Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 283.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Robberto schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:03:
Ik weet niet wie de TopicStart doet maar daar mag inmiddels PREY ook wel bij staan na het lezen van verhalen dat er Macbooks gestolen zijn en weer gevonden zijn. Op m'n iMac werkt het top!
Ik zal eens gaan kijken naar die topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Ik vind dat Alfred App (http://www.alfredapp.com/) wel in de topicstart mag! Het is een enorm handige quicklaunch app / Spotlight replacement. CMD + space (of welke combinatie je ook instelt) en typ in wat je ook wilt. Wil ik bijvoorbeeld Pages openen, hoef ik alleen PA in te typen en hij heeft 'm al als suggestie staan. Bepaald bestand zoeken? Simpel: 'find bestand.txt'. Ook zoeken op Google kan vanuit Alfred. Ik heb zelf de betaalde versie (PowerPack), maar ook de standaard versie is enorm handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mj2sL schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:24:
Ik vind dat Alfred App (http://www.alfredapp.com/) wel in de topicstart mag! Het is een enorm handige quicklaunch app / Spotlight replacement. CMD + space (of welke combinatie je ook instelt) en typ in wat je ook wilt. Wil ik bijvoorbeeld Pages openen, hoef ik alleen PA in te typen en hij heeft 'm al als suggestie staan. Bepaald bestand zoeken? Simpel: 'find bestand.txt'. Ook zoeken op Google kan vanuit Alfred. Ik heb zelf de betaalde versie (PowerPack), maar ook de standaard versie is enorm handig.
Je beseft je wel dat alles wat je nu noemt ook gewoon met de standaard Spotlight kan he...niet dat het geen handige app zal zijn, maar de dingen die je nu noemt kunnen ook met de standaard Spotlight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Je beseft je wel dat alles wat je nu noemt ook gewoon met de standaard Spotlight kan he...niet dat het geen handige app zal zijn, maar de dingen die je nu noemt kunnen ook met de standaard Spotlight :P
Sommige zaken kunnen zeker ook met Spotlight, maar Spotlight kan niet op Google zoeken voor je. Bovendien werkt Alfred veel beter dan Spotlight. Er is ook een optie voor fuzzy matching, dus als je een typefout maakt vindt hij nog steeds wat je zoekt. Bovendien kun je ook bijvoorbeeld het derde zoekresultaat met een shortcut openen, ipv met de muis klikken in het geval van Spotlight.

Alfred zorgt er voor dat je je muis niet zo vaak hoeft te gebruiken. Ik zou eens goed rondkijken op de site of het gewoon proberen, het is echt veel prettiger dan Spotlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Onmisbaar voor mij is Keyremap4Macbook. Hiermee kun je enorm veel toetsen van functie veranderen. Het programma is niet super gebruikersvriendelijk, maar werkt uitstekend wel en de mogelijkheden zijn veel groter dan die van vergelijkbare programma's.

Met name het instellen van de backslash-toets als delete-toets is erg fijn. Ik weet dat shift+backspace ook werkt maar dit werkt 200% fijner. Mijn rechter CMD is page up geworden, rechter ALT is page down.

Ook mogelijk is CTRL en CMD omkeren.

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 30-01-2011 21:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vreemde eend in de bijt, maar Keyboard Cleaner is voor mij onmisbaar. Binnenkort in de appstore las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:53:
Misschien een vreemde eend in de bijt, maar Keyboard Cleaner is voor mij onmisbaar. Binnenkort in de appstore las ik.
Mooi programmaatje. Dat lost een probleem op waar ik altijd al last van had.

[ Voor 3% gewijzigd door WoBaDijk op 02-02-2011 09:03 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:53:
Goeie tip, zeker voor katteneigenaars! _/-\o_

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Mijn nieuwste lijstje:
Alfred
iTerm2
Things
Hyper Dock
iStatmenu voor de datum/tijd/calender

Voor de rest zijn het niet echt tools, maar de wat grotere pakketten

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
Het zal vast al langsgekomen zijn maar omdat ik nog zoveel mensen zie met CloudApp en Droplr, hier (nogmaals) Fileshuttle:
Afbeeldingslocatie: http://sht.tl/niCaH
http://getfileshuttle.com/
Ik gebruik het zo enorm vaak dat ik er echt niet meer zonder kan. Even een screenshotje maken, link meteen op het clipboard en uploaden naar je eigen webspace (die vrijwel iedereen heeft).

Pluspunten Fileshuttle:
- Gratis
- Geen bestandsgrootte limiet. Heb wel eens bestanden van rond de 1 a 2 GB ge-upload.
- Geen bestandslimiet. Zoveel uploaden als je wilt.
- Razendsnel via eigen webspace.
- In tegenstelling tot Droplr en CloudApp kun je links direct gebruiken (plaatjes op fora, zoals het fileshuttle logo hier bijvoorbeeld). Bij de concurrent wordt er een aparte pagina gemaakt met ads etc. en je kunt je afbeelding dan nog niet echt inzetten op het web (iig niet op een flexibele manier).

