[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 74 Laatste
Acties:
  • 492.911 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de Sony E-350 laptop: pricewatch: Sony Vaio VPCYB1S1E/S
En de MSI U270. Beide met fusion E-350.

Een Atom is namelijk toch iets te traag, voornamelijk met media als youtube filmpjes e.d. Een ~12" laptop met redelijke (grafische) snelheid voor een gunstige prijs zou ideaal zijn.

Ik denk dat het toch nog wel een paar weekjes tot een maand zal duren voordat ze redelijk leverbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
yamAUchi schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 06:41:
Het is wel een beetje jammer dat dit topic zich met vage plaatjes + gokken bezigt, terwijl er nu dus een platform verkrijgbaar is waar men echt al iets mee kan doen (zacate), ondertussen zijn daarvan de eerste mobo's verkrijgbaar + allemaal recenties, maar het blijft over die procs die nog moeten komen =(

ben ik de enige die verliefd is op dat asus deluxe mobo? :) of is dat platform gewoon te traag + oninteressant voor de meeste mensen hier?
Hangt van je eisen af, voor de meesten is Zacate niet echt interessant als main platform, meer voor erbij in de HTPC, of een laptopje naast de desktop. Daarbij is dit het AMD nieuwsdiscussie topic. Het doel is dus juist om over nieuws en geruchten te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
yamAUchi schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 06:41:
ben ik de enige die verliefd is op dat asus deluxe mobo? :) of is dat platform gewoon te traag + oninteressant voor de meeste mensen hier?
Nope, ik ben er zelf ook op aan het wachten.
Aleen ik hoop wel dat de prijs nog iets verder gaat zakken want het is toch wel een redelijk duur bordje.

Alle andere borden in de prijsvergelijkers voldoen in mijn ogen niet.
Wifi is een must en passieve koeling al helemaal.
Sowieso is niks zo erg als zo'n kleine fan met een hoog toerental als je een film aan het kijken bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Moah, passief gekoeld, ingebouwde WiFi, met 2 antennes voor achterop. Het is maar wat je duur noemt. Alleen al die mini PCIe mini-card wifikaart verklaart al (een deel van) de prijs. Die gaan los toch ook voor 20+ euro. Als je dan het goedkoopste bord in Hardware.info's prijslijst neemt (137.25 euro) en daar die 20 euro vanaf haalt, zit je op ~117 euro, vergelijkbaar met de goedkoopste MSI en Sapphire borden die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
StefanvanGelder schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:26:
Ik vind de temperatuur wel vrij hoog, maar hij zal het wel aankunnen...
Tmax is 90 graden voor de chip. Dus die 60 graden in de EFI is nog lang geen probleem. Bovendien was die 60 graden ook bij niet ingeschakelde powermanagement en CnQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Laatst online: 31-05 03:25
Danku ,interessante review :)

Het overklok gedeelte van de review is wel behoorlijk beperkt.
Gewoon Asus Turbo Key II gebruiken is geen overklokken, en van de resultaten daarvan wordt ook niemand vrolijk.
Ok, het is natuurlijk geen goede CPU om over te klokken maar probeer het in ieder geval fatsoenlijk.

Van 1600Mhz op 0,504 volt naar 1648Mhz op 1.328 volt.
Echt behoorlijk slecht, laat die 48Mhz dan maar zitten hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door drijfhout op 05-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nog een review van de Asus E35M1-M Pro

Ik zit er nu aan te denken ipv het mITX model (aangezien ik ook graag een NAS wil), om het bovenstaande mATX bordje te nemen icm een aantal schijven en als volledig platform te gebruiken. Het volgende zou hij dan voor zijn kiezen krijgen;

-Backup, middels rsync
-HTPC, xbmc (wanneer hardware full supported is)
-NAS, cross platform file storage
-Sabnzbd
-Monitoring, nagios (temps, raid array ed)

Volgens mij moet z'n platform dit makkelijk af gaan, uiteraard niet alles tegelijk. Doel..zuinig en stil :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

750W PSU + losse videokaart :X

Let maar niet op de power consumption cijfers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ik al een laptop heb, kijk ik wel uit naar die Llano-laptops.

Wat zal de zo'n Llano-laptop ongeveer kosten, denken jullie? Zonder exotische andere hardware uiteraard.

Zelf dacht ik zo'n 700-800€, aangezien Brazos rond de 500€ hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:58:
Ondanks dat ik al een laptop heb, kijk ik wel uit naar die Llano-laptops.

Wat zal de zo'n Llano-laptop ongeveer kosten, denken jullie? Zonder exotische andere hardware uiteraard.

Zelf dacht ik zo'n 700-800€, aangezien Brazos rond de 500€ hangt?
Acer heeft al een Brazos onder de 300 Euro hangen. Het zal gewoon erg afhangen van welke setup je wilt. Ga je voor een Dualcore Llano of een Quad, welke andere zaken in de laptop zijn belangrijk. Er zou toch een redelijke kans moeten zijn dat ze qua prijs beginnen ergens tussen de 500 en 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk zal AMD ook geld vragen voor het GPU gedeelte... Ik kan me best voorstellen dat we voorlopig in de 500 - 600 range gewone Athlons gaan zien, met daarboven Llanos. De cores zijn misschien niet veel sneller, maar de GPU is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500-600€ voor Llano?

De grafische kaart is toch 'vrij sterk', alleszins beter en sneller dan bv de 5470. En momenteel lopen zo'n laptops met i3 processoren rond de 500-600€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dual-core Llano zal toch niet véél meer waard worden dan een i3? Grafisch natuurlijk veel krachtiger, maar voor de rest gewoon vergelijkbaar met een athlon II dualcore dus qua CPU-gedeelte weer iets minder krachtig. Het is echt geen high-end product maar een sweet-spot, mid-range product. De goedkoopste Llano-laptops zie ik echt niet voor meer dan 600,- weggaan.

