct wil zeggen dat zo iemand ook echt een waardevolle bijdrage heeft geleverd aan zo'n bedrijf. Wie weet komt er wel een capabeler iemand voor terug.madmaxnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:59:
Wat moet dat 'kleine' bedrijfje met J. Verheul ? Waarom zou J. Verheul überhaupt zijn weggegaan ?
[ Voor 33% gewijzigd door madmaxnl op 07-06-2011 19:31 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Da_DvD op 07-06-2011 21:37 ]
Er is zeker een markt voor dergelijke producten, beetje dom van ze om dit te zeggen. Want de marges op dergelijke producten zijn natuurlijk astronomisch hoog. Daarom is de server business ook zo belangrijk omdat daar de hoge marges in zitten. Weliswaar gaan alleen de beste chips naar de servers gaan de iets minderen naar laptops en de nog minderen naar desktops.EaS schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:39:
We were told that there will be no $1000 AMD desktop processor and a spokesman noted that it is “laughable” that Intel still believes that there is a market for such CPUs.
Zou kunnen, maar ze moeten iemand vinden die AMD goed kan vertegenwoordigen als publiek persoon en wie dus ook goed kan praten/speechen. Naast dit moet de persoon natuurlijk ook veel ervaring als manager en engineer hebben. Hij/zij moet natuurlijk wel veel van de industrie en materie afweten, vandaar dus dat hij/zij eigenlijk meer ervaring als engineer moet hebben dan als manager en dat is bij Rick Bergman jammer genoeg niet het geval. Hector Ruiz daarentegen had het omgekeerd, hij had eigenlijk geen manager skillzZz. Het is gewoon tuk dat Dirk Meyer weg is want hij was de manDa_DvD schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:37:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gokje, Rick Bergman?
[ Voor 27% gewijzigd door madmaxnl op 08-06-2011 00:04 ]
Toch wel jammer, een tussen positie van 500 euro voor handpicked 4Ghz geklokte cpu zou ook onder de AMDfans wel een markt opleveren( wellicht is die eral, gezien de succesvolle BE en vroeger de FX serie). Zeker en vast willen ze zich misschien meer vast houden aan hun beeld dat ze goedkoop cpu's leveren die toch redelijk wat performance leveren.Het vlaggenschip van de line-up heel duur maken is geen slechte zet want er is toch maar een minimaal percentage van de chips dat daar voor geschikt is. Maar dan moet het vlaggenschip wel enorm competitief zijn in ruwe performance en dat zal wel niet het geval zijn voor AMD waardoor ze zich verlaten op deze uitspraak/uitgangspunten.
Daarom dat ze een cpu gemaakt hebben die moet doorbreken in de server markt en daar het grote geld halen. Bedrijven met veel geld kopen zulke onderdelen. enkel fanatieke enthousiasten kopen 1000$ cpu's voor hun thuis pc, maar dat is zo een kleine oplage dat het echt de moeite niet is. (die kunnen bij AMD voor C32 platform gaan imo. 16core cpu). Die cpu's kunnen ze beter in de server markt verkopen om daar marktaandeel te winnen.madmaxnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:52:
[...]
Er is zeker een markt voor dergelijke producten, beetje dom van ze om dit te zeggen. Want de marges op dergelijke producten zijn natuurlijk astronomisch hoog. Daarom is de server business ook zo belangrijk omdat daar de hoge marges in zitten. Weliswaar gaan alleen de beste chips naar de servers gaan de iets minderen naar laptops en de nog minderen naar desktops.
Het vlaggenschip van de line-up heel duur maken is geen slechte zet want er is toch maar een minimaal percentage van de chips dat daar voor geschikt is. Maar dan moet het vlaggenschip wel enorm competitief zijn in ruwe performance en dat zal wel niet het geval zijn voor AMD waardoor ze zich verlaten op deze uitspraak/uitgangspunten.
Feit is dat CPU's tussen de 100 en 200 het populairst zijn, dus ik denk dat AMD vooral in die range iets zal willen neerzetten.madmaxnl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:05:
De ~500 euro positie zoals Intel die ook invult met meestal één CPU is het minst populair, die CPUs zijn minder populair als de CPUs die voor 1000 euro over de toonbank gaan.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Slechts een kleine minderheid weet af van de bulldozer cpu. Nog een kleinere minderheid van die minderheid heeft een pc nodig of gaat er een kopen. Dan is er een minderheid van die minderheid van de andere minderheid die zo dringend een nieuwe pc nodig hebben dat ze geen 2maand kunnen wachten..Format-C schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:04:
[...]
Feit is dat CPU's tussen de 100 en 200 het populairst zijn, dus ik denk dat AMD vooral in die range iets zal willen neerzetten.
En dat hij competitief is is leuk, maar ik denk wel dat een hoop mensen die aan het wachten waren op de Bulldozer, en hoorden dat er maanden vertraging was, een SB PC gekocht hebben. Tenminste, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ben zelf zo iemand bijvoorbeeld.
