Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 283.295 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Toch maar overstag gegaan en licentie voor NZBvortex gekocht, moet eerlijk toegeven dat het een stuk fijner is dan Unison weer, wat ik alweer een grote verbetering tov Sabnzbd+ vond. Simpele client met sterke features!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Moom van Manytricks omdat het zoveel handiger is dan 10.000 keer per dag zelf windows te resetten naar bepaalde posities. Ook wel handig bij webdevelopment, om even snel safarie naar 1024x768 te zetten bijvoorbeeld. Of met 3 kliks phpstorm op 2/3 met safari op 1/3 te hebben op mijn 27" scherm :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 12:54

FTL

aramdin schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:21:
Toch maar overstag gegaan en licentie voor NZBvortex gekocht, moet eerlijk toegeven dat het een stuk fijner is dan Unison weer, wat ik alweer een grote verbetering tov Sabnzbd+ vond. Simpele client met sterke features!
Leuk, dat mag ik graag horen.
Voordat de volgende show seizoenen beginnen wordt de "groups" feauture uitgerold.

Daarmee kan je je favoriete show direct naar de gewenste plek zetten.
http://twitter.com/#!/nzbvortex/status/90493556392853504

[ Voor 3% gewijzigd door FTL op 11-07-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ahh ik zie nu dat jij de ontwikkelaar bent van NZBvortex :)

1 subtiele mooie optie: als je rar set een wachtwoord heeft, kan je gewoon het wachtwoord invoeren, ipv dat je een error krijgt dat er een wachtwoord op zit.

Goed bezig en keep up the good work!

[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 12-07-2011 10:04 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 12:54

FTL

aramdin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:03:
1 subtiele mooie optie: als je rar set een wachtwoord heeft, kan je gewoon het wachtwoord invoeren, ipv dat je een error krijgt dat er een wachtwoord op zit.
Goed bezig en keep up the good work!
Hij probeert tijdens het downloaden te detecteren dat een archive password protected is en deze pauzeren (kan je uitzetten). Maar helaas zijn die vervelende uploaders steeds beter in het verstoppen van de password. Maar zoals je al zei: hij zal komen met een password invoer dialoog.

[ Voor 3% gewijzigd door FTL op 12-07-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:32
Nog twee drie die ik met jullie wil delen:

I Love Stars, zit in je menubar als je met iTunes iets afspeelt, je kan dan daar een rating geven. Kost inmiddels wel €0,79

Wine, vooral gebruikt om oude spelletjes in te spelen.

Dapplegrey, een grafische frontend voor dosbox, vind ik erg fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NomoDigger schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:52:
Dapplegrey, een grafische frontend voor dosbox, vind ik erg fijn werken.
Voor al mijn retrogaming needs gebruik ik tegenwoordig boxer http://boxerapp.com/

Erg fijne interface, maakt packages van je dos games, dus eenvoudig uit te wisselen en via je finder te starten :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390615

ik weet niet of het hier al is gepost maar ik zat te zoeken achter een manier om mijn scherm te vergrendelen zonder dat de apps sluiten en door naar sleutelhangertoegang te gaan bij hulpprogramma's en deze in de menubar te tonen kan je je scherm vergrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 12:18

Hoite

Goed verhaal

Anoniem: 390615 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:39:
ik weet niet of het hier al is gepost maar ik zat te zoeken achter een manier om mijn scherm te vergrendelen zonder dat de apps sluiten en door naar sleutelhangertoegang te gaan bij hulpprogramma's en deze in de menubar te tonen kan je je scherm vergrendelen.
Probeer expose. Zit al ingebakken in je mac.

offtopic:
interpunctie!

[ Voor 3% gewijzigd door Hoite op 15-07-2011 23:56 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Exposé is heel wat anders (en bovendien vanaf Lion verdwenen).

Het kan ook nog via Users & Groups (Settings) waarbij je er voor kan kiezen om het Fast User Switching menu aan te zetten. Via dit menu kan je terug naar het login window.

[ Voor 32% gewijzigd door Muthas op 16-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Anoniem: 390615 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:39:
Probeer eens ctrl-shift-eject :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Froggle schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:08:
Sinds vandaag heb ik een permanente HDMI kabel gelegd naar m'n TV. Dan is het handig als je niet telkens in je Systeemvoorkeuren het uitvoerkanaal van je geluid te veranderen, maar gewoon met een shortcut. Na even zoeken kwam ik bij het programmaatje PTHVolume uit, wat je in staat stelt om hier een snelkoppeling voor aan te maken. Daarnaast kun je het ook aanpassen via de menubalk bovenin.