Goed, de topmodellen zullen voor laptops wel erg goed zijn (en die wil je natuurlijk :)) en daarvoor is 700-800 misschien wel te verwachten.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drijfhout schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:49:
[...]

Danku ,interessante review :)

Het overklok gedeelte van de review is wel behoorlijk beperkt.
Gewoon Asus Turbo Key II gebruiken is geen overklokken, en van de resultaten daarvan wordt ook niemand vrolijk.
Ok, het is natuurlijk geen goede CPU om over te klokken maar probeer het in ieder geval fatsoenlijk.

Van 1600Mhz op 0,504 volt naar 1648Mhz op 1.328 volt.
Echt behoorlijk slecht, laat die 48Mhz dan maar zitten hoor ;)
Er werd ook geschreven dat ze veel opties hadden, maar liever voor de Turbo knop gingen.

Tja, je tweakt iets fatsoenlijks of niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik denk eerder dat CPU-z de waarden niet goed uit leests. In de UEFI was namelijk al te zien dat het stock voltage rond de 1.325 ligt. Volgens mij ondersteunt CPU-z de Fusion processors nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daarbij is 0,5V ook wel heel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Te laag. Ter vergelijking, met 0.7v wilde m'n E2160 niet eens meer koud booten. 0.9v is het laagst mogelijk bruikbare voltage voordat de boel blokkeert bij het opstarten. Heel veel lager dan dat kan je niet gaan, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nouja, hangt er wel van af. Ik kon mijn AMD Turion 64 X2 TL-52 (1e gen) 800MHz laten doen op 0,725V. Al is dat geen cold boot omdat een laptop dat soort opties niet heeft in de BIOS.

Te laag is het doorgaans wel, al zullen er vast transistoren zijn die met 0,5V op de base kunnen schakelen. Het lijkt me idd niet genoeg om een processor op te laten lopen. Een beetje normale losse transistor schakelt bij 0,7V op de base overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Jejking schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:37:
Te laag. Ter vergelijking, met 0.7v wilde m'n E2160 niet eens meer koud booten. 0.9v is het laagst mogelijk bruikbare voltage voordat de boel blokkeert bij het opstarten. Heel veel lager dan dat kan je niet gaan, vermoed ik.
Mja dat zegt niets. Als je een chip ontwerpt op low voltage kun je een chip best op 0,5 draaien. Dus omdat die intel chip het niet kan hoeft niet te betekenen dat ie E350 dat niet zou kunnen.

Hetzelfde als die discussie over die 4.0 Ghz een paar pagina's terug. BD is heel anders dan K10 als je kijkt naar de pipelines. BD is gemaakt voor hogere clockspeeds net als de P4 dat was. Er zijn nu pas intel CPU's die qua mhz nu pas hoger geclockt zijn als de snelste P4. (alleen 4 core turbo mee gerekend).

Als ze de P4 op het huidige 32nm process zouden maken zou je hele hoge clocks kunnen zien. (zegt overigens weinig over de uiteindelijke performance).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:07
De asrock met fusion is inmiddels ook verkrijgbaar voor 95 euro. http://azerty.nl/producte...-hd-audio-8-kanaals-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik vind die Asus E35M1-M Pro echt interessant. Passief gekoeld en niet heel erg duur. Ik ben bang dat de Asrock teveel lawaai maakt voor een HTPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
StefanvanGelder schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:41:
Ik vind die Asus E35M1-M Pro echt interessant. Passief gekoeld en niet heel erg duur. Ik ben bang dat de Asrock teveel lawaai maakt voor een HTPC...
Die Asus E35M1-M Pro is echter wel een uATX cast, ipv een mini-ITX. Toch wel iets om rekening mee te houden. De E35M1-I Deluxe is echter een prachtig en compleet bordje. Een beetje prijziger, maar daar zit dan wel gelijk WIFI bij in. Goedkoopste die ik heb gezien is 137,25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Juist omdat het micro-ATX is, maakt het bordje zo geniaal. Alle kaarten, harde schijven en andere spulletjes dat je in een thuisserver nodig zou hebben kan je aan dat bordje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu (gegeven de Asus E35M1-M Pro) lijkt het er m.i. toch wel op dat AM3+ bordjes met UEFI uitgerust gaan worden (andere fabrikanten zullen waarschijnlijk niet willen achterblijven). Mooie ontwikkeling, scheelt i.i.g. weer 20 seconden met booten, je kan gewoon de muis gebruiken en van een GPT disk booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Scheelt 20s met booten? Bij de Intel planken die ik tot nu toe met UEFI heb gezien, duurde het booten juist iets langer dan met een ouderwetse BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat ik ergens iets had gelezen over de grafische kaart die gebruikt wordt in Llano, maar ik kan het artikel niet meer terugvinden. Iemand die een artikel weet zijn hierover?

EDIT: Ik heb het, ze zullen vergelijkbaar zijn met de 5500 en 5600
EDIT: Ik heb het over de laptop varianten

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Altijd leuk om dan even de link te delen met de rest :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zoekende naar Zacate-bordjes, struikelde ik op een tot nu toe mij onbekend MSI-bordje. Bij Salland staat hij momenteel nog in de ongesorteerd sectie, voor een prijs die 16 euro lager ligt dan het bekendere bordje met blauwe koelerkap.

Met solid caps en een prijs van ~110 euro, is het al heel wat meer een concurrent van het Asrockbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ik heb de eerste stap gezet om een E-350 bordje te halen. Eerdaags zal al mijn data verhuisd worden naar een externe HDD, waarop vervolgens een nieuw platform zal worden gebouwd rondom het Asus E35M1-M Pro mATX mb. Installatie van Ubuntu (of een andere distro) ed zal nog wel een uitdaging worden, maar dat moet wel goed komen.