Minpunten Fileshuttle:
- Mist wat functies (o.a. oude links terug bekijken, links deleten)
- Irritante bug (als hij aan het uploaden is en je maakt een screenshot dan zou hij eigenlijk die screenshot in zijn interne "queue" moeten zetten en gewoon door gaan met zijn huidige maar hij snapt dan niet wat ie moet doen en crasht dan gewoon)
- Staat qua ontwikkeling stil voor zover ik weet.(zie ook hun laatste twitter bericht van november vorig jaar).

[ Voor 1% gewijzigd door injectx op 05-02-2011 02:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Hier kun je volgens mij ook Dropbox voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Dropbox is gemaakt voor heel andere doeleinden. Plus via Dropbox kun je niet eenvoudig naar een file linken zonder eerst naar de Dropbox website te gaan. Het is meer gemaakt voor gezamenlijk aan documenten werken en deze delen. Ook een beetje als backup, verdeeld over meerdere pc's. Ik zie in Dropbox ook geen functie om het clipboard te capturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:53

Nitai

Live the life you love.

Je kunt gewoon public versies maken van documenten. Rechtermuisknop en je hebt een public link voor screenshots, mp3tjes, videobestanden, documenten.

Dropbox kun je ook op meerdere pc's installeren. Zo heeft mijn server, macbook, iPhone, iPad, iMac allemaal dezelfde Dropbox folder. Als ik torrents of nzb's drop in een folder vanaf welke machine dan ook, dan leest m'n server dat netjes uit. Ga zo maar door :)

Dropbox heeft ook leuke add-ons en apps door 3rd party developers.

Ik vind het vergelijkbaar met Dropbox, misschien iets meer sharing dan cloud. Toch bedankt, interessant (gratis) alternatief.

[ Voor 45% gewijzigd door Nitai op 05-02-2011 11:48 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Ow, wist niet dat dat kon met Dropbox, weer wat geleerd.
En ja wat je zegt, dan is Dropbox toch net wat meer voor het cloud idee. Waar ik zelf op dit moment niet zoveel heil bij heb aangezien ik aan het afstuderen ben en nog maar vanaf 1 lokatie werk.

Trouwens, weet niet of je SabNzbdX kent? Omdat je het over nzb's had. Deze app associeert gewoon nzb files en upload deze meteen naar je SabNzbd server. Laat ook mooi zien wat ie aan het doen is etc.

[ Voor 4% gewijzigd door injectx op 05-02-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Op m'n server draait Sabnzbd en Sickbeard (automatisch tvseries downloaden), als ik soms nzbtjes opsla dan hoef ik ook niets meer te doen verder. Sabnzbd leest een bepaalde (dropbox) map uit om de zoveel seconden en dan download hij het ook. :) Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: geen verzoeken in dit topic. Open daarvoor een nieuw topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 06-02-2011 18:14 ]

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Nitai schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:41:
Op m'n server draait Sabnzbd en Sickbeard (automatisch tvseries downloaden), als ik soms nzbtjes opsla dan hoef ik ook niets meer te doen verder. Sabnzbd leest een bepaalde (dropbox) map uit om de zoveel seconden en dan download hij het ook. :) Toch bedankt!
Werkt dat nou een beetje? Sickbeard? Heb het namelijk wel gedownload maar nog niet in werking met Sabnzb gekregen

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bellerophon schreef op maandag 07 februari 2011 @ 07:54:
[...]

Werkt dat nou een beetje? Sickbeard? Heb het namelijk wel gedownload maar nog niet in werking met Sabnzb gekregen
Sickbeard werkt fantastisch. Het instellen kost wat tijd maar als het eenmaal loopt bespaart het je zoveel tijd. Ik heb alleen nog niet werkend gekregen dat ie een bericht laat zien via growl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Kaasplank schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:45:
[...]

Sickbeard werkt fantastisch. Het instellen kost wat tijd maar als het eenmaal loopt bespaart het je zoveel tijd. Ik heb alleen nog niet werkend gekregen dat ie een bericht laat zien via growl :(
Misschien toch maar even in gaan verdiepen dus :) Wordt er nu namelijk simpel van om steeds naar nieuwe afleveringen te zoeken. Maar kan Sickbeard alleen nieuwe episodes downloaden, of ook al reeds eerder geplaatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bellerophon schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:52:
[...]

Misschien toch maar even in gaan verdiepen dus :) Wordt er nu namelijk simpel van om steeds naar nieuwe afleveringen te zoeken. Maar kan Sickbeard alleen nieuwe episodes downloaden, of ook al reeds eerder geplaatste?
Als je een account hebt bij een provider met backlog (en sickbeard ondersteund die nzbprovider) dan kan hij ook oudere afleveringen ophalen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Kaasplank schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:45:
[...]

Dat werkt alleen voor growl for windows. Vreemd maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Magic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:33:
[...]

Als je een account hebt bij een provider met backlog (en sickbeard ondersteund die nzbprovider) dan kan hij ook oudere afleveringen ophalen.
Ik zit bij Usenet, lees alleen nu wel een paar dingen over de retentie en de problemen i.c.m. backlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Bellerophon schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:47:
[...]

