[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste
Acties:
  • 492.911 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
DevilsProphet schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:05:
Ik denk dat astennu liever de 6 core 12 threads van Intel naast de 4 core 8 threads van AMD plaatst omdat Intel dan dankzij hyperthreading bijna uitkomt op de prestaties van 8 echte cores, en AMD eveneens bijna uitkomt op 8 echte cores, en dat die 8 en 8 dus mooi op elkaar kunnen geprojecteerd worden. Terwijl een hyperthreaded quadcore van Intel nooit aan die 8-core equivalentie zal raken (zelfs niet benaderd) omdat hyperthreading veel minder winst geeft dat de extra "core" in elke module van AMD.

Maar zoals gezegd is het bepalen van zulke arbitraire vergelijkingsmaten nutteloos (behalve misschien in het opzicht van het zoeken naar de beste single-thread prestaties). Het enige is inderdaad prestaties per prijs en per verbruik.
Astennu vermeldt de 6core intel omdat die in dezelfde prijsklasse gaat liggen en dus de enigste waardige competitor is. SB die < 400$ kost is eigenlijk geen echte concurrentie voor BD. (Tenminste als de FX geruchten waarheid zijn).

Het aantal cores en/of threads een chip aankan begint meer en meer irrelevant te worden. De prijs bepaald de klasse waar de chip uitkomt en de compititie, niet de clock of het aantal cores.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

AMD demonstreert 1,8 GHz quadcore Llano:

Seifert said that AMD would transition to Llano in the second quarter, and that it demonstrated a 4-core, 1.8-GHz chip that was fully capable of running Microsoft's DirectX 11 API. An AMD spokesman said that Seifert did not mean to imply that that was the speed that Llano would run at. "The architecture is vastly superior" to Intel's own microprocessors, which are code-named "Sandy Bridge," Seifert said.

Seifert also reiterated that the company was sampling its next-generation Bulldozer core now, and would ship for consumer PCs in early summer. Servers will receive the core in late summer, he said.

Tja, niet heel veel nieuws. Maar wel de meest verse uitspraak betreffende Bulldozer. Ergens in juni dus, maar waarschijnlijker juli.

[ Voor 3% gewijzigd door EaS op 17-02-2011 22:38 ]

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
"The architecture is vastly superior" to Intel's own microprocessors, which are code-named "Sandy Bridge," Seifert said.

Llano maakt gebruik van K10.5+ architectuur dus dat is een gedurfde uitspraak. Waarschijnlijk dat deze uitspraak heel erg leunt op de GPU in de Llano.

• EaS

EaS

madmaxnl schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:40:
"The architecture is vastly superior" to Intel's own microprocessors, which are code-named "Sandy Bridge," Seifert said.

Llano maakt gebruik van K10.5+ architectuur dus dat is een gedurfde uitspraak. Waarschijnlijk dat deze uitspraak heel erg leunt op de GPU in de Llano.
Correct:

The big short-term opportunity for AMD, Seifert says, will come late in the second quarter with the somewhat-belated arrival of a powerful chip for PCs dubbed Llano that adds graphics and other circuitry along with processors. AMD gave demonstrations Wednesday of a prototype computer powered by the new chip performing a set of chores alongside a laptop PC running Intel’s latest chips, code-named Sandy Bridge.

Intel for several years has enjoyed advantages over AMD chips in performance and power consumption. In the demonstration, however, loading the competing systems with multiple jobs that exploit graphics circuitry caused images to run much more smoothly on the Llano system than Intel’s technology–and it drew 10 watts to 30 watts less power.

• madmaxnl
"AMD's customers may prefer to wait until the second-generation APU products coming next year before AMD can address a significant amount of those form factors, Seifert said. But some tablet makers are buying AMD chips now, he added."

Bron

Zoals al eerder gezegd door moi, AMD zet veel geld in op het 28nm productie procedé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43
Is al bekend of valt er een inschatting te maken op welk moment moederborden met AM3+ ondersteuning geïntroduceerd worden? Tegelijk met de introductie van Bulldozer, of bestaat de kans dat zij, gezien de backward-compatibility met AM3, al eerder op de markt verschijnen?

Ik ben al een tijd in de markt voor een nieuwe pc en kan wel een maand of wat wachten, maar de hierboven genoemde hoogzomer is wel erg veraf. Zo mogelijk, zou ik graag de mogelijkheid van een processor-upgrade naar Bulldozer openhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
EaS schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:36:
Tja, niet heel veel nieuws. Maar wel de meest verse uitspraak betreffende Bulldozer. Ergens in juni dus, maar waarschijnlijker juli.
John Fruehe heeft nog altijd de claim staan dat Bulldozer in Q2 wordt gelanceerd. Dat is dan nog steeds begin Juni. Maar goed, dat zegt natuurlijk weinig over wanneer ze werkelijk hun weg richting consumenten PC's zullen vinden. Met Brazos moesten we ook een maand wachten eer ze een beetje beschikbaar werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
dahakon schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:09:
Maar goed, dat zegt natuurlijk weinig over wanneer ze werkelijk hun weg richting consumenten PC's zullen vinden. Met Brazos moesten we ook een maand wachten eer ze een beetje beschikbaar werden.
In laptops is de beschikbaarheid nog diep triest, ik moet namelijk een 15,6 inch laptop kopen en ik wil graag een met een E-350... De moederborden met daarop een E-350 etc zijn er inderdaad nu genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 18-02-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, met vier bordjes in de pricewatch valt dat ook nog wat tegen imho. Er zijn nog altijd een stuk meer, en goedkopere atom bordjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

madmaxnl schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:29:
[...]
In laptops is de beschikbaarheid nog diep triest, ik moet namelijk een 15,6 inch laptop kopen en ik wil graag een met een E-350... De moederborden met daarop een E-350 etc zijn er inderdaad nu genoeg.
Een 15,6" met een E-350?? Dat is net zoiets als een atom in een 15,6" laptop.... denk niet dat je dat veel zult tegen komen.