Uiteindelijk het volgende voor ogen;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 117,32€ 117,32
2Western Digital AV-GP WD10EVDS, 1TB€ 59,71€ 119,42
1Noctua NF-P14 FLX, 140mm€ 19,-€ 19,-
1Noctua NF-S12B ULN, 120mm€ 18,45€ 18,45
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 39,50€ 39,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 412,69

De WD's zullen waarschijnlijk 2TB varianten worden, maar aangezien ik van de bovenstaande HDD's al twee in gebruik heb, zal een (software, mdadm) RAID5 met 4x 1TB "most likely" zijn. Alle overige componenten zijn voorhanden :)
Mijn X4 905e met mobo ed gooi ik vervolgens de verkoop in, overkill voor mijn doeleinden.

Uiteraard zal ik even een mini-review schrijven van het bordje, met eventuele pro's en con's. Waarschijnlijk zo rond begin Maart. Met een beetje geluk zijn de drivers onder Linux ook een beetje bijgewerkt, zodat ik XBMC kan installeren (danwel zonder DTS-HD en DolbyTrueHD waarschijnlijk ;( ). Mocht dit niet lukken of moeizaam verlopen, dan zal ik uiteindelijk (ooit) het volgende samenstellen als HTPC met Win7;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I DELUXE€ 143,-€ 143,-
1Sony Optiarc AD-7670S Zwart€ 44,98€ 44,98
1Lian Li PC-Q09€ 115,10€ 115,10
1Noctua NF-R8-1800 , 80mm€ 11,90€ 11,90
1Kingston KTA-MB1066K2/4G€ 43,49€ 43,49
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,47

SSD's zijn in beide gevallen een extra'tje... :z

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
OT: Vertex2, zou je dat wel doen, met dat 25nm fiasco wat OCZ nu doormaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:06:
OT: Vertex2, zou je dat wel doen, met dat 25nm fiasco wat OCZ nu doormaakt.
offtopic/
Wel 34nm inderdaad..maar ik zie dat de nieuwe 25nm al verkocht worden..crap
nvm then.. :N

I browse with Vivaldi

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

rlkz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:54:
Met een beetje geluk zijn de drivers onder Linux ook een beetje bijgewerkt, zodat ik XBMC kan installeren (danwel zonder DTS-HD en DolbyTrueHD waarschijnlijk ;( ). Mocht dit niet lukken of moeizaam verlopen, dan zal ik uiteindelijk (ooit) het volgende samenstellen als HTPC met Win7
Wees gerust, sinds Catalyst 10.12 is hardware acceleratie vanaf UVD 2.x (per definitie linux) op redelijk volwassen niveau. In combinatie met XBMC en deze patch draait het perfect eigenlijk. Alleen soms wat garbled output bij een sporadische resolutie switch (lijkt me wel gefixt te worden). Er zijn diverse XBMC PPA's die VAAPI ondersteuning 'out of the box' aanbieden (dus zelf compileren niet nodig - wel de juiste backend installeren) en ook een PPA die de release buffer patch al implementeert. AMD lijkt vaart te zetten achter een inhaalslag t.o.v. VDPAU. Zeker sinds de introductie van het Brazos platform.

• rlkz
  • Niet online
Dank voor de info :)

Hopelijk komt er met de nieuwe AudioEngine (XBMC 11) support voor DTS-HD ed, althans output via LPCM. Maar zo te zien gaat dat wel goed komen.

* rlkz heeft al zin om te gaan prutsen :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
AMD ontslaat twee topmannen
Na het ontslag van AMD-topman Dirk Meyer wijst de processorfabrikant nu twee andere topmannen de deur. Het gaat om Robert Rivet, de vice president en chief operations & administrative officer van AMD, en Marty Seyer, senior vice president of corporate strategy. De ontslagen lijken het gevolg van een nieuwe koers die AMD wil inzetten.
De bezem wordt aardig door het bedrijf gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Op Semi-accurate stond dat de mannen zelf weg gegaan zijn, evenals op fudzilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Guru3D heeft nu ook een review getikt van de Brazos E350 :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlkz schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:08:
Guru3D heeft nu ook een review getikt van de Brazos E350 :)
Op zich een leuke test, helaas testen ze dit systeem met een 800Watt voeding. Jammer en een beetje kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:29:
[...]
Op zich een leuke test, helaas testen ze dit systeem met een 800Watt voeding. Jammer en een beetje kansloos.
En dan komt het nog niet eens bij ze op dat het verbruik van 40w+ wel eens aan de voeding zou kunnen liggen ;(

Man, lijkt wel alsof het een stel simpele apen zijn bij die review sites, op enkele sites na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Guru3D kan je sowieso niet vertrouwen, ze zeggen bepaalde drivers te gebruiken in sommige tests maar daar blijkt ook niks van te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Die verbruikscijfers van Guru zijn simpelweg kansloos. Laten we voor het gemak maar aannemen dat de verder niet benoemde 800Watt PSU een 80Plus certificering heeft (hoeft nog niet eens zo te zijn). De belasting in idle is minder dan 5% van het totale vermogen van die voeding. Bij dergelijke belasting mag je al in je handjes knijpen als je 80% efficientie haalt, zelfs met een 80Plus voeding.

Als je dat dus in rekenschap neemt, komt het werkelijke verbruik dus al uit beneden de 30 Watt. Waarschijnlijker is dat de efficientie bij een dergelijk lage belasting nog een stuk lager ligt. Die PSU is meer bezig zichzelf gaande te houden dan dat het bezig is het systeem van prik te voorzien. Het werkelijke verbruik in idle zal dus al gauw richting de 20 Watt kruipen, in een fatsoenlijke setup. Misschien nog wel minder, aangezien ik me cijfers kan herinneren van previews, die het over een <9 Watt idle hadden voor de APU. Ik kan me niet voorstellen dat een optisch station en een HDD danwel SSD samen met de Hudson chip meer dan 20 Watt trekken in Idle, nog niet eens 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:37:
Op Semi-accurate stond dat de mannen zelf weg gegaan zijn, evenals op fudzilla.
'In goed overleg' heet dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

madmaxnl schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:33:
[...]

