mad_max234 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:58:
en het als twee cores gaan zien.

Als 1 module vergelijkbaar prestaties heeft als twee i7 cores. Maar ik denk dat er een module nodig is om 1 high end i7 te evenaren in overall cpu benchmarks. Op enkel uitschieters wellicht na.
dus omdat een atom of bobcat core niet de prestaties van een highend i7 core kan benaderen is het geen echte core? pas als je er 4 of 6 bij elkaar hebt ofzo dan pas kan je spreken van een core?
dat is natuurlijk een onzin vergelijking.
kijken naar wat het relatief kan toevoegen is zinvoller denk ik.
een 2de core bij een dual core voegt tussen de 0 en de 100% performance toe.
ht voegt bij de i7, ergens tussen de 0 en de 30% performance toe. geen dual core dus.
de 2de core bij een bulldozer module voegt tussen de 0 en de 100% toe.
dus ook naar de relatieve performance gekeken kan je ook stellen dat een module gewoon een dual core is.
1.8/1.9 is niet 1 en een beetje.
dat zou niemand omschrijven als 1 en een beetje.
ht is 1.1/1.2 gemiddeld dat is 1 en een beetje. 1.8 1.9 is dat niet.
waarom leg je daar de grens?
met zulke beweringen kan ik stellen dat ik vind dat de core2duo geen dual core is want de l2 is niet dubbel uitgevoerd.
dat slaat natuurlijk nergens op. maar ik kan geen redenen bekenden waarom jouw grens wel legitiem is maar die van deze bewering niet.
ik kan wel redenen bedenken waarom het niet een redenatie is.
of de fetch nu 1 of 2 or 100 cores voed het is nog steeds een fetch en geen essentieel onderdeel van een core.
decoder heb je op niet-x86 cores vaak niet eens. het is dus niet noodzakelijk om iets een core te noemen.
en voor x86 je kan ook een ontwerp bedenken waar alle instructies in een gedeelde instructiecache van te voren al gedecode worden bijvoorbeeld. zijn alle cores van maar 1 core? natuurlijk niet.
en tot slot, er zijn veel cpu's gemaakt zonder FP erin, en toch worden die als core omschreven. FP is geen noodzaak om iets tot core te maken.
en de andere kant op, om dat er 3 schedulers in 1 module zitten zou ik kunnen zeggen dat het een tripple core is. intel heeft namelijk maar 1 scheduler per core voor zowel int als PF.
onzin natuurlijk maar waarom is dit wel onzin, maar jouw redenatie niet?
mad_max234 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:19:
@Dooievriend
Ziet het eruit als een dual core
Presteert het als een dual core
Dan is het een dual core
Ziet het eruit als een single core met wat extra's
Presteert het als een single core met wat extra's
Dan is het een single core met wat extra's
voor bulldozer neig ik zelf, met deze redenatie, veel meer naar de eerste optie.
het ziet er niet uit als single core met wat extra, het presteert niet als een single core met wat extra dus is het geen single core met wat extra.
het ziet eruit als een dual core die wat dingen delen, het presteerd als een dual core die wat dingen delen, het is een dualcore die wat dingen delen.
[
Voor 67% gewijzigd door
Countess op 30-01-2011 15:09
]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!