Het is de vraag wat er met de verkopen van die oude produkten gebeurt. Loopt die terug (en hoeveel) als gevolg van het steeds minder hebben van een competitief produkt tov Intel.Devpartner schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:28:
[...]
Slechts een kleine minderheid weet af van de bulldozer cpu. Nog een kleinere minderheid van die minderheid heeft een pc nodig of gaat er een kopen. Dan is er een minderheid van die minderheid van de andere minderheid die zo dringend een nieuwe pc nodig hebben dat ze geen 2maand kunnen wachten..
Tja, tuurlijk verliest AMD bulldozer sales als ze die later uitbrengen, dat is normaal als je een produkt verkoopt of niet verkoopt. Maar ze verkopen daarintegen wel nog altijd meer van hun 'oude' produkten hierdoor. Dus of het voor AMD zoveel uitmaakt die 2maanden in winst is nog maar de vraag.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 08-06-2011 12:14 ]
Niemand zegt toch dat prijs geen rol speelt bij competitiviteit...DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:53:
De competitiviteit van die producten (of het verlies van competitiviteit ervan) wordt gereflecteerd in de prijs die lager en lager wordt. Moet voor de lol maar eens kijken hoeveel zo'n hexacore nog kost. Phenom II quad 3,2GHz kost €87 in de pricewatch, de Phenom II hexacore 3,2GHz kost €136. Het enige wat Intel daar tegen kan brengen is een Core i3 dualcore respectievelijk een Core i5 quad, en dat is zonder de hogere prijs van een even feature-rijk moederbord gerekend.
Competitiviteit wordt berekend met zowel prijs, stock als prijs/prestatie-ratio indachte, niet enkel pure prestaties. Waarom iedereen daar over blijft vallen is mij een raadsel.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik heb dan wel net een SB PC gekocht, maar dit hoop ik ook.DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:00:
Hopen dat de performance/power beter is bij de bulldozer.
[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 08-06-2011 13:24 ]
Ik ook. Zou tof zijn als BD een groot succes wordt. Ben benieuwd.Format-C schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:23:
[...]
Ik heb dan wel net een SB PC gekocht, maar dit hoop ik ook.
Concurrentie = goed.
Edit; en ik gun het AMD ook van harte.
PC Specs
Uhm, die cpu is totaal niet over te klokken? De maximale frequentie is 3.1GHz volgens de pricewatch?Format-C schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:10:
Een i5 Quad kost hetzelfde als een X6 van AMD:
pricewatch: Intel Core i5 2300 Boxed (zeg maar 140 euro)
Deze is out of the box te overklokken naar 3,6GHz, met Turbo naar 3,7 en dan ook nog eens een turbo van 1 core naar 3,8GHz. En deze CPU vaagt een X6 weg.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Hun gezamenlijke marktaandeel is natuurlijk nihil maar zoals ik al zei zijn de marges op deze processors wel enorm. Vergeet trouwens het Halo-effect niet van het hebben van een CPU die 1000 euro kost en in bijna elke benchmarkchar bovenaan eindigt. De boons zullen dan tegen hun de nog grotere boons zeggen dat Intel de beste is gebaseerd op die ene CPU die bijna overal bovenaan staat. Waardoor ze waarschijnlijk zelf een Intel gaan kopen en ook een Intel gaan adviseren.dahakon schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:00:
Twee dingen:
Ten eerste, bron?
Ten tweede, ook al zou een 1000 euro CPU vaker over de toonbank gaan dan zeg een 500 euro CPU, wat is hun gezamelijke marktaandeel ten opzichte van alle CPU's in het x86 segment bij elkaar? Dan heb ik het over desktop CPU's, niet over workstation/server CPU's natuurlijk, waar iets andere regels gelden. Ik persoonlijk denk dat het marktaandeel een single-digit PPM zal zijn. Dat kun je rustig als 'geen markt' bestempelen.
Format-C kan dat wel, notStefanvanGelder schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:32:
[...]
Uhm, die cpu is totaal niet over te klokken? De maximale frequentie is 3.1GHz volgens de pricewatch?
[ Voor 14% gewijzigd door madmaxnl op 08-06-2011 14:01 ]
Je hebt gelijk, de frequentie die ik noem van de 2300 was te hoog:StefanvanGelder schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:32:
[...]
Uhm, die cpu is totaal niet over te klokken? De maximale frequentie is 3.1GHz volgens de pricewatch?
De 2300K kan tot 3,5GHz, en 3,6 incl turbo. Maar ook op die snelheid is ie (aanzienlijk) sneller dan een X6 op 4Ghz.Similarly, the frequency of the junior member of this family, Core i5-2300, can be overclocked to 3.3-3.5 GHz.