Guru3D kan je sowieso niet vertrouwen, ze zeggen bepaalde drivers te gebruiken in sommige tests maar daar blijkt ook niks van te kloppen.
Proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ze hebben allemaal wel eens dingen die niet helemaal kloppen of zelfs totaal verkeerd zijn. Guru3d wordt als ik het goed heb hier op GoT over het algemeen niet als één van de meest betrouwbare reviewsites gezien. Door mij zelf iig als een van de minst betrouwbaarste. Toch lees ik hun reviews ook nog steeds met een beetje plaisir.
Er staat bijvoorbeeld niet vermeld, na er even snel er doorheen gelezen te hebben, welk merk en wat voor soort voeding ze gebruiken, misschien is het wel een zeer onefficiente 800 watter. Ik gok een Chieftec (op zich o.k.).

Deze had ik gemist, die shot.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2nhi8gh.jpg
To the left the Zacate APU - To the right an overlay describing the die segments check out the size needed for the GPU.
http://www.guru3d.com/art...-tested-e350-apu-review/2

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
http://www.guru3d.com/art...-6870-crossfirex-review/6

"Windows 7 RTM 64-bit
DirectX 9/10 End User Runtime
ATI Catalyst 10.10"

http://www.guru3d.com/art...6870-crossfirex-review/14

HD6870CFx 3DMark Vantage GPU Score:27821

http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-sli-review/3

"Windows 7 RTM 64-bit
DirectX 9/10 End User Runtime
NVIDIA GeForce 266.56 Beta
ATI Catalyst 10.12 WHQL + latest ATI CrossFireX Application Profiles patch"

http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-sli-review/8

HD6870CFx 3DMark Vantage GPU Score:27821

Dit is slecht één voorbeeld waarin geen verschil in score is. Terwijl dat wel zou moeten gezien de drivers. Al was het maar 100 punten verschil. Bij de rest van de benchmarks wordt ook exact dezelfde score gehaald met nieuwere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
tussen 2 runs met de zelfde drivers zit regelmatig 100 of meer punten verschil. precies de zelfde score kan gewoon niet met verschillende drivers.

volgens mij hebben ze (perongeluk of niet) gewoon de scores gekopieerd

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het feit dat alle benchmarks exact de zelfde resultaten laten zien terwijl ze zelf zeggen met verschillende drivers te hebben gemeten zegt genoeg lijkt mij. Daarbij is 3DMark Vantage gewoon een voorbeeld waarin een verschil het snelste zal worden gemeten. Omdat bij elke driver release er wel weer een paar puntjes worden gewonnen in deze benchmark en zeker in CFx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik dacht dat er met 3DMark altijd een marge van 2% werd gehanteerd voor de scores, maar thanks for the update :) Guru3D vind ik sowieso een beetje een wazige reviewsite, ik vind het gewoon niet lekker lezen icm de data die ze geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, nu weer even terug naar Bulldozer. :P

Het lijkt er op dat de +50% claim van Freuhe klopt, althans, voor theoretische nummers. De Amerikaanse NCRC (voor klimaat modellen) gaat z'n op 12 core 2.1 GHz Magny Cours gebaseerde supercomputer upgraden naar 16 core Interlagos processoren (en daarnaast ook vergroten). Daarbij gaat de rekenkracht van 260 teraflops naar 386 teraflops (exlusief die nieuwe nodes dus), een verbetering van 48,4 %. Zie http://www.ncrc.gov/computing-resources/gaea/

Daarnaast een eerste hint voor frequenties: Het Oak Ridge National Laboratorium (energie onderzoek) gaat ook z'n Cray supercomputer upgraden, naar 16 core Interlagos processoren van 2.3 GHz. Dit hoeft zeker niet het top model te zijn, maar het geeft in elk geval aan aan wat voor getallen we moeten denken, voor de server chips. Zie http://www.esrl.noaa.gov/...h_to_Exascale-Boulder.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 06:10
Nog een review van de E350 op een Asus E35M1-M Pro bordje.

Lees hier verder:

Is best een aardige test. 18 watt Idle :9

[ Voor 3% gewijzigd door 8_ball op 14-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er eigenlijk al E-350 laptops/netbooks beschikbaar in de benelux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:51:
zijn er eigenlijk al E-350 laptops/netbooks beschikbaar in de benelux?
Die van Sony, AMD E-350 in de prijsvergelijker aanvinken bij laptops en dan vind je alle laptops die deze APU hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 07-10 14:52
Rumour: Dell takes over AMD.

Lenovo Thinkpad x120e zou morgen uitgebracht worden, al lees ik hier en daar andere datums. Wel al wat reviews:
http://blog.laptopmag.com...y-life-in-a-small-package
http://www.engadget.com/2...vo-thinkpad-x120e-review/

De modellen van verschillende fabrikanten zullen onderhand wel beginnen binnendruppelen. Pricewatch in de gatne houden zou ik zeggen.