Wel <= 12" laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:19
madmaxnl schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:29:
Toshiba kondigde zoiest aan. Zegt semi, tenminste.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Helixes schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:24:
[...]
Toshiba kondigde zoiest aan. Zegt semi, tenminste.
Bij nader inzien; misschien ook wel... aangezien AMD geen constraints (zover ik weet) op de zacate CPU's plaatst qua formaat/geheugen e.d.(zoals Intel bij de atom doet). Misschien gaan we wel een boel goedkope 15,6" laptops zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 18-02-2011 18:25 . Reden: zacate ipv brazos uiteraard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ideaal, 15,6 inch en ook nog eens een numeriek toetsenbord erbij. Enige vraag is of we zoiets ook hier te koop gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Tja, dat is altijd de vraag.

720p scherm op 15,6 is trouwens wel wat korrelig. Maar 900p of zelfs 1080p zou allicht een beetje teveel van het goede zijn voor die kleine Zacate chip. Ik weet het, met video kan Zacate best full HD aan, maar toch. Wellicht is men bang dat hogere resoluties iets te veel fronsende wenkbrauwen op zal leveren. 15,6" en Zacate is daarom volgens mij niet echt een match made in heaven.

Tussen de 12 en 15 inch liggen nog wel wat minder courante maatjes die - naar mijn smaak - toch erg interessant zouden kunnen zijn.... maar mijn hoop is niet erg hoog :(

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:28
Sowieso zijn er amper 15" laptops met meer dan 1366x768 pixels... Het is echt bedroevend wat dat betreft. Verder zou ook MSI komen met een 15,6" laptop op Zacate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
Packard Bell EasyNote TK13-BZ-002NL

AMD Fusion E-350
2GB geheugen
320GB harde schijf\
1366 * 768 resulutie

370 euro.

Heel erg goede prijs als je het mij vraagt!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
10-20 dagen bij Salland is hetzelfde als "we weten niet of het ooit leverbaar word".

Retail bordjes lijken overigens amper leverbaar:
http://fudzilla.com/proce...on-boards-in-short-supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

AMD's Troubles and Why Qualcomm Should Buy

Bijna iedereen is nu al de revue gepasseerd:

Apple 40%
Dell 20%
Qualcomm 10%
Samsung 15%
Oracle 10%
IBM 5%

Met procenten erbij waarin ik uitdruk hoe groot de kans is dat juist dit bedrijf AMD overgaat nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Juist

Begrijp ik nou goed dat jij de kans 100% acht dat AMD op korte termijn wordt overgenomen? ')

Persoonlijk geloof ik er niets van dat een grote OEM AMD zal overnemen. De relatie met Intel voor zover het de OEM betreft - of diens concurrentie voor zover het AMD zelf betreft - zal de meeste CEO's en aandeelhouders te veel achter de oren doen laten krabben. Bovendien zet je in op één paard. Als je AMD overneemt, zit je min of meer aan de producten van die ontwerperafdeling vast. Als de ontwerpafdeling van de concurrent in de nabije toekomst ineens het ei van columbus uitvindt, heb je de poppen aan het dansen. Dat is een te groot risico.

Zoals Tom al schrijft is er waarschijnlijk de beste synergie met Qualcomm - zeker als die ambitieus gaan doen. En het zijn Amerikanen, dus ambitie zit ze in het bloed. Ik vermoed eerlijk gezegd niet dat IBM zit te wachten op een enorme chip afdeling; als ze echt waren geïnteresseerd in die markt, hadden ze zelf wel meer in die R&D-tak gestoken.

Samsung en Oracle zijn beide conglomeraten van een omvang dat ze AMD best zouden kunnen overnemen. Maar de vraag is dan wel of x86 chips wel voldoende raakt aan de kernactiviteiten. Ik zie daar te weinig synergie - hoewel dat in beide gevallen ook niet altijd alles zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Tja AMD is in zeker zin zeker geen slechte overnamekandidaat voor de genoemden bedrijven. Het brengt natuurlijk risico's met zich mee maar dit is bij elke overnamen. De marktwaarde van AMD is erg ondergewaardeerd en dit is enkel en alleen omdat AMD wat schulden heeft. Kapitaal is ook een probleem bij AMD.

Zodra AMD kapitaal heeft is het van zijn schulden af en heeft het de mogelijkheid met geld dingen voor elkaar te krijgen zoals nVidia en Intel dat vaak doen om AMD te snel af te zijn. Waardoor nVidia en Intel vaak de overhand houden en hun kapitaal blijven gebruiken om de overhand te blijven houden.

Een heel erg belangrijke kapitaal intensieve activiteit waar AMD heel erg hard in faalde is marketing.

ATI was in 2006 nog ~6 miljard dollar waard nu is dit de waarden van AMD alleen. Het gaat denk ik beter dan ooit met AMD want ze zijn hun fabrieken die veel geld kosten en niet rendabel waren ondergebracht in een joint venture. Deze joint venture geeft ze voordelen van het min of meer hebben van eigen fabrieken zonder de nadelen er van. Het onderbrengen van deze fabrieken in een joint venture verlaagt natuurlijk ook wat de waarden van AMD. Frappant is dat op het diepte punt in 2008 AMD nog maar 1,3 miljard dollar waard was terwijl het toen wel nog wel de fabrieken volledig in bezit hadden. Ook was er toen al wat geïnvesteerd in de nieuwe fabriek in NY.

Ook komen er nog veel belovende nieuwe CPUs uit zoals Bulldozer en heeft AMD eindelijk APUs het geen waarvoor ATI in de eerste plaats werd gekocht. Tevens doet de grafische tak van AMD het ook enorm goed.

De enige reden waarom AMD dus zo laag geëvalueerd is dat ze schulden hebben.
M.a.w. schuld eenmaal afgelost betekend plots heel veel ruimte voor groei en dus toenamen in marktwaarde.

AMD is nVidia al voorbij wat betreft netto winst en omzet toch is nVidia 3x zoveel waard en Intel zelfs 20x zoveel waard.

