Toevallig 'n paar dagen geleden gedownload. Toen ik er over hoorde was ik nog sceptisch, maar de eerste avond merkte ik al dat het veel fijner werkte!LePlatDuJour269 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:27:
Het oog wil ook wat... en zeker goed behandeld worden. Met f.lux bijvoorbeeld.
[...]
Nou, dit programma past niet de helderheid aan, maar juist de kleurtemperatuur.SMulTiE schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:08:
Ik neem aan dat dat met een MBP met ambient light sensor weinig zin heeft?
Stel het is 's nachts en het enige licht in de kamer is een lamp. Als je dan naar een wit vel papier kijkt, dan is deze niet meer perfect wit, maar neemt het de kleur over van de lamp. Dit programma doet ongeveer hetzelfde, alleen dan voor het scherm van een mac. Dit zorgt er voor dat het veel rustiger kijkt.
In de FAQ op de site wordt ook mooi antwoord gegeven op jouw vraag en vele andere
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe goed dat werkt, heb het net eigenlijk gedownload. Ga het vanavond eens uitproberen op mijn macbookLePlatDuJour269 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:27:
[...]
Dit is echte en zeer fijne extensie!Hertog schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:28:
ClickToFlash is hier al een keer genoemd, maar (bij mij) werkt h.264 laden van YouTube laden niet meer. Alternatief is een Safari-extensie, werkt ook voor embedded video's: http://www.verticalforest...erter-for-youtube-videos/
Ik zoek alleen nog een extensie waarmee ik kan instellen, bij het selecteren van een woord > zoeken op google, dat hij het in een nieuw tabblad opent in plaats van dezelfde. Ik gebruik deze functie wel erg vaak en vind het vervelend dat het dan niet net zoals in firefox geopend wordt in een nieuw tabblad. Weet iemand of er iets voor is?
Verwijderd
Daarvoor gebruik ik de 3-vinger click op de Magic Mouse. Dat is gekoppeld aan de "middle click" via Magicprefs. Als je dan klikt op "zoek op Google" bijv. opent hij hem in een nieuwe tab.
Het werkt ook bij links die normaal in dezelfde tab weergegeven worden.
Het werkt ook bij links die normaal in dezelfde tab weergegeven worden.
Kent iemand de extensie voor Safari 'Clean Google'. Dat zorgt ervoor dat Google.nl zonder banners etc. wordt geladen. Had hem op mijn oude Mac, maar kan hem helaas niet meer vinden...
Dat is dus Aqua Extreme!
Dat is dus Aqua Extreme!
[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 06-03-2011 10:34 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Heb dit nu ook geïnstalleerd en het is echt een super programmatje! Zeker een aanrader!LePlatDuJour269 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:27:
[...]
Bongiovi DPS plugin ben ik net met (grote) toeval tegengekomen toen ik naar een plugin aan het zoeken was voor iTunes. Ik vind het geluid echt merkbaar beter
Zijn er andere mensen met ervaring met deze plugin? Ben er zelfs over aan het nadenken om het te kopen. De built-in speakers van mn MacBook Pro 15" klinken opeens veel beter. [/ophemelmodus]
Heb dit ook maar eens geïnstalleerd, moet zeggen dat het niet echt een probleem was tot nu. Maar ben benieuwd of me dit gaat bevallen.LePlatDuJour269 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:27:
[...]
Wat vet! Ook dit ga ik even testen en ben het voorlopig (1 minuut luisterenAwoodentree schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:09:
Bongiovi DPS plugin ben ik net met (grote) toeval tegengekomen toen ik naar een plugin aan het zoeken was voor iTunes. Ik vind het geluid echt merkbaar beterZijn er andere mensen met ervaring met deze plugin? Ben er zelfs over aan het nadenken om het te kopen. De built-in speakers van mn MacBook Pro 15" klinken opeens veel beter. [/ophemelmodus]
[ Voor 47% gewijzigd door f.h op 07-03-2011 22:18 ]
Ik ga dat programmatje ook eens downloaden. Ben benieuwd of het ook het algemene geluid verbeterd wat vanuit itunes komt. Op mijn externe geluidskaart thuis vind ik itunes altijd minder klinken dan andere software waarin ik muziek af speel.
Heb sinds gisteren het appje Sizzling Keys in het voorkeurenpaneel staan.
Ik zocht een programma waarmee ik, zonder dat ik iTunes zit, toch volume kan regelen met sneltoetsen, omdat het geluid via Airport Express gaat en het volume van mijn Mac niet.
Via twee simpele sneltoetsen kan ik nu volume regelen van Airport Express. Ideaal en gratis!
http://www.yellowmug.com/sk4it/
Ik zocht een programma waarmee ik, zonder dat ik iTunes zit, toch volume kan regelen met sneltoetsen, omdat het geluid via Airport Express gaat en het volume van mijn Mac niet.
Via twee simpele sneltoetsen kan ik nu volume regelen van Airport Express. Ideaal en gratis!
http://www.yellowmug.com/sk4it/
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Voor degene die net zoals mij altijd precies willen weten waar nu de HDD / of SSD vol mee staat is DaisyDisk echt een musthave, niet alleen werkt het goed en krijg je supersnel informatie over de locatie van grotere bestanden, maar het heeft ook nog eens eens een geweldige grafische interface.
Enige nadeel is dat je vanuit de app niet de bestanden kunt verwijderen dus je zal nog steeds via Finder e.d het bestand daadwerkelijk moeten verwijderen mocht je dat willen. Anyway ik kan niet meer zonder
Enige nadeel is dat je vanuit de app niet de bestanden kunt verwijderen dus je zal nog steeds via Finder e.d het bestand daadwerkelijk moeten verwijderen mocht je dat willen. Anyway ik kan niet meer zonder
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dat vervormt het geluid toch gewoon? Lijkt me niet echt gewenst als je de muziek wilt horen zoals de producent het heeft bedoeld.Awoodentree schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:09:
Bongiovi DPS plugin ben ik net met (grote) toeval tegengekomen toen ik naar een plugin aan het zoeken was voor iTunes. Ik vind het geluid echt merkbaar beterZijn er andere mensen met ervaring met deze plugin? Ben er zelfs over aan het nadenken om het te kopen. De built-in speakers van mn MacBook Pro 15" klinken opeens veel beter. [/ophemelmodus]
Heb je het zelf al wel beluisterd/geprobeerd (no offence)?SMulTiE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:05:
[...]