Ik zit bij Usenet, lees alleen nu wel een paar dingen over de retentie en de problemen i.c.m. backlog
sorry, ik bedoel een nzb-provider geen nieuwsgroep-provider (nzb's r us, nzb.su, nzbs.org, nzbmatrix enzovoort) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Prey toegevoegd aan de OP (tips van Gr0wLiThE, Siebelouis, en Robberto)

Afbeeldingslocatie: http://img.drvdijk.nl/GoT/1412229/prey.pngPrey
Prey laat je je laptop of telefoon in de gaten houden en helpt je hem terug te vinden als deze ooit kwijt raakt of wordt gestolen. Een lichtgewicht programmaatje, open-source, en bovenal gratis! (betaalde programma's ook beschikbaar)

Sorry lui, ik heb de laatste maanden de OP wat minder bijgewerkt als dat origineel mijn bedoeling was. Gelukkig viel het mee volgens mij. Ik heb op verzoek Prey toegevoegd, en ben aan het twijfelen over Sickbeard. Wat vinden jullie?

[ Voor 16% gewijzigd door DRvDijk op 07-02-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Alfred is geniaal! Things gebruik ik al langer, ook op de iPhone, maar ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief dat wel via de cloud / OTA kan synchroniseren.

Mijn bijdrage:
Vladstudio Companion

Dit programma downloadt automatisch wallpapers van Vladstudio en stelt elke ingestelde periode een andere in.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik tegenwoordig voor nieuwsgroepen Unison 2, erg handig en makkelijk in gebruik! hiervoor gebruikte ik iGrabNews alleen dat beviel me niet zo, weinig optie's om in te stellen en wordt tevens ook niet meer ontwikkeld en ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Vast al een keer voorbij gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://sbooth.org/Max/images/logo.png

http://sbooth.org/Max

Een Audio CD ripper die vergelijkbaar is met EAC onder Windows. Ik ben alle CD's hier in huis aan het rippen en makkelijker dan dit kan het niet. Als je wat opties aanvinkt dan start Max direct als je een CD in je Mac stopt, begint te rippen, en eject de CD zodra ie klaar is. Hij sluit desgewenst ook af. Vervolgens stop je een nieuwe CD in je Mac, en hij begint weer, enzovoort.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die geen "AirPrint-enabled" printer heeft maar het toch wel graag wil gebruiken:

AirPrint Activator

Maakt gebruik van wat hacks (volgens mij) om elke willekeurige printer die je op je Mac hebt aangesloten AirPrint enabled te maken.

Gebruik:
Enable AirPrint in AirPrint Activator
Printer die je met AirPrint wil gebruiken verwijderen en weer toevoegen
Share printer aanzetten

En fix! :) Ik heb het vandaag gebruikt met een printer die via een AirPort Express is aangesloten en het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

injectx schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:58:

Trouwens, weet niet of je SabNzbdX kent? Omdat je het over nzb's had. Deze app associeert gewoon nzb files en upload deze meteen naar je SabNzbd server. Laat ook mooi zien wat ie aan het doen is etc.
Mooi tooltje, net ff geprobeerd en het werkt goed samen met mijn Synology.

Zelf wil ik Totalfinder nog een keer promoten, geweldige tool, helemaal de dual screen mode is geweldig en het cutten van files is ook handig als je het van Windows gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Voor NZB's gebruik ik altijd NZBVortex

Afbeeldingslocatie: http://www.nzbvortex.com/1.png

Erg handig en ziet er goed uit. Focust zich enkel op downloaden en dat is ook precies wat ik zoek.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Ben er nog een vergeten :-) Sequel Pro.
Erg mooie eenvoudige mysql tool.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
Wat ik ook een essentieel programma vind op mijn mac is Mediainfo.

Hier kan je alle informatie opvragen over bijna alle media-bestanden.

Gratis en super handig:

http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Exirion schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:33:

[afbeelding]

Een Audio CD ripper die vergelijkbaar is met EAC onder Windows. Ik ben alle CD's hier in huis aan het rippen en makkelijker dan dit kan het niet. Als je wat opties aanvinkt dan start Max direct als je een CD in je Mac stopt, begint te rippen, en eject de CD zodra ie klaar is. Hij sluit desgewenst ook af. Vervolgens stop je een nieuwe CD in je Mac, en hij begint weer, enzovoort.
Die gebruikte totdat ik er achter kwam dat max iets fout doet bij lossless aac waardoor squeezebox deze files niet kan lezen. Sindsdien: XLD

http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

volgens mij is dat een queezebox probleem en niet zozeer een decoder probleem, ik weet dat squeezeserver pas vanaf 7.5 ondersteuning heeft en er volgens mij nog steeds niet goed mee om kan gaan. Ik gebruik zelf flac voor losless om dit probleem tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* zullen we dit soort 'handige' warez achterwege laten?