[afbeelding]

Ik vind 'm wel een startpost vermelding waard. :)
Dat is iid erg handig als je meerdere devices gebruikt. Dit in combinatie met Soundfly is ook erg handig. http://www.abyssoft.com/software/soundfly/
Met soundfly kun je heel erg simpel van 1 mac naar je andere mac streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Muthas schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:10:
Exposé is heel wat anders (en bovendien vanaf Lion verdwenen).
Expose zit nog steeds in Lion, enkel meer gegroepeerd en functioneler dan het voorheen was.

Citaat apple website:
In Exposé worden vensters die bij hetzelfde programma horen, nu gegroepeerd. Als je met de muisaanwijzer boven een groep staat en veegt, wordt de groep opengevouwen en zie je alle programmavensters. Het venster dat je wilt bekijken, kun je vervolgens gewoon aanklikken.

http://www.apple.com/nl/macosx/whats-new/features.html

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Zelf nog niet geprobeerd, maar voor alle muisgefrustreerden: Decelerate http://bit.ly/o3jR8I
Afbeeldingslocatie: http://a1.mzstatic.com/us/r1000/108/Purple/e3/e4/4b/mzi.oussmjiv.175x175-75.png
Mag je zelf je accelleratie instellen. Tijdelijk Gratis!

[ Voor 20% gewijzigd door m_a_rnix op 18-07-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 17:05

Terrestraeon

END OF LINE

Verbal_Kint schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:17:
Zelf nog niet geprobeerd, maar voor alle muisgefrustreerden: Decelerate http://bit.ly/o3jR8I
[afbeelding]
Mag je zelf je accelleratie instellen. Tijdelijk Gratis!
Leuk gevonden, maar ik merk geen verschil sinds ik ook Steermouse heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 12:38
Dat is toch logisch? Dan heb je 2 applicaties die exact hetzelfde doen 8)7 .

Overigens is die acceleratie ook uit te schakelen met een terminal command :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:10
Jemig, mis sinds Lion de foldertree in Totalfinder. Iemand nog een suggestie of moet ik gewoon geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
-verkeerd topic-

[ Voor 95% gewijzigd door smeerbartje op 23-07-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Vragen over Lion horen hier dus niet thuis. Daarvoor mag je dus een nieuw topic openen, of kijken in [Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 2

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 10:02

Spacecowboy

XBL: Biggmans

tarlitz schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:01:
[...]

Probeer eens ctrl-shift-eject :)
Weet je hoe graflang ik al naar die toetsencombo heb gezocht? Ik heb opgelost door interactieve hoeken te gebruiken, maar dat is maar een zo-zo oplossing. Je bent mijn held vandaag! thx!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 21:39
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar: Clusters. Comprimeert je bestanden op een manier die standaard ingebakken zit in Snow Leopard en Lion, maar die alleen toegankelijk is via de Terminal. Met Clusters heb je een prefpanel, daar sleep je de mappen in die je gecomprimeerd wilt (ik heb er zelf gewoon mijn hele schijf instaan) en dan gaat Clusters aan het werk. Je bestanden worden weer uitgepakt zodra je ze kopieert of mailt, dus voor Windows-gebruikers zullen je files ook geen obstakel vormen. Het bespaart je niet heul veul (op mijn schijf waarvan ik bijna 170 GB gebruikt heb heeft Clusters me iets meer dan 2 GB bespaard), maar het is toch altijd wel handig (vooral als je schijf tot de nok vol zit, wat ik nu toevallig even niet maar heel vaak wel heb). Het kost trouwens 13 dollar (had hem zelf gratis gekregen, MacHeist was een paar maanden geleden met licenties aan het strooien.)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik had eerst een tool die functies uit Windows 7 toevoegt aan OSX. Bijvoorbeeld dat je twee safari schermen hebt en dan naar links en rechts naar het scherm sleept en ze dan precies uitgelijnd zijn etc. Ik weet alleen niet meer hoe het heet en kan het niet terug vinden.

Weet toevallig iemand van jullie de naam van de tool?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
d-illusion schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:35:
Ik had eerst een tool die functies uit Windows 7 toevoegt aan OSX. Bijvoorbeeld dat je twee safari schermen hebt en dan naar links en rechts naar het scherm sleept en ze dan precies uitgelijnd zijn etc. Ik weet alleen niet meer hoe het heet en kan het niet terug vinden.