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 18-02-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 13:02

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
als het al iemand word (en de x86 licentie onderhandelingen met intel zullen de meeste bedrijven afschrikken waarschijnlijk, en ik zie intel nog geen x86 licentie aan bedrijven geven met veel geld en chip ontwerp/productie kennis) dan hoop ik HEEL hard dat het geen apple word.
apples strategie van alles gesloten en propitiatory staat lijn recht tegenover AMD's aanpak van zo veel mogelijk openheid en open standaarden.
het zou in en in jammer zijn om een van de weinige grote bedrijven die zich voor open inzet te verliezen aan apple.

maar ik verwacht dat die kans niet heel erg groot is overigens, want wat moet apple met een chipontwerp bedrijf? dat is helemaal hun markt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 19-02-2011 16:38 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat x86 licentie verhaal in relatie tot een overname schijnt gedeeltelijk of geheel (dat kan ik niet inschatten) opgelost te zijn tijdens de settlement met intel een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:47:
Dat x86 licentie verhaal in relatie tot een overname schijnt gedeeltelijk of geheel (dat kan ik niet inschatten) opgelost te zijn tijdens de settlement met intel een jaar geleden.
door de settlement is de deur op een kier gezet bij een overnamen waar die eerst pot dicht op slot zat. er is nu de mogelijkheid om met intel te onderhandelen over de licentie. geen enkele garantie dat die onderhandelingen slagen. en aangezien intel weinig baat heeft bij geslaagde onderhandelingen (tenzij AMD op sterven na dood is) zie ik het eigenlijk niet snel gebeuren.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Countess schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:23:
[...]

als het al iemand word (en de x86 licentie onderhandelingen met intel zullen de meeste bedrijven afschrikken waarschijnlijk, en ik zie intel nog geen x86 licentie aan bedrijven geven met veel geld en chip ontwerp/productie kennis) dan hoop ik HEEL hard dat het geen apple word.
apples strategie van alles gesloten en propitiatory staat lijn recht tegenover AMD's aanpak van zo veel mogelijk openheid en open standaarden.
het zou in en in jammer zijn om een van de weinige grote bedrijven die zich voor open inzet te verliezen aan apple.

maar ik verwacht dat die kans niet heel erg groot is overigens, want wat moet apple met een chipontwerp bedrijf? dat is helemaal hun markt niet.
Er was anders ook een gerucht dat Apple, nVidia wilde overnemen wat logischer is dan AMD i.v.m. ARM producten van nVidia.

Apple's strategie van alles gesloten en propitiatory(?) staat i.i.g. niet lijnrecht tegenover nVidia's strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
stel dat een opgevoerde ARM-cpu in de buurt komt van een x86 cpu, zie ik Apple zeker een gooi doen naar nVidia, Apple is immers perfect in staat om OSX te verbouwen naar ARM
sterker nog, OSX en iOS delen onderdelen en dat draait reeds op ARM...
AMD kopen en x86 overboord gooien is uiteraard onlogisch, nVidia is voor hen interessanter aangezien nVidia reeds ARM ervaring heeft en gpu's maakt voor de mobiele en desktop markt

de kans dat Apple AMD zou kopen lijkt mij dus ZEER klein (en dus zeker geen 40%)
een grote oem zoals Dell zie ik het ook niet doen aangezien bv HP dan misschien intel-only wordt en Dell zelf nog moeilijk intel cpu's kan verkopen, ze zouden hun hele oem markt op de helling kunnen zetten
Qualcomm , Samsung of Oracle lijkt mij realistischer
Oracle doet alles graag zelf, dus zou AMD wel kunnen passen in hun totaaloplossing (hoewel Sun dat gat toch wel wat vulde)
Samsung zou hiermee hun chip afdeling een enorme uitbreiding geven, misschien
Qualcomm zou kunnen in het geval ze fors willen uitbreiden
IBM zie ik niet gebeuren, ze hadden al geen zin om hun Power architectuur verder te ontwikkelen voor Apple, ik kan mij moeilijk voorstellen dat IBM weer op de consumentenmarkt actief komt (maar het kan uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

AMD claimt meer dan een miljoen apu's te hebben geleverd

Ze hebben dus 1 miljoen AMD Zacate Fusion APUs geleverd voor net en notebooks. Dit is dus blijkbaar zonder de leveringen voor de lossen moederbordjes ?

Fusion boards in short supply

Alhoewel het Fudzilla is die dit beweerd geloof ik hen ook wel want de beschikbaarheid is erg laag of is er gewoon helemaal niet. AMD Zacate is dus in zeker zin succesvol. Ze hebben er immers al 1 miljoen verkocht en de vraag is denk ik groter dan het aanbod dus ze zullen er flink wat bij moeten gaan produceren. Dit vind ik zelf een beetje raar want. Het moet toch niet moeilijk zijn om met deze chip aan de vraag te voldoen. Het ding is immers 75mm2 groot en wordt geproduceerd op het ingeburgerde 40nm productie procedé bij TSMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
spNk schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:30:
10-20 dagen bij Salland is hetzelfde als "we weten niet of het ooit leverbaar word".

Retail bordjes lijken overigens amper leverbaar:
http://fudzilla.com/proce...on-boards-in-short-supply
Dat is waar maar ik wilde enkel aangeven dat ze er dus wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Die cijfers van meer dan 1 miljoen, gingen overigens over start van verkoop (ergens begin november) tot eind kwartaal (ergens 2e helft december). Ondertussen zullen er al heel wat meer afgezet zijn, maar het zou me niet verbazen als de vraag vele malen groter is dan het aanbod (en daarmee mogenlijk ook de verwachting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het zou ook zomaar kunnen dat AMD de APU's wel heeft geleverd maar dat de fabrikanten hun producten nog niet allemaal af hebben of in volle productie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
madmaxnl schreef op zondag 20 februari 2011 @ 03:42:
Het ding is immers 75mm2 groot en wordt geproduceerd op het ingeburgerde 40nm productie procedé bij TSMC.
het kan natuurlijk zijn dat AMD gewoon niet genoeg wafers heeft besteld bij TSMC. en TSMC kan misschien niet meer orders aannemen (gebeurt vaker aan het einde van een recessie).
en zelfs als ze dat wel kunnen duurt het zeker een maand of 2 voor de eerste extra wafers door de fabriek heen zijn.

dat het fabrikanten zijn die niet opschieten geloof ik niet zo in. of je nu een moederbord maakt met een socket of met zo'n cpu erop maat in wezen weinig verschil. en de productie van moederborden en laptops kan veel sneller omgezet worden naar iets anders om in te springen op extra vraag. daar gaan geen weken, en zeker geen maanden over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Scorpia schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:07:
[...]