Dat vervormt het geluid toch gewoon? Lijkt me niet echt gewenst als je de muziek wilt horen zoals de producent het heeft bedoeld.
Bedankt voor de tip! Ben ook even wezen luisteren en heb hem ook maar aangeschaft, vind het bijzonder mooi klinken.Awoodentree schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:09:
Neen. Maar ik ken het uit m'n winamp-tijd 10 jaar geleden nog wel, soortgelijke progjes.f.h schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:06:
[...]
Heb je het zelf al wel beluisterd/geprobeerd (no offence)?
Het geeft inderdaad een "voller" geluid, door bepaalde frequentiebereiken te boosten.
Wat meneer hier beneden ook al zegt. Het is niks meer dan een equalizer-instelling. Als je daar geld voor wilt betalen, be my guest.
Overigens maak ik ook geen gebruik van iTunes, dus voor mij is het sowieso niks.
[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 08-03-2011 14:04 ]
Vind die plugin zelf niet echt geweldig eigenlijk, het maakt de muziek vooral luider op zowel hoog als laag. Als je dat wilt zou je dat zelf imho ook prima met de equalizer in kunnen stellen. Daarnaast werkt hij ook niet met Airtunes.
[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 08-03-2011 14:08 ]
Dan vind ik Name Mangler fijner.
Ik begrijp je punt en snap ook echt wel dat een stukje software van mijn MBP speakers niet opeens 'audiofiel proof' speakers kan maken. Maar vroeg me af of je je mening over Bongiovi op eigen gebruik of op een algemene mening baseerde. Moet zeggen dat ik het ook niet gekocht heb, maar het voorlopig nog even in de demo mode gebruik.SMulTiE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:57:
[...]
Neen. Maar ik ken het uit m'n winamp-tijd 10 jaar geleden nog wel, soortgelijke progjes.
Het geeft inderdaad een "voller" geluid, door bepaalde frequentiebereiken te boosten.
Wat meneer hier beneden ook al zegt. Het is niks meer dan een equalizer-instelling. Als je daar geld voor wilt betalen, be my guest.
Overigens maak ik ook geen gebruik van iTunes, dus voor mij is het sowieso niks.
Pas op als je Disco App wil kopen. Ik heb nu al 2x een bestelling via de website gedaan, maar geen licentie ontvangen. Eerste keer mijn geld teruggekregen via PayPal. Wil de app toch graag gebruiken en heb wederom besteld en weer geen licentie ontvangen.
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Zoals ik al zei: ik heb dit specifieke programma niet gebruikt, omdat ik geen iTunes heb. Maar ik heb in het verleden wel soortgelijke filters/codecs gebruikt voor Winamp (op Windows). Ook ik was toen onder de indruk van de "verbetering" in geluid die ik ervoer.f.h schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:14:
[...]
Ik begrijp je punt en snap ook echt wel dat een stukje software van mijn MBP speakers niet opeens 'audiofiel proof' speakers kan maken. Maar vroeg me af of je je mening over Bongiovi op eigen gebruik of op een algemene mening baseerde. Moet zeggen dat ik het ook niet gekocht heb, maar het voorlopig nog even in de demo mode gebruik.
Maarrrrr: geluid kan, afaik, niet beter worden (wel klinken) door gebruik van software (ervanuitgaande dat de gebruikte audiospeler het geluid niet vernaggelt). MP3/AAC wordt bit-voor-bit gedecodeerd en naar je speakers verzonden afaik. Je boxen kunnen een gedeelte of het gehele spectrum vertalen naar hoorbare geluidsgolven. Zolang dat gebeurt (en ik zie niet in waarom iTunes/VLC/Vox dit niet correct zouden doen) kun je het audiobestand dus niet "beter" maken dan dat het al is. Wat een progarmma als Bongiovi dus alleen maar kan doen, is naprocessen (bepaalde golflengtes versterken/verzwakken, echo toevoegen etc etc) waardoor de toehoorder het als bv "voller" beschouwt. Maar feitelijk ben je aan het veranderen wat tijdens het componeren/afmixen van de muziek door de componist/producer is bedoeld.
Mocht je dit onverhoopt toch graag willen, kun je volgens mij altijd nog gebruik maken van de equalizer die de meeste mp3-programma's wel meeleveren.
Lang verhaal geworden, en wellicht ook niet geheel op waarheid gestoeld (ik ben verre van een audiofiel -hoewel ik muziek wel enorm waardeer- en ook op technisch gebied niet bijzonder onderlegd) maar dit is volgens mij hoe de vork in de steel zit.
Ik laat me graag verbeteren door iemand die er wél verstand van heeft, maar voorlopig geloof ik nog even in m'n eigen verhaaltje
Verwijderd
Zo wss al een keer hier langs gekomen maar hier is mijn lijstje waar ik echt niet zonder kan ;-)
Totalfinder !! Gewoon weg heerlijk. Finder met tabs, dual mode etc
http://totalfinder.binaryage.com/
Airfoil.
Voor de mensen met een airport express die zich ergeren aan het feit dat je alleen kunt airplayen vanaf itunes is dit de oplossing !! Je kunt gewoon alles afspelen over je airport.
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Alfred.
Persoonlijk fijner en sneller dan quicksilver
http://www.alfredapp.com/
Rockmelt
Een browser gebaseerd op chrome en social media. Leuk om eens te proberen.
Divvy
Een app waarmee je je venster makkelijk kunt opdelen in je scherm. Maximaal 1/4 of 1/2 kan heel makkelijk gedaan worden. Mocht je met veel vensters werken is dit misschien de uitkomst.
http://www.mizage.com/divvy/
Dockview
Zegt het eigenlijk al. Je kunt je vensters previewen beetje ala windows 7 stijl.
http://kapeli.com/dockview/
Amen
Totalfinder !! Gewoon weg heerlijk. Finder met tabs, dual mode etc
http://totalfinder.binaryage.com/
Airfoil.