[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 09-02-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:34:
[mbr]*knip* zullen we dit soort 'handige' warez achterwege laten?[/]
Sorry hoor, maar het is gewoon een handige appje, de database die los downloadbaar is idd warez, maar de app niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb in 1 van de "onmisbare mac tooltjes"-topics ooit een tooltje gezien waarmee het doodsimpel is om een youtube filmpje te downloaden en automatisch in iTunes te zetten, waarna synchronisatie met je iPhone mogelijk is. Wie weet de naam van dat tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Sparrow Email for Mac:
Afbeeldingslocatie: http://sparrowmailapp.com/img/features/01.png

Briljante e-mail app, zeker als je hem aan een gmail account koppelt.
Soort Twitter for Mac achtige interface.
Alles van Gmail werkt gewoon, labels, stars, contacten worden overgenomen.
Het mooiste is de conversatie-weergave die wél de nieuwe mailtjes bovenaan plaatst en niet onderaan zoals bij Gmail.
Top alternatief voor Mail.app/Gmail-web

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 09-02-2011 22:53 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Bosmonster
  • Laatst online: 17:26
Heb Sparrow een tijdje geprobeerd, maar het grootste nadeel vond ik het feit dat ie niet werkt zonder de extra GPU op een MBP (niet handig onderweg). Dus uiteindelijk gewoon maar weer de webinterface en Apple Mail gepakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 10-02-2011 12:23 ]

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
smeerbartje schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:32:
Ik heb in 1 van de "onmisbare mac tooltjes"-topics ooit een tooltje gezien waarmee het doodsimpel is om een youtube filmpje te downloaden en automatisch in iTunes te zetten, waarna synchronisatie met je iPhone mogelijk is. Wie weet de naam van dat tooltje?
Weet niet precies of dit het genoemde tooltje is, maar volgens mij kan Evom precies wat jij wil doen.

• Bosmonster

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:36

f.h

Bosmonster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:22:
Heb Sparrow een tijdje geprobeerd, maar het grootste nadeel vond ik het feit dat ie niet werkt zonder de extra GPU op een MBP (niet handig onderweg). Dus uiteindelijk gewoon maar weer de webinterface en Apple Mail gepakt.
Wat bedoel je nou precies? Dat sparrow niet werkt op de intel GPU enkel op de nvidia?

• Bosmonster
f.h schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:32:
[...]

Wat bedoel je nou precies? Dat sparrow niet werkt op de intel GPU enkel op de nvidia?
Yeah. Ze gebruiken hetzelfde interface component als de oude Tweetie. Die had hetzelfde.

Maar ik mis ook dingen die ik in de webinterface wel kan. Zo lees ik een aantal popboxen uit en soms wil ik dat forceren. Iets wat niet kan via Sparrow. Uiteindelijk zag ik het voordeel niet zo goed van de app, als ik alsnog de helft van de tijd de webinterface aan het gebruiken was :P

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 10-02-2011 15:39 ]

• lowfi
lex schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:49:
volgens mij is dat een queezebox probleem en niet zozeer een decoder probleem, ik weet dat squeezeserver pas vanaf 7.5 ondersteuning heeft en er volgens mij nog steeds niet goed mee om kan gaan. Ik gebruik zelf flac voor losless om dit probleem tegen te gaan.
http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=8785

Ik laat even in het midden wiens schuld het nou is,....

Op mijn iphone passen geen flacs :P

• f.h

f.h

Bosmonster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:36:
[...]

Yeah. Ze gebruiken hetzelfde interface component als de oude Tweetie. Die had hetzelfde.

Maar ik mis ook dingen die ik in de webinterface wel kan. Zo lees ik een aantal popboxen uit en soms wil ik dat forceren. Iets wat niet kan via Sparrow. Uiteindelijk zag ik het voordeel niet zo goed van de app, als ik alsnog de helft van de tijd de webinterface aan het gebruiken was :P
Ik heb ook een MBP en heb zojuist even Sparrow afgesloten en opgestart in 'nvidia modus' en hetzelfde in 'intel modus' en het doet het bij allebei? Geswitched via gfxCardStatus app btw.

• Magic
  • Niet online
f.h schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:41:
[...]

Ik heb ook een MBP en heb zojuist even Sparrow afgesloten en opgestart in 'nvidia modus' en hetzelfde in 'intel modus' en het doet het bij allebei? Geswitched via gfxCardStatus app btw.
Het probleem is dat als je hem op automatisch zet, hij de nvidia opstart wanneer je de app opent. Niet iedereen gebruikt gfxCardStatus ;)

De twitter app doet hetzelfde overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 10-02-2011 15:46 ]

• Bosmonster
f.h schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:41:
[...]

Dan hebben ze dat in de laatste versie gefixed misschien. Ik kreeg een mooi wit vlak als ik hem op Intel zette.

Verwijderd

Lijkt me ook wel dat die Intel kaart capabel genoeg is om een ffs mailprogje te kunnen draaien... Force zelf altijd naar Intel en zet de nVidia pas bij HD films of Photoshop aan. :)

• f.h

f.h

Goed ik dacht dat ik iets miste ofzo.

Heb trouwens wel gezien dat ze Sparrow via de App Store willen releasen en er dan dan $25,- (!!) voor gaan vragen. Ik vind dat echt veel te veel geld, er komt ook een free versie met ads.

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:04:
Lijkt me ook wel dat die Intel kaart capabel genoeg is om een ffs mailprogje te kunnen draaien... Force zelf altijd naar Intel en zet de nVidia pas bij HD films of Photoshop aan. :)
Dat ie capabel genoeg is is het punt niet. Waar het om ging is dat ie de GPU onnodig enabled en dat geforceerd terugzetten zorgde voor bugs.