In mijn ogen is dit wel een eerlijke vergelijking, SB heeft 4 cores en 8 threads en BD 4m/8c. Dit is nu volgens mij het voordeel van bulldozer. Intel splits de thread over 1 core en bulldozer doet het over een andere core. Allebei een andere manier voor dezelfde bedoeling.

grtz
Als je naar die Space kijkt weer niet. Maar intel zal straks ook met 6c/12t en 8c/16t SB-E's komen. Dus het zal dan hard tegen hard gaan worden.
DevilsProphet schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:05:
Ik denk dat astennu liever de 6 core 12 threads van Intel naast de 4 core 8 threads van AMD plaatst omdat Intel dan dankzij hyperthreading bijna uitkomt op de prestaties van 8 echte cores, en AMD eveneens bijna uitkomt op 8 echte cores, en dat die 8 en 8 dus mooi op elkaar kunnen geprojecteerd worden. Terwijl een hyperthreaded quadcore van Intel nooit aan die 8-core equivalentie zal raken (zelfs niet benaderd) omdat hyperthreading veel minder winst geeft dat de extra "core" in elke module van AMD.

Maar zoals gezegd is het bepalen van zulke arbitraire vergelijkingsmaten nutteloos (behalve misschien in het opzicht van het zoeken naar de beste single-thread prestaties). Het enige is inderdaad prestaties per prijs en per verbruik.
Inderdaad. Ik denk dat dat ook het doel wordt om te verslaan (de 6core van Intel met een 4m bulldozer).
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het totaal plaatje: Die space, Performance, Verbruik, Prijs.

[ Voor 49% gewijzigd door Astennu op 21-02-2011 16:21 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Astennu schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:14:
[...]

Als je naar die Space kijkt weer niet. Maar intel zal straks ook met 6c/12t en 8c/16t SB-E's komen. Dus het zal dan hard tegen hard gaan worden.

[...]

Inderdaad. Ik denk dat dat ook het doel wordt om te verslaan (de 6core van Intel met een 4m bulldozer).
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het totaal plaatje: Die space, Performance, Verbruik, Prijs.
De die space is nog niet bekend. Module tgv core is BD even groot.

er komt ook een 16core BD uit. Beiden zullen tegen de TDP limiet zitten voor ietzqt clocks te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Devpartner schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:05:
[...]

er komt ook een 16core BD uit. Beiden zullen tegen de TDP limiet zitten voor ietzqt clocks te halen.
We zullen het wel zien. Persoonlijk verwacht ik dat een module in verhouding wel een slag groter is als een core met maar 1 int unit er in.

Er zou inderdaad ook een 8 Module DB komen. Nu hoop ik dat deze ook naar de desktops komt (wellicht in de vorm van een FX cpu)

Maar ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat AMD SB kan verslaan. Aangezien de opvolger van SB volgend jaar uit gaat komen. En dan kun je toch wel een 10-20% performance boost verwachten. En ik zie AMD niet heel snel met een opvolger van BD komen. Zie ook hoe lang we nu met de K10,5 doen. Dus we hebben performance nodig waar we even mee vooruit kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 22-02-2011 08:22 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Astennu schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:21:
[...]

We zullen het wel zien. Persoonlijk verwacht ik dat een module in verhouding wel een slag groter is als een core met maar 1 int unit er in.

Er zou inderdaad ook een 8 Module DB komen. Nu hoop ik dat deze ook naar de desktops komt (wellicht in de vorm van een FX cpu)

Maar ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat AMD SB kan verslaan. Aangezien de opvolger van SB volgend jaar uit gaat komen. En dan kun je toch wel een 10-20% performance boost verwachten. En ik zie AMD niet heel snel met een opvolger van BD komen. Zie ook hoe lang we nu met de K10,5 doen. Dus we hebben performance nodig waar we even mee vooruit kunnen.
Ivy bridge is een die shrink van SB. Ik zou daar niet meer dan 10% verwachten in zeer cache intensieve gevallen. (SB haalt maar net 10% en die had veel grotere wijzigingen).
Ik vrees dat we een 8module DB nog niet aan de desktop gaan zien. Denk dat daarvoor de clocks te laag gaan zijn om echt te tellen.

AMD heeft nood aan architecturen (Bobcat en Bulldozer) die vooral in de toekomst lang kunnen meegaan mbt veranderingen. Maar zoals je zegt, ik hoop vooral voor BD dat die vanaf de eerste revisie al het gapende gat dichtmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Devpartner schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:05:
[...]

Say what?
tgv?
ietzqt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Devpartner schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:50:
[...]

Ivy bridge is een die shrink van SB. Ik zou daar niet meer dan 10% verwachten in zeer cache intensieve gevallen. (SB haalt maar net 10% en die had veel grotere wijzigingen).
Ik vrees dat we een 8module DB nog niet aan de desktop gaan zien. Denk dat daarvoor de clocks te laag gaan zijn om echt te tellen.

AMD heeft nood aan architecturen (Bobcat en Bulldozer) die vooral in de toekomst lang kunnen meegaan mbt veranderingen. Maar zoals je zegt, ik hoop vooral voor BD dat die vanaf de eerste revisie al het gapende gat dichtmaakt.
Zie ook de veranderingen die intel in het verleden doorgevoerd heeft met het tick tock model. Zie Q6600 naar Q9xxx serie. Ze gaan met Ivy Bridge echt niet alleen maar shrinken. Net als bij de nieuwere versies van de Core 2 Cpu's zullen daar ook dingen verbeterd worden. Bij SB hebben ze de architectuur er achter wat meer op de kop gezet. En de hele opbouw van de ring bus bv verandert. Dat maken de veranderingen in SB vooral groot.