Voor de mensen met een airport express die zich ergeren aan het feit dat je alleen kunt airplayen vanaf itunes is dit de oplossing !! Je kunt gewoon alles afspelen over je airport.
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Alfred.
Persoonlijk fijner en sneller dan quicksilver
http://www.alfredapp.com/
Rockmelt
Een browser gebaseerd op chrome en social media. Leuk om eens te proberen.
Divvy
Een app waarmee je je venster makkelijk kunt opdelen in je scherm. Maximaal 1/4 of 1/2 kan heel makkelijk gedaan worden. Mocht je met veel vensters werken is dit misschien de uitkomst.
http://www.mizage.com/divvy/
Dockview
Zegt het eigenlijk al. Je kunt je vensters previewen beetje ala windows 7 stijl.
http://kapeli.com/dockview/
Amen
Ik snapte je punt al, ik meldde alleen waarom ik het je vroegSMulTiE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:57:
[...]
Zoals ik al zei: ik heb dit specifieke programma niet gebruikt, omdat ik geen iTunes heb. Maar ik heb in het verleden wel soortgelijke filters/codecs gebruikt voor Winamp (op Windows). Ook ik was toen onder de indruk van de "verbetering" in geluid die ik ervoer.
Maarrrrr: geluid kan, afaik, niet beter worden (wel klinken) door gebruik van software (ervanuitgaande dat de gebruikte audiospeler het geluid niet vernaggelt). MP3/AAC wordt bit-voor-bit gedecodeerd en naar je speakers verzonden afaik. Je boxen kunnen een gedeelte of het gehele spectrum vertalen naar hoorbare geluidsgolven. Zolang dat gebeurt (en ik zie niet in waarom iTunes/VLC/Vox dit niet correct zouden doen) kun je het audiobestand dus niet "beter" maken dan dat het al is. Wat een progarmma als Bongiovi dus alleen maar kan doen, is naprocessen (bepaalde golflengtes versterken/verzwakken, echo toevoegen etc etc) waardoor de toehoorder het als bv "voller" beschouwt. Maar feitelijk ben je aan het veranderen wat tijdens het componeren/afmixen van de muziek door de componist/producer is bedoeld.
Mocht je dit onverhoopt toch graag willen, kun je volgens mij altijd nog gebruik maken van de equalizer die de meeste mp3-programma's wel meeleveren.
Lang verhaal geworden, en wellicht ook niet geheel op waarheid gestoeld (ik ben verre van een audiofiel -hoewel ik muziek wel enorm waardeer- en ook op technisch gebied niet bijzonder onderlegd) maar dit is volgens mij hoe de vork in de steel zit.
Ik laat me graag verbeteren door iemand die er wél verstand van heeft, maar voorlopig geloof ik nog even in m'n eigen verhaaltje
Dit soort effecten doen heel wat meer dan alleen simpelweg equalizen hoorSMulTiE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:57:
Effecten om het geluid te 'verbeteren' zijn dynamische filters die een combinatie van een aantal dingen doen, waaronder meestal dynamische equalizing en zaken zoals multi-band compression, fasetrucjes (stereobeeld verbreden/verdiepen) en harmonizing. Soms wordt zelfs wat reverb toegepast om het ruimtelijker te maken. Hoe dan ook, met een simpele equalizer bereik je niet hetzelfde effect.
Als purist gebruik ik die rommel allemaal niet en luister naar muziek zoals het opgenomen is
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ga je me nou vertellen dat ik de bijna-langste-post-in-m'n-leven voor niks getypt heb??f.h schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:05:
[...]
Ik snapte je punt al, ik meldde alleen waarom ik het je vroeg
Ah well
De meeste muziek klinkt al lang niet meer zoals het opgenomen is, dat is ook precies waarom het met deze plug-in beter kan klinken. De meeste muziek wordt zo neutraal mogelijk afgemixed om op zoveel mogelijk systemen goed te klinken. Ze kunnen met de plugin aan de hand van de kennis van het afspeelsysteem (speakers in de mac) verbeteringen aanbrengen. Zie ook de quote van hun website:Exirion schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:12:
[...]
Als purist gebruik ik die rommel allemaal niet en luister naar muziek zoals het opgenomen is
Maar om even ontopic te blijven, totalfinder is voor mij ondertussen behoorlijk onmisbaar geworden. Alles netjes met tabs in een venster, dual mode, systeem bestanden tonen als menu optie en nog wat andere handige opties. Die app is zeker zijn geld wel waard, en zolang je niet overtuigd ben kan je hem gewoon in trail mode gebruiken.New profiles are constantly being created to suit new Macintosh hardware and other unique audio devices as they are brought to market. All profiles can be downloaded in an instant.
Je kan proberen Sofa even een mailtje te sturen. Zij werk(t)en mee aan Disco en is een Nederlands bedrijf.The_Bash schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:47:
Pas op als je Disco App wil kopen. Ik heb nu al 2x een bestelling via de website gedaan, maar geen licentie ontvangen. Eerste keer mijn geld teruggekregen via PayPal. Wil de app toch graag gebruiken en heb wederom besteld en weer geen licentie ontvangen.
http://www.madebysofa.com/
Op het blog staat nu:Destianto schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:39:
Voor degene die net zoals mij altijd precies willen weten waar nu de HDD / of SSD vol mee staat is DaisyDisk echt een musthave,
[..]
• In-app file deletion (yes, finally…)
Screenshots en feature-lijst zien er leuk uit, maar ik heb er geen €16 voor over. Zeker met het aloude gratis alternatief: JDiskReport (ook via web start).
|_____vakje______|
De meeste muziek wordt tegenwoordig juist niet neutraal afgemixed... volg de discussies over de loudness war maar. Deze tool lijkt mij uit de beschrijving precies dat te doen. Iets wat de muziek juist kan missen als kiespijn.... wat mij betreft.l1dert schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:36:
[...]