Maar goed, 25 euro ofzo voor zo'n appje is mij ook iets te gortig.

Verwijderd

Misschien al een keer langs gekomen:

Versions

Voor mij toch wel dé SVN client voor de Mac. Een hele fijne GUI en voor zo'n beetje alles wel support (qua SVN). Kost 45 euro, maar als student kan je 25 euro korting krijgen :).

Support is ook geweldig. Heb vanmiddag om 2 uur een mail gestuurd, kreeg er om 5 over 2 weer een terug, kunnen heel wat bedrijven wel wat van leren!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 15:41

Eris

-

Idd en als je dan toch beter bent koop je meteen http://www.kaleidoscopeapp.com/ er bij voor de bestand vergelijking

Ideale combinatie

Verwijderd

Daarnaast zijn beide applicaties toch wel een beetje Hollands trots!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

[afbeelding]

Op dit moment inderdaad de betere voor Mac. Helaas is MAX nog steeds erg beperkt. Interface is niet echt vriendelijk en met Cue files en Wav (met meerdere songs) moet je niet aankomen. Ik zou graag iets op de Mac zien vergelijkbaar aan Easy CD-DA Extractor. Nu grijp ik toch nog steeds naar deze laatst genoemde via Parallels

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel is de bereidheid om te betalen voor software (niet zozeer op mobiele devices, daar is het echt begonnen) een stuk groter geworden! Zelf heb ik er ook liever wat geld voor over, als ik daarmee de ontwikkelaar kan supporten voor z'n werk.

De iPhone (eigenlijk de Appstore) heeft het voor mij makkelijk gemaakt om tot aanschaf van software over te gaan, vroeger downloadde ik vaak alles.....

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:01:
Misschien al een keer langs gekomen:

Versions

Voor mij toch wel dé SVN client voor de Mac. Een hele fijne GUI en voor zo'n beetje alles wel support (qua SVN). Kost 45 euro, maar als student kan je 25 euro korting krijgen :).

Support is ook geweldig. Heb vanmiddag om 2 uur een mail gestuurd, kreeg er om 5 over 2 weer een terug, kunnen heel wat bedrijven wel wat van leren!
Als je ontwikkelt is WebStorm/PHPStorm ook een aanrader. Daar zit SVN support (en GIT en nog zo'n beetje alle andere), ingebouwd.

Je kunt de EAP-versie (Early Access Programme) 30 dagen gratis gebruiken, maar aangezien er iedere paar dagen wel een update is betekent dat feitelijk onbeperkt, aangezien de 30 dagen elke keer weer reset :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 10-02-2011 20:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:44:
Het kan aan mij liggen, maar voor mijn gevoel is de bereidheid om te betalen voor software (niet zozeer op mobiele devices, daar is het echt begonnen) een stuk groter geworden! Zelf heb ik er ook liever wat geld voor over, als ik daarmee de ontwikkelaar kan supporten voor z'n werk.
Voor de grote bedrijven moet ik stiekem toegeven dat ik het nog wel eens met een "omweg" doe. Maar de kleine indie developers steun ik graag! Zou ik zelf ook fijn vinden, bovendien motiveert het de developer ook om nog beter werk af te leveren :).

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:44:

De iPhone (eigenlijk de Appstore) heeft het voor mij makkelijk gemaakt om tot aanschaf van software over te gaan, vroeger downloadde ik vaak alles.....
Ehm, eerlijk gezegd heb ik wat geld over voor de applicatie, niet voor de inspanningen van de ontwikkelaar. Als ik een brood koop, dan doe ik dat toch ook niet om de warme bakker te steunen? En ik koop een game ook niet met als doel dat de ontwikkelaar in de toekomst nog meer van die fantastische games kan maken.
Maar misschien is dat een mentaliteitskwestie, ik heb mijn software altijd al via de officiële weg gehaald.
Ik wil op zich wel graag iWork en iPhoto '11 in plaats van '09, maar ik heb het geld er nu niet voor over. Dan gebruik ik ze maar niet, zo simpel is het dus. Als ik een applicatie echt nodig heb, ook al is het maar eenmalig, dan koop ik die wel.
Ik koop elke maand gemiddeld wel voor een paar tientjes aan apps/games, maar daar heeft de App Store geen invloed op gehad.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
smeerbartje schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:32:
EVOM

http://www.softfocus.be/

Verwijderd

[afbeelding]

Ik vind X Lossless Decoder dichter in de buurt van EAC komen, maar is misschien voor de 'gewone' gebruiker iets moeilijker. Maargoed, we zijn hier op GoT toch ;)

Heb met XLD een aantal beschadigde CDs prima kunnen rippen, waar Max problemen mee had.

Sparrow ziet er goed uit, maar ik twijfel nog. Ik vind de Gmail web interface eigenlijk prima werken :) Is trouwens geen €25 maar €8 in de App Store. Ik wacht nog even totdat de Lite versie uitkomt om het te proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks allemaal; toptooltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Bosmonster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:28:
[...]