Vergeet niet dat intel dit elk jaar doet. Waar AMD eens in de 2 Jaar met een nieuwe Core komt. Dan mogen de stappen die AMD in een keer maakt ook wat groter zijn (sterker nog dat zal wel moeten willen ze het bij kunnen houden)

En geloof me ik ben een van de eerste die een gat in de lucht springt zodra AMD Intel weer verslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 13:02

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:25
http://www.overclock.net/...ocessor-architecture.html

Zijn jullie ook zo opgewonden als ik?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
24 augustus 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

http://blogs.amd.com/work...target-energy-efficiency/

Yep , ik verwacht er gezien alles wat we nu weten toch wel wat van, al is het maar de vraag of het uiteindelijk alles word wat we er van verwachten, ik probeer ook weer niet TE veel te verwachten want dan valt het helaas toch vaak wat tegen.
Ben benieuwd naar jullie meningen, wat gaat bulldozer neer zetten tegen over de nieuwe intel cpu's.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 23-02-2011 20:58 ]

Liefhebber van Tweakers

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ECS Brazos mITX bordje aangekondigd (fanless!) :)

I browse with Vivaldi

• Astennu
Dat is wel een heel klein heatsinkje. Het gaat nog steeds om 18 watt voor de cpu en nog een paar wat voor de chipset. Als je al ziet hoe heet de PCH heatsink van een Intel P67 board wordt vraag ik me af wat die verbruikt en of dit dan wel voldoende is.

Het zou kunnen dat die Intel chipset gewoon enorm veel verbruikt vergeleken met de E-350 (en dan is het niet eens een CPU).

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 24-02-2011 11:22 ]

• Noel
  • Laatst online: 07-10 14:52
Kan net zo goed de heatsink voor een 9W apu zijn. De 18W variant zal dan wel groter zijn, kijkende naar de Asus Fusion bordjes. Of ze zetten er een 40mm fan op natuurlijk.

Intel P67 TDP = 6.1Watt. Als daar een simpel passief blokje op zit en geen airflow in de buurt, kan dat idd best heet worden.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Astennu schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:21:
Het zou kunnen dat die Intel chipset gewoon enorm veel verbruikt vergeleken met de E-350 (en dan is het niet eens een CPU).
Dat is toch gekend, dat Intel zijn chipsets ontwerpt als monsters op een verouderd productieprocéde? Zie ook de oudere 945GC chipsets die gecombineerd werden met de atom en die ongeveer 20W verbruikten. Totaal van de pot gerukt dus. Pas toen ze met verbeteringen aankwamen in de vorm van de 945GSE was het verbruik wat meer on par met dat van de atom, en dan nog.

Op gebied van chipsets is Intel echt wel heel nalatig op sommige vlakken, en doet AMD het beter, heb ik de indruk.

[ Voor 20% gewijzigd door RuddyMysterious op 24-02-2011 12:10 ]

• Astennu
Noel schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:09:
Kan net zo goed de heatsink voor een 9W apu zijn. De 18W variant zal dan wel groter zijn, kijkende naar de Asus Fusion bordjes. Of ze zetten er een 40mm fan op natuurlijk.

Intel P67 TDP = 6.1Watt. Als daar een simpel passief blokje op zit en geen airflow in de buurt, kan dat idd best heet worden.
Thanks. Er stond speciaal bij dat dit de passieve versie zou zijn. Als je kijkt naar het Asus bord dan zit er een grotere heatsink op. Ze spreken ook over de single en dual modellen (240 en 350) en dat is dus de 1.5 GHz volgens mij ook 18 watt single core.

Die 6.1 watt valt me nog mee eerlijk gezegd. Had erger verwacht.

Verwijderd

Zonder airflow wordt bijna iedere chip heet ;)

• Stefanovic45
MSI U270 review

Zeer complete notebook, de prijs is er ook naar maar hij kan het absoluut waard is.

• Thomas M
  • Laatst online: 08-10 10:39
Kijk nog maar even naar de reviews van deze notebooks:
HP: http://www.anandtech.com/...taking-fusion-on-the-road
Lenovo: http://www.engadget.com/2...vo-thinkpad-x120e-review/

Echt wel significant betere batterijduur. Alleen ontbreekt dan weer usb-3.

• pino85

pino85

StefanvanGelder schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:37:
MSI U270 review

Zeer complete notebook, de prijs is er ook naar maar hij kan het absoluut waard is.
Vind de accuduur toch wel erg tegen vallen en ze gebruiken enkele vage termen in deze review zonder verdere test resultaten als:
als je het rustig aan doet dan kun je zo'n vijf en een half uur halen
Buiten de accu vind ik het een heel mooi product al verwacht ik dat er echt betere producten aan zitten te komen, ik zal hem niet aanschaffen daar ik toch een product wil wat langer mee gaat op de accu.
@ boven mij, inderdaad dat verschil met de accu die volgens mij toch niet verschillen is enorm.. iemand enig idee waar het aan ligt?

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 24-02-2011 21:44 ]

Liefhebber van Tweakers

• -The_Mask-
  • Niet online
Review noemen hun dat. :')

Is niet meer dan een opsomming van de specs en een paar nietszeggende benchmarks...

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:45:
[...]

Review noemen hun dat. :')

Is niet meer dan een opsomming van de specs en een paar nietszeggende benchmarks...
Inderdaad. Doe dan enkele in game tests ... niet 3dmark :')

Zowiezo een PC kopen op basis van een 3D mark score ... :P

Hier is nog een Sapphire E350 aan de tand gevoeld.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
[...]

Zowiezo een PC kopen op basis van een 3D mark score ... :P
niks mis mee toch? Als iemand er niks vanaf weet, en toch maar een pc koopt op basis van een goeie score daarin, is allicht slimmer dan met een i3 en onboard video eindigen. Alleen noem je nu 3Dmark, damn wat heb ik een hekel aan die gasten sinds ze voor 1x draaien al je mailadres (voor een eenmalige key) willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

http://www.cebit.de/en/ab...erwoche-8/starke-leistung

Top performance

AMD unveils new processors
 U.S. CPU and chip manufacturer AMD will be unveiling its new processors at CeBIT 2011. These new  models are said to outperform the current top models of its Phenom-II series by 50 percent.