De meeste muziek klinkt al lang niet meer zoals het opgenomen is, dat is ook precies waarom het met deze plug-in beter kan klinken. De meeste muziek wordt zo neutraal mogelijk afgemixed om op zoveel mogelijk systemen goed te klinken. Ze kunnen met de plugin aan de hand van de kennis van het afspeelsysteem (speakers in de mac) verbeteringen aanbrengen. Zie ook de quote van hun website
Ik ben bang dat je een beetje besmet bent geraakt door de marketingpraat van de plugin-makerl1dert schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:36:
De meeste muziek klinkt al lang niet meer zoals het opgenomen is, dat is ook precies waarom het met deze plug-in beter kan klinken. De meeste muziek wordt zo neutraal mogelijk afgemixed om op zoveel mogelijk systemen goed te klinken.
Zie:
Dynamics compression is inderdaad al minstens 15 jaar een plaag die opnames zo vlak als de pest laat klinken, en vaak vermoeiend om naar te luisteren. En dan hebben we het niet eens over de equalizing die juist NIET neutraal is, maar vooral is aangepast om het nog een beetje te laten klinken op de radio, in de audo en op de MP3-spelers met brakke hoofdtelefoontjes.gassiepaart schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:40:
De meeste muziek wordt tegenwoordig juist niet neutraal afgemixed... volg de discussies over de loudness war maar. Deze tool lijkt mij uit de beschrijving precies dat te doen. Iets wat de muziek juist kan missen als kiespijn.... wat mij betreft.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Transmission-Remote-GUI
Onmisbaar als je Transmission op een NAS of andere computer draait en je deze van afstand wilt kunnen beheren (ter vervanging van de webinterface).
Onmisbaar als je Transmission op een NAS of andere computer draait en je deze van afstand wilt kunnen beheren (ter vervanging van de webinterface).
Arrived anxious, left bored
Ik hoop dat hier iemand is die een tip voor mij heeft. Ik heb hier een hele rits training video's van mijn opleiding in het formaat WMA2, WMV3 met een bitsnelheid tussen de 1.1 en 1.5. Nu wil ik deze graag omzetten naar .mp4 bestanden met de h264 codec.
Hiervoor heb ik al een poging gedaan met Adobe Media Encoder, maar die vergroot de bestanden van 700 mb naar 2 gb, terwijl ik het liefst een halvering in grootte heb
. Wellicht dat hier iemand een tip heeft voor openscource software of een leuke macstore app?
Hiervoor heb ik al een poging gedaan met Adobe Media Encoder, maar die vergroot de bestanden van 700 mb naar 2 gb, terwijl ik het liefst een halvering in grootte heb
Kijk nog eens naar de startpost en zie daar Handbrake.
Ik ben erg blij met Wuala: Eigen storage inruilen voor cloud storage (max 100 GB) en een fijne client die weinig resources gebruikt. Daarnaast zijn zowel backup als sync uitgebreid in te stellen.
Tevens gebruik ik heel vaak de Quick Convert Plugin voor iTunes om snel mp3's om te zetten in aac.
En een Enque scriptje om ala winamp een playlist te maken mbv keyboardshortcuts.
Sorry voor schaamteloze referral, meer info over Wuala vind je ook gewoon hier.
Tevens gebruik ik heel vaak de Quick Convert Plugin voor iTunes om snel mp3's om te zetten in aac.
En een Enque scriptje om ala winamp een playlist te maken mbv keyboardshortcuts.
Sorry voor schaamteloze referral, meer info over Wuala vind je ook gewoon hier.
[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 09-03-2011 21:14 . Reden: referral ]
*snip* een topicreport was voldoende
[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 09-03-2011 21:14 ]
Waarom? Ik dacht dat ik dat ik het netjes had opgelost zo, daarbij ben ik niet alleen geholpen maar krijgen mensen ook 1GB extra als ze een referral gebruiken.
Anyway de dienst is ook zonder referral de moeite waard.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 10-03-2011 22:05 ]
Met neutraal doelde ik op dat er afgemixed wordt voor zoveel mogelijk verschillende afspeelinstallaties. Zowel in de stereo thuis als op de oordopjes van je iPod moet het goed klinken. Dynamics compression kan een van de tools zijn om te voorkomen dat je te grote verschillen krijgt op verschillende installaties. De meeste mensen luisteren nu eenmaal hun muziek op die manier.Exirion schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:50:
[...]
Ik ben bang dat je een beetje besmet bent geraakt door de marketingpraat van de plugin-makerWat je zegt klopt echt niet, integendeel.
Zie:
[...]
Dynamics compression is inderdaad al minstens 15 jaar een plaag die opnames zo vlak als de pest laat klinken, en vaak vermoeiend om naar te luisteren. En dan hebben we het niet eens over de equalizing die juist NIET neutraal is, maar vooral is aangepast om het nog een beetje te laten klinken op de radio, in de audo en op de MP3-spelers met brakke hoofdtelefoontjes.
Dit programma kan, geen idee of dat het ook echt doet, het geluid zo corrigeren dat de output zo dicht mogelijk bij het originele signaal ligt. Een laptop speaker zal vaak een gebrek aan laag hebben en een overschot in het midden hoog gebied.
Dat zou zo moeten zijn, en op een echte goeie set zou het dan ook neutraal moeten klinken. De praktijk is dat alles snoeihard wordt opgenomen met vaak een overdaad aan laag en gelift hoog.l1dert schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:01:
Met neutraal doelde ik op dat er afgemixed wordt voor zoveel mogelijk verschillende afspeelinstallaties.
Nee, compression is puur bedoeld om alles hard te laten klinken. Dus ook als de radio zacht staat moet de muziek voldoende schetteren. Platenmaatschappij geloven nogsteeds dat ze dan beter verkopen, de idioten. Ze verkrachten de muziek.Dynamics compression kan een van de tools zijn om te voorkomen dat je te grote verschillen krijgt op verschillende installaties.
Fout. Een platgeslagen dynamiek kun je niet zo terugtoveren. Het is net als een film van kleur naar zwartwit omzetten: er gaat informatie verloren, en van die zwartwit film weer kleuren maken is lastig zonder informatie over wat de oorspronkelijke kleuren waren.Dit programma kan, geen idee of dat het ook echt doet, het geluid zo corrigeren dat de output zo dicht mogelijk bij het originele signaal ligt.