Maar goed, 25 euro ofzo voor zo'n appje is mij ook iets te gortig.
Inmiddels is Sparrow beschikbaar in de App Store en de huidige prijs is €7,99 en dat valt me heel erg mee. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de prijs van 7,99 voor dit "simpele" appdingetje écht té veel. Dit is overrated! Ik betaal alleen teveel voor Apple Hardware ja! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
Door de iPhone app store is iedereenn ineens lage prijzen gewent, 7,99 is imho helemaal niet veel voor zo'n applicatie. Sparrow is een fijne email client, simplistisch, maar daar houd ik ook wel van.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:52:
Ik vind de prijs van 7,99 voor dit "simpele" appdingetje écht té veel. Dit is overrated! Ik betaal alleen teveel voor Apple Hardware ja! ;)
Ben het wel deels met je eens. Maar vergeleken met de $25,- die ze eerst op hun blog hadden gezet valt dit me mee ;)
ZpAz schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:57:
Door de iPhone app store is iedereenn ineens lage prijzen gewent, 7,99 is imho helemaal niet veel voor zo'n applicatie. Sparrow is een fijne email client, simplistisch, maar daar houd ik ook wel van.
Je hebt een punt en verwacht ik ook niet dat deze app verkocht wordt voor €0,79. Maar het lijkt wel dat developers het prijspijl erg hoog zetten alleen maar omdat het voor Mac OS X ipv iOS is.

[ Voor 74% gewijzigd door f.h op 13-02-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zocht in de Mac App Store naar een app waarmee ik kan zien wie mij belt in OS X d.m.v. Bleutooth of iets dergelijks, via Growl ofzo.

Kon helaas niets vinden, zie ik iets over het hoofd, iemand een tip?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
7,99 is Sparrow meer dan waard (ik heb 'm meteen aangeschaft). Ga maar eens na: dat programma staat continu aan en ik klik 'm erg regelmatig aan om een mailtje te lezen of te versturen. Het is een efficiënte, maar vooral heel mooie en gebruiksvriendelijke manier om je e-mail te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

THE_BASE schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:08:
Ik zocht in de Mac App Store naar een app waarmee ik kan zien wie mij belt in OS X d.m.v. Bleutooth of iets dergelijks, via Growl ofzo.

Kon helaas niets vinden, zie ik iets over het hoofd, iemand een tip?
BluePhoneElite is zo'n programma, hoewel je daarmee je PC echt als "callcenter-terminal" kunt gebruiken. Ideaal voor het verzenden van smsjes!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:14:
[...]

BluePhoneElite is zo'n programma, hoewel je daarmee je PC echt als "callcenter-terminal" kunt gebruiken. Ideaal voor het verzenden van smsjes!
Ja alleen word die niet meer ondersteund (bij nieuwe accounts). Een andere optie is Phone Amego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Canaria schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:18:
[...]

Ehm, eerlijk gezegd heb ik wat geld over voor de applicatie, niet voor de inspanningen van de ontwikkelaar. Als ik een brood koop, dan doe ik dat toch ook niet om de warme bakker te steunen? En ik koop een game ook niet met als doel dat de ontwikkelaar in de toekomst nog meer van die fantastische games kan maken.
Maar misschien is dat een mentaliteitskwestie, ik heb mijn software altijd al via de officiële weg gehaald.
Ik wil op zich wel graag iWork en iPhoto '11 in plaats van '09, maar ik heb het geld er nu niet voor over. Dan gebruik ik ze maar niet, zo simpel is het dus. Als ik een applicatie echt nodig heb, ook al is het maar eenmalig, dan koop ik die wel.
Ik koop elke maand gemiddeld wel voor een paar tientjes aan apps/games, maar daar heeft de App Store geen invloed op gehad.
Hier ook hetzelfde. Ik koop software om de software, nieuwe versies ben ik ook niet gehecht aan. Meestal kijk ik of een applicatie veel gebruik (Windows / Mac) en dan schaf ik het op de meest gunstige moment aan. Ik kijk ook in hoeverre updates inbegrepen zijn. Toen ik nog studeerde toen deed ik wel aan warez, maar dat was meer verzameldrang dan echt gebruiken. Het ging meer om het downloaden.

De App Stores hebben geen invloed op m'n koopgedrag. Ik besteed elke maand wel wat geld (ongeveer 20 a 40 euro) aan tijdschriften, ebooks, muziek, apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Eris schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:18:
Idd en als je dan toch beter bent koop je meteen http://www.kaleidoscopeapp.com/ er bij voor de bestand vergelijking

Ideale combinatie
Is die die ook handig als je bijvoorbeeld twee harddisks met foto backups wil vergelijken met elkaar? Of zijn er betere tools voor? Ik heb namelijk twee disks met foto's en ik wil kijken wat de verschillen zijn tussen de disks en dit dan vervolgens gelijktrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mj2sL schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:12:
7,99 is Sparrow meer dan waard (ik heb 'm meteen aangeschaft). Ga maar eens na: dat programma staat continu aan en ik klik 'm erg regelmatig aan om een mailtje te lezen of te versturen. Het is een efficiënte, maar vooral heel mooie en gebruiksvriendelijke manier om je e-mail te regelen.
Maar wat is Sparrow meer dan een schilletje rond Gmail. Ik vind zelf de webinterface erg fijn en snel werken en Sparrow kan alleen maar minder. Daarnaast kan ik de webinterface overal benaderen.