[ Voor 62% gewijzigd door Noel op 14-02-2011 21:02 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zou mooi zijn maar kan niet want x86 is niet overneembaar ongeacht dat AMD deze licentie zelf volledig bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Afbeeldingslocatie: http://www.semiaccurate.com/static/uploads/2011/02_february/AMD_New_CPUs.png

http://www.semiaccurate.c...-ups-opteron-6100-speeds/

105 / 12 = 8,75watt/core... dat is best sick!
Als je dat bekijkt zou je zeggen dat bobcat niet eens zo super zuinig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Bobcat zelf is behoorlijk zuiniger. Vergeet niet dat in de Ontario/Zacate APU's ook nog een hongerige GPU huist. Bobcat zelf zal niet over de ~3Watt heen gaan als CPU, wanneer je het over de 1.6GHz geklokte versie hebt,

Maar met Bulldozer schijnt het allemaal nog mooier te worden. John Fruehe had het op de S|A forums over 5 Watt TDP per Bulldozer core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
16*5=80watt voor Interlagos die 50% beter presteert dan AMD's 12 core chips met een zelfde verbruik ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
madmaxnl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:40:
16*5=80watt voor Interlagos die 50% beter presteert dan AMD's 12 core chips met een zelfde verbruik ???
Bij die 5Watt per core werd geen snelheid gespecificeerd... Dus het kan ook een langzamere CPU zijn dan de degene waar jij hem nu mee vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Tja, die 5watt en de 16 core 50% sneller dan 12 core worden anders wel erg lozen dingen om te zeggen. Vandaar dat ik het verband leg maar er is niet zeker vandaar de vraagtekens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
We have just received a photo of what sender claims to be an engineering sample of AMD Bulldozer (Zambezi) Quad Core processor benchmark score table.
Unfortunately, he/she asked not to publish the original photo (it also has other test score, but for some reason we cant show it (don’t ask why)).
Anyway, here is 3D Mark Vantage CPU score chart (Sandy Bridge vs. Bulldozer)

3.5 GHz Bulldozer matches 4.0 GHz Sandy Bridge.
We don’t really care whether you believe benchmark results or not, as we just publish what we get our hands on. As always, a cat will die for every chart repost in forums, chats, etc.
Intel is screwed up until Ivy Bridge arrives.
As for other score, it’s a power consumption test.
Afbeeldingslocatie: http://www.rumorpedia.net/wp-content/uploads/2011/02/amdbulldozerbenchmark.png
Bron: http://www.rumorpedia.net...marks-leaked/#comment-525

Of het waar is weet ik niet, maar het is in ieder geval iets ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Toettoetdaan op 14-02-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
8Core Zambezi dan toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
8_ball schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:36:
Nog een review van de E350 op een Asus E35M1-M Pro bordje.

Lees hier verder:

Is best een aardige test. 18 watt Idle :9
Hmm nou ik vind t eigenlijk nogal tegenvallen. 18W idle is weliswaar 4W beter dan de Atom 330 en Celeron SU2300, maar die zijn allebei ook alweer drie generaties oud. Een i3 of een D525 zitten ook op dit niveau...
The E-350 CPU's performance was inconsistent, trailing Intel's CULV dual core Celeron SU2300 by small margins in some tests and larger margins in others. It was also incredibly slow when encoding video, even more so than Atom.
Zacate komt er hier eigenlijk uitrollen als grofweg een combinatie van Diamondville en Penryn, met een hele goede IGP (dat wel). Dat is niet slecht (geen VIA taferelen) maar echt een sprong vooruit is het niet. Ik ben toch bang dat Zacate een nicheprodukt zal blijven en dat het echte vuurwerk pas met Llano komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 14-02-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Ik lees op semiaccurate dat ze 'Quad Core processor' er later ter verduidelijking hebben toegevoegd.
Dus dat zou het een twee module chip maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:12:
[...]

Zou mooi zijn maar kan niet want x86 is niet overneembaar ongeacht dat AMD deze licentie zelf volledig bezit.
Dat lijkt me ook niet mooi. Want wat gaat HP dan doen?!
De DL385'ers blijf ik graag als vSphere hosts uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
madmaxnl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:12:
[...]

Helemaal niet. Intel moet Dell de gelegenheid geven om te onderhandelen over de x86 licentie. Dat is 1 van de uitkomsten van de hele rechtzaak en schikking.
Toettoetdaan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:33:
Of het waar is weet ik niet, maar het is in ieder geval iets ;)
Als het echt een quadcore is (2M/4C) dan doet AMD iets heel goeds. Maar het lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd... 4M/8C zou geloofwaardiger zijn, maar dan is het toch aan de lage kant....

[ Voor 60% gewijzigd door GENETX op 15-02-2011 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
GENETX schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 07:47:
Helemaal niet. Intel moet Dell de gelegenheid geven om te onderhandelen over de x86 licentie. Dat is 1 van de uitkomsten van de hele rechtzaak en schikking.
M.a.w. Intel bepaald of Dell dan de X86 licentie krijgt na een overnamen van AMD. De licentie is dus niet overneembaar.

Het geen in het akkoord stond omtrent 1,25miljard dollar deal was dat AMD kosteloos een X86 licentie kreeg. Zonder restricties zoals het, niet meer dan 20% mogen outsourcen van de gehele X86 chip productie. Vandaar dat de deal ook werd gemaakt na de gesloten Joint-Venture van AMD en ATIC waarbij het discutabel was of dit als outsourcen gezien kon worden. Omdat de fabrieken niet helemaal meer van AMD waren maar nu van GlobalFoundries zijn.

AMD heeft dit min of meer afgedwongen door dus gewoon brutaal een Join-Venture te sluiten. Waardoor het niet helemaal duidelijk was of het geen AMD deed wel mocht volgens de X86 licentie restricties. AMD heeft in de deal laten vastleggen dat ze hun hele productie mogen outsourcen. Vandaar dat AMD nu zijn aandeel ook in GF is aan het afbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bestaat geen x86 licentie, bestaat alleen cross licentie tussen amd en intel die over duizenden patenten gaat, behalve x86 patent want daar rust geen patent op, wel op de techniek die er later omheen is gebouwd. ;)

Cross licentie is ervoor dat intel en amd elkaar niet steeds aanklagen omdat ze elkaars techniek gebruiken, daarom hebben ze cross licentie in leven geroepen. Intel was bang dat toe AMD productie afstoten naar GF ook de intellectuele eigendommen van intel naar GF zou gaan en wellicht naar klanten van GF, daarom wilde intel cross licentie beëindigen omdat ze van mening waren dat amd alles naar GF doorschuift maar dat was AMD niet van plan en heeft AMD geen contractbreuk gepleegd en gaat de cross licentie van 2001 gewoon gezellig door.