Thanks
Cinch

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Of gratis:

Better Touch Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Laatst online: 29-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
jamy015 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 05:51:
Ik weet niet of hij al voorbij is gekomen, maar: Clusters. Comprimeert je bestanden op een manier die standaard ingebakken zit in Snow Leopard en Lion, maar die alleen toegankelijk is via de Terminal. Met Clusters heb je een prefpanel, daar sleep je de mappen in die je gecomprimeerd wilt (ik heb er zelf gewoon mijn hele schijf instaan) en dan gaat Clusters aan het werk. Je bestanden worden weer uitgepakt zodra je ze kopieert of mailt, dus voor Windows-gebruikers zullen je files ook geen obstakel vormen. Het bespaart je niet heul veul (op mijn schijf waarvan ik bijna 170 GB gebruikt heb heeft Clusters me iets meer dan 2 GB bespaard), maar het is toch altijd wel handig (vooral als je schijf tot de nok vol zit, wat ik nu toevallig even niet maar heel vaak wel heb). Het kost trouwens 13 dollar (had hem zelf gratis gekregen, MacHeist was een paar maanden geleden met licenties aan het strooien.)
Zo'n kleine besparing??? Dat lijkt me niet echt wenselijk... het comprimeren/deflaten kost ook snelheid lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383454

d-illusion schreef op zondag 24 juli 2011 @ 09:35:

Thanks
Ik gebruik hier Divvy voor. Niet exact hetzelfde, maar kan wel precies hetzelfde. Ik heb een aantal shortcuts ingesteld, waarmee ik dus ook schermen de helft van mijn scherm kan laten vullen, of juist maximaliseren. Met $ 14.00 misschien wat aan de duurdere kant, maar ik vind hem zeker de moeite waard (plus, je kunt de demo blijven gebruiken met om de zoveel keer gebruiken een popup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 383454 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:30:
[...]

Ik gebruik hier Divvy voor. Niet exact hetzelfde, maar kan wel precies hetzelfde. Ik heb een aantal shortcuts ingesteld, waarmee ik dus ook schermen de helft van mijn scherm kan laten vullen, of juist maximaliseren. Met $ 14.00 misschien wat aan de duurdere kant, maar ik vind hem zeker de moeite waard (plus, je kunt de demo blijven gebruiken met om de zoveel keer gebruiken een popup).
Of, zoals al vaker geopperd, gewoon gratis met BetterTouchTool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383454

Smultie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:39:
[...]

Of, zoals al vaker geopperd, gewoon gratis met BetterTouchTool.
Dat is een compleet andere tool, met een ander doel. Dat ze voor iets vergelijkbaars te gebruiken zijn, wil niet zijn dat het een betaalde applicatie als Divvy overbodig maakt. Als je puur en alleen schermen op een bepaalde manier wilt positioneren, is het onzin om daar BetterTouchTool voor te gebruiken.

Wil natuurlijk ook niet zeggen dat Divvy daar je enige mogelijkheid is, er zijn wellicht ook gratis alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Anoniem: 383454 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:43:
[...]

Dat is een compleet andere tool, met een ander doel. Dat ze voor iets vergelijkbaars te gebruiken zijn, wil niet zijn dat het een betaalde applicatie als Divvy overbodig maakt. Als je puur en alleen schermen op een bepaalde manier wilt positioneren, is het onzin om daar BetterTouchTool voor te gebruiken.

Wil natuurlijk ook niet zeggen dat Divvy daar je enige mogelijkheid is, er zijn wellicht ook gratis alternatieven.
Prima, als jij 14 dollar wilt uitgeven voor iets wat met BTT gratis kan. Maar ik denk dat het gros toch graag leest dat er ook gratis alternatieven zijn (die daarnaast nog veel meer kunnen, maar dat hoef je niet te gebruiken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:26

Jrz

––––––––––––

Kijk.. Zoiets zocht ik laatst. Ik wist wel van filesystem level compressie, maar nog geen leuk tooltje.
Ik zit (nog) met een draaiende schijf ;), en wil eigenlijk wel wat winst (snelheid + plaats) halen door middel van compressie (minder bytes = minder IO = sneller..) Heeft iemand al leuke tests hiermee gedaan?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Zo weinig? Ik heb maar een paar directories, maar wel 32GB aan savings waarvan de helft in /Applications.