The outstanding performance of AMD's Phenom-II multi-core processors makes them ideal for computationally  intensive HD entertainment. Another key benefit is that the processors are  systematically designed for high  energy efficiency

Het eerder in dit topic geplaatste gerucht klopt dus.

:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zijn er de komende tijd nog nieuwe Phenom II modellen te verwachten of zit het ontwerp inmiddels aardig aan zijn top? Aangezien Bulldozer niet AM3 compatible wordt is een Phenom II de makkelijke upgrade voor veel mensen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Zijn er al geruchten over de prijszetting van de bulldozer? Gaan de huidige phenom 2 cpu's hun prijs behouden en wordt de bulldozer daar boven geplaatst, of gaat de bulldozer de top-end van de phenom 2 op gebied van prijs vervangen waardoor de phenom 2 genoodzaakt wordt om in prijs te dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino22 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:34:
[...]

Vind de accuduur toch wel erg tegen vallen en ze gebruiken enkele vage termen in deze review zonder verdere test resultaten als:

[...]

Buiten de accu vind ik het een heel mooi product al verwacht ik dat er echt betere producten aan zitten te komen, ik zal hem niet aanschaffen daar ik toch een product wil wat langer mee gaat op de accu.
@ boven mij, inderdaad dat verschil met de accu die volgens mij toch niet verschillen is enorm.. iemand enig idee waar het aan ligt?
Mee eens! Als je dan al een netbook koopt die niet al te snel zijn wil je in ieder geval lang kunnen werken op de accu. Anders kun je net zo goed een normale laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

In de hardware.info review scoort de acer timeline 1810tz nog steeds bere goed als het aankomt op batterijduur. Zowel mijn broer als mijn vriendin hebben er zo eentje, en ik moet zeggen: zo'n ultraportable is echt kweetniehoedemax. Draagbaar, licht, batterijduur van meerdere mensengeneraties (om even te overdrijven, natuurlijk), én krachtiger dan de gemiddelde netbook. Enige nadeel is dat je opgescheept zit met zo'n brollige intel onboard gpu. Maar dat is bij de AMD fusion ultraportables niet meer het geval. Hoezee!

[ Voor 16% gewijzigd door RuddyMysterious op 25-02-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mja en de vraag is of ze uberhaupt nog de moeite nemen om bv op deze post te reageren( i think not a zou het wel fijn zijn dat ze het echt even uit zoeken)

http://nl.hardware.info/f...64&viewfull=1#post2088164

http://nl.hardware.info/f...20&viewfull=1#post2088420

Al ben ik echt benieuwd wat er exact mis is gegaan, en waarom ze zaken niet met feiten onderbouwen en waarom ze dit product een goede accuduur vinden hebben wat alles behalve het geval is en dan nog een gold award geven ook.
Maar goed, ik ga voortaan alleen nog maar anandtech lezen omtrent deze reviews of notebook check( zo heet die site d8 ik)

[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 25-02-2011 09:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

EaS schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 01:16:
AMD will be unveiling its new processors at CeBIT 2011
Frustraties... Had tickets liggen, maar mocht niet gaan van de baas. Heb ze opgegeten voor zn neus; hij zei er niets op ;(

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Opgegeten? Gij held! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mooi artikel het klinkt allemaal goed. Ben heel erg benieuwd. Als ze gelijke performance kunnen halen als SB ga ik meteen over. (iets minder is ook prima).
DevilsProphet schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:36:
Zijn er al geruchten over de prijszetting van de bulldozer? Gaan de huidige phenom 2 cpu's hun prijs behouden en wordt de bulldozer daar boven geplaatst, of gaat de bulldozer de top-end van de phenom 2 op gebied van prijs vervangen waardoor de phenom 2 genoodzaakt wordt om in prijs te dalen?
Zodra bulldozer er is denk ik dat de Phenom II x4 en x6 snel EOL zullen gaan en dat ze de voorraden op gaan maken. Prijzen van de huidige lineup zullen dan nog wel iets omlaag gaan maar ik verwacht geen schokkende dingen.

Ik denk dat AMD met Bulldozer wil concurreren met SB dus ik verwacht ook soort gelijke prijzen. AMD heeft altijd goede prijs performance gehad (in vergelijking met Intel CPU's). Dus ik denk dat ze het daar nu ook op zullen spelen. Het is nu alleen de vraag hoe snel bulldozer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik ben toch bang dat ze de performance en ook prijs/prestatie van de sb niet gaan halen.
Waarom iets in mij dit zegt kan ik niet met feiten onderbouwen, gewoon gevoelsmatig.
Maar hoe dan ook denk ik dat AMD wel weer een goede inhaal slag gaat maken al komt er natuurlijk ook weer het X68 platfom uit in verloop van tijd en de vraag is hoe krachtig die cpu;'s wel niet gaan zijn en hoeveel achterstand er dan procentueel gezien uiteindelijk nog zal zijn, ik hoop dat ze in ieder geval een stuk inlopen met deze nieuwe van de grond opgebouwde cpu's

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Prijs/prestatie niet zal halen? Allez nu, dat is juist een van de grote troeven van AMD. Net omdat Intel zo arrogant is om hun producten niet scherp te prijzen is het voor AMD des te makkelijker om dat wél te doen en tevens nog winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino22 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:43:
Ik ben toch bang dat ze de performance en ook prijs/prestatie van de sb niet gaan halen.
Waarom iets in mij dit zegt kan ik niet met feiten onderbouwen, gewoon gevoelsmatig.
Maar hoe dan ook denk ik dat AMD wel weer een goede inhaal slag gaat maken al komt er natuurlijk ook weer het X68 platfom uit in verloop van tijd en de vraag is hoe krachtig die cpu;'s wel niet gaan zijn en hoeveel achterstand er dan procentueel gezien uiteindelijk nog zal zijn, ik hoop dat ze in ieder geval een stuk inlopen met deze nieuwe van de grond opgebouwde cpu's
Mja op gevoel zo iets zeggen heeft natuurlijk weinig nut.
Niemand had ook verwacht dat AMD de P4 zou verslaan sterker nog ook niet dat de P3 verslagen zou worden door de K7 en AMD de 1GHz race zou winnen.