1.25miljard is voor schikking omdat intel prijs afspraken heeft gemaakt. Is geen afkoping van cross licentie of x86 licentie, laatst bestaat ook helemaal niet meer.

Laatste x86 licentie is verstrekt en ook ingetrokken ver voordat je geboren werd. :P :D

Edit/
Liep de patent cross licentie niet af in jan 2011? Zou 10 jaar geldig zijn als ik het goed heb, cross licentie van 2001 is 1-1-2001 getekend.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 15-02-2011 12:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
madmaxnl schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:59:
M.a.w. Intel bepaald of Dell dan de X86 licentie krijgt na een overnamen van AMD. De licentie is dus niet overneembaar.
Toch niet. Door de schikking moet Dell een eerlijke kans krijgen om opnieuw te onderhandelen over die licentie. Het is idd niet zo dat Dell hem automatisch krijgt, maar het is ook zeker niet zo dat Intel het zomaar kan weigeren. Intel moet Dell een eerlijke kans geven om te onderhandelen over de licentie.

http://www.anandtech.com/...el-settles-with-the-ftc/2
The third CPU requirement is a bit more interesting. It’s well known that Intel’s x86 cross-licensing agreements with AMD and Via place strict requirements on what these companies can do while still maintaining their x86 licenses, largely to keep these companies from selling off their license or sub-licensing other companies to design x86 CPUs. Or to put this another way, Intel’s x86 license agreement is designed to keep AMD and Via as the only other x86 CPU designers and to prevent anyone else from becoming an x86 CPU designer by buying the license or the company.

The FTC has not gone so far as to require that Intel drops these provisions, but it does weaken them. If either AMD or Via has a “change of control” (i.e. a buyout/takeover/merger/joint-venture), Intel cannot immediately take the resulting company to court to terminate the license. Intel is required to enter in to good-faith negotiations with the new company to continue x86 CPU design and can only begin court proceedings after a certain period of time. As far as we can tell this does not require that Intel extend a license to a buyer of AMD or Via, but it does require that they consider it. If Intel does not act in good-faith in these negotiations, then the FTC can sanction Intel over it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

If Intel does not act in good-faith in these negotiations, then the FTC can sanction Intel over it.
Sanctioneren, maar dan later toch beslissen dat het niet door gaat zeker. Met zo'n vage regelgeving geef je de macht aan degene met de meeste juridische slagkracht...

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mwoah, dat week ik zo niet. De FTC is wel een mededingingsautoriteit en heeft nog meer macht eigenlijk. Eventueel kunnen ze dan ook beslissen Intel op te splitsen mogelijk. Ik denk echt niet dat het voor Intel zo heel makkelijk wordt om degene die AMD of VIA overneemt een x86 licentie te weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zo raar is dat niet. Het "geheim" van Core i7 of de "fail" van Phenom (II) zit in de L2 cache snelheid.

Bij Phenom II moet je even lang (15 kloktikken) op 512KB L2 cache wachten als bij Penryn op 6 MB L2 cache. Bij Core i7 duurt het 11 kloktikken met een kleinere 256 KB L2 cache. In 73% van de tijd hetzelfde werk doen of +37% sneller is een duidelijke prestatiewinst. L2 cache wordt meer als een opvangbak voor een overlopende L1 cache gezien, de traditionele rol van L2 wordt door L3 cache uitgevoerd.
http://www.anandtech.com/show/2702/5

Net zoals het "geheim" van Conroe in 4 à 6 MB cache zat, kon AMD het gat dichten door ook 6MB cache aan Phenom II te plakken. Nu kan AMD het gat tov Core i7 dichten door L2 cache in 11 of minder kloktikken bereikbaar te maken. Dan kan je nog wat verbeteringen er tegen aansmijten.

bv Een traditionele dualcore nemen en alle redundante overbodigheden eruit snijden totdat je compacte modules hebt. Modules nemen niet alleen minder waferoppervlakte (=productiekosten) in beslag, maar de verbindingen zijn ook korter zodat er lagere wachttijden zijn.

Stel je voor dat de 2 MB L2 cache in een module in 11 kloktikken te benaderen valt, dan hebben we een killer. Is het weer 15 kloktikken, dan hebben we een fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

rapture schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:54:

Stel je voor dat de 2 MB L2 cache in een module in 11 kloktikken te benaderen valt, dan hebben we een killer. Is het weer 15 kloktikken, dan hebben we een fail.
Ligt in dit verhaal wel hoe goed de branchprediction is (maar die is volgens mij bij Intel wel redelijk op orde, bij AMD geen idee eigenlijk) en hoeveel de straf is voor een cache miss. Liever 15 klokken wachten op een 99% hit dan 11 + penalty bij een cache miss.

[ Voor 58% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-02-2011 16:16 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer de mainstream AMD FUSION desktop APU's uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:54:
L2 latency zal vast wel belangrijk zijn, maar om nou te zeggen dat echt alles er van af hangt... :s Ten eerste zijn er nog veel meer latencies in je chip: L3, L1, instructie, retirement etc. etc. L2 is maar een deel er van. Ten tweede, er is een aanzienlijke kans dat de top bin Zambezi op een hogere frequentie werkt dan SB, wat de wacht tijden weer omlaag haalt. Ten derde is er zoals gezegd ook zoiets als prefetching, en dan hebben we het over de executie van de instructies nog niet eens gehad, of dingen als micro-op fusion (waarvan anderen weer zeggen dat het dé feature is die Intel processoren sneller maakt) of hyperthreading (idem).