Anyway, prima tool waar je vrijwel niets van merkt. Met gewoon gebruik merk je geen snelheids verlies. Alleen als je met grote bestanden werkt en deze wegschrijft, merk je aan de CPU load even dat de boel gecomprimeerd wordt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 03-05 18:25
Wat is het nut van het hele clusters? Bedoel je levert zeker weten wat CPU en geheugen in. Hardeschijven kosten tegenwoordig bijna niets. Waarom zou je dan hiervoor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Jumpcut, soms een echte lifesaver.
Jumpcut is an application that provides "clipboard buffering" — that is, access to text that you've cut or copied, even if you've subsequently cut or copied something else. The goal of Jumpcut's interface is to provide quick, natural, intuitive access to your clipboard's history.
http://jumpcut.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopio
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 383454 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:30:
[...]

Probeer Cinch eens...
http://itunes.apple.com/u...ch/id412529613?mt=12&ls=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
dangerpaki schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:06:
Wat is het nut van het hele clusters? Bedoel je levert zeker weten wat CPU en geheugen in. Hardeschijven kosten tegenwoordig bijna niets. Waarom zou je dan hiervoor kiezen?
Ja ik snap het ook niet helemaal. Volgens mij levert het echt geen snelheidswinst op doordat je minder IO calls hebt op de harde schijf. Het is hooguit handig voor als je een kleine SSD hebt en ruimte wilt besparen.

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 25-07-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 20:21

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

dangerpaki schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:06:
Ik vind SSD's anders knap duur en behoorlijk klein. Maar als jij zo kapitaalkrachtig bent dat je daar anders over denkt, dan heb je er inderdaad niet veel nut voor.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

FTL schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:23:
[...]

Hij probeert tijdens het downloaden te detecteren dat een archive password protected is en deze pauzeren (kan je uitzetten). Maar helaas zijn die vervelende uploaders steeds beter in het verstoppen van de password. Maar zoals je al zei: hij zal komen met een password invoer dialoog.
Idee hoelang die update in de mac appstore duurt ? Heb nog wat krediet daar en zou die willen kopen :)
Heb nu de trial in gebruik en ik vind het zeer nette en goede app . Heb altijd newsleecher gebruikt maar vermits ik naar iMac ben overgestapt was ik op zoek naar een goed alternatief !

Ik zou zeggen keep up the good work _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 15:53

John

🚀

Is er misschien een app die ziet hoeveel MB per sec je een file van bijv. een fileserver afhaalt?

Nu zie je alleen maar de MB's optellen naar het totale aantal + de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 18:25
Je bedoelt gewoon in het normale 'downloads'-venstertje?
Probeer eens je schermpje te vergroten want bij staat er:

Mb's optellen naar totale aantal - snelheid -- De tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John

John

🚀

stefve1 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:35:
Je bedoelt gewoon in het normale 'downloads'-venstertje?
Probeer eens je schermpje te vergroten want bij staat er:

Mb's optellen naar totale aantal - snelheid -- De tijd
Ik bedoel het schermpje als je iets kopieert van een externe HD naar je bureaublad.

Dat schermpje kan ik ook niet vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:34
bilzard schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Ik bedoel het schermpje als je iets kopieert van een externe HD naar je bureaublad.

Dat schermpje kan ik ook niet vergroten.
Dat kan met een widget als iStat Pro. Of de Activity Monitor.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Wat voor mij een missend stukje software was is Bonjour Mounter, een ideale applicatie waarmee je je mounts regeld en ook de finder popups nadat je iets mount (bijvoorbeeld tijdens het opstarten) voorkomt. Eigenlijk pas echt handig dus als je met 4 of meer mounts werkt. Helaas wel payware, kost een tientje maar heeft voor mij een hoop gedoe opgelost.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John

John

🚀

ZpAz schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:40:
[...]

Dat kan met een widget als iStat Pro. Of de Activity Monitor.
Cool bedankt!

Nog een vraagje: Hoe krijg je de temperatuur meter + fan speed te zien rechtsboven in je menubalk? (MBA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Ik ben enthousiast over KeePassX. Deze tool is hier al eerder voorbij gekomen, maar ik wil hem toch nog even vermelden.

Ik gebruik de tool in combinatie met Dropbox. Grote voordeel is dat er ook een windows versie van is. Ik kan mijn wachtwoordenbestand via Dropbox dus delen met mijn windows pc en macbook. Ander voordeel is dat je je wachtwoordenbestand aanvullend kunt beveiligen met een key file. Zonder dat bestand kun je niks met de wachtwoordendatabase. Mijn wachtwoordenbestand staat in dropbox. De keyfile lokaal. Dus ook al zou iemand in mijn dropbox ruimte kunnen, zonder het keybestand heeft hij niks aan het wachtwoordenbestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:35

RnB

bilzard schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:32:
[...]