Daarnaast hadden wij ook niet verwacht dat de C2D 40% sneller zou zijn als de K8 maar dat was hij ook. Kortom Bulldozer kan makkelijk even snel of zelf sneller worden als SB. Of het gaat gebeuren zullen we zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tja ik mag er toch van uit gaan dat mensen hier mogen uiten wat hun gevoel aangeeft?
Niet alles is eenmaal nu al te onderbouwen, ik hoop dat ik er naast zit maar we zullen zien.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
pino22 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:43:
Kan goed mogelijk zijn. BD voor desktops is helemaal niet bedoeld als mainstream cpu (nu toch niet). Eerder op de niche markt i7 9xx en aanverwanten. De markt waar je voor 20% meer performance 100% meer geld op tafel dient te leggen. Ik verwacht wel dat BD in zijn markt de prijs/prestatie wint. Je kan natuurlijk niet verwachten dat ze BD gaan prijzen zoals llano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk het toch wel hoor, als ik mijn hierboven gelinkte artikel doordenk, dan kost de phenomII veel meer aan die-space per prestatie dan BD. Kortom die snel dumpen en alle ballen op Bulldozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Sjah schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:22:
Denk het toch wel hoor, als ik mijn hierboven gelinkte artikel doordenk, dan kost de phenomII veel meer aan die-space per prestatie dan BD. Kortom die snel dumpen en alle ballen op Bulldozer.
Llano zal de hele phenom markt overnemen verwacht ik. cpu's op 32nm zijn goedkoper als die op 45nm. maar verder als quadcore zal lano niet komen denk ik. vanaf quadcore en hoger zal het allemaal bulldozer zijn.
door de afwezigheid van L3 zal llano denk ik nog steeds kleiner zijn als BD voor quadcores(2 modules) ook al worden er meer transistors gebruikt per core.

het is vooral 45nm waar AMD snel vanaf wil en eigenlijk wel moet. maar met overgangen van productie proces zijn ze meestal vrij snel. sneller als intel in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Countess op 25-02-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pino22 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:32:
Tja ik mag er toch van uit gaan dat mensen hier mogen uiten wat hun gevoel aangeeft?
Niet alles is eenmaal nu al te onderbouwen, ik hoop dat ik er naast zit maar we zullen zien.
Owh dat mag je best hoor. Maar wij kunnen er alleen weinig mee aangezien er geen onderbouwing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Niet echt AMD gerelateerd nieuws maar wie weet.

Samsung wil geen Intel in haar Google TV

Intel Atom CE41xx is een singelcore x86(?) APU met een TDP tussen de 7 en 9 watt.

Google TV werkt dus op x86(?/anders dus op ARM).

Gaat Samsung zelf x86 chips maken ? Of gaan ze wellicht voor AMD Zacate of Ontario APUs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk sowieso dat een AMD een beter plan is, je hebt dan meteen een IGP onboard.
Bovendien weet je niet wat voor vage restricties intel wel niet stelt. Nog los van het feit dat je geen 23hz playback hebt met een intel IGP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lijkt mij sterk dat ze AMD gaan kiezen als ze Intel afwijzen omdat het een concurrent is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou te maken kunnen hebben met de mogelijke overname van AMD door Samsung ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 05-10 14:02
AMD plant lancering Bulldozer voor CeBIT. Ik ben benieuwd wanneer wij wat meer gaan horen van de Mobo fabrikanten aangaande het nieuwe platform.

http://nl.hardware.info/n...ring-bulldozer-voor-cebit

[ Voor 30% gewijzigd door rows op 28-02-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:28
Tsja, lancering of gewoon demonstratie/presentatie... Volgens mij meer dat laatste, want het duurt nog wel even voor we ze echt kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 02:30:
Zou te maken kunnen hebben met de mogelijke overname van AMD door Samsung ;)
Hoe komen jullie daar toch steeds bij?

En vandaag is gebleken van niet:
nieuws: 'Samsung wil Google TV alleen gebruiken met eigen chips'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

mitsumark schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:40:
[...]

Hoe komen jullie daar toch steeds bij?

En vandaag is gebleken van niet:
nieuws: 'Samsung wil Google TV alleen gebruiken met eigen chips'
In het artikel is er verder niets over de stelling te vinden. Gewoon dat ze geen Google TV willen gebruiken als het met die Intel SoC moet. Er staat wel dat het bedrijf goede zaken doet met Hummingbird, maar dat doet het evenwel met Sony en de LA Dodgers...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
rows schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:43:
AMD plant lancering Bulldozer voor CeBIT. Ik ben benieuwd wanneer wij wat meer gaan horen van de Mobo fabrikanten aangaande het nieuwe platform.

http://nl.hardware.info/n...ring-bulldozer-voor-cebit
Ik kan me dit haast niet voorstellen. Het zou echt top zijn maar volgens mij stond eind Q2 op de planning en niet Q1. Ik verwacht eerder een demo. Maar als i deze week uit zou komen zou dat echt super zijn.

Edit: Ik heb het opgezocht en het staat er inderdaad:

http://www.cebit.de/en/ab...ar-week-8/top-performance

Ik ben heel erg benieuwd :D

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 28-02-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja dus morgen de intro, maar dan is die er toch nog niet? Bij Anand stond half Januari al een Vertex3 preview, die is nog steeds niet in de winkel om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Precies en het zou ook mooi zijn als we iets van benchmarks gaan zien in combinatie met advies prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sjah schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:39:
Ja dus morgen de intro, maar dan is die er toch nog niet? Bij Anand stond half Januari al een Vertex3 preview, die is nog steeds niet in de winkel om de hoek.
Nja er staat: (U.S. CPU and chip manufacturer AMD will be unveiling its new processors at CeBIT 2011)

Zegt inderdaad niet dat ze meteen te koop zijn wel dat ze aanzienlijk meer laten zien dan tot nu toe. Als ik dat zo lees gok ik wel dat ze laten zien hoe de performance van de chip is.

En een Preview is een launch dat is ook een beta product geen final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, ik zou het ook zeker waarderen als ik morgen een redelijke view heb van wat de BD is en wat die presteert. Maar het (voor AMD zure) feit is wel dat ik over een maand centjes wil uitgeven, en als BD er dan niet is, dan gaat het zonder mitsen of maren naar Sandy Bridge.