Ik heb de beta een redelijke tijd gedraaid, maar uiteindelijk ging ik alsnog naar de webinterface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sparrow ziet er in ieder geval beter uit. Ik vind de webinterface echt heel lelijk en ongebruiksvriendelijk. Google zou voor de interface eens kunnen kijken naar MobileMe, RoundCube, Sugarsync, Springpad of Evernote. Of eigenlijk elke willekeurige webinterface :+

Als ik niet op m'n eigen computer bezig ben, dan bekijk ik m'n Google mail via RoundCube, met de MobileCube theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mjah, Google blijft inderdaad een beetje achterlopen qua design. Maar dat boeit me persoonlijk niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeleken met SquirrelMail valt het allemaal nog wel mee hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:13:
Vergeleken met SquirrelMail valt het allemaal nog wel mee hoor! :+
Achja, er zullen ook nog wel mensen zijn die met Pine mailen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
Bosmonster schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:00:
[...]

Maar wat is Sparrow meer dan een schilletje rond Gmail. Ik vind zelf de webinterface erg fijn en snel werken en Sparrow kan alleen maar minder. Daarnaast kan ik de webinterface overal benaderen.

Ik heb de beta een redelijke tijd gedraaid, maar uiteindelijk ging ik alsnog naar de webinterface :)
Persoonlijk heb ik liever een mailapp draaien (incl. fijne notificaties e.d.) dan een browsertab de hele tijd open (bovendien checkt 'ie meerdere accounts). Maar je hebt gelijk, als je de webinterface van GMail OK vindt, zul je niet veel aan Sparrow hebben.

EDIT: En de zoekfunctie is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Voor mij is Fake, de automated browser inmiddels een onmisbare app geworden. Handig om veel voorkomende patronen in websites door te testen (scheelt vaak een hoop invulwerk e.d.) maar om bijvoorbeeld ook automatisch screenshots te maken van bepaalde websites.

Linkje, http://fakeapp.com/

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Mj2sL schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:04:
[...]

Persoonlijk heb ik liever een mailapp draaien (incl. fijne notificaties e.d.) dan een browsertab de hele tijd open (bovendien checkt 'ie meerdere accounts). Maar je hebt gelijk, als je de webinterface van GMail OK vindt, zul je niet veel aan Sparrow hebben.
Tenzij je je (ontvangen) e-mail ook wilt checken als je geen internet hebt.. Daarbij plaatst Sparrow nieuwe berichten in een conversatie bovenaan ipv onderaan zoals de web interface dat doet... (of is dat een labs-functie die ik nog niet heb kunnen ontdekken?)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Hallo allemaal,

is het nu nog mogelijk om met handbrake avi files om te zetten naar mp4? Wil graag eens proberen om een film op mijn iphone 4 te zetten. Als mensen suggesties hebben voor goede progjes hier voor dan hoor ik het graag.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Tristal schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:41:
Hallo allemaal,

is het nu nog mogelijk om met handbrake avi files om te zetten naar mp4? Wil graag eens proberen om een film op mijn iphone 4 te zetten. Als mensen suggesties hebben voor goede progjes hier voor dan hoor ik het graag.
Handbrake is redelijk vaak genoemd in dit topic.
Heeft een profiel waarmee je meteen voor de iPhone kunt hercoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hallo allemaal,

Er is toevallig net een nieuw bericht op Appstorm over dit onderwerp:
http://mac.appstorm.net/roundups/video-roundups/8-versatile-video-encoding-apps-for-os-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hallo allemaal,

GoT is geen helpdesk, dus het lijkt me handig als je iets aan je instelling doet. Diverse tools die doen wat jij wilt zijn al talloze keren in talloze topics genoemd hier op GoT (om nog maar te zwijgen over wat je via Google had kunnen vinden). Een volgende helpdesk-post krijgt wat mij betreft een enkeltje naar de trashcan.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Reind schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:48:
Voor mij is Fake, de automated browser inmiddels een onmisbare app geworden. Handig om veel voorkomende patronen in websites door te testen (scheelt vaak een hoop invulwerk e.d.) maar om bijvoorbeeld ook automatisch screenshots te maken van bepaalde websites.

Linkje, http://fakeapp.com/
Bedankt voor de tip, ga het zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Whieee schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:19:
[...]

GoT is geen helpdesk, dus het lijkt me handig als je iets aan je instelling doet. Diverse tools die doen wat jij wilt zijn al talloze keren in talloze topics genoemd hier op GoT (om nog maar te zwijgen over wat je via Google had kunnen vinden). Een volgende helpdesk-post krijgt wat mij betreft een enkeltje naar de trashcan.
mijn excuus, had mijn post niet zo bekeken. Zal er op letten.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 19:28
Tristal schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:26:
[...]
mijn excuus, had mijn post niet zo bekeken. Zal er op letten.
offtopic:
Hopelijk ten overvloede: sommige topics, waaronder deze, hebben een waarschuwing bij het reageerveld staan. Zeker de moeite om te lezen. Dan snap je de opmerking van Whieee misschien ook nog wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
video op je ipad/iphone of andere idevices. Ik houd het lekker bij AirVideoServer. Werkt binnen een minuut zonder gedoe, als converteren, syncen, ruimtegebrek etc.... Top Progsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
bvsteyn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 07:25:
[...]