Cool bedankt!

Nog een vraagje: Hoe krijg je de temperatuur meter + fan speed te zien rechtsboven in je menubalk? (MBA)
Met iStat Menus.

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 09:14

LyxKyo

Dreambox was fun!

ff n schopje. [TRIGGER] zijn er nog leuke nieuwe (LION) tools?

edit: wat ik eigenlijk nog zou willen weten is wat nu de 'beste' nieuwsgroep applicatie is? (wellicht inclusief NZB search) Ik gebruik nu SABNZB+ en ik zie nu namen voorbij komen als Unison en NZBvortex. Ik mis trouwens ook een goede NZB search app/site?

[ Voor 67% gewijzigd door LyxKyo op 18-08-2011 17:32 ]

cheers!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 12:49
SAB is gewoon het beste. Andere usenet programmas zijn vaak afhankelijk van een gui.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

Puck

W32.Deadcode.A

Ik gebruik sinds kort Fantastical. Een handig iCal hulpje in je menubar. Werkt handig en ziet er mooi uit (ook niet onbelangrijk).

Arrived anxious, left bored

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 11:34

Grin

Ride si sapis.

lowfi schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:43:
SAB is gewoon het beste. Andere usenet programmas zijn vaak afhankelijk van een gui.
WAT :?
Dat volg ik toch echt niet, zou je dat willen uitleggen?

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 23:20
En de relevantie daarvan is?

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04 07:28

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Puck schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:46:
Ik gebruik sinds kort Fantastical. Een handig iCal hulpje in je menubar. Werkt handig en ziet er mooi uit (ook niet onbelangrijk).
Ik heb de screencast gezien, maar wat zit er in dat het €15 waard maakt?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

Puck

W32.Deadcode.A

Zelfde manier items invoeren als bij Google Calendar, d.m.v. zinnen typen (Meeting with ... at ... in ...), handige lijst met komende agenda-items. Wellicht wel wat prijzig voor wat het doet, maar toch snel onmisbaar :)

Arrived anxious, left bored

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:24

f.h

Zojuist kreeg ik een melding via appshopper.com, Skitch is opeens gratis in de App Store (normaal 15,99 ofzo). Dus bij deze: http://itunes.apple.com/nl/app/skitch/id425955336?mt=12

Geen idee of dit tijdelijk of voor altijd is :)

EDIT: Ah ivm de overname door Evernote dus

[ Voor 35% gewijzigd door f.h op 18-08-2011 19:54 ]

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Grin schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:59:
[...]

WAT :?
Dat volg ik toch echt niet, zou je dat willen uitleggen?
Dan bedoelt ie, je hebt dan continu een app op de voorgrond draaien, met Sab heb je amper door dat ie aan staat, en kan je tevens ook vanaf afstand benaderen aangezien het webbased is en dergelijke. Ik gebruik sab op mijn server, ideaal, doet alles mooi onder water, en het werkt op alle OS'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik wil Mirage downloaden, maar als ik op 'Download Now' klik doet hij het niet, ik kan niet naar de pagina gebracht worden ?

Is er een andere manier om deze app te downloaden of kent iemand een alternatief om je Dock te editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418549

Scirocco schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:14:
Ik wil Mirage downloaden, maar als ik op 'Download Now' klik doet hij het niet, ik kan niet naar de pagina gebracht worden ?

Is er een andere manier om deze app te downloaden of kent iemand een alternatief om je Dock te editen?
Op deze pagina van de ontwikkelaar (?) staat een download link plus de mirror. De mirror werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 21:50

Saninl

Hoe slaan jullie Youtube liedjes op op de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 03-05 11:30
Ligt eraan, welke browser gebruik je? Overal heb je weer andere extensies voor.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Anoniem: 418549 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

Op deze pagina van de ontwikkelaar (?) staat een download link plus de mirror. De mirror werkt bij mij.
Thanks! Die mirror doet het indd wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 22:33

Ghehe

400 pound hacker

Ik gebruik OffLiberty, is een mooie website en maakt ook meteen een .mp3 bestand, naast de .flv of .mp4 als je een YouTube video ingeeft. Super handig als je begrijpt wat ik bedoel. :D

Momenteel is ie wel offline. :/ Maar normaal werkt ie wel goed.

Ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418549

Ik gebruik wel eens Zamzar.com/url , niet top kwaliteit, maar het werkt goed. Je vult de link van het filmpje en je e-mail in en klikt het bestandsformaat aan en hij converteert het voor je. Je krijgt dan een download link gemaild die 24u geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 21:50

Saninl

Bedankt allen voor de youtubetips!