Ja, maar dat is dus een totaal ander verhaal. Dat is iets wat je gewoon met een equalizer kunt oplossen.Een laptop speaker zal vaak een gebrek aan laag hebben en een overschot in het midden hoog gebied.
Nou lekker is dat.. Had gisteren die DPS plugin geprobeerd en toen weer gelijk verwijderd. Nu is mijn max volume super laag.. Bijna de helft als voorheen. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
The_Bash schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:47:
Even een update over bovenstaande. Via via in contact gekomen met de verkoper en hij heeft het keurig opgelost.Twylight schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:53:
Disco is al sinds 2008 niet meer geupdate...
Disco mag dan wel lang niet geupdate zijn, ik vind het een heel plezierig brandprogramma.
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Wat was je ervaring, waarom heb je het verwijderd?gebruikershaes schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:29:
Nou lekker is dat.. Had gisteren die DPS plugin geprobeerd en toen weer gelijk verwijderd. Nu is mijn max volume super laag.. Bijna de helft als voorheen. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Omdat ik het idee had dat het alleen mijn volume verhoogde en daardoor werd het geluid ook krakerig.gassiepaart schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:35:
[...]
Wat was je ervaring, waarom heb je het verwijderd?
Het posten van referrals, ook al heeft niet alleen jij er voordeel van, valt gewoon onder spam wat niet is toegestaan volgens het algemeen beleid.Jns1986 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:57:
[...]
Waarom? Ik dacht dat ik dat ik het netjes had opgelost zo, daarbij ben ik niet alleen geholpen maar krijgen mensen ook 1GB extra als ze een referral gebruiken.
Anyway de dienst is ook zonder referral de moeite waard.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Zijn er nog goede mediaplayers voor MKV films?
VLC is een ramp, ondervond ik net. Schijnt wel een instelling te zijn, maar is ook niet alles.
QuickTime met Perian gaat beter, maar nog steeds schokkerig.
Schijnt niet aan de hardware te liggen, maar vaak aan de software (een 6jr oude single core desktop doet nu niet veel onder aan mn nieuwe 15" I7 MBP).
Mplayer os x extended nog steeds aan te raden (zag ik in een oud topic) of zijn er ondertussen betere alternatieven?
Edit: Vandeweek een film gezien en was redelijk te doen, net een film gestart en snel uitgezet. Beide zijn 720p films.
VLC is een ramp, ondervond ik net. Schijnt wel een instelling te zijn, maar is ook niet alles.
QuickTime met Perian gaat beter, maar nog steeds schokkerig.
Schijnt niet aan de hardware te liggen, maar vaak aan de software (een 6jr oude single core desktop doet nu niet veel onder aan mn nieuwe 15" I7 MBP).
Mplayer os x extended nog steeds aan te raden (zag ik in een oud topic) of zijn er ondertussen betere alternatieven?
Edit: Vandeweek een film gezien en was redelijk te doen, net een film gestart en snel uitgezet. Beide zijn 720p films.
[ Voor 11% gewijzigd door VincentG op 10-03-2011 21:46 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Qua soepel afspelen is XMBC of Plex aan te raden, gebruiken beide de XBMC engine die hardware hd-decoding ondersteunt. Het enige minpunt is de interface, heel leuk voor op een tv en een remote maar dubbel klikken op een file in de finder om af te spelen zit er niet in. Maar daar speelt zelfs m'n air 1.4ghz nog soepel 1080p mkv's mee af. Blijft een minpuntje van OSX, zelfs de meest sterke varianten hebben soms moeite met x264 mkv HD content afspelen terwijl het onder bootcamp met win7 perfect werkt.
Mja, kon me met mn oude Macbook white (mid 2006) geen problemen qua HD films voor me halen (niet dat ik die er veel op keek, maar die paar keer ging zonder problemen),
Boxee schijnt ook nog niet optimaal te zijn.
Kan morgenochtend mn Boxee Box bij TNT ophalen en zondagmiddag testen en dan stream ik ze daarmee naar mn TV, maar als ik ergens anders eens een filmpje wil kijken, zou het wel fijn zijn als het gewoon op de MBP lekker draait.
Boxee schijnt ook nog niet optimaal te zijn.
Kan morgenochtend mn Boxee Box bij TNT ophalen en zondagmiddag testen en dan stream ik ze daarmee naar mn TV, maar als ik ergens anders eens een filmpje wil kijken, zou het wel fijn zijn als het gewoon op de MBP lekker draait.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Boxee, een soorgelijke (maar naar mijn mening veel beter gepolishde versie) XBMC-derivative, kan wel gewoon via Finder files openen. Hele fijne speler.Sick Nick schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:45:
Qua soepel afspelen is XMBC of Plex aan te raden, gebruiken beide de XBMC engine die hardware hd-decoding ondersteunt. Het enige minpunt is de interface, heel leuk voor op een tv en een remote maar dubbel klikken op een file in de finder om af te spelen zit er niet in. Maar daar speelt zelfs m'n air 1.4ghz nog soepel 1080p mkv's mee af. Blijft een minpuntje van OSX, zelfs de meest sterke varianten hebben soms moeite met x264 mkv HD content afspelen terwijl het onder bootcamp met win7 perfect werkt.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Met Plex kan ik prima een bestand openen vanuit de Finder hoor! IdeaalSick Nick schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:45:
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Geen idee of dit al eerder genoemd is, maar om folders naar je dropbox folder te syncen kan je een plugin downloaden: macdropany.
Deze synct de aangegeven folders zodra er aanpassingen gemaakt worden.
Woehoe! ThanksRaymeister schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:05:
Geen idee of dit al eerder genoemd is, maar om folders naar je dropbox folder te syncen kan je een plugin downloaden: macdropany.
Ik gebruik KeepassX http://www.keepassx.org/ in combinatie met Dropbox om overal bij mijn passwords te kunnen. Hier is tevens een windows en Android versien van, ideaal!
Daarnaast is Hyperdock http://hyperdock.bahoom.de/ absoluut de moeite waard! Geeft window previews vanuit je dock bij openstaande applicaties. Daarnaast kun je windows snappen naar bijvoorbeeld alleen de rechterkant van je beeldscherm.
Sparrow http://www.sparrowmailapp.com/ is voor mij de ideale Gmail client.
Daarnaast is Hyperdock http://hyperdock.bahoom.de/ absoluut de moeite waard! Geeft window previews vanuit je dock bij openstaande applicaties. Daarnaast kun je windows snappen naar bijvoorbeeld alleen de rechterkant van je beeldscherm.
Sparrow http://www.sparrowmailapp.com/ is voor mij de ideale Gmail client.
Thanks, echt handig. Altijd een up to date backup van mn documenten onlineRaymeister schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:05:
Ik vind http://fluidapp.com/ ook erg handig. Hiermee kan je een webapp naar een gewone 'app' converteren, of hem aan de menubalk hangen. Dit is erg handig voor apps die je erg vaak checkt, bv mail / calander of tasklist.
Die up-to-date backup houdt ook in dat eventueel lokaal verwijderde documenten ook in de cloud worden verwijderd? Hou daar even rekening mee. Het is lullig dat als je 3 dagen later er achterkomt dat je iets hebt weggegooid, het ook niet meer op je on-line storage staat... (ervaringsdeskundigedangerpaki schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:56:
[...]
Thanks, echt handig. Altijd een up to date backup van mn documenten online

HENG HENG
De gratis versie van Dropbox slaat een kopie van de laatste 10 (?) versies van een bestand tot maximaal een maand opSpacecowboy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:52:
[...]
Die up-to-date backup houdt ook in dat eventueel lokaal verwijderde documenten ook in de cloud worden verwijderd? Hou daar even rekening mee. Het is lullig dat als je 3 dagen later er achterkomt dat je iets hebt weggegooid, het ook niet meer op je on-line storage staat... (ervaringsdeskundige)
Thanks... Is zeker niet mn enige backup... Maar mn reguliere backup is niet dagelijks... Dit is meer ter bescherming van mn laatste werk dat die niet verloren gaat als ik nog geen backup heb gemaakt daarna.Spacecowboy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:52:
[...]
Die up-to-date backup houdt ook in dat eventueel lokaal verwijderde documenten ook in de cloud worden verwijderd? Hou daar even rekening mee. Het is lullig dat als je 3 dagen later er achterkomt dat je iets hebt weggegooid, het ook niet meer op je on-line storage staat... (ervaringsdeskundige)
Dat is ook zo waar... Het handigst zou eigenlijk een app zijn die een bepaalde map zipt naar een bestand en die wegschrijft naar je dropbox.tarlitz schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:13:
[...]
De gratis versie van Dropbox slaat een kopie van de laatste 10 (?) versies van een bestand tot maximaal een maand op
Als je een beetje handig met bash bent is het niet zo heel moeilijk om een shell script te schrijven dat dit voor je doet (of een andere programmeer/scripting taal).dangerpaki schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:51:
[...]
Dat is ook zo waar... Het handigst zou eigenlijk een app zijn die een bepaalde map zipt naar een bestand en die wegschrijft naar je dropbox.
Overigens een tool die niet specifiek Mac gebonden is, maar waar ik wel erg lyrisch over ben is een dropbox-achtige variant genaamd Evernote; Vanuit de applicatie is het mogelijk documenten te openen en te bewerken en weer te bewaren die on-line bij Evernote in de cloud staan. Er is een betaalde en gratis versie, hier te vinden: http://www.evernote.com
HENG HENG
Vind de interface van Evernote maar niets. Leuk idee, slechte uitwerking.
[ Voor 30% gewijzigd door ZpAz op 13-03-2011 11:54 ]
Verwijderd
Misschien kun je dit wel doet met dropzone. Dit is een retehandige app voor als je dingen snel wilt doen. Fotos zippen en emailen. Dingen uploaden naar je dropbox, dmg's installeren etc. Je kunt er zelf idd ook voor scripten. Misschien is dat wel makkelijker dan bash.tarlitz schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:05:
[...]
Als je een beetje handig met bash bent is het niet zo heel moeilijk om een shell script te schrijven dat dit voor je doet (of een andere programmeer/scripting taal).
Verwijderd
Kan je iets duidelijker zijn? Ik snap het namelijk niet. Als ik een file op sla in 1 van mijn documenten (= ook dropbox) dan staat die automatisch ook online.Raymeister schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:05:
Overigens ben ik lyrisch over Marco Polo wat al eerder in deze software reeks is voorbij gekomen.
Ik denk dat hij bedoelt dat je als het ware een 'RAID 1' opstelling maakt, maar dan met je dropbox. Dropbox spiegelt dan de mappen die je op je PC hebt en als je daar een wijziging in maakt gebeurt dat ook in je dropbox folder.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:11:
[...]
Kan je iets duidelijker zijn? Ik snap het namelijk niet. Als ik een file op sla in 1 van mijn documenten (= ook dropbox) dan staat die automatisch ook online.
Overigens ben ik lyrisch over Marco Polo wat al eerder in deze software reeks is voorbij gekomen.
Verwijderd
Sublime Text 2, momenteel nog in alpha fase, maar heeft Textmate bij mij al verdreven 
En verder nog Snippets om in iedere editor app die altijd handige snippets te kunnen gebruiken.
En verder nog Snippets om in iedere editor app die altijd handige snippets te kunnen gebruiken.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 15:58 ]
Trouwens, nu ik er aan denk is dit heel simpel te doen met symbolische links. Gewoon in de terminal in de dropbox folder met 'ln -s ~/link/naar/map/hier' een link maken naar de folder die je in Dropbox wil hebben.gebruikershaes schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:37:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat je als het ware een 'RAID 1' opstelling maakt, maar dan met je dropbox. Dropbox spiegelt dan de mappen die je op je PC hebt en als je daar een wijziging in maakt gebeurt dat ook in je dropbox folder.
Wat maakt sublime volgens jou beter dan TextMate? Ik ga hem zeker uitproberen, ziet er leuk uit!Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:51:
Sublime Text 2, momenteel nog in alpha fase, maar heeft Textmate bij mij al verdreven
[ Voor 25% gewijzigd door tarlitz op 14-03-2011 16:13 ]
Dit bedoel ik idd, maar wat Tarlitz hierboven zegt kan natuurlijk ook.gebruikershaes schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:37:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat je als het ware een 'RAID 1' opstelling maakt, maar dan met je dropbox. Dropbox spiegelt dan de mappen die je op je PC hebt en als je daar een wijziging in maakt gebeurt dat ook in je dropbox folder.
Zal vast genoemd zijn: TextExpander.
Ideaal als je vaak dezelfde (lange) woorden moet tikken. Door het maken van je eigen afkortingen en codes kun je sneller en foutlozer tikken. Je kunt zelfs hele tekstblokken programmeren, handig als je studeert en in ieder verslag een tekstblok moet zetten met al je studentgeggevens.
Ideaal als je vaak dezelfde (lange) woorden moet tikken. Door het maken van je eigen afkortingen en codes kun je sneller en foutlozer tikken. Je kunt zelfs hele tekstblokken programmeren, handig als je studeert en in ieder verslag een tekstblok moet zetten met al je studentgeggevens.
Inderdaad niet slecht.. lijkt er heel veel op, maar dat is goed, want textmate2 gaat toch nooit gebeuren.Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:51:
Ik mis wel mn jump to view / model / controller shortcut voor RoR
En cmd-R was run, dat was ook best mooi
alt-up/dn naar vorige/volgende method mis ik ook
Maar op zich best een leuke clone.. Die interface met dat geswoosh van die tabjes staat me niet zo aan
Wel fijn dat hij cross-platform is
Ik had hem op windows al een tijdje draaien, maar dat was versie 0.0.0.0.0.1 ofzo
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
MacDropAny is een simpele app wat bovenstaande perfect doet, via een simpele drop van de folder op de app maakt ie een symbolische link in de dropbox folder.tarlitz schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:07:
[...]
Trouwens, nu ik er aan denk is dit heel simpel te doen met symbolische links. Gewoon in de terminal in de dropbox folder met 'ln -s ~/link/naar/map/hier' een link maken naar de folder die je in Dropbox wil hebben.
[...]
Wat maakt sublime volgens jou beter dan TextMate? Ik ga hem zeker uitproberen, ziet er leuk uit!
Misschien zijn jullie niet allemaal van die stresskippen als ik ben, maar bij mij heeft OS X één gemis, en dat heb ik met deze app opgelost.
Als ik langer dan 1-2 uur werk, begint mijn hoofd te tollen. Om deze weer lekker rustig te krijgen, moet ik even wat anders doen, zoals... Patience! het heilige der heilige. Alleen.... niet op de Mac OS X. Simpel, snel en rustgevend... maar niet voor mac!
Ik heb nu dus Solitaire Greatest Hits (http://itunes.apple.com/n...st-hits/id409693879?mt=12) gedownload deze heeft alle simpele kaartspelletjes om even weer tot rust te komen.
Misbaar voor je Mac, onmisbaar voor jou!
PS, ff noblet uithangen, hoe maak je ook alweer een clicklinkje zonder de ellelange url?
moet vaker posten, haha.
Als ik langer dan 1-2 uur werk, begint mijn hoofd te tollen. Om deze weer lekker rustig te krijgen, moet ik even wat anders doen, zoals... Patience! het heilige der heilige. Alleen.... niet op de Mac OS X. Simpel, snel en rustgevend... maar niet voor mac!
Ik heb nu dus Solitaire Greatest Hits (http://itunes.apple.com/n...st-hits/id409693879?mt=12) gedownload deze heeft alle simpele kaartspelletjes om even weer tot rust te komen.
PS, ff noblet uithangen, hoe maak je ook alweer een clicklinkje zonder de ellelange url?

RTFM: Overzicht van UBB-codes #tag_urlCrazy-Al schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:24:
PS, ff noblet uithangen, hoe maak je ook alweer een clicklinkje zonder de ellelange url?moet vaker posten, haha.
Hiervoor hebben we Angry Birds toch uitgevonden?Crazy-Al schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:24:
Misschien zijn jullie niet allemaal van die stresskippen als ik ben, maar bij mij heeft OS X één gemis, en dat heb ik met deze app opgelost.
PS, ff noblet uithangen, hoe maak je ook alweer een clicklinkje zonder de ellelange url?moet vaker posten, haha.
In de Mac App Store staat QuickPick.
Superhandige app waar je al je favoriete programma's in kunt plaatsen.
Borsatoo.be maakte er een review van, de app lijkt op wat Lion ook heeft: LaunchPad!
http://www.borsatoo.be/qu...euwe-launchpad-op-je-mac/
Borsatoo.be maakte er een review van, de app lijkt op wat Lion ook heeft: LaunchPad!
Weet iemand of je ergens een gratis VPN client kan downloaden die ook SonicWALL ondersteund?
VPN Tracker ondersteund dit, maar het is een demo(30 dagen).
VPN Tracker ondersteund dit, maar het is een demo(30 dagen).
[ Voor 9% gewijzigd door John op 15-03-2011 21:35 ]
Heb het net 5 minuten geleden gekocht. Was het al langer van plan, maar geld overschrijven naar mn Paypal rekening duurde 9 dagen ongeveer. Mijn MacBook Pro speakers klinken serieus veel beter. Voorheen was het meer 'laptop' geluid wat eruit kwam. Nu vind ik het veel hoogwaardiger klinken.Awoodentree schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:09:
Awoodentree schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:50:
[...]
Heb het net 5 minuten geleden gekocht. Was het al langer van plan, maar geld overschrijven naar mn Paypal rekening duurde 9 dagen ongeveer. Mijn MacBook Pro speakers klinken serieus veel beter. Voorheen was het meer 'laptop' geluid wat eruit kwam. Nu vind ik het veel hoogwaardiger klinken.
offtopic:
Het is niet nodig om geld op je Paypal te zetten, je kan ook gewoon betalen als je geen geld op je rekening hebt staan. Als je maar gelinked bent met je bankrekening
Het is niet nodig om geld op je Paypal te zetten, je kan ook gewoon betalen als je geen geld op je rekening hebt staan. Als je maar gelinked bent met je bankrekening
€ 7,99 voor een functie die vanaf juni/juli standaard in OS X zit vind ik wel erg veel...THE_BASE schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:01:
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Voor een functie die nu al standaard in elk OS zit eigenlijk...Ik zie het verschil niet tussen dit (noch launchpad) en het bureaublad van Windows, KDE, Gnome, OS X. Allemaal laten ze toe om snelkoppelingen op het bureaublad te plaatsen en op met 1 knop het bureaublad te tonen. Het enige nieuwe is dat je meerdere pagina's bureaublad hebt waartussen je kan swipen, maar dat is het woord innovatie nauwelijks waard.Darkstar schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:55:
[...]
€ 7,99 voor een functie die vanaf juni/juli standaard in OS X zit vind ik wel erg veel...
Mocht men het gemist hebben; de nieuwe Macupdate Promo Bundle is uit.
https://www.mupromo.com/
Zit wel interessant spul tussen (met name Parallels natuurlijk) maar lijkt verder veel op voorgaande edities. (dus ik denk dat ik maar een keertje oversla...)
https://www.mupromo.com/
Zit wel interessant spul tussen (met name Parallels natuurlijk) maar lijkt verder veel op voorgaande edities. (dus ik denk dat ik maar een keertje oversla...)
Wunderlist
Een todo manager die synced met Mac, iPhone, iPad, Android en Windows!
Leuke interface, makkelijk en onmisbaar!

http://www.wunderlist.com/

Geprobeerd en best leuk, maar ben niet erg tevreden over de snelheid.THE_BASE schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:01:
aramdin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:42:
[...]
offtopic:
offtopic:
Thanks!
Thanks!
Bedankt voor de tip! Precies wat ik nodig had: synchroniseren tussen Mac en Android, niet meer functies dan ik nodig heb en gratis te gebruiken. Superjverdeyen schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:04:
Wunderlist
[afbeelding]
Ik gebruikte tot op heden Zenbe Lists voor het syncen van taken tussen mijn MBP, iPhone en iPad. Zo op het oog bied wunderlist net dat beetje extra zoals push berichten en een native Mac app. Ben benieuwd. Hoop op een 'menu bar only' icon in een volgende updatejverdeyen schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:04:
Wunderlist
[afbeelding]
Dat zou inderdaad nog een mooie aanvulling zijn! Mijn request was een dashboard widget, zoals de 'To Do' widget die je notes gebruikt.Ik gebruikte tot op heden Zenbe Lists voor het syncen van taken tussen mijn MBP, iPhone en iPad. Zo op het hoog bied wunderlist net dat beetje extra zoals push berichten en een native Mac app. Ben benieuwd. Hoop op een 'menu bar only' icon in een volgende update
Als je die developers toevoegt op twitter, reageren ze meteen op je vragen.
Ze zitten sowieso nog best wel in het begin van het ontwikkelingstraject van de software (vind ik eigenlijk wel leuk om de groei etc. mee te maken) en ze zitten er qua support in ieder geval bovenop. Als ze het echt goed op de rails krijgen kunnen ze ook echt wel geld vragen voor de apps op de verschillende platformen. Maar door alles (in het begin) gratis te is de kans op een grote userbase wel groot/groter.jverdeyen schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:17:
[...]
Dat zou inderdaad nog een mooie aanvulling zijn! Mijn request was een dashboard widget, zoals de 'To Do' widget die je notes gebruikt.
Als je die developers toevoegt op twitter, reageren ze meteen op je vragen.
Bij MacUpdate heb je nu 11 Apps voor $50, hiervoor bieden ze de volgende applicaties:
Voor Parallels en 1Password al zeker de moeite!
- Parallels Desktop 6 – Draai Windows op je Mac zonder te herstarten
- Divvy – Maak gebruik van gepersonaliseerde werkruimtes op je desktop
- 1Password – Password manager
- MacUpdate Desktop – Update 3rd party software automatisch
- DVD Remaster Pro 7 – Zet een DVD over naar je iPhone of Apple TV
- Mac DVDRipper 2 – Kopieër DVDs naar je Mac
- Hands Off! – Bekijk en beheer toegang op je netwerk en harde schijf
- App Tamer – Pauzeer ongebruikte applicaties om je CPU en batterij te besparen
- TechTool Pro 5 – Schijfbeheer en -reparatie
- Civilization IV – Turn-based game en Game of the Year-winnaar
- A Better Finder Rename – Hernoem meerdere bestanden tegelijkertijd
Voor Parallels en 1Password al zeker de moeite!
Net gekocht, al had Parallels 5 & 1Password al. Is toch altijd nog goedkoper dan een upgrade en vindt Divvy & A Better Finder Rename zeker de moeite waard! TechTool Pro 5 kan altijd van pas komen
Welk voordeel biedt 1-password manager dan boven keychain?
Grote voordelen 1Password (voor mij):
- Syncen (via Dropbox) met iPhone, iPad.
- Passwords bereikbaar via iedere computer via Dropbox webinterface.
- Uitgebreide password generators.
- Ook handig voor opslaan van andere accounts, serials, encrypted data.
Een erg groot voordeel van 1Password voor mij is dat ik mijn creditcard gegevens achter slot en grendel mee kan nemen... zonder de kaart zelf op zak te hebben!
COUPON code: AMOEBAAwoodentree schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:50:
[...]
Heb het net 5 minuten geleden gekocht. Was het al langer van plan, maar geld overschrijven naar mn Paypal rekening duurde 9 dagen ongeveer. Mijn MacBook Pro speakers klinken serieus veel beter. Voorheen was het meer 'laptop' geluid wat eruit kwam. Nu vind ik het veel hoogwaardiger klinken.
Geeft je $5,- korting
Ik zat er ook over te denken om die aanbieding te kopen, voornamelijk vanwege 1Password. Maar toen kwam ik er achter dat je daadwerkelijk alleen het programma koopt. Ik dacht in eerste instantie dat je gewoon een 'account' kocht, welke je vervolgens op elk soort systeem kunt gebruiken, maar toen kwam ik er achter dat je het moet kopen voor elk type systeem dat je hebt en dat wordt me toch net wat te duur.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.