The advantage of this limited frequency increase is that it doesn’t require any voltage adjustment at all: everything works fine at the default voltages. Also, no special cooling is required either: a regular boxed CPU cooler will do just fine.
[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 08-06-2011 13:45 ]
Dat is inderdaad zo, maar goedkopere producten worden wel meer verkocht waardoor de absolute winst hopelijk gelijk blijft of zelfs hoger wordt omdat de omzet stijgt.Help!!!! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:14:
Probleem is alleen dat een lagere prijs bij gelijkblijvende productiekosten tot lagere winst leidt....
AMD heeft er veel meer aan om gelijk vanaf het begin duidelijk een product neer te zetten dat beter is als Intel voor het zelfde geld dan die 2 maanden extra verkoop.Help!!!! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:44:
[...]
Ik denk in ieder geval dat het niet "nog maar de vraag is" maar eerder gewoon aannemelijk dat het niet gunstig voor hun winst is.
[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 08-06-2011 14:21 ]
Alleen blijft de vraag hoever AMD nog kan zakken met de prijs zonder verlies te maken. Want dan helpt een evt hogere verkoop ook niet meer ....DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:09:
[...]
Dat is inderdaad zo, maar goedkopere producten worden wel meer verkocht waardoor de absolute winst hopelijk gelijk blijft of zelfs hoger wordt omdat de omzet stijgt.
Maar zoals al gezegd is het voor AMD niet vanzelfsprekend om op te boksen tegen de prestatie/prijs- en prestatie/verbruik-verhoudingen van de SB met de Phenom II.
De huidige situatie doet mij eigenlijk vré hard denken aan de tijd dat AMD al enkele jaren bezig was met de K8, terwijl Intel ondertussen een gigantisch succes boekte met hun Core 2 cpu's die moderner en veel beter waren.
PC Specs
De marges van de productie zijn opzicht prima(kosten wafer en de daaruit voortkomende chips etc), maar de totale marges zijn niet al te best. In het begin maakt AMD, nVidia en Intel eigenlijk altijd verlies want ze moeten eerst hun R&D en marketing kosten etc terug verdienen. Voor AMD en nVidia is dit enigszins een probleem want ze hebben eigenlijk een chronisch geld te kort(dit geld meer voor AMD). Intel heeft meestal binnen no-time hun R&D en marketing kosten terug verdient waarna het desbetreffende product effectief winst gaat genereren.Help!!!! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:46:
Alleen blijft de vraag hoever AMD nog kan zakken met de prijs zonder verlies te maken. Want dan helpt een evt hogere verkoop ook niet meer ....
[ Voor 19% gewijzigd door madmaxnl op 08-06-2011 15:41 ]
madmaxnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:41:
Iemand anders trouwens ook benieuwd wanneer AMD met zijn nieuwe CEO aankomt zetten ?
Het zijn natuurlijk geruchten, maar vergis je niet, ruimtetechnisch zou het prima haalbaar zijn. Dan heb je het over een APU met 2 modules/4 cores. Een ~120mm2 zal niet ver afliggen van 2 modules en 8MB lvl3 Cache. Je kunt je alleen afvragen of ze wel 5D clusters gaan gebruiken. 4D zou logischer zijn, waardoor je op bijvoorbeeld 640SPU uit zo komen.spNk schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:33:
Daar geloof ik geen zak van, dan proppen ze dus 800 shaders naast een bulldozer die?
Verwijderd
Uiteraard is Intel sneller met de CPUs voor LGA 2011 de vraag is of je het dan over de quadcores of hexacores hebt.The Source schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:33:
Het ziet ernaar uit dat Bulldozer toch levend is, kreeg vandaag zowaar een paar Bulldozer ES CPU's in de hand gedrukt. Er lag al een socket 2011 CPU (en die is huge ass!) dus Intel heeft toch maar weer eens een voorsprong. En voor diegene die het gaan vragen... nee ik ga geen benchmarks releasen.
Dat is het enige wat tot nu toe met enige zekerheid bekend is.
[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 09-06-2011 01:44 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Derrick op 09-06-2011 03:10 ]
[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 09-06-2011 05:11 ]
[ Voor 26% gewijzigd door dahakon op 09-06-2011 06:16 ]
Stock is @ 2,4Ghz met een Turbo @ 2,7Ghz.spNk schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:38:
Op XS stond dat de kloksnelheid voor geen meter klopt, het zou eerder 2700mhz zijn. Kom even niet op XS (down?) dus kan geen bron geven helaas.
Update: The Forum member just reported a BIOS glitch which i mentioned in the Article, The chip is actually running at 3.0Ghz rather then 5.4Ghz.
Read more: http://wccftech.com/2011/...-54ghz-12v/#ixzz1OlALHlsy
[ Voor 52% gewijzigd door leon001 op 09-06-2011 11:36 ]
morituri nolumus mori
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq