[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 74 Laatste
Acties:
  • 492.915 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
PhysX staat ook aan, altijd handig met Vantage.

[ Voor 4% gewijzigd door Springstof op 03-06-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:59

Format-C

Tracing Rays

Ik heb me niet langer kunnen beheersen, en wil niet langer wachten, dus heb me maar een SB PC aangeschaft vandaag...

Game on!!! :o :*)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Springstof schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:07:
PhysX staat ook aan, altijd handig met Vantage.
Uiteraard, anders zouden we al wat kunnen zeggen over de performance van Bulldozer.

@Format-C

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:54

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Die screen is nep. Bij "codename" hoort er Bulldozer te staan, niet Zambezi. Bron? Franck Delattre, CPU-Z developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik had ook al het vermoeden dat ie fake was. Want klopt het wel dat er ook bij AMD QP moet staan?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
GENETX schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:13:
Ik had ook al het vermoeden dat ie fake was. Want klopt het wel dat er ook bij AMD QP moet staan?.
Nope, QPI is van intel, en dat vak hoort ook nog eens leeg te zijn.
Verder staat er nog wel meer info in die CPU-z niet eens kan uitlezen, maar het is dan ook een fake van een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Wat ik mij afvraag, is dat als zoveel mensen weten wat er wel en wat er niet op een CPU-Z venster kan verschijnen, waarom kunnen anderen dan geen cpu-z screenshot faken dat er tenminste niet direct fake uit ziet? Zo moeilijk is dat toch niet? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Format-C schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:54:
Ik heb me niet langer kunnen beheersen, en wil niet langer wachten, dus heb me maar een SB PC aangeschaft vandaag...

Game on!!! :o :*)
Same here. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:06
Not here. Ik denk dat het stuivertje wisselen wordt tussen de i7 en FX8130, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om na drie maand wachten en speculeren alsnog Intel te kopen.

Heb nu een E8400+HD4870 en moet nog zes weken werken voor de vakantie, dus ik wacht nog een paar weken. Ik denk wel dat heel veel mensen zoals 'ons' door het uitstel bij AMD nu toch voor de 2600k gaan... Ik blijf het jammer vinden dat AMD Llano voorrang geeft op Bulldozer (als ik de officiële pers mag geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Playa del C. schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:47:
Ik blijf het jammer vinden dat AMD Llano voorrang geeft op Bulldozer (als ik de officiële pers mag geloven).
Een paar Bulldozers voor het retail kanaal of flinke deals met OEMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Bovendien heeft Llano veel meer waarde voor AMD als het gaat om inkomsten, omdat het gewoonweg een veel grotere markt heeft. Tuurlijk zullen er enthousiasten die BD wilden kopen, nu voor een 2600K gaan, omdat ze niet nog een maand of 2 langer kunnen wachten. Kans is echter ook aanwezig, dat als BD toch behoorlijk beter weet te scoren dan de algemene verwachting is, (veel) beter kan overklokken, of IB toch op Socket 1154 draait ipv het 1155 van SB, terwijl Piledriver ook op AM3+ kan draaien, mensen hun 2600K doorverpatsen en alsnog een BD kopen. (Ja, pure speculatie, maar je weet het maar nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:53

3DDude

I void warranty's

Playa del C. schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:47:
[...]

Not here. Ik denk dat het stuivertje wisselen wordt tussen de i7 en FX8130, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om na drie maand wachten en speculeren alsnog Intel te kopen.

Heb nu een E8400+HD4870 en moet nog zes weken werken voor de vakantie, dus ik wacht nog een paar weken. Ik denk wel dat heel veel mensen zoals 'ons' door het uitstel bij AMD nu toch voor de 2600k gaan... Ik blijf het jammer vinden dat AMD Llano voorrang geeft op Bulldozer (als ik de officiële pers mag geloven).
same alleen heb ik dan een qx9650 + 4890 oc :p, ik ben dus ook aan het wachten op AMD en de 8 cores.. maar heb wel nu erg de neiging naar de 2600k te gaan :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

Eerste details van FX-8150P Black Edition duiken op. Zie ook hier.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mN0DG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:05
EaS schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:20:
Eerste details van FX-8150P Black Edition duiken op. Zie ook hier.

[afbeelding]
Als die clocks kloppen dan is dat zeker indrukwekken met 8 cores.

Edit: 140 watt TDP niet gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Berthenk op 05-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1 APRIL!!!!!11111eeneenelfelfeleven ...met een verlengsnoer Kikker in je bil *O* :+

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 05-06-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Lol die zijn al ZO oud :P
Net als die 3dmark+CPU-z screen met QPI ipv HT, die kwam hier laats ook al langs.

Gaan ze nu ook al de fake's recyclen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Eind van de maand 900-serie chipset launch; een maand later de launch van de bulldozer. Optimistisch gezien, volgens de slides van AMD zelf. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:43:
1 APRIL!!!!!11111eeneenelfelfeleven ...met een verlengsnoer Kikker in je bil *O* :+
Toettoetdaan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:49:
Lol die zijn al ZO oud :P
Net als die 3dmark+CPU-z screen met QPI ipv HT, die kwam hier laats ook al langs.

Gaan ze nu ook al de fake's recyclen???
:o 8)7 :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 00:36
Afbeeldingslocatie: http://blogs.amd.com/fusion/files/2010/11/DT-Roadmap_with-footnote.jpg

Bron

Dus de next gen Bulldozer zou nog wel op AM3+ kunnen werken denken jullie? En daarna een ander socket ivm DDR4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het is nog maar even de vraag wanneer de opvolger van DDR3 daadwerkelijk het levenslicht ziet in platforms. Het zou ook goed mogelijk zijn dat AMD, in stijl van Phenom II/Athlon II, de derde generatie een memory-controller meegeeft die met 2 standaarden kan werken en daardoor ook nog op AM3+ zou kunnen werken.

Dat is echter natuurlijk allemaal nog koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Derrick schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:44:
Dus de next gen Bulldozer zou nog wel op AM3+ kunnen werken denken jullie? En daarna een ander socket ivm DDR4?
Next-gen Bulldozer gaat waarschijnlijk wel werken op AM3+, zowel DDR3 als DDR4 IMC. In het begin is een nieuwe geheugen standaard toch niet interresant i.v.m. de prijs. Dus het is niet heel zeker dat AMD meteen een DDR4 IMC ingaat bouwen.

Ze hebben hopelijk wel geleerd van de gefaalde AM2 lancering. Een nieuw socket alleen vanwege een nieuwe geheugenstandaard met als gevolg dat de prestaties niet beter waren.

Maar aan de anderenkant is AM4 ook wel weer logisch i.v.m. nieuw chipset(28nm), USB3.0, SATA600 en PCI-e 3.0. Bij AMD weten ze het nu ook nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wel grappig op die roadmap. In diegene die ik een paar posts terug had staat komodo nog met 8 cores en nu hier dus 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:43:
Wel grappig op die roadmap. In diegene die ik een paar posts terug had staat komodo nog met 8 cores en nu hier dus 10
Onderin de laatste roadmap staat daar een statement over ;) Komodo heeft namelijk ook geen GPU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
Ja dat vond ik ook frappant: Kennelijk heeft de opvolger geen geen GPU zoals we allemaal dachten.. Wat de kans groter maakt dat een AM3+ plus bord compatible is met 2 generaties bulldozer.

Een 900 series bord lijkt nu interessanter dan voorheen..

*Derrick probeert upgradekoorts te bedwingen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Volgens mij dachten de meesten dat de opvolger van Llano gewoon met bulldozer cores was en niet zambezi met gpu. Althans dat was wel mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
ik kom beide tegen, bulldozer 2de generatie met gpu = trinity
2de generatie zonder gpu = Komodo

trinity = opvolger llano
komodo = opvolger zambezi.

zie ook van AMD zelf:
http://blogs.amd.com/work/fadcodenames/

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Countess schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:24:

trinity = opvolger llano

zie ook van AMD zelf:
Niet helemaal, Trinity is geen 2e generatie Bulldozer maar eerder 1e generatie. AMD wil het natuurlijk 2e generatie noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Trinity = 1st gen bulldozer met GPU, Komodo = 2nd gen bulldozer (zonder gpu).

Als ik me niet vergis iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
Countess schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:24:

trinity = opvolger llano

zie ook van AMD zelf:
Ik zie dat Terramar (de serverversie van Komodo) integrated PCI-E 3.0 heeft. Als Komodo dat ook heeft zijn er toch extra pins nodig voor het socket of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Derrick schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:18:
[...]

Ik zie dat Terramar (de serverversie van Komodo) integrated PCI-E 3.0 heeft. Als Komodo dat ook heeft zijn er toch extra pins nodig voor het socket of zie ik het verkeerd?
Niet perse want PCI-e bus zit normaal in de northbridge. Aangezien deze daardoor zou wegvallen zijn de pins die in contact staan met de northbridge dan gewoon voor de PCI-e bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Toettoetdaan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:47:
[...]

Onderin de laatste roadmap staat daar een statement over ;) Komodo heeft namelijk ook geen GPU ;)
Ja, maar dat is dus niet het enige. Het aantal cores voor Komodo is van 4-8 naar 6-10 gegaan in de verbeterde roadmap. Dat vind ik ook wel weer vreemd, want 10 cores / 5 modules lijkt me enorm inefficiënt. Zou AMD dan nog de grootte van 1 module voor wat anders reserveren? Of gaan we gewoon standaard processors krijgen met afgekeurde core. Lijkt me ook niet heel handig imho...

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 05-06-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zowel Trinity als Komodo zijn als ik mij niet vergis toch echt 'enhanced' Bulldozer aka Piledriver. Of je het 2e generatie moet noemen is dan nog een ander verhaal, maar dat is vooral semantiek.
GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:13:
Dat vind ik ook wel weer vreemd, want 10 cores / 5 modules lijkt me enorm inefficiënt. Zou AMD dan nog de grootte van 1 module voor wat anders reserveren? Of gaan we gewoon standaard processors krijgen met afgekeurde core. Lijkt me ook niet heel handig imho...
Of ze bouwen een chip met 5 modules in lijn? Wie weet hoe het design er precies uit ziet.

[ Voor 54% gewijzigd door dahakon op 05-06-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De huidige is afaik gewoon een 2x2 configuratie. Ik zie ze niet snel 5 modules naast elkaar plakken en de cache er onder ofzo. Het zou wel kunnen, Intel heeft het ook met SB. Maar het lijkt me niet logisch gezien het huidige ontwerp. Vandaar dat het me opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
madmaxnl schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:14:
[...]
Niet helemaal, Trinity is geen 2e generatie Bulldozer maar eerder 1e generatie. AMD wil het natuurlijk 2e generatie noemen.
van de codename decoder :
"“Trinity” will feature next-generation “Bulldozer” CPU cores"

"“Komodo” will feature next-generation “Bulldozer” CPU cores"

dus of de bewoording is slecht gekozen, of trinity is ook de 2de iteratie van bulldozer.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:29:
De huidige is afaik gewoon een 2x2 configuratie. Ik zie ze niet snel 5 modules naast elkaar plakken en de cache er onder ofzo. Het zou wel kunnen, Intel heeft het ook met SB. Maar het lijkt me niet logisch gezien het huidige ontwerp. Vandaar dat het me opviel.
Het Intel design is ook efficiënt, ze gebruiken gewoon twee keer een half-duplex ringbus waarmee alles mee verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
madmaxnl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 05:41:
[...]

Het Intel design is ook efficiënt, ze gebruiken gewoon twee keer een half-duplex ringbus waarmee alles mee verbonden is.
Moah, zo efficient lijkt die ringbus niet te zijn, zodra CPU en GPU zwaar gebruik willen maken van het aanwezige Cache geheugen. Zonder GPU zal dit misschien geen probleem vormen, maar ontwerptechnisch lijken er dus nog wel wat haken en ogen aan te zitten. AMD heeft zelf niet zonder reden de ringbus in hun GPU's de deur uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
De ringbus van hun AMD zijn GPUs was volgens mij gewoon teveel headroom, er werd niet genoeg gebruik van gemaakt. Het is dus niet de deur uit gedaan omdat het niet goed werkten. Maar wat je zegt klopt wel, zodra Intel's GPU en CPU tegelijkertijd via de ringbus het cache geheugen willen aanspreken levert dit wat problemen op, maar dit is denk ik eerder aan het tekort aan cache geheugen te wijten dan aan het niet goed functioneren van de ringbus. De ringbus loopt inderdaad vol als het cache geheugen te langzaam opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
AMD hoeft ook geen ringbus te gebruiken bij die implementatie hè.Ik vraag me alleen af of AMD dit zou doen voor Trinity, of dat er meer achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kan de GPU überhaupt wel gebruik maken van de cpu cache? Dacht dat de GPU alleen rechtstreeks met ram spreekt zonder tussenkomst van cache geheugen van de cpu?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
mad_max234 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:01:
Kan de GPU überhaupt wel gebruik maken van de cpu cache? Dacht dat de GPU alleen rechtstreeks met ram spreekt zonder tussenkomst van cache geheugen van de cpu?
Kan, maar als er toch cache ter beschikking is waarom het dan niet gebruiken ? Het zit er per slot van rekening toch al in. Volgens mij wordt de cache ook(een beetje) gebruikt voor de communicatie tussen de twee. Eigenlijk is de PCI-e/HT bus die er inzit hiervoor bedoeld maar toch.

[ Voor 21% gewijzigd door madmaxnl op 06-06-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:17
GENETX schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:43:
Sepang heeft 10 cores en is qua architectuur nagenoeg identiek aan komodo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

madmaxnl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Kan, maar als er toch cache ter beschikking is waarom het dan niet gebruiken ?
Dat betwijfel ik een beetje dat de cache beschikbaar is voor de gpu core's. Volgens mijn zitten de gpu en cpu nog niet zover in elkaar verweven dat de gpu gelijk bij de cache kan komen van de cpu cores. Denk wel dat het in de toekomst wel mogelijk zal zijn zodra de gpu en cpu meer met elkaar verweven worden.

Kan er verder niks over vinden dat er wel of geen cache word gebruik of hoe de gpu nu met de cpu praat.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

mad_max234 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:01:
CPU cache word wel degelijk gebruikt door de GPU, door bijv. een klein stukje te reserveren voor alleen GPU verkeer:

"AMD has a few tricks up its sleeve to keep GPU data from polluting the cache, one of which is to dedicate one way of the n-way cache solely to GPU data traffic".

AMD lijkt nog aardig wat stappen te willen zetten in fusion land. Doelen zijn ondermeer:
  • GPU is a 1st-class part of the system architecture (not a device)
  • Single unified & coherent address space
  • Logical extension of OCL
Met het aankopen van Graphic Remedy en het openen van een R&D center in Israel onlangs (zie hier) lijken ze ook echt vaart te willen zetten achter punt 3 ("enhance the developers’ heterogeneous ecosystem for the AMD Fusion accelerated processing unit.").

Misschien in de toekomst echt een "fusion" van CPU en GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 17:09

OMX2000

By any means necessary...

EaS schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 04:03:
[...]

CPU cache word wel degelijk gebruikt door de GPU, door bijv. een klein stukje te reserveren voor alleen GPU verkeer:

"AMD has a few tricks up its sleeve to keep GPU data from polluting the cache, one of which is to dedicate one way of the n-way cache solely to GPU data traffic".

AMD lijkt nog aardig wat stappen te willen zetten in fusion land. Doelen zijn ondermeer:
  • GPU is a 1st-class part of the system architecture (not a device)
  • Single unified & coherent address space
  • Logical extension of OCL
Met het aankopen van Graphic Remedy en het openen van een R&D center in Israel onlangs (zie hier) lijken ze ook echt vaart te willen zetten achter punt 3 ("enhance the developers’ heterogeneous ecosystem for the AMD Fusion accelerated processing unit.").

Staat de A niet gewoon voor Amiga ;) Heeft even geduurd, maar het gaat erop lijken in pc land

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
EaS schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 04:03:
Niet misschien, dat is gewoon zo. AMD heeft al veel langer geleden aangegeven dat het verschil steeds meer zal verdwijnen door de tijd heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:36
Volgens mij staat er ook een kleine hint richting Bulldozer 2 in het document.

Op blz. 5, zie je een processor afgebeeld die lijkt op Bulldozer, alleen dan met 2 256 bit FP units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Mooi en handig blik voor koffie(pads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 09:43

superwashandje

grofheid alom

bijna alle cores op verschillende snelheden en multipliers, interessant! zouden ze ook apart over te clocken zijn?

Wel flauw dat er bij staat:Oh wait we already did :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmm, dat ding zit lekker te throttelen zeg:
http://ascii.jp/elem/000/000/611/611179/img.html
http://www.4gamer.net/gam...9/screenshot.html?num=011
http://image.itmedia.co.j...1106/07/l_kn_amdfx_01.jpg

Zo te zien gaat die Turbo hier tot 3,6GHz. Hier zitten er 3 op 3,6 en nog 1 op 2,7GHz. Ik gok dat ie wel 4 cores naar de 3,6GHz kan boosten. Stock speed, voor zover we zo te zien nog van stock kunnen spreken, zal wel rond de 2,8 of 3GHz liggen gok ik.

Maargoed, stock speed dus. Kunnen we die term anno 2011 misschien maar beter overboord gooien. Met Intel was het al moeilijk, maar met deze clocks is het onmogelijk om er ook maar iets over te zeggen. Performance in benchmarks must do it :P

Wat me ook nog opvalt is dat iedere core zijn eigen clockgenerator heeft gezien de diverse snelheden bij dezelfde multi. Nog opvallender is dat ik het hier over core heb, want ja: Cores kunnen dus individueel worden geklokt en zijn dus blijkbaar niet afhankelijk van de module. Interessant!

In dat geval zou je dus de even cores op bv 3,8GHz laten draaien en de oneven cores op 500MHz (iedere module dus 3,8GHz + 500MHz INT). Dat zou je dan 4 goede cores geven voor gaming, terwijl de rest voor achtergrondtaken kan worden misbruikt. Gezien de clocks zie ik wel waarom AMD niet te agressief zal worden ten opzichte van de i7 2600K. Hoe je het ook ziet, uiteindelijk zal ook AMD op deze manier maar 4 hoog geklokte cores overhouden en nog 4 zwakke threads voor achtergrondtaken. Het lijkt daarmee zelfs wel een beetje op HT, een klein beetje dan :P . Ik zie daar dan wel het voordeel van AMD's implementatie.

@S.W.A. Cores kun je ook nu al individueel overclocken hoor middels overdrive, maar niet in de bios afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
De verpakking ziet er in ieder geval flitsend uit :D Alleen daarom wil ik er al een! mooi voor me verzameling :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Hmmm, sinds wanneer is AMD's Corporate Vice President Of Silicon Design, Jeff Verheul, vertrokken?

Hij duikt zomaar ineens op bij:

SMSC Appoints Jeff VerHeul as New Engineering Chief

Mr. VerHeul, an engineering veteran, has broad technical leadership skills, along with a wealth of experience in leading and managing large complex design activities at both the silicon and system level. He comes to SMSC from AMD, where he successfully directed the worldwide development of AMD’s .....

Jammer. Dat zijn wel personen die, in mijn optiek, verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Wat moet dat 'kleine' bedrijfje met J. Verheul ? Waarom zou J. Verheul überhaupt zijn weggegaan ?

[ Voor 33% gewijzigd door madmaxnl op 07-06-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

madmaxnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:59:
Wat moet dat 'kleine' bedrijfje met J. Verheul ? Waarom zou J. Verheul überhaupt zijn weggegaan ?
Echte redenen erachter worden toch nooit bekend. Aan de andere kant switchen zoveel mensen van bedrijf, alleen als er een wat bekender naamplaatje op zit komt zoiets meestal in het nieuws - wat niet direct wil zeggen dat zo iemand ook echt een waardevolle bijdrage heeft geleverd aan zo'n bedrijf. Wie weet komt er wel een capabeler iemand voor terug.

FX-8170 laat zich ook voor het eerst zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/amdbulldozerfilkmodelltke4.jpg

http://www.donanimhaber.c...ru-sadece-6-ay-olacak.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
AMD verwacht veel verbeteringen te boeken in hun productie procedé. Last orders van de eerste lading Bulldozers is al binnen 6 maanden. De daaropvolgende Bulldozers zijn alle weer net ietsjes hoger geclockt. Dit is opzicht niet raar want AMD heeft dit tot nu toe altijd gedaan.

Iemand anders trouwens ook benieuwd wanneer AMD met zijn nieuwe CEO aankomt zetten ?

[ Voor 33% gewijzigd door madmaxnl op 07-06-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 22:29
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gokje, Rick Bergman?

[ Voor 46% gewijzigd door Da_DvD op 07-06-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

The Gigahertz Race, Refueled: AMD To Break 4 GHz Barrier

.....but AMD confirmed to us that it will be hitting base processor speeds in the “mid 3s” with turbo speeds reaching “about 1 GHz higher”.....

....AMD told us that it will be “competitive”, but declined to mention specifics. The company confirmed that it will be pricing these processors “very aggressively” and it appeared that the target is Intel’s upper i7 range....

We were told that there will be no $1000 AMD desktop processor and a spokesman noted that it is “laughable” that Intel still believes that there is a market for such CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
EaS schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:39:
We were told that there will be no $1000 AMD desktop processor and a spokesman noted that it is “laughable” that Intel still believes that there is a market for such CPUs.
Er is zeker een markt voor dergelijke producten, beetje dom van ze om dit te zeggen. Want de marges op dergelijke producten zijn natuurlijk astronomisch hoog. Daarom is de server business ook zo belangrijk omdat daar de hoge marges in zitten. Weliswaar gaan alleen de beste chips naar de servers gaan de iets minderen naar laptops en de nog minderen naar desktops.

Het vlaggenschip van de line-up heel duur maken is geen slechte zet want er is toch maar een minimaal percentage van de chips dat daar voor geschikt is. Maar dan moet het vlaggenschip wel enorm competitief zijn in ruwe performance en dat zal wel niet het geval zijn voor AMD waardoor ze zich verlaten op deze uitspraak/uitgangspunten.
Da_DvD schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:37:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gokje, Rick Bergman?
Zou kunnen, maar ze moeten iemand vinden die AMD goed kan vertegenwoordigen als publiek persoon en wie dus ook goed kan praten/speechen. Naast dit moet de persoon natuurlijk ook veel ervaring als manager en engineer hebben. Hij/zij moet natuurlijk wel veel van de industrie en materie afweten, vandaar dus dat hij/zij eigenlijk meer ervaring als engineer moet hebben dan als manager en dat is bij Rick Bergman jammer genoeg niet het geval. Hector Ruiz daarentegen had het omgekeerd, hij had eigenlijk geen manager skillzZz. Het is gewoon tuk dat Dirk Meyer weg is want hij was de man :)

[ Voor 27% gewijzigd door madmaxnl op 08-06-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 16:27
Het vlaggenschip van de line-up heel duur maken is geen slechte zet want er is toch maar een minimaal percentage van de chips dat daar voor geschikt is. Maar dan moet het vlaggenschip wel enorm competitief zijn in ruwe performance en dat zal wel niet het geval zijn voor AMD waardoor ze zich verlaten op deze uitspraak/uitgangspunten.
Toch wel jammer, een tussen positie van 500 euro voor handpicked 4Ghz geklokte cpu zou ook onder de AMDfans wel een markt opleveren( wellicht is die eral, gezien de succesvolle BE en vroeger de FX serie). Zeker en vast willen ze zich misschien meer vast houden aan hun beeld dat ze goedkoop cpu's leveren die toch redelijk wat performance leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
De ~500 euro positie zoals Intel die ook invult met meestal één CPU is het minst populair, die CPUs zijn minder populair als de CPUs die voor 1000 euro over de toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Twee dingen:
Ten eerste, bron?
Ten tweede, ook al zou een 1000 euro CPU vaker over de toonbank gaan dan zeg een 500 euro CPU, wat is hun gezamelijke marktaandeel ten opzichte van alle CPU's in het x86 segment bij elkaar? Dan heb ik het over desktop CPU's, niet over workstation/server CPU's natuurlijk, waar iets andere regels gelden. Ik persoonlijk denk dat het marktaandeel een single-digit PPM zal zijn. Dat kun je rustig als 'geen markt' bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
madmaxnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:52:
[...]

Er is zeker een markt voor dergelijke producten, beetje dom van ze om dit te zeggen. Want de marges op dergelijke producten zijn natuurlijk astronomisch hoog. Daarom is de server business ook zo belangrijk omdat daar de hoge marges in zitten. Weliswaar gaan alleen de beste chips naar de servers gaan de iets minderen naar laptops en de nog minderen naar desktops.

Daarom dat ze een cpu gemaakt hebben die moet doorbreken in de server markt en daar het grote geld halen. Bedrijven met veel geld kopen zulke onderdelen. enkel fanatieke enthousiasten kopen 1000$ cpu's voor hun thuis pc, maar dat is zo een kleine oplage dat het echt de moeite niet is. (die kunnen bij AMD voor C32 platform gaan imo. 16core cpu). Die cpu's kunnen ze beter in de server markt verkopen om daar marktaandeel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Mag ik even mijn mening erbij gooien? Ik heb onlangs enkele datacentra bezocht, en die zijn allemaal aan het overstappen op goedkope consumentenhardware (inclusief doodnormale harde schijven), in het kielzog van Google en veel kleine andere centra. Ik denk dus dat die onnodig dure serverhardware moeilijker en moeilijker gesleten raakt aan de grote afnemers.

Al worden zulke krachtige cpu's voornamelijk gebruikt op plaatsen waar veel processorkracht vereist is. Modulaire supercomputers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

madmaxnl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:05:
De ~500 euro positie zoals Intel die ook invult met meestal één CPU is het minst populair, die CPUs zijn minder populair als de CPUs die voor 1000 euro over de toonbank gaan.
Feit is dat CPU's tussen de 100 en 200 het populairst zijn, dus ik denk dat AMD vooral in die range iets zal willen neerzetten.

En dat hij competitief is is leuk, maar ik denk wel dat een hoop mensen die aan het wachten waren op de Bulldozer, en hoorden dat er maanden vertraging was, een SB PC gekocht hebben. Tenminste, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ben zelf zo iemand bijvoorbeeld.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Format-C schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:04:
[...]

Feit is dat CPU's tussen de 100 en 200 het populairst zijn, dus ik denk dat AMD vooral in die range iets zal willen neerzetten.

En dat hij competitief is is leuk, maar ik denk wel dat een hoop mensen die aan het wachten waren op de Bulldozer, en hoorden dat er maanden vertraging was, een SB PC gekocht hebben. Tenminste, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik ben zelf zo iemand bijvoorbeeld.
Slechts een kleine minderheid weet af van de bulldozer cpu. Nog een kleinere minderheid van die minderheid heeft een pc nodig of gaat er een kopen. Dan is er een minderheid van die minderheid van de andere minderheid die zo dringend een nieuwe pc nodig hebben dat ze geen 2maand kunnen wachten..

Tja, tuurlijk verliest AMD bulldozer sales als ze die later uitbrengen, dat is normaal als je een produkt verkoopt of niet verkoopt. Maar ze verkopen daarintegen wel nog altijd meer van hun 'oude' produkten hierdoor. Dus of het voor AMD zoveel uitmaakt die 2maanden in winst is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Devpartner schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:28:
[...]

Slechts een kleine minderheid weet af van de bulldozer cpu. Nog een kleinere minderheid van die minderheid heeft een pc nodig of gaat er een kopen. Dan is er een minderheid van die minderheid van de andere minderheid die zo dringend een nieuwe pc nodig hebben dat ze geen 2maand kunnen wachten..

Tja, tuurlijk verliest AMD bulldozer sales als ze die later uitbrengen, dat is normaal als je een produkt verkoopt of niet verkoopt. Maar ze verkopen daarintegen wel nog altijd meer van hun 'oude' produkten hierdoor. Dus of het voor AMD zoveel uitmaakt die 2maanden in winst is nog maar de vraag.
Het is de vraag wat er met de verkopen van die oude produkten gebeurt. Loopt die terug (en hoeveel) als gevolg van het steeds minder hebben van een competitief produkt tov Intel.

Ik denk in ieder geval dat het niet "nog maar de vraag is" maar eerder gewoon aannemelijk dat het niet gunstig voor hun winst is.

Mocht het zo zijn dat het uitstel het gevolg is van beperkte produktiecapaciteit omdat deze is ingewisseld is voor Llano e.d. omdat die meer profijtelijk is voor AMD op dit moment is het weer wat anders.
Echter ik geloof dat niet zo, dat dit op relatief korte termijn allemaal om te wisselen is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

De competitiviteit van die producten (of het verlies van competitiviteit ervan) wordt gereflecteerd in de prijs die lager en lager wordt. Moet voor de lol maar eens kijken hoeveel zo'n hexacore nog kost. Phenom II quad 3,2GHz kost €87 in de pricewatch, de Phenom II hexacore 3,2GHz kost €136. Het enige wat Intel daar tegen kan brengen is een Core i3 dualcore respectievelijk een Core i5 quad, en dat is zonder de hogere prijs van een even feature-rijk moederbord gerekend.

Competitiviteit wordt berekend met zowel prijs, stock als prijs/prestatie-ratio indachte, niet enkel pure prestaties. Waarom iedereen daar over blijft vallen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Een i5 Quad kost hetzelfde als een X6 van AMD:

pricewatch: Intel Core i5 2300 Boxed (zeg maar 140 euro)

Deze is out of the box te overklokken naar 3,6GHz, met Turbo naar 3,7 en dan ook nog eens een turbo van 1 core naar 3,8GHz. En deze CPU vaagt een X6 weg.

Socket 1155 mobo's zijn er al vanaf 61 euro, dus ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die nu nog een X6 AMD setup kopen. Edit; of het moet dan tijdelijk zijn, icm een 990FX mobo.

Imho is de prijs prestatie verhouding van de huidige Intel Sandy Bridge juist buitengewoon goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 08-06-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ja, maar een Phenom II X6 is out of the box ook makkelijk naar minstens 4GHz te tillen.

Ik moet wel toegeven dat de nieuwe Sandy Bridge uiterst fenomenaal presteert bij het encoden van video met ondersteuning van de nieuwe technieken, zoals hier te zien: http://www.tomshardware.c...ore-i5-2500k,2833-17.html (dubbel zo snel dankzij hyperthreading en die nieuwe quicksync)

Wat wél een feit is, is dat de SB efficiënter om gaat met de verbruikte energie. Helaas, helaas! Hopen dat de performance/power beter is bij de bulldozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:53:
De competitiviteit van die producten (of het verlies van competitiviteit ervan) wordt gereflecteerd in de prijs die lager en lager wordt. Moet voor de lol maar eens kijken hoeveel zo'n hexacore nog kost. Phenom II quad 3,2GHz kost €87 in de pricewatch, de Phenom II hexacore 3,2GHz kost €136. Het enige wat Intel daar tegen kan brengen is een Core i3 dualcore respectievelijk een Core i5 quad, en dat is zonder de hogere prijs van een even feature-rijk moederbord gerekend.

Competitiviteit wordt berekend met zowel prijs, stock als prijs/prestatie-ratio indachte, niet enkel pure prestaties. Waarom iedereen daar over blijft vallen is mij een raadsel.
Niemand zegt toch dat prijs geen rol speelt bij competitiviteit... :?

Probleem is alleen dat een lagere prijs bij gelijkblijvende productiekosten tot lagere winst leidt....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:00:
Hopen dat de performance/power beter is bij de bulldozer.
Ik heb dan wel net een SB PC gekocht, maar dit hoop ik ook.

Concurrentie = goed.

Edit; en ik gun het AMD ook van harte.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 08-06-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Format-C schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:23:
[...]

Ik heb dan wel net een SB PC gekocht, maar dit hoop ik ook.

Concurrentie = goed.

Edit; en ik gun het AMD ook van harte.
Ik ook. Zou tof zijn als BD een groot succes wordt. Ben benieuwd.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
Format-C schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:10:
Een i5 Quad kost hetzelfde als een X6 van AMD:

pricewatch: Intel Core i5 2300 Boxed (zeg maar 140 euro)

Deze is out of the box te overklokken naar 3,6GHz, met Turbo naar 3,7 en dan ook nog eens een turbo van 1 core naar 3,8GHz. En deze CPU vaagt een X6 weg.
Uhm, die cpu is totaal niet over te klokken? De maximale frequentie is 3.1GHz volgens de pricewatch?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
dahakon schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:00:
Twee dingen:
Ten eerste, bron?
Ten tweede, ook al zou een 1000 euro CPU vaker over de toonbank gaan dan zeg een 500 euro CPU, wat is hun gezamelijke marktaandeel ten opzichte van alle CPU's in het x86 segment bij elkaar? Dan heb ik het over desktop CPU's, niet over workstation/server CPU's natuurlijk, waar iets andere regels gelden. Ik persoonlijk denk dat het marktaandeel een single-digit PPM zal zijn. Dat kun je rustig als 'geen markt' bestempelen.
Hun gezamenlijke marktaandeel is natuurlijk nihil maar zoals ik al zei zijn de marges op deze processors wel enorm. Vergeet trouwens het Halo-effect niet van het hebben van een CPU die 1000 euro kost en in bijna elke benchmarkchar bovenaan eindigt. De boons zullen dan tegen hun de nog grotere boons zeggen dat Intel de beste is gebaseerd op die ene CPU die bijna overal bovenaan staat. Waardoor ze waarschijnlijk zelf een Intel gaan kopen en ook een Intel gaan adviseren.

Voor het 'feit' dat de CPUs in het 500 euro segment minder vaak over de toonbank gaan dan de CPUs in het 1000 euro segment, heb ik geen keihard bewijs en zelfs als ik cijfers had dan zou je waarschijnlijk toch stellen dat de cijfers niet compleet zijn(Steam etc).

pricewatch: Intel Core i7 965 Extreme Edition
pricewatch: Intel Core i7 975 Extreme Edition
pricewatch: Intel Core i7 980X

14 verkocht

pricewatch: Intel Core i7 970 Boxed
pricewatch: Intel Core i7 930 Boxed

0 verkocht

For what it is worth...
StefanvanGelder schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:32:
[...]

Uhm, die cpu is totaal niet over te klokken? De maximale frequentie is 3.1GHz volgens de pricewatch?
Format-C kan dat wel, not :)

Het is absurd om te kijken overclock potentieel als je daarbij ook kijkt naar prijs/prestatie want als je wil overclocken help je de prijs/prestatie om zeep. Immers komt er dan meteen een leuke koeler, moederbordje, geheugen en voeding bij. Alles bij elkaar schiet je er niks mee op. Naast dit gegeven help je ook de prestatie/watt naar de haaien. P=(-Q/+Q)*f2*U.

offtopic:
@Format-C hieronder; lekker post time :>

[ Voor 14% gewijzigd door madmaxnl op 08-06-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ook de non K CPU's kan je nog een paar multiplier settings vehogen.
StefanvanGelder schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:32:
[...]

Je hebt gelijk, de frequentie die ik noem van de 2300 was te hoog:
Similarly, the frequency of the junior member of this family, Core i5-2300, can be overclocked to 3.3-3.5 GHz.

The advantage of this limited frequency increase is that it doesn’t require any voltage adjustment at all: everything works fine at the default voltages. Also, no special cooling is required either: a regular boxed CPU cooler will do just fine.
De 2300K kan tot 3,5GHz, en 3,6 incl turbo. Maar ook op die snelheid is ie (aanzienlijk) sneller dan een X6 op 4Ghz.

Dit is de 2500 non k.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core-i5-2500-2400-2300/slide-5.png

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 08-06-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Help!!!! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:14:
Probleem is alleen dat een lagere prijs bij gelijkblijvende productiekosten tot lagere winst leidt....
Dat is inderdaad zo, maar goedkopere producten worden wel meer verkocht waardoor de absolute winst hopelijk gelijk blijft of zelfs hoger wordt omdat de omzet stijgt.

Maar zoals al gezegd is het voor AMD niet vanzelfsprekend om op te boksen tegen de prestatie/prijs- en prestatie/verbruik-verhoudingen van de SB met de Phenom II.

De huidige situatie doet mij eigenlijk vré hard denken aan de tijd dat AMD al enkele jaren bezig was met de K8, terwijl Intel ondertussen een gigantisch succes boekte met hun Core 2 cpu's die moderner en veel beter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Help!!!! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:44:
[...]
Ik denk in ieder geval dat het niet "nog maar de vraag is" maar eerder gewoon aannemelijk dat het niet gunstig voor hun winst is.
AMD heeft er veel meer aan om gelijk vanaf het begin duidelijk een product neer te zetten dat beter is als Intel voor het zelfde geld dan die 2 maanden extra verkoop.

mocht dat mogelijk zijn, dan zouden ze die 2 maanden denk ik zeker voor lief nemen, het herstel van hun reputatie zou ze veel meer goed doen verwacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 08-06-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DevilsProphet schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:09:
[...]

Dat is inderdaad zo, maar goedkopere producten worden wel meer verkocht waardoor de absolute winst hopelijk gelijk blijft of zelfs hoger wordt omdat de omzet stijgt.

Maar zoals al gezegd is het voor AMD niet vanzelfsprekend om op te boksen tegen de prestatie/prijs- en prestatie/verbruik-verhoudingen van de SB met de Phenom II.

De huidige situatie doet mij eigenlijk vré hard denken aan de tijd dat AMD al enkele jaren bezig was met de K8, terwijl Intel ondertussen een gigantisch succes boekte met hun Core 2 cpu's die moderner en veel beter waren.
Alleen blijft de vraag hoever AMD nog kan zakken met de prijs zonder verlies te maken. Want dan helpt een evt hogere verkoop ook niet meer .... ;)

Overigens, een lagere prijs leidt grosso modo wel tot meer verkopen maar kan er ook toe leiden dat mensen je produkt als inferieur beschouwen waardoor je minder verkoopt.
Of als het concurrerende maar beter presterende produkt niet veel duurder is dan nemen mensen voor een kleine meerprijs bijv. liever Intel.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ja dat is inderdaad allemaal waar.

Ik wou gewoon zeggen dat het aanraden van een AMD setup niet krankzinnig is, zelfs ten tijde van de SB. Alhoewel het idee dat je het beste van het beste hebt gekocht ook wel soothing werkt. Ik heb onlangs een WD Scorpio Black 500GB in een 4 jaar oude laptop geramd, omdat ik mezelf toch wel eens wou verwennen. En ik moet zeggen, het voelt goed! =") (noot: ik kom van een 6 jaar oude Dell met een Pentium M dothan, en nu heb ik een Intel Core 2 Duo Merom 2M, woopwoop dual-core powah!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Help!!!! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:46:

Alleen blijft de vraag hoever AMD nog kan zakken met de prijs zonder verlies te maken. Want dan helpt een evt hogere verkoop ook niet meer .... ;)
De marges van de productie zijn opzicht prima(kosten wafer en de daaruit voortkomende chips etc), maar de totale marges zijn niet al te best. In het begin maakt AMD, nVidia en Intel eigenlijk altijd verlies want ze moeten eerst hun R&D en marketing kosten etc terug verdienen. Voor AMD en nVidia is dit enigszins een probleem want ze hebben eigenlijk een chronisch geld te kort(dit geld meer voor AMD). Intel heeft meestal binnen no-time hun R&D en marketing kosten terug verdient waarna het desbetreffende product effectief winst gaat genereren.

Hoe sneller men R&D en marketing kosten heeft gedekt hoe sneller men kan gaan spelen met de prijzen. Maar dit ligt natuurlijk complex want de exacte R&D kosten zijn bijna niet te berekenen aangezien er altijd overlap is van technologieën. Want zonder K7 geen K8 en ook geen K10.5, idem dito met productie procedés. Iets heel nieuws ontwikkelen leid daarom eigenlijk ook tot hele hoge R&D kosten waardoor dit risicovol is.

Puur en alleen kijken naar winsten in de semiconductor industrie is daarom ook niet alles. Men is namelijk constant bezig met de toekomst. Als men plots zou minderen met R&D zou men toch nog wel gewoon een x aantal jaar kunnen blijven verkopen en voortbestaan en zo op de korten termijn flinke winsten genereren.
Maar op de lange termijn is de koek dan op en gaat men dus over de kop. Eigenlijk zoals we dat zagen in het hele banken wezen. Op de korten termijn veel winst genereren, maar op de lange termijn kopje ondergaan(dit was dan natuurlijk een van de vele factoren voor het kopje ondergaan).

[ Voor 19% gewijzigd door madmaxnl op 08-06-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
madmaxnl schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:41:
Iemand anders trouwens ook benieuwd wanneer AMD met zijn nieuwe CEO aankomt zetten ?

New AMD CEO imminent

Blijkbaar ergens tussen de 3 en 6 weken van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Volgens geruchten zal AMD's APU onder de code naam 'Trinity' volgend jaar op 8 Juni het levenslicht zien, de CPU zal gebaseerd zijn op de 'Buldozer' quad-core architectuur terwijl voor de GPU een ontwerp van de HD6770 zal worden gebruikt.
Het L3 cash geheugen zal wederom sneuvelen om ruimte te maken voor deze GPU, daarnaast zal de APU niet compatibel zijn met de huidige FM1 of AM3+ socket.
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ArticleImages/500x375/1/1983/001983897.jpg
Bron: http://www.pcpop.com/doc/0/669/669867.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Daar geloof ik geen zak van, dan proppen ze dus 800 shaders naast een bulldozer die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Waarom is dat iets waar ge geen zak van gelooft? De HD5770 en dus ook de HD6770 hebben een die-size van 170mm² volgens wikipedia, en dat is op 40nm productieproces. Op 32nm wordt dat 108,8mm², zelfs minder dan de aangegeven 120mm².

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
spNk schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:33:
Daar geloof ik geen zak van, dan proppen ze dus 800 shaders naast een bulldozer die?
Het zijn natuurlijk geruchten, maar vergis je niet, ruimtetechnisch zou het prima haalbaar zijn. Dan heb je het over een APU met 2 modules/4 cores. Een ~120mm2 zal niet ver afliggen van 2 modules en 8MB lvl3 Cache. Je kunt je alleen afvragen of ze wel 5D clusters gaan gebruiken. 4D zou logischer zijn, waardoor je op bijvoorbeeld 640SPU uit zo komen.

Hoe groot de kans is op iets dergelijks? Geen idee, 8 clusters, waardoor je op 512SPU uit zou komen, lijkt wat redelijker voor een midrange product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doet mij ook erg ongeloofwaardig aan.

Ten eerste al de 8 Mb aan L2 cache, 4 Mb lijkt me veel waarschijnlijker - daar is BD op afgestemd. Bovendien is een module + 2Mb L2 31 mm^2, dus hoe willen ze 4 Mb extra zonder het CPU deel groter te maken? Daarnaast is de HD 6770 niet VLIW4.... Tot slot heeft Llano ongeveer 1 biljoen transistors op ~230 mm^2, hoe zou AMD dan 1.6 tot 2 biljoen op 220 mm^2 gaan proppen? Ook de datum zou ik niet al te veel waarde aan hechten, ik denk dat dat nog niet niet helemaal vast staat een jaar van te voren.