Is die die ook handig als je bijvoorbeeld twee harddisks met foto backups wil vergelijken met elkaar? Of zijn er betere tools voor? Ik heb namelijk twee disks met foto's en ik wil kijken wat de verschillen zijn tussen de disks en dit dan vervolgens gelijktrekken.
Iemand een handige tool voor het vergelijken van twee disks op bestandsniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
bvsteyn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:47:
[...]

Wikipedia: diff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

bvsteyn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:47:
[...]

Voor de Mac is Kaleidoscope eigenlijk het beste wat ik kan vinden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Aangezien blijkbaar niet iedereen de topicwaarschuwing leest:

Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Onmisbaar niet, maar als je, net als ik, voor je ouders' 50e huwelijksjaar een mooie slideshow in elkaar wilt plakken die aanzienlijk verder gaat dan de standaard templates van iPhoto is Pulpmotion een geweldig programma.

Wel onmisbaar (voor mij dan): Audiobookbuilder, om losse mp3's en/of cd's om te zetten naar echte m4b audioboeken voor op de iPod. Simpel. Schoon. Geweldig!

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Radium
Apple Site Beschrijving
Nu via de App Store te downloaden

Voor de mensen die net zoals mij veel radio luisteren nu makkelijk via de menubar ipv iTunes met Streams. Tevens support voor o.a. Last.fm een nog een aantal bekende services. Daarnaast de mogelijkheid om ook eigen streams aan de huidige bibliotheek van Radium toe te voegen voor extra "zenders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ik zoek een website waar je Mac OSX progjes kan downloaden.

Had er laatst een gevonden in het Nederlands.
Lekker clean en makkelijk doorzoek baar.

Weet helaas niet meer welke website het was, heb al in de TS gekeken maar daar stond hij niet in en op een beetje googlen kwam ik ook niet verder..

EDIT: Laat maar, ik heb het al gevonden :)

www.freemac.nl

Leuke site met allemaal programmatjes en uitleg. (Btw misschien iets voor topic start?)

[ Voor 20% gewijzigd door Servertje op 23-02-2011 17:07 . Reden: Website terug gevonden. ]

Verwijderd

Pat-Juh schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:16:
Radium
Apple Site Beschrijving
Nu via de App Store te downloaden

Voor de mensen die net zoals mij veel radio luisteren nu makkelijk via de menubar ipv iTunes met Streams. Tevens support voor o.a. Last.fm een nog een aantal bekende services. Daarnaast de mogelijkheid om ook eigen streams aan de huidige bibliotheek van Radium toe te voegen voor extra "zenders".
Ben het volledig met je eens; indien je veel naar radiostreams luistert is Radium een zeer goede optie, het is dubbel en dik zijn geld waard. Simpele interface met veel functionaliteit, hij doet wat ie doen moet en hij doet dat zeer goed...
(off-topic : onder Windows gebruikte ik Screamer : een vergelijkbaar tooltje....)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:02
Servertje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:58:
Ik zoek een website waar je Mac OSX progjes kan downloaden.
Nu staat er 3 replies boven je wat nu niet de bedoeling is...

Nocturne! http://code.google.com/p/blacktree-nocturne/

Is bedoeld om je systeem 's nachts qua kleur aan te passen. Ik gebruik het echter voor een zwarte menubar die fade-out als je muis er niet op staat! (te cool, imo! ;)) https://dl.dropbox.com/u/...4%20at%208.39.25%20PM.png <- Voorbeeld

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
coptician schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:41:
[...]
Nocturne! http://code.google.com/p/blacktree-nocturne/

Is bedoeld om je systeem 's nachts qua kleur aan te passen. Ik gebruik het echter voor een zwarte menubar die fade-out als je muis er niet op staat! (te cool, imo! ;)) https://dl.dropbox.com/u/...4%20at%208.39.25%20PM.png <- Voorbeeld
Voor mij ook onmisbaar. Als meer nog mensen dat vinden komt-ie in de OP. Menschen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Niet onmisbaar, maar ik ken Nocturne wel en het is inderdaad best handig! Heb het ooit gebruikt omdat een zwarte Finder-bar mooier stond bij 'n bepaalde wallpaper dan de grijze :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 19:34
Gebruik nu ook Nocturne voor het zwart maken en vervagen van de menubalk. Het is een kleine ingreep, maar het oog wil ook wat..daarvoor koop je ook een mac, toch? ;)

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Het oog wil ook wat... en zeker goed behandeld worden. Met f.lux bijvoorbeeld.
Ever notice how people texting at night have that eerie blue glow?

Or wake up ready to write down the Next Great Idea, and get blinded by your computer screen?

During the day, computer screens look good—they're designed to look like the sun. But, at 9PM, 10PM, or 3AM, you probably shouldn't be looking at the sun.

F.lux fixes this: it makes the color of your computer's display adapt to the time of day, warm at night and like sunlight during the day.

It's even possible that you're staying up too late because of your computer. You could use f.lux because it makes you sleep better, or you could just use it just because it makes your computer look better.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.