@froggie Safari ofcourse :)

eerst gebruikte ik altijd listento-youtubelink-.com maarja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Dat vind ik juist weer het grootste nadeel aan SAB, doen mij maar gewoon een native app als NZBVortex. Ik benader het nooit via het web en het gebruiksgemak/responsiveness van een native app ligt wel iets hoger dan een web app (imo).

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Laatst online: 09:17

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Saninl schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:19:
Hoe slaan jullie Youtube liedjes op op de Mac?
Evom is alles wat je ooit nodig zal hebben. Erg fijn en makkelijk programma.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Damn, mooi dat Skitch nu gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
Vanitas schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Dat vind ik juist weer het grootste nadeel aan SAB, doen mij maar gewoon een native app als NZBVortex. Ik benader het nooit via het web en het gebruiksgemak/responsiveness van een native app ligt wel iets hoger dan een web app (imo).
inderdaad, SAB is leuk voor op een server (of NAS oid), maar op een client heeft het niet zoveel toegevoegde waarde (of je moet je client ook als server gebruiken..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-05 08:35
Prulleman schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

inderdaad, SAB is leuk voor op een server (of NAS oid), maar op een client heeft het niet zoveel toegevoegde waarde (of je moet je client ook als server gebruiken..)
bwa ik vind het leuk om op m'n pc te draaien zodat ik met m'n gsm/tablet er ook aan kan als ik bv buitenzit of bij de vriendin ben bv..

't is puur smaak :) ook dat je niet continue een grafische shell hebt draaien is ok vind ik.. browser heb je vaak open dus waarom daar niet in doen?

't is uiteraard allemaal smaak en als je het enkel vanuit 1 punt toegang tot wilt is er inderdaad minder tot geen toegevoegde waarde.. :)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:26

Jrz

––––––––––––

Puck schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:46:
Ik gebruikte hier iStat Pro voor. Dat is de enige reden dat ik iStat heb gekocht.

Vind namelijk de kalender + wereldklok erg makkelijk.
Dat alles inplaats van het normale time/date menu item

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 03-05 11:30
Saninl schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:29:
Bedankt allen voor de youtubetips!

@froggie Safari ofcourse :)

eerst gebruikte ik altijd listento-youtubelink-.com maarja,
Zoek eens naar deze extensie:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2u3B2F293T3t1Z020t1b/Schermafbeelding%202011-08-22%20om%2015.58.48.png

Kun je naast dat ie ze in HTML5 afspeelt ook downloaden met rechtermuisklik. Ideaal, en werkt op elke site met een flash player.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nicknec schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:18:
edit: wat ik eigenlijk nog zou willen weten is wat nu de 'beste' nieuwsgroep applicatie is? (wellicht inclusief NZB search) Ik gebruik nu SABNZB+ en ik zie nu namen voorbij komen als Unison en NZBvortex.
Newsbin pro via wine. (werkt op Linux zonder problemen, alleen moet je bij OSX wat harder zoeken naar het icoontje na installatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag een studenten licentie kopen voor VMware Fusion.
Waar kan ik deze in een nederlandse winkel kopen??
Weet iemand dat? Ik heb namelijk geen zin om 70 euro te betalen voor dat pakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaah, maar daar kennen ze Christelijke Hogeschool Windesheim niet ofzo :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kent VMware alleen amerikaanse hogescholen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20
In de VS hebben ze geen hogescholen.

Je kunt overigens wel gewoon een land kiezen, dus lijkt me dat ze wel meer kennen.

[ Voor 54% gewijzigd door Bosmonster op 24-08-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de Apple Store heb je 2 Fusions, eentje van 80 euro en eentje van 40 euro.
Nu is eentje de onderwijsversie en eentje de normale, maar wat voor verschil zit hier tussen?
Ik kan het echt niet vinden.!

• breinonline
  • Laatst online: 12:37

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarschijnlijk puur de licentie die beperkter zal zijn bij de onderwijsversie (alleen gebruiken als je nog student bent o.i.d.)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

breinonline schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 07:35:
Waarschijnlijk puur de licentie die beperkter zal zijn bij de onderwijsversie (alleen gebruiken als je nog student bent o.i.d.)
Jaah, het is puur omdat je student bent krijg je korting denk ik.
Ga ik die mooi halen! :d

• DRvDijk
  • Laatst online: 17-03 08:48

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.