Interessant verhaal hoor, maar er is zo veel meer dat ook zo z'n effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 22:07
De moederborden zijn inmiddels verkrijgbaar. In de PW kun je de fusion APU terug vinden. Onder andere van msi, gigbyte, asrock en asus. Als je de ontario Liano (phenom II + GPU) bedoeld, deze zijn pas in h2 verkrijgbaar dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
karakedi schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:54:
De moederborden zijn inmiddels verkrijgbaar. In de PW kun je de fusion APU terug vinden. Onder andere van msi, gigbyte, asrock en asus. Als je de ontario (phenom II + GPU) bedoeld, deze zijn pas in h2 verkrijgbaar dacht ik.
Ontario is Bobcat + GPU (dus niet Phenom II), dus net als Zacate, maar dan op lagere snelheden en lager TDP.

De Llano waar hij het over lijkt te hebben is meer een Athlon II + GPU en zou niet H2 uit moeten komen, maar Q2. De laatste statements die gemaakt zijn is dat Bulldozer uit komt in Q2 en dat Llano nog voor Bulldozer uit komt. De launch lijkt dan ook eerder ergens eind april tot eind mei plaats te hebben. Waarschijnlijk zal AMD Llano officieel lanceren tijdens Cebit begin maart. Dan zal er wel meer duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Zullen er ook bulldozer cores icm een gpu verschijnen? Of is daar nog niks over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
spNk schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:14:
Zullen er ook bulldozer cores icm een gpu verschijnen? Of is daar nog niks over bekend?
Trinity. Waarschijnlijk zal deze APU ergens volgend jaar verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 02:14
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 90,58€ 90,58
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 39,90€ 39,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 229,38

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,90€ 16,90
1AOpen ES45F€ 41,96€ 41,96
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 48,90€ 48,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1Asrock 880GM-LE€ 54,37€ 54,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,13

OK, waarom zou ik kiezen voor Fusion? Of moet ik het niet zo zien en is het puur voor HTPC's/mediacenters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Je zou natuurlijk een mini-ITX (~50 extra) bordje kunnen pakken voor die X2 250 en hem dan ook in een mini-ITX kastje proppen. Daarbij kun je overigens ook alvast vaststellen dat de Zacate-oplossing een betere GPU heeft, minder stroom verbruikt, DX11 ipv DX10.1 heeft, UVD 3 ipv UVD 2.

Je Athlon oplossing zou je moeten vergelijken met de Llano oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
dahakon schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:24:
[...]

Trinity. Waarschijnlijk zal deze APU ergens volgend jaar verschijnen.
De moederborden die over enkele maanden te koop zijn met 900 chipset zullen iig een AMD Radeon HD 6310, 6350 of 6370 hebben als het goed is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dahakon schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:34:
Je zou natuurlijk een mini-ITX (~50 extra) bordje kunnen pakken voor die X2 250 en hem dan ook in een mini-ITX kastje proppen. Daarbij kun je overigens ook alvast vaststellen dat de Zacate-oplossing een betere GPU heeft, minder stroom verbruikt, DX11 ipv DX10.1 heeft, UVD 3 ipv UVD 2.

Je Athlon oplossing zou je moeten vergelijken met de Llano oplossingen.
Duidelijk. Het ging er mij meer om dat je voor hetzelfde geld een veel krachtige processor hebt maar blijkbaar gaat het om de GPU hier. Dus die is beter dan de HD4250? Afgezien van DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het gaat bij dat segment ook om het HTPC-effect: Passieve koeling mogelijk in een superklein kastje wat tussen je Blu-ray-speler en je versterker past. Het verbruik (en dus ook de warmte die geproduceerd wordt en afgevoerd moet worden) ligt bij die athlon II al véél hoger.

Voor de gemiddelde desktop is het inderdaad geen topper.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 15-02-2011 20:54 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
chim0 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:45:
[...]

Duidelijk. Het ging er mij meer om dat je voor hetzelfde geld een veel krachtige processor hebt maar blijkbaar gaat het om de GPU hier. Dus die is beter dan de HD4250? Afgezien van DX11.
De door mij benoemde UVD 3 is ook een belangrijk punt. Daarbij het dubbele aantal SPU's, wat ook meeweegt in de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bwerg schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:53:

Voor de gemiddelde desktop is het inderdaad geen topper.
Daar ging het mij inderdaad om. Iets onder de 200 euro met een beetje power. Als zoiets nou hooguit 60/70 euro kost maar het kost gewoon 100 euro of meer waardoor je net zo goed een gewoon moederbord en processor kan kopen. En ja dat verbruik, ach. Zo spectaculair is een Athlon II nou ook weer niet.

Ja, een Sempron en dan unlocken maar dat is ook niet altijd gegarandeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Athlon II X2 gaat EOL, daarnaast staan ze sowieso niet tegenover elkaar. Een E350 is leuk als HTPC APU, terwijl een Athlon II X2 meer iets is voor een standaard PCtje. Llano is meer een vervanger van een Athlon II X2.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes terugkomend op dit plaatje, een hele slimme observatie van Dresdenboy:
And why is the higher Zambezi score _exactly_ 17,001% higher than the lower one (while Turbo freq. is 20% higher). That's as if it has been _calculated_ by multiplying the lower number with 1,17 and rounding (try out).
De geloofwaardigheid ervan zakt nu wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Werd die grafiek door iemand serieus genomen dan? De gemiddelde gebruiker zonder ECDL diploma kan in word 97 nog mooiere grafieken maken..

Hoe komen ze overigens aan die 1,17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:11:
[...]

Ontario is Bobcat + GPU (dus niet Phenom II), dus net als Zacate, maar dan op lagere snelheden en lager TDP.