Hoogstens zegt het wat over de geloofwaardigheid van die bron. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Enige(belangrijke) wat er van die sheet klopt is dat de GPU een VLIW4 shader architectuur krijgt en op 32nm wordt gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Weet jij meer dan wij? Enlighten us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:17
Het ziet ernaar uit dat Bulldozer toch levend is, kreeg vandaag zowaar een paar Bulldozer ES CPU's in de hand gedrukt. Er lag al een socket 2011 CPU (en die is huge ass!) dus Intel heeft toch maar weer eens een voorsprong. En voor diegene die het gaan vragen... nee ik ga geen benchmarks releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
The Source schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:33:
Het ziet ernaar uit dat Bulldozer toch levend is, kreeg vandaag zowaar een paar Bulldozer ES CPU's in de hand gedrukt. Er lag al een socket 2011 CPU (en die is huge ass!) dus Intel heeft toch maar weer eens een voorsprong. En voor diegene die het gaan vragen... nee ik ga geen benchmarks releasen.
Uiteraard is Intel sneller met de CPUs voor LGA 2011 de vraag is of je het dan over de quadcores of hexacores hebt.
Jejking schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:22:
Weet jij meer dan wij? Enlighten us ;)
Dat is het enige wat tot nu toe met enige zekerheid bekend is.

De opzet bij AMD Llano en ook Trinity(kijkende naar Bulldozer die shot) is dat L2 cache helemaal voor het CPU gedeelten is. De hoeveelheden cache die op de sheet staan zijn daarom absurd.

L3 cache daarentegen kan bij Sandy Bridge bijvoorbeeld wel aangesproken worden door het GPU gedeelten. Trinity zou dus ook L3 cache kunnen krijgen waarvan het GPU gedeelte gebruik van kan gaan maken. AMD hoeft hier nagenoeg bijna geen speciale verrichtingen voor te doen om dit voor elkaar te krijgen(t.o.v. GPU).

[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 09-06-2011 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
Een nieuw 'lek': iemand heeft benches van Llano quadocre online gezet:

Bron

Orignele Chinese bron

Samenvatting:

Super Pi (1M) – 54.382 sec (Stock) / 23.958 sec (5.4Ghz)
Super Pi (8M) – 10m 38 sec (Stock) / 4m 25 sec (5.4Ghz)
AIDA64 memory bandwidth: Read: 8602 MB, Write: 6155 MB, Copy: 9171 MB (Stock) /Read: 8836 MB, Write: 7122 MB, Copy: 10299 MB (5.4Ghz)
Nuclearus: 9578 (Stock) / 13061 (Stock)
CINEBENCH R11.5: OpenGL: 28.94 fps CPU: 2.89 pts (Stock) / OpenGL: 30.49 fps CPU: 3.68 pts (5.4Ghz)
3Dmark06: 6616 (stock) / 7278 (5.4Ghz)
3Dmark Vantage: 4019 (stock) / 4366 (5.4Ghz)
3Dmark 11 Extreme Preset: E1764 (Stock) / E1950 (5.4Ghz)

Gaming Benchmarks: (Stock)(1920x1080P)

Street Fighter 4: 50.32 FPS
Hawx: 54FPS (DX9) / 22FPS (DX10)
Hawx 2: 46FPS (DX9) / 34FPS (DX11)
Resident Evil 5: 29.0 (DX9) / 27.4 (DX10)

[ Voor 5% gewijzigd door Derrick op 09-06-2011 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ter vergelijking

Kijk vooral naar de huidige Llano moederborden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 09-06-2011 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Die scores zou ik met een grote korrel zou nemen. De Super Pi 1M score is gewoon absurd bijvoorbeeld. Tweakers zelf kreeg op een mobiele Llano op 2300MHz 36,6s. Dan zou een desktop Llano op 2400MHz het in 54s doen? Gezien de score lijkt het eerder dat die Llano op 1400MHz draaide.

Bij overclock.net hebben ze een pagina met moederborden voor Llano. Het is al een redelijk lijstje.

http://www.overclock.net/...ano-fm1-motherboards.html

[ Voor 26% gewijzigd door dahakon op 09-06-2011 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Op XS stond dat de kloksnelheid voor geen meter klopt, het zou eerder 2700mhz zijn. Kom even niet op XS (down?) dus kan geen bron geven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
spNk schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:38:
Op XS stond dat de kloksnelheid voor geen meter klopt, het zou eerder 2700mhz zijn. Kom even niet op XS (down?) dus kan geen bron geven helaas.
Stock is @ 2,4Ghz met een Turbo @ 2,7Ghz.

De OC werd in der daat fout uitgelezen door een bios glitch en zou 'slechts' 3,0Ghz betreffen.
Update: The Forum member just reported a BIOS glitch which i mentioned in the Article, The chip is actually running at 3.0Ghz rather then 5.4Ghz.

Read more: http://wccftech.com/2011/...-54ghz-12v/#ixzz1OlALHlsy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Waarmee ik dus afvraag of die uitgelezen 2,4GHz dan wel klopt. Tenslotte geeft CPU-Z ook die 5,4 aan en dus ook 2,4. Wat dat betreft met Dahakon en zijn 1,4GHz, misschien zelfs nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 14:21
Aangezien de Super Pi tijden door de overklok naar 3GHz meer dan halveren zal de stock klok onder de 1,5GHz zitten. En dat is dan nog zonder rekening te houden met mogelijke andere bottlenecks, gezien de kloksnelheid verdubbelen niet perse dubbele prestaties opleverd. Maar dan kom je op zulke absurt lage stock snelheden voor een desktop CPU.

Daarnaast vind ik de testresultaten op de mobiele Llano een stuk geloofwaardiger. Redelijk in lijn met de huidige Athlon II's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Rechtstreeks vanuit de vertaler:

"Bulldozer Eng Sample test"

"continuous updating"

Received June 8 CPU:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/auTcQt.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B8lm7t.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Szhimt.jpg

ASUS 990FX tomorrow

...dus even in de smiezen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon001
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 17:01
Hallo lui,

Ik houd dit topic al een hele tijd bij en vind net iets dat ik even wil toevoegen; een chinese site die zogenaamd een a8-3800 heeft en met een grote hoeveelheid beeldmateriaal erbij heeft gebenched:

http://forum.coolaler.com/showthread.php?t=266652

hier een engels artikel over deze bron: http://wccftech.com/2011/...ed-overclocked-54ghz-12v/

CPU-z lijkt iig weinig te vertellen, wat denken jullie?

edit: en de a3800 duikt vandaag vaker op in het nieuws! http://www.hexus.net/content/item.php?item=30761
edit2: mobile (sabine) launch datum 14 juni? Daar wil ik toch maar wat graag benches van zien... http://www.fudzilla.com/p...to-launch-on-14th-of-june

[ Voor 52% gewijzigd door leon001 op 09-06-2011 11:36 ]

morituri nolumus mori

Pagina: 1 ... 30 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.