En dat het geen preview is, zegt ook niet alles, je hebt nu eenmaal weleens dat een productlaunch vaporware is. Weet zo even niet wat hier het trackrecord van AMD op is.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 28-02-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sjah schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:00:
Yup, ik zou het ook zeker waarderen als ik morgen een redelijke view heb van wat de BD is en wat die presteert. Maar het (voor AMD zure) feit is wel dat ik over een maand centjes wil uitgeven, en als BD er dan niet is, dan gaat het zonder mitsen of maren naar Sandy Bridge.

En dat het geen preview is, zegt ook niet alles, je hebt nu eenmaal weleens dat een productlaunch vaporware is. Weet zo even niet wat hier het trackrecord van AMD op is.
Tja ik ik hem momenteel SB en ik ben al 3 borden,3 memory kits en 2 cpu's verder en het loopt nog niet helemaal lekker. SB is een rampen platform ga dan liever voor S1366 dat was net als AM3 rock sollid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
volgens mij hebben ze het over llano met die launch, niet BD. bulldozer duurt nog 3 maanden zeker.

in de conference call met hun grootste aandeelhouders een maand of 2 geleden zeiden ze Llano in q1 en desktop bulldozer in het begin van de zomer. lijkt me sterkt dat ze daar nu al van af wijken.

benchmarks hoef je denk ik ook niet te verwachten van BD. het is zeldzaam dat bedrijven benchmarks ver voor het product launch uit uitbrengen. dat is slecht voor de verkoop van je huidige producten.

[ Voor 26% gewijzigd door Countess op 28-02-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Interlagos in actie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Countess schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:11:
volgens mij hebben ze het over llano met die launch, niet BD. bulldozer duurt nog 3 maanden zeker.

in de conference call met hun grootste aandeelhouders een maand of 2 geleden zeiden ze Llano in q1 en desktop bulldozer in het begin van de zomer. lijkt me sterkt dat ze daar nu al van af wijken.

benchmarks hoef je denk ik ook niet te verwachten van BD. het is zeldzaam dat bedrijven benchmarks ver voor het product launch uit uitbrengen. dat is slecht voor de verkoop van je huidige producten.
Ik lees overal Bulldozer en geen llano, daarbij is llano toch niet 50% sneller dat phenom II, waar ook steeds over wordt gesproken in die desbetreffende artikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Bulldozer toch op AM3 moederborden d.m.v. bios update:

"Nun jedoch hat AMD selbst gegenüber unserer Partnerseite PCGH entgegen der Aussage vom August 2010 erklärt, dass AM3-Mainboards doch per BIOS-Updates Bulldozer-kompatibel gemacht werden könnten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat gaat over het MSI moederbord welke hier al eens langsgeweest is en waar ook AM3+ CPU support op stond. De Asrock 890FX Deluxe5 heeft overigens ook ondersteuning voor Bulldozer, maar voor beide moederborden geld dat ze zijn ontwikkeld met Bulldozer in gedachten. Op andere moederbord gaat het normaal gesproken niet werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

-The_Mask- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:51:
Dat gaat over het MSI moederbord welke hier al eens langsgeweest is en waar ook AM3+ CPU support op stond. De Asrock 890FX Deluxe5 heeft overigens ook ondersteuning voor Bulldozer, maar voor beide moederborden geld dat ze zijn ontwikkeld met Bulldozer in gedachten. Op andere moederbord gaat het normaal gesproken niet werken.
"ältere AM3-Boards werden per BIOS-Update Bulldozer-tauglich gemacht"

[ Voor 10% gewijzigd door EaS op 28-02-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
zit nog met een AM2 bord, dus out of luck. Achja moet toch van dit ding af, heeft geen NCQ.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
Misschien hoop ik iets te veel van het goede, maar ik denk dat AMD op dit moment er veel voor over heeft om Bulldozer zo snel mogelijk te lanceren. Dit gezien de huidige situatie waarin Intel duidelijk de betere keuze is voor mainstream en performance desktop CPU's.

Geen enkele tweaker, gamer, of pc-hobbyist koopt op dit moment een AMD cpu, en geen enkele informatiebron voor kopers beveelt een huidige AMD cpu aan. Eind dit jaar komt Intel al met het LGA2011 platform en tot die tijd kan AMD met Bulldozer nog geld verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb er net een besteld ;), 6 core. Dit aangezien ik geen zin heb mijn AM3 moederbord te vervangen: MSI 790 FX

[ Voor 6% gewijzigd door Milmoor op 28-02-2011 21:19 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zat er eigenlijk ook wel in maar AMD wil geen compromissen denk ik en zal het daarom niet officieel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
-The_Mask- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:51:
Dat MSI bord had echter nog altijd een AM3 socket, die niet pin-compatible is met AM3+ CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
[b][message=35609969,noline]
Geen enkele tweaker, gamer, of pc-hobbyist koopt op dit moment een AMD cpu, en geen enkele informatiebron voor kopers beveelt een huidige AMD cpu aan. Eind dit jaar komt Intel al met het LGA2011 platform en tot die tijd kan AMD met Bulldozer nog geld verdienen!
De Phenom II X4 en Athlon II's zijn anders nog steeds erg populair...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

EaS schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:55:
"ältere AM3-Boards werden per BIOS-Update Bulldozer-tauglich gemacht"
Nu nog zien of het waar blijkt te zijn. Alvast dikke pret voor AM3-bezitters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Zou geweldig zijn, hoewel mijn 955BE eigenlijk nog snel zat is, toch stiekem wel in voor een upgrade, al is het alleen maar voor de e-penis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clanerz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-11-2024
spNk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:35:
Zou geweldig zijn, hoewel mijn 955BE eigenlijk nog snel zat is, toch stiekem wel in voor een upgrade, al is het alleen maar voor de e-penis.
Dat dacht ik dus ook toen ik van 955 naar 1090t ging en mijn Asus M4a79T Deluxe inruilde voor een Gigabyte MA890FX :*) En stiekem heb ik er toch niet veel aan...
Pagina: 1 ... 16 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.