De Llano waar hij het over lijkt te hebben is meer een Athlon II + GPU en zou niet H2 uit moeten komen, maar Q2. De laatste statements die gemaakt zijn is dat Bulldozer uit komt in Q2 en dat Llano nog voor Bulldozer uit komt. De launch lijkt dan ook eerder ergens eind april tot eind mei plaats te hebben. Waarschijnlijk zal AMD Llano officieel lanceren tijdens Cebit begin maart. Dan zal er wel meer duidelijk worden.
Bedoelde idd de Llano en de trinity. trinity zal wss later uitkomen en pc is aan vervanging toe dus waarschijnlijk een llano voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
spNk schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:58:
Werd die grafiek door iemand serieus genomen dan? De gemiddelde gebruiker zonder ECDL diploma kan in word 97 nog mooiere grafieken maken..

Hoe komen ze overigens aan die 1,17?
Er is dan ook gezegd dat ze niet de officiele zelf kunnen posten en dus zelf de waarden in een ander grafiekje gieten.

1.17 is het score verschil tussen de turbo versie en de gewone. Om tegen Dresdenboy in te gaan, AMD heeft bij de uitleg al aangegeven dat turboboost gaat tot TDP en dus afhankelijk is van het type load in hoever de turbo gaat. Dus het is niet omdat turbo enabled is tot 700MHz max voor alel cores, dat deze ook werkelijk continue gehaald wordt. Wat dus een verklaring kan zijn waarom de scaling iets minder is (85% voor BD vergeleken met SB(90%) per clock. En die 17% tja de kans dat het 17.001 is is even groot als eender welk ander getal. (niet dat ik de nummers voor waar aanneem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik neem aan dat het inderdaad om een 4 module 8 core gaat. Dus echt een eerlijke vergelijking is het niet. Had em liever tov Gulftown gezien. Zal me niets verbazen als er voor s2011 straks ook een 8C/16T SB-E komt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:25
Astennu schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:47:
[...]

Ik neem aan dat het inderdaad om een 4 module 8 core gaat. Dus echt een eerlijke vergelijking is het niet. Had em liever tov Gulftown gezien. Zal me niets verbazen als er voor s2011 straks ook een 8C/16T SB-E komt.
In mijn ogen is dit wel een eerlijke vergelijking, SB heeft 4 cores en 8 threads en BD 4m/8c. Dit is nu volgens mij het voordeel van bulldozer. Intel splits de thread over 1 core en bulldozer doet het over een andere core. Allebei een andere manier voor dezelfde bedoeling.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Scorpia schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:07:
[...]

In mijn ogen is dit wel een eerlijke vergelijking, SB heeft 4 cores en 8 threads en BD 4m/8c. Dit is nu volgens mij het voordeel van bulldozer. Intel splits de thread over 1 core en bulldozer doet het over een andere core. Allebei een andere manier voor dezelfde bedoeling.
Nee. Intel kijkt of dezelfde core nog een instructie van een andere thread tegelijk kan uitvoeren. AMD doet dat deels ook, maar met als verschil dat AMD 90% van de tijd nog een instructie op de bulldozer module kan verwerken, terwijl Intel maar zo'n 10-20% van de tijd nog een instructie kan verwerken. Er is wel een groot verschil in aanpak en resulterende performance.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 16-02-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Maar als je wilt vergelijken is bulldozer 4m/8c en sandybridge 4c/8t wel een goede vergelijking, alleen AMD haalt meer performance op hun manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee. Net als het niet goed is om op kloksnelheid te vergelijken. Tegenwoordig moet je processoren gewoon op prijs, verbruik en prestatie vergelijken. Alleen dat. Want anders geven de 2e gen APU's weer complicaties, of wat dacht je van een vergelijking met ARM processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Maar Astennu zegt dat bulldozer 4m/8c niet kan vergelijken met de prestaties van sandy bridge 4c/8t. Hij vindt dat het beter was om met gulftown te vergelijken maar die heeft 6c/12t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Scorpia schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:42:
Maar Astennu zegt dat bulldozer 4m/8c niet kan vergelijken met de prestaties van sandy bridge 4c/8t. Hij vindt dat het beter was om met gulftown te vergelijken maar die heeft 6c/12t.
Daarbij gaat hij er wel vanuit dat het een 8core chip is, terwijl het artikel later nog is aangepast met de toevoeging quad-core, om duidelijk te maken dat het een 4core chip betreft.

Ook AMD schijnt dat module verhaal totaal niet te willen en het gewoon bij core's houden.
Maar goed, ik denk dat we een beetje te weinig info hebben om deze discussie weer te herhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar dat is het ook niet. Het is de manier waarop je core definieert.

1 Core == 1 Module / 2 Threads
vs.
1 Core == 0,5 Module / 1 Thread

Zolang je de definitie van core niet linkt aan het aantal modules en/of threads heb je er niks aan. AMD wil misschien niet aan de module benaming, maar dat wil niet zeggen dat we hem maar moeten skippen. In tegendeel, juist door de modules ook te noemen is het voor ons duidelijk om welke variant het gaat. Er is nog geen unanieme benaming op het internet en dus is het constant maar gokken welke definitie men hanteert. Zou fijn zijn als ik opeens 1 definieer als 2 ;) . Zou mooi zijn, want dan zou ik op mijn tentamen ipv een 5 een 10 hebben gehaald

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 16-02-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik denk dat astennu liever de 6 core 12 threads van Intel naast de 4 core 8 threads van AMD plaatst omdat Intel dan dankzij hyperthreading bijna uitkomt op de prestaties van 8 echte cores, en AMD eveneens bijna uitkomt op 8 echte cores, en dat die 8 en 8 dus mooi op elkaar kunnen geprojecteerd worden. Terwijl een hyperthreaded quadcore van Intel nooit aan die 8-core equivalentie zal raken (zelfs niet benaderd) omdat hyperthreading veel minder winst geeft dat de extra "core" in elke module van AMD.

Maar zoals gezegd is het bepalen van zulke arbitraire vergelijkingsmaten nutteloos (behalve misschien in het opzicht van het zoeken naar de beste single-thread prestaties). Het enige is inderdaad prestaties per prijs en per verbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-02-2011 